Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Je camera's schoonmaken. Treed vooral op als je een vochtig laagje over je camera's hebt in de ochtend bijv.
En anders wachten op de volgende update. Dit is pas versie 1 van high fidelity park assist.
[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 01-05-2024 06:33 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Als ik die duitse video zie, lijkt het wel op een betere visualisatie van autopilot.Oekol schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:25:
[...]
Hmm, nee jij hebt helaas gelijk. Lees al dat de nieuwe autopark er niet op zit en ook sentry mode preview op de telefoon zegt iemand dat die niet in de EU release notes zit. Helaas dus een uitgekleed versie zoals 't lijkt en die versie duidt inderdaad op de UI. Was te enthousiast omdat iemand het op X deelde als waarheid
Je ziet remlichten en tegenliggers. Dat is iets wat we nu niet hebben.
We gaan er wel op voorruit lijkt het.
Mocht je niet een week eerder een contract afsluiten van je werkgever? Of wist je niet dat de prijzen zouden stijgen, want dat werd ruim een week van tevoren hier gemeld.BPTBPTBPT schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:08:
Aargh! Heb de prijsverhoging gemist van de Y! Net nu ik deze week een keuze moet maken voor een leaseauto.De vorige prijs zat precies op mijn max...
Autospiegel voor binnen? kijk eens naar de binnenspiegels voor les autos, rijinstructeurs gebruiker er vaak twee, die moeten zeker blijven zitten.Rees schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:25:
[Afbeelding]
Heb per ongeluk een kras gemaakt op de dashboard met de stofzuiger, denk ik. Iemand een tip hoe ik dit het beste kan herstellen?
En nog een ander vraagje. Heeft iemand een goede aanrader voor een autospiegel voor de baby (M3H)? We hebben er nu een van Calmy, maar dit is niet extreem stabiel. Is meerdere eraf gevallen.
Klopt dat gaan we zeker. Remlichten en knipperlichten zitten in deze 'visualisatie' update.Psycho_Mantis schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:28:
[...]
Als ik die Duitse video zie, lijkt het wel op een betere visualisatie van autopilot.
Je ziet remlichten en tegenliggers. Dat is iets wat we nu niet hebben.
We gaan er wel op voorruit lijkt het.
We gaan zeker niet achteruit
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als je binnen één week het gehele offertetraject hebt afgerond en de LM de bestelling heeft gedaan bij Tesla ben je volgens mij aardig snel. Bij mij ging daar een aantal weken overheen dus je bent dan sowieso te laat. En voor de goede orde, de bijtelling zou wel over de nieuwe prijs worden berekend als je vorige week een bestelling had gedaan. Volgens mij kan dan hier weer een verzoek voor worden ingediend om het aan te laten passen bij de RDW, maar hoe en wat weet ik niet exact.BPTBPTBPT schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:08:
Aargh! Heb de prijsverhoging gemist van de Y! Net nu ik deze week een keuze moet maken voor een leaseauto.De vorige prijs zat precies op mijn max...
Een Model 3 geen optie? Is ook een hele mooie auto!
[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 01-05-2024 08:48 ]
Ik kan dat nou absoluut niet boeiend vinden. Wat koop ik nou voor een beetje visualisatie?Oekol schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:25:
[...]
Klopt dat gaan we zeker. Remlichten en knipperlichten zitten in deze 'visualisatie' update.
We gaan zeker niet achteruit
Wil verder niet de zuurpruim uithangen, want ik ben best tevreden met m'n MY, maar 't lijkt wel alsof sommige mensen helemaal wild worden van zoiets als een visualisatie update.
Ik zie het vanzelf wel een keer verschijnen hoor

De autopilot stack heeft hier al jaren geen echte update meer gehad. Dus daarom is dit wel iets groots.InZane schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:56:
[...]
Ik kan dat nou absoluut niet boeiend vinden. Wat koop ik nou voor een beetje visualisatie?
Wil verder niet de zuurpruim uithangen, want ik ben best tevreden met m'n MY, maar 't lijkt wel alsof sommige mensen helemaal wild worden van zoiets als een visualisatie update.
Dat het die extra visualisaties niet zo boeiend zijn, ben ik het wel met je eens.
Het is meer de hoop dat er meer uit voort komt.
Echt hier nog nooit van gehoord, heb je hier een bron van?turkeyhakan schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:47:
[...]
En voor de goede orde, de bijtelling zou wel over de nieuwe prijs worden berekend als je vorige week een bestelling had gedaan. Volgens mij kan dan hier weer een verzoek voor worden ingediend om het aan te laten passen bij de RDW, maar hoe en wat weet ik niet exact.
Lijkt me ook onzin, ook bij brandstof auto’s was dit weleens het geval, dat de fiscale waarde anders was dan bij bestelling ivm aanpassing naar nieuw model jaar.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Idd, mijn Model Y wordt in oktober geleverd voor de prijs/bijtelling van voor de prijsstijging. Dit ook geverifieerd bij de LM.ZeRoC00L schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:26:
[...]
Echt hier nog nooit van gehoord, heb je hier een bron van?
Lijkt me ook onzin, ook bij brandstof auto’s was dit weleens het geval, dat de fiscale waarde anders was dan bij bestelling ivm aanpassing naar nieuw model jaar.
En de fiscale waarde is de ‘oude’ prijs?Neco75 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:29:
[...]
Idd, mijn Model Y wordt in oktober geleverd voor de prijs/bijtelling van voor de prijsstijging. Dit ook geverifieerd bij de LM.
Bijzonder, maar zou dit goed in de gaten houden, als er eenmaal een fiscale waarde gekoppeld is aan het kenteken kun je die niet aanpassen.
Volg je bankbiljetten
Lijkt me sterk dat de auto de oude prijs mee krijgt. Al kun je geluk hebben dat tegen die tijd de prijs weer lager is.Neco75 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:29:
[...]
Idd, mijn Model Y wordt in oktober geleverd voor de prijs/bijtelling van voor de prijsstijging. Dit ook geverifieerd bij de LM.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Daarbij moet ik vermelden dat ik thuis geen paal heb en als ie aan de paal in de straat hangt, sentry aanstaat. 62% van de tijd is AC geladen, 38% is DC. Auto is natuurlijk nog wel redelijk nieuw.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZC2WeCaQFJPM7fBZzzQOSVs1.png?f=user_large)
Hoe zit dat bij jullie modelletjes?
Dashboard van: https://github.com/jhered...e-CustomGrafanaDashboards
Als je kijkt wat er weer in deze update zit is het wel een stuk meer dan alleen visualisatie.InZane schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:56:
[...]
Ik kan dat nou absoluut niet boeiend vinden. Wat koop ik nou voor een beetje visualisatie?
Kleine greep:
- betere route optie nu zonder klikken beschikbaar
- ruitenwissers nu ook te bedienen met scrolwiel in plaats van links en rechts klikken
- spotify queue en playback
- alle voordelen door de V12 UI zoals sneller carwash kunnen selecteren
- snelheids geluid als je een flitskast nadert
- trajectcontroles gemiddelde snelheid
- voortgang van de navigatie zichtbaar
- sentry mode preview op je mobiel
- voor de nieuwe auto's handsfree je kofferbak openen
Is absoluut niet hetgene waar ik er voor naar uit kijk. Maar ja, ik kan niet wachten om de nieuwe UI te krijgen. Ziet er echt mooi uit.
Eigenlijk altijd wel boven de 90%. De 99% lijkt mij onrealistisch hoog.LigeTRy schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:40:
Eerder zag ik wel eens een discussie voorbij komen over charge efficiency, ik heb een nieuw teslamate dashboard en die geeft aan dat mijn charge efficiency 99.1% is (energie vanuit de paal getrokken vs opgeslagen in de batterij)
Daarbij moet ik vermelden dat ik thuis geen paal heb en als ie aan de paal in de straat hangt, sentry aanstaat. 62% van de tijd is AC geladen, 38% is DC. Auto is natuurlijk nog wel redelijk nieuw.
[Afbeelding]
Hoe zit dat bij jullie modelletjes?
Dashboard van: https://github.com/jhered...e-CustomGrafanaDashboards
:fill(white):strip_exif()/f/image/ojjVMDzsW2SnmbOqoBSYszzE.png?f=user_large)
Y'24
Er zitten wel wat handige dingen bij ja, maar het is nou niet dat ik hier op m'n stoel zit te stuiteren van opwinding ofzo.Oekol schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:55:
[...]
Als je kijkt wat er weer in deze update zit is het wel een stuk meer dan alleen visualisatie.
Kleine greep:Dat die knipperlichten en remlichten er nu is zitten is leuk. Verbetert het weer een beetje.
- betere route optie nu zonder klikken beschikbaar
- ruitenwissers nu ook te bedienen met scrolwiel in plaats van links en rechts klikken
- spotify queue en playback
- alle voordelen door de V12 UI zoals sneller carwash kunnen selecteren
- snelheids geluid als je een flitskast nadert
- trajectcontroles gemiddelde snelheid
- voortgang van de navigatie zichtbaar
- sentry mode preview op je mobiel
Is absoluut niet hetgene waar ik er voor naar uit kijk. Maar ja, ik kan niet wachten om de nieuwe UI te krijgen. Ziet er echt mooi uit.
Die handsfree kofferbak is vziw niet voor de MY trouwens. Geen idee waarom.
Even lezen in het leveringen topic en hier denk ik. Heb situaties gezien waarbij mensen het voor elkaar hebben gekregen om de prijs aan te laten passen bij de RDW. Als het een privé aanschaf is kun je dit volgens mij via Tesla regelen en moeten zij het verzoek indienen en anders moet het via de LM --> Tesla --> RDW.ZeRoC00L schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:26:
[...]
Echt hier nog nooit van gehoord, heb je hier een bron van?
Volgens mij werkt dat i.c.m. UWB en dat zit niet op de huidige Y.InZane schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:07:
[...]
Er zitten wel wat handige dingen bij ja, maar het is nou niet dat ik hier op m'n stoel zit te stuiteren van opwinding ofzo.
heb net de quote binnen. klopte nog wat dingen niet. Net terug gestuurd. Nu weer ff wachten tot ze de aangepaste quote gestuurd hebben.Riccardo schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:22:
Iemand hier al een M3P besteld? Ik wacht nog geduldig tot mijn leasemaatschappij een quote kan afgeven.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Vraag me af hoe dat er uit ziet als je de tegenligger bent. Eentje die een heel eind voor me reed zat op de grens van wel/niet, die zal wel gedacht hebben wat een idioot
nice find, ik zie vergelijkbare resultaten. losse charges hangen vaker rond de 93%, supercharges soms wel 100%, maar dat zal komen doordat de tijd aan de lader veel korter is en in verhouding minder standby verbruik heb dan bij ACRvV schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:01:
[...]
Eigenlijk altijd wel boven de 90%. De 99% lijkt mij onrealistisch hoog.
Met UWB zou het veel beter moeten werken. Volgens mij hebben alleen de ultra high end Android toestellen UWB. Dus het zou dan raar zijn dat ze het iedereen kunnen aanbieden met een M3HL als je ook een sucky mobiel toestel hebt zonder UWB.Blommie01 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:19:
[...]
Volgens mij werkt dat i.c.m. UWB en dat zit niet op de huidige Y.
Y'24
Mja, het is ook de vraag hoe accuraat deze cijfers zijn. 100% kan volgens mij sowieso niet.LigeTRy schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:53:
[...]
nice find, ik zie vergelijkbare resultaten. losse charges hangen vaker rond de 93%, supercharges soms wel 100%, maar dat zal komen doordat de tijd aan de lader veel korter is en in verhouding minder standby verbruik heb dan bij AC
Zo heb ik laatst 55.200 geladen volgens het display en staat op het factuur 55KWh.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t8hLGZnScyD23mWHiX3xsoB5.jpg?f=user_large)
Hieronder het bericht van Tesla richting de LM:ZeRoC00L schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:33:
[...]
En de fiscale waarde is de ‘oude’ prijs?
Bijzonder, maar zou dit goed in de gaten houden, als er eenmaal een fiscale waarde gekoppeld is aan het kenteken kun je die niet aanpassen.
Alle bestellingen tot en met 24 april 23:59 uur, zullen uitgeleverd worden tegen het huidige prijsboek ongeacht eventuele aflever restricties in de toekomst.
De prijswijziging is niet van kracht voor de reeds geplaatste / bevestigde orders.
Ik had een tijdje geleden iemand met adaptive grootlicht achter me zitten (geen Tesla). Ten eerste, die zal wel gedacht hebben "wat rijdt daar voor een idioot voor me" want het normale automatische grootlicht van mijn 2019 Model 3 is ruk. Het gaat laat aan, het gaat uit als het weerkaatst in een verkeersbord, het gaat aan en weer uit. Het is gewoon ruk.jip_86 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:46:
Rijd niet zo vaak in het donker, maar gisteren toch weer even met verbazing zitten kijken naar het adaptieve groot licht![]()
Vraag me af hoe dat er uit ziet als je de tegenligger bent. Eentje die een heel eind voor me reed zat op de grens van wel/niet, die zal wel gedacht hebben wat een idioot
Maar wat ik dus wel zag was dat opeens de linkerberm beter verlicht werd. En dat moet mijn achterligger geweest zijn.
Ook een keer een tegenligger gehad die seinde. Ik had mijn grootlicht niet aan, maar de linkerberm was wel beter verlicht. Dus ik neem aan dat dat voor mijn achterligger was.
Signatures zijn voor boomers.
Tja, Tesla is toch een beetje de techie auto (in de positieve zin).InZane schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:07:
[...]
Er zitten wel wat handige dingen bij ja, maar het is nou niet dat ik hier op m'n stoel zit te stuiteren van opwinding ofzo.
Ik wordt echt blij van features zoals geïntegreerde Flitsmeister functionaliteit qua trajectcontroles of de *pling bij een groen stoplicht.
Gewoon leuk dat zoiets gratis wordt toegevoegd achteraf. Net zoals dat ik vaak bij software snel de nieuwe releases binnenhaal voor features die misschien niet heel veel toevoegen.
Laten we het hopen! Een M3 LR RWD voor 45.990 met bijna 700km bereik zou echt perfect zijn.pimk schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:13:
Ik krijg zomaar het idee dat Tesla NL ruimte aan het maken is in hun prijsbeleid om een Long Range RWD variant te gaan verkopen:
[Afbeelding]
[ Voor 28% gewijzigd door Jeroenneman op 01-05-2024 11:34 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik zie hier niet staan dat de cataloguswaarde ook de oude gaat zijn.Neco75 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:28:
[...]
Hieronder het bericht van Tesla richting de LM:
Alle bestellingen tot en met 24 april 23:59 uur, zullen uitgeleverd worden tegen het huidige prijsboek ongeacht eventuele aflever restricties in de toekomst.
De prijswijziging is niet van kracht voor de reeds geplaatste / bevestigde orders.
Het was even wennen (vooral de zit postitie), maar ik ben erg tevreden.
Helaas al wel gelijk een afspraak gemaakt bij de dealer. Bij sommige frequenties merk ik dat de A stijl tweeter resoneert (bij de bestuurder). Na wat drukken, merk ik ook dat het silvere kapje wat los zit.
Mag ik vragen hoe jij flitsmeister op de Tesla hebt gekregen?Jeroenneman schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:33:
[...]
Ik wordt echt blij van features zoals geïntegreerde Flitsmeister functionaliteit qua trajectcontroles of de *pling bij een groen stoplicht.
[...]
Laten we het hopen! Een M3 LR RWD voor 45.990 met bijna 700km bereik zou echt perfect zijn.
Als ik het gebruik, navigeer ik in de browser naar https://tesla.flitsmeister.nl/, met als nadeel dat dit wel over je navigatie heen weergegeven wordtTim0252 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:55:
[...]
Mag ik vragen hoe jij flitsmeister op de Tesla hebt gekregen?
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Signaalwoord "zoals".Tim0252 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:55:
[...]
Mag ik vragen hoe jij flitsmeister op de Tesla hebt gekregen?
Het is niet Flitsmeister, maar als Tesla in de ingebouwde navi al zaken meeneemt als gemiddelde snelheid tijdens trajectcontroles, en flitsers, dan heb ik goede hoop dat ze binnenkort ook alle andere handige meldingen integreren (ambulance, voorwerp op de weg, stilstaand voertuig langs de weg).
Overigens heb ik Flitsmeister gewoon over de speaker via de instellingen van Flitsmeister. Dus alle meldingen krijg je dan netjes.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik had dit probleem ook, ik heb de stekker gecontrolleerd. En daar was water ingelopen. Dus droog gemaakt (haardroger), en daarna ingespoten met vet om roest te voorkomen.Richh schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:16:
Mijn Tesla denkt soms dat 'ie een caravan aan het trekken is terwijl dat niet zo is. Dit weekend heb ik een aantal keer een rood caravan-icoontje gezien op mijn scherm na het opstarten. Na enkele kilometers gaat dat dan ook weer weg...
Een rood icoontje is natuurlijk niet fijn, plus, mijn knipperlicht gaat dan extra snel knipperen, wat stom is haha.
[Afbeelding]
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb een Model 3 met trekhaak, echter heb ik er nog nooit een aanhanger ofzoiets aangehangen, dus dat is het niet. Hij toont dit terwijl er niks is aangekoppeld, zelfs de trekhaak is niet ingeplugd.
Ik vind online dat 'ie een storing meet in de verlichting van een aanhanger, maargoed. Die is er dus überhaupt niet
Daarna was de detectie van de 'aanhanger' weg.
Zeker wel.ZeRoC00L schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:33:
[...]
Ik gebruik de app van Drive electric for Tesla op mijn Samsung Galaxy Watch en dat werkt echt perfect. Als ik in de supermarkt mijn boodschappen aan het afrekenen ben klik ik even op mijn watch en de koffer gaat automatisch open als ik bij de auto aankom 😁Oekol schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:55:
[...]
EDIT: app geüpdatet en nu staat er redeem. Punten zijn nog geldig tot maart 2025 en hoop er nog 2500 binnen te slepen van een bestelling in april. Dan zouden de dakdragers moeten lukken.
[ Voor 25% gewijzigd door Broodro0ster op 01-05-2024 13:19 ]
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
MY heeft geen uwb, dus wellicht ooit in een nieuwe MY.InZane schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:07:
[...]
Overigens is het eerst alleen voor IOS gebruikers. Dus Android moeten sowieso nog even wachten.
Zoals hierboven al door iemand anders gemeld, de koop prijs blijft hetzelfde, alleen de fiscale prijs (bijtelling) is de nieuwe prijsNeco75 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:28:
[...]
Hieronder het bericht van Tesla richting de LM:
Had een collega van me ook bij de switch naar highland. Bestelling bleef staan, krijgt wel de nieuwe prijs als bijtelling.
Volg je bankbiljetten
UWB is voor de functie denk ik niet nodig. Als de telefoon dicht genoeg is om de auto te unlocken dan is hij dicht genoeg om de kofferbak te openen. De rest van de functie is toch puur vision? Detecteren dat je naar de kofferbak loopt, bevestigen dat je stilstaat en controleren of er genoeg ruimte is om de kofferbak te openen.Oekol schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:00:
[...]
MY heeft geen uwb, dus wellicht ooit in een nieuwe MY.
Overigens is het eerst alleen voor IOS gebruikers. Dus Android moeten sowieso nog even wachten.
Ik denk dus dat de functie uiteindelijk naar alle modellen gaat komen. Een beetje zoals Adaptive headlights, dat was ook eerst een paar weken op de nieuwe M3 voordat het naar de rest ging.
Referrals zijn gestopt, waarschijnlijk zat je net in de overgangsfase:Broodro0ster schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:58:
Weet iemand hoe je nog bij refer en redeem geraakt? Ik heb nog 7500 ongebruikte credits, maar refer and redeem is verdwenen uit de navigatie van de app. Volgens de knowledge base kan je nog punten inwisselen tot ze vervallen, alleen vind ik niet de weg om ze in te wisselen…
EDIT: app geüpdatet en nu staat er redeem. Punten zijn nog geldig tot maart 2025 en hoop er nog 2500 binnen te slepen van een bestelling in april. Dan zouden de dakdragers moeten lukken.
REMINDER: Tesla will be ending its referral program globally on April 30th.
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) 30 april 2024
Tesla will be launching a revamped referral program in a few months. You will not lose your referral credits in the meantime.
Iets specifieker. In de app op je tel:Jeroenneman schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:09:
[...]
Signaalwoord "zoals".![]()
Het is niet Flitsmeister, maar als Tesla in de ingebouwde navi al zaken meeneemt als gemiddelde snelheid tijdens trajectcontroles, en flitsers, dan heb ik goede hoop dat ze binnenkort ook alle andere handige meldingen integreren (ambulance, voorwerp op de weg, stilstaand voertuig langs de weg).
Overigens heb ik Flitsmeister gewoon over de speaker via de instellingen van Flitsmeister. Dus alle meldingen krijg je dan netjes.
Geluidsopties -> Bluetoothprofiel -> HSP selecteren.
Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903
Zou je wel denken en hoop ook dat het in de toekomst naar de auto's komt die geen UWB hebben.The_Woesh schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:10:
[...]
UWB is voor de functie denk ik niet nodig. Als de telefoon dicht genoeg is om de auto te unlocken dan is hij dicht genoeg om de kofferbak te openen. De rest van de functie is toch puur vision? Detecteren dat je naar de kofferbak loopt, bevestigen dat je stilstaat en controleren of er genoeg ruimte is om de kofferbak te openen.
Ik denk dus dat de functie uiteindelijk naar alle modellen gaat komen. Een beetje zoals Adaptive headlights, dat was ook eerst een paar weken op de nieuwe M3 voordat het naar de rest ging.
Echter zit het nu alleen voorlopig nog op auto's met UWB. Dus daar leek een verband te zijn.
Is dat zo? Gebruikt de implementatie niet juist UWB om te bepalen waar jij staat ten opzichte van de auto? Vision betekend dat de auto volledig wakker is met ditto verbruik en opstart tijd van Vision. Beetje zonde als de auto iedere keer wakker schiet wanneer je er langsheen loopt (bijv. wanneer hij op de oprit staat).The_Woesh schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:10:
[...]
UWB is voor de functie denk ik niet nodig. Als de telefoon dicht genoeg is om de auto te unlocken dan is hij dicht genoeg om de kofferbak te openen. De rest van de functie is toch puur vision? Detecteren dat je naar de kofferbak loopt, bevestigen dat je stilstaat en controleren of er genoeg ruimte is om de kofferbak te openen.
Het ging hierom dat zonder UWB de auto ook al weet dat je dichtbij bent. Zo werkt namelijk het unlocken van de deuren. Echter zal inderdaad vision nog zijn om de zien waar je staat. Dat wakker schieten als je langsloopt kan inderdaad een reden zijn dat je de functie wellicht uit zet, net als sentry mode. Maar lijkt mij niet een reden de functie niet te bouwen.Caayn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:43:
[...]
Is dat zo? Gebruikt de implementatie niet juist UWB om te bepalen waar jij staat ten opzichte van de auto? Vision betekend dat de auto volledig wakker is met ditto verbruik en opstart tijd van Vision. Beetje zonde als de auto iedere keer wakker schiet wanneer je er langsheen loopt (bijv. wanneer hij op de oprit staat).
Overigens schijnt het dat er een update voor sentry komt met 40% minder verbruik, dus ook mooie meegenomen bij dit soort functies.
Meer mensen dit probleem? Ik weet niet of de app zo verwijderd kan worden zonder meteen je sleutel weer opnieuw te moeten instellen daarna... Heb de telefoon en de auto al herstart.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Kan ook een kaartupdate zijn van de navigatie.Damian schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:06:
Mijn app blijft nu aangeven dat er een update is voor de auto.
Meer mensen dit probleem? Ik weet niet of de app zo verwijderd kan worden zonder meteen je sleutel weer opnieuw te moeten instellen daarna... Heb de telefoon en de auto al herstart.
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Nope, niks beschikbaar in de auto.Davidas schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:24:
[...]
Kan ook een kaartupdate zijn van de navigatie.
nope
Ik heb het downloadbalkje op 100% staan met 0bytes/s. Hij lijkt wel volledig gedownload te zijn maar commiteert zijn install niet ofzo?Damian schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:06:
Mijn app blijft nu aangeven dat er een update is voor de auto.
Bij welke verzekeraar zitten jullie? Het liefst zonder aanvullende eisen mbt alarm.
Mintley via independer. Die kwam bij mij als beste uit de bus.kabaaltje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:45:
Inmiddels is de M3H besteld en levering binnen twee weken.
Bij welke verzekeraar zitten jullie? Het liefst zonder aanvullende eisen mbt alarm.
insuremytesla is enorm duur maar specialiseert zich wel op Tesla. Verder is ABN AMRO goed (moet je daar wel een rekening openen). Inshared heeft af en toe ook goede prijzen.. maar die veranderen met de week helaas.
[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 01-05-2024 15:09 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Ik zit bij ASR, dat was voor mij het goedkoopst.kabaaltje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:45:
Mintley kwam ik ook tegen, maar toen ik googlde naarspartacusNLD schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:08:
[...]
Mintley via independer. Die kwam bij mij als beste uit de bus.
insuremytesla is enorm duur maar specialiseert zich wel op Tesla. Verder is ABN AMRO goed (moet je daar wel een rekening openen). Inshared heeft af en toe ook goede prijzen.. maar die veranderen met de week helaas.
ervaringen bij schades werd ik niet blij. Slecht bereikbaar, geen reacties...niet doen wat ze beloven etc. Ze zijn heel nieuw en dat een dochter onderneming ofzo van Independer, dat is ook de enige plek waar je de verzekering kan afsluiten. Hij site is super schraal, zelfs scam-sites zijn beter gevuld. Nee ik vind dat echt geen aanrader.
Zlm, alleen niet beschikbaar voor heel Nederland. Wel goedkoper.kabaaltje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:45:
Leuk om te zien, denk dat je daar ook ziet dat sneller laden zorgt voor een betere efficientie. Ik ga eens kijken of ik dit kan plotten.RvV schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:01:
[...]
Eigenlijk altijd wel boven de 90%. De 99% lijkt mij onrealistisch hoog.
[Afbeelding]
ABNAMROkabaaltje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:45:
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
Ik vind eigenlijjk altijd wel leuk om de berichten van Peter met zijn "groeten Peter" eronder te lezen.-Muncky- schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:12:
[...]
Even een kleine off-topic reactie: het is niet nodig om elke post af te sluiten met je naam.
Dankjewel.
Van mijn mag dat altijd.
Groeten,
Warsme
Zou goed kijken of het glazendak is meeverzekerd bij het uitzoeken van een verzekering.kabaaltje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:45:
Ik zit bij ING (Nationale Nederlanden)
Wilde nog pushen voor de long range maar die was bijna 100 euro duurder in de lease per maand gek genoeg en zit al op de max.
Zal er hopelijk geen spijt van krijgen heb nog niet echt goed proef gereden vorige keer 30 minuten is net te kort vind ik persoonlijk.
Dit kan soms even duren. Lijkt wel alsof ie de software voorbereid voor de installatieMday schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:36:
[...]
Ik heb het downloadbalkje op 100% staan met 0bytes/s. Hij lijkt wel volledig gedownload te zijn maar commiteert zijn install niet ofzo?
De topicwaarschuwing wel gelezen?kabaaltje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:45:
"Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen),"
Dit komt hier wel zo vaak langs...
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Iemand vertelde al dat ik wel vaker voorkomt, gewoon wisselen van aansluiting. Nu in Hengelo weer hetzelfde gelazer. Batterij had nog 40% lading en weer ging het laden op 36kWh. Nu wel van aansluiting gewisseld en prompt schoot het laden omhoog naar 120 kWh ( om daarna snel in te zakken, tja Catl
Ja voor nieuwe referals is het gestopt.jip_86 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:26:
[...]
Referrals zijn gestopt, waarschijnlijk zat je net in de overgangsfase:
[Embed]
Bestaande punten zijn geldig tot vervaldatum staat in de knowledge base. Ook voor orders die voor eind april geplaatst zijn, zal je nog credits krijgen als de auto afgeleverd wordt.
Alleen kon ik mijn bestaande punten nergens meer inwisselen, maar dat is nu met een update van de app opgelost.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Ik vind dit soort vragen toch vrij bijzonder. Zo als 't lijkt heb je geen update gedaan, anders had je dat wel benoemd. Dus dan hebben ineens auto's overnight het idee gehad om er maar mee te stoppen met de usb c poorten en draadloos opladen? Anders vraag je het niet toch? Haha.zerocool82 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:59:
Meer mensen bij wie draadloos opladen als ook de twee USB-C (voorste vak van de middenconsole) helemaal niets doen?
Gok dat er een kabeltje los is gegaan, maar schiet service afspraak in. Lossen ze 't op
Of het is een nieuwe auto.Oekol schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:58:
[...]
Ik vind dit soort vragen toch vrij bijzonder. Zo als 't lijkt heb je geen update gedaan, anders had je dat wel benoemd. Dus dan hebben ineens auto's overnight het idee gehad om er maar mee te stoppen met de usb c poorten en draadloos opladen? Anders vraag je het niet toch? Haha.
Gok dat er een kabeltje los is gegaan, maar schiet service afspraak in. Lossen ze 't op
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Dat zou allemaal kunnen, maar als wij moeten gaan raden is het bericht gewoon niet informatief genoeg. Vind het gewoon grappig. Alsof auto's ineens en masse dingen hetzelfde niet meer doen.
Tesla still plans to grow the Supercharger network, just at a slower pace for new locations and more focus on 100% uptime and expansion of existing locations
— Elon Musk (@elonmusk) 30 april 2024
It’s definitely going to open.
— Elon Musk (@elonmusk) 1 mei 2024
Sites under construction will be completed and we will add additional Superchargers anywhere where there are gaps.
Golfje helaas. Het is nog niet verspreid onder veel auto's. De 1e grote golf moet nog komen. Normaal gesproken 10x zo groot als wat je nu ziet. Focus ligt zo te zien vooral nog op de FSD uitrol in USA in 2024.3.25Davidas schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:16:
De tweede golf van de spring update (2024.14.3) wordt nu uitgerold.
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k26lwsqsCHJcbA6MEw6EvoP4.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/dAWtEc58CkjaIQ6rzT4M41aY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Oekol op 02-05-2024 06:06 ]
Other (than the release notes) stuff from 2024.14.3
— green (@greentheonly) 1 mei 2024
- Amazon music playback support
- beginning of what looks like "tesla voice assistant" that would be activated by a wakeword-? (Aka car always listening for it), narrated by "Jenny Neutral" voice by Microsoft.
Haha herkenbaar; dat gevoel had ik ook.SL65 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:02:
Wat doen jullie met de bandenspanning? Ik begrijp dat 2.9 bar is voorgeschreven. Mijn Model 3 werd afgeleverd met zo'n 3.2 bar in de banden (vanwege het stilstaan op de boot lijkt mij) en staat nu (bijna 3 maanden later) pas op de 2.9 rondom. Het zal een placebo effect zijn, maar ik had het idee dat het beter reed met die hogere spanning.
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Ik vind net het omgekeerde. De Y is vrij strak afgeveerd, en als je banden dan te hard staan, dan helpt dat niet echt.SL65 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:02:
Wat doen jullie met de bandenspanning? Ik begrijp dat 2.9 bar is voorgeschreven. Mijn Model 3 werd afgeleverd met zo'n 3.2 bar in de banden (vanwege het stilstaan op de boot lijkt mij) en staat nu (bijna 3 maanden later) pas op de 2.9 rondom. Het zal een placebo effect zijn, maar ik had het idee dat het beter reed met die hogere spanning.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik vind het ook beter rijden met hogere bandenspanning.SL65 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:02:
Zelf houdt ik 3.1 aan. Heb nu sinds mijn zomerbanden 2.9, maar kan niet wachten om de auto te wassen en dan de banden even wat lucht te geven. Hij plakt wat mij betreft teveel aan het wegdek met een lagere spanning. De bochten lijken nog meer op een vrachtwagen.
[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 02-05-2024 07:52 ]
Sommige telefoons zijn te klein en als je die een cm hoger plaatst doet hij het wel. Als dat zo is, kun er iets onder leggen ter grootte van een dikke pen.zerocool82 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:59:
Meer mensen bij wie draadloos opladen als ook de twee USB-C (voorste vak van de middenconsole) helemaal niets doen?
Ik vind het overigens niet goed werken, want hoewel er geladen wordt gaat het tergend langzaam en wordt de telefoon zeer warm.
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
41 locaties is een paar dagen werk, ze openen ongeveer elk uur een nieuwe laadpalen.
https://www.teslarati.com...-supercharger-every-hour/
En verder moesten ze natuurlijk alles opengooien voor andere merken en is de Magic docks ontwikkeld. Prima prijs volgens mij.
Inductie laden word altijd warmbert pit schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:03:
[...]
Ik vind het overigens niet goed werken, want hoewel er geladen wordt gaat het tergend langzaam en wordt de telefoon zeer warm.
Daarom gebruik ik het niet, vorige auto had ook inductie laden (vag) maar werd ook zeer warm.
Bij mijn iPhone helpt het om geen hoesje te gebruiken, het gaat dan prima tot een procent of 80.bert pit schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:03:
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ik zet ze meestal iets hoger.SL65 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:02:
Doe ik eigenlijk al jaren met al de wagens die ik heb gehad.
Maar was de meldingen s'morgens beu ivm bandenspanning (koude nachten), dus ik zet ze meestal rond 3 of 3.1.
Het warm worden is toch normaal bij draadloos opwarmen.bert pit schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:03:
[...]
Sommige telefoons zijn te klein en als je die een cm hoger plaatst doet hij het wel. Als dat zo is, kun er iets onder leggen ter grootte van een dikke pen.
Zeker. Alleen hoe meer materiaal en hoe groter de afstand is tussen de spoelen (oplader en telefoon) des te meer warmte je krijgt. Een betere uitlijning en weinig materiaal (geen hoesje bijv.) helpt bij het verlagen van de temperatuur.zwasie schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:57:
[...]
Het warm worden is toch normaal bij draadloos opwarmen.
[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 02-05-2024 09:10 ]
Ziet er mooi uit en wat handige features erbij, maar als ik eerlijk ben, leuk een grafische update , maar er is op andere vlakken ook nog een hoop te winnen. Daar had ik liever wat meer willen zien, maar goed, gelukkig zitten er nog genoeg handigheidjes in deze update.
Rijd in mijn 2022 Model 3 RWD eigenlijk altijd rond de 3.3 bar zonder nadelige gevolgen voor mijn bandenslijtage met nu +- 75k op mijn zomerset.SL65 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:02:
Maar ik maak vrij veel snelwegkilometers binnen NL dus heb relatief weinig te maken met oneffen klinkerweggetjes en/of ander slecht/oneffen wegdek. 't wordt gauw hobbelig op dat soort oppervlakken vind ik.
Maar 't is gewoon wél lekker zuinig
[ Voor 20% gewijzigd door Mar.tin op 02-05-2024 10:38 ]
dan rijdt je wel als een slak zegMar.tin schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:37:
[...]
Rijd in mijn 2022 Model 3 RWD eigenlijk altijd rond de 3.3 bar zonder nadelige gevolgen voor mijn bandenslijtage met nu +- 75k op mijn zomerset.
Maar ik maak vrij veel snelwegkilometers binnen NL dus heb relatief weinig te maken met oneffen klinkerweggetjes en/of ander slecht/oneffen wegdek. 't wordt gauw hobbelig op dat soort oppervlakken vind ik.
Maar 't is gewoon wél lekker zuinigVanmorgen 93Wh/km richting werk.
https://www.autobedrijfth...rdeling%20van%20de%20druk.Wat is het gevaar bij een te lage of hoge bandenspanning?
De juiste bandenspanning van de autobanden is essentieel. Zowel een te hoge of te lage autobandenspanning kan gevaarlijke situaties opleveren. Een te hoge bandenspanning zorgt er namelijk voor dat een band sneller slijt. Bovendien heeft een band met te hoge spanning minder grip, trilt deze meer en is er vermindert rijcomfort. Daarnaast is de kans op een klapband groter. Bij een te lage bandenspanning is er juist ongelijkmatige verdeling van de druk. Hierdoor neemt slijtage aan de randen van de autoband toe. De band kan hierdoor vervormen, heeft een langere remweg, een instabiele wegligging en verbruikt meer brandstof.
Van de week zat ik zelfs op 104Wh/km met de MY RWD. Met mijn woon-werk rit van 25 kilometer (50% snelweg, 50% binnendoor) kan ik niet veel harder tijdens de spitsen al zou ik het willen. Het overige verkeer maakt mij een slak.
Wat doen jullie eigenlijk met die cabin protection bij zonnig warm weer? Leuk dat hij de bij 40 graden aan slaat, maar liever zou ik dat op 50-60 graden instellen denk ik?
Y'24
Geen AC heb ik hem staan. Meer is toch zinloos als je weet dat hij sowieso tot einde werkdag blijft staan bakken.RvV schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:54:
[...]
Van de week zat ik zelfs op 104Wh/km met de MY RWD. Met mijn woon-werk rit van 25 kilometer (50% snelweg, 50% binnendoor) kan ik niet veel harder tijdens de spitsen al zou ik het willen. Het overige verkeer maakt mij een slak.
Wat doen jullie eigenlijk met die cabin protection bij zonnig warm weer? Leuk dat hij de bij 40 graden aan slaat, maar liever zou ik dat op 50-60 graden instellen denk ik?
Ik gebruik dat nooit.RvV schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:54:
[...]
Zelfs al is de auto heel warm, dan nog is die op korte tijd terug koel.
En dan denk ik er wel aan om een paar minuten voor vertrek de airco aan te zetten.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dit topic is gesloten.
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.