Met sentry mode aan gaat de auto niet slapen, dat neemt nogal wat ja. ik vind 20% in 2 dagen nog wel meevallen eigenlijk. Ik hoor ook wel verhalen van 10% per nacht.Oekol schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:52:
[...]
Met sentrymode aan? Ik had m'n auto 2 dagen op een P+R staan en zag dat ik 20% kwijt was dus dacht zullen wel 28 filmpjes zijn maar waren er 3. Wellicht dat die wel telkens als er een auto langs rijdt filmt maar dan toch niet opslaat. Hoe dan ook, viel me flink tegen.
Toen ik ‘m destijds wegbracht naar SeC Den Haag om de draagarmen te laten vervangen heb ik ter plekke gemeld dat er vocht in de achterlichten zat. “Geen probleem meneer, die vervangen we gelijk even”SirLct schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:30:
[...]
Maak gewoon een afspraak inderdaad. Want het kan soms nog dagen (of weken) duren voordat je een slot heb. Daarna idd foto maken en gaan ze beoordelen/ kosten schatting maken. Als ik zo snel zie is een deel van je condens gewoon normaal. Maar druppelen horen ze niet eigenlijk. Dus een deel lijkt me wel veel condens.
SR+ sept 2019 wit
Daar schiet je echt niets mee op tenzij je halogeen achterlichten laat plaatsenSchrobz schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:44:
[...]
“Geen probleem meneer, die vervangen we gelijk even”
Het is heel normaal dat er condens ontstaat tijdens vochtig weer en aangezien het om LED lampen gaat is er erg weinig tot geen warmte waardoor het even duurt voordat het weg is maar uiteindelijk trekt het vanzelf weg.
Als het niet weg trekt na paar warme dagen dan zou ik wel een service verzoek indienen.
Zelf ook vaak meegemaakt op mijn MY. Geen aandacht aan besteden en voordat je weet is het weg
Mijn eerste indrukken met .14:
Die automatische achterklep is wel een beetje trigger happy
Denk dat ik dat weer uitzet, al kan het vast heel soms heel handig zijn als je iets zwaars/groots moet tillen. Wel overwegend blij met de nieuwe visuals; ziet veel meer detail/voertuigen/personen. Alleen de lichtdetectie is waardeloos: bij zonnig weer, krijg je een ware discotheek op je scherm.
Veel grotere snelheidsmeter wel fijn, alleen jammer dat de N(eutral) knop verplaatst is.
Verticale stroombalk had ik graag van gezien dat je hem terug naar horizontaal kan zetten, maar c’est la vie. Piepjes bij flitspalen: yay! Ook is AutoSteer “oefen druk uit” veel relaxter geworden, vind ik ook prettiger. Scrollen door ruitenwisserstanden ook wel fijne toevoeging, al was de vorige methode ook prima.
Die automatische achterklep is wel een beetje trigger happy

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik heb dinsdagochtend om 6:30 de 2024.14.3 gewoon geïnstalleerd gekregen op mijn M3H.Slonzo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:21:
Is de laatste update teruggetrokken of is er iets raars aan de hand?
Kreeg vannacht een melding dat er een update klaar stond. Deze ochtend bij het vertrekken gescheduled in de wagen zelf om 'm vandaag rond 10:00 te installeren. Toen ik deze namiddag keek, stond in de app echter nog altijd "Software update schedulded for tuesday 10:00". Als ik er op klik vraagt hij om nu te installeren, maar zegt dan meteen dat er geen update is.
In de wagen zelf zie ik dat hij nog altijd op de 2024.8 zit, geen meldingen van beschikbare updates.
Gisteren ochtend de 2024.14.3 update gekregen, maar is toch wel wennen. Net wat andere lettertypes van hoe ik het gewend was en de nieuwe visualisatie oogt een stuk drukker. En nog steeds geen autopark
Een minder positieve wijziging is dat ik nu de queue van Apple Music kwijt ben. Normaal kan je even naar boven swipen en dan zie je de queue, dat lukt mij nu niet meer.
Een minder positieve wijziging is dat ik nu de queue van Apple Music kwijt ben. Normaal kan je even naar boven swipen en dan zie je de queue, dat lukt mij nu niet meer.
Ik ben het met je eens. Het ziet er vet uit in stilstand, maar de rijmodus vind ik rommeliger geworden.Psycho_Mantis schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:07:
Gisteren ochtend de 2024.14.3 update gekregen, maar is toch wel wennen. Net wat andere lettertypes van hoe ik het gewend was en de nieuwe visualisatie oogt een stuk drukker. En nog steeds geen autopark![]()
Ik blijf erbij dat het een horizontale balk boven in moet zijn van 1/3e met de belangrijkste gegevens.
Zoals snelheden, knipperlichten en accustatus.
Daaronder de waarschuwingslampjes.
Daar tussen (indien gewenst) de visualisatie en onderaan de (oude) media controls.
Als Sentry aan staat, dan staan de camera's gewoon altijd aan en worden de beelden continu gecontroleerd.Oekol schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:52:
[...]
Met sentrymode aan? Ik had m'n auto 2 dagen op een P+R staan en zag dat ik 20% kwijt was dus dacht zullen wel 28 filmpjes zijn maar waren er 3. Wellicht dat die wel telkens als er een auto langs rijdt filmt maar dan toch niet opslaat. Hoe dan ook, viel me flink tegen.
Het is alsof er een PC continu die beelden zit te verwerken en dus wakker blijft.
En als er iets gebeurt worden de beelden weg geschreven.
Stroomverbruik zal niet veel verschillen of er nu niemand langs komt, dan wel of het een rustige plek is.
Sony A7 iv en wat recycled glas
De handleiding van de model y zegt hierover:CosmicTX schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:53:
Het is al vaker voorbij gekomen mbt vocht in de achterlichten maar heb even jullie expertise nodig of dit normaal is of dat ik toch een service moet aanvragen. En als ik service aanvraag is dat gelijk een afspraak of wordt er eerst een reactie gegeven op de melding/foto’s voordat het definitief is?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Condensvorming in koplampen of achterlichten
Door weersveranderingen, luchtvochtigheid of recente blootstelling aan water (bijvoorbeeld in een wasstraat), kan condensvorming optreden in de koplampen of achterlichten van uw auto. Dit is normaal — naarmate het warmer wordt en de luchtvochtigheid afneemt, verdwijnt de condens meestal vanzelf. Als u merkt dat water zich ophoopt binnen in de buitenlenzen of wanneer condens het zicht van de buitenverlichting aantast, neem dan contact op met Tesla Service.
Kan je dat niet uitzetten? Althans, als je parkeersensoren hebt dan zou je die optie moeten hebben denk ik. Als je geen parkeersensoren hebt dan is het wellicht niet mogelijke.Tommie12 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:27:
[...]
Als Sentry aan staat, dan staan de camera's gewoon altijd aan en worden de beelden continu gecontroleerd.
Het is alsof er een PC continu die beelden zit te verwerken en dus wakker blijft.
En als er iets gebeurt worden de beelden weg geschreven.
Stroomverbruik zal niet veel verschillen of er nu niemand langs komt, dan wel of het een rustige plek is.

FreeReef.nl
Heb gezien op X.com dat je normaal ook door de verschillende standen kan gaan door nog eens op de knop voor eenmalig wissen te drukken.WhatsappHack schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 00:17:Scrollen door ruitenwisserstanden ook wel fijne toevoeging, al was de vorige methode ook prima.
https://x.com/sdipietr/st...&t=4tjlfCshVT0DMGLL16OUBA
[ Voor 32% gewijzigd door Snakefoodjah op 08-05-2024 15:31 ]
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Mja, zonder die camera based detection is het wat nutteloos wellicht?World Citizen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:05:
[...]
Kan je dat niet uitzetten? Althans, als je parkeersensoren hebt dan zou je die optie moeten hebben denk ik. Als je geen parkeersensoren hebt dan is het wellicht niet mogelijke.
[Afbeelding]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dan pakt hij enkel de parkeersensors en de beweging sensor. Dus over het algemeen moet iemand dan dichterbij staan of de auto aanraken wil Sentry aangaan.Inspired schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:31:
[...]
Mja, zonder die camera based detection is het wat nutteloos wellicht?
FreeReef.nl
Het stikt van de LR's .... En er komen er dit jaar nog heel wat uit de lease.[b]jjonkie schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:35:[/b}
Restwaarde speelt ook wel mee, denk dat een long range RWD wel een beetje een unicorn gaat worden straks. Wellicht waardevaster daardoor.
Maar de blade accu spreekt me ook wel erg aan... Keuzes....
Nee, een unicorn wordt het zeker niet.
Of het nu sensoren of de camera's zijn, de 'computer' staat aan en registreert eventuele bewegingen, daar zit het stroomverbruik in....World Citizen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:55:
[...]
Dan pakt hij enkel de parkeersensors en de beweging sensor. Dus over het algemeen moet iemand dan dichterbij staan of de auto aanraken wil Sentry aangaan.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Hmm. Ik denk niet dat die cameras veel stroom trekken inderdaad. Maar hij maakt wel wat meer incidenten aan die verwerkt en opgeslagen worden. Het moet een meetbaar verschil zijn lijkt me.ZeRoC00L schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:08:
[...]
Of het nu sensoren of de camera's zijn, de 'computer' staat aan en registreert eventuele bewegingen, daar zit het stroomverbruik in....
FreeReef.nl
Nee, de camera's trekken die stroom niet, het is de GPU die alles moet bewaken en wakker blijven die 300W trekt.World Citizen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:20:
[...]
Hmm. Ik denk niet dat die cameras veel stroom trekken inderdaad. Maar hij maakt wel wat meer incidenten aan die verwerkt en opgeslagen worden. Het moet een meetbaar verschil zijn lijkt me.
De camera buffert 24/7 naar RAM. Hij schrijft het pas weg bij een incident. Als je camera based detection aanzet dan is er wat meer kans dat hij events moet wegschijven. Bij het wegschrijven komt de computer uit zijn lage performance mode en dat kost wat stroom.
Bij Camera based detection gebeurd dat dus wat vaker en kost het meer stroom. Ik zelf merk ongeveer 3% meer over een periode van 8 uur. Ik heb dan inderdaad ook wel meer incidenten van mensen die gewoon langslopen.
(allemaal trouwens toevallig wat ik aan het uitzoeken ben omdat ik graag mijn USB poorten wil gebruiken op vakantie. Als je die aan wilt laten dan is dat nog niet zo makkelijk.)
Bij Camera based detection gebeurd dat dus wat vaker en kost het meer stroom. Ik zelf merk ongeveer 3% meer over een periode van 8 uur. Ik heb dan inderdaad ook wel meer incidenten van mensen die gewoon langslopen.
(allemaal trouwens toevallig wat ik aan het uitzoeken ben omdat ik graag mijn USB poorten wil gebruiken op vakantie. Als je die aan wilt laten dan is dat nog niet zo makkelijk.)
FreeReef.nl
Ik sta op het punt een standaard M3 te bestellen via mijn werkgever, bij Athlon. Wanneer in het process wordt de auto op kenteken gezet? Ik vind het wel gaaf om een kenteken uit de nieuwe range te krijgen...
Hou het even in de gaten, als het blijft gewoon service aanvragen. Ik heb het in het verleden ook “ineens” gehad. Bleek een kapotte sensor te zijn die ervoor zorgde dat de auto niet in slaap ging, kost mij toen +\- 10% per dagYortisi schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:44:
Hebben meer mensen last van de auto (mijn geval m3 2023) die ineens meer batterij verbruikt tijdens parkeren?
Afgelopen maand ben ik op vakantie geweest en na 2 weken was er 4 km van de range af.
Nu na 3 uur is de range al afgenomen met 7 km!
Er is geen software update gedaan in de tussentijd en het weer is juist beter geworden in de tussentijd. De auto lijkt ook niet sneller wakker te worden als ik de app open.
Iemand een idee wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen?
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Moet je hiervoor je navigatie geluid aan hebben staan? Hoop 't niet die staat standaard uit bij mij.WhatsappHack schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 00:17:
Piepjes bij flitspalen: yay!
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Camera based detection houdt in, het voertuig gebruikt naast de camera's ook de parkeersensoren (indien aanwezig). En auto's zowel met als zonder die sensoren hebben die optie.World Citizen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:05:
[...]
Kan je dat niet uitzetten? Althans, als je parkeersensoren hebt dan zou je die optie moeten hebben denk ik. Als je geen parkeersensoren hebt dan is het wellicht niet mogelijke.
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 08-05-2024 18:12 ]
Dat is een beetje lastig te voorspellen, er worden hele batches tegelijk aan kentekens geregistreerd, dus om zekerheid te hebben moet je bij de opendata van de RDW gaan kijken of alle oude reeks kentekens ook daadwerkelijk om naam gezet zijn.stefxx schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:56:
Ik sta op het punt een standaard M3 te bestellen via mijn werkgever, bij Athlon. Wanneer in het process wordt de auto op kenteken gezet? Ik vind het wel gaaf om een kenteken uit de nieuwe range te krijgen...
Nope, niet nodig. Zie nu ook gemiddelde snelheid bij trajectcontrole en hoe lang het traject nog duurt.Oekol schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:09:
[...]
Moet je hiervoor je navigatie geluid aan hebben staan? Hoop 't niet die staat standaard uit bij mij.
Iemand ooit iets gemerkt dat ze iets doen met feedback na service center bezoek? Krijg hier zo’n survey binnen maar Musk kennende gaat alles gelijk naar dev/null.
Net andersom toch? Dat hij de camera's gebruikt ipv enkel parkeer en bewegingssensoren?turkeyhakan schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:10:
[...]
Camera based detection houdt in, het voertuig gebruikt naast de camera's ook de parkeersensoren (indien aanwezig).
Ja dat wist ik niet. Ik heb er eentje met sensoren en durfde niet te zeggen of je tilt en bewegingssensor ook los gebruikt kan worden bij Tesla's zonder parkeersensoren.En auto's zowel met als zonder die sensoren hebben die optie.
Je hebt altijd Tilt en beweging en camera,
Je hebt soms Parkeersensoren.
FreeReef.nl
De camera’s worden altijd gebruikt en indien je sensoren hebt heb je dus een extra detectiemiddel. Zo lees ik het in ieder geval.World Citizen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:00:
[...]
Net andersom toch? Dat hij de camera's gebruikt ipv enkel parkeer en bewegingssensoren?
[...]
Ja dat wist ik niet. Ik heb er eentje met sensoren en durfde niet te zeggen of je tilt en bewegingssensor ook los gebruikt kan worden bij Tesla's zonder parkeersensoren.
Mooie timing want die is bij Flitsmeister net achter de paywall gezet.Wekko306 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:18:
[...]
Nope, niet nodig. Zie nu ook gemiddelde snelheid bij trajectcontrole en hoe lang het traject nog duurt.
Ziet de nav ook tijdelijk flitsers of alleen de permanente palen?WhatsappHack schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 00:17:
Die automatische achterklep is wel een beetje trigger happyDenk dat ik dat weer uitzet, al kan het vast heel soms heel handig zijn als je iets zwaars/groots moet tillen. Wel overwegend blij met de nieuwe visuals; ziet veel meer detail/voertuigen/personen. Alleen de lichtdetectie is waardeloos: bij zonnig weer, krijg je een ware discotheek op je scherm.
Veel grotere snelheidsmeter wel fijn, alleen jammer dat de N(eutral) knop verplaatst is.
Verticale stroombalk had ik graag van gezien dat je hem terug naar horizontaal kan zetten, maar c’est la vie. Piepjes bij flitspalen: yay! Ook is AutoSteer “oefen druk uit” veel relaxter geworden, vind ik ook prettiger. Scrollen door ruitenwisserstanden ook wel fijne toevoeging, al was de vorige methode ook prima.
Allebei zou goud zijn. Kan FM meteen van de mobiel..
Hmm, ik las hem andersom. Ik ga me er nog eens in verdiepen.turkeyhakan schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:14:
[...]
De camera’s worden altijd gebruikt en indien je sensoren hebt heb je dus een extra detectiemiddel. Zo lees ik het in ieder geval.
Het probleem wat ik heb is dat ik de USB poorten onder stroom wil houden. Sentry mode kan dat, maar kost best wat stroom. Kennelijk kan het ook in Camp mode en in Overheatprotection.
En ik las dat je ook je verwarming met de app aan kunt zetten om de USB poorten aan te zetten.
Hoe dan ook, ik zal nog eens gaan lezen.
FreeReef.nl
Dat lijkt me sterk, want FM is afhankelijk van de waarneming/invoer van FM gebruikers om tijdelijke flitsers te registreren. Zolang wij in de Tesla geen meld optie van een tijdelijke flitser hebben, zal dat niet in het systeem komen.Henvar schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:20:
[...]
Ziet de nav ook tijdelijk flitsers of alleen de permanente palen?
Das een goeie, niet aangedachtMackeessie schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:35:
[...]
Dat lijkt me sterk, want FM is afhankelijk van de waarneming/invoer van FM gebruikers om tijdelijke flitsers te registreren. Zolang wij in de Tesla geen meld optie van een tijdelijke flitser hebben, zal dat niet in het systeem komen.
Perfect getimed met Flitsmeister. Die zet het achter slot en grendel (pro abonnement), bij Tesla vanaf nu gratis. Top!Wekko306 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:18:
[...]
Nope, niet nodig. Zie nu ook gemiddelde snelheid bij trajectcontrole en hoe lang het traject nog duurt.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Sinds 2 week trotse eigenaar van een model 3LR. Nu zag ik hier en op andere plekken al wat opmerkingen over updates in software. Hoe werkt die uitrol? Of gaat dat op dezelfde willekeurige manier als de levering van de auto's? 😅.
Ik heb de software update gisteren van standaard naar advanced gezet, maar daar ben ik nog niet van overtuigd om dat zo te houden.
Tips of ervaringen over de uitrol?
Ik heb de software update gisteren van standaard naar advanced gezet, maar daar ben ik nog niet van overtuigd om dat zo te houden.
Yes! Wil nu ook van Flitsmeister af, die piept nu om de minuut voor elke scheet, kan niets meer instellen op gratis versie.Oekol schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:40:
[...]
Perfect getimed met Flitsmeister. Die zet het achter slot en grendel (pro abonnement), bij Tesla vanaf nu gratis. Top!
Dat is koffiedik kijken. Niemand weet wanneer je aan de beurt bent. Al zou je met volle maan bij een zuidwesten wind meer kans maken zegt menTimFelten schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:41:
Sinds 2 week trotse eigenaar van een model 3LR. Nu zag ik hier en op andere plekken al wat opmerkingen over updates in software. Hoe werkt die uitrol? Of gaat dat op dezelfde willekeurige manier als de levering van de auto's? 😅.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Helaas! Nog niet. Hoop wel dat het gaat komen, dan kan de FM2 eruit en kan FM het ook mooi bekijken. (En dat zeg ik als al jaren betalend FM-gebruiker.)Henvar schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:20:
[...]
Ziet de nav ook tijdelijk flitsers of alleen de permanente palen?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Check! Ik ga koffiedik verzamelen.spartacusNLD schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:47:
[...]
Dat is koffiedik kijken. Niemand weet wanneer je aan de beurt bent. Al zou je met volle maan bij een zuidwesten wind meer kans maken zegt men
De spring update (2024.14.3) bevalt al erg goed. De nag van het niet opletten is weg. Heb veel zitten spelen op het scherm en vond mezelf erg afgeleid, de auto blijknaar niet
. De nieuwe mediacontrols zijn top en de nieuwe layout voelt alsof je je schaling in Windows wat hoger hebt gezet, maar is ok.
Tilt/beweging hebben nieuwe ook niet meer. Bij de nieuwe modellen zal Sentry (zonder camera detectie) alleen gaan opnemen als er iemand inbreekt denk ik dan. Als er iemand langs je auto schuurt heb je dus niks.World Citizen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:00:
[...]
Net andersom toch? Dat hij de camera's gebruikt ipv enkel parkeer en bewegingssensoren?
[...]
Ja dat wist ik niet. Ik heb er eentje met sensoren en durfde niet te zeggen of je tilt en bewegingssensor ook los gebruikt kan worden bij Tesla's zonder parkeersensoren.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Verwijderd
Nice! Zou je de link willen delen? Ben hier al tijdje naar op zoek namelijk.
mauricefoldes schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:34:
M’n M3LR toch even voorzien van andere doppen, maakt hem net wat meer af zo. 🙌🏽[Afbeelding]
Tuurlijk!Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:38:
[...]
Hierbij: https://www.yeslak.com/pr...nd?variant=44297709912291
Zo dan! Die zijn flink aan de prijs… voor de helft heb je ze van Alimauricefoldes schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:40:
[...]
Tuurlijk!
Zoek anders even in het accessoires-topic, daar zijn ze vaker langs gekomenVerwijderd schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:38:
[...]
Ik heb ze wel in de aanbieding gekocht voor ~ €170,- .... nog geld, maar ik durfde het toch niet aan met Ali aangezien ik ook iemand kende die een miskoop had. Daarom toch maar wat minder risico genomen.Rogar schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 00:37:
[...]
Zo dan! Die zijn flink aan de prijs… voor de helft heb je ze van Ali
Ik hoop dat jullie op een dag allemaal Flitsmeister verwijderen van je telefoon. Het bedrijf denkt alleen maar aan geld.Oekol schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:40:
[...]
Perfect getimed met Flitsmeister. Die zet het achter slot en grendel (pro abonnement), bij Tesla vanaf nu gratis. Top!
PS: tesla.flitsmeister.nl werkt in de auto en zonder advertenties mocht je het ooit een keer nodig hebben.
Sinds de nieuwe update 2024.14 is de "SOS" niet beschikbaar, icoon is oranje. Hebben meer mensen dit?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Hier hetzelfde probleem. Stond vol met water en heeft roest sporen. Al de 2e keer dat het gebeurd in de laatste 3 maanden. Het lijkt op een montage fout, in het klepje zit wel een rubber die het vocht tegen zou moeten houden.Blasterxp schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:10:
[...]
Ik heb dit probleem ook (MYLR-03/23), ik heb de stekker gecontroleerd. En daar was water ingelopen. Dus droog gemaakt (haardroger), en daarna ingespoten met vet om roest te voorkomen.
Daarna was de detectie van de 'aanhanger' weg.
Misschien toch die service maar inschieten, het lijkt terug te komen.
![]() | ![]() |
Wij hebben dit probleem ook en ik denk dat het sinds de .14 update is. Het gaat bij ons om een 2023 rwd.cacofant schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:22:
Sinds de nieuwe update 2024.14 is de "SOS" niet beschikbaar, icoon is oranje. Hebben meer mensen dit?
Ja, sinds de update naar 2024.14.3 deze week.cacofant schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:22:
Oke dan ligt het niet bij mij, dan zal er wel een update voor komen neem ik aan :-)
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ik las online dat er ook veel installatie fouten waren op de 2034.14.3 versie bij vooral CT en auto's in Azië. Nog even wachten dus tot hij wijder verspreid kan worden.
Due to fairly widespread install fails with error APS_w132, Tesla have suspended release 2024.14.3 roll out. The highest proportion being Cybertruck and cars in the Asia Pacific regions. North America has seen very few primarily due to the FSD (supervised) month trial.
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:38:
[...]
Deze moet je hebben (ik heb deze zelf ook daar gekocht):mauricefoldes schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:40:
[...]
Tuurlijk!
/f/image/KkkWO34Ps9ZJ07OYn38gJiHb.png?f=fotoalbum_large)
Linkje naar aliexpress
[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 09-05-2024 08:32 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
dit hoort in Tesla Model 3 & Y Accessoires thuis.mauricefoldes schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:34:
M’n M3LR toch even voorzien van andere doppen, maakt hem net wat meer af zo. 🙌🏽[Afbeelding]
Waar denk je dat die website ze vandaan haalt 😉mauricefoldes schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 01:16:
[...]
Ik heb ze wel in de aanbieding gekocht voor ~ €170,- .... nog geld, maar ik durfde het toch niet aan met Ali aangezien ik ook iemand kende die een miskoop had. Daarom toch maar wat minder risico genomen.
Ik weet dat het niet mag, maar ik ga het toch even proberen. Mods: excuus, maar het is zo specifiek dat V&A geen enkele zin gaat hebben omdat niemand daar gaat zoeken naar zo'n ding. Ik hoop dat jullie het even toestaan. Ik geef hem liever hier gratis weg dan dat ik hem op marktplaats zet met alle gedoe van dien.
Ik heb deze liggen van m'n oude Tesla:
https://www.bol.com/nl/nl...&utm_medium=free_shopping
Deze heb ik dus over. Als mensen met een oudere Tesla model 3 daar behoefte aan hebben mag ie tegen verzendkosten (of gratis halen) weg. iPhone en USB-C kabel heb ik er ook bij voor de telefoonhouder. Stuur me een berichtje.
Edit: en 'verkocht'. Dat ging snel
Deze heb ik dus over. Als mensen met een oudere Tesla model 3 daar behoefte aan hebben mag ie tegen verzendkosten (of gratis halen) weg. iPhone en USB-C kabel heb ik er ook bij voor de telefoonhouder. Stuur me een berichtje.
[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 09-05-2024 08:51 ]
UNOX: The worst operating system
vandaar dus 2024.14.5Oekol schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 08:05:
Ik las online dat er ook veel installatie fouten waren op de 2034.14.3 versie bij vooral CT en auto's in Azië. Nog even wachten dus tot hij wijder verspreid kan worden.
[...]
Idd, en als je op Teslafi kijkt, dan wordt die ook maar heel langzaam uitgerold.
Er zijn nog meer downloads van de 2014.8.9 dan van de 14.5.
Had ik ook na de update, maar een reset heeft het (voorlopig?) gefixed
Mijn bescheiden mening: weggeven zou hier zeker moeten kunnenKorvaag schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 08:33:
Ik weet dat het niet mag, maar ik ga het toch even proberen. Mods: excuus, maar het is zo specifiek dat V&A geen enkele zin gaat hebben omdat niemand daar gaat zoeken naar zo'n ding. Ik hoop dat jullie het even toestaan. Ik geef hem liever hier gratis weg dan dat ik hem op marktplaats zet met alle gedoe van dien.

Yes weet ik. Reageer opdat mensen hier dus 'problemen' met SOS hebben. Dat zal in lijn liggen met wat hardnekkigere problemen in USA en Azië waardoor die gestopt is. Die .5 gaat alles behalve snel. 5x op een CT en 5x op een MY zag ik vanmorgen op teslafi
Verschrikkelijk zo’n bedrijf dat geld wil verdienen.turkeyhakan schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 06:52:
[...]
Ik hoop dat jullie op een dag allemaal Flitsmeister verwijderen van je telefoon. Het bedrijf denkt alleen maar aan geld.
Maar dat maakt voor tesla-rijders toch geen verschil. De meldingen via BT blijven gewoon gratis werken toch?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Die wel, maar de gemiddelde snelheid in een trajectcontrole niet. Dat wordt een pro ding. Dus dat dat nu in de auto komt is top.SirLenncelot schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:27:
[...]
Verschrikkelijk zo’n bedrijf dat geld wil verdienen.
Maar dat maakt voor tesla-rijders toch geen verschil. De meldingen via BT blijven gewoon gratis werken toch?
Bedrijven bestaan niet voor het goede doel, of wel? Ik durf te wedden dat de meeste mensen meer geld besparen door boetes te vermijden dan dat het abbonement kost.turkeyhakan schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 06:52:
[...]
Ik hoop dat jullie op een dag allemaal Flitsmeister verwijderen van je telefoon. Het bedrijf denkt alleen maar aan geld.
PS: tesla.flitsmeister.nl werkt in de auto en zonder advertenties mocht je het ooit een keer nodig hebben.
Is Waze geen alternatief?Oekol schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:56:
[...]
Die wel, maar de gemiddelde snelheid in een trajectcontrole niet. Dat wordt een pro ding. Dus dat dat nu in de auto komt is top.
FM geeft de meldingen door via de boxen en tesla geeft gemiddelde snelheid bij trajectcontrole straks weer in de nieuwe update. Perfect!
Alleen nog ff wachten hoe irritant het is al FM en Tesla bij vaste flitskasten beide gaan melden.
[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 09-05-2024 10:51 ]
Ik ben echt wel een beetje jaloers op de mensen die binnenkort onderstaande in ontvangst mogen nemen
:strip_exif()/f/image/n7r3ScLOKTwoiK1wb6KtcJur.jpg?f=fotoalbum_large)
@pennenlikker volgens mij is dit jou exacte spec
:strip_exif()/f/image/n7r3ScLOKTwoiK1wb6KtcJur.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 09-05-2024 10:29 ]
Een standaard Dacia komt zelfs met mooiere velgen..spartacusNLD schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:24:
Ik ben echt wel een beetje jaloers op de mensen die binnenkort onderstaande in ontvangst mogen nemen![]()
[Afbeelding]
Ik snap dat dit goed is voor de range maar een andere optie naast deze bagger zou welkom zijn.
Hoe wel ik snap dat het zeer persoonlijk is: ik kan me er niet druk over maken. Ik zit in de auto, niet erbuiten 
Om eea even in perspectief te zetten: Ik heb een Honda Civic Hybrid gereden. Tel uit je winst
Ik had ongeveer gratis een extra set originele velgen gekocht voor de winterbanden
Om eea even in perspectief te zetten: Ik heb een Honda Civic Hybrid gereden. Tel uit je winst
[ Voor 45% gewijzigd door Korvaag op 09-05-2024 10:59 ]
Zo erg is het toch ook weer niet? Als je de aero onderdelen eruit haalt krijg je zoiets:schumi1986 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:53:
[...]
Een standaard Dacia komt zelfs met mooiere velgen..
Ik snap dat dit goed is voor de range maar een andere optie naast deze bagger zou welkom zijn.
:strip_exif()/f/image/ANKTxnjZG7A2jwAStsTi1Rx4.jpg?f=fotoalbum_large)
(dit is de 19 inch versie uit china)
Als vindt ik de velgen van unplugged performance nog het mooist op een Tesla
/f/image/BkEQn44m3MAdWU4IZChGitdc.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 09-05-2024 11:01 ]
Helemaal eens hoor het is persoonlijk maar ik snap niet waarom Tesla hun top model enkel kan afleveren met deze velgen terwijl er bij elk ander model meerdere opties zijn.Korvaag schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:58:
Hoe wel ik snap dat het zeer persoonlijk is: ik kan me er niet druk over maken. Ik zit in de auto, niet erbuiten
Om eea even in perspectief te zetten: Ik heb een Honda Civic Hybrid gereden. Tel uit je winstIk had bijna gratis een extra set originele velgen gekocht voor de winterbanden
Juist bij een sportieve auto zou je verwachten dat er een mooie set velgen beschikbaar zou zijn om het echt een unieke uitstraling te geven
Alleen zijn die 19” van China mooier omdat daar geen gaten in de velgen. Bij de performance velgen zitten er gaten in de velgen waar de kapjes op klikken.spartacusNLD schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:00:
[...]
Zo erg is het toch ook weer niet? Als je de aero onderdelen eruit haalt krijg je zoiets:
[Afbeelding]
(dit is de 19 inch versie uit china)
Als vindt ik de velgen van unplugged performance nog het mooist op een Tesla![]()
[Afbeelding]
Dit kan je als autobouwer natuurlijk nooit goed doen. Smaak verschilt van persoon tot persoon.
Dat snap ik dan ook weer niet inderdaad. Geef dan drie opties ofzo (ik noem maar wat).schumi1986 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:02:
[...]
Helemaal eens hoor het is persoonlijk maar ik snap niet waarom Tesla hun top model enkel kan afleveren met deze velgen terwijl er bij elk ander model meerdere opties zijn.
Juist bij een sportieve auto zou je verwachten dat er een mooie set velgen beschikbaar zou zijn om het echt een unieke uitstraling te geven
Hier overigens netjes de Photon 18" gehouden. Heb je nog wat wanghoogte voor demping. Bij m'n vorige auto's (Octavia) was de enige reden voor grotere velgen een wat lagere wanghoogte zodat ie wat minder 'over de banden rolt' in de bochten. De standaardvelgen waren wat dweilerig.
[ Voor 21% gewijzigd door Korvaag op 09-05-2024 11:05 ]
Zeker maar als je meerdere opties beschikbaar hebt kunnen kopers zelf kiezen wat ze zelf mooier vinden. Dit is gewoon een erg lelijke velg. Vooral door de aerocaps. Bij de performance velgen van de andere modellen is er ook geen velg met aerocaps geplaatstspartacusNLD schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:03:
[...]
Dit kan je als autobouwer natuurlijk nooit goed doen. Smaak verschilt van persoon tot persoon.

Heeft ook niet alleen met aero te maken. Las ook dat dit zorgt voor strakker insturen en lager gewicht. En extra velgen aanbieden zorgt weer voor meer complexiteit en hogere kosten. Wat niet in het voordeel is van de verkoopprijs van Tesla's.schumi1986 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:08:
[...]
Zeker maar als je meerdere opties beschikbaar hebt kunnen kopers zelf kiezen wat ze zelf mooier vinden. Dit is gewoon een erg lelijke velg. Vooral door de aerocaps. Bij de performance velgen van de andere modellen zijn toch ook geen afdichtingen aerocaps geplaatst
Ja dat is een geweldig verkoop praatje van Tesla. Geloof maar dat het vooral range is aangezien deze al niet heel geweldig is.spartacusNLD schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:09:
[...]
Heeft ook niet alleen met aero te maken. Las ook dat dit zorgt voor strakker insturen en lager gewicht. En extra velgen aanbieden zorgt weer voor meer complexiteit en hogere kosten. Wat niet in het voordeel is van de verkoopprijs van Tesla's.
Mag ik vragen wat Tesla’s inruilvoorstel was? Ik zit in een vergelijkbare situatie en ben toch wel benieuwd naar wat Tesla zelf aanbiedt.Barse87 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:24:
[...]
Reken daar maar niet op! Ik wilde mijn 2023 M3 rwd met 7k km’s en 6mnd oud inruilen voor een Y. Het inruilvoorstel wat ik kreeg was echt belachelijk laag dus toch maar afgezien van een switch.
Bij mij €27.000 voor een M3 RWD toen de 2024 uitkwam. Toen was mijn auto 7 maanden oud en 10k km, heb er €45.990 voor betaald. (Niet dat ik serieus van plan was om te switchen maar leuk om te weten).Bobo221 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:17:
[...]
Mag ik vragen wat Tesla’s inruilvoorstel was? Ik zit in een vergelijkbare situatie en ben toch wel benieuwd naar wat Tesla zelf aanbiedt.
Yep, ik ook. Reset gedaan door 2 kloppen op het stuur ingedrukt te houden en toen was de melding weg. Kan gewoon tijdens het rijden maar je scherm is wel 1 minuutje uit.cacofant schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:22:
€ 26.000Bobo221 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:17:
[...]
Mag ik vragen wat Tesla’s inruilvoorstel was? Ik zit in een vergelijkbare situatie en ben toch wel benieuwd naar wat Tesla zelf aanbiedt.
9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025
Idd is smaak persoonlijk. Ik vind het best mooie velgen. Mooier dan die ‘back to the nineties’ plastic doppen die velen er op zetten.schumi1986 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:53:
[...]
Een standaard Dacia komt zelfs met mooiere velgen..
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Zonet een Hansshow setje geïnstalleerd wat de niet-gebruikt-maar-wel-aanwezige speakers van mijn Model 3 uit maart 2020 activeert. Best een klusje om de boel los te prutsen, maar het is allemaal wel gelukt en serieus moeilijk is het eigenlijk ook niet.
:strip_exif()/f/image/i1MMmEmNYjoXfRbvyUxg3V07.jpg?f=fotoalbum_large)
"Premium luidsprekers, geen externe versterker" maakt ie er zelf van
Ben wel erg tevreden met het resultaat. De extra paar front speakers voegen zeker wat toe en maken het een aanzienlijk 'voller' en 'ruimtelijker' geluid. Ik heb zelf nog een variant met speakers in de hoedenplank, wat het surround beeld zeker verbreed en iets van lage tonen toevoegt.
Al moet gezegd worden dat een subwoofer toch wel net iets extra's zou toevoegen. Maar de meerprijs daarvoor is mijn veel te groot
Voor een uurtje prutsen en €100 is dit het imho wel meer dan waard.
:strip_exif()/f/image/i1MMmEmNYjoXfRbvyUxg3V07.jpg?f=fotoalbum_large)
"Premium luidsprekers, geen externe versterker" maakt ie er zelf van
Ben wel erg tevreden met het resultaat. De extra paar front speakers voegen zeker wat toe en maken het een aanzienlijk 'voller' en 'ruimtelijker' geluid. Ik heb zelf nog een variant met speakers in de hoedenplank, wat het surround beeld zeker verbreed en iets van lage tonen toevoegt.
Al moet gezegd worden dat een subwoofer toch wel net iets extra's zou toevoegen. Maar de meerprijs daarvoor is mijn veel te groot
Voor een uurtje prutsen en €100 is dit het imho wel meer dan waard.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Mijn MY uit 23 piept wat als een oude kar over slecht asfalt bij lage snelheden. Net je of je een oude kinderwagen een beetje schudt. Ik hoorde het toevallig omdat ik eens met ramen open reed. Anderen bekend mee? Zinvol om te melden? Het stoort me niet maar klinkt knullig.
Betekent oranje dat SOS niet werkt dan?cacofant schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:22:
Ik dacht dat het gewoon de nieuwe kleur was van het knopje.
Oranje SOS was is de voorgaande firmware versies dat het inderdaad niet werkte. Normaal is het logo wit namelijk.. ik wil het ook niet gaan proberen :-)
Tesla Model 3 RWD (2023)
Klopt, het werkt niet. Ik heb er op gedrukt, je krijgt de melding dat er geen verbinding is.Psycho_Mantis schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:50:
[...]
Betekent oranje dat SOS niet werkt dan?
Ik dacht dat het gewoon de nieuwe kleur was van het knopje.
Ja, vandaar dat er een nieuwe patch is gekomen (2024.14.5). Deze wordt zsm uitgerold. Helaas volgens TeslaFi nu pas naar een paar cybertrucks. Hopelijk gaat de uitrol binnenkort wat vaart maken.cacofant schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:22:
Zie ook:
Oekol schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:20:
[...]
Yes weet ik. Reageer opdat mensen hier dus 'problemen' met SOS hebben. Dat zal in lijn liggen met wat hardnekkigere problemen in USA en Azië waardoor die gestopt is. Die .5 gaat alles behalve snel. 5x op een CT en 5x op een MY zag ik vanmorgen op teslafi
[ Voor 46% gewijzigd door spartacusNLD op 09-05-2024 19:31 ]
2024.14.3 staat erop, ben wel blij met de flitspaal meldingen en de nieuwe GUI met meer visualisaties maar de autopilot is er niet op vooruit gegaan.
Ik ben benieuwd of het irritante rukje aan het stuur er ook in de EU vanaf gaat. De nag gaat er in de VS in ieder geval af! Zou weer een mooie vooruitgang zijn. Het is m.i. ook veiliger om naar ogen te kijken die op weg gericht zijn, dan dat gekke rukje aan stuur.
https://www.notateslaapp....upported-and-release-date
https://www.notateslaapp....upported-and-release-date
Ik zie dat ik nog maar op op 2024.8.100 zit.. weten jullie hoe ik de updates handmatig binnen kan halen?wian schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:52:
2024.14.3 staat erop, ben wel blij met de flitspaal meldingen en de nieuwe GUI met meer visualisaties maar de autopilot is er niet op vooruit gegaan.
Dat kan niet. Gewoon geduld hebben. Ik zit op een nog oudere dan jij. Boeit nietstwu schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:14:
[...]
Ik zie dat ik nog maar op op 2024.8.100 zit.. weten jullie hoe ik de updates handmatig binnen kan halen?
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Zoals als al vele malen gepost... Niet.twu schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:14:
[...]
Ik zie dat ik nog maar op op 2024.8.100 zit.. weten jullie hoe ik de updates handmatig binnen kan halen?
Ik ben een tevreden fm2 gebruiker en ben met je volledig eens dat er geld verdiend moet worden.spartacusNLD schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:56:
[...]
Bedrijven bestaan niet voor het goede doel, of wel? Ik durf te wedden dat de meeste mensen meer geld besparen door boetes te vermijden dan dat het abbonement kost.
Maar om abo prijzen (like-for-like) van 1.99 naar 6.99 is natuurlijk echt bizaar. 350% van originele prijs.
Ik ga nu een stapje terug, dus wat feature minder maar alsnog 2.99 per maand. Ik ga serieus zoeken naar ander alternatief
Life is too short to drive boring cars
Dus jij verwacht dat een bedrijf alles gratis moet doen. Jij wordt zeker ook niet betaald voor je werk.turkeyhakan schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 06:52:
[...]
De verkoop van data is hun verdienmodel, dit komt er bovenop. En laten we wel zijn, we zijn naast het product eigenlijk ook leverancier omdat gebruikers de meldingen zelf doen. Zonder community een waardeloos product.Mackeessie schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:11:
[...]
Dus jij verwacht dat een bedrijf alles gratis moet doen. Jij wordt zeker ook niet betaald voor je werk.
Nu iets meer dan een jaar een model Y in bezit. Heel blij met mijn aankoop.
Ik lees een a twee jaar iedere dag mee maar post vrij weinig. Naar mijn mening zijn alle minpunten genoemd over de auto minimaal. Bijv. kleine moeite om ruitenwisser handmatig te veranderen.
Er is echter een groot nadeel aan de auto waar ik nog niemand over gehoord heb. De spiegel in het donker bij heel veel regen, je ziet er niks door en het is levensgevaarlijk. Bij dergelijk weer pak ik liever mijn oude clio estate.
Zijn hier tips voor? Dank!
Ik lees een a twee jaar iedere dag mee maar post vrij weinig. Naar mijn mening zijn alle minpunten genoemd over de auto minimaal. Bijv. kleine moeite om ruitenwisser handmatig te veranderen.
Er is echter een groot nadeel aan de auto waar ik nog niemand over gehoord heb. De spiegel in het donker bij heel veel regen, je ziet er niks door en het is levensgevaarlijk. Bij dergelijk weer pak ik liever mijn oude clio estate.
Voor m'n gevoel heb ik dat altijd gehad met de spiegels. Overigens meestal zijn de dode hoek camera's dan wel goed zichtbaar bij mij. Achteruit rij camera niet.deryck schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:03:
Edit: sorry dacht dat je het over de regen had. Maar de combi van regen en dimmen dus eigenlijk. Volgens mij heb ik dimmen standaard uit staan dus heb ik zelf geen laat van dimmen. Vandaar de opmerking in vergelijking met andere auto's. Hmmm.
[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 09-05-2024 23:44 ]
Je kan het automatisch dimmen uitschakelen.deryck schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:03:
Nu iets meer dan een jaar een model Y in bezit. Heel blij met mijn aankoop.
Ik ben van mening dat het onder de 60km/u überhaupt uitgeschakeld zou moeten zijn.
In de stad zie je met gedimde spiegels ongeveer alle fietsers over het hoofd.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.