Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 321 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.070 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Vandaag een service verzoek ingediend, omdat mijn achterverlichting schijnt te knipperen tijdens het rijden. Zelf moeilijk te constateren, maar al door 2 verschillende mensen op aangesproken. Iemand ook zoiets gehad? Ik ben het niet eerder tegengekomen hier op het forum.

Betreft een MY LR uit maart 2023.

[ Voor 6% gewijzigd door Nosch op 24-04-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-09 17:48
sjors123 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:04:
[...]

Een jaar geleden exact hetzelfde dilemma en uiteindelijk voor de LR gekozen. Met de kennis en prijzen van nu zou ik voor de RWD gaan. Vooral omdat je dan ook nog subsidie krijgt.

Bij reizen in Nederland is het mindere bereik absoluut geen issue. Zeker niet omdat ze aanraden de accu bij de LR slechts tot 80% te laden. Bereik speelt eigenlijk alleen bij buitenlandse reizen een rol en dat is max 3 x per jaar. Aanstaande zaterdag reizen we naar de Bourgogne. Zou betekenen dat we dan 2x ipv 1 zouden moeten laden. En dat zou voor mij geen enkel probleem zijn. Is 20 minuten extra reistijd.
En wat is je rijstijl? Ivm verbruik en accu capaciteit. Hier 130 overdag en in avonden 150 km/h continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:01
Ik heb sinds een aantal weken een vervelend probleem. Als ik een lange route plan, en onderweg wordt er een supercharger bijgevoegd of als ik zelf een supercharger selecteer, dan begint de auto direct al voor te verwarmen. Dus ik zie dan de melding 'voorbereiding batterij voor snelladen"
Het probleem is nu, dat hij de melding al direct bij het wegrijden al laat zien en dat ik duidelijk hoor dat de auto aan het voorverwarmen is (zoemgeluid onder uit te auto) Maar dit is dus al twee uur voordat ik bij de supercharger aankom! Ik zie het ook in het Energieverbruiksoverzicht dat de auto aan het voorverwarmen is en dat het range kost. Ik weet zeker dat dit nieuw gedrag is, een aantal maanden geleden deed de auto dit niet.
Herkent iemand dit probleem? Ik heb gebeld met Tesla, maar die herkennen het niet. Zou het met mijn S3XY-buttons te maken kunnen hebben?

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Heb je de sexy buttons ontkoppeld en geprobeerd te reproduceren?
Reboot?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Nosch schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:21:
Vandaag een service verzoek ingediend, omdat mijn achterverlichting schijnt te knipperen tijdens het rijden. Zelf moeilijk te constateren, maar al door 2 verschillende mensen op aangesproken. Iemand ook zoiets gehad? Ik ben het niet eerder tegengekomen hier op het forum.

Ik had dat ook toen ik en de SEXY commander de achterlichten had geactiveerd bij Dagrijverlichting. Ik heb dat uitgezet, ik weet alleen niet zeker of het nu goed is, ik rijd nooit achter mij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:13
Allewijn schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:59:
Weet iemand hoe je met een Android toestel (OnePlus) geautomatiseerd de wifi hotspot aan kan laten gaan als ik mijn MY in stap en uit laat gaan als ik uit stap?
Wil het even proberen nu mijn maand connectivity verlopen is. Kijken of het voldoet en anders neem ik het maandelijkse 10 euro abbootje maar...
Ik gebruik deze app naar volle tevredenheid:
https://play.google.com/s...ls?id=com.jiq.autohotspot

Qua UI niet heel spannend, maar het doet zijn werk! Enige irritante is dat na het in D zetten de WiFi handmatig weer aan moet worden gezet in de auto, maar dat kan niet anders.

Voor mij voorlopig nog even geen Premium Connectivity!

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pewill schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:00:
Ik heb sinds een aantal weken een vervelend probleem. Als ik een lange route plan, en onderweg wordt er een supercharger bijgevoegd of als ik zelf een supercharger selecteer, dan begint de auto direct al voor te verwarmen. Dus ik zie dan de melding 'voorbereiding batterij voor snelladen"
Het probleem is nu, dat hij de melding al direct bij het wegrijden al laat zien en dat ik duidelijk hoor dat de auto aan het voorverwarmen is (zoemgeluid onder uit te auto) Maar dit is dus al twee uur voordat ik bij de supercharger aankom! Ik zie het ook in het Energieverbruiksoverzicht dat de auto aan het voorverwarmen is en dat het range kost. Ik weet zeker dat dit nieuw gedrag is, een aantal maanden geleden deed de auto dit niet.
Herkent iemand dit probleem? Ik heb gebeld met Tesla, maar die herkennen het niet. Zou het met mijn S3XY-buttons te maken kunnen hebben?
Ik heb dat al langer hoor. Volgens mij gewoon gedrag. Ik kan me namelijk voorstellen dat het efficiënter is om gedurende langere tijd op te warmen, waarbij de auto ook meer restwarmte uit de systemen kan gebruiken dan wanneer het voorverwarmen pas een half uur voor aankomst begint op te warmen. De batterij presteert ook beter op iets hogere temperatuur, dus het zal wel helpen de batterij te beschermen.

Dat is althans mijn interpretatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Mackeessie schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:22:
[...]

Ik had dat ook toen ik en de SEXY commander de achterlichten had geactiveerd bij Dagrijverlichting. Ik heb dat uitgezet, ik weet alleen niet zeker of het nu goed is, ik rijd nooit achter mij zelf.
Goed dat je het zegt, ik had dat ook aanstaan... Nu toch maar uitgezet. Moeilijk bepalen of het nu verholpen is inderdaad. Misschien moeten we eens achter elkaar aan rijden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Jochemp schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:30:
[...]

Ik gebruik deze app naar volle tevredenheid:
https://play.google.com/s...ls?id=com.jiq.autohotspot

Qua UI niet heel spannend, maar het doet zijn werk! Enige irritante is dat na het in D zetten de WiFi handmatig weer aan moet worden gezet in de auto, maar dat kan niet anders.

Voor mij voorlopig nog even geen Premium Connectivity!
Bedankt. Ga ik bekijken. Wel jammer dat het niet helemaal geautomatiseerd werkt.
Bedoel je met handmatig de wifi weer aan zetten na switch in D, op je telefoon of in de Tesla?

En heb je dit wel aan staan? ->
(Afbeelding via google)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P98lnxIOrhmFp3BhRLxsIG96S0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2odsCIvghe11D3o8KcZ9GB8.jpg?f=fotoalbum_large

To use "Remain Connected While in Drive," tap on the WiFi icon and go to WiFi Settings. Choose the WiFi network you'd like to remain connected to while in drive. Then turn on the 'Remain Connected in Drive' option.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
https://teslamotorsclub.c...urs-before-charge.251900/

Is normaal en al lang

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:05
pdidi schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:08:
[...]

Even mezelf quoten. Deze Z-057-HV is extra interessant. Want volgens de specs is dit een Y5LR: een RWD met een Long Range Battery (LG M50)
[Afbeelding]

En check it out: Catalogusprijs staat op € 46.990,-. Kleur is Wit, dus dat zal dan de basic MY LR RWD prijs zijn
Dat is hele interessante info! >:) daarmee lijkt een prijsverhoging van de Y RWD mij ook niet logisch.. immers bij €46.990 (excl. afleverkosten) voor LR RWD is het gat €4k naar de RWD (42.990, excl. kosten) en €3k naar de LR AWD (49.990, excl kosten). Precies dezelfde prijsruimte tussen de modellen als op de Belgische Tesla site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
[...]

Even mezelf quoten. Deze Z-057-HV is extra interessant. Want volgens de specs is dit een Y5LR: een RWD met een Long Range Battery (LG M50)
[Afbeelding]

En check it out: Catalogusprijs staat op € 46.990,-. Kleur is Wit, dus dat zal dan de basic MY LR RWD prijs zijn
Dus dan zijn we er ook achter dat de RWD LR geen LFP batterij heeft?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:32:
[...]

Was dat een vraag dan? Past toch helemaal niet?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:33:
[...]

Was dat een vraag dan? Past toch helemaal niet?
Wat past niet? Voor mij absoluut een vraag als je het over de energiedichtheid hebt van de batterij kunnen ze toch een nieuwere generatie aanboren? Daar hebben we laatst nog een artikel over langs zien komen. Nieuwe generatie LFP batterijen met meer kWh in hetzelfde oppervlak.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55

RvV

Jawel, maar die nieuwe LFP accu's zouden pas eind van dit jaar uitgeleverd worden. De kans was dus heel klein dat er nu al zoiets de fabriek uit zou rollen.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Nosch schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:21:

Maak je gebruik van de S3XY-Buttons?

Ik zag dat het al uitgevogeld is... Het komt doordat de canbus berichten van de Tesla soms conflicteren met die van de Commander.
De frequentie is dan te laag waarop ze verstuurd worden en dan floept er af en toe een "lichten uit" commando tussendoor en gaan ze even uit.

[ Voor 23% gewijzigd door mjvdzwet op 24-04-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
RvV schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:36:
Jawel, maar die nieuwe LFP accu's zouden pas eind van dit jaar uitgeleverd worden. De kans was dus heel klein dat er nu al zoiets de fabriek uit zou rollen.
Dat heb ik gemist. Heb je daar toevallig linkje van? Kan ik even bijlezen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 14:55

RvV

Oekol schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:07:
[...]

Dat heb ik gemist. Heb je daar toevallig linkje van? Kan ik even bijlezen d:)b
Volgens mij was dit hem. "possibly in august"
Een paar maandjes gebruikelijke uitloop dus mijn eigen verwachting is eind 2024. :*)
https://carnewschina.com/...tery-to-launch-this-year/

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

Kan niet, is geen plaats voor de huidige batterijen. Misschien als er nieuwe versies komen dan wel.

[ Voor 13% gewijzigd door k995 op 24-04-2024 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:52
Nosch schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:50:
[...]

Goed dat je het zegt, ik had dat ook aanstaan... Nu toch maar uitgezet. Moeilijk bepalen of het nu verholpen is inderdaad. Misschien moeten we eens achter elkaar aan rijden 😉
Er werd vandaag op de Discord van Enhauto-S3XY nog vermeld dat ze waarschijnlijk deze functie eruit gaan halen in een volgende update tot ze het volledig hebben gefixt….

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
[...]

Inderdaad, maar wel de nieuwe 255 kW motor (ipv de 220 kW motor van de RWD) wat de snellere 0-100 km/u in 5,9 s verklaart (ipv 6,9 s voor RWD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 20:56
Ik kreeg van de leasemaatschappij te horen dat de model Y LR nu in prijs stijgt en mijn offerte dus ook omhoog gaat.. Moet komende weken een bestelling plaatsen.

Weet iemand hoe het nou zit met de prijsverhoging/verlaging voor de model Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:29

GVR

markolino33 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:11:
Ik kreeg van de leasemaatschappij te horen dat de model Y LR nu in prijs stijgt en mijn offerte dus ook omhoog gaat.. Moet komende weken een bestelling plaatsen.

Volgens Arval per vandaag 2000 euro erbij (zowel standard als long range)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
Ik rijd inmiddels een weekje rond met mijn Tesla Model 3 SR+ uit 2019, maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe ietwat teleurgesteld ben in de snellaadprestaties...

Ook inclusief voorverwarmen, bij zowel Fastned (350kW) als Tesla zelf (V2 lader / 1 stekker) krijg ik geen peak boven de 125kW. De gelinkte stalls waren in beide situaties vrij.
Rond de 30% zakt dit al naar 90kW ish terwijl hij hier volgens mij dik boven de 125kW zou moeten kunnen.

Als ik EVDB moet geloven, zou deze auto tot een peak van 170kw moeten kunnen gaan bij een lege, voorverwarmde accu. Dat ie bij de 50% naar 70 kW zakt is wat lager dan het grafiekje toont, maar dat is denk ik binnen een acceptabele marge gezien het weer.

Mijn vorige auto (een Ioniq 2017) deed het ook wat minder snel bij koud weer, maar dat ging om een afwijking van 10% ish, dit is toch wat meer.

Is dit gebruikelijk?
Moet ik langer pre-heaten (was nu ~10min)?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Om over een paar maanden bij de refresh te beweren ‘voor dezelfde prijs als de voorganger’…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mbeen1
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:30
[...]

[Afbeelding]

Tesla Rotterdam had gister al een witte Y RWD Long Range staan. Heb het kenteken niet gezien maar wellicht is dat dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:47
Maasluip schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:41:
[...]

Bij Asteria, en ja ze zijn aan het bouwen. Dit is 10 april, toen werd er nog over "nog een week" gesproken dus het zal niet lang meer duren.
Hartelijk dank voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:01
Bedankt voor de reacties!

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:21
Ik zou een mailtje sturen naar de makers.

Ik ga het denk ik ook doen, vandaag op ap gereden dmc de knob werkt perfect inhalen of uitvoegen knipperlicht aan en daarna bij uitzetten knipperlicht gaat ap er weer op.
Alleen bij mij gaan ook de ruitenwissers naar uit ( ik bedien zelf wel) maar toen ik naar een ander functie van de knob ging , en het regenende begon toch ineens de ruitenwissers te zwiepen.
Helaas door de minimale regen niet echt kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:13
Alexander1984 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:30:
[...]

En wat is je rijstijl? Ivm verbruik en accu capaciteit. Hier 130 overdag en in avonden 150 km/h continue.
Ik houd me redelijk aan de snelheid + een paar kilometer. Gemiddeld verbruik over een jaar is 163w/km

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Armo
  • Laatst online: 18-09 09:12
Vandaag bij SuC Uden een stop gemaakt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eT1uRHXJPJgwktvFYKYKVjtUghs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X61k4TDqb611jal1lR2Vvn79.jpg?f=user_large

En ik dacht dat de straat lader bij mij met 29 cent goedkoop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Allewijn schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:52:
[...]

En heb je dit wel aan staan? ->
(Afbeelding via google)
[Afbeelding]

To use "Remain Connected While in Drive," tap on the WiFi icon and go to WiFi Settings. Choose the WiFi network you'd like to remain connected to while in drive. Then turn on the 'Remain Connected in Drive' option.
Goeie! Deze optie had ik nog niet direct zien staan. Weer een handeling minder _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:01
Richh schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:17:
Ik rijd inmiddels een weekje rond met mijn Tesla Model 3 SR+ uit 2019, maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe ietwat teleurgesteld ben in de snellaadprestaties...

Ook inclusief voorverwarmen, bij zowel Fastned (350kW) als Tesla zelf (V2 lader / 1 stekker) krijg ik geen peak boven de 125kW. De gelinkte stalls waren in beide situaties vrij.
Rond de 30% zakt dit al naar 90kW ish terwijl hij hier volgens mij dik boven de 125kW zou moeten kunnen.

Als ik EVDB moet geloven, zou deze auto tot een peak van 170kw moeten kunnen gaan bij een lege, voorverwarmde accu. Dat ie bij de 50% naar 70 kW zakt is wat lager dan het grafiekje toont, maar dat is denk ik binnen een acceptabele marge gezien het weer.

Mijn vorige auto (een Ioniq 2017) deed het ook wat minder snel bij koud weer, maar dat ging om een afwijking van 10% ish, dit is toch wat meer.

Is dit gebruikelijk?
Ik heb dezelfde, maar preheated neemt behoorlijk veel tijd in beslag. Bij koud weer zoals in deze nachten al snel een half uur of meer. Maar dan haal je die 170 kw ook gewoon echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Telesto schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:02:
[...]

Ik heb dezelfde, maar preheated neemt behoorlijk veel tijd in beslag. Bij koud weer zoals in deze nachten al snel een half uur of meer. Maar dan haal je die 170 kw ook gewoon echt.
Dank! Goed om te horen.

Dan gaan we het morgen gewoon nog een keer proberen. Het is (zoals hierboven gedeeld) immers ook goedkoper om te snelladen dan thuis te laden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thezahir
  • Laatst online: 08-09 14:38
markolino33 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:11:

Per morgen (25 april) schijnt er 2K bij te komen. Bevestigd aan mij door Tesla verkopers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:57
Richh schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:06:
[...]

Dank! Goed om te horen.

Dan gaan we het morgen gewoon nog een keer proberen. Het is (zoals hierboven gedeeld) immers ook goedkoper om te snelladen dan thuis te laden _/-\o_
Inderdaad, minimaal een half uur conditioneren. Maar reken je niet rijk, preheating kost een behoorlijk bak stroom en ook bij het snelladen heb je met verliezen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Maurice- schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:11:
[...]

Inderdaad, minimaal een half uur conditioneren. Maar reken je niet rijk, preheating kost een behoorlijk bak stroom en ook bij het snelladen heb je met verliezen te maken.
I know :) Maar ik vind het wel erg fijn om te weten dat mijn auto in staat is tot wat hij zou moeten doen. Anders niet ik immers op tijd garantie gaan aanspreken :P

Op vakantie is het natuurlijk wel een geniale feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:06
Armo schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:10:

[Afbeelding]

Was koffie komen drinken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Richh schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:14:
[...]

I know :) Maar ik vind het wel erg fijn om te weten dat mijn auto in staat is tot wat hij zou moeten doen. Anders niet ik immers op tijd garantie gaan aanspreken :P

Dat valt op vakantie bar tegen want een volle bepakking en airco aan (geen warmtepomp :X ) betekent al bijna elke 250 kilometer aan de laadpaal hangen met een SR+ uit 2019.

Dan is pre-heating niet altijd wenselijk, maar goed dat is mijn ervaring de afgelopen 4,5 jaar. :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
NightHawk4 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:20:
[...]

Dat valt op vakantie bar tegen want een volle bepakking en airco aan (geen warmtepomp :X ) betekent al bijna elke 250 kilometer aan de laadpaal hangen met een SR+ uit 2019.

Dan is pre-heating niet altijd wenselijk, maar goed dat is mijn ervaring de afgelopen 4,5 jaar. :>
Alles is relatief! Anderhalf jaar geleden heb ik met een Ioniq Electric uit 2017, ruim 3000km door Noorwegen getourd.
Dat was flink plannen en om de 150km laden :+

Zo gezien is precies die 100km extra juist een geschenk. 2 uur rijden van pauze naar pauze vinden wij prima. Sowieso voor die paar keer dat we op vakantie gaan prima te overzien. Juist heel ontspannen rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:57
Richh schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:14:
[...]

ja en met echt lange ritten met meerdere laad stops, ook met koud weer, blijft je accu wel op temperatuur. Dan duurt dat verwarmen niet zo lang

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
thezahir schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:10:
[...]

Per morgen (25 april) schijnt er 2K bij te komen. Bevestigd aan mij door Tesla verkopers.
Prijs is (nog) niet aangepast voor zover ik kan zien.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:59
ZeRoC00L schreef op donderdag 25 april 2024 @ 07:51:
[...]

Prijs is (nog) niet aangepast voor zover ik kan zien.
Klopt, de Model Y RWD Long Range zou ook per vandaag te bestellen zijn, maar ook die zie ik nog niet staan, waar ik wel stiekem op benieuwd was...

Je zou verwachten dat Tesla hun zaakjes op orde zou hebben

[ Voor 8% gewijzigd door Neco75 op 25-04-2024 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:57
Neco75 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:02:
[...]

Klopt, de Model Y RWD Long Range zou ook per vandaag te bestellen zijn, maar ook die zie ik nog niet staan, waar ik wel stiekem op benieuwd was...

Je zou verwachten dat Tesla hun zaakjes op orde zou hebben
De prijsverhoging is toch nooit door Tesla zelf gecommuniceerd? Dat wat medewerkers van SeC's het roepen zegt niets, zij zijn vaak minder op de hoogte dan de gemiddelde Tweaker hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
Richh schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:17:

Is dit gebruikelijk?
De laatste dagen is het weer erg koud, vooral in de nacht en dan is zo'n accupack ook erg koud. 10 minuten voorverwarmen gaat dan weinig doen. Dit is naar mijn inziens dus verklaarbaar. Wat was het percentage op het moment dat je de auto aansloot? En was bij de Tesla lader het maar 1 stekker? Dan is het namelijk een V3 en is delen met de gekoppelde laders niet meer van toepassing.

[ Voor 4% gewijzigd door adjego op 25-04-2024 08:25 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:59
Maurice- schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:17:
[...]

De prijsverhoging is toch nooit door Tesla zelf gecommuniceerd? Dat wat medewerkers van SeC's het roepen zegt niets, zij zijn vaak minder op de hoogte dan de gemiddelde Tweaker hier.
Ik kreeg het te horen via het leasebedrijf. En die waarschijnlijk van de importeur of Tesla Nederland

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste Partner,

Vanaf 25 april zullen alle uitvoeringen van de Model Y, 2.000 euro incl. BTW duurder zijn.
Dit geldt voor de: Model Y RWD, Model Y Long Range AWD en Model Y Performance.

Alle bestellingen tot en met 24 april 23:59 uur, zullen uitgeleverd worden tegen het huidige prijsboek ongeacht eventuele aflever restricties in de toekomst.
De prijswijziging is niet van kracht voor de reeds geplaatste / bevestigde orders.

Tevens zal vanaf 25 April ook de Model Y Long Range RWD in Nederland bestelbaar worden, die zal qua prijs tussen de Model Y RWD en Model Y Long Range in gaan zitten.

[ Voor 47% gewijzigd door Neco75 op 25-04-2024 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
RvV schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:13:
[...]

Volgens mij was dit hem. "possibly in august"
Een paar maandjes gebruikelijke uitloop dus mijn eigen verwachting is eind 2024. :*)
https://carnewschina.com/...tery-to-launch-this-year/
En dat doet CATL daar nog even een schepje boven op. Geen 190Wh/kg maar 205Wh/kg in een LFP batterij.
Mooi hoe technologie zich blijft ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
bokkow schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:15:

Ik ben van plan vrijdag mee te doen aan de Tesla Lightshow aan de Pampushaven in Almere, mochten er meer dat leuk vinden kun je je hier inschrijven.
Ik heb mij opgegeven! Wie volgen er nog meer van dit forum? :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Jochemp op 25-04-2024 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostdz
  • Laatst online: 12:05
Neco75 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:29:
[...]

Ik kreeg het te horen via het leasebedrijf. En die waarschijnlijk van de importeur of Tesla Nederland

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste Partner,

Vanaf 25 april zullen alle uitvoeringen van de Model Y, 2.000 euro incl. BTW duurder zijn.
Dit geldt voor de: Model Y RWD, Model Y Long Range AWD en Model Y Performance.

Alle bestellingen tot en met 24 april 23:59 uur, zullen uitgeleverd worden tegen het huidige prijsboek ongeacht eventuele aflever restricties in de toekomst.
De prijswijziging is niet van kracht voor de reeds geplaatste / bevestigde orders.

Tevens zal vanaf 25 April ook de Model Y Long Range RWD in Nederland bestelbaar worden, die zal qua prijs tussen de Model Y RWD en Model Y Long Range in gaan zitten.
Inderdaad, ik heb ook een soortgelijk bericht gehad via een kennis die bij een grote leasemaatschappij met een A werkt.
Gewoon een gedachtespinsel... ze waren dit van plan om wat afstand met de M3 te creëren, maar nu de M3 dit weekend in prijs is verlaagd is deze verhoging niet meer nodig? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Denk dat ze de vraag naar de y wat willen dempen. In de rest van de wereld wordt de y juist verlaagd. Als meer mensen de 3 kopen gaat die prijs misschien wat omhoog of de y weer wat omlaag lijkt me. Maar wel apart dat de site dan andere prijzen laat zien ja dan dat bericht.

[ Voor 16% gewijzigd door Davidrrr op 25-04-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Oekol schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:35:
[...]

En dat doet CATL daar nog even een schepje boven op. Geen 190Wh/kg maar 205Wh/kg in een LFP batterij.
Mooi hoe technologie zich blijft ontwikkelen.

[Twitter]
Niks zegt dat deze naar tesla komen natuurlijk.
Dat zou op zijn minst toch een aanpassing van de wagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Nogmaals bedankt voor de reacties op mijn constatering dat er gaten in mijn mat vallen. Ik ga eens overleggen met de leasemaatschappij om te zien wat zij er mee willen. volgende is natuurlijk dat de bekleding onder de matten langzaam gaat slijten. Kan me voorstellen dat ze voortijdig in willen grijpen.

Een andere constatering is dat mijn zwarte lijsten rond de ramen vlekkerig worden. Geen idee of dat zomaar gebeurt, door bijvoorbeeld ruitenwisservloeistof komt (maar het is ook bij de achterramen..), of bijvoorbeeld door de wasstraat. Feit is dat het niet weg te poetsen is met water.

Ook hier de vraag of meer mensen dit herkennen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AOR3RxUF-SPodTw9I3wIT83C-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wra6edAibp1FGiSVsv0tLpL9.jpg?f=fotoalbum_large

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:03
coelho schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:18:
Een andere constatering is dat mijn zwarte lijsten rond de ramen vlekkerig worden.
Komt hier regelmatig langs. Schoonvegen met WD-40 schijnt te helpen. Keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
TCMR schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:46:
[...]

Komt hier regelmatig langs. Schoonvegen met WD-40 schijnt te helpen. Keep us posted!
Lees al tijden mee, maar deze heb ik gemist. Dank voor je antwoord! Weet je ook of er een oorzaak bekend is?

edit: WD-40 lijkt inderdaad wat te doen!

[ Voor 6% gewijzigd door coelho op 25-04-2024 09:55 ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Op de BE website staat de LR RWD inmiddels te koop!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQsv9ujcFms1v9XJJRcp8kjEg4E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I0szsFUhJvSX3WibeeiI2j1C.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
EDIT: en op de Duitse site ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwkIZpAaHmQ3WqGt8MGDafpyFC8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ARsNf25WSZokW95CfRyVY2aV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Wat zijn wij Nederlanders eigenlijk bofkonten met het prijsbeleid van de MY hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

thezahir schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:53:
Op de BE website staat de LR RWD inmiddels te koop!
[Afbeelding]
Deze stond er al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Ah, totaal gemist.... Thx.

Die LR RWD is eigenlijk wel een mooie best of both worlds, 600KM WLTP en best goed geprijsd. Wel erg jammer dat ie geen SEPP heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
thezahir schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:57:
[...]

Ah, totaal gemist.... Thx.

Die LR RWD is eigenlijk wel een mooie best of both worlds, 600KM WLTP en best goed geprijsd. Wel erg jammer dat ie geen SEPP heeft.
idd spijtig dat die er een paar maand geleden niet was dan had ik die gekozen ipv een MY LR AWD.
Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:46
Armo schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:10:

[Afbeelding]

Dat is nog goedkoper dan thuisladen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
2 resultaten met wel en niet voorverwarmen, op 17 en 18 april. Voorverwarmen start direct bij vertrek en duurde op de 17de ong. 110 km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40qbOhZLNgIjpcsK1RPR4vAtSQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEyRwAJccYSMz8sPBDQ12P3r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7VJxC_Gj66LBC4zNJC6Kw5XCEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXOha7UQT6foiecf7qhObhvG.jpg?f=fotoalbum_large

Buitentemp ong. 10 graden op beide dagen,
Is mijn 4de elektrische auto en heb nog nooit voorverwarmd. Dit was een test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 18-09 22:35
Is wat mij betreft zeker geen nieuw gedrag.
Vorig jaar op vakantie ook al meegemaakt dat hij heel lang van te voren gaat voorverwarmen. Na 45 minuten hield hij er zelfs weer mee op om 20 minuten voor de stop weer te beginnen.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Gommert69 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:37:
Vorig jaar op vakantie ook al meegemaakt dat hij heel lang van te voren gaat voorverwarmen. Na 45 minuten hield hij er zelfs weer mee op om 20 minuten voor de stop weer te beginnen.
Ik had het gisteren nog (rit Veldhoven - Harderwijk SuC). Het was dan ook koud gisteren met 7C en echt doorrijden lukte ook niet in de spits dus de battery heater (blauwe blokgolf) heeft flink aan gestaan (Y LR AWD).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TI1aKik1yWuW2HwOIarUgi2UYGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5jjMrDs1tOR469et5BGfonzu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:39
Gommert69 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:37:
Werkt voorverwarmen ook zo als je een openbaar laadpunt gebruikt?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 13:20
Gluten Parody schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:10:
[...]

nee je moet echt naar een snellader navigeren. Een openbaar laadpunt is veel te traag dat voorverwarmen invloed heeft.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
adjego schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:24:
De laatste dagen is het weer erg koud, vooral in de nacht en dan is zo'n accupack ook erg koud. 10 minuten voorverwarmen gaat dan weinig doen. Dit is naar mijn inziens dus verklaarbaar. Wat was het percentage op het moment dat je de auto aansloot? En was bij de Tesla lader het maar 1 stekker? Dan is het namelijk een V3 en is delen met de gekoppelde laders niet meer van toepassing.
Het percentage was 10%, en het was idd 1 stekker dus het delen was geen groot probleem.

Maar ik ga het binnenkort in ieder geval gewoon nog eens proberen, mét een goed voorverwarmd pakket :) thnx allen voor de snelle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
  • Laatst online: 11-09 07:25
Kan je bij tesla twee gsm's koppelen? Ik bedoel dan eentje voor telefonie en de andere die bijvoorbeeld via bluetooth audio speelt?

Ik vond het niet meteen. Ik kan telkens maar de ene of de andere kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

bigbuddha schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:31:
Kan je bij tesla twee gsm's koppelen? Ik bedoel dan eentje voor telefonie en de andere die bijvoorbeeld via bluetooth audio speelt?

Ik vond het niet meteen. Ik kan telkens maar de ene of de andere kiezen.
Nee, kan niet.
Kan niet eens mijn prive en zakelijke telefoon tegelijk koppelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Rij nu een kleine week met een MY LR AWD uit '21. Had vóór het ophalen nog niet zo goed op sommige details die de '21 soms wel, en soms niet heeft gelet. Maar ben na een week erg blij met de aanschaf. Dingen die soms in '21 niet zaten, zitten er bij mij wel in. Stuurverwarming, dubbele beglazing vóór, USB in dashboardkastje i.p.v. middenconsole en ook de adaptieve verlichting werkt. Misschien dat het voornamelijk de US modellen waren waar dit (nog) niet in zat. Hoewel dat geen dealbrekers waren is het wel erg fijn dat het er in zit.

Verder herken ik de issues met de ruitenwissers, al is het bij mijn variant nog wel acceptabel. Twee keer bij droog weer éénmaal aan gesprongen, en hij gokt de stand met enige vertraging nog wel goed. Vandaag komt de S3XY knob met 2 extra buttons binnen. Dan ben ik voorlopig wel even uitgewinkeld met accessoires. Enige jammere is dat de vorige eigenaar overal carbon accenten (logo's, spoiler) en de Tesla logo projectie in de deuren heeft toegevoegd. Beetje te patsering.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Overall ben ik er erg blij mee. En wat een ruimte. Ben net in de aanloop naar een verhuizing en er gaat zó gigantisch veel in!

[ Voor 5% gewijzigd door twi op 25-04-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
@twi met een tweedehands uit 2021 heb je dan nog ‘last’ van een verzekering omdat de nieuwwaarde op kenteken hoog is?
(Waren die geen 65k)?
Kan me voorstellen dat je door de nieuwwaarde wat meer premie betaalt dan 1 van 50k ?

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

ZeRoC00L schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:58:
@twi met een tweedehands uit 2021 heb je dan nog ‘last’ van een verzekering omdat de nieuwwaarde op kenteken hoog is?
(Waren die geen 65k)?
Kan me voorstellen dat je door de nieuwwaarde wat meer premie betaalt dan 1 van 50k ?
Dat zal ongetwijfeld ja (65k klopt), ik moest best wel zoeken en kon op weinig plaatsen terecht. Ben uiteindelijk bij ABN uitgekomen n.a.v. een post in dit topic. Die hebben hem gewoon goedgekeurd. Zit door slechts 4 schadevrije jaren op 108 euro p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Dank voor je snelle reactie.
Eerste eigenaar zal flink afgeschreven hebben zeker.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 18-09 22:35
Heb ooit voor mijn Model 3 uit 2019 fellere interieurverlichting gekocht voor in de portieren, kofferbak en voetruimte. Is dit nog steeds dezelfde maat als in de MY? Kortom, kan ik ze tzt overzetten?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
Gluten Parody schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:10:
[...]

Met de sexy knob kan je het wel activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
SpikeHome schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:32:
[...]

Maar het heeft 0 toegevoegde waarde. Je gaat er totaal niet sneller van laden. Die 11kW haal je altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Oekol schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:37:
[...]

Maar het heeft 0 toegevoegde waarde. Je gaat er totaal niet sneller van laden. Die 11kW haal je altijd wel.
dat is waar, maar wel als je naar een andere snel lader gaat die je tesla nog niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
SpikeHome schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:40:
[...]

dat is waar, maar wel als je naar een andere snel lader gaat die je tesla nog niet kent.
Dan moet je het wel, als het kouder weer is, heel ruim van te voren aanzetten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
RvV schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:37:
[...]

Zou raar zijn als dat ding hier al 2 weken op de weg is en er nog niemand eentje heeft gespot in Duitsland.
Hij rijdt al wel rond in Zwitserland:
YouTube: New Tesla Model Y LR RWD 2024 In-Depth Review

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
SpikeHome schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:32:
[...]

Of via voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Vertel eens, hoe doe jij via voice command de auto voorverwarmen? Bij mijn weten kan dat niet.

Of heb je het nu over het via voice besturen van de sexy button / knob? Dan hoort dat meer in het accessoire topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
Oekol schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:40:
[...]

Vertel eens, hoe doe jij via voice command de auto voorverwarmen? Bij mijn weten kan dat niet.

Of heb je het nu over het via voice besturen van de sexy button / knob? Dan hoort dat meer in het accessoire topic thuis.
Een veronderstelling 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:37:
[...]

En toch vind de auto het blijkbaar noodzakelijk om voor te verwarmen.. Heb al vaker thuis gezien dat wanneer ik de auto alvast in prik en plan om bijv. over een uur te gaan laden, dat het begint met voorverwarmen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
beyazz06 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:56:
[...]

En toch vind de auto het blijkbaar noodzakelijk om voor te verwarmen.. Heb al vaker thuis gezien dat wanneer ik de auto alvast in prik en plan om bijv. over een uur te gaan laden, dat het begint met voorverwarmen..
Dat is een heel ander verhaal. Als je plant om te vertrekken verwarmt hij de accu op zodat je maximale regeneratie hebt etc.

Het ging over de accu voorverwarmen om daarna op een AC paal waar je max met 11kW kan laden te gaan laden. Dat is natuurlijk onzin. Voor een random DC paal bij elke merk dan ook is het wel van invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Davidrrr schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:00:
Denk dat ze de vraag naar de y wat willen dempen. In de rest van de wereld wordt de y juist verlaagd. Als meer mensen de 3 kopen gaat die prijs misschien wat omhoog of de y weer wat omlaag lijkt me. Maar wel apart dat de site dan andere prijzen laat zien ja dan dat bericht.
De vraag dempen? Zo goed doet Tesla het toch niet?
Volgens mij willen ze de vraag juist aanscherpen dat doe je IMO niet met een prijsverhoging.

nieuws: Winst Tesla daalt met ruim de helft in eerste kwartaal van 2024

nieuws: 'Tesla ontslaat tien procent van personeel'

[ Voor 33% gewijzigd door Slasher op 25-04-2024 15:12 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:04:
[...]

Dat is een heel ander verhaal. Als je plant om te vertrekken verwarmt hij de accu op zodat je maximale regeneratie hebt etc.

Het ging over de accu voorverwarmen om daarna op een AC paal waar je max met 11kW kan laden te gaan laden. Dat is natuurlijk onzin. Voor een random DC paal bij elke merk dan ook is het wel van invloed.
Neen, niet als ik van plan om te vertrekken.. Stel ik prik m er nu in, maar gezien mijn dynamische elektra contract :*) , wil ik dat het laden om 16:00 begint.. Dan begint ie dus al met voorverwarmen, er is geen sprake van vertrek (iig niet de intentie :-))

Heb het dus een aantal keren gespot, maar wellicht dat er op die keren wel iets aan stond van gepland vertrek en dat ie daarom ging voorverwarmen? Geen idee, zal er eens op letten :9

[ Voor 11% gewijzigd door beyazz06 op 25-04-2024 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:58
Oekol schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:04:
[...]

Bij LFP op laden met 16A vindt er voorverwarmen plaats als de accu koud is, dit maandag nog gezien toen het 5 graden was buiten.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
pretpik schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:14:
[...]

Bij LFP op laden met 16A vindt er voorverwarmen plaats als de accu koud is, dit maandag nog gezien toen het 5 graden was buiten.
Echt voorverwarmen om snel te laden is toch iets anders. Hij probeert de accu dan ruim boven de 40 graden te krijgen om optimale snelheid te krijgen met laden. Dat wordt door de motor(en) gedaan. Wat jij bedoelt wordt door de heatpump gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door winwiz op 25-04-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
beyazz06 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:08:
[...]

Neen, niet als ik van plan om te vertrekken.. Stel ik prik m er nu in, maar gezien mijn dynamische elektra contract :*) , wil ik dat het laden om 16:00 begint.. Dan begint ie dus al met voorverwarmen, er is geen sprake van vertrek (iig niet de intentie :-))

Heb het dus een aantal keren gespot, maar wellicht dat er op die keren wel iets aan stond van gepland vertrek en dat ie daarom ging voorverwarmen? Geen idee, zal er eens op letten :9
Snap 'm nu! Punt is meer dat wanneer je gaat voorverwarmen via de auto met de sexy buttons of navigeren naar SuC om hem daarna aan de AC thuis te zetten meer vergelijkbaar is met: "verwarming thuis aan op standje sauna en alle deuren en ramen open". :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:58
winwiz schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:35:
[...]

Echt voorverwarmen om snel te laden is toch iets anders. Hij probeert de accu dan ruim boven de 40 graden te krijgen om optimale snelheid te krijgen met laden. Dat wordt door de motor(en) gedaan. Wat jij bedoelt wordt door de heatpump gedaan.
Klopt zal vast niet naar 40 graden gaan maar het icoontje in de app laat weldegelijk de melding zien dat de accu wordt verwarmd als het buiten koud is. Doet 'ie overigens volgens mij alleen op 16 ampere laden.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
pretpik schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:23:
[...]

Klopt zal vast niet naar 40 graden gaan maar het icoontje in de app laat weldegelijk de melding zien dat de accu wordt verwarmd als het buiten koud is. Doet 'ie overigens volgens mij alleen op 16 ampere laden.
https://www.reddit.com/r/...rature_for_supercharging/

Depending on your state of charge. At lower state of charge (20-40%) it will warm up to around 30 - 40 degrees celsius and between 85-100% it likes to be around 50 degrees Celsius at that state of charge. There's also different temperatures in which it actively cools the battery and motor, and passively cools the battery and motor (while driving not charging). Also level 1 or 2 charging the minimum temperature for charging is much lower, anywhere from 3 degrees Celsius to 7 or 8 degrees also depending on state of charge. If you drive everyday your batteries should be 5-10 degrees above ambient before driving. I pulled all these stats from scan my tesla (2019 LR 3) and my memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jupinator
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-09 20:08
Vorige week voor het eerst proef wezen rijden in een model y wat een apparaat. Ben wel positief verrast. Nu ben ik me aan het inlezen en kwam ik dit tegen

""Alle Tesla's beschikken over Standard Connectivity. Standard Connectivity is gedurende acht jaar zonder extra kosten bij uw voertuig inbegrepen. Deze periode gaat in op de dag dat uw voertuig als nieuw werd geleverd door Tesla of de dag dat het voertuig in gebruik werd genomen""

Weet iemand wat er gebeurd na deze 8 jaar?
Ben je dan verplicht tot de premium Connectivity van 10 euro per maand?
Snap dat leaserijders hier zo enzo niet naar hoeven kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 15:57
jupinator schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:41:
Vorige week voor het eerst proef wezen rijden in een model y wat een apparaat. Ben wel positief verrast. Nu ben ik me aan het inlezen en kwam ik dit tegen

""Alle Tesla's beschikken over Standard Connectivity. Standard Connectivity is gedurende acht jaar zonder extra kosten bij uw voertuig inbegrepen. Deze periode gaat in op de dag dat uw voertuig als nieuw werd geleverd door Tesla of de dag dat het voertuig in gebruik werd genomen""

Als je een nieuwe gaat kopen dan zou ik me er niet al te druk over maken, ik heb hem privé gekocht het is me dat tientje wel waard voor spotify, netflix enz. :)

Verder heb ik geen idee wat er gaat gebeuren na 8 jaar maar tot die tijd gewoon genieten van de auto. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
jupinator schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:41:

Is redelijk recent al gevraagd, maar volgens mij ook geen antwoord op gekomen.

Houd er rekening mee dat er na 8 jaar geen connectivity actief is, alleen als je premium afsluit.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 20:44
Vandaag een megafile voor mijn kiezen gekregen. Ik zat al in de fnuik en zag pas toen dat ik een half uur file zou hebben. Nochtans ben ik zo goed als zeker dat ik "ooit" instelde dat ik een ander routevoorstel wou krijgen vanaf een besparing van 10 minuten van de voorgerekende route. Die kreeg ik nu zéker niét. Toen ik ging kijken naar de instellingen, stond dat getal op 30 minuten, en dat is met bijna zekerheid nooit wat ik ooit instelde.

Nu vermoed ik dat die instellingen bij de één of andere update kan zijn aangepast/overschreven. Maar dat is maar een vermoeden. En dat zijn ook typisch die dingen die niet expliciet in de versiebeschrijving(en) staan...

Weet iemand hier méér over (vb. zelf proefondervindelijk vastgesteld, of ook al ooit meegemaakt, of met méér kennis dan ons, gewone stervelingen) ? Mijn versie is momenteel 2024.8.9, komende van 2024.8.7, 2024.2.7, 2024.2.6, 2023.44.30.9, 2023.44.30.8, 2023.44.30.5.1, 2023.44.30.1, 2023.44.1, 2023.38.9, 2023.38.6, ...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
flupp schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:09:
Vandaag een megafile voor mijn kiezen gekregen. Ik zat al in de fnuik en zag pas toen dat ik een half uur file zou hebben. Nochtans ben ik zo goed als zeker dat ik "ooit" instelde dat ik een ander routevoorstel wou krijgen vanaf een besparing van 10 minuten van de voorgerekende route. Die kreeg ik nu zéker niét. Toen ik ging kijken naar de instellingen, stond dat getal op 30 minuten, en dat is met bijna zekerheid nooit wat ik ooit instelde.

Nu vermoed ik dat die instellingen bij de één of andere update kan zijn aangepast/overschreven. Maar dat is maar een vermoeden. En dat zijn ook typisch die dingen die niet expliciet in de versiebeschrijving(en) staan...

Weet iemand hier méér over (vb. zelf proefondervindelijk vastgesteld, of ook al ooit meegemaakt, of met méér kennis dan ons, gewone stervelingen) ? Mijn versie is momenteel 2024.8.9, komende van 2024.8.7, 2024.2.7, 2024.2.6, 2023.44.30.9, 2023.44.30.8, 2023.44.30.5.1, 2023.44.30.1, 2023.44.1, 2023.38.9, 2023.38.6, ...
Ik heb die instelling in 2019 op 2 minuten gezet en sindsdien is die niet gewijzigd. Ik zit nu ook op 2024.8.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Zojuist met het vervoeren van een paar planken flinke krassen gemaakt op het deel achter de middenconsole. Kan niet veel hebben...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2D0aady05IHO1JmTsZ0mWUCMZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XC8aQfvXAmuGyHOjSz1uFeeb.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring met het wegpoetsen van zoiets? Of is dat niet te doen? Zou zo'n onderdeel los te kopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen een tesla particulier kopen? Veelal zijn zeker lease via het werk??

Ik twijfel enorm om mijn diesel op te ruimen en iets anders te rijden .. benzine(bmw 330i 4jr oud) of een tesla model3 nieuw.. beide zijn ong 40k

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:17

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Nickrsd schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:34:
Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen een tesla particulier kopen? Veelal zijn zeker lease via het werk??

Ik twijfel enorm om mijn diesel op te ruimen en iets anders te rijden .. benzine(bmw 330i 4jr oud) of een tesla model3 nieuw.. beide zijn ong 40k
Ik heb hem particulier gekocht omdat private lease niet interessant is als je langer dan 7jr met je model 3 wil gaan doen. 2 * 5 jaar leasen versus kopen was bijvoorbeeld een scenario. Het omslagpunt waanneer private leasen iet meer interessant is lag rond 7 jaar. Houd daar dan ook rekening mee dat ik een deel van mijn Tesla aankoop heb gefinancierd en ik ook rentekosten heb meegerekend. Als je niet financiert is kopen veel sneller interessant.

Dat kwam bij mij uit de vrij ingewikkelde en ook betrekkelijke berekening. Je moet dan rekening gaan houden met enorm veel ''wat als'' scenario's. Zo had ik bijv. nooit rekening gehouden met een benzine prijs van structureel boven de 2 euro. En snellaad kosten van nu rond de 0,25 cent per kwh bij Tesla. De benzineprijs is dus veel harder gestegen dan ik dacht, en de laadkosten zijn lager dan verwacht. Zo is snelladen bij Tesla nu goedkoper dan de vattenfall paal in de straat 8)7 Dat maakt de rekensom nu een stuk makkelijker tegenover benzine (of diesel).

Mocht je interesse hebben in mijn redenatie stuur maar een DM :)

[ Voor 20% gewijzigd door spartacusNLD op 25-04-2024 19:41 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:13
Ik ga zaterdag op vakantie en wil eigenlijk nog nieuwe ruitenwissers kopen voor mijn MY. Weet iemand of je die ook direct bij een tesla store zelf kunt kopen ( in mijn geval die in Den Haag)
Pagina: 1 ... 321 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: