Maar die LR kun je dus wel verder opladen indien nodig. Persoonlijk laad ik hem altijd vol, want ik moet veel rijden doordeweeks, en de auto staat dus na de eerste rit alweer op 70% in plaats van 100%.Bomberman71 schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:56:
[...]
De long Range snap ik niet echt. In mijn ogen is er niks LONG range aan want als je hem niet verder oplaad dan de 80% die ze adviseren dan heb je nauwelijks extra range !
LR had eigenlijk een grotere LFP Accu moeten hebben zodat je er ALTIJD wat aan hebt en je hem gewoon vol kan laden.
Daarbij is een LR net wat minder zuinig vanwege de extra motor en extra gewicht.
Alleen een logische keuze (mijn inziens) als je persee AWD moet hebben en/of de extra acceleratie.
Met een SR had ik héél vaak onderweg moeten laden, met de LR bijna nooit. Maar genoeg dagen dat ik met nog 15% thuis aankom, dat zou met een SR weer laden hebben betekend.
Voor de meerprijs bij de Tesla modellen voor mensen zoals mij echt een no-brainer. Vooral nu met de nieuwe LR RWD Model Y. Voor 4000 circa 145 km extra bereik. Een SR zou ik net drie ritten mee redden. En dan dus overdag of in de spits terug naar huis ergens moeten laden. Met de LR kom je dan die tweede dag ook nog thuis, en plug je hem daar in. (met een laadpaal aan huis zou de SR ook voldoen, maar dat is helaas niet overal mogelijk).
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340