Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 325 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.689.388 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bomberman71 schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:56:
[...]

De long Range snap ik niet echt. In mijn ogen is er niks LONG range aan want als je hem niet verder oplaad dan de 80% die ze adviseren dan heb je nauwelijks extra range !
LR had eigenlijk een grotere LFP Accu moeten hebben zodat je er ALTIJD wat aan hebt en je hem gewoon vol kan laden.
Daarbij is een LR net wat minder zuinig vanwege de extra motor en extra gewicht.
Alleen een logische keuze (mijn inziens) als je persee AWD moet hebben en/of de extra acceleratie.
Maar die LR kun je dus wel verder opladen indien nodig. Persoonlijk laad ik hem altijd vol, want ik moet veel rijden doordeweeks, en de auto staat dus na de eerste rit alweer op 70% in plaats van 100%.

Met een SR had ik héél vaak onderweg moeten laden, met de LR bijna nooit. Maar genoeg dagen dat ik met nog 15% thuis aankom, dat zou met een SR weer laden hebben betekend.

Voor de meerprijs bij de Tesla modellen voor mensen zoals mij echt een no-brainer. Vooral nu met de nieuwe LR RWD Model Y. Voor 4000 circa 145 km extra bereik. Een SR zou ik net drie ritten mee redden. En dan dus overdag of in de spits terug naar huis ergens moeten laden. Met de LR kom je dan die tweede dag ook nog thuis, en plug je hem daar in. (met een laadpaal aan huis zou de SR ook voldoen, maar dat is helaas niet overal mogelijk).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
TrapShot schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:17:
Ik ben aan het kijken naar de Model 3 SR. Zijn er hier nog mensen die deze hebben? Wat is jullie werkelijk bereik? Want die 513km WLTP is niet het werkelijk bereik uiteraard...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M71fxZfTkW1vDEVL8qNVnQqrFeI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jwVa1R0VG76uUoS5so8pvFvg.png?f=fotoalbum_large

Bij deze mijn statistieken van de 2 maanden oude M3SR (helaas net de prijsverlaging gemist)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 15:05
Workaholic schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:09:
Dank voor jullie feedback. Dus Enhanced Autopilot is niet perse nodig? Voor de duidelijkheid, mijn bmw stuurt keurig met de weg mee etc en werkt erg goed. Geen correcties, maar echt "sturen". Dit is dus een standaard Autopilot feature?

Het later toevoegen lijkt mij een prima insteek. Ik vraag mij alleen af hoe dit werkt met de LM, zelf even 3800 euro bijbetalen eenmalig lijkt mij wat zonde geld voor een leasewagen tenzij ze het toevoegen aan het contract oid.

Iemand enige idee of het aanvinken van Enhanced autopilot bij de bestelling, ook automatisch de cataloguswaarde verhoogd? Dus vanaf fabriek hogere bijtelling?

Ik neig overigens naar de performance versie, vooral voor het uiterlijk icm andere velgen/bumpers en ook voor feit dat je dan niet meteen dezelfde Tesla hebt als het gros op de weg (NOFI). Ik moet mij alleen even verdiepen in de vering en het comfort. Kan deze in dezelfde "comfort" stand voor de lange zakelijke ritten waar je niet een te hard geveerde auto wil etc. Ook benieuwd hoe de sportstoelen zitten vs standaard. Maar even een dealer opzoeken.. spijtig dat er maar weinig zijn :).
Ik zou zeggen boek een proefrit, en laat je vooral de zaken uitleggen die je belangrijk vindt en ga die tijdens de proefrit ervaren ;-)

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07 12:11
Caayn schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:12:
[...]
Doe mij maar terug in de tijd :+ Als ik de keuze had zou ik CC verkiezen boven Tesla's TACC.
Als je daarmee bedoelt een gewone 'domme' CC dan snap ik het niet zo goed. Dan ben je alsnog de hele tijd aan het opletten of je auto niet te dicht op je voorligger rijdt. Een iets minder 'slimme' TACC snap ik dan wel weer, bijv. zonder verkeersbordenherkenning. Want dat werkt wel echt matig. Maar een slimmere ACC op basis van camerabeelden, die dus niet alleen rekening houdt met de afstand tot je voorligger maar ook met invoegende auto's etc. is wat mij betreft altijd beter dan CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-07 08:24
TrapShot schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:17:
Ik ben aan het kijken naar de Model 3 SR. Zijn er hier nog mensen die deze hebben? Wat is jullie werkelijk bereik? Want die 513km WLTP is niet het werkelijk bereik uiteraard...
Aangezien het nog niet wat benoemd
Hier nog wat stats op hogere snelheid (20c ish buitentemp, wel met bagage/passagiesr)
LigeTRy in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

Ik ga zelf uit van 400km met mijn 'net iets harder dan mag' rijstijl. houd je je netjes aan de limiet zijn de evdb ratio's best accuraat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:29
De long Range snap ik niet echt. In mijn ogen is er niks LONG range aan want als je hem niet verder oplaad dan de 80% die ze adviseren dan heb je nauwelijks extra range !
LR had eigenlijk een grotere LFP Accu moeten hebben zodat je er ALTIJD wat aan hebt en je hem gewoon vol kan laden.
Daarbij is een LR net wat minder zuinig vanwege de extra motor en extra gewicht.
Alleen een logische keuze (mijn inziens) als je persee AWD moet hebben en/of de extra acceleratie.
Je hebt ook een MY LR RWD, nog meer bereik dan de LR AWD.
Niet alleen het bereik is meer, het laden gaat ook sneller.
Voor woon werkverkeer heb je er misschien niks aan, maar de trip naar saint tropez gaat in 15 uur ipv 16,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-07 21:50
mitsumark schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:56:
[...]
Je hebt ook een MY LR RWD, nog meer bereik dan de LR AWD.
Niet alleen het bereik is meer, het laden gaat ook sneller.
Voor woon werkverkeer heb je er misschien niks aan, maar de trip naar saint tropez gaat in 15 uur ipv 16,5.
Okay, dat is nieuw voor mij.
Zag hem niet bij de modellen staan. Bedoel je soms de SR+ ?

Btw, ik ben in de markt voor een M3 maar koop hem zelf. Dus dan maakt een prijs wel degelijk uit.
Het verschil tussen de recente M3SR en LR is 8000 euro, en bovendien loopt je de 2995 SEPP mis en wordt het dus een flink verschil en voor mij dus geen optie.
Zal voor mij toch echt een RWD worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Bomberman71 schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:05:
[...]

Okay, dat is nieuw voor mij.
Zag hem niet bij de modellen staan. Bedoel je soms de SR+ ?

Btw, ik ben in de markt voor een M3 maar koop hem zelf. Dus dan maakt een prijs wel degelijk uit.
Het verschil tussen de recente M3SR en LR is 8000 euro, en bovendien loopt je de 2995 SEPP mis en wordt het dus een flink verschil en voor mij dus geen optie.
Zal voor mij toch echt een RWD worden vrees ik.
M3 heeft geen LR RWD model, alleen de MY (sinds kort, tijdelijk?, ik denk tot MY Juniper later dit jaar komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-07 19:26
ScreamGT schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:33:
Bij mij kraakt de bestuurdersstoel weer….
Ik heb dit 3 maanden geleden op laten lossen bij Tesla Utrecht. Super irritant :/

Bij gewoon zitten of bochten nemen komt er veel gekraak uit de stoel naast m’n heup. Ga maar weer een afspraak inplannen…
Bij mij ook. In januari gefixt, een paar weken geleden weer zoals ervoor. Na inspectie gaan ze het zitvlak (onder de bekleding) vervangen. Ondanks dat het geluid volgens mij ook uit de rugleuning komt.. Dit ook aangegeven maar de koffie is er prima en het SeC op de route. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:46
Mijn Tesla denkt soms dat 'ie een caravan aan het trekken is terwijl dat niet zo is. Dit weekend heb ik een aantal keer een rood caravan-icoontje gezien op mijn scherm na het opstarten. Na enkele kilometers gaat dat dan ook weer weg...
Een rood icoontje is natuurlijk niet fijn, plus, mijn knipperlicht gaat dan extra snel knipperen, wat stom is haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ptd7SKsVADebCgjFC-gu0FMN6r8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AbF8YOgkHwZWzCszZhvtOptj.png?f=user_large

Iemand hier ervaring mee?

Ik heb een Model 3 met trekhaak, echter heb ik er nog nooit een aanhanger ofzoiets aangehangen, dus dat is het niet. Hij toont dit terwijl er niks is aangekoppeld, zelfs de trekhaak is niet ingeplugd.

Ik vind online dat 'ie een storing meet in de verlichting van een aanhanger, maargoed. Die is er dus überhaupt niet :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-07 14:45
Cyleo schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:39:
[...]

[Afbeelding]

Bij deze mijn statistieken van de 2 maanden oude M3SR (helaas net de prijsverlaging gemist)
Maar wat is je Projected Range?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:17
Laten we hopen dat dit dan eindelijk een startschot is dat wij ook iets gaan krijgen van een update en de Chinezen alle bugs hadden :D

2024.14 werd bekend op 17 april en de .3 vandaag op 29 april. Ons geduld wordt wel getest :9

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosch
  • Laatst online: 30-06 14:00

Nosch

MYLR Blue

Richh schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:16:
Mijn Tesla denkt soms dat 'ie een caravan aan het trekken is terwijl dat niet zo is. Dit weekend heb ik een aantal keer een rood caravan-icoontje gezien op mijn scherm na het opstarten. Na enkele kilometers gaat dat dan ook weer weg...
Een rood icoontje is natuurlijk niet fijn, plus, mijn knipperlicht gaat dan extra snel knipperen, wat stom is haha.

[Afbeelding]

Ik heb een Model 3 met trekhaak, echter heb ik er nog nooit een aanhanger ofzoiets aangehangen, dus dat is het niet. Hij toont dit terwijl er niks is aangekoppeld, zelfs de trekhaak is niet ingeplugd.

Ik vind online dat 'ie een storing meet in de verlichting van een aanhanger, maargoed. Die is er dus überhaupt niet :+
Misschien zit er vocht of vuil in de stekker aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Nosch schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:33:
[...]

Misschien zit er vocht of vuil in de stekker aansluiting?
Ik kon het zo snel niet zien, maar het zou natuurlijk kunnen. Het is een occasion, hij heeft nog garantie, dus ik ga ze daar wel eventjes laten kijken. De occasion komt echter niet bij Tesla zelf weg :P dus ik heb wel eens het vermoeden dat hier meer expertise kan rondlopen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-06 23:53

hdu

[Afbeelding]

Yep, ervaring mee. Service ingeschoten. Bleek dat stekker bij de trekhaak storing gaf. De trekhaak en stekkerunit moeten vervangen worden (althans bij mij was dat het geval).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 06:01
Het valt me wel vaker op dat mensen niet zo goed weten hoe lang preconditioning duurt. Met de commander van Enhance bijvoorbeeld kun je de temp van de batterij zien en als het buiten 10 graden is, dan is de batterij ook vaak 10 graden en door te rijden warmt ie een heel klein beetje op.

Het goed opwarmen tot wel 40 of 50 graden, dat heb je namelijk nodig om echt snel te kunnen laden, duurt ook echt wel even (lees: soms wel een uur), het is geen waterkoker die met een paar minuten heet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11

[Afbeelding]

Staat aanhanger modus aan? Die kan je uit zetten onder (ik dacht) pedalen en stuur. Wel weer aanzetten als je een aanhanger er achter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
L-VIS schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:53:
[...]

Staat aanhanger modus aan? Die kan je uit zetten onder (ik dacht) pedalen en stuur. Wel weer aanzetten als je een aanhanger er achter hangt.
Nope :)
hdu schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:45:
[...]

Yep, ervaring mee. Service ingeschoten. Bleek dat stekker bij de trekhaak storing gaf. De trekhaak en stekkerunit moeten vervangen worden (althans bij mij was dat het geval).
Daar was ik al bang voor ;( thnx.

Ik heb dus een Model 3 gekocht, niet bij Tesla, en er is ook geen sprake van fabrieksgarantie meer.

Wel bij een BOVAG-bedrijf aangekocht, vanuit daar zit er wel garantie op de auto. Maar geen idee of dit soort reparaties gedaan kunnen worden door een niet-Tesla bedrijf...

Klinkt als een dure reparatie bij Tesla zelf in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Richh schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:58:
[...]

[...]

Ik heb dus een Model 3 gekocht, niet bij Tesla, en er is ook geen sprake van fabrieksgarantie meer.

Wel bij een BOVAG-bedrijf aangekocht, vanuit daar zit er wel garantie op de auto. Maar geen idee of dit soort reparaties gedaan kunnen worden door een niet-Tesla bedrijf...

Je zou eventueel kunnen informeren bij https://www.tesland.com/n...or-tesla-model3-highland/, maar ik zou net zo goed een offerte bij Tesla opvragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-07 20:22

[Afbeelding]

Recent ook gehad. Toen is er een unit van de trekhaak vervangen. Unit kostte enkele tientjes en was ook niet heel veel werk dus kosten vielen mee :Y
ff melding inschieten dat de auto een aanhanger detecteert terwijl er niets op aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
beyazz06 schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:01:
[...]

Je zou eventueel kunnen informeren bij https://www.tesland.com/n...or-tesla-model3-highland/, maar ik zou net zo goed een offerte bij Tesla opvragen :)
Ja precies, zou dan om https://www.tesland.com/nl/trekhaak-voor-tesla-model3/ gaan als het helemaal nieuw moet :P nu is hopelijk dat ook niet helemaal het geval, immers het deel zit er zelf al onder.
Hoe dan ook zit ik niet helemaal op 1k aan kosten te wachten natuurlijk.
ybos schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:02:
[...]

Recent ook gehad. Toen is er een unit van de trekhaak vervangen. Unit kostte enkele tientjes en was ook niet heel veel werk dus kosten vielen mee :Y
ff melding inschieten dat de auto een aanhanger detecteert terwijl er niets op aangesloten is.
Dat klinkt goed. Thnx :) Enigszins een 'bekend' issue dan dus.

Einde van de week eerst maar eens bij de garage langs waar ik 'm heb gekocht, wellicht kunnen ze 't daar al fixen. Anders ga ik idd wel bij Tesla zelf langs.
NiroNiro schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:10:
wellicht kun je bij de garage aangeven dat als zij dat niet kunnen fixen dat je naar Tesla gaat en dat ze de kosten dan vergoeden? Alles op zwart wit natuurlijk :-)
Exact d:)b
Megat schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:51:
[...]

Ik heb een keer ergens gezien dat de contactdoos van de auto om onduidelijk redenen vol zat met troep. Zou dit misschien bij u ook aan de hand kunnen zijn?
Ik groupeer je reply hier eventjes bij om het topic niet vol te spammen. Gistermiddag heb ik er zelf onder gehangen en ik kon het niet per sé zien, maar het zou natuurlijk kunnen. Het vakkundig schoonmaken van de stekker mogen ze bij de garage proberen, als dat het niet oplost dan laat ik Tesla er iets nieuws onder schroeven (en gaat de factuur naar de verkoper).

[ Voor 29% gewijzigd door Richh op 29-04-2024 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
wellicht kun je bij de garage aangeven dat als zij dat niet kunnen fixen dat je naar Tesla gaat en dat ze de kosten dan vergoeden? Alles op zwart wit natuurlijk :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Richh schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:04:
[...]

Ja precies, zou dan om https://www.tesland.com/nl/trekhaak-voor-tesla-model3/ gaan als het helemaal nieuw moet :P nu is hopelijk dat ook niet helemaal het geval, immers het deel zit er zelf al onder.
Hoe dan ook zit ik niet helemaal op 1k aan kosten te wachten natuurlijk.

[...]

Dat klinkt goed. Thnx :) Enigszins een 'bekend' issue dan dus.

Einde van de week eerst maar eens bij de garage langs waar ik 'm heb gekocht, wellicht kunnen ze 't daar al fixen. Anders ga ik idd wel bij Tesla zelf langs.
Ik zou alvast een ticket inschieten bij Tesla, krijg je meteen een offerte. Met dat verhaal langs de garage, met inzicht in de kosten.. Zodat het een kwestie is van aftikken :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-07 12:09
Vorige week vrijdag samen met @bokkow naar de lightshow.
Was wel vet, ondanks dat het niet deed bij mij, waarschijnlijk omdat ik te oude software heb (van voor de autopilot nag)

[ Voor 15% gewijzigd door SirLct op 29-04-2024 15:20 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 03-07 13:55
pl0xs schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:28:
[...]

Maar wat is je Projected Range?
Dat vertaald zich in 438 km (60kWh / 0.137 kw/100km). En dat is ook precies wat de auto zegt als die vol is.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyleo op 29-04-2024 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:26
Mijn Tesla denkt soms dat 'ie een caravan aan het trekken is terwijl dat niet zo is.
Ik heb een keer ergens gezien dat de contactdoos van de auto om onduidelijk redenen vol zat met troep. Zou dit misschien bij u ook aan de hand kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 09:18

MrScratch

I am rubber, you are glue

[Afbeelding]

Ik heb dit ook gehad. Was bij mij door vocht in de bekabeling van de stekker voor de trekhaak. Kon alleen worden opgelost door een reparatie bij Tesla.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

[...]

Ik snap dat wel, een longrange is prima op te laden tot 100% Dit moet je alleen niet dagelijks doen. Voor een verre trip prima. De LPF accu kan gewon iets beter tegen volledig opladen. Ik denk dat een grotere LPF batterij niet past, althans nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:01
Richh schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:58:
[...]

[...]

Een stekkerdoos van een trekhaak is heel eenvoudig zelf te maken. Hangt ook gewoon in de bouwmarkt.

Gewoon de draadjes 1op1 overzetten of anders een foto maken van aangesloten oude stekker en daarna alles overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:20

bert pit

asdasd

The__Virus schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:23:
[...]

Alle punten die je aanhaalt zitten niet in het touchscreen, maar zijn juist nog een fysieke knop, ook zonder de stalks.
De grote vraag is hoe er geoordeeld wordt. Er is geen wetgeving, dus je bent overgeleverd aan de beoordelaars. Als die in een jaar 99 auto’s met stalks beoordelen en 1 zonder, dan ben ik benieuwd wat voor invloed dat heeft op de beoordeling. We gaan het meemaken.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-07 19:26
peerke 1960 schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:48:
[...]

Ik snap dat wel, een longrange is prima op te laden tot 100% Dit moet je alleen niet dagelijks doen. Voor een verre trip prima. De LPF accu kan gewon iets beter tegen volledig opladen. Ik denk dat een grotere LPF batterij niet past, althans nu nog niet.
Kunnen we Pim Fortuyn buiten de laaddiscussie houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sinds de nieuwste app update (denk ik) krijg ik steeds meldingen “Auto opladen? (49%)”. Ik kan nergens vinden hoe je die uitzet. Oplaadherinnering of iets dergelijks. Wel meldingen dat het opladen voltooid is bijvoorbeeld, maar deze melding niet. Iemand enig idee? Is heel irritant.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
noo schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:44:
[...]

Teslamate upgraden, daar zit die Battery Health plugin tegenwoordig standaard in en met die xy-chart
Ah, maar die nieuwe versie werkt niet met mijn auto, 1.28.2 werkt gelukkig nog wel. Krijg bij 1.28.3 en hoger allemaal foutmeldingen ivm het niet kunnen vinden van mijn auto, heeft volgens mij te maken met aanpassingen aan Tesla's API kant waar op een grote wijziging voorgesorteerd is/wordt, maar blijkbaar is mijn auto het er niet mee eens. Nog geen energie kunnen vinden om er een ticket voor aan te maken....

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+22 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Laatst online: 13-07 21:50
Zijn er hier mensen die een goede vergelijking kunnen maken tussen de MY3 '21+ en de Highland ?

Vrijwel iedereen is het eens dat de koplampen mooier zijn en de achterkant er fris uitziet.
Hoor veel verhalen van meer rijcomfort en alles is wat meer 'refined'...

Maar zijn er ook stapjes terug ?

Kan me zo voorstellen dat niet altijd perse een grote stap voorwaarts is.
Ikzelf ben me aan het orienteren en het ziet er nu naar uit dat ik eerder uit zal komen bij een My22+ dan een '24 highland doordat het flink wat centen scheelt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:15
Vandaag voor het eerst een lange rit door Duitsland gemaakt.

Ik heb geen seconde spijt van mijn keuze voor de MYLR. Hier drie punten waar een LR naar mijn mening iets toevoegt.

1. Wat een power😀. Met volle bepakking rij ik alsnog gewoon op de linkerbaan tussen de dikke Duitse benzinesleurpers. Nog een paar pogingen richting de topsnelheid gedaan, maar dat gaat zo snel dat mevrouw Blommie het bij 217 wel genoeg vond. Dat moet ik dus een keer alleen doen…

2. Laden ging ook snel zoals op het plaatje te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQBsq34WEISyNI1DFRpYZmZXCXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzSUrReW2PtccGSuMPqVyw2g.jpg?f=fotoalbum_large

3. Nu overnachten in ULM en morgen vertrek ik met 100% lading richting de Fernpass en Brennerpass. Eerste laadstop is Brennero en dan door naar het Gardameer… Dan is dat beetje extra range toch wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-07 15:56
Bomberman71 schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:01:
Zijn er hier mensen die een goede vergelijking kunnen maken tussen de MY3 '21+ en de Highland ?

Vrijwel iedereen is het eens dat de koplampen mooier zijn en de achterkant er fris uitziet.
Hoor veel verhalen van meer rijcomfort en alles is wat meer 'refined'...

Maar zijn er ook stapjes terug ?

Kan me zo voorstellen dat niet altijd perse een grote stap voorwaarts is.
Ikzelf ben me aan het orienteren en het ziet er nu naar uit dat ik eerder uit zal komen bij een My22+ dan een '24 highland doordat het flink wat centen scheelt.
Ik kan het niet vergelijken maar ik kan wel zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn M3P van 2022, de Highland heeft echt wel verbeteringen maar de meningen zullen wel verschillen per persoon.

Ik ben wel blij dat ik nog gewoon stokjes achter mijn stuur heb maar dat went misschien ook wel.

Ik had de keuze uit een nieuwe M3 RWD of een anderhalf jaar oude M3P en nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing om de P te kopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

For fun and giggles. Hoe regensensoren werken en hoe goedkoop die technologie is:

YouTube: The simple, clever sensor behind automatic windshield wipers

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 09:47

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb ook net deze wieldoppen op de 19" Gemimi MY gezet. Ziet er goed uit, maar hoe krijg je deze weer handig los? Bij de standaard wieldoppen kon ik de clips met de vingers naar elkaar toe drukken en liet de dop makkelijk los. Maar hier krijg je de vingers niet tussen en het lijkt muurvast te zitten. Over een half jaar moeten de wieldoppen er weer af voor een bandenwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:29

Sjod

Ik ben goed luisterend

SirLct schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:20:
Vorige week vrijdag samen met @bokkow naar de lightshow.
Was wel vet, ondanks dat het niet deed bij mij, waarschijnlijk omdat ik te oude software heb (van voor de autopilot nag)

[YouTube: THE GREAT EUROPEAN TESLA LIGHT SHOW]
Ik vind dit echt fantastisch gemaakt. Ik zie dat ze ook een world editie gaan maken. Gaan die plannen door ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
Een aantal games downloaden/installeren niet en in de Caraoke krijg ik vaak “fout bij laden” te zien. Iemand enig idee hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
de2xnis schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:15:
Een aantal games downloaden/installeren niet en in de Caraoke krijg ik vaak “fout bij laden” te zien. Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Dat laatste krijg ik ook altijd bij NLse nummers. Ben er maar mee gestopt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

ybos schreef op zondag 28 april 2024 @ 08:07:
[...]

Met dat soort kilometers zou ik gewoon de zomerbanden blijven rijden :Y
Ik rij ruim 50k per jaar maar ga niet wisselen.
Zomerbanden doen het prima, gewoon zorgen dat er in de winter voldoende profiel aanwezig is. En belangrijker, bij slecht weer je rijstijl aanpassen, dat doet zoveel meer dan winterbanden.

Ik vraag me weleens af hoeveel er zijn: winterbanden worden matig "maar kunnen nog wel 1 keertje" tov zomerbanden met gewoon ruim profiel.
Dit is niet voor iedereen hetzelfde. Rijstijl aanpassen zoals je in je ander post zegt is inderdaad het beste, maar niet iedereen is zich altijd bewust van gladheid, plassen op de weg of andere omstandigheden.

Als je dan de comfortbanden praktisch zonder enig profiel vergelijkt met een all season band zeker op een Tesla RWD met nog altijd een bijzonder hoge torq, dan is het voor mij een no brainer om daar all seasons op te zetten gedurende de koudere maanden. Zeker voor de mensen die gewoon vertrouwen op de auto en nooit bij gladheid op een leeg parkeerterrein 8) even getest hebben wat de auto doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazuin99
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-06 09:55
Klopt het dat de MY RWD minder audio heeft? Zitten er minder boxen in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-07 07:40
bazuin99 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:51:
Volgens mij geldt dat is niet voor de europese markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warduss
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-07 13:44
Wreckerrm schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:09:
Ik heb ook net deze wieldoppen op de 19" Gemimi MY gezet. Ziet er goed uit, maar hoe krijg je deze weer handig los? Bij de standaard wieldoppen kon ik de clips met de vingers naar elkaar toe drukken en liet de dop makkelijk los. Maar hier krijg jede vingers niet tussen en het lijkt muurvast te zitten. Over een half jaar moeten de wieldoppen er weer af voor een bandenwissel.

[...]
Dit exacte probleem had ik ook een paar weken terug. Had dezelfde doppen erop gezet maar in mijn enthousiasme niet goed gekeken en achter verkeerd om geplaatst. Na flink wat getrek en geklooi erachter gekomen dat ik met een platte schroevendraaier bij de clips kon komen.
Met handschoenen aan (aanrader, anders gaan je handen vrij snel stuk) 1 zijde van de clip ingeduwd met de schroevendraaier terwijl ik met de andere hand aan de wieldop trok. Was wat gepiel maar als het eenmaal lukt is het vrij makkelijk om te herhalen.
Mocht je voorzichtig willen zijn kan je ervoor kiezen om in plaats van een schroevendraaier iets van plastic te gebruiken om de clip in te duwen, bijvoorbeeld een plastic bandenlichter voor je fiets. Maakte bij mij niet uit, gaat toch altijd een wieldop op zitten en zag niet zo snel schade ontstaan aan de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 25-07 13:00
Kun je zelf zien in de auto. Je hebt premium audio als het goed is

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-07 12:09
Sjod schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:34:
[...]

Ik vind dit echt fantastisch gemaakt. Ik zie dat ze ook een world editie gaan maken. Gaan die plannen door ?
Ja ziet er goed uit he!
Ik zou Simon Pollock volgen, hij is de maker van veel vd lightshows.
Of aanmelden hier https://teslaownersclub.nl/ en nieuwsbrief id gaten houden.
Zo wist ik bijv over deze lightshow.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-07 07:56
Nee, dat klopt niet. Bij de Europese versies van de MY is er geen verschil in audio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:07
In de mYne zitten 15 boxen :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 14:44

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Megat schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:17:
[...]

Mag ik vragen of ze in Venray al daadwerkelijk werken aan een SuperCharger en zo ja, op welke locatie dat is ?
En volgens de kaart is die nu open! 22 tot 24 cent/kWh, volgens mij betaal ik thuis meer voor mijn stroom :o

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Niks met de 3 of Y te maken, maar de CB is komende zomer te zien in NL.
Utrecht, Den Haag, Eindhoven en Amsterdam wat ik zo snel kon vinden.

Ik ga wel even neuzen. Toch wel beetje nieuwsgierig hoe groot dat ding nou eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Maasluip schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:58:
[...]

En volgens de kaart is die nu open! 22 tot 24 cent/kWh, volgens mij betaal ik thuis meer voor mijn stroom :o
Grappig, de prijzen op Tesla.com liggen nog op het oude niveau lijkt het

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

winwiz schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:48:
[...]

Grappig, de prijzen op Tesla.com liggen nog op het oude niveau lijkt het
Volgens mij controleert di site niet op account en toon hij de prijzen voor niet Tesla bezitters (of degene zonder abo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
bert pit schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:12:
[...]

Volgens mij controleert di site niet op account en toon hij de prijzen voor niet Tesla bezitters (of degene zonder abo).
Ja daar lijkt het wel op. Ik was wel ingelogd maar er wordt geen gebruik van gemaakt bij de SuC kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2511
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 13:08
Warduss schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:55:
[...]

Dit exacte probleem had ik ook een paar weken terug. Had dezelfde doppen erop gezet maar in mijn enthousiasme niet goed gekeken en achter verkeerd om geplaatst. Na flink wat getrek en geklooi erachter gekomen dat ik met een platte schroevendraaier bij de clips kon komen.
Met handschoenen aan (aanrader, anders gaan je handen vrij snel stuk) 1 zijde van de clip ingeduwd met de schroevendraaier terwijl ik met de andere hand aan de wieldop trok. Was wat gepiel maar als het eenmaal lukt is het vrij makkelijk om te herhalen.
Mocht je voorzichtig willen zijn kan je ervoor kiezen om in plaats van een schroevendraaier iets van plastic te gebruiken om de clip in te duwen, bijvoorbeeld een plastic bandenlichter voor je fiets. Maakte bij mij niet uit, gaat toch altijd een wieldop op zitten en zag niet zo snel schade ontstaan aan de wielen.
Haha, herkenbaar. Moet vandaag de banden laten wisselen en voelde dit al aankomen. Wil niet dat Euromaster ze sloopt, dus zelf maar aan de slag gegaan. Trekken zoals bij de standaard Gemini doppen wil voor geen meter. Uiteindelijk met twee beiteltjes de klemmen naar binnen kunnen drukken om ze los te halen. Twee klemmetjes zijn aan een zeide gesneuveld, maar ze zijn nog wel bruikbaar. Ik heb niet zoveel zin om dit elk half jaar opnieuw te moeten doen, dus ik ga nog even nadenken hoe ik dit kan voorkomen voor een volgende keer. Misschien de klemmen invetten zodat ze makkelijker loskomen oid. En anders op zoek naar andere doppen. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-07 22:42
Voor de MYLR kijk ik naar dakdragers. De officiële Tesla exemplaren zijn belachelijk duur maar enig googlen gaf ook Yakima en Farad als alternatieven. Echter is er een recall geweest voor Yakima en ook op hun website staat de model Y er niet meer tussen.

Zijn er goede ervaringen met Farad? En hebben deze ook een t-track net als Thule zodat ik de fietsendragers er zo in kan schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazuin99
  • Laatst online: 18-06 09:55
winwiz schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:06:
[...]

Kun je zelf zien in de auto. Je hebt premium audio als het goed is
Ik moet hem nog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-07 23:22
Martijn2511 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:16:
[...]

Haha, herkenbaar. Moet vandaag de banden laten wisselen en voelde dit al aankomen. Wil niet dat Euromaster ze sloopt, dus zelf maar aan de slag gegaan. Trekken zoals bij de standaard Gemini doppen wil voor geen meter. Uiteindelijk met twee beiteltjes de klemmen naar binnen kunnen drukken om ze los te halen. Twee klemmetjes zijn aan een zeide gesneuveld, maar ze zijn nog wel bruikbaar. Ik heb niet zoveel zin om dit elk half jaar opnieuw te moeten doen, dus ik ga nog even nadenken hoe ik dit kan voorkomen voor een volgende keer. Misschien de klemmen invetten zodat ze makkelijker loskomen oid. En anders op zoek naar andere doppen. Tips zijn welkom.
Wat hier werkte vorig jaar was met werkhandschoen klem aan een zijde indrukken (lukt net). En dan tegelijkertijd aan wieldop trekken. En zo rond werken. Gemakkelijk gaat het niet maar het lukt. Over twee weken ga ik het weer eens proberen bij wissel naar zomerbanden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Morgen volgens mij het eerste negatieve prijs van het jaar, met -9 cent tussen 13:00 en 15:00.. Tesla staat op 60%, wordt morgen maar vol laden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11
mca2 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:28:
Voor de MYLR kijk ik naar dakdragers. De officiële Tesla exemplaren zijn belachelijk duur maar enig googlen gaf ook Yakima en Farad als alternatieven. Echter is er een recall geweest voor Yakima en ook op hun website staat de model Y er niet meer tussen.

Zijn er goede ervaringen met Farad? En hebben deze ook een t-track net als Thule zodat ik de fietsendragers er zo in kan schuiven?
Ik krijg ze vandaag binnen en gebruik ze volgende week. Kan evt wel wat ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:26
Maasluip schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:58:
[...]SuperCharger Venray
En volgens de kaart is die nu open! 22 tot 24 cent/kWh,
Oh dat is fijn.
Bedankt voor de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2511
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 13:08
Schwarz schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:13:
[...]

Wat hier werkte vorig jaar was met werkhandschoen klem aan een zijde indrukken (lukt net). En dan tegelijkertijd aan wieldop trekken. En zo rond werken. Gemakkelijk gaat het niet maar het lukt. Over twee weken ga ik het weer eens proberen bij wissel naar zomerbanden :+
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik ermee aan de slag ging, maar ondanks mijn relatief lange vingers kom ik niet dicht genoeg bij de klem. Misschien dat dit bij die Uberturbine lookalike minder speelt. Ik heb de zogenaamde “Blade style”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 11:01
mca2 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:28:
Zijn er goede ervaringen met Farad?
Ongeveer 10k met Farad dakdragers (Model 3) en een Hapro Traxer 8.6 (530 liter) afgelegd.
De eerste keer met afstellen is het even rommelen, maar daarna zitten ze er zo op.

Voor mij was ook het prijsverschil de reden om voor de Farad te gaan, geen spijt van.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:12
Oekol schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:31:
Niks met de 3 of Y te maken, maar de CB is komende zomer te zien in NL.
Utrecht, Den Haag, Eindhoven en Amsterdam wat ik zo snel kon vinden.

Ik ga wel even neuzen. Toch wel beetje nieuwsgierig hoe groot dat ding nou eigenlijk is.
Ik zag hem gister toevallig op een trailer staan ergens bij een tankstation aan de A15. Helaas kon ik precies op dat stuk wèl doorrijden anders had ik even een foto gemaakt. Wel bruut ding hoor, maar ik zie er voor mijzelf geen enkele use-case voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51
Martijn2511 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:16:
[...]

Mijn MY is al 2 keer bij Euromaster geweest voor bandenwissel en ik heb m'n Amazon doppen er gewoon op laten zitten. Zijn nog steeds heel hoor en ik heb ze er ook niet over horen klagen verder.

Net gespot in Apeldoorn :X :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSFFKr6jBOCcgLQr5C1FQVTm3HU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2DsDehf2NRLj0UFgT8VbtQEt.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Moest ff kijken maar net zoals de bestuurder zag ik de lantaarnpaal ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06:47
InZane schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:37:
[...]

Mijn MY is al 2 keer bij Euromaster geweest voor bandenwissel en ik heb m'n Amazon doppen er gewoon op laten zitten. Zijn nog steeds heel hoor en ik heb ze er ook niet over horen klagen verder.

Net gespot in Apeldoorn :X :

[Afbeelding]
Wel mooie wieldoppen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Galahad schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:13:
Mooie nieuwe functies met de Spring update!

[Twitter]
De spring update is zojuist (volgens TeslaFi) voor het eerste naar een Tesla gepushed! (106 pending installs) *O* V12 UI Whoe *O*

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Meh is allemaal voor 2021 en later. Zit er ook iets voor de 2020's bij?

[ Voor 4% gewijzigd door Dinictus208 op 30-04-2024 15:51 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Eindelijk wat beweging:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9e_AWxxlnuXHuTaIg9d21REFvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rSpQo2yIgo2kh4dMsXgG6ho.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Dinictus208 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:50:
Meh is allemaal voor 2021 en later. Zit er ook iets voor de 2020's bij?
De V12 UI is enkel voor AMD CPU Tesla's zoals ik het las. De rest:
https://www.notateslaapp....n/2024.14.3/release-notes

Zit genoeg tussen.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Zou V2LG nog ooit naar de huidige Tesla’s komen? Nu de zonnepanelen boete voor de deur staat zou zonnepanen + V2L + goedkope SuC tarieven een hele goede combinatie zijn :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 06:01
schumi1986 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:14:
Zou V2L nog ooit naar de huidige Tesla’s komen? Nu de zonnepanelen boete voor de deur staat zou zonnepanen + V2L + goedkope SuC tarieven een hele goede combinatie zijn :p
Is V2L niet meer een gimmick? Beetje koffie zetten vanuit je auto? Ik zou dan liever V2G zien in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
maharens schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:19:
[...]

Is V2L niet meer een gimmick? Beetje koffie zetten vanuit je auto? Ik zou dan liever V2G zien in de toekomst.
Ah ja ik bedoel V2G :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:04
Weet iemand of de buitenspiegels van de M3 Highland identiek zijn aan de buitenspiegels van de M3 vanaf bouwjaar 2021?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Jerry- schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:21:
Weet iemand of de buitenspiegels van de M3 Highland identiek zijn aan de buitenspiegels van de M3 vanaf bouwjaar 2021?
De vervangende spiegelkappen (geen overzet kappen) die ik bij Ali heb gekocht waren voor de Model 3 2018-2024. Deze passen prima op mijn M3H.

Dus ik denk het wel.

Ik weet niet of de "arm" hetzelfde is gebleven.

[ Voor 7% gewijzigd door mjvdzwet op 30-04-2024 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:07
Voorlopig niet hoor :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
peerke 1960 schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:08:
[...]

Ik laadde vandaag bij van der Valk in Deventer. Mn accu was nog tot 60% gevuld. Ik wou namelijk mt een redelijk volle accu aankomen. De laadsnelheid was 36 kWh, wat verrekte laag was, zal wel komen door de redelijk volle accu. echter boven de 90 procent was de snelheid nog 30 kWh. Vergeet niet dat een Catl batterij zo wie zo snel inzakt naar een 60 kWh. En……. Het is vakantie, ofwel, ik maal er niet om :D
Peter
Heb ik ook eens gehad. Toen na 5 minuten wachten in de stall ernaast ingeplugd en wel een goede snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
DarkSide schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:01:
Zo goed houdt de TACC niet de snelheid bij mij
Gisteren ook weer. Op een weg waar je 100 mag. De Tacc op 109 staan.
Dan rijdt hij lekker 109. En dan opeens, random lijkt wel, zegt hij. Heeee ik zie een bordje met 100 en gaat hij 100 rijden.

De offset die ik ingesteld heb. Die pakt hij niet.
Ook andersom. Savonds na 19:00 mag je 130.
Accu is niet super vol. Dus ik rijd weer 109. En dan opeens zegt hij, random, laten we 140 rijden.
Ik heb laatst eens op zitten letten. Maar voor mijn idee komen die snelheid wisselingen verrassend vaak overeen met het passeren van een viaduct. Alsof de auto even in de war is op welke weg je nu rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Dus de 2024.14.3 is aan het uitrollen. Wat het mooie is, is dat iemand bevestigd heeft dat V12 er in zit. Diegene bevestigd dit vanuit EU. Dat zou potentieel ook 'smoother' wordende AP, EAP etc worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-07 14:06
Oekol schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:58:
Dus de 2024.14.3 is aan het uitrollen. Wat het mooie is, is dat iemand bevestigd heeft dat V12 er in zit. Diegene bevestigd dit vanuit EU. Dat zou potentieel ook 'smoother' wordende AP, EAP etc worden.

[Embed]
Profiteren de auto's die V12 hebben enkel als ze een AP of EAP pakket hebben, of zal de standaard TACC/Auto Steer hierdoor ook verbeteren?

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Jochemp schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:11:
[...]

Profiteren de auto's die V12 hebben enkel als ze een AP of EAP pakket hebben, of zal de standaard TACC/Auto Steer hierdoor ook verbeteren?
AP zit er standaard op, dus in dat geval heeft elke er profijt van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galahad
  • Laatst online: 18-06 13:12

[Embed]
De ‘v12’ in het screenshot heeft betrekking op het OS. Niet op FSD. Er is naar mijn weten verder ook nog geen bevestiging van FSD V12 in Europa, sterker nog V12 is vooralsnog alleen in de 2024.3 branch beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-07 22:14
Zou mooi zijn als ze UWB binnenkort ook naar Android brengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-07 23:22

[Embed]
Nog een aardige video die laat zien hoe het er uit komt te zien
YouTube: Tesla update 2024.14.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06

RvV

Schwarz schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:48:
[...]

Nog een aardige video die laat zien hoe het er uit komt te zien
YouTube: Tesla update 2024.14.3
Jammer dat die power/regeneratie balk nu links verticaal zit. :F

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:57
Dat zou echt top zijn. Ik betwijfel of het op bestaande modellen gaat lukken zonder hardware aanpassingen.

Dit is eigenlijk hetgeen wat me nog tegen houdt om een M3H (of eigenlijk ook andere EVs) privé te kopen. Kan me niet voorstellen dat het nog lang duurt voordat het mainstream wordt. Ook aan het kijken naar thuisbatterij. Maar die 10k investering zou ik liever ook in een auto investeren wat een functionelere batterij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Galahad schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:17:
[...]

De ‘v12’ in het screenshot heeft betrekking op het OS. Niet op FSD. Er is naar mijn weten verder ook nog geen bevestiging van FSD V12 in Europa, sterker nog V12 is vooralsnog alleen in de 2024.3 branch beschikbaar.
Nee. Dat is de FSD versie. Dat FSD hier nog niet zo geavanceerd is als in USA is algemeen bekend.

Overigens maakt 1 zwaluw nog geen zomer. Moet 't nog maar echt zien of het er op zit. Hij zegt het in ieder geval van wel en komt uit Europa.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrHKD2ZAqCcKwe3uYUfGGU_0kwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUgYEIKp8wKxMpDThyYm1UjT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 30-04-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Nu mijn m3h nu echt is besteld, toch maar even een vraag stellen.
Iemand ervaring met extra verlichting in de kofferbak, en een advies daarvoor zoals deze of andere types?

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Laatst online: 18-06 13:12
Oekol schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:11:
[...]

Nee. Dat is de FSD versie. Dat FSD hier nog niet zo geavanceerd is als in USA is algemeen bekend.

Overigens maakt 1 zwaluw nog geen zomer. Moet 't nog maar echt zien of het er op zit. Hij zegt het in iede geval van wel en komt uit europa zegt die.

[Afbeelding]
Ik hoop dat je gelijk hebt! Tot nu toe hoor je hele wisselende verhalen. De tijd zal het leren.

[ Voor 8% gewijzigd door Galahad op 30-04-2024 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Galahad schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:17:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt! Tot nu toe hoor je hele wisselende verhalen. De tijd zal het leren.

[Twitter]
Hmm, nee jij hebt helaas gelijk. Lees al dat de nieuwe autopark er niet op zit en ook sentry mode preview op de telefoon zegt iemand dat die niet in de EU release notes zit. Helaas dus een uitgekleed versie zoals 't lijkt en die versie duidt inderdaad op de UI. Was te enthousiast omdat iemand het op X deelde als waarheid :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-07 08:42

mattijssch

Model 3 LR

Allewijn schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:28:
[...]

Ik vraag me serieus af hoe slecht dat voor de degradatie van je accu gaat zijn.
Voor leaserijders misschien niet zo'n probleem maar mijn prive gekochte MY zou ik toch nog niet zo graag elke dag actief inzetten om zonnestroom op te slaan, weer aan mijn huis te leveren wanneer zon niet schijnt, continue heen en weer pompen etc...

Als ik zie hoe ernstig hard de accu van mijn vorige A3 E-Tron degradeerde omdat ik hem bijna iedere dag volledig leeg reed en ook weer oplaadde.... Dat was echt zonde van de accu.

Overigens heb ik zelf 19 zonnepanelen, wek ~7000kWh per jaar op en verwacht ~6500 tot ~7500kWh per jaar te moeten verbruiken (heb MY nog maar net, maar dit is mijn berekening incl thuisladen).
Nu nog vast contract. Dus fijn jaarlijks salderen en geen terugleverboetes oid.
Maar in september aan beurt voor een nieuw contract. Ik hoop weer vast en zonder terugleverboetes te kunnen krijgen. Zodat ik gewoon fijn kan salderen (opwek en verbruik circa volledig gelijk per jaar bij mij), maar ik zie door de bomen het bos ff niet meer waar ik nou goed aan ga doen.
Na alles wat ik de afgelopen jaren over batterijdegradatie gelezen heb, is mijn stellige overtuiging dat degradatie door V2G vrijwel non-existent zal zijn mits je bij een NMC accu tussen 20 en 80% blijft. Bij LFP verwacht ik helemaal geen meetbare degradatie. Het maximale theoretische vermogen dat je op een gewone huisaansluiting zou kunnen leveren (3x25A = 17kW) is voor je autobatterij een beetje gezapig tuffen op de snelweg zonder tussenacceleraties, hellingen, tegenwind enzomeer.
Praktisch gezien verwacht ik eigenlijk niet dat V2G voor thuis boven de 11kW uit gaat komen omdat je anders echt je fases tot de max vol duwt.
Het is ook niet voor niets dat afgedankte autobatterijen die niet meer betrouwbaar genoeg zijn, nog jarenlang mee kunnen draaien in megapacks om het net te stabiliseren. Voor die batterijen is aansluiting op het net gewoon een seniorenbaantje waarin ze nog zomaar 10 jaar meekunnen nadat ze al niet meer geschikt waren als autobatterij. Lees o.a. bijvoorbeeld maar eens wat over de batterypacks in de Amsterdam Arena.

Ik denk zelfs dat nietsdoen voor je batterij uiteindelijk misschien wel net zo slecht is als of zelfs slechter dan een beetje laden en leveren op het net tijdens de piekmomenten... :)

Maar beschouw mijn visie hierop vooral als een mening, niet als een vastgesteld feit. Als iemand goede onderzoeken daarnaar kan oplepelen, dan houd ik me ook van harte aanbevolen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Caayn schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:08:
Als privé eigenaar is er geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt om de auto als thuisaccu te gebruiken. Iedere kWh die in de accu past is mij meer waard dan die paar grijpstuivers die je ervoor terug krijgt.
Andersom.
Als je ipv een standard range overstapt op een long range krijg je hebt méér bereik, ook na de eventuele extra degradatie. Tevens ben je goedkoper uit dan met een losse thuisaccu, al is die wel beter inzetbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 30-04-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Knip, offtopic

[ Voor 108% gewijzigd door Taro op 30-04-2024 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Knip, offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 30-04-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
mitsumark schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:54:
[...]

+3ct is nog rooskleurig, het bedrag wordt negatief en je moet de zonnepanelen uitzetten (of in je eigen thuisaccu steken).
Maargoed, terwijl je zonnepanelen flink opwekken is de kans niet zo groot dat je auto thuis staat, dus wat dat betreft lost het het probleem niet op.
Nou precies dat! Ik werk meestal overdag en vaak ook in het weekend...
En zou v2g überhaupt ooit nog naar bestaande Tesla's komen. Vrees van niet... Zo wel: tweedehands goedkoopste M3 kopen die ik dan als thuisaccu en voor boodschappenritjes vrouw thuis laat staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Allewijn schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:20:
[...]
Nou precies dat! Ik werk meestal overdag en vaak ook in het weekend...
En zou v2g überhaupt ooit nog naar bestaande Tesla's komen. Vrees van niet... Zo wel: tweedehands goedkoopste M3 kopen die ik dan als thuisaccu en voor boodschappenritjes vrouw thuis laat staan :+
Tja, er zijn ook genoeg mensen die maar 2 dagen per week of zelfs minder op kantoor werken, dan staat ie bv wel 5 dagen per week thuis (maar dan alsnog moet ie op je oprit aan de "lader" kunnen hangen).
Er zijn wel auto's die het al ondersteunen of waarbij ze aangekondigd hebben dat het (backwards) kan, dus ik sluit het niet uit.
Je kunt natuurlijk ook de accu uit een sloopauto halen en er zelf een omvormer en software aan hangen, maar daar is een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:V2G icm Tesla M3/MY = ontopic. Zonnepanelen uitschakelen, thuisaccu's, etc. = offtopic.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+22 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Pagina: 1 ... 325 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: