Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 304 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.674.672 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Ik zie nog niet heel veel ervaringen over de matrix lichten. Afgelopen zaterdagavond heb ik het voor het eerst kunnen ervaren, maar dat was niet heel positief.

Het is niet duidelijk wanneer ze nou aan gaan en wanneer niet. Het lijkt erop dat ze niet aan gaan wanneer er straatverlichting is direct boven de rijstrook. Echter op een 5-baans weg zoals A4 rondom Schiphol gaat auto high beam wel vrolijk aan, terwijl daar voldoende licht is van de lampen in de middenberm.

Wanneer ze dan aan staan is het prima en zie je de matrix lampen hun werk goed doen. Echter toch ben ik in 30 minuten twee keer door anderen geseind. Eén keer door een vrachtwagen op de A17 in tegengestelde richting (300 meter afstand). Die maakte het zeer duidelijk dat hij m'n lampen niet prettig vond, terwijl ik niet het idee had dat er een lichtbundel naar hem ging. En één keer door iemand voor mij op zo'n 400 meter afstand. In dat geval werkte de matrix lichtbundels helemaal niet en was de auto gewoon vol grootlicht aan het geven. Vlak voordat ik het uitgeschakelde zag ik opeens matrix het lichtpatroon aanpassen, maar toen was het al te laat.

Zeker gezien het automatisch met AP aan gaat lijkt me dit flink hinderlijk. Ik vond het daarna niet meer prettig om AP aan te zetten. Inmiddels weer via de ODB Commander de auto highbeam uitgezet. Dan maar handmatig inschakelen als het nodig is...

Ben benieuwd naar andere ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 09:50
Remz schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:03:

Zelf heb ik alleen maar positieve ervaringen. Ik zie de matrixlichten constant aanpassen en ben nog nooit geseind mbt mijn lichten.
Dit zegt natuurlijk ook niet alles, want niet iedereen seint, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
DarkSide schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:21:
volgens mij is de model y nog een "oud" model
Als de refresh er aan komt dat is dat een nieuw model en moet het voldoen aan de nieuwe regels.
‘Intelligent Speed Assistance’. In de gehele EU is zo’n systeem verplicht op alle auto’s die sinds 6 juli 2022 zijn gepresenteerd. Vanaf 7 juli 2024 geldt de maatregel voor álle nieuwe auto’s, dus ook voor bestaande modellen.
Dus over een maand op 3 zal dat ook zitten op een model Y.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Vandaag zelf ook even aan de slag gegaan met Motip removable coating.

Het logo en de letters mat zwart gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WsZxTZNpz629MFRehjzI8zPqpg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxRUFyD57CAcNJafojaUu9ln.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txp5kPGr1zLwG31YT9SWZjwI0Xw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QdAcQ8cLEQCzYpVnHHMOiOc.jpg?f=fotoalbum_tile

P.S. de auto moet nog gewassen worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:35
Ik zie nog niet heel veel ervaringen over de matrix lichten.

3 a 4 ritten gemaakt in het donker en nu zeker ruim 4 uur gereden met de matrix lichten. Werkt voor mij prima ook nog niet geseind. In het centrum schakelt hij uit (of op snelweg als het heel licht wordt). Dikke prima.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
...
Ik ben er wel een beetje klaar mee en mogen ze het zo snel mogelijk verbieden wat mij betreft.
De laatste paar km naar mijn huis zijn over n-wegen zonder verlichting boven de weg.
Er zitten ook nog wel wat bochten in de weg waardoor de herkenning volgens mij ook wat langer duurt.

Maar eigenlijk elke keer als ik in het donker rij kom ik wel iemand tegen die me voor een (fractie van) seconde vol in de schijnwerpers zet. Even los van dat ik dat al vervelend vind, duurt het ook weer een paar seconden voordat je zelf weer normaal ziet zonder vlekken in je ogen. Dit komt echt de veiligheid niet ten goede.

Het zijn niet allemaal tesla's, kwam ook ID4's en Audi's tegen waardoor ik verblind werd.

Heb zelf het grote licht via de commander uitgezet, want ik wil dit andere ook niet aan doen.

Gelukkig is de zomertijd weer begonnen en rij ik weer vaker naar huis als het nog licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

mjvdzwet schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:12:
Vandaag zelf ook even aan de slag gegaan met Motip removable coating.

Het logo en de letters mat zwart gemaakt.

[Afbeelding][Afbeelding]

P.S. de auto moet nog gewassen worden ;)
Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt? Heb je iets van een mal om de letters heen geplaatst o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 22:45

Ik rij al iets langer met de update rond (M3H 2024) en ik heb op zich positieve ervaringen. De enige tegenliggers die seinen zijn in mijn geval ook vrachtwagens. Geen flauw idee hoe dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:08
Hoe kun je eigenlijk het automatisch grootlicht tijdelijk uitschakelen als een andere auto naar je seint?
Ik weet dat je het tijdens autopilot kunt uitschakelen door met de stalk naar voor te drukken tot je AP opnieuw activeert.

Hoe werkt het precies wanneer je niet op AP aan het rijden bent?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Anoniem: 1456812 schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:48:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt? Heb je iets van een mal om de letters heen geplaatst o.i.d.?
Ik gebruik Motip removable coating. Ruim afplakken en het logo en de letters goed vet vrij maken.
Dan 6 dunne lagen aanbrengen. 5 minuten wachten tussen iedere laag.
Dan minimaal 2 uur laten drogen.
Afplakking verwijderen en dan met een prikker of mesje (vind ik makkelijker, maar wees voorzichtig) de randjes langs lopen en dan langzaam het reststuk wegtrekken. Dit wordt een soort folie.

Zie ook: https://youtu.be/qKMzWy7Vs30?si=AH6WkpMQFV1e-ueh

[ Voor 3% gewijzigd door mjvdzwet op 08-04-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13
mjvdzwet schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:04:
[...]

Ik gebruik Motip removable coating. Ruim afplakken en het logo en de letters goed vet vrij maken.
Dan 6 dunne lagen aanbrengen. 5 minuten wachten tussen iedere laag.
Dan minimaal 2 uur laten drogen.
Afplakking verwijderen en dan met een prikker of mesje (vind ik makkelijker, maar wees voorzichtig) de randjes langs lopen en dan langzaam het reststuk wegtrekken. Dit wordt een soort folie.

Zie ook: https://youtu.be/Gh1Hvwu3Rj4?si=qRq2Df9jybxltWvN
Ik helemaal enthousiast klikken... Is het een link naar een marktplaats reclame _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Rogar schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:07:
[...]

Ik helemaal enthousiast klikken... Is het een link naar een marktplaats reclame _O-
Ohw... link is gefixed in de originele post. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:23
Nou, na wat wikken en wegen toch een nieuwe model 3 Highland RWD gekozen als nieuwe leaseauto. Ben heel benieuwd hoe het verschil gaat zijn tussen de oude 2019 model 3 LR en dan met name het rijden/snelladen op lange stukken. Welk type accu het ook is, het snelladen zal langzamer gaan dan bij de LR. Echter: de LR had echt al wel wat degradatie en verbruikt sowieso meer om te verwarmen op ritten door het gebrek aan warmtepomp. Mijn verwachting is dan ook dat het verschil in range en het tijdverlies door laden nihil zal zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Korvaag op 08-04-2024 15:30 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-05 11:57
Broodro0ster schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:54:
Hoe kun je eigenlijk het automatisch grootlicht tijdelijk uitschakelen als een andere auto naar je seint?
Ik weet dat je het tijdens autopilot kunt uitschakelen door met de stalk naar voor te drukken tot je AP opnieuw activeert.

Hoe werkt het precies wanneer je niet op AP aan het rijden bent?
Uhm....hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 22:00
SiErRa schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:50:
[...]

Dat is wel een beetje stom aan die pincode, waarom moet je die midden op het scherm intypen, doe het dan in ieder geval helemaal inks. Of liever nog, via de telefoon.
En laat dat ook gewoon kunnen. Ik zit met hetzelfde en zet voordat ik instap via de app de pincode uit…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:59

bert pit

asdasd

Ik zie nog niet heel veel ervaringen over de matrix lichten. Afgelopen zaterdagavond heb ik het voor het eerst kunnen ervaren, maar dat was niet heel positief.

Het is niet duidelijk wanneer ze nou aan gaan en wanneer niet. Het lijkt erop dat ze niet aan gaan wanneer er straatverlichting is direct boven de rijstrook. Echter op een 5-baans weg zoals A4 rondom Schiphol gaat auto high beam wel vrolijk aan, terwijl daar voldoende licht is van de lampen in de middenberm.

Wanneer ze dan aan staan is het prima en zie je de matrix lampen hun werk goed doen. Echter toch ben ik in 30 minuten twee keer door anderen geseind. Eén keer door een vrachtwagen op de A17 in tegengestelde richting (300 meter afstand). Die maakte het zeer duidelijk dat hij m'n lampen niet prettig vond, terwijl ik niet het idee had dat er een lichtbundel naar hem ging. En één keer door iemand voor mij op zo'n 400 meter afstand. In dat geval werkte de matrix lichtbundels helemaal niet en was de auto gewoon vol grootlicht aan het geven. Vlak voordat ik het uitgeschakelde zag ik opeens matrix het lichtpatroon aanpassen, maar toen was het al te laat.

Zeker gezien het automatisch met AP aan gaat lijkt me dit flink hinderlijk. Ik vond het daarna niet meer prettig om AP aan te zetten. Inmiddels weer via de ODB Commander de auto highbeam uitgezet. Dan maar handmatig inschakelen als het nodig is...

De vraag is of ze door de lichten verblind worden, of dat er geseind wordt omdat ze zien dat je je licht niet dimt. Dat laatste is voor sommigen al aanleiding om te seinen.
Ik heb circa 150 km met de matrix verlichting gereden en ben niet geseind.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 22:36
bert pit schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:54:
[...]

De vraag is of ze door de lichten verblind worden, of dat er geseind wordt omdat ze zien dat je je licht niet dimt. Dat laatste is voor sommigen al aanleiding om te seinen.
Ik heb circa 150 km met de matrix verlichting gereden en ben niet geseind.
Dat heb ik ook al meegemaakt. Gisteren kwam er een auto vanuit een zijstraat mijn weg op gedraaid. Hij seinde direct terwijl de matrix lichten zich al hadden aangepast. Voordat hij op dezelfde weg tegemoet reedt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
RoofTurkey schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:53:
[...]

Heb dit ook gedaan, maar kwam tot een andere conclusie. Eerst de Y performance gereden en direct daarna een 3 RWD. Qua comfort was de 3 inderdaad beter, maar het rijden van de 'bonkerige' Y beviel mij juist wel. Plus het uiterlijk (love it or hate it) is wat specialer.

Wel kom ik van sportieve auto's af dus comfort is nog steeds een stuk beter dan mijn vorige auto en de performance is wel heerlijk snel (ook in de bochten, alhoewel het dan wel opvalt hoezeer je verhoogd zit :P ). Het blijft me ook verbazen hoeveel spullen erin passen en tegelijkertijd erger ik me wel iedere keer weer aan die rare hoedenplank |:( .
Hier hetzelfde. Ook een nieuwe 3 gereden en daarna de Y. Weliswaar een rwd dus geen lagere Performance, maar het iets stuggere beviel mij ook gelijk. Je verwacht het misschien niet bij een hoge suv zoals ik ook veel in x3, x4, q5 etc heb gereden, maar het voelt heerlijk. Ook ik kom zelf van stuggere Audi S-Lines af dus dat is de referentie.
Mijn nieuwe MY bevalt gewoon briljant. En ik vind hem dan juist weer mooier met zijn brede heupen dan een 3.
Voor ieder wat wils...
Feit is dat ik nu voor 'maar' 41k gewoon een geweldige auto heb die ook nog eens bizar ruim is. Achterin zitten is ook zó enorm groot. Echt fijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-05 22:28

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Ik lees hier veel over de slechte ruitenwisserfunctie. Ik druk gewoon op de stalk als er niet snel genoeg geveegd wordt. In mijn ogen een kleine issue. Fantoombreaks zelden. In de 3000 km 1 keer vol op de remmen. Dit was op een 80 km weg in een bocht dus ik had het kunnen weten. Ook pakt de auto wel eens een verkeerde lijn zoals op e A50 wanneer je op de vluchtstrook rijdt ( lijn voor afslag). Tja, al deze situaties zijn te voorspellen. Ik merk dat ik steeds meer gebruik maak van AP. Dan alleen in die situaties waarbij er een goede belijning is en ik de situatie kan inschatten. Altijd met de voet bij het gas.
Parkeren gaat goed, ja niet op de centimeter maar dat ging in mijn oude skoda ook niet.
Al met al zijn bovenstaande punten soms aandachtspunten maar ze bederven het rijden voor mij niet.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptingreenfield
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-05 22:20
peerke 1960 schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:40:
Ik lees hier veel over de slechte ruitenwisserfunctie. Ik druk gewoon op de stalk als er niet snel genoeg geveegd wordt. In mijn ogen een kleine issue. Fantoombreaks zelden. In de 3000 km 1 keer vol op de remmen. Dit was op een 80 km weg in een bocht dus ik had het kunnen weten. Ook pakt de auto wel eens een verkeerde lijn zoals op e A50 wanneer je op de vluchtstrook rijdt ( lijn voor afslag). Tja, al deze situaties zijn te voorspellen. Ik merk dat ik steeds meer gebruik maak van AP. Dan alleen in die situaties waarbij er een goede belijning is en ik de situatie kan inschatten. Altijd met de voet bij het gas.
Parkeren gaat goed, ja niet op de centimeter maar dat ging in mijn oude skoda ook niet.
Al met al zijn bovenstaande punten soms aandachtspunten maar ze bederven het rijden voor mij niet.
Peter
Ruitenwisser probleem is vooral dat ie aan gaat als het juist niet regent. Andersom kan je hem inderdaad gewoon handmatig aanzetten of versnellen. Maar dat ie als een gek probeert het zonnetje van de voorruit te wissen is natuurlijk compleet debiel. En dan ook steeds opnieuw als je van baan bent gewisseld en AP er weer op zet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-05 22:28

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Dat snelle bij droog weer ken ik niet. een enkele keer hooguit. Aan en uitzetten AP bij baanwissel is idd prettig. Nogmaals, ik zou het prettiig vinden maar niet meer dan dat. Och ja ieder zijn voorkeur
Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:17
Na 3 jaar mag ik m'n privatelease Ford Focus Station ST Line inleveren en heb ik een Model Y gekozen na wat overtuigingskracht geleverd te hebben thuis. Afgelopen vrijdag is de aanvraag dan ook goedgekeurd door Justlease. Nu afwachten hoelang de levertijd is. Justlease geeft zelf 16 weken aan maar dat lijkt mij meer een algemene levertijd dan specifiek voor dit model.

Mijn huidige Ford heeft al 3 jaar het autobeam verhaal en heb ik dus ook al 3 jaar aanstaan, ik geloof dat er in totaal 4 keer geseind is door een tegenligger dat m'n grote licht aanstond. Heb dus meer het idee dat dit mensen zijn geweest die zágen dat m'n grote licht aan stond dan dat dit mensen waren die er ook daadwerkelijk last van hadden. Bij de Ford vond ik het al een genot en werkte het fantastisch, ik hoop dat ik deze ervaring in elk geval mee kan nemen naar m'n nieuwe auto.

* Mrkoekie gaat weer MY filmpjes kijken

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Blommie01 schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:51:
[...]

Dat heb ik ook al meegemaakt. Gisteren kwam er een auto vanuit een zijstraat mijn weg op gedraaid. Hij seinde direct terwijl de matrix lichten zich al hadden aangepast. Voordat hij op dezelfde weg tegemoet reedt.
Dat dus.

Mijn vraag is wel wat het effect van het matrix dimmen is bij slecht afgestelde koplampen. Vaak is een slecht afgestelde koplamp toch.... helaas een Tesla. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 15:19
cptingreenfield schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:44:
[...]

Ruitenwisser probleem is vooral dat ie aan gaat als het juist niet regent. Andersom kan je hem inderdaad gewoon handmatig aanzetten of versnellen. Maar dat ie als een gek probeert het zonnetje van de voorruit te wissen is natuurlijk compleet debiel. En dan ook steeds opnieuw als je van baan bent gewisseld en AP er weer op zet 8)7
Had ik ook bij mijn Renault Espace met conventionele ruitenwisser automaat .
Bij mijn huidige Model Y niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:57
RaRo74 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:25:
[...]

Nogmaals, dit had ik gisteren aan het begin van de avond ook en de navigatiebalk kwam uiteindelijk weer terug.
Dit kun je inderdaad niet in de auto configureren.
hier precies hetzelfde op een iphone se2022, dat hele zwarte vlak onderin mist. app herstarten werkt niet, nog geen zin om opnieuw te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sinds de laatste update twee nieuwe “features”… dit weekend tijdens het wassen in een onbemande wasstraat ging ineens de laadpoort open bij de derde keer dat de borstels erlangs ging ik stond op 15m afstand oid en de auto was (vanzelf) op slot gegaan toen ik weg liep. Bij zelfde wasstraat en zelfde plek waar je staat te wachten eerder niet gehad.

Irritanter is dat het lijkt alsof de waarschuwingen voor ander verkeer flink sensitiever afgesteld zijn. Ik rijd regelmatig over een wat bochtige 50 weg met wat versmallingen en waar auto’s op de weg geparkeerd staan. Het lijkt erop alsof de auto nu op iedere geparkeerde auto totaal onnodig afgaan. Is eigenlijk een continue piep nu…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Sander schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:30:
Sinds de laatste update twee nieuwe “features”… dit weekend tijdens het wassen in een onbemande wasstraat ging ineens de laadpoort open bij de derde keer dat de borstels erlangs ging ik stond op 15m afstand oid en de auto was (vanzelf) op slot gegaan toen ik weg liep. Bij zelfde wasstraat en zelfde plek waar je staat te wachten eerder niet gehad.

Irritanter is dat het lijkt alsof de waarschuwingen voor ander verkeer flink sensitiever afgesteld zijn. Ik rijd regelmatig over een wat bochtige 50 weg met wat versmallingen en waar auto’s op de weg geparkeerd staan. Het lijkt erop alsof de auto nu op iedere geparkeerde auto totaal onnodig afgaan. Is eigenlijk een continue piep nu…
Je had carwash mode niet aan staan lijkt me? Volgende keer aanzetten via het service menu, dan gaat o.a. de laadpoort niet open maar ook een hele hoop andere dingen.

Merk ook dat sinds de laatste twee updates de voorkant waarschuwing wat paniekerig is geworden. Meer waarschuwingen in bochten, geparkeerde auto's of een stevig afremmende auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat laatste heb ik ook idd. Beetje sportief een bocht pakken met geparkeerde auto’s erlangs is gepiep. Vraag me af of iemand de updates nog test bij Tesla.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Remz schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:47:
[...]

Je had carwash mode niet aan staan lijkt me? Volgende keer aanzetten via het service menu, dan gaat o.a. de laadpoort niet open maar ook een hele hoop andere dingen.

Merk ook dat sinds de laatste twee updates de voorkant waarschuwing wat paniekerig is geworden. Meer waarschuwingen in bochten, geparkeerde auto's of een stevig afremmende auto.
Carwash mode was eerder totaal niet nodig bij die carwash. Nog nooit aangezet en nergens last mee gehad. Snap dat het erop zit maar is in mijn ogen vooral voor rollen tijdens een carwash waar de auto doorheen gaat terwijl je er zelf naast staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-05 05:31

Jij durft, je laat je auto door de wasstraat rijden en gebruikt de borstels die bekend staan om krassen achter te laten? Ik geef er de voorkeur aan om alleen de hoge druk spuit te gebruiken, één met zeep en de ander met alleen water.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
DeJurist schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:24:
[...]

Jij durft, je laat je auto door de wasstraat rijden en gebruikt de borstels die bekend staan om krassen achter te laten? Ik geef er de voorkeur aan om alleen de hoge druk spuit te gebruiken, één met zeep en de ander met alleen water.
Ik heb ervoor gekozen om andere dingen met m’n vrije tijd te doen dan me druk maken om een gebruiksvoorwerp… en nee het is geen lease maar privé eigendom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-05 05:31
Sander schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:26:
[...]

Ik heb ervoor gekozen om andere dingen met m’n vrije tijd te doen dan me druk maken om een gebruiksvoorwerp… en nee het is geen lease maar privé eigendom
Het is goed dat niet iedereen dezelfde mentaliteit (als jou) heeft. Zelfs als iets een gebruiksvoorwerp is, kun je er vrij gemakkelijk zorgvuldig mee omgaan. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
DeJurist schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:34:
[...]

Het is goed dat niet iedereen dezelfde mentaliteit (als jou) heeft. Zelfs als iets een gebruiksvoorwerp is, kun je er vrij gemakkelijk zorgvuldig mee omgaan. :+
Klopt, alleen de tijd die dat me kost is het me niet waard. Overigens wil ik nog wel eens even snel de spuitbox gebruiken als er een rij staat voor de wasstraat, maar goed na het saharazand van afgelopen weekend was het ook daar aanschuiven in de rij. Auto wassen voor de deur doe ik al jaren niet meer en mag (officieel) in onze gemeente niet eens.

Los hiervan ging m'n vraag over de laadpoort, ik kon dus eerder ook zonder wasstraat modus zonder dat die poort open ging prima door dezelfde wasstraat.

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 08-04-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 10:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Inspired schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:18:
[...]

Dat laatste heb ik ook idd. Beetje sportief een bocht pakken met geparkeerde auto’s erlangs is gepiep. Vraag me af of iemand de updates nog test bij Tesla.
Hier ook. Steevast bij dezelfde bocht hier in de straat en dan metname als er een blauwe auto staat (ik zou willen dat ik een grap maakte mbt de kleur, maar 9 van de 10 keer gaat het af bij de blauwe auto die daar parkeert en 2 van de 10 als een andere kleur daar parkeeert). Maakt overigens niet uit of ik stapvoets rij of 50; af gaat het. Enige (soms) manier hoe ik ik het kan vermijden is de accelerator loslaten in de bocht.

Zit er nu in sinds een update of 4 geleden. Ik trek mij er nu niets meer van aan, maar in het begin is het schrikken (en de missus schrikt nog steeds iederen keer :+ )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Hi,

Al een tijdje niet meer meegelezen, dus stel ik hier even een (domme?) vraag.
Ik heb een M3, van mei 2023.

Deze is dus veel gevoeliger voor geluid van wind en rijwind dan het vernieuwde Highland model.
Mijn inziens komt dit puur door de ramen of hoe ze in de dichte deur vallen.

Zijn er inmiddels ‘quick fixes' beschikbaar voor een stillere auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 20:08
Peertjah schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:21:
Hi,

Al een tijdje niet meer meegelezen, dus stel ik hier even een (domme?) vraag.
Ik heb een M3, van mei 2023.

Deze is dus veel gevoeliger voor geluid van wind en rijwind dan het vernieuwde Highland model.
Mijn inziens komt dit puur door de ramen of hoe ze in de dichte deur vallen.

Zijn er inmiddels ‘quick fixes' beschikbaar voor een stillere auto?
De 2023 modellen hebben al dubbel glas voor, ik rijd een 2022 en heb nergens last van, heb wel ontdekt dat de positie van je rubbers en hoe dicht je ramen zitten behoorlijk uitmaakt voor de hoeveelheid wind die je hoort :)

Je kunt even iets freubelen aan de raamrubbers om te zorgen dat ze nét 2 contactpunten hebben met het raam, loste bij mij een tijdelijk windgeruisje rechts op. Verder heb ik eigenlijk nooit last van windgeruis onder de 140km/u. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 17:41
DeJurist schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:34:
[...]

De auto wordt toch gepoetst....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:43
[...]

Dat doe je toch niet bij huis!? Dat zou pas misdadig zijn!
Gaan we mekaar nu echt afrekenen op hoe of waar je je auto wast?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook altjid met m'n auto's door de wasstraat (krasstraat haha) ga. Je hebt mensen die het leuk vinden om hun auto ieder weekend te vertroetelen, maar daar hoor ik in ieder geval niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 00:56
InZane schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:49:
[...]

Dat doe je toch niet bij huis!? Dat zou pas misdadig zijn!
Gaan we mekaar nu echt afrekenen op hoe of waar je je auto wast?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook altjid met m'n auto's door de wasstraat (krasstraat haha) ga. Je hebt mensen die het leuk vinden om hun auto ieder weekend te vertroetelen, maar daar hoor ik in ieder geval niet bij.
Ik vind dat ook leuk om te doen, maar na een paar uur zwoegen dit weekend is het alweer 1 grote zandwaas haha

Edit: op dit moment wordt 2024.8.9 geïnstalleerd voor het eerst een software update voor mij leuk om te zien hoe dat gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door hantheman op 09-04-2024 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
hantheman schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:12:
[...]

Ik vind dat ook leuk om te doen, maar na een paar uur zwoegen dit weekend is het alweer 1 grote zandwaas haha

Edit: op dit moment wordt 2024.8.9 geïnstalleerd voor het eerst een software update voor mij leuk om te zien hoe dat gaat.
Ik vind het afspoelen en wassen in een wasbox al zwoegen... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-05 11:16
Sander schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:38:
[...]
Los hiervan ging m'n vraag over de laadpoort, ik kon dus eerder ook zonder wasstraat modus zonder dat die poort open ging prima door dezelfde wasstraat.
Dan had je de voorgaande keren geluk dat je toch al wat verder was gelopen dat de auto op slot was gegaan.
Maar in feiten had het ook kunnen gebeuren, want een beetje druk op de laadpoort dan gaat ie open. Soms niet eens door borstel oid maar door de hoge druk sproeier al open.
Dus altijd de carwash mode aanzetten, of echt bewust de auto op slot zetten en niet te dichtbij komen.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Oekol
De 2024.8.9 update schijnt een verbetering te hebben in de 'nags'. Schijnt dat je veel minder vaak input moet geven aan het stuur.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RlQxcus.png

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-05 16:51
Oekol schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:32:
De 2024.8.9 update schijnt een verbetering te hebben in de 'nags'. Schijnt dat je veel minder vaak input moet geven aan het stuur.

[Afbeelding]
Wat is een Nag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Dat de auto aangeeft daf je input moet geven aan 't stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 14:04
Tijs_a schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:34:
Ik rij dagelijks langs de BMW dealer op de A9 bij Amstelveen (vanuit Utrecht). Bij het viaduct denkt mijn M3H als ik op TACC rijdt dat ik maar 40 kilometer per uur mag (i.p.v. 100) en gaat vol in de ankers. Hoe kan ik dit melden aan Tesla? Het spraakcommando "Report" werkt niet. Zijn er ook alternatieve manier om dit te melden?
Ik kom daar ook dagelijks langs en dat klopt inderdaad, heel irritant en al sinds augustus het geval |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 20:08
[...]

Nog erger, ik ga wekelijks door de carwash, en als het zulk zanderig weer is als nu vaker :+ tegen de tijd dat het zo ver is dat dat écht verschil gaat maken op mijn lak staat er 250k km op de klok en is er geen ziel meer die geeft om hoe mooi de lak er wel of niet uit ziet.

Gister toevallig, even met de hogedruk wat vogelstront ervanaf geblazen, omdat ik tijdelijk niet in de buurt van mijn reguliere carwash woon, en 'm toch had staan om het terras te reinigen.

[ Voor 30% gewijzigd door Mar.tin op 09-04-2024 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
huibert_d schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:46:
[...]

Ik kom daar ook dagelijks langs en dat klopt inderdaad, heel irritant en al sinds augustus het geval |:(
Het is in ieder geval consistent :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
huibert_d schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:46:
[...]

Ja vraag me al een tijdje af hoe lang het duurt voor het ding 'zelf-lerend' dat bijleert via z'n neural network zoals Mr. Musk bij alles zegt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 18:18
Sander schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:47:
[...]

Ja vraag me al een tijdje af hoe lang het duurt voor het ding 'zelf-lerend' dat bijleert via z'n neural network zoals Mr. Musk bij alles zegt :-)
De auto is niet zelf-lerend. Hij leert helemaal niks van jou input of de omgeving. Het enige dat gebeurd is dat je input en omgeving gebruikt wordt bij Tesla als trainingsdata.

Als bouwplaatsen een 'verbeterpunt' zijn dan kan tesla aan de vloot vragen geef mij real live situaties met bouwplaatsen. Die worden dan allemaal gebruikt als training input en met een nieuwe versie van FSD kan jou auto daarvan profiteren. Omdat we in Europa al heel lang op 11.1 draaien merken we er alleen weinig van.

Wat wel direct helpt in een specifieke situatie is als deze meegenomen is in de laatste kaart update. Maar dat heeft weer niks met 'neural network' te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 14:15
Sander schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:47:
[...]

Niet. En in het geval van de tijdelijke omlegging van de A9 bij Amstelveen verwacht ik niet dat dit ooit wel opgenomen wordt. Het is een tijdelijke (wel vrij lange..) situatie als gevolg van de bouwwerkzaamheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Smobbo schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:17:
[...]

Niet. En in het geval van de tijdelijke omlegging van de A9 bij Amstelveen verwacht ik niet dat dit ooit wel opgenomen wordt. Het is een tijdelijke (wel vrij lange..) situatie als gevolg van de bouwwerkzaamheden.
Tja ergens is dat wel echt een beperking van dit soort systemen (ongeacht of het Tesla of wat anders is) een 'tijdelijke' situatie van meer dan een half jaar die dus zorgt voor een gevaarlijke situatie. Ik reed daar toevallig dit weekend weer (gebeurd echt max 1 x per paar maanden) en was het ook weer even vergeten op de heenweg en dan schrik je toch als je auto zonder reden ineens remt, en je ziet dan een snelheid van 40 staan. Waar die die vandaan haalt is ook een mysterie, want 40 als snelheid kennen we in NL niet.

Ik merk dat de huidige aanpak met camera's icm snelheden vanuit kaarten gewoon niet lekker werkt. Regelmatig op 80 wegen dat een snelheidsbord van een naastgelegen weg wordt overgenomen. In dit geval kiest de auto ervoor om de snelheidsborden die er gewoon staan te negeren en juist weer naar de kaart te kijken... Er zit vast iets van logica in maar snappen doe ik die niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Sander schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:30:
[...]

Tja ergens is dat wel echt een beperking van dit soort systemen (ongeacht of het Tesla of wat anders is) een 'tijdelijke' situatie van meer dan een half jaar die dus zorgt voor een gevaarlijke situatie. Ik reed daar toevallig dit weekend weer (gebeurd echt max 1 x per paar maanden) en was het ook weer even vergeten op de heenweg en dan schrik je toch als je auto zonder reden ineens remt, en je ziet dan een snelheid van 40 staan. Waar die die vandaan haalt is ook een mysterie, want 40 als snelheid kennen we in NL niet.

Ik merk dat de huidige aanpak met camera's icm snelheden vanuit kaarten gewoon niet lekker werkt. Regelmatig op 80 wegen dat een snelheidsbord van een naastgelegen weg wordt overgenomen. In dit geval kiest de auto ervoor om de snelheidsborden die er gewoon staan te negeren en juist weer naar de kaart te kijken... Er zit vast iets van logica in maar snappen doe ik die niet.
Het zou mooi zijn als je het borden lezen kon uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:30
bert pit schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:33:
[...]

Het zou mooi zijn als je het borden lezen kon uitschakelen.
Het is in veel gevallen wel prima maar dan moet iedereen die tijdelijk borden plaatst ook een "einde" bord plaatsen. Hetzelfde met Matrix borden. Vanmorgen een 70 Km/u matrix op de snelweg maar geen einde snelheidsbeperking. Wat me nu wel opviel is dat hij gelijk met met Flitsmeister 2 weer terug sprong naar 100

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 12:06

[Afbeelding]
Het is natuurlijk maar net wie je het vraagt, of dit een 'verbetering' is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
winwiz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:55:
[...]

Het is in veel gevallen wel prima maar dan moet iedereen die tijdelijk borden plaatst ook een "einde" bord plaatsen. Hetzelfde met Matrix borden. Vanmorgen een 70 Km/u matrix op de snelweg maar geen einde snelheidsbeperking. Wat me nu wel opviel is dat hij gelijk met met Flitsmeister 2 weer terug sprong naar 100
Dat maar de auto moet dan ook snappen dat bijv op een N-weg met rotonde de 70 die voor de rotonde gold na de rotonde niet meer geld en gewoon weer 80 of 100 is. Dat we daar in NL niet iedere keer een apart bord voor neerzetten is eigenlijk exact wat er op EU nivo moet worden opgelost: Borden en wegsituaties zo maken dat ze niet alleen helder zijn voor mens, maar ook steeds meer voor machine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ook het verkeersbord "autoweg" wordt niet herkend. Irritant als je van 70 naar 100 mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 14:20
Zo'n beetje bij elk knooppunt of geval waar meerdere banen parallel lopen slaat de cruise control op hol met begrenzingen/restricties is opeens aanpassen van de snelheid. Ik gebruik het al niet meer, kan het wel blijven melden via het auto-icoontje maar er gebeurt toch niets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online

[Afbeelding]
Naar deze update kijk ik dan écht uit.
Nog veel meer dan de vorige update met adaptief grootlicht waar iedereen zo lyrisch over was. Dat had ik al op vorige autos en die optie voegde in praktijk niet zo veel toe en werkte ook nog wel eens net niet lekker...
Die input op het stuur vermindering is iets wat me wel echt stoort. Mijn nieuwe Y vraagt er echt best vaak ook. Beter systeem zou zijn met aanraak sensoren in het stuur ipv op basis van kracht. Oa Audi heeft dat nu en dat werkt veel beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:09
Allewijn schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:47:
[...]

Nog veel meer dan de vorige update met adaptief grootlicht waar iedereen zo lyrisch over was. Dat had ik al op vorige autos en die optie voegde in praktijk niet zo veel toe en werkte ook nog wel eens net niet lekker...
Die input op het stuur vermindering is iets wat me wel echt stoort. Mijn nieuwe Y vraagt er echt best vaak ook. Beter systeem zou zijn met aanraak sensoren in het stuur ipv op basis van kracht. Oa Audi heeft dat nu en dat werkt veel beter.
Mijn Q4 had het maar de sensors zitten alleen op 10 voor 2. Heel vervelende houding op lange stukken. Het is gewoon even wennen bij Tesla maar 1 hand laten hangen in het stuur is voldoende. Ook het matrix grootlicht werkt op m'n M3 veel sneller dan de Audi. Zo zie je maar, zoveel mensen.. ;)

Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvfM0ZPeJxiSyNJ0ilFXF32HfYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvnBmUMYQHkUAPg5z6StoZAs.jpg?f=fotoalbum_large

En (niet mijn foto :X ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZZr0HjSzgIge0JcbcP3twC1_zE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xApsTJN0kpP6Buu4hfRZ0uC2.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door Maurice- op 09-04-2024 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 08:52
[...]

Sensoren hadden de eeste Tesla's toch? Kon je die niet met een waterfles oid voor de gek houden? Ik vroeg me zelf gister af waarom zit dit niet met de camera checken... Die moet toch wel kunnen zien of je je handen wel of niet aan het stuur hebt? Ik krijg iig vrij regelmatig de melding terwijl ik beide handen aan het stuur heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Leuke video over snelladers van Tesla met de nieuwste stap. Pre fabricated SuCs.

Om zo nog sneller te kunnen groeien. Ergens was te lezen dat de gemiddelde SuC site nu gemiddeld 12 SuCs beslaat in het afgelopen jaar bij nieuwe plekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Criminelis schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:02:
[...]

Sensoren hadden de eeste Tesla's toch? Kon je die niet met een waterfles oid voor de gek houden? Ik vroeg me zelf gister af waarom zit dit niet met de camera checken... Die moet toch wel kunnen zien of je je handen wel of niet aan het stuur hebt? Ik krijg iig vrij regelmatig de melding terwijl ik beide handen aan het stuur heb.
Die eerste auto's hadden geen interieur camera. Daarom is de AP ontzegging daar al na 3x en bij een interieur camera 5x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Oekol schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:28:
[...]

Die eerste auto's hadden geen interieur camera. Daarom is de AP ontzegging daar al na 3x en bij een interieur camera 5x.
Ik heb een HW2.5 model 3 (dus wel een interieur camera, maar die werkt niet voor bijvoorbeeld live sentry mode) en die hele AP ontzegging niet van toepassing.
Als ik niet vaak genoeg aan het stuur wiebel dan geeft hij met een rood stuur aan dat AP er af gaat. Daarna kan ik het de rest van de rit niet meer gebruiken. Dus ff naar het volgende tankstation, auto in P en weer in D en alles doet het weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Smobbo op 09-04-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Smobbo op 09-04-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

Criminelis schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:02:
[...]

Kennelijk kan die camera ook het verschil tussen een rugzak en een kind niet zien, dus veel verwacht ik er niet van. :+ (stoelpiepsensor)

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frakeg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-12-2024
Ingmar7 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:02:
[...]

Ok, goed om te weten. Heb al tevergeefs 3 keer serviceverzoek ingediend….
Hmmm dacht all good. maar krijg net dit bericht. Vreemd. Iemand ervaring met plaatsen trekhaak op highland na bestelling?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFDnS-KwOkfJ_nSy9yF1QHDoM2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOeOPatoMcxiBsX1AcFwlUJ3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door frakeg op 09-04-2024 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metabletica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-04 22:29
frakeg schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:48:
[...]

Hmmm dacht all good. maar krijg net dit bericht. Vreemd. Iemand ervaring met plaatsen trekhaak op highland na bestelling?[Afbeelding]
Kreeg eerst in november vorig jaar te horen dat een (achteraf) trekhaak voor de M3H in december leverbaar zou zijn. Deze belofte schoof steeds een maand op. Uiteindelijk bij Tesland een originele Tesla trekhaak laten monteren met bijbehorende software aanpassing vd wagen. Super service, sneller en goedkoper dan bij Tesla zelf, had geen zin meer langer te wachten als je het idee krijgt aan het lijntje te worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
metabletica schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:03:
[...]

Kreeg eerst in november vorig jaar te horen dat een (achteraf) trekhaak voor de M3H in december leverbaar zou zijn. Deze belofte schoof steeds een maand op. Uiteindelijk bij Tesland een originele Tesla trekhaak laten monteren met bijbehorende software aanpassing vd wagen. Super service, sneller en goedkoper dan bij Tesla zelf, had geen zin meer langer te wachten als je het idee krijgt aan het lijntje te worden gehouden.
Ik ben benieuwd dan. Mijn lease M3H is net besteld met "trekhaak achteraf". Alles leuk en aardig, maar zolang die trekhaak er niet op zit ben ik niet van plan het volle leasebedrag te gaan betalen. Dan gaat de leasemaatschappij maar druk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 13:53
Korvaag schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:12:
[...]

Ik ben benieuwd dan. Mijn lease M3H is net besteld met "trekhaak achteraf". Alles leuk en aardig, maar zolang die trekhaak er niet op zit ben ik niet van plan het volle leasebedrag te gaan betalen. Dan gaat de leasemaatschappij maar druk zetten.
Als je hem meebesteld hebt dan wordt de trekhaak wel redelijk snel gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
Maurice- schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:02:
[...]

Mijn Q4 had het maar de sensors zitten alleen op 10 voor 2. Heel vervelende houding op lange stukken. Het is gewoon even wennen bij Tesla maar 1 hand laten hangen in het stuur is voldoende. Ook het matrix grootlicht werkt op m'n M3 veel sneller dan de Audi. Zo zie je maar, zoveel mensen.. ;)

Ter illustratie:
[Afbeelding]

En (niet mijn foto :X ):
[Afbeelding]
Nog een voordeel van de tesla is dat je ook met je knie kan “sturen”. Als er echt geen kip op de weg is dan druk ik m’n been tegen het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ingmar7 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:07:
[...]

Als je hem meebesteld hebt dan wordt de trekhaak wel redelijk snel gemonteerd.
Hij is inderdaad meebesteld. We gaan het merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 09:16

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Ik merk geen verschil, dus zou er niet te veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
World Citizen schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:23:
[...]

Kennelijk kan die camera ook het verschil tussen een rugzak en een kind niet zien, dus veel verwacht ik er niet van. :+ (stoelpiepsensor)
Camera zit op een plaats dat hij het verschil inderdaad niet kan zien. Maar dat weet je zelf ook wel als Tesla eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmorx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 20:21
Mackeessie schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:44:
[...]

Camera zit op een plaats dat hij het verschil inderdaad niet kan zien. Maar dat weet je zelf ook wel als Tesla eigenaar.
Ik weet niet of je serieus bent maar de stoelpiep gaat op gewicht.. ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Mackeessie schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:44:
[...]

Het zou een heel eind moeten lukken toch.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/mgl/wB91L/s1/tesla-in-cabin-camera.jpg

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
Gmorx schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:55:
[...]

Ik weet niet of je serieus bent maar de stoelpiep gaat op gewicht.. ☺️
Dat weet ik, maar de opmerking ging over de camera die het signaal van de sensor niet kon vertalen in mens of rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
World Citizen schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:04:
[...]

Het zou een heel eind moeten lukken toch.

[Afbeelding]
Een heel eind, dat klopt. Maar niet helemaal. Een zware kleine rugzak ziet hij niet. Wie weet komt dat nog. Tesla blijft je verbazen met nieuwe software. Niet altijd perfect, maar bijvoorbeeld de aanpassing, software matig, van de eerste generatie camera's, waardoor de beeldkwaliteit veel beter werd, was geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Knip

[ Voor 101% gewijzigd door Notna op 10-04-2024 08:53 . Reden: Zie topicwarning, punt 5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDG
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-03 16:41
Wordt er standaard een laadkabel meegeleverd met de nieuwe model 3 highland?
Of moet je die er los bij bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 08:22
RobbieDG schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:31:
Wordt er standaard een laadkabel meegeleverd met de nieuwe model 3 highland?
Of moet je die er los bij bestellen?
Wordt standaard geleverd met laadkabel

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:23:
[...]

Ik merk geen verschil, dus zou er niet te veel van verwachten.
Heb je 2024.8.9 al dan?
Die is hier toch nog niet uitgerold?
Iedereen was hier net bezig met 2024.8.7
Andere voordelen van deze update gemerkt?
Werkt de auto wipers met gevoeligheidinstelling?
Werkt het sprayen van de ruitenwissers over het hele bereik?
https://www.notateslaapp....on/2024.8.9/release-notes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Allewijn schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:33:
[...]

Heb je 2024.8.9 al dan?
Ik snap dat je als nieuwe eigenaar veel verwacht van elke update, maar de verschillen zijn vaak minimaal.
Het placebo effect en de wens om veel reacties op X ofzo te krijgen zijn echter wel groot, dus vandaar dat je geregeld meldingen en video's ziet die doen alsof er een wereld van verschil ik.

Automatische ruitenwissers zijn al in ontwikkeling sinds tenminste begin 2019, soms is het iets beter, soms iets minder, per saldo is het (voor mij persoonlijk) in de afgelopen 5 jaar marginaal beter geworden. Zonder fatsoenlijke hardware blijft het een beetje aanmodderen.

Net als bijvoorbeeld AP in de file, soms gaat dat heel soepel en de volgende keer is het weer 'hard optrekken, hard remmen', geen pijl op te trekken ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 14:16
Je moet ook bij al die updates even kijken voor welk model deze gelden. Zo is die auto wiper modus allang beschikbaar op alle modellen, maar wordt hij nu pas toegevoegd aan de Cybertruck.

De grote wiper update moet nog komen (even in het midden gelaten of het ook echt een verbetering gaat zijn natuurlijk).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 10-04-2024 10:12 . Reden: Zie TW, puntje 5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 13:35
Die uitrol is al wel even bezig ja, zie: https://www.teslafi.com/firmware. Hier ook gisteren al gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Helemaal mee eens. Een pleistertje is het.. Maar denk dat we een beetje off-topic gaan.

Ik heb onlangs een langere proefrit met een model Y RWD mogen doen. Het beviel wel en niet geheel onbelangrijk, zelfs de vrouw was er blij mee haha. Wat voor mij wennen was, was de autopilot. Er zat EAP op en de auto lane change was traaaaggg en ook tijdens het switchen van lanes kwam de stuur "nag" dus doe je een correctie en dan stopt de lane change actie en dan probeert de auto terug te gaan naar de rechterbaan, dat gebeurt niet echt smooth... wellicht user error haha.. Verder klonk het muziek eerst een beetje flets, maar dat hebben we snel geregeld met de equalizer :).
Echter omdat het een demo auto was, resetten de instellingen zich terug als je uitstapt en de auto enige tijd op slot heeft gestaan.

Vergeleken met onze huidige auto (een e-niro) was de model Y veel stiller. Het onderstel merk je wel dat de model Y wat harder geveerd is, hij heeft de neiging om te "stuiteren" bij een hobbel op de snelweg (voor de Groningers hier, A7 na afslag Hogekerk richting drachten, vlak voor het viaduct, die hobbel).

Hoe werkt dat met spotify eigenlijk? Ik was in de veronderstelling dat je de account van de auto kon gebruiken, maar ik kon mijn eigen account ook aan de auto koppelen, of komt het omdat het een demo auto is?

Verder vond ik alle opties in de software, die ik had gebruikt, wel mooi.

Het was even wennen om veel minder knopjes te hebben maar na een half uurtje rijden went dat wel snel. Ik vond het jammer om deze in te moeten leveren. Over een paar weken ga ik bestellen denk ik, alleen komen we nog niet uit met de kleur, luxe problemen. Rood was mooi in de showroom maar buiten toen het bewolkt was, vonden we minder. Quicksilver was ik verliefd op maar deze was alleen in de avond mooi, vonden wij. Blauw valt af, blijft wit of zwart over... we gaan het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
NiroNiro schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:45:

Hoe werkt dat met spotify eigenlijk? Ik was in de veronderstelling dat je de account van de auto kon gebruiken, maar ik kon mijn eigen account ook aan de auto koppelen, of komt het omdat het een demo auto is?
Je kan je eigen account koppelen aan je bestuurders profiel en dan kan de auto zelf verbinden en alles afspelen van je account.

Handig zeker met meerdere personen kan je iedereen zijn muziek wel makkelijk eens laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 21:59
Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 10-04-2024 10:12 . Reden: Zie TW, puntje 5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
hunter3315nl schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:51:
[...]

9 april 2024.8.9 binnen gekregen, M3H.
heb em ook binnen in mijn M3 2019. Doet niets in dat model, maar ben wel al mijn statistieken kwijt......bedankt tesla :(

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:31
Sinds 3 weken hebben wij een tesla model 3 highland rwd en wat ik nu meerdere keren heb gehad is dat het klepje van de laadpoort spontaan open gaat. Vaak gebeurt het als ik iets uit de kofferbak haal.
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad? En zo ja, mis ik ergens iets qua instellingen of hoe kan dit voorkomen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 09:16

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Allewijn schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:33:
[...]

Heb je 2024.8.9 al dan?
Ja, al sinds maandag.
Zo'n update bevat meestal minimale aanpassingen.

Ik kon altijd al de ruitenwissen sprayen over het hele bereik overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rboots
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
Hi,

Onlangs een Model Y long range mogen ophalen, bevalt goed. Paar kleine puntjes maar geen gorter ergernissen zoals andere hebben met bv de ruitenwissers.

Ik ben met verschillende trekhaak leveranciers in gesprek voor een achteraf trekhaak bij de Model Y. De ene leverancier kan de trailer mode activeren en de andere kan dit weer niet. Zijn er rijders met een trekhaak zonder de trailer mode en is het een gemis bij het rijden met een aanhanger? Ook krijg ik verschillende kogeldruk waardes, bij de ene leverancier is dit 72kg en bij de ander 116kg of zelfs 160 kg.

Volgens de tesla handleiding is 72kg kogeldruk bij een drager van toepassing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XutCZ_vR5cSOYeRDPZMCr6qvco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K8PH7hSN9nMcVT9pB7glnFQD.png?f=fotoalbum_large

En zoals ik het lees kan er max 160 kg bij het trekken van een aanhanger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWoUgtI3qYJ-rJct5dNOq6--jIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V6wwFFfRnbBChVl5CuTJqMPe.png?f=fotoalbum_large

Het liefste heb ik een trekhaak die meer dan 72kg kogeldruk heeft tbv een caravan. En verder vraag ik mij af of de trailer mode een vereiste is of dat een gemis hiervan niet erg hoeft te zijn.

Hoor graag jullie ervaringen of ideeën.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 17:41
Rboots schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:33:
Hi,

Onlangs een Model Y long range mogen ophalen, bevalt goed. Paar kleine puntjes maar geen gorter ergernissen zoals andere hebben met bv de ruitenwissers.

Ik ben met verschillende trekhaak leveranciers in gesprek voor een achteraf trekhaak bij de Model Y. De ene leverancier kan de trailer mode activeren en de andere kan dit weer niet. Zijn er rijders met een trekhaak zonder de trailer mode en is het een gemis bij het rijden met een aanhanger? Ook krijg ik verschillende kogeldruk waardes, bij de ene leverancier is dit 72kg en bij de ander 116kg of zelfs 160 kg.

Volgens de tesla handleiding is 72kg kogeldruk bij een drager van toepassing.
[Afbeelding]

En zoals ik het lees kan er max 160 kg bij het trekken van een aanhanger.
[Afbeelding]

Het liefste heb ik een trekhaak die meer dan 72kg kogeldruk heeft tbv een caravan. En verder vraag ik mij af of de trailer mode een vereiste is of dat een gemis hiervan niet erg hoeft te zijn.

Hoor graag jullie ervaringen of ideeën.
Als je er een caravan op legt, dan heb je gewoon een vertikale last van max 160kg, en geen koppel/hefboom. De koppeling is los, en kan draaien.
MEt een fietsdrager wordt de drager vast gezet op de bol, en dus krijg je bovenop de 72kg ook nog een hefboomkracht op de bol, daarom is dat maximum wat lager.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

NiroNiro schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:45:

Met je eigen account neemt hij alle playlists en andere specifieke zaken over van je account. Zonder account kun je dat in de auto opnieuw opbouwen. Wel heb je de premium connectivity nodig (10 Euro per mnd). Daar zit ook de verkeersinfo, internet connectivity (browsen in de auto) en dergelijke in.

Spotify werkt na de laatste update beter dan daarvoor (bij mij althans). Het mooie van het gebruik van je eigen account: luister thuis naar podcast/muziek, stap in de auto en deze neem het naadloos over. Het is puur een gemaksoplossing, want het is ook mogelijk om je telefoon met BT te koppelen en dan te streamen. Maar ja, dat heeft elke 20 jaar oude ICE ook hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 14:00
Nu we het toch over spotify hebben, ik heb het idee dat het immersive gedeelte niet helemaal goed gaat bij mij. Althans, dat gevoel heb ik. Is er een manier om te testen of dat werkt? Ja het schuifje staat aan ;) MY uit 24 trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:49
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 10-04-2024 11:54 . Reden: Eerdere post hieromtrent zijn al naar het algemene EV topic verplaatst; die zijn daar beter op hun plek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
bert pit schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:44:
[...]

Met je eigen account neemt hij alle playlists en andere specifieke zaken over van je account. Zonder account kun je dat in de auto opnieuw opbouwen. Wel heb je de premium connectivity nodig (10 Euro per mnd). Daar zit ook de verkeersinfo, internet connectivity (browsen in de auto) en dergelijke in.

Spotify werkt na de laatste update beter dan daarvoor (bij mij althans). Het mooie van het gebruik van je eigen account: luister thuis naar podcast/muziek, stap in de auto en deze neem het naadloos over. Het is puur een gemaksoplossing, want het is ook mogelijk om je telefoon met BT te koppelen en dan te streamen. Maar ja, dat heeft elke 20 jaar oude ICE ook hè ;)
Ah dat is inderdaad handig! Omdat het een demowagen was, moest ik dit telkens doen en kon ik niet achter die functie komen.

En dan zou ik per aangemaakte profiel de spotify account koppelen?

[ Voor 3% gewijzigd door NiroNiro op 10-04-2024 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

NiroNiro schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:33:
[...]

Ah dat is inderdaad handig! Omdat het een demowagen was, moest ik dit telkens doen en kon ik niet achter die functie komen.

En dan zou ik per aangemaakte profiel de spotify account koppelen?
Ja er kunnen meerdere accounts gekoppeld worden. Je moet dan wel ergens een geprefeerde account (die van jezelf natuurlijk 8) ) koppelen voor het geval je met z'n tweeën tegelijk instapt. Dat betreft de Tesla Account
overigens. Maar dat zie je van zelf, de instellingen zijn vrij intuïtief.

[ Voor 3% gewijzigd door bert pit op 10-04-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Puntje-NL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:03:
Nu we het toch over spotify hebben, ik heb het idee dat het immersive gedeelte niet helemaal goed gaat bij mij. Althans, dat gevoel heb ik. Is er een manier om te testen of dat werkt? Ja het schuifje staat aan ;) MY uit 24 trouwens.
Hoor je bij mij erg goed hoor. Schuifje op de helft of meer geeft echt een breder geluid. Komt meer uit center speakers bij balk bij voorraam. De auto optie er van weet ik niet precies hoe die het dan regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Immersive sound

Auto

More importantly, Tesla also introduced an ‘Auto’ setting that will intelligently apply the appropriate amount of immersion for the type of content that is currently being played.

FreeReef.nl

Pagina: 1 ... 304 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: