Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
vraag me af of die plastic uitziende dingen los zitten. Dat zou pas vet zijn, wil je lager verbruik, klik je ze erin, zo niet, hop eraf. Denk dat ik ze zonder die dingen veel mooier zou vinden.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Zou denken dat het net als bij de 19” velgen er gewoon af kan. Of het er mooier van wordt, weet ik niet. Vind het zonder bij de 19” in ieder geval niet mooi.anti elppa schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:06:
[...]
vraag me af of die plastic uitziende dingen los zitten. Dat zou pas vet zijn, wil je lager verbruik, klik je ze erin, zo niet, hop eraf. Denk dat ik ze zonder die dingen veel mooier zou vinden.
Berijder heeft een velg overigens al naar de getver.
As requested, here are more exclusive photos of Model 3 Ludicrous!
— Jeff 💙✌️ (@JeffTutorials) 22 april 2024
New 20” wheels and sport bucket seats pic.twitter.com/Pz9Agc97uW
Mijn ervaring is anders. De prijs van mijn zakelijke aankoop werd achteraf gewoon aangepast, hoefde ik niets voor te doen. Helaas was de registratie bij RDW al wel gedaan en betaal ik wel de bijtelling over het hogere bedrag.bilgy_no1 schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:01:
[...]
Dat was vorig jaar alleen het geval voor privé aankopen. Dus als @s3n zakelijk koopt kan hij het beter voor levering regelen met Tesla.
Ik vrees dat het de ‘de gemiddelde’ EV rijder geen #€@ uitmaakt want veel lease. Maar ik ben het wel met je eens.bilgy_no1 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:33:
[...]
Inderdaad zeg: €0,23-€0,25 per kWh hier in Haarlem...
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor de AC laadpalen op straat ook weer een redelijke prijs gaan vragen. Overal (ook thuis) dalen de prijzen keihard momenteel, maar Shell vraagt nog steeds €0,55 per kWh oid en diverse palen zitten nog op €0,60 per kWh. Daar mag de ACM echt wel eens zijn tanden in zetten.
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
Ik heb wel lease maar ik laad wel bij mij in de buurt bij de goedkoopste laadpaal, scheelt € 0,04, ik moet iets verder lopen maar dat maakt me niet zoveel uit.bert pit schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:30:
[...]
Ik vrees dat het de ‘de gemiddelde’ EV rijder geen #€@ uitmaakt want veel lease. Maar ik ben het wel met je eens.
Kan lonen om na te vragen of het iets uithaalt want ik ken ook constructies waar een vaste kilometerprijs doorberekend wordt door de LM. Laadkosten doen er dan niet toe.MadMan68 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:34:
[...]
Ik heb wel lease maar ik laad wel bij mij in de buurt bij de goedkoopste laadpaal, scheelt € 0,04, ik moet iets verder lopen maar dat maakt me niet zoveel uit.
Ja maar dat is vanwege de contracten die her en der afgesloten worden. DC en AC zelfde tarief bijv.bert pit schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:30:
[...]
Ik vrees dat het de ‘de gemiddelde’ EV rijder geen #€@ uitmaakt want veel lease. Maar ik ben het wel met je eens.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
ik zal wel een oude lul zijn (wat ik niet ben gezien mijn leeftijd), maar ik zou er geen kloot mee doen. Zelfde als dat VW in die ID7 AI heeft gestopt.Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:40:
Grok gaat in de toekomst (insert: two weeks ha-ha) komen in de auto.
[Afbeelding]
Ik praat uberhaubt niet tegen objecten, dus voice commands heb ik wellicht 3x geprobeerd in mijn model 3, 5 jaar terug
Ik zie er ook nog niet 1,2,3 een user case voor mijzelf in maar voice commands voor route gebruik nog paar keer per maand. Dat werkt echt verrassend goed. Verder ruzie als ik de glovebox open wil hebben omdat ik dan 't goede niet zeganti elppa schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:48:
[...]
ik zal wel een oude lul zijn (wat ik niet ben gezien mijn leeftijd), maar ik zou er geen kloot mee doen. Zelfde als dat VW in die ID7 AI heeft gestopt.
Ik praat uberhaubt niet tegen objecten, dus voice commands heb ik wellicht 3x geprobeerd in mijn model 3, 5 jaar terug
Dat klinkt wel als een oude lul ja 😂anti elppa schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:48:
[...]
ik zal wel een oude lul zijn (wat ik niet ben gezien mijn leeftijd), maar ik zou er geen kloot mee doen. Zelfde als dat VW in die ID7 AI heeft gestopt.
Ik gebruik voice best veel de laatste tijd in de Tesla maar enkel voor simpele dingen. Moet ook nog maar zien wat ik met een assistent zou doen. Als ik zou kunnen zeggen: “Voeg een laadpunt aan de route toe waar ik met 10% aankom” zou ik dat wel wat vinden denk ik.
Wat voor commando’s voor de route gebruikt u zoals? Gewoon iets van “navigeer naar bestemming xxxxxx”? Of kunt u ook tussenstops aan de huidige route toevoegen?Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:51:
[...]
Ik zie er ook nog niet 1,2,3 een user case voor mijzelf in maar voice commands voor route gebruik nog paar keer per maand. Dat werkt echt verrassend goed. Verder ruzie als ik de glovebox open wil hebben omdat ik dan 't goede niet zeg
Letterlijk alleen eindbestemming. Is wel een goeie, wil vaak een stop toevoegen en doe dat manueel. Kan dat wel eens gaan proberen.Giga schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:19:
[...]
Wat voor commando’s voor de route gebruikt u zoals? Gewoon iets van “navigeer naar bestemming xxxxxx”? Of kunt u ook tussenstops aan de huidige route toevoegen?
zeg maar 'je' hoor, anders voel ik mij zo oud
Hamer kop. Perfect! Ga de accu voorverwarmen zonder sexy buttonsGiga schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:17:
[...]
Dat klinkt wel als een oude lul ja 😂
Ik gebruik voice best veel de laatste tijd in de Tesla maar enkel voor simpele dingen. Moet ook nog maar zien wat ik met een assistent zou doen. Als ik zou kunnen zeggen: “Voeg een laadpunt aan de route toe waar ik met 10% aankom” zou ik dat wel wat vinden denk ik.
Is mij nog nooit gelukt. Ook op gezocht maar geen voorbeelden van kunnen vinden.Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:21:
[...]
Letterlijk alleen eindbestemming. Is wel een goeie, wil vaak een stop toevoegen en doe dat manueel. Kan dat wel eens gaan proberen.
offtopic:
Ja, dat hè? Dan zou ik al zeer content zijn 🥲Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:23:
[...]
Hamer kop. Perfect! Ga de accu voorverwarmen zonder sexy buttons
Die zou ik ook heeeeel graag willen. Maar dan ook graag gewoon via menu
Eigenlijk is 't best suf dat het er niet in zit. Iemand zal Musk toch 'ns moeten vragen.anti elppa schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:43:
[...]
Die zou ik ook heeeeel graag willen. Maar dan ook graag gewoon via menu
ja zelfs die Id7 heeft datOekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:46:
[...]
Eigenlijk is 't best suf dat het er niet in zit. Iemand zal Musk toch 'ns moeten vragen.

Vanavond nog geprobeerd in de auto, maar bij het benoemen van twee adressen in het commando moet je (nu nog) kiezen tussen de twee. Wat ik dan doe is eerst de eindbestemming uitspreken, en zodra die staat de tussenbestemming. Helaas wel twee commando's, maar dat werkt beter om alsnog een tussenstop toe te voegen zonder dit manueel te hoeven doenOekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:21:
[...]
Letterlijk alleen eindbestemming. Is wel een goeie, wil vaak een stop toevoegen en doe dat manueel. Kan dat wel eens gaan proberen.
offtopic:
[ Voor 5% gewijzigd door Jochemp op 22-04-2024 19:54 ]
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
"Holy shit its raining".... Wat would you do?Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:40:
Grok gaat in de toekomst (insert: two weeks ha-ha) komen in de auto.
[Afbeelding]
LOL
Toppertje!MadMan68 schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:34:
[...]
Ik heb wel lease maar ik laad wel bij mij in de buurt bij de goedkoopste laadpaal, scheelt € 0,04, ik moet iets verder lopen maar dat maakt me niet zoveel uit.
Én ook bij stilstand op afstand voorbereiden voor snelladen aub. Ik werk op 2 minuten afstand van Superchargers, daardoor op de terugweg eigenlijk geen doen nu.Oekol schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:23:
[...]
Hamer kop. Perfect! Ga de accu voorverwarmen zonder sexy buttons
Jammer dat Tesla geen Vehicle-to-Grid ondersteunt, dan zou je voor 24 cent kunnen laden bij een SUC en thuis terugleveren aan het net voor 39 cent... Toch 50x15 cent verdiend!bert pit schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:27:
Ik zie dat de prijzen van de supercharger weer flink omlaag zijn. Die zitten nu weer op het niveau wat je enkele jaren geleden thuis gewend was.
Cool! Die wil ik! Hoe werkt dat? Is dat gewoon een wav file op de usb stick zetten op de juiste plek?NeuroticaPills schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:04:
Ik heb al een tijdje de Super Mario coin sound als lock-sound; kort, herkenbaar, vrolijk, niet storend of te opvallend.
Hier staat hoe het werkt en vind je oa die Mario coin Maar ook vele andere geluiden: https://www.notateslaapp.com/tesla-custom-lock-sounds/sebari schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:35:
[...]
Cool! Die wil ik! Hoe werkt dat? Is dat gewoon een wav file op de usb stick zetten op de juiste plek?
Dit heb ik dus ook met een M3P van bijna 5 jaar oud. Als het kouder is dan hoor ik hem ook kraken in bochten zoals bij rotondes en bij drempels. Ik dacht eerst dat het gewoon door het weer kwam maar nu ik een beetje begin te zoeken is het volgens mij dus geen goed teken. Tevens valt alles nu buiten de garantie aangezien de auto ouder is dan 4 jaar...joeri_berg schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:28:
Ik heb een vraag:
Nu het weer vriest kraakt de ophanging van mijn Tesla model Y RWD 2023 behoorlijk wanneer ik over een drempel rijd. Komt vooral van de voorkant. De vorige vorstperiode, begin december, was dit ook het geval. Ik had toen een service-afspraak gepland maar tegen de tijd dat deze zou plaatsvinden werd het weer wat warmer en was ook het gekraak weg. De afspraak toen maar geannuleerd.
Nu het weer koud is, is ook het gekraak weer terug. Is dit normaal, hebben anderen dit ook (gehad) of kan ik beter alsnog een service-afspraak inplannen?
Betreft een Model Y RWD van augustus 2023 met 12K op de teller.
Is dit trouwens gevaarlijk om mee door te rijden? Ik heb toevallig eind volgende week een afspraak staan dus heb al via chat gevraagd of ze dit ook even kunnen checken.
Tesla past vooral de prijzen aan naar gelang vraag en aanbod veranderen. Als ze door HW4 makkelijker en dus sneller kunnen produceren stijgt het aanbod, waardoor de prijs zal dalen. Als door HW4 de vraag stijgt zal de prijs omhoog gaan.Alexander1984 schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:22:
[...]
Of zou de Y wat duurder gaan worden mocht er HW4 op zitten? Dat is ook nog steeds een onbekend iets wanneer dat eindelijk er op komt.
Mijn idee is dat de aanpassing minimaal is. Vraag en aanbod blijven gelijk en dus ook de prijs.
Het lijkt inderdaad als ik wat langer rijd minder te worden. Ook als hij heeft stil gestaan, zoals net vanavond, dan hoor ik gekreun bij het verlaten van de verhoogde parkeerplaats maar later op de snelweg is alles weer stil.Davidrrr schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:37:
Verdwijnt het gekraak niet als je een stuk hebt gereden? In de winter kraakt en piept een auto altijd meer zoals de vering of vooral rubbers. Draagarmrubbers of zo.
Yes. Prijzen zijn weer verlaagd. Vanmiddag langsgekomen.Tweakarim schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:18:
Was hier al voorbij gekomen dat je voor 24 cent kunt laden bij een supercharger? Dat was voorheen in Oosterhout nog 30 cent tijdens daluren.
Mijn Model 3 2019 ging kraken na 3 jaar ( 40000 km) vlak voor dat mijn dochter met onze Tesla naar Frankrijk zou gaan. Ze heeft geen problemen gehad tijdens haar reis alleen wat schaamte door het gekraak van de auto. Dus je kunt er mee doorrijden. Bij ons was het de bovenste draagarm, het bekende probleem, en is onder garantie vervangen.Katseviool schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:32:
[...]
Dit heb ik dus ook met een M3P van bijna 5 jaar oud. Als het kouder is dan hoor ik hem ook kraken in bochten zoals bij rotondes en bij drempels. Ik dacht eerst dat het gewoon door het weer kwam maar nu ik een beetje begin te zoeken is het volgens mij dus geen goed teken. Tevens valt alles nu buiten de garantie aangezien de auto ouder is dan 4 jaar...
Is dit trouwens gevaarlijk om mee door te rijden? Ik heb toevallig eind volgende week een afspraak staan dus heb al via chat gevraagd of ze dit ook even kunnen checken.
Ik weet niet of onderstaande al is gepost, maar ik vond dit overzicht wel handig:eltron schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:43:
[...]
Dank je, die had ik al gezien, maar onduidelijk of de services waar geen * of ** bij staat via de hotspot te organiseren zijn.
:strip_exif()/f/image/IHipYLkCnPMSDn446IkQLcRm.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat lees je precies?Davidrrr schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:30:
Ik lees ook iets op andere fora
https://teslamotorsclub.c...ossingen-garantie.300722/
https://wren.co/join/Devian
Een beetje afhankelijk van hoe erg het wordt, wordt het boven de +- 160-170 op een gegeven moment een beetje een unheimlich geluid.Katseviool schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:32:
[...]
Dit heb ik dus ook met een M3P van bijna 5 jaar oud. Als het kouder is dan hoor ik hem ook kraken in bochten zoals bij rotondes en bij drempels. Ik dacht eerst dat het gewoon door het weer kwam maar nu ik een beetje begin te zoeken is het volgens mij dus geen goed teken. Tevens valt alles nu buiten de garantie aangezien de auto ouder is dan 4 jaar...
2 maanden later, met nieuwe armen opnieuw naar DE zonder problemen en geluidjes.
Betekend dit dat je geen live verkeersinfo hebt zonder abbo?zerocool82 schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:58:
[...]
Ik weet niet of onderstaande al is gepost, maar ik vond dit overzicht wel handig:
[Afbeelding]
Bij google maps via android auto krijg je nu te horen dat er bijv een file is en dat je beter een andere route kunt pakken. Dat doet Tesla dus niet als je geen abbo hebt?
Je hebt het wel, je ziet het alleen niet meer op de kaart.gertraaf schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:46:
[...]
Betekend dit dat je geen live verkeersinfo hebt zonder abbo?
Bij google maps via android auto krijg je nu te horen dat er bijv een file is en dat je beter een andere route kunt pakken. Dat doet Tesla dus niet als je geen abbo hebt?
Even iets anders, ik heb een Commander gen2 gekregen, maar zit een kabel bij voor 2023 MY die achter in het center console kan worden gemonteerd. Ik heb een M3 2024, schijnbaar kan je die alleen rechts voor installeren, iemand een idee waar je goedkoop zo'n kabeltje kan scoren?
New video from China showing the new animations and UI from 2024.14.
— Drive Tesla 🇨🇦 (@DriveTeslaca) 22 april 2024
What do you think? Liking the map overlay in the corner 👍 pic.twitter.com/dy8y8dZffs
Hij houdt er bij de navigatie wel rekening mee maar je krijgt geen melding en ziet geen verkeersinformatie. Black box zeg maar.gertraaf schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:46:
[...]
Betekend dit dat je geen live verkeersinfo hebt zonder abbo?
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Hoe zie je eigenlijk dat in China de uitrol bezig is? Alle bekende trackers die ik bekeek (teslascope, teslafi en tessie) geven nog geen instals aan voor 2024.14Oekol schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:10:
Nog maar weer een filmpje tijdens het wachten tot wij aan de beurt zijn? Ditmaal een blauwe MY:
[Twitter]
Wss gebruiken ze in china deze apps niet en hebben ze een chinese variant die ik niet ken
JAAA! BIJ MIJ!!!hulskersj schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:50:
[...]
Even iets anders, ik heb een Commander gen2 gekregen, maar zit een kabel bij voor 2023 MY die achter in het center console kan worden gemonteerd. Ik heb een M3 2024, schijnbaar kan je die alleen rechts voor installeren, iemand een idee waar je goedkoop zo'n kabeltje kan scoren?
Ik heb namelijk per ongeluk een Gen2 kabel voor rechtsvoor besteld. Inmiddels is alles geregeld, maar ik heb hier dus wel zo'n kabel liggen. Stuur maar een DM.
Ik krijg er steeds meer zin in!Oekol schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:10:
Nog maar weer een filmpje tijdens het wachten tot wij aan de beurt zijn? Ditmaal een blauwe MY:
[Twitter]
De enige manier die ik tot nu toe gevonden heb is op X.The_Woesh schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:59:
[...]
Hoe zie je eigenlijk dat in China de uitrol bezig is? Alle bekende trackers die ik bekeek (teslascope, teslafi en tessie) geven nog geen instals aan voor 2024.14
Wss gebruiken ze in china deze apps niet en hebben ze een chinese variant die ik niet ken
In China is alles apart van USA en EU. Zij hebben ook een andere map database die heeft aangekondigd in mei met een 3d update te komen: Baidu.
Wordt beweert dat dit de voorzet is die FSD nodig heeft om actief te worden in CN.

Daarnaast volgen de filmpjes van 2024.14 zich snel op:
$TSLA 🇨🇳
— Tsla Chan (@Tslachan) 22 april 2024
Another video about the reality visualization of the updated V12 (2024.14) in China.
More things to see. heard it will be distributed sometime in May. https://t.co/hqmB7bJQnl pic.twitter.com/lNq94NA7rl
[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 23-04-2024 10:37 ]
Met de laadverliezen en de tijd die je eraan spendeert denk ik niet dat dit ooit economisch rendabel gaat zijn.WhoDoYaThinkIAm schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:03:
[...]
Jammer dat Tesla geen Vehicle-to-Grid ondersteunt, dan zou je voor 24 cent kunnen laden bij een SUC en thuis terugleveren aan het net voor 39 cent... Toch 50x15 cent verdiend!
Zal de update deze week al beschikbaar komen in Europa?Oekol schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:10:
[Twitter]
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
[ Voor 12% gewijzigd door Jeffrey140 op 23-04-2024 11:17 ]
Creditcard toevoegen inderdaad en declareren. Tenzij je DKV Mobility of een Travelcard hebt, die kun je wel koppelen.Jeffrey140 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:42:
Hoe werkt het eigenlijk met superchargen omdat je in de tesla app een betaalmiddel moet toevoegen. Kan je de laadpas van de LM hier aan toevoegen of moet dit met je creditcard voor dat je kunt laden. En dat je dan later declareert bij de werkgever.
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
@Jeffrey140Davidas schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:43:
[...]
Creditcard toevoegen inderdaad en declareren. Tenzij je DKV Mobility of een Travelcard hebt, die kun je wel koppelen.
Bij sommige LM gaat het gewoon automatisch. Je laadt en je ziet zelfs de transactie niet omdat die direct afgerekend wordt met de LM.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Een paar jaar terug kon ik nog voor 60 cent per kWh terugleveren, maar nu vind je ik niks meer dan een teruglevertarief van 5 cent. (Als ze mij al willen hebben met 36 panelen)this schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:39:
[...]
Met de laadverliezen en de tijd die je eraan spendeert denk ik niet dat dit ooit economisch rendabel gaat zijn.
Maar v2g gaat wel zorgen voor een ander (fiscaal) probleem . Namelijk op kosten van de baas iedere dag de auto vol laden op de parkeerplaats en dan s'avonds je huis voorzien van stroom op kosten van de baas.
Voor de baas wellicht nog niet zo erg, daar kan je afspraken mee maken. Maar voor de fiscus wordt dit wel erg lastig omdat je via de bijtelling eigenlijk afkoopt dat je alles moet bijhouden maar het ontladen thuis is loon in natura dat daar eigenlijk niet onder valt.
anyway, ik hoop van harte dat Elon toch richting v2g gaat of dat de overheden hem daartoe gaan dwingen door subsidies afhankelijk te maken van de functie. Vooral met een 2de auto die weinig rijdt maar wel aan de laadpaal hangt kan dit interessant zijn. Voor mij een reden om straks de model 2 te kopen ipv van bv de nieuwe renault 5 als de auto van mijn vrouw is afgeschreven.
En hoe veel ga je zo 'stelen'?The_Woesh schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:56:
[...]
Een paar jaar terug kon ik nog voor 60 cent per kWh terugleveren, maar nu vind je ik niks meer dan een teruglevertarief van 5 cent. (Als ze mij al willen hebben met 36 panelen)
Maar v2g gaat wel zorgen voor een ander (fiscaal) probleem . Namelijk op kosten van de baas iedere dag de auto vol laden op de parkeerplaats en dan s'avonds je huis voorzien van stroom op kosten van de baas.
Voor de baas wellicht nog niet zo erg, daar kan je afspraken mee maken. Maar voor de fiscus wordt dit wel erg lastig omdat je via de bijtelling eigenlijk afkoopt dat je alles moet bijhouden maar het ontladen thuis is loon in natura dat daar eigenlijk niet onder valt.
anyway, ik hoop van harte dat Elon toch richting v2g gaat of dat de overheden hem daartoe gaan dwingen door subsidies afhankelijk te maken van de functie. Vooral met een 2de auto die weinig rijdt maar wel aan de laadpaal hangt kan dit interessant zijn. Voor mij een reden om straks de model 2 te kopen ipv van bv de nieuwe renault 5 als de auto van mijn vrouw is afgeschreven.
Gedurende een gewone nacht verbruiken de meeste mensen niet meer dan 5 kWh aan 30ct. We spreken dus over 1,5€ per dag, en misschien 5€ in het weekend, als je ondertussen amper rijdt.
Op een jaar tijd gaat het over minder dan 1000€.
Ik kan me ook niet voor stellen dat de gemiddelde baas hierover zou nalaten om afspraken te maken.
Ik zie in de functie vooral heil om overdag vol te laden met PV en dan de nacht door te komen zonder afname.
Ik zou me ook echt niet bezig houden om de auto op het werk te gaan laden. Nu doe ik dat ook niet omdat ik thuis perfect kan laden en daarvoor een paar ct per kWh meer krijg dan de marginale kost van 1 kWh.
Lijkt me met een Tesla simpel te identificeren door de LM en werkgever. Die weten precies hoeveel jij laadt en rijdt. Dus 's avonds thuiskomen met 90% en 's ochtends weer vertrekken met 10% gaat volgens mij snel opvallen met een periodieke controle.The_Woesh schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:56:
[...]
Die 15.000 punten zijn 1 jaar geldig. Dus tot ergens in januari 25. Gelijktijdig staat er ook dat punten die je inzet voor superchargen vervallen na 6 maanden na inzet.
Lezen jullie het ook zo dat dus vanaf het moment dat ik die punten inzet het gratis chargen nog 6 maanden doorloopt?
Koffiedik kijken, maar als het al zou komen in EU deze week ziet het gros hem toch pas begin mei.Davidas schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:40:
[...]
Zal de update deze week al beschikbaar komen in Europa?
Ik krijg hier nou niet echt warme gevoelens bij ofzo.. ja het plaatje van je auto op de voorgrond is opzich tof (al kijk ik het liefst niet te lang na mijn model Y want het is niet echt een mooie auto) maar voor de rest zie ik niet echt een verbetering?Oekol schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:10:
[Twitter]
Ik zie die Chinees de hele tijd tijdens het rijden met dat visualisatie scherm spelen daar zie ik de meerwaarde al helemaal niet van in..
Smaken verschillen blijkbaar
Bij mij in het dorp gaat het grootlicht niet uit. Hij schijnt wel netjes om fietsers heen, voetgangers denk ik niet. Ik heb wel de indruk dat ik nu veel meer bij mensen hun woonkamer in schijn omdat ik altijd automatisch grootlicht aan heb. Ik verblind wel minder dan met dimlicht, die schijnt hoger dan grootlicht op de snelweg nu.Oekol schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:46:
[...]
Die zijn meestal in de stad en daar is het grootlicht uit.
Maar ben het gisteren niet tegen gekomen die situatie, woonwijk binnenrijden zorgde vrij snel voor het uitzetten van grootlicht.
Gisteren wat vervelends gehad met de auto, waardoor ik het topic maar weer eens op zoek. Ik reed op autopilot op een geasfalteerde 1-baans weg binnen de bebouwde kom, met links en een middenberm met stoeprand en bomen in het midden. Auto stuurde zichzelf gewoon naar links tegen de stoeprand aan. Behoorlijk veel velgschade

[ Voor 41% gewijzigd door Makkelijk op 23-04-2024 11:26 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ja. En om de houdbaarheid weer met een jaar te verlengen kun je ook iemand een testrit refereren. Als er punten bijkomen wordt de teller weer gereset.Geertims schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:11:
Ik heb in januari 2024 een nieuwe M3 gekocht. Ik had een reis gepland naar Portugal en heb dat kunnen rijden met de referral beloning die ik kreeg van 15000 punten. Ik heb het plan om volgend jaar februari weer naar Portugal te gaan en het zou fijn zijn als ik die punten die ik nog heb kan inzetten voor opnieuw 5000 km gratis superchargen.
Die 15.000 punten zijn 1 jaar geldig. Dus tot ergens in januari 25. Gelijktijdig staat er ook dat punten die je inzet voor superchargen vervallen na 6 maanden na inzet.
Lezen jullie het ook zo dat dus vanaf het moment dat ik die punten inzet het gratis chargen nog 6 maanden doorloopt?
Gaaf filmpje, super!Oekol schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:34:
[...]
De enige manier die ik tot nu toe gevonden heb is op X.
In China is alles apart van USA en EU. Zij hebben ook een andere map database die heeft aangekondigd in mei met een 3d update te komen: Baidu.
Wordt beweert dat dit de voorzet is die FSD nodig heeft om actief te worden in CN.
[Afbeelding]
Daarnaast volgen de filmpjes van 2024.14 zich snel op:
[Twitter]
Ik heb geen lease.Tommie12 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:02:
[...]
En hoe veel ga je zo 'stelen'?
Gedurende een gewone nacht verbruiken de meeste mensen niet meer dan 5 kWh aan 30ct. We spreken dus over 1,5€ per dag, en misschien 5€ in het weekend, als je ondertussen amper rijdt.
Op een jaar tijd gaat het over minder dan 1000€.
Ik kan me ook niet voor stellen dat de gemiddelde baas hierover zou nalaten om afspraken te maken.
Ik zie in de functie vooral heil om overdag vol te laden met PV en dan de nacht door te komen zonder afname.
Ik zou me ook echt niet bezig houden om de auto op het werk te gaan laden. Nu doe ik dat ook niet omdat ik thuis perfect kan laden en daarvoor een paar ct per kWh meer krijg dan de marginale kost van 1 kWh.
Maar een bijna 100 euro pm even erbij krijg ik ook niet van de baas hoor.
Dus is het niet rieel om te laden op kosten van de baas en in de nacht terug te leveren.
Overigens heb ik een warmtepomp en in de nacht vooral in de winter gebruik ik wel meer dan 5kwh
Op AP in de bebouwde kom? Dat is helaas vragen om problemen, als ik het al doe heb ik twee handen strak aan het stuur. Omdat je gewoon niet weet wat hij doen gaat. AP gebruiken ik op N wegen bij hoge uitzondering (want snelheid vaak fout) maar vooral en alleen op snelwegen.Makkelijk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:24:
[...]
Gisteren wat vervelends gehad met de auto, waardoor ik het topic maar weer eens op zoek. Ik reed op autopilot op een geasfalteerde 1-baans weg binnen de bebouwde kom, met links en een middenberm met stoeprand en bomen in het midden. Auto stuurde zichzelf gewoon naar links tegen de stoeprand aan. Behoorlijk veel velgschadeAuto achter me leek te denken dat ik in slaap was gevallen o.i.d.
Dat spelen is natuurlijk om te laten zien aan anderen die het nog niet hebben wat er mogelijk is.schumi1986 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:23:
[...]
Ik krijg hier nou niet echt warme gevoelens bij ofzo.. ja het plaatje van je auto op de voorgrond is opzich tof (al kijk ik het liefst niet te lang na mijn model Y want het is niet echt een mooie auto) maar voor de rest zie ik niet echt een verbetering?
Ik zie die Chinees de hele tijd tijdens het rijden met dat visualisatie scherm spelen daar zie ik de meerwaarde al helemaal niet van in..
Smaken verschillen zeker. Ben benieuwd hoe ik het ga gebruiken. Zoals nu, 2/3 of wellicht full screen.
Eerst rijden en dan maar keuzes maken niet
Het bleek een te losse hoofdsteun te zijn, die rammelde in de geleiding, binnenin rugkant achterbank. De Ranger heeft isolatie tape rond de twee metalen stangen gedraaid van de hoofdsteun gedraaid en warempel, alles is stil nu!
Hij heeft voor de zekerheid ook twee stukken mousse aan de 'klepjes' achterlicht units gestopt. Een paar pagina's terug was er iemand die daar een rammel door had.
Het heeft mij drie interventies gekost, maar alles is nu opgelost, onder garantie uiteraard.
Ook de raam rubber bestuurderskant is vervangen ivm het lichte wind geruis bij +90 km/u snelheden.
Foto's zouden bijgevoegd moeten zijn bij mijn post ook.
:strip_exif()/f/image/SjPpojfM52yilPcn1b7NjREy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0KfFC9Eq5FeoNgVaJOvZpOOt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NSh8jmJA3ZAaI0shKbsAxYaV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door BJF005 op 23-04-2024 11:52 ]
Meestal gaat het gewoon goed hoor. Ook op 70 wegen in de bebouwde kom. Ik ga er vanuit dat als de auto aangeeft dat de AP aan kan, dat de AP dan ook aan kanOekol schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:47:
[...]
Op AP in de bebouwde kom? Dat is helaas vragen om problemen, als ik het al doe heb ik twee handen strak aan het stuur. Omdat je gewoon niet weet wat hij doen gaat. AP gebruiken ik op N wegen bij hoge uitzondering (want snelheid vaak fout) maar vooral en alleen op snelwegen.
Wat vervelend. Echt veel schade ja? AP gebruik ik echt alleen op de snelweg, zeker niet binnen de bebouwde kom. De keren dat ik het wel probeerde, werkte het wel maar ik vond het veel te spannend. Denk dat ik het zo hou.Makkelijk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:24:
[...]
Bij mij in het dorp gaat het grootlicht niet uit. Hij schijnt wel netjes om fietsers heen, voetgangers denk ik niet. Ik heb wel de indruk dat ik nu veel meer bij mensen hun woonkamer in schijn omdat ik altijd automatisch grootlicht aan heb. Ik verblind wel minder dan met dimlicht, die schijnt hoger dan grootlicht op de snelweg nu.
Gisteren wat vervelends gehad met de auto, waardoor ik het topic maar weer eens op zoek. Ik reed op autopilot op een geasfalteerde 1-baans weg binnen de bebouwde kom, met links en een middenberm met stoeprand en bomen in het midden. Auto stuurde zichzelf gewoon naar links tegen de stoeprand aan. Behoorlijk veel velgschadeAuto achter me leek te denken dat ik in slaap was gevallen o.i.d.
Nou ja, ik vind het niet zo erg, want ik heb zelf die velgen al vaak genoeg langs de stoeprand getrokken, maar er is nu wel wat extra alu vanaf ja
Ik denk ook dat het op zich wel kan, maar dat AP geen verschil begrijpt in gevolg tussen een stoeprand en een wegbelijning. Een wegbelijning kun je een klein beetje overheen, maar een stoeprand niet. Mij allemaal echt veel te spannend met AP in de bebouwde kom. Misschien dat de FSD12 stack iets kan gaan betekenen voor AP in dit geheel maar is volledig speculatie.Makkelijk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:48:
[...]
Meestal gaat het gewoon goed hoor. Ook op 70 wegen in de bebouwde kom. Ik ga er vanuit dat als de auto aangeeft dat de AP aan kan, dat de AP dan ook aan kan
Ik vind het ook maar matig. Hopelijk kan de kaart ook fullscreen, of is in elk geval het AP scherm een stuk kleiner te maken dan nu. Dat is echt een enorme verpilling van schermpixels naar mijn mening.schumi1986 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:23:
[...]
Ik krijg hier nou niet echt warme gevoelens bij ofzo.. ja het plaatje van je auto op de voorgrond is opzich tof (al kijk ik het liefst niet te lang na mijn model Y want het is niet echt een mooie auto) maar voor de rest zie ik niet echt een verbetering?
Dat kun je ook andersom bedenken natuurlijk. Is het interessant dat je 20 Km links en rechts van je route kunt kijken? In je rijrichting kan ik mij nog iets bij voorstellen.Pierz schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:37:
[...]
Ik vind het ook maar matig. Hopelijk kan de kaart ook fullscreen, of is in elk geval het AP scherm een stuk kleiner te maken dan nu. Dat is echt een enorme verpilling van schermpixels naar mijn mening.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Op vakantie zet ik hem af en toe op satellietbeeld. Misschien spot je wel een leuk meertje met een strandje oid waar je dan kan stoppen. Maar je hebt gelijk, een andere use case zie ik niet echt.winwiz schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:13:
[...]
Dat kun je ook andersom bedenken natuurlijk. Is het interessant dat je 20 Km links en rechts van je route kunt kijken? In je rijrichting kan ik mij nog iets bij voorstellen.
Waarom greep je dan niet in? AP is bijlang nog niet daar om alleen alles te laten doen zeker niet op kleine baantjes waar alles kan gebeuren.Makkelijk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:24:
[...]
Bij mij in het dorp gaat het grootlicht niet uit. Hij schijnt wel netjes om fietsers heen, voetgangers denk ik niet. Ik heb wel de indruk dat ik nu veel meer bij mensen hun woonkamer in schijn omdat ik altijd automatisch grootlicht aan heb. Ik verblind wel minder dan met dimlicht, die schijnt hoger dan grootlicht op de snelweg nu.
Zelfs op een rustige autostrade zou ik die nog goed in de gaten houden.
FTFYk995 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:31:
[...]
Zelfs op een rustige autostrade zou ik moet je die nog goed in de gaten houden, zoals TESLA heel duidelijk aan geeft
Dit was volgens mij niet TACC, maar Auto Pilot (dus met automatisch sturen). TACC durf ik wel aan in de bebouwde kom maar is gewoon vaak irritant met tegenliggers op smalle wegen. TACC heeft nog nooit gefaald met automatisch afremmen. Iets wat ik in mijn vorige VAG auto echt niet op kon vertrouwen (met name bij rijden op een stilstaande voorligger bij stoplichten).Dutchlimits schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:34:
TACC is niet voor dat soort wegen gemaakt. Dat is FSD. TACC is meer voor snelwegen als een soort adaptive cruise. (met phantom breaks als cadeau).
Ging erg snel en was vrij smal. Het is niet zo dat hij haaks op de stoep ramde of merkbaar stuurde he, hij ging gewoon 30cm naar links en dat was genoeg om de stoeprand te raken.k995 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:31:
[...]
Waarom greep je dan niet in? AP is bijlang nog niet daar om alleen alles te laten doen zeker niet op kleine baantjes waar alles kan gebeuren.
Zelfs op een rustige autostrade zou ik die nog goed in de gaten houden.
[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 23-04-2024 14:26 ]
Shit man ik voel met je mee, ik ben ook iemand die AP gebruiken overal waar het kan. En tot nu toe (afkloppen) gaat altijd goed. Maar goed, blijft een hulpmiddel dus ik ga ook beter opletten. Soms vertrouw ik de systeem te veel. Ik ga maar niet zeggen wat ik allemaal doe want GoT kennende, komen gelijk 200 moraalridders commentaar gevenMakkelijk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:48:
[...]
Meestal gaat het gewoon goed hoor. Ook op 70 wegen in de bebouwde kom. Ik ga er vanuit dat als de auto aangeeft dat de AP aan kan, dat de AP dan ook aan kan
Life is too short to drive boring cars
Ja, echt niet te doen. Zodra ik zoiets aan zie komen geef ik een heel klein beetje stroom, dan klaagt TACC vaak niet.schumi1986 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:17:
Waar ik mij vooral aan stoor is dat TACC waardeloos is op 60km/h wegen zonder middenstreep. Totaal onvoorspelbaar. Soms gaat de auto vol in de rem bij een tegenligger. Ook fietsers zijn niet in te halen met TACC ingeschakeld.
Dit ligt niet aan de ontbrekende middenstreep hoor, ingrepen komen hier bij N-wegen met middenstreep en TACC ook geregeld voor helaasschumi1986 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:17:
Waar ik mij vooral aan stoor is dat TACC waardeloos is op 60km/h wegen zonder middenstreep. Totaal onvoorspelbaar. Soms gaat de auto vol in de rem bij een tegenligger. Ook fietsers zijn niet in te halen met TACC ingeschakeld.
Ja daar zou ik die toch absoluut niet gebruiken. Overlaatst verloor er hier nog 1 zijn wiel omdat die in een bocht een stoeprand te scherp had afgesneden .Makkelijk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:25:
[...]
Ging erg snel en was vrij smal. Het is niet zo dat hij haaks op de stoep ramde of merkbaar stuurde he, hij ging gewoon 30cm naar links en dat was genoeg om de stoeprand te raken.
Ik rij bijna altijd op ‘hele rit in beeld’ in plaats van ingezoomd. Dan zie ik waar ik file tegen ga komen en of het erger (meer oranje/rood) of minder wordt.winwiz schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:13:
[...]
Dat kun je ook andersom bedenken natuurlijk. Is het interessant dat je 20 Km links en rechts van je route kunt kijken? In je rijrichting kan ik mij nog iets bij voorstellen.
Dan is het handig om gewoon het hele scherm hiervoor te kunnen gebruiken
Ik heb toch het idee dat die ontbrekende middenstreep een groot deel van het probleem is. Ik heb met N-wegen met middenstreep hoogst zelden een ingreep, kan me de laatste niet meer herinneren. Als de middenstreep er niet is (en dat is ook in de bebouwde kom, weet ik, bad, geen TACC gebruiken), dan ziet de computer geen middenstreep en dus geen duidelijke afgrenzing van de rijbaan en denkt dan dat de auto's gaan botsen.Hoogie2004 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:58:
[...]
Dit ligt niet aan de ontbrekende middenstreep hoor, ingrepen komen hier bij N-wegen met middenstreep en TACC ook geregeld voor helaas
Signatures zijn voor boomers.
Nu zie ik de plek in Utrecht, daar zijn ze ook inderdaad aan het bouwen. Voor diegene met ervaring in Utrecht: op de proostwetering naast 'The Wall' zijn ze aan het bouwen. Staat verder nog niks, ze zijn de grond klaar aan het maken gok ik. Maar de map van Tesla komt precies op die plek uit. 1 + 1 = ...

Zo staan er al weer snel tellend 5 in het grijs in Nederland. Zie hier.
Ik verbaas me er eigenlijk wel een beetje over dat er nog steeds zoveel bij komen. Staan ze allemaal zo vaak vol?Oekol schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:30:
Kijkend naar waar er binnenkort (1 tot 2 jaar vooruit) SuC bij worden gebouwd viel het me op dat ik ineens Utrecht en Nuland er bij zag staan.
Nu zie ik de plek in Utrecht, daar zijn ze ook inderdaad aan het bouwen. Voor diegene met ervaring in Utrecht: op de proostwetering naast 'The Wall' zijn ze aan het bouwen. Staat verder nog niks, ze zijn de grond klaar aan het maken gok ik. Maar de map van Tesla komt precies op die plek uit. 1 + 1 = ...
[Afbeelding]
Ik laad binnen Nederland eigenlijk nagenoeg nooit bij een snellader, zo vaak rij ik niet 300+km op een dag zonder een langere stop een locatie.
Je hebt er ook 1 in Bunnik en in Breukelen, dus Utrecht bij de Wall is bijvoorbeeld letterlijk 2 afslagen voor Breukelen…
Ik zag het ook inderdaad, Zoetermeer is intussen wel weer van de lijst verdwenen. Ik denk dat dat te maken heeft met het vd Valk hotel wat langer duurt dan verwacht..Oekol schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:30:
Kijkend naar waar er binnenkort (1 tot 2 jaar vooruit) SuC bij worden gebouwd viel het me op dat ik ineens Utrecht en Nuland er bij zag staan.
[Afbeelding]
Ik ben grotendeels afhankelijk van publieke laadpalen, dus superchargers zijn daarom heel fijn en ook voordelig.Smobbo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:34:
[...]
Ik verbaas me er eigenlijk wel een beetje over dat er nog steeds zoveel bij komen. Staan ze allemaal zo vaak vol?
Ik laad binnen Nederland eigenlijk nagenoeg nooit bij een snellader, zo vaak rij ik niet 300+km op een dag zonder een langere stop een locatie.
Je hebt er ook 1 in Bunnik en in Breukelen, dus Utrecht bij de Wall is bijvoorbeeld letterlijk 2 afslagen voor Breukelen…
Meestal kan ik wel een week rijden op 1 lading.
Met de prijzen die ze rekenen denk ik dat ze vaker volstaan dan een Fastned Shell e.d., die blijven ook bijbouwen. Deze zal ook wederom opengesteld worden voor andere merken. Dat zal wel loslopen denk ik.
Vergeet niet dat het soms al goedkoper is dan openbaar laden.
[ Voor 41% gewijzigd door Oekol op 23-04-2024 15:44 ]
Momenteel zijn slechts 4% van de vloot electrische auto's, dat moet naar 100% binnen ca 15-20 jaar, dus ja, er moet nog aardig wat bijgebouwd worden, zeker als meer en meer non-Tesla's de weg naar de Tesla laders gaan vinden.Smobbo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:34:
[...]
Ik verbaas me er eigenlijk wel een beetje over dat er nog steeds zoveel bij komen. Staan ze allemaal zo vaak vol?
Ik verwacht natuurlijk ook dat er per laadplek meer laders komen.
Het is bouwen voor de toekomst. Elektrificatie zal doorzetten en dan is het natuurlijk mooi als je al veel laadlocaties geclaimd hebt. Helemaal rekening houdend met beperkte capaciteit op het netwerk. Fastned heeft dat ook slim gedaan (en vaak op betere locaties dan Tesla)Smobbo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:34:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Schwarz op 23-04-2024 15:57 ]
Maarja, @Tommie12 heeft natuurlijk wel een punt dat er nog mega veel meer EV’s bij gaan komen.
Het is denk ik, hoe meer, hoe beter voor Tesla. Ik denk dat ze steeds meer en meer gebruikt gaan worden door de niet-Tesla berijders. Ik schat dat het niet al te veel kost om ze operationeel te houden.Smobbo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:34:
[...]
En dan zo instellen dat iedereen op het rustigste moment pas kan laden dan is er niks aan de hand, een EV kan prima midden in de nacht worden geladen ipv overdag en voor de gene die echt even overdag moet laden een wat hoger tarief of laden met max 6 kW bijvoorbeeld. Dan is er geen enkel probleem qua capaciteit op het net.Smobbo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:56:
Ik verwacht dat er meer en meer volgens de norm ‘elke parkeerplaats een 11kW-lader’ gebouwd gaat worden, dan heb je eigenlijk in een klein land als Nederland helemaal niet bij elke afrit een snellader nodig. Ik zie nu al vaker bij bedrijven dat alle plekken een lader hebben, wat mij heel logisch lijkt.
Maarja, @Tommie12 heeft natuurlijk wel een punt dat er nog mega veel meer EV’s bij gaan komen.
Het viel me van de week op dat er nu wel een bij vd Valk in Nootdorp staat.Puntje-NL schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:34:
[...]
Ik zag het ook inderdaad, Zoetermeer is intussen wel weer van de lijst verdwenen. Ik denk dat dat te maken heeft met het vd Valk hotel wat langer duurt dan verwacht..
Lijkt me dan ook niet dat Zoetermeer nog nodig is.
Precies dit.Smobbo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:17:
[...]
Ik rij bijna altijd op ‘hele rit in beeld’ in plaats van ingezoomd. Dan zie ik waar ik file tegen ga komen en of het erger (meer oranje/rood) of minder wordt.
Dan is het handig om gewoon het hele scherm hiervoor te kunnen gebruiken
Al is het bij een noord-zuid rit nu al prima, maar bij oost-west wordt het proppen in dat scherm. En dat is bij mij helaas het leeuwendeel….
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Maar ook in het drie provinciepunt Noord-Limburg/Gelderland/Noord-Brabant (Molenhoek/Nijmegen/Cuijk).Radiodurans schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:41:
Afhankelijk van welke route je neemt en van welke kant je komt zijn er stiekem nog best wat gaten in de dekking van de SuC’s. Zo is er voor mij een gat tussen Amsterdam Centrum/Oost en Emmeloord. Die wordt opgevuld met Almere. Ook zijn er wel SuC’s in Zuidbroek, Assen en Drachten maar niet bij Groningen zelf. Die komen ook. Voor mij dus prima logische locaties en niet redundant, vooral niet naar de toekomst toe.
We moeten een aardig eind rijden om bij een SuC uit te komen (oa Horst, Duiven, Uden).
Molenhoek en Cuijk hebben beide mooi een van der Valk, dus ik zou zeggen laat maar komen
Wie weet wordt dan een model S ooit nog eens interessant
[ Voor 9% gewijzigd door ChUcKiE op 24-04-2024 09:09 ]
Zeg dat maar tegen Zevenaar en Duiven.silencedead schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:19:
[...]
Het viel me van de week op dat er nu wel een bij vd Valk in Nootdorp staat.
Lijkt me dan ook niet dat Zoetermeer nog nodig is.
PSN: Sluuz
Dit topic is gesloten.
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.