hantheman schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:16:
[...]
Ik herken het ook wel, toevallig kreeg ik deze week een enquete van tesla en heb daar aangegeven dat de auto goed bevalt op veel punten behalve autopilot.
Mede om die reden ben ik ook erg benieuwd naar de toekomstige updates want het is wel iets wat ota zou kunnen worden opgelost.
Is het gek dat ik nogsteeds geen update heb gehad op mijn m3hl? Ik zit nog op 2024.2.7
Mja, dit is gewoon een functie wat ik 90% van de tijd gebruik en dat moet gewoon normaal functioneren en betrouwbaar moet zijn, de overige kan ik nog wel omheen werken. Ze schrokken blijkbaar bij Tesla...raar, want ik ben zeker niet de enige die dit meld.
ik heb ook deze versie, heb in het weekend aan Tesla gevraagd gezien alle problemen die ik met de auto heb, niet enkel autopilot gerelateerd of ze de nieuwe update naar mijn auto willen pushen.
anti elppa schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:21:
[...]
Tja voor mij doen de zaken zoals parkeersensors, geen stalks, brakke ruitenwissers, waarschijnlijk kiezen voor een ID 7 tourer als volgende lease auto (eind september). Ik heb dit weekend een proefrit. Vind het erg jammer dat super basic dingen gewoon niet gefixed worden bij tesla. En dat sommige zaken die prima waren (parkeer sensoren, stalks) gewoon in 1 handomdraai naar de klote geholpen worden. Hadden ze die laatste genoemde dingen gelaten zoals ze waren, had ik niet eens naar een ander merk/ model gaan kijken, en had ik blind zo weer voor de nieuwe M3 gegaan.
Wel is er een kans dat ik de oude M3 die ik nu heb van de lease maatschappij over koop bij een beetje normale prijs. Dan ga ik die prive rijden en heb ik geen bijtelling meer. Scheelt me bakken met geld over 5 jaar.
Mja ik zat met hetzelfde eigenlijk, en dingen als geen stalks, daar kan ik omheen werken / aan wennen maar een systeem dat niet betrouwbaar is tijdens het rijden, daar kan ik niet aan wennen. Zelf wilde ik eigenlijk een BMW i4 maar om een vergelijkbare auto te hebben kwam ik gewoon 30K duurder uit dan een tesla model 3, en dat verschil vond ik i.c.m. bijtelling wel erg gortig worden... Was het verschil een heel stuk kleiner geweest, dan had ik wss een andere keuze gemaakt.
Dat iets als ruitenwisser niet naar behoren functioneert, dat is bizar.
Ik snap niet waarom ze sensoren weghalen voordat ze een systeem hebben dat werkt, uiteraard heeft het met kosten te maken maar het maakt het er allemaal niet veiliger op en een hoop frustraties bij de bestuurder en mede weggebruikers.
Xrypta schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:30:
[...]
Probeer dit niet als een aanval te ervaren (soms is in tekst een nuance lastig aan te brengen), maar als ik je punten lees kan ik het niet helpen dat ik mij afvraag; Hoe ben je überhaupt op een Tesla gekomen?
Dergelijke punten zijn breed bekend, of hadden met uitgebreide proefrit ervaren kunnen worden.
Nee hoor, kan wel wat hebben

uhm naja in de half uur test rit die ik gehad heb reed het prima, niet echt hele rare dingen meegemaakt, zaken als ruitenwisser e.d. dat wist ik... maar dat het zo extreem was met functies rondom AutoPilot etc dat heb ik zelf tijdens de rit niet gemerkt en wat ik van andere hoorde is dat het af en toe voor komt... praktijk blijkt helaas anders te zijn.
Daarnaast is het ook een kosten ding geweest, zoals ik hierboven al zei een vergelijkbare i4 in performance en uitrusting ben je +/- 30K meer kwijt.
Daarnaast moest er op kort termijn een nieuwe auto komen.
Maar goed dan nog, dat mag nog geen reden zijn om zoals het nu werkt maar te accepteren.
Dat het systeem meldingen geeft bij te hard rijden, prima maar geef dan niet regelmatig een verkeerd bord
[
Voor 21% gewijzigd door
Phorcys op 08-04-2024 08:46
]