Zien jullie al veranderingen in de tweedehands markt voor de model 3 2019 auto's die nu vrijkomen uit de lease? Ik zie wel steeds meer occasion private lease aangeboden worden maar nog geen verandering in de prijs...
Hier ook, 1500 km en blauw M3-2024.koekjeh schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:05:
[...]
Hier ook al een na nog geen 1.000 kmAls het weer morgen stabiel blijf ga ik een tesla protect film (ppf) aanbregen om te kijken of dat helpt voor de moterkap. Ben ook benieuwd wat Tesla zegt.
Bij de LM gemeld, komen ze terug of ik een schadeformulier wil invullen. Beetje overdreven, niet
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Vraagje:
Zijn er hier mensen die hun Tesla hebben laten uitlijnen (anders dan bij tesla zelf?) En zo ja, werden in dat geval ook de rijhulpsystemen opnieuw gekalibreerd?
Net een beetje een vervelende ervaring met Tesla Purmerend achter m'n kiezen. (Komen al niet heel goed uit de verf bij Google reviews) maar dit maakte het allemaal waar. Had een afspraak voor a.s. maandag. Kosten worden zojuist opeens (niet gelogen) 5x zo hoog. Leenauto is niet mogelijk. En geen enkele compensatie mogelijk. Zit ook nog een terugroepactie bij (kabelboom naar de achterklep) Maar goed. Die vind ik niet heel spannend.
Zit meer over het kunnen laten uitlijnen in. Heb net nieuwe velgen met nieuwe banden. Leek mij verstandig dit te laten uitvoeren. Maar Euromaster begint er niet aan. (Hebben alleen een controle uitgevoerd).
Misschien hebben jullie ervaringen / adviezen welke je met me wil delen?
Zijn er hier mensen die hun Tesla hebben laten uitlijnen (anders dan bij tesla zelf?) En zo ja, werden in dat geval ook de rijhulpsystemen opnieuw gekalibreerd?
Net een beetje een vervelende ervaring met Tesla Purmerend achter m'n kiezen. (Komen al niet heel goed uit de verf bij Google reviews) maar dit maakte het allemaal waar. Had een afspraak voor a.s. maandag. Kosten worden zojuist opeens (niet gelogen) 5x zo hoog. Leenauto is niet mogelijk. En geen enkele compensatie mogelijk. Zit ook nog een terugroepactie bij (kabelboom naar de achterklep) Maar goed. Die vind ik niet heel spannend.
Zit meer over het kunnen laten uitlijnen in. Heb net nieuwe velgen met nieuwe banden. Leek mij verstandig dit te laten uitvoeren. Maar Euromaster begint er niet aan. (Hebben alleen een controle uitgevoerd).
Misschien hebben jullie ervaringen / adviezen welke je met me wil delen?
Tesla model 3 2019 Long Range
toch wel bijzonder ook. Ik weet dat dat bij de eerste batch 1e helft 2019 ook een issue was. Maar die van mij is een witte van 2e helft 2019 en heb er nu 110k km mee gereden en amper steenslag. Die lak is gewoon erg goed. Zelfs beter dan alle VAG auto's die ik hiervoor gehad heb.Sebazzz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:31:
[...]
Hier ook, 1500 km en blauw M3-2024.
Bij de LM gemeld, komen ze terug of ik een schadeformulier wil invullen. Beetje overdreven, niet
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Nieuwe velgen en banden lijken me geen reden voor uitlijning als er aan de ophanging verder niets is gewijzigd.DrDeJe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:39:
Heb net nieuwe velgen met nieuwe banden. Leek mij verstandig dit te laten uitvoeren. Maar Euromaster begint er niet aan. (Hebben alleen een controle uitgevoerd).
Maar belangrijker nog: wat was het resultaat van die controle bij Euromaster?
Punctuality is the politeness of kings
Klopt die ervaring heb ik ook, mijn vorige model 3 was van 2022 (witte) en had toen ik hem verkocht met 20000 km vrijwel geen steenslag. De ultra red highland die ik nu 2 maanden heb (met slechts 3000) km heeft al veel meer steenslag dan mijn vorige met 20000 kmanti elppa schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:39:
[...]
toch wel bijzonder ook. Ik weet dat dat bij de eerste batch 1e helft 2019 ook een issue was. Maar die van mij is een witte van 2e helft 2019 en heb er nu 110k km mee gereden en amper steenslag. Die lak is gewoon erg goed. Zelfs beter dan alle VAG auto's die ik hiervoor gehad heb.
Mijn inziens is de lak knoerhard en/of deze hecht zeer slecht.
Ik heb dit vroeger ook eens gehad bij een rode Opel Astra-k uit 2015. Na half jaar vol met steenslag..
Opel deed niets, kwamen nog niet eens kijken omdat het geen garantie was.
De dealer heeft toen voor mij de motorkap gratis gespoten. Probleem opgelost
[ Voor 18% gewijzigd door pegasuspiet op 05-04-2024 15:56 ]
Ik blijf me verbazen over de slechte ervaringen met de SeC's overal. In Rotterdam ben ik al een paar keer supernetjes geholpen: aardige gasten inclusief een altijd benaderbare bedrijfsleider die de tijd neemt om dingen uit te leggen, goede koffie en bovenal elke keer snel en volgens verwachting geholpen, zowel voor onderhouds- als garantiezaken.
[ Voor 6% gewijzigd door BigSmurf op 05-04-2024 15:47 ]
Voor lijkt volgens het rapport goed te staan.dreamscape schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:42:
[...]
Nieuwe velgen en banden lijken me geen reden voor uitlijning als er aan de ophanging verder niets is gewijzigd.
Maar belangrijker nog: wat was het resultaat van die controle bij Euromaster?
Achter staat links wat naar buiten en rechts wat naar binnen.
Maar ik weet niet óf de getallen "erg" zijn. Of dat het wel mee valt.
Ik zal eens kijken of ik het hier kan plaatsen. Misschien kan iemand er iets over beweren. Dank alvast.
:strip_exif()/f/image/Ww99cwH13HkEhIgxguc2wLDi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door DrDeJe op 05-04-2024 15:57 ]
Tesla model 3 2019 Long Range
Wellicht de gemeten waarden eens vergelijken met de specs die online staan? Dan zie je vanzelf of het meevalt of niet.DrDeJe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:51:
[...]
Voor lijkt volgens het rapport goed te staan.
Achter staat links wat naar buiten en rechts wat naar binnen.
Maar ik weet niet óf de getallen "erg" zijn. Of dat het wel mee valt.
Ik zal eens kijken of ik het hier kan plaatsen. Misschien kan iemand er iets over beweren. Dank alvast.
Zie Wheel Alignment.
Punctuality is the politeness of kings
Klik even op 'aanvullende voertuiginformatie'.sfinx schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:07:
Vanmiddag proefrit gemaakt in 2019 Model 3 LR. Het 'Software' scherm geeft niks aan over Autopilot of Standaard of Premium connectiviteit. Wat ik zo lees is Autopilot standaard vanaf 2019. Is er dan iets met de mobiele verbinding waardoor dit niet getoond wordt?
[Afbeelding]
Misschien overheen gelezen, maar weet iemand hoe ik de gratis 150km aan snelladen kan inzetten? Heb al een aantal keer gebruikt gemaakt van snelladen maar elke keer betaalt.
Zijn ze al toegewezen?srisa schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:36:
Misschien overheen gelezen, maar weet iemand hoe ik de gratis 150km aan snelladen kan inzetten? Heb al een aantal keer gebruikt gemaakt van snelladen maar elke keer betaalt.
Bij mij duurde het 10 dagen voordat ik ze in de Tesla app zag bij tegoeden.
Ik zie dit:mjvdzwet schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:42:
[...]
Zijn ze al toegewezen?
Bij mij duurde het 10 dagen voordat ik ze in de Tesla app zag bij tegoeden.
:strip_exif()/f/image/Q544DvpTAKgn1uKJnhZQIQB4.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan zouden die automatisch verrekend moeten worden bij de eerstvolgende supercharge sessie.
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Net bij de wasstraat geweest, maar softwarematig ging het niet helemaal goed. 
Bij het begin van de wasstraat krijg ik de auto niet in neutraal zonder eerst naar park te schakelen. Wat echter nog vervelender was ná de wasstraat is dat ik de auto niet meer in drive of reverse kreeg omdat ik zogenaamd mijn gaspedaal ingedrukt zou hebben.
Met nog een auto achter mij die eraan kwam ben ik op pure intertie van de rolbank van de wasstraat langs de stofzuigerboxen gerold om een parkeerplek te vinden, en daar naar park geschakeld waarna ik weer naar drive kon schakelen

Bij het begin van de wasstraat krijg ik de auto niet in neutraal zonder eerst naar park te schakelen. Wat echter nog vervelender was ná de wasstraat is dat ik de auto niet meer in drive of reverse kreeg omdat ik zogenaamd mijn gaspedaal ingedrukt zou hebben.
Met nog een auto achter mij die eraan kwam ben ik op pure intertie van de rolbank van de wasstraat langs de stofzuigerboxen gerold om een parkeerplek te vinden, en daar naar park geschakeld waarna ik weer naar drive kon schakelen

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dat gebeurde mij ook. De truc is om je "versnellingspook" omhoog te duwen zonder door de eerste weerstand heen te drukken. Dan schakelt ie in N.Sebazzz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:06:
Ik heb geen pook, ik heb een touchscreen of anders hoogstens een paar verlichte letters in het dakNeyluzz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:09:
[...]
Dat gebeurde mij ook. De truc is om je "versnellingspook" omhoog te duwen zonder door de eerste weerstand heen te drukken. Dan schakelt ie in N.
Heb je wel de wasstraatmodus geactiveerd, dat werkt top bij mij.Sebazzz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:10:
[...]
Ik heb geen pook, ik heb een touchscreen of anders hoogstens een paar verlichte letters in het dak
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Ik denk dat je ook aan het einde eerst op park had moeten drukken en dan op drive, maar met een auto achter je ga je dat ook niet ff rustig uit zitten testenSebazzz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:06:
Ik heb ze ook nog. Hoe werkt dat? 150km? Hoe meten ze dat? Ligt er maar net aan hoe zuinig je rijdt natuurlijk. Je zou toch gewoon een x aantal kilowatts gratis moeten krijgen?srisa schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:36:
Ja, dat heb ik als eerste gedaan maar daar schakelt ie niet van naar neutraal.Davidas schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:16:
[...]
Heb je wel de wasstraatmodus geactiveerd, dat werkt top bij mij.
En als je na de wasstraat die modus uitschakelt laat ie niet de spiegels uitklappen, ook niet zo handig.
Er is een 'free roll' optie in de wasstraat modus.Sebazzz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:30:
[...]
Ja, dat heb ik als eerste gedaan maar daar schakelt ie niet van naar neutraal.
En als je na de wasstraat die modus uitschakelt laat ie niet de spiegels uitklappen, ook niet zo handig.
Het zijn een aantal kilowatts, die naar een gemiddeld Tesla rijders verbruik naar kilometers zijn vertaald.Allewijn schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:19:
[...]
Ik heb ze ook nog. Hoe werkt dat? 150km? Hoe meten ze dat? Ligt er maar net aan hoe zuinig je rijdt natuurlijk. Je zou toch gewoon een x aantal kilowatts gratis moeten krijgen?
kilowatt-uren om juister te zijn (ttz, geen kilowatts, teneinde de fysica niet de arm om te wringen)...mjvdzwet schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:36:
[...]
Het zijn een aantal kilowatts, die naar een gemiddeld Tesla rijders verbruik naar kilometers zijn vertaald.
Neen, alle correcties terzijde: ik had dit ooit uitgerekend, en meen mij te herinneren dat Tesla 4 km rekende per kWh, dus 250 Wh per km. Dus eigenlijk rijd je in de meeste gevallen verder met de geladen energie dan hetgeen Tesla aanrekent...
Model 3 LR (model 2023)
Is dat makkelijk aan te brengen? Linkje?anti elppa schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:51:
[...]
ja ik heb dat bij mijn model 3 van eind 2019 gedaan na een paar maanden. Best goed te merken. Maar zeker niet op niveau van een highland
Je kunt bij service wasstraat modus aanzetten. Dan druk je je rem in en kan je op de knop 'N' drukken. Dan weer rem indrukken en je stalk naar D om te rijden.Sebazzz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:06:
Voor auto's zonder stalk hoe je normaal naar de D gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 05-04-2024 19:43 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
ja stelde niets voor. Geen idee meer waar ik dat toen besteld had. Is vast prima te vinden met google
Highlands hebben geen stalkOekol schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:57:
[...]
Je kunt bij service wasstraat modus aanzetten. Dan druk je je rem in en kan je op de knop 'N' drukken. Dan weer rem indrukken en je stalk naar D om te rijden.
Het eerste gedeelte ging al niet goed. Dat is via service menu en dan knop op scherm. Als je daarna de knop opnieuw drukt gewoon hoe je normaal naar de D gaat.Smobbo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:23:
[...]
Highlands hebben geen stalk. Ik denk dus dat daar het probleem zit. Ik gok (echt gok) dat je eerst naar P en dan naar D moet.
Die stalk maakt echt weinig uit. Lees het als: hoe je normaal naar de D gaat. In de N zetten via service menu wasstraat stand is hetzelfde.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik heb een oude model 3, en die wasstraat modus vind ik maar bagger en gekloot. Bestond in het begin ook niet. Dus dan leer je jezelf aan gewoon zelf de spiegels in te klappen en ruitenwissers uit in het menu, vanuit d stok klein beetje omhoog tot je N ziet verschijnen en klaar. bij uit rijden terwijl je nog op de band staat rem klein tikkie aanraken en naar beneden trekken in D.Oekol schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:43:
[...]
Het eerste gedeelte ging al niet goed. Dat is via service menu en dan knop op scherm. Als je daarna de knop opnieuw drukt gewoon hoe je normaal naar de D gaat.
Die stalk maakt echt weinig uit. Lees het als: hoe je normaal naar de D gaat. In de N zetten via service menu wasstraat stand is hetzelfde.
Fijn dat ik niet de enige ben met geklooi in de wasstraat
M3 2024. Wasstraatmodus aangezet (voor de verandering de handleiding eens gelezen), maar in deze modus gaat de auto niet automatisch in z'n neutraal. Zoals even eerder wordt gezegd moet je nog met een knop bevestigen dat je wilt "rollen". Achteraf stond dit wel in de handleiding, maar onhandig verwoord.
Uiteindelijk met de bediening naast de spiegel wel de neutraal in kunnen schakelen, maar bij afrijden kreeg ik de auto met geen mogelijkheid meer in drive terwijl de volgende auto strak achter me aan kwam. Ik kreeg het op het scherm gewoon niet voor elkaar. Door een wat hoog stressniveau
weet ik niet meer hoe ik het voor elkaar kreeg, volgens mij weer met de bediening bij de spiegel.
Volgende keer wasstraat vraag ik of ze een halve auto ruimte achter me willen laten...
M3 2024. Wasstraatmodus aangezet (voor de verandering de handleiding eens gelezen), maar in deze modus gaat de auto niet automatisch in z'n neutraal. Zoals even eerder wordt gezegd moet je nog met een knop bevestigen dat je wilt "rollen". Achteraf stond dit wel in de handleiding, maar onhandig verwoord.
Uiteindelijk met de bediening naast de spiegel wel de neutraal in kunnen schakelen, maar bij afrijden kreeg ik de auto met geen mogelijkheid meer in drive terwijl de volgende auto strak achter me aan kwam. Ik kreeg het op het scherm gewoon niet voor elkaar. Door een wat hoog stressniveau
Volgende keer wasstraat vraag ik of ze een halve auto ruimte achter me willen laten...
Heb niet alle berichten van vandaag gelezen, dus mogelijk al langsgekomen, maar gehinte aanvullende specs voor Model 3 Ludicrous incl. luchtvering:
Additional Model 3 Ludicrous specs were found in the EU Homologation Report:
— Nic Cruz Patane (@niccruzpatane) 5 april 2024
• Maximum Speed of 162mph (261kph)
• WLTP Range of 528km (304mi EPA adjusted)
• Motors:
◦Front: 3D3A 158kW (211kW Limit) / 240Nm. Peak power at 90kph.
◦Rear: 4D2A 303kW (318kW Limit) /… pic.twitter.com/3rAK3u2WMl
Additional Model 3 Ludicrous specs were found in the EU Homologation Report:
• Maximum Speed of 162mph (261kph)
• WLTP Range of 528km (304mi EPA adjusted)
• Motors:
◦Front: 3D3A 158kW (211kW Limit) / 240Nm. Peak power at 90kph.
◦Rear: 4D2A 303kW (318kW Limit) / 448Nm. Peak Power at 110kph.
• Battery:
◦ LG 5L 79kWh NMC with a Power limit 415kW. (Shanghai)
◦ E3 2170L Panasonic Battery Pack (Fremont)
• TWO wheel options and specs confirmed:
◦ 1. 20” Staggered 235/275 tires, 20x9 & 20x10 wheels. (Pirelli P-ZERO 4)
◦2. 19” Staggered 235/265 tires, 19x8.5 & 19x10 wheels. (TRACK PACK?👀)
• Curb weight of 4,087 lbs.
Here are some extras found in the EPC source code:
• Active Suspension is confirmed
• Fast charging up to 312 KW w/bushbar
• Ventilated Sport Bucket Seats
Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen
Dat werkte dus niet, totdat ik lang de N ingedrukt hield.Oekol schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:57:
[...]
Je kunt bij service wasstraat modus aanzetten. Dan druk je je rem in en kan je op de knop 'N' drukken.
Dit dus, exact!chielmi schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:29:
Fijn dat ik niet de enige ben met geklooi in de wasstraat![]()
bij afrijden kreeg ik de auto met geen mogelijkheid meer in drive terwijl de volgende auto strak achter me aan kwam. Ik kreeg het op het scherm gewoon niet voor elkaar. Door een wat hoog stressniveauweet ik niet meer hoe ik het voor elkaar kreeg, volgens mij weer met de bediening bij de spiegel.
Die autopark die deze week gemerged zou worden naar 2024.8.X kunnen we zeker naar fluiten?
Geloof dat niemand autopark heeft nu binnen europa?
Geloof dat niemand autopark heeft nu binnen europa?
Klopt, er ligt nu een bocht in, en de navigatie denkt telkens dat je daar onder op de 50km weg rijdt. Dat is al anderhalf jaar aan kaart-updates hetzelfde, en levensgevaarlijk. Sommige dingen zijn redelijk moeilijk te snappen bij Tesla.dimocash schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:08:
[...]
Dat op de A9 bij Amstelveen is mij ook bekend. Enorm vervelend is dat!
Denk dat het komt doordat de weg iets verlegd is en daar dus geen snelweg was.
In vermogen gelimiteerd door de accu output met 415 kW? Dus 565pk? Dat is maar weinig meer dan de 534pk van de huidige Model 3 Performance. Als het klopt natuurlijk. Overigens is piekvermogen niet alleen van belang. Wellicht levert de nieuwe het vermogen over een grotere bandbreedte waardoor ie alsnog een stuk sneller kan zijn.Taro schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:30:
Heb niet alle berichten van vandaag gelezen, dus mogelijk al langsgekomen, maar gehinte aanvullende specs voor Model 3 Ludicrous incl. luchtvering:
[Twitter]
[...]
Ben vooral benieuwd naar de luchtvering en of er een track pack komt met serieuze remmen. Dat kan echt onderscheid maken van de huidige model 3 performance.
GekkeRipper schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:14:
[...]
In vermogen gelimiteerd door de accu output met 415 kW? Dus 565pk? Dat is maar weinig meer dan de 534pk van de huidige Model 3 Performance. Als het klopt natuurlijk. Overigens is piekvermogen niet alleen van belang. Wellicht levert de nieuwe het vermogen over een grotere bandbreedte waardoor ie alsnog een stuk sneller kan zijn.
Ben vooral benieuwd naar de luchtvering en of er een track pack komt met serieuze remmen. Dat kan echt onderscheid maken van de huidige model 3 performance.
Wij kunnen hier opeens thuis niet meer met de app op iOS een bestemming invoeren. Hebben de auto pas paar maanden dus twijfelen ook aan onszelf of we wat verkeerd doen, is er iets veranderd in de app wat betreft invoeren bestemming en versturen naar de auto?
Als ik nu op “location” tik zie ik alleen waar de auto staat. Gebeurt niets als ik op het adres klik en er staat ook nergens een invoer veld. Het stond toch eerst echt daar of ben ik nou gek?
Als ik nu op “location” tik zie ik alleen waar de auto staat. Gebeurt niets als ik op het adres klik en er staat ook nergens een invoer veld. Het stond toch eerst echt daar of ben ik nou gek?
ook niet als je op het "kompas" pijltje drukt ?.Johnny schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:28:
Wij kunnen hier opeens thuis niet meer met de app op iOS een bestemming invoeren. Hebben de auto pas paar maanden dus twijfelen ook aan onszelf of we wat verkeerd doen, is er iets veranderd in de app wat betreft invoeren bestemming en versturen naar de auto?
Ik twijfelde ook aan mijzelf. Vorige week kon dit echter nog wel. Nu lijkt heel de optie “naar tesla sturen”, verdwenen te zijn..Johnny schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:28:
Vanavond voor het eerst met de ‘matrix’ verlichting gereden.. toch op een lange weg seinde een tegenligger naar mij. Denk dat hij wel een kilometer ver bij mij vandaan was.
Ik kon ook zien dat de verlichting op dat moment niet veranderd.. meer mensen hetzelfde gehad?
Ik kon ook zien dat de verlichting op dat moment niet veranderd.. meer mensen hetzelfde gehad?
Als ik op dat pijltje tik centreert hij de kaart op de auto. Bv als je heel ergens anders heen scrollt op de kaart kun je dan de auto weer vinden. Er is ook een knopje met een pijltje dat naar rechts wijst. Daarmee opent hij de Apple maps app met directions naar de auto vanaf je eigen locatie. Nog een wereldbol om satelliet beelden aan uit te zetten en een charge knop om de superchargers te zien. That’s it.tspawn schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:48:
[...]
ook niet als je op het "kompas" pijltje drukt ?
Begin van deze avond was dat bij mij ook.RemySoeters schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:02:
[...]
Ik twijfelde ook aan mijzelf. Vorige week kon dit echter nog wel. Nu lijkt heel de optie “naar tesla sturen”, verdwenen te zijn.
De app afsluiten en herstarten. Daarna werkt het weer.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Ik had een paar keer dat mijn laadklep open ging met afspoelen. Dus ik gebruik nu maar de wasstraatmodus om dit te voorkomen.anti elppa schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:00:
[...]
Ik heb een oude model 3, en die wasstraat modus vind ik maar bagger en gekloot. Bestond in het begin ook niet. Dus dan leer je jezelf aan gewoon zelf de spiegels in te klappen en ruitenwissers uit in het menu, vanuit d stok klein beetje omhoog tot je N ziet verschijnen en klaar. bij uit rijden terwijl je nog op de band staat rem klein tikkie aanraken en naar beneden trekken in D.
Als hij een kilometer verder bij jou vandaan was dan zal het verblinden wel meevallen. En ook begrijpelijk dat verlichting zich niet aanpast.038Robijno schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:20:
Vanavond voor het eerst met de ‘matrix’ verlichting gereden.. toch op een lange weg seinde een tegenligger naar mij. Denk dat hij wel een kilometer ver bij mij vandaan was.
Paar keer gedaan (swype omhoog) maar geen effect hier.RaRo74 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:41:
[...]
Begin van deze avond was dat bij mij ook.
De app afsluiten en herstarten. Daarna werkt het weer.
.Johnny schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:33:
[...]
Paar keer gedaan (swype omhoog) maar geen effect hier.
:strip_exif()/f/image/Vn2w4TNIna2ez2UqaBwQ5owf.jpg?f=fotoalbum_large)
Je ziet niet dit ?
.Johnny schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 00:04:
[...]
Jawel, maar geen van die 4 knoppen opent iets van een bestemming-invoer. En ik kan me ook niet herinneren dat je daarvoor eerst op zo’n knop moest drukken. Stond toch gewoon onderin beeld? Kan jij nog wel ergens een bestemming invullen en navigatie naar de auto sturen?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/yCBqxCe8FFU9uwSV2nmN6jcq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door tspawn op 06-04-2024 00:25 ]
Ja dat zwarte vak met navigatie is dus weg bij mij, en bij mijn vrouw ook. Is dit iets dat je misschien in de auto kunt configureren en we per ongeluk hebben aangepast? Wel toevallig anders dat we het beiden hebben voor dezelfde auto.
Heb je wel premium connectivity? Misschien heb je daarvoor wel een internet verbinding voor nodig?.Johnny schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 00:31:
Ja dat zwarte vak met navigatie is dus weg bij mij, en bij mijn vrouw ook. Is dit iets dat je misschien in de auto kunt configureren en we per ongeluk hebben aangepast? Wel toevallig anders dat we het beiden hebben voor dezelfde auto.
Yes, ook gedaan:DaCoTa schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:18:
[...]
Klik even op 'aanvullende voertuiginformatie'.
:strip_exif()/f/image/OqFMjsY1rHUNI06oVBWaNlNF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door sfinx op 06-04-2024 07:23 ]
Ja, dit lijkt mij ook de fout van die tegenligger. Die zal wel om niets hebben lopen zeuren en een geintje met je hebben uitgehaald. Goed dat de auto daar niet op reageertIngmar7 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:09:
[...]
Als hij een kilometer verder bij jou vandaan was dan zal het verblinden wel meevallen. En ook begrijpelijk dat verlichting zich niet aanpast.
[ Voor 4% gewijzigd door JohanB op 06-04-2024 06:50 ]
Stuurde je op dat moment handmatig? Ik reed er gisteren ook voor het eerst mee en het leek alleen te werken met Autosteer aan en dat de auto zelf het grootlicht inschakelde.038Robijno schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:20:
Op de stukken waar ik Autosteer wel kon gebruiken deed de verlichting het prima. Ik had het alleen ook graag gedurende de rest van de tijd gebruikt. Misschien moet ik daar nog iets voor aanzetten.
Ik kon op dat moment echter niet gaan zoeken op het scherm, want ik reed op dat.moment over nogal bochtige bergwegen. Waar ik dus juist heel graag de AHB had gebruikt zover Autosteer.
Misschien niet helemaal wat je als oplossing verwacht, maar ik doe dit altijd ‘gewoon’ vanuit Google maps..Johnny schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 00:31:
Dat navigeren via de tesla app is later pas gekomen, dus nooit aangewend.
In Google maps (of Apple maps of een website met adresgegevens) kan je gewoon op delen drukken en dan de tesla app kiezen. Dan wordt de bestemming direct richting je auto gestuurd
Nee, al een maand niet meer, en het werkte nog wel. Staat ook niet op de lijst met features die exclusief zijn voor PC?Bakkerty schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 04:44:
[...]
Heb je wel premium connectivity? Misschien heb je daarvoor wel een internet verbinding voor nodig?
als je je deuren op slot laat zou dat niet moeten kunnen gebeuren. Ik ga al 5 jaar door de wasstraat en nog nooit gehad dat die open ging.Dutchlimits schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:54:
[...]
Ik had een paar keer dat mijn laadklep open ging met afspoelen. Dus ik gebruik nu maar de wasstraatmodus om dit te voorkomen.
Waar je wel op moet letten is dat je in je stoel blijft zitten en niet ff iets van de achterbank probeert te pakken, of vast de binnen kant schoon probeert te maken......dan gaat hij direct in parking als de auto merkt dat er niemand meer op de stoel zit

Haha.. yep hier ook een keer gebeurd. Dan blijft de auto stil staan terwijl de wasstraat denkt dat je auto voort gaat. Gelijk het hele programma ontregeld en zelf maar zachtjes uit/door de wasstraat gereden. Uitgelegd en een nieuw rondje mogen maken gelukkig… 🤓anti elppa schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:57:
[...]
als je je deuren op slot laat zou dat niet moeten kunnen gebeuren. Ik ga al 5 jaar door de wasstraat en nog nooit gehad dat die open ging.
Waar je wel op moet letten is dat je in je stoel blijft zitten en niet ff iets van de achterbank probeert te pakken, of vast de binnen kant schoon probeert te maken......dan gaat hij direct in parking als de auto merkt dat er niemand meer op de stoel zitDit heb ik dus 2x gehad in het begin
"dit is heel slecht voor uw banden meneer "anti elppa schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:57:
[...]
dan gaat hij direct in parking als de auto merkt dat er niemand meer op de stoel zitDit heb ik dus 2x gehad in het begin
Druk op je auto icoon linksonderin. Klik vervolgens rechts naast de tekst Auto de koplamp met een A erin aan.bilgy_no1 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 06:55:
[...]
Ik had het alleen ook graag gedurende de rest van de tijd gebruikt. Misschien moet ik daar nog iets voor aanzetten.
Hallo,
Ik ben van plan om een trekhaak op mijn model 3 highland te plaatsen via tesla achteraf. Komen ze volgens mij voor je deur doen. Iemand ervaring mee al? Is de trekhaak standaard afneembaar.
Ik ben van plan om een trekhaak op mijn model 3 highland te plaatsen via tesla achteraf. Komen ze volgens mij voor je deur doen. Iemand ervaring mee al? Is de trekhaak standaard afneembaar.
Ik had helaas ook hetzelfde, het zijn de dingen die je pas merkt nadat je er iets langer in heb kunnen rijden. Subsidie kan je overzetten naar een andere auto (als deze nieuwe auto uiteraard ook voldoet aan de eisen om subsidie te krijgen). Heb je deze auto al 14 dagen? Anders zou je eventueel gebruik kunnen maken van de herroepingsrecht.Dutchlimits schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:38:
[...]
Voor mij eigenlijk 100% hetzelfde. Juist waar ik had verwacht dat Tesla in zou blinken als nieuw Tesla rijder (autopilot) doet de auto niet en waar ik dit niet in had verwacht doet die weer wel (afwerking/comfort/stilte)
Ik ben wel serieus aan het overwegen om de auto niet heel lang te gaan rijden ivm de gebreken. Maar gezien de subsidie is dat dan weer lastig en particuliere verkoop is nu ook ongunstig door de subidieregeling, dus ik zit er voor nu maar aan vast.
Heb ik spijt van de aankoop, ja en nee. Ik ben wel teleurgesteld in de auto. Er zitten op dit moment te veel irritaties in wat een ergernis is op den duur.
Nogmaals, dit had ik gisteren aan het begin van de avond ook en de navigatiebalk kwam uiteindelijk weer terug..Johnny schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 00:31:
Dit kun je inderdaad niet in de auto configureren.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
De trekhaak is inderdaad standaard afneembaar.frakeg schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:51:
Hallo,
Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen
Bij mij werkt het ook prima zonder autosteer.bilgy_no1 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 06:55:
[...]
Stuurde je op dat moment handmatig? Ik reed er gisteren ook voor het eerst mee en het leek alleen te werken met Autosteer aan en dat de auto zelf het grootlicht inschakelde.
Op de stukken waar ik Autosteer wel kon gebruiken deed de verlichting het prima. Ik had het alleen ook graag gedurende de rest van de tijd gebruikt. Misschien moet ik daar nog iets voor aanzetten.
Ik kon op dat moment echter niet gaan zoeken op het scherm, want ik reed op dat.moment over nogal bochtige bergwegen. Waar ik dus juist heel graag de AHB had gebruikt zover Autosteer.
Ik wacht al sinds november op installatie van trekhaak op mijn M3H, maar is nog steeds niet verkrijgbaar via Tesla. Je zult nog even geduld moeten hebben. Wel verkrijgbaar via andere partijen.frakeg schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:51:
Hallo,
Ik heb de app gedelete op de telefoon, na opnieuw installeren werkte het weer 🤷♂️RaRo74 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:25:
[...]
Nogmaals, dit had ik gisteren aan het begin van de avond ook en de navigatiebalk kwam uiteindelijk weer terug.
Wat eerder niet werkte: telefoon opnieuw opstarten, app “hard” afsluiten.
[ Voor 9% gewijzigd door .Johnny op 06-04-2024 10:05 ]
Ja, en volgens de handleiding moet dat ook als je hem niet gebruikt:frakeg schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:51:
Hallo,
/f/image/uyQTy1lbZGuQ3adtkg6fh1Jb.png?f=fotoalbum_large)
Misschien heeft deze nog HW2.5 (was dat de nummering) en moet je voor EAP of FSD dus een upgrade naar HW3 krijgen. Onduidelijk in dit overzicht, staat normaal meer info over dit soort dingen.
Nee al enkele maanden omdat ik dacht dat Tesla wel het kon verbeteren met updates omdat het een nieuw model is en ook middels de SeC echter ging het bij de SeC zo belabberd dat ik na enkele maanden nog niets ben geholpen met mijn punten. Meerdere keren afgezegd en op 1 dag helemaal er gestaan voor niks want ze hadden het te druk. Dus ook dat heeft een vieze nasmaak gegeven en minder hoop op succes. Als dit niet gaande was dan ging ik wellicht een polestar proberen maar is nu dus te laat. Particulier verkopen is door die subsidie nagenoeg onmogelijk geworden.twu schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:56:
[...]
Ik had helaas ook hetzelfde, het zijn de dingen die je pas merkt nadat je er iets langer in heb kunnen rijden. Subsidie kan je overzetten naar een andere auto (als deze nieuwe auto uiteraard ook voldoet aan de eisen om subsidie te krijgen). Heb je deze auto al 14 dagen? Anders zou je eventueel gebruik kunnen maken van de herroepingsrecht.
De punten zijn dan niet desastreus maar wel teleurstellend en irritant. Kan er daarom prima mee doorrijden alleen het is steeds zo dubbel. Ik rij er nog wel even mee door wie weet wordt het inderdaad door een wonder nog beter met updates.
En uiteraard als Tesla nieuweling wist ik ook niet zo goed wat normaal was en wat niet zoals de phantom breaking.
Zo te lezen zijn er genoeg mensen hier die met hun Tesla door de wasstraat heen gaan. Ik ben er toch een buitje huiverig voor nadat ik overal lees over de dunne lak op Teslas en hoe snel er krassen en swirls op komen.
Ik heb een eind 2022 Model 3 en heb bij alle deuren en achterklep zo een extra rubberset aangebracht. Het verschil in geluid is vrij klein . Het sluiten van de deuren klinkt wel meer solide. In mijn uitvoering zit er dubbel glas in de voorste portieren en enkel glas in de achterste. Dat verschil blijft hoorbaar. Ik merk ook dat als je instapt en je trekt de open/sluithendels van de achterportieren nog even extra aan dat de ruiten beter sluiten.Tommie12 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:45:
[...]
Je bevestigt idd dat Tesla wat vooruitgang heeft gemaakt sinds 2019.
Ondertussen zijn er ook partijen die extra rubbers verkopen die je rond de deuren kan plakken zodat je een betere afdichting krijgt. Geen idee of het werkt, misschien heeft iemand dit al geprobeerd.
Heb ze al 15 seconden omhoog-naar beneden - weer omhoog gedaan. Dan hoor je een “klik” oftewel soort kalibratie maar na een paar keer de deuren openen/sluiten is er toch weer lichte windruis hoorbaar.
Heb ook geprobeerd om ze via het servicemenu nogmaals te kalibreren maar daar wordt aangegeven dat alle ruiten reeds gekalibreerd zijn(groene vinkjes) en kan ik di niet nogmaals doen (knipperlichthendel omhoog en tegelijk rem ingedrukt houden werkt niet..) Misschien doe ik iets verkeerd ?
ik doe denk ik 50/50. Auto is bijna 5 jaar oud, wit, 110k km. En er zitten nog amper krassen in. Nou ga ik wel altijd naar een hele goed was straat met het nieuwste van het nieuwste materiaal.Bobo221 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:47:
Zo te lezen zijn er genoeg mensen hier die met hun Tesla door de wasstraat heen gaan. Ik ben er toch een buitje huiverig voor nadat ik overal lees over de dunne lak op Teslas en hoe snel er krassen en swirls op komen.
Ik gok dat als je af te toe door zo'n habbiebabbie wasstraat gaat, zoals bij een tankstation, dat je dat wel gaat zien ja.
Dat is gek ik had stiekem deze week al een service verzoek ingediend en komen hem komende vrijdag plaatsen. Misschien even che cken bij tesla.Ingmar7 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:52:
[...]
Ik wacht al sinds november op installatie van trekhaak op mijn M3H, maar is nog steeds niet verkrijgbaar via Tesla. Je zult nog even geduld moeten hebben. Wel verkrijgbaar via andere partijen.
Mogelijkheid voor FSD dus HW3. Anders staat er ook specifiek HW2.5.DaCoTa schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 10:31:
[...]
Misschien heeft deze nog HW2.5 (was dat de nummering) en moet je voor EAP of FSD dus een upgrade naar HW3 krijgen. Onduidelijk in dit overzicht, staat normaal meer info over dit soort dingen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
He, ik al drie keer tevergeefs service-verzoek ingediend. Ah, wacht, wellicht had je trekhaak erbij besteld toen je auto kocht. Die worden inderdaad wel geplaatst.frakeg schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:38:
[...]
Dat is gek ik had stiekem deze week al een service verzoek ingediend en komen hem komende vrijdag plaatsen. Misschien even che cken bij tesla.
[ Voor 0% gewijzigd door Ingmar7 op 06-04-2024 13:50 . Reden: Typo ]
Nee hoor, had ik niet gedaan destijds.Ingmar7 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:50:
[...]
He, ik al drie keer tevergeefs service-verzoek ingediend. Ah, wacht, wellicht had je trekhaak erbij besteld toen je auto kocht. Die worden inderdaad wel geplaatst.
Misschien zijn ze nu ruim op voorraad. Anyway, ik zou een serviceverzoek indienen als ik jou was.
Lijkt alsof ze de bewoording veranderd hebben, staat verder niks over welk soort FSD computer erin zit:Inspired schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:35:
[...]
Mogelijkheid voor FSD dus HW3. Anders staat er ook specifiek HW2.5.
/f/image/UqT7Bof0VzoPooImhH4kMvgt.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij is het al een tijd zo. Plus, als hij FSD aan kan is het sowieso HW3.DaCoTa schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:36:
[...]
Lijkt alsof ze de bewoording veranderd hebben, staat verder niks over welk soort FSD computer erin zit:
[Afbeelding]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Active ophanging kan ook een systeem zoals magnetic ride zijn i.p.v. luchtvering.GekkeRipper schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:14:
[...]
In vermogen gelimiteerd door de accu output met 415 kW? Dus 565pk? Dat is maar weinig meer dan de 534pk van de huidige Model 3 Performance. Als het klopt natuurlijk. Overigens is piekvermogen niet alleen van belang. Wellicht levert de nieuwe het vermogen over een grotere bandbreedte waardoor ie alsnog een stuk sneller kan zijn.
Maar ik ben wel benieuwd naar het totaal plaatje en de kostprijs er van.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Instelbare schokdempers klinkt inderdaad veel aannemelijker. Het zal lastig worden om een luchtveringsysteem in de Model 3 te bouwen qua ruimte.Broodro0ster schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:01:
[...]
Active ophanging kan ook een systeem zoals magnetic ride zijn i.p.v. luchtvering.
Maar ik ben wel benieuwd naar het totaal plaatje en de kostprijs er van.
Ben nog nooit met een auto door de krasstraat geweest
Rijd ook altijd privé de auto’s
Rijd ook altijd privé de auto’s
Hoeft toch geen auto te koppelen - ik had een Tesla account voordat ik überhaupt Tesla reed - met de toenmalige Kia E-Nero moest ik in Denemarken gebruik maken van SuC en zodoende alleen een account om te kunnen betalen met CCMar.tin schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:43:
[...]
Je kunt de auto denk ik niet koppelen aan een andere account zonder dat je inloggegevens weet van het huidige hoofd-account, dus als dat nu van Arval is kan dat dus niet
Bingo!turkeyhakan schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:34:
[...]
Druk op je auto icoon linksonderin. Klik vervolgens rechts naast de tekst Auto de koplamp met een A erin aan.
Ik zat te kijken bij het menu Verlichting. Daar was adaptief grootlicht grijs, dus kon het tijdens de rit niet aanzetten. Inmiddels gedaan. Happy me...
In de Tesla app staan er sinds de laatste update onder het tabje “climate control” geen mogelijkheden meer om te ventileren , voor te verwarmen etc. Alleen het interieur van de auto is nog zichtbaar , je kan dus alleen de stoel en stuurverwarming nog aanklikken. Meer gebruikers hetzelfde “ probleem “ ?
Ok, goed om te weten. Heb al tevergeefs 3 keer serviceverzoek ingediend….frakeg schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:52:
[...]
Nee hoor, had ik niet gedaan destijds.
Misschien zijn ze nu ruim op voorraad. Anyway, ik zou een serviceverzoek indienen als ik jou was.
Ik zie dit. Zit ook op de nieuwste update:DM57 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:58:
In de Tesla app staan er sinds de laatste update onder het tabje “climate control” geen mogelijkheden meer om te ventileren , voor te verwarmen etc. Alleen het interieur van de auto is nog zichtbaar , je kan dus alleen de stoel en stuurverwarming nog aanklikken. Meer gebruikers hetzelfde “ probleem “ ?
:strip_exif()/f/image/zNZlP27O1QLDP7e3XozIfe7G.jpg?f=fotoalbum_large)
Je bent er van op de hoogte dat de auto adhv de buitentemperatuur en jouw ingestelde temperatuur bepaalt of er gekoeld of verwarmd moet worden? Niks meer dan logisch.DM57 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:58:
Nee, niet bekend. Maar is mis alle onder het “interieur” dus ook bijvoorbeeld het tabje “ventileren”turkeyhakan schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:08:
[...]
Je bent er van op de hoogte dat de auto adhv de buitentemperatuur en jouw ingestelde temperatuur bepaalt of er gekoeld of verwarmd moet worden? Niks meer dan logisch.
Ik heb de laatse versie:
:strip_exif()/f/image/kh6kxdWXUIC4yldvbzr6coFF.jpg?f=fotoalbum_large)
Even de app force closen.DM57 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:11:
[...]
Nee, niet bekend. Maar is mis alle onder het “interieur” dus ook bijvoorbeeld het tabje “ventileren”
Ik heb de laatse versie:
[Afbeelding]
Het door Tesla opgegeven vermogen kan je niet met een ICE vergelijken.GekkeRipper schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:14:
[...]
Neem nu de Y LR die zogezegd 500pk heeft, en toch niet sneller dan 5s naar 100 raakt. Dat haal je met een ICE ook met 350pk.
Niet dat het zo belangrijk is maar ja…
Als de 3 Ludricous echt in 2,9s aan 100 raakt, en iets van 60k kost, dan sta je toch wel wat voor aap met een BMWM3 of een Merc C AMG die -3 keer zo veel kosten.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Moet je die witte balk onderin niet naar boven swipen toevallig? (Als de app (hard) herstarten/cache verwijderen niet werkt)DM57 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:11:
[...]
Nee, niet bekend. Maar is mis alle onder het “interieur” dus ook bijvoorbeeld het tabje “ventileren”
Ik heb de laatse versie:
[Afbeelding]
Werkt hier naar behoren (zonder swipen) dus lijkt een lokaal probleem
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 06-04-2024 21:30 ]
Het is zeker wel te vergelijken, maar vergeet gewicht niet mee te nemen in je sommetjeTommie12 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:25:
[...]
Het door Tesla opgegeven vermogen kan je niet met een ICE vergelijken.
Neem nu de Y LR die zogezegd 500pk heeft, en toch niet sneller dan 5s naar 100 raakt. Dat haal je met een ICE ook met 350pk.
Niet dat het zo belangrijk is maar ja…
Als de 3 Ludricous echt in 2,9s aan 100 raakt, en iets van 60k kost, dan sta je toch wel wat voor aap met een BMWM3 of een Merc C AMG die -3 keer zo veel kosten.
Dan vraag je je af waarom zo'n ICE een factor 3 moet kosten van een "o zo dure" EVMar.tin schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:36:
[...]
Het is zeker wel te vergelijken, maar vergeet gewicht niet mee te nemen in je sommetjeeen ICE van 2050kg leeg met 350pk zal niet met 5 seconden op de 100 zitten
Ik denk dat ik begin te begrijpen waarom Stellantis, BMW en consoorten zo sterk van leer trekken tegen die EV's. Bedreiging van winstmarge. Dát moet het zijn

<sarcasm mode on>Tesla's schuld. Ongetwijfeld ! <sarcasm mode on/>
Model 3 LR (model 2023)
Nee, er viel niets meer te swipen.Notna schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:30:
[...]
Moet je die witte balk onderin niet naar boven swipen toevallig? (Als de app (hard) herstarten/cache verwijderen niet werkt)
Werkt hier naar behoren (zonder swipen) dus lijkt een lokaal probleem
App ondertussen opnieuw geïnstalleerd en weer gekoppeld aan auto. Doet t nu weer normaal…
Heel vreemd, twee toestellen hier. Ieder ingelogd met eigen Tesla account. Op de 'grote' zie ik de navigatie opties, op de kleinere SE2022 alleen een kaart. Geforceerd sluiten doet niets, ga herinstallatie wel eens proberen.RaRo74 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:25:
[...]
Nogmaals, dit had ik gisteren aan het begin van de avond ook en de navigatiebalk kwam uiteindelijk weer terug.
Herinstallatie van de app op de iPhone en inloggen, alles ok! Echter, wel de sleutel 'kwijt'. Opnieuw koppelen was niet al te moeilijk maar moest wel naar de auto. Terug in de app, navigatiegedeelte weer foetsie. Schiet mij maar lek ....
[ Voor 19% gewijzigd door edgarv op 07-04-2024 20:46 ]
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF
Vandaag de mudflaps geïnstalleerd, was een vrij eenvoudig klusje.
Leek me nog spannend om met een Stanley mes te moeten snijden onder mijn toch net nieuwe auto maar dat viel gelukkig ook mee
Leek me nog spannend om met een Stanley mes te moeten snijden onder mijn toch net nieuwe auto maar dat viel gelukkig ook mee
Waarom snijden?hantheman schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:57:
Vandaag de mudflaps geïnstalleerd, was een vrij eenvoudig klusje.
Ze zijn toch allemaal fraai op maat?
Ik heb nu de kleine versies er voor en achter op. Die staan erg fraai.
Heb ook nog een grote set liggen. Die houden denk ik wel meer tegen (ik wil de zijkanten van de achterdeuren van mijn MY vooral tegen steenslag beschermen), dus die ga ik zsm ook nog even passen.
:strip_exif()/f/image/AVfSmRz6u5wT90Ikvo7VHfHp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NzyRNeG7JL6Jxfc6wLzH7BII.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Allewijn op 06-04-2024 22:23 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.