Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 316 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.674 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:41
Taro schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:49:
[...]

Als je de extra range regelmatig nodig hebt, dan de LR. Anders de huidige RWD. Je wil niet meer betalen voor iets dat je niet nodig hebt, de huidige RWD heeft ook een prima range en dan ben je goedkoper uit.
Klopt, en de huidige RWD is wel een koopje voor wat je krijgt, zeker als de prijzen nog weer € 2000 omhoog gaan per 26 april en de SEPP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:53

bert pit

asdasd

Ruudboy schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:55:
Geen idee of het al gepost is (search vond niks) maar ik zie dat ze een V4 supercharger aan het bouwen zijn bij de McDo in Oud Gastel (Roosendaal) aan de A17. Zal straks eens kijken hoeveel stalls. Zag er al redelijk ver gevorderd uit.
Volgens de app en de Tesla internetsite is de Supercharger bij Roosendaal inmiddels open.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 20:10
Alexander1984 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:05:
[...]

Klopt, en de huidige RWD is wel een koopje voor wat je krijgt, zeker als de prijzen nog weer € 2000 omhoog gaan per 26 april en de SEPP.
Ik woon ook in het noorden en rij meerdere keren per week naar de randstad en weer terug.

Ik hou ook van doorrijden en met name in de avond (na 19 uur) kun je best wel veel winst halen als je een beetje gas geeft.

Ik heb een LR genomen zodat ik met gangetje van 150-170 zonder bij te laden naar huis kan. En de extra power is ook gewoon lekker om te hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets geks vandaag...

Ik rijd naar de supermarkt, parkeer de auto en ga de winkel in. Ik hoor de auto op slot gaan dankzij de schreeuwende geit (😁).

Tijdens het winkelen krijgt de telefoon (Pixel 7 Pro) een geforceerde update en herstart. OK onhandig, want daardoor was m'n boodschappenlijstje even niet bruikbaar, maar soit...

Anyway, telefoon herstart en na het afrekenen loop ik naar de auto en... de telefoon gaat niet meer van het slot. Openen via de app dan maar, maar bij instappen verbindt de telefoon niet automatisch met de auto. Dus eerst weer prutsen met Bluetooth en handmatig verbinden, dus gelukkig wel thuis gekomen.

Ik heb tot nu toe in 16 maanden nog nooit een probleem gehad met de Phone Key, dus ik heb niet standaard de sleutelpas bij me.

Ik vermoed dat het door de Google update komt, maar alle instellingen lijken in orde. Iemand nog een idee of ervaring hiermee?

Anders ga ik straks even de Phone Key opnieuw proberen in te stellen. Ik hoop dat dan ook de automatische verbinding met de auto weer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:39:
Iets geks vandaag...

Ik rijd naar de supermarkt, parkeer de auto en ga de winkel in. Ik hoor de auto op slot gaan dankzij de schreeuwende geit (😁).

Tijdens het winkelen krijgt de telefoon (Pixel 7 Pro) een geforceerde update en herstart. OK onhandig, want daardoor was m'n boodschappenlijstje even niet bruikbaar, maar soit...

Anyway, telefoon herstart en na het afrekenen loop ik naar de auto en... de telefoon gaat niet meer van het slot. Openen via de app dan maar, maar bij instappen verbindt de telefoon niet automatisch met de auto. Dus eerst weer prutsen met Bluetooth en handmatig verbinden, dus gelukkig wel thuis gekomen.

Ik heb tot nu toe in 16 maanden nog nooit een probleem gehad met de Phone Key, dus ik heb niet standaard de sleutelpas bij me.

Ik vermoed dat het door de Google update komt, maar alle instellingen lijken in orde. Iemand nog een idee of ervaring hiermee?

Anders ga ik straks even de Phone Key opnieuw proberen in te stellen. Ik hoop dat dan ook de automatische verbinding met de auto weer werkt.
Gewoon nog eens rustig kijken/proberen.
Wellicht is het weer 'spontaan' opgelost.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZeRoC00L schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:56:
[...]

Gewoon nog eens rustig kijken/proberen.
Wellicht is het weer 'spontaan' opgelost.
Ja, ik heb het na een uurtje nog eens geprobeerd. Moest de auto even verplaatsen om te gaan laden, maar het werkte nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19
bilgy_no1 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:17:
[...]

Ja, ik heb het na een uurtje nog eens geprobeerd. Moest de auto even verplaatsen om te gaan laden, maar het werkte nog steeds niet.
Telefoon nog een keer handmatig herstarten wil ook vaak helpen. Maar dat een telefoon een geforceerde update doet, beetje bizar. Heb je eerdere meldingen genegeerd dan?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giga
  • Laatst online: 24-04-2024
Hartverlamming eigenlijk van hoe gek die poppen bewegen 💀

[ Voor 28% gewijzigd door Giga op 20-04-2024 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Blommie01 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:21:
[...]

Ik woon ook in het noorden en rij meerdere keren per week naar de randstad en weer terug.

Ik hou ook van doorrijden en met name in de avond (na 19 uur) kun je best wel veel winst halen als je een beetje gas geeft.

Ik heb een LR genomen zodat ik met gangetje van 150-170 zonder bij te laden naar huis kan. En de extra power is ook gewoon lekker om te hebben…
Wat is je verbruik bij continue 150? En gemiddeld over zo'n rit? Dan kan ik beetje terug rekenen hoe vol/leeg je aankomt of wat is jouw ervaring 80% vol en dan haal je het nog makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 15:18
Alexander1984 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:11:
[...]

Wat is je verbruik bij continue 150? En gemiddeld over zo'n rit? Dan kan ik beetje terug rekenen hoe vol/leeg je aankomt of wat is jouw ervaring 80% vol en dan haal je het nog makkelijk?
Ik heb gisteren mijn MY LR opgehaald. Ik zat vandaag op ca. 19,5 kWh/ 100km met snelheid rond 140-145 km/u. Had volle accu, dus dacht even lekker doorrijden. Op de terugweg (gisteren) vanuit Tilburg hadden ze de auto maar voor ca. 200 km opgeladen. Dus reed rond de 100 km/u. Toen zat ik op ca. 17,2 kWh/ 100km. Had wel ontzettend veel tegenwind.

Even praktisch, begon met range 480 km vanochtend. Heb ong 110 km gereden. Lekker rap doorrijden. Stoplichten met name ZOEF ZOEK. Had nog 300 km over toen ik weer thuis was. Dus heb ong 70 á 80 km weggeZOEFT t.o.v. aangegeven range.

Edit: Had hiervoor een M3 LR uit eind 2021. Heb die een jaartje lease gereden. Die is (uiteraard) stukje zuiniger. Nu de MY gekocht, dus moet ook wat zuiniger omgaan eigenlijk, want gaat nu uit eigen zak en niet meer van mijn werkgever :+

[ Voor 12% gewijzigd door Kartale op 20-04-2024 21:33 ]

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Laatst online: 16-09 19:10
Oekol schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:36:
[...]

Gewoon doen wat je deed. Ik doe hetzelfde. Ga je op vakantie voor 3 weken zou ik 'm er wel aanlaten.
Eens; mijn MY RWD mid-‘23 heeft twee maand geleden ruim 5! weken bij de schadehersteller gestaan zonder aan de lader te hebben gehangen; wel degelijk wat degradatie op gedaan bij het inleveren zat ie op 419km bij 100% nu 413km.. wellicht trekt het bij..

Qua laden is het vooral kijken naar het advies (in mijn geval 1x 100 per week) maar ook wat past. Bij mij thuis gaat de kabel over de stoep dus echt aan de paal laten staan is dan ook niet echt een optie voor meer dan een dag(deel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 19:27
Urgent. Net getuige van een ongeluk. Auto schuin voor ons rijdt een fietser van de sokken. Ik zat bij een vriend in de Tesla 3. Zijn de camerabeelden als getuige te achterhalen als je zelf geen actieve partij ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:53
kisik schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:43:
Urgent. Net getuige van een ongeluk. Auto schuin voor ons rijdt een fietser van de sokken. Ik zat bij een vriend in de Tesla 3. Zijn de camerabeelden als getuige te achterhalen als je zelf geen actieve partij ben?
Enkel als je op tijd op het dashcam icoon tikt om beelden op te slaan (of hebt getoeterd, of de airbags zijn uitgeklapt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09 20:48

twu

kisik schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:43:
Lijkt mij dat jullie twee als getuige meer dan voldoende is als bewijslast tegen de bestuurder van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Kartale schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:30:
[...]

Ik heb gisteren mijn MY LR opgehaald. Ik zat vandaag op ca. 19,5 kWh/ 100km met snelheid rond 140-145 km/u. Had volle accu, dus dacht even lekker doorrijden. Op de terugweg (gisteren) vanuit Tilburg hadden ze de auto maar voor ca. 200 km opgeladen. Dus reed rond de 100 km/u. Toen zat ik op ca. 17,2 kWh/ 100km. Had wel ontzettend veel tegenwind.

Even praktisch, begon met range 480 km vanochtend. Heb ong 110 km gereden. Lekker rap doorrijden. Stoplichten met name ZOEF ZOEK. Had nog 300 km over toen ik weer thuis was. Dus heb ong 70 á 80 km weggeZOEFT t.o.v. aangegeven range.

Edit: Had hiervoor een M3 LR uit eind 2021. Heb die een jaartje lease gereden. Die is (uiteraard) stukje zuiniger. Nu de MY gekocht, dus moet ook wat zuiniger omgaan eigenlijk, want gaat nu uit eigen zak en niet meer van mijn werkgever :+
Klinkt goed! Niet gewacht op de RWD Long range dus, maar dit wel netjes qua verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
Alexander1984 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:11:
[...]

Hieronder twee voorbeelden van een sportief ritje overdag en in de avond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdgpW4z1j0Itd9ivVU53x3G30as=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LT2YeJsdHSR6YqKX4lEC714F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYYawbJYqKYRu7ycQk4gmZ8HC8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SVwWjeEAtytr89bREuBa6Ju.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Blommie01 op 20-04-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 15:18
Alexander1984 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:57:
[...]

Klinkt goed! Niet gewacht op de RWD Long range dus, maar dit wel netjes qua verbruik.
Nee, ik zou voor huurkoop gaan. Was een lage(re) rente voor de Long Range. Stond eentje in Tilburg precies zoals ik m wilde. Had een grotere auto nodig, ga binnenkort wat langere ritten met kids doen.

Alsof het universum ons iets wilde vertellen..., dus maar gewoon gedaan. Soms moet je niet teveel nadenken en niet teveel twijfelen. Iets met 'just do it' en nike ofsoo

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Laatst online: 12-09 19:27
twu schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:52:
[...]

Lijkt mij dat jullie twee als getuige meer dan voldoende is als bewijslast tegen de bestuurder van de auto.
Politie vroeg er om. Idd uitgebreid getuigenverslag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:36
jojost1 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:48:
[...]

Enkel als je op tijd op het dashcam icoon tikt om beelden op te slaan (of hebt getoeterd, of de airbags zijn uitgeklapt).
Tesla schijnt toegang te hebben tot de beelden die je niet handmatig hebt opgeslagen. Even een verzoek inschieten maar dat moet je wel zo snel mogelijk na het voorval doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iets geks vandaag...

En toch echt die sleutelkaart mee nemen voor deze gevallen.
Als je mobiel eens echt niet wil sta je daar.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:07

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Vandaar mijn applewatch. Die gebruik ik als backup
Peter

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tommie12 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 23:02:
[...]

En toch echt die sleutelkaart mee nemen voor deze gevallen.
Als je mobiel eens echt niet wil sta je daar.
Ja, dat is inderdaad het advies... Ga hem toch maar meenemen voortaan.

Anyway, heb de oude sleutelkaart verwijderd en opnieuw aangemaakt. Werkt nu weer. Hopelijk blijft het zo...

Ook wel mooi trouwens dat het met een minuutje werk weer gepiept was en er geen trip naar een dealer nodig was...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:56
Ik lees hier al een tijdje mee, maar het is eindelijk zo ver. Sinds vrijdag ben ik een hele trotse bezitter van een Tesla Model 3 SR+ uit 2020 _/-\o_

Desondanks heb ik direct een vraag waar ik niet echt een antwoord op kan vinden.

Wie heeft er ervaring met een Galaxy Fold (5) icm de het 'oude' pre refresh interieur?

Ik heb nu dus geen QI charger, maar een plastic klepje waarin ik usb kabels met een 90 graden hoek kan plaatsen. Daarna plaats je weer een kapje over de kabels heen. Dat wil prima, maar dichtgeklapt is de Fold te dik, waardoor hij niet volledig over de USB-C connector kan schuiven.

Een langere USB-C stekker zou het oplossen, maar die is natuurlijk niet te vinden...

Of het hele ding vervangen door een Aliexpress QI pad. Maar is dat een succes? Of krijg ik dan (icm Flitsmeister) een kokend toestel?
Als het wel aan te raden is; welke QI pad bevalt goed?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 08:19
Autopilot niet goed genoeg? Wat denk je van Openpilot? Werkt nu ook op Tesla YouTube: Openpilot on Tesla Model Y: Installation & Review

[ Voor 22% gewijzigd door winwiz op 21-04-2024 07:42 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:28
Iets geks vandaag...

Mijn vrouw heeft precies hetzelfde. Sinds 2 weken geen toegang meer met haar Pixel 7a en ze kan de auto niet starten. Hopelijk komt Google met een fix. Helaas zijn er meerdere issues tussen de Pixel en Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:07
Richh schreef op zondag 21 april 2024 @ 01:28:
Ik lees hier al een tijdje mee, maar het is eindelijk zo ver. Sinds vrijdag ben ik een hele trotse bezitter van een Tesla Model 3 SR+ uit 2020 _/-\o_

Desondanks heb ik direct een vraag waar ik niet echt een antwoord op kan vinden.

Wie heeft er ervaring met een Galaxy Fold (5) icm de het 'oude' pre refresh interieur?

Ik heb nu dus geen QI charger, maar een plastic klepje waarin ik usb kabels met een 90 graden hoek kan plaatsen. Daarna plaats je weer een kapje over de kabels heen. Dat wil prima, maar dichtgeklapt is de Fold te dik, waardoor hij niet volledig over de USB-C connector kan schuiven.

Een langere USB-C stekker zou het oplossen, maar die is natuurlijk niet te vinden...

Of het hele ding vervangen door een Aliexpress QI pad. Maar is dat een succes? Of krijg ik dan (icm Flitsmeister) een kokend toestel?
Ik heb 4 jaar terug meteen deze erin gezet. Werkt tot op de dag van vandaag nog steeds perfect:

https://www.tesland.com/nl/middenconsole-oplader-model-3/

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
adwin84 schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:01:
[...]

Mijn vrouw heeft precies hetzelfde. Sinds 2 weken geen toegang meer met haar Pixel 7a en ze kan de auto niet starten. Hopelijk komt Google met een fix. Helaas zijn er meerdere issues tussen de Pixel en Tesla.
Met de Pixel 8 (vooralsnog) geen problemen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewone Model 3 nu 2k voordeliger? Ik heb er geen nodig maar zou er bijna één bestellen voor deze prijs. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:32
Inspired schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:16:
Gewone Model 3 nu 2k voordeliger? Ik heb er geen nodig maar zou er bijna één bestellen voor deze prijs. :)
Ik dacht alleen in US. Net ff gekeken. Verhip!
Donderdag net prive m3 besteld, cancellen en dan nieuwe bestellen... Zelfs met 500eur voor aanbetaling veel goedkoper. Iemand ander advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heinemancp schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:20:
[...]

Donderdag net prive m3 besteld, cancellen en dan nieuwe bestellen... Zelfs met 500eur voor aanbetaling veel goedkoper. Iemand ander advies?
Doorgaans past Tesla het aan voor lopende bestellingen. Anders gewoon ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
Heinemancp schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:20:
[...]

Dat hoeft niet, ze verrekenen het gewoon. Zeker zolang je auto nog niet geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Oh, en hij was al zo goedkoop. Kun je er een ander kleurtje of de betere velgen bij doen voor bijna hetzelfde geld als voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Giga schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:22:
[...]

Oh, en hij was al zo goedkoop. Kun je er een ander kleurtje of de betere velgen bij doen voor bijna hetzelfde geld als voorheen.
Ja, dat is ook mooi. Rode kleur met 19 inch en je krijgt nog SEPP op die config nu. Base voor 39k. Nice hoor. Instap Golf met automaat kost al meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Laatst online: 10:24

s3n

Ik ga hem morgen ophalen. Wat is het advies om te doen / die korting te krijgen? Bellen of daar vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
s3n schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:32:
Ik ga hem morgen ophalen. Wat is het advies om te doen / die korting te krijgen? Bellen of daar vragen?
Je kunt ff vragen maar doorgaans krijgt iedereen binnen 14 dagen na een verlaging de korting terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Richh schreef op zondag 21 april 2024 @ 01:28:

Ik heb ook een 2020 model en uiteindelijk voor deze gegaan.
Had nog wat tegoed op Amazone. Gebruik hem echter met een NP1.

Is zo te installeren. En werkt perfect.
Telefoon kan soms idd wel warm worden.(wat zowat bij alle laders gebeurt volgens mij als ze niet gekoeld worden) Daarom heb ik niet beide aangesloten. Kan ik hem verplaatsen.
Heb verder ook gewon FM draaien Meestal met scherm uit en dan alleen geluid.
Verder gewoon tevreden over. Auto instappen, telefoon er op liggen en gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inspired schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:41:
[...]

Je kunt ff vragen maar doorgaans krijgt iedereen binnen 14 dagen na een verlaging de korting terug.
Dat was vorig jaar alleen het geval voor privé aankopen. Dus als @s3n zakelijk koopt kan hij het beter voor levering regelen met Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:01:
[...]

Dat was vorig jaar alleen het geval voor privé aankopen. Dus als @s3n zakelijk koopt kan hij het beter voor levering regelen met Tesla.
Was niet alleen vorig jaar. Is altijd zo. Voor een zakelijke aankoop geld dit inderdaad niet. Dacht dat het wel bekend zou zijn qua wet kopen op afstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Laatst online: 10:24

s3n

bilgy_no1 schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:01:
[...]

Is ook een privé aankoop. Dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
adwin84 schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:01:
[...]

In mijn geval was het eenvoudig opgelost door gisteravond de Telefoonsleutel te verwijderen en opnieuw aan te maken. Vanochtend gecheckt en het werkt nog.

Verder eigenlijk nooit gedoe met de combinatie Pixel 7 Pro en Tesla. Ik denk dat de update iets in het Bluetooth profiel van de telefoon heeft bijgewerkt waardoor de auto hem niet meer herkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 13:11
Ge
wone Model 3 nu 2k voordeliger? Ik heb er geen nodig maar zou er bijna één bestellen voor deze prijs. :)
Nice! I.c.m. de prijsverlaging van Model Y in US eerder deze week lijkt het toch wel erg vreemd dat Model Y in NL dan vanaf donderdag ineens €2k duurder zou worden :/
Tenzij Berlijn al tijdje op max demand draait en de vraag niet aan kan, maar daar lijkt het gezien de stroom voorraad modellen toch niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Blommie01 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:01:
[...]

Hieronder twee voorbeelden van een sportief ritje overdag en in de avond.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat een M3 of een MY? LR toch? Valt me nog best tegen qua verbruik 216 Wh/km bij 105 km/h. Had je windtegen of koud of regen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Joostdz schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:13:
[...]

Nice! I.c.m. de prijsverlaging van Model Y in US eerder deze week lijkt het toch wel erg vreemd dat Model Y in NL dan vanaf donderdag ineens €2k duurder zou worden :/
Tenzij Berlijn al tijdje op max demand draait en de vraag niet aan kan, maar daar lijkt het gezien de stroom voorraad modellen toch niet op
Ik hoop nog 2K voordeliger }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joostdz schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:13:
[...]

Ik geloof er ook niet zo in. Misschien kleine verhoging wanneer de refresh er is maar 2k erbij voor het huidige model zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
JohanB schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:31:
[...]

Is dat een M3 of een MY? LR toch? Valt me nog best tegen qua verbruik 216 Wh/km bij 105 km/h. Had je windtegen of koud of regen oid?
MY LR.

En dit zijn gemiddelde snelheden over de gehele afstand ;)

Ik heb de gereden snelheden er niet bij gezet maar die sluiten aan bij de vraag van @Alexander1984

[ Voor 14% gewijzigd door Blommie01 op 21-04-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
[...]

Tesla neemt continu op (tijdens rijden), maar bepaalde events kan je versleutelen zodat ze niet overschreven worden. Hetzelfde als wat een externe dashcam in het algemeen doet.

Afhankelijk van hoeveel opslagruimte je hebt, kunnen de beelden dus beschikbaar zijn, alleen zal je moeten zoeken. Bij 'versleutelen' worden ze in een aparte folder geplaatst.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
Weet iemand hoe je dashcam beelden op slaat op het moment dat je in Park staat? De auto in drive zetten en dan op de dashcam button klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Beelden zijn vaak ook terug te halen als je niet hebt opgeslagen. Probeer een undelete tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Model RWD 3/Y hadden ondanks de facelift geen prijsverschil.
Dat is nu recht getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

EAP schijnt afgeschaft te zijn… lekker dan als je dat voor 6k hebt gekocht. Elon blijft mensen die de auto eerder hebben gekocht maar ‘naaien’.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:34
hmr schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:46:
EAP schijnt afgeschaft te zijn… lekker dan als je dat voor 6k hebt gekocht. Elon blijft mensen die de auto eerder hebben gekocht maar ‘naaien’.
EAP is og steeds te koop hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Mackeessie schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:52:
[...]

EAP is og steeds te koop hoor.
In de US niet meer.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
Maar daar is FSD nu van 12k naar 8k gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Waaruit schijnt dit te zijn afgeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
waarom maak jij je daar zo druk om?
Heb je het gekocht?

[ Voor 24% gewijzigd door lighting_ op 21-04-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

lighting_ schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:59:
[...]

waarom maak jij je daar zo druk om?
Heb je het gekocht?
Zo nee. Ben jij de woordvoerder van deze consumenten?
Voor 71k een model Y gekocht ja. En ben nu daar wel beetje zuur van. Dat de auto harder afschrijft dan modellen die ik eerder heb gehad. Ja een auto is geen investering. I know, maar als ik dit had geweten…

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:34
Maurice- schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:56:
[...]

Daar was EAP bijna ook 8000,- dus dan biedt FSD veel meer voor die prijs, niemand wil dan nog EAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Mackeessie schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:01:
[...]

Daar was EAP bijna ook 8000,- dus dan biedt FSD veel meer voor die prijs, niemand wil dan nog EAP.
Je kan een fsd upgrade kopen voor 2k in de US nu.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
hmr schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:01:
[...]

Voor 71k een model Y gekocht ja. En ben nu daar wel beetje zuur van. Dat de auto harder afschrijft dan modellen die ik eerder heb gehad. Ja een auto is geen investering. I know, maar als ik dit had geweten…
Het is zuur. Dat klopt.
Nogmaals waar maak jij je daar zo druk over?
VW heeft ook alle klanten genaaid met hun tsfi motor. Klanten moesten de reparatie zelf betalen die gewoon
niet goed was ontwikkeld.
Zijn toen non VW eigenaren in de pen geklommen om hun ongenoegen te uiten?

[ Voor 6% gewijzigd door lighting_ op 21-04-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2024
Als je nu een Tesla model Y hebt besteld. Wat gaat dit dan doen voor je leaseprijs en fiscale waarde. Lm besteld de auto maar jij tekend met werkgever een gebruikersovereenkomst en wg de leaseovereenkomst. Iemand dit al gehad dat je de auto hebt besteld en hij wordt goedkoper. In principe heb je een overeenkomst afgesloten dus ja gaan Tesla en lm dan tegemoet komen. Of blijft alles gelijk zoals ook de fiscale waarde ondanks dat deze bijv 2k goedkoper is geworden en maakt het dan nog uit als Leasecontract al getekend is en de auto nog niet bij tesla is besteld door lm. Of heeft lm dan voordeel en jij als leaserijder pech. Want blijkbaar bij prijs hoger zoals aangekondigd zou de 24ste het omhoog gaan zou je gewoon nog de oude prijs houden zoals deze nu staat. Notmaals als je een auto koopt en je ziet op tv dat ie ineens goedkoper is dan heb je volgens mij ook pech want je hebt een koopovereenkomst gesloten.. kortom goedkoper en deze situatie heb ik nog nirt gezien🫣Dacht gooi hem er even in🙃

[ Voor 21% gewijzigd door Jeffrey140 op 21-04-2024 11:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hmr

hmr

lighting_ schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:03:
[...]

Het is zuur. Dat klopt.
VW heeft ook alle klanten genaaid met hun tsfi motor. Klanten moesten de reparatie zelf betalen die gewoon
Whataboutism lijkt me niet heel zinvol hier. Zoals ik zeg, IK vind het helemaal bagger dat de auto nu nieuw stuk minder kost en mijn huidige auto dus echt een klap minder waard is geworden binnen 2 jaar, veroorzaakt door constant wisselend prijsstellingen acties. Kan er niets aan doen, maar dit zorgt ervoor dat ik niet snel nog een tesla koop. Wellicht niet het geluid dat de Tesla dan wilt horen, maar het forum is niet alleen om Elon de lucht in te prijzen toch🫣

Je lijkt te suggereren dat ik geen Tesla heb.. lees even goed.

[ Voor 3% gewijzigd door hmr op 21-04-2024 11:09 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
lighting_ schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:03:
[...]

Het is zuur. Dat klopt.
Mja, wat moeten ze dan? Moeten ze dan de prijs te hoog houden omdat het anders zuur is voor mensen die het duurder hebben gekocht? Dat werkt misschien voor een luxe merk als Ferrari, Porsche, Rolex of Hermes maar niet voor een commoditeit als een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Giga schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:07:
[...]

Mja, wat moeten ze dan? Moeten ze dan de prijs te hoog houden omdat het anders zuur is voor mensen die het duurder hebben gekocht? Dat werkt misschien voor een luxe merk als Ferrari, Porsche, Rolex of Hermes maar niet voor een commoditeit als een auto.
True. Kan er niets aan doen en het is goed voor de huidige markt een toekomstige eigenaars. Ik ben er alleen zuur van. Tis niet een veel voornoemd verschijnsel binnen de autobranche. Ach ja, deze gaat de vrouw en ik haal gewoon weer iets Duits ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Jeffrey140 schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:05:
Als je nu een Tesla model Y hebt besteld. Wat gaat dit dan doen voor je leaseprijs en fiscale waarde. Lm besteld de auto maar jij tekend met werkgever een gebruikersovereenkomst en wg de leaseovereenkomst. Iemand dit al gehad dat je de auto hebt besteld en hij wordt goedkoper. In principe heb je een overeenkomst afgesloten dus ja gaan Tesla en lm dan tegemoet komen. Of blijft alles gelijk zoals ook de fiscale waarde ondanks dat deze bijv 2k goedkoper is geworden en maakt het dan nog uit als Leasecontract al getekend is en de auto nog niet bij tesla is besteld door lm. Of heeft lm dan voordeel en jij als leaserijder pech. Dacht gooi hem er even in🙃
Leasebedrag is afhankelijk van afspraken tussen LM en Tesla.
Fiscale waarde is afhankelijk van het moment van leveren, wat op kenteken staat is van belang.

Dit probleem had je vroeger met benzine auto's ook wel eens. Zeker als het modeljaar ineens veranderde, dan kon de fiscale prijs ook aangepast worden (meestal hoger), maar leasebedrag werd niet aangepast.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
@ZeRoC00L dus alleen op fiscale waarde merk je wat verschil dan qua bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

EAP heb ik gekocht voor 3800 euro.
Mijn auto had het niet, ben er blij mee.

Waarom zou ik mij genaaid voelen als nieuwe eigenaren een nieuwe extra functie krijgen standaard?

En voorals nog, wat je roept is niet van toepassing in Nederland voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Psycho_Mantis schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:23:
[...]

EAP heb ik gekocht voor 3800 euro.
Mijn auto had het niet, ben er blij mee.

Waarom zou ik mij genaaid voelen als nieuwe eigenaren een nieuwe extra functie krijgen standaard?

En voorals nog, wat je roept is niet van toepassing in Nederland voor nu.
Die parkeerfunctie werkt vaker niet dan wel. Hier in Amsterdam tenminste. Voor de rest is het prima. En lees even terug, ik gun het nieuwe eigenaren van harte hoor.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

hmr schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:26:
[...]

Die parkeerfunctie werkt vaker niet dan wel. Hier in Amsterdam tenminste. Voor de rest is het prima. En lees even terug, ik gun het nieuwe eigenaren van harte hoor.
Welke parkeerfunctie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
hmr schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:06:
[...]

Whataboutism lijkt me niet heel zinvol hier. Zoals ik zeg, IK vind het helemaal bagger dat de auto nu nieuw stuk minder kost en mijn huidige auto dus echt een klap minder waard is geworden binnen 2 jaar, veroorzaakt door constant wisselend prijsstellingen acties. Kan er niets aan doen, maar dit zorgt ervoor dat ik niet snel nog een tesla koop. Wellicht niet het geluid dat de Tesla dan wilt horen, maar het forum is niet alleen om Elon de lucht in te prijzen toch🫣

Je lijkt te suggereren dat ik geen Tesla heb.. lees even goed.
Wij hadden het er hier thuis laatst ook over. De restwaarde van onze Y LR is recent sowieso met 2k verlaagd door de prijsverlaging en ik vermoed dat die nog wel verder zal dalen. Voelt dat kl*te: Ja. Zouden we het erom hebben gelaten: Nee. hadden we toen een auto nodig: Ja, dus wachten was geen optie.

We rijden hem of helemaal op, of krijgen er misschien over 5-6 jaar minder voor terug, maar zijn nog steeds erg blij met de auto en zouden het direct opnieuw doen.

Bij andere merken worden prijzen ook verlaagd, hoort bij de fase waarin de markt zich bevindt. Voelt niet lekker, maar shit happens, geniet van de auto.

Ps. Even los dus van EAP, dat heb ik bewust niet aangeschaft, kan mij voorstellen dat dat nog zuurder voelt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Laatst online: 13:45
Hier een probleem met de blauwe laadkabel. De Tesla kan dus echt niet tegen een -30. De warmtepomp is stuk en ik vermoed nu ook de laadkabel (3 nachten aan de oplader ivm gebruik bij -30)

Als ik de kabel in de Tesla steek gaat de vergrendeling er op. Doe ik de andere zijde in de oplader dan vergrendeld deze niet. Resultaat is ook dat je dan geen pas kan gebruiken om te laden, want volgens d elader is er geen kabel aanwezig. Ik heb alles nagelopen qua vuil en schoongemaakt. Tesla geeft aan dat deze kabels "nooit" kapot gaan en dat het waarschijnlijk aan de pas en de opladers ligt (meerdere passen en 4 verschillende laders geprobeerd)

Snelladen is gelukkig geen probleem. Dus ik schat eerder het probleem in bij de kabel dan bij de auto

Wat mij opvalt dat de auto dus zeer slecht presteert bij een temperatuur onder de -20. De auto warmde niet meer op en het vroor aan de binnenzijde van de auto (handig bij een rit van 1500 km naar huis)

Het betreft een Tesla Y 2021 AWD met 85.000 km. Al sinds 2021 in ons bezit (LM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Als je nu een Tesla model Y hebt besteld. Wat gaat dit dan doen voor je leaseprijs en fiscale waarde. Lm besteld de auto maar jij tekend met werkgever een gebruikersovereenkomst en wg de leaseovereenkomst. Iemand dit al gehad dat je de auto hebt besteld en hij wordt goedkoper. In principe heb je een overeenkomst afgesloten dus ja gaan Tesla en lm dan tegemoet komen. Of blijft alles gelijk zoals ook de fiscale waarde ondanks dat deze bijv 2k goedkoper is geworden en maakt het dan nog uit als Leasecontract al getekend is en de auto nog niet bij tesla is besteld door lm. Of heeft lm dan voordeel en jij als leaserijder pech. Want blijkbaar bij prijs hoger zoals aangekondigd zou de 24ste het omhoog gaan zou je gewoon nog de oude prijs houden zoals deze nu staat. Notmaals als je een auto koopt en je ziet op tv dat ie ineens goedkoper is dan heb je volgens mij ook pech want je hebt een koopovereenkomst gesloten.. kortom goedkoper en deze situatie heb ik nog nirt gezien🫣Dacht gooi hem er even in🙃
De LM gaat echt wel de nieuwe prijs betalen, maar uw leasebedrag zullen ze gewoon hetzelfde houden. Als de auto al op kenteken zou zijn gezet, zal volgens mij de fiscale waarde van de auto ook niet dalen voor u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Giga schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:34:
[...]

De LM gaat echt wel de nieuwe prijs betalen, maar uw leasebedrag zullen ze gewoon hetzelfde houden. Als de auto al op kenteken zou zijn gezet, zal volgens mij de fiscale waarde van de auto ook niet dalen voor u.
Nee dat gaat de LM niet, die hebben de auto al besteld die wordt alleen later geleverd.
Gewoon contractuele afspraken met grootafnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Taro schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:28:
[...]

Wij hadden het er hier thuis laatst ook over. De restwaarde van onze Y LR is recent sowieso met 2k verlaagd door de prijsverlaging en ik vermoed dat die nog wel verder zal dalen. Voelt dat kl*te: Ja. Zouden we het erom hebben gelaten: Nee. hadden we toen een auto nodig: Ja, dus wachten was geen optie.

We rijden hem of helemaal op, of krijgen er misschien over 5-6 jaar minder voor terug, maar zijn nog steeds erg blij met de auto en zouden het direct opnieuw doen.

Bij andere merken worden prijzen ook verlaagd, hoort bij de fase waarin de markt zich bevindt. Voelt niet lekker, maar shit happens, geniet van de auto.

Ps. Even los dus van EAP, dat heb ik bewust niet aangeschaft, kan mij voorstellen dat dat nog zuurder voelt.
Precies. Wij gaan hem denk ik ook maar oprijden. Komt wel goed. Maar zoals gezegd, ik weet niet of IK het ook weer had gedaan ;). Gedane zaken nemen geen keer. Tis prima en de auto bevalt op zich wel hoor.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Bij EAP zat initieel een automatische parkeerfunctie.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
@NightHawk4 maar als de auto nog niet besteld is mijne wordt maandag besteld. Heb ik dan geen enkel voordeel en blijft prijs en fiscale waarde gelijk dan zoals hij nu op de order staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Jeffrey140 schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:42:
@NightHawk4 maar als de auto nog niet besteld is mijne wordt maandag besteld. Heb ik dan geen enkel voordeel en blijft prijs en fiscale waarde gelijk dan zoals hij nu op de order staat
De fiscale waarde hangt vast aan het kenteken. Als die is vastgeklikt, dan verandert er niets meer.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey140 schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:42:
Je hebt het over een Y toch? Over welke prijsaanpassing heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
@Inspired klopt de Y. Deze zou toch de 24ste omhoog gaan met 2k. En nu las ik dat in Amerika de prijs alweer wordt verlaagd. Stond vanmorgen ook op het forum door iemand anders

[ Voor 17% gewijzigd door Jeffrey140 op 21-04-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey140 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:00:
@Inspired klopt de Y. Deze zou toch de 24ste omhoog gaan met 2k. En nu las ik dat in Amerika de prijs alweer wordt verlaagd. Stond vanmorgen ook op het forum door iemand anders
Prijs zou vorige maand ook al omhoog gaan. FSD zou ook al jaren geleden af zijn en 100k waard zijn. Zou niet teveel naar de berichten van Elon kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
hmr schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:45:
[...]

De fiscale waarde hangt vast aan het kenteken. Als die is vastgeklikt, dan verandert er niets meer.
Eens maar hij is nog niet besteld dus dan is vraag of ze ook al ma doorvoeren voor nl.
Maandag wordt de y besteld althans huidige auto loopt eind juli af. Dit had mede te maken om nu te bestellen ivm de prijsverhoging die ze 24ste zouden of gaan doorvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey140 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:05:
[...]

Eens maar hij is nog niet besteld dus dan is vraag of ze ook al ma doorvoeren voor nl.
Maandag wordt de y besteld althans huidige auto loopt eind juli af. Dit had mede te maken om nu te bestellen ivm de prijsverhoging die ze 24ste zouden of gaan doorvoeren
Tesla zet geen auto een paar maand voor je klaar. Ze zullen eind juli een auto gaan matchen. Als de prijs dan 5k hoger is zul je meer bijtelling betalen. Maar goed, allemaal glazen bol werk. Obv mijn marketing kennis zie ik de prijs eerder omlaag gaan. (Al is mij marketing kennis gering.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Jeffrey140 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:05:
[...]

"De catalogusprijs (incl accessoires) is de officiële nieuwprijs van de (bestel)auto die geldt op de datum dat het kenteken deel 1 is afgegeven. Deze prijs is inclusief: btw."

De uiteindelijke koopprijs en dus fiscale prijs kan dus dalen/stijgen na je bestelling.

[ Voor 8% gewijzigd door lighting_ op 21-04-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
Inspired schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:07:
[...]

Tesla zet geen auto een paar maand voor je klaar. Ze zullen eind juli een auto gaan matchen. Als de prijs dan 5k hoger is zul je meer bijtelling betalen. Maar goed, allemaal glazen bol werk. Obv mijn marketing kennis zie ik de prijs eerder omlaag gaan. (Al is mij marketing kennis gering.) :)
Volgens lm zou dat niet zo zijn omdat er dan voor 1 juni besteld moest worden en zou het gelijk blijven bij prijsverhoging. Mij gaat het er meer om als deze lager is of de leaseprijs dan ook omlaag gaat en natuurlijk de fiscale waarde waardoor je een lagere bijtelling hebt. Heb nu getekend voor een leasebedrag en fiscale waarde vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
lighting_ schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:11:
[...]

"De catalogusprijs (incl accessoires) is de officiële nieuwprijs van de (bestel)auto die geldt op de datum dat het kenteken deel 1 is afgegeven. Deze prijs is inclusief: btw."

De fiscale prijs kan dus dalen/stijgen na je bestelling.
Ok maar dan zullen ze denk ik niks doen met de leaseprijs en staat die vast ook al is de prijs gezakt.
van de auto. Of toch wachten nog maar ja

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey140 op 21-04-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
It's all in the details.

E.e..a. is afhankelijk van de daadwerkelijke afspraken tussen LM en Testla, LM en werkgever, en werkgever en werknemer.

Grote kans dat je leasebedrag (caculatie) niet aangepast wordt, fiscale waarde is uiteraard wel van belang, en wordt bepaald op moment van op kenteken zetten.

Vaak heeft de werkgever geen direct inzicht in de exacte afspraken tussen de LM en de WG en zeker niet tussen de afspraken van de LM en Tesla.

In ieder geval kun je in geval van prijsaanpassingen (die voor jezelf positief 'kunnen' zijn) dit aangeven bij je werkgever (leasecoordinator) en/of leasemaatschappij.
Passen ze iets aan, heb je mogelijk mazzel, passen ze niets aan dan heb je 'pech'.
Pech tussen aanhalingstekens, want je was in eerste instantie al akkoord, dus was je toen ook tevreden.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Jeffrey140 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:13:
[...]

Volgens lm zou dat niet zo zijn omdat er dan voor 1 juni besteld moest worden en zou het gelijk blijven bij prijsverhoging. Mij gaat het er meer om als deze lager is of de leaseprijs dan ook omlaag gaat en natuurlijk de fiscale waarde waardoor je een lagere bijtelling hebt. Heb nu getekend voor een leasebedrag en fiscale waarde vandaar.
Fiscale waarde voor de bijtelling wordt volgens mij toch echt bepaald op basis van de fiscale waarde van kentekenregistratie is mij ooit uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey140 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:13:
[...]

Leg het aan de LM voor zou ik zeggen. Wij kennen de afspraken en het contract niet. Fiscale waarde staat sowieso niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
ZeRoC00L schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:25:
It's all in the details.

E.e..a. is afhankelijk van de daadwerkelijke afspraken tussen LM en Testla, LM en werkgever, en werkgever en werknemer.

Grote kans dat je leasebedrag (caculatie) niet aangepast wordt, fiscale waarde is uiteraard wel van belang, en wordt bepaald op moment van op kenteken zetten.

Vaak heeft de werkgever geen direct inzicht in de exacte afspraken tussen de LM en de WG en zeker niet tussen de afspraken van de LM en Tesla.

In ieder geval kun je in geval van prijsaanpassingen (die voor jezelf positief 'kunnen' zijn) dit aangeven bij je werkgever (leasecoordinator) en/of leasemaatschappij.
Passen ze iets aan, heb je mogelijk mazzel, passen ze niets aan dan heb je 'pech'.
Pech tussen aanhalingstekens, want je was in eerste instantie al akkoord, dus was je toen ook tevreden.
Eens is gewoon gek dat er gezegd wordt tegen lm en algemeen dat de prijzen do omhoog gaan en dan komt er weer nieuws dat Musk de tesla verlaagd in Amerika maar goed die verlaging voor die er doorheen weer is hier dan heb ik al besteld natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knip, niet over beginnen, gaat daarna uiteraard weer direct richting vergelijken & offtopic.

[ Voor 80% gewijzigd door Taro op 21-04-2024 13:35 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
Knip, offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 21-04-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Knip, offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 21-04-2024 13:34 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Jeffrey140 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:29:
[...]

Eens is gewoon gek dat er gezegd wordt tegen lm en algemeen dat de prijzen do omhoog gaan en dan komt er weer nieuws dat Musk de tesla verlaagd in Amerika maar goed die verlaging voor die er doorheen weer is hier dan heb ik al besteld natuurlijk
Misschien is er wat spraakverwarring omtrent de prijsverhoging van MY. Ik begrijp van mijn LM dat zij afgelopen maand 2k korting kregen op een Tesla MY. Wellicht dat die korting komende week gaat verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
pdidi schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:40:
[...]

Misschien is er wat spraakverwarring omtrent de prijsverhoging van MY. Ik begrijp van mijn LM dat zij afgelopen maand 2k korting kregen op een Tesla MY. Wellicht dat die korting komende week gaat verdwijnen
Idd dat heb ik ook gehoord bij mij zou dat €1500 zijn..
Zit nu voor voor die van mij met Kleur deep blue metallic en trekhaak en de standaard 19 inch velgen met wieldoppen sr rwd op een fiscalewaarde van €45.640,- trekhaak wordt er al gelijk opgezet waardoor deze meekomt in de fiscale waarde. Kan dus nog meer worden als ik deze op kenteken wordt gezet in juli

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey140 op 21-04-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spongepro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 16:43
Sinds een paar dagen heb ik dit geluid wanneer ik naar links stuur (voor en achteruit) bij gematigde snelheid. Ik heb er nu zo’n 14k km opzitten met mijn MY LR 2023 en heb geen opvallende/ruige rijstijl.
Heeft iemand dit eerder gezien/gehoord?
https://streamable.com/v7azaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 09:20
Mij is al eerder opgevallen dat het lijkt alsof mijn geventileerde stoel (M3H) ook ietwat koele lucht afgeeft als deze aanstaat bij de bijrijdersstoel. Waar zou dat aan kunnen liggen? Herkenbaar?

Vanzelfsprekend staan de instellingen niet op auto oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
gisteren wist verkoper bij Tesla Amsterdam mij te vertellen dat als je zelf een aanbetaling doet (€ 500) ze dan je reservering kunnen inzetten voor de aankoop vanuit de leasemaatschappij...

Dus je zou nog gebruik kunnen maken van de lager eprijs nu, als de lease later pas getekend wordt...

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Maurice- schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:56:
[...]

FSD-prijsverandering was onvermijdelijk nadat de abonnementsprijs daalde naar $99/maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:52
En dan gaat de M3 in Duitsland weer met 2k naar beneden. 8)7

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Giga schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:48:
[...]

FSD-prijsverandering was onvermijdelijk nadat de abonnementsprijs daalde naar $99/maand.
Ze moeten dat toch binnenkort nog zwaar verminderen of gratis aanbieden.
Andere merken doen dat ook tesla begint daar gewoon in achter te lopen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 13:11
Oekol schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:50:
En dan gaat de M3 in Duitsland weer met 2k naar beneden. 8)7

[Embed]
NL ook toch, nu 41990, dus na SEPP 39k. Was eerst gelijk aan Y RWD
Pagina: 1 ... 316 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: