Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 314 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.584 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40
CaroR91 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:57:
Vorige week update 2024.8.9 geïnstalleerd op mijn M3 Highland. Ruitenwissers zijn inderdaad een verbetering lijkt het maar ik heb wel een nieuw issue...
Omdat de interieur camera zo rete gevoelig is met ogen op de weg houden tijdens het gebruik van Autopilot dacht ik de workaround gevonden te hebben door deze af te plakken (foei! Mag niet!)
Heeft tot nu toe prima gewerkt echter sinds de update krijg ik ineens continu de foutmelding in beeld dat de interieurcamera geen zicht heeft, wat ook irritant is.

Meer mensen met dit issue of tips hoe ik hier mee om kan gaan?
Heb 2024.8.9 update, camera afgeplakt in MY en nog 0x melding gehad. Overigens deden m'n ruitenwissers het vanmorgen juist minder dan normaal. Moest 'm zelf een aantal keer laten starten...

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58

World Citizen

FreeReef.nl

dimocash schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:44:
[...]

Ik begreep dat auto summon ook niet mag in Europa?
Wellicht zit ik verkeerd en zijn de regels toch anders dan ik dacht.
Smart Summon met naar je toe rijden inderdaad niet, maar wel via je mobiel de auto uit een vak rijden. Maar dan druk je dus op een knop op je telefoon als je er naast staat. Hij komt niet naar je toe en rijd ook niet "zelf".

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
spartacusNLD schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:09:
UI V12 op een model Y :9

https://x.com/The_Alfather/status/1780897212165415154

En full screen FSD visualisatie

[Afbeelding]

Ziet er allemaal mooi uit 8)
Heel gaaf! Hier 1 rijdend zonder AP of iets anders aan op fullscreen. Ziet er leuk uit en wordt vast nog leuker in komende updates.

Andere auto's nu dus remlichten en knipperlichten in de nieuwe update.

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 18-04-2024 19:20 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
spartacusNLD schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:09:
UI V12 op een model Y :9

https://x.com/The_Alfather/status/1780897212165415154

En full screen FSD visualisatie

[Afbeelding]

Ziet er allemaal mooi uit 8)
Fijn dat wij in Europa nu ook full screen visualisaties hebben, alleen jammer dat het niet de FSD visualisaties zijn. De FSD visualisaties zien er een stuk strakker uit.

Ben benieuwd wanneer deze update naar gewone mensen uitgerold wordt. Ik vindt V12 er wel netjes uit zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 18-04-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:49
Giga schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:27:
[...]

En hoe lastig is het navigeren naar een snellader van derden zodat de batterij voorgeconditioneerd wordt?
Supersimpel.
Als je op dat bliksempje duwt krijg je een balk met 1,2 en 3 bliksems. Duw op 3 bliksems, en je krijgt enkel de snelladers.
Je kiest er daar een uit en je navigeert er naar toe en alles wat nodig is gebeurt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Oekol schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:19:
[...]

Heel gaaf! Hier 1 rijdend zonder AP of iets anders aan op fullscreen. Ziet er leuk uit en wordt vast nog leuker in komende updates.

[Embed]

Ik moest even zoeken wat je bedoelde.. maar dit is heel tof jah!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UR-rsGhKk9nRfFPaQwu6lV0TCdw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2dFP67rdl2xNtn13j5tdhVR2.jpg?f=user_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
Oekol schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:19:
[...]

[Embed]

Ik hoop dat we de kaarten ook gewoon op de huidige manier kunnen laten staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
spartacusNLD schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:27:
[...]

[Afbeelding]
Yes en op de rotonde zie je dat de auto voor 'm z'n knipper voor rechts aan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:46:
[...]

Ik hoop dat we de kaarten ook gewoon op de huidige manier kunnen laten staan..
'You can choose between 1/3 2/3 and fullscreen'
Was ik al tegengekomen in de comments dus lijkt voor ieder wat wils te zijn.

[Twitter: https://twitter.com/The_Alfather/status/1780919487883268257?t=k5wBCq0xdPC0MdEuwZ4JZQ&s=19]

[Twitter: https://twitter.com/EFIEBER_ANDRE/status/1780977684119474459?t=byevGC8rtukeTEGWbai1fg&s=19]

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 18-04-2024 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:57:
[...]

'You can choose between 1/3 2/3 and fullscreen'
Was ik al tegengekomen in de comments dus lijkt voor ieder wat wils te zijn.

[Embed]

[Embed]
Super gaaf dat je kan swipen! Soms is het dan weer leuk om (als je geen navi gebruikt) meer van de omgeving te zien. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik wil geen hele discussie ontketenen, maar die visualisaties.

In mijn auto is het iets anders ingericht (S), maar mijn probleem blijft hetzelfde.
Ik vind het wat onvriendelijk om te beginnen met een heel betoog terwijl ik wellicht gewoon iets niet weet. Dus ik heb een vraag.

Wat doen jullie met die Visualisaties. Dus die auto op je scherm met al die andere auto's eromheen. En die kwart ronde circles die afstand aangeven.
In welke situatie kijk je daarna voor extra info? Hoe gebruiken jullie dit. Praktische voorbeelden zouden me wellicht helpen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
cautje schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:09:
Goedemiddag,
Ik zit te prutsen met een BT controller in mijn M3 Highland. Ik heb hem wel via BT geconnect en hij is op het achterscherm zichtbaar als Pro Controller
Maar er blijft staan Pro Controller niet verbonden

Heeft hier iemand ervaring met zo’n controller in de Tesla? Bij mij werkt het niet lekker.

Bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Werkt hij wel als je hem op het voorste scherm probeert te koppelen?
In mijn oude model 3 kan ik een soortgelijk AliExpress switch pro controller model gewoon koppelen, wel max 2 Bluetooth apparaten tegelijk. Ik moet m’n telefoon dus eerst loskoppelen voor ik de 2e controller kan koppelen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Oekol
Maar even serieus. Wat een k*t auto is het ook :D

Maand geleden eindeloos wachten op de adaptieve koplampen update waar ik mega blij mee ben. Amper bijgekomen van de lol daarvan wil ik al niets anders meer dan die nieuwe UI en de nieuwste update. Echt leuk zo'n cadeautje die je steeds meer uitpakt.

Als je me direct de perfecte auto had gegeven was het na 10 maanden klaar met de lol en was het verder saai rijden, laden en door. Alsof het een auto is. Dit is zoveel meer dan een auto. Geweldig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik adviseer iedereen trouwens om even de beveiligingsinstellingen op www.tesla.com/nl en dan account —> profiel door te lopen.

Mogelijk wil Tesla je e-mailadres opnieuw verifiëren en je kunt een herstelmailadres toevoegen.

[ Voor 28% gewijzigd door turkeyhakan op 18-04-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Tommie12 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:26:
[...]

Supersimpel.
Als je op dat bliksempje duwt krijg je een balk met 1,2 en 3 bliksems. Duw op 3 bliksems, en je krijgt enkel de snelladers.
Je kiest er daar een uit en je navigeert er naar toe en alles wat nodig is gebeurt.
En dan volledig handmatig zelf moeten beredeneren waar je op de kaart moet zijn om ongeveer een logische stop te vinden. Dan die selecteren. Onwaarschijnlijk onhandig dat je dat allemaal tijdens het rijden op een dergelijke manier moet managen. Als ik al een ander liedje wil selecteren tijdens het rijden, tikt autopilot mij op m’n vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
World Citizen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:02:

In mijn auto is het iets anders ingericht (S), maar mijn probleem blijft hetzelfde.
Ik vind het wat onvriendelijk om te beginnen met een heel betoog terwijl ik wellicht gewoon iets niet weet. Dus ik heb een vraag.

Wat doen jullie met die Visualisaties. Dus die auto op je scherm met al die andere auto's eromheen. En die kwart ronde circles die afstand aangeven.
In welke situatie kijk je daarna voor extra info? Hoe gebruiken jullie dit. Praktische voorbeelden zouden me wellicht helpen.
Weet niet zo goed wat je bedoelt. Maar dat komt wellicht omdat je een MS hebt met nog sensoren? Bedoel je de cirkels voor parkeren? Gros heeft hier volgens mij op z'n M3 of MY geen sensoren meer en die doen dus alles met tesla vision.

Ik gebruik dat vrijwel niet. Vertrouw het (nog) niet genoeg. Dus camera's en spiegels. Inparkeren doe ik altijd achteruit. Voor mij zou het zelf alleen met vooruit helpen maar dat doe ik dus bewust nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

ik nooit, als er een knop was om die puin uit te zetten zou ik dat direct doen. Laat ze eerst maar eens ruitenwissers maken die het doen, parkeersensoren en stokken terug erin. Vandaag op een ritje van 35 min 8x ruitenwissers aan terwijl het droog was. En ook gewoon niet stoppen. Moest ik handmatig doen.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Oekol schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:10:
[...]

Weet niet zo goed wat je bedoelt. Maar dat komt wellicht omdat je een MS hebt met nog sensoren? Bedoel je de cirkels voor parkeren? Gros heeft hier volgens mij op z'n M3 of MY geen sensoren meer en die doen dus alles met tesla vision.

Ik gebruik dat vrijwel niet. Vertrouw het (nog) niet genoeg. Dus camera's en spiegels. Inparkeren doe ik altijd achteruit. Voor mij zou het zelf alleen met vooruit helpen maar dat doe ik dus bewust nooit.
Ik bedoel tijdens het rijden. Wij hebben allemaal die visualisatie op het scherm van de auto's die rondom je rijden. Een flink deel van je scherm is gevuld met visualisaties van auto's die om je heen rijden. Op het scherm rond je eigen auto zie je ook halve witte/gele circles die afstand tot andere auto's aangeven.

Wat je hier links ziet. Wat doet men daarmee?
(Foto is aangepast na opmerking van @Oekol )
Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/img_1143-jpg.635969/

[ Voor 15% gewijzigd door World Citizen op 18-04-2024 20:20 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
World Citizen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:14:
[...]

Ik bedoel tijdens het rijden. Wij hebben allemaal die visualisatie op het scherm van de auto's die rondom je rijden. Een flink deel van je scherm is gevuld met visualisaties van auto's die om je heen rijden. Op het scherm rond je eigen auto zie je ook halve witte/gele circles die afstand tot andere auto's aangeven.

[Afbeelding]
Dat zijn je koplampen die aan staan? Of ben ik nou echt zo blind dat ik die cirkels niet zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Giga schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:08:
[...]

En dan volledig handmatig zelf bepalen moeten beredeneren waar je op de kaart moet zijn om ongeveer een logische stop te vinden. Dan die selecteren. Onwaarschijnlijk onhandig dat je dat allemaal tijdens het rijden op een dergelijke manier moet managen. Als ik al een ander liedje wil selecteren tijdens het rijden, tikt autopilot mij op m’n vingers.
Echt hé. Ik beklaag jou enorm dat jij met zo’n kloteauto moet rijden.

Je bent gewoon incompatibel met het Tesla systeem. Je zal nooit tevreden zijn met deze auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Oekol schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:16:
[...]

Dat zijn je koplampen die aan staan? Of ben ik nou echt zo blind dat ik die cirkels niet zie.
Ik heb een andere foto gezocht, maar het gaat me niet perse over de circles. Het gehele deel bedoel ik. Dus dat hele deel waar je ziet wie er om je heen rijd. Wat doe je daar mee? In welke situatie gebruik je dat?

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
anti elppa schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:11:
[...]

ik nooit, als er een knop was om die puin uit te zetten zou ik dat direct doen. Laat ze eerst maar eens ruitenwissers maken die het doen, parkeersensoren en stokken terug erin. Vandaag op een ritje van 35 min 8x ruitenwissers aan terwijl het droog was. En ook gewoon niet stoppen. Moest ik handmatig doen.
Stokken zou ik oprecht niet meer willen. Niet voor ruitenwissers maar zeker niet voor richting geven. Mijn persoonlijke mening is dat knoppen op het stuur veiliger zijn omdat ik altijd mijn stuur vast heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
World Citizen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:19:
[...]

Ik heb een andere foto gezocht, maar het gaat me niet perse over de circles. Het gehele deel bedoel ik. Dus dat hele deel waar je ziet wie er om je heen rijd. Wat doe je daar mee? In welke situatie gebruik je dat?
Oh oké zo. Ja nee eigenlijk totaal niet. Het is meer dat ze dit gemaakt hebben voor FSD om denk ik de mensen die dus niet sturen te laten zien dat de auto toch echt die auto wel ziet die van rechts komt. Als je alleen AP gebruikt meer een gimmick.

Die cirkels op je nieuwe foto herken ik trouwens niet. Voor m'n gevoel nog nooit gezien maar let er ook niet zo op.

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 18-04-2024 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Dat was mijn idee erover inderdaad.

Het staat in mijn geval in mijn dashboard voor mijn neus. Maar ik snap het niet. Als ik daarop moet zien of iets te dichtbij is, dan had ik toch gewoon naar buiten moeten kijken. Dus je kunt er eigenlijk op een veilige manier enkel naar kijken als er niet te veel rond je heen rijd. Althans, ik ga niet op dat scherm zitten kijken in druk verkeer.

Ik vind het gewoon frappant. Een flink deel van mijn dashboard laat iets zien waar ik eigenlijk helemaal niks aan heb en niks mee doe. Het is een soort showcase van de techniek die in de auto zit. Nou fijn.... maar, ik wil het uitzetten.

Wat moet ik ermee? Geef me een reden zodat ik kan stoppen met er over nadenken waarom ik in Tweakers naam naar die visualisaties zit te kijken.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Giga schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:08:
[...]

En dan volledig handmatig zelf moeten beredeneren waar je op de kaart moet zijn om ongeveer een logische stop te vinden. Dan die selecteren. Onwaarschijnlijk onhandig dat je dat allemaal tijdens het rijden op een dergelijke manier moet managen. Als ik al een ander liedje wil selecteren tijdens het rijden, tikt autopilot mij op m’n vingers.
Denk dat je de sexy buttons moet nemen (info te vinden in accessoire topic) en dan gewoon de batterij moet gaan conditioneren als je nog 40% kan bijv. Vanaf dat moment een laadplek zoeken zoals je vroeger met kaart op schoot ook een tankstation pakte die naar je zin was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:17:
[...]

Je bent gewoon incompatibel met het Tesla systeem. Je zal nooit tevreden zijn met deze auto.
Wel hoor, heel tevreden zelfs. Maar tevredenheid is een mate van aanpassing. Ik heb daarnaast geen oogkleppen of roze bril op en zie zeker legio verbeteringen. Die onwaarschijnlijk achterlijke manier waarop laders van derden geïntegreerd zijn in de Tesla is er eentje van. De, objectief te kwalificeren als, slechte automatische ruitenwissers is er ook eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Giga schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:25:
[...]

Wel hoor, heel tevreden zelfs. Maar tevredenheid is een mate van aanpassing. Ik heb daarnaast geen oogkleppen of roze bril op en zie zeker legio verbeteringen. Die onwaarschijnlijk achterlijke manier waarop laders van derden geïntegreerd zijn in de Tesla is er eentje van. De, objectief te kwalificeren als, slechte ruitenwissers is er ook eentje.
En als je in een automerk rijdt die bij IONITY zit aangesloten krijg je wel SuCs voorgesteld in je route? Zal niet toch of is tesla echt de vreemde eens in de bijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga

Heb er helemaal niks aan. Kijk er alleen naar voor de snelheid of wanneer ik parkeer. De kinderen vinden het leuk om te zien. Ik zou het meteen uitzetten als het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Oekol schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:27:
[...]

En als je in een automerk rijdt die bij IONITY zit aangesloten krijg je wel SuCs voorgesteld in je route? Zal niet toch of is tesla echt de vreemde eens in de bijt?
Geen idee, enkel IONITY zouden ze dan waarschijnlijk uit armoede doen.

Ik vind het gewoon helemaal niet bij Tesla’s missie passen dat ze je laten omrijden teneinde je wat SuCs te kunnen voorschotelen op de route.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Tommie12 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:17:
[...]

Tommie, ik ben fan van je taalgebruik. Je schrijft leuk en stellig, en dat is tof!.

Maar ik ben wel ooit op Tweakers.net terecht gekomen omdat er iets niet werkte. Alles was gefaald, dus ik had hulp nodig. Het forum is ontstaan uit problemen.
Tegenwoordig google je naar "Tesla forum", en dan staat Tweakers heel hoog. Mensen komen dus voor ervaringen maar er komen ook mensen voor problemen.

Dat is het mooie van Tweakers. Je kunt hier juist lekker bakkeleien over stomme ruk functies van techniek. En dan samen proberen er iets omheen te Tweaken.
Ik lees juist heel graag de ellende die men soms post. Je steekt er wat van op en kunt er rekening mee houden.

Giga is gewoon lekker kritisch. Prima man.

FreeReef.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
World Citizen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:34:
[...]

Tommie, ik ben fan van je taalgebruik. Je schrijft leuk en stellig, en dat is tof!.

Maar ik ben wel ooit op Tweakers.net terecht gekomen omdat er iets niet werkte. Alles was gefaald, dus ik had hulp nodig. Het forum is ontstaan uit problemen.
Tegenwoordig google je naar "Tesla forum", en dan staat Tweakers heel hoog. Mensen komen dus voor ervaringen maar er komen ook mensen voor problemen.

Dat is het mooie van Tweakers. Je kunt hier juist lekker bakkeleien over stomme ruk functies van techniek. En dan samen proberen er iets omheen te Tweaken.
Ik lees juist heel graag de ellende die men soms post. Je steekt er wat van op en kunt er rekening mee houden.

Giga is gewoon lekker kritisch. Prima man.
Maar Giga aanvaardt geen enkel workaround (als die al nodig is).
Dat verklaart hij altijd als een ‘excuus’.
Als er nu één auto is waar de navi zo snel is, en zo goed geïntegreerd is, dan is het bij Tesla.
Altijd dat gezoek naar problemen die er niet zijn, en iedere keer proberen te kloppen op dezelfde nagel…. Ik ben het beu, want ook als ik gewoon positief probeer te reageren …. dan is het weer niet goed.

Als ik langere ritten doe, dan volg ik gewoon de rit van Tesla.
En als de blaas vol is, of ik heb honger voor ik aan zo’n lader kom, dan tik ik op die bliksems, en kijk naar de volgende lader op de route en stuur die aan.
Dan is het pissen en laden, en ik vertrek weer.
Daar is niks moeilijk en complex aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Giga schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:33:
[...]

Geen idee, enkel IONITY zouden ze dan waarschijnlijk uit armoede doen.

Ik vind het gewoon helemaal niet bij Tesla’s missie passen dat ze je laten omrijden teneinde je wat SuCs te kunnen voorschotelen op de route.
Maar van die laders weet Tesla hoe druk het is, en ze werken gemiddeld een heel pak beter dan andere merken.

https://blog.chargemap.co...charging-networks-europe/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Oekol schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:27:
[...]

Mijn E-tron geeft ook de Superchargers weer trouwens.

@Tommie12 er zijn gewoon ook zaken die echt beter moeten en kunnen en waar mensen zich aan kunnen irriteren. Ik vond persoonlijk het navi gedeelte echt belachelijk groot op het scherm terwijl andere functies die ik dan wel (groot) in beeld wilde hebben weer niet mogelijk was. Als die software zo geroemd word dan moeten dat soort gekke UI mogelijkheden toch gewoon snel gefixed worden en mogelijk zijn? Ik heb er zelf ook eerder over gepost en met deze laatste update lijkt er dus (eindelijk) mogelijk verandering in te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:03:
[...]

Maar van die laders weet Tesla hoe druk het is, en ze werken gemiddeld een heel pak beter dan andere merken.

https://blog.chargemap.co...charging-networks-europe/
Tesla kan ook van andere laders zien of ze beschikbaar zijn. Voordeel van die laders is dat ze allemaal geschikt zijn voor andere EVs, die van Tesla zijn veelal alleen bedacht voor Tesla’s en niet-Tesla’s kunnen daardoor meerdere plekken in beslag nemen.

SuC zijn waarschijnlijk de beste laders, maar ze zitten niet overal en de route wordt erop aangepast om langs een SuC te gaan. Jammer want daardoor wordt een efficiëntere route maar die je enkel langs laders van derden zou sturen, niet aangeboden. Dat past eigenlijk niet bij Tesla’s missie, vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
GeeMoney schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:09:
[...]

Mijn E-tron geeft ook de Superchargers weer trouwens.

@Tommie12 er zijn gewoon ook zaken die echt beter moeten en kunnen en waar mensen zich aan kunnen irriteren. Ik vond persoonlijk het navi gedeelte echt belachelijk groot op het scherm terwijl andere functies die ik dan wel (groot) in beeld wilde hebben weer niet mogelijk was. Als die software zo geroemd word dan moeten dat soort gekke UI mogelijkheden toch gewoon snel gefixed worden en mogelijk zijn? Ik heb er zelf ook eerder over gepost en met deze laatste update lijkt er dus (eindelijk) mogelijk verandering in te komen.
Het is toch niet zo dat Tesla alles moet aanpassen volgens wat jij schrijft en vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Oekol schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:58:
Tijd geleden kwam de instelbare locksound als update gepushed naar de auto's.

Ik word stilletjes aan mijne een beetje zat. Hoe zit het met jullie, al weer terug naar wat je er voor had (standaard of uit)? Zo niet, wat voor geluid hebben jullie er nu nog op staan?
Adhv een bericht in dit draadje heb ik goat aangezet. Eerste dag dacht ik meh, maar nu een maand later krijg ik nog steeds een glimlach op m’n gezicht :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Oekol schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:58:
Tijd geleden kwam de instelbare locksound als update gepushed naar de auto's.

Ik word stilletjes aan mijne een beetje zat. Hoe zit het met jullie, al weer terug naar wat je er voor had (standaard of uit)? Zo niet, wat voor geluid hebben jullie er nu nog op staan?
Badeend *O*

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Tommie12 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:53:
[...]

Het is toch niet zo dat Tesla alles moet aanpassen volgens wat jij schrijft en vindt.
Dan moeten ze die indruk ook niet wekken. Zie mijn posts omtrent mijn ervaringen.
Dat jij niet alles ziet of erg vind hoeft ook niet te betekenen dat de rest dat ook maar moet vinden hé ;).

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 18-04-2024 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
wian schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:59:
[...]

Adhv een bericht in dit draadje heb ik goat aangezet. Eerste dag dacht ik meh, maar nu een maand later krijg ik nog steeds een glimlach op m’n gezicht :)
Toch niet mijn bericht dat m'n vrouw mij opbelde of ik die kut geit had aangezet? :+

Heb nu die 'opgeladen' aangezet en gek genoeg hoor ik die beter dan 't andere geluidje die veel harder was. Voor nu weer prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-09 15:51
wian schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:59:
[...]

Hier ook team Geit.

Mijn dochter van 2.5 zegt ook altijd "geit in de auto". :7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:19
Ik heb al een tijdje de Super Mario coin sound als lock-sound; kort, herkenbaar, vrolijk, niet storend of te opvallend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:16
Oekol schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:06:
Maar even serieus. Wat een k*t auto is het ook :D
. Geweldig.
Ik schrijf zelf hier niet veel, maar ondanks al een thump up van mij, kan ik niet genoeg onderstrepen hoe ik het met jou eens ben en hoe mooi je het geschreven hebt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 20:21
Giga schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:25:
[...]
Tesla kan ook van andere laders zien of ze beschikbaar zijn. Voordeel van die laders is dat ze allemaal geschikt zijn voor andere EVs, die van Tesla zijn veelal alleen bedacht voor Tesla’s en niet-Tesla’s kunnen daardoor meerdere plekken in beslag nemen.

SuC zijn waarschijnlijk de beste laders, maar ze zitten niet overal en de route wordt erop aangepast om langs een SuC te gaan. Jammer want daardoor wordt een efficiëntere route maar die je enkel langs laders van derden zou sturen, niet aangeboden. Dat past eigenlijk niet bij Tesla’s missie, vind ik.
Dit zijn allebei zulk enorme grensgevallen. Ik acht de kans groter dat er technische problemen zijn met een niet Tesla lader (Fastned of Ionity of whatever, en zeker in het buitenland) dan dat de laatste plek van een Tesla Supercharger bezet is door de verkeerde kant van een niet-Tesla of dat er een omweg gekozen moet worden omdat ik per sé langs een supercharger gestuurd wordt.

Ja, het kan in theorie inderdaad gebeuren. Maar ik heb het in ruim 5 jaar en mogelijk 100+ supercharger sessies nog nooit meegemaakt. Dit is echt spijkers op laag water zoeken. Vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
DaCoTa schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:22:
[...]

Dit zijn allebei zulk enorme grensgevallen. Ik acht de kans groter dat er technische problemen zijn met een niet Tesla lader (Fastned of Ionity of whatever, en zeker in het buitenland) dan dat de laatste plek van een Tesla Supercharger bezet is door de verkeerde kant van een niet-Tesla of dat er een omweg gekozen moet worden omdat ik per sé langs een supercharger gestuurd wordt.

Ja, het kan in theorie inderdaad gebeuren. Maar ik heb het in ruim 5 jaar en mogelijk 100+ supercharger sessies nog nooit meegemaakt. Dit is echt spijkers op laag water zoeken.
Dat kan nu nog zo zijn, maar feit is dat mijn hele route dan nog steeds wordt gepland om langs een SuC te kunnen gaan. Dat terwijl SuCs niet zelden van de snelweg af zitten of op duffe plekken bijvoorbeeld. Zeker op vakantie laad ik gewoon liever op locaties die mij het beste uitkomen, en op een zo slim mogelijke route en ik moet er gewoon best moeite voor doen om die efficiënt in te plannen op een Tesla. Is gewoon vervelend en helemaal niet meer nodig, alle goedbedoelde redenen om de vendor lock-in van het laadnetwerk te verdedigen en het verder zeer fijne en snelle navigatiesysteem ten spijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
DaCoTa schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:22:
[...]

Ja, het kan in theorie inderdaad gebeuren. Maar ik heb het in ruim 5 jaar en mogelijk 100+ supercharger sessies nog nooit meegemaakt. Dit is echt spijkers op laag water zoeken. Vind ik.
Ik geef het nog hoogstens 1-2 jaar, en we spreken niet meer over een laadplanning. Dan rij je gewoon, en dan kan je bij zowat elke rustplaats gewoon aan de snellader, net zoals we konden tanken.

Sowieso is een laadplanning voor een rit van 1000km of zo nooit statisch.

No plan survives contact with the first enemy.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Giga schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:31:
[...]

Dat kan nu nog zo zijn, maar feit is dat mijn hele route dan nog steeds wordt gepland om langs een SuC te kunnen gaan. Dat terwijl SuCs niet zelden van de snelweg af zitten of op duffe plekken bijvoorbeeld. Zeker op vakantie laad ik gewoon liever op locaties die mij het beste uitkomen, en op een zo slim mogelijke route en ik moet er gewoon best moeite voor doen om die efficiënt in te plannen op een Tesla. Is gewoon vervelend en helemaal niet meer nodig, alle goedbedoelde redenen om de vendor lock-in van het laadnetwerk te verdedigen en het verder zeer fijne en snelle navigatiesysteem ten spijt.
Dat is dan Tesla, net als de ruitenwissers.

Best veel moeite? Op ABRP je route aangeven, welke voorkeuren, naar je Tesla sturen en klaar.

Zo doe ik het al 4,5 jaar, en dat met een SR+ range van 300km en een laadnetwerk wat jarenlang om te janken was. :+

Niet alles aan Tesla is perfect maar om dat dan meerdere keren van dezelfde persoon te lezen vindt ik in ieder geval een beetje vermoeiend. Ook in het geval van Tommie die er dan weer overdreven hard op terug komt (veelal wel gelijk in mijn optiek maar dat hoeft ook niet de juiste te zijn) :O

Beetje de nieuwere generatie zegt deze ouwe lul dan maar want 'vroegah' was het pas hard werken om op vakantie te gaan. En dan halverwege de reis alweer ruzie met mijn vrouw omdat ze de kaart op zijn kop houdt... :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
Giga schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:31:
[...]

Je hebt hetzelfde punt hier nu in de afgelopen dagen wel 10-20x gemaakt. Het is duidelijk. Ja het zou handig zijn als alle laders optioneel meegenomen zouden worden voor degene die dit wil.
Ik heb zelf de voorkeur voor de SuC, want veel laders op 1 plek en betrouwbaar. Maar ik kan me voorstellen dat je daar anders over denkt.

Hoe vaak wil je dit punt nu nog maken hier? Wij kunnen dit niet veranderen, maak een X-account aan en ga Elon berichten sturen. Wie weet reageert hij en komt die optie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:45:
[...]
Sowieso is een laadplanning voor een rit van 1000km of zo nooit statisch.

No plan survives contact with the first enemy.
Nee precies, als je op SuCs rijdt wordt dat goed aangepast. Even langer laden dan verwacht, de volgende SuC op de route verschuift nu automatisch. Dat zou gewoon automatisch met laders van derden ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
NightHawk4 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:46:
[...]

Best veel moeite? Op ABRP je route aangeven, welke voorkeuren, naar je Tesla sturen en klaar.

Zo doe ik het al 4,5 jaar, en dat met een SR+ range van 300km en een laadnetwerk wat jarenlang om te janken was. :+
Dat wilde ik ook. Hoe stuurt u een ABPR route naar de Tesla? Ik kwam niet verder dan een laadpunt in ABPR selecteren, deze dan naar maps en vanuit daar naar de Tesla sturen. Maar dan is het een bestemming en geen laadstop (dus batterij wordt niet voorbereid op het laden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Samoerai schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:03:
[...]

Dat snap ik. Maar dan moet je dus 2 keer zoeken. Eerst naar het restaurant, onthouden waar dat is en dan naar parkeergarages en hopen dat er 1tje in de buurt zit. Eindhoven is misschien nog net te doen, maar zoeken naar parkeergarage Amsterdam is al lastiger en parkeergarage Londen wordt helemaal een punt.

Maar er is dus niet zoiets als 'zoeken langs de route'?
Je kunt toch gewoon - net zoals in Google Maps - eerst jouw eindbestemming instellen en dan het navigeren starten? En zodra dat ingesteld staat, geef je één tikje op de kaart, zodat het zoekvenster weer zichtbaar is. Daarna voer je in: parkeren <stad naam>. Jouw ingestelde bestemming blijft dan zichtbaar, plus de gevonden parkeergarages.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
Morgen release Model 3 Performance 2024 (geen Plaid)?:

https://www.notateslaapp....ost-powerful-model-3-ever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Niet onaannemelijk allemaal. Ik begin de velgen steeds mooier te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

spartacusNLD schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:27:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb liever dat naast dat de auto ziet dat mijn voorligger remt (want ik had altijd wel gedacht dat de camera's dat gewoon zien), hij daar ook op anticipeert. Ik vind het remgedrag op TACC nog altijd naadje. Als de auto voor je remt dan doet mijn auto nog niets. Om dan als het algorithme eindelijk ziet dat de auto toch dichterbij komt soms er gewoon een noodstop van een halve seconde tussen te gooien.
Soepel remmen is er gewoon niet bij.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Giga schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 06:41:
[...]

Dat wilde ik ook. Hoe stuurt u een ABPR route naar de Tesla? Ik kwam niet verder dan een laadpunt in ABPR selecteren, deze dan naar maps en vanuit daar naar de Tesla sturen. Maar dan is het een bestemming en geen laadstop (dus batterij wordt niet voorbereid op het laden).
Eerst ABRP goed instellen?

Eindbestemming selecteren, voorkeur of vermijden laadaanbieders invoeren (SuC dus vermijden) klik en send to Tesla.

En nu weer even snel 'maar dan wordt de batterij niet voorbereid' er tussen plakken gaat er bij mij héél slecht in, dat is dus het zuigen wat ik de laatste dagen wat vaker zie (zo ervaar ik het in ieder geval). Gewoon liever niet doen en is ook niet nodig. Als dat prioriteit is gewoon via SuCs rijden, en nee die discussie gaan we niet nog een keer voeren, daar mag je Elon op X voor lastig vallen.

Let wel met mijn 4,5 jaar oude SR+ lukt het ook elk jaar, 2020 was pas echt drama met de beperkte beschikbaarheid aan laders dus volgens mij moet iedereen het voor elkaar krijgen. :*)

Geen enkel systeem is perfect en Tesla ook niet maar dit is de beste workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
NightHawk4 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:00:
[...]

Eerst ABRP goed instellen?

Eindbestemming selecteren, voorkeur of vermijden laadaanbieders invoeren (SuC dus vermijden) klik en send to Tesla.
Met goed instellen bedoeld u dat ik hem moet koppelen met mijn Tesla (middels de API)?
En nu weer even snel 'maar dan wordt de batterij niet voorbereid' er tussen plakken gaat er bij mij héél slecht in, dat is dus het zuigen wat ik de laatste dagen wat vaker zie (zo ervaar ik het in ieder geval). Gewoon liever niet doen en is ook niet nodig. Als dat prioriteit is gewoon via SuCs rijden, en nee die discussie gaan we niet nog een keer voeren, daar mag je Elon op X voor lastig vallen.
Maar dat is mijn hele punt, wat blijkbaar nog steeds niet duidelijk is. Ik moet dus via SuCs rijden. U zegt het zelf. Alles wordt daarop ingesteld zelfs keuze van de route zelf. Dat is gewoon anno 2024 treurig. Past gewoon in het rijtje ruitenwissers, mijns inzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Giga schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:08:
[...]

Met goed instellen bedoeld u dat ik hem moet koppelen met mijn Tesla (middels de API)?

[...]

Maar dat is mijn hele punt, wat blijkbaar nog steeds niet duidelijk is. Ik moet dus via SuCs rijden. U zegt het zelf. Alles wordt daarop ingesteld zelfs keuze van de route zelf. Dat is gewoon anno 2024 treurig. Past gewoon in het rijtje ruitenwissers, mijns inzien.
ja je koppelt ABRP ja. Dan heb je alle real time data in de app en op je scherm in je tesla. Hier dus ook iemand die bijna 5 jaar in een model 3 rijd. Als je een trip door europa wilde maken in 2019/ 2020 moest je wel op deze manier werken. Of alleen strak op SuC's rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Maar dat is mijn hele punt, wat blijkbaar nog steeds niet duidelijk is.
Je punt is heel duidelijk hoor. We weten het.
Deze man kan je misschien helpen.

https://x.com/elonmusk?s=21&t=CKwRQvFZOZc0ccqZXF_UuA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 18:04
Als ik naar het werk rij, moet ik 2x de grens over (België > Nederland > België). Nu is het zo dat de Model 3 zijn verbinding verliest, waardoor mijn podcast uitvalt 😤🥲. Ik heb het gevoel dat dit erger en erger aan het worden is … mijn auto heeft letterlijk 10 tot 15 minuten nodig om terug verbinding te krijgen. Vaak ben ik dan al terug bijna of net over de grens, waardoor ik soms +- 30 minuten zonder Spotify zit. First world problem I know, maar dit zou toch niet mogen? Nog mensen die hier last van hebben?

Ik heb een 2020 Model 3 met Atom chip, deze hebben volgens mij een 3G radio. Hebben de nieuwe auto’s al 5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Shattering schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:30:
Als ik naar het werk rij, moet ik 2x de grens over (België > Nederland > België). Nu is het zo dat de Model 3 zijn verbinding verliest, waardoor mijn podcast uitvalt 😤🥲. Ik heb het gevoel dat dit erger en erger aan het worden is … mijn auto heeft letterlijk 10 tot 15 minuten nodig om terug verbinding te krijgen. Vaak ben ik dan al terug bijna of net over de grens, waardoor ik soms +- 30 minuten zonder Spotify zit. First world problem I know, maar dit zou toch niet mogen? Nog mensen die hier last van hebben?

Ik heb een 2020 Model 3 met Atom chip, deze hebben volgens mij een 3G radio. Hebben de nieuwe auto’s al 5G?
ik ga ook 1x per week de grens over, E19, en het klopt wat je zegt. Is sinds de laatste 1,5 jaar. Vroeger koste het max 5 min. Nu ben ik soms al bij Brasschaat voor ik weer verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moobie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-07 12:50
Shattering schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:30:

Mijn ervaring is ook dat dit erger is als je de grens overgaat naar België dan als je bijvoorbeeld Duitsland inrijdt. Ik ga momenteel wekelijks naar België. Bij mij duurt het opnieuw verbinding maken denk ik 5 a 10 minuten in geval van België. In geval van Duitsland had ik binnen 5 minuten weer verbinding (dat was echter maar 2x, dus dat kan ook mazzel zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Laatst online: 21:48
Maasluip schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 07:59:
[...]

Ik heb liever dat naast dat de auto ziet dat mijn voorligger remt (want ik had altijd wel gedacht dat de camera's dat gewoon zien), hij daar ook op anticipeert. Ik vind het remgedrag op TACC nog altijd naadje. Als de auto voor je remt dan doet mijn auto nog niets. Om dan als het algorithme eindelijk ziet dat de auto toch dichterbij komt soms er gewoon een noodstop van een halve seconde tussen te gooien.
Soepel remmen is er gewoon niet bij.
Bij mij verloopt het 9 vd 10 keer heel soepel.
Wat ik wel merk is dat wanneer het snelheidsverschil enorm groot is, hij te laat eigenlijk remt en daardoor heel hard remt.
Denk aan stilstaande auto's voor een verkeerslicht. In files merk ik dat de auto het heel soepel doet.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:55
[...]

[...]

Maar zoom nou eens even uit en blijf niet in die "het is triest en treurig en slecht" emotie hangen. Daar heeft helemaal niemand iets aan en jezelf ook niet. We kunnen denk ik met z'n allen inmiddels wel concluderen dat de Tesla navigatie niet doet wat jij graag wil dat hij doet. Namelijk: automatisch ook andere snelladers meenemen in de ritplanning + voorverwarmen. Dus je zal ergens concessies moeten doen. Of alleen SuC laden, of iets als ABRP gebruiken en niet voorverwarmen bij andere aanbieders.

Maar dit continu "triest" en slecht noemen gaat me ook wat ver eigenlijk. Ja, het zou hartstikke mooi zijn als het zo zou werken, dat vooropgesteld. Punt is dat deze markt nog steeds in ontwikkeling is, erg hard groeit en dus ook last heeft van de kinderziektes die daarmee gepaard gaan. Denk aan verschillende laadpassen, verschillende connectoren, verschillende aanbieders, verschillende voltages etc. Zoiets heeft tijd nodig om te standaardiseren en tot rust te komen.
Geen van de huidige automakers (ook Tesla niet) zit erin vanwege liefdadigheid. Ondanks dat Tesla altijd zegt/zei dat ze niks proprietair willen houden en een aanjager willen zijn voor de transitie. Nu doen ze dat ook wel, door het openstellen van de SuC's etc, maar toch, er is voor hun weinig reden of noodzaak om andere aanbieders van laadstations toe te voegen. Daar zijn een aantal redenen voor:
- Het SuC laadnetwerk is simpelweg superieur (tot op dit moment iig). Meeste stalls, meeste locaties, weinig kapotte stalls en een goeie gebruikservaring (inpluggen en knallen).
- Het SuC laadnetwerk is in eigen beheer en biedt daardoor flexibiliteit als het op bepaalde functies aankomt. Zoals hoe druk het is, hoe druk het is over de tijd (seasonality), wat de verwachte laadduur is en wat de verwachte tijd is voor er een stall vrijkomt. Hiervoor moet je weten welke Tesla's er naartoe navigeren, met welke accustatus en wanneer ze er zijn en hoe lang ze dan staan te laden op basis van de snelheid van het station + de drukte aldaar.

Dit soort zaken wordt extreem duur en complex om toe te voegen voor andere locaties van andere aanbieders met andere interfaces, betalingsmogelijkheden, laadsnelheden etc. En met welk doel? Tesla wil graag dat je bij hun eigen stations laadt want dan verdienen ze geld, én ze hebben controle over de gebruikservaring.

Je kan het blijven bekijken vanuit je eigen ik en vinden dat het beter kan en daarin heb je zeker gelijk. Het kan allemaal ook beter. Maar zo ver is het nog niet, dus deal with it.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuz op 19-04-2024 09:25 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik zou niet anders willen dan Tesla SuC's om te plannen: stuk goedkoper, altijd werkend en heel veel plekken. Hiervoor geen Tesla en dat was, met ABRP als navigatie app via Android Auto, toch wat lastiger. Die geeft wel live de beschikbaarheid aan, maar niet-werkende palen worden lang niet altijd goed gedetecteerd. En het laden is inmiddels een stuk duurder (toen nog interessant met de Enel X JuicePass).
Als ik dan toch eens ergens anders wil laden (vorig jaar in Luxemburg bijv) kan ik dat prima aangeven. Alleen moet je het even handmatig doen door naar die laadpaal te navigeren. Auto gaat dan keurig voorverwarmen.

Ik plan zeld een lange route tevoren via ABRP, kijk of Tesla dezelfde route volgt en zoek tevoren uit welke laadstations wel en welke niet gewenst zijn om te laden. Maar dat is strikt genomen totaal niet nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moobie
Giga schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 06:41:
[...]

Ik heb laatst een FastNed laadstation toegevoegd aan de route, gewoon via de navigatie in de Tesla dus niet via ABPR. De batterij werd gewoon voorverwarmd. Een stuk duurder dan een SuC, dat wel, maar dit kan direct worden afgerekend met de laadpas van de LM. Laden bij een SuC niet. Toch vind ik een SuC makkelijker, afgezien van het feit dat het dus niet direct betaald kan worden door de LM.

De volgende keer gewoon een SuC en declareren, want 2x zo duur vind ik eigenlijk niet OK, ook als ik het niet zelf betaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:35
Moobie schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:41:
[...]

Laden bij een SuC niet. Toch vind ik een SuC makkelijker, afgezien van het feit dat het dus niet direct betaald kan worden door de LM.

De volgende keer gewoon een SuC en declareren, want 2x zo duur vind ik eigenlijk niet OK, ook als ik het niet zelf betaal.
Daar heb ik inmiddels een oplossing voor gescript;) al neem ik hier aan dat je een MTC pas hebt.

LigeTRy in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3" ;)

In de toekomst wil ik het nog verder automatiseren (eventueel via de tesla api als het kan), want ik verwacht niet dat MTC en Tesla snel samen gaan werken.

[ Voor 11% gewijzigd door LigeTRy op 19-04-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moobie
LigeTRy schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:45:
[...]

Daar heb ik inmiddels een oplossing voor gescript;) al neem ik hier aan dat je een MTC pas hebt.

LigeTRy in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3" ;)

In de toekomst wil ik het nog verder automatiseren (eventueel via de tesla api als het kan), want ik verwacht niet dat MTC en Tesla snel samen gaan werken.
Thnx. Ik zal dit weekend eens kijken of ik het aan de praat krijg.

En ik heb inderdaad een MTC pas, maar het gaat vooral om de keren dat ik in Nederland een SuC nodig heb (niet zo vaak). Kosten buitenland is alleen fiscaal uitruilen of als het daadwerkelijk voor werk is, declareren bij de werkgever zelf. Om het lekker makkelijk te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Sluuz schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:23:
[...]

Maar zoom nou eens even uit en blijf niet in die "het is triest en treurig en slecht" emotie hangen. Daar heeft helemaal niemand iets aan en jezelf ook niet. We kunnen denk ik met z'n allen inmiddels wel concluderen dat de Tesla navigatie niet doet wat jij graag wil dat hij doet. Namelijk: automatisch ook andere snelladers meenemen in de ritplanning + voorverwarmen.
Ik snap alleen niet dat er zo veel mensen hier zijn die dit niet ook zo open zouden willen hebben. Dat biedt toch veel meer vrijheid en juistheid in het voorstellen van de routes? Waarom omrijden omdat Tesla er een SuC neer heeft gezet? Dat is anno 2024 helemaal niet meer nodig. Ik bedoel, wat is nou het praktisch nut van mij laten zoeken op een laadpaal van derden, die kunnen selecteren als bestemming, maar vervolgens niet gaan voorbereiden? Dan moet ik hem anders selecteren. Ik snap niet dat men dat zou gaan proberen recht te praten. 8)7
Dus je zal ergens concessies moeten doen. Of alleen SuC laden, of iets als ABRP gebruiken en niet voorverwarmen bij andere aanbieders.
Ja, daar is geen speld tussen te krijgen. Ik red me verder echt wel, maar het valt gewoon tegen.
Maar dit continu "triest" en slecht noemen gaat me ook wat ver eigenlijk. Ja, het zou hartstikke mooi zijn als het zo zou werken, dat vooropgesteld. Punt is dat deze markt nog steeds in ontwikkeling is, erg hard groeit en dus ook last heeft van de kinderziektes die daarmee gepaard gaan. Denk aan verschillende laadpassen, verschillende connectoren, verschillende aanbieders, verschillende voltages etc. Zoiets heeft tijd nodig om te standaardiseren en tot rust te komen.
Maar er zijn legio apps en netwerken die dit allemaal kunnen (ABPR is dan de bekendste, maar er zijn er veel meer die deze data gewoon zelfs gratis inzichtelijk maken). Ik zou juist denken dat Tesla hier in voorop wilt lopen gezien hun missie.
Geen van de huidige automakers (ook Tesla niet) zit erin vanwege liefdadigheid. Ondanks dat Tesla altijd zegt/zei dat ze niks proprietair willen houden en een aanjager willen zijn voor de transitie. Nu doen ze dat ook wel, door het openstellen van de SuC's etc, maar toch, er is voor hun weinig reden of noodzaak om andere aanbieders van laadstations toe te voegen.
Ja, het is vendor lock-in. Dat is duidelijk. Juist nu meer en meer niet-Tesla's zullen gaan laden bij SuCs zou je verwachten dat ze het omgedraaid ook aan willen jagen.
Daar zijn een aantal redenen voor:
- Het SuC laadnetwerk is simpelweg superieur (tot op dit moment iig). Meeste stalls, meeste locaties, weinig kapotte stalls en een goeie gebruikservaring (inpluggen en knallen).
- Het SuC laadnetwerk is in eigen beheer en biedt daardoor flexibiliteit als het op bepaalde functies aankomt. Zoals hoe druk het is, hoe druk het is over de tijd (seasonality), wat de verwachte laadduur is en wat de verwachte tijd is voor er een stall vrijkomt. Hiervoor moet je weten welke Tesla's er naartoe navigeren, met welke accustatus en wanneer ze er zijn en hoe lang ze dan staan te laden op basis van de snelheid van het station + de drukte aldaar.
Eens, maar de locaties zijn niet allemaal geweldig voor mij. Mij gaat het met name om locatie, omdat ik er toch (en ook niet alleen) een geruime tijd zal zijn. Laadkosten spelen hierin bij mij eigenlijk amper een rol. Of ik de kabel links of rechts erin moet doen ook niet.
Dit soort zaken wordt extreem duur en complex om toe te voegen voor andere locaties van andere aanbieders met andere interfaces, betalingsmogelijkheden, laadsnelheden etc. En met welk doel? Tesla wil graag dat je bij hun eigen stations laadt want dan verdienen ze geld, én ze hebben controle over de gebruikservaring.
Het valt te betwisten of die zaken echt allemaal nodig zijn een andere lader voor te laten schotelen. Ik had de keuze graag gehad om dit op de koop toe te nemen.
Je kan het blijven bekijken vanuit je eigen ik en vinden dat het beter kan en daarin heb je zeker gelijk. Het kan allemaal ook beter. Maar zo ver is het nog niet, dus deal with it.
Persoonlijk gezien is in principe natuurlijk mijn eigen ik ook het enige relevante in deze discussie en hoe ik het zou bekijken. Dat anderen het prima vinden om enkel SuCs voorgeschoteld te krijgen met nadeligere route opties en faciliteiten eromheen van dien, zal ik nooit betwisten. Dat men echter geen voordeel ziet van het meer open zetten van navigatie met voorstellen van laadstops bij palen van derden, snap ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:42
Terug van een heerlijke vakantie in Barcelona met mijn Model 3. Geen centje pijn gehad, terugreis zelfs zonder overnachting gedaan.

Nu wil ik de auto een opfrisbeurt geven van binnen en buiten. Waar kun je het beste het stuur en de stoelen mee schoonmaken? Gewoon lauw water / microvezeldoekje?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Moobie schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:41:
[...]

Ik heb laatst een FastNed laadstation toegevoegd aan de route, gewoon via de navigatie in de Tesla dus niet via ABPR. De batterij werd gewoon voorverwarmd. Een stuk duurder dan een SuC, dat wel, maar dit kan direct worden afgerekend met de laadpas van de LM. Laden bij een SuC niet. Toch vind ik een SuC makkelijker, afgezien van het feit dat het dus niet direct betaald kan worden door de LM.

Zocht u op de lader als bestemming of koos u deze uit de lijst met laadpunten in de omgeving? Als het het eerste is, is dit nieuw voor mij en klinkt dat erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 13:49
Voor de Model Y rijders zou de volgende fietsendrager goed passen:

https://www.anwb.nl/webwi...ietsendrager-anwb?cat=166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
Moobie schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:50:
[...]

Thnx. Ik zal dit weekend eens kijken of ik het aan de praat krijg.
Voor nu werkt het alleen nog met zipjes met meerdere facturen (van bijvoorbeeld een hele maand), dus voor de enkele charge niet interessant, maar daar ben ik wel mee bezig. Maar misschien iets te offtopic hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 06:31
Davidas schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:54:
Terug van een heerlijke vakantie in Barcelona met mijn Model 3. Geen centje pijn gehad, terugreis zelfs zonder overnachting gedaan.

Nu wil ik de auto een opfrisbeurt geven van binnen en buiten. Waar kun je het beste het stuur en de stoelen mee schoonmaken? Gewoon lauw water / microvezeldoekje?
Stevige rit voor in 1 keer te rijden!
Ik gebruik de Nanolex interior cleaner, borstel en een microvezeldoek erbij en klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
tspawn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:57:
Voor de Model Y rijders zou de volgende fietsendrager goed passen:

https://www.anwb.nl/webwi...ietsendrager-anwb?cat=166
De Uebler i21 is wat duurder, maar: weegt 13kg ipv 18kg (en dat is nogal wat).
De i21 kan je zo opvouwen dat je die in de koffer kan leggen, en natuurlijk ook een pak compacter als je die ergens in je berghok kwijt moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Giga schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:54:
[...]

Ik snap alleen niet dat er zo veel mensen hier zijn die dit niet ook zo open zouden willen hebben. Dat biedt toch veel meer vrijheid en juistheid in het voorstellen van de routes? Waarom omrijden omdat Tesla er een SuC neer heeft gezet? Dat is anno 2024 helemaal niet meer nodig. Ik bedoel, wat is nou het praktisch nut van mij laten zoeken op een laadpaal van derden, die kunnen selecteren als bestemming, maar vervolgens niet gaan voorbereiden? Dan moet ik hem anders selecteren. Ik snap niet dat men dat zou gaan proberen recht te praten. 8)7
Omdat software niet zo werkt? :O

Aan het linkerknopje draaien betekent dat er rechts ook iets verandert en dat is dus niet altijd een verbetering.

Tesla kent het eigen netwerk en weet de betrouwbaarheid van de data die daar dus uitkomt, alles van derden is dus veel minder betrouwbaar en vaak ook duurder. Dat dat laatste voor jou (we tutoyeren al decennia op tweakers) niet van toepassing is maakt niet uit want het is de wet van de grote getallen.

Als ik bij een lader kom die dus niet functioneert, vol staat of de laadcapaciteit zwaar tegenvalt heb ik dus een probleem en wordt mijn route veel langer. Even doorrijden naar de volgende is er voor veel EV rijders niet bij want die hebben geen range genoeg of batterij is op dat moment te laag. Dan is voorverwarmen al helemaal funest want dan gaat er nog meer range verloren, zeker als het toch een langzame lader blijkt te zijn.

Tesla vertrouwt dus gewoon op het eigen netwerk omdat het op veel punten beter is dan de concurrentie en voor heel veel Tesla rijders een rots in de branding. Niks geen vendor lock-in maar gewoon betrouwbaarheid waar vele Tesla rijders juist heel blij mee zijn. 8)

En je moet helemaal niks, je moet geen Tesla rijden en je moet niet bij SuCs langs maar dan mag je het wel zelf uitzoeken op een andere manier. O-)

En in de ideale wereld zou er inderdaad op elke parkeerplaats en benzinepomp 50 300kW laders staan, dan hebben Audi/VW/Skoda ook EVs die niet met 135kW laden maar ook met 250kW en ga zo maar door.
Helaas zo werkt het dus niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moobie
Giga schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:57:
[...]

Zocht u op de lader als bestemming of koos u deze uit de lijst met laadpunten in de omgeving? Als het het eerste is, is dit nieuw voor mij en klinkt dat erg goed.
Nadat ik de route had gepland vervolgens via het 'bliksemschicht' symbool de FastNed locatie geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Tommie12 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:19:
[...]

De Uebler i21 is wat duurder, maar: weegt 13kg ipv 18kg (en dat is nogal wat).
De i21 kan je zo opvouwen dat je die in de koffer kan leggen, en natuurlijk ook een pak compacter als je die ergens in je berghok kwijt moet.
Ja maar die is 500 euro duurder, en zo vaak ga ik hem niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
tspawn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:40:
[...]

Wow, die is idd een heel pak duurder geworden. Ik heb die minder dan 600€ betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

tspawn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:40:
[...]

Is dan de Touring Flex Plus 2 geen betere optie?
Die is wel inklapbaar en is een kilootje lichter, wel €120 duurder maar geen €500 :9

Als onze Y wordt geleverd denk ik toch voor de i21 te kiezen maar dat is pas in december, gelukkig zit daar nog een Black Friday voor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Het ging mij er meer om of hij goed past, qua afstand tussen trekhaak/bumper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik vind het sluiten van de frunk zo'n brakke ervaring. Heb altijd het idee dat ik de boel aan het vervormen ben.

Hebben jullie ervaring met een oplossing als deze:

https://www.amazon.com/On...c-Automatic/dp/B0CSK1NFZC

Schijnt goed te werken en relatief goedkoop te vinden.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaroR91
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-06-2024
Rogar schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:06:
[mbr]reactie op verwijderde reactie[/]
Oh mag blijkbaar niet noemen op dit forum, maar ik denk dat je gelijk hebt en het de combi update + Highland is. Collega's die een MY rijden hebben er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

World Citizen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:14:
[...]

(Foto is aangepast na opmerking van @Oekol )
[Afbeelding]
Ik heb die cirkels ook (Y uit begin 2022 met echte parkeersensoren) en ze geven aan wat de USS "ziet". Toen ze hier in de zomer het gras naast de weg niet maaiden maar lekker hoog lieten worden, werden de cirkels geel. Ook bij het inrijden van een P-garage bv.
Oekol schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:21:
[...]
Die cirkels op je nieuwe foto herken ik trouwens niet. Voor m'n gevoel nog nooit gezien maar let er ook niet zo op.
Dan heb jij denk ik een Tesla zonder USS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
noo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:38:
[...]
Dan heb jij denk ik een Tesla zonder USS?
Exact en dat verklaard waarom ik het nog nooit gezien heb.
Lijkt mij overigens best 'druk' op het scherm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
LigeTRy schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:45:
[...]
want ik verwacht niet dat MTC en Tesla snel samen gaan werken.
Dan heb ik belovend nieuws want men is (weer) met elkaar in gesprek om het dit jaar geregeld te hebben :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2024
Hoi allemaal,

Eind juli loopt mijn leasecontract af. Ik zou kunnen verlengen nog voor half jaar of een jaar.
Ik rij nu nog een kia proceed gt-plus-line.
Nu was ik toch wel weg van de tesla Y. Je vind hem mooi of niet mooi maar ik vind het gewoon wel wat hebben. En zeker gezien de ruimte.
Nu het volgende op dit moment is er nog een korting gaande op de tesla Y rwd en volgende week gaat de Y met 2k omhoog.
Daarnaast komt als het goed is volgende week ook de de Tesla Y longrange rwd beschikbaar in nl om te bestellen. Wat is wijsheid. Wachten of toch gaan voor de standaard rwd. Of misschien wel gaan voor de awd nu nog. Daarnaast is natuurlijk ook de vraag als ik nu bestel of de korting die er nu op zit dan ook blijft. Qua fiscalewaarde zal deze wat ik al las hier toch met 2k omhoog gaan en heb je alleen iets voordeel op het leasebedrag.
Dan hebben we nog de motorrijtuigen belasting. Welke zoals het er nu uitziet vanaf 2026 nog 40% korting is.Kijken naar de Y zou je zonder de 40% korting op +/-130 euro in de maand aan motorrijtuigenbelasting kwijt zijn. Uitgaande van 40% korting kom je uit op 78 euro per maand. Moet je dit bedrag dan optellen bij het totale leasebedrag of reken ik dan verkeerd. Wellicht herkennen jullie dit of is dit al eerder op het forum terug gekomen. Kortom ik ben een beetje zoekende en uiteindelijk moet ik zelf natuurlijk de keuze maken maar dacht wellicht zitten er meerdere mensen met deze vragen. En ja wachten op de juniper wel of niet doen😂 En hoe ervaren jullie het laden tijdens de vakanties qua drukte is dit te doen of zijn er echt wachrijen nu tesla steeds meer niet tesla ook toelaat om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Moobie schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:38:
[...]

Nadat ik de route had gepland vervolgens via het 'bliksemschicht' symbool de FastNed locatie geselecteerd.
Bedankt, zo doe ik dat ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Jeffrey140 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:57:
Hoi allemaal,

Eind juli loopt mijn leasecontract af. Ik zou kunnen verlengen nog voor half jaar of een jaar.
Ik rij nu nog een kia proceed gt-plus-line.
Nu was ik toch wel weg van de tesla Y. Je vind hem mooi of niet mooi maar ik vind het gewoon wel wat hebben. En zeker gezien de ruimte.
Nu het volgende op dit moment is er nog een korting gaande op de tesla Y rwd en volgende week gaat de Y met 2k omhoog.
Daarnaast komt als het goed is volgende week ook de de Tesla Y longrange rwd beschikbaar in nl om te bestellen. Wat is wijsheid. Wachten of toch gaan voor de standaard rwd. Of misschien wel gaan voor de awd nu nog. Daarnaast is natuurlijk ook de vraag als ik nu bestel of de korting die er nu op zit dan ook blijft. Qua fiscalewaarde zal deze wat ik al las hier toch met 2k omhoog gaan en heb je alleen iets voordeel op het leasebedrag.
Dan hebben we nog de motorrijtuigen belasting. Welke zoals het er nu uitziet vanaf 2026 nog 40% korting is.Kijken naar de Y zou je zonder de 40% korting op +/-130 euro in de maand aan motorrijtuigenbelasting kwijt zijn. Uitgaande van 40% korting kom je uit op 78 euro per maand. Moet je dit bedrag dan optellen bij het totale leasebedrag of reken ik dan verkeerd. Wellicht herkennen jullie dit of is dit al eerder op het forum terug gekomen. Kortom ik ben een beetje zoekende en uiteindelijk moet ik zelf natuurlijk de keuze maken maar dacht wellicht zitten er meerdere mensen met deze vragen. En ja wachten op de juniper wel of niet doen😂 En hoe ervaren jullie het laden tijdens de vakanties qua drukte is dit te doen of zijn er echt wachrijen nu tesla steeds meer niet tesla ook toelaat om te laden.
model y Juniper komt niet in 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
@k995 klopt hoorde nu ook 2025 maar ja die rwd longrange wel en zou volgende week besteld kunnen worden. Dus ja wat is wijsheid🙃 Luxe is dat nog een half jaar of een jaar kan verlengen maar ja nieuwe auto is ook wel weer erg leuk.. en alles wordt alleen maar duurder in ons kikkerlandje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
RaRo74 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:55:
[...]

Dan heb ik belovend nieuws want men is (weer) met elkaar in gesprek om het dit jaar geregeld te hebben :*)
Daar zouden denk ik toch wel een aantal leaserijders content mee zijn. Is dit informatie van binnenuit of hebben de partijen dit publiekelijk gedeeld?

Wat zou het probleem eigenlijk zijn waarom dit nog niet kon (anders dan enkel puur alleen dat waar alles in de wereld uiteraard nog steeds om draait: geld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je meer range nodig dan de RWD?

Persoonlijk vind ik meer range niet nodig, bijtelling komt toch iedere maand terug…

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
flo_ schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 06:48:
[...]

Je kunt toch gewoon - net zoals in Google Maps - eerst jouw eindbestemming instellen en dan het navigeren starten? En zodra dat ingesteld staat, geef je één tikje op de kaart, zodat het zoekvenster weer zichtbaar is. Daarna voer je in: parkeren <stad naam>. Jouw ingestelde bestemming blijft dan zichtbaar, plus de gevonden parkeergarages.
Dank je! Die kende ik nog niet. Net niet zo gebruiksvriendelijk als zoeken langs de route (bij een grote stad) maar lijkt zeker bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
@ZeRoC00L nou ja voor iets meer geld heb je ook nog iets meer snelheid en bereik ipv dat je die awd neemt die nog een stuk duurder is.. Dus toen dacht ik misschien daar op wachten maar je weet niet wat de prijzen doen. Contract loopt eind juli af dus ondanks de korting gaat wel de fiscale waarde omhoog met 2k waardoor je weer iets meer bijtelling betaald.. Misschien dan toch beter om te wachten en gaan voor de longrange rwd die nu wel al in Belgie te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:51
RaRo74 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:55:
[...]

Dat zou ideaal zijn zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17

Eigenlijk gebruik ik het alleen om uit te kunnen vinden waarom de auto iets 'raars' doet wanneer ik op AP rijdt. Helaas zie ik zelden een aanwijzing voor de snelheidsveranderingen of het remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Jeffrey140 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:11:
@k995 klopt hoorde nu ook 2025 maar ja die rdw longrange wel en zou volgende week besteld kunnen worden. Dus ja wat is wijsheid🙃 Luxe is dat nog een half jaar of een jaar kan verlengen maar ja nieuwe auto is ook wel weer erg leuk.. en alles wordt alleen maar duurder in ons kikkerlandje..
Koffiedik kijken wat het gaat brengen en persoonlijk hoe lang u kunt / wenst te wachten. Ik had de M3 nooit gekozen want die vond ik gewoon niet mooi, de M3H wel dus die heb ik nu en was toevallig toen in de markt. Anderen vinden de M3H weer niet mooi, begrijpelijk.

Zelfde voor de Y; ik vind hem gewoon niet mooi, maar verwacht dat de Juniper er voor mij wel op vooruit gaat kwa interieur. De huidige Y is gewoon wel echt een uitstekende EV, dus als alle boxen aangevinkt zijn, waarom niet gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
@Giga nou idd maar mocht die rwd longrange volgende week te bestellen zijn dan is dat wel een verbetering althans dat vind ik dan😂maar heb je niet meer die korting maar ja waar praten we over...🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Giga schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:13:
[...]
Daar zouden denk ik toch wel een aantal leaserijders content mee zijn. Is dit informatie van binnenuit of hebben de partijen dit publiekelijk gedeeld?
Semi-binnenuit.
:X Niet verder vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Rogar schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:18:
[...]

Dat zou ideaal zijn zeg.
Zeker!
MTC kan gewoonweg hierin niet achterblijven maar begrijpelijk willen ze hier een kleine beetje aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
RaRo74 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:27:
[...]

Semi-binnenuit.
:X Niet verder vertellen.
Thanks, nu maar hopen dat ik m'n repo snel op archived kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Jeffrey140 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:23:
@Giga nou idd maar mocht die rwd longrange volgende week te bestellen zijn dan is dat wel een verbetering althans dat vind ik dan😂maar heb je niet meer die korting maar ja waar praten we over...🙃
Ja, uiteindelijk gaat het ook om plezier want de rest is allemaal maar geld. Je kunt genoeg geld hebben, of te weinig maar nooit teveel. Je bankrekeningen kunnen immers wel leeg zijn maar nooit vol.
Pagina: 1 ... 314 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: