Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 305 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.674.466 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Erik-1980 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:54:
Sinds 3 weken hebben wij een tesla model 3 highland rwd en wat ik nu meerdere keren heb gehad is dat het klepje van de laadpoort spontaan open gaat. Vaak gebeurt het als ik iets uit de kofferbak haal.
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad? En zo ja, mis ik ergens iets qua instellingen of hoe kan dit voorkomen worden?
Mogelijk moet het frame van de laadpoort iets uitgebogen worden.
Het klepje zit dan te strak tegen de carrosserie en door de trillingen van bijvoorbeeld de achterklep wordt het handmatig openen getriggerred.

Even een serviceverzoek indienen. Een ranger komt dan langs om het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:35

bert pit

asdasd

Puntje-NL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:03:
Nu we het toch over spotify hebben, ik heb het idee dat het immersive gedeelte niet helemaal goed gaat bij mij. Althans, dat gevoel heb ik. Is er een manier om te testen of dat werkt? Ja het schuifje staat aan ;) MY uit 24 trouwens.
Waar doel je met immersive op?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 14:16

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 09:23
Die "nag" is nog steeds even lang. Geen verschil hier met 2024.8.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Puntje-NL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:03:
Nu we het toch over spotify hebben, ik heb het idee dat het immersive gedeelte niet helemaal goed gaat bij mij. Althans, dat gevoel heb ik. Is er een manier om te testen of dat werkt? Ja het schuifje staat aan ;) MY uit 24 trouwens.
Speel een stukje piano of opera af oid en dan merk je echt wel verschil. En dan niet op volume 30% maar meer naar 80%.

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 10-04-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 18:28
Misschien een gekke vraag, maar ik kon het zo snel niet vinden met zoeken:

Als ik de ramen een stukje openzet om de temperatuur wat te laten zakken, gaan de ramen dan automatisch dicht bij regen? Gaat om een Model 3 Highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
turkeyhakan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:41:
Dat zou jammer zijn. Al had ik er niet echt problemen mee. De perfecte houding voor mijzelf al gevonden. Elleboog links op de deur (niet die verhoging) en dan hangen aan het stuur op 9u zeg maar.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonDM
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-04-2024
Keuzestress! Model 3 SR+ met warmtepomp of een LR AWD zonder pomp.

Hoi iedereen,

Op aanraden schotel ik jullie mijn drangend en nijpend dilemma voor via deze thread! Ik heb, zoals gewoonlijk, getracht wijs te geraken uit het bestaande postbos via de zoekfunctie maar ik geraak er deze keer niet aan uit.

Ik dien te kiezen tussen een 2019 LR of een 2021 SR+ met pomp. Deze keuze hangt af van onder meer het antwoord op volgende vragen:

- is de betere batterij-efficientie door de pomp een voordeel ten opzichte van het grotere bereik van een LR?

- is het voordeliger om bijvoorbeeld om de drie dagen te kunnen opladen thuis en dus via zonnepanelen of om dagelijks en dus 's avonds op het net, op te laden? (ik versta dat indien dagelijks opladen > gratis opladen het antwoord op de bovenste vraag ook meteen gesteld is).

Ik hou voorlopig even geen rekening met de overige verschillen tussen 2019 LR en 2021 SR+ (opties, bouwkwaliteit, lange afstanden, etc...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
SimonDM schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:28:

Hoi iedereen,

Op aanraden schotel ik jullie mijn drangend en nijpend dilemma voor via deze thread! Ik heb, zoals gewoonlijk, getracht wijs te geraken uit het bestaande postbos via de zoekfunctie maar ik geraak er deze keer niet aan uit.

Ik dien te kiezen tussen een 2019 LR of een 2021 SR+ met pomp. Deze keuze hangt af van onder meer het antwoord op volgende vragen:

- is de betere batterij-efficientie door de pomp een voordeel ten opzichte van het grotere bereik van een LR?

- is het voordeliger om bijvoorbeeld om de drie dagen te kunnen opladen thuis en dus via zonnepanelen of om dagelijks en dus 's avonds op het net, op te laden? (ik versta dat indien dagelijks opladen > gratis opladen het antwoord op de bovenste vraag ook meteen gesteld is).

Ik hou voorlopig even geen rekening met de overige verschillen tussen 2019 LR en 2021 SR+ (opties, bouwkwaliteit, lange afstanden, etc...).
Heb je al in beide gereden?

1. Zo heel veel doet die Warmtepomp niet, staar je daar niet op blind.
2. Zolang je kunt salderen maakt dat niks uit, zolang je stroom uit je eigen aansluiting trekt.

Probeer ze beide uit en kies wat je het fijnst vind.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 20:03
Het verschil met warmtepomp is juist fors te noemen op het moment dat het er toe doet. Ik rij ook een 2019 LR momenteel en het bereik in de winter is echt niet meer dan matig te noemen. Als ik 200-250km haal mag ik blij zijn (dat is natuurlijk niet van 100%-0%). Dat is natuurlijk niet uniek voor Tesla maar een bekend verschijnsel bij een auto die moet gaan stoken als een forse waterkoker om het warm te krijgen.

Zie bijvoorbeeld hier:
https://e-engine.de/mittw...mit-neuen-testambitionen/

Bij 6 graden is het verschil bij 100km/uur bijvoorbeeld 65 kilometer bij de Long Range (414 tegenover 483 zonder/met warmtepomp). De warmtepomp zorgt dus voor rustig 10-15% meer range ten opzichte van een versie zonder.

Edit:
Groot deel van het verhaal weggehaald. Ik had het getikt terwijl ik nog wat anders aan het doen was en het was te warrig :+ Als ik nog tijd heb schrijf ik het opnieuw.

[ Voor 76% gewijzigd door Korvaag op 10-04-2024 20:05 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-05 18:41
SL65 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:25:
Meer mensen “last” van hoog dataverbruik door de Tesla? Ik gebruik de hotspot functie d.m.v. een automation op de iPhone om altijd verbinding te hebben als ik rij. Ik gebruik af en toe Apple podcast, maar heb wel al een goeie 8 GB verbruikt in zo’n drie weken terwijl de auto niet dagelijks wordt gebruikt. Zie ik iets over het hoofd met andere data die de Tesla nu over de hotspot binnen haalt?
Morgen verloopt mijn premium connectivity. Aangezien ik niet hou van maandelijkse kosten wil ik het gaan proberen met een hotspot. Nu lees ik hier dat dat soms aardig wat data vraagt. Is dit toeval of structureel?

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy588
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:39
Data zal wel meevallen, zolang die geen software update download (dat gaat die wel doen dan als er eentje beschikbaar is). Je moet wel elke rit nadat je hem in drive zet de wifi aanzetten, en dan duurt het even voordat die verbonden is met de hotspot, Dat lijkt me vreselijk irritant.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:38
japie514 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:34:
[...]

Morgen verloopt mijn premium connectivity. Aangezien ik niet hou van maandelijkse kosten wil ik het gaan proberen met een hotspot. Nu lees ik hier dat dat soms aardig wat data vraagt. Is dit toeval of structureel?
Mogelijk had het te maken met een kaart update, maar dat weet ik niet. Ik ben er nooit achter gekomen. Dat gebeurd verder op de achtergrond voor zover ik weet. Updates voor de auto moet je wel echt initiëren.

Qua hotspot kan je het makkelijk opzetten met een automation van Android / iOS. Heb het zo ingesteld dat de hotspot ook weer uitgaat wanneer ik niet meer bij de auto ben.

[ Voor 6% gewijzigd door SL65 op 10-04-2024 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy588
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:39
SL65 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:40:
[...]

Mogelijk had het te maken met een kaart update, maar dat weet ik niet. Ik ben er nooit achter gekomen. Dat gebeurd verder op de achtergrond voor zover ik weet. Updates voor de auto moet je wel echt initiëren.

Qua hotspot kan je het makkelijk opzetten met een automation van Android / iOS. Heb het zo ingesteld dat de hotspot ook weer uitgaat wanneer ik niet meer bij de auto ben.
Als er een update beschikbaar is gaat ie hem downloaden, want hotspot is auto verbonden met wifi. De installatie van de update moet je wel zelf initiëren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:58
Ik haalde daarnet mijn MY van de publieke laadpaal, en de charging port ging niet automatisch dicht. Ik kon hem ook niet sluiten via het touchscreen of de app. Na wat pielen met de hand lukt het uiteindelijk wel, maar ik kan de charging port nu ook niet meer openen via het touchscreen of de app.

Iemand dit gedrag eerder wel eens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 28-05 14:15
Mint schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:48:
Ik haalde daarnet mijn MY van de publieke laadpaal, en de charging port ging niet automatisch dicht. Ik kon hem ook niet sluiten via het touchscreen of de app. Na wat pielen met de hand lukt het uiteindelijk wel, maar ik kan de charging port nu ook niet meer openen via het touchscreen of de app.

Iemand dit gedrag eerder wel eens gezien?
Hij ging ook niet dicht toen je in de auto ging zitten en de auto in D zette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Smobbo schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:01:
[...]

Hij ging ook niet dicht toen je in de auto ging zitten en de auto in D zette?
Ik had hem toen al met de hand dichtgeduwd, dus ik weet niet of ie dicht zou gaan als ik hem in D zou zetten. Zal het morgen nog eens bekijken als ik opnieuw ga laden.

[ Voor 7% gewijzigd door Mint op 10-04-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:14
ik weet niet wat tesla allemaal aan het kloten is, maar laatste updates word mijn M3 LR uit 2019 met elke update slechter en slechter.

Die waarschuwingen vliegen me om te oren, nu zelfs met geparkeerde auto's op een rechte weg met een stoep er tussen. Vanmorgen na een update alle km statistieken gereset. Ruitwisser is kutter dan kut.

Gaat lekker. Dit is nog erger dan 2019. Testen ze uberhaubt nog wat daar voor ze iets lanceren?

Als ik een rolback van software zou kunnen doen zou ik direct terug gaan naar najaar vorig jaar.......

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
anti elppa schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:06:
ik weet niet wat tesla allemaal aan het kloten is, maar laatste updates word mijn M3 LR uit 2019 met elke update slechter en slechter.

Die waarschuwingen vliegen me om te oren, nu zelfs met geparkeerde auto's op een rechte weg met een stoep er tussen. Vanmorgen na een update alle km statistieken gereset. Ruitwisser is kutter dan kut.

Gaat lekker. Dit is nog erger dan 2019. Testen ze uberhaubt nog wat daar voor ze iets lanceren?

Als ik een rolback van software zou kunnen doen zou ik direct terug gaan naar najaar vorig jaar.......
Het is er de laatste tijd niet beter op geworden inderdaad. Ik weet niet of ik nu moet gaan huilen of lachen wanneer ik op auto pilot de ruiten sproei. Waarna vervolgens de AP met alle toeters en bellen van dien afschakelt "wegens slecht zicht"...

[ Voor 0% gewijzigd door lbreman op 10-04-2024 19:32 . Reden: Typo ]

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Mint schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:03:
[...]

Ik had hem toen al met de hand dichtgeduwd, dus ik weet niet of ie dicht zou gaan als ik hem in D zou zetten. Zal het morgen nog eens bekijken als ik opnieuw ga laden.
Net even een stukje gaan rijden en even doorgereden naar de lokale SuC om te kijken wat er gebeurt. De charging port ging automatisch open bij het laden en sloot na het laden ook weer automatisch. Geen idee wat er mis was eerder vandaag, even in de gaten houden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-05 16:34
Rboots schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:33:
Hi,

Onlangs een Model Y long range mogen ophalen, bevalt goed. Paar kleine puntjes maar geen gorter ergernissen zoals andere hebben met bv de ruitenwissers.

Ik ben met verschillende trekhaak leveranciers in gesprek voor een achteraf trekhaak bij de Model Y. De ene leverancier kan de trailer mode activeren en de andere kan dit weer niet. Zijn er rijders met een trekhaak zonder de trailer mode en is het een gemis bij het rijden met een aanhanger? Ook krijg ik verschillende kogeldruk waardes, bij de ene leverancier is dit 72kg en bij de ander 116kg of zelfs 160 kg.

Volgens de tesla handleiding is 72kg kogeldruk bij een drager van toepassing.
[Afbeelding]

En zoals ik het lees kan er max 160 kg bij het trekken van een aanhanger.
[Afbeelding]

Het liefste heb ik een trekhaak die meer dan 72kg kogeldruk heeft tbv een caravan. En verder vraag ik mij af of de trailer mode een vereiste is of dat een gemis hiervan niet erg hoeft te zijn.

Hoor graag jullie ervaringen of ideeën.
bij mij zei de leasemaatschappij dat ze zoveel slechte ervaringen met niet tesla gemonteerde trekhaken hadden waarbij electronicaproblemen ontstonden dat ze alleen nog maar tesla gemonteerde trekhaken deden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 20:03
lbreman schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:31:
[...]

Het is er de laatste tijd niet beter op geworden inderdaad. Ik weet niet of ik nu moet gaan huilen of lachen wanneer ik op auto pilot de ruiten sproei. Waarna vervolgens de AP met alle toeters en bellen van dien afschakelt "wegens slecht zicht"...
En @anti elppa

Toch gek. Ik rij hier zelf ook een 2019 LR momenteel en ik heb niet het idee dat het nou zoveel slechter is geworden. Zeker niet dat de AP eraf wil wegens slecht zicht. Wel moest ik iets vaker handmatig wissen bij een miezertje maar dat was hiervoor ook al het geval. Hier lijkt er dus weinig veranderd.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 15:21

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

SimonDM schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:28:

Hoi iedereen,

Als die 2021 SR+ LFP batterij heeft zou ik voor die gaan. Dit kan je uitzoeken met een VIN decoder.

Of was LFP pas vanaf 2022?

Anders zou ik long range kiezen, de snellere acceleratie is ook een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rboots
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb de Model Y nu een week of 2 en ik ervaar dat de deurpanelen van lage kwaliteit zijn. Als je je hand aan het stuur hebt en je elleboog op de deursteun zet dan voel je het paneel gewoon bewegen. Ook als ik met mijn vingers op het deurpaneel druk dan voel je het paneel bewegen. Net of er geen opvulling zit. Totaal niet premium, voelt heel goedkoop. Bekende kwaal of toch een geval afspraak maken voor service?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
In Duitsland, Belgie en Noorwegen kan je nu de RWD LR bestellen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gO1jHPaHgEnNBZLFVLz72g64eVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6YTsLm72KQUUGF6ExeHI62N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:33
Dat is best een interessante optie, een RWD met grotere accu capaciteit. Ondanks dat veel mensen die capaciteit in dagelijks gebruik niet nodig hebben, is het wel prettig voor mensen die bijvoorbeeld relatief vaak met een aanhanger rijden, dan blijft er nog iets meer van de range over.

Hij doet ook 5.9s naar de 100. Zou dat met dezelfde motor als de RWD zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-05 14:50
Luuk84 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:44:
Dat is best een interessante optie, een RWD met grotere accu capaciteit. Ondanks dat veel mensen die capaciteit in dagelijks gebruik niet nodig hebben, is het wel prettig voor mensen die bijvoorbeeld relatief vaak met een aanhanger rijden, dan blijft er nog iets meer van de range over.

Hij doet ook 5.9s naar de 100. Zou dat met dezelfde motor als de RWD zijn?
Die capaciteit is niet alleen handig voor de trekkracht, maar ook voor het verbruik binnen lijkt me. Bijvoorbeeld wanneer je de airco/verwarming gebruikt en medepassagiers hun telefoons opladen en dergelijke?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:53
SamSid schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:51:
[...]

Die capaciteit is niet alleen handig voor de trekkracht, maar ook voor het verbruik binnen lijkt me. Bijvoorbeeld wanneer je de airco/verwarming gebruikt en medepassagiers hun telefoons opladen en dergelijke?
Telefoons opladen is echt een fractie van het verbruik. Een batterij van een telefoon is vaak max zo'n 20Wh, als deze helemaal van 0 naar 100% moet. Daar verlies je worst case 100m mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
IUser schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:40:
In Duitsland en Noorwegen kan je nu de RWD LR bestellen. [Afbeelding]
Ook een snelle acceleratie (zelfde specs als in China). Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:40
Vooral erg fijn als je graag te allen tijde Vmax + 5% wil rijden, 19'' aero velgen erbij en geen zorgen maken over range 8)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Rboots schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:41:
Ik heb de Model Y nu een week of 2 en ik ervaar dat de deurpanelen van lage kwaliteit zijn. Als je je hand aan het stuur hebt en je elleboog op de deursteun zet dan voel je het paneel gewoon bewegen. Ook als ik met mijn vingers op het deurpaneel druk dan voel je het paneel bewegen. Net of er geen opvulling zit. Totaal niet premium, voelt heel goedkoop. Bekende kwaal of toch een geval afspraak maken voor service?
Hier zit die echt MOERVAST. Zowel links als rechts. Voelt minimaal net zo solide als mijn recente Audi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 18:42
Rboots schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:41:
Ik denk dat er met de kwaliteit niet zoveel mis is. In mijn beleving heeft het meer te maken met maatregelen die helpen om het gewicht van de auto zo laag mogelijk te houden en het materiaalgebruik terug dringen. Ik meen dezelfde ontwikkelingen evengoed bij andere merken te zien. Zolang als het niet kapot gaat is het wat mij betreft okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
IUser schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:40:
In Duitsland, Belgie en Noorwegen kan je nu de RWD LR bestellen. [Afbeelding]
Gelukkig zit die boven sepp subsidie en is die daardoor toch flink duurder tov de 41k voor mijn paar weken geleden gekochte MY RWD... Anders had ik even 'gebaald' haha. Voor nu voegt die range voor mij niet zo veel toe. Niet nodig. De snellere acceleratie zou ik dan wel graag zien.
Hoewel, nu ook niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Allewijn schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:25:
[...]

Gelukkig zit die boven sepp subsidie en is die daardoor toch flink duurder tov de 41k voor mijn paar weken geleden gekochte MY RWD... Anders had ik even 'gebaald' haha. Voor nu voegt die range voor mij niet zo veel toe. Niet nodig. De snellere acceleratie zou ik dan wel graag zien.
Hoewel, nu ook niks te klagen.
Maar de instapper is daar ook 4k duurder, dus in NL kan die wel eens precies onder de 45k komen.
Maakt het denk ik een zeer interessante optie!

In 2019 was dit ook eventjes beschikbaar voor de 3, helaas net niet in de periode dat ik moest bestellen...
Nu heb ik ook net alweer een nieuwe gekozen, ik blijf bij de 3 die heeft in LR uitvoering nog net iets meer range. Toch zou deze LR RWD Y wel een goede optie zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:35:
[...]

Maar de instapper is daar ook 4k duurder, dus in NL kan die wel eens precies onder de 45k komen.
Maakt het denk ik een zeer interessante optie!

In 2019 was dit ook eventjes beschikbaar voor de 3, helaas net niet in de periode dat ik moest bestellen...
Nu heb ik ook net alweer een nieuwe gekozen, ik blijf bij de 3 die heeft in LR uitvoering nog net iets meer range. Toch zou deze LR RWD Y wel een goede optie zijn :o
Zal wel meevallen, de RWD Y is 44k, dus een LR RWD gaat niet maar 1k meer kosten hoor.

En de M3 LR RWD was in 2023 ook tijdelijk beschikbaar.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
ZeRoC00L schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:39:
[...]

Zal wel meevallen, de RWD Y is 44k, dus een LR RWD gaat niet maar 1k meer kosten hoor.

En de M3 LR RWD was in 2023 ook tijdelijk beschikbaar.
Ah, ik las dat Allewijn hem voor 41k had gehaald, vandaar mijn idee dat een LR RWD dan wel onder de 45k zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
En vraag me ook af wat voor accu er in de LR rwd zit.
Want als dat géén LFP is betekend het natuurlijk weer dat je dagelijks het liefst maar tot 80 procent 'mag' laden. Dus reallife maar 480km wltp range.
Nou dat is eigenlijk niks extra tov de 455km wltp voor de SR RWD....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:13:
[...]

Ah, ik las dat Allewijn hem voor 41k had gehaald, vandaar mijn idee dat een LR RWD dan wel onder de 45k zou kunnen komen.
Dat zijn 'aanbiedingen' maar uiteindelijk de catalogusprijs blijft 44k, en dat is de waarde die van belang is voor de subsidie.
Allewijn schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:13:
Want als dat géén LFP is betekend het natuurlijk weer dat je dagelijks het liefst maar tot 80 procent 'mag' laden. Dus reallife maar 480km wltp range.
Goede vraag inderdaad, zal wachten zijn tot de eerste geleverd zijn.
Mooiste is als het inderdaad LFP is, dan heb je best of both worlds.

[ Voor 42% gewijzigd door ZeRoC00L op 11-04-2024 10:17 ]

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:32
Bij de M3 LR RWD van vorig jaar werd een NMC geleverd. Voor een LFP met zo'n capaciteit is ook geen plaats in de vloer neem ik aan. Voordeel is dan inderdaad wel de acceleratie/ontlading en het snelladen op 250 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 29-05 17:25

RvV

ZeRoC00L schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:14:
[...]

Dat zijn 'aanbiedingen' maar uiteindelijk de catalogusprijs blijft 44k, en dat is de waarde die van belang is voor de subsidie.

[...]

Ik verwacht het gewone LG pack van de AWD en Perf. Een LFP zou te groot en zwaar worden. Dat wil je niet.

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Dat zal geen LFP zijn, die heeft anders teveel ruimte nodig lijkt me.
De praktijk is natuurlijk dat je voor 'gewone' ritjes met zowel een SR als een LR prima uit de voeten kan, voor de vakantie ritten merk je het verschil pas. Dan ga je weg op 100% (ook bij de LR) en laad je tussendoor sneller.
Als je incidenteel een langere rijdag voor de boeg hebt kan je een LR natuurlijk ook gewoon op 100% laden, ze gaan niet gelijk stuk als je dat een paar keer per maand doet hè ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 08:45
ZeRoC00L schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:14:
[...]

[...]

Die 41k is de prijs na subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Korvaag schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:28:
[...]

En @anti elppa

Toch gek. Ik rij hier zelf ook een 2019 LR momenteel en ik heb niet het idee dat het nou zoveel slechter is geworden. Zeker niet dat de AP eraf wil wegens slecht zicht. Wel moest ik iets vaker handmatig wissen bij een miezertje maar dat was hiervoor ook al het geval. Hier lijkt er dus weinig veranderd.
Hier ook weinig klachten, nu een jaar in bezit.
Ja, de auto is redelijk snel met waarschuwen, maar 99 van de 100 keer wel met een reden. AP blijft ook gewoon werken.

Het enige is dat de wissers de eerste maanden prima werkten, maar nu te laat lijken te activeren (inderdaad bij miezerregen), dat is minder goed geworden.

Ook geen losse/slappe panelen, ik zal wel geluk gehad hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
RvV schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:19:
[...]

Ik verwacht het gewone LG pack van de AWD en Perf. Een LFP zou te groot en zwaar worden. Dat wil je niet.
Gewichten volgens Belgische site:
LR AWD: 1979 kg
LR RWD: 1959 kg
RWD: 1909 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

pdidi schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:47:
[...]

Ja precies, zo klopt het mooi. Je wilt dan niet ineens 100-200kg meer hebben.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 14:30
RvV schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:51:
[...]

Ja precies, zo klopt het mooi. Je wilt dan niet ineens 100-200kg meer hebben.
Toch knap dat het verschil tussen RWD en AWD amper 20kg is...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Tommie12 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:57:
[...]

Je weet niet wat ze nog meer aan de auto hebben gedaan. Ik ben ook wel benieuwd naar de details.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:41:
Wel grappig hoe at random het dus blijkbaar is. Zit zelf nog steeds op 8.7 terwijl ik wel voor jou die had. Zie dat nu 8.12 om de hoek staat om gepushed te worden. Wellicht dat ik dus heel wat over sla. Zijn zover het zichtbaar is alleen maar bugfixes.

Jammer dat de nag hier niet verandert is. Hoewel ze dachten dat ze ook buiten de USA feedback kregen dat het verandert was, is het wellicht dus niet zo. Op X is het nu gesprek van de dag dat 'legacy' auto's nu de SW gepushed krijgen met FSD. Dus de mensen gaan nu een maand proefrijden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:58:
[...]

Wel grappig hoe at random het dus blijkbaar is. Zit zelf nog steeds op 8.7 terwijl ik wel voor jou die had. Zie dat nu 8.12 om de hoek staat om gepushed te worden. Wellicht dat ik dus heel wat over sla. Zijn zover het zichtbaar is alleen maar bugfixes.

Jammer dat de nag hier niet verandert is. Hoewel ze dachten dat ze ook buiten de USA feedback kregen dat het verandert was, is het wellicht dus niet zo. Op X is het nu gesprek van de dag dat 'legacy' auto's nu de SW gepushed krijgen met FSD. Dus de mensen gaan nu een maand proefrijden.
Ik zie inderdaad dat 8.12 alweer uit is. Dat gaat snel.. er is geen vinger op te leggen wanneer je nou iets ontvangt. Geheel random.

Jammer van die nag trouwens. En voor wat betreft adaptive high beam, het werkt redelijk, maar een auto in de verte (waar je achter rijdt) ziet hij vaak niet. Dat is jammer. Een tegenligger in de verte wordt dan wel weer gespot.

In de bebouwde kom worden voetgangers ook gewoon vol verblind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 22:19
Ik heb nu een tweetal weken een MYLR. Deze laad ik netjes zoals aangeraden tot maximaal 80%. Ik kan echter alleen laden op mijn werk (Huis staat in een autovrije wijk, en parkeerplaatsen zijn net buiten de wijk beschikbaar waar dus geen mogelijkheid is voor een eigen laadpaal).

Ik ben vandaag op werk, maar morgen werk ik thuis. Ik moet morgen nog een km of 15 rijden, en vandaag nog een 8km naar huis. Op zaterdag moet ik echter ~320km rijden. Ik vermoed dat ik dat niet ga redden als ik vandaag weg ga met slechts 80% batterij. Ik heb dus twee opties:

1) Vandaag volladen tot 100%.
2) Zaterdag onderweg een SuC bezoekje

1 is natuurlijk de makkelijkste optie, maar van wat ik lees is het eigenlijk de bedoeling om te laden tot 100% vlak voor een langere trip, en dan meteen weg te rijden, om zo kort mogelijk een hoge SoC te behouden. Als ik hem echter vandaag op laadt tot 100% zal die echter t/m zaterdag een hoge SoC hebben. Wat zouden jullie doen? Is er een noemenswaardige degradatie om de accu ~1.5 dag dichtbij de 100% SoC te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Musho schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:05:
Ik heb nu een tweetal weken een MYLR. Deze laad ik netjes zoals aangeraden tot maximaal 80%. Ik kan echter alleen laden op mijn werk (Huis staat in een autovrije wijk, en parkeerplaatsen zijn net buiten de wijk beschikbaar waar dus geen mogelijkheid is voor een eigen laadpaal).

Ik ben vandaag op werk, maar morgen werk ik thuis. Ik moet morgen nog een km of 15 rijden, en vandaag nog een 8km naar huis. Op zaterdag moet ik echter ~320km rijden. Ik vermoed dat ik dat niet ga redden als ik vandaag weg ga met slechts 80% batterij. Ik heb dus twee opties:

1 is natuurlijk de makkelijkste optie, maar van wat ik lees is het eigenlijk de bedoeling om te laden tot 100% vlak voor een langere trip, en dan meteen weg te rijden, om zo kort mogelijk een hoge SoC te behouden. Als ik hem echter vandaag op laadt tot 100% zal die echter t/m zaterdag een hoge SoC hebben. Wat zouden jullie doen? Is er een noemenswaardige degradatie om de accu ~1.5 dag dichtbij de 100% SoC te houden?
Je kunt ook iets anders doen dan 80 of 100. Zoals 91% bijvoorbeeld. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12

Als dat kilometers zijn in NL ga je dat waarschijnlijk wel redden.
Hoe erg is het om 5minuten te gaan snelladen, en dat hoeft geen SUc te zijn?

En van 1 keertje wat hoger laden zal je amper iets merken hoor, er is hier nogal wat bangmakerij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44
RvV schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:08:
[...]

Je kunt ook iets anders doen dan 80 of 100. Zoals 91% bijvoorbeeld. :)
Ik zou mij niet zo druk maken voor die enkele keer tot 100%. Je moet ook nog naar huis rijden dus je zet hem niet met 100% weg. En trouwens het is een gebruiksartikel. Als je na een paar jaar 1% meer degradatie hebt omdat je dit regelmatig doet tja....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 18:28
Rogar schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:07:
Misschien een gekke vraag, maar ik kon het zo snel niet vinden met zoeken:

Als ik de ramen een stukje openzet om de temperatuur wat te laten zakken, gaan de ramen dan automatisch dicht bij regen? Gaat om een Model 3 Highland.
Mag ik mijn vraag een klein kickje geven? Ik heb nog verder gegoogled, maar kan het nergens vinden helaas. Of dat betekent dat de ruiten dus niet automatisch dicht gaan bij regen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 09:30

Ik zou me er niet te druk om maken eerlijk gezegd, en gewoon op je werk naar die 100% laden of bv 95% als dat je meer gemoedsrust geeft. Tenzij je het wel lekker vindt om zaterdag tijdens je rit even een pauze te nemen natuurlijk, en je die laadkosten ook weer kan declareren.

Ik heb mijn 3LR sinds begin december en nu zo'n 12.000km gereden. Meestal laad ik op tot zo'n 80, maar ook regelmatig daarboven tot 100%. En dan staat ie soms ook dagen op 80+%. Of soms juist dagen op amper 20%... Tessie geeft inmiddels al een whopping 0.1% degradatie aan, terwijl het in het begin het snelste zou gaan. Over het algemeen dus maar het boekje aanhouden maar er niet te zwaar aan tillen als het een keer wat anders loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
En daar is hij dan:

In Nederland nog niet in de configurator. met een reden:
Available in Austria, Czechia, Denmark, Finland, Germany, Belgium, Luxembourg, Switzerland, Spain, Portugal, Norway, Sweden, Iceland, Italy, Greece, Poland, Slovenia, Romania & Hungary

Belgische configurator

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JTl3sjF.png

[ Voor 145% gewijzigd door Oekol op 11-04-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:32
Tommie12 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:57:
[...]

Je zou verwachten dat de RWD lichter was? Motor weegt 90 kg, bij de 3 was het verschil 70 kg, nu slechts 20 kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 13:12

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Rogar schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:16:
[...]

Mag ik mijn vraag een klein kickje geven? Ik heb nog verder gegoogled, maar kan het nergens vinden helaas. Of dat betekent dat de ruiten dus niet automatisch dicht gaan bij regen.
Is wel ooit aangegeven dat het op de wishlist staat (voornamelijk voor open daken): https://x.com/Dem0ney/status/899016934532034561

Zit er momenteel alleen niet in als feature voor zover mij bekend.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
RvV schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:58:
[...]

Je weet niet wat ze nog meer aan de auto hebben gedaan. Ik ben ook wel benieuwd naar de details.
Die LR RWD gaat pas echt een voordeel zijn op lange trips met meerdere laadstops.

In dagelijks verkeer ga je tot 80% laden, en dan win je amper range tov de gewone RWD.

Daarom waarschijnlijk dat ze de max snelheid en de acceleratie wat opgekrikt hebben, anders is het verschil te klein tov de gewone RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:32
Ennnnnn weg is de hoop om ooit een boost upgrade voor de RWD te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
schumi1986 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:30:
Iets in mij zegt nu wel dat het sowieso de LFP is. Want in China kan je de boost kopen voor 1 seconde winst toch? Dat matcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Oekol schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:19:
En daar is hij dan:

[Twitter]

[...]

In BE wel.
Gaat daar 49.970 kosten en in 5,9 sec naar de 100.

[Afbeelding]
Toch wel een 15% verschil qua range RWD vs AWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
schumi1986 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:30:
Ach in ons huidige verkeer kun je in 99% van de gevallen toch geen vol "gas" geven bij het optrekken, dan zit je geheid in de kofferbak van je voorligger en even iets sneller iemand inhalen.... dan heb je in de praktijk misschien 30 seconden gewonnen over 100 KM. Sinds ik Tesla rijdt ben ik alleen maar rustiger gaan rijden. Lekker AP aan en het zal wel. Rijdt bijna altijd op +5% en geniet van de muziek. Ik ben geen minuut langer onderweg, maar wel veel ontspannener.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Grappig, ze waren in de initiële post Duitsland, België en Luxemburg vergeten. In de updated tweet aangepast

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

winwiz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:13:
[...]

Ik zou mij niet zo druk maken voor die enkele keer tot 100%. Je moet ook nog naar huis rijden dus je zet hem niet met 100% weg. En trouwens het is een gebruiksartikel. Als je na een paar jaar 1% meer degradatie hebt omdat je dit regelmatig doet tja....
Ik snap dat gebaby van accu's echt niet. Bij telefoons heb je ook altijd reacties van mensen die gekke dingen gaan verzinnen zoals maar tot 80% laden, of alleen met supertrage USB laders laden in de avond. For what? Zodat je na drie jaar trots kan laten zien dat je accu op 95% ipv 90% zit? Terwijl je dan dus drie jaar lang je product maar op 80% kunt gebruiken?

Mijn LR wordt iedere laadsessie gewoon tot 100% volgestampt. Nu na 4.5 jaar van 499 naar 472 gedegradeerd. Nou, poe poe. Vrienden die hem nooit hoger dan 90% durven zetten zitten op hetzelfde of zelfs nog hoger qua degradatie. Heb je je 4 jaar lang druk lopen maken om een non-issue.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 28-05 23:39

Wat is de reden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Ik denk dat Oekel als reden bedoelde dat Nederland niet in het rijtje staat. Maar volgens Autoweek heeft Tesla aan hun bevestigd dat ie binnenkort ook in NL leverbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:49
pdidi schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:56:
[...]

Ik denk dat Oekel als reden bedoelde dat Nederland niet in het rijtje staat. Maar volgens Autoweek heeft Tesla aan hun bevestigd dat ie binnenkort ook in NL leverbaar wordt.
Tijd voor weer een ronde prijsverlagingen :).
Deze nieuw versie voor de prijs van huidge RWD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 22:19
k995 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:32:
[...]

Toch wel een 15% verschil qua range RWD vs AWD
Waar komt dat grote verschil vandaan denk je? Die 20KG verschil met AWD zal zo'n gigantisch verschil niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-02 20:05
Ze wachten nog een paar dagen zodat de 14-dagen retour termijn van iedereen die eind Q1 zijn RWD in ontvangst heeft genomen is verstreken 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-05 14:50
SquareOne schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:00:
[...]

Tijd voor weer een ronde prijsverlagingen :).
Deze nieuw versie voor de prijs van huidge RWD :D
Met die prijsverlagingen zullen de leasemij daar toch niet blij mee zijn? Opeens wordt hun wagenpark met een x bedrag afgewaardeerd. Dat moeten ze toch op de een of andere manier doorbereken aan hun klanten toch? Maar de leasecontracten liggen vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
SamSid schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:04:
[...]

Met die prijsverlagingen zullen de leasemij daar toch niet blij mee zijn? Opeens wordt hun wagenpark met een x bedrag afgewaardeerd. Dat moeten ze toch op de een of andere manier doorbereken aan hun klanten toch? Maar de leasecontracten liggen vast.
Dat klopt, maar dat is afgelopen jaren toch ook meermaals gebeurd?
Tesla bepaald de prijzen van hun auto's, en niet de leasemaatschappijen.

Volgens mij heb ik afgelopen jaar regelmatig berichten voorbij zien komen dat de prijzen van Tesla's in de lease relatief hoog waren, dat wordt voor een deel veroorzaakt door onzekerheid in de restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Musho schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:02:
[...]

Waar komt dat grote verschil vandaan denk je? Die 20KG verschil met AWD zal zo'n gigantisch verschil niet maken.
Meer verliezen omdat je meer motor/systemen moet draaien?
Kan me moeilijk iets anders inbeelden wat kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
pdidi schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:47:
[...]

Qua (toekomstige) motorrijtuigenbelasting nog wel een dingetje, want de LR RWD valt dus net in een hogere gewichtsklasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:14
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 11-04-2024 12:33 . Reden: Zie topicwarning, puntje 5 ]

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

RoofTurkey schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:28:
[...]

Is wel ooit aangegeven dat het op de wishlist staat (voornamelijk voor open daken): https://x.com/Dem0ney/status/899016934532034561

Zit er momenteel alleen niet in als feature voor zover mij bekend.
Volgens de Tessie app zijn er modellen waar het zou moeten kunnen. Bij mij gaat het helaas niet.

Ik kan ook niet vinden welke modellen het wel zouden kunnen.
Het heeft kennelijk met veiligheid te maken. Dat men er niet met de vingers tussen kan komen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Die 455km rang bij My RWD mag je onderhand ook wel beschouwen als oplichterij. Zeker nu mY nieuwe accu’s heeft is dit toch echt nog maar krappe 410 bij 100%

Die 455 mogen ze onderhand dus wel eens aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Henvar schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:41:
Die 455km rang bij My RWD mag je onderhand ook wel beschouwen als oplichterij. Zeker nu mY nieuwe accu’s heeft is dit toch echt nog maar krappe 410 bij 100%

Die 455 mogen ze onderhand dus wel eens aanpassen
Oplichterij? Heb je wel eens gehoord van de WLTP test cyclus? Even inlezen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
turkeyhakan schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:42:
[...]

Oplichterij? Heb je wel eens gehoord van de WLTP test cyclus? Even inlezen???
Wat een onzin vent. Als gloednieuwe mY rwd 410 aangeeft bij 100% klopt er gewoon geen reet van de 455 WLPT. Die 455 is gebaseerd op de oude accu’s die hogere dichtheden hebben. LFP kennen lagere dichtheid en dus minder afstand. Is niet erg maar pas de site dan gewoon eens aan. Zeker als het gross of misschien zelfs onderhand alle mY rwd lfp accus hebben

[ Voor 7% gewijzigd door Henvar op 11-04-2024 12:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
Henvar schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:44:
[...]

Wat een onzin vent. Als gloednieuwe mY rwd 410 aangeeft bij 100% klopt er gewoon geen reet van de 455 WLPT. Die 455 is gebaseerd op de oude accu’s die hogere dichtheden hebben. LFP kennen lagere dichtheid en dus minder afstand. Is niet erg maar pas de site dan gewoon eens aan. Zeker als het gross of misschien zelfs onderhand alle mY rwd lfp accus hebben
Ik hoop dat je nog binnen de 2 weken valt, het staat je vrij om de auto terug te brengen en naar een ander merk over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
En daar is hij dan:

[Twitter]

[...]

Belgische configurator

[Afbeelding]
Die had ik meteen besteld ipv de M3 RWD. ;) Het liefst had ik ook de M3 LR RWD besteld, maar die was niet meer leverbaar. Erg jammer. Beste van twee werelden. Als deze optie beschikbaar was geweest, denk ik dat dat me over de streep had getrokken om voor een MY te gaan ipv M3. :P (Twijfelde ik sowieso aan, maar de M3 RWD had simpelweg net iets meer range en minder ruis vanbinnen.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-05 16:18
Ik ga de leasemaatschappij straks maar eens bellen of ze de LR AWD kunnen omzetten in een LR RWD...

AWD boeit me minder, evenals 5.0 sec 0-100, dat is 1x leuk en daarna zou 5,9 ook prima moeten zijn.

Als je bestelling switcht bij Tesla, ben je dan je 500 euro kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
turkeyhakan schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:46:
[...]

Ik hoop dat je nog binnen de 2 weken valt, het staat je vrij om de auto terug te brengen en naar een ander merk over te stappen.
En dan tot de conclusie komen dat het bij andere merken precies hetzelfde werkt?

Ik snap z’n punt op zich wel; waarom met van die onrealistische waardes adverteren? Dat geldt voor elk merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
SquareOne schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:52:
[...]

En dan tot de conclusie komen dat het bij andere merken precies hetzelfde werkt?

Ik snap z’n punt op zich wel; waarom met van die onrealistische waardes adverteren? Dat geldt voor elk merk.
Dat was exact de boodschap die ik wilde meegeven :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Geloof dat de range (die de auto weergeeft) op basis is van EPA, dus die wltp kms zul je nooit zien op je dashboard

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-05 09:40
[...]

Wellicht is het je ontgaan, maar de range in de auto is gebaseerd op de EPA test cyclus. Op de site wordt gebruik gemaakt van de WLTP test cyclus.

Dus alvorens je hoog van de toren blaast, wellicht wel goed om je hierin in te lezen. ;)

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 09:47
[...]

Omdat je dan auto's kan vergelijken op basis van een standaard.

Voor realistische waardes kan je terecht bij https://ev-database.org/. Maar dat adverteert zo lastig: rijdt u veel snelweg, of toch wat meer in de stad? En vind u de range in de winter belangrijk, of gaat u dan toch geen lange reis maken?

Ik vind het altijd wel bijzonder dat men zich niet in dit soort dingen verdiept als je een auto van 40k+ aanschaft. Vooral op een techforum als GoT.

[ Voor 10% gewijzigd door Pierz op 11-04-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Oude discussie... en net hetzelfde geldt voor dinosapauto's.
WLTP of EPA is een gestandardiseerde manier van meten die door een wetgever bepaald is. Iedereen meet op dezelfde manier dus zou je merk A moeten kunnen vergelijken met merk B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Maurice- schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:27:
[...]

Je zou verwachten dat de RWD lichter was? Motor weegt 90 kg, bij de 3 was het verschil 70 kg, nu slechts 20 kg.
Bizar.
Nu ja, weegt de motor 90kg of weegt de achteras met motor 90kg.
Je hebt ook een as nodig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
william89 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:52:
Ik ga de leasemaatschappij straks maar eens bellen of ze de LR AWD kunnen omzetten in een LR RWD...

AWD boeit me minder, evenals 5.0 sec 0-100, dat is 1x leuk en daarna zou 5,9 ook prima moeten zijn.

Als je bestelling switcht bij Tesla, ben je dan je 500 euro kwijt?
Had je gemist dat de LR RWD (nog?) niet in NL leverbaar is?

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
ZeRoC00L schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:16:
[...]

Had je gemist dat de LR RWD (nog?) niet in NL leverbaar is?
Klopt met 'straks' bedoel ik zodra de NL website ook is aangepast (aangezien Tesla NL heeft bevestigd dat 'ie komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
william89 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:18:
[...]

Klopt met 'straks' bedoel ik zodra de NL website ook is aangepast (aangezien Tesla NL heeft bevestigd dat 'ie komt).
Waar is dat bevestigd?

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Autoweek heeft dat bevestigd gekregen vanuit Tesla: https://www.autoweek.nl/a...met-600-kilometer-bereik/

Zie de update onderaan het artikel.

[ Voor 6% gewijzigd door william89 op 11-04-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

In een LFP versie nemen ze de ruimte in die voor LR versies bedoeld zijn in om die erin te passen, je behoud dus dezelfde capacteit.

Vandaar dat LR versies ook geen LFP batterijen zomaar kunnen krijgen: die passen er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
SamSid schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:04:
[...]

Ja zou lekker worden. Auto wordt goedkoper, leasemaatschappij: hmm restwaarde wordt minder dus jij gaat meer betalen. Is meteen een reden om contract op te zeggen en een nieuwe, goedkopere, te bestellen die je minder kost, want ja hij is immers goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

Doet tesla dat?

Tesla Y heeft een 142 wh/km :
https://docs.google.com/s...7kwgjE/edit#gid=735351678

Met een batterij van 76kw (wat de huidige versie heeft) is dat dus 535km voor de AWD.
Ze adverteren met 533 km.

600 km voor de LR RWD zou wel een 130wh/km wat wel heel laag is

Model 3 LR haalt dat niet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
k995 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:40:
[...]

Doet tesla dat?

Tesla Y heeft een 142 wh/km :
https://docs.google.com/s...7kwgjE/edit#gid=735351678

Met een batterij van 76kw (wat de huidige versie heeft) is dat dus 535km voor de AWD.
Ze adverteren met 533 km.

600 km voor de LR RWD zou wel een 130wh/km wat wel heel laag is

Model 3 LR haalt dat niet bijvoorbeeld.
RWD is bijna altijd wel zuiniger dan AWD. Bij Tesla hebben ze dat best goed voor elkaar. Ik weet nog dat de e-pace in het begin echt een zuipschuit was. Daar hadden ze AWD echt niet goed ingeregeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Ik zou even het verschil tussen WLTP en EPA opzoeken, en even checken welke meetmethode Tesla gebruikt voor het getal in de auto.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 19:44
Jammer genoeg dus geen SEPP voor de LR RWD, dus scheelt netto nog wel 7k met de "normale" RWD versie. 41k netto voor de normale RWD en 48k netto voor LR RWD (op basis van inschatting autoweek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:35

bert pit

asdasd

In real life heb je ook maar een lading van 40 tot 70% nodig. En een paar keer per jaar iets meer. Dan is een LR net iets handiger, al heeft niet iedereen de meerprijs er voor over. Maar het betekent meer keuze, dus een betere afstemming bij de individuele wensen.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Pagina: 1 ... 305 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: