Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 396 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.320 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
Tesla zit niet graag op een enorme hoeveelheid auto's op een parkeerplaats. En doorgaans kan een productielijn maar 1 type auto per keer maken, dus ik verwacht dat het best snel gaat. Ze finetunen die auto nog wat, finetunen de productielijnen nog wat en dan gaan ze als een speer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:34
Caelorum schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:56:
Tesla zit niet graag op een enorme hoeveelheid auto's op een parkeerplaats. En doorgaans kan een productielijn maar 1 type auto per keer maken, dus ik verwacht dat het best snel gaat. Ze finetunen die auto nog wat, finetunen de productielijnen nog wat en dan gaan ze als een speer.
Ze gaan juist meerdere auto's nu op dezelfde productielijn maken om zo de maximale capaciteit van de productielijnen te benutten. Dus de robottaxi en nieuwe te onthullen kleinere tesla worden bijv daar op gemaakt. Op de laatste webcast weer benoemd dat ze 't zo gaan doen. Idee was eerst aparte productielijn maar dat bleek om meerdere redenen niet haalbaar.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:58
LigeTRy schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:30:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, wat ga je dan doen met je handen? Op je telefoon zitten mag niet, je moet ze toch ergens kwijt, waarom niet 1 hand op het stuur laten rusten?
Om op je telefoon te zitten heb je je kont nodig, niet je handen... 8)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Even kleine update uit Sweden voor onze eerste Tesla vakantie. We zijn met de ferry naar Oslo gegaan en toen naar Sweden overgestoken. Alles super relaxed en totaal geen laad stress.

1. Hier in Orsa de nieuwste SuC gevonden mede gefinancierd door de EU. 12 palen lijkt mij wel een beetje overkill gezien de bevolkingsdichtheid hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CU5J1zS1B-k-MSrui8xWZFTfNeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5KPoDi7JqvBxRRwt0N88unt.jpg?f=fotoalbum_large

2. Veel op AP gereden door meanderende bergwegen door de bossen. Het verbaast mij hoe goed de AP de auto door de mochten weet te sturen. In het begin wel de fout gemaakt door AP boven de maximale snelheid te zetten zoals ik in NL doe. Daardoor rijdt hij te snel scherpere bochten in met het risico dat hij van de AP afgaat. ( en je dus heel snel moet bijsturen). Nu heb ik de snelheid lager ingesteld en geef ik stroom bij op de rechtere stukken.
Ik merk dat het niet hoeven sturen echt een stuk ontspannender rijdt en erg blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Woesh op 31-07-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 21:21
Wat een andere constructie heeft de klep van de frunk ter hoogte van de haak bij de MY. Kon ik bij mijn 2019 M3 makkelijk de frunk sluiten, zelfs met 1 hand op het logo, bij de MY zit de frunkhaak op een bolling. Wat eng om dat ding te sluiten zeg. Ja, ik weet het: 2 platte handen links en rechts van het logo, maar ik heb echt het idee dat ik er heel makkelijk een deuk in druk.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gommert69 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:53:
Wat een andere constructie heeft de klep van de frunk ter hoogte van de haak bij de MY. Kon ik bij mijn 2019 M3 makkelijk de frunk sluiten, zelfs met 1 hand op het logo, bij de MY zit de frunkhaak op een bolling. Wat eng om dat ding te sluiten zeg. Ja, ik weet het: 2 platte handen links en rechts van het logo, maar ik heb echt het idee dat ik er heel makkelijk een deuk in druk.
Ja, dat had ik de eerste keer ook wel. Nu echter aardig gewend en doe ik het meestal met een hand waarbij ik de vingers om het logo spreid en vrij snel net genoeg kracht zet om hem dicht te duwen. Gaat prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
En het staal rondom het logo veert dan niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08:24
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 31-07-2024 22:45 . Reden: Op de man, onnodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:24

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 31-07-2024 22:45 . Reden: Maak een TR aan in het vervolg ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
Ik vind « kale » auto’s een ondergewaardeerde categorie : waarom betalen voor een kerstboom met allerlei overbodige features als je gewoon een auto wil die comfortabel en zuinig rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Scientific schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:51:
[...]

Ik vind « kale » auto’s een ondergewaardeerde categorie : waarom betalen voor een kerstboom met allerlei overbodige features als je gewoon een auto wil die comfortabel en zuinig rijdt?
Gaat hier niet echt op volgens mij als de instapper van de ford mustang al boven de prijs ligt van de tesla waar dus alles op zit. Zelfs Mercedes en BMW wat in 't zelfde bericht staat zitten daar ook boven voor een kale auto.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Oekol schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:12:
[...]

Gaat hier niet echt op volgens mij als de instapper van de ford mustang al boven de prijs ligt van de tesla waar dus alles op zit. Zelfs Mercedes en BMW wat in 't zelfde bericht staat zitten daar ook boven voor een kale auto.
De instapper Mach-E is goedkoper dan de MY instapper, met een veel grotere accu (en ondanks hoger verbruik alsnog meer real world bereik).
En daar zit ook al een heleboel standaard op..

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 31-07-2024 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
mitsumark schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:23:
[...]

De instapper Mach-E is goedkoper dan de MY instapper, met een veel grotere accu (en ondanks hoger verbruik alsnog meer real world bereik).
Hij mist alleen wel een heleboel ruimte. Voor mij daarom in ieder geval geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik hoop dat ze een betere oplossing vinden voor de MY Trekhaak. De klemmen in dat kapje zijn na 3x wisselen al goed gaar. Verbaas me soms dat hij nog op de auto zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
InZane schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:40:
Hij mist alleen wel een heleboel ruimte. Voor mij daarom in ieder geval geen optie.
Dat "heleboel" valt wel mee imo. De kofferbak zelf scheelt 1 bananendoos.
Mustang: YouTube: Ford Mustang Mach-E banana box test
MY (incl tabel aan het eind): YouTube: Tesla Model Y LR banana box test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

mitsumark schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 02:25:
[...]

Dat "heleboel" valt wel mee imo. De kofferbak zelf scheelt 1 bananendoos.
Mustang: YouTube: Ford Mustang Mach-E banana box test
MY (incl tabel aan het eind): YouTube: Tesla Model Y LR banana box test
Het aantal Asians vind ik dan interessanter :+

Volume scheelt inderdaad niet zo veel. Ik heb indertijd ook naar de Mach E gekeken maar laadsnelheid is dan voor mij ook weer een dikke pre.

Zo heeft iederen zijn dingetjes, misschien had ik wel met een Mach E moeten proefrijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEteH
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-08 04:04
Ethirty schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:00:
[...]

Dat is niet "heel eenvoudig" als je iemand met grootlicht in zijn ogen schijnt. Plus je haalt je ogen van de weg.
Spraakopdracht grootlicht uit. Klaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Hierbij een verslagje van een leuk Tesla reisje in Australië.

Wij reden in een Model 3 uit 2022, gehuurd via Turo, die bemiddelt tussen particulieren. We zijn vanuit Sydney langs de kust naar Melbourne gereden. Kosten: AUD 898 dus circa 540 euro voor 9 dagen, exclusief laden en tolwegen (incl. 2700 km).

Een paar bijzonderheden. Level 2 charging d.w.z. laadpaaltjes konden we niet gebruiken. De laadkabel zat niet bij deze Tesla! Er lag alleen een granny charger in de frunk. Ik kwam er pas achter toen we al lang en breed Sydney hadden verlaten. De eigenaar bevestigde dat via de app, en zei dat hij alleen thuis laadde, en bij superchargers.

Qua laden nergens problemen gehad, behalve vlakbij Melbourne. M'n vriendin vroeg of we niet moesten laden, en ik keek naar de kaart en zei: nah, redden we wel. Maar alhoewel we nog met 60% richting Philip Island reden, is het een schiereiland dus je moet echt helemaal rond. Er waren wel destination chargers, maar ik had geen idee of die publiek waren, en ik wist niet zeker of daar een laadkabel aan hangt, ik ben geheel onbekend met destination chargers. Dus alhoewel we al op weg waren naar het schiereiland, toch maar weer afgebogen naar Melbourne, en toen weer naar Philip Island.

Heenrit heerlijk gereden langs de oceaan. Ik vond autopiloot hier niet altijd geschikt, scherpe bochten en de maximum snelheid ligt vrij hoog. Terug via Canberra, dat gaat vlotter en rechter. Maar de oceaan-weg is mooier en leuker qua rijden. We hadden helaas geen tijd om nog verder dan Melbourne te rijden, maar zoals je hieronder ziet, kun je nog wel verder dan Sydney-Melbourne:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDM2wGaZ3xlxF3EGn8YEHSobK14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wtc5KjZalF0Ez02Fobncy2nH.jpg?f=fotoalbum_large

Even laden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPZib6SApCuLyCt7ABEbwa3BkC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwnImOYZqfQ9gLcwDNukc5L0.jpg?f=fotoalbum_large

Hier staan we met een zwarte X. Ik heb maximaal acht laders gezien, met maximaal vier Tesla's. Buiten Tesla heb ik slechts 2 keer een elektrische auto gezien, allebei Polestar. Eentje stond bij een snellader en vloekte want die lader was defect. Ze gaf aan dat het een enorm gedoe was, en dat Tesla veel makkelijker was. Maar wij reden voornamelijk buiten Sydney, m'n maat die in Sydney woont, zegt: "zoveel BYD auto's hier, een lading Audi en Porsche, en laatst kwam ik zelfs Xpeng tegen".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7ytn1YwnSj_xAMPprcsFkxwkxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnmLquKMo8AHKhLSuhqyk6AW.jpg?f=fotoalbum_large

IJsvorming want alhoewel het overdag 15 graden is, kan het 's nachts vriezen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OoHSqAz-0MN1tTiFmo1QkpZ5dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNqERxmHTrwthQpk5MqSyokh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door TucanoItaly op 02-08-2024 21:29 . Reden: foutje ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
TucanoItaly schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 06:05:
Hier staan we met een zwarte X. Ik heb maximaal acht laders gezien, met maximaal vier Tesla's. Het is echt een vrij zeldzame auto hier.
[Afbeelding]
Dat is een Model Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Dat is dan inmiddels. Dat was absoluut niet zo en in het artikel wordt gerefereerd dat auto's die aangeschaft zijn ook een bepaald pakket moeten hebben en abonnement. Reken uit je winst.

Verder zit er inderdaad een veel grotere accu in waar je wel 15 km WLTP op verder komt. Niet zo zuinig dus op de lange termijn. Kun je betere een MY kopen die op de lange termijn de meerprijs terug verdiend.

Met de huidige € 2.950 Tesla bonus bovenop de € 2.950 SEPP-subsidie is de prijswinst van aanschaf overigens alweer teniet gedaan bij de mustang.

[ Voor 26% gewijzigd door Oekol op 01-08-2024 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
[...]

Alleen als je dan de software van Ford mee maakt denk je, fuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Weten jullie of Tesla ook zomerbanden vervangt voor nieuwe? (dat je de banden dus ook bij hen aanschaft)

[ Voor 27% gewijzigd door turkeyhakan op 01-08-2024 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
Oekol schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:11:
[...]

Ze gaan juist meerdere auto's nu op dezelfde productielijn maken om zo de maximale capaciteit van de productielijnen te benutten. Dus de robottaxi en nieuwe te onthullen kleinere tesla worden bijv daar op gemaakt. Op de laatste webcast weer benoemd dat ze 't zo gaan doen. Idee was eerst aparte productielijn maar dat bleek om meerdere redenen niet haalbaar.
Tesla begint te leren dat modellen hun opgang, stabilisatie en dan langzame retour kennen. Daarom moet een autofabriek kunnen ‘ademen’, en een van de beste manieren is meerdere modellen op dezelfde band met dezelfde mensen en door elkaar kunnen bouwen.

Dus… dat moet komen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:25
Momenteel software versie 2024.20.9 geïnstalleerd op de M3H. Zie dat het achter display niet meer automatisch uit gaat. Jullie hier ook last van?

Er ligt niets op de achter stoelen welke de druksensor zouden beinvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Luckeh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 00:56:
[...]

Ik hoop dat ze een betere oplossing vinden voor de MY Trekhaak. De klemmen in dat kapje zijn na 3x wisselen al goed gaar. Verbaas me soms dat hij nog op de auto zit.
Idd dat is waardeloos, maar ook de stekker aankoppelen.
Afgelopen vakantie de caravan diverse malen moeten loskoppelen maar die stekker gaat erg lastig.

Was afgelopen auto’s een uitklapbare trekhaak gewend dan is het met de Y echt armoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:15
Wat is er met die velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
tinusterror schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:39:
Momenteel software versie 2024.20.9 geïnstalleerd op de M3H. Zie dat het achter display niet meer automatisch uit gaat. Jullie hier ook last van?

Al een keer herstart ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:43
[...]

Selecteer je de opties om gelijkwaardig te zijn met de instap Y zit je op 49500.
(panorama dak en camera/geluid upgrade)

Ik heb een Y LR, en wilde best een ander merk rijden, maar alles is minimaal 4 a 5k duurder om dezelfde uitrusting te krijgen. Uiteraard is dat niet voor iedereen een graadmeter. Als je de Mach-e niet vergelijkt met een andere auto, is het een prima keuze.

De software is wel een stap achteruit bij de Mach e

[ Voor 26% gewijzigd door Tomas_ op 01-08-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
this schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

Wat is er met die velgen?
Diegene die dit vraagt is zich niet bewust van stoeprandjes zeg ik zo maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:07
[...]

Je vergeet dan wel dat een grotere accu , ook veel langer aan de laadpaal moet hangen. Laadkosten zullen dus hoger uitvallen voor hetzelfde bereik. En je zal ook meer tijd verliezen aan laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

SpikeHome schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:56:
[...]

Afgelopen vakantie de caravan diverse malen moeten loskoppelen maar die stekker gaat erg lastig.

Was afgelopen auto’s een uitklapbare trekhaak gewend dan is het met de Y echt armoe.
Ja, degene die dat systeem bedacht heeft moet zich kapot schamen. Zeker als je de moderne uitklapbare trekhaak met ingebouwde stekker gewend bent geraakt.

Denk dat ik hem er straks maar permanent op laat zitten. Geen gezicht maar mij teveel gedoe om elke keer als ik de trekhaak nodig heb dat kapje eruit te peuteren.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
Welk kapje heb je het over? Het plaatje in de bumper of in de opening waar de haak ingaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ethirty schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Ja, degene die dat systeem bedacht heeft moet zich kapot schamen. Zeker als je de moderne uitklapbare trekhaak met ingebouwde stekker gewend bent geraakt.

Denk dat ik hem er straks maar permanent op laat zitten. Geen gezicht maar mij teveel gedoe om elke keer als ik de trekhaak nodig heb dat kapje eruit te peuteren.
Wellicht wat duur, maar het overwegen waard:

https://www.amazon.nl/ONT...Installatie/dp/B0C7VNXL7V

Zullen ook vast wel ergens anders nog te krijgen zijn, maar er zijn dus aftermarket oplosingen voor.

Edit: Dat gaat dus niet werken voor de EU variant. Wellicht is er iemand handig met een 3D printer?

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 01-08-2024 09:57 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
Gommert69 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:32:
Welk kapje heb je het over? Het plaatje in de bumper of in de opening waar de haak ingaat?
Dat kapje in de opening neem je er zo uit.
Die plaat in de bumper... dat is echt slecht ontworpen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Notna schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

Zullen ook vast wel ergens anders nog te krijgen zijn, maar er zijn dus aftermarket oplosingen voor.
Let bij deze specifiek op dat een Duister aangeeft dat het niet past op zijn 2024 Model Y.

Ik ga zelf binnenkort eens wat alternatieven printen die ondertussen bestaan. De voordelen van het hebben van een 3D printer. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:11
Notna schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

Deze gaat niet werken.. Dit is een US versie. in de US heeft de trekhaak een andere aansluiting ( een vierkante buis waar je de trekhaak inschuift )
Ik heb eens contact gehad met de maker of hij ook een EU versie wilde maken maar tot zover niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Gekke henk schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:54:
[...]

Deze gaat niet werken.. Dit is een US versie. in de US heeft de trekhaak een andere aansluiting ( een vierkante buis waar je de trekhaak inschuift )
Ik heb eens contact gehad met de maker of hij ook een EU versie wilde maken maar tot zover niet gelukt
Ah dat is jammer; ik dacht dat de afneembare haak in de EU eenzelfde aansluiting had. Zal het aanpassen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:32
Oekol schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:12:
[...]
Of letterlijk in de auto een popup?
Letterlijk in de auto tijdens het rijden vol op je scherm...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1tFmTRsjY4mTKrPnfrJJ84Ji3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJO3GhweIBChGAKqMUsH83jE.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar een niet vaak geziene melding, begrijp ik. Wij zien 'm dus regelmatig als het accuniveau onder de 40% zakt. Als je dan "Opladers tonen" kiest, zit daar soms een bootreis tussen van 8,5 uur... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:26
TCMR schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:21:
[...]

[Afbeelding]

Blijkbaar een niet vaak geziene melding, begrijp ik. Wij zien 'm dus regelmatig als het accuniveau onder de 40% zakt. Als je dan "Opladers tonen" kiest, zit daar soms een bootreis tussen van 8,5 uur... 8)7
Dat is dan vast een instelling, dit nog nooit gezien onder de 40%

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heinemancp schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:29:
[...]

Dat is dan vast een instelling, dit nog nooit gezien onder de 40%
Zal met de locatie te maken hebben. Niet zozeer een instelling.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
zie topicwarning

[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 01-08-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:57
zie topicwarning

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 01-08-2024 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:07
zie topicwarning

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 01-08-2024 14:02 ]

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
Tommie12 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:39:
[...]

Dat kapje in de opening neem je er zo uit.
Die plaat in de bumper... dat is echt slecht ontworpen.
Inderdaad ja. Zelf laat ik de trekhaak er gewoon op tegenwoordig.
Mijn vorige auto, een Focus wagon, had een elektrische trekhaak. Dat was toch wel een stuk sjieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
Ik las ergens het advies om wat van de klipjes op de plaat af te knippen (voorzover al niet eerder afgebroken), zodat er 4 overblijven. Plaatsen zou dan makkelijk moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Gommert69 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:50:
Ik las ergens het advies om wat van de klipjes op de plaat af te knippen (voorzover al niet eerder afgebroken), zodat er 4 overblijven. Plaatsen zou dan makkelijk moeten gaan.
Klopt, dat werkt als een tierelier en met 4 overgebleven clipjes zit ie nog steeds vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 04-08 11:05
SpikeHome schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:56:
[...]

De locatie is wat lastiger om de stekker goed vast te kunnen pakken. Ik had dat probleem ook, ik kreeg hem erg moeilijk gedraaid omdat je geen grip hebt. Maar het probleem lag eigenlijk bij mijn stekker, die draaide niet lekker meer, die heb ik laten vervangen en het aankoppelen is nu zoveel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
tinusterror schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:39:

Nee, mijn achter display gaat nog wel automatisch uit.

disclaimer: mijn achter display draait op Android en komt van AliExpress >:)

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Thomason schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:39:
[...]

Bedoel je 2024.26.1? Ben de 2024.23.1 update nog niet tegengekomen
Bij mij is update 2024.26.3.1 net geïnstalleerd.
Het planning scherm is anders, 2 nieuwe audio bronnen, weerbericht is te bekijken via de kaart.

Leuke update! Er komt nu ook nog een game update aan, bij de volgende wifi connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

[Afbeelding]

Gok dat dat te maken heeft met jouw locatie op dat moment. Tesla houdt rekening met de SuCs gok ik en niet met eventueel geautoriseerde 3rd party laders. Dit zal in NL denk ik niet zo snel gaan voorkomen. Ik was vanmorgen met 2% aangekomen op werk en kreeg geen melding zoals deze. Volgens mij las ik dat je op een eiland zat en dat er SuCs zijn op het vaste land is het niet? Denk dat hij daar een beetje van flipt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:32
Oekol schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:04:
[...]
Volgens mij las ik dat je op een eiland zat en dat er SuCs zijn op het vaste land is het niet? Denk dat hij daar een beetje van flipt :D
Klopt, superchargers zijn heel ver hier vandaan. Kun je het geloven dat de auto hier meer laadstress heeft dan m'n meisje? :+

Edit: grappig trouwens dat als ik Google op "U bent bijna te ver verwijderd van bekende oplaadpunten" (met quotes) er nul hits zijn, wow...

[ Voor 15% gewijzigd door TCMR op 01-08-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:25
En dan niet via de 2 scrollwielen maar via veiligheid en dan uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
Is het al mogelijk de HV-batterij van een Model 3 SR+ met veel kms te laten vervangen voor een nieuwe HV-batterij?
Mijn 2020 Model 3 heeft na 4,5 jaar en bijna 170 duizend kms volgens Teslamate een degradatie van 13,7%.
Verder is mijn Model 3 technisch nog helemaal prima en zou ik liever 15-20k euro aan een nieuwe batterij uitgeven dan 20-30k euro (na verkoop/inruil) uit te geven voor een nieuwe Model 3 of een gebruikt exemplaar met weinig kms. Is fiscaal gezien ook aantrekkelijker ivm de snellere afschrijving van een batterij vervanging tov de fiscale afschrijving op een nieuwe auto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrX4JgcMKlEP5nHzIWWnq4ikkrg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kheJA5rJeohobuzfanPRi5cU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door TeslaNerd op 01-08-2024 11:40 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-09 17:01
Oekol schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:04:
[...]

Gok dat dat te maken heeft met jouw locatie op dat moment. Tesla houdt rekening met de SuCs gok ik en niet met eventueel geautoriseerde 3rd party laders. Dit zal in NL denk ik niet zo snel gaan voorkomen. Ik was vanmorgen met 2% aangekomen op werk en kreeg geen melding zoals deze. Volgens mij las ik dat je op een eiland zat en dat er SuCs zijn op het vaste land is het niet? Denk dat hij daar een beetje van flipt :D
Dit is het inderdaad, wij hebben dat jaren geleden in Zweden ook eens gehad, ergens ver van de bewoonde wereld. Ik had de auto toen nog maar net, dus ik werd wel wat zenuwachtig toen. Ik was die avond wel heel blij met de granny charger :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Thomason schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:39:
[...]

Bedoel je 2024.26.1? Ben de 2024.23.1 update nog niet tegengekomen
26.3.1 inderdaad, excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Laatst online: 13:15
TCMR schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:11:
[...]

Klopt, superchargers zijn heel ver hier vandaan. Kun je het geloven dat de auto hier meer laadstress heeft dan m'n meisje? :+

Edit: grappig trouwens dat als ik Google op "U bent bijna te ver verwijderd van bekende oplaadpunten" (met quotes) er nul hits zijn, wow...
Ik denk dat er daar gewoon niemand vragen over stelt, het komt dan ook bijna uitsluitend voor als het logisch is.
Mocht je in het engels zoeken zou je denk ik wel meer kans hebben op hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
TeslaNerd schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:35:
Is het al mogelijk de HV-batterij van een Model 3 SR+ met veel kms te laten vervangen voor een nieuwe HV-batterij?
Ben heel benieuwd wat je quote gaat zijn. Klopt het dat je 1/3 van jouw lading bij een snellader hebt gedaan?
13,7% verlies klinkt niet als erg veel, hoeveel km ben je erop achteruit gegaan?
Waar trek je de grens dat je echt 'moet' vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
Mijn 2020 Model 3 heeft na 4,5 jaar en bijna 170 duizend kms volgens Teslamate een degradatie van 13,7%.
Verder is mijn Model 3 technisch nog helemaal prima en zou ik liever 15-20k euro aan een nieuwe batterij uitgeven dan 20-30k euro (na verkoop/inruil) uit te geven voor een nieuwe Model 3 of een gebruikt exemplaar met weinig kms. Is fiscaal gezien ook aantrekkelijker ivm de snellere afschrijving van een batterij vervanging tov de fiscale afschrijving op een nieuwe auto

[Afbeelding]
Wat is er precies mis met 14% degradatie? Met 86% kom je volgens mij nog steeds een heel eind :)

Het fiscale voordeel is wel een aparte usecase, als je 't gewoon particulier bekijkt is het veel logischer om 'm gewoon in te ruilen op een laag kilometrage occasion. Dan hoef je zeer waarschijnlijk een stuk minder bij te leggen dan op een nieuwe accu.

Desondanks ben ik ook wel een beetje benieuwd. Er zijn verhalen dat Model 3's met een NCA accupack uiteindelijk 'gerepareerd' zijn met een LFP pack (welke sowieso in geval van SR+ een hogere capaciteit hebben), aka: meer range. Zou helemaal interessant zijn als zo'n reparatie geen effect heeft op de RDW registratie, oftewel dat je een lagere MRB gerekend krijgt terwijl je wel de langere range hebt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scientific

[Afbeelding]
Lijkt me een beetje absurd om een batterij die nog prima in orde is (en wellicht nog makkelijk 200.000km mee kan) te gaan vervangen, gewoon voor een paar tientallen km range).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
[...]

[Afbeelding]

Die melding heb ik ook wel eens gezien, als je 220km/u rijdt in Duitsland en je dreigt daardoor je geplande supercharger niet te bereiken :P het is voornamelijk een ding omdat 'ie (zo leek het) alleen rekening houdt met superchargers en niet met andere laadpaalaanbieders.

Wel onhandig in regio's zonder superchargers, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
Scientific schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:04:
[...]

Lijkt me een beetje absurd om een batterij die nog prima in orde is (en wellicht nog makkelijk 200.000km mee kan) te gaan vervangen, gewoon voor een paar tientallen km range).
Die batterij is natuurlijk nog prima in orde en zal bij een vervanging ook weer worden gerepareerd en opnieuw gebruikt. Jij benadrukt helemaal mijn punt dat het absurd is 20-30k uit te geven voor de vernieuwing van een auto die nog prima in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
Richh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:04:
[...]
als je 't gewoon particulier bekijkt is het veel logischer om 'm gewoon in te ruilen op een laag kilometrage occasion. Dan hoef je zeer waarschijnlijk een stuk minder bij te leggen dan op een nieuwe accu.
Ik heb op marktplaats gekeken maar zie nog nergens dat ik gewoon kan inruilen op een laag km okazie met een stuk minder bij te leggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
Richh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:04:
[...]

Wat is er precies mis met 14% degradatie? Met 86% kom je volgens mij nog steeds een heel eind :)
Wij gaan met deze 14% degradatie deze zomer 4000km door europa toeren. Ik zal daarna hier een update geven wat daar precies wel/niet mis is 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
TeslaNerd schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:24:
[...]

Ik heb op marktplaats gekeken maar zie nog nergens dat ik gewoon kan inruilen op een laag km okazie met een stuk minder bij te leggen.
De jouwe levert toch nog zo'n 18k op gok ik (een dealer moet er goed aan verdienen immers), en eentje met lagere kmstand zal misschien 25k kosten? Al met al kost dat letterlijk de helft.
TeslaNerd schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:28:
[...]

Wij gaan met deze 14% degradatie deze zomer 4000km door europa toeren. Ik zal daarna hier een update geven wat daar precies wel/niet mis is 🥳
Dat gaat prima werken hoor, heb zelf met een Ioniq die überhaupt maar 200km wil per lading door Noorwegen een vergelijkbare afstand afgelegd. De auto kan het prima aan. Ja, je moet een keertje extra stoppen... Daar zou ik dus echt geen 15k voor willen betalen.

[ Voor 34% gewijzigd door Richh op 01-08-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
Richh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:29:
[...]
De jouwe levert toch nog zo'n 18k op gok ik (een dealer moet er goed aan verdienen immers), en eentje met lagere kmstand zal misschien 25k kosten? Al met al kost dat letterlijk de helft.
Tesla geeft mij bij inruil nog 13k euro en het beste inruilbod dat ik heb gekregen was 17k.

Ik denk dat jouw voorbeeld in de praktijk een deal oplevert die letterlijk maar de helft kost maar dan ook maar de helft van het minder aantal kms oplevert.

Zonder de garantie van een dealer zie ik een particulier niet snel veel meer bieden voor mijn particulier aangeboden auto.

De 17k euro die een dealer voor mijn auto wilde betalen was bij inruil op de wat jongere Tesla die ik dan bij hem zou afnemen tegen zijn vraagprijs

[ Voor 20% gewijzigd door TeslaNerd op 01-08-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
TeslaNerd schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:51:
[...]

Tesla geeft mij bij inruil nog 13k euro en het beste inruilbod dat ik heb gekregen was 17k.

Ik denk dat jouw voorbeeld in de praktijk een deal oplevert die letterlijk maar de helft kost maar dan ook maar de helft van het minder aantal kms oplevert.

Zonder de garantie van een dealer zie ik een particulier niet snel veel meer bieden voor mijn particulier aangeboden auto
Vind dat toch een bijzonder laag bod moet ik zeggen, maar ik zou het niet weten. Met 17k en dan 25k voor een 'nieuwe' blijft staan dat het grofweg de helft goedkoper is dan een accuwissel die je zelf schat op 15-20k, toch?

Inruilaanbod van Tesla zelf is altijd al waardeloos, dat klopt.

Desondanks vind ik het bizar veel geld voor feitelijk tientallen kilometers extra range :) gezien je de locatie van Superchargers toch niet kan bepalen is het praktisch nut naar mijn idee echt minimaal.

Bedenk ook dat je voor zoveel geld, ook regelmatig een tijdje een andere auto kan huren. En dan nog duizenden euro's in je zak houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat Tesla navigatie nieuwe wegen in de route opneemt? Tot dusver is de nieuwe N434 onder Leiden (A4 en A44 verbinding) wel zichtbaar op de kaart (google) maar Tesla kent deze weg nog niet toe tijdens navigatie. Op het scherm is hij wel zichtbaar, maar de auto denkt dat je dan op het weiland erboven rijdt.

Zijn hier bepaalde tijden/momenten voor dat dit wordt meegenomen?

[ Voor 16% gewijzigd door Netsrek op 01-08-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
Richh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:04:
[...]

Vind dat toch een bijzonder laag bod moet ik zeggen, maar ik zou het niet weten. Met 17k en dan 25k voor een 'nieuwe' blijft staan dat het grofweg de helft goedkoper is dan een accuwissel die je zelf schat op 15-20k, toch?
Een nieuwe kost netto 30k euro extra. Een “nieuwere” kan idd voor 7k euro extra maar dan heeft die “nieuwere” ook al 100 duizend km gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
TeslaNerd schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:20:
[...]

Een nieuwe kost netto 30k euro extra. Een “nieuwere” kan idd voor 7k euro extra maar dan heeft die “nieuwere” ook al 100 duizend km gereden
Dat zit 'm dan vooral in de marge voor de verkoper haha.

Desondanks, vanwaar dan toch überhaupt de overweging om de straatwaarde van de auto te betalen voor 10% meer range? Hij rijdt verder toch prima, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Netsrek schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:07:
Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat Tesla navigatie nieuwe wegen in de route opneemt? Tot dusver is de nieuwe N434 onder Leiden (A4 en A44 verbinding) wel zichtbaar op de kaart (google) maar Tesla kent deze weg nog niet toe tijdens navigatie. Op het scherm is hij wel zichtbaar, maar de auto denkt dat je dan op het weiland erboven rijdt.

Zijn hier bepaalde tijden/momenten voor dat dit wordt meegenomen?
Geen idee of het hierin zit, maar begin van de week kreeg ik kaartgegevens EU-2024-20-xxxxxxxx
(daarvoor had ik EU-2024-8-xxxxx)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Laatst online: 19:02
Eind volgende maand moet mijn Tesla M3 SR+ eruit en heb een aanbod van leasemaatschappij om hem over te nemen. Ik wil graag een M3 kopen, maar zoek naar een long range. De range van de SR+ is mij in de winter toch te beperkt gebleken. De leasemaatschappij wil mij niet helpen met het overnemen van een andere M3LR, hoewel de prijs prijs die ze voor mijn huidige auto vragen wel aantrekkelijk is (19k euro bij 85k km).

Is er misschien een tweaker die een M3LR met trekhaak en max ~100k km heeft die binnenkort uit de lease gaat en bereid is mij die over te laten kopen? Mag via PB. Aanbod op autoscout vind ik nog beperkt en prijzen ook vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
Richh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:21:
[...]

Dat zit 'm dan vooral in de marge voor de verkoper haha.

Desondanks, vanwaar dan toch überhaupt de overweging om de straatwaarde van de auto te betalen voor 10% meer range? Hij rijdt verder toch prima, neem ik aan?
Ja, wij dwaalden af van mijn vraag of het al mogelijk is een batterij met “veel” degradatie te laten vervangen door een nieuwe batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
ZeRoC00L schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

Geen idee of het hierin zit, maar begin van de week kreeg ik kaartgegevens EU-2024-20-xxxxxxxx
(daarvoor had ik EU-2024-8-xxxxx)
Dat is de offline kaart. Als de Tesla online is dan gebruikt ie de laatste kaart die bij Tesla op de server staat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:57
Geen probleem uiteraard :)! Top om te horen dat de uitrol ook in NL toe begint te nemen; ben vooral aan het wachten op het onderdeel waarmee je de helderheid van de led-verlichting van de M3 zelf aan kan passen. Vond dit toch een grote tegenvaller dat iedere keer in de nacht de led-verlichting naar heel donker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Thomason schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:02:
[...]

Geen probleem uiteraard :)! Top om te horen dat de uitrol ook in NL toe begint te nemen; ben vooral aan het wachten op het onderdeel waarmee je de helderheid van de led-verlichting van de M3 zelf aan kan passen. Vond dit toch een grote tegenvaller dat iedere keer in de nacht de led-verlichting naar heel donker gaat.
Installatie is gereed hier op M3H, zal eens kijken hoe dat gaat met instellen helderheid.
Ik wacht op de ID4 upgrade van de ledstrips, nl dat ze de navigatieinstructies gaan weergeven (links, rechts, rechtdoor, gevaar etc etc) projecteren via de ledstrip - dat is tenminste nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 21:48
TeslaNerd schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:51:
[...]

Zonder de garantie van een dealer zie ik een particulier niet snel veel meer bieden voor mijn particulier aangeboden auto.

De 17k euro die een dealer voor mijn auto wilde betalen was bij inruil op de wat jongere Tesla die ik dan bij hem zou afnemen tegen zijn vraagprijs
Ik had ook een inruilbod aangevraagd bij Tesla voor mijn Model 3 SR+ uit juni 2019 met 87.000 km en ze kwamen terug met €16600,- :/

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:00
adjego schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:06:
[...]

Ik had ook een inruilbod aangevraagd bij Tesla voor mijn Model 3 SR+ uit juni 2019 met 87.000 km en ze kwamen terug met €16600,- :/
Wat een bedrag, zeker als je bekijkt dat de goedkoopst aangeboden SR+ van 2019 op de Tesla website wordt aangeboden voor 24200 welke 135.000KM heeft en ook schadeherstel in het verleden heeft gehad, al wordt niet genoemd wat dat is geweest precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:38
adjego schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:06:
[...]

en dan gaan ze verkocht worden voor € 22.000. Even € 5.000 marge pakken om en nabij.... Is volgens mij meer marge dan op een nieuwe auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
Hongy schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:15:
[...]

en dan gaan ze verkocht worden voor € 22.000. Even € 5.000 marge pakken om en nabij.... Is volgens mij meer marge dan op een nieuwe auto.
Ja, je wordt niet zo maar de rijkste man op aarde 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 21:48
CasterTroy schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:14:
[...]

Wat een bedrag, zeker als je bekijkt dat de goedkoopst aangeboden SR+ van 2019 op de Tesla website wordt aangeboden voor 24200 welke 135.000KM heeft en ook schadeherstel in het verleden heeft gehad, al wordt niet genoemd wat dat is geweest precies.
Die hebben dan weer wel Enhanced Autopilot, want de mijne niet heeft, dus dat moet je er eigenlijk nog even vanaf halen, maar ik vond het inruilbod inderdaad te laag.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Hongy schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:15:
[...]

Daar mag dan nog wel 21% BTW vanaf en er zal wel het een en ander aan garantie en/of nakijkwerk bijkomen.

De marge slinkt dan wel behoorlijk.

Als het zo makkelijk is dan kan Piet Particulier het natuurlijk ook zelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

adjego schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:19:
[...]

Die hebben dan weer wel Enhanced Autopilot, want de mijne niet heeft, dus dat moet je er eigenlijk nog even vanaf halen, maar ik vond het inruilbod inderdaad te laag.
Maar dat kost Tesla letterlijk niks. De hardware en software is er al, alleen de activatie niet. Het maakt een 2e hands net even wat aantrekkelijker.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Laatst online: 17:37

[Afbeelding]
Eerst eens professioneel laten meten? En goed leeg rijden en naar 100% vol zodat de BMS even weer gekieteld wordt om juiste waardes weer te geven? Zijn wel hele procedures voor of bedrijven die dit precies kunnen zien. Zou ik meer vertrouwen in hebben dan een app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Alexander1984 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:49:
[...]

Eerst eens professioneel laten meten? En goed leeg rijden en naar 100% vol zodat de BMS even weer gekieteld wordt om juiste waardes weer te geven? Zijn wel hele procedures voor of bedrijven die dit precies kunnen zien. Zou ik meer vertrouwen in hebben dan een app..
Of zelf de battery test in het service menu uitvoeren.

https://www.notateslaapp....in-app-or-in-service-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Heinemancp schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:05:
[...]

Installatie is gereed hier op M3H, zal eens kijken hoe dat gaat met instellen helderheid.
Ik wacht op de ID4 upgrade van de ledstrips, nl dat ze de navigatieinstructies gaan weergeven (links, rechts, rechtdoor, gevaar etc etc) projecteren via de ledstrip - dat is tenminste nuttig
Mwa, je kan het wel instellen. Benieuwd of je het los van elkaar dag/ nacht instellingen kan opslaan. We gaan het zien.

Veel vervelender, na update geen mobiele verbinding meer. Ook na reset en 30min rijden niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 13:38
Richh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:04:
[...]

Inruilaanbod van Tesla zelf is altijd al waardeloos, dat klopt.

Desondanks vind ik het bizar veel geld voor feitelijk tientallen kilometers extra range :) gezien je de locatie van Superchargers toch niet kan bepalen is het praktisch nut naar mijn idee echt minimaal.

Bedenk ook dat je voor zoveel geld, ook regelmatig een tijdje een andere auto kan huren. En dan nog duizenden euro's in je zak houden...
Toen ik een week of 4 geleden bij Tesla Rotterdam was voor een proefrit met de facelift, overhoorde ik het gesprek van een man met een Tesla medewerker. De beste meneer was voornemens om zijn oude Model 3 in te ruilen op een nieuwe.

Het kwam er kortgezegd op neer dat Tesla geen interesse had in inruil. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de 20.000 Model 3's die binnen 2-3 maanden de occassionmarkt gaan overspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Slecht nieuws: het geluid van TACC is niet meer uit te zetten met 26.3.1! Sterker nog, ze hebben die optie verwijderd en het staat altijd aan: jeuj, weer een Tesla actie!

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 01-08-2024 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZXRY schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:48:
[...]

Toen ik een week of 4 geleden bij Tesla Rotterdam was voor een proefrit met de facelift, overhoorde ik het gesprek van een man met een Tesla medewerker. De beste meneer was voornemens om zijn oude Model 3 in te ruilen op een nieuwe.

Het kwam er kortgezegd op neer dat Tesla geen interesse had in inruil. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de 20.000 Model 3's die binnen 2-3 maanden de occassionmarkt gaan overspoelen.
Tesla heeft nog nooit zin gehad in inruil.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
TeslaNerd schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:24:
[...]

Meer range, halve km stand en sneller laden voor 22k.
https://www.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Dat kost je maybe 4-5k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:12
Ik had vandaag tegenbod gekregen van LM. Ze vroegen eerst 21.900 euro (M3 LR, sept 2019, 117k km, trekhaak, 19", acc boost, geblindeerde ramen). Heb er nu 400 euro af kunnen krijgen. Schiet nog niet hard op. Waar ik meer mee zit is dat ze de APK (en eventuele afkeur punten) niet meer willen betalen omdat de apk verloopt 1 dag na einde contract. Is voor mij niet acceptabel. Nu lijkt het me een prima plan, om mijn restrictie er niet af te halen voor mijn nieuwe M3. Dat gaat om een P, en weet vrij zeker dat ik die dan niet voor 29 september heb. Dan moeten ze wel de boel laten keuren voor die paar weken. Geen idee of het werkt. Maar denk er wel over na.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:26
Ik verbaas me echt over de efficiëntie. M3 LR 18 inch. Dit was ondenkbaar met LR uit ‘19:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzDKJftNIkousHKAIoKE0yPovSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phtGKwOOhpAc986dvbzZiQ5C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
Ik heb dit topic doorgespit op trefwoord 'trekhaak' maar ik ben door de jaartallen en de versies het spoor wat bijster.

Ik hoorde dat op de 2024 Model 3 performance geen trekhaak kan worden besteld omdat dit type hiervoor geen typegoedkeuring heeft. Maar kan en mag een draaghaak dan wel? Gewoon after market laten monteren door bv een Bovag garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Laatst online: 24-08 10:55
joepie de p schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:30:
Ik heb dit topic doorgespit op trefwoord 'trekhaak' maar ik ben door de jaartallen en de versies het spoor wat bijster.

Ik hoorde dat op de 2024 Model 3 performance geen trekhaak kan worden besteld omdat dit type hiervoor geen typegoedkeuring heeft. Maar kan en mag een draaghaak dan wel? Gewoon after market laten monteren door bv een Bovag garage?
Volgens mij kan het bij de nieuwe performance juist wel, tot 500kg volgens de typegoedkeuring. Zie: https://x.com/eivissacopter/status/1808765600354709985.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
Uit die cijfertjes en lettertjes haal ik eerlijk gezegd ook de duidelijkheid niet ;)

In de configurator (Tesla.com) kan op de gefacelifte Model 3 AWD en op de LR wel een trekhaak worden besteld maar op de Performance niet. Daar komt mijn vraag vandaan. Een trekgewicht is niet per se nodig maar een draaghaak zou prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09 07:17

gvg

joepie de p schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:32:
Uit die cijfertjes en lettertjes haal ik eerlijk gezegd ook de duidelijkheid niet ;)

In de configurator (Tesla.com) kan op de gefacelifte Model 3 AWD en op de LR wel een trekhaak worden besteld maar op de Performance niet. Daar komt mijn vraag vandaan. Een trekgewicht is niet per se nodig maar een draaghaak zou prettig zijn.
Dat is het rare. Bij de losse trekhaak staat dat 'ie op de performance past, met een trekgewicht van 500 kg ipv 1000kg.
https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model_3

Maar in de handleiding kan het ook niet vinden voor het 2024 performance model, terwijl de performance wel apart genoemd wordt in de handleiding voor het oude model (die volgens die handleiding maar 25kg kogeldruk mag hebben bij het trekken van een aanhanger vs. 100kg voor een non-performance. Terwijl bij een verticale last, zoals een fietsendrager, 55kg staat en de performance niet apart wordt genoemd.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 20:00
anti elppa schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:25:
Ik had vandaag tegenbod gekregen van LM. Ze vroegen eerst 21.900 euro (M3 LR, sept 2019, 117k km, trekhaak, 19", acc boost, geblindeerde ramen). Heb er nu 400 euro af kunnen krijgen. Schiet nog niet hard op. Waar ik meer mee zit is dat ze de APK (en eventuele afkeur punten) niet meer willen betalen omdat de apk verloopt 1 dag na einde contract. Is voor mij niet acceptabel. Nu lijkt het me een prima plan, om mijn restrictie er niet af te halen voor mijn nieuwe M3. Dat gaat om een P, en weet vrij zeker dat ik die dan niet voor 29 september heb. Dan moeten ze wel de boel laten keuren voor die paar weken. Geen idee of het werkt. Maar denk er wel over na.
Apk was dan toch in 2023, en hoeft pas in 2025 weer volgens mij.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:12
Himalaya schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:53:
[...]

Apk was dan toch in 2023, en hoeft pas in 2025 weer volgens mij.
ah ja, verrek, Thanks. Heb hiervoor altijd diesel gereden dus was helemaal gewend aan dat dat elk jaar alweer moest.
Nou dat scheelt alweer. Dan ga ik het iig zeker doen, en dan volgende week de restrictie liften zodat ik mijn P zo snel mogelijk heb. Das dan weer een pluspunt

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anti elppa schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:07:
[...]

ah ja, verrek, Thanks. Heb hiervoor altijd diesel gereden dus was helemaal gewend aan dat dat elk jaar alweer moest.
Nou dat scheelt alweer. Dan ga ik het iig zeker doen, en dan volgende week de restrictie liften zodat ik mijn P zo snel mogelijk heb. Das dan weer een pluspunt
Is met een nieuwe benzine of diesel ook zo? Eerste 5 jaar geen keuring en daarna 2 jaar later?

Nog nooit een nieuwe diesel gehad, dus misschien zit ik er naast :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2024 20:16 ]

Pagina: 1 ... 396 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: