Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 315 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.648 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Jeffrey140 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:23:
@Giga nou idd maar mocht die rwd longrange volgende week te bestellen zijn dan is dat wel een verbetering althans dat vind ik dan😂maar heb je niet meer die korting maar ja waar praten we over...🙃
Zoals het er naar uit ziet (maar dat ligt dus aan je leasetarief van je LM, mijn bestelde AWD is gebaseerd op €49.990 actietarief LM) gaat de LR RWD €49.990 kosten.
Fiscale bijtelling wordt alleen een ander verhaal... :F

Lastig lastig moeilijk moeilijk.....ik heb 'gewoon' een AWD besteld. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
RaRo74 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:27:
[...]

Semi-binnenuit.
:X Niet verder vertellen.
🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:16
Jeffrey140 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:57:
Hoi allemaal,

Eind juli loopt mijn leasecontract af. Ik zou kunnen verlengen nog voor half jaar of een jaar.
Ik rij nu nog een kia proceed gt-plus-line.
Nu was ik toch wel weg van de tesla Y. Je vind hem mooi of niet mooi maar ik vind het gewoon wel wat hebben. En zeker gezien de ruimte.
Nu het volgende op dit moment is er nog een korting gaande op de tesla Y rwd en volgende week gaat de Y met 2k omhoog.
Daarnaast komt als het goed is volgende week ook de de Tesla Y longrange rwd beschikbaar in nl om te bestellen. Wat is wijsheid. Wachten of toch gaan voor de standaard rwd. Of misschien wel gaan voor de awd nu nog. Daarnaast is natuurlijk ook de vraag als ik nu bestel of de korting die er nu op zit dan ook blijft. Qua fiscalewaarde zal deze wat ik al las hier toch met 2k omhoog gaan en heb je alleen iets voordeel op het leasebedrag.
Dan hebben we nog de motorrijtuigen belasting. Welke zoals het er nu uitziet vanaf 2026 nog 40% korting is.Kijken naar de Y zou je zonder de 40% korting op +/-130 euro in de maand aan motorrijtuigenbelasting kwijt zijn. Uitgaande van 40% korting kom je uit op 78 euro per maand. Moet je dit bedrag dan optellen bij het totale leasebedrag of reken ik dan verkeerd. Wellicht herkennen jullie dit of is dit al eerder op het forum terug gekomen. Kortom ik ben een beetje zoekende en uiteindelijk moet ik zelf natuurlijk de keuze maken maar dacht wellicht zitten er meerdere mensen met deze vragen. En ja wachten op de juniper wel of niet doen😂 En hoe ervaren jullie het laden tijdens de vakanties qua drukte is dit te doen of zijn er echt wachrijen nu tesla steeds meer niet tesla ook toelaat om te laden.
Korting op de Y? Heb ik wat gemist?
Op website van Tesla zie ik geen aanbiedingen en ook geen voorraadmodellen met 2k korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

SquareOne schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:52:
[...]

Korting op de Y? Heb ik wat gemist?
Op website van Tesla zie ik geen aanbiedingen en ook geen voorraadmodellen met 2k korting.
De verwachting is dat Tesla zijn prijzen met 2k gaat verhogen op alle modellen (in lijn met prijzen in Belgie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:16
twu schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:57:
[...]

De verwachting is dat Tesla zijn prijzen met 2k gaat verhogen op alle modellen (in lijn met prijzen in Belgie).
Aha, lelijk. Ik zit eigenlijk juist op prijsverlagingen te wachten :+ .

Lees juist verhalen over overschotten en overproductie aan de kant van Tesla, maar blijkbaar nog niet genoeg om ze te dumpen.

Eind van Q1 waren er ook al geen kortingen om de cijfers te boosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 18:04
anti elppa schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:40:
[...]

ik ga ook 1x per week de grens over, E19, en het klopt wat je zegt. Is sinds de laatste 1,5 jaar. Vroeger koste het max 5 min. Nu ben ik soms al bij Brasschaat voor ik weer verbinding heb.
Oké, bedankt! "Goed om te horen" dat ik niet de enige ben. Helaas zo'n gevalletje waar de garage niets aan gaat kunnen doen en we er maar mee moeten leven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 22:07

GVR

NightHawk4 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:45:
[...]

Zoals het er naar uit ziet (maar dat ligt dus aan je leasetarief van je LM, mijn bestelde AWD is gebaseerd op €49.990 actietarief LM) gaat de LR RWD €49.990 kosten.
Fiscale bijtelling wordt alleen een ander verhaal... :F

Lastig lastig moeilijk moeilijk.....ik heb 'gewoon' een AWD besteld. :9
Same here! AWD in bestelling, zal wel geleverd worden na de prijsverhoging (volgens LM per 24 april EUR 2000,- verhoging op alle Y modellen.). Leasetarief blijft wel gebaseerd op 49990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2024
@GVR eens maar je bijtelling gaat wel omhoog dan ivm met die 2k verhoging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
SquareOne schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:08:
[...]

Lees juist verhalen over overschotten en overproductie aan de kant van Tesla, maar blijkbaar nog niet genoeg om ze te dumpen.

De prijzen zijn al veel verlaagd hoor, nieuw kostte een model Y 64k in 2021 tegen 2023 was dat 47k en nu 44k.

Goedkoper gaan die niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:40

MrScratch

I am rubber, you are glue

GVR schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:21:
[...]

Same here! AWD in bestelling, zal wel geleverd worden na de prijsverhoging (volgens LM per 24 april EUR 2000,- verhoging op alle Y modellen.). Leasetarief blijft wel gebaseerd op 49990.
Ik heb paar weken geleden via leasemaatschappij besteld en de Y staat al in mijn app zichtbaar als bestelling en ben al door Tesla gebeld om te checken of alle specs okay waren. Dan gaat de auto toch voor de oude prijs geleverd worden, mag ik hopen? Dus ook qua fiscale waarde gelijk aan wat het nu is. Mijn levering is pas halverwege september, dus ik zou een ophoging van de fiscale waarde niet grappig vinden.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey140
@MrScratch zolang deze niet op kenteken staat gaat de fiscale waarde met 2k omhoog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MooieMario
  • Laatst online: 08-09 11:22
En ja wachten op de juniper wel of niet doen😂 En hoe ervaren jullie het laden tijdens de vakanties qua drukte is dit te doen of zijn er echt wachrijen nu tesla steeds meer niet tesla ook toelaat om te laden.
Inmiddels 5 jaar tijdens hoogseizoen met de Tesla op vakantie en heel vaak ook op zwarte zaterdag: 1x 5min kunnen wachten in Le Mans. Mijn ervaring is dat wanneer je niet op de geijkte momenten en route rijdt, je niet tegen problemen aanloopt.

En wanneer bestellen, welk model, wel of niet wachten, lijkt vooral een Tesla dingetje te zijn (schommelende prijzen, interessante facelifts en accugrootte/bereik). Bijna iedereen gaat door dat proces en komt uiteindelijk op een andere plek terecht. Mijn initiële gedachte was een M3 RWD en er staat een MY LR voor de deur 🙈

Alle Tesla modellen zijn meer dan geschikt voor dagelijks gebruik en qua uitrusting scheelt het niet of nauwelijks. Ze zijn erg goed en na een facelift weer (iets) beter (maar soms ook keuzes die niet iedereen waardeert). Bottomline: het maakt weinig uit wat je kiest 😅. Bij mij gaf de ruimte de doorslag boven het betere rijgedrag, en het vermogen vind ik gaaf (al doe ik er weinig mee), want ik wist dat de grotere accu niet nodig is.

Grootste voordeel van nu bestellen = snel in je Tesla rijden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:15
Soms kom ik nog steeds leuke details tegen, zoals vandaag bij het openen van het klimaat menu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anUQ5Rf9t6j5Pu19YYbVyqUuT3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5TwZGRU77NHCkPMhOloUbTw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

schumi1986 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:46:
Soms kom ik nog steeds leuke details tegen, zoals vandaag bij het openen van het klimaat menu.

[Afbeelding]
Dit is toch altijd al zo geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:40

MrScratch

I am rubber, you are glue

Jeffrey140 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:43:
@MrScratch zolang deze niet op kenteken staat gaat de fiscale waarde met 2k omhoog.
Oke, tegenvaller.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:15
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:49:
[...]

Dit is toch altijd al zo geweest?
Dat zal wel, maar 8 maanden na aanschaf vallen mij nog steeds nieuwe dingen in het UI op. Het is gewoon een dood normale melding maar wel leuk dat deze melding precies in het “scherm” staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 22:07

GVR

Jeffrey140 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:30:
@GVR eens maar je bijtelling gaat wel omhoog dan ivm met die 2k verhoging
Klopt, niks aan te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

SquareOne schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:08:
[...]

Die waren op 17 januari al doorgevoerd ;)

En worden volgende week weer teruggedraaid :/

Vergeleken met andere auto fabrikanten zijn het al dumpprijzen :X

[ Voor 3% gewijzigd door NightHawk4 op 19-04-2024 14:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffrey140
Ik ga toch voor de Y RWD SR kan nog net bestellen:P en dan eind juli rijden:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Oekol schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:58:
"Scroll Wheel — When you press the wipers button to view wiper controls, you can now adjust wiper speed by moving the left scroll wheel up or down."

Benieuwd of de linkerscroll wiel dan de snelheid iets beter aan kan passen. Dan alleen standje 1, 2, 3,4.
Scrollwiel zou wel fijner zijn dan hoe het nu werkt (scrollwiel links/rechts duwen). Tot het zover is: ik heb net twee S3XY buttons achter het stuur geplakt voor ruitenwissersnelheid +0.5 en -0.5, want ondanks positieve verhalen over de laatste updates was het deze week weer compleet drama.
Hier ook, maar ik vind het absoluut niet klinken als een geit. Meer een gier (vulture). Ik kan me voorstellen dat de buren inmiddels weleens wat anders willen horen.

Het blijft bijzonder dat de lock sound dus gekoppeld is aan de bestuurdersaccount dat actief is als de auto afsluit. Want dat is bij de meeste mensen Easy Entry. Dus je kunt op je eigen account een gek geluidje zetten, en weer een ander geluidje op dat van je wederhelft, maar jullie zullen beiden de lock sound van Easy Entry horen (dit fenomeen beschreef @Oekol al toen de feature net uit was, die mocht de geit verwijderen... :'().

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 11:15
Hoi allemaal,

Eind juli loopt mijn leasecontract af. Ik zou kunnen verlengen nog voor half jaar of een jaar.
Ik rij nu nog een kia proceed gt-plus-line.
Nu was ik toch wel weg van de tesla Y. Je vind hem mooi of niet mooi maar ik vind het gewoon wel wat hebben. En zeker gezien de ruimte.
Nu het volgende op dit moment is er nog een korting gaande op de tesla Y rwd en volgende week gaat de Y met 2k omhoog.
Daarnaast komt als het goed is volgende week ook de de Tesla Y longrange rwd beschikbaar in nl om te bestellen. Wat is wijsheid. Wachten of toch gaan voor de standaard rwd. Of misschien wel gaan voor de awd nu nog. Daarnaast is natuurlijk ook de vraag als ik nu bestel of de korting die er nu op zit dan ook blijft. Qua fiscalewaarde zal deze wat ik al las hier toch met 2k omhoog gaan en heb je alleen iets voordeel op het leasebedrag.
Dan hebben we nog de motorrijtuigen belasting. Welke zoals het er nu uitziet vanaf 2026 nog 40% korting is.Kijken naar de Y zou je zonder de 40% korting op +/-130 euro in de maand aan motorrijtuigenbelasting kwijt zijn. Uitgaande van 40% korting kom je uit op 78 euro per maand. Moet je dit bedrag dan optellen bij het totale leasebedrag of reken ik dan verkeerd. Wellicht herkennen jullie dit of is dit al eerder op het forum terug gekomen. Kortom ik ben een beetje zoekende en uiteindelijk moet ik zelf natuurlijk de keuze maken maar dacht wellicht zitten er meerdere mensen met deze vragen. En ja wachten op de juniper wel of niet doen😂 En hoe ervaren jullie het laden tijdens de vakanties qua drukte is dit te doen of zijn er echt wachrijen nu tesla steeds meer niet tesla ook toelaat om te laden.
Mijn huidige leasecontract loopt af in november. Stond voor dezelfde keuze als jij en ben voor de Model Y RWD gegaan. De reden is heel simpel. De long range wordt bij dagelijks gebruik aangeraden op te laden tot 80% en de RWD tot 100% (LFP batterij). In dagelijks gebruik is het voordeel van de LR te verwaarlozen. En die één of twee keer dat ik een lange vakantie rit maak, vind ik het geen probleem om een stop extra te maken t.o.v. de LR.

Nu kunnen profiteren van de lage aanschafprijs, volgende week worden alle Model Y's 2k duurder. De nieuwe Long Range RWD zal rond de 48.000/49.000 moeten kosten. In maandlasten scheelt mij dat bijna 100,-netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:50
TCMR schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:09:
[...]

Scrollwiel zou wel fijner zijn dan hoe het nu werkt (scrollwiel links/rechts duwen). Tot het zover is: ik heb net twee S3XY buttons achter het stuur geplakt voor ruitenwissersnelheid +0.5 en -0.5, want ondanks positieve verhalen over de laatste updates was het deze week weer compleet drama.
Elke keer 't zelfde. Bij sommigen een verbetering en inderdaad bij ondergetekende in tijden niet zo slecht geweest. Dus blijft bijzonder.

Edit: overigens is die lock sound voor de auto toch? Ik stelde 'm op profiel vrouw in maar bij mijzelf was die hetzelfde. Krijg 't niet los van elkaar. Maar lease dus wellicht is dat het euvel. We zitten op hetzelfde tesla account en zien ook van elkaar waar we rijden etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Oekol op 19-04-2024 15:35 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:34
Giga schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:54:
[...]

Ik snap alleen niet dat er zo veel mensen hier zijn die dit niet ook zo open zouden willen hebben. Dat biedt toch veel meer vrijheid en juistheid in het voorstellen van de routes? Waarom omrijden omdat Tesla er een SuC neer heeft gezet? Dat is anno 2024 helemaal niet meer nodig. Ik bedoel, wat is nou het praktisch nut van mij laten zoeken op een laadpaal van derden, die kunnen selecteren als bestemming, maar vervolgens niet gaan voorbereiden? Dan moet ik hem anders selecteren. Ik snap niet dat men dat zou gaan proberen recht te praten. 8)7

[...]
Er zijn mensen die de prijs wel belangrijk vinden. Als ik op reis ga en het dubbele moet betalen vind ik dat wel mijn vakantie gevoel verpesten en de SUC locaties zijn vaak prettiger, bij hotels dan. Je zit daar leuker dan bij een benzinestation langs de autobahn. Laden bij Tesla supercharters heeft toch echt mijn voorkeur. Maar zoals al eerder vermeld ieder heeft zijn voorkeur, en wat jij wil, kan nu best maar vereist wat meer handelingen.
Ik denk dat dit onderwerp door jou nu wel genoeg is aangekaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
Oekol schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:33:
[...]
Edit: overigens is die lock sound voor de auto toch?
Volgens mij is het gekoppeld aan bestuurdersprofiel. Wij hebben twee profielen op één Tesla account, maar wel Easy Entry aanstaan. Als je Easy Entry gebruikt, dan krijg je volgens mij dus nooit de lock sound uit je eigen profiel, want als je uitstapt staat ie op Easy Entry. Ik zal het eens gaan testen...

[ Voor 27% gewijzigd door TCMR op 19-04-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:34
CrashOne schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:55:
Ik vind het sluiten van de frunk zo'n brakke ervaring. Heb altijd het idee dat ik de boel aan het vervormen ben.

Hebben jullie ervaring met een oplossing als deze:

https://www.amazon.com/On...c-Automatic/dp/B0CSK1NFZC

Schijnt goed te werken en relatief goedkoop te vinden.
Ik heb deze ingebouwd in mijn Model Y. Werkt perfect, alleen ik heb hem via Alie scheelt de helft.
Maar officieel moeten wij hierover praten in een ander forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Samoerai schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:06:
[...]

Dat zal niet met deze update te maken hebben denk ik. Hier werkt dat allemaal nog prima.
Even de boel gereboot en nu sentry mode het prima. Volgens mij werkte de bewaking ook niet goed.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
TCMR schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:02:
[...]

Volgens mij is het gekoppeld aan bestuurdersprofiel. Wij hebben twee profielen op één Tesla account, maar wel Easy Entry aanstaan. Als je Easy Entry gebruikt, dan krijg je volgens mij dus nooit de lock sound uit je eigen profiel, want als je uitstapt staat ie op Easy Entry. Ik zal het eens gaan testen...
Werkt hier gewoon. Twee profielen op één account en we hebben allebei een andere locksound hoorbaar als we weg lopen. Ik heb 'opgeladen' en vrouw heeft 'getjilp'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:01
Iemand deze melding al eens gehad? Wil maar niet verdwijnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTxIePnT807p_AY7p12QEx29BYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hurbqFIf5VEx4O5ygNn7mV1c.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Allewijn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:33:
[...]
Werkt hier gewoon. Twee profielen op één account en we hebben allebei een andere locksound hoorbaar als we weg lopen. Ik heb 'opgeladen' en vrouw heeft 'getjilp'.
Ja, dat lijkt me logisch. Maar: gebruiken jullie ook het Easy Entry profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
TCMR schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:50:
[...]

Hmm ja dat moet 't zijn. We hebben dezelfde easy entry profiel uiteraard.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:11
Davidas schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:45:

[Afbeelding]
Komt die popup vanzelf? De storing met oranje SOS hebben in ieder geval turkeyhakan en ik. Bij mij is de computer vervangen maar de storing is er nog steeds af en toe. Heb me er bij neergelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Oekol schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:33:
[...]
Elke keer 't zelfde. Bij sommigen een verbetering en inderdaad bij ondergetekende in tijden niet zo slecht geweest. Dus blijft bijzonder.
Heel bijzonder zelfs. Ik heb vandaag in de ochtend en in de middag door de regen gereden en de automatische wissers hebben beide keren gewoon prima hun werk gedaan. Dat was eerder deze week ook al goed, maar vandaag voor mijn gevoel nog beter. Al die tijd voor 2024.8.9 was het echter gewoon echt ruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
TCMR schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:50:
[...]

Sorry dat had ik er bij moeten zetten: JA.
EASY ENTRY staat bij ons allebei aan. Stoel schuift naar achter. Stuur omhoog. Easy entry profiel gaat aan. Dan uitstappen. Weglopen en eigen locksound hoorbaar nav degene die er met zijn/haar telefoon mee verbonden was voordat easy entry actief werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Allewijn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:01:
[...]
Sorry dat had ik er bij moeten zetten: JA.
EASY ENTRY staat bij ons allebei aan.
Ah, mooi. Het moet dus wel mogelijk zijn, ik ga het proberen. De setup is verder hetzelfde als bij jou: geen lease, twee bestuurdersprofielen op één account, Easy Entry ingesteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
Nieuwe vormgeving voor tijdens laden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2oU5NcOeigjR3YbW0uEt9JfNO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcQlXqpifsOPFNr7I7xxgSXU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:13
Oekol schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:34:

[Afbeelding]
Interessant, wat zou die groene balk links inhouden? 🤔

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Jochemp schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:45:
[...]

Interessant, wat zou die groene balk links inhouden? 🤔
Schijnt dat die beweegt. Dus gok dat die 'pulse' bewegingen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57
Oekol schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:46:
[...]

Zoals de Tesla Wall charger vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
GekkeRipper schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:55:
[...]

Zoals de Tesla Wall charger vermoed ik.
Dat is wel de algemene vermoeden op internet lees ik. Lijkt me ook het meest logisch. Wel vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Davidas schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:45:

[Afbeelding]
Ja. van de week, 1 dag gehad. Daarna niet meer.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga

[Afbeelding]
Wat is die 3 onder de +22kw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:07

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Ik wil mn eitje bedienen via mijn apple watch. Ver en ontgrendelen lukt wel via opdrachten. Starten van de Tesla nog niet. Wie heeft hier ervaring mee?
Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

[Afbeelding]
Give it to me now :9

Klopt wel wat ik hier van de week las.. Tesla blijft een soort cadeautje wat je steeds blijft uitpakken.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 09:38
Zijn deze lichte krassen te maskeren met een lakstift denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erTF10LfKHmf02xehQX4TZO1kMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jn0HVXJfKXlkwP5x2ykvhbV7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Giga schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:25:
[...]

Wat is die 3 onder de +22kw?
3 fasen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Oekol schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:46:
[...]

Dat doet ie nu ook maar dan horizontaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWMox87yvztXGPnACpvkE_ZjimU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjKcE8bO0TQ5HkNoRQ5ShVGj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Deze man filmt van boven met een drone en doet een tesla vision overlay. Kijkt leuk weg vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

AI driver is wel interessant idd.
Wat ik op zich wel bijzonder vind .i.t.t. andere park systemen is dat het idd lijkt alsof de tesla denkt en probeert een oplossing te vinden.
i.p.v. een "script" aftrappen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
DarkSide schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:30:
AI driver is wel interessant idd.
Wat ik op zich wel bijzonder vind .i.t.t. andere park systemen is dat het idd lijkt alsof de tesla denkt en probeert een oplossing te vinden.
i.p.v. een "script" aftrappen.
Doet wel hele gekke dingen nog. Die waar je voor een andere auto gaat file parkeren doet die alsnog achteruit inparkeren al file parkerend (terwijl geen auto voor). Beetje overdreven :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

True maar parkeren in een hele krappe ruimte is best knap
en ook langs een stoep die niet recht is.

Volgens mij herkende mijn golf niet eens open ruimtes.
Die moest twee auto's zien om er tussen te parkeren zeg maar.
(nooit echt gebruikt... leuk om te laten zien aan vrienden, maar zelf ben je veel sneller en kan je in krappere ruimtes parkeren)

Maar dit lijkt zo wel meer potentieel te hebben

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Oekol schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:09:
Deze man filmt van boven met een drone en doet een tesla vision overlay. Kijkt leuk weg vind ik.

[Video: Tesla's New Autopark is NEXT LEVEL]
Als dat parkeren ook zonder personen in de auto kan, komt deze toekomstverwachting wel dichterbij. (Hoe de kabel de auto verlaat is dan nog wel even de vraag 😅)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XJzpxhYpIunDApea-PSiL8V7jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hth5RDnapdfaZ35BHoQeShai.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Oekol schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:09:

[Video: Tesla's New Autopark is NEXT LEVEL]
Oef, dat is nog wel echt een stuk minder ver dan ik had verwacht. Dat kost nog wel een paar jaar om bruikbaar/behulpzaam te zijn in NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Maurice- schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:01:
[...]

Als dat parkeren ook zonder personen in de auto kan, komt deze toekomstverwachting wel dichterbij. (Hoe de kabel de auto verlaat is dan nog wel even de vraag 😅)

[Afbeelding]
Wauw! Laatst een filmpje gezien in Amerika dat er een connector is die wanneer je vol gas geeft (wat dus kan met die connector) uit je auto schiet en de laadkabel zelf niet beschadigd. De connector overigens wel.

Het idee was dat wanneer je wordt 'overvallen' in Amerika dat je kan wegrijden. Zonder dat je de pineut bent omdat je moet uitstappen voor je laadkabel. Dat zou doorontwikkeld kunnen worden, maar denk uiteindelijk dat er dan een soort van arm komt aan een SuC en de auto disconnect op een gegeven moment. Er in doen zal dan nog wel manueel gebeuren.

Toffe sector om in te werken wel hoor. Product ontwikkeling is leuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Oekol schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:16:
[...]

Wauw! Laatst een filmpje gezien in Amerika dat er een connector is die wanneer je vol gas geeft (wat dus kan met die connector) uit je auto schiet en de laadkabel zelf niet beschadigd. De connector overigens wel.

Het idee was dat wanneer je wordt 'overvallen' in Amerika dat je kan wegrijden. Zonder dat je de pineut bent omdat je moet uitstappen voor je laadkabel. Dat zou doorontwikkeld kunnen worden, maar denk uiteindelijk dat er dan een soort van arm komt aan een SuC en de auto disconnect op een gegeven moment. Er in doen zal dan nog wel manueel gebeuren.

Toffe sector om in te werken wel hoor. Product ontwikkeling is leuk!
Deze vinding ziet er, naast erotisch, ook iets te kostbaar uit.
YouTube: Charger prototype finding its way to Model S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
eltron schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:56:

Ik zie toch nog een optie om je telefoonscherm naar het Tesla scherm te sturen met de Tesla display app dat ga ik morgen maar eens proberen. In het filmpje is het de standaard maps, maar satelite view moet dan m.i. ook mogelijk zijn. incl verkeersinfo etc.
Als dit werkt hoef ik maar één keer voor mijn connectiviteit te betalen ipv 2x (allen het telefoonabo).
Iemand hier ervaring mee?
Update: deze optie werkt goed, maar ik vind het resultaat mager. De presentatie op het Tesla scherm is nauwelijks groter dan op je telefoon en benut maar een deel van het Tesla scherm.

Als alternatief heb ik gekeken hoe je via Tesla browser Google Maps kunt gebruiken in de Satelite View, met behulp van telefoon hotspot. Dat ziet er een stuk beter uit, eigenlijk precies als met premium connectivity, maar...
Tot en met plannen van een route gaat het goed, maar dan het starten van de navigatie.. Dat wil niet, die knop ontbreekt, waarschijnlijk wegens ontbreken locatie-informatie. Gek genoeg kun je wel bij plannen route aangeven vanaf huidige locatie, maar verder komt dat niet.
Iemand suggesties hoe dit op te lossen?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Maurice- schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:25:
[...]

Deze vinding ziet er, naast erotisch, ook iets te kostbaar uit.
YouTube: Charger prototype finding its way to Model S
Haha nou inderdaad. 1e reactie op 't filmpje die ik lees: "this port would be blurred in Japan" _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Simpel; draadloos laden 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 13:49
Best verkochte modellen maart 2024
De vijf best verkochte modellen in maart 2024 zijn:

Tesla Model Y (aantal: 2.386; marktaandeel: 6,4%)
Tesla Model 3 (1.510; 4,1%)
Toyota Aygo x (1.421; 3,8%)
Volvo EX30 (1.173; 3,2%)
Volvo XC40 (1.172; 3,2%)
Meest geregistreerde EV-modellen maart 2024
De vijf meest geregistreerde EV-modellen in maart 2024 zijn:

Tesla Model Y (aantal: 2.386; marktaandeel: 18,3%)
Tesla Model 3 (1.510; 11,6%)
Volvo EX30 (1.173; 9,0%)
Volvo XC40 (983; 7,5%)
Kia Niro (646; 4,9%)

https://www.rdc.nl/verkoo...eerste-kwartaal-van-2024/

Aardige aantallen voor Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 09:20
De armsteun van mijn M3H geeft soms (als ik er met mijn elleboog) op rust, wat kraakjes. Herkenbaar? Er staat nu 2100 km op. Binnenkort gaat 'ie nog naar Tesla voor wat kleine dingetjes, is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
ChromeFR schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 00:22:
De armsteun van mijn M3H geeft soms (als ik er met mijn elleboog) op rust, wat kraakjes. Herkenbaar? Er staat nu 2100 km op. Binnenkort gaat 'ie nog naar Tesla voor wat kleine dingetjes, is hier iets aan te doen?
Ja, herkenbaar in mijn M3 2023. Maar ik ben er achter gekomen dat het niet de armsteun is, maar de zijkant van de stoel die tegen de armsteun aan komt waardoor je het idee hebt dat die kraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
ChromeFR schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 00:22:
Dit heb ik ook in mijn M3H. Heb het idee dat het wrijving is tussen de schuifklep en de armsteun. Deze rust hier op.

Daarnaast heb ik het miniem in het stuur als je 1 kant naar voren trekt en 1 kant van je af duwt en wat wiebelt.

Ik ben nieuwsgierig naar jouw andere puntjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:33

bert pit

asdasd

Morpheus2003 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:28:
Zijn deze lichte krassen te maskeren met een lakstift denken jullie?

[Afbeelding]
Het lijkt op de foto dat er vuil in de kras zit. Als je dat wegpoetst met een poets schoonmaakmiddel denk ik dat de zichtbaarheid voor het grootste deel weg is. Wat er overblijft en wat je daarna doet is aan jou. Wonderwas van ‘gele merk’ werkt erg goed.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Gisterenavond wat zitten te klooien met diverse apps om via mijn apple watch mijn eitje te bedienen. Het resultaat is da ik “Watch for tesla” heb geïnstalleerd. ( kosten ruim 5 euro) Tot nu toe lijkt deze app zijn werk te doen. Met name wil ik m als sleutel gebruiken. Als reserve in het geval dat mijn Iphone leeg is of vergeten is. Ik wil namelijk nietslepen met een kaart en mijn applewatch heb ik altijd om.
Zijn er menen die deze app in gebruik hebben?
Groet, Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 08:19
[...]

Gas geven jonguhh

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulskersj
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-09 15:31
peerke 1960 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 08:53:
Gisterenavond wat zitten te klooien met diverse apps om via mijn apple watch mijn eitje te bedienen. Het resultaat is da ik “Watch for tesla” heb geïnstalleerd. ( kosten ruim 5 euro) Tot nu toe lijkt deze app zijn werk te doen. Met name wil ik m als sleutel gebruiken. Als reserve in het geval dat mijn Iphone leeg is of vergeten is. Ik wil namelijk nietslepen met een kaart en mijn applewatch heb ik altijd om.
Zijn er menen die deze app in gebruik hebben?
Groet, Peter
Ik ben ook opzoek naar een optie met mijn Apple Watch. Er zijn wel wat apps geloof ik, maar wil ook niet zo maar een app die misschien niet te vertrouwen is. Tesla mag van mij ook wel een watch app maken, lekker handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
hulskersj schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:20:
[...]

Ik ben ook opzoek naar een optie met mijn Apple Watch. Er zijn wel wat apps geloof ik, maar wil ook niet zo maar een app die misschien niet te vertrouwen is. Tesla mag van mij ook wel een watch app maken, lekker handig!
Kans is niet gering schat ik dat zoiets er komt.
https://9to5mac.com/2024/...app-for-apple-watch-elon/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

'Sure' is wel het meest vrijblijvende antwoord wat je kan geven. 'Tuurlijk, kunnen we doen'. Dat gekoppeld met Elon time doet mij niet naar de (virtuele) Apple Store rennen om een watch te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
noo schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:16:
[...]

'Sure' is wel het meest vrijblijvende antwoord wat je kan geven. 'Tuurlijk, kunnen we doen'. Dat gekoppeld met Elon time doet mij niet naar de (virtuele) Apple Store rennen om een watch te gaan kopen.
Begrijpelijk en verstandig, maar dat zal Elontje natuurlijk spreekwoordelijk aan zijn achterste oxideren. Hij stond weer eventjes met Tesla in de connectiviteitspotlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 13:49
En in de US nu price drop van 2 k

https://twitter.com/sawye.../1781511535304577062?s=46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Wordt nu wel een beetje lachwekkend. Vorige week was 't nog 'breaking' dat de kortingen er af gingen. Nu weer de zoveelste prijsaanpassing.

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 20-04-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:00:
[...]

Wordt nu wel een beetje lachwekkend. Vorige week was 't nog 'breaking' dat de kortingen er af gingen. Nu weer de zoveelste prijsaanpassing.
Mja. Vorige maand zouden er ook al verhoging komen. Standaard bangmakerij om de cijfers wat te plussen.

Tesla heeft volume nodig dus de prijs zie ik niet snel omhoog gaan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 09:20
mjvdzwet schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 06:22:
[...]

Dit heb ik ook in mijn M3H. Heb het idee dat het wrijving is tussen de schuifklep en de armsteun. Deze rust hier op.

Daarnaast heb ik het miniem in het stuur als je 1 kant naar voren trekt en 1 kant van je af duwt en wat wiebelt.

Ik ben nieuwsgierig naar jouw andere puntjes.
De andere puntjes:
1. Klik afkomstig van het rempedaal na release van de automatische rem. Best aanwezig en storend. Geeft ook lichte feedback (van de klik) in het stroompedaal als de rem omhoog komt (zie mijn filmpje: YouTube: 20 april 2024)

2. Bestuurdersstoel kraakt links bovenin (rugleuning). Als ik geen audio aan heb, dan hoor je het een beetje kraken. Als ik met mijn handpalm erin druk kan ik het geluid ook reproduceren. Bijrijdersstoel op dezelfde plek(ken) is wel stil, ook als ik er met mijn hand in druk.

2. Bij aflevering zag ik een kleine chip in de lak, dat wordt gefixt als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:14
Hier is al vaker over gesproken maar ben toch benieuwd hoe jullie dit doen:

Laten jullie de Tesla altijd aan de stekker zitten wanneer je thuis komt?
Ik laad eigenlijk maar 1x per week op naar 100% (m3 2024) wanneer de accu rond de 20% is.
Ik lees nu hier op het forum en in de handleiding dat er geadviseerd wordt om hem altijd aan de stekker te laten zitten wanneer je hem niet gebruikt. Als dit echt beter is dan ga ik dat in vervolg ook doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
hantheman schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:22:

Ik laad eigenlijk maar 1x per week op naar 100% (m3 2024) wanneer de accu rond de 20% is.
Ik lees nu hier op het forum en in de handleiding dat er geadviseerd wordt om hem altijd aan de stekker te laten zitten wanneer je hem niet gebruikt. Als dit echt beter is dan ga ik dat in vervolg ook doen.
Gewoon doen wat je deed. Ik doe hetzelfde. Ga je op vakantie voor 3 weken zou ik 'm er wel aanlaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

De adviezen verschillen per type accu. Wat ik zelf doe (non-LFP) heb ik verder toegelicht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic, maar in het kort:
  • Ik heb een weekschema ingesteld in de laadpaal waardoor ik altijd voldoende SoC heb om op werkdagen heen en weer te kunnen naar mijn werk.
  • Op basis van dynamische tarieven wordt altijd het goedkoopste moment gekozen én momenten waarop de stroomprijs negatief is zijn extra laadmomenten
  • Aangezien de lader toch geen stroom doorlaat als niet aan bovenstaande wordt voldaan, staat de auto dus ook regelmatig niet aan de lader op de oprit. Ik ken het laadschema uit mijn hoofd en monitor de dynamische prijzen, dus als ik thuiskom weet ik of ik hem wel of niet aan de lader moet hangen
  • Het laadpercentage staat altijd op 90% ingesteld, dat eigenlijk alleen op zondagmiddag wordt gehaald. De rest van de week fluctueert dit tussen de 15-80% afhankelijk van de dag. Soms wordt er tussendoor een uurtje bijgeladen op basis van het schema, maar nooit zoveel dat die 90% tussendoor ook wordt gehaald.
  • Als er uren met negatieve prijzen zijn, dan gaat de slider naar max 93% en is de gemiddelde SoC voor die week dus wel hoger. Dan kan het wel zijn dat buiten de zondag om de accu ook verder wordt opgeladen.
  • Op vrijdag kom ik altijd met een vrij lage SoC thuis aan (10-20%), zodat er op het goedkoopste moment van de week (doorgaans zondag) veel goedkope stroom in kan.
Klinkt complex, maar de laadpaal regelt dit allemaal. Soms stuur ik handmatig even bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 20-04-2024 14:56 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga

Ik laad hem soms zelfs meerdere weken niet op. M3H RWD. Soms laat ik hem al weer op als ik nog boven de 60% zit. Maar net wat me uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdi
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 12:15
eltron schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:25:
[...]

Tot en met plannen van een route gaat het goed, maar dan het starten van de navigatie.. Dat wil niet, die knop ontbreekt, waarschijnlijk wegens ontbreken locatie-informatie. Gek genoeg kun je wel bij plannen route aangeven vanaf huidige locatie, maar verder komt dat niet.
Iemand suggesties hoe dit op te lossen?
10 euro p/m betalen voor full map navi ;)

Ook al waren er oplossingen dit is allemaal toch heel omslachtig?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:41
Ik ga toch voor een highland. Verschil met de ID7 (en mijn oude M3 LR) is toch best groot. De Highland is gewoon op veel vlakken de betere auto. Bouw kwaliteit tov mijn oude M3 is echt aardig groot. Comfort en geluidsniveau ook echt stevig beter.
Id7 is gewoon te lomp, traag, en teveel old auto. En je moet voor veel zaken nog terug naar de garage....dan ga je gewoon 10 jaar terug in de tijd.

Die stokken, geen radar en de ruitenwisser is echt niet oke. Ik baal daar stevig van. Maar overal is het echt de betere auto.
Stokken ga ik later erin zetten van sexy buttons makers.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giga
anti elppa schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:20:
Ik ga toch voor een highland. Verschil met de ID7 (en mijn oude M3 LR) is toch best groot. De Highland is gewoon op veel vlakken de betere auto. Bouw kwaliteit tov mijn oude M3 is echt aardig groot. Comfort en geluidsniveau ook echt stevig beter.
Id7 is gewoon te lomp, traag, en teveel old auto. En je moet voor veel zaken nog terug naar de garage....dan ga je gewoon 10 jaar terug in de tijd.

Die stokken, geen radar en de ruitenwisser is echt niet oke. Ik baal daar stevig van. Maar overal is het echt de betere auto.
Stokken ga ik later erin zetten van sexy buttons makers.
Ik lees verschillende ervaringen en het zal erom spannen hoe u het gaat ervaren natuurlijk.

Persoonlijke ervaringen (geen garanties):
Ik ben, echt boven verwachting, snel aan de knoppen gewend geraakt voor richting geven. Ik ben nu van mening dat ik het zelfs prettiger vindt dan een stalk want ik heb nu mijn handen altijd aan het stuur. Bij een stalk gaat de hand gewoon van het stuur af.
Als iemand mij dit een half jaar geleden had voorspeld had ik hem toch zeker een beetje uitgelachen. Ik was er huiverig om. Schakelen via stalks heb ik nooit gehad in een auto maar via het scherm had ik meteen 0 moeite mee.

Radar tot nu toe nog niet gemist maar ook nog nooit echt krap hoeven parkeren tot nu toe met de M3H. Kan misschien nog een keer spannend worden. Achteruit rijden met de spiegels (automatisch gekanteld) gaat heel goed en ik ben zelfverzekerd over dat ik mijn velgen niet naar de knoppen parkeer.
Wat ik wel mis is dat de auto niet zelf op de rem gaat bij het parkeren als je te dicht op iets komt. Zou fijn zijn als dit met een update komt.

Automatische ruitenwissers ben ik pas sinds deze week echt te spreken over (echt pas sinds de 2024.8.9 update). Ook vandaag weer goed hun werk gedaan. Was daarvoor bij mij echt bijzonder slecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Giga op 20-04-2024 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:02
Giga schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:32:
[...]

Ik lees verschillende ervaringen en het zal erom spannen hoe u het gaat ervaren natuurlijk.

Persoonlijke ervaringen (geen garanties):
Ik ben, echt boven verwachting, snel aan de knoppen gewend geraakt voor richting geven. Ik ben nu van mening dat ik het zelfs prettiger vindt dan een stalk want ik heb nu mijn handen altijd aan het stuur. Bij een stalk gaat de hand gewoon van het stuur af.
Inderdaad heel persoonlijk want zonder mijn handen van het stuur af te halen tik ik de stalks aan met pink of wijsvinger :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Laatst online: 16-09 16:47
Mensen,

Wat zouden jullie adviseren?
Model Y RWD kleur blauw voor de huidige prijs pakken de LFP variant
Of toch wachten op de nieuwe RWD Long Range die je normaliter laadt tot 80 a 90%.

Ik lees zaken van prijsverhogingen, de RWD LFP valt nog onder de SEPP en het is een particuliere aanschaf. Mochten de rentes nog weer beter worden na 26 april dan is dit ook aantrekkelijk natuurlijk. 6.99% op de LFP en 3.99% op huidige LR AWD maar die hoef ik niet perse te hebben.

Rijstijl: 130 of 150 km/h vaak, rij overdag altijd buiten de spits en daarnaast eigenlijk altijd pas in de avond wanneer het rustig is op de weg en hier kan je nog wel doorrijden in het Noorden van NL. Afstanden vaak niet heel groot maar wel ritjes Adam, Utrecht omgeving en zo nu en dan keer Brussel 3 x per jaar.

Ook met oog op restwaarde, mocht de Juniper nou echt zoveel mooier en beter zijn dan wellicht de Y weer inruilen een nieuwe versie als die er net is of over 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Alexander1984 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:43:
Mensen,

Of toch wachten op de nieuwe RWD Long Range die je normaliter laadt tot 80 a 90%.

Ik lees zaken van prijsverhogingen, de RWD LFP valt nog onder de SEPP en het is een particuliere aanschaf. Mochten de rentes nog weer beter worden na 26 april dan is dit ook aantrekkelijk natuurlijk. 6.99% op de LFP en 3.99% op huidige LR AWD maar die hoef ik niet perse te hebben.

Rijstijl: 130 of 150 km/h vaak, rij overdag altijd buiten de spits en daarnaast eigenlijk altijd pas in de avond wanneer het rustig is op de weg en hier kan je nog wel doorrijden in het Noorden van NL. Afstanden vaak niet heel groot maar wel ritjes Adam, Utrecht omgeving en zo nu en dan keer Brussel 3 x per jaar.

Ook met oog op restwaarde, mocht de Juniper nou echt zoveel mooier en beter zijn dan wellicht de Y weer inruilen een nieuwe versie als die er net is of over 2 jaar.
Als je de extra range regelmatig nodig hebt, dan de LR. Anders de huidige RWD. Je wil niet meer betalen voor iets dat je niet nodig hebt, de huidige RWD heeft ook een prima range en dan ben je goedkoper uit.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Taro schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:49:
[...]

Als je de extra range regelmatig nodig hebt, dan de LR. Anders de huidige RWD. Je wil niet meer betalen voor iets dat je niet nodig hebt, de huidige RWD heeft ook een prima range en dan ben je goedkoper uit.
Het is meer de rijstijl die vrij stevig kan zijn, nu een zuinige diesel gewend die rustig 130 a 150 draait zonder hoog verbruik en dat wil je wel normaal kunnen blijven rijden zonder dat de accu super snel leeg is of te vaak laden onderweg...
Dus 600 op papier en 455 op papier in de praktijk bij deze rijstijl? 350 vs 250 km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Alexander1984 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:43:
Mensen,

Het zou kunnen dat je rijstijl veranderd. Ik reed privé pre-EV ook het liefst 130kmpu+. Nu 110 omdat het verbruik laag houden ook een sportief element met zich meebrengt en het verbruiksverschil echt significant is (zeker vergeleken met een ICE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Alexander1984 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:53:
[...]

Het is meer de rijstijl die vrij stevig kan zijn, nu een zuinige diesel gewend die rustig 130 a 150 draait zonder hoog verbruik en dat wil je wel normaal kunnen blijven rijden zonder dat de accu super snel leeg is of te vaak laden onderweg...
Dus 600 op papier en 455 op papier in de praktijk bij deze rijstijl? 350 vs 250 km?
Je kunt de afstanden die hier staan doorgaans wel aanhouden: https://ev-database.org/nl/auto/1743/Tesla-Model-Y. Bij 130-150 moet je uiteraard nog wel wat extra van de snelweg km's afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16-09 14:03
sanderdi schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:42:
[...]
10 euro p/m betalen voor full map navi ;)

Ook al waren er oplossingen dit is allemaal toch heel omslachtig?
Die € 10,- is niet het grootste probleem, maar meer principieel en technisch: waarom € 10 betalen voor iets wat in principe vrij beschikbaar is en ook in een Tesla zou moeten werken.
En natuurlijk zou ik graag nog meer willen, bijvoorbeeld ook Waze of ABRP kunnen gebruiken.
Ik houd er niet van om door meneer Musk te worden beperkt.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
eltron schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:57:
[...]

Die € 10,- is niet het grootste probleem, maar meer principieel en technisch: waarom € 10 betalen voor iets wat in principe vrij beschikbaar is en ook in een Tesla zou moeten werken.
En natuurlijk zou ik graag nog meer willen, bijvoorbeeld ook Waze of ABRP kunnen gebruiken.
Ik houd er niet van om door meneer Musk te worden beperkt.
Tesla maakt natuurlijk maandelijkse kosten ivm abonnement & dataverkeer, dat heeft weinig met principes te maken. Het Premium abonnement biedt verschillende extra mogelijkheden.

En meneer Musk staat hier los van, het betreft autofabrikant Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Ik heb nu ruim 2 maanden de Y rwd. Ik heb voldoende aan de 300 tot 400 km range. In de praktijk rij je toch niet veel langer dan 2 uur achter een stuk. Dat is nooit meer dan 250 km. En ja wanneer je harder rijdt dan 120/130 dan is de max zeker 250 km range. Ik rij heel rustig (100 max) en heb een verbruik van 14 tot 15 kWh. Dan kom je altijd boven de 350 km range uit. Bedenk dat je een LFP batterij altijd tot 100 % laadt.
Een persoonlijke afweging voor mij is dat hard rijden in Nederland je nauwelijks tijdwinst oplevert, alleen stress.
Mocht je heel en weer willen van Delfzijl naar Breskens dan heb je altijd nog een Supercharger voor een kop koffie, plasje en wat prik.😊
Succes met je afweging
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Maurice- schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:54:
[...]

Het zou kunnen dat je rijstijl veranderd. Ik reed privé pre-EV ook het liefst 130kmpu+. Nu 110 omdat het verbruik laag houden ook een sportief element met zich meebrengt en het verbruiksverschil echt significant is (zeker vergeleken met een ICE).
Ja het laden is gratis dus dat maakt me niet zoveel uit, genoeg panelen liggen en kan altijd overdag laden omdat die dan eigenlijk 5 dagen per week op kantoor stil staat. Maar het meer dat je dit zo gewend bent en je beetje wil kunnen doorrijden waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
peerke 1960 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:05:
Ik heb nu ruim 2 maanden de Y rwd. Ik heb voldoende aan de 300 tot 400 km range. In de praktijk rij je toch niet veel langer dan 2 uur achter een stuk. Dat is nooit meer dan 250 km. En ja wanneer je harder rijdt dan 120/130 dan is de max zeker 250 km range. Ik rij heel rustig (100 max) en heb een verbruik van 14 tot 15 kWh. Dan kom je altijd boven de 350 km range uit. Bedenk dat je een LPF batterij altijd tot 100 % laadt.
Een persoonlijke afweging voor mij is dat hard rijden in Nederland je nauwelijks tijdwinst oplevert, alleen stress.
Mocht je heel en weer willen van Delfzijl naar Breskens dan heb je altijd nog een Supercharger voor een kop koffie, plasje en wat prik.😊
Succes met je afweging
Peter
Dag Peter,
Dank voor de goede input! Ik rij vaak op zeer rustige tijden en dan maakt het nog wel wat uit qua tijdswinst of voor je gevoel laat op de avond na 11 uur vanuit Adam naar het noorden rijden dat je dan 1,5 uur lang bijna wel 130 a 150 km/h kan rijden en dan ook gelijk thuis bent. En verwacht met de long range RWD dat ik bij sommige ritten heen en weer kan komen zonder op de bestemming laden en dan thuis weer volladen of in een streep door en dan in de nacht laden op bestemming. RWD LFP kan dit wellicht ook maar ja 1,5 uur lang 150 rijden hoe snel trek je hem leeg is beetje de vraag? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:33

bert pit

asdasd

Nee hoor, alleen als de prijs laag is (dymanosch contract) of als we op pad moeten.

Maar, altijd kleine beetjes laden is prima. Tot 80% laden is het beste voor NMC batterijen. Dat is dan voor dag dagelijks gebruik. Incidenteel verder laden voor een grote trip is geen probleem.

Als het heet is, is het uitermate slecht om je batterij lange tijd vol te hebben. Gebruik je hem lange tijd niet, hou dan je kabel ingeplugd en zet dan de slider op 50%.

Een LFP batterij is minder gevoelig voor ver doorladen. Hoewel LFP-batterijen al geruime tijd bestaan, zijn ze pas recentelijk populairder geworden voor EV en zullen we wellicht over jaren pas weten wat we nu over de NMC.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Giga schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:32:
[...]
Ik ben, echt boven verwachting, snel aan de knoppen gewend geraakt voor richting geven. Ik ben nu van mening dat ik het zelfs prettiger vindt dan een stalk want ik heb nu mijn handen altijd aan het stuur.
Same, bij proefrit in m3-24 twee keer mis gegrepen maar daarna ging het prima. Bij rotonde het stuur iets anders vasthouden en je kunt tijdig rechtsknipperen voor afslaan.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 08:19
Alexander1984 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:13:
[...]

RWD LFP kan dit wellicht ook maar ja 1,5 uur lang 150 rijden hoe snel trek je hem leeg is beetje de vraag? 8)
Ik verbruik als ik 130+5 rijdt 180-200 Wh/km (buiten temperatuur 5-10 C) dat is zeg maar 5 km per KW/h ruim genomen. Ik gok dat 150 km/h meer richting 225 Wh/km dus ruwweg 4.5 km/KW/h

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
RaRo74 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:42:
[...]

Inderdaad heel persoonlijk want zonder mijn handen van het stuur af te halen tik ik de stalks aan met pink of wijsvinger :*)
Dit dus. Tis gewoon niet veilig, en dan druk ik het nog zacht uit. En ik moet dus juist mijn handen van het stuur halen bij 3 kwart rond op een rotonde, waar ik dat bij stokken niet hoef te doen. Daarom komen 100% zeker die stalks erin. Dat schakelen zou ik mee kunnen leven. Al mis ik de snelheid van van de stokken. Ik wissel in mijn ritjes vaak super snel van rij richting. Dat lukt gewoon niet met dat scherm. ook daar moet je wederom je handen van het stuur halen, plus pakt het scherm gewoon soms mijn commando niet.

Het is gewoon zo zonde, dat de auto op tig vlakken echt heel veel beter is geworden, maar op een paar punten stevig minder is geworden.

Gelukkig komen wat ik nu lees in mei die stokken. Heb de auto pas eind september nodig, dus ruim op tijd.

Oja, al 20x gepost, ruitenwisser zijn nog steeds puin. Op mijn eigen M3 uit 2019, maar ook tijdens proefrit in de highland vandaag.

Ga over 2 a 3 maanden bestellen. Ik wacht zo lang mogelijk, wellicht zijn de stokken dan terug. Of wellicht is de performance dan te bestellen. En anders word het een LR, blauw, 19" en dan laat ik ook weer de ramen blinderen. Mocht het te bestellen zijn tegen die tijd, ook weer acc boost upgrade. Want merkte echt goed het verschil tussen de mijne en de highland vandaag in optrekken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNPyWP82C5R7sVw8Jo0F8hwC6TQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSQfCpKOv3tRyPeH0RNlLJeD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door anti elppa op 20-04-2024 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:52
anti elppa schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:26:
[...]

Dit dus. Tis gewoon niet veilig, en dan druk ik het nog zacht uit. Daarom komen 100% zeker die stalks erin. Dat schakelen zou ik mee kunnen leven. Al mis ik de snelheid van van de stokken. Ik wissel in mijn ritjes vaak super snel van rij richting. Dat lukt gewoon niet met dat scherm. ook daar moet je wederom je handen van het stuur halen, plus pakt het scherm gewoon soms mijn commando niet.

Het is gewoon zo zonde, dat de auto op tig vlakken echt heel veel beter is geworden, maar op een paar punten stevig minder is geworden.

Gelukkig komen wat ik nu lees in mei die stokken. Heb de auto pas eind september nodig, dus ruim op tijd.

Oja, al 20x gepost, ruitenwisser zijn nog steeds puin. Op mijn eigen M3 uit 2019, maar ook tijdens proefrit in de highland vandaag.

[Afbeelding]
Als je hem eind september pas nodig hebt zie ik het ook nog wel gebeuren dat je gelukt hebt qua prijsontwikkelingen, de kans is groot dat in de maanden voor de MY refresh aankondiging er net als bij de M3 stevige voorraad acties komen. Maar goed geen garanties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
EvolutionX schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:31:
[...]

Als je hem eind september pas nodig hebt zie ik het ook nog wel gebeuren dat je gelukt hebt qua prijsontwikkelingen, de kans is groot dat in de maanden voor de MY refresh aankondiging er net als bij de M3 stevige voorraad acties komen. Maar goed geen garanties :P
prijs boeit me niet. Ding is lease en rijd em niet prive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Laatst online: 16-09 18:45
Gluten Parody schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:22:
[...]

Same, bij proefrit in m3-24 twee keer mis gegrepen maar daarna ging het prima. Bij rotonde het stuur iets anders vasthouden en je kunt tijdig rechtsknipperen voor afslaan.
Same, ik durf het bijna niet te zeggen hier op het forum gezien de weerstand tegen de knopjes op het stuur, maar ik vind het na een half jaar echt fijner dan stokken. Zou niet meer terug willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giga
anti elppa schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:26:
[...]

Dit dus. Tis gewoon niet veilig, en dan druk ik het nog zacht uit. En ik moet dus juist mijn handen van het stuur halen bij 3 kwart rond op een rotonde, waar ik dat bij stokken niet hoef te doen.
Ik vind er oprecht niets onveiligs aan in mijn geval. Tesla rijders in een S en X rijden al een tijdje zo dus moest mij ook wel lukken. Was natuurlijk sceptisch voor de eerste keer rijden middels een proefrit maar ik had al snel door dat het mij prima afging. Stuur glijd gewoon door mijn handen heen en ik geef voor mijn gevoel juist tijdiger richting sinds ik met knoppen rij. Ik hoor wel eens dat het op rotondes niet te doen zou zijn en zo. Maar als ik sommige mensen als rally-coureurs over rotondes heen zie gaan of snel gehaast er nog voor willen invoegen, lijkt me dat met stalks ook niet te doen. Ik rijd gewoon heel relaxed en ook gewoon veilig voor mijn gevoel.

Was het voor mij nodig om ze weg te halen? Nee. Valt het mij tegen? Ook nee. Maar het werkt gewoon prima. Ik kan het zelfs met één hand bedienen als ik soms in de andere toch even mijn telefoon nodig heb. 😅

[ Voor 5% gewijzigd door Giga op 20-04-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
anti elppa schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:37:
[...]

prijs boeit me niet. Ding is lease en rijd em niet prive.
Kan zijn dat uw bijtelling daardoor ongunstiger uitvalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Giga schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:47:
[...]

Kan zijn dat uw bijtelling daardoor ongunstiger uitvalt.
lees mijn post nog eens een keer ;)

geen bijtelling of wat voor kosten dan ook omdat ik de auto niet prive rijd.

[ Voor 15% gewijzigd door anti elppa op 20-04-2024 18:12 ]

Pagina: 1 ... 315 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: