Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 320 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.038 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Smobbo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:56:
Ik verwacht dat er meer en meer volgens de norm ‘elke parkeerplaats een 11kW-lader’ gebouwd gaat worden, dan heb je eigenlijk in een klein land als Nederland helemaal niet bij elke afrit een snellader nodig. Ik zie nu al vaker bij bedrijven dat alle plekken een lader hebben, wat mij heel logisch lijkt.
Ik weet dat nog zo net niet. Die laadpalen kosten ook allemaal geld en leveren relatief weinig op (want zullen gemiddeld nooit meer dan 11 kW laden) en snelladers zul je ook moeten bouwen want mensen die langer onderweg zijn dan één acculading hebben niets aan een 11 kW lader.
En als ze 60 cent/kWh vragen dan zullen er ook mensen zijn die liever even 15 minuten aan een SuC voor 30 cent staan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:42
Giga schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:57:
Boooooo!!! Die 20” zonder kapjes zijn eigenlijk 19” wielen voor de Chinese markt, lijkt het.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In de review werd toch gezegd dat de P 19 inch voor en 20 inch achter heeft?

@3:10
YouTube: NEW 2025 Tesla Model 3 PERFORMANCE Review: Supercar Slayer | 4K

[ Voor 13% gewijzigd door Maurice- op 24-04-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maurice- schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:09:
[...]

In de review werd toch gezegd dat de P 19 inch voor en 20 inch achter heeft?

@3:10
YouTube: NEW 2025 Tesla Model 3 PERFORMANCE Review: Supercar Slayer | 4K
Lekkere car reviewer. Geen idee wat staggered is denk ik. |:( Is gewoon 20 inch rondom.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ChUcKiE schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:48:
[...]

Maar ook in het drie provinciepunt Noord-Limburg/Gelderland/Noord-Brabant (Molenhoek/Nijmegen/Cuijk).
We moeten een aardig eind rijden om bij een SuC uit te komen (oa Horst, Duiven, Uden).
Molenhoek en Cuijk hebben beide mooi een van der Valk, dus ik zou zeggen laat maar komen :*)
Wie weet wordt dan een model S ooit nog eens interessant 8)
Daarom vind ik het ook zo vreemd dat er nu een SuC in Venray gebouwd wordt. Dat voegt vrijwel niets toe op die in Horst. Goed, ik heb ook al eens zitten kijken en er is weinig te vinden waar je een SuC zou kunnen bouwen. Beuningen zou een ideale locatie zijn, verkeer van de A73 en niet ver van de A50 maar er is daar niets waar je normaal een SuC neer zou zetten.
Maar voor mij zou Cuijk een betere locatie zijn. Daar is geen hotel maar wel een McDo, KFC en Subway. En het verkeer van de A77/BAB57 naar Duitsland dat ook tot Moers moet doorrijden.

Je hebt in die regio nog twee SuC nodig, op de BAB3 tussen Zevenaar en Oberhausen (81 km) en op de BAB31 tussen Oberhausen en Emsbüren (113 km).

[ Voor 6% gewijzigd door Maasluip op 24-04-2024 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:15:
[...]

Lekkere car reviewer. Geen idee wat staggered is denk ik. |:( Is gewoon 20 inch rondom.
Met andere bandenmaten wel toch?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:43
DennusB schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:17:
[...]

Precies, verschillende bandenmaten is ook staggered.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:17:
[...]

Ja, dat wel. Net als bij de Y Performance. Achter zijn ze breder. Maar de velg heeft gewoon dezelfde inch maat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52
Inspired schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:18:
[...]

Ja, dat wel. Net als bij de Y Performance. Achter zijn ze breder. Maar de velg heeft gewoon dezelfde inch maat.
Ik voorzie alweer gedoe met lease toko's die dan achter alsnog een smallere band proppen bij vervanging omdat ze (bijvoorbeeld) 100 euro per stuk goedkoper zijn dan de bredere die er af fabriek onder zitten.

Beetje teleurgesteld over de range, zou dan toch eerder voor een AWD gaan (met trekhaak) dan een M3P.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

Wimo.

Shake and Bake!

Uberprutser schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:42:
[...]

Ik voorzie alweer gedoe met lease toko's die dan achter alsnog een smallere band proppen bij vervanging omdat ze (bijvoorbeeld) 100 euro per stuk goedkoper zijn dan de bredere die er af fabriek onder zitten.

Beetje teleurgesteld over de range, zou dan toch eerder voor een AWD gaan (met trekhaak) dan een M3P.
Jammer dat er geen 19inch optie is. 50km meer range zou welkom zijn.

Aftermarket kan wel maar dat is weer gedoe. Een LR met de nieuwe stoelen is ook prima :+

[ Voor 6% gewijzigd door Wimo. op 24-04-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uberprutser schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:42:
[...]

Mja, die range boeit me niet (meer) zo. Maar goed, rij ook weinig. :+ Kan thuis laden en langere ritten is prima te doen. Hij heeft nog steeds meer range dan mijn Y P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Wimo. schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:44:
[...]

Jammer dat er geen 19inch optie is. 50km meer range zou welkom zijn.

Aftermarket kan wel maar dat is weer gedoe. Een LR met de nieuwe stoelen is ook prima :+
Ik baal gewoon dat de nieuwe Y er nog niet is want mijn M3P moet er eind augustus uit en moet eind deze week aanvraag doen voor nieuwe auto. Vanwege interieur (geen plakreet in de zomer *O*) zou ik voor een 3 AWD gaan maar het beetje rationele in m'n achterhoofd zegt Y voor de ruimte. Ga regelmatig met 4 (volwassenen) op pad en dan is de 3 op lange ritten toch wat krap. Of weer een M3P... I need a beer to decide.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Uberprutser schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:53:
[...]

Ik baal gewoon dat de nieuwe Y er nog niet is want mijn M3P moet er eind augustus uit en moet eind deze week aanvraag doen voor nieuwe auto. Vanwege interieur (geen plakreet in de zomer *O*) zou ik voor een 3 AWD gaan maar het beetje rationele in m'n achterhoofd zegt Y voor de ruimte. Ga regelmatig met 4 (volwassenen) op pad en dan is de 3 op lange ritten toch wat krap. Of weer een M3P... I need a beer to decide.
Persoonlijk zou ik echt voor de YP gaan. Veel meer ruimte en nog steeds meer dan snel genoeg.

Ik ben van een YP naar een 3P gegaan. De 3 ligt wel strakker op de weg bij een sportieve rijstijl, maar het gebrek aan ruimte mis ik wel. Vooral achterin en in de kofferbak.

[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 24-04-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
Ha mensen, weet iemand hoe exact de SEPP berekening wordt gedaan? De max catalogusprijs moet hiervoor maximaal 45K zijn, inclusief af-fabriek opties zoals bv een trekhaak. Zie screenshot, valt mijn configuratie nu wél of net níet onder SEPP ? Met andere woorden: tellen de Bestemmings- en documentatiekosten van 980 wel of niet mee voor die 45K grens?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9brHvFPZ4s8TwUhd3s3HethYkc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zCZX8vgyNYWvTSNeh0br4R2y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
davhor schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:22:
Vandaag mijn Tesla opgehaald in Tilburg. Morgen komen ze hem alweer wegslepen helaas. Spijker in de band. Meer mensen last van lekker banden gehad? En waar heb je hem laten repareren?

[Afbeelding]
Ik had laatst zoiets. Kon er gewoon mee naar huis rijden vanuit Belgie en heb het laten repareren door de garage in de buurt waar ik altijd de bandenwissel laat doen. 5 minuten en een paart tientjes later was het gefixt. Dit zit in het loopvlak, dus dan is het makkelijk te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
turkeyhakan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:54:
[...]

Persoonlijk zou ik echt voor de YP gaan. Veel meer ruimte en nog steeds meer dan snel genoeg.

Ik ben van een YP naar een 3P gegaan. De 3 ligt wel strakker op de weg bij een sportieve rijstijl, maar het gebrek aan ruimte mis ik wel. Vooral achterin en in de kofferbak.
Ik heb zelf een YP, hij is snel, maar het is geen racewagen. Als dat belangrijk voor je is en je kan/wilt geen Porsche betalen zou ik toch voor de M3P gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-09 12:50
thezahir schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:05:
Ha mensen, weet iemand hoe exact de SEPP berekening wordt gedaan? De max catalogusprijs moet hiervoor maximaal 45K zijn, inclusief af-fabriek opties zoals bv een trekhaak. Zie screenshot, valt mijn configuratie nu wél of net níet onder SEPP ? Met andere woorden: tellen de Bestemmings- en documentatiekosten van 980 wel of niet mee voor die 45K grens?
[Afbeelding]
je hebt duidelijk nog geen enkele moeite gedaan om te zoeken in dit topic, er is hier al zovaak over geschreven, zoek eens op SEPP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 15:52

RvV

thezahir schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:05:
[Afbeelding]
Wit met trekhaak zit nog onder de grens. Documentatiekosten en andere rommel valt er niet onder.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
The_Woesh schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:10:
[...]

Ik heb zelf een YP, hij is snel, maar het is geen racewagen. Als dat belangrijk voor je is en je kan/wilt geen Porsche betalen zou ik toch voor de M3P gaan.
Eens dat het geen racewagen is. Maar het verschil tussen een YP en M3P is niet zo groot als men denkt. De 3 ligt strakker op de weg. Denk dat dat het grootste verschil is.

Zodra je accu% onder een bepaald percentage daalt zijn ze allebei een heel stuk minder snel. Dus ja, wil je "racen", dient je accu% ook altijd minstens 80% te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:13:
[...]

Eens dat het geen racewagen is. Maar het verschil tussen een YP en M3P is niet zo groot als men denkt. De 3 ligt strakker op de weg. Denk dat dat het grootste verschil is.

Zodra je accu% onder een bepaald percentage daalt zijn ze allebei een heel stuk minder snel. Dus ja, wil je "racen", dient je accu% ook altijd minstens 80% te zijn.
Ik hoorde gisteren in een YT review van de nieuwe M3P dat dat dus niet meer zo is, daar had hij het er over dat zelfs onder de 50% de auto nog sprintjes in 3,1 sec doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
olovv100 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:10:
[...]

je hebt duidelijk nog geen enkele moeite gedaan om te zoeken in dit topic, er is hier al zovaak over geschreven, zoek eens op SEPP
weet je hoeveel hits je dan krijgt...? O-)
Maar okee, je hebt gelijk, het was wel terug te vinden. Nu weet ik het in elk geval zeker.

[ Voor 13% gewijzigd door thezahir op 24-04-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
DennusB schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:15:
[...]

Ik hoorde gisteren in een YT review van de nieuwe M3P dat dat dus niet meer zo is, daar had hij het er over dat zelfs onder de 50% de auto nog sprintjes in 3,1 sec doet.
Als dat zo is, is dat echt wel breaking hoor! Maar zo ver ik weet hebben alle EV's hier "last" van.

Ik heb ook gelezen dat ze in de USA een ander accupakket (Panasonic) hebben dan wij hier in de EU (LG). Die eerste was sowieso altijd al een stuk krachtiger geweest, ook met de oude M3P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:29:
[...]

Als dat zo is, is dat echt wel breaking hoor! Maar zo ver ik weet hebben alle EV's hier "last" van.

[..]
Valt wel mee toch? De Model 3 P met LG doet op 90% een 3,5s naar de 100 en op 30% heeft hij 3,7s nodig. Op 10% komt hij er nog met 4s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Inspired schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:39:
[...]

Valt wel mee toch? De Model 3 P met LG doet op 90% een 3,5s naar de 100 en op 30% heeft hij 3,7s nodig. Op 10% komt hij er nog met 4s.
30% en dan nog 3,7 seconden? Heb je dit zelf gemeten? :-) Boven de 100 is hij wel echt veel langzamer hoor met een SoC onder de 50%.

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 24-04-2024 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:54:
[...]

30% en dan nog 3,7 seconden? Heb je dit zelf gemeten? :-)
Nee, laat ik anderen doen. :)

YouTube: Tesla Model 3 Performance 90-10 % acceleration test

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgende week voor het eerst een lange rit in de MY RWD naar het zuiden van Duitsland. Nu geeft de Tesla route planner aan dat we met 100% volle accu 23km naar de SC in Zevenaar rijden, daar 20 minuten moeten laden. Dan door naar naar een SC om daar vervolgens 45 minuten te laden.

Houden jullie je altijd strict aan de door Tesla geplande routes? Het klinkt niet optimaal om 23 minuten te rijden om vervolgens 20 minuten te moeten laden.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

CrashOne schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:58:
Volgende week voor het eerst een lange rit in de MY RWD naar het zuiden van Duitsland. Nu geeft de Tesla route planner aan dat we met 100% volle accu 23km naar de SC in Zevenaar rijden, daar 20 minuten moeten laden. Dan door naar naar een SC om daar vervolgens 45 minuten te laden.

Houden jullie je altijd strict aan de door Tesla geplande routes? Het klinkt niet optimaal om 23 minuten te rijden om vervolgens 20 minuten te moeten laden.
Had voor mijn vakantie naar Kroatië grotendeels ABRP gebruikt, dat is toch wat fijner als je een beetje je voorkeuren kan instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik kijk altijd zelf op ABRP voor de tijd. Ook omdat ik soms bij een bepaalde locatie (niet) wil laden. Heb je trouwens nu in de app gekeken of in de auto? Daar zit soms ook een verschil tussen volgens mij. Als de auto met een hoge SoC wil gaan laden kun je ook gewoon doorrijden. Pakt hij vanzelf een andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Giga schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:57:
Boooooo!!! Die 20” zonder kapjes zijn eigenlijk 19” wielen voor de Chinese markt, lijkt het.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
China
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GL6VBVBWQAAoaax.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:29:
[...]

Ik heb ook gelezen dat ze in de USA een ander accupakket (Panasonic) hebben dan wij hier in de EU (LG). Die eerste was sowieso altijd al een stuk krachtiger geweest, ook met de oude M3P.
Uh, nee, niet alle EV's hebben hier last van. Auto's met LFP accu's veel en veel minder namelijk. Helaas zitten die niet in een P. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:05
bilgy_no1 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:09:
[...]

Ik had laatst zoiets. Kon er gewoon mee naar huis rijden vanuit Belgie en heb het laten repareren door de garage in de buurt waar ik altijd de bandenwissel laat doen. 5 minuten en een paart tientjes later was het gefixt. Dit zit in het loopvlak, dus dan is het makkelijk te repareren.
zelf gerepareerd natuurlijk met zo een reparatiesetje van AliExpress

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
turkeyhakan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:13:
[...]

Is ook een kwestie van smaak, ik vind de Y niet te pruimen ook al was het in principe de meer functionele auto voor mij. De M3P is gaaf en zo maar ik vind het eigenlijk onnodig, vond een MH3 LR al onnodig voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ja, die betreffende auto heeft de 82 kWh Panasonic batterij die dus krachtiger is en langer z'n vermogen behoud. Helaas zijn er veel van deze batterijen gesneuveld in de afgelopen jaren.

Vandaar dat ze in in ieder geval de EU over zijn gestapt op LG. En die behoud z'n kracht bij lange na niet zo lang als de Pana.

Dus geen representatieve video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

.
Nevermind, zag het woordje “niet” over het hoofd.

[ Voor 95% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-04-2024 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:44

Doet die bij mij ook wel eens, maar ik heb dan nog geen zin om te stoppen, ik rij er dus gewoon aan voorbij. Dan plant die de route wel opnieuw. Het zou wel kunnen dat je totale rit dan langer duurt, maar ik vind het juist fijn om de eerste stint zo lang mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:15:
[...]

Ja, die betreffende auto heeft de 82 kWh Panasonic batterij die dus krachtiger is en langer z'n vermogen behoud. Helaas zijn er veel van deze batterijen gesneuveld in de afgelopen jaren.

Vandaar dat ze in in ieder geval de EU over zijn gestapt op LG. En die behoud z'n kracht bij lange na niet zo lang als de Pana.

Hoeze geen representatieve video? Jij zegt dat het breaking is en dat elke BEV een groot verval heeft. Dat valt dus wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nee, aan dat soort routes hou ik mij ook niet. Het is een beetje vervelend dat je moet weten waar je verderop nog kunt laden, maar in dit geval is binnen 100 km in Oberhausen weer een SuC, dus gewoon Zevenaar voorbijrijden.
Het is wel vervelend dat dit soort domme routes gemaakt wordt. Als je op X zit zou je dat eens kunnen plaatsen met Elon getagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 22:42

Zeker niet strict, soms kijk ik op de kaart of er bijvoorbeeld eentje verderop zit als ik denk dat ik dat wel haal :9. Ook vertrek ik wel eens eerder dan m'n "charging goal" als ik zie dat de snelheid afneemt en ik klaar ben met wachten. Hierbij wel wetende dat de dichtheid van SuC's hoog genoeg is om niet in de problemen te komen, en anders maar een keer een 3rd party charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:03
turkeyhakan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:15:
[...]
Björn houdt een hele spreadsheet hierover bij, dus je kunt je lol op met je stelling. Watch en learn vanaf 2:48 in dit filmpje over de Volvo EX30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser

Altijd zelf kijken waar de volgende SuC is, ik sla er meestal 1 over en heb dan nog 10% of iets ipv 20%. Staan er best wel wat achterelkaar als je richting Oostenrijk gaat. Wel zo mijn favorieten (v3 SuC met Dirndls bij het hotel/restaurant Weiberbrunn en een deurmat als schnitzel), Oberhonnefeld vanwege de Norma (cheap ass supermarkt) maar ook de te vermijden zoals de SuC Irxleben (altijd wel een stall defect, V2 en de meest gore koffie en toiletten...)

Anyway, gewoon even kijken wat er als volgene lader is, soms ook een v3 ipv v2 bijvoorbeeld. Overigens lijkt dit gedrag nu wel over te nemen en kiest steeds vaker voor een SuC met lage SOC.

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 24-04-2024 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-09 12:50

Ik zou voor de zekerheid ABRP ernaast leggen en kijken wat die aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Louw Post schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:06:
[...]

Had voor mijn vakantie naar Kroatië grotendeels ABRP gebruikt, dat is toch wat fijner als je een beetje je voorkeuren kan instellen.
Inspired schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:07:
[...]

Ik kijk altijd zelf op ABRP voor de tijd. Ook omdat ik soms bij een bepaalde locatie (niet) wil laden. Heb je trouwens nu in de app gekeken of in de auto? Daar zit soms ook een verschil tussen volgens mij. Als de auto met een hoge SoC wil gaan laden kun je ook gewoon doorrijden. Pakt hij vanzelf een andere.
Ah, nice, ABRP kende ik nog helemaal niet, maar wat een verschil alleen al in reistijd. Daarnaast ook geen stops van 45 minuten, die ik in de Tesla routeplanner wel kreeg.
SquareOne schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:17:
[...]

Doet die bij mij ook wel eens, maar ik heb dan nog geen zin om te stoppen, ik rij er dus gewoon aan voorbij. Dan plant die de route wel opnieuw. Het zou wel kunnen dat je totale rit dan langer duurt, maar ik vind het juist fijn om de eerste stint zo lang mogelijk te maken.
Maasluip schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:32:
[...]

Nee, aan dat soort routes hou ik mij ook niet. Het is een beetje vervelend dat je moet weten waar je verderop nog kunt laden, maar in dit geval is binnen 100 km in Oberhausen weer een SuC, dus gewoon Zevenaar voorbijrijden.
Het is wel vervelend dat dit soort domme routes gemaakt wordt. Als je op X zit zou je dat eens kunnen plaatsen met Elon getagd.
LigeTRy schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:37:
[...]

Zeker niet strict, soms kijk ik op de kaart of er bijvoorbeeld eentje verderop zit als ik denk dat ik dat wel haal :9. Ook vertrek ik wel eens eerder dan m'n "charging goal" als ik zie dat de snelheid afneemt en ik klaar ben met wachten. Hierbij wel wetende dat de dichtheid van SuC's hoog genoeg is om niet in de problemen te komen, en anders maar een keer een 3rd party charger.
Uberprutser schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:47:
[...]

Altijd zelf kijken waar de volgende SuC is, ik sla er meestal 1 over en heb dan nog 10% of iets ipv 20%. Staan er best wel wat achterelkaar als je richting Oostenrijk gaat. Wel zo mijn favorieten (v3 SuC met Dirndls bij het hotel/restaurant Weiberbrunn en een deurmat als schnitzel), Oberhonnefeld vanwege de Norma (cheap ass supermarkt) maar ook de te vermijden zoals de SuC Irxleben (altijd wel een stall defect, V2 en de meest gore koffie en toiletten...)

Anyway, gewoon even kijken wat er als volgene lader is, soms ook een v3 ipv v2 bijvoorbeeld. Overigens lijkt dit gedrag nu wel over te nemen en kiest steeds vaker voor een SuC met lage SOC.
Tot nu toe alleen thuis geladen, dus moet nog even in de praktijk gaan ervaren hoe dit onderweg gaat. Ik vind het verder ook geen probleem om de twee keer per jaar dat ik wat verder rij de accu wat verder te ontladen.

Het is alleen even wennen en uitzoeken hoe het straks in de praktijk gaat. Als ik de route aanhoudt die de Tesla heeft gepland, dan neem ik aan dat de auto de accu al gaan opwarmen, terwijl ik dan doorrijd. Dat soort dingen moet ik gaan ervaren.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
[...]

Gewoon even verder kijken? Ik vind dit niet gewoon. Met 100% en dan na 23 minuten al bij een lader stoppen doet niemand natuurlijk, maar zijn batterij wordt al wel voor niks voorgeconditioneerd.

Hier mag wel even wat AI / Grok tegenaan gegooid worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Giga op 24-04-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30

Ja dat is een beetje hoe het systeem werkt. Je kun dan vaak het beste zelf gokken wat slim lijkt en soms past hij dan slim aan. Het kan ook dat hij je naar een hele treurige SuC stuurt. Dus ik plan het meestal gewoon via ABRP, die is ook wat exacter in de verwachtte aankomst percentages (bij mij)

Nadeel is inderdaad dat hij al de accu gaat opstoken in het begin

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 24-04-2024 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

JohanB schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:20:
[...]

Ja dat is een beetje hoe het systeem werkt. Je kun dan vaak het beste zelf gokken wat slim lijkt en soms past hij dan slim aan. Het kan ook dat hij je naar een hele treurige SuC stuurt. Dus ik plan het meestal gewoon via ABRP, die is ook wat exacter in de verwachtte aankomst percentages
Exacter ligt dus ook aan de auto die je rijdt :9
Onze M3SR+ zonder warmtepomp en volle bepakking is drama in vakantieperiodes.

Maar dan is ABRP wel weer heerlijk om wat meer functies zelf in te stellen en wat vaker stops en zekerheden in te bouwen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
CrashOne schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:05:
Tot nu toe alleen thuis geladen, dus moet nog even in de praktijk gaan ervaren hoe dit onderweg gaat. Ik vind het verder ook geen probleem om de twee keer per jaar dat ik wat verder rij de accu wat verder te ontladen.

Het is alleen even wennen en uitzoeken hoe het straks in de praktijk gaat. Als ik de route aanhoudt die de Tesla heeft gepland, dan neem ik aan dat de auto de accu al gaan opwarmen, terwijl ik dan doorrijd. Dat soort dingen moet ik gaan ervaren.
Precies dit, ervaring opdoen. Inmiddels kan je heel europa door zonder veel na te moeten denken over waar te laden. Ik heb ook al een paar keer met 1% gestaan aan een SuC omdat ik het gedrag van mijn auto ken en hoe ver ik kan doorrijden.
Giga schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:13:
[...]

Gewoon even verder kijken? Ik vind dit niet gewoon. Met 100% en dan na 23 minuten al bij een lader stoppen doet niemand natuurlijk, maar zijn batterij wordt al wel voor niks voorgeconditioneerd.

Hier mag wel even wat AI / Grok tegenaan gegooid worden.
Als jij een normale rijder bent en nog net het verschil weet tussen benzine en electra is het een prima algoritme. Voor mijn vriendin is het super want die wordt nogal warm van onder de 20% rijden, net als vrienden van mij. Zelf durf ik wel wat verder te gaan dan die 20% als ondergrens en vaak sta ik ook langer stil dan wat wordt aangegeven (want die eerdergenoemde schnitzel zit er pas in als mijn auto van 5 naar 99% is geladen).

[ Voor 33% gewijzigd door Uberprutser op 24-04-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Ah, nice, ABRP kende ik nog helemaal niet, maar wat een verschil alleen al in reistijd. Daarnaast ook geen stops van 45 minuten, die ik in de Tesla routeplanner wel kreeg.
Ja, zoals anderen aangeven: even zelf in ABRP plannen. Je kunt dan de Supercharger die hij voorstelt invoeren in je navigatie als volgende bestemming en dan gaat hij ook voorverwarmen.

Mijn ervaring is overigens dat de laadtijd die de Tesla navigatie aangeeft heel erg conservatief is.

Tip: ABRP kun je ook in de browser van de Tesla openen. Dan heb je die route er ook naast als referentie en hoef je niet met je telefoon in de weer.

En inderdaad: malle planningen om na 20 minuten al te gaan laden kun je gewoon negeren. Tenzij je in een omgeving met heel weinig Superchargers bent...

Verder niet teveel stressen over laad- en reistijd. Waarschijnlijk is de auto sneller klaar dan je denkt en moet je opeens je koffie achterover gieten om weer door te gaan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:43

bert pit

asdasd

Ik laat Tesla de initiële planning doen en kijk soms handmatig of ik een verdere SuC kan halen. Of trap wat dieper in, de laatste tientallen km voor de geplande SuC.
Maar ik zeg erbij: ik hou in mijn vrije tijd volstrekt niet van plannen, dus zeer content met hoe het standaard in de auto werkt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Uberprutser schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:39:
[...]

Precies dit, ervaring opdoen. Inmiddels kan je heel europa door zonder veel na te moeten denken over waar te laden.

[...]

Als jij een normale rijder bent en nog net het verschil weet tussen benzine en electra is het een prima algoritme. Voor mijn vriendin is het super want die wordt nogal warm van onder de 20% rijden, net als vrienden van mij. Zelf durf ik wel wat verder te gaan dan die 20% als ondergrens en vaak sta ik ook langer stil dan wat wordt aangegeven (want die eerdergenoemde schnitzel zit er pas in als mijn auto van 5 naar 99% is geladen).
Ook een 'normale' rijder wilt met 100% niet al na 23 minuten aan de lader hoeven maar gewoon de eerste volgende snellader voorgeschoteld krijgen waar hij rondt 20% aankomt. Dat zijn er legio, maar niet allemaal van Tesla uiteraard. Ik besef dat dit voor velen zelfs ketterij is, maar dit is gewoon weer zo'n voorbeeld van het trechtervoeren van SuC wat gewoon anno 2024 eigenlijk gewoon echt niet meer kan.

[ Voor 2% gewijzigd door Notna op 24-04-2024 15:19 . Reden: Woordgebruik als dit is niet nodig ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:29
Giga schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:45:
[...]

Ook een 'normale' rijder wilt met 100% niet al na 23 minuten aan de lader hoeven maar gewoon de eerste volgende snellader voorgeschoteld krijgen waar hij rondt 20% aankomt. Dat zijn er legio, maar niet allemaal van Tesla uiteraard. Ik besef dat dit voor velen zelfs ketterij is, maar dit is gewoon weer zo'n voorbeeld van het trechtervoeren van SuC wat gewoon anno 2024 eigenlijk gewoon echt niet meer kan.
Nu weten we het wel |:(

Het werkt nu eenmaal zo en je kan er over blijven typen of het laten en accepteren of meld het via een serviceverzoek bij Tesla, misschien hebben ze er zelf nog niet aan gedacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 24-04-2024 15:20 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Tesland kan achteraf een trekhaak monteren op de nieuwe Model 3 Performance Highland, weet iemand zit hoe het trekgewicht op kenteken van de M3P.

Wanneer een trekhaak mogelijk is ga ik de bestelling voor mijn M3 RWD omzetten :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Rogar schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:49:
[...]

Nu weten we het wel |:(

Het werkt nu eenmaal zo en je kan er over blijven typen of het laten en accepteren of meld het via een serviceverzoek bij Tesla, misschien hebben ze er zelf nog niet aan gedacht.
Overbodig; alles wordt gelogd kwa navigeren. Zodra jij een ander laadpunt selecteert weet Tesla dit. Is daar al lang bekend waar de problemen zitten. Oplossen is ook geen kwestie van kunnen maar willen. knip

[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 24-04-2024 15:20 . Reden: Taalgebruik ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 22:42
Klopt, al heb ik gemerkt dat als je in Duitsland flink doortrapt, voorverwarmen niet meer nodig is. In dit specifieke geval kan je ook de laadstop na 20 min verwijderen (en eventueel een andere handmatig toevoegen via het bliksemschichtje)

Gaat helemaal goedkomen, kijk anders ook even in
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Genoeg ervaringen, vrijwel niemand meer die echt in de problemen komt op een grote trip. Fijne Reis!

[ Voor 3% gewijzigd door LigeTRy op 24-04-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10
Giga schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:53:
[...]

Overbodig; alles wordt gelogd kwa navigeren. Zodra jij een ander laadpunt selecteert weet Tesla dit. Is daar al lang bekend waar de problemen zitten. Oplossen is ook geen kwestie van kunnen maar willen. knip
gebruik lekker ABRP.

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 24-04-2024 15:21 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Knip

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 24-04-2024 14:12 . Reden: Overbodige reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 24-04-2024 14:12 . Reden: Niet laten uitlokken ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 24-04-2024 14:13 . Reden: Don't feed the troll ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Net even gaan kijken naar een 3 en een y. Even spontaan langs gegaan dus geen proefrit. Vind vooral de 3 enorm mooi. Alleen stoel goed gezet zoals ik wil zitten, daarna achterin gaan zitten en klem met mijn knieën tegen de stoel. Tja. Als ik geen kinderen zou hebben zou ik het denk ik wel weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Davidrrr schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:12:
Net even gaan kijken naar een 3 en een y. Even spontaan langs gegaan dus geen proefrit. Vind vooral de 3 enorm mooi. Alleen stoel goed gezet zoals ik wil zitten, daarna achterin gaan zitten en klem met mijn knieën tegen de stoel. Tja. Als ik geen kinderen zou hebben zou ik het denk ik wel weten.
Ga jij zo vaak achter jezelf zitten dan ? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tspawn
Ja als je tieners hebt, kom je op de Y uit. Die van mij zitten als koningen achterin de Y.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
DennusB schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:14:
[...]

Ga jij zo vaak achter jezelf zitten dan ? ;)
Mijn zoon is nu 155 of zo. Maar 12. Die is straks mijn lengte. Andere optie in kader van omdenken is ik in de 3 en de rest in de kia station en dan gewoon zo op pad >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:01
Giga schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:53:
[...]

Ga je nou weer beginnen? We weten het inmiddels wel wat je mening hierover is. Geen reden om hier anderen te gaan lopen uitmaken voor "geMuskt" lijkt me? Ga die strijd lekker voeren richting de mensen die er echt wat aan kunnen doen, ipv ons ermee vervelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 24-04-2024 15:21 . Reden: Quote aangepast ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giga
Davidrrr schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:19:
[...]

Mijn zoon is nu 155 of zo. Maar 12. Die is straks mijn lengte. Andere optie in kader van omdenken is ik in de 3 en de rest in de kia station en dan gewoon zo op pad >:)
Voor hetzelfde dilemma gestaan en de Y is gewoon de praktische auto van de twee. Helaas vond ik deze gewoon niet mooi en dus voor de Highland gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Giga op 24-04-2024 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Giga schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:45:
[...]

Ook een 'normale' rijder wilt met 100% niet al na 23 minuten aan de lader hoeven maar gewoon de eerste volgende snellader voorgeschoteld krijgen waar hij rondt 20% aankomt. Dat zijn er legio, maar niet allemaal van Tesla uiteraard. Ik besef dat velen hier helemaal geMuskt zijn en voor sommigen dit zelfs ketterij is, maar dit is gewoon weer zo'n voorbeeld van het trechtervoeren van SuC wat gewoon anno 2024 eigenlijk gewoon echt niet meer kan.
Ja, in de app gebeuren er soms rare dingen, in de auto zelf is het dynamisch en beter. Ik ben nog nooit naar een Suc gestuurd met meer dan 30% SOC bij aankomst.
Ik klasseer je klacht dus onder : "Things that never happened".

En verder... we weten het nu wel. Kans is groot dat het in een update wel eens verandert. Dat heb je dan weer wel bij Tesla, als ze een fout maken doen ze af en toe wel eens een correctie om het op te lossen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

Herkenbaar. Ik ging kijken met de intentie een 3 te kopen. Een maandje later had ik een Y staan. Ik heb ook nog even zitten twijfelen om een normale ice station voor de vrouw erbij te kopen maar ach, als je met een Y al je "problemen" kunt oplossen.. Naast de kinderen nemen we ook nog wel eens de hond mee. En een trekhaak op de Y brengt ook net iets meer mogelijkheden. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:29:
[...]

En verder... we weten het nu wel. Kans is groot dat het in een update wel eens verandert. Dat heb je dan weer wel bij Tesla, als ze een fout maken doen ze af en toe wel eens een correctie om het op te lossen.
Ik hoop het. De auto is voor mij echt uitstekend, rijdt heerlijk. Snelste navigatiesysteem waar ik ooit mee gewerkt heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
[...]

Wel zo mijn favorieten (v3 SuC met Dirndls bij het hotel/restaurant Weiberbrunn en een deurmat als schnitzel),
Dat klinkt niet heel erg aantrekkelijk, een deurmat als schnitzel. Of bedoel je schnitzels als deurmatten? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giga schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:50:
[...]

Ik hoop het. De auto is voor mij echt uitstekend, rijdt heerlijk. Snelste navigatiesysteem waar ik ooit mee gewerkt heb.
En denk je nu niet dat die snelheid er ook komt doordat Tesla bij de planning gebruikt maakt van zijn eigen laadnetwerk?
Ik heb zelf al gezien dat een laadpunt verandert door de bezettingsgraad.

En laat ons de kerk in het midden houden. Ik heb laadplanning misschien een keer of 10 nodig .. per jaar.
Maar ik geniet elke dag van een snelle berekening en visualisatie.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinoo027
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 12:28
Maasluip schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:15:
[...]

Daarom vind ik het ook zo vreemd dat er nu een SuC in Venray gebouwd wordt. Dat voegt vrijwel niets toe op die in Horst. Goed, ik heb ook al eens zitten kijken en er is weinig te vinden waar je een SuC zou kunnen bouwen. Beuningen zou een ideale locatie zijn, verkeer van de A73 en niet ver van de A50 maar er is daar niets waar je normaal een SuC neer zou zetten.
Maar voor mij zou Cuijk een betere locatie zijn. Daar is geen hotel maar wel een McDo, KFC en Subway.
Daar bij de Mac en KFC in Cuijk zit wel degelijk een Van der Valk met grote parkeerplaats; zou ideale plek zijn, net onder Nijmegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

pinoo027 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:09:
[...]

Daar bij de Mac en KFC in Cuijk zit wel degelijk een Van der Valk met grote parkeerplaats; zou ideale plek zijn, net onder Nijmegen!
Oh ja, net iets verder dan ik aan het kijken was :D Wel wat ver weg om tijdens het laden even naar een van de fastfoods te gaan. Maar je kunt natuurlijk ook altijd afhalen.

Ja, dan snap ik helemaal niet waarom ze nu in Venray aan het bouwen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:30
Lekker dan, 2 schroeven in mijn band vandaag, Anwb komt zo.

Zijn deze erin gedraaid? Lijkt mij niet gezien een op zijn kop erin zit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NYw2-CmbdyQZoVHEnRDnOKMeZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOiwmfGwSHLmX8HiCmsF5nWj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 24-04-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 24-04-2024 15:22 . Reden: Vooral niet op reageren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 20:51
Maasluip schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:33:
[...]Ja, dan snap ik helemaal niet waarom ze nu in Venray aan het bouwen zijn.
Mag ik vragen of ze in Venray al daadwerkelijk werken aan een SuperCharger en zo ja, op welke locatie dat is ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De eerste 4 MY's zijn op kenteken gezet met het nieuwe typegoedkeuringsnummer (e4*2007/46*1293*35) die naar verluidt van HW4/AP4 zouden moeten zijn voorzien. Of de eigenaars zich even kunnen melden in dit forum ter verificatie :) De eerste is zo te zien de eerste MY Long Range RWD op NL kenteken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6dWEbgs5EDyBFcpRKaLbJbvYe0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vkt4jzsGsMtkQAFt1fCQx3Zh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 24-04-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
pdidi schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:29:
De eerste 4 MY's zijn op kenteken gezet met het nieuwe typegoedkeuringsnummer (e4*2007/46*1293*35) die naar verluidt van HW4/AP4 zouden moeten zijn voorzien. Of de eigenaars zich even kunnen melden in dit forum ter verificatie :)
[Afbeelding]
Hoe kom je aan een excel lijst met kentekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

De eerste 4 MY's zijn op kenteken gezet met het nieuwe typegoedkeuringsnummer (e4*2007/46*1293*35) die naar verluidt van HW4/AP4 zouden moeten zijn voorzien. Of de eigenaars zich even kunnen melden in dit forum ter verificatie :)
[Afbeelding]
Zou raar zijn als dat ding hier al 2 weken op de weg is en er nog niemand eentje heeft gespot in Duitsland.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Megat schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:17:
[...]

Mag ik vragen of ze in Venray al daadwerkelijk werken aan een SuperCharger en zo ja, op welke locatie dat is ?
Bij Asteria, en ja ze zijn aan het bouwen. Dit is 10 april, toen werd er nog over "nog een week" gesproken dus het zal niet lang meer duren.

Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/img_20240410_171531-jpg.1037337/
Als ik het goed zie daar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

tinusterror schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:35:
[...]

RDW opendata denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:53:
[...]

En denk je nu niet dat die snelheid er ook komt doordat Tesla bij de planning gebruikt maakt van zijn eigen laadnetwerk?
Ik heb zelf al gezien dat een laadpunt verandert door de bezettingsgraad.
Vast en zeker. Een route genereren in ABPR doet er ook een stuk langer over dan wanneer je daar enkel palen van Tesla als voorkeur in opvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
RvV schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:37:
[...]

Zou raar zijn als dat ding hier al 2 weken op de weg is en er nog niemand eentje heeft gespot in Duitsland.
De eerste staat nog op eigenaar type "autobedrijf" (Tesla?). De andere 3 op "lease-maatschappij". Dus weet niet of ze al daadwerkelijk op de weg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
tinusterror schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:35:
[...]

Kenteken.tv en dan helemaal naar beneden scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Laatst online: 17-09 17:48
[Afbeelding]
Dit waarschijnlijk ook de reden dat de prijzen wat omhoog gaan van de Model Y door HW4 toevoeging lijkt mij/ Dus wie nu besteld heeft alvast krijgt er wellicht een voor de "oude prijs" met HW4. Ik spartel nog steeds tussen RWD LFP en RWD Long Range, maar als je de long range krijgt zal het zeker waarschijnlijk een HW4 zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:13
Alexander1984 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:55:
[...]

Dit waarschijnlijk ook de reden dat de prijzen wat omhoog gaan van de Model Y door HW4 toevoeging lijkt mij/ Dus wie nu besteld heeft alvast krijgt er wellicht een voor de "oude prijs" met HW4. Ik spartel nog steeds tussen RWD LFP en RWD Long Range, maar als je de long range krijgt zal het zeker waarschijnlijk een HW4 zijn. 8)
Een jaar geleden exact hetzelfde dilemma en uiteindelijk voor de LR gekozen. Met de kennis en prijzen van nu zou ik voor de RWD gaan. Vooral omdat je dan ook nog subsidie krijgt.

Bij reizen in Nederland is het mindere bereik absoluut geen issue. Zeker niet omdat ze aanraden de accu bij de LR slechts tot 80% te laden. Bereik speelt eigenlijk alleen bij buitenlandse reizen een rol en dat is max 3 x per jaar. Aanstaande zaterdag reizen we naar de Bourgogne. Zou betekenen dat we dan 2x ipv 1 zouden moeten laden. En dat zou voor mij geen enkel probleem zijn. Is 20 minuten extra reistijd.

[ Voor 3% gewijzigd door sjors123 op 24-04-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Barse87 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:01:
Vorige week woensdag heb ik mijn nieuwe Model 3 opgehaald in Tilburg. Ondanks dat ik meerdere rondjes om de auto heb gelopen om evt beschadigingen te spotten heb ik dit krasje over het hoofd gezien:
[Afbeelding]

Ik weet zeker dat de kras er al vanaf het begin op zat en niet pas op is gekomen nadat ik de auto in ontvangst heb genomen. Heeft het nog zin om hier een service verzoek voor in te schieten of zal ik het herstel uit eigen zak moeten betalen?
Ik zou het zeker 100% gewoon proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
pdidi schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:52:
[...]

De eerste staat nog op eigenaar type "autobedrijf" (Tesla?). De andere 3 op "lease-maatschappij". Dus weet niet of ze al daadwerkelijk op de weg zijn.
Even mezelf quoten. Deze Z-057-HV is extra interessant. Want volgens de specs is dit een Y5LR: een RWD met een Long Range Battery (LG M50)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRssnhB-1CxqIKV63k-Grjm-Mn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qdtitEWiedDS5Rx8qF6EiRSh.png?f=fotoalbum_large

En check it out: Catalogusprijs staat op € 46.990,-. Kleur is Wit, dus dat zal dan de basic MY LR RWD prijs zijn

[ Voor 10% gewijzigd door pdidi op 24-04-2024 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
Giga schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:08:
[...]

Ik zou het zeker 100% gewoon proberen.
Je quote een post van augustus 2023... Denk niet dat ze daar nog iets aan gaan doen bij Tesla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:59
Alexander1984 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:55:
[...]

Wat houd de HW4 toevoeging in eigenlijk als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Neco75 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:16:
[...]

Wat je er van gaat merken? In praktijk blijft het grotendeels beperkt tot hogere reolutie camera beelden. Niet dat de huidige echt slecht zijn, maar de HW4 camera's hebben veel meer pixels en zien er wel wat beter uit.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Neco75 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:16:
[...]

Volgens mij voornamelijk betere (resolutie) camera's:
https://www.notateslaapp....s-in-quality-and-hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:56
Waarom zit er eigenlijk een extra plaat/houder achter de Tesla kentekenplaathouder?
Mooi is anders.

Als het niet echt een functie heeft van de week er maar eens afklussen.
Bijkomende voordeel, ik vermoed dat ik dan mYn eigen kentekenplaat met de achtercamera niet meer zie :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_PQXXt4kEg_pikwrb1EUlKNzAE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e8vTHt1w5L6dDb9RdSyUWha8.png?f=fotoalbum_large

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
RaRo74 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:26:
Waarom zit er eigenlijk een extra plaat/houder achter de Tesla kentekenplaathouder?
Mooi is anders.

Als het niet echt een functie heeft van de week er maar eens afklussen.
Bijkomende voordeel, ik vermoed dat ik dan mYn eigen kentekenplaat met de achtercamera niet meer zie :*)

[Afbeelding]
Ik zou zeggen; haal m eraf en check it.. Kunnen wij nadien wellicht volgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
RvV schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:19:
[...]

Wat je er van gaat merken? In praktijk blijft het grotendeels beperkt tot hogere reolutie camera beelden. Niet dat de huidige echt slecht zijn, maar de HW4 camera's hebben veel meer pixels en zien er wel wat beter uit.
HW4-camera's hebben ook een breder zichtveld, betere kleurechtheid en beter zicht in het donker.
Afbeeldingslocatie: https://www.notateslaapp.com/images/news/2023/hw4-camera-comparison-1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV

RvV

Giga schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:29:
[...]

HW4-camera's hebben ook een breder zichtveld, betere kleurechtheid en beter zicht in het donker.
[Afbeelding]
Eens. Alleen jammer dat de HW3 camera smerig is in die screenshot voor een vergelijking. Dan krijg je namelijk die wazige plekken.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17

Is dat in de auto, of op de Tesla.app? De app zit er nog wel eens naast, in de auto is het wel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RvV schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:32:
[...]

Eens. Alleen jammer dat de HW3 camera smerig is in die screenshot voor een vergelijking. Dan krijg je namelijk die wazige plekken.
Idd. Dat beeld is wel beroerd. Bij mijn Model Y is het beeld echt prima. HW4 zou me echt niks kunnen boeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:56
beyazz06 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:29:
[...]

Ik zou zeggen; haal m eraf en check it.. Kunnen wij nadien wellicht volgen >:)
Dat is precies het plan :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:38:
[...]

Idd. Dat beeld is wel beroerd. Bij mijn Model Y is het beeld echt prima. HW4 zou me echt niks kunnen boeien.
Ook ik denk dat hw4 cameras voor het rijden, interpretatie autopilot etc niks toevoegen. Ooit wel voor fsd maar dat is in EU vrees ik nog ver weg. Tegen de tijd dat echte autonomie mogelijk is heb je weer cameras die nog hogere resolutie en fps (nodig) hebben.
Mogelijk is hw4 qua cameras wel interessanter als je ooit dashcam beelden nodig hebt/sentry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Inspired schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:38:
[...]

Dat scheelt want retrofitten is niet mogelijk. Ik vond het verschil substantieel genoeg tussen de M3H en de Y.
[Video: HW3vsHW4]

[ Voor 9% gewijzigd door Giga op 24-04-2024 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Weet iemand hoe je met een Android toestel (OnePlus) geautomatiseerd de wifi hotspot aan kan laten gaan als ik mijn MY in stap en uit laat gaan als ik uit stap?
Wil het even proberen nu mijn maand connectivity verlopen is. Kijken of het voldoet en anders neem ik het maandelijkse 10 euro abbootje maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Allewijn schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:51:
[...]

Ook ik denk dat hw4 cameras voor het rijden, interpretatie autopilot etc niks toevoegen. Ooit wel voor fsd maar dat is in EU vrees ik nog ver weg. Tegen de tijd dat echte autonomie mogelijk is heb je weer cameras die nog hogere resolutie en fps (nodig) hebben.
Mogelijk is hw4 qua cameras wel interessanter als je ooit dashcam beelden nodig hebt/sentry.
Het is ook meer dan camera's alleen. https://www.autopilotrevi...ling-out-to-new-vehicles/

Een beetje hetzelfde denk ik straks als met de Intel vs Ryzen GPU in de auto. Boeit misschien allemaal niet toen de Ryzen kwam en men nog op een Intel zat (boeien boeien boeien). Tot dat die ene nieuwe update er niet meer voor komt of enkel helemaal uitgekleed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allewijn schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:59:
Weet iemand hoe je met een Android toestel (OnePlus) geautomatiseerd de wifi hotspot aan kan laten gaan als ik mijn MY in stap en uit laat gaan als ik uit stap?
Wil het even proberen nu mijn maand connectivity verlopen is. Kijken of het voldoet en anders neem ik het maandelijkse 10 euro abbootje maar...
https://www.google.com/se...ndroid+automation+hotspot
Pagina: 1 ... 320 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: