Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 303 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.675.303 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:49
Allewijn schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:21:
[...]
Waarom snijden?
Ze zijn toch allemaal fraai op maat?…
Dit zijn de originele tesla mudflaps die zitten aan de binnenkant van de wielkast en ook aan de onderkant van de auto vast.
Daar zit een beschermkapje die een bout afdekt welke je er af moet halen zodat je de flaps goed kan monteren.

https://service.tesla.com...EA-BCEB-E445A9BB2F7A.html

[ Voor 15% gewijzigd door hantheman op 06-04-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
hantheman schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:55:
[...]

Dit zijn de originele tesla mudflaps die zitten aan de binnenkant van de wielkast en ook aan de onderkant van de auto vast.
Daar zit een beschermkapje die een bout afdekt welke je er af moet halen zodat je de flaps goed kan monteren.

https://service.tesla.com...EA-BCEB-E445A9BB2F7A.html
Ah, 2024+ mudflaps. Ik wou al zeggen, toen ik ze vorig jaar monteerde was er geen sprake van ergens in snijden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-06 19:14
Tommie12 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:25:
[...]

Het door Tesla opgegeven vermogen kan je niet met een ICE vergelijken.
Neem nu de Y LR die zogezegd 500pk heeft, en toch niet sneller dan 5s naar 100 raakt. Dat haal je met een ICE ook met 350pk.
Niet dat het zo belangrijk is maar ja…

Als de 3 Ludricous echt in 2,9s aan 100 raakt, en iets van 60k kost, dan sta je toch wel wat voor aap met een BMWM3 of een Merc C AMG die -3 keer zo veel kosten.
Want je neemt een M3 of AMG voor het 0-100 optrekken? No one cares, of iig niet de mensen die dat kiezen

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:16
JohanB schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:14:
[...]

Want je neemt een M3 of AMG voor het 0-100 optrekken? No one cares, of iig niet de mensen die dat kiezen
Precies. ik heb een BMW M3 Competition Touring besteld en die heb ik niet gekocht om iedereen uit te dagen bij het stoplicht. Dan had ik wel een Model S plaid gekocht en een hoop geld ik mijn zak gehouden.

Ik snap best dat in dit topic bijna alleen maar mensen zitten die helemaal niets (meer) hebben met een brandstof auto maar iedereen die ook maar een beetje logisch na kan denken snapt wel dat je niet voor aap staat omdat je een stoplicht sprintje hebt verloren van een Tesla die 90% gedwongen huurt via zijn werk.

Zo’n BMW M3 is echt een hele andere beleving en een unieke verschijning. Als ik in mijn Model Y zit ben ik idd sneller dan 95% van het overige verkeer maar heb ik geen enkel moment het idee dat ik met iets speciaals onderweg ben. En dat gevoel zou ik nog steeds niet hebben met zo’n snelle Tesla model 3. Mijn Model Y heb ik gelukkig ook niet gekocht om uniek te zijn maar om zijn andere fijne eigenschappen.

TLDR: of ik nu in mijn Tesla model Y of straks in mijn BMW M3 stap, ik zal op geen enkel moment denken dat ik voor aap sta en ik maak mij al helemaal geen zorgen om wat andere mensen vinden van mijn aankoop :p

In dit topic heb ik altijd erg het gevoel dat alles wat niet Tesla is afgekraakt moet worden. Maar het is juist de kunst om al het andere ook te kunnen waarderen.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 07-04-2024 02:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
schumi1986 schreef op zondag 7 april 2024 @ 02:45:
[...]

Precies. ik heb een BMW M3 Competition Touring besteld en die heb ik niet gekocht om iedereen uit te dagen bij het stoplicht. Dan had ik wel een Model S plaid gekocht en een hoop geld ik mijn zak gehouden.

Ik snap best dat in dit topic bijna alleen maar mensen zitten die helemaal niets (meer) hebben met een brandstof auto maar iedereen die ook maar een beetje logisch na kan denken snapt wel dat je niet voor aap staat omdat je een stoplicht sprintje hebt verloren van een Tesla die 90% gedwongen huurt via zijn werk.

Zo’n BMW M3 is echt een hele andere beleving en een unieke verschijning. Als ik in mijn Model Y zit ben ik idd sneller dan 95% van het overige verkeer maar heb ik geen enkel moment het idee dat ik met iets speciaals onderweg ben. En dat gevoel zou ik nog steeds niet hebben met zo’n snelle Tesla model 3. Mijn Model Y heb ik gelukkig ook niet gekocht om uniek te zijn maar om zijn andere fijne eigenschappen.

TLDR: of ik nu in mijn Tesla model Y of straks in mijn BMW M3 stap, ik zal op geen enkel moment denken dat ik voor aap sta en ik maak mij al helemaal geen zorgen om wat andere mensen vinden van mijn aankoop :p

In dit topic heb ik altijd erg het gevoel dat alles wat niet Tesla is afgekraakt moet worden. Maar het is juist de kunst om al het andere ook te kunnen waarderen.
Van harte gefeliciteerd. Super gave aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 08:45
Allewijn schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:46:
Er schijnt een MY LR met achterwielaandrijving en HW4 te komen. 606km wltp:

https://tff-forum.de/t/wi...-HpMf8-QupAl2gtA80A9MxJUY
Als je nu een model y RWD bestelt, krijg je dan hw4 of zit er nog veel tijd tussen deze aankondiging en dat het werkelijk in de auto gaat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Aurelium schreef op zondag 7 april 2024 @ 08:35:
[...]

Als je nu een model y RWD bestelt, krijg je dan hw4 of zit er nog veel tijd tussen deze aankondiging en dat het werkelijk in de auto gaat zitten?
Ga er maar van uit dat als je nu bestelt dat je de huidige versie krijgt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit gaat ook over de LR RWD.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mar.tin schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:36:
[...]

Het is zeker wel te vergelijken, maar vergeet gewicht niet mee te nemen in je sommetje ;) een ICE van 2050kg leeg met 350pk zal niet met 5 seconden op de 100 zitten ;)
Heb een tijd een S60 T6 gereden. Die weegt bijna 2000kg en zat met 350pk met een lage 5s op de 100. Dus is wel degelijk iets anders. Een auto met versnellingen zal over een groter bereik meer pk’s hebben.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-06 07:31

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Leuk, @schumi, ik rij nu in een standaard eitje en ik vind dat ik iets heel bijzonders rij. Komt ook door mijn omgeving die voor een deel perplex staat. Ik had het altijd over een auto die maar drie dingen hoefde te doen namelijk; goedkoop rijden, caravan trekken en veeeeeel bagage vervoeren. De oude baksteen die ik jaren heb gehad voldeed daaraan. De Y die ik prive heb aangeschaft voldoet hier ook aan en ik ben stiekem wel blij met alle gadgets en het in mijn ogen snel kunnen accelereren ( is bijna twee keer zo snel als met mijn vorige baksteen en superb)
Overigens krijg ik nog steeds warme gevoelens bij de 940. Het spul is nu te oud en te gulzig voor mij om aan te schaffen maar leuk is het wel…….
Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-06 20:25
Met de update lijkt de degradatie ook wel iets aangepast :?
Zoals eerder gepost, rond de 2 ton zat ik tegen de 17% degradatie. Na in een periode van een week of 4 ongeveer 3 keer tot 100% geladen te hebben zodat de boel goed kon balanceren zat de degradatie onder de 14%.
Daarna weer mijn "normale" gebruik, laden tot 90% en meestal dagelijks leegrijden tot rond de 20%.
Keek gisteren, degradatie zit nu op 11% en een beetje :?

Accu lijkt het dus prima te (blijven) doen. Ik had eerst de neiging om de auto er in december uit te gooien, dan is hij 5 jaar en rond de 240.000km maar als de batterij zo blijft rij ik er nog minimaal een jaartje mee door.
Meeste afschrijving is wel geweest (sowieso in de boeken, restwaarde staat op iets van 4000 euro :P ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
schumi1986 schreef op zondag 7 april 2024 @ 02:45:
[...]

Idd ik kom van een BMW X3 nu een tesla Y en eigenlijk maakt me dat weinig uit, ik snap die "die trekt sneller op aan het licht" en "die ziet er beter uit" ook niet echt goed. Beide waren prima wagens die goed hun ding doen waarvoor ze gemaakt hadden en bij beiden laten de ruitenwissers op zowat elke regen het afweten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:13
ivm de nu al vele steenslag her en der op mijn nieuwe Model 3 (HL) de knoop doorgehakt en die paint protection film voor de achter flanken gekocht.
Op de webshop stond dat hij past op alle model 3 varianten.

Nu met het monteren er achter gekomen dat dat dus niet het geval is, de onderste film lijkt iets te hoog te zitten waardoor hij over het scheidingsvlak gaat.... balen. Nog een beetje vogelen, misschien moet hij meer naar beneden en moet hij dus om het randje heen.. maar dat lukt niet want daar is het spul te stug voor.

Binnenkort staat er toch een service center bezoek en ik zet deze er gelijk bij voor montage, en dat het dus niet past.. ben benieuwd.
Bij het service bezoek heb ik er ook bijgezet dat net als een paar andere dat ik al veel steenslag op de motorkap heb na 7000 km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0axEVeI6Mdy2aBl8CyvwMJNzkU=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/28BWMTZis3YahHngeDu7y5KV.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

Iemand schreef dat de ruitenwisser sproeier update niet door is gekomen. Dat je altijd kunt sproeien als je ruitenwissers aan staan en bewegen.

Nu weet ik niet of dit bij een S anders is maar bij mij werkt het. Ik kan altijd sproeien.

Geen idee of een S dat altijd al heeft gekund maar zo niet dan werkt die update wel op een S.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 16:40
World Citizen schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:44:
Iemand schreef dat de ruitenwisser sproeier update niet door is gekomen. Dat je altijd kunt sproeien als je ruitenwissers aan staan en bewegen.

Nu weet ik niet of dit bij een S anders is maar bij mij werkt het. Ik kan altijd sproeien.

Geen idee of een S dat altijd al heeft gekund maar zo niet dan werkt die update wel op een S.
Bij mij sproeit hij na de update ook nog enkel onderaan.
RWD Model Y

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:57
De mYne heeft altijd al enkel onderaan gesproeid :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-04 22:31
Over ruitenwissers gesproken. Mijn Y sproeit ook alleen onder. Naja sproeien.. Het is een straal die niet echt sproeit. Is dat af te stellen? Klopt het dat alleen de bestuurderskant een sproeikop heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
[...]

Denk dat je HW4 krijgt, als je een nieuwe bestelt en geen voorraadmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Over sproeiers gesproken: Bij mijn MY RWD sproeit alleen sproeier aan de linker wisser. Neem aan dat dat niet zo hoort?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
World Citizen schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:44:

Dat was ik. In mijn MY RWD is dat niet gelukt. Maar ik zag dat er al nieuwere updates klaar staan met bug fixes. 8.8 is al weer opgevolgd door 8.9.
Zit zelf nog op 2024.8.7

Zou best kunnen dat een S het altijd gekund heeft. Het automatisch knipperlicht uitschakelen na inhalen hadden de S en X ook al. Kwam later naar Y en 3.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
CrashOne schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:01:
Over sproeiers gesproken: Bij mijn MY RWD sproeit alleen sproeier aan de linker wisser. Neem aan dat dat niet zo hoort?
Nee rechter wisser heeft ook een sproeier die het hoort te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kan je het openen van de kofferbak eenmalig stoppen? Ik zie in de handleiding enkel iets over een keer “op de key-fob drukken” om te stoppen en nog een keer drukken om dan vanaf dat punt te sluiten - maar die heb ik niet. Ik zie dat je de trunk hoogte wel in kan stellen, maar kan je hem ook tegenhouden ofzo? Case in point: kreng openen in een lage parkeergarage zonder dat ie tegen het dak ramt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:55
WhatsappHack schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:21:
Kan je het openen van de kofferbak eenmalig stoppen? Ik zie in de handleiding enkel iets over een keer “op de key-fob drukken” om te stoppen en nog een keer drukken om dan vanaf dat punt te sluiten - maar die heb ik niet. Ik zie dat je de trunk hoogte wel in kan stellen, maar kan je hem ook tegenhouden ofzo? Case in point: kreng openen in een lage parkeergarage zonder dat ie tegen het dak ramt.
Instellen van hoogte is een optie; zelf houdt ik de achterklep tegen als ik twijfel of die helemaal open kan door simpel met de hand weerstand te bieden op de “spoiler”, dan kun je m daarna handmatig door duwen. Het knopje voor sluiten zal m dan weer netjes sluiten (knopje langer vast houden is om m op die hoogte in te stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:18

ChUcKiE

Dus........

Ik heb regelmatig dat als ik met de hand de kofferbak klep op mijn M3 wil openen deze hapert. Klein stukje (paar centimeter) omhoog en daarna weer terug.
Komt dat bij meer hier voor?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
WhatsappHack schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:21:
Je kan drukken op de knop om 'm te sluiten maar in situaties van nood (lees: parkeergarages) kan je hem net zo goed tegen houden met je hand. Dan stopt die op gegeven moment met open gaan.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Mogelijk is er al eens om gevraagd, maar ik kon het niet vinden. En waarschijnlijk kan het gewoon niet al zou het iets moeten zijn wat technisch makkelijk te realiseren is ...

Ik zou graag electronische sleutels uitgeven aan de kinderen waarbij ze wel de auto in kunnen, maar niet kunnen rijden. Niet dat ik hen niet vertrouw, maar als ze hun telefoon even niet in de gaten houden ... kan iemand er met de Tesla vandoor. Risico is iets kleiner als de telefoon alleen maar toegang tot de auto geeft.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
edgarv schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:52:
Mogelijk is er al eens om gevraagd, maar ik kon het niet vinden. En waarschijnlijk kan het gewoon niet al zou het iets moeten zijn wat technisch makkelijk te realiseren is ...

Ik zou graag electronische sleutels uitgeven aan de kinderen waarbij ze wel de auto in kunnen, maar niet kunnen rijden. Niet dat ik hen niet vertrouw, maar als ze hun telefoon even niet in de gaten houden ... kan iemand er met de Tesla vandoor. Risico is iets kleiner als de telefoon alleen maar toegang tot de auto geeft.
Pincode instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Inderdaad een overweging, maar weer niet zo praktisch.

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 20:17
Ik kan niet direct een antwoord vinden in het topic, maar ik heb sinds kort een Model 3 2024 met zwarte laadkabel.

Volgens de handleiding zou er een tesla laadkabel bijzitten met knop om de laadklep te openen. De meegeleverde kabel heeft echter deze knoop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:06
Pieterve schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:23:
Ik kan niet direct een antwoord vinden in het topic, maar ik heb sinds kort een Model 3 2024 met zwarte laadkabel.

Volgens de handleiding zou er een tesla laadkabel bijzitten met knop om de laadklep te openen. De meegeleverde kabel heeft echter deze knoop niet.
Dat werkt alleen met de granny charger als deze ingeprikt zit in stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Pieterve schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:23:

De losse laadkabel (ik heb een blauwe) bij de M3H kan dit niet. Er zijn op AliExpress wel afstandsbedieningen te koop om het klepje te openen, echter niet om de kabel te ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mjvdzwet schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:32:
[...]

De losse laadkabel (ik heb een blauwe) bij de M3H kan dit niet. Er zijn op AliExpress wel afstandsbedieningen te koop om het klepje te openen, echter niet om de kabel te ontgrendelen.
Of je haalt een laadkabel waar dit geïntegreerd is en waarmee je de kabel/laadpoort ook kunt ontgrendelen. Gebruik zelf deze thuis: https://www.evchargeking.com/nl/tesla-laadkabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Taro schreef op zondag 7 april 2024 @ 22:43:
[...]

Of je haalt een laadkabel waar dit geïntegreerd is en waarmee je de kabel/laadpoort ook kunt ontgrendelen. Gebruik zelf deze thuis: https://www.evchargeking.com/nl/tesla-laadkabels.
Thuis heb ik een 2e hands kabel van een oude defecte Tesla lader in combinatie met een SmartEVSE.
Was goedkoper dan deze kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:59
Een tijdje geleden de keuze gemaakt om toch voor een tesla te kiezen als nieuwe auto en moet zeggen dat de model 3 2024 en goede verbetering is ten opzichte van zijn voorganger. Heb deze auto nu een kleine 2 weken en ongeveer 2000KM erop staan en ondanks dat de auto verder prima rijd heb ik toch behoorlijk wat issues met de software van de auto, naast dat de ruitenwissers totaal niet werken, de phone key ook niet naar behoren, auto gaat al op slot als ik uitstap en naar de kofferbak loop om maar een voorbeeld te noemen.

De grootste irritatie punt van de auto is Autopilot, het werkt gewoon niet. Automatisch sturen heb ik na een korte testje meteen uitgezet en gebruik nu enkel de normale cruise control met handmatige snelheid. Problemen die ik met deze variant ervaar is dat de auto zo vaak in grijpt, soms rustig op de rem en soms zo hard dat het gewoon gevaarlijk wordt, dit gebeurd op elke type weg en niet bij 1 bepaalde type situatie bij zowel rechtdoor rijden als in bochten. Heb in minder dan 2 weken meer ingrepen gehad (die totaal onnodig en onbegrijpbaar waren) dan in de afgelopen 4 jaar in de vorige auto.... Heb nu sinds een paar dagen de optie emergancy breaking uit staan en tot zover geen problemen meer ondervonden, echter moet ik deze optie bij elke rit vooraf uitzetten wat uiteraard niet werkbaar is. De optie om de snelheid te gebruiken van de borden is al helemaal gevaarlijk omdat de snelheden die het weergeeft vaak niet klopt, ook hier weer op alle type wegen.

Vraagje, de navigatie geeft vaak de snelheden van de wegen verkeerd aan, op zich is dat voor mij niet zo'n probleem maar wel dat de auto constant loopt te zeuren, kon me herinneren dat je dit in de software kan uitzetten echter kan ik dit in de software nergens meer vinden, volgens mij was er de optie om het helemaal uit te zetten, enkel via scherm een melding of geluid meldingen geven. Of is dit enkel bij het nieuwe model niet meer mogelijk? Tesla wist van niks toen ik er naar vroeg.

De auto geef teveel en te vaak piepjes voor teveel onnodige dingen, mede passagiers klagen ook over dat de auto om alles piept en meldingen geeft, inmiddels al wel 'Joe mode' aangezet om in ieder geval de volume van de meldingen omlaag te krijgen.

Heb afgelopen zaterdag contact gehad met Tesla en alle punten doorgegeven, hoop dat ze er iets aan willen en kunnen doen, lees en hoor wel vaker dat de auto soms verkeerd ingrijpt maar dit kan niet normaal zijn, het systeem is in mijn ogen niet veilig te gebruiken op deze manier.

[ Voor 4% gewijzigd door Phorcys op 08-04-2024 07:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:02

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

edgarv schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:59:
[...]

Inderdaad een overweging, maar weer niet zo praktisch.
Pin to drive is wel aan te raden, kan wel eens een laatste redmiddel zijn. Er zijn al diverse Tesla's gestolen omdat de mobiele telefoon in bereik was. En maakt het tevens kwetsbaar voor een succesvolle relay attack.
Phorcys schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:20:
Een tijdje geleden de keuze gemaakt om toch voor een tesla te kiezen als nieuwe auto en moet zeggen dat de model 3 2024 en goede verbetering is ten opzichte van zijn voorganger. Heb deze auto nu een kleine 2 weken en ongeveer 2000KM erop staan en ondanks dat de auto verder prima rijd heb ik toch behoorlijk wat issues met de software van de auto, naast dat de ruitenwissers totaal niet werken, de phone key ook niet naar behoren, auto gaat al op slot als ik uitstap en naar de kofferbak loop om maar een voorbeeld te noemen.

De grootste irritatie punt van de auto is Autopilot, het werkt gewoon niet. Automatisch sturen heb ik na een korte testje meteen uitgezet en gebruik nu enkel de normale cruise control met handmatige snelheid. Problemen die ik met deze variant ervaar is dat de auto zo vaak in grijpt, soms rustig op de rem en soms zo hard dat het gewoon gevaarlijk wordt, dit gebeurd op elke type weg en niet bij 1 bepaalde type situatie bij zowel rechtdoor rijden als in bochten. Heb in minder dan 2 weken meer ingrepen gehad (die totaal onnodig en onbegrijpbaar waren) dan in de afgelopen 4 jaar in de vorige auto.... Heb nu sinds een paar dagen de optie emergancy breaking uit staan en tot zover geen problemen meer ondervonden, echter moet ik deze optie bij elke rit vooraf uitzetten wat uiteraard niet werkbaar is. De optie om de snelheid te gebruiken van de borden is al helemaal gevaarlijk omdat de snelheden die het weergeeft vaak niet klopt, ook hier weer op alle type wegen.

Vraagje, de navigatie geeft vaak de snelheden van de wegen verkeerd aan, op zich is dat voor mij niet zo'n probleem maar wel dat de auto constant loopt te zeuren, kon me herinneren dat je dit in de software kan uitzetten echter kan ik dit in de software nergens meer vinden, volgens mij was er de optie om het helemaal uit te zetten, enkel via scherm een melding of geluid meldingen geven. Of is dit enkel bij het nieuwe model niet meer mogelijk? Tesla wist van niks toen ik er naar vroeg.

De auto geef teveel en te vaak piepjes voor teveel onnodige dingen, mede passagiers klagen ook over dat de auto om alles piept en meldingen geeft, inmiddels al wel 'Joe mode' aangezet om in ieder geval de volume van de meldingen omlaag te krijgen.

Heb afgelopen zaterdag contact gehad met Tesla en alle punten doorgegeven, hoop dat ze er iets aan willen en kunnen doen, lees en hoor wel vaker dat de auto soms verkeerd ingrijpt maar dit kan niet normaal zijn, het systeem is in mijn ogen niet veilig te gebruiken op deze manier.
Is dit dan je 2de Tesla omdat je aangeeft dat deze tesla een verbetering is van de voorganger?
Want het klinkt namelijk niet zo.

Autopilot werkt niet op alle type wegen even lekker, toevallig een N-weg?

De snelheid piepjes is helaas een EU-regel en verplicht op alle nieuwe auto's. Je moet deze elke rit uitzetten. Oudere Tesla's hebben deze piepjes dus niet.

[ Voor 79% gewijzigd door Psycho_Mantis op 08-04-2024 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:51
CrashOne schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:01:
Zelfde issue hier! Heb je al een serviceverzoek ingeschoten?

[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 08-04-2024 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
Psycho_Mantis schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:25:
[...]

Pin to drive is wel aan te raden, kan wel eens een laatste redmiddel zijn. Er zijn al diverse Tesla's gestolen omdat de mobiele telefoon in bereik was. En maakt het tevens kwetsbaar voor een succesvolle relay attack.

[...]

Is dit dan je 2de Tesla omdat je aangeeft dat deze tesla een verbetering is van de voorganger?
Want het klinkt namelijk niet zo.

Autopilot werkt niet op alle type wegen even lekker, toevallig een N-weg?

De snelheid piepjes is helaas een EU-regel en verplicht op alle nieuwe auto's. Je moet deze elke rit uitzetten. Oudere Tesla's hebben deze piepjes dus niet.
Nee, maar de exterieur vind ik al een vooruitgang ten opzichte van de voorganger en heb wel vaker in een model 3 gezeten. Maar ook de afwerking en isolatie is een stuk beter. Echter, lijkt het erop dat sinds ze camera's gebruiken ipv sensoren dat alles wat hiermee te maken heeft slechter is geworden, althans de collega's en vrienden die ik spreek die nog sensoren hebben schrikken van de issues met dit model.

O.a. n-wegen ja maar ook snelwegen, maakt eigenlijk niet uit welke type wegen.

Mja daar was ik helaas al bang voor dat het zoiets zou zijn, vervelende is dat de weergave van de snelheden vaak niet klopt waardoor je onterecht wordt lastig gevallen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Phorcys schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:43:
[...]

Nee, maar de exterieur vind ik al een vooruitgang ten opzichte van de voorganger en heb wel vaker in een model 3 gezeten. Maar ook de afwerking en isolatie is een stuk beter. Echter, lijkt het erop dat sinds ze camera's gebruiken ipv sensoren dat alles wat hiermee te maken heeft slechter is geworden, althans de collega's en vrienden die ik spreek die nog sensoren hebben schrikken van de issues met dit model.

O.a. n-wegen ja maar ook snelwegen, maakt eigenlijk niet uit welke type wegen.

Mja daar was ik helaas al bang voor dat het zoiets zou zijn, vervelende is dat de weergave van de snelheden vaak niet klopt waardoor je onterecht wordt lastig gevallen :X
Ja als ik al die shit hier hoor over phantom brakes etc, dan heb ik geen idee waar jullie het allemaal over hebben. Ik heb een M3 uit 2019 en de laatste panthom brake die ik gehad heb zal ergens in 2020 geweest zijn. En gebruik het toch best regelematig en rij 30k km per jaar.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phorcys
anti elppa schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:53:
[...]

Ja als ik al die shit hier hoor over phantom brakes etc, dan heb ik geen idee waar jullie het allemaal over hebben. Ik heb een M3 uit 2019 en de laatste panthom brake die ik gehad heb zal ergens in 2020 geweest zijn. En gebruik het toch best regelematig en rij 30k km per jaar.
mja, het is echt van de zotte, heb diverse auto's gehad en er is geen enkel systeem dat zo slecht presteert op de weg, geen enkel systeem is perfect. Mijn vorige auto, een BMW had in het begin iets met adaptive cruise control (in een specifieke situatie), hebben ze daarna meteen opgelost en sinds dien kon ik zonder problemen op elke weg, of het nou snelwegen zijn, binnen of buiten de bebouwde kom gewoon met ACC rijden zonder rare fratsen.

Inparkeren met deze auto is ook lastiger... met de vorige kon ik op centimeters van andere auto's af inparkeren, hoef ik nu niet te proberen :X

Nogmaals, de auto zelf rijd prima, lekker stil etc, daar is niks op aan te merken. Je moet teveel systemen en meldingen in de auto uitzetten (sommige kan je niet (definitief) uitzetten) om het werkbaar te maken, je kan er iig niet op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Phorcys schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:09:
[...]

mja, het is echt van de zotte, heb diverse auto's gehad en er is geen enkel systeem dat zo slecht presteert op de weg, geen enkel systeem is perfect. Mijn vorige auto, een BMW had in het begin iets met adaptive cruise control (in een specifieke situatie), hebben ze daarna meteen opgelost en sinds dien kon ik zonder problemen op elke weg, of het nou snelwegen zijn, binnen of buiten de bebouwde kom gewoon met ACC rijden zonder rare fratsen.

Inparkeren met deze auto is ook lastiger... met de vorige kon ik op centimeters van andere auto's af inparkeren, hoef ik nu niet te proberen :X

Nogmaals, de auto zelf rijd prima, lekker stil etc, daar is niks op aan te merken. Je moet teveel systemen en meldingen in de auto uitzetten (sommige kan je niet (definitief) uitzetten) om het werkbaar te maken, je kan er iig niet op vertrouwen.
Ik herken het ook wel, toevallig kreeg ik deze week een enquete van tesla en heb daar aangegeven dat de auto goed bevalt op veel punten behalve autopilot.

Mede om die reden ben ik ook erg benieuwd naar de toekomstige updates want het is wel iets wat ota zou kunnen worden opgelost.
Is het gek dat ik nogsteeds geen update heb gehad op mijn m3hl? Ik zit nog op 2024.2.7

[ Voor 8% gewijzigd door hantheman op 08-04-2024 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
[...]

Tja voor mij doen de zaken zoals parkeersensors, geen stalks, brakke ruitenwissers, waarschijnlijk kiezen voor een ID 7 tourer als volgende lease auto (eind september). Ik heb dit weekend een proefrit. Vind het erg jammer dat super basic dingen gewoon niet gefixed worden bij tesla. En dat sommige zaken die prima waren (parkeer sensoren, stalks) gewoon in 1 handomdraai naar de klote geholpen worden. Hadden ze die laatste genoemde dingen gelaten zoals ze waren, had ik niet eens naar een ander merk/ model gaan kijken, en had ik blind zo weer voor de nieuwe M3 gegaan.
Wel is er een kans dat ik de oude M3 die ik nu heb van de lease maatschappij over koop bij een beetje normale prijs. Dan ga ik die prive rijden en heb ik geen bijtelling meer. Scheelt me bakken met geld over 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En zien je kinderen dan niet elke keer welke pincode je in typt?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anti elppa schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:21:
[...]

Tja voor mij doen de zaken zoals parkeersensors, geen stalks, brakke ruitenwissers, waarschijnlijk kiezen voor een ID 7 tourer als volgende lease auto (eind september). Ik heb dit weekend een proefrit. Vind het erg jammer dat super basic dingen gewoon niet gefixed worden bij tesla. En dat sommige zaken die prima waren (parkeer sensoren, stalks) gewoon in 1 handomdraai naar de klote geholpen worden. Hadden ze die laatste genoemde dingen gelaten zoals ze waren, had ik niet eens naar een ander merk/ model gaan kijken, en had ik blind zo weer voor de nieuwe M3 gegaan.
Wel is er een kans dat ik de oude M3 die ik nu heb van de lease maatschappij over koop bij een beetje normale prijs. Dan ga ik die prive rijden en heb ik geen bijtelling meer. Scheelt me bakken met geld over 5 jaar.
Wel een beetje ironisch dat je een auto gaat kiezen van een fabrikant die meer dan een klein beetje problemen had met software. Ik zie dat bij Tesla het de laatste maanden met rasse schreden beter gaat. Parkeren met vision is echt goed, de ruitenwissers zijn er nog niet helemaal, maar het is beter. EAP werkt echt wel beter dan een jaar geleden, summon en autopark komen er aan. We hebben er matrixlicht bij gekregen die goed is, etc.

De id7 is geen verkeerde auto hoor, en ik zou hem ook wel eens proefrijden, maar vind hel met zijn 5m echt wel lang. En ik denk dat ik me zou storen aan de trage navi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:49
[...]

Probeer dit niet als een aanval te ervaren (soms is in tekst een nuance lastig aan te brengen), maar als ik je punten lees kan ik het niet helpen dat ik mij afvraag; Hoe ben je überhaupt op een Tesla gekomen?
Dergelijke punten zijn breed bekend, of hadden met uitgebreide proefrit ervaren kunnen worden.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:27
Phorcys schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:20:

Wen er maar aan.
Is een verplichting van de EU. Dus elke auto gaat dit op termijn hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
hantheman schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:16:
[...]

Ik herken het ook wel, toevallig kreeg ik deze week een enquete van tesla en heb daar aangegeven dat de auto goed bevalt op veel punten behalve autopilot.

Mede om die reden ben ik ook erg benieuwd naar de toekomstige updates want het is wel iets wat ota zou kunnen worden opgelost.
Is het gek dat ik nogsteeds geen update heb gehad op mijn m3hl? Ik zit nog op 2024.2.7
Mja, dit is gewoon een functie wat ik 90% van de tijd gebruik en dat moet gewoon normaal functioneren en betrouwbaar moet zijn, de overige kan ik nog wel omheen werken. Ze schrokken blijkbaar bij Tesla...raar, want ik ben zeker niet de enige die dit meld.

ik heb ook deze versie, heb in het weekend aan Tesla gevraagd gezien alle problemen die ik met de auto heb, niet enkel autopilot gerelateerd of ze de nieuwe update naar mijn auto willen pushen.
anti elppa schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:21:
[...]

Mja ik zat met hetzelfde eigenlijk, en dingen als geen stalks, daar kan ik omheen werken / aan wennen maar een systeem dat niet betrouwbaar is tijdens het rijden, daar kan ik niet aan wennen. Zelf wilde ik eigenlijk een BMW i4 maar om een vergelijkbare auto te hebben kwam ik gewoon 30K duurder uit dan een tesla model 3, en dat verschil vond ik i.c.m. bijtelling wel erg gortig worden... Was het verschil een heel stuk kleiner geweest, dan had ik wss een andere keuze gemaakt.

Dat iets als ruitenwisser niet naar behoren functioneert, dat is bizar.

Ik snap niet waarom ze sensoren weghalen voordat ze een systeem hebben dat werkt, uiteraard heeft het met kosten te maken maar het maakt het er allemaal niet veiliger op en een hoop frustraties bij de bestuurder en mede weggebruikers.
Xrypta schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:30:
[...]

Probeer dit niet als een aanval te ervaren (soms is in tekst een nuance lastig aan te brengen), maar als ik je punten lees kan ik het niet helpen dat ik mij afvraag; Hoe ben je überhaupt op een Tesla gekomen?
Dergelijke punten zijn breed bekend, of hadden met uitgebreide proefrit ervaren kunnen worden.
Nee hoor, kan wel wat hebben ;) uhm naja in de half uur test rit die ik gehad heb reed het prima, niet echt hele rare dingen meegemaakt, zaken als ruitenwisser e.d. dat wist ik... maar dat het zo extreem was met functies rondom AutoPilot etc dat heb ik zelf tijdens de rit niet gemerkt en wat ik van andere hoorde is dat het af en toe voor komt... praktijk blijkt helaas anders te zijn.

Daarnaast is het ook een kosten ding geweest, zoals ik hierboven al zei een vergelijkbare i4 in performance en uitrusting ben je +/- 30K meer kwijt.

Daarnaast moest er op kort termijn een nieuwe auto komen.

Maar goed dan nog, dat mag nog geen reden zijn om zoals het nu werkt maar te accepteren.
zwasie schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:38:
[...]

Wen er maar aan.
Dat het systeem meldingen geeft bij te hard rijden, prima maar geef dan niet regelmatig een verkeerd bord ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Phorcys op 08-04-2024 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 18:38
Ik moet binnen relatief korte tijd een nieuwe leaseauto uitzoeken. Ik zit heel erg te twijfelen tussen een 3 en een Y. Ik rij momenteel een model 3 LR uit 2019. Ik heb al gezeten in de nieuwe 3H en ik vind alleen het zitten al een verbetering. Kwaliteit is ook met sprongen vooruit. Ziet er allemaal goed uit. Een andere optie is de Y. Hoewel ik hem niet echt mooi vind (dat zal me een zorg zijn, ik zit in een auto) is hij wel wat goedkoper dan de 3 in de lease. Uiteraard is ie wel weer wat onzuiniger dus je levert iets in op range.

Zijn er hier mensen die van een 3 naar een Y zijn gegaan en kunnen aangeven hoe dat bevalt? Zaken als bagageruimte en ruimte op de achterbank zijn hier niet belangrijk. Ik kan met de 3 al prima met al m'n zooi op skivakantie (geen kinderen). Auto gaat met EAP besteld worden. Huidige 3 heeft FSD maar dat is eigenlijk meer een nadeel dan een voordeel (foutief herkennen verkeersborden, willen stoppen voor oranje knipperende voorwaarschuwing voor verkeerslichten etc).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Tommie12 schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:22:
[...]

Ging niet om de kinderen zelf, maar om dat anderen (bijv. vriendjes gok ik) zo maar in kunnen stappen en weg kunnen rijden. Zo niet heb ik het verkeerd begrepen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
zie derde puntje van de topicwarning :)

[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 08-04-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-06 16:31
anti elppa schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:53:
[...]

Hier ook phantom brakes in de M3H. Ik heb sinds begin november nog geen 5000km gereden en al keer of 5 een extreme remactie gehad terwijl daar geen enkele reden toe was. Daardoor gebruik ik ACC eigenlijk gewoon niet meer. Dit heb ik in 200000km met VAG auto's met ACC ook nooit gehad.

Over de piepjes, loop de menu's even na, ik heb er aardig wat uitgezet, ik heb geen piepje nodig voor groene verkeerslichten bijvoorbeeld. Maar het maximum snelheid piepje moet iedere rit uitgezet worden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 13:37

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Inspired schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:09:
[...]

Heeft er niks mee te maken. Meer dan 20% zit nog op 2024.2.7. Ik ook overigens. Mijn VIN zit altijd aan het eind van de deployment. Gewoon afwachten. Komt vanzelf. :)
Heb jij al een update binnen? Ik zit nog steeds op 2024.2.7.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-06 16:31
Tommie12 schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:22:
[...]

Dat is wel een beetje stom aan die pincode, waarom moet je die midden op het scherm intypen, doe het dan in ieder geval helemaal inks. Of liever nog, via de telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Tommie12 schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:27:
[...]

Wel een beetje ironisch dat je een auto gaat kiezen van een fabrikant die meer dan een klein beetje problemen had met software. Ik zie dat bij Tesla het de laatste maanden met rasse schreden beter gaat. Parkeren met vision is echt goed, de ruitenwissers zijn er nog niet helemaal, maar het is beter. EAP werkt echt wel beter dan een jaar geleden, summon en autopark komen er aan. We hebben er matrixlicht bij gekregen die goed is, etc.

De id7 is geen verkeerde auto hoor, en ik zou hem ook wel eens proefrijden, maar vind hel met zijn 5m echt wel lang. En ik denk dat ik me zou storen aan de trage navi.
Id7 is ook niet perfect, dat is nu juist het probleem. Als musk nou eens ff van de pillen afgebleven was, en gewoon parkeersensoren erin had gelaten, radar, stalks, dan was de M3H voor mij echt de perfecte auto geweest.
Nu kan je wel hopen dat die dingen beter worden, maar de kans is klein= want hardware. Die ruitenwissers bijvoorbeeld, daar wacht ik al 5 jaar op een update die werkt. Gaat er nooit komen tot ze de hardware gaan wisselen.
Die ID7 is op software niet te vergelijken met de rest van de (verschrikkelijke) ID reeks. Kijk wat fimpjes van Bjorn, die is echt mega enthousiast. En dat is ie niet snel.

we gaan het zien zaterdag. En zelfs daarna ga ik waarschijnlijk nog een paar weken twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
SiErRa schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:47:
[...]

Hier ook phantom brakes in de M3H. Ik heb sinds begin november nog geen 5000km gereden en al keer of 5 een extreme remactie gehad terwijl daar geen enkele reden toe was. Daardoor gebruik ik ACC eigenlijk gewoon niet meer. Dit heb ik in 200000km met VAG auto's met ACC ook nooit gehad.

Over de piepjes, loop de menu's even na, ik heb er aardig wat uitgezet, ik heb geen piepje nodig voor groene verkeerslichten bijvoorbeeld. Maar het maximum snelheid piepje moet iedere rit uitgezet worden inderdaad.
Die piepjes zijn sinds kort verplicht in de EU, zoals snelheid enz. Zit in elke auto, en moet verplicht na in en uitstappen weer aan staan.

Heb daar in mijn M3 uit 2019 nog geen last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Korvaag schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:40:
Ik moet binnen relatief korte tijd een nieuwe leaseauto uitzoeken. Ik zit heel erg te twijfelen tussen een 3 en een Y. Ik rij momenteel een model 3 LR uit 2019. Ik heb al gezeten in de nieuwe 3H en ik vind alleen het zitten al een verbetering. Kwaliteit is ook met sprongen vooruit. Ziet er allemaal goed uit. Een andere optie is de Y. Hoewel ik hem niet echt mooi vind (dat zal me een zorg zijn, ik zit in een auto) is hij wel wat goedkoper dan de 3 in de lease. Uiteraard is ie wel weer wat onzuiniger dus je levert iets in op range.

Zijn er hier mensen die van een 3 naar een Y zijn gegaan en kunnen aangeven hoe dat bevalt? Zaken als bagageruimte en ruimte op de achterbank zijn hier niet belangrijk. Ik kan met de 3 al prima met al m'n zooi op skivakantie (geen kinderen). Auto gaat met EAP besteld worden. Huidige 3 heeft FSD maar dat is eigenlijk meer een nadeel dan een voordeel (foutief herkennen verkeersborden, willen stoppen voor oranje knipperende voorwaarschuwing voor verkeerslichten etc).
Als ik de plaats niet nodig had zou ik direct voor een 3 kiezen ipv een Y.
Zeker nu de 3 een update heeft en die bij de Y nog moet komen.
MAar de Y is gewoon lomper en groter om mee te rijden. De breedte stoort me wel eens.

En als de 3 een hatchback was geweest, dan had ik ook een 3 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
Phorcys schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:39:
[...]

Nee hoor, kan wel wat hebben ;) uhm naja in de half uur test rit die ik gehad heb reed het prima, niet echt hele rare dingen meegemaakt, zaken als ruitenwisser e.d. dat wist ik... maar dat het zo extreem was met functies rondom AutoPilot etc dat heb ik zelf tijdens de rit niet gemerkt en wat ik van andere hoorde is dat het af en toe voor komt... praktijk blijkt helaas anders te zijn.

Daarnaast is het ook een kosten ding geweest, zoals ik hierboven al zei een vergelijkbare i4 in performance en uitrusting ben je +/- 30K meer kwijt.

Daarnaast moest er op kort termijn een nieuwe auto komen.

Maar goed dan nog, dat mag nog geen reden zijn om zoals het nu werkt maar te accepteren.
Gelukkig, sommigen zijn snel op de tenen getrapt :+ !

Wat je nog zou kunnen proberen tav. de remacties is voorraam bij de sensoren schoonmaken, staan hier in het topic diverse how-to's voor beschreven. Hiernaast een keer de calibratie van de camera's te doen.
Helemaal weg zal het nooit zijn, maar lees geregeld dat het zeker het aantal sterk verminderd.
De uitzonderingen zijn bekende situaties of plekken, zoals bijvoorbeeld een N weg of wegen zonder midden belijning, welke uitgebreid zijn beschreven en genoemd.

Ben het met je eens dat tussen mogen verwachten en krijgen een discrepantie zit, zoals bijvoorbeeld met de ruitenwissers. Er is echter behoorlijk wat geschreven over de negatieve en positieve aspecten dus ik wist waar ik aan begon, dan kan het ook niet sterk tegenvallen.

Positief ding wellicht, ik heb nog geen merk gereden waar ik op naderhand 'spontaan' functies erbij kreeg, zoals bijvoorbeeld adaptieve koplampen O+

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Tommie12 schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:06:
[...]

Als ik de plaats niet nodig had zou ik direct voor een 3 kiezen ipv een Y.
Zeker nu de 3 een update heeft en die bij de Y nog moet komen.
MAar de Y is gewoon lomper en groter om mee te rijden. De breedte stoort me wel eens.

En als de 3 een hatchback was geweest, dan had ik ook een 3 gehad.
Waarom is de update voor jou dan doorslaggevend? Ik zie niet zoveel voordelen aan de update. Uiteraard wel ten opzichte van de oude 3, maar in vergelijking met de Y zie ik het niet zo maar wellicht zie ik wat over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korvaag schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:08:
[...]

Waarom is de update voor jou dan doorslaggevend? Ik zie niet zoveel voordelen aan de update. Uiteraard wel ten opzichte van de oude 3, maar in vergelijking met de Y zie ik het niet zo maar wellicht zie ik wat over het hoofd.
De Y zit nu zowat op de stand van de oude 3 wat betreft interieur, zetels, etc.

De Y zou dit pas krijgen na de Juniper update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Tommie12 schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:12:
[...]

De Y zit nu zowat op de stand van de oude 3 wat betreft interieur, zetels, etc.

De Y zou dit pas krijgen na de Juniper update.
Okay, ik dacht dat het verschil kleiner zou zijn. Ik ga nog eens wat filmpjes bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

The__Virus schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:41:
[...]

Zelfde issue hier! Heb je al een serviceverzoek ingeschoten?
Ga ik vandaag doen :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:32
SiErRa schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:50:
[...]

Dat is wel een beetje stom aan die pincode, waarom moet je die midden op het scherm intypen, doe het dan in ieder geval helemaal inks. Of liever nog, via de telefoon.
Dat schermpje verschuift juist voor een reden, zodat er geen vaste plekken (vingerafdrukken) ontstaan waarmee een code eenvoudig geraden zou kunnen worden. Via de telefoon zou nog een mooie optie zijn idd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
hantheman schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:16:
[...]

Ik heb het idee dat alle M3H's op 2024.2.7 blijven hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
anti elppa schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:52:
[...]

Id7 is ook niet perfect, dat is nu juist het probleem. Als musk nou eens ff van de pillen afgebleven was, en gewoon parkeersensoren erin had gelaten, radar, stalks, dan was de M3H voor mij echt de perfecte auto geweest.
Nu kan je wel hopen dat die dingen beter worden, maar de kans is klein= want hardware. Die ruitenwissers bijvoorbeeld, daar wacht ik al 5 jaar op een update die werkt. Gaat er nooit komen tot ze de hardware gaan wisselen.
Die ID7 is op software niet te vergelijken met de rest van de (verschrikkelijke) ID reeks. Kijk wat fimpjes van Bjorn, die is echt mega enthousiast. En dat is ie niet snel.

we gaan het zien zaterdag. En zelfs daarna ga ik waarschijnlijk nog een paar weken twijfelen.
Toch ook een beetje absurd niet ?
Want die ID7 is toch ook een stukje duurder dan een tesla als je dat uitrustig identiek zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
zwasie schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:42:
[...]

Toch ook een beetje absurd niet ?
Want die ID7 is toch ook een stukje duurder dan een tesla als je dat uitrustig identiek zet.
ja zeker. Maar voor nu (en heb nog niet in de ID7 gereden), heeft de M3H meer ellende dan de ID7. But we will see. Maar helemaal eens, voor auto's in die prijsklasse zou dit soort gepruts niet moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-05 13:09
DM57 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:11:
[...]

Nee, niet bekend. Maar is mis alle onder het “interieur” dus ook bijvoorbeeld het tabje “ventileren”
Ik heb de laatse versie:

[Afbeelding]
Ondertussen app opnieuw geinstalleerd Daarna was alles weer zichtbaar. Maar enkele uren later bij opnieuw openen app dus weer alleen auto interieur in beeld en niet meer de ondergelegen opties. Vreemd…geforceerd afsluiten app en herstart telefoon maakt niet uit . Het optiedeel verdwijnt gewoon na enkele uren. Iemand nog een idee hoe op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

SiErRa schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:50:
[...]

Edit. Iemand was me voor :)

Hij verplaatst het veld constant over het scherm om te voorkomen dat inbrekers aan vingerafdrukken kunnen zien welke code je intyped. Het pincode vak staat dus telkens ergens anders.

Maar ja, soms dus rechtsboven en dat is voor iemand die meekijkt best makkelijk te zien inderdaad.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
zwasie schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:38:
[...]

Wen er maar aan.
Heb je hier een bron voor dat het EU verplichting is er onnodige piepjes zijn?
1. Bijv. dat de snelheid weergave verkeerd moet zijn? Tot twee keer aan toe gaat het erover dat ene onterechte waarschuwing het probleem is. Je mag bijv. ergens 100, auto geeft 80 aan en gaat daarom piepen
2. Bijv. dat hij zegt dat je op of over de lijn zit terwijl dat nog niet zo is
3. Bijv. als hij zegt dat je tegen een fietser aan gaat rijden maar dat absoluut niet zo is
4. Dat hij gaat piepen als je langs een bushalte rijdt?

Ja er moeten bepaalde piepjes in van de EU, maar dat betekent niet dat het een circus hoeft te worden. Dat zo af doen helpt niemand

[ Voor 30% gewijzigd door JohanB op 08-04-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:32
JohanB schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:30:
[...]

Heb je hier een bron voor dat het EU verplichting is dat de snelheid weergave verkeerd moet zijn? Tot twee keer aan toe gaat het erover dat ene onterechte waarschuwing het probleem is. Je mag bijv. ergens 100, auto geeft 80 aan en gaat daarom piepen
Hij bedoelt niet dat de weergave verkeerd moet zijn volgens mij, lijkt me krom in ieder geval. Maar de snelheidswaarschuwing in het algemeen een verplichting is geworden.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 00:35
Ik rij dagelijks langs de BMW dealer op de A9 bij Amstelveen (vanuit Utrecht). Bij het viaduct denkt mijn M3H als ik op TACC rijdt dat ik maar 40 kilometer per uur mag (i.p.v. 100) en gaat vol in de ankers. Hoe kan ik dit melden aan Tesla? Het spraakcommando "Report" werkt niet. Zijn er ook alternatieve manier om dit te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Xrypta schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:30:
[...]

Nu moet gezegd worden dat zelfs hier vaak worden afgedaan als "niet de norm" of "jij bent een uitzondering, dat komt niet zo vaak voor". Dus ik kan wel inzien dat dat soms lastig te onderscheiden is HOE ERG het probleem met autopilot nou is. OOK omdat het een seer subjectieve maatstaf is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Davidas schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:32:
[...]

Hij bedoelt niet dat de weergave verkeerd moet zijn volgens mij, lijkt me krom in ieder geval. Maar de snelheidswaarschuwing in het algemeen een verplichting is geworden.
Thanks, heb het in EDIT even wat verduidelijkt ;).

Ik denk dat de poster daarvoor daarom heel duidelijk onnodig in z'n post had gezet EN zelfs uitgelegd dat het daarbij ging om bijvoorbeeld verkeerde snelheids weergave

[ Voor 21% gewijzigd door JohanB op 08-04-2024 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
JohanB schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:30:
[...]

Heb je hier een bron voor dat het EU verplichting is er onnodige piepjes zijn?
1. Bijv. dat de snelheid weergave verkeerd moet zijn? Tot twee keer aan toe gaat het erover dat ene onterechte waarschuwing het probleem is. Je mag bijv. ergens 100, auto geeft 80 aan en gaat daarom piepen
2. Bijv. dat hij zegt dat je op of over de lijn zit terwijl dat nog niet zo is
3. Bijv. als hij zegt dat je tegen een fietser aan gaat rijden maar dat absoluut niet zo is
4. Dat hij gaat piepen als je langs een bushalte rijdt?

Ja er moeten bepaalde piepjes in van de EU, maar dat betekent niet dat het een circus hoeft te worden. Dat zo af doen helpt niemand
De Europese Commissie denkt al lang aan een intelligente snelheidsbegrenzer (ISA, voor Intelligent Speed Alert). En het blijft niet bij een concept. Sinds 1 juli 2022 is het systeem al verplicht op alle nieuw gehomologeerde auto’s, met andere woorden de automodellen die nieuw gelanceerd worden. Maar vanaf 1 juli 2024 geldt deze verplichte maatregel voor alle nieuwe auto’s, zonder uitzondering. Dit betekent dat een model dat zeven of acht jaar geleden op de markt kwam en nog altijd bij de dealer verkocht wordt, ook met de snelheidsbegrenzer uitgerust moet worden.

Concreet is de ISA gebaseerd op een camera en op de gps (als die aanwezig is in de auto in kwestie). De elektronica vergelijkt de maximumsnelheid op de verkeersborden met de werkelijke snelheid van het voertuig en informeert de bestuurder die de toegelaten maximumsnelheid overschrijdt met een hoorbaar en zichtbaar signaal op het dashboard. Het gaat dus om een eenvoudige waarschuwing. In dit stadium is het systeem nog niet gerechtigd om de controle over te nemen en automatisch de snelheid te verlagen (of te verhogen) bij het binnenrijden van een nieuwe snelheidszone.

Dit is echter wel mogelijk bij bepaalde voertuigen met een adaptieve snelheidsregelaar. Maar het moet gezegd dat zo’n systeem niet altijd oordeelkundig ingrijpt. Zo wordt op snelwegen soms brutaal afgeremd bij de afritten wegens borden die een snelheidsverlaging op de op- en afritten aangeven. We vermoeden dat zo’n verplicht systeem misschien wel de volgende stap is die de Europese Commissie voor ogen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:30
maharens schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:27:
[...]

Dat schermpje verschuift juist voor een reden, zodat er geen vaste plekken (vingerafdrukken) ontstaan waarmee een code eenvoudig geraden zou kunnen worden. Via de telefoon zou nog een mooie optie zijn idd.
Naast de pin heb je toch ook nog steeds je kaart/telefoon/keyfob nodig.
Met alleen pin ben je er niet.
en die 4x0 als pin ziet ook iedereeen 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Laatst online: 02-06 15:01
mjvdzwet schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:30:
[...]

Ik heb het idee dat alle M3H's op 2024.2.7 blijven hangen.
Ik heb al meer dan een week de 2024.8.7 en ik heb ook een M3H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
Davidas schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:32:
[...]

Het is natuurlijk altijd gemakkelijk om als EU regels uit te vinden.
Maar als je op sommige plaatsen ziet hoe verkeersborden gezet worden, dan is het verdomd moeilijk om als constructeur of als systeem alles correct te moeten interpreteren.

Dat zal op termijn wel goed komen, maar je moet uw systemen wel kunnen trainen daarvoor. En daarvoor heb je nu eenmaal data nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
zwasie schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:37:
[...]

De Europese Commissie denkt al lang aan een intelligente snelheidsbegrenzer (ISA, voor Intelligent Speed Alert). En het blijft niet bij een concept. Sinds 1 juli 2022 is het systeem al verplicht op alle nieuw gehomologeerde auto’s, met andere woorden de automodellen die nieuw gelanceerd worden. Maar vanaf 1 juli 2024 geldt deze verplichte maatregel voor alle nieuwe auto’s, zonder uitzondering. Dit betekent dat een model dat zeven of acht jaar geleden op de markt kwam en nog altijd bij de dealer verkocht wordt, ook met de snelheidsbegrenzer uitgerust moet worden.

Concreet is de ISA gebaseerd op een camera en op de gps (als die aanwezig is in de auto in kwestie). De elektronica vergelijkt de maximumsnelheid op de verkeersborden met de werkelijke snelheid van het voertuig en informeert de bestuurder die de toegelaten maximumsnelheid overschrijdt met een hoorbaar en zichtbaar signaal op het dashboard. Het gaat dus om een eenvoudige waarschuwing. In dit stadium is het systeem nog niet gerechtigd om de controle over te nemen en automatisch de snelheid te verlagen (of te verhogen) bij het binnenrijden van een nieuwe snelheidszone.

Dit is echter wel mogelijk bij bepaalde voertuigen met een adaptieve snelheidsregelaar. Maar het moet gezegd dat zo’n systeem niet altijd oordeelkundig ingrijpt. Zo wordt op snelwegen soms brutaal afgeremd bij de afritten wegens borden die een snelheidsverlaging op de op- en afritten aangeven. We vermoeden dat zo’n verplicht systeem misschien wel de volgende stap is die de Europese Commissie voor ogen heeft.
Staat niks over onnodige piepjes. Alleen piepjes bij te hard rijden. Het gaat om de problemen als de auto de maximale snelheid verkeerd inschat en dus onnodig deze piepjes geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:51
Ben benieuwd of de ranger dit kan doen of dat je langs moet, kun je het laten weten?
Tijs_a schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:34:
Ik rij dagelijks langs de BMW dealer op de A9 bij Amstelveen (vanuit Utrecht). Bij het viaduct denkt mijn M3H als ik op TACC rijdt dat ik maar 40 kilometer per uur mag (i.p.v. 100) en gaat vol in de ankers. Hoe kan ik dit melden aan Tesla? Het spraakcommando "Report" werkt niet. Zijn er ook alternatieve manier om dit te melden?
Ook benieuwd naar, vooral of het ook effect heeft. Hier al meer dan een jaar een parallelweg met een 30 bord wat de auto vervolgens keurig de volgende kilometers wil volhouden. Maar kennelijk is Tesla ook slecht op de hoogte van de Nederlandse situatie: snelheidsbeperkingen vóór een kruispunt houdt ie keurig vast voor het weggedeelte erna... }:O

[ Voor 63% gewijzigd door The__Virus op 08-04-2024 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
JohanB schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:34:
[...]

Nu moet gezegd worden dat zelfs hier vaak worden afgedaan als "niet de norm" of "jij bent een uitzondering, dat komt niet zo vaak voor". Dus ik kan wel inzien dat dat soms lastig te onderscheiden is HOE ERG het probleem met autopilot nou is. OOK omdat het een seer subjectieve maatstaf is
Vandaar mijn onderschrift op mijn reactie. ;)

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
JohanB schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:42:
[...]

Staat niks over onnodige piepjes. Alleen piepjes bij te hard rijden. Het gaat om de problemen als de auto de maximale snelheid verkeerd inschat en dus onnodig deze piepjes geeft
En dat zal op termijn wel verbeteren.

Het is een nieuw systeem op vraag van de EU. En als ik reviews bekijk van andere wagens die nu op de markt komen, hoor ik continue dezelfde commentaar van de journalisten (onnodig piepjes, ... ) .

Zie ook artikel ivm ISA

De praktijk
In de prakijk blijkt ISA geen feest, in ieder geval niet bij de ZR-V en de Xpeng P7 waarmee we het systeem al mochten ervaren. Beide auto’s kiezen voor de akoestische optie en beginnen al bij één enkele kilometer per uur overschrijding te piepen, meestal binnen enkele seconden. 51 in plaats van 50 betekent dus onherroepelijk een piep, en dat maakt het systeem zo irritant dat uitschakelen al snel gewenst is (zie video hieronder).

Die irritatie-factor wordt door de Europese Commissie overigens wel erkend, maar lijkt in de huidige vormen nog in overvloed aanwezig. Voor het uitschakelen moet je bovendien, net als bij lane assist, start/stopsystemen en vergelijkbare assistenten, vaak langdurig in een menu graven. Het is te hopen dat autofabrikanten daar handiger oplossingen voor bedenken, want gefrustreerd naar een scherm turen bevordert de verkeersveiligheid natuurlijk allerminst. Om de zo gewenste acceptatie te verkrijgen, lijkt het ons bovendien geen gek idee als er een kleine marge wordt ingebouwd voor de tellerafwijking. Dat levert minder irritaties op en vergroot de kans dat het systeem ingeschakeld blijft, aanzienlijk.

De Europese Commissie verzamelt in de komende maanden en jaren informatie over het gebruik van de Intelligent Speed Assist van autofabrikanten. Daarbij wordt er onder meer gekeken naar de mate waarin het systeem wordt uitgeschakeld en de mate waarin de maximumsnelheid (alsnog) wordt overschreden.

[ Voor 56% gewijzigd door zwasie op 08-04-2024 10:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbieDG
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-03 16:41
Korvaag schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:15:
[...]

Okay, ik dacht dat het verschil kleiner zou zijn. Ik ga nog eens wat filmpjes bekijken :)
Rijdt eens achter elkaar in een Y en in de nieuwe model 3. Dan merk je een heel duidelijk verschil in rijden.

Ik had de ruimte in de Y kunnen gebruiken en heb toch een model 3 highland besteld. Die rijdt zoveel strakker, veel mooier degelijker interieur en veel rustiger en stiller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hantheman
RobbieDG schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:16:
[...]

Rijdt eens achter elkaar in een Y en in de nieuwe model 3. Dan merk je een heel duidelijk verschil in rijden.

Ik had de ruimte in de Y kunnen gebruiken en heb toch een model 3 highland besteld. Die rijdt zoveel strakker, veel mooier degelijker interieur en veel rustiger en stiller.
.
Eens! Ik had de ruimte van de Y ook wel kunnen gebruiken, maar na een aantal testritjes was het overduidelijk dat er aanzienlijke verbeteringen zijn op het gebied van vering en geluidsisolatie.

Grappig genoeg valt me de ruimte in de 3 gigantisch mee. De opening is dan wel niet zo groot maar er pas meer in dan in mijn e-Niro. Voor de wat grotere dingen hangen we er een aanhanger achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-06 21:17
wel of geen update is offtopic

[ Voor 80% gewijzigd door We Are Borg op 08-04-2024 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
[...]

Hier precies hetzelfde. En zelfs mijn vrouw (die liever de Y wilde ivm ruimte), vindt de 3 vele malen lekkerder rijden. De Y is veel bonkeriger/stuiteriger lijkt het wel (lastig te verwoorden). In elk geval vinden wij de 3 stukken comfortabeler rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:02

Damian

Insane Obtrusion

Dat is nou echt de plek waar ik het compleet logisch vind dat de auto het wat moeilijker heeft. Dat stuk is 1 grote bouwput en de wegen lopen daar constant anders t.o.v. je Navigatie / Google Maps. Je auto denkt op sommige stukken dat je op een afrit rijd, en dan gaat ie zich er mee bemoeien ja omdat je daar geen 100 zou moeten rijden.

Dus gewoon even logisch nadenken dat Tesla / Google Maps ook niet alles realtime kan weten, en er gewoon even rekening mee houden. Niet meteen bij Tesla gaan lopen huilen!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-06 21:17
Ik had gisteren overdag op een lang stuk dwars door het land dat mijn M3H max 120 km/u op snelweg aangaf, terwijl nergens in Nederand overdag 120 km/u gereden mag worden. Dit lijkt me heel makkelijk aan te passen door Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
dimocash schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:41:
[...]

Ik heb al meer dan een week de 2024.8.7 en ik heb ook een M3H
Welke variant, RWD of LR?

Ik heb een RWD en al ruim een maand geen updates meer. Auto hangt netjes aan WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Laatst online: 02-06 15:01
mjvdzwet schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:38:
[...]

Ik heb een RWD en al ruim een maand geen updates meer. Auto hangt netjes aan WiFi.
RWD
Geen Wifi, wel premium connectivity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
mjvdzwet schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:38:
[...]

LR hier, maar ook nog geen update.
Dus denk niet dat het specifiek aan een variant hangt, gewoon uitrol die wat rustiger verloopt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
dimocash schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:40:
[...]

RWD
Geen Wifi, wel premium connectivity.
Ik heb geen premium connectivity.
Dus RWD aan de WiFi, standard connectivity.
Geleverd in november 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-05 11:57
Damian schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:33:
[...]

Dat is nou echt de plek waar ik het compleet logisch vind dat de auto het wat moeilijker heeft. Dat stuk is 1 grote bouwput en de wegen lopen daar constant anders t.o.v. je Navigatie / Google Maps. Je auto denkt op sommige stukken dat je op een afrit rijd, en dan gaat ie zich er mee bemoeien ja omdat je daar geen 100 zou moeten rijden.

Dus gewoon even logisch nadenken dat Tesla / Google Maps ook niet alles realtime kan weten, en er gewoon even rekening mee houden. Niet meteen bij Tesla gaan lopen huilen!
Bij werkzaamheden is het idd logisch dat er iets fout kan gaan maar ik heb het ook op stukken snelweg die al jaren zo zijn. Bijvoorbeeld op de A7 richting Zaandam ter hoogte van afrit 3. Of A10 richting A8 ter hoogte van afrit 18. De situatie is al jaren hetzelfde maar de auto zal wel denken dat je op de afrit rijdt en remt opeens af. Inmiddels weet ik het en houd mijn voet op het gaspedaal maar het klopt natuurlijk niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 13:12

RoofTurkey

PredatorKalkoen

[...]

Heb dit ook gedaan, maar kwam tot een andere conclusie. Eerst de Y performance gereden en direct daarna een 3 RWD. Qua comfort was de 3 inderdaad beter, maar het rijden van de 'bonkerige' Y beviel mij juist wel. Plus het uiterlijk (love it or hate it) is wat specialer.

Wel kom ik van sportieve auto's af dus comfort is nog steeds een stuk beter dan mijn vorige auto en de performance is wel heerlijk snel (ook in de bochten, alhoewel het dan wel opvalt hoezeer je verhoogd zit :P ). Het blijft me ook verbazen hoeveel spullen erin passen en tegelijkertijd erger ik me wel iedere keer weer aan die rare hoedenplank |:( .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:28

bert pit

asdasd

SiErRa schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:47:
[...]

In de Westerscheldetunnel had de ID4 het altijd. Ook met een fietser op een fietspad naast de weg in een flauwe bocht naar links ging het mis. Dat zijn twee situaties die ik met mij Tesla niet heb.

Wel moet ik erbij zeggen dat dit met verouderde software was, 3 jaar geleden. Wat de huidige stand van zaken is weet ik niet. Ook waren de gevolgen tijdens het rijden minder ingrijpend. In de ID4 wordt het 'smooth' met een vriendelijk signaaltje afgehandeld (alsof je je riem niet aan hebt) en bij Tesla wordt direct ingegrepen met remmen, piepen en zit je direct op de top van je adrenaline.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
hantheman schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:30:
[...]
.
Eens! Ik had de ruimte van de Y ook wel kunnen gebruiken, maar na een aantal testritjes was het overduidelijk dat er aanzienlijke verbeteringen zijn op het gebied van vering en geluidsisolatie.

Grappig genoeg valt me de ruimte in de 3 gigantisch mee. De opening is dan wel niet zo groot maar er pas meer in dan in mijn e-Niro. Voor de wat grotere dingen hangen we er een aanhanger achter :)
Ik heb ook totaal geen klachten over de bagageruimte hoor. Vandaar dat dat ook geen overweging is hier. Opening is inderdaad niet groot, maar ik heb een dusdanig grote fiets dat die met een grote opening ook niet zou passen (dat zou de overweging zijn hier). Ik kreeg het ding al niet in een Octavia station zonder het ding te reduceren tot lego-set. Daarom komt er dus wel een trekhaak op (heb ik nu ook). Simpel fietsendragertje en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:28

bert pit

asdasd

The__Virus schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:42:
[...]

Ben benieuwd of de ranger dit kan doen of dat je langs moet, kun je het laten weten?

[...]

Ook benieuwd naar, vooral of het ook effect heeft. Hier al meer dan een jaar een parallelweg met een 30 bord wat de auto vervolgens keurig de volgende kilometers wil volhouden. Maar kennelijk is Tesla ook slecht op de hoogte van de Nederlandse situatie: snelheidsbeperkingen vóór een kruispunt houdt ie keurig vast voor het weggedeelte erna... }:O
Als ik vanuit mijn werk parkeerplaats de weg opdraai (50km/h weg) ziet Tesla in de draai een 30km/h bord voor de wijk aan de overkant staan. Je raadt het al, snelheid wordt overgenomen op de 50 km weg.

[ Voor 5% gewijzigd door bert pit op 08-04-2024 12:05 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohanB schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:42:
[...]

En dat gebeurt natuurlijk alleen bij Tesla, alle andere merken zijn perfect. :o

In elk geval, je kan dat piepje met letterlijk 1 tik op het scherm uit zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 10:30
Snelheidswaarschuwing staat bij mij op scherm, ik heb nog nooit een piep gehoord. Ik heb hem wel op Tacc staan.

[ Voor 15% gewijzigd door tspawn op 08-04-2024 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
tspawn schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:28:
Snelheidswaarschuwing staat bij mij op scherm, ik heb nog nooit een piep gehoord. Ik heb hem wel op Tacc staan.
dat is bij nieuw geleverde auto's. Verplicht vanuit de EU

Op mijn M3 uit 2019 zit die hele kermis ook nog niet. Zelfs die speaker met geluid bij lage snelheden heb ik gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 10:30
anti elppa schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:39:
[...]

dat is bij nieuw geleverde auto's. Verplicht vanuit de EU

Op mijn M3 uit 2019 zit die hele kermis ook nog niet. Zelfs die speaker met geluid bij lage snelheden heb ik gelukkig niet.
Model Y 28 maart geleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 18:53

DarkSide

theres no place like ::1

volgens mij is de model y nog een "oud" model
Als de refresh er aan komt dat is dat een nieuw model en moet het voldoen aan de nieuwe regels.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
DarkSide schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:21:
volgens mij is de model y nog een "oud" model
Als de refresh er aan komt dat is dat een nieuw model en moet het voldoen aan de nieuwe regels.
dit inderdaad

Pagina: 1 ... 303 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: