Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 330 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.525 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katseviool schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:30:
[...]

Vandaag auto afgeleverd met cost estimate van €870, na uur werd het €780 en net melding dat het estimate naar €2.060 is gegaan :|

Naast kapot smart ventiel is het vooral die ophanging die gewoon €1.700 kost… en zoals ik lees is het dus ook enkel de front.

[Afbeelding]
Ben je ooit eerder terug geweest voor de recall qua draagarmen? De draagarmen hebben gewoon een bekend issue dus coulance zou op zijn plaats zijn. Al hoef je dat bij Tesla waarschijnlijk niet te verwachten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
[...]

Vandaag auto afgeleverd met cost estimate van €870, na uur werd het €780 en net melding dat het estimate naar €2.060 is gegaan :|

Naast kapot smart ventiel is het vooral die ophanging die gewoon €1.700 kost… en zoals ik lees is het dus ook enkel de front.

[Afbeelding]
Welkom bij Tesla. En je hoort de verschillende mensen al zeggen “je hebt toch nooit onderhoud”. Duur grapje.. troost je, mijn 3P uit 2023 kraakt ook heel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:18
[...]
...
...
Las ik niet ooit dat er 180000 km garantie op de ophanging is ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
pe-el2 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:52:
[...]

Dat is bij alle auto's van tesla zo.
Alle maten en type velgen..
Zelfs de 19" aerodoppen op de model y zijn verschillend per kant.
Echt zo lelijk. Ik heb zelf andere doppen erop gekocht. Waar wel rekening is gehouden met een R en L zijde.

Je zal maar dure 20" of 21" velgen hebben gekocht en dan hier achter komen.
Eenmaal gezien kan je het niet niet meer zien 😝
Is dit niet vrij gebruikelijk voor de meeste merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
turkeyhakan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:13:
[...]
troost je, mijn 3P uit 2023 kraakt ook heel af en toe.
De mijne zijn twee jaar terug vervangen en kraken nu weer.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb ze mee gecalculeerd in mijn aankoop. Een setje rondom aan onderdelen is 1600 euro in mijn geval. Nu kan ik ze er zelf opzetten, maar incl uren is dat een duur grapje ja. Ik ga er vanuit dat ze elke 50k vervangen moeten worden maar dat is dan wel op een S. Die is nog wat zwaarder.

Remmen reken ik me dan weer rijk in. Dat kost 1200 euro rondom ex uren, en hoef ik tich keer NIET te doen :)
Zo ook Olie, waterpomp, distributieriem, bougie's en Luchtfilters.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:53
RemySoeters schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:16:
[...]

Ik las op het tesla motor forum dat er ook 3rd parties zijn die voor veel lagere prijzen draagarmen vervangen. Mogelijk is het goed om naar een vakgarage of andere garage te gaan? Prijzen (en voornamelijk het uurloon), lijken me erg hoog.
Dat had ik denk eerder moeten bedenken, hij staat daar nu al. Als ik het ook eerder had geweten dat ik tegen 2k zou aankijken dan had ik misschien wel wat meer onderzoek gedaan maar voor ~€400 (eerste prognose wbt draagarmen) vond ik het wel prima bij Tesla zelf.
Inspired schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:13:
[...]

Ben je ooit eerder terug geweest voor de recall qua draagarmen? De draagarmen hebben gewoon een bekend issue dus coulance zou op zijn plaats zijn. Al hoef je dat bij Tesla waarschijnlijk niet te verwachten.
Ik heb nooit een recall gezien. Alleen die bedrading in de achterklep heb ik ooit gehad en die nemen ze nu gelijk mee.

Maar ik ben benieuwd wat de eindfactuur wordt. Kleine hoop op wat coulance maar ik vrees inderdaad het ergste.

[ Voor 36% gewijzigd door Katseviool op 06-05-2024 22:23 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:03
No-nonsense video van 2 min waarin alles aan bod komt omtrent de nieuwe update;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:03
flupp schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:33:
[...]

Las ik niet ooit dat er 180000 km garantie op de ophanging is ?
Helaas niet. Wel op aandrijfunit en batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
pe-el2 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:52:
[...]

Dat is bij alle auto's van tesla zo.
Alle maten en type velgen..
Zelfs de 19" aerodoppen op de model y zijn verschillend per kant.
Echt zo lelijk. Ik heb zelf andere doppen erop gekocht. Waar wel rekening is gehouden met een R en L zijde.

Je zal maar dure 20" of 21" velgen hebben gekocht en dan hier achter komen.
Eenmaal gezien kan je het niet niet meer zien 😝
Hoe dikwijls parkeer je voor een spiegel?
Ik kan normaal maar 1 kant van mijn auto tegelijk zien.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 23:03
Ik heb gisteren de nieuwe model 3 RWD gehaald. Hij bevalt goed maar ik heb drie kleine dingen waarvan ik me afvraag of mensen dat herkennen:

- De navigatie-aanwijzingen zijn zowel Nederlands als Engels tegelijkertijd. Als ik de aanwijzingen op mute zet (wat ik normaal altijd heb) dan heb ik alleen de Engelse aanwijzingen (die niet uit kunnen). Reset van het scherm heeft hierbij niet geholpen
- Het scrollwieltje om de autopilot aan te zetten is relatief ongevoelig. Het gebeurt me regelmatig dat ie maar 1 klik registreert
- Bij het voor het eerst laden klaagde de app of het niet goed aangeduwd zijn van de laadkabel. Ik heb hem nog maar een zetje gegeven maar hij zat er echt goed in

Voor de eerste ga ik de taal nog een keer naar Engels zetten en dan weer terug naar Nederlands. Dat heeft ook wel eens gewerkt met een andere bug.

Voor de rest geweldige auto in vergelijking met een 2019 LR. De auto is veel stiller en veel zuiniger. Ik ben zojuist van Utrecht naar Den Haag gereden. Rit was 118 Wh/km. Dat is idioot veel lager dan de LR die ik had. Die zat rustig op 140/150/160 bij deze temperaturen (12 graden net).

Verder moet ik EAP nog aan laten zetten (dealeroptie) en de trekhaak moet er ook nog op. Tijdens het monteren trekhaak moet ik nog een paar kleine dingen proberen te laten aanpassen. Interieur bestuurdersdeur sluit niet goed aan op het dash en rechtsachter zijn raamstijlen niet goed uitgelijnd met het achterpaneel.

[ Voor 11% gewijzigd door Korvaag op 07-05-2024 07:33 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Heeft iemand wellicht een idee wat de prijs van de model y zal gaan doen aankomende maanden of is dat nog koffiedik kijken? Nu de concurrentie oploopt met oa de Scénic, de Chinezen etc.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
martinvdm schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:31:
Heeft iemand wellicht een idee wat de prijs van de model y zal gaan doen aankomende maanden of is dat nog koffiedik kijken? Nu de concurrentie oploopt met oa de Scénic, de Chinezen etc.
Er heeft net nog een prijsverhoging plaatsgevonden?

En de Scenic als concurrent zien ? _O-

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 07-05-2024 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Korvaag schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:25:
Ik heb gisteren de nieuwe model 3 RWD gehaald. Hij bevalt goed maar ik heb drie kleine dingen waarvan ik me afvraag of mensen dat herkennen:

- De navigatie-aanwijzingen zijn zowel Nederlands als Engels tegelijkertijd. Als ik de aanwijzingen op mute zet (wat ik normaal altijd heb) dan heb ik alleen de Engelse aanwijzingen (die niet uit kunnen). Reset van het scherm heeft hierbij niet geholpen
- Het scrollwieltje om de autopilot aan te zetten is relatief ongevoelig. Het gebeurt me regelmatig dat ie maar 1 klik registreert
- Bij het voor het eerst laden klaagde de app of het niet goed aangeduwd zijn van de laadkabel. Ik heb hem nog maar een zetje gegeven maar hij zat er echt goed in

Voor de eerste ga ik de taal nog een keer naar Engels zetten en dan weer terug naar Nederlands. Dat heeft ook wel eens gewerkt met een andere bug.

Voor de rest geweldige auto in vergelijking met een 2019 LR. De auto is veel stiller en veel zuiniger. Ik ben zojuist van Utrecht naar Den Haag gereden. Rit was 118 Wh/km. Dat is idioot veel lager dan de LR die ik had. Die zat rustig op 140/150/160 bij deze temperaturen (12 graden net).

Verder moet ik EAP nog aan laten zetten (dealeroptie) en de trekhaak moet er ook nog op. Tijdens het monteren trekhaak moet ik nog een paar kleine dingen proberen te laten aanpassen. Interieur bestuurdersdeur sluit niet goed aan op het dash en rechtsachter zijn raamstijlen niet goed uitgelijnd met het achterpaneel.
Ik heb de meldingen alleen in het Nederlands, of niet als ze uitstaan.

Ik vind de scrolwieltjes ook wat zwaar, maar ze wirden iets lichter na een maandje gebruik.

Bij mij is een ranger langs geweest om de laadpoort iets bij te stellen. Hij gaf aan dat dit zelden voorkomt bij een M3H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-08 18:50
Ook heel af en toe de melding dat de kabel niet goed zit, maar dat zit die wel en laadt gewoon normaal met M3H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 19:16
Jackberry schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:56:
Ook heel af en toe de melding dat de kabel niet goed zit, maar dat zit die wel en laadt gewoon normaal met M3H
Heb je dan wel eens aan de kabel getrokken... Wij krijgen die melding ook. Auto laad dan ook gewoon maar laadkabel is niet vergrendeld en kan je er zo uit halen... De auto moet binnenkort naar het service center om er naar te laten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Gekke henk schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:03:
[...]

Heb je dan wel eens aan de kabel getrokken... Wij krijgen die melding ook. Auto laad dan ook gewoon maar laadkabel is niet vergrendeld en kan je er zo uit halen... De auto moet binnenkort naar het service center om er naar te laten kijken
Zal dat de volgende keer ook eens proberen. Wellicht moet de poort hier ook wat afgesteld worden. Voor nu beschouw ik het maar even als een incidentje. Als het vaker gebeurt ga ik er wel even achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
  • Laatst online: 26-08 18:50
Gekke henk schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:03:
[...]

Nee zit wel echt vast. Heb ook het idee dat die melding al zo snel komt terwijl ik de kabel er nog aan het insteken ben. Zal er eens extra opletten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 13:30
Jackberry schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:32:
[...]

Nee zit wel echt vast. Heb ook het idee dat die melding al zo snel komt terwijl ik de kabel er nog aan het insteken ben. Zal er eens extra opletten!
Heb ik ook wel eens last van als ik de kabel er niet helemaal recht in steek of als ik het te langzaam doe, of niet goed aanduw. Eigenlijk werkt het laden daarna altijd wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:32
Mitchl89 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:40:
[...]

Heb ik ook wel eens last van als ik de kabel er niet helemaal recht in steek of als ik het te langzaam doe, of niet goed aanduw. Eigenlijk werkt het laden daarna altijd wel.
Lijkt bijna bij mij thuis wel joh...

(Sorry mods, deze moest ik even maken op de dinsdagochtend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:28
Armo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:33:

[YouTube: BIG Tesla Software Update V12 - Testing all the new Model Y features]
Nice, ik ben heel benieuwd hoe die trip bar eruit ziet bij langere ritten. Ik neem aan dat ie de 'leg' tot de volgende laadstop pakt, maar het kan ook interessant zijn om te zien hoeveel ellende er verder op de route is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Armo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:33:

[YouTube: BIG Tesla Software Update V12 - Testing all the new Model Y features]
Is het al duidelijk of je die full screen FSD visualisatie ook krijgt als je geen FSD/EAP hebt? :)

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Valentijn schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:13:
[...]

Is het al duidelijk of je die full screen FSD visualisatie ook krijgt als je geen FSD/EAP hebt? :)
Je krijgt full screen visualisatie maar je krijgt niet de volledige visuele ervaring. De visualisatie met FSD is nog steeds uitgebreider.

Al is de nieuwe visualisatie met de V12 UI, ook zonder FSD/EAP, uitgebreider/stabieler dan met de V11 UI in mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 07-05-2024 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tegen het einde van ieder kwartaal heb je een grote(re) kans op kortingen.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren voor het eerst met onze nieuwe MY op vakantie naar Zwitserland gegaan met ons gezinnetje.
Qua ruimte was het bij inpakken al geniaal. 2 volwassenen en 1 kind.
Zó ruim. Zo veel ruimte over. Frunk ook goed benut.
Echt véél meer plek dan bijv onze vorige Audi A4 Avant.

Qua reizen, een tripje van ~890km hebben we het nog nooit zo ontspannen ervaren.
Dat iets vaker stoppen ivm opladen beviel geweldig. Waar ik normaal 3+ uur minimaal rij, moesten we nu iets vaker stoppen. Maar dat stoppen was een feestje. Elke keer SuC's bij mooie hotels. Van der Valk. Novotel. Marriot. Niks geen vieze betaalde stink benzinepomp toiletten, etc.
En het laden?
Dat ging zoooo ziekelijk snel (byd blade)!
We waren serieus telkens zelf nog niet klaar met plassen/benen strekken of we kregen al melding in app dat er voldoende in zit om reis voort te zetten.
Soms bleven we gewoon voor de lol/ontspanning nog ff wat langer staan en zat hij al voor we het wisten voller dan nodig/al 100 procent.
Dus afkoppelen ivm nadere idle fees.
Echt briljant.
In app zie ik 10min, 15min, 13min, 10min laden (4 stops gehad).

En we voelen ons véél meer ontspannen aan einde van de rit dan alle overige keren met onze vorige brandstof autos!

Navi klopte altijd precies en voorspelde procenten resterend bij aankomst betreffende SuC's klopte ook elke keer zéér nauwkeurig.

Tacc en Autopilot hebben ook zeer goed gefunctioneerd. Nooit ingreep gehad. Hooguit paar keer borden die niet gelezen werden.

Enige wat echt niet werkte: auto ruitenwissers!
Want hele weg regen in alle varianten gehad.
Auto stand wist te snel en altijd in stomme bewegingen van 2x per keer.
Dus heel veel met handmatig stand 1 en 2 zitten schakelen. En in elke tunnel handmatig uitzetten.
Dat was ruk...
Ik ga ruit insmeren met Glaco Ultra. Dan vliegt het er wel af bij 70+ kmu...

Echt 100 punten deze ervaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
[...]

[Afbeelding]
Kan de moeite waard zijn om het even bij een reguliere garage te proberen, Tesla's zijn inmiddels wel zo "normaal" dat er véél meer partijen snappen hoe ze er aan moeten sleutelen.

€250,- van die €1700 is al uitlijnen, en dat doen ze bij Tesla blijkbaar écht met een diamanten uitlijnmachine door elfjes gebouwd bij maanlicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Allewijn schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:06:
Ik heb iets vergelijkbaars geprobeerd (Gyeon Q² View). Enorm waterafstotend maar zorgt wel voor piepende ruitenwissers.

Dat Glaco Ultra zag ik van de week al voorbij komen in een filmpje van een detailer (vermij). Dat zag er heel gemakkelijk uit. Laat me weten wat je er van vindt! :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Allewijn schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:06:
Gisteren voor het eerst met onze nieuwe MY op vakantie naar Zwitserland gegaan met ons gezinnetje.
Qua ruimte was het bij inpakken al geniaal. 2 volwassenen en 1 kind.
Zó ruim. Zo veel ruimte over. Frunk ook goed benut.
Echt véél meer plek dan bijv onze vorige Audi A4 Avant.

Qua reizen, een tripje van ~890km hebben we het nog nooit zo ontspannen ervaren.
Dat iets vaker stoppen ivm opladen beviel geweldig. Waar ik normaal 3+ uur minimaal rij, moesten we nu iets vaker stoppen. Maar dat stoppen was een feestje. Elke keer SuC's bij mooie hotels. Van der Valk. Novotel. Marriot. Niks geen vieze betaalde stink benzinepomp toiletten, etc.
En het laden?
Dat ging zoooo ziekelijk snel (byd blade)!
We waren serieus telkens zelf nog niet klaar met plassen/benen strekken of we kregen al melding in app dat er voldoende in zit om reis voort te zetten.
Soms bleven we gewoon voor de lol/ontspanning nog ff wat langer staan en zat hij al voor we het wisten voller dan nodig/al 100 procent.
Dus afkoppelen ivm nadere idle fees.
Echt briljant.
In app zie ik 10min, 15min, 13min, 10min laden (4 stops gehad).

En we voelen ons véél meer ontspannen aan einde van de rit dan alle overige keren met onze vorige brandstof autos!

Navi klopte altijd precies en voorspelde procenten resterend bij aankomst betreffende SuC's klopte ook elke keer zéér nauwkeurig.

Tacc en Autopilot hebben ook zeer goed gefunctioneerd. Nooit ingreep gehad. Hooguit paar keer borden die niet gelezen werden.

Enige wat echt niet werkte: auto ruitenwissers!
Want hele weg regen in alle varianten gehad.
Auto stand wist te snel en altijd in stomme bewegingen van 2x per keer.
Dus heel veel met handmatig stand 1 en 2 zitten schakelen. En in elke tunnel handmatig uitzetten.
Dat was ruk...

Echt 100 punten deze ervaring.
Altijd mooi om te zien dat een nieuwe (geforceerde) reis strategie wordt toegeschreven als "feature". Ik kan iedereen die dat wil, aanraden om vaak te stoppen bij allerlei plekken, ook in hun ICE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Mar.tin schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:08:
[...]
€250,- van die €1700 is al uitlijnen, en dat doen ze bij Tesla blijkbaar écht met een diamanten uitlijnmachine door elfjes gebouwd bij maanlicht.
Uitlijnen is niet nodig zeggen ze dan. Achteraf naar laten kijken en er was flink wat werk nodig om het recht te krijgen.

Profile kan ze ook vervangen en dan weet je zeker dat de boel uit uitgelijnd is.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
Mar.tin schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:08:
[...]
Kan de moeite waard zijn om het even bij een reguliere garage te proberen, Tesla's zijn inmiddels wel zo "normaal" dat er véél meer partijen snappen hoe ze er aan moeten sleutelen.
Over sleutelen gesproken: niet-Tesla garages hebben geen geofencing dus wel ff je sleutelkaart mee :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gluten Parody schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:16:
[...]

Over sleutelen gesproken: niet-Tesla garages hebben geen geofencing dus wel ff je sleutelkaart mee :)
Zou ik ook bij Tesla doen. Bij mijn vorige servicebezoek hadden ze storing. Kon ik alsnog met de pas weer terug.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
Je moet altijd een sleutelkaart meenemen. Als bluetooth niet werkt of je telefoon leeg is wil je toch echt je auto wel in kunnen komen. Er zit er standaard 1 in de portemonnee die ik toch al bij me heb. Heb hem misschien 1 of 2 keer moeten gebruiken in 2,5 jaar tijd maar hem niet meenemen is niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38
Inspired schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:21:
[...]

Zou ik ook bij Tesla doen. Bij mijn vorige servicebezoek hadden ze storing. Kon ik alsnog met de pas weer terug.
Ik heb m'n pas eigenlijk altijd wel op zak. Heb al een paar keer gehad dat 'ie toch om de pas vraagt om te starten terwijl ik wel met de telefoon de auto heb geopend (of andersom).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Rogar schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:28:
[...]

Ik heb m'n pas eigenlijk altijd wel op zak. Heb al een paar keer gehad dat 'ie toch om de pas vraagt om te starten terwijl ik wel met de telefoon de auto heb geopend (of andersom).
Precies dit ja. Het is bijzonder sporadisch maar het is mij ook al wel eens gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Zou het dan toch? FSD in de EU?

Ik dacht dat de laatste update van wetgeving in de EU hier roet in het eten gegooid heeft.. maar waarom rijden dit soort voortuigen dan rond? om autopilot beter te trainen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toxD0M40o_wmq8BkTbrlJNrV2T4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WE864gJOkbwdTvekGQXc7oba.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door spartacusNLD op 07-05-2024 11:50 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
JohanB schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:27:
[...]

Altijd mooi om te zien dat een nieuwe (geforceerde) reis strategie wordt toegeschreven als "feature". Ik kan iedereen die dat wil, aanraden om vaak te stoppen bij allerlei plekken, ook in hun ICE ;)
Wat ben je een zeurpiet zeg.
Altijd treurig om te zien dat een positieve post van iemand wordt afgeschoten door iemand die alleen maar iets negatief te melden heeft. Ik kan iedereen die dat wil, aanraden om iets positiever in leven te zijn want daarmee word je gelukkiger, ook in hun ongelukkige leven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 07-05-2024 12:02 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
SirLct schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:01:
[...]

Altijd treurig om te zien dat een positieve post van iemand wordt afgeschoten door iemand die alleen maar iets negatief te melden heeft. Ik kan iedereen die dat wil, aanraden om iets positiever in leven te zijn want daarmee word je gelukkiger, ook in hun ongelukkige leven ;)
Waar zeur ik over? Ik vind het juist mooi dat mensen erachter komen dat veel stoppen rust kan geven, Maar heeft niet echt met de M3/MY te maken toch?

Dat kan met elke auto, dus ik geef meer de irrelevantie voor het topic aan, om hier 13 regels aan te wijden. Maar zal dat volgende keer via een report doen

[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 07-05-2024 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 12:30

MrScratch

I am rubber, you are glue

spartacusNLD schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:48:

Ik dacht dat de laatste update van wetgeving in de EU hier roet in het eten gegooid heeft.. maar waarom rijden dit soort voortuigen dan rond? om autopilot beter te trainen?

[Afbeelding]
Dat zou toch wat zijn. Ik heb al sinds Sept 2019 FSD op mijn Model 3 en die gaat per september dit jaar vervangen worden door een Model Y zonder FSD. Dan heb ik straks toch nog een maandje van FSD kunnen genieten, als dit waar is. :X

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
JohanB schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:16:
[...]

Waar zeur ik over? Ik vind het juist mooi dat mensen erachter komen dat veel stoppen rust kan geven, Maar heeft niet echt met de M3/MY te maken toch?

Dat kan met elke auto, dus ik geef meer de irrelevantie voor het topic aan, om hier 13 regels aan te wijden. Maar zal dat volgende keer via een report doen
Het is helemaal niet irrelevant. Het is namelijk een "angst" van vele benzine/diesel rijders die zeggen/denken dat dat stoppen elke 2 uur vervelend is. Totdat ze het een keer doen en erachter komen hoe chill het is. Omdat het geforceerd wordt.
Ja, ze kunnen het ook doen in hun benzine/diesel auto, maar de noodzaak ontbreekt en dan doen ze het niet.

Dus het kwam een beetje over als een negatieve post.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
hmm. Die vorm is toch wel anders. Dan zullen ze ook het spatbord aan moeten passen. Het lijkt me sterk dat ze dat gaan doen voor de huidige modellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09 23:11
Sluuz schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:43:
[...]

Het is helemaal niet irrelevant. Het is namelijk een "angst" van vele benzine/diesel rijders die zeggen/denken dat dat stoppen elke 2 uur vervelend is. Totdat ze het een keer doen en erachter komen hoe chill het is. Omdat het geforceerd wordt.
Ja, ze kunnen het ook doen in hun benzine/diesel auto, maar de noodzaak ontbreekt en dan doen ze het niet.

Het was geen negatieve post. Jij leest het anders omdat je een negatieve lading verwacht.

Hij post juist iets positiefs.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SirLct
[...]

Wat ben je een pannenkoek ook.

Ik ga nu alle punten die @Allewijn heeft geschreven opsommen en geef ik ook gelijk of het gerelateerd is aan Model 3/Y of niet. Dan zien we snel wie nou offtopic gaan. Ga maar volgende keer idd via een report doen, want dan ga je niks bereiken denk ik. Gelukkig ben je geen moderator.

1. Hij is voor het eerst met zn Model Y op vakantie = relevant
2. Hij heeft heel veel ruimte, zelfs ruimte over voor 2V 1K = relevant
3. Hij kan de frunk benuten, in totaal meer ruimte dan A4 avant = relevant
4. Trip was 890km en hij vond het ontspannen = wellicht niet specifiek voor m3/y maar alsnog relevant
5. Vaker stoppen maar in mooie hotels ipv vieze benzinepomp = niet specifiek m3/y
6. Laden ging zo snel door byd blade = relevant
7. Auto eerder klaar met laden dan benodigheden van hem/ passagiers= relevant
8. Soms laat ie langer tot 100%, maar wel afkoppelen om idle fees te voorkomen = niet specifiek m3/y
9. 4 stops zou nodig hebben van 10-15min = relevant
10. Einde van de rit veel meer ontspannen dan brandstof auto = niet specifiek m3/y
11. Navi klopt precies en voorspelde % zeer nauwkeurig = relevant
12. Tacc en AP zeer goed gefunctioneerd = relevant
13. Ruitenwisser van hel = dat weten we allemaal, maar alsnog relevant
14. Zijn plan met glaco ultra = hmm ja redelijk relevant

Dus in totaal 11 relevante punten van de 14 punten die hij maakte.

En dan kom je met deze reactie
Altijd mooi om te zien dat een nieuwe (geforceerde) reis strategie wordt toegeschreven als "feature". Ik kan iedereen die dat wil, aanraden om vaak te stoppen bij allerlei plekken, ook in hun ICE
Wie is nou offtopic aan het gaan?
Als je 11 positieve relevante punten zodanig mis en zeuren over 2-3 punten die wellicht minder specifiek zijn.
Nogmaals - wat zeur je over!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
XelaRetak schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Het was geen negatieve post. Jij leest het anders omdat je een negatieve lading verwacht.

Hij post juist iets positiefs.
Bekijk het in het kader van zijn eerdere posts in dit topic, dan snap je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

spartacusNLD schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:48:

[Afbeelding]
We kunnen dit zeker als een positieve ontwikkeling zien dat er aan gewerkt wordt en dat ze niet stilzitten bij Tesla. In Duitsland was er ook al een FSD test. Maar we kunnen alleen maar afwachten, ik weet er ook niet meer over dan jou.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
SirLct schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Ik ga nu alle punten die @Allewijn heeft geschreven opsommen en geef ik ook gelijk of het gerelateerd is aan Model 3/Y of niet. Dan zien we snel wie nou offtopic gaan. Ga maar volgende keer idd via een report doen, want dan ga je niks bereiken denk ik. Gelukkig ben je geen moderator.

4. Trip was 890km en hij vond het ontspannen = wellicht niet specifiek voor m3/y maar alsnog relevant
5. Vaker stoppen maar in mooie hotels ipv vieze benzinepomp = niet specifiek m3/y
8. Soms laat ie langer tot 100%, maar wel afkoppelen om idle fees te voorkomen = niet specifiek m3/y
10. Einde van de rit veel meer ontspannen dan brandstof auto = niet specifiek m3/y

Altijd mooi om te zien dat een nieuwe (geforceerde) reis strategie wordt toegeschreven als "feature". Ik kan iedereen die dat wil, aanraden om vaak te stoppen bij allerlei plekken, ook in hun ICE
Als je 11 positieve relevante punten zodanig mis en zeuren over 2-3 punten die wellicht minder specifiek zijn.
Pfff @JohanB zijn reactie was toch helemaal niet negatief? Mensen moeten hier eens leren om niet elke reactie als een mogelijke aanval op Tesla te zien en je zult merken dat een hoop reacties ineens een stuk positiever zijn dan gedacht.. en dat pannenkoek is natuurlijk al helemaal nergens voor nodig..

Rustig aan mensen we houden allemaal van onze Tesla <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
schumi1986 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:54:
[...]
Rustig aan mensen we houden allemaal van onze Tesla <3
Net als van uitgerust aankomen na een lange rit O-)

Ik heb de afgelopen 1000km 151Wh gebruikt, echt heel weinig met mijn M3P, normaal is het tegen de 200.

[ Voor 19% gewijzigd door Uberprutser op 07-05-2024 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Even om toch iets negatiefs te posten ;)

Ik vind de locatie van de knipperlichtpijltjes in UI 12 helemaal niks.
Afhankelijk van de weergave staan ze op andere plaatsen.
Ik had ze liever gewoon in de bovenbalk gezien waar ze stonden, evenals de power/regenbalk.

Helaas kan je nog steeds de geldende maximum snelheid niet overnemen als de TACC aanstaat in de M3H.

Het zal even wennen zijn voor mij de nieuwe UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-09 22:12
Begin juni kan ik mijn nieuwe Tesla Model 3 AWD ophalen. Voor de verzekering heb ik contact gezocht met Promovendum (waar ik ook nu verzekerd ben). Promovendum geeft aan dat zij de Tesla model 3 AWD niet verzekert in verband met teveel vermogen terwijl ik 37 jaar ben en 12 schadevrije jaren heb.

Ik meen te hebben gelezen dat veel Tesla rijders bij Promovendum verzekerd zijn. Is er iemand die de Model 3 AWD heeft én bij Promovendum verzekerd is en zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Korvaag
Korvaag schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:25:

...
Even jullie laten meegenieten van m'n eigen idiootheid:

Bij het inleveren van de oude Tesla heb ik de auto een factory reset gegeven om alle gegevens te verwijderen. Ik ben dan ook met een navigatie app op de telefoon naar Dongen (inleverlocatie) gereden. Deze app is blijven draaien op de 1 of andere manier dus na het koppelen van de telefoon met de nieuwe auto is de telefoon vrolijk instructies blijven uitkramen naar Dongen. Ik heb de app geforceerd weggeswiped en nu is het 'issue' weg.

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
dit hoort hier niet

[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 07-05-2024 17:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
Het punt van Johan snap ik volgens mij wel.

We worden nu door opladen gedwongen om te stoppen terwijl dit altijd al kon ook met ICE. Echter, stoer was het niet om 's maandags bij 't koffiezetapparaat te zeggen dat je om de twee uur gestopt bent. Dat je in 1x bent doorgereden laat je masculiniteit veel meer zien. Zonder gekheid, weinig deden dat omdat je 'lekker' snel op bestemming wilt zijn. Denk dat 'lekker' alleen door BEV een andere definitie heeft gekregen en dat is nog steeds zo snel mogelijk maar wel met veel stops waardoor je uitgerust bent op eindbestemming. Gedrag is dus niet per se verandert en denk wanneer accu's 1000km standaard er in hebben, mocht dat ooit gebeuren, de oude gewoontes weer terug komen.

Toch komen diegene die altijd in 1x doorjakkerden er nu - gedwongen - achter dat het best ontspannen op vakantie gaan is. Heb 't zelf mogen ervaren naar Portugal vorig jaar en eind dit jaar weer. Achja, ieder z'n heug en meug.

Overigens vind ik zo'n post niet offtopic. Echter, zou die wellicht nog beter passen in Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa met een crosspost hier.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:52
SimondeG schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:31:
Begin juni kan ik mijn nieuwe Tesla Model 3 AWD ophalen. Voor de verzekering heb ik contact gezocht met Promovendum (waar ik ook nu verzekerd ben). Promovendum geeft aan dat zij de Tesla model 3 AWD niet verzekert in verband met teveel vermogen terwijl ik 37 jaar ben en 12 schadevrije jaren heb.

Ik meen te hebben gelezen dat veel Tesla rijders bij Promovendum verzekerd zijn. Is er iemand die de Model 3 AWD heeft én bij Promovendum verzekerd is en zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Gelijk van distantiëren en er zijn genoeg andere partijen die wel verzekeren. De 12 schadevrije jaren neem je gewoon mee over naar een ander.

Jammer dat Promovendum zichzelf hierin beperkt. Zo hoger opgelijden zijn ze niet ;)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 13:39
Oekol schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:33:
Het punt van Johan snap ik volgens mij wel.

We worden nu door opladen gedwongen om te stoppen terwijl dit altijd al kon ook met ICE. Echter, stoer was het niet om 's maandags bij 't koffiezetapparaat te zeggen dat je om de twee uur gestopt bent. Dat je in 1x bent doorgereden laat je masculiniteit veel meer zien. Zonder gekheid, weinig deden dat omdat je 'lekker' snel op bestemming wilt zijn. Denk dat 'lekker' alleen door BEV een andere definitie heeft gekregen en dat is nog steeds zo snel mogelijk maar wel met veel stops waardoor je uitgerust bent op eindbestemming. Gedrag is dus niet per se verandert en denk wanneer accu's 1000km standaard er in hebben, mocht dat ooit gebeuren, de oude gewoontes weer terug komen.

Toch komen diegene die altijd in 1x doorjakkerden er nu - gedwongen - achter dat het best ontspannen op vakantie gaan is. Heb 't zelf mogen ervaren naar Portugal vorig jaar en eind dit jaar weer. Achja, ieder z'n heug en meug.

Overigens vind ik zo'n post niet offtopic. Echter, zou die wellicht nog beter passen in Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa met een crosspost hier.
Jeetje, ook weer lekker voor anderen invullen.

Wij hebben een EV en een ICE auto voor de deur. Ik ben absoluut overtuigd van de kracht van EV's (rijdt echt fantastisch) en ik ga als mijn contract klaar is zeker bij Tesla kijken. Maar voor ons past de EV nog niet voor de lange kampeervakanties. Wij rijden zolang we willen en stoppen wanneer wij dat willen, niet wanneer de auto dat nodig heeft. Dat is voor veel mensen hetgeen dat schakelen is, niet omdat het niet stoer is. Wij hebben enorme stukken nonstop gereden en ook dagen gehad dat we elke 2 uur lekker buiten zaten. En ook toen waren we enorm uitgerust en ontspannen.

Door dit hele oordelen van hoe we al jaren reizen maakt dat EV's rijders opeens vervelend overkomen, niemand wordt er beter van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
  • Laatst online: 17:49

Vorig jaar mijn MY LR daar zonder problemen verzekerd. Een telefoontje was genoeg. Iets ouder (50) en iets meer schadevrije jaren (16), maar dat zou niet moeten uitmaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
SirLct schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:38:
[...]

@SirLct thanks voor deze riante 'backup' richting mij! Gewaardeerd! (y)
Het hoort misschien thuis in een algemeen EV laden topic of reisverslagen topic, maar ik vind het ook zeker hier thuis horen want het is echt de TESLA die voor deze positieve ervaringen zorgde. Zoals jij mijn punten helemaal mooi opsomde :*)
De Navi/software, de SuC's, hoe ontzorg je altijd zonder enige range anxiety je doel bereikt, etc.

Ook nu staan we weer bij een suc bij een outlet winkelcentrum in Zwitserland. Het werkt zooo geweldig goed. Nooit gedoe met laadpassen. Automatisch van je bankrekening afgeschreven etc.

Enige wat ik nog zou willen weten:
Tijdens onze trip naar Zwitserland moesten we de eerste keer laden in Wavre (Be), toen wilde hij na 3 nog geen uurtje alweer laden in Arlon (Be).
Heb dat gedaan omdat Tesla dat aan gaf en was ook verder prima, want luxe locatie en binnen scheet en poep vol. Maar had ergens ook wel door willen rijden.
Hoe kan je OP JE INGEVOERDE ROUTE (richting eindbestemming) een andere suc zoeken/toevoegen.
Dus echt OP de route en niet zelf moeten uitzoeken welke locatie nog op/in de buurt van je route zit?
Natuurlijk had ik vast ook gewoon Arlon voorbij kunnen rijden en dat hij dan zelf een nieuwe suc berekent. Maar dat durfde ik nog ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
twowheeler schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:04:
[...]

Jeetje, ook weer lekker voor anderen invullen.

Wij hebben een EV en een ICE auto voor de deur. Ik ben absoluut overtuigd van de kracht van EV's (rijdt echt fantastisch) en ik ga als mijn contract klaar is zeker bij Tesla kijken. Maar voor ons past de EV nog niet voor de lange kampeervakanties. Wij rijden zolang we willen en stoppen wanneer wij dat willen, niet wanneer de auto dat nodig heeft. Dat is voor veel mensen hetgeen dat schakelen is, niet omdat het niet stoer is. Wij hebben enorme stukken nonstop gereden en ook dagen gehad dat we elke 2 uur lekker buiten zaten. En ook toen waren we enorm uitgerust en ontspannen.

Door dit hele oordelen van hoe we al jaren reizen maakt dat EV's rijders opeens vervelend overkomen, niemand wordt er beter van.
Stoer hoor dat grote stukken onafgebroken rijden, maar wat heeft dat met Tesla Model 3 of Model Y te maken? Zie de topic waarschuwing.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
SirLct schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:01:
[...]

? Ik las dat gewoon als : het is goed dat meer mensen rustig de tijd nemen.
Zie daar nu niks als zeuren aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
twowheeler schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:04:
[...]
Gaat niet over oordelen maar louter opmerken dat hoe het vroeger "gedaan" werd door de meeste niet echt veilig was , dat het dus nu (al dan niet verplicht) rustiger gebeurd is echt geen nadeel, integendeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

[...]

Is wel mijn ervaring. Ik zit nu ergens boven Lyon. Rustig er naar toe gereden. Een viertal stops die overigens wat langer duurde omdat ik een Catl batterij heb. Echter overal kon ik rustig laden, rustig plassen en ook nog eens een broodje eten, wat pleur. Dit faciliteert wel mijn rust. (Mijn ervaring, mijn mening :)

Ps. Ik vergeet te melden dat alle plees schoon waren, joepie!

PG

[ Voor 7% gewijzigd door peerke 1960 op 07-05-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Laatst online: 23:13
Mogelijk dat ze flinke korting geven op voorraadmodellen vlak voor de vernieuwde Y gelanceerd wordt. Zo heb ik vorig jaar mijn slag geslagen op een Model 3 rwd van €41.990 voor €37.393 (incl €500 referal korting)

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Barse87 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:34:
[...]

Mogelijk dat ze flinke korting geven op voorraadmodellen vlak voor de vernieuwde Y gelanceerd wordt. Zo heb ik vorig jaar mijn slag geslagen op een Model 3 rwd van €41.990 voor €37.393 (incl €500 referal korting)
Koffiedik vrees ik.
De vernieuwende MY zal dit jaar volgens de meeste bronnen sowieso niet meer komen.
De nieuwe LR RWD is er net nog bij gekomen. Huidige MY RWD is twee weken geleden ook nog eens 2000 euro duurder geworden, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:05
Sluuz schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:43:
[...]

Het gaat niet om het stoppen an sich, dat kan wel relaxed zijn, zeker als je daarmee meer vrijheid in je planning hebt.
Het gaat om het moeten stoppen, waarbij je veel meer variabelen toevoegt aan je reistijd en dus minder goed kunt voorspellen hoe laat je aankomt.
Soms laad je met 170kW, soms met 100kW, soms nog minder. Soms moet je omrijden, soms is er laadfile.
Waar ik met een ICE gewoon iets minder pauze neem als dat goed voelt of als er (nog) meer file was dan verwacht, heb je met een EV die luxe niet, je moet verplicht stoppen. Niks zo vervelend als stress om aan te komen na sluitingstijd van de receptie.
Nu is dat met een Tesla wellicht wat beter dan een random EV, de extra variatie blijf je houden.
Je kunt natuurlijk ook nog veel vroeger van huis vertrekken, maar dat gaat dan weer ten koste van de nachtrust, ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 21-09 07:11
sarlo schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:40:
Aanvraag bij de LM voor de m3 performance is gedaan, nu wachten op de goedkeuring 🥳

Helaas kan ik pas eind mei proef rijden en dat duurde me te lang. Dus heb een bestelling geplaatst onder voorbehoud van de proefrit bij Tesla in combinatie met leasemaatschappij.
Update: de LM heeft de auto goedgekeurd, maar.. ik dacht dat ik de trekhaak vergeten was. Dus de LM gevraagd de offerte aan te passen en die geven aan: "de performance heeft trekhaak niet als optie, dus die is niet te configureren".

Vandaag geprobeerd om Tesla te bellen, want zag dat op reddit dat de trekhaak door Tesla sales toegevoegd man worden, maar nog zonder resultaat. Want als er geen trekhaak op kan, is dat een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21
sarlo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:33:
[...]

Update: de LM heeft de auto goedgekeurd, maar.. ik dacht dat ik de trekhaak vergeten was. Dus de LM gevraagd de offerte aan te passen en die geven aan: "de performance heeft trekhaak niet als optie, dus die is niet te configureren".

Vandaag geprobeerd om Tesla te bellen, want zag dat op reddit dat de trekhaak door Tesla sales toegevoegd man worden, maar nog zonder resultaat. Want als er geen trekhaak op kan, is dat een dealbreaker.
`
bij de oude kon het niet. Was toen ook in de markt voor de performance en was niet mogelijk ivm de 20" velgen. Toen dus maar voor de LR gegaan inc de acc boost.

Nu heb ik geen trekhaak meer nodig want neem die LR over. Kan voor de lease dus de P nemen.
volgens mij is het probleem nog steeds hetzelfde en is het dus onmogelijk om een trekhaak op kenteken op de P te krijgen.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
[...]

[Afbeelding]
Via de app nog aangegeven dat ik wel schrik dat er eerst een indicatie is afgegeven voor €700 en dat het opeens tijdens reparatie naar > €2.000 is gegaan. Ik kon daarom ook niet meer terug. Daarbij vind ik het echt raar dat een auto van €70.000 niet eens 90k KM met z'n onderstel kan doen.

Krijg ik dus terug:
Good morning, there is a leniency arrangement on the upper control arms. This is already included in the price. Everything else, such as as the lower compliance/lateral arms, is not covered by the warranty. You car is out of basic vehicle warranty.
Lekker Engels weer maar ik kon dus mooi net > €2.000 aftikken. Mooie is ook dat het tegenwoordig hands-off afdroppen en ophalen is. Er is dus ook geen persoonlijke toelichting voor alle kosten. Was ook niemand te bekennen bij die service center balie. Dan is het ook wel heel makkelijk om iedereen even een rib uit z'n lijf te trekken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Katseviool schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:57:
[...]

Via de app nog aangegeven dat ik wel schrik dat er eerst een indicatie is afgegeven voor €700 en dat het opeens tijdens reparatie naar > €2.000 is gegaan. Ik kon daarom ook niet meer terug. Daarbij vind ik het echt raar dat een auto van €70.000 niet eens 90k KM met z'n onderstel kan doen.

Krijg ik dus terug:

[...]

Lekker Engels weer maar ik kon dus mooi net > €2.000 aftikken. Mooie is ook dat het tegenwoordig hands-off afdroppen en ophalen is. Er is dus ook geen persoonlijke toelichting voor alle kosten. Was ook niemand te bekennen bij die service center balie. Dan is het ook wel heel makkelijk om iedereen even een rib uit z'n lijf te trekken :(
En ben je zeker dat er niks fout is gebeurd met je auto?
Zo dikwijls lees ik toch niet dat de onderste armen moeten vervangen worden. (Kan me vergissen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:56

Ja gewoon gebeld voor offerte, gekregen, toen mijn oude erbij gehaald met hun belofte veel lager te zitten en nog aanpassing gehad Nu trede 19 €725 per jaar voor 20.000km max incl ongevallen inzittenden
is M3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Tommie12 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:01:
[...]

En ben je zeker dat er niks fout is gebeurd met je auto?
Zo dikwijls lees ik toch niet dat de onderste armen moeten vervangen worden. (Kan me vergissen natuurlijk)
Nee helemaal niks. Ik rijd hem ook zelf via financial lease dus ik ga er erg voorzichtig mee om. Heb hier ook van die tijdelijke irritante verkeersdrempels in de wijk en daar ga ik bijvoorbeeld altijd stapvoets overeen. Zie overigens wel verschil met mensen die operational lease hebben, die interesseert het allemaal niet zoveel dus die gaan er vaak vol gas overeen.

Enige lichtpuntje is dat de auto nu een stuk strakker op de weg ligt. Daarvoor vond ik hem zelfs voor een P een beetje schommelig. Wegligging is nu een stuk beter.

Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk even gebeld met Univé en die deden totaal niet moeilijk over mijn leeftijd (toen 34), dat vermogen en het missen van een gecertificeerd alarmsysteem.

[ Voor 34% gewijzigd door Katseviool op 07-05-2024 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Katseviool schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:10:
[...]
Heb hier (..) irritante verkeersdrempels in de wijk en daar ga ik bijvoorbeeld altijd stapvoets overeen. Zie overigens wel verschil met mensen die operational lease hebben, die interesseert het allemaal niet zoveel dus die gaan er vaak vol gas overeen.
Toch knap dat je dat van de buitenkant zien kan. Rijden ze met zo'n bordje op het dak netzoals 'n taxi?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 21-09 07:11
anti elppa schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:38:
[...]

`
bij de oude kon het niet. Was toen ook in de markt voor de performance en was niet mogelijk ivm de 20" velgen. Toen dus maar voor de LR gegaan inc de acc boost.

Nu heb ik geen trekhaak meer nodig want neem die LR over. Kan voor de lease dus de P nemen.
volgens mij is het probleem nog steeds hetzelfde en is het dus onmogelijk om een trekhaak op kenteken op de P te krijgen.
Dit bericht kwam ik tegen op Reddit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmeUlWAjoDSVFfh7hoeeQVfR8K8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YRZfkQBEfJ82V4zvnQ7Vjqoe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
wat ik vooral best bijzonder vind is dat niet alle model 3's uit die tijd problemen hebben met die draag armen. Tuurlijk het gebruik maakt uit. Maar ooit bij genoeg KM's komt elke model 3 dan aan de beurt. De mijne heeft 110k km gelopen en nog nergens last van. Ik ga die 99% zeker over kopen van de LM over 4,5 maanden. Vraag me af wanneer die van mij er last van gaat krijgen. Mocht het gebeuren dan doe ik dat klusje zelf wel gok ik. Zo ingewikkeld is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Oekol schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:31:
[...]

Toch knap dat je dat van de buitenkant zien kan. Rijden ze met zo'n bordje op het dak netzoals 'n taxi?
Ken m’n buren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
sarlo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:43:
[...]

Dit bericht kwam ik tegen op Reddit:
[Afbeelding]
nice! Niet dat ik dat nu nodig heb, maar handig voor de mensen die hem wel nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-09 12:57
Het is al vaker voorbij gekomen mbt vocht in de achterlichten maar heb even jullie expertise nodig of dit normaal is of dat ik toch een service moet aanvragen. En als ik service aanvraag is dat gelijk een afspraak of wordt er eerst een reactie gegeven op de melding/foto’s voordat het definitief is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xURCn4FSeKcTg-nDk_D-Etz-1gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfzkhcUr4A5QXAADvxdceGAV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvjKIXEm14LaD2uOjO-rk4VThRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IL9MI7ucS83zd87zmlBTyBdE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xo274b5IIQfAPYaOtxk6XGWyYCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmGgk7UVZEinR7rPApjg9pNO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKjg1yzHA1FywTvf5uqPxp7HZEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZsfnvTmUJqrfMaxEBtSYx3DR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSqkrejzcQq-ArCNUBYqOKdmALc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51ri2hn1egLqEfkjomJMsrwR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Allewijn schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:39:
[...]

Koffiedik vrees ik.
De vernieuwende MY zal dit jaar volgens de meeste bronnen sowieso niet meer komen.
De nieuwe LR RWD is er net nog bij gekomen. Huidige MY RWD is twee weken geleden ook nog eens 2000 euro duurder geworden, etc.
Ze moeten dan ook fabrieken aanpassen, als je dat ziet dan is het 4 a 6 maand tot het nieuwe model uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
anti elppa schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:45:
wat ik vooral best bijzonder vind is dat niet alle model 3's uit die tijd problemen hebben met die draag armen. Tuurlijk het gebruik maakt uit. Maar ooit bij genoeg KM's komt elke model 3 dan aan de beurt. De mijne heeft 110k km gelopen en nog nergens last van. Ik ga die 99% zeker over kopen van de LM over 4,5 maanden. Vraag me af wanneer die van mij er last van gaat krijgen. Mocht het gebeuren dan doe ik dat klusje zelf wel gok ik. Zo ingewikkeld is dat niet.
Ja dit was te verwachten met een model 3 uit 2019. Heb overigens ook een andere buurman die alles al bij 70.000 km heeft moeten vervangen. Maar als je slecht van aard bent dan ram je nu vol gas over elke verkeersdrempel, grote kans dat het onderstel binnen 4 maanden begint te piepen.

Maar ja, ik vind dit wel een tegenvaller van Tesla maar snap wel dat je hem wilt overnemen. Blijft een heerlijke auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Katseviool schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:08:
[...]

Ja dit was te verwachten met een model 3 uit 2019. Heb overigens ook een andere buurman die alles al bij 70.000 km heeft moeten vervangen. Maar als je slecht van aard bent dan ram je nu vol gas over elke verkeersdrempel, grote kans dat het onderstel binnen 4 maanden begint te piepen.

Maar ja, ik vind dit wel een tegenvaller van Tesla maar snap wel dat je hem wilt overnemen. Blijft een heerlijke auto :)
ja en als je het ook nog eens zelf kan doen, kost het ook niet heel veel alles bij elkaar. En tel daar bij op dat er verder amper onderhoud is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:41
CosmicTX schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:53:
Het is al vaker voorbij gekomen mbt vocht in de achterlichten maar heb even jullie expertise nodig of dit normaal is of dat ik toch een service moet aanvragen. En als ik service aanvraag is dat gelijk een afspraak of wordt er eerst een reactie gegeven op de melding/foto’s voordat het definitief is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kan het altijd melden bij Tesla, maar heb het vermoeden dat ze dit vermelden onder "binnen specificaties".
Heb het zelf ook wel eens, maar het trekt ook vanzelf weer weg.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Lees op Reddit ook veel gezeik: https://www.reddit.com/r/TeslaModel3/s/i7KbciNkOW

Schijnbaar alle modellen voor 2022 hebben dit issue door een bepaalde leverancier. Als je met financial lease of eigen aankoop nog in warranty zit zou ik hem gewoon preventief aanmelden voor reparatie en gewoon melden dat hij af en toe piept en het stuur soms rammelt geluid bij inparkeren. Kan je een hoop geld schelen en het is echt een gebrek aan Tesla’s zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
Ben aan het kijken naar een opvolger van mijn trouwe 3 SR+ uit 2019. En ik ga ook overstag naar een Y. Hoewel ik de wegligging van de 3 geweldig vindt is de ruimte van een Y toch wel een dikke pre.

Nu de keuze.. RWD met blade of een LR RWD... (zakelijke aanschaf, eenmanszaak)

Long Range is eigenlijk niet strikt noodzakelijk maar op vakantie is het natuurlijk lekker, plus ik heb veel PV dus een grote accu is fijn voor opslag en ik vindt de standaard RWD toch wel een beetje traag aanvoelen. Een LR RWD is wel weer een stukje sneller. Tevens wil ik graag bijzondere 20 inch wielen monteren waardoor verbruik ook wat zal stijgen...

Restwaarde speelt ook wel mee, denk dat een long range RWD wel een beetje een unicorn gaat worden straks. Wellicht waardevaster daardoor.

Maar de blade accu spreekt me ook wel erg aan... Keuzes....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yortisi
  • Laatst online: 01-06 18:54

[Afbeelding]

URL="https://tweakers.net/i/MQXGlh87SqvhqN-kck7j79MXHAU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IL9MI7ucS83zd87zmlBTyBdE.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met wat temperatuur verschillen zie ik ook soortgelijk vocht in de lampen. Ietsjes minder dan op de foto’s maar dat is ook zo weer weg.. ik denk dat het normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
Hebben meer mensen last van de auto (mijn geval m3 2023) die ineens meer batterij verbruikt tijdens parkeren?
Afgelopen maand ben ik op vakantie geweest en na 2 weken was er 4 km van de range af.
Nu na 3 uur is de range al afgenomen met 7 km!

Er is geen software update gedaan in de tussentijd en het weer is juist beter geworden in de tussentijd. De auto lijkt ook niet sneller wakker te worden als ik de app open.
Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Yortisi schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:44:
Hebben meer mensen last van de auto (mijn geval m3 2023) die ineens meer batterij verbruikt tijdens parkeren?
Afgelopen maand ben ik op vakantie geweest en na 2 weken was er 4 km van de range af.

Er is geen software update gedaan in de tussentijd en het weer is juist beter geworden in de tussentijd. De auto lijkt ook niet sneller wakker te worden als ik de app open.
Staat cabin overheat protection aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Allewijn schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:39:
[...]

Koffiedik vrees ik.
Uiteraard gaan ze niet zeggen dat ie dit jaar komt als ie komt, dan gaat iedereen wachten.

Overigens was het met de oude M3 vorig jaar ook zo, daar kwam weer een LR RWD variant van en vrij kort daarna kwam de refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Maar komt er van de juniper ook weer een LR RWD voor 50k. ?

Ik twijfel trouwens ook over de nieuwe neus op de model Y. De achterkant gaat mooi worden maar voor ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy588
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:06

Dan moet je hem nu weer 2 weken stilzetten (onder dezelfde omstandigheden) en kijken of er wat veranderd is. Er zijn zoveel variabelen die het bereik bepalen, ook na stilstand, lang of kort. Ik zou me er niet druk over maken, als je langere tijd met de auto rijdt zul je zien dat dit van dag tot dag verschillen geeft. Ik denk niet dat je hier iets aan kan doen behalve idd die overheat protection of sentry mode instellingen, hoe vaak je de app opent etc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
Aurelium schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:46:
[...]

Staat cabin overheat protection aan?
Nee die staat niet aan, ook de sentry mode is niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
jjonkie schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:53:
Maar komt er van de juniper ook weer een LR RWD voor 50k. ?

Ik twijfel trouwens ook over de nieuwe neus op de model Y. De achterkant gaat mooi worden maar voor ?
Volgens mij zijn de juiste antwoorden op je vraag : ja en ja
Maar het kan ook ‘nee en nee’ zijn.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Ik heb nog nergens gelezen dat de Y een veelvoorkomend electronisch of mechanisch probleem heeft. Zoals de draagarmen bij de vroege 3 en de deurklinken van de S. Klopt dit? Groet, Peter

[ Voor 3% gewijzigd door peerke 1960 op 07-05-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maak gewoon een afspraak inderdaad. Want het kan soms nog dagen (of weken) duren voordat je een slot heb. Daarna idd foto maken en gaan ze beoordelen/ kosten schatting maken. Als ik zo snel zie is een deel van je condens gewoon normaal. Maar druppelen horen ze niet eigenlijk. Dus een deel lijkt me wel veel condens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Tommie12 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:15:
[...]

Volgens mij zijn de juiste antwoorden op je vraag : ja en ja
Maar het kan ook ‘nee en nee’ zijn.
:+
argh keuze stress... als ie dit jaar komt wil ik wel wachten maar langer niet... En LR RWD spreekt me wel aan dus wellicht is nu toch het moment.
Nadeel van zelfstandige zijn... niemand gaat voor je kiezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct

Een tip, zet dat km naar % - heb je meer aan imho, maar goed, je auto je keuze.
En over je vraag, heb je niet toevallig sentry aan?
Sentry vreet echt veel batterij.

EDIT: ik zie dat je geen sentry aan heb.
Het kan zijn dat de BMS het beter heb gerekend deze keer.

[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 07-05-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
k995 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:06:
[...]

Ze moeten dan ook fabrieken aanpassen, als je dat ziet dan is het 4 a 6 maand tot het nieuwe model uitkomt.
Fabriek aanpassen is 2 weken bij Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan

Ja, herkenbaar. Ik heb het idee dat de auto denkt dat Sentry aan staat en daardoor stroom blijft verbruiken. Zal wel met sw te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit werd bij mij als normaal en binnen spec beoordeeld. En inderdaad zie je tegenwoordig bij veel “full LED” auto’s dit soort condens in zowel achterlicht- als koplampunits. Vooral bij dagen met een hoge relatieve luchtvochtigheid en snel wisselende temperaturen zoals de afgelopen week. De verlichting wordt gewoon niet meer zo warm als de oude gloeilampjes en dus krijg je dit. Ook onze ZOE heeft dit tijdens dit soort weer.

Ik heb overigens wel een nieuwe mistlamp onder garantie gekregen wegens vocht, maar daar kon je dan ook niet meer spreken van condens, daar kon bijna een vis in rondzwemmen :+

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 10:10
Zoek maar eens op
anwb condens ledlicht
Dan krijg je heel vragen hierover te zien.

[ Voor 28% gewijzigd door tspawn op 07-05-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Met sentrymode aan? Ik had m'n auto 2 dagen op een P+R staan en zag dat ik 20% kwijt was dus dacht zullen wel 28 filmpjes zijn maar waren er 3. Wellicht dat die wel telkens als er een auto langs rijdt filmt maar dan toch niet opslaat. Hoe dan ook, viel me flink tegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:20
Toch weer knap van Tesla hoe snel het Vision systeem vooruit gaat.
Het ziet echt alles.
Is in een Europese Tesla!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5AjOxKxeIZUjTYWdr6BIA0EeHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRaVoWX5TNBPaNjBQlnq5Jdv.jpg?f=fotoalbum_large

https://x.com/dominicbrnk...&t=faFMzyTfzPRkCL-xtvI4-g

[ Voor 2% gewijzigd door Ingmar7 op 07-05-2024 23:21 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Is de laatste update teruggetrokken of is er iets raars aan de hand?

Kreeg vannacht een melding dat er een update klaar stond. Deze ochtend bij het vertrekken gescheduled in de wagen zelf om 'm vandaag rond 10:00 te installeren. Toen ik deze namiddag keek, stond in de app echter nog altijd "Software update schedulded for tuesday 10:00". Als ik er op klik vraagt hij om nu te installeren, maar zegt dan meteen dat er geen update is.

In de wagen zelf zie ik dat hij nog altijd op de 2024.8 zit, geen meldingen van beschikbare updates.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Slonzo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:21:
Is de laatste update teruggetrokken of is er iets raars aan de hand?

Kreeg vannacht een melding dat er een update klaar stond. Deze ochtend bij het vertrekken gescheduled in de wagen zelf om 'm vandaag rond 10:00 te installeren. Toen ik deze namiddag keek, stond in de app echter nog altijd "Software update schedulded for tuesday 10:00". Als ik er op klik vraagt hij om nu te installeren, maar zegt dan meteen dat er geen update is.

In de wagen zelf zie ik dat hij nog altijd op de 2024.8 zit, geen meldingen van beschikbare updates.
Yes. Denk dat je ff moet wachten op de .5 die net bekend is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDoihGL0MWnnXDTt0Hz7IeTml3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lx0Py8mTuuT53o9wApAHujsA.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 330 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: