Hopelijk helpt dat, een Tesla (eigenlijk andere jonge auto) hoort natuurlijk niet te trillen, ookal rij je een stuk harder (180+).RemySoeters schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:13:
[...]
...
Ik vind ook dat het stuur, vooral bij 120km/u+, erg trilt. Zelfs mijn ford Ka uit 2004 had het niet zo erg.
Heb besloten om er nieuwe banden onder te laten leggen (quatrac pro ev xl). En opnieuw laten balanceren/uitlijnen. Kijken of het dan weg is.
Wellicht heb je dit al kunnen testen, de chime voor snelheidscamera's gaat alleen aan als je een route gepland hebt. Dat snap ik. Zelf heb ik echter altijd geluid van navigatie uit, heb je deze chime dan ook niet?schumi1986 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:08:
[...]
Het scherm zoals op de foto is alleen te zien in de parkeerstand. Zodra je gaat rijden is het gewoon zoals je gewend bent alleen kun je nu als je wilt de visualisatie vergroten over het gehele scherm. De kaart kun je niet vergroten en heeft dus dezelfde afmeting als voorheen.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Inderdaad. En Debora (je weet wel, Conners kassierster uit Nieuwpoort) zal ook wel snel volgen.Tommie12 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:55:
[...]
Clickbait filmpje…
...
Zodra Henk en Ingrid snappen dat electrisch rijden goedkoper is dan op benzine zullen ze wel volgen, alle facebook toetsenbordhelden ten spijt.
Je wil de journalisten die onzin over EV's de wereld instuurden niet te eten geven. Nog zo één van die "war stories" : "de remmen van de ('veel zwaardere') EV's zouden veel sneller verslijten, en een véél grotere remstofvervuiling teweeg brengen dan ICE's".
Say what ? Ik geloof nooit dat ik ooit mijn Model 3's remblokken zal moeten vervangen. Want "regenerative braking", daar leken die tweederangsjournalisten nog nooit van gehoord te hebben.
Model 3 LR (model 2023)
Volgens mij heeft @Mar.tin wel eens verteld dat hij gewoon lekker rechterbaan cruist achter een vrachtwagen. Als ik 't me goed herinner. Dat helpt veel, maar het rechtvoetje doet ook veel. Bandenspanning helpt ook en zo helpen alle kleine beetjes
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ook met de caravan onder de 130kWh/100 km gereden. Dit over 135 km en wind tegen. Ik reed als een slak achter een vrachtwagen die 84 reed. De files op de A50 hielpen me wel. Betekent een max range van 175 km met een Knaus Sudwind 450. Dit met een eitje RWD. Ofwel rijden met een caravan in deze configuratie is goed te doen, zeker in Nederland. Wanneer je de tijd neemt ook daarbuiten., Peter
Morgen testrijden met een 3 en een y en dan geef ik er een klap op. Zin in
Ik denk typo met 130 wat 310 moet zijn en kWh wat Wh moet zijn of niet?peerke 1960 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:39:
Ook met de caravan onder de 130kWh/100 km gereden. Dit over 135 km en wind tegen. Ik reed als een slak achter een vrachtwagen die 84 reed. De files op de A50 hielpen me wel. Betekent een max range van 175 km met een Knaus Sudwind 450. Dit met een eitje RWD. Ofwel rijden met een caravan in deze configuratie is goed te doen, zeker in Nederland. Wanneer je de tijd neemt ook daarbuiten., Peter
Haal die 1 er maar van af. 30kWh/100km
Overigens, bij nader inzien : ik bekeek de onderwerpen, en als dít géén Russische trol is, dan weet ik het écht niet meer !
Model 3 LR (model 2023)
Wat heb je uiteindelijk gekregen? Ik kon wel een rode gloed op de twee zij camera's zien maar door laat ophalen niet in het voertuig kunnen kijken wat er nu in zit in het menu.Har.Cor schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:49:
[...]
Ik zit in een vergelijkbare situatie met levering binnenkort van Y RWD en zelfde typegoedkeuringsnummer. Las zojuist op Duitse forum TFF dat dit daar ook in de aandacht staat, maar een levering deze week met gelijk typegoedkeuringnummer helaas niet de HW4 bevatte. Ik hou daarom ernstig rekening met HW3 op mijn auto.
De EV is niet alleen goed voor bijna tien procent van alle geregistreerde elektrische auto’s in Nederland, maar behoort ook tot het merk waar bijna één op de zes EV-chauffeurs voor kiest. We hebben het over de Tesla Model 3. Dat is de elektrische auto die in ons land veruit het vaakst op kenteken is gezet.
Dat blijkt uit registratiedata van de RDW, die Kenteken.tv heeft geanalyseerd. De cijfers laten ook zien dat vandaag voor het eerst meer dan een half miljoen van alle in Nederland geregistreerde auto’s volledig elektrisch is. Het gaat om precies te zijn om 500.203 EV's met een actieve registratie in Nederland.
ViaVan al die auto’s is Tesla het merk dat het meest voorkomt. Er staan vandaag 83.955 Tesla’s in Nederland geregistreerd, bijna 17 procent van alle EV’s. Het meest geregistreerde model in Nederland is de Tesla Model 3 met 49.060 actieve registraties. Dat is bijna tien procent van alle elektrische auto's in ons land.
Snap ik niet zo goed.Davidrrr schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:48:
Morgen testrijden met een 3 en een y en dan geef ik er een klap op. Zin in
Als je de ruimte niet nodig hebt is de M3 eigenlijk op alle vlakken de betere auto.
Als je de ruimte wel nodig hebt, heb je niks aan de M3.
Voor de beslissing hoef je niet te rijden?
Gun hem toch de lol van het rijden. Als je zelf nog geen Tesla hebt blijft het een feestjemitsumark schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:21:
[...]
Snap ik niet zo goed.
Als je de ruimte niet nodig hebt is de M3 eigenlijk op alle vlakken de betere auto.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Dat komt alleen omdat 2019-2020 de M3 eigenlijk de enige betaalbare was, die had gewoon een voorsprong van 35k verkopen.
Marktaandeel van de M3 vanaf 2021 is niet zo groot meer.
Zeker, gewoon doen, het is gratiswinwiz schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:22:
[...]
Gun hem toch de lol van het rijden. Als je zelf nog geen Tesla hebt blijft het een feestje
Ik heb ze ook beiden gereden, de My afgelopen zomer, maar niet perse overtuigd.
De Highland een paar maanden terug, die vind ik dusdanig veel beter dat ik de "oude" MY niet echt meer overweeg, maar met een jong gezin is de M3 echt geen optie imo.
Misschien de Juniper, maar er komt meer en meer concurrentie, dus we zien wel hoe het loopt.
Gaat ook soms om praktische zaken, hendels aan het stuur of niet en opening kofferbak ook al ben je de ruimte op achterbank wellicht niet nodig. Ook lijken de gaatjes in de M3H stoelen erg mooi, maar wat als je er koffie overheen morst.. dan is de dichte Y bekleding toch wat handiger om schoon te houden. En waar gaat al al die koffie heen in je stoelventilatie.. net zoals bepaalde maaltijden van de gele M als daarmee geknoeid is. Ik toch de Model Y gekozen omdat die prima rijdt en als je toch keer 5 mensen mee wil nemen dan zit je beetje fatsoenlijk en geen sedan brievenbus opening. De ouderwetse knipperlicht hendel is toch wel fijn..mitsumark schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:21:
[...]
Snap ik niet zo goed.
Meer ruimte is toch wel handig ook al heb je het niet altijd nodig, hogere zit is fijn. Gewoon normale hendels is superfijn. Ik heb ook een proefrit in beiden gedaan en vond in M3 het swipen op scherm voor vooruit/achteruit onhandig, knipperlichten op rotondes is irritant, en ja ook al went het, het blijft vervelend.mitsumark schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:21:
[...]
Snap ik niet zo goed.
Developer
blijft toch heel persoonlijk uiteindelijk.HENNESSY schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:45:
[...]
Meer ruimte is toch wel handig ook al heb je het niet altijd nodig, hogere zit is fijn. Gewoon normale hendels is superfijn. Ik heb ook een proefrit in beiden gedaan en vond in M3 het swipen op scherm voor vooruit/achteruit onhandig, knipperlichten op rotondes is irritant, en ja ook al went het, het blijft vervelend.
hendels mis ik niet, de knopjes op t stuur werken prima. voor mij zelfs beter dan hendels want knipperlichten altijd onder handbereik.
Swipen op t scherm precies zo.
ik heb een S3XY knob en commander, de knob gebruik ik amper. de commander is vooral handig voor de autopilot bij het wisselen van baan
Heeft iemand met een M3H al de V12 UI?
Ik vraag me af of we nog steeds met 1 tik op het snelheidsbord de "u rijdt te hard aldus de EU plingel" uit kunnen zetten?
Daarnaast of je nu wel de maximum snelheid kan overnemen naar de cruise control als deze al geactiveerd is. Dat mis ik nu best wel op de M3H.
Ik vraag me af of we nog steeds met 1 tik op het snelheidsbord de "u rijdt te hard aldus de EU plingel" uit kunnen zetten?
Daarnaast of je nu wel de maximum snelheid kan overnemen naar de cruise control als deze al geactiveerd is. Dat mis ik nu best wel op de M3H.
Klopt de 4% auto's met kenteken G zijn enorm.mitsumark schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:23:
[...]
Dat komt alleen omdat 2019-2020 de M3 eigenlijk de enige betaalbare was, die had gewoon een voorsprong van 35k verkopen.
Marktaandeel van de M3 vanaf 2021 is niet zo groot meer.
Ben benieuwd of het nu weet een beetje aantrekt door de laatste update. Heb 't idee dat meer mensen toch voor de MY kiezen. Al gaat 2024 volgens mij wel weer een 'goed' M3 jaar worden.
kentekenregistraties op jaar voor M3
- 2024 3.107
- 2023 5.080
- 2022 1.333
- 2021 3.377
- 2020 8.833
- 2019 30.581
- 2018 8
- 2017 2
[ Voor 23% gewijzigd door Oekol op 04-05-2024 07:10 ]
De MY in USA is onderhevig aan verandering. Er is zelfs een range update te koop.
Wij hebben LFP batterijen bij de instapper. Dat zijn Chinese batterijen waar ze geen subsidie op krijgen in USA. De NCM batterijen gaan ze nu dus (afhankelijk van batterij) voor 1500 dollar 40 mijl / 65 km meer range geven en voor 2000 dollar 60 mijl / 96 km. Dat is dat geld dubbel en dwars waard. Voor LFP gaat dit waarschijnlijk helaas niet op. Was zeer interessant geweest.
BREAKING: Tesla has launched a brand new Long Range RWD Model Y variant in the U.S.
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) 4 mei 2024
• Price: $44,990 ($37,490 including Federal EV credit)
• Range: 320 miles
The previous Model Y RWD with 260 miles of range has been discontinued. pic.twitter.com/n2ZZPw3W4W
The “260 mile” range Model Y’s built over the past several months actually have more range that can be unlocked for $1500 to $2000 (gains 40 to 60 miles of range), depending on which battery cells you have.
— Elon Musk (@elonmusk) 4 mei 2024
Working through regulatory approvals to enable this. pic.twitter.com/6d5Ntekk01
Wij hebben LFP batterijen bij de instapper. Dat zijn Chinese batterijen waar ze geen subsidie op krijgen in USA. De NCM batterijen gaan ze nu dus (afhankelijk van batterij) voor 1500 dollar 40 mijl / 65 km meer range geven en voor 2000 dollar 60 mijl / 96 km. Dat is dat geld dubbel en dwars waard. Voor LFP gaat dit waarschijnlijk helaas niet op. Was zeer interessant geweest.
Waarom zou dit veranderd zijn?mjvdzwet schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 06:48:
Het automatisch openen van de koffer als je er achter staat (met doos of zak) lijkt toch nog niet optimaal te werken helaas
YouTube: Tesla Hands Free Trunk, Wiper Controls and UI Update Review (2024.14.3)
De traject controles en flitscamera’s, is dat iets wat (nu ook?) beschikbaar is in de Benelux? Want dat vind ik wel interessant als toekomstig eigenaar.
YouTube: Tesla Hands Free Trunk, Wiper Controls and UI Update Review (2024.14.3)
De traject controles en flitscamera’s, is dat iets wat (nu ook?) beschikbaar is in de Benelux? Want dat vind ik wel interessant als toekomstig eigenaar.
Ik rijd hem voornamelijk, zakelijk. Maar ook wel in de weekenden, mijn vrouw ook, en heb ook een zoon van nu 12. Even kijken hoe alles zit voorin en achterin en hoe mijn vrouw het vindt rijden als zal mijn gevoel meer relevant zijn want ik rijd veel meer. En het is ook een gevoel. We gaan het zienmitsumark schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:26:
[...]
Zeker, gewoon doen, het is gratis
Ik heb ze ook beiden gereden, de My afgelopen zomer, maar niet perse overtuigd.
De Highland een paar maanden terug, die vind ik dusdanig veel beter dat ik de "oude" MY niet echt meer overweeg, maar met een jong gezin is de M3 echt geen optie imo.
Misschien de Juniper, maar er komt meer en meer concurrentie, dus we zien wel hoe het loopt.
@NuKeMOp dit moment zitten de vaste camera’s er in, maar alleen als je navigeert en alleen zichtbaar op de route. In de huidige software versie is er nog geen geluidssignaal.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Vind dat het indrukwekkend werkt (ook als je het niet wilt en weg loopt). Als je met een krat voor je staat of tas voor je hebt niet. Wellicht is dat omdat de auto nu getraind is op een 'persoon' te herkennen. Zal met een volgende iteratie anders zijn. Voor nu kan je met een doos in je hand 90 graden draaien. Prima als die dan nog steeds hands free open gaat.NuKeM schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:38:
Het automatisch openen van de koffer als je er achter staat (met doos of zak) lijkt toch nog niet optimaal te werken helaas![]()
Welke huidige versie bedoel je dan? Want in 2024.14.3 die sommigen hier al hebben zou 't in moeten zitten.bert pit schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:51:
@NuKeMOp dit moment zitten de vaste camera’s er in, maar alleen als je navigeert en alleen zichtbaar op de route. In de huidige software versie is er nog geen geluidssignaal.
v11.1 (2024.8.9 0cac3042b6cd)Oekol schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:07:
[...]
Welke huidige versie bedoel je dan? Want in 2024.14.3 die sommigen hier al hebben zou 't in moeten zitten.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Laat dit nu één van die dingetjes zijn die ik onmiddellijk zal uitzetten. Allemaal nice and dandy, maar er zullen ongetwijfeld omstandigheden zijn, op reis vooral, waarbij slimmerikken zich aan de achterkant van de wagen gaan opstellen op het moment dat jij van de auto aan het wegwandelen bent. Koffer opent, de auto vergrendelt zichzelf (en claxoneert even kort indien ingesteld) terwijl jij weg van de auto aan het stappen bent, en tegen dat je terugkeert zijn ze met je valiezen ribbedebie.NuKeM schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:38:
Het automatisch openen van de koffer als je er achter staat (met doos of zak) lijkt toch nog niet optimaal te werken helaas![]()
...
Ik bekijk dit al eens sneller met een veiligheidsbril, hoor, al die features en gadgets. Dit allemaal voor het gemak van die héél ene keer dat je na het boodschappen eens niét met de winkelkar, maar met enkele spulletjes in jouw handen bij de auto aankomt? Ieder zijn ding, maar ik vind dit een verhaaltje dat door marketingmannetjes aan de mensen wordt aangepraat (als in : "dit moét je écht hebben"). Ik hoef het alvast niet, ook niet gratis.
Model 3 LR (model 2023)
Mijn m3 2019 hangt nog steeds vast op 100% van een (gepoogde) update naar 8.9. Krijg het er niet uit maar committeren wil hij ook niet. Annoying.
Een tesla vergrendeld zichzelf niet als de trunk open staat.flupp schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:47:
[...]
Laat dit nu één van die dingetjes zijn die ik onmiddellijk zal uitzetten. Allemaal nice and dandy, maar er zullen ongetwijfeld omstandigheden zijn, op reis vooral, waarbij slimmerikken zich aan de achterkant van de wagen gaan opstellen op het moment dat jij van de auto aan het wegwandelen bent. Koffer opent, de auto vergrendelt zichzelf (en claxoneert even kort indien ingesteld) terwijl jij weg van de auto aan het stappen bent, en tegen dat je terugkeert zijn ze met je valiezen ribbedebie.
Ik bekijk dit al eens sneller met een veiligheidsbril, hoor, al die features en gadgets. Dit allemaal voor het gemak van die héél ene keer dat je na het boodschappen eens niét met de winkelkar, maar met enkele spulletjes in jouw handen bij de auto aankomt? Ieder zijn ding, maar ik vind dit een verhaaltje dat door marketingmannetjes aan de mensen wordt aangepraat (als in : "dit moét je écht hebben"). Ik hoef het alvast niet, ook niet gratis.
Ik heb pas over ruim 1 week afspraak om op te halenAlexander1984 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:12:
[...]
Wat heb je uiteindelijk gekregen? Ik kon wel een rode gloed op de twee zij camera's zien maar door laat ophalen niet in het voertuig kunnen kijken wat er nu in zit in het menu.
Uitgebreid filmpje van de Spiegel, vliegveld vol Tesla model Y's die rechtstreeks uit de fabriek hier in opslag gaat. Toch niet zo slim van de Duitse regering om de subsidie af te schaffen? Gelukkig in NL nog de SEPP wat extra stimulans geeft, tenminste bij mij wel.
https://www.spiegel.de/wi...ce-42cd-9ff6-9588b9020da0
Omdat de functie gebruik maakt van UWB gaat de kofferbak dus ook niet open als iemand zonder telefoonsleutel achter de auto staat. Dat is in ieder geval mijn interpretatie.flupp schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:47:
[...]
Laat dit nu één van die dingetjes zijn die ik onmiddellijk zal uitzetten. Allemaal nice and dandy, maar er zullen ongetwijfeld omstandigheden zijn, op reis vooral, waarbij slimmerikken zich aan de achterkant van de wagen gaan opstellen op het moment dat jij van de auto aan het wegwandelen bent. Koffer opent, de auto vergrendelt zichzelf (en claxoneert even kort indien ingesteld) terwijl jij weg van de auto aan het stappen bent, en tegen dat je terugkeert zijn ze met je valiezen ribbedebie.
Overigens kan iemand exact hetzelfde doen op dit moment door de fysieke knop voor het openen van de kofferbak in te drukken zolang de auto niet op slot is.
dit puin filmpje kwam van de week hier ook al langs. Vind het allemaal wel meevallen vergeleken bij de "voorraad" chinese EV's in oa Belgie. Denk dat er minimaal het 10 x zoveel staan. Als het niet meer isAlexander1984 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:50:
Uitgebreid filmpje van de Spiegel, vliegveld vol Tesla model Y's die rechtstreeks uit de fabriek hier in opslag gaat. Toch niet zo slim van de Duitse regering om de subsidie af te schaffen? Gelukkig in NL nog de SEPP wat extra stimulans geeft, tenminste bij mij wel.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ze schatten op 200 000 in totaal al , 10% zou tesla zijn. Dat is toch wel al wat.anti elppa schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:11:
[...]
dit puin filmpje kwam van de week hier ook al langs. Vind het allemaal wel meevallen vergeleken bij de "voorraad" chinese EV's in oa Belgie. Denk dat er minimaal het 10 x zoveel staan. Als het niet meer is
Ja lijkt ook bijna meer tussenopslag dan echt lange termijn opslag, het terrein in Berlijn schijnt ook vrij krap te zijn.anti elppa schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:11:
[...]
dit puin filmpje kwam van de week hier ook al langs. Vind het allemaal wel meevallen vergeleken bij de "voorraad" chinese EV's in oa Belgie. Denk dat er minimaal het 10 x zoveel staan. Als het niet meer is
Ze interviewen een oude man die aan waterstofmotoren werkt.Alexander1984 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:50:
Neutrale bron?
Sony A7 iv en wat recycled glas
https://www.carscoops.com...ventory-buildup-in-years/Alexander1984 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:15:
[...]
Ja lijkt ook bijna meer tussenopslag dan echt lange termijn opslag, het terrein in Berlijn schijnt ook vrij krap te zijn.
Dat is iets voor alle merken en types van wagens
Even contact opnemen met Tesla. Heb ik ook een keer gehad. Tesla heeft de update toen op afstand geforceerd verwijderd en herstart.Mday schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:16:
Mijn m3 2019 hangt nog steeds vast op 100% van een (gepoogde) update naar 8.9. Krijg het er niet uit maar committeren wil hij ook niet. Annoying.
Model Y heeft de hogere zit en een veel ruimtelijke ervaring binnen in. Ook helpt het dat het panaromadak geen balk in het midden heeft bij de Y.mitsumark schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:21:
[...]
Snap ik niet zo goed.
Puur kijkend naar de rijeigenschappen wint de 3 het wel, maar dat is meer vanwege sedan vs SUV en gaat eigenlijk om voor praktisch alle merken aangezien een sedan dichter op de weg ligt, minder luchtweerstand heeft en directer stuurt.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Vind y gewoon pijn doen aan de ogen zo lelijk (fiat multivlaai niveau). Maar vind eigenlijk alle hoge auto's niet om aan te gluren. Leuk als je 65+ bent. Ik vond zelfs de ID7 te hoogMazeWing schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:32:
[...]
Model Y heeft de hogere zit en een veel ruimtelijke ervaring binnen in. Ook helpt het dat het panaromadak geen balk in het midden heeft bij de Y.
Puur kijkend naar de rijeigenschappen wint de 3 het wel, maar dat is meer vanwege sedan vs SUV en gaat eigenlijk om voor praktisch alle merken aangezien een sedan dichter op de weg ligt, minder luchtweerstand heeft en directer stuurt.

Dus tis maar goed dat ik geen kinderen heb, of ruimte nodig heb. Ik hoef dus ook gewoon geen keus te maken tussen de Y en de 3. Want de Y is geen optie voor mij. En de highland vind ik nog weer veel mooier dan de oude 3. Dus het gat is alleen maar groter geworden.
Wat pleit voor het eitje is dat ie 1600 kg kan trekken. Dus alle fatsoenlijke sleurhutten zijn binnen Nederland prima met de Y te verplaatsen. De 3 kan dit niet. En idd boven de 65 is de hogere instap prettig. Snelheid is dan ook minder relevant. Zelf met mijn eitje RWD begint mijn betere wederhelft te piepen bij max optrekken.
[ Voor 34% gewijzigd door peerke 1960 op 04-05-2024 13:05 ]
En dat je klein genoeg bentanti elppa schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:55:
Dus tis maar goed dat ik geen kinderen heb, of ruimte nodig heb.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
De y is ook gewoon een extreem goede functionele optie voor veel mensen. Zeker als je de prijs erin mee neemt. Eigenlijk praktisch geen competitie als je het mij vraagt.peerke 1960 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:03:
Wat pleit voor het eitje is dat ie 1600 kg kan trekken. Dus alle fatsoenlijke sleurhutten zijn binnen Nederland prima met de Y te verplaatsen. De 3 kan dit niet. En idd boven de 65 is de hogere instap prettig. Snelheid is dan ook minder relevant. Zelf met mijn eitje RWD begint mijn betere wederhelft te piepen bij max optrekken.
Hoewel ik het niet met je oneens ben, kan dat nu ook al. Door net voor het sluiten handmatig de klep te openen.flupp schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:47:
[...]
Ik heb zelf doorgaans het probleem andersom, dat ik de boodschappen uitlaad en dan geen handen vrij heb om de kofferbak dicht te doen.NuKeM schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:38:
Aangezien de camera dan de wolken staat te bewonderen zal dat nooit gaan werken, iets wat met een "kick" sensor wel zou kunnen.
Al kun je vaak nog wel bij het "sluiten" knopje, maar dat is niet altijd even makkelijk met grote/zware spullen in je handen.
Even op de stoep zetten is ook geen first world probleem, maargoed, ik zit in de luxe positie dat ik kan kiezen.
[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 04-05-2024 17:40 ]
Als 2019 M3 rijder stond ik voor dezelfde afweging. De Y vind ik van achter mooier dan van voren, maar tijdens proefrijden in de Highland vond ik het te weinig verschil met mijn huidige auto. Tuurlijk is hij stiller en een led stripje is leuk, maar ik wilde toch iets meer verandering tov mijn huidige auto. Daarom een Y LR in QuickSilver met 20” besteld.anti elppa schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:55:
[...]
Vind y gewoon pijn doen aan de ogen zo lelijk (fiat multivlaai niveau). Maar vind eigenlijk alle hoge auto's niet om aan te gluren. Leuk als je 65+ bent. Ik vond zelfs de ID7 te hoog![]()
Dus tis maar goed dat ik geen kinderen heb, of ruimte nodig heb. Ik hoef dus ook gewoon geen keus te maken tussen de Y en de 3. Want de Y is geen optie voor mij. En de highland vind ik nog weer veel mooier dan de oude 3. Dus het gat is alleen maar groter geworden.
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Smaken verschillen natuurlijk maar van de zijkant vind ik de Y het mooiste en ook van de achterkant is ie mooi. De voorkant is wat minder maar dat komt voornamelijk vanwege de wat vreemdere koplampen. Maar ik vind de auto over het algemeen mooier dan de "oude" 3 en qua lijnen in iets meer in balans (zeker vanaf de zijkant gezien)anti elppa schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:55:
[...]
Vind y gewoon pijn doen aan de ogen zo lelijk (fiat multivlaai niveau). Maar vind eigenlijk alle hoge auto's niet om aan te gluren. Leuk als je 65+ bent. Ik vond zelfs de ID7 te hoog![]()
De Multipla is echt van een compleet andere orde hoor....
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Off topic: ik houd wel van dit soort extremen >;)MazeWing schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:15:
[...]
Zowel de 3 als de Y heb ik altijd al redelijk lelijk gevonden
(de mYne hoort dit niet is momenteel van huis
)
Maar qua prijs prijs-kwaliteitverhouding is er gewoon nog steeds (bijna)niets anders vandaar dat ik van de mYne innerlijk ben gaan houden.
Met toch de nadruk op bijna want de andere merken gaan steeds meer en meer in de buurt komen.

Maar qua prijs prijs-kwaliteitverhouding is er gewoon nog steeds (bijna)niets anders vandaar dat ik van de mYne innerlijk ben gaan houden.
Met toch de nadruk op bijna want de andere merken gaan steeds meer en meer in de buurt komen.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
idd smaken verschillen natuurlijk maar de multipla is echt wel van een andere orde, als je dat ziet in een Y dan scheelt er wel iets met je ogen.MazeWing schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:15:
[...]
Smaken verschillen natuurlijk maar van de zijkant vind ik de Y het mooiste en ook van de achterkant is ie mooi. De voorkant is wat minder maar dat komt voornamelijk vanwege de wat vreemdere koplampen. Maar ik vind de auto over het algemeen mooier dan de "oude" 3 en qua lijnen in iets meer in balans (zeker vanaf de zijkant gezien)
Ik vind zowiezo die oude klassieke sedan vorm spuug lelijk veel liever hatchback of de SUV en dan heeft de Y wel iets, zoals je zegt zou die voorkant beter moeten maar de rest is absoluut niet lelijk imho en de zijprofiel vind ik gewoon mooi.
Dit heeft voor mij ook de doorslag gegeven, alleen dan voor een paardentrailer. Daarnaast ook drie kids met dito hoeveelheid spullen te verslepen.peerke 1960 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:03:
Wat pleit voor het eitje is dat ie 1600 kg kan trekken.
De andere opties waren de ionic en ev6, maar waren met vergelijkbare opties serieus duurder om nog…
Heb 3,5 jaar in een M3P gereden en nu iets meer dan een jaar in een MYLR. De M3 lag beter op de weg en trok natuurlijk een stukje sneller op, maar ik zou direct weer voor de MY gaan omdat:
Ik kreeg op een gegeven moment last van de lage zitpositie in de 3, was een gevaar op de weg met de P (zelfde zou uiteraard opgaan voor de MYP) en waardeer de ruimte van de Y. Dus voor mij is de MY de betere keuze. Zou ik echter nog geen kinderen hebben en ook prima zitten in de 3, dan zou ik weer voor de 3 gaan.
- De zithoogte fijner is
- De ruimte achterin met 2 opgroeiende pubers beter is, al was die met de 3 ook prima
- De kofferbak ruimer en toegankelijker is, voor de vakanties, ritjes richting de stort, etc. echt een vooruitgang
Ik kreeg op een gegeven moment last van de lage zitpositie in de 3, was een gevaar op de weg met de P (zelfde zou uiteraard opgaan voor de MYP) en waardeer de ruimte van de Y. Dus voor mij is de MY de betere keuze. Zou ik echter nog geen kinderen hebben en ook prima zitten in de 3, dan zou ik weer voor de 3 gaan.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Benieuwd of ze de Highland koplampen nog gaan aanpassen voor de Y want ik denk dat het best een raar gezicht gaat worden als het die smalle.lampjes blijven met een motorkap die veel schuiner omhoog loopt zoals de huidige Y heeft.
Sommige sedans zijn wel mooi maar het is gewoon qua praktisch gebruik een stuk minder dan een hatchback, station of SUV. Stel je eens een model 3 voor met hatchback klep. Het zou qua uiterlijk 99% hetzelfde zijn maar qua laadmogelijkheden stukken beter zijn.k995 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:21:
[...]
idd smaken verschillen natuurlijk maar de multipla is echt wel van een andere orde, als je dat ziet in een Y dan scheelt er wel iets met je ogen.
Ik vind zowiezo die oude klassieke sedan vorm spuug lelijk veel liever hatchback of de SUV en dan heeft de Y wel iets, zoals je zegt zou die voorkant beter moeten maar de rest is absoluut niet lelijk imho en de zijprofiel vind ik gewoon mooi.
Maar SUV heeft toch echt mijn voorkeur vanwege de hogere zit en de algemene "stoerdere" uitstraling. Ik zie ook weinig mensen in mijn omgeving van een SUV terug gaan naar station, sedan of hatchback. "Once you go SUV, you never go back" lijkt het wel....
ik zie de multipla niet in een Y, dat zou bizar zijn. heb het over hoe lelijk ik hem vind. Maar bij mij staat de top 3 kwa lelijke hokken:k995 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:21:
[...]
idd smaken verschillen natuurlijk maar de multipla is echt wel van een andere orde, als je dat ziet in een Y dan scheelt er wel iets met je ogen.
1 Multipla
2 Die nieuwe hyundai, is dat de 6? durf niet de googlen, want dan komt mijn lunch omhoog. Ongekend wat een pijn aan de ogen doet dat ding. vooral die achterkant
3 model Y
Disclaimer, smaken verschillen gelukkig
Vraag me af of dit werken zal. Je mobiel is dan niet meer in de buurt en anders ben je nog zo dichtbij dat je je auto open hoort gaan. Sterker nog: als de kofferbak weer open gaat hoor je die drie piepjes. Denk dat dit niet kan.flupp schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:47:
[...]
Tesla komt binnenkort met stem commando 'hey Tesla ' (of zelf een ander woord in te stellen schijnt), dan kan je denk ik met open klep schreeuwen 'hey Tesla sluit kofferbak'.mitsumark schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:50:
[...]
Ik heb zelf doorgaans het probleem andersom, dat ik de boodschappen uitlaat en dan geen handen vrij heb om de kofferbak dicht te doen.
Aangezien de camera dan de wolken staat te bewonderen zal dat nooit gaan werken, iets wat met een "kick" sensor wel zou kunnen.
Al kun je vaak nog wel bij het "sluiten" knopje, maar dat is niet altijd even makkelijk met grote/zware spullen in je handen.
Even op de stoep zetten is ook geen first world probleem, maargoed, ik zit in de luxe positie dat ik kan kiezen.
Eens. Ik vind de zijkanten en achterkant van mijn Y ook echt mooi. Gewoon dik. Voorkant iets minder maar echt niet gek en Multipla vergelijking slaat nergens op.MazeWing schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:15:
[...]
Smaken verschillen natuurlijk maar van de zijkant vind ik de Y het mooiste en ook van de achterkant is ie mooi. De voorkant is wat minder maar dat komt voornamelijk vanwege de wat vreemdere koplampen. Maar ik vind de auto over het algemeen mooier dan de "oude" 3 en qua lijnen in iets meer in balans (zeker vanaf de zijkant gezien)
Ik vind de 3, ook zeker de Highland juist weer mainstream en saai.
Zo zie je maar....
Hier moest ik hardop om lachen. Die Hyundai hebben de overburen. Wat een wanstaltige verschijning van een auto inderdaad. Aan de meeste auto’s en vormen wen je, maar aan dat ding wen je echt niet.anti elppa schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:04:
[...]
ik zie de multipla niet in een Y, dat zou bizar zijn. heb het over hoe lelijk ik hem vind. Maar bij mij staat de top 3 kwa lelijke hokken:
1 Multipla
2 Die nieuwe hyundai, is dat de 6? durf niet de googlen, want dan komt mijn lunch omhoog. Ongekend wat een pijn aan de ogen doet dat ding. vooral die achterkant
3 model Y
Disclaimer, smaken verschillen gelukkig
De Y is niet moeders mooiste maar nog prima. Zat lelijkere auto’s op de weg.
Nou vandaag gereden met beide auto's. Eerst in de y, daarna de 3. Allebei reden heerlijk. Y reed prima, lekker ruim, al de dingen die men wel weet. De 3 vond ik ook heerlijk, zonder stokken rijden vond ik prima en miste ik niet. Schuifje vooruit of achteruit of P vond ik erg makkelijk. Vind de 3 ook mooier om te zien. Mijn zoon van 12 paste prima achterin nu en eigenlijk voldoet die prima. Maar hij wordt groter en als we er mee op vakantie willen vind ik de extra ruimte wel fijn. Ik vond het vrij krap als ik bv achterin ging zitten. Allemaal bekende teksten. Ga er nog even over denken. Mijn zoon vindt witte bekleding ineens belangrijker dan een scherm achter (?). Ik ga alleen kiezen voor een rwd standaard range en ik twijfel daarom aan de range die bij een 3 ruimer is. Een LR gaat mij niet lukken in de lease voor beide modellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Davidrrr op 04-05-2024 19:16 ]
Precies wat @Taro zegt heb ik nu ook. Vind de zithoogte van de 3 te laag en de deuropeningen (vooral de achterbak) zijn echt (te) klein. Ik verlang naar een auto met meer ruimte en overzicht, blij om te zien dat het die boxes checkt. In september mag ik ‘m bestellen. Wordt dan de Y RWD LR, denk ik. Kan ook niet ‘beter’ besteden. Enige wat ik enigszins lastig vind in te schatten is de RWD t.o.v. de LR AWD. Heb het ongefundeerde idee dat die minder fijn rijdt, dan. Minder grip?
Ik rijd nu vooral een chillmode (zelfbescherming :-x) en collega vertelde mij dat je dan voornamelijk al RWD rijdt. Iemand die dit kan bevestigen?
Ohja en zowel de m3 als de mY vind ik niet moeders’ mooiste, maar een Mulitpla? Dat is wel een statement hoor…
Ik rijd nu vooral een chillmode (zelfbescherming :-x) en collega vertelde mij dat je dan voornamelijk al RWD rijdt. Iemand die dit kan bevestigen?
Ohja en zowel de m3 als de mY vind ik niet moeders’ mooiste, maar een Mulitpla? Dat is wel een statement hoor…
Zelfs al kan het niet : dit veiligheidsaspect is niet het enige, hoor: die héél ene keer dat ik met handenvol spullen bij mijn auto aan zou komen, zou ik dan ook nog eens vergeten dat dit feature hoe dan ook bestààt. Dan maar niet. Ik vind dit feature maw overroepen, en overbodig.Oekol schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:08:
[...]
Vraag me af of dit werken zal. Je mobiel is dan niet meer in de buurt en anders ben je nog zo dichtbij dat je je auto open hoort gaan. Sterker nog: als de kofferbak weer open gaat hoor je die drie piepjes. Denk dat dit niet kan.
Toen ik begon met autorijden, bestonden al die dingetjes niet, en sedertdien hebben er al veel marketingmannetjes een dikke boterham verdiend aan de extra-verkoop van het aanpraten van al die optionele snufjes (bij de "traditionele merken", wel te verstaan). Maar waar eigenlijk iedereen best zonder had gekund. Dat 't bestaat, en dat 't gebruikt wordt, niets op tegen. Alleen heb ikzelf het gewoon niet/nooit van doen. Niet tegen meerprijs, en ook niet gratis.
Model 3 LR (model 2023)
Een standaard range, als vierwielaandrijving niet belangrijk is voor jou, is plenty range.Davidrrr schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:09:
...
Een LR gaat mij niet lukken in de lease voor beide modellen.
Model 3 LR (model 2023)
Je hebt nu een Model 3 LR AWD? In chill mode doet die 8s over de 0 - 100 zo'n beetje. De Y RWD is dus ietsje rapper, al kun je die ook in chill mode zetten.Mday schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:18:
Precies wat @Taro zegt heb ik nu ook. Vind de zithoogte van de 3 te laag en de deuropeningen (vooral de achterbak) zijn echt (te) klein. Ik verlang naar een auto met meer ruimte en overzicht, blij om te zien dat het die boxes checkt. In september mag ik ‘m bestellen. Wordt dan de Y RWD LR, denk ik. Kan ook niet ‘beter’ besteden. Enige wat ik enigszins lastig vind in te schatten is de RWD t.o.v. de LR AWD. Heb het ongefundeerde idee dat die minder fijn rijdt, dan. Minder grip?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Je collega kan wel eens gelijk hebben. Hier een filmpje over weliswaar een RWD maar daar scheelt het ook een seconde tussen standard en chill.Mday schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:18:
Ik snap niet helemaal waarom je je zo opwind over een optie die gratis achteraf toegevoegd wordt. Je moet nu eerst naar de service center om voor 1000€ die optie te ontgrendelen hè…flupp schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:20:
[...]
Zelfs al kan het niet : dit veiligheidsaspect is niet het enige, hoor: die héél ene keer dat ik met handenvol spullen bij mijn auto aan zou komen, zou ik dan ook nog eens vergeten dat dit feature hoe dan ook bestààt. Dan maar niet. Ik vind dit feature maw overroepen, en overbodig.
Toen ik begon met autorijden, bestonden al die dingetjes niet, en sedertdien hebben er al veel marketingmannetjes een dikke boterham verdiend aan de extra-verkoop van het aanpraten van al die optionele snufjes (bij de "traditionele merken", wel te verstaan). Maar waar eigenlijk iedereen best zonder had gekund. Dat 't bestaat, en dat 't gebruikt wordt, niets op tegen. Alleen heb ikzelf het gewoon niet/nooit van doen. Niet tegen meerprijs, en ook niet gratis.
Ik ben reuze blij met alle ontwikkelingen op automotive gebied, dit soort ‘first world problems’ oplossen is dan een geinige extra.
Geen idee of ik het ga gebruiken, maar leuk dat het erbij komt.
Wààrvandaan haal jij het dat ik mij hierin zou opwinden ?Smobbo schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:25:
[...]
Ik snap niet helemaal waarom je je zo opwind over een optie die gratis achteraf toegevoegd wordt. Je moet nu eerst naar de service center om voor 1000€ die optie te ontgrendelen hè…
...
Model 3 LR (model 2023)
Ik rij nu een M3LR en vind een YRWD inderdaad net alsof ik in Chill mode rij, en dat vind ik dus echt helemaal niks. Laatst een proefrit in een YLR gemaakt en zelfs dat viel toch een beetje tegen. Daarna ook in de YP gereden en toen pas het gevoel van “dat is wat ik zoek”Mday schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:18:
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Laatst op de snelweg trapt de autopilot hem vol op de rem omdat er op dezelfde hoogte rechts een auto op de inoegstrook rijdt. Is dit normaal? Schrok me dood.
[ Voor 91% gewijzigd door Tweakarim op 04-05-2024 20:42 ]
Nouja, misschien is het een verschil tussen Vlaams en Nederlands, maar de afgelopen dagen ben je nu al meerdere keren over dit onderwerp uitgebreid berichten aan het typen waar ook steeds allerlei algemeenheden (marketingmannetjes verdienen hier dik aan, groot veiligheidsrisico, etc). Terwijl het over een klein software dingetje gaat die nu met het inzetten van de UWB beschikbaar komt.flupp schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:29:
[...]
Wààrvandaan haal jij het dat ik mij hierin zou opwinden ?
Ik las dat als een meer dan gemiddelde verontwaardiging dat dit soort verschrikkelijke dingen ontwikkeld worden.
Maar goed, fijn om te lezen dat je bloeddruk er niet door verhoogd wordt
Nee.Tweakarim schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:40:
Laatst op de snelweg trapt de autopilot hem vol op de rem omdat er op dezelfde hoogte rechts een auto op de inoegstrook rijdt. Is dit normaal? Schrok me dood.
Hij zat niet iets in je rijbaan? Dan wil hij wel eens dit doen. Normaal niet maar komt af en toe voor.Tweakarim schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:40:
Je kunt weleens gelijk hebben. Misschien ben ik gewoon te gevoelig aan "marketingmannetjes". Anders scheelt er niets aan mij hoor (toch niet dat ik weet of enigszins besef)...Smobbo schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:47:
[...]
...(marketingmannetjes verdienen hier dik aan ...
Ik zal erop letten
Model 3 LR (model 2023)
Ja, ik snap wat je zegt. Dat elastiek vind ik zelf ook niet superfijn maar vind het nog steeds fijner rijden dan een hybride waar dit nog heftiger is.Himalaya schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:29:
[...]
Ik rij nu een M3LR en vind een YRWD inderdaad net alsof ik in Chill mode rij, en dat vind ik dus echt helemaal niks. Laatst een proefrit in een YLR gemaakt en zelfs dat viel toch een beetje tegen. Daarna ook in de YP gereden en toen pas het gevoel van “dat is wat ik zoek”nu maar eens kijken of het ook in de lease past, de bijtelling heb ik er wel voor over. Ik vind de YRWD en in mijn M3LR de chill mode net alsof er een elastiek aan het pedaal zit, totaal niet dat directe gevoel dat elk “aaitje” op het pedaal ook direct een reactie geeft. En net dat vind ik zo verschrikkelijk fijn aan een EV rijden. Maar iedereen zijn eigen voorkeur hè
Mijn huidige AWD LR M3 kan nu om en nabij de 400-420 km komen, is dat met een RWD MY (non-LR) ongeveer hetzelfde?
Beetje afhankelijk van omstandigheden en degradatie. Bij mooi weer zal de 3 nog wel verder komen. (560 vs 455 wltp) Bij lagere temp zal de Y wellicht in het voordeel zijn door de WP.Mday schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:12:
[...]
Ja, ik snap wat je zegt. Dat elastiek vind ik zelf ook niet superfijn maar vind het nog steeds fijner rijden dan een hybride waar dit nog heftiger is.
Mijn huidige AWD LR M3 kan nu om en nabij de 400-420 km komen, is dat met een RWD MY (non-LR) ongeveer hetzelfde?
Iemand trouwens het zwart / witte interieur? Wat zijn de meningen daarover? Twijfel daar over, de familie vond het mooier. Zonnebril nodig in de zon? 🤣
Ja, vind het een stuk mooier dan het donkere interieur. Ook koeler in de zomer. Heb het leer voorzien van een coating, blijft zich goed houden.Davidrrr schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:38:
Iemand trouwens het zwart / witte interieur? Wat zijn de meningen daarover? Twijfel daar over, de familie vond het mooier. Zonnebril nodig in de zon? 🤣
Welke coating? Wil ik waarschijnlijk ook doen binnenkort.TukkerTweaker schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:50:
[...]
Ja, vind het een stuk mooier dan het donkere interieur. Ook koeler in de zomer. Heb het leer voorzien van een coating, blijft zich goed houden.
Developer
Q² Leather ShieldHENNESSY schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:53:
[...]
Welke coating? Wil ik waarschijnlijk ook doen binnenkort.
https://www.tesla.com/modely/design#overview
Ik zie in de VS niet meer de standaard rwd variant.
Zou deze in NL er ook uit gaan?
:strip_exif()/f/image/CCgRPxZmI4JpCGUzZ3ymIIuO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Davidrrr op 04-05-2024 22:49 ]
Nee vermoed 't niet. In USA gebruiken ze de LFP batterij niet omdat er geen subsidie op zit (want niet in USA gemaakt).Davidrrr schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:45:
https://www.tesla.com/modely/design#overview
[Afbeelding]
Hier ook met regelmaat, heel irritant.Tweakarim schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:40:
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Ik ben op zoek naar een ahum zinvol moederdagcadeau en dacht ineens (na het zien van de slechtste chauffeur van Nederland) aan slipcursus voor ons tweeën. Ik heb jaren geleden in Lelystad al eens zo’n dagdeel gevolgd en dat was erg gaaf en leerzaam.
Maar zijn er ook slipcursussen die zinvol zijn voor een tesla rijder (geen koppeling, remmen bij gas los etc)?
Maar zijn er ook slipcursussen die zinvol zijn voor een tesla rijder (geen koppeling, remmen bij gas los etc)?
Ik heb in mijn highland ook wit interieur, merk inderdaad dat het in de zon minder snel heet word op een parkeerplek. Tijdens het rijden geen last van hinderlijke reflecties of iets dergelijks. Hiervoor had ik een 2019 model 3 met zwart leer, en moet wel zeggen dat de eerste 2 weken het wel wennen was bij het over de schouder kijken, dan heb je met de achterbank wel een groot wit vlak waar ik dat niet gewend was. Nu geen enkel probleem meer, en krijg er ook overigens ook veel positieve opmerkingen overDavidrrr schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:38:
Dat ligt helemaal aan je definitie van normaal.Tweakarim schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:40:
Hoort het zo: Ik denk / hoop van niet
Gebeurt het regelmatig: ja
Voorkomen is beter dan genezen! Het draait vooral om in een slip toch nog gevoel te hebben wat de auto doet en dat je een beetje verwacht wat de auto gaat doen en wanneer er een reactie komt op je stuurbeweging. Dus niet dat je als een malle een ruk naar links geeft en het stuur zo houdt en als er dan weer wat grip is de auto opeens vol naar links gaat, etc.ChUcKiE schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:00:
Ik ben op zoek naar een ahum zinvol moederdagcadeau en dacht ineens (na het zien van de slechtste chauffeur van Nederland) aan slipcursus voor ons tweeën. Ik heb jaren geleden in Lelystad al eens zo’n dagdeel gevolgd en dat was erg gaaf en leerzaam.
Maar in het geval met een Tesla (en praktisch elke andere moderne auto) heb je enorm veel hulpsystemen die gaan ingrijpen en het werk voor jou gaan doen. Je vecht in dat geval dus niet alleen tegen de "slip" zelf maar ook tegen alle systemen die mogelijk net iets anders willen doen dan jij van plan was. Als je een AWD (dual motor) hebt is het helemaal anders aangezien je 4 wielen hebt.
Dus simpel gezegd: je hebt er weinig aan. Het is eerder leuk als je een paar uur lekker wil slippen, spinnen, etc. in een wat oudere auto. Maar als je het mij vraagt kun je beter wat parfum kopen....
Laatst weer geprobeerd maar geen succes. Klopt het dat je draadloze oordopjes nog steeds niet kunt koppelen met een MY? Dus alleen te koppelen bij de nieuwe M3 en CT op het scherm achterin? Of doe ik gewoon iets fout?
Wil graag een podcast of muziek kunnen luisteren als iedereen in de auto slaapt. Maar het verbinden is me nog nooit gelukt.
Wil graag een podcast of muziek kunnen luisteren als iedereen in de auto slaapt. Maar het verbinden is me nog nooit gelukt.
Nooit geprobeerd, maar in dit filmpje van 3 jaar geleden lukt koppelen dus wel, maar doet het verder niks. Misschien is het een technische/wettelijke limitatie, want misschien gaan dan alle geluiden dan wel door de koptelefoon, en wordt het "gevaarlijk" als je je koptelefoon dan niet op hebt. Ik vermoed dat het misschien technisch niet mogelijk is om de geluiden uit het entertainmentsysteem te splitsen van de waarschuwingsgeluiden van de auto zelf. Blijkbaar geen beperking op het aantal te koppelen Bluetooth devices.Oekol schreef op zondag 5 mei 2024 @ 07:34:
Laatst weer geprobeerd maar geen succes. Klopt het dat je draadloze oordopjes nog steeds niet kunt koppelen met een MY?
Ouch! Alec Watson dist Tesla al op subtiele wijze op 0:20, en daarna nog een paar keer. Haha, erg leuk!CrashOne schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:45:
For fun and giggles. Hoe regensensoren werken en hoe goedkoop die technologie is:
YouTube: The simple, clever sensor behind automatic windshield wipers
[ Voor 3% gewijzigd door TCMR op 05-05-2024 08:07 ]
Kun je gewoon door de wasstraat met de trekhaak gemonteerd? Of moet je deze eerst demonteren?
Dat zou wat zijn voor al die auto’s waar de trekhaak vast zit.The__Virus schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:04:
Kun je gewoon door de wasstraat met de trekhaak gemonteerd? Of moet je deze eerst demonteren?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Anders gewoon luisteren via oortjes die aan je telefoon gekoppeld zijn?Oekol schreef op zondag 5 mei 2024 @ 07:34:
Laatst weer geprobeerd maar geen succes. Klopt het dat je draadloze oordopjes nog steeds niet kunt koppelen met een MY? Dus alleen te koppelen bij de nieuwe M3 en CT op het scherm achterin? Of doe ik gewoon iets fout?
Haha true, maar mijn eerdere auto's plaatste ik de trekhaak meer eronder, nu is het echt erin voor je gevoel. Dus dat daar niet allemaal water in komt wat schadelijk kan zijn, dat was de overwegingSirLenncelot schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:10:
[...]
Dat zou wat zijn voor al die auto’s waar de trekhaak vast zit.
Zeker maar dat levert wat irritante dingen op. Het zal vooral weer voorkomen als we naar Portugal rijden einde zomer. Ik zal vrijwel alles rijden en de dames vrijwel alles slapen. Gezellig is andersthezahir schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:12:
[...]
Anders gewoon luisteren via oortjes die asn je telefoon gekoppeld zijn?
M'n vrouw heeft onbeperkt internet. Dan maar bij haar hotspot aanzetten.
Ja, en dat doet hij bij voorkeur als die auto net een beetje schuin achter je rijdt zodat je heel asociaal zijn ruimte om in te voegen wegneemt.Tweakarim schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:40:
Ik snap ook niet waarom de auto dat doet en hou tegenwoordig alweer mijn voet bij het gas als ik langs een invoegstrook rij.
Signatures zijn voor boomers.
Dit lijkt me dusdanig gevaarlijke situaties opleveren dat het het veilig gebruik van autopilot belemmert en iedereen in dit soort situaties een melding bij Tesla zou moeten maken?Maasluip schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:36:
[...]
Ja, en dat doet hij bij voorkeur als die auto net een beetje schuin achter je rijdt zodat je heel asociaal zijn ruimte om in te voegen wegneemt.
Ik snap ook niet waarom de auto dat doet en hou tegenwoordig alweer mijn voet bij het gas als ik langs een invoegstrook rij.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.