Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 329 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.508 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Juist vanwege die gekke situaties hoop ik dat FSD v12 in de Spring Update zit, dan heb je kans dat dat verleden tijd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
GVR schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:14:
[...]

Dit lijkt me dusdanig gevaarlijke situaties opleveren dat het het veilig gebruik van autopilot belemmert en iedereen in dit soort situaties een melding bij Tesla zou moeten maken?
Dit idd, systeem is helaas niet te vertrouwen waardoor je mi niet rustig kan rijden (lees je voet laten rusten).

Had laatst ook met (E)AP met rijstrook wisselen, iedere keer als ik zelf wisseling wilde inzetten omdat het systeem niet wou: dus richting aanwijzer aan en dan wisseling ingang zetten, ging het iedere keer wanneer het de wegmarkering half voorbij was op de rem.

Heb t toen een aantal keren getest en iedere keer kunnen reproduceren alsook uiteraard gemeld bij Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45
The__Virus schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:22:
Juist vanwege die gekke situaties hoop ik dat FSD v12 in de Spring Update zit, dan heb je kans dat dat verleden tijd is.
Helaas zit FSD 12 daar niet in maar wel de UI 12 update. -O-

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
beyazz06 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:29:
[...]

Dit idd, systeem is helaas niet te vertrouwen waardoor je mi niet rustig kan rijden (lees je voet laten rusten).

Had laatst ook met (E)AP met rijstrook wisselen, iedere keer als ik zelf wisseling wilde inzetten omdat het systeem niet wou: dus richting aanwijzer aan en dan wisseling ingang zetten, ging het iedere keer wanneer het de wegmarkering half voorbij was op de rem.

Heb t toen een aantal keren getest en iedere keer kunnen reproduceren alsook uiteraard gemeld bij Tesla.
Had dat vroeger ook met EAP, nu eigenlijk niet meer. Richtingaanwijzer volledig doordrukken en stuur de continu druk ophouden. Dan heb ik dat niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DV_ZED
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07 07:05
Ik ben op zoek naar een gebruikte M3(budget onder de 30K): kan ik dan het beste voor een jonger model gaan(2020/2021) met een wat hogere km-stand of op zoek gaan naar een eentje vanaf 2019 met een zo laag mogelijke km-stand?

Wat ik zo lees zijn er volgens mij wel wat zaken aangepast in het 2020 model t.o.v. 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51
Tweakarim schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:40:
Laatst op de snelweg trapt de autopilot hem vol op de rem omdat er op dezelfde hoogte rechts een auto op de inoegstrook rijdt. Is dit normaal? Schrok me dood.
Met stip de meest gevaarlijke en irritante reactie van AP. Normaal bij een invoegstrook ga ik òf een baan naar links òf ik blijf een constante snelheid rijden zodat de gene die wil invoegen dat op een rustige manier kan doen. Dat laatste is dus geen optie als je op AP rijdt, echt heel gevaarlijk gedrag dat ‘ie dan op de rem duwt. :(

Melden gaat volgens mij niet maar als het goed is wordt elke druk op het pedaal door de rem heen geregistreerd. Hopelijk gebeurd er ooit wat mee.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Oekol schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:43:
[...]

Helaas zit FSD 12 daar niet in maar wel de UI 12 update. -O-
Krijgen we überhaupt wel de Amerikaanse FSD updates naar de EU? En hoe hebben deze impact eventueel op autopilot? dacht dat dit andere software was.

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 05-05-2024 11:51 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
DV_ZED schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:21:
Ik ben op zoek naar een gebruikte M3(budget onder de 30K): kan ik dan het beste voor een jonger model gaan(2020/2021) met een wat hogere km-stand of op zoek gaan naar een eentje vanaf 2019 met een zo laag mogelijke km-stand?

Wat ik zo lees zijn er volgens mij wel wat zaken aangepast in het 2020 model t.o.v. 2019.
Dat hangt ervan af waar je waarde aan hecht. Een nieuwere versie heeft bijv. een warmtepomp en zal zuiniger zijn, vooral op koude dagen. De nieuwe ziet er mooier uit als je chrome lelijk vindt, daarnaast zijn de nieuwe stiller. Maar als de nieuwe auto al 125k op de teller heeft staan moet je je afvragen tot hoe ver je verwacht dat de auto qua km's en accu kan gaan voordat de eerste reparaties nodig zijn. Aan de andere kant zit een nieuwe auto vaak technisch ook beter in elkaar en zal dus waarschijnlijk meer km's mee gaan zonder de eerste problemen.

Bij bijv. 50k km vs 75k km's, dan voor de nieuwe gaan. Maar bij 50k km's vs 150k km's voor de oude gaan. Geen exacte wetenschap, maar je begrijpt mijn redenering zo hopelijk :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

@DV_ZED houdt ook rekening met vroege 2020 modellen en latere 2020 modellen
Meen na mei/juni dat er een refresh is geweest. Dus met beter interieur etc.
Zelf heb ik een maart 2020 model. En dus het oude interieur.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 19:24

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Radiodurans schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:28:
[...]

Met stip de meest gevaarlijke en irritante reactie van AP. Normaal bij een invoegstrook ga ik òf een baan naar links òf ik blijf een constante snelheid rijden zodat de gene die wil invoegen dat op een rustige manier kan doen. Dat laatste is dus geen optie als je op AP rijdt, echt heel gevaarlijk gedrag dat ‘ie dan op de rem duwt. :(

Melden gaat volgens mij niet maar als het goed is wordt elke druk op het pedaal door de rem heen geregistreerd. Hopelijk gebeurd er ooit wat mee.
Ja dat was behoorlijk schrikken terwijl ik juist tijdens die rit me zat te bedenken dat autopilot wel degelijk meerwaarde heeft. Schaamde ook kapot tov mijn achterligger die door het plotselinge remmen snel naar de linkerbaan uitweek. Zal in het vervolg extra op mijn hoede zijn als ik rijd op autopilot icm opritten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
turkeyhakan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:45:
De Model Y zal de komende tijd wellicht nog wat iets meer in prijs dalen, totdat Jupiter uit is. Zo is het ook met de Model 3 gegaan.
Mijn model 3 2019 gaat eind dit jaar uit de lease.

Weet iemand wat meer over de tijdslijnen van de model Y update? Ik zou graag een Y gaan rijden met 1 motor en +/- 600km range ivm een vouwwagen.

Ze hebben bij ons op de zaak de benzine vakantieauto regeling ontmanteld. Ik moet nu met de vouwwagen en de EV op vakantie.

De huidige model Y LR kost mij 100e per maand netto meer in de lease en geeft mij 53km extra range zonder vouwwagen(bron:YT) dat is een te diepe investering voor 3 weken vakantie. Een hotel overnachting en een destination charger is dan financieel aantrekkelijker.

Daarom ben ik benieuwd naar de roddels van de nieuwe update voor de Y. En kan je in de lease aangeven of je de auto pas wilt afnemen bij een nieuw model? Hoe flexibel zijn die leasemaatschappijen daarin?

Ik ben zelf geen auto hobbyist, heb wel wat sites bezocht en daarin staat dat er voor de USA voorlopig geen update komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
stormfly schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:38:
[...]
Weet iemand wat meer over de tijdslijnen van de model Y update? Ik zou graag een Y gaan rijden met 1 motor en +/- 600km range ivm een vouwwagen.
Levertijd 2 tot 4 weken dus sla je slag :*)

https://www.tesla.com/nl_nl/modely/design#overview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAMzdhyea0UH6qhOQ0j0ULFil0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OHB54pyvldF3zsMmJ4dXAZgo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door RaRo74 op 05-05-2024 13:50 ]

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
stormfly schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Mijn model 3 2019 gaat eind dit jaar uit de lease.

Ze hebben bij ons op de zaak de benzine vakantieauto regeling ontmanteld. Ik moet nu met de vouwwagen en de EV op vakantie.

De huidige model Y LR kost mij 100e per maand netto meer in de lease en geeft mij 53km extra range zonder vouwwagen(bron:YT) dat is een te diepe investering voor 3 weken vakantie. Een hotel overnachting en een destination charger is dan financieel aantrekkelijker.

Daarom ben ik benieuwd naar de roddels van de nieuwe update voor de Y. En kan je in de lease aangeven of je de auto pas wilt afnemen bij een nieuw model? Hoe flexibel zijn die leasemaatschappijen daarin?

Ik ben zelf geen auto hobbyist, heb wel wat sites bezocht en daarin staat dat er voor de USA voorlopig geen update komt.
Niks is zeker, maar niemand verwacht de Y update nog in 2024.

Een LM wil gewoon een order, en als dat order doorgezet wordt naar Tesla, dan levert Tesla…

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
Deze zag ik niet aankomen dat is dan het huidige model zonder facelift, toch? Wel met een range wat voor mij een fit zou zijn.

Ga vanavond even in de lease calculator zoeken waarom ik deze niet eerder heb gevonden. 99% zeker dat hij er nog niet tussen staat.
Tommie12 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:58:
[...]

Niks is zeker, maar niemand verwacht de Y update nog in 2024.

Een LM wil gewoon een order, en als dat order doorgezet wordt naar Tesla, dan levert Tesla…
Dat is dan eigenlijk te lang. Kan mogelijk de model 3 wel door leasen tegen de huidige bijtelling van 2024. Mijn beeld is dat het ook zo werkt bij de LM, uitgesteld leveren is lastig lijkt mij.

Daarbij als deze RWD LR Y al bijna 50.000 kost dan is de nieuwe vast niet goedkoper. Bij ons is 50.000 de grens voor het ingaan van een nare afkoopregeling van een aantal lease termijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:19
stormfly schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:29:
[...]

Deze zag ik niet aankomen dat is dan het huidige model zonder facelift, toch? Wel met een range wat voor mij een fit zou zijn.

Ga vanavond even in de lease calculator zoeken waarom ik deze niet eerder heb gevonden. 99% zeker dat hij er nog niet tussen staat.

[...]

Dat is dan eigenlijk te lang. Kan mogelijk de model 3 wel door leasen tegen de huidige bijtelling van 2024. Mijn beeld is dat het ook zo werkt bij de LM, uitgesteld leveren is lastig lijkt mij.

Daarbij als deze RWD LR Y al bijna 50.000 kost dan is de nieuwe vast niet goedkoper. Bij ons is 50.000 de grens voor het ingaan van een nare afkoopregeling van een aantal lease termijnen.
Bijtelling blijft maximaal 60 maanden gelijk, daarna ga je naar 22%

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
stormfly schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:29:
[...]

[...]

Inderdaad zonder facelift.

Uitgesteld leveren is vaak wel mogelijk bij een leasemaatschappij.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
RaRo74 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:50:
[...]

Uitgesteld leveren is vaak wel mogelijk bij een leasemaatschappij.
Ja, maar weet dat het order pas doorgezet wordt als de gewenste datum is verstreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De laatste weken reset de charge limit regelmatig naar 50% direct nadat het laden is voltooid. Ik zie op Reddit en wat andere locaties ook wat soortgelijke meldingen.

Aangezien ik alleen op zondag tot een hoger percentage laad en de tarieven vandaag lekker laag waren, is de auto nu 93% vol. Lijkt mij geen tik op de vingers toch? :)

Heb ik iets gemist rondom een recente update? Anders reset ik de auto wel een keer en ga ik uit- & inloggen bij de app.

Edit: Oh, zou dit het zijn? https://nl.help.tessie.co...15-charge-limit-resetting

"Vanaf oktober 2023 kan Tesla de oplaadlimiet automatisch opnieuw instellen op het aanbevolen oplaadniveau voor het type batterij in het voertuig."

Ik zal wel even wat scripten om dit automatisch te verhogen naar in ieder geval 80% als het zondag is :)

[ Voor 28% gewijzigd door Taro op 05-05-2024 15:48 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Kwam zonet in de auto zie ik een update klaar staan om te downloaden. Ik denk ik ga naar de Supercharger en download hem daar wel. Daar aangekomen de download is nergens meer te vinden. Nu mijn vraag , sla ik deze dan over of wordt het later nog een keer aangeboden?

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
evtje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:03:
Kwam zonet in de auto zie ik een update klaar staan om te downloaden. Ik denk ik ga naar de Supercharger en download hem daar wel. Daar aangekomen de download is nergens meer te vinden. Nu mijn vraag , sla ik deze dan over of wordt het later nog een keer aangeboden?
Komt later nog x langs. Gebeurd zo vaak

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:45
Waarom downloaden bij de Supercharger?
Connect de auto daar met een Tesla wifi?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
cacofant schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:27:
Waarom downloaden bij de Supercharger?
Connect de auto daar met een Tesla wifi?
Thuis heb ik geen WiFi bereik. Dan kan ik of mobiel doen of ik ga naar Supercharger Hoorn en heb daar gratis WiFi v/d Valk. :) en om dat ik toch van plan was om daar te laden dan kan dat in een keer.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wie heeft ervaring met PPF op de achterste zijkanten aanbrengen op de MY?
Wil het er toch wel op gaan zetten. Want alleen mudflaps zijn niet genoeg vrees ik.
Welke kopen?
Gaat het op den duur vergelen? Want dat zou niet fraai staan op een witte Y...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
evtje schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:35:
[...]

Thuis heb ik geen WiFi bereik. Dan kan ik of mobiel doen of ik ga naar Supercharger Hoorn en heb daar gratis WiFi v/d Valk. :) en om dat ik toch van plan was om daar te laden dan kan dat in een keer.
Oh zo bedoel je.. dat doe ik ook af en toe, maar normaal gesproken doe ik een download gewoon met mijn mobiele hotspot op de telefoon ..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17
Allewijn schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:44:
Wil het er toch wel op gaan zetten. Want alleen mudflaps zijn niet genoeg vrees ik.
Welke kopen?
Ik ga de hele zijkant doen met PPF van voor naar achter onder het onderste randje. Uit een bekende mijn tesla webshop iets als je even googled. En de neus en de motorkap en achterklep randje is een pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Har.Cor schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:49:
[...]

Ik zit in een vergelijkbare situatie met levering binnenkort van Y RWD en zelfde typegoedkeuringsnummer. Las zojuist op Duitse forum TFF dat dit daar ook in de aandacht staat, maar een levering deze week met gelijk typegoedkeuringnummer helaas niet de HW4 bevatte. Ik hou daarom ernstig rekening met HW3 op mijn auto.
De mijne is ondanks de andere typegoedkeuring gewoon HW3 nu alles goed bekeken, nou ja prima het beeld is niet slecht te noemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Wij kiezen voor de my rwd. Hebben nog een auto en vind dit prima qua kosten. Vind de 3 mooier maar om ook op vakantie te kunnen gaan met deze auto en toch de ruimte kiezen we hiervoor. Sta ook vaak zo maar 2 uur in de file, zit ik wat lekkerder.
Eerst gaan rijden met de y, daarna de 3. Vond die zelf lekkerder rijden maar ik zat wel lekkerder in de y. Bij Tesla weer in de y gaan zitten en toen de keuze gemaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door Davidrrr op 05-05-2024 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:53
The__Virus schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:04:
Kun je gewoon door de wasstraat met de trekhaak gemonteerd? Of moet je deze eerst demonteren?
Wij hebben een Model Y en halen het losse trekhaakdeel steeds weg. Af fabriek is het afneembare deel ingevet om deze soepel te kunnen de- en monteren. Ervaringen bij een eerdere auto met een vergelijkbaar systeem leerde, dat na verloop van tijd het aanbrengen en verwijderen lastiger wordt als vuil en water een poosje de gelegenheid hebben gehad om de gangbaarheid van de vergrendeling te beïnvloeden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidrrr
Dit is ook wel interessant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cu1VNh_SF-I1ANNG76mQVqRxYA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSGawTDaF93xExk17L3oMxhX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Megat schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:05:
[...]

Wij hebben een Model Y en halen het losse trekhaakdeel steeds weg. Af fabriek is het afneembare deel ingevet om deze soepel te kunnen de- en monteren. Ervaringen bij een eerdere auto met een vergelijkbaar systeem leerde, dat na verloop van tijd het aanbrengen en verwijderen lastiger wordt als vuil en water een poosje de gelegenheid hebben gehad om de gangbaarheid van de vergrendeling te beïnvloeden.
Dat is ook wat Tesla zelf adviseert: Trekhaak verwijderen als je deze niet gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:08
Taro schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:32:
[...]

Dat is ook wat Tesla zelf adviseert: Trekhaak verwijderen als je deze niet gebruikt.
Vraag me af hoe makkelijk mijne eruit gaat na ruim 4 jaar 1 keer gemonteerd te zijn en daarna nooit meer eruit :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
ybos schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:06:
[...]

Vraag me af hoe makkelijk mijne eruit gaat na ruim 4 jaar 1 keer gemonteerd te zijn en daarna nooit meer eruit :X :+
Een gokje; niet >:)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
ybos schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:06:
[...]

Ik heb hier bij de vorige Tesla al een keer een rubberen hamer moeten gebruiken om de trekhaak te kunnen bevestigen en losmaken, dus ik wens je veel sterkte d:)b

Bij de huidige MY de trekhaak nog nooit nodig gehad, die zit nog nieuw in de verpakking incl. de stekker/omvormer, zelfs geen idee of die past en werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Wellicht iets voor het accessoires topic. Ik ga later bestellen. Ik wil zwarte velgen maar twijfel aan de 20 inch wielen. Minder bereik bv. Iemand ervaring met zwarte after market caps? Is er veel schade aan de velgen normaal gesproken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Davidrrr schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:56:
Wellicht iets voor het accessoires topic. Ik ga later bestellen. Ik wil zwarte velgen maar twijfel aan de 20 inch wielen. Minder bereik bv. Iemand ervaring met zwarte after market caps? Is er veel schade aan de velgen normaal gesproken?
Ik was 9 maanden lang heel trots op mijn onbeschadigde 20" velgen, inmiddels behoor ik helaas ook tot de stumpers met beschadigingen op de velgen. Dus vind je dat niets, kies dan idd voor minder mooie kappen die je goedkoper kunt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davyt
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-06-2024
Mackeessie schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:15:
[...]

Als je Autopilot aanzet moet je goed op de weg letten de eerst tijd( 20 seconden) daarna kan je wel zo nu en dan op het scherm kijken of uit het zijraam is mijn ervaring . Dus als je na het aanzetten van de Autopilot direct op je scherm gaat kijken of zo ben je snel af.
EAP is op dit moment niet overdraagbaar naar een andere auto, het is gekoppeld aan de auto. Heel soms wil Tesla nog wel eens FSD overdraagbaar maken, maar dat is meer als ze de dure modellen ( S en X) meer willen verkopen.
HW3 is tot nu toe op de Model Y geleverd, en het schijnt dat binnenkort HW4 op de Model Y komt.
Maar voorlopig maakt dat geen verschil in functionaliteit.
En zoals al eerder gemeld kan je met de SEXY commander het inhalen met Autopilot een stuk prettiger maken doordat de Autopilot automatisch weer inschakelt als je op de andere baan rijdt en de richtingaanwijzer uitschakelt. Je moet wel zelf sturen in tegenstelling tot Auto lane change in EAP. Maar dat gaat erg traag en in druk verkeer werkt dat niet, terwijl bij de continuous autopilot via de SEXY commander je snel kunt inhalen.
Uiteindelijk toch de S3XY knob en commander gekocht en geinstalleerd.
Maar begrijp 1 ding niet, moet normaal de wagen met de basis autopilot wanneer je zelf van rijstrook verandert en hij dus uit autopilot gaat, overgaan op cruise control en dus wel de snelheid aanhouden of gewoon alles uitschakelen en dus onmiddelijk snelheid beginnen minderen. Het laatste doet hij bij mij en is kapot irritant. Daarvoor heb ik ook de knob gekocht voor de continous autopilot maar ik krijg hem niet in gang. Als ik filmpjes bekijk lijken de auto's daarin over te gaan op cc bij verandering van rijstrook. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven hierover?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YySwtcSGsV-Np0bglvCYcGPt-nI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjljsz289IXWW6BZRkV84ucm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:57
Davidrrr schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:56:
Die velgen steken gewoon bizar ver uit de band. Als je naar een stoeprand kijkt heb je al schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Continuous autopilot stel je in de S3XY app in, daar geef je ook aan na hoeveel seconden de autopilot weer aan moet na wisselen rijstrook.

Bij mij werkt het uitstekend.

Wel van rijbaan wisselen door eerst richting aan te geven en dan te sturen. Hetzelfde doe je als je terug de rijbaan in gaat. Dan wordt autopilot weer aangezet na x seconden.

[ Voor 34% gewijzigd door cacofant op 05-05-2024 21:14 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davyt
cacofant schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:13:
Continuous autopilot stel je in de S3XY app in, daar geef je ook aan na hoeveel seconden de autopilot weer aan moet na wisselen rijstrook.

Bij mij werkt het uitstekend.

Wel van rijbaan wisselen door eerst richting aan te geven en dan te sturen. Hetzelfde doe je als je terug de rijbaan in gaat. Dan wordt autopilot weer aangezet na x seconden.
Ja, ik heb alles in de app aangezet en de richtlijnen met pinker gevolgt maar vraag me af of er geen basisinstelling in de wagen verkeerd staat die ik over het hoofd zie. Zonder de knob moet hij dan bij manuele verandering van rijstrook overschakelen op cruise control en dus de snelheid die je reed aanhouden of wordt gewoon alles uitgeschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe-el2
  • Laatst online: 18-09 16:04
De instelling van de auto moet zijn :

Automatische richtingaanwijzers AAN
Niet de functie van 3x knipperen anders doet die het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Davyt schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:22:
[...]

Ja, ik heb alles in de app aangezet en de richtlijnen met pinker gevolgt maar vraag me af of er geen basisinstelling in de wagen verkeerd staat die ik over het hoofd zie. Zonder de knob moet hij dan bij manuele verandering van rijstrook overschakelen op cruise control en dus de snelheid die je reed aanhouden of wordt gewoon alles uitgeschakelt?
Heb je Autopilot met 1 of 2 tikjes naar beneden? Dit moet 2 zijn lijkt me. Want met 1 heb je geen TACC en dus ook niet als Autopilot uitgaat voor een baanwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davyt
pe-el2 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:24:
De instelling van de auto moet zijn :

Automatische richtingaanwijzers AAN
Niet de functie van 3x knipperen anders doet die het niet.
Ik kijk het na, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:13

Dani86

AeroGeek

Ik heb sinds kort een Model Y en ben nu op vakantie en onderweg enkele superchargers in Duitsland gebruikt.

Nu staat er in mijn Tesla app geen historie. Ook de 150KM die je "gratis" bij de auto krijgt zijn nog onaangeroerd. Zit hier vertraging in?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davyt
hsb85 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:29:
[...]

Heb je Autopilot met 1 of 2 tikjes naar beneden? Dit moet 2 zijn lijkt me. Want met 1 heb je geen TACC en dus ook niet als Autopilot uitgaat voor een baanwissel.
Met 1, dus ook best op 2 zetten. En dan zou de cc moeten aanblijven bij een baanwissel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Denk t ook. Is voor de volgende eigenaar :Y
Ik gebruik de trekhaak nagenoeg elke week dus ga t niet eens proberen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
hsb85 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:29:
[...]

En waar stel je dat in :? :X
Ik rij nooit alleen TACC. Of AP of zelf.
Nu heeft mn vrouw de auto eens mee en belde net. Hou doe ik alleen cruisecontrol :?
Euh, pook 1x naar beneden. Dan gaat hij ook op automatisch sturen :?
Echt :? Dus ff geprobeerd en idd. :X Dan heb ik geen idee schat, tot straks :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:35

bert pit

asdasd

Davyt schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:10:
[...]

Maar begrijp 1 ding niet, moet normaal de wagen met de basis autopilot wanneer je zelf van rijstrook verandert en hij dus uit autopilot gaat, overgaan op cruise control en dus wel de snelheid aanhouden of gewoon alles uitschakelen en dus onmiddelijk snelheid beginnen minderen. Het laatste doet hij bij mij en is kapot irritant. Daarvoor heb ik ook de knob gekocht voor de continous autopilot maar ik krijg hem niet in gang. Als ik filmpjes bekijk lijken de auto's daarin over te gaan op cc bij verandering van rijstrook. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven hierover?[Afbeelding]
De cont autopilot werkt op basis van de richtingaanwijzer. Je zet de richtingaanwijzer aan, verandert van baan en daarna gaat de richtingaanwijzer uit. Het uitgaan is het signaal om de AP te continueren. Ik heb hem op 1 seconde ingesteld, dus als de richtingaanwijzer uitgaat duur het een seconde en de AP gaat weer aan.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davyt
bert pit schreef op zondag 5 mei 2024 @ 22:13:
[...]

De cont autopilot werkt op basis van de richtingaanwijzer. Je zet de richtingaanwijzer aan, verandert van baan en daarna gaat de richtingaanwijzer uit. Het uitgaan is het signaal om de AP te continueren. Ik heb hem op 1 seconde ingesteld, dus als de richtingaanwijzer uitgaat duur het een seconde en de AP gaat weer aan.
Maar de tijd dat je van baan wisselt (dus je pinker opzet) en de heractivatie van autopilot gaat hij toch op cruise control? Of moet je dan zelf gas geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Nu online
Davyt schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:10:
[...]

Maar begrijp 1 ding niet, moet normaal de wagen met de basis autopilot wanneer je zelf van rijstrook verandert en hij dus uit autopilot gaat, overgaan op cruise control en dus wel de snelheid aanhouden of gewoon alles uitschakelen en dus onmiddelijk snelheid beginnen minderen. Het laatste doet hij bij mij en is kapot irritant. Daarvoor heb ik ook de knob gekocht voor de continous autopilot maar ik krijg hem niet in gang. Als ik filmpjes bekijk lijken de auto's daarin over te gaan op cc bij verandering van rijstrook. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven hierover?[Afbeelding]
Er is een ander topic waar je specifiek met die vraag terecht kunt:

Tesla Model 3 & Y Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:14
ybos schreef op zondag 5 mei 2024 @ 22:01:
[...]

En waar stel je dat in :? :X
Ik rij nooit alleen TACC. Of AP of zelf.
Nu heeft mn vrouw de auto eens mee en belde net. Hou doe ik alleen cruisecontrol :?
Euh, pook 1x naar beneden. Dan gaat hij ook op automatisch sturen :?
Echt :? Dus ff geprobeerd en idd. :X Dan heb ik geen idee schat, tot straks :w
Dan heb je de optie '1x tikken voor autopilot' aan staan. Ik denk dat het daar fout gaat.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Taro schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:37:
De laatste weken reset de charge limit regelmatig naar 50% direct nadat het laden is voltooid. Ik zie op Reddit en wat andere locaties ook wat soortgelijke meldingen.

Aangezien ik alleen op zondag tot een hoger percentage laad en de tarieven vandaag lekker laag waren, is de auto nu 93% vol. Lijkt mij geen tik op de vingers toch? :)

[..]

Edit: Oh, zou dit het zijn? https://nl.help.tessie.co...15-charge-limit-resetting

"Vanaf oktober 2023 kan Tesla de oplaadlimiet automatisch opnieuw instellen op het aanbevolen
Bij mij is dit 73%, staat ook op het scherm met een pop-up tegenwoordig.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
Davyt schreef op maandag 6 mei 2024 @ 06:21:
[...]

Maar de tijd dat je van baan wisselt (dus je pinker opzet) en de heractivatie van autopilot gaat hij toch op cruise control? Of moet je dan zelf gas geven?
Ik heb de knob niet, maar als je 2 keer trekken voor AP aan hebt staan blijft de cruisecontrol altijd actief. Dus daar zit denk ik ook een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 22:06
Knip

[ Voor 196% gewijzigd door Notna op 06-05-2024 11:26 . Reden: Hier hebben we Vraag en Aanbod voor (VAO) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Nu online
Dit moet toch hier: Vraag & Aanbod overig

[ Voor 55% gewijzigd door Notna op 06-05-2024 11:27 . Reden: Quote knip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
De updates naar 2024.14.3 zijn helemaal stil gevallen als je naar de cijfers op TeslaFi kijkt.
https://teslafi.com/firmware

Ik lees nergens iets daarover, dus kunnen we alleen veronderstellen dat er nog wat bugs moeten gecorrigeerd worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidrrr
Mijn RWD Y besteld. Prijzen zijn sinds vandaag ineens een stuk hoger in de lease bij mij. Zou mij aardig wat meer hebben gekost. Nu wachten 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:41
Tommie12 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:42:
De updates naar 2024.14.3 zijn helemaal stil gevallen als je naar de cijfers op TeslaFi kijkt.

Ik lees nergens iets daarover, dus kunnen we alleen veronderstellen dat er nog wat bugs moeten gecorrigeerd worden.
Yup, ik krijg zojuist de melding binnen dat 2024.14.5 gedetecteerd is op Tessie. Kwestie van wachten totdat die weer massaal uitgerold wordt _/-\o_

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valentijn
  • Laatst online: 30-04 16:38
Tommie12 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:42:

Het is weer zover... dagelijks teslafi checken om te kijken hoe de rollout gaat..

Ik had me na de matrix update voorgenomen het niet meer te doen :+

Keep it cool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45
Haha precies. Het komt vanzelf en dan toch telkens handmatig te zoeken.

2024.14.5 dus: https://stats.tessie.com/versions/2024.14.5

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:41
Valentijn schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:03:
[...]

Het is weer zover... dagelijks teslafi checken om te kijken hoe de rollout gaat..

Ik had me na de matrix update voorgenomen het niet meer te doen :+
Of gewoon abonneren op het 'Tesla Software Rollout' kanaal in Telegram, scheelt weer dagelijks checken :*)
t.me/teslasoftwarerollout

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 21:52
Davidrrr schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:51:
Mijn RWD Y besteld. Prijzen zijn sinds vandaag ineens een stuk hoger in de lease bij mij. Zou mij aardig wat meer hebben gekost. Nu wachten 😃
en waar heb je het besteld? Ik ben ook 1 aan het bekijken :-). Private Lease ook toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
SquareOne schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:11:
[...]

Die velgen steken gewoon bizar ver uit de band. Als je naar een stoeprand kijkt heb je al schade.
Ik nu zwarte Aerocaps gekocht voor de 19 inch velgen, zonde van je geld 2200 euro en dan bang zijn voor iedere stoeprand of je moet alloygator rand er om heen laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:40

twu

Alexander1984 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:36:
[...]

De mijne is ondanks de andere typegoedkeuring gewoon HW3 nu alles goed bekeken, nou ja prima het beeld is niet slecht te noemen.
Waar kan je controleren of je een HW3 of HW4 hebt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27

RvV

twu schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:00:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/1700363095569-jpeg.991927/

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Ik ben ook maar eens aan de gang gegaan met die ''custom lock sounds''.. vrij simpel. Zorg dat je een bestand wat exact ''LockChime.wav'' heeft in de root van de Tesla USB plaatst en klaar.. maar ook al kies ik in de Tesla settings, waar je locksounds aanpast, voor USB wordt er een willekeurig geluid afgespeeld (alsof hij het bestand niet kan vinden). Snapt iemand wat ik fout doe?

Verder krijg bij het koppelen van de USB op windows de melding ''er is een probleem met de drive''.. dat ligt waarschijnlijk aan het format. Iemand anders dit ''issue'' ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShCBJ2bB9AdztswDsOgA3F8KpYQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6nEitwi4Odad9T28SpUOXGpN.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door spartacusNLD op 06-05-2024 11:34 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Jochemp schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:05:
[...]

Of gewoon abonneren op het 'Tesla Software Rollout' kanaal in Telegram, scheelt weer dagelijks checken :*)
t.me/teslasoftwarerollout
Deze is handig idd :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Uberprutser schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:42:
[...]
Beetje teleurgesteld over de range, zou dan toch eerder voor een AWD gaan (met trekhaak) dan een M3P.
Zaterdag nog eens in de showroom geweest omdat ik toch twijfels had over de Y.
Gisteren nog eens diep nagedacht en ook twijfels of ik niet alsnog de M3P moet bestellen want DAT ZIJN DE BEST ONE. Gelukkig nam de rationaliteit het over vanmorgen (lees: le girlfriend) en zojuist aanvraag gedaan voor een blauwe 3 LR met 19" en een sleurhutkoppeling. Scheelt heel wat knaken per maand aan bijtelling.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:35

bert pit

asdasd

Davyt schreef op maandag 6 mei 2024 @ 06:21:
[...]

Nee je hoeft geen gas te geven want de acc blijft actief. Wat ik wel merk is dat wanneer je gas bijgeeft om wat sneller in te halen en je komt boven de ingestelde snelheid, dat hij die snelheid overneemt op de AP.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Uberprutser schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:26:
[...]

Zaterdag nog eens in de showroom geweest omdat ik toch twijfels had over de Y.
Gisteren nog eens diep nagedacht en ook twijfels of ik niet alsnog de M3P moet bestellen want DAT ZIJN DE BEST ONE. Gelukkig nam de rationaliteit het over vanmorgen (lees: le girlfriend) en zojuist aanvraag gedaan voor een blauwe 3 LR met 19" en een sleurhutkoppeling. Scheelt heel wat knaken per maand aan bijtelling.
Met een P trek je je sleurhut ook aan stukken 8)7 . Range met een LR zal wel naar de 200 km gaan met een flinke sleurhut. In Nederland ruim voldoende. Wel lekker t.o.v. een LPF versie.
verder is derange van de LPF niet echt een probleem. Vannacht rijden we naar Macon in Frankrijk. Om de 200 km ff laden, plassen en wat pleur en weer verder. We zullen zien :)

P.s. Wel een goede girlfriend………

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 19-09 15:07
peerke 1960 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:19:
[...]
Met een P trek je je sleurhut ook aan stukken 8)7
Mijn M3P heeft ook geen trekhaak, maar de laatste weken had het een paar keer wel erg handig geweest. Af en toe en boedelbak erachter, meer gaat het niet worden.

En ja, she is the best _/-\o_

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
peerke 1960 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:19:
[...]

Met een P trek je je sleurhut ook aan stukken 8)7 . Range met een LR zal wel naar de 200 km gaan met een flinke sleurhut. In Nederland ruim voldoende. Wel lekker t.o.v. een LPF versie.
verder is derange van de LPF niet echt een probleem. Vannacht rijden we naar Macon in Frankrijk. Om de 200 km ff laden, plassen en wat pleur en weer verder. We zullen zien :)

Je bedoelt LFP. De Lijst Pim Fortuyn heeft hier niets te zoeken.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:44
Heeft iemand al een foto van de 2024 M3P zonder de aero ‘doppen’?

Ik meen al een keer een foto gezien te hebben van een leak waar hij op een trailer stond zonder alleen ik kan er nu überhaupt nergens meer iets over vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 09:08
Welke batterij zou dit zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Nu online
Rotje333 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:36:
Heeft iemand al een foto van de 2024 M3P zonder de aero ‘doppen’?

Ik meen al een keer een foto gezien te hebben van een leak waar hij op een trailer stond zonder alleen ik kan er nu überhaupt nergens meer iets over vinden..
Volgens mij zijn deze 19" wielen niet voor de EU. De 20" wielen hebben geen doppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/59342e0095e72be733cd1474dc52009bc6cc2928/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FGL6VBVBWQAAoaax.jpg%3Alarge

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/c58e6d471141483629bf33fc3d4113da2f3bcf36/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FGL6D6-Na8AA-fZq.jpg%3Alarge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 16:52
twu schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:00:
[...]

Ook via het scherm voertuiginformatie. Daar staat 'AMD Ryzen' als processor.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Korvaag schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:59:
[...]

Ook via het scherm voertuiginformatie. Daar staat 'AMD Ryzen' als processor.
AMD Ryzen wordt zowel bij HW3 (vanaf eind 2021/begin 2022) als HW4 gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
turkeyhakan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:48:
[...]

Volgens mij zijn deze 19" wielen niet voor de EU. De 20" wielen hebben geen doppen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De 20" zijn ook plastic kapjes die je weg kan halen.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52
Is er iets bekend welke updates later wel naar Intel Atom auto's uitgerold worden? Voor zover ik weet worden de high fidelity park en de UI update achtergehouden voor Intel, maar kan weinig vinden over uitspraken of deze later alsnog komen of helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:44
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat dacht ik inderdaad ook maar toen zag ik deze video: https://youtu.be/52O3cYsyZMo?feature=shared

Daarin zegt hij dat hij van Tesla bevestigd heeft gekregen dat er doppen af kunnen 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

De verbinding van Tesla met mijn hotspot verloopt moeizaam. Soms is ie er in een keer, de volgnde keer moet ik klooien. Dat betekent hotspot aan/uit, een paar keer en dan pakt ie hem. Waarom verloopt dit zo moeizaam terwijl andere verbindingen zo tot stand komen. En , het belangrijkste, kan ik dit verbeteren. (Ja….. ik weet het een abbonnementje😵‍💫). Misschien nog andere manieren die mij dan 10 euries per maand uit sparen. PG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

daemonix schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Je bedoelt LFP. De Lijst Pim Fortuyn heeft hier niets te zoeken.
Oeps, nee die niet, die willen geen EV’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentijn
  • Laatst online: 30-04 16:38
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben ik nou scheel of zitten de velgen bij de rode auto verkeerdom? (draairichting)

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:37
Valentijn schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:28:
[...]

Ben ik nou scheel of zitten de velgen bij de rode auto verkeerdom? (draairichting)
Jaaaa dat is bij de velgen van de Model 3 Highland ook zo lelijk... Ik heb die aero-covers eraf gehaald en dan kom je tot de conclusie dat alle vier de velgen hetzelfde zijn en dus aan de ene kant achterstevoren zitten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 16:52
Caayn schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:06:
[...]
AMD Ryzen wordt zowel bij HW3 (vanaf eind 2021/begin 2022) als HW4 gebruikt ;)
Ah dat wist ik niet. Ik was in de veronderstelling dat HW3 altijd nog Atom was. Excuus :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21
Mensen die ervaring hebben met het "inwisselen" van een Tesla naar een andere?

Wij rijden met een MYLR maar de nieuwe M3 heeft me curieus gemaakt en ik zit eigenlijk veel liever lager in een wagen. Het loopt nu via een leasing, maar ik vraag me echt af of Tesla er sneller voor openstaat voor een "switch" te maken wanneer je binnen het merk blijft.

Getracht de zoekfunctie te gebruiken maar vind er niet de juiste keywords voor zo blijkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
jmignolet schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:24:

Wij rijden met een MYLR maar de nieuwe M3 heeft me curieus gemaakt en ik zit eigenlijk veel liever lager in een wagen. Het loopt nu via een leasing, maar ik vraag me echt af of Tesla er sneller voor openstaat voor een "switch" te maken wanneer je binnen het merk blijft.

Getracht de zoekfunctie te gebruiken maar vind er niet de juiste keywords voor zo blijkt. :)
Dan moet je aan je lease maatschappij vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:21

Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Na de aankondiging van de vernieuwde M3P wil ik het liefst mijn prive aangeschafte M3H van 2 maanden oud inruilen en voor de performance versie gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
Bobo221 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:37:
[...]

Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Na de aankondiging van de vernieuwde M3P wil ik het liefst mijn prive aangeschafte M3H van 2 maanden oud inruilen en voor de performance versie gaan.
Neejoh. Is twee weken leuk en daarna is het gewoon je auto.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
Vandaag met de MYrwd en sleurhut van Epen naar Deventer gereden. Tussenstop in Uden 145 km met 27% aangekomen cruise op 85 kmh
In Deventer weer geladen tot 60% en zonder sleurhut door naar Zoetermeer.
Tot ongeveer bij Utrecht kon ik de navigatie niet instellen zonder dat deze me naar de dichtstbijzijnde SuC wilde sturen.
Vlak bij huis met nog 26% lading verscheen de melding dat ik met -1% zou aankomen.
Gisterenavond tot 100% geladen.
Weet iemand of ik een reset had kunnen doen en of dit probleem vaker voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Corvi schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:53:
Vandaag met de MYrwd en sleurhut van Epen naar Deventer gereden. Tussenstop in Uden 145 km met 27% aangekomen cruise op 85 kmh
In Deventer weer geladen tot 60% en zonder sleurhut door naar Zoetermeer.
Tot ongeveer bij Utrecht kon ik de navigatie niet instellen zonder dat deze me naar de dichtstbijzijnde SuC wilde sturen.
Vlak bij huis met nog 26% lading verscheen de melding dat ik met -1% zou aankomen.
Gisterenavond tot 100% geladen.
Weet iemand of ik een reset had kunnen doen en of dit probleem vaker voorkomt?
Had je niet een “ghost” aanhanger waardoor hij nog steeds dacht dat het verbruik veel hoger zou zijn? Gebeurt mij nog wel eens dat de aanhanger er af gaat maar de auto dat niet goed detecteert. En dan moet ik hem dus handmatig uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Allewijn schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:44:
Welke kopen?
Ja ik heb de originele stukken, die is wat geler

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:39

Reken daar maar niet op! Ik wilde mijn 2023 M3 rwd met 7k km’s en 6mnd oud inruilen voor een Y. Het inruilvoorstel wat ik kreeg was echt belachelijk laag dus toch maar afgezien van een switch.

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:53
Katseviool schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:32:
[...]

Dit heb ik dus ook met een M3P van bijna 5 jaar oud. Als het kouder is dan hoor ik hem ook kraken in bochten zoals bij rotondes en bij drempels. Ik dacht eerst dat het gewoon door het weer kwam maar nu ik een beetje begin te zoeken is het volgens mij dus geen goed teken. Tevens valt alles nu buiten de garantie aangezien de auto ouder is dan 4 jaar...

Is dit trouwens gevaarlijk om mee door te rijden? Ik heb toevallig eind volgende week een afspraak staan dus heb al via chat gevraagd of ze dit ook even kunnen checken.
Vandaag auto afgeleverd met cost estimate van €870, na uur werd het €780 en net melding dat het estimate naar €2.060 is gegaan :|

Naast kapot smart ventiel is het vooral die ophanging die gewoon €1.700 kost… en zoals ik lees is het dus ook enkel de front.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maV_PvvOz52xGB1ZhRpo44_mzqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvG9ZCQ2gsxXrW2KHzzKEiaR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21
Barse87 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:24:
[...]

Reken daar maar niet op! Ik wilde mijn 2023 M3 rwd met 7k km’s en 6mnd oud inruilen voor een Y. Het inruilvoorstel wat ik kreeg was echt belachelijk laag dus toch maar afgezien van een switch.
Ohw, dat is minder. Kijk, zo erg is het nou niet. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Laatst online: 17:50
Katseviool schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:30:
[...]

Vandaag auto afgeleverd met cost estimate van €870, na uur werd het €780 en net melding dat het estimate naar €2.060 is gegaan :|

Naast kapot smart ventiel is het vooral die ophanging die gewoon €1.700 kost… en zoals ik lees is het dus ook enkel de front.

[Afbeelding]
Ik las op het tesla motor forum dat er ook 3rd parties zijn die voor veel lagere prijzen draagarmen vervangen. Mogelijk is het goed om naar een vakgarage of andere garage te gaan? Prijzen (en voornamelijk het uurloon), lijken me erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:47

ScreamGT

joejoe

[...]

[Afbeelding]
Vervelend, uiteraard. Maar reken dit eens terug naar wat je de laatste 5 jaar aan onderhoud bent kwijtgeweest?
Mijn pa bracht laatst zijn V70 naar de dealer, kwam ook terug met een rekening van dik 2800,-

Je rijdt een auto met dik 500PK, en de ophanging (de kwaliteit daargelaten) krijgt nogal wat te voorduren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Bij mijn bmw 3 2 keer de bobines en injectoren mogen vervangen, circa 2500 per keer. Vervolgens 50k km later motor helemaal kaduuk. En dit was nog lang niet alles. Dit zijj alleen een paar dingen. Verzopen centrale unit etc. Lijst is lang. Rijd nu een Kia om die reden en in de lease straks een tesla. Ik moet electrisch en wilde dat zelf ook. Maar ik ben wel even genezen van BMW. Mijn monteur zei neem Aziatisch, dan zien we elkaar niet meer 🤣

[ Voor 10% gewijzigd door Davidrrr op 06-05-2024 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
[...]

[Afbeelding]
Zonde dat dit net na de garantie gebeurt en ze er dan zo mee omgaan. Terwijl ze weten dat de draagarmen (uit de tijd) enorm slecht zijn en vaak juist gratis vervingen. Bij mij piept en kraakt het ook allemaal al jaren maar ze zeggen dat er niks aan de hand is, bij lease is dat dan toch makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
Himalaya schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:59:
[...]

Had je niet een “ghost” aanhanger waardoor hij nog steeds dacht dat het verbruik veel hoger zou zijn? Gebeurt mij nog wel eens dat de aanhanger er af gaat maar de auto dat niet goed detecteert. En dan moet ik hem dus handmatig uitzetten.
Wel de fietsendrager erop en de aanhangermodus uitgeschakeld.
Wat vooral merkwaardig is dat ik de laatste km met 26% lading de melding krijg dat ik met min 1% op bestemming aankom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pe-el2
  • Laatst online: 18-09 16:04
Rogar schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:33:
[...]

Jaaaa dat is bij de velgen van de Model 3 Highland ook zo lelijk... Ik heb die aero-covers eraf gehaald en dan kom je tot de conclusie dat alle vier de velgen hetzelfde zijn en dus aan de ene kant achterstevoren zitten... |:(
Dat is bij alle auto's van tesla zo.
Alle maten en type velgen..
Zelfs de 19" aerodoppen op de model y zijn verschillend per kant.
Echt zo lelijk. Ik heb zelf andere doppen erop gekocht. Waar wel rekening is gehouden met een R en L zijde.

Je zal maar dure 20" of 21" velgen hebben gekocht en dan hier achter komen.
Eenmaal gezien kan je het niet niet meer zien 😝
Pagina: 1 ... 329 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: