Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 397 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.347 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:55
Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:16:
[...]

Is met een nieuwe benzine of diesel ook zo? Eerste 5 jaar geen keuring en daarna 2 jaar later?

Nog nooit een nieuwe diesel gehad, dus misschien zit ik er naast :+
Diesel bij 3 jaar en dan elk jaar. Benzine of elektrisch bij 4 jaar, dan 2 keer om de 2 jaar en vanaf 8 jaar oud elk jaar.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
turkeyhakan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:52:
Slecht nieuws: het geluid van TACC is niet meer uit te zetten met 26.3.1! Sterker nog, ze hebben die optie verwijderd en het staat altijd aan: jeuj, weer een Tesla actie!
Je bedoelt toch niet het geluid als je sneller dan de toegestane snelheid rijdt en dat ding begint te piepen? Waarvoor je nu dat luidspreker icoontje aantikt bij het bordje met de max toegestane snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Himalaya schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:19:
[...]

Diesel bij 3 jaar en dan elk jaar. Benzine of elektrisch bij 4 jaar, dan 2 keer om de 2 jaar en vanaf 8 jaar oud elk jaar.
Weer wat geleerd, thanks.

Afgelopen vrijdag een rondje gereden in een Model Y. Sinds dat ik de 3 opgehaald heb twijfelde ik namelijk of ik wel de goede keuze gemaakt had, niet omdat ik het geen fijne auto vind maar dat de Y gewoon praktischer is met een (jong) kind.

Na 10 minuten rijden weer teruggereden naar Tesla en toch blij dat ik voor de 3 gegaan ben. Misschien een stuk minder praktisch met kinderen in en uit de stoel halen maar het rijd imo toch een stuk beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluppie007
joepie de p schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:32:
Uit die cijfertjes en lettertjes haal ik eerlijk gezegd ook de duidelijkheid niet ;)

In de configurator (Tesla.com) kan op de gefacelifte Model 3 AWD en op de LR wel een trekhaak worden besteld maar op de Performance niet. Daar komt mijn vraag vandaan. Een trekgewicht is niet per se nodig maar een draaghaak zou prettig zijn.
Zie deze post van me. 2024 Performance met trekhaak en intussen ook gekeurd. Moest ik wel achteraf bestellen in de Tesla webshop.
fluppie007 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:07:
[...]

Ik had hem met de de vorige auto, BMW iX3 eens gehuurd, zo goed bevallen dat ik hem nu ook gekocht heb. Een Thule Arcos L van rond de 400 liter. Past een Joolz Geo2 in, Joolz Aer plooibuggy, handdoeken en zwemgerief, wippertje van de baby en nog wat andere troep.

Zo ziet het er op de Tesla uit.[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:02
Okee, dus als ik goed begrijp kan je de 2024 M3P bestellen en vervolgens achteraf in de Tesla shop een door Tesla goedgekeurde trekhaak bestellen en laten monteren waarmee je 500 kg mag trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:22

Maximus

There is no substitute

Niet een update inhoudelijke vraag, wel een procesvraag:

Ben hier op vakantie 2024.26.3.1 aan het binnen hengelen. De auto heeft alleen al dat hij bijna een halve dag op 100% staat met downloaden en dat er geen MB meer wordt gedownload. Anderen ook ervaring dat de checksum van de update, in verhouding tot eerdere updates die snel gingen, enorm lang duurt?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Slecht nieuws: het geluid van TACC is niet meer uit te zetten met 26.3.1! Sterker nog, ze hebben die optie verwijderd en het staat altijd aan: jeuj, weer een Tesla actie!
Zeker slecht nieuws voor mij. Een grote reden dat ik AP weinig gebruik is dat stomme geluid bij inschakelen en uitschakelen. Ik trek dat slecht. Zeker als de kleine wil dutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Ja dat is mijn grootste ergenis. Ik heb ze al eens bijgewerkt met een lak kwastje. Na de vakantie zijn zijn ze weer aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:22

Maximus

There is no substitute

The_Woesh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:02:
[...]

Ja dat is mijn grootste ergenis. Ik heb ze al eens bijgewerkt met een lak kwastje. Na de vakantie zijn zijn ze weer aan de beurt.
Rijd enorm voorzichtig, maar je blijft lakken. Erge is, het zit dus bij mij allemaal niet aan de stoeprand-kant maar juist aan de kant van de bestuurder (neem dus bewust krappe bochten te ruim).

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 22:29
TeslaNerd schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:35:
Is het al mogelijk de HV-batterij van een Model 3 SR+ met veel kms te laten vervangen voor een nieuwe HV-batterij?
Mijn 2020 Model 3 heeft na 4,5 jaar en bijna 170 duizend kms volgens Teslamate een degradatie van 13,7%.
Verder is mijn Model 3 technisch nog helemaal prima en zou ik liever 15-20k euro aan een nieuwe batterij uitgeven dan 20-30k euro (na verkoop/inruil) uit te geven voor een nieuwe Model 3 of een gebruikt exemplaar met weinig kms. Is fiscaal gezien ook aantrekkelijker ivm de snellere afschrijving van een batterij vervanging tov de fiscale afschrijving op een nieuwe auto

[Afbeelding]
er is nog betere optie. verkoop je SR voor 16-17k en koop vervolgens LR versie rond 25k met 90-100k op de teller. Gezien degradatie je krijg meer range dat bij nieuwe SR batterij + betere audio en betere acceleratie (dat ga je echt merten tov SR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 20:08
TeslaNerd schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:35:
Is het al mogelijk de HV-batterij van een Model 3 SR+ met veel kms te laten vervangen voor een nieuwe HV-batterij?
Mijn 2020 Model 3 heeft na 4,5 jaar en bijna 170 duizend kms volgens Teslamate een degradatie van 13,7%.
Verder is mijn Model 3 technisch nog helemaal prima en zou ik liever 15-20k euro aan een nieuwe batterij uitgeven dan 20-30k euro (na verkoop/inruil) uit te geven voor een nieuwe Model 3 of een gebruikt exemplaar met weinig kms. Is fiscaal gezien ook aantrekkelijker ivm de snellere afschrijving van een batterij vervanging tov de fiscale afschrijving op een nieuwe auto

[Afbeelding]
Geen antwoord: maar wel exact dezelfde situatie. Ook 2020 model met praktisch hetzelfde aantal kilometers en zelfde degradatie. Moet zeggen dat het me toch erg tegen is gevallen, met name laatste anderhalf jaar vind ik de range in de winter nu niet meer goed te gebruiken. Op naar een nieuwe LR RWD Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-09 13:36
Vissa66 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:25:
[...]

De stippen zijn een leidraad, het hoeft niet perse gebruikt te worden, al zal een beetje profi bedrijf dat wel doen. Dit betekend minder uitbalanceren.

Als een bandenboer het al voor elkaar krijgt je velgen te beschadigen dan weet je al met wat voor bedrijf je te maken hebt. Gewoonweg prutsers.
sinds nov-23 de wieldoppen erop zitten, nu met de zomer de wieldoppen eraf gehaald maar deze hebben schade veroorzaakt aan alle 4 de velgen :( . niet per se de clips (ja deze ook schade op de velg "boog") maar de tussen stukken aan de zijkanten zelf hebben krasjes, zie dat de dop gewoon af fabriek "geschuurd is" en dit heeft dus maanden tegen de velg aan geschuurd. Heeft iemand hier ervaring mee? :-(

melden geen zin denk ik na 9 maanden 13k ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:12
Enot schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:10:
[...]

er is nog betere optie. verkoop je SR voor 16-17k en koop vervolgens LR versie rond 25k met 90-100k op de teller. Gezien degradatie je krijg meer range dat bij nieuwe SR batterij + betere audio en betere acceleratie (dat ga je echt merten tov SR)
ik gok wel voor minder nog hoor. Zoals ik hierboven al schreef. Ik koop die van mij over van de LM voor 21.500. 117k km, M3 LR, acc boost, trekhaak, 19". Ja dat is via de LM, maar gok dat door de stort vloed die gaat komen aankomende maanden, je er straks op MP ook wel gaat zien voor 22k euro

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:35
GekkeRipper schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:01:
[...]

Zeker slecht nieuws voor mij. Een grote reden dat ik AP weinig gebruik is dat stomme geluid bij inschakelen en uitschakelen. Ik trek dat slecht. Zeker als de kleine wil dutten.
Joe mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 23:40
Ap geluid heb je altijd toch. Dan iets zachter bij Joe mode. Bij mij slapen ze overigens overal doorheen.

Volgens mij bij tacc heb ik geen geluid.

[ Voor 18% gewijzigd door wootahH op 01-08-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
Welk geluid bij TACC bedoel je? Kan mij zo snel geen geluid bij TACC tevoorschijn halen

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21

Sebazzz

3dp

Sebazzz schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:41:
[Afbeelding]

Weet iemand wat deze optie "voetruimteverlichting" doet op de M3-2024? :? Ik lees er niets over in de handleiding.
Ah ik weet het al, zodat je je eigen schoenen kan zien als je in de avond rijdt :+ :D

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 21:01
Oekol schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:23:
[...]

Welk geluid bij TACC bedoel je? Kan mij zo snel geen geluid bij TACC tevoorschijn halen
Poink ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Dus als je TACC aanzet zoals je AP aanzet? Doet die dat nu niet dan? Zal morgenochtend eens luisteren. Hoor 't niet eens meer :P

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:32:
[...]

Dus als je TACC aanzet zoals je AP aanzet? Doet die dat nu niet dan? Zal morgenochtend eens luisteren. Hoor 't niet eens meer :P
Sinds enige tijd kon je de enkele poink van de TACC uitzetten. Dan hoorde je dus gewoon niks bij TACC aan/uit. De twee keer poink van autosteer hoorde je altijd.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
Nog veel te luid. Staat vanaf dag 1 aan. Gewoon stil moet het zijn. Wat een kermis. Het is niet alsof je het eenvoudig per ongeluk inschakelt. En dan nog, de rem is snel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Asbes schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:16:
[...]

sinds nov-23 de wieldoppen erop zitten, nu met de zomer de wieldoppen eraf gehaald maar deze hebben schade veroorzaakt aan alle 4 de velgen :( . niet per se de clips (ja deze ook schade op de velg "boog") maar de tussen stukken aan de zijkanten zelf hebben krasjes, zie dat de dop gewoon af fabriek "geschuurd is" en dit heeft dus maanden tegen de velg aan geschuurd. Heeft iemand hier ervaring mee? :-(

melden geen zin denk ik na 9 maanden 13k ;w
Welke doppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rohaatje schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:25:
[...]

Ik had precies hetzelfde aan de bijrijderskant en had er een stukje tape op geplakt aan de b stijl om het glas op glas slaan te ver mijden. Heb daarna een serviceverzoek gepland en is onder garantie nu goed afgesteld door een ranger. Bij mij zag je al een klein beetje glas afsplinteren op het glas van de b stijl.
Hier nu hetzelfde probleem (ook als @TCMR)dat opeens is opgetreden. Ik zag het onlangs omdat de dakkoffer erop ging en die gaat aan de bijrijders kant open. Mijn vrouw stapt meestal in en uit aan die kant, maar had het eerder niet gezien.

Ik ga binnenkort ook maar een service verzoek inschieten.

MY RWD van 12-2022.

Verder alles weer prima verlopen met de reisdagen naar en van Zuid-Frankrijk (omgeving Bordeaux). Het gaat daar in Frankrijk nu echt wel hard met de uitrol van laders. Vooral Carrefour is lekker bezig met snelladers en een aantal 22 kW palen. Geinig om te zien dat er bijna iedere keer dat ik ergens aankwam er wel andere Nederlandse EVs stonden te laden.

We hadden ook een laadbeurt bij een 170 kW lader van Carrefour toen het buiten een vrij ongezonde 41°C was om 18:00 uur. Dat vond de batterij duidelijk minder fijn. De EPA range was al een tijdje stabiel op 408 km, maar na deze laadbeurt stond er 400... Vandaag aan een 50 kW paal weer even naar 100% geladen stond er weer 407 km (en het was ook weer dik boven de 30°C hier.

Nu hangt hij lekker aan de granny en mag hij 's nachts weer even rustig aan vol laden. Ben benieuwd wat er dan morgen weer staat.

Het experiment met ABRP Premium voor het bijhouden van ritten en laadbeurten is mislukt. De connectie met de Tesla API werd eruit gegooid dus ik krijg geen data meer... Dat is duidelijk nog niet klaar voor prime time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluppie007
joepie de p schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:32:
Okee, dus als ik goed begrijp kan je de 2024 M3P bestellen en vervolgens achteraf in de Tesla shop een door Tesla goedgekeurde trekhaak bestellen en laten monteren waarmee je 500 kg mag trekken?
Correct. Komen ze bij je thuis/op’t werk doen. Die man is nog geen uur bezig geweest geloof ik. Voor de keuring kwam een chauffeur hem ophalen, liet hem keuren en bracht hem weer terug. Wel fftjes in Speed Limit mode gezet 🤓. Dus al bij al goed geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:32:
[...]

Als je de stalks 1 keer omlaag doet (tacc) kon je er voor kiezen om geen geluid af te spelen (onder Autopilot instellingen). Deze optie is gone en er wordt nu altijd een geluid afgespeeld. Ook bij disengange tacc. Super maar ook super irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:49

bert pit

asdasd

Maximus schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:59:
Niet een update inhoudelijke vraag, wel een procesvraag:

Ben hier op vakantie 2024.26.3.1 aan het binnen hengelen. De auto heeft alleen al dat hij bijna een halve dag op 100% staat met downloaden en dat er geen MB meer wordt gedownload. Anderen ook ervaring dat de checksum van de update, in verhouding tot eerdere updates die snel gingen, enorm lang duurt?
Ik heb het bij twee vorige updates ook gehad. Op gegeven moment is alles binnen en is de installatie klaar.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Zojuist lees ik dit in de krant:
Stop met natte handdoek om auto sneller op te laden'
Tesla waarschuwt op socialmediumplatform X voor de gevaren van een 'hack' waarbij een vochtige doek of handdoek om de Supercharger-kabel wordt gewikkeld om zo te proberen de laadsnelheid te verhogen.

Volgens gebruikers van de truc misleidt de natte handdoek de temperatuursensoren, zodat het voertuig sneller oplaadt. Door een natte handdoek over het handvat te leggen, blijft die koeler en beter beschermd tegen zonlicht, wat tot een hogere oplaadsnelheid leidt. Tesla vraagt eigenaren om daar 'alstublieft mee op te houden', zodat de systemen naar behoren kunnen functioneren.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:26
Betreffende de M3H en de ledstrip die nu instelbaar is: de slider stelt de relatieve brightness in tov de omgevingsverlichting. Dus zelfde als het display: veel omgevingslicht is fel, minder is donkerder. Zo werkt de strip nu ook en kan je dus nu 's nachts ook feller zien (als je dat wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:15
turkeyhakan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 05:45:
[...]

Als je de stalks 1 keer omlaag doet (tacc) kon je er voor kiezen om geen geluid af te spelen (onder Autopilot instellingen). Deze optie is gone en er wordt nu altijd een geluid afgespeeld. Ook bij disengange tacc. Super maar ook super irritant!
Ik heb net een nieuwe model Y, na een maandje zonder Tesla te zitten.
En verdorie ik was mij aan het afvragen waar die instelling zat om dat af te zetten.
In de vorige Tesla had ik een stuk minder piepjes.
Ik hoop dat ik nog ergens settings mis, want doordat de nieuwe Tesla véél stiller is, vallen die geluidjes wel echt op.

Zouden er mensen bestaan die Joe mode bewust niet aanzetten? Zelfs met Joe mode is het nog veel te luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
this schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:28:
[...]
Ik hoop dat ik nog ergens settings mis, want doordat de nieuwe Tesla véél stiller is, vallen die geluidjes wel echt op.
Settings mis? Je verwacht dat ze plots oppoppen? _/-\o_
this schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:28:
[...]
Zouden er mensen bestaan die Joe mode bewust niet aanzetten?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
turkeyhakan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:30:
[...]

Settings mis? Je verwacht dat ze plots oppoppen? _/-\o_
Ja dat verwacht ik inderdaad...
Nee, ik hoop dat ik ergens nog een setting gemist heb in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Laatst online: 23:53
RFAMLK schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:29:
Ik verbaas me echt over de efficiëntie. M3 LR 18 inch. Dit was ondenkbaar met LR uit ‘19:

[Afbeelding]
Als ik een uurtje in de rechterbaan met de vrachtwagens meerijd in mijn Model 3 van december 2019 zie ik een gemiddeld verbruik van 90wh/km. Jij reed 47km in 54 minuten, dat kan beter!

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

Vanochtend geen premium mogelijkheden? Blijkt na dik anderhalf jaar plots mijn abbo stopgezet te zijn. Zelf niks gedaan? Zojuist maar weer geabonneerd…

Dien ik daarna nog iets te doen of pikt de tesla dit zelf op bij een volgende rit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Met de laatste update kun je uitgebreid een planning instellen. Echter, ik krijg het niet goed voor elkaar. Ik heb (gisteren) aangegeven dat ik de volgende dag om 13u (app geeft nu AM en PM aan... :X) wil laden. Maar zodra ik de stekker erin steek, gaat de auto gelijk laden. Dat was hiervoor zeker niet zo. Meer mensen last van? Doe ik iets fout of is dit een bug?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpVTw5ZVKQU1ICUFk-nI6g0cRww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZkc8V8mOreElcNEfcmr8Zke.jpg?f=fotoalbum_large
Edit: ik verwacht dat er iets mis ging. Vanochtend stond het vinkje weer uit. Nu aan en zie ik ook in TeslaMate dat er een tijdstip voor laden is, dat stond daarvoor op 'onbekend'. Wel gek, want heb het heel duidelijk aangezet. We houden het in de gaten, straks om 13u maar kijken wat er gebeurt maar heb nu goede hoop dat ie het doet. Zal zo voor de grap nog even in- en uitpluggen, kijken of ie dan alsnog direct gaat laden.

Wel fijn dat met de nieuwe app de auto niet meer direct gewekt wordt, maar pas als je een commando stuurt.

[ Voor 30% gewijzigd door The__Virus op 02-08-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:25
tinusterror schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:19:
[...]

En dan niet via de 2 scrollwielen maar via veiligheid en dan uitschakelen
Opgelost met de update 2024.26.3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seacara
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:25
anti elppa schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:25:
Ik had vandaag tegenbod gekregen van LM. Ze vroegen eerst 21.900 euro (M3 LR, sept 2019, 117k km, trekhaak, 19", acc boost, geblindeerde ramen). Heb er nu 400 euro af kunnen krijgen. Schiet nog niet hard op. Waar ik meer mee zit is dat ze de APK (en eventuele afkeur punten) niet meer willen betalen omdat de apk verloopt 1 dag na einde contract. Is voor mij niet acceptabel. Nu lijkt het me een prima plan, om mijn restrictie er niet af te halen voor mijn nieuwe M3. Dat gaat om een P, en weet vrij zeker dat ik die dan niet voor 29 september heb. Dan moeten ze wel de boel laten keuren voor die paar weken. Geen idee of het werkt. Maar denk er wel over na.
Hier €23.436 bij LR met 66K km. APK is toch na 4 jaar en daarna pas weer 2 jaar later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 00:09
Seacara schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:54:
[...]
APK is toch na 4 jaar en daarna pas weer 2 jaar later?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik mag het bij mij nog niet opvragen, maar tenzij ze met een heel goed aanbod komen ga ik deze 2019 SR+ laten gaan en koop ik een tweedehands model 3 met trekhaak. Ik wilde in eerste instantie weer leasen, maar koop is voor mij praktisch net zo duur en maakt me wat flexibeler in keuze werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:43
Ik had vandaag tegenbod gekregen van LM. Ze vroegen eerst 21.900 euro (M3 LR, sept 2019, 117k km, trekhaak, 19", acc boost, geblindeerde ramen). Heb er nu 400 euro af kunnen krijgen. Schiet nog niet hard op. Waar ik meer mee zit is dat ze de APK (en eventuele afkeur punten) niet meer willen betalen omdat de apk verloopt 1 dag na einde contract. Is voor mij niet acceptabel. Nu lijkt het me een prima plan, om mijn restrictie er niet af te halen voor mijn nieuwe M3. Dat gaat om een P, en weet vrij zeker dat ik die dan niet voor 29 september heb. Dan moeten ze wel de boel laten keuren voor die paar weken. Geen idee of het werkt. Maar denk er wel over na.
Bij Ayvens zit er 1 jaar garantie op in het voorstel. Zijn ze dat niet verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Seacara schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:54:
[...]

Hier €23.436 bij LR met 66K km. APK is toch na 4 jaar en daarna pas weer 2 jaar later?
ja klopt, had iemand hier al geantwoord. LM heeft me vanmorgen dat zelfde ook nog ff laten weten. Dus helemaal prima.

Jij ook mooie prijs. Ga je er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Om de batterijstatus te weten kan je de EPA waarde gaan vergelijken met het bereik dat je naast je batterij ziet staan in combinatie met het percentage.
Weet iemand welke EPA de MY LR AWD met 19" moet hebben bij 100%? Ik kom namelijk 20km te veel uit als ik reken met 308 miles volgens de Amerikaanse site. Of is dit niet zo precies en zit 20km nog binnen de foutmarge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:48
Waarom zou hij afgekeurd worden dan? Die kans lijkt me zeer klein.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
this schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:13:
Om de batterijstatus te weten kan je de EPA waarde gaan vergelijken met het bereik dat je naast je batterij ziet staan in combinatie met het percentage.
Weet iemand welke EPA de MY LR AWD met 19" moet hebben bij 100%? Ik kom namelijk 20km te veel uit als ik reken met 308 miles volgens de Amerikaanse site. Of is dit niet zo precies en zit 20km nog binnen de foutmarge?
Ik dacht dat het zelfs 530 km was.
Ik weet dat bij uitlevering mijn auto bij 80% een bereik toonde van 424km. 424/.8 = 530 km.
Nu zit ik aan 404km bij 80%.
MY LR Dual motor Shanghai 04/23 - 40k op de teller.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Bijzondere manier van denken. De auto is niet jouw eigendom, toch wil jij de auto waar je een berijder van bent kopen voor een prikkie? Als ze dit bericht zouden lezen, zouden ze de auto helemaal niet meer aan jou verkopen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:12
Maurice- schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:21:
[...]

Voor mijn werk regelmatig te maken met schades door- en met bedrijfsvoertuigen. Het is gewoon mogelijk het Europees schadeformulier in te dienen bij je verzekeraar met enkel een kenteken van de tegenpartij. De tegenpartij krijgt dan via de eigen verzekeraar een melding van een externe claim met het verzoek een schadeformulier in te vullen. Daar is geen politie voor nodig en je kunt zelf het bewijs overleggen indien de tegenpartij niet meewerkt.
Om mijzelf even te quoten, deze week voor het eerst ook zelf gebruikgemaakt van de mogelijkheid.

In de anderhalf jaar met m'n M3 is er nu voor de derde keer een deur tegen mijn auto gekomen. De 2 voorgaande keren: eerste keer geen schade, tweede keer amper en was duidelijk dat de parkeerplaats zeer krap was en de tegenpartij ook haar best deed om te voorkomen dat de deuren elkaar zouden raken.

Deze week echter een ander verhaal. Zéér ruime parkeerplaats waarbij het meneer met zijn achterportier net niet lukte mijn auto te raken, lukte hem dat met het bestuurdersportier wel. Met de grootst mogelijk lompheid. Echt onbegrijpelijk dat mensen dit zo kunnen doen (en kun je nagaan hoevaak dit gebeurt zonder weet), dat je geen waarde hecht aan je eigen auto: prima, maar andermans bezit? Of het nou een eerste auto van €1500 is waar iemand hard voor heeft gewerkt of een veelvoud ervan..

Ik ben er klaar mee en het wordt tijd dat deze mensen de gevolgen van hun gedrag eens onder ogen zien. Dus melding gemaakt, video's toegevoegd en dezelfde dag bericht van de verzekeraar dat ik overduidelijk in m'n gelijk sta en de tegenpartij aansprakelijk wordt gesteld (zonder tussenkomst van de politie). Het is dus zeer eenvoudig en wellicht een inspiratie voor andere Tesla eigenaren om het er niet bij te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
Maurice- schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Om mijzelf even te quoten, deze week voor het eerst ook zelf gebruikgemaakt van de mogelijkheid.

In de anderhalf jaar met m'n M3 is er nu voor de derde keer een deur tegen mijn auto gekomen. De 2 voorgaande keren: eerste keer geen schade, tweede keer amper en was duidelijk dat de parkeerplaats zeer krap was en de tegenpartij ook haar best deed om te voorkomen dat de deuren elkaar zouden raken.

Deze week echter een ander verhaal. Zéér ruime parkeerplaats waarbij het meneer met zijn achterportier net niet lukte mijn auto te raken, lukte hem dat met het bestuurdersportier wel. Met de grootst mogelijk lompheid. Echt onbegrijpelijk dat mensen dit zo kunnen doen (en kun je nagaan hoevaak dit gebeurt zonder weet), dat je geen waarde hecht aan je eigen auto: prima, maar andermans bezit? Of het nou een eerste auto van €1500 is waar iemand hard voor heeft gewerkt of een veelvoud ervan..

Ik ben er klaar mee en het wordt tijd dat deze mensen de gevolgen van hun gedrag eens onder ogen zien. Dus melding gemaakt, video's toegevoegd en dezelfde dag bericht van de verzekeraar dat ik overduidelijk in m'n gelijk sta en de tegenpartij aansprakelijk wordt gesteld (zonder tussenkomst van de politie). Het is dus zeer eenvoudig en wellicht een inspiratie voor andere Tesla eigenaren om het er niet bij te laten zitten.
Ik neem aan dat je Sentry beelden had. (of een getuige)
Anders is dit kansloos denk ik

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Tommie12 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:52:
[...]

Ik neem aan dat je Sentry beelden had. (of een getuige)
Anders is dit kansloos denk ik
Ja Sentry altijd aan op openbare parkeerplaatsen. Anders kon ik ook geen video's toevoegen hè?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
VidaR-9 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Waarom zou hij afgekeurd worden dan? Die kans lijkt me zeer klein.
klein maar niet uitgesloten. Draagarmen zijn oa nog orgineel. Maar is niet meer van toepassing. Werd er hier (en door de LM) op gewezen dat pas volgende jaar weer apk nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Dat was 525 kilometer toen ik hem in maart 2023 kocht MY LR 19".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
turkeyhakan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

Bijzondere manier van denken. De auto is niet jouw eigendom, toch wil jij de auto waar je een berijder van bent kopen voor een prikkie? Als ze dit bericht zouden lezen, zouden ze de auto helemaal niet meer aan jou verkopen.
Hoezo bijzonder? Je weet blijkbaar niet wat ze er voor krijgen als de boel naar de handel gaat. Geloof mij maar dat dat een stuk minder gaat zijn. Die zijn dolblij dat ik die auto koop. Ze hoeven er namelijk niets aan te doen. Niet op te halen, niet ergens te stallen, geen gedoe met een handelaar enz.

Heb toch ook weer 400 euro gewonnen. Snel verdient in 5min.

Nu ik je reactie nog eens lees, vind ik juist jou reactie zeer bijzonder. Maar dat zal wel aan mij liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
anti elppa schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:22:
[...]Hoezo bijzonder? Je weet blijkbaar niet wat ze er voor krijgen als de boel naar de handel gaat. Geloof mij maar dat dat een stuk minder gaat zijn. Die zijn dolblij dat ik die auto koop. Ze hoeven er namelijk niets aan te doen. Niet op te halen, niet ergens te stallen, geen gedoe met een handelaar enz.
Dus dan kunnen ze net zo goed alle auto's direct voor een lage prijs aan de berijder verkopen indien die er interesse in heeft? Dat is hoe zij zaken doen. Een gebruikte leaseauto hoeft niet perse naar de handel. Er zijn genoeg LM'en die ook aan particulieren verkopen, nadat de auto helemaal is opgeknapt, gewassen en gepoetst.

Je probeert de Tesla af te dwingen tegen een lage prijs (met als extra dat ze ook nog alle nodige onderhoud uitvoeren) met de mogelijke kennis dat als ze hem niet aan jou verkopen ze er nog minder voor zouden krijgen. Dat beslist de LM toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
turkeyhakan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:48:
[...]

Dus dan kunnen ze net zo goed alle auto's direct voor een lage prijs aan de berijder verkopen indien die er interesse in heeft? Dat is hoe zij zaken doen. Een gebruikte leaseauto hoeft niet perse naar de handel. Er zijn genoeg LM'en die ook aan particulieren verkopen, nadat de auto helemaal is opgeknapt, gewassen en gepoetst.

Je probeert de Tesla af te dwingen tegen een lage prijs (met als extra dat ze ook nog alle nodige onderhoud uitvoeren) met de mogelijke kennis dat als ze hem niet aan jou verkopen ze er nog minder voor zouden krijgen. Dat beslist de LM toch?
ik dwing ook helemaal niets af. Als ze niet willen, willen ze niet, hun auto, hun keuze. Als ze lekker willen poetsen en wassen, en de boel op markplaats willen zetten, moeten ze dat lekker doen. Snap je hele gedachtegang niet. Is toch niets anders dan een auto waar dan ook kopen? Er valt altijd wel iets te onderhandelen, over prijs, onderhoud enz Waarom is dat bij een LM anders dan? Heb je medelijden met leasemaatschappijen ofzo? Die gaan bij mij iig op de hoop bij de banken en verzekeringsmaatschappijen, allemaal boefjes waar meer dan genoeg verdiend word. Als ik dan probeer wat korting te krijgen vind je dat gek?

[ Voor 4% gewijzigd door anti elppa op 02-08-2024 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seacara
  • Laatst online: 14:25
anti elppa schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:08:
[...]

ja klopt, had iemand hier al geantwoord. LM heeft me vanmorgen dat zelfde ook nog ff laten weten. Dus helemaal prima.

Jij ook mooie prijs. Ga je er voor?
Nog niet helemaal over uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
anti elppa schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:00:
[...]
Als ik dan probeer wat korting te krijgen vind je dat gek?
Nee, absoluut niet. Je goed recht ;-) Maar de manier waarop je dit voor elkaar probeert te krijgen is het hele merkwaardige. En ~22k voor een Tesla Model 3 uit 2019 met allerlei extra's en nog maar 117k km is heel netjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
In navolging van m'n vorige post heb ik de mud flaps eraf gehaald en ook aan de andere kant is een soort schade te zien.

Maar wat is nu het materiaal bij nummer 2? Nummer 1 is volgens mij staal. Is #2 staal met een extra beschermcoating? Het lijkt dat de schade niet tot het staal is gekomen..? Moet ik me nu druk maken over roest? 3 en 4 zijn kunststof neem ik aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vdl-EcIJWJikaFKeSbY1VDGfUuA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0jKJkWDPMsw2vgQcFjav8iKR.png?f=fotoalbum_large

Mixed Reality dev

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caelorum
turkeyhakan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:39:
[...]

Nee, absoluut niet. Je goed recht ;-) Maar de manier waarop je dit voor elkaar probeert te krijgen is het hele merkwaardige. En ~22k voor een Tesla Model 3 uit 2019 met allerlei extra's en nog maar 117k km is heel netjes!!
Staan er genoeg op marktplaats en andere platformen voor dezelfde prijs, dus zo super netjes is het nou ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Caelorum schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:28:
[...]

Staan er genoeg op marktplaats en andere platformen voor dezelfde prijs, dus zo super netjes is het nou ook weer niet.
Super netjes heb je mij ook niet horen zeggen. Maar als je voor dezelfde prijs op het internet een auto kunt kopen waar je de afgelopen jaren in hebt gereden en dus de historie kent, is dat wel netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 08:41

Rico

Wie dit leest is gek....

Menesis schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:01:
In navolging van m'n vorige post heb ik de mud flaps eraf gehaald en ook aan de andere kant is een soort schade te zien.

Maar wat is nu het materiaal bij nummer 2? Nummer 1 is volgens mij staal. Is #2 staal met een extra beschermcoating? Het lijkt dat de schade niet tot het staal is gekomen..? Moet ik me nu druk maken over roest? 3 en 4 zijn kunststof neem ik aan.

[Afbeelding]
2 is een anti steenslag coating die op het staal zit. Die ene kale plek lijkt wel alsof het staal is. Je kan het eventueel met aan lakstift een paar lagen geven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:01
Gisteren afscheid moeten nemen van de Model 3 LR. Heb een Model X uit 2018 voor in de plaats gekocht. Toe aan wat meer ruimte.

Ik heb nog S3XY buttons liggen met commander, dakdragers en een set Model 3 refreshed velgen liggen met banden die weg mogen voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 15:05
Khayma schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:24:
Gisteren afscheid moeten nemen van de Model 3 LR. Heb een Model X uit 2018 voor in de plaats gekocht. Toe aan wat meer ruimte.

Ik heb nog S3XY buttons liggen met commander, dakdragers en een set Model 3 refreshed velgen liggen met banden die weg mogen voor weinig.
PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-09 12:50
is 2,5% degradatie na 11k km een beetje normaal?
Model 3 Highland opgehaald in maart

Elke week tot 100% geladen en denk 5x supercharger gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 12-09 16:27
Of dat normaal is weet ik niet. Het is wél veel te veel vind ik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
De hoogste degradatie is in het begin. Niet te druk over maken. Gaat nog tig x veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

olovv100 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:27:

Dit klinkt mij in elk geval niet vreemd. Ik zit op 7% na 30k (MY23 LR).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:43
olovv100 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:27:

Had ik ook na 11k km (8 maand) met mijn LFP RWD. En nu 3% na 1 jaar (16000km)

[ Voor 4% gewijzigd door Broodro0ster op 02-08-2024 16:46 ]

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Volgens Tessie zit ik bij mijn MY LR op 0,7% degradatie na ruim 28k kilometer.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Laatst online: 15-09 08:56

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Iemand met een daktent op zin model 3? Werkt dat een beetje? Past elke daktent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zie ik het overigens goed dat alle Tesla Occasions die bij Tesla "certified pre-owned" gekocht worden allemaal de FSD upgrade hebben gekregen? Wel slim om zo hun eigen waarde van hun occasions op te pompen door een optie van 7.500 euro te activeren:
https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=1000&range=0

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Kecin schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:40:
Zie ik het overigens goed dat alle Tesla Occasions die bij Tesla "certified pre-owned" gekocht worden allemaal de FSD upgrade hebben gekregen? Wel slim om zo hun eigen waarde van hun occasions op te pompen door een optie van 7.500 euro te activeren:
EAP, geen FSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09 07:17

gvg

Kecin schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:40:
Ik zie EAP staan, maar nergens FSD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:52
2 weken geleden gedaan met 6 weken oude MY LR AWD 19’’ zie foto 523
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mo5r1ARcoY_bh4UeCQSNGVdKgmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pG1ZWf8PREL9Bx55DdvvMvx5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
cocico schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:41:
Of dat normaal is weet ik niet. Het is wél veel te veel vind ik!
Waar is dit op gebaseerd als ik vragen mag? Snap dat het je mening is maar zie ook dat het je eerste bericht in het Tesla topic is. Heb je ervaring met je eigen tesla / elektrische auto of is het je onderbuikgevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47
bert pit schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:09:
Zojuist lees ik dit in de krant:
Stop met natte handdoek om auto sneller op te laden'
Tesla waarschuwt op socialmediumplatform X voor de gevaren van een 'hack' waarbij een vochtige doek of handdoek om de Supercharger-kabel wordt gewikkeld om zo te proberen de laadsnelheid te verhogen.

Volgens gebruikers van de truc misleidt de natte handdoek de temperatuursensoren, zodat het voertuig sneller oplaadt. Door een natte handdoek over het handvat te leggen, blijft die koeler en beter beschermd tegen zonlicht, wat tot een hogere oplaadsnelheid leidt. Tesla vraagt eigenaren om daar 'alstublieft mee op te houden', zodat de systemen naar behoren kunnen functioneren.
Lijkt me behoorlijk onveilig, maar ben wel verbaasd dat dit een behoorlijk verschil uitmaakt.
Een handvat in de volle zon zorgt dus voor vertraging vanwege hitte, ik zoek voortaan wel een plekje waar het handvat in de schaduw zit :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VcwCmgvvt_X6oY15BpbnZbGtw8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wvEU9tQm9ff17JPjpJyH6w8u.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 21:21
Een familielid heeft aan de klep van mijn MY gezeten want vergat dat die elektrisch was. Na hoogste punt gaat de klep nu weer 1 cm omlaag voor hij stopt.
Met de hand krijg ik hem niet hoger geduwd om de hoogste stand weer in te leren.
Hoe los ik dat op?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-06 22:59
Gommert69 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:05:
Een familielid heeft aan de klep van mijn MY gezeten want vergat dat die elektrisch was. Na hoogste punt gaat de klep nu weer 1 cm omlaag voor hij stopt.
Met de hand krijg ik hem niet hoger geduwd om de hoogste stand weer in te leren.
Hoe los ik dat op?
Deze tekst kom ik tegen in de handleiding:
Open de achterbak en beweeg de achterklep vervolgens handmatig omlaag of omhoog tot de gewenste hoogte.

Mogelijk iets meer kracht zetten bij het omhoog duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Gommert69 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:05:
Hoe los ik dat op?
Die klep ging altijd al iets omlaag nadat die het hoogste punt had bereikt zo ver ik mij kan herinneren.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybvO-wFKJdMvKB5Mn87QG0Hx04I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gysVfnFEsBk83d0zdtzY1Im4.jpg?f=fotoalbum_large

Gisterochtend iemand een deuk in mijn deur gereden, geen blaadje achtergelaten. Lang leven de camera's van de M3 en de bestickerde auto die hem geraakt heeft die vol op beeld staat, morgen maar eens even een belletje doen naar het bedrijf waarvan die auto is... Waar gaat het toch heen met het fatsoen van mensen...

Eerst nog even naar de schade kijken en dan weglopen...

Algemene tip: Sentry mode aanzetten is de moeite waard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Thomason schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:40:
[Afbeelding]

Gisterochtend iemand een deuk in mijn deur gereden, geen blaadje achtergelaten. Lang leven de camera's van de M3 en de bestickerde auto die hem geraakt heeft die vol op beeld staat, morgen maar eens even een belletje doen naar het bedrijf waarvan die auto is... Waar gaat het toch heen met het fatsoen van mensen...

Oh heerlijk om dan dat telefoontje te doen. Maar wat 'n fatsoen idd. Sentry mode staat aan overal behalve thuis werk en favoriete locaties. Daar kan ook vrij weinig gebeuren. Meeste gebeurd bij winkelcentra etc. Iedereen wil vooraan staan dus grootste kans op schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 21:21
turkeyhakan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:27:
[...]
Die klep ging altijd al iets omlaag nadat die het hoogste punt had bereikt zo ver ik mij kan herinneren.
Huh? Nee toch?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 07:43
Oekol schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:42:
[...]

Oh heerlijk om dan dat telefoontje te doen. Maar wat 'n fatsoen idd. Sentry mode staat aan overal behalve thuis werk en favoriete locaties. Daar kan ook vrij weinig gebeuren. Meeste gebeurd bij winkelcentra etc. Iedereen wil vooraan staan dus grootste kans op schade.
Bij mij op het werk op dag 1. Vanaf dat moment staat hij overal aan behalve thuis op de oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

gvg schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:43:
[...]

Ik zie EAP staan, maar nergens FSD/
EAP inderdaad, excuses, als ik andere modellen selecteer staat daar soms wel FSD bij. Ik dacht dat dat de Europese afkorting was. Weer wat geleerd. Hoewel er nog wel wat verschillen in lijken te zitten in de afgelopen jaren/modellen/modeljaar/regio als ik het zo even Google. En veel oud nieuws? Qua prijzen enzo.

Is een Europese Model 3 altijd voorzien van EAP?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:33
turkeyhakan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:27:
[...]

Klopt, doet de klep van mij ook altijd. Zelfs als je een andere open-stand kiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Thomason schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:40:
[Afbeelding]

Dat is balen!
En de clip lengte lang genoeg zetten.
De 1 minuut was bij mij te kort (staat nu op 5)

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
henkNL schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:27:
[...]

Dat is balen!
En de clip lengte lang genoeg zetten.
De 1 minuut was bij mij te kort (staat nu op 5)
Nog een tip is de auto vooruit in parkeren. Bij het achteruit inparkeren kan het zijn dat de kenteken van de auto die haaks komt aanrijden en er naast gaat parkeren niet op beeld staat omdat de zij camera’s naar achteren kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:24

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

schumi1986 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:49:
[...]

Nog een tip is de auto vooruit in parkeren. Bij het achteruit inparkeren kan het zijn dat de kenteken van de auto die haaks komt aanrijden en er naast gaat parkeren niet op beeld staat omdat de zij camera’s naar achteren kijken.
Das een hele goeie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 12-09 16:27
Oekol schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:03:
[...]

Waar is dit op gebaseerd als ik vragen mag? Snap dat het je mening is maar zie ook dat het je eerste bericht in het Tesla topic is. Heb je ervaring met je eigen tesla / elektrische auto of is het je onderbuikgevoel?
7 jaar auto's verkocht, en sinds juni ander werk en een Tesla M3 Highland. Ik vind 2,5% in een half jaar met àmper 5x SuC te gebruiken véél, ja. Als dat stabiliseert is het goed, maar ik zou 5% op een jaar wel triest vinden eigenlijk.

https://storage.googleapi...ry-degradation/index.html

Hier zou je van uitgaan dat een 2019 M3 het dan beter doet?

Ofwel ben ik helemaal verkeerd, dat kan ook. Ik kom uit de Stellantis-stal. Daar werden nou niet zoveel EV's verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:26
anti elppa schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:00:
[...]

ik dwing ook helemaal niets af. Als ze niet willen, willen ze niet, hun auto, hun keuze. Als ze lekker willen poetsen en wassen, en de boel op markplaats willen zetten, moeten ze dat lekker doen. Snap je hele gedachtegang niet. Is toch niets anders dan een auto waar dan ook kopen? Er valt altijd wel iets te onderhandelen, over prijs, onderhoud enz Waarom is dat bij een LM anders dan? Heb je medelijden met leasemaatschappijen ofzo? Die gaan bij mij iig op de hoop bij de banken en verzekeringsmaatschappijen, allemaal boefjes waar meer dan genoeg verdiend word. Als ik dan probeer wat korting te krijgen vind je dat gek?
Heb je korting kunnen bedingen bij leaseplan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 23:55
cocico schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:19:
[...]

7 jaar auto's verkocht, en sinds juni ander werk en een Tesla M3 Highland. Ik vind 2,5% in een half jaar met àmper 5x SuC te gebruiken véél, ja. Als dat stabiliseert is het goed, maar ik zou 5% op een jaar wel triest vinden eigenlijk.

Ofwel ben ik helemaal verkeerd, dat kan ook. Ik kom uit de Stellantis-stal. Daar werden nou niet zoveel EV's verkocht ;)
Rij nu bijna 5 jaar in een 2019 M3LR en had de grootste degradatie in het eerste jaar. Zit nu met 120k km op net 7% maar had in het eerste jaar al bijna 4% te pakken. Zou me er dus niet al te druk om maken.

Ik heb overigens ca 11% van alle laadstroom uit SuC’s.

[ Voor 3% gewijzigd door Himalaya op 02-08-2024 21:35 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
[...]

Dat is een geweldige tip! Bij mijn incidentje had ik het geluk dat de tegenpartij er al stond toen ik aankwam, anders was het kenteken inderdaad niet te achterhalen zijn geweest. En de eerdere tip: constateren en gelijk de harde schijf eruit trekken is ook goud waard, de niet-opgeslagen beelden stonden er toch gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
cocico schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:19:
[...]

Die degradatie gaat niet per jaar constant. De eerste kilometers gaan het hard en daarna zwakt het af. Degradatie na twee jaar en 5 jaar is nagenoeg hetzelfde.

Overigens is de SuC niet de grootste boosdoener van degradatie. Paar keer hard optrekken op max vermogen is schadelijker voor de accu.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 02-08-2024 22:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JimBony
  • Registratie: Oktober 2023
[...]

Diverse studies hebben inmiddels aangetoond dat vooruit inparkeren niet de algemene verkeersveiligheid ten goede komt. De kans op ongelukken bij het verlaten van de parkeerplek is vele malen groter. Categorie penny wise, pound foolish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

JimBony schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:01:
[...]

Diverse studies hebben inmiddels aangetoond dat vooruit inparkeren niet de algemene verkeersveiligheid ten goede komt. De kans op ongelukken bij het verlaten van de parkeerplek is vele malen groter. Categorie penny wise, pound foolish.
Of je nou een ongeluk krijgt bij aankomst of bij vertrek. Achteruit rijden moet je sowieso.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

JimBony schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:01:
[...]

Tja….. je moet toch wat…….. Ik kan heel goed achteruitrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Caelorum schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:59:
[...]

Die degradatie gaat niet per jaar constant. De eerste kilometers gaan het hard en daarna zwakt het af. Degradatie na twee jaar en 5 jaar is nagenoeg hetzelfde.

Overigens is de SuC niet de grootste boosdoener van degradatie. Paar keer hard optrekken op max vermogen is schadelijker voor de accu.
Tijd (veroudering) is ook een belangrijke factor bij degeneratie. Daar valt weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-09 08:24
Caelorum schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:59:
[...]

Waar haal je die ´wijsheid’ vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Scientific schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:28:
[...]

Simpel, onbalans en snel laden/ontladen van de accun is het grootste probleem. De kW vermogen van het ontladen van de model 3 is vele malen groter dan wat er bij de SuC in gaat. Laden gaat bij mij nooit sneller dan 140kW, maar ontladen gaat met pieken van 210kW.

+ Uiteraard de polls die we lang geleden hier nog hebben gehad waarbij er geen relatie tussen supercharger gebruik en degradatie te vinden was. Sportief rijden daarentegen...

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 02-08-2024 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Scientific schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:28:
[...]

Cijfers! Tesla's BMS is zo goed dat het amper verschil maakt of je vaak of zelden snellaadt. Over onderscheidend vermogen gesproken. (y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3P74Qp7HGKD-POKv2iiwru3ne_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1mWOyUB4th2Xazu6ZYVrb5I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maurice- schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:52:
[...]

Cijfers! Tesla's BMS is zo goed dat het amper verschil maakt of je vaak of zelden snellaadt. Over onderscheidend vermogen gesproken. (y)
[Afbeelding]
Leuk maar dit is geen bewijs voor het onderbuikgevoel van @Caelorum.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Inspired schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:57:
[...]

Leuk maar dit is geen bewijs voor het onderbuikgevoel van @Caelorum.
We kunnen de polls nog een keer over doen in dit topic? Als je me na het weekend even helpt herinneren stel ik wel een vragenlijst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-09 08:24
Caelorum schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:42:
[...]

Simpel, onbalans en snel laden/ontladen van de accun is het grootste probleem. De kW vermogen van het ontladen van de model 3 is vele malen groter dan wat er bij de SuC in gaat. Laden gaat bij mij nooit sneller dan 140kW, maar ontladen gaat met pieken van 210kW.

+ Uiteraard de polls die we lang geleden hier nog hebben gehad waarbij er geen relatie tussen supercharger gebruik en degradatie te vinden was. Sportief rijden daarentegen...
Ik betwijfel de basis van je bewering. Polls, serieus? Bij sportief rijden krijg je inderdaad korte stroompieken, die van de grootte-orde van de snellaadpiek zijn. Maar de duur ervan is meestal maar enkele seconden. Constant aan maximum snelheid rijden daarentegen, dat is veel schadelijker. Niet voor niets beperken veel fabrikanten de maximale snelheid van de EV tot onder de 200km/h.
Pagina: 1 ... 397 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: