Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 327 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.681.793 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mar.tin schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:37:
[...]

Maar 't is gewoon wél lekker zuinig :9 Vanmorgen 93Wh/km richting werk. _/-\o_
Dude, dat is een geweldige score!! Knap werk! Als je daarmee een accu leeg zou kunnen rijden, man - bijna eindeloos! Het voorjaar doet bij mij nu ongeveer 143wh/km over 3.000km. Ik verwacht een flink stuk te zakken nog in de komende maanden. Al boeit het ook minder als de stroomprijs zo enorm laag is.

Ik heb de bandenspanning een beetje terug gebracht; door de oplopende temperatuur vond ik dat ze erg snel op 3.2 / 3.3 bar staan. Mijn auto is vrij stijf; dus iets terugbrengen vind ik fijn.

Ik vraag mij af; te hoge spanning -> staat de band bol, en zou je het midden uit het loopvlak moeten wegslijten. Te lage spanning; dan slijt de buitenkant te hard. Ik zie dat niet terug in het rubber.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 13:35
olovv100 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:42:
[...]

dan rijdt je wel als een slak zeg
Check, vrijwel permanent.
Op zowel mijn huidige tijdelijke route (Harderwijk > Nieuwegein) en mijn gebruikelijke route (Apeldoorn > Nieuwegein). Is het +- 50% van de rit de snelweg 2-baans. En dan is 't tijdens mijn reguliere reismomenten (6:00 of 9:00 héén en rond 15:00 terug) mééstal kiezen tussen ontspannen rechts rijden achter de vlotste vrachtwagen, of met 110 op de teller van links afgeduwd te worden door iedereen die vindt dat snelheidslimieten alleen voor anderen gelden, jojo-en omdat er een vrachtwagen inhaalt enzovoort.

En dan hebben we het nog maar niet over de momenten dat er file staat en rechts vaak gewoon rustiger en zéker niet langzamer rijdt dan links :+.

Als ik vroeg wakker ben en om 5:30 al in de auto zit dan trap ik 'm wel eens even lekker door, maar dat is ook bijna het enige moment dat het zin heeft, en zélfs dán rijd je méér 100 dan 120-130. :).

En dan is ontspannen rechts dus overwegend het best voor mijn verbruik, banden, en belangrijkste: Bloeddruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:08
Blasterxp schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:25:
[...]

Ik heb de bandenspanning een beetje terug gebracht; door de oplopende temperatuur vond ik dat ze erg snel op 3.2 / 3.3 bar staan. Mijn auto is vrij stijf; dus iets terugbrengen vind ik fijn.

Ik vraag mij af; te hoge spanning -> staat de band bol, en zou je het midden uit het loopvlak moeten wegslijten. Te lage spanning; dan slijt de buitenkant te hard. Ik zie dat niet terug in het rubber.
Nog geen 0,5 bar boven of onder de voorgeschreven druk is zo minimaal dat je dat niet gaat opvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Blasterxp schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:25:
[...]

Dude, dat is een geweldige score!! Knap werk! Als je daarmee een accu leeg zou kunnen rijden, man - bijna eindeloos! Het voorjaar doet bij mij nu ongeveer 143wh/km over 3.000km. Ik verwacht een flink stuk te zakken nog in de komende maanden. Al boeit het ook minder als de stroomprijs zo enorm laag is.
127Wh/km gemiddeld sinds 01-01-2024 over +- 17.000km. 8). Schijnbaar zat ik vorig jaar t/m begin mei op +- 130Wh/km over 15.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tommie12 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:15:
[...]

Ik gebruik dat nooit.
Zelfs al is de auto heel warm, dan nog is die op korte tijd terug koel.
En dan denk ik er wel aan om een paar minuten voor vertrek de airco aan te zetten.
Ik vraag mij ook af of het wel efficiënt is om die bescherming aan te zetten vs handmatig even afkoelen voordat je in de auto stapt. En dan bedoel ik: als je de optie aan hebt staan mét AC.

Ik zou graag zien wat de verbruikte energie is tussen:

Overheat protection zonder AC en dan 5 minuten voor vertrek handmatig de AC aanzetten vs AC handmatig aanzetten 5 minuten voor vertrek.

De eerste zal best energiezuiniger zijn dan de tweede, maar de vraag is vooral hoeveel en of het dat waard is. Immers verbruikt ook verkoelen zonder AC, nog steeds energie en dus acculading.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 15:02

Bob

Volgens mij bestaat die cabin overheat protection enkel voor wanneer je bepaalde zaken in je auto hebt liggen die wel tegen wat warmte kunnen (genre 35 graden is ok) maar liever geen 50 graden worden.
Ik denk dat zelfs ergens in een Tesla uitleg te hebben gezien maar ik ga het nu niet terug zoeken. In ieder geval, als er niks speciaals in je auto ligt is er geen reden om die overheat protection aan te laten staan, tenzij je er gelukkiger van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Notna schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:46:
[...]

Ik vraag mij ook af of het wel efficiënt is om die bescherming aan te zetten vs handmatig even afkoelen voordat je in de auto stapt. En dan bedoel ik: als je de optie aan hebt staan mét AC.

Overheat protection zonder AC en dan 5 minuten voor vertrek handmatig de AC aanzetten vs AC handmatig aanzetten 5 minuten voor vertrek.

De eerste zal best energiezuiniger zijn dan de tweede, maar de vraag is vooral hoeveel en of het dat waard is. Immers verbruikt ook verkoelen zonder AC, nog steeds energie en dus acculading.
En dan heb je nog de variabele: Hoe lang tot de volgende keer dat je je auto weer gebruikt, hoe warm is het buiten.

't kan binnen in je auto best heet zijn, maar als t zonnig is en 16 graden is het binnen na een 2-300mtr rijden met alle raampjes open ook zó een stuk afgekoeld voor "gratis". Maar als 't buiten 38 graden is is dat weer véél minder het geval. En als je pas mórgen weer gaat rijden is het vandaag misschien niet nuttig om de overheat protection aan te gooien.

Ik vind het zélf veel om te managen.. En als hij aan de paal hangt op werk dan gaat gewoon 10 minuutjes voor vertrek de precondition aan. En als hij niet aan een paal hangt laat ik het een beetje afhangen van hoe warm (of koud) het buiten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

The__Virus schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:41:
[...]

Zelfde issue hier! Heb je al een serviceverzoek ingeschoten?
Serviceverzoek gedaan, kreeg een melding dat ze langs zouden komen op ons adres. Daarna een bericht dat het druk was en vandaag een bericht dat ik zelf maar even met een dunne draad moet proberen de sproeier schoon te maken... Het heeft nog nooit gewerkt, maar ga zo maar eens beter kijken.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In de app heb je ook de optie, "Bediening" -> "Ventileren", waarbij alle ramen ietsjes zakken zodat er een kier van +/- 2cm ontstaat en de auto op natuurlijke wijze ventileert.

Uiteraard is het niet zo effectief als de AC en wat gevoeliger voor kwaadwillende als je dit ver van te voren op een openbare plek doet.

Cabin overheat protection vindt ik zonde van de energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 11:46
(jarig!)
Caayn schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:09:
In de app heb je ook de optie, "Bediening" -> "Ventileren", waarbij alle ramen ietsjes zakken zodat er een kier van +/- 2cm ontstaat en de auto op natuurlijke wijze ventileert.

Uiteraard is het niet zo effectief als de AC en wat gevoeliger voor kwaadwillende als je dit ver van te voren op een openbare plek doet.

Ben ik net een beetje aan het testen. De auto staat toch min of meer in het zicht. Binnen een paar minuten zakte de binnentemperatuur al/pas 3 graden van 48 naar 45 graden. Er staat ook weinig wind dus dat helpt niet in deze...

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06

Dat ventileren heb ik ook een keer geprobeerd. Daarna zaten er genoeg mini vliegjes en spinnetjes in om het alarm vals door af te laten gaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45

Werkt echt amper, ik zet gewoon de airco een paar minuten aan voor ik in de auto kom dan is die meer dan genoeg afgekoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:18
Notna schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:46:
[...]

Terechte vraag, alleen zeer moeilijk om die test 2 keer op dezelfde manier te kunnen uitvoeren.

Je moet dan 2 dagen vinden waar zowel de temperatuur als de zonneinstraling identiek ik.
Beiden hebben een invloed op de warmte die de auto in komt.

Nu denk ik dat alleen ventileren nogal mee valt wat energieverbruik betreft. Met een ventilator van 200W verplaats je al wat lucht. Een keukendampkap zit zo rond de 100-300W, en die verplaatst tot 700m3 per uur.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 10:42
Tommie12 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:51:
[...]

Terechte vraag, alleen zeer moeilijk om die test 2 keer op dezelfde manier te kunnen uitvoeren.
...
Twee auto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-06 14:31
GekkeRipper schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:35:
[...]

Dat ventileren heb ik ook een keer geprobeerd. Daarna zaten er genoeg mini vliegjes en spinnetjes in om het alarm vals door af te laten gaan :+
Een collega van me had zijn interieur eens deels nat door de overheat protection.

Bij broeierig weer in de zomer (30+) een heftige onweersbui die voorbij kwam. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
-> op dezelfde plaats, met dezelfde laadtoestand en (heel belangrijk) met dezelfde kleuren binnen en buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:26
GekkeRipper schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:35:
[...]

Over vliegjes en spinnetjes gesproken: in mijn Y had ik daar enorme last van. Er zat nergens een kiertje dus ik heb het idee dat ze door de ventilatieopeningen binnen kwamen. Ik trof bijna dagelijks een spin aan die ik telkens netjes weer uit heb gelaten.

In mijn 3 heb ik hetzelfde probleem, wel in mindere mate gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
(jarig!)
turkeyhakan schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:30:
[...]

Over vliegjes en spinnetjes gesproken: in mijn Y had ik daar enorme last van. Er zat nergens een kiertje dus ik heb het idee dat ze door de ventilatieopeningen binnen kwamen. Ik trof bijna dagelijks een spin aan die ik telkens netjes weer uit heb gelaten.

In mijn 3 heb ik hetzelfde probleem, wel in mindere mate gelukkig.
Spiders love Tesla :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Dix0r schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:29:
[...]

Een collega van me had zijn interieur eens deels nat door de overheat protection.

Bij broeierig weer in de zomer (30+) een heftige onweersbui die voorbij kwam. 8)7
Overheat Protection is toch gewoon airco en niet de ramen een stukje open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06 12:06
Idanue schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:35:
[...]

Totaal geen problemen, weinig degradatie en vorige week ineens een BMS_a066 error dus problemen met de HV Accu en volgens de lokale tesla dealer is het vaak een productiefout.

Ik vind het niet erg hoor om een nieuwe accu in mij anderhalf jaar out tesla te krijgen, als de accu volgende week waarschijnlijk binnen is staat er gratis vervangend vervoer voor me klaar.

Mijn expected range is wel met zo'n 60km gezakt maar als dat alles is dan kan ik er wel een weekje mee leven. :)
De nieuwe accu laat even op zich wachten maar ondertussen geeft de auto aan dat de accu op zijn maximale capaciteit zit en er niet geladen kan worden. (35%)

Net aan de lader gehangen en er komt idd niets meer in. :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 15:38
Ik zie wat verbruikscijfers langskomen, voor de leuk hier die van mij.

Zojuist mijn oude Model 3 SR+ uit Q2 2019 ingeleverd. Hij had net geen 140k km op de teller en daarbij heb ik een gemiddeld verbruik van 154Wh/km behaald.
Zomer en winter en dus zonder er over na te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-06 11:22
Smobbo schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:23:
Ik zie wat verbruikscijfers langskomen, voor de leuk hier die van mij.

Zojuist mijn oude Model 3 SR+ uit Q2 2019 ingeleverd. Hij had net geen 140k km op de teller en daarbij heb ik een gemiddeld verbruik van 154Wh/km behaald.
Zomer en winter en dus zonder er over na te denken :)
Weet je toevallig wat je degradatie is na deze 140k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 26-06 15:38
LigeTRy schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:06:
[...]

Weet je toevallig wat je degradatie is na deze 140k?
Niet precies, maar het begon ooit met 386km (EPA range, WLTP was 406).
De laatste tijd was het rond de 335-340km max. Dus dat is -12% als ik goed reken.

Maar die 335-340 is al minstens een jaar (of 2…) zo ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:45
Wreckerrm schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:09:
Ik heb ook net deze wieldoppen op de 19" Gemimi MY gezet. Ziet er goed uit, maar hoe krijg je deze weer handig los? Bij de standaard wieldoppen kon ik de clips met de vingers naar elkaar toe drukken en liet de dop makkelijk los. Maar hier krijg je de vingers niet tussen en het lijkt muurvast te zitten. Over een half jaar moeten de wieldoppen er weer af voor een bandenwissel.

[...]
Ik heb dit ook gehad. Tijdens de banden wissel heeft de grage ze gesloopt door ze met twee handen hard te trekken met als resultaat dat alle clips losgeschoten en kapot waren. Tijdens de zomer wissel heb ik de clips met de handschoenen aan flink naar elkaar gedrukt terwij iemand anders telkens zachtjes de wieldop naar voren trok. zo heb ik steeds alle clips een voor een gedaan. Beetje pijn aan de vingers maar dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:28
warsame schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:21:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Tijdens de banden wissel heeft de grage ze gesloopt door ze met twee handen hard te trekken met als resultaat dat alle clips losgeschoten en kapot waren. Tijdens de zomer wissel heb ik de clips met de handschoenen aan flink naar elkaar gedrukt terwij iemand anders telkens zachtjes de wieldop naar voren trok. zo heb ik steeds alle clips een voor een gedaan. Beetje pijn aan de vingers maar dat ging goed.
Zo doe ik het ook.
Enige safe manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-06 00:06
Zucht. Ik stond op het punt een Model Y te bestellen vorige week, maar door omstandigheden niet kunnen afronden. Had de memo van de prijsverhoging gemist dus log net weer in bij het lease portaal, is de model Y inderdaad 2000,- duurder geworden. Zo'n 35 euro per maand verschil. Toch nog maar even rondkijken dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 22:45
Waarom quote je dit? Je hebt toch na jaren loze beloftes wel door dat Musk geen betrouwbare bron is? Geloof je nu echt dat je zonder ernstige gevolgen je gehele (500 man) charging team man dumpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-06 15:25
Recci schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:49:
Zucht. Ik stond op het punt een Model Y te bestellen vorige week, maar door omstandigheden niet kunnen afronden. Had de memo van de prijsverhoging gemist dus log net weer in bij het lease portaal, is de model Y inderdaad 2000,- duurder geworden. Zo'n 35 euro per maand verschil. Toch nog maar even rondkijken dan.
Boeie gewoon bestellen, krijg je geen spijt van

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
Oekol schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 06:02:
[...]

Golfje helaas. Het is nog niet verspreid onder veel auto's. De 1e grote golf moet nog komen. Normaal gesproken 10x zo groot als wat je nu ziet. Focus ligt zo te zien vooral nog op de FSD uitrol in USA in 2024.3.25

[Afbeelding]

[Afbeelding]
2024.14.3 komt hier nu binnen. Ben benieuwd hoe het vernieuwde UI bevalt.

Echt bizar hoeveel er ondertussen is veranderd in positieve zin aan de software sinds ik mijn model Y heb, nu bijna 9 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52
Joydashy schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:06:
[...]

Waarom quote je dit? Je hebt toch na jaren loze beloftes wel door dat Musk geen betrouwbare bron is? Geloof je nu echt dat je zonder ernstige gevolgen je gehele (500 man) charging team man dumpen?
Je wilt 't liever maar van 1 kant horen? Loop je altijd met oogkleppen op? Staat iedereen toch vrij om beide kanten of meerdere kanten te belichten?
De soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend.

Huhhhh hoe kan dit nou, iedereen was toch ontslagen?! Wel gek voor een team wat er niet meer is dat ze nog steeds sites openen. Dit is de eerste in Maleisië.

[ Voor 25% gewijzigd door Oekol op 03-05-2024 06:35 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 26-06 11:31
schumi1986 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 01:38:
[...]
Hier ook, ik ga 'm zo even binnen WiFi-bereik zetten, want die grote visualisatie zal me een biet zijn, maar er zitten wel een paar andere leuke dingen in (zoals de Trip Progress Bar, die we wel een beetje misten uit de TomTom).

Wat betreft Cabin Overheat Protection: heb ik aan. Kost misschien af en toe wat stroom, maar is, zoals de naam ook aangeeft, volgens mij vooral om de (zachte) plastics tegen oververhitting te beschermen. Als leasert zal het je niets kunnen schelen, maar privé vind ik het toch wel fijn als alle kunststoffen goed blijven. Ik kan me nog goed herinneren dat een paar jaar terug we van vakantie terugkwamen en er hier een flinke hittegolf gewoed had. Bijna alles in huis met kunststof nano-coating was gaan plakken. Onherstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-06 14:12
Wreckerrm schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:09:
Ik heb ook net deze wieldoppen op de 19" Gemimi MY gezet. Ziet er goed uit, maar hoe krijg je deze weer handig los? Bij de standaard wieldoppen kon ik de clips met de vingers naar elkaar toe drukken en liet de dop makkelijk los. Maar hier krijg je de vingers niet tussen en het lijkt muurvast te zitten. Over een half jaar moeten de wieldoppen er weer af voor een bandenwissel.

[...]
Met grof geweld bijna. Ik heb ze na een half jaar net eraf gehaald en er brak 1 clip af. Ik had deze wieldoppen gekocht om de velgen te beschermen tegen stoeprandschade. Maar na een half jaar zijn de velgen door de wieldoppen zelf beschadigd. Dat schuimband dat bij de wieldoppen zit beschermt niet goed genoeg. De velgen hebben kale plekken achter de wieldop, bij de randen, bij de clips, en in het midden waar die wieldoppen de velg blijkbaar toch raken. Ik kijk er maar niet naar en rij vrolijk verder met de wieldoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TCMR
Snelletomaat schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 07:58:
Dat schuimband dat bij de wieldoppen zit beschermt niet goed genoeg. De velgen hebben kale plekken achter de wieldop, bij de randen, bij de clips, en in het midden waar die wieldoppen de velg blijkbaar toch raken. Ik kijk er maar niet naar en rij vrolijk verder met de wieldoppen.
Ik heb glasband gebruikt, want dat schuimband dat er je erbij krijgt (ik kan het weten: heb inmiddels drie sets besteld), is net effe te dun. Maar inderdaad, op de spaken van de Gemini velg, waar de doppen "grijpen", daar wordt de lak toch beschadigd. Het kan me ook niet boeien, die Gemini's zijn zoooo vreselijk lelijk, dat ik ze nooit "naakt" hoef te zien... (en mensen die met 'naakte' Gemini's rondrijden: doe me een lol, doe er iets aan, tenminste poedercoaten in een donkere kleur ofzo, dank u :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Sinds deze morgen geeft de Tesla widget op het homescreen (nog voor je de telefoon unlockt) niks meer aan.
Nog iemand die dit opmerkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
olovv100 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:38:
[...]

Boeie gewoon bestellen, krijg je geen spijt van
Haha. Voor hetzelfde geld heb ik nu een Scenic E-tech of en Explorer met alles erop en eraan. En de range van een LR. Keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 21:08
Tommie12 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:33:
Sinds deze morgen geeft de Tesla widget op het homescreen (nog voor je de telefoon unlockt) niks meer aan.
Nog iemand die dit opmerkte?
Ik had dat laatst ook. Heb mijn telefoon uit en aangezet en toen zag ik alles weer (iOS). Ik weet niet of dit aan iOS ligt of aan Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:09
SL65 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:37:
[...]

Ik had dat laatst ook. Heb mijn telefoon uit en aangezet en toen zag ik alles weer (iOS). Ik weet niet of dit aan iOS ligt of aan Tesla.
bij mijn 2 android telefoons is dit al een jaartje of 4 gok ik zo

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• schumi1986
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6G-IOhKNUMbyQguf66dbOenhpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/495X1gqWBzNDJktUtJvZlgoF.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er netjes uit! De snelheidsmeter is een heel stuk groter geworden, de regeneratie meter is van boven naar links verplaatst en dat is niet echt een verbetering wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 22:36

RvV

schumi1986 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:56:
[Afbeelding]

Ziet er netjes uit! De snelheidsmeter is een heel stuk groter geworden, de regeneratie meter is van boven naar links verplaatst en dat is niet echt een verbetering wat mij betreft
Precies, dat voorspelde ik van de week al. Jammer en helaas. Ik verwacht niet dat ze hem weer snel op de oude plek zetten.

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
[Afbeelding]

En krijg je tijdens het rijden de kaart wat beter in beeld?
Eerlijk doet me deze visualisatie weinig. Wat heb ik er aan om een plaatje van mijn auto wat groter te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Tommie12 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:23:
[...]

En krijg je tijdens het rijden de kaart wat beter in beeld?
Eerlijk doet me deze visualisatie weinig. Wat heb ik er aan om een plaatje van mijn auto wat groter te zien...
Het scherm zoals op de foto is alleen te zien in de parkeerstand. Zodra je gaat rijden is het gewoon zoals je gewend bent alleen kun je nu als je wilt de visualisatie vergroten over het gehele scherm. De kaart kun je niet vergroten en heeft dus dezelfde afmeting als voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-06 15:25
Recci schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:35:
[...]

Haha. Voor hetzelfde geld heb ik nu een Scenic E-tech of en Explorer met alles erop en eraan. En de range van een LR. Keuzes..
Ja precies daar wil je toch niet in gezien worden, daar rijdt een gemiddelde Peter of Johan van 40 jaar in.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-06 16:39

johanm3

Het kan altijd slechter

olovv100 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:10:
[...]

Ja precies daar wil je toch niet in gezien worden, daar rijdt een gemiddelde Peter of Johan van 40 jaar in.
Ik heet Johan en ben 41 jaar 😉
Ben niet gemiddeld dus haha

[ Voor 5% gewijzigd door johanm3 op 03-05-2024 10:28 ]

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
anti elppa schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:47:
[...]
bij mijn 2 android telefoons is dit al een jaartje of 4 gok ik zo
Misschien toch, in weerwil van je gebruikersnaam hier, een keertje een iPhone proberen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
[...]

Alsof de MY moeders mooiste is ;)

Ik heb de MY voor het praktische aspect gekozen, niet vanwege het uiterlijk. Zie de topicwaarschuwing ivm vergelijken, daarvoor zijn andere topics

Je koopt een auto toch voor jezelf, niet voor andere?

[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 03-05-2024 17:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-06 15:01
[...]

Ah daar hebben we de 28 jarige Jayden die denkt hip te zijn in z'n Tesla :+

(een 40 jarige Tim hier, met een model 3 :9 )

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 15:37
Caayn schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:34:
[...]
Alsof de MY moeders mooiste is ;)

Ik heb de MY voor het praktische aspect gekozen, niet vanwege het uiterlijk. Als de Scenic e-tech beschikbaar was toen ik mijn MY kocht had ik ook wel even getwijfeld. Dus daarin snap ik Recci wel.
Kontje van de Y is wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:59
Ik zie snel witte vegen op het stuur van mijn Model 3, maak het iedere keer schoon maar blijft terugkomen. Heb dit bij andere auto's nooit gehad.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
schumi1986 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:08:
[...]

Het scherm zoals op de foto is alleen te zien in de parkeerstand. Zodra je gaat rijden is het gewoon zoals je gewend bent alleen kun je nu als je wilt de visualisatie vergroten over het gehele scherm. De kaart kun je niet vergroten en heeft dus dezelfde afmeting als voorheen.
Dan zijn er toch betere dingen in deze update waar niemand over praat.
Ik denk aan de makkelijkere manier om je ruitenwissers op een vaste stand te zetten.
Of de beep bij een snelheidscamera.

https://www.notateslaapp....n/2024.14.3/release-notes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Met een Y rij je in de 'meestverkochte' auto ter wereld....

Maakt toch allemaal niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-06 10:01
[Afbeelding]

Welke FSD-versie zit er bij? Kun je zien onderin de app bijv. kun je aangeven wat er staat achter 'Versie:'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zie de topicwaarschuwing ivm vergelijken, daarvoor zijn andere topics

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 03-05-2024 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 03-05-2024 17:09 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-06 06:22

[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 03-05-2024 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online

[ Voor 83% gewijzigd door Taro op 03-05-2024 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
daemonix schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:15:
[...]

Ik zou ook niet vergeten om even naar het verschil in snelladen te kijken... De Model Y is kampioen, minimaal 1200 km/uur tegen maximaal 512 km/uur afhankelijk van de versies.
Die km/uur is het laatste van mijn zorgen, want dat zijn pieken.

Ik kijk naar de tijd van 10-80%, en om het me makkelijk te maken ook naar de 1000km tijd van onze gekende Bjorn.
Als het boven de 10h30 gaat in zomerse omstandigheden, dan valt het voor mij tegen.
Al moet ik toe geven dat dat aspect me almaar minder belangrijk wordt. Ik had vooraf gedacht dat ik veel meer moest snelladen, maar eigenlijk is dat enkel op vakantie en dan een paar keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
Afgelopen week reden mijn vrouw en ik op een nieuw stuk wegdek (80km/u). Ik vond dat de auto een erg raar geluid maakte. Het klinkt een beetje als een stoomtrein. Dit gebeurd vaker tussen de 70 en 90 km/u, echter leek het op het nieuwe wegdek erger.

Ik heb er een video-opname van gemaakt;

YouTube: 3 mei 2024

Is dit normaal? En zo nee, wat zou het kunnen zijn?
Bij een eerdere service afspraak hadden ze het over mogelijk gecupte banden(ik rijd nu nog op winterbanden), maar dat zou niet zó luid mogen zijn, toch?

[ Voor 14% gewijzigd door RemySoeters op 03-05-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Tommie12 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Met een Y rij je in de 'meestverkochte' auto ter wereld....

Maakt toch allemaal niks uit.
Idd mij maakt het echt niet uit, maar ja : 45 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:43
RemySoeters schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:40:
Afgelopen week reden mijn vrouw en ik op een nieuw stuk wegdek (80km/u). Ik vond dat de auto een erg raar geluid maakte. Het klinkt een beetje als een stoomtrein. Dit gebeurd vaker tussen de 70 en 90 km/u, echter leek het op het nieuwe wegdek erger.

Nee dat klinkt niet normaal en snel door Tesla naar laten luisteren en kijken.

Laat je nog een weten wat het was?

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-06 22:22
Klinkt idd wel als gecupte banden.
Mijn collega had dit in zijn Kia Nero en dat klonk alsof je een tractor rijdt.

[ Voor 54% gewijzigd door Gommert69 op 03-05-2024 11:56 ]

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin

Bij een eerdere service afspraak hadden ze het over mogelijk gecupte banden(ik rijd nu nog op winterbanden), maar dat zou niet zó luid mogen zijn, toch?
Is een 2019? LR? Of in elk geval dual motor?

Ik herken het geluid, heeft onze 2019 ook (en ook al héél lang (lees 200.000km+)). Heb er nooit een oorzaak van kunnen achterhalen.
Zou een lager ergens vermoeden oid, of te weinig demping.

Het verandert ook qua heftigheid in de cabine afhankelijk van waar je je hoofd hebt.

Kan óók banden zijn, maar vers rubber is het in onze 2019 niet van weggegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Mar.tin op 03-05-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-05 16:40
Vraagje: ik sta op het punt een Y te leasen. De meest gunstigste aanbiedingen vind ik altijd bij occasions. Echter heeft mijn leasebmaatschappij de regel dat de verkoper een merkdealer moet zijn. Tesla zelf heeft momenteel geen ocaasion Y's maar het mag ook bijvoorbeeld een Volkswagen dealers zijn (officieel).
Nu heb ik al een tijd lopen zoeken maar kan nauwelijks/geen merkdealers vinden met occasion Tesla Y's.
Wie weet er één?

[ Voor 16% gewijzigd door BPTBPTBPT op 03-05-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-06 16:03
BPTBPTBPT schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:00:
Vraagje: ik sta op het punt een Y te leasen. De meest gunstigste aanbiedingen vind ik altijd bij occasions. Echter heeft mijn leasebmaatschappij de regel dat de verkoper een merkdealer moet zijn. Nu heb ik al een toijd lopen zoeken maar kan nauwelijks/geen merkdealers vinden met ocaasion Tesla Y's.
Wie weet er één?
Als je ziet waarvoor een tweedehands Y te koop staat, nauwelijks lager dan nieuw. Dus zou lekker via de lease een nieuwe halen. Er staan via MP maar 35 stuks in heel NL te koop tegen prijzen die nogal aan de prijs zijn. En de leasemaatschappij waarschijnlijk ook blijer met nieuwe omdat de prijzen ook tussentijds zijn verlaagd. O ja kijk goed naar de fiscale waarde in de RDW, als dit nog een is met hoge fiscale waarde is dit alleen maar ongunstig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
Mar.tin schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:56:
[...]

Is een 2019? LR? Of in elk geval dual motor?

Ik herken het geluid, heeft onze 2019 ook (en ook al héél lang (lees 200.000km+)). Heb er nooit een oorzaak van kunnen achterhalen.
Zou een lager ergens vermoeden oid, of te weinig demping.

Het verandert ook qua heftigheid in de cabine afhankelijk van waar je je hoofd hebt.

Kan óók banden zijn, maar vers rubber is het in onze 2019 niet van weggegaan.
Is inderdaad een LR awd uit 2019. Vriend van me rijdt een SR+ uit 2019, en die heeft het niet.

Ik vind ook dat het stuur, vooral bij 120km/u+, erg trilt. Zelfs mijn ford Ka uit 2004 had het niet zo erg.

Heb besloten om er nieuwe banden onder te laten leggen (quatrac pro ev xl). En opnieuw laten balanceren/uitlijnen. Kijken of het dan weg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:27

Klinkt wellicht gek, maar zitten je wielbouten wel goed vast? Ooit met een voorgaande auto na wielen wissel hetzelfde gehad, klonk vergelijkbaar.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
KnipWat is een realistisch bereik van de Y RWD (57kw) in een worst-kaas weer scenario? Ik moet nog wel eens in de winter, met tegenwind, regen, en een graad of 4 afstanden van rond de 270km afleggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 03-05-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:59
Recci schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:52:
Bedankt voor alle reacties over de Scenic en de gemiddelde leeftijd, haha. Wat is een realistisch bereik van de Y RWD (57kw) in een worst-kaas weer scenario? Ik moet nog wel eens in de winter, met tegenwind, regen, en een graad of 4 afstanden van rond de 270km afleggen.
Tesla Model Y 57.5kWh actieradius

[ Voor 4% gewijzigd door Davidas op 03-05-2024 12:57 ]

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
Thanks, die had ik, net als de EVdatabase, uiteraard al gevonden. Maar het verbruikscijfer van 23.1kwh komt niet overeens met wat ik op verschillende fora lees. Die komen eerder op een gemiddelde van 18ish uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Recci schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:58:
[...]

Thanks, die had ik, net als de EVdatabase, uiteraard al gevonden. Maar het verbruikscijfer van 23.1kwh komt niet overeens met wat ik op verschillende fora lees. Die komen eerder op een gemiddelde van 18ish uit.
Met tegenwind, regen en bij temperaturen rond de 0 zal die 23 behoorlijk realistisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
(jarig!)
Bedankt voor alle reacties over de Scenic en de gemiddelde leeftijd, haha. Wat is een realistisch bereik van de Y RWD (57kw) in een worst-kaas weer scenario? Ik moet nog wel eens in de winter, met tegenwind, regen, en een graad of 4 afstanden van rond de 270km afleggen.
Ritje van 116 Km kost mij ergens tussen de 25 en 30% van de accu. 75% snelweg op +5% overspeed max. Dus in het slechtste geval haal ik 3 x 116 = 348.

Verbruik ligt dan ergens tussen de 130 en 170 Wh/Km gereden vanaf eind november verleden jaar. Dus met kou, tegenwind regen en alles. De laatste keer met een warme dag zat ik ergens laag in de 130 Wh/km Bij 135 Km/h gaat hij toch wel richting 210 Wh/km, maar ik rij zelden op dat tijdstip dus kan er niet veel over zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door winwiz op 03-05-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
winwiz schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:05:
[...]
Verbruik ligt dan ergens tussen de 130 en 170 Wh/Km gereden vanaf eind november verleden jaar...
Dat is nogal een groot verschil met de 230 die Tommie12 hierboven aangaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
pdidi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:19:
[...]

Even mijn randvoorwaarden:
Data gebaseerd op de Y AWD LR met snelheden rond de 120km/h en bij koud nat winderig weer.
In die omstandigheden zal ik snel boven de 200Wh/km zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 22:36

RvV

Ik denk dat het wel moet lukken. Hangt natuurlijk oom een beetje af van je snelheid etc..
Je zou eens kunnnen kijken met ABRP (abetterrouteplanner) en daar een fictief voertuig toevoegen. Dan kun je met de routes, temperatuur en snelheid sliders spelen om te kijken of je er een beetje mee uit komt.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
[...]

Valt wel mee toch of was dat een edit. Bij vMax in NL geeft hij 210 Wh/km aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 10:20
schumi1986 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 01:38:
[...]

Echt bizar hoeveel er ondertussen is veranderd in positieve zin aan de software sinds ik mijn model Y heb, nu bijna 9 maanden.
Nog niet zolang geleden was ik al blij dat ik als lease-rijder(met een duits premium-merk) een navigatie-update aangeboden kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
(jarig!)
[...]

Om je een idee te geven op 1 mei jl Buitentemperatuur gemiddeld 26 graden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9YlFp9eINLzHXhEU2Up2ErUsnc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZtDyUsPV2nHz1hXWLp9CAGQT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:09
TCMR schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Misschien toch, in weerwil van je gebruikersnaam hier, een keertje een iPhone proberen :+
Heb er 3 jaar 1 gehad. Vandaar mijn naam

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
[...]

Gemiddeld over een langere periode (met dus vele duizenden kilometers) zit je ook snel op 170 a 180 verbruik gemiddeld. Echter op een rit van 300 kilometer vooral snelweg en die temperatuur moet je wel rekening houden dat 300km de max is als je Vmax rijdt. Als je harder rijdt dan Vmax zal het eerder in de regionen van 270km range zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
winwiz schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:25:
[...]

Om je een idee te geven op 1 mei jl Buitentemperatuur gemiddeld 26 graden [Afbeelding]
Ik kan in die grafieken volgens mij niet het verbruik (Wh/km) zien, of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:11
pdidi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:52:
[...]

Ik kan in die grafieken volgens mij niet het verbruik (Wh/km) zien, of begrijp ik het verkeerd?
135 Wh/km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

pdidi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:52:
Wh/km --> 15 580 Wh / 115,24 km = 135,2 Wh/km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:15
In mijn Model Y houd ik mij overdag gewoon aan de snelheid en staat die ingesteld op 104km/h.
De laatste 4000km was 80% snelweg en 20% N-wegen + binnen bebouwde kom.
Het verbruik is die nu geregistreerd is, is 150Wh/km met bovenstaande eigenschappen.

Rijd ik na 19:00 op 124km/h is het verbruik al snel rond de 200Wh/km.

Het verbruik valt mij enorm mee, uiteraard mede dankzij het 'normale' rijden.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Slonzo schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:12:
[...]

Wh/km --> 15 580 Wh / 115,24 km = 135,2 Wh/km.
En ik maar turen naar die grafiek. Jammer dat je het daar niet kan zien, want dan zou je kunnen zien waar/wanneer het verbruik was, of is dat instelbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

pdidi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:35:
En ik maar turen naar die grafiek. Jammer dat je het daar niet kan zien, want dan zou je kunnen zien waar/wanneer het verbruik was, of is dat instelbaar?
Het momentane verbruik is in Watt (of kW a.k.a. kiloWatt), dat kan je linksboven terugvinden onder `Power`.
Maar dat zegt veel minder dan een verbruik over tijd/afstand.

[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 03-05-2024 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
(jarig!)
pdidi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:35:
[...]

Het staat rechtsbovenin in het groen bij consumption (van deze rit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
winwiz schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:48:
[...]

Het staat rechtsbovenin in het groen bij consumption (van deze rit)
Ah, omdat daar de eenheid Wh/km niet achter stond had ik dat gemist. Jammer dat Consumption niet ook in de grafiek is opgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Die grote visualisatie in parkeerstand is eigenlijk leuker dan ik had verwacht. De regen-meter is inderdaad raar: volstrekt tegen de linkerkant van het scherm gezet, geen marge niks. Ziet er raar uit. Maar aan de andere kant: hoe vaak kijk je daar naar? Ruitenwissers onder het linker scrollwiel werkt wel erg goed, beter dan links/rechts klikken met het wiel (en ja, triest dat het nodig is). Had er net twee S3XY buttons op het stuur aan besteed, dus die kunnen nu wat anders gaan doen...

[ Voor 5% gewijzigd door TCMR op 03-05-2024 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:29
Na 16 maanden, 31000 km, 2 winters, voornamelijk autostrades (aan gematigde snelheden, die autoweg is altijd pokkedruk, dus "té" hard kan bijna nooit), geeft mijn rittenteller een gemiddeld verbruik van 166 Wh/km aan (Model 3 LR).

't Is wel een blauwe :+

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
(jarig!)
pdidi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:03:
[...]

Ah, omdat daar de eenheid Wh/km niet achter stond had ik dat gemist. Jammer dat Consumption niet ook in de grafiek is opgenomen
Helaas niet maar je hebt dan weer Power (gele lijn). Je ziet in mijn screenshot een moment opname snelheid 106 Km/h en op dat moment een vermogen van 14 kW. Je zou het erin kunnen frobelen maar hoe ga je het doen. Per km het verbruik? op een punt 500 meter terug en 500 meter in de toekomst en daarover het gemiddelde gaan berekenen. Lastiger dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
winwiz schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:27:
[...]

Helaas niet maar je hebt dan weer Power (gele lijn). Je ziet in mijn screenshot een moment opname snelheid 106 Km/h en op dat moment een vermogen van 14 kW. Je zou het erin kunnen frobelen maar hoe ga je het doen. Per km het verbruik? op een punt 500 meter terug en 500 meter in de toekomst en daarover het gemiddelde gaan berekenen. Lastiger dan je denkt.
De gemiddelde waardes van Power en Speed staan al in de grafiek geplot voor een bepaalde update tijdsinterval. Consumption zou dan als Power/Speed kunnen worden geplot. Begrijp ik dat jij deze grafiek zelf hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
(jarig!)
pdidi schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:59:
[...]

De gemiddelde waardes van Power en Speed staan al in de grafiek geplot voor een bepaalde update tijdsinterval. Consumption zou dan als Power/Speed kunnen worden geplot. Begrijp ik dat jij deze grafiek zelf hebt gemaakt?
Nee deze zitten standaard in Teslamate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
Knip, zie de topicwaarschuwing ivm vergelijken van auto's

Als er nou een facelift/interior update komt voor de Y zoals de 3 dat heeft dan is de keuze snel(ler) gemaakt.

[ Voor 67% gewijzigd door Taro op 03-05-2024 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Graag aandacht voor het volgende punt in de topicwaarschuwing:

Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met .....

En ja, dat geldt ook voor Renaults. Daarvoor kan je dus terecht in andere topics.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:25
mca2 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:28:
Voor de MYLR kijk ik naar dakdragers. De officiële Tesla exemplaren zijn belachelijk duur maar enig googlen gaf ook Yakima en Farad als alternatieven. Echter is er een recall geweest voor Yakima en ook op hun website staat de model Y er niet meer tussen.

Zijn er goede ervaringen met Farad? En hebben deze ook een t-track net als Thule zodat ik de fietsendragers er zo in kan schuiven?
De vraag lijkt me meer iets voor het accesoires topic.
Maar ik heb de Farad voor mijn MYLR en ja T-track zit er in, al moet je wel even puzzelen hoe je met het rubber uitkomt.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 21:08
Ik moet wekelijks manoeuvreren in een smalle parkeergarage. Sinds kort lijk ik bij de maximale stuuruitslag naar links (en achterruit rijdend) meer geluid te horen als normaal. Iemand vergelijkbare ervaringen? Parkeergarage is erg smal dus je ontkomt niet aan het in stilstand sturen (wat volgens mij niet ideaal is voor de componenten). Gaat om een 2024 model 3.

[ Voor 3% gewijzigd door SL65 op 03-05-2024 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:43
SL65 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:37:
Ik moet wekelijks manoeuvreren in een smalle parkeergarage. Sinds kort lijk ik bij de maximale stuuruitslag naar links (en achterruit rijdend) meer geluid te horen als normaal. Iemand vergelijkbare ervaringen? Parkeergarage is erg smal dus je ontkomt niet aan het in stilstand sturen (wat volgens mij niet ideaal is voor de componenten). Gaat om een 2024 model 3.
Stilstaand draaien mag geen enkel probleem zijn en zeker niet op een gladde parkeergaragevloer. Behalve natuurlijk als je blijft draaien tegen bv een stoeprand.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
De visualisatie met 2024.14.3 (v12) is echt stukken beter dan wat we met de oude V11 software hadden. Het oogt veel stabieler en er worden meer objecten getoond. Nog geen FSD niveau maar wel een mooie vooruitgang.

De grotere snelheidsmeter(?) is een welkome wijziging. Dat maakt het net even iets makkelijker te zien vanuit je ooghoek. Wat ik wel een achteruitgang vindt is dat de regenbar nu slechter te zien is.

Viel me trouwens op dat de update maar 1.6GB leek te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Caayn op 03-05-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-06 15:49
Beste allemaal,
Ik zag een filmpje van ‘Der Spiegel’ waarin een erg negatief beeld geschetst wordt over E auto’s, meer specifiek, over Tesla en Fiat.
Kan iemand hier met enige kennis van zaken, er iets zinnigs over zeggen ?
YouTube: Friedhof der E-Autos – Die Mobilität der Zukunft steckt in der Krise...

[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 03-05-2024 19:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
Megat schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:32:
Beste allemaal,
Ik zag een filmpje van ‘Der Spiegel’ waarin een erg negatief beeld geschetst wordt over E auto’s, meer specifiek, over Tesla en Fiat.
YouTube: Friedhof der E-Autos – Die Mobilität der Zukunft steckt in der Krise...
Clickbait filmpje…

En heel comisch dat ze een oude ingenieur gaan interviewen die aan waterstof werkt. Van een neutrale bron gesproken.

Ze lichten een puntje uit, namelijk dat in Q1 de verkoop wat tegenviel.
Dat is ook voor de fabrikanten van auto’s een probleem omdat ze met de gemiddelde CO2 naar beneden moeten. Ondertussen zijn de waarden voor hybride auto’s naar boven bijgesteld omdat de praktijk te ver af wijkt van de realiteit.
Dus… fabrikanten zullen er alles aan moeten doen om meer EV’s te verkopen, en dat gaat lukken.
Prijzen van batterijen zijn snel aan het zakken, dus die auto’s worden gewoon goedkoper.
Zodra Henk en Ingrid snappen dat electrisch rijden goedkoper is dan op benzine zullen ze wel volgen, alle facebook toetsenbordhelden ten spijt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tommie12 op 03-05-2024 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-06 15:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Megat schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:32:
Beste allemaal,
En wat voor negatief beeld schetsen ze dan?
Ik versta geen duits.

Overigens zijn er 100en filmpjes en artikelen die negatief zijn over elektrische auto’s. Dus niet erg interessant zou ik zeggen.
Pagina: 1 ... 327 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: