Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 317 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.674.199 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik heb vorige week de wielen van de MY van m'n meisje 'gerouleerd': voor naar achter v.v. Normaal deed ik dat bij zomer/winterwielen-wissel, maar met prutwinters ben ik niet zo overtuigd meer van het nut van winterbanden. En ik HAAT kou, dus wintersporten heb ik lang geleden al afgezworen (hoewel het wintersporten tegenwoordig een stuk warmer is, hoor ik...).
Volgens de handleiding moet rouleren bij elke 10.000 kilometer, maar ik was wat te laat: er stond al 18K op. Geen idee wat de implicaties daarvan zijn.

Een paar opmerkingen:
  • Op het oog geen zichtbaar groot verschil in profieldiepte tussen voor en achter (meisje rijdt rustig, en op 'Chill')
  • Achter de wieldeksels nog nooit zo'n mooie schone situatie tegengekomen: remstof is minimaal (zoals te verwachten, er wordt fanatiek ge-one-pedal-drived in deze auto)
  • Ik heb op YT filmpjes gezien van mensen die met één garagekrik beide wielen van de grond tilden, maar ik heb het toch maar even met twee krikken gedaan.
  • Ik heb een nieuwe momentsleutel nodig, die tot 150Nm voldoet niet (meer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2024
DarkHelmet schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:44:
[...]

gisteren wist verkoper bij Tesla Amsterdam mij te vertellen dat als je zelf een aanbetaling doet (€ 500) ze dan je reservering kunnen inzetten voor de aankoop vanuit de leasemaatschappij...

Dus je zou nog gebruik kunnen maken van de lager eprijs nu, als de lease later pas getekend wordt...
Je bedoeld de prijs die nu nog geldig is tot donderdag. Want dan heb ik nog die prijs :-) maandag wordt ie doorgedrukt😄

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:49

De uitslag van Tesla Vision bij de euro NCAP wordt opnieuw gedeelt online en via officieel tesla account. Dit is 't filmpje. De uitslag van de test sedert 2022 is hier te vinden: https://www.euroncap.com/en/results/tesla/model+y/46618

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUY6IJhcj0Ujkpo27n8_IrKwtdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhDlqjsUhfH69vBnBVC1cAPI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Oekol op 21-04-2024 16:32 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
k995 schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:53:
[...]

Ze moeten dat toch binnenkort nog zwaar verminderen of gratis aanbieden.
Andere merken doen dat ook tesla begint daar gewoon in achter te lopen .
Zwaar verminderen? Een internet abonnement kost net zo veel daar in de VS. Ik denk dat dit een goede prijs is voor daar. Ik zou het zonder meer in de vakantiemaand dat ik met de door europa ga, nemen voor dat geld.
En welke autofabrikant biedt iets soortgelijks aan?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Bakkerty
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-04 21:38
Voor de mensen die ook een rammel vanuit rechts achter hebben. Model Y…
Ik heb het kunnen traceren en kunnen fixen met een simpel rubber stootdopje.

Doe er je voordeel mee ;)

https://youtu.be/CFz0E0g0Ra4?si=gwRxHC69LBUoGxLi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bakkerty schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:10:

Liep gelijk naar mijn MY ->
Tikte tegen rechter kapje. Zelfde rammel (nog nooit gehoord tijdens rijden hoor). Linker kapje helemaal stil.
Liep naar garage. Pakte twee plak rubbertjes en uit het zicht onder beide kapjes geplakt. Doodse stilte...
Links ook maar eentje uit voorzorg.
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@Bakkerty dus bedankt voor de tip! Fijn dat je er een filmpje van hebt gemaakt.
Maar hoorde jij dit tijdens het rijden?

[ Voor 23% gewijzigd door Allewijn op 21-04-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44
Bij mij klapperden ze beide kanten. Nooit gehoord tijdens het rijden :? Had alleen van die filten stoelpotendingen, die gaan het vast niet lang volhouden :o

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakkerty
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-04 21:38
Allewijn schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:45:
@Bakkerty dus bedankt voor de tip! Fijn dat je er een filmpje van hebt gemaakt.
Maar hoorde jij dit tijdens het rijden?
Alleen over slechte wegen. Over keitjes enzo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Duidelijke woorden van Musk.
Zal nooit anders worden dus, het is alleen nu meer zichtbaar met de dealers er tussenuit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeoywAHa_rCbf8a-kiwcELa-_qQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kAf6fuOtuEG6f8nMDzQSJiMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Oekol schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:33:
Zal nooit anders worden dus, het is alleen nu meer zichtbaar met de dealers er tussenuit.
Idd elk bedrijf werkt zo, tesla heeft overschotten en terugvallende verkoop nu dus dalen de prijzen, indien die weg zijn stijgen die terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:14
Oekol schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:33:

[Afbeelding]
Vergeet niet dat leasemaatschappijen ook dikwijls gesmeerd worden met kortingen voor bepaalde modellen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:03:
[...]

Vergeet niet dat leasemaatschappijen ook dikwijls gesmeerd worden met kortingen voor bepaalde modellen.
Klopt, hele mooie aanbiedingen vorig jaar voor EV’s van VAG en mooie praatjes over hele korte levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-05 13:09
De ruiten van model 3 (2022) hebben een “kromming” . Bij mij sluit de hoek van het glas in de voordeuren naast de middenstijlen net niet goed waardoor er boven de 60 km behoorlijke continu windruis binnenkomt. Kalibreren via servicemenu lost dit niet op. Provisorisch opgelost met extra strook rubber tussen het bestaande rubber te klemmen . Wil deze stroken niet verlijmen op bestaande rubbers .Kan je de ruit zo (laten) afstellen dat deze aan de middenstijl-zijde strakker tegen de rubbers sluit ?
Heeft iemand hier ervaring mee , wellicht via Tesla laten doen en is dit een blijvende oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:42
DM57 schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:49:
De ruiten van model 3 (2022) hebben een “kromming” . Bij mij sluit de hoek van het glas in de voordeuren naast de middenstijlen net niet goed waardoor er boven de 60 km behoorlijke continu windruis binnenkomt. Kalibreren via servicemenu lost dit niet op. Provisorisch opgelost met extra strook rubber tussen het bestaande rubber te klemmen . Wil deze stroken niet verlijmen op bestaande rubbers .Kan je de ruit zo (laten) afstellen dat deze aan de middenstijl-zijde strakker tegen de rubbers sluit ?
Heeft iemand hier ervaring mee , wellicht via Tesla laten doen en is dit een blijvende oplossing ?
Ik heb ook last van geluidsintreding en windgeruis waar jij het beschrijft. Ik ga er een service afspraak voor inschieten. Overigens varieert het van dag tot dag hoe hinderlijk het is. Model 3 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-05 14:13
De meeste Teslas worden geleased. Hoe lager de prijs hoe meer ze verkopen.
Het wordt bereikbaar voor een steeds groter groep. Fiscale vriendelijkheid helaas alleen nog voor 2024/2025.
Daarna verwacht ik geen spectaculair verkoop cijfers. Of ze moeten de prijs fors verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:01
Zit nog steeds in dubio. De 3 is qua lease budget bij mij 35 euro duurder per maand. Prijzen identiek tot vorige week. Komt dus 4k verschil tussen in de bijtelling met lagere 3 en duurdere y. Ik heb nog even om te bestellen. Luxe keuzes. Houd dan wel wat over qua lease budget. Weet eigenlijk niet of dat wordt uitbetaald. Dan zou dat verschil weer minder zijn. Vind dit topic wel lastig. Zoveel pagina's. Moet 40 pagina's door om wat reviews of zo te lezen per type :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Davidrrr op 21-04-2024 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Maakt jullie display ook een piepgeluid wanneer jullie op het midden drukken? Lijkt wat op het geluid van een krekel/sprinkhaan... Waarvan ik dacht dat het uit het dashboard kwam eerder deze week.
Ik het midden iets luider dan aan de zijkanten volgens mij 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:13

Geweldige bijdrage! _/-\o_

Niet dat ik er last van heb, soms lijkt dat ik in een bocht vanaf een klinkerweg naar asfalt en links iets achter hoor kraken.
Hoe dan ook, ik ben net gaat tikken bij de mYne en linksachter iets ruimer dus de rubber dopjes liggen al klaar en gaan er morgenvroeg gelijk tussen :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
killerbie schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:41:
Maakt jullie display ook een piepgeluid wanneer jullie op het midden drukken? Lijkt wat op het geluid van een krekel/sprinkhaan... Waarvan ik dacht dat het uit het dashboard kwam eerder deze week.
Mijn display (M3/2023) staat op.mute, waar ik ook duw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-05 21:30
TCMR schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:15:
Ik heb vorige week de wielen van de MY van m'n meisje 'gerouleerd': voor naar achter v.v. Normaal deed ik dat bij zomer/winterwielen-wissel, maar met prutwinters ben ik niet zo overtuigd meer van het nut van winterbanden. En ik HAAT kou, dus wintersporten heb ik lang geleden al afgezworen (hoewel het wintersporten tegenwoordig een stuk warmer is, hoor ik...).
Volgens de handleiding moet rouleren bij elke 10.000 kilometer, maar ik was wat te laat: er stond al 18K op. Geen idee wat de implicaties daarvan zijn.

Een paar opmerkingen:
  • Op het oog geen zichtbaar groot verschil in profieldiepte tussen voor en achter (meisje rijdt rustig, en op 'Chill')
  • Achter de wieldeksels nog nooit zo'n mooie schone situatie tegengekomen: remstof is minimaal (zoals te verwachten, er wordt fanatiek ge-one-pedal-drived in deze auto)
  • Ik heb op YT filmpjes gezien van mensen die met één garagekrik beide wielen van de grond tilden, maar ik heb het toch maar even met twee krikken gedaan.
  • Ik heb een nieuwe momentsleutel nodig, die tot 150Nm voldoet niet (meer)...
Zelfde ervaring hier met rond 18k km bandenwissel my rwd. Als je met Chill rijdt en veel snelweg kilometers maak is het niet zo'n probleem om niet te rouleren iedere keer. Tesla service checkte het voor me en die vonden rouleren niet nodig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 15:39

_/-\o_ was echt al weken aan het zoeken, alles in de kofferbak verhuisd, vastgelegd etc etc. Hoorde het net als jij alleen op wegen met slecht wegdek en vooral bij lage snelheid. Dank voor het maken van het filmpje, dat maakt het troubleshooten een stuk eenvoudiger.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +8 Henk 'm!
hmr schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:06:
[...]

Whataboutism lijkt me niet heel zinvol hier. Zoals ik zeg, IK vind het helemaal bagger dat de auto nu nieuw stuk minder kost en mijn huidige auto dus echt een klap minder waard is geworden binnen 2 jaar, veroorzaakt door constant wisselend prijsstellingen acties. Kan er niets aan doen, maar dit zorgt ervoor dat ik niet snel nog een tesla koop. Wellicht niet het geluid dat de Tesla dan wilt horen, maar het forum is niet alleen om Elon de lucht in te prijzen toch🫣

Je lijkt te suggereren dat ik geen Tesla heb.. lees even goed.
Ik denk dat je slachtoffer bent van vreemde tijden. Nog geen 2 jaar oud, dus gekocht rond de piek van de prijzen in 2022 vermoed ik. Auto's waren niet aan te slepen ivm onderdelen- en productietekorten door/na covid.

Bij veel merken kon je alleen wat krijgen na >1 jaar wachten. Tesla verhoogde de prijzen en tweedehands gingen de prijzen door het dak. Ik heb zelf toen een Ioniq 5 na een jaar en 25.000 km verkocht met maar €500 afschrijving. Dealers vroegen gewoon 10% meer dan de nieuwprijs voor dat soort tweedehands auto's en Hyundai gooide er ook na koopcontract nog een paar keer een prijsverhoging tegenaan.

Dus ja, in die tijd kon Tesla de vraag niet aan en werden prijzen hoger gesteld om de wachttijden enigszins acceptabel te houden.

Toen kwam de Y RWD en vlak daarna begon 2023 met flinke prijsdalingen. De rente was inmiddels gestegen, productie kwam overal op gang en door Tesla werden andere fabrikanten ook gedwongen om prijzen te verlagen. In die tijd (begin 2023) heb ik voor de gein wel eens gekeken naar de voorraden bij VW, Skoda etc. Van al die populaire modellen met lange wachttijden stonden er opeens honderden op voorraad bij dealers (en nu ook nog steeds). Dat doet ook wat met de restwaarde lijkt me.

Kortom, ik denk dat het bij Tesla wel heel erg is uitgelicht, maar dat alle auto's uit die tijd eigenlijk te duur zijn verkocht en dus met flinke afschrijvingen te maken hebben. Die tweedehands Ioniq 5 werd anderhalf jaar geleden makkelijk €60-65k voor gevraagd en dat is nu €39k als ik even snel spiek op marktplaats. Dus als particulier krijg je dan misschien €30k-35k van een handelaar. De gelukkige koper van mijn oude auto schrijft dan in minder dan 1,5 jaar 50% af (en rijdt dan rond in een tweedehands auto).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
killerbie schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:41:
Dat is wel een heel uitzonderlijke bug... 😂😂😂

Sorry k herken dat probleem niet, maar kon deze even niet laten...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
nice. Kan nu niet lang meer duren. Die stoelen zien er ook echt top uit. Benieuwd of de prijs ergens in de 60 tot 65k range zit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nePROWM9eYEj84XgC7Zrxtce3PI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jqeLDW1bBmVAU4AlNjMwmRZq.webp?f=fotoalbum_large

https://www.reddit.com/r/...santa_monica_ca/#lightbox

[ Voor 8% gewijzigd door anti elppa op 22-04-2024 08:40 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:35

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
anti elppa schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:23:
nice. Kan nu niet lang meer duren. Die stoelen zien er ook echt top uit. Benieuwd of de prijs ergens in de 60 tot 65k range zit

[Afbeelding]

https://www.reddit.com/r/...santa_monica_ca/#lightbox
De stoelen zijn volgens mij hetzelfde als de nieuwe stoelen in de S Plaid:

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De vorige eigenaar van mijn M3 heeft een panoramadak geluidsreductieset aangebracht (zo'n siliconen rubber koord). Gisteren in Duitsland wilde ik de M3 eens een beetje uitlaten, toen ik goed 210 reed opeens een geklapper, was dat koord uit de voorste groef geschoten :D
Dus als je zo'n ding hebt: niet te hard rijden!

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Maasluip schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:00:
De vorige eigenaar van mijn M3 heeft een panoramadak geluidsreductieset aangebracht (zo'n siliconen rubber koord). Gisteren in Duitsland wilde ik de M3 eens een beetje uitlaten, toen ik goed 210 reed opeens een geklapper, was dat koord uit de voorste groef geschoten :D
Dus als je zo'n ding hebt: niet te hard rijden!
klopt, ik heb ook ongeveer 1 week zo'n koord gehad........Ding ligt ook ergens in de berm in duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:45
Autopilot ? Mijn voorstel aan Tesla, mochten ze op zoek zijn naar een nuttige testcase / use case (Zuid West-Vlaanderen) : https://www.google.com/ma...=!4m5!4m4!1m1!4e1!1m0!3e0

Testdoel : we willen de reactie van Adaptive Cruise Control (ACC) uittesten op phantom brakes.

Uitvoering : we komen van over de brug en rijden de stad in.

Verwacht resultaat : de ACC houdt een constante snelheid aan over het hele traject.

Huidig resultaat : de ACC remt als een paranoïde gek.

Ik houd mijn hart vast als er mij ooit iemand in een FSD taxi voorbijrijdt. Met de huidige stand van zaken is (nog maar enkel) ACC onwerkbaar, ja zelfs onveilig wanneer er iemand achter jou aanrijdt... Sta mij toe mij nog grotere bedenkingen te maken voor FSD...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:24

bert pit

asdasd

Ik zie dat de prijzen van de supercharger weer flink omlaag zijn. Die zitten nu weer op het niveau wat je enkele jaren geleden thuis gewend was.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flupp schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:21:
Autopilot ? Mijn voorstel aan Tesla, mochten ze op zoek zijn naar een nuttige testcase / use case (Zuid West-Vlaanderen) : https://www.google.com/ma...=!4m5!4m4!1m1!4e1!1m0!3e0

Testdoel : we willen de reactie van Adaptive Cruise Control (ACC) uittesten op phantom brakes.

Verwacht resultaat : de ACC houdt een constante snelheid aan over het hele traject.

Ik houd mijn hart vast als er mij ooit iemand in een FSD taxi voorbijrijdt. Met de huidige stand van zaken is (nog maar enkel) ACC onwerkbaar, ja zelfs onveilig wanneer er iemand achter jou aanrijdt... Sta mij toe mij nog grotere bedenkingen te maken voor FSD...
Je moet de stand van de FSD techniek niet willen afleiden uit de huidige basic Autopilot of TACC in Nederland/Europa.

Hier wordt nu amper aan ontwikkeld; de echte vernieuwing vindt plaats in de VS waar FSD inmiddels hele ritten door drukke stadscentra rijdt (nagenoeg) zonder noodzaak voor interventies door bestuurders.

Of, wanneer en hoe die nieuwe versies hier gaan functioneren zijn andere vragen... Maar als er hier een FSD taxi van Tesla gaat rijden zal dat niet zijn gebaseerd op de huidige software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:01

RvV

bert pit schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:27:
Ik zie dat de prijzen van de supercharger weer flink omlaag zijn. Die zitten nu weer op het niveau wat je enkele jaren geleden thuis gewend was.
Ik zie het nu inderdaad. Ik vind het wel een forse verlaging en vraag mij af of het geen foutje is. Hier in de buurt 22 dal, 24 piek.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12

Het vermoeden bestaat dat ze al hun inspanningen gefocust hebben op FSD voor de VS.
Als je daar kijkt naar wat filmpjes, dan ben je toch echt verwonderd hoe goed het daar al werkt.

Hier is autopilot enkel goed bruikbaar op autostrade of sommige goede belijnde wegen tot Tesla echt begint te werken aan FSD voor Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad zeg: €0,23-€0,25 per kWh hier in Haarlem...

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor de AC laadpalen op straat ook weer een redelijke prijs gaan vragen. Overal (ook thuis) dalen de prijzen keihard momenteel, maar Shell vraagt nog steeds €0,55 per kWh oid en diverse palen zitten nog op €0,60 per kWh. Daar mag de ACM echt wel eens zijn tanden in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Dat lijkt enkel in nederland te zijn. Duitsland, belgie, frankrijk en italie zie ik nog steeds 0,45 40~45 cent per kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Klassiek appels met peren vergelijken. Waar men het online nu over heeft is FSD 12 en wij zitten op FSD 11. Daar zit een wereld van verschil in. 11 was in USA ook matig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 10:51
Er wordt gespeculeerd dat FSD 12.3 in de nieuwe update 24.14 zit.
Daarmee zouden de FSD users in de US alle nieuwe feature krijgen sinds 2024.3 waar ze nu op zitten.
Maar hopelijk ook dat wij in Europa dus eindelijk naar 12 gaan. De regels in EU blijven hetzelfde, dus behalve auto park geen nieuwe functies, maar ik verwacht wel veel soepeler rijden met de bestaande functies in AP en TACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:20
Echt top die prijzen bij de SuC :)

De prijzen thuis zijn trouwens ook op het oude niveau..

Energieprijzen blijven dalen: stroomprijs net zo laag als voor de crisis https://www.nu.nl/economi...g-als-voor-de-crisis.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:45
Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:56:
[...]
Klassiek appels met peren vergelijken. Waar men het online nu over heeft is FSD 12 en wij zitten op FSD 11. Daar zit een wereld van verschil in. 11 was in USA ook matig.
Als 't dat maar is. Wel, dan hebben ze nu alvast een interessante testcase. Laat 't mij dan wel weten als ze FSD 12 in Wevelgem gaan uittesten, graag. Dan maak ik dat ik daar uit de buurt ben. 8)7

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
bilgy_no1 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:28:
[...]

Je moet de stand van de FSD techniek niet willen afleiden uit de huidige basic Autopilot of TACC in Nederland/Europa.

Hier wordt nu amper aan ontwikkeld; de echte vernieuwing vindt plaats in de VS waar FSD inmiddels hele ritten door drukke stadscentra rijdt (nagenoeg) zonder noodzaak voor interventies door bestuurders.

Of, wanneer en hoe die nieuwe versies hier gaan functioneren zijn andere vragen... Maar als er hier een FSD taxi van Tesla gaat rijden zal dat niet zijn gebaseerd op de huidige software.
OOk in de VS heeft die nog veel last en moet je wel zo goed als altijd nog ingrijpen. Ja het zou in bepaalde gevallen beter zijn maar verre van een echte self driving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-05 21:02
schumi1986 schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:07:
[...]

Echt top die prijzen bij de SuC :)

De prijzen thuis zijn trouwens ook op het oude niveau..

Energieprijzen blijven dalen: stroomprijs net zo laag als voor de crisis https://www.nu.nl/economi...g-als-voor-de-crisis.html
Ik denk dat de zomer (en overschotten in zonne-energie) ook wel meehelpt nu in het drukken van de prijzen.

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
bilgy_no1 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:33:
[...]
maar Shell vraagt nog steeds €0,55 per kWh oid en diverse palen zitten nog op €0,60 per kWh. Daar mag de ACM echt wel eens zijn tanden in zetten.
Ik denk het niet, die blijven gewoon hetzelfde berekenen. En dan laat Shell in hun eigen app op sommige palen van derden, andere tarieven zien, dan op die zelfde palen op hun eigen website. 8)7

Doet men ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
The_Woesh schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:07:
Daarmee zouden de FSD users in de US alle nieuwe feature krijgen sinds 2024.3 waar ze nu op zitten.
Maar hopelijk ook dat wij in Europa dus eindelijk naar 12 gaan. De regels in EU blijven hetzelfde, dus behalve auto park geen nieuwe functies, maar ik verwacht wel veel soepeler rijden met de bestaande functies in AP en TACC.
Verbeteringen in NL in AP en TACC door de update hoop ik erg op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Fly-guy schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:33:
[...]

Mijn display (M3/2023) staat op.mute, waar ik ook duw.
blijkbaar een issue met eent emp sensor ofdergelijke. Zal eens een afsprak moeten maken bij tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:16
Hoewel ik mééhoop, wordt dat al wel een paar versies gespeculeerd. o.a. voor versie 2024.8.7, maar wie weet :).

Zou wel prettig zijn want dan krijgen ze ook betere data uit de EU op basis van V12, lijkt me medium nuttig om V12 te trainen / corrigeren op disengagements van V11. Hoewel ik destijds van bijvoorbeeld comma.ai begreep dat het nuttiger is om te trainen op data van mensen die zonder hulp rijden, omdat je dan dus traint op "zuivere" data. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04 19:58

Ik heb er anders ook wel eentje waar ie altijd afremt als een gek. Ik ben nu zover dat ik gas blijf geven op dat punt en krijg je alleen een flinke waarschuwing waarbij de tegenligger rood wordt maar niet afremt. Kan er verder prima mee leven. Maar zou geweldig zijn als dat opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:50
Ik ben heel benieuwd of ze FSD 12.x nog "Ver-EU'en". Momenteel zitten we nog op de 11-brance en die is inderdaad gewoon niet zo heel fantastisch. Als ze de Europese EAP met wat meer intelligentie zouden kunnen uitrusten qua detectie dan zijn we al een heel end in de beleving.

Momenteel blijft het met name wat vermoeiend dat FSD in mijn geval:
- Oranje knipperende voorwaarschuwingen voor verkeerslichten als verkeerslicht ziet en elke knipper wil stoppen
- De groene pijlen boven rijstroken soms als verkeerslicht ziet en je dus moet bevestigen dat je door wilt rijden (das extra veiligheid op FSD die hier blijkbaar verplicht is).

De nieuwe aankomende Tesla heeft met name om die 2 redenen 'gewoon' EAP ipv FSD. FSD doet het eigenlijk alleen maar minder dan EAP voor mijn gebruik :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 13:54
We storen me momenteel erg aan een zoemend geluid wat onder het beeldscherm vandaan komt. Deze is duidelijk hoorbaar, zeker als je de ventilatie volledig uitzet. Ik vind het storend. Na wat onderzoek lijkt dit te gaan om ventilator die onder het scherm zit, die altijd draait. Het is echt duidelijk hoorbaar.
Hebben jullie hier ook last van?
Is dit iets wat Tesla service gaat vervangen/oplossen, misschien heeft er iemand al ervaring mee? Auto is net een maand oud, dus dat zou gaan om garantie neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56

s3n

Luuk84 schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:57:
Is dit iets wat Tesla service gaat vervangen/oplossen, misschien heeft er iemand al ervaring mee? Auto is net een maand oud, dus dat zou gaan om garantie neem ik aan.
In een van de 10-tallen Youtube reviews die ik de laatste tijd heb gekeken ( O-) ) was iemand die er voor naar een service centrum is geweest. Afgewezen als zijnde producteigenschap.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--7dctFgGMVNAkDG63qRMvjxwu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvIJIoCzzVIYsZ3RUBCJ2iZ0.jpg?f=fotoalbum_large

Ze houden weer op met referrals, helaas.

Een kleine update mijnerzijds:

Vorige week zaterdag zijn er een aantal upgrades geïnstalleerd:
Mountainpass Performance sway bars
Mountainpass Performance solid front lower control arm bearings
Mountainpass Performance front compression rod inserts

Resultaat is dat de auto weer nog iets strakker stuurt en vlakker door de bochten gaat :)

Winterbanden zijn woensdag vervangen voor nieuwe set Continental Sport Contact 7, schokkend genoeg konden de winterbanden (Hankook iCept Evo3) nog een seizoen mee! Tevens de auto ook meteen uitgelijnd na die aanpassingen, ietsje camber voor perfect voor mijn rijstijl.

Ik ben van plan vrijdag mee te doen aan de Tesla Lightshow aan de Pampushaven in Almere, mochten er meer dat leuk vinden kun je je hier inschrijven.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:40
Bij mij in de buurt (in België) zijn de prijzen recente met 10 cent omhoog gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:56
Inspired schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:21:
[...]

Doorgaans past Tesla het aan voor lopende bestellingen. Anders gewoon ff bellen.
Contact gezocht met de Delivery Advisor en de lopende bestelling is aangepast! Nu mooi Ultra Red 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
bokkow schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:15:
[Afbeelding]

Ze houden weer op met referrals, helaas.
Zou over een paar maanden ook weer een nieuw programma voor komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Giga op 22-04-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat is de bron voor deze speculatie? Als ik google vind ik vooral dit soort posts, waar men stelt dat er twee aparte development trees zijn: een voor standaard autopilot en een voor FSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
wian schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:53:
[...]

Wat is de bron voor deze speculatie? Als ik google vind ik vooral dit soort posts, waar men stelt dat er twee aparte development trees zijn: een voor standaard autopilot en een voor FSD.
Lees dit maar eens en kijk verder op reddit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 16:44
bokkow schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:15:

Vorige week zaterdag zijn er een aantal upgrades geïnstalleerd:
Mountainpass Performance sway bars
Mountainpass Performance solid front lower control arm bearings
Mountainpass Performance front compression rod inserts

Resultaat is dat de auto weer nog iets strakker stuurt en vlakker door de bochten gaat :)
Mooi spul wel hoor dat van MPP :9 Die fully forged wielen zijn gaaf, fijn ook maar 10,3kg i.p.v. 13,5kg voor de Gemini's. Die off-road/lift kit is ook wel fijn eigenlijk voor mijn Y. Ik neem aan dat je dit spul laat bestellen en installeren bij een gespecialiseerde garage ergens?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
2024.14 in actie, live wisselen met full screen en de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:47
Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:32:

[Twitter]
Ben benieuwd wanneer ze beginnen met het uitrollen van deze update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bokkow
Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:32:

[Twitter]
Waaaat?! 😱

Ik hoopte dat ze juiste van die onzin weergave eindelijk af gingen stappen en het juist mogelijk maken full screen kaart te hebben. Dit is precies het tegenovergestelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
bokkow schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:40:
[...]

Waaaat?! 😱

Ik hoopte dat ze juiste van die onzin weergave eindelijk af gingen stappen en het juist mogelijk maken full screen kaart te hebben. Dit is precies het tegenovergestelde.
ja aardige teringzooi idd. Ik riep dat paar dagen terug al, als ik die onzin uit zou kunnen zetten in de huidige software zou ik dat direct doen.

Maar goede is iig dat je die droevige shit gewoon aan de kant kan swipen. Problem solved

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 13:34
[...]

Waaaat?! 😱

Van wat ik heb meegekregen kun je nu veel meer apps fullscreen zetten, ook de kaart dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
anti elppa schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:42:
[...]

ja aardige teringzooi idd. Ik riep dat paar dagen terug al, als ik die onzin uit zou kunnen zetten in de huidige software zou ik dat direct doen.

Maar goede is iig dat je die droevige shit gewoon aan de kant kan swipen. Problem solved
FSD visualisaties zijn toch uit te zetten? Is het dan niet veel schoner qua ruis op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
tombola schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:43:
[...]

Van wat ik heb meegekregen kun je nu veel meer apps fullscreen zetten, ook de kaart dus.
Dat betwijfel ik. Er was gedeeld dat de browser nu full screen kan. Voor andere apps niks gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:50:
[...]

FSD visualisaties zijn toch uit te zetten? Is het dan niet veel schoner qua ruis op het scherm?
is dat zo? Dat zou nieuw zijn voor mij. Ik ga morgen als ik weer in mijn auto zit direct kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:20
[...]

Waaaat?! 😱

Haha idd, wat een onoverzichtelijke zooi. Vraag mij af waarom iemand die visualisaties zo groot in beeld wilt hebben :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
anti elppa schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:53:
[...]

is dat zo? Dat zou nieuw zijn voor mij. Ik ga morgen als ik weer in mijn auto zit direct kijken.
Ik meen ooit iets gezien te hebben in het menu van FSD visualisaties. Zal vanmiddag ook 'ns kijken.

Als ik op google een (oude) foto zoek staat het onder autopilot en dan vraag ik me af wat het precies doet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vAj4KWL.png

[ Voor 19% gewijzigd door Oekol op 22-04-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ik heb nu wat ritten op de achterbank van m'n MY gezeten terwijl we op vakantie in Noorwegen zijn. Best leuk dat je naar boven kunt kijken, jammer dat je grotendeels naar reflectie van binnen zit te kijken.

Is er ook wat te doen aan het spiegelen van het dak van binnenuit?

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Vind het wel een goede toevoeging dat je nu echt rechts onderin direct thuis / werk hebt staan qua navigatie (al gaat dat nu automatisch op thuis als je op werk wegrijdt en vice versa). Ziet er wel mooi uit met een witte tesla, het parkeerscherm. Nieuw icoontje voor AC lijkt het op onderin.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fMSwNjy.png

De uitrol van deze update is trouwens begonnen in China, volgens mij na USA de grootste afzetmarkt van Tesla. Kort hierna zal EU wel volgen. Wellicht deze week al :D *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:22:
Vind het wel een goede toevoeging dat je nu echt rechts onderin direct thuis / werk hebt staan qua navigatie (al gaat dat nu automatisch op thuis als je op werk wegrijdt en vice versa). Ziet er wel mooi uit met een witte tesla, het parkeerscherm. Nieuw icoontje voor AC lijkt het op onderin.

[Afbeelding]

De uitrol van deze update is trouwens begonnen in China, volgens mij na USA de grootste afzetmarkt van Tesla. Kort hierna zal EU wel volgen. Wellicht deze week al :D *O*
ja die grote auto in het midden vind ik wel echt nice. Ben benieuwd. Voorheen was altijd voor de feestdagen in december de grote update. Dat hebben ze nu al poosje los gelaten. Maar goed dat er nu weer een grote update komt. Erg Benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Laatst online: 14:05
Ik zit met het volgende dilemma:
Of nog voor de "prijsverhoging" een RWD LFP Y bestellen. Of wachten tot de nieuwe Long Range RWD er is. Alleen nu zijn net de prijzen van de model 3 juist verlaagd en lijkt me dan ook rare beweging om de Y dan ook nog weer duurder te maken dan die nu is.

Of de Y met RWD en kleurtje en Sepp pakken. Of wachten tot de long range RWD er is, en mocht er ook een verlaging op de Y komen die mee te pakken.

Het gat tussen een RWD LFP als die 2K duurder gaat worden dan is die kaal en niet te krijgen onder de Sepp in kleur blauw. Andere kant een Long Range RWD is wellicht waardevaste omdat het nieuwe versie is en als je hem over jaar of 2 jaar kwijt wil om een Juniper te nemen wellicht de aantrekkelijkste versie voor een particuliere koper die lange afstanden er mee wil rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Radiodurans schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:31:
[...]

Mooi spul wel hoor dat van MPP :9 Die fully forged wielen zijn gaaf, fijn ook maar 10,3kg i.p.v. 13,5kg voor de Gemini's. Die off-road/lift kit is ook wel fijn eigenlijk voor mijn Y. Ik neem aan dat je dit spul laat bestellen en installeren bij een gespecialiseerde garage ergens?
Ja zeker leuk spul!

Besteld en geïnstalleerd via iemand uit "de scene", ik denk dat hij er wel voor open staat om dat vaker te gaan doen, mocht je er iets mee willen zou ik hem een berichtje sturen: https://www.instagram.com/firehuntah/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giga schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:23:
[...]

Ik denk het niet, die blijven gewoon hetzelfde berekenen. En dan laat Shell in hun eigen app op sommige palen van derden, andere tarieven zien, dan op die zelfde palen op hun eigen website. 8)7

Doet men ook niet aan.
Dat laatste komt omdat Shell een flat rate hanteert voor AC laden. Dat wijkt dus af van het CPO tarief van de laadpaalexploitant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
Alexander1984 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:44:
Of nog voor de "prijsverhoging" een RWD LFP Y bestellen. Of wachten tot de nieuwe Long Range RWD er is. Alleen nu zijn net de prijzen van de model 3 juist verlaagd en lijkt me dan ook rare beweging om de Y dan ook nog weer duurder te maken dan die nu is.

Of de Y met RWD en kleurtje en Sepp pakken. Of wachten tot de long range RWD er is, en mocht er ook een verlaging op de Y komen die mee te pakken.

Het gat tussen een RWD LFP als die 2K duurder gaat worden dan is die kaal en niet te krijgen onder de Sepp in kleur blauw. Andere kant een Long Range RWD is wellicht waardevaste omdat het nieuwe versie is en als je hem over jaar of 2 jaar kwijt wil om een Juniper te nemen wellicht de aantrekkelijkste versie voor een particuliere koper die lange afstanden er mee wil rijden.
Ik zit beetje met hetzelfde. Ben in de markt voor een MY RWD (kleur wit, met trekhaak) en Long Range hoeft voor mij niet zo nodig. Maar ik sprak ze bij Tesla vandaag en die geven wel aan dat als je voor donderdag (tegen de lagere prijs) bestelt en er zou alsnog een extra prijsverlaging komen (in navolging van VS) dat je dan die lagere prijs ook berekend krijgt bij daadwerkelijke levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k995 schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:10:
[...]

OOk in de VS heeft die nog veel last en moet je wel zo goed als altijd nog ingrijpen. Ja het zou in bepaalde gevallen beter zijn maar verre van een echte self driving.
Er zijn veel test drives te vinden en volgens mij is het merendeel echt onder de indruk. Niet dat het perfect is, maar wel echt van een heel ander niveau dan basic AP of TACC hier in Europa. En daar ging de opmerking over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13:00
hommer schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:20:
Ik heb nu wat ritten op de achterbank van m'n MY gezeten terwijl we op vakantie in Noorwegen zijn. Best leuk dat je naar boven kunt kijken, jammer dat je grotendeels naar reflectie van binnen zit te kijken.

Is er ook wat te doen aan het spiegelen van het dak van binnenuit?
Gepolariseerde zonnebril?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13:00
schumi1986 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:00:
[...]

Haha idd, wat een onoverzichtelijke zooi. Vraag mij af waarom iemand die visualisaties zo groot in beeld wilt hebben :X
Dit beeld van de S zou ik graag in de Y willen zien
Afbeeldingslocatie: https://uploads-ssl.webflow.com/60f879419eb8627a126397fa/6120008a974ba642e318ed8c_AutoInterfaces-Tesla-2021-ModelSPlaid-TeslaSoftwareV11-00068.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Schwarz schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:02:
[...]

Dit beeld van de S zou ik graag in de Y willen zien
[Afbeelding]
En waar moet dan de snelheid staan? Die is verplicht in elke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
thezahir schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:51:
[...]

Ik zit beetje met hetzelfde. Ben in de markt voor een MY RWD (kleur wit, met trekhaak) en Long Range hoeft voor mij niet zo nodig. Maar ik sprak ze bij Tesla vandaag en die geven wel aan dat als je voor donderdag (tegen de lagere prijs) bestelt en er zou alsnog een extra prijsverlaging komen (in navolging van VS) dat je dan die lagere prijs ook berekend krijgt bij daadwerkelijke levering.
Ik kan mij niet voorstellen dat de prijzen niet omlaag gaan de komende maanden zodra de berichten over de nieuwe uitvoering hardnekkiger worden. Veel mensen hebben nog snel besteld nav de verhoging die ze ook volgende maand weer kunnen terugdraaien. Zodra de voorraad oploopt gaat de prijs omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:23
Tommie12 schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:04:
[...]

In een Tesla Model S en X hebben ze een tweede scherm, dus denk dat dit niet gaat lukken op een 3 en Y inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiQ3jgP9wuO-YOB2aVBOqKtmc4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p6mZP6wXciYcVRDMgMHfM1UM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 22-04-2024 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
turkeyhakan schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:13:
[...]

In een Tesla Model S en X hebben ze een tweede scherm, dus denk dat dit niet gaat lukken op een 3 en Y inderdaad.

[Afbeelding]
Ja, in een S of X kan het, maar niet in een 3 of Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-05 08:54
[...]

Dus in geval van een verhoging betaal je de huidige prijs en bij een verlaging betaal je de prijs van de prijsverlaging? Geldt dit ook voor leaseauto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Neco75 schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:20:
[...]

Dus in geval van een verhoging betaal je de huidige prijs en bij een verlaging betaal je de prijs van de prijsverlaging? Geldt dit ook voor leaseauto's?
Dat weet ik helaas niet. Ik heb het voor mijn situatie (particuliere aankoop) gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Tommie12 schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:04:
[...]

Volgens de map is hij niet op de weg, dus ik denk geparkeerd. Als de map full screen blijft bij het rijden zullen er wel een paar basics zoals snelheid en licht pictogrammen overheen moeten.

Edit: zoals hierboven vermeld, een S heeft een tweede scherm. Dus daar kan je inderdaad zonder enige overlay de map op het center scherm tonen.

[ Voor 16% gewijzigd door The_Woesh op 22-04-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
[...]

Ook gekeken naar de nieuwe Long Range RWD variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:30
Valt me nu ook op dat de model 3 RWD prijs is verlaagd. 41.990 incl aflevering, enkele weken terug was het nog 43.990.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
[...]

Waaaat?! 😱

Ik snap die FSD visualizatie ook helemaal niet. Ik heb het ook (FSD, zonder dat het verder wat doet in EU natuurlijk). Maar ik snap het niet, want ik kan ook gewoon door het raam kijken :?

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 22-04-2024 15:31 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Dutchlimits schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:28:
Valt me nu ook op dat de model 3 RWD prijs is verlaagd. 41.990 incl aflevering, enkele weken terug was het nog 43.990.
Ja sinds zondag. Ik denk dat de vraag naar de y relatief groot was. Dan zullen ze de 3 wat goedkoper maken en de y wat duurder. Denk ik tenminste ;)
Met oog op de ontslagen bij Tesla, weet iemand in welke mate de tesla wordt gemaakt met robots? Is dat meer of minder dan bij andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 15:19
RemySoeters schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:50:
[...]

Dat lijkt enkel in nederland te zijn. Duitsland, belgie, frankrijk en italie zie ik nog steeds 0,45 40~45 cent per kwh.
Ik zie in Frankrijk €0,32-0,35, België €0,34-0,38, Spanje €0,39-0,45.
Frankrijk en België zijn volgens mij ook wat goedkoper geworden, Spanje weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Alexander1984 schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:24:
[...]

Ook gekeken naar de nieuwe Long Range RWD variant?
Die zal vermoed ik sterk, niet in de SEPP vallen, helaas. Maar prijzen ook nog niet bekend. Denk zelf aan de standard range wel genoeg te hebben, ben geen km-vreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 23:07
Alexander1984 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:44:

Mijn ervaring is dat de range van de standaard RWD auto al veel groter is dan de blaas van de meeste passagiers. Ik zou me niet teveel zorgen maken over de range. LFP is misschien ook een voordeel bij verkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:43

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:02:
[...]

Ik meen ooit iets gezien te hebben in het menu van FSD visualisaties. Zal vanmiddag ook 'ns kijken.

Als ik op google een (oude) foto zoek staat het onder autopilot en dan vraag ik me af wat het precies doet.
[Afbeelding]
Als je deze aanzet zie je ook de stoplichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:53
Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:02:
[...]

[Afbeelding]
Daar zet je niets mee uit, veranderd alleen de manier van visualiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Davidrrr schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:31:
[...]

Ja sinds zondag. Ik denk dat de vraag naar de y relatief groot was. Dan zullen ze de 3 wat goedkoper maken en de y wat duurder. Denk ik tenminste ;)
Met oog op de ontslagen bij Tesla, weet iemand in welke mate de tesla wordt gemaakt met robots? Is dat meer of minder dan bij andere merken?
Of zou de Y wat duurder gaan worden mocht er HW4 op zitten? Dat is ook nog steeds een onbekend iets wanneer dat eindelijk er op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ik zou niet veel meer doen met de y en zoveel mogelijk upgrades implementeren met de nieuwe versie die dan weer wat duurder zal beginnen lijkt me om dan later weer te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
bilgy_no1 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:52:
[...]

Er zijn veel test drives te vinden en volgens mij is het merendeel echt onder de indruk. Niet dat het perfect is, maar wel echt van een heel ander niveau dan basic AP of TACC hier in Europa. En daar ging de opmerking over.
Oh ja, we hebben geen FSD hier, mag niet.

De reviews zijn verdeeld, ja het is beter maar het is nog verre van een systeem dat betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:22:

[Afbeelding]

Je kon toch al altijd met een swipe over het zoekveld naar huis navigeren?
Jammer dat de regenmeter nu verticaal, ipv horizontaal staat.

En natuurlijk zoals anderen al opmerkten: FSD visualisatie voegt niets toe.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
bilgy_no1 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:50:
[...]

Dat laatste komt omdat Shell een flat rate hanteert voor AC laden. Dat wijkt dus af van het CPO tarief van de laadpaalexploitant zelf.
Ja klopt, maar dus niet bij alle palen: heb de afrekeningen laten controleren. Het punt is dat het in de app A is en op de kaart op de website B.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giga

Yep, ik vind de velgen nu echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Jeroenneman schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:59:
[...]

Je kon toch al altijd met een swipe over het zoekveld naar huis navigeren?
Jammer dat de regenmeter nu verticaal, ipv horizontaal staat.

En natuurlijk zoals anderen al opmerkten: FSD visualisatie voegt niets toe.
Ja maar niet naar werk (al werd dat wel eens gedeeld hier dat dat wel zo werkt). Ik swype naar rechts of onder: altijd 'thuis'. Nu in 1 oogopslag kan je kiezen voor thuis of werk. Prima toevoeging voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
jip_86 schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:13:
[...]

Daar zet je niets mee uit, veranderd alleen de manier van visualiseren.
Sterker nog. In mijn menu is het helemaal niet meer te vinden. Dus wellicht is het er al een aantal iteraties uit.

Pagina: 1 ... 317 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: