*knip *
[ Voor 92% gewijzigd door twain4me op 29-03-2024 17:27 . Reden: zie topic warning ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 92% gewijzigd door twain4me op 29-03-2024 17:27 . Reden: zie topic warning ]
[ Voor 93% gewijzigd door twain4me op 29-03-2024 17:26 . Reden: zie topic warning ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Zolang we maar niet van de berg afdonderen
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
[ Voor 96% gewijzigd door twain4me op 29-03-2024 17:26 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
[ Voor 94% gewijzigd door twain4me op 29-03-2024 17:26 . Reden: zie topic warning ]
[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 29-03-2024 17:44 ]
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Ik kijk meestal op Not a tesla app. Leuk op te zien dat zelfs een model S 70D met AP 1 deze update krijgt.Tommie12 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:22:
[...]
Het gaat snel, en hier kan je het een beetje volgen.
https://teslafi.com/firmware
Mag hopen vanwege het deep sleep issue. Mijn M3 is op 8.4 34 uur wakker gebleven. Nu met 8.7 geen problemen.The_Woesh schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:51:
wel of niet binnen voegt niet zoveel toe idd.
Maar goed, ik zie dat ze eerst de mensen die die nog 2024.8.4 hadden naar 2024.8.7 hebben gedaan ivm met een security fix denk ik.
Is dit een app waar je je laadpassen in je telefoon kunt zetten? zoja welk is dit?ZeRoC00L schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:26:
Zie nu Polestar Charge in de app om toe te voegen als laadpas.
[Afbeelding]
Hopelijk gaan ze ook de shell recharge toevoegen![]()
Tesla app, maar die ondersteunt maar 3 kaarten .soppie11 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:00:
[...]
Is dit een app waar je je laadpassen in je telefoon kunt zetten? zoja welk is dit?
[ Voor 96% gewijzigd door twain4me op 29-03-2024 17:28 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]
Dit is de app van Tesla. Zie profiel —> betaalmethodensoppie11 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:00:
[...]
Is dit een app waar je je laadpassen in je telefoon kunt zetten? zoja welk is dit?
Geprobeerd, inclusief een soft reset, haalde niks uit. Net op de terugweg vanuit Amsterdam bij Tesla in Utrecht langs geweest. Hebben met twee man gekeken, spanning is er compleet afgeweest, via servicemenu van alles geprobeerd, niks heeft het opgelost.AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:06:
[...]
Heb dit ook gehad, uiteindelijk opgelost door mijn Bestuurdersprofiel in de auto opnieuw in te stellen en te koppelen aan de sleutel (telefoon)
[ Voor 5% gewijzigd door CrashOne op 29-03-2024 21:46 ]
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+22 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Dat moet echt via het Tesla account. Zoek even terug in dit topic wat nog eventuele andere mogelijkheden zijn.sfinx schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:35:
Ben naar een tweedehands M3 aan ‘t kijken. Begrijp dat je in de Tesla app een idee kunt krijgen van de batterijcapaciteit. Is het mogelijk om tijdens een proefrit de app aan de auto te koppelen? Of moet dat echt via ‘t Tesla account?
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+22 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik wil ook graag een normale cq domme CC. Het is super vervelend om met ACC te rijden en vanwege potentiële boetes is rijden met CC zeer prettig. Ik wil graag actievoeren richting Tesla dat ze een normale CC als feature toevoegen (moet niet zo moeilijk te realiseren zijn). Zijn er meer mensen die dit willen?japie514 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:30:
[...]
Zou ook graag een domme CC willen, vooral voor op de N-wegen. Vind het best lastig om zonder CC een constante snelheid te rijden. Met m'n oude ICE kon ik aan het geluid van de motor horen of ik de snelheid constant hield, deze auto is zo verdraaid stil....
Heb je de TACC op 'huidige snelheid' staan ipv op 'snelheidslimiet'? Bevalt mij een stuk beter. Dat is één van de dingen die nog absoluut niet in orde zijn: de werkelijke snelheidslimieten, de auto slaat daar de plank helemaal mis (net zoals google, tomtom en kaarten). Als ze in Europa snelheidswaarschuwingen verplicht stellen moeten ze daar eerst wat regelgeving op los laten IMHO.
Kan ik een nieuw topic openen voor sw updates?Taro schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:45:
[modbreak]Graag wederom aandacht voor het volgende punt uit de topicwaarschuwing:
Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
[/]
Mooie vraag voor in: Mobiliteit feedback.turkeyhakan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:10:
[...]
Kan ik een nieuw topic openen voor sw updates?
Ivm degradatie? Kun je ook gewoon op het scherm kijken in de auto. Model 3 LR AWD met een range van 225km op 50% heeft bv een 10% degradatie.sfinx schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:35:
Ben naar een tweedehands M3 aan ‘t kijken. Begrijp dat je in de Tesla app een idee kunt krijgen van de batterijcapaciteit. Is het mogelijk om tijdens een proefrit de app aan de auto te koppelen? Of moet dat echt via ‘t Tesla account?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dat maakt evenveel uit voor een tesla als voor gelijk welk ander merk.Tweakarim schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:59:
Stel je bent zoals ik nog super zuinig op je tesla en je hebt de optie hem op eigen oprit te parkeren of in een afgesloten ondergrondse parkeerkelder, ongeveer 200 meter van je huis. Waar zou je hem dan neerzetten?
Blijft de wagen langer goed als deze overdekt staat en beter beschermd tegen weersinvloeden? Of maakt dat voor een tesla weinig uit?
Ik denk dat regelmatig schoonmaken, poetsen en rijden meer doet dan specifiek overdekt laten staan. Plus op eigen oprit heb je mogelijk de kans hem goed te laden, wat weer beter voor de accu is.Tweakarim schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:59:
Stel je bent zoals ik nog super zuinig op je tesla en je hebt de optie hem op eigen oprit te parkeren of in een afgesloten ondergrondse parkeerkelder, ongeveer 200 meter van je huis. Waar zou je hem dan neerzetten?
Blijft de wagen langer goed als deze overdekt staat en beter beschermd tegen weersinvloeden? Of maakt dat voor een tesla weinig uit?
3960wp SE | Model Y RWD
Het zit op alle bouwjaren. Maar het is echt heel subtiel. Tijdens het rijden heb je er weinig aan omdat je echt wel goed moet kijken naar dat scherm om het te zien.Bobo221 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:02:
[...]
Ik heb dit niet op mijn M3 2024? Of het moet zo subtiel zijn dat het mij nooit is opgevallen.
De update met Summon komt er aan de verwachting is medio april.sebari schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:23:
Vandaag de MYLR opgehaald bij SEC Utrecht.
Trekhaak, EAP en AB rijker!
Acceleratie is echt wel een wereld van verschil met of zonder AB. Aanrader als je zat te twijfelen tussen LR of P.
Wel nog een vraagje: ik zie in de app summon nog niet staan. Is dat een kwestie van wachten of gaan we iets verkeerd?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Acceleration Boost maar ongeveer hetzelfde gevoel...RvV schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:29:
Zal een AfterBurner zijn zoals op een straaljager?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ah ik dacht dat het er al in zat. Omdat mijn loaner het ook had in de app.Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:26:
[...]
De update met Summon komt er aan de verwachting is medio april.
Wat bedoel je met AB?
Gok dan dat die loaner oud was en parkeersensoren had. In 't tijdperk tesla vision is het vooral in ontwikkeling gegaan en er eerst uitgehaald omdat t niet voldeed.sebari schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:35:
[...]
Ah ik dacht dat het er al in zat. Omdat mijn loaner het ook had in de app.
Acceleration Boost. Dacht ik voeg maar een afkorting toe aan het lijstje hier op het forum
[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 29-03-2024 19:44 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Was een van de eerste Ys uit Berlijn werd er gezegd.Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:44:
[...]
Gok dan dat die loaner oud was en parkeersensoren had. In 't tijdperk tesla vision is het vooral in ontwikkeling gegaan en er eerst uitgehaald omdat t niet voldeed.
Haha ja, kan zijn dat t aan mij lag maar ik zag 'm ff niet
Dat vermoed ik dan ook. Wees niet getreurd de eerste berichten op X (waar toch de meeste filmpjes en info hierover te vinden is) zijn zeer positief hoe ze 't voor elkaar hebben gekregen met Tesla Vision.sebari schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:48:
[...]
Was een van de eerste Ys uit Berlijn werd er gezegd.
Volgens mij inderdaad sensoren. Althans ik zag gekleurde boogjes om de auto heen op het scherm. Mijn invulling was dat er dus sensoren op zaten?
[Afbeelding]
Het is niet helemaal vergelijkbaar maar mijn 21" winterbanden op de MY waren behoorlijk luider dan de zomerbanden. Ik heb ze er dan ook maar 2 maanden op gehad.RemySoeters schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:59:
Na een aantal jaren gespaard te hebben is het vandaag eindelijk zo ver: ik mag mijzelf de trotse eigenaar noemen van een model 3LR uit2019. Na vandaag 200 kilometer gereden te hebben, ben ik erg tevreden. Geluid van het audiosysteem is top, bereik is hardstikke goed en de stoelen zitten erg lekker. So far so good!
Ook heb ik een aantal zaken die mij opvallen: de m3 lijkt soms te trillen/wiebelen bij 80 km/u +. Ook vind ik het banden geluid vrij hard, zeker ten opzichte van mijn nissan leaf uit 2011. Er liggen momenteel winterbanden op (3.1 bar, lijkt me vrij hoog). Nu twijfel ikom een set met allseasons aan te schaffen, in de hoop dat dit minder wordt (geluid+wiebel). Herkent iemand bovenstaande?
Ah dat is mooi! Vond het summon stiekem wel handig met strak inparkeren op onze oprit. Even van tevoren uitstappen en de Tesla de rest laten doen.Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:51:
[...]
Dat vermoed ik dan ook. Wees niet getreurd de eerste berichten op X (waar toch de meeste filmpjes en info hierover te vinden is) zijn zeer positief hoe ze 't voor elkaar hebben gekregen met Tesla Vision.
Wacht maar tot je straks Smart Summon kan gebruiken. Komt de auto naar je toe rijden. Heet nu ASS (actually smart summon).sebari schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:03:
[...]
Ah dat is mooi! Vond het summon stiekem wel handig met strak inparkeren op onze oprit. Even van tevoren uitstappen en de Tesla de rest laten doen.
Zit helaas zelf nog altijd op 2024.2.7
Hier helaas precies hetzelfde, 4000km op Stealth grey M3H, ook veel putjes op de motorkap en voorruitGyrolion schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 01:47:
Het valt me ook op dat er al heel wat steenslag op de bumper en motorkap (frunkkap) zitten.
De rode lak eraf en kijk je zo op de witte blanke lak.
Tel er zo snel toch wel een stuk of 10. En dat al na 7000km.
Die trillingen ervaar ik ook met mijn winterbanden, en die voelde ik met mijn zomerbanden niet. Ik zou dan ook in jouw geval eerder opteren voor zomerbanden ipv all seasons nemen.RemySoeters schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:59:
...
Ook heb ik een aantal zaken die mij opvallen: de m3 lijkt soms te trillen/wiebelen bij 80 km/u +. Ook vind ik het banden geluid vrij hard, zeker ten opzichte van mijn nissan leaf uit 2011. Er liggen momenteel winterbanden op (3.1 bar, lijkt me vrij hoog). Nu twijfel ikom een set met allseasons aan te schaffen, in de hoop dat dit minder wordt (geluid+wiebel). Herkent iemand bovenstaande?
Model 3 LR (model 2023)
Nu ik dit plaatje weer zie, bedenk ik me dat ik nog steeds de ruitverwarming-icoontjes niet onder de temperatuur gesleept krijg…sebari schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:48:
[...]
Was een van de eerste Ys uit Berlijn werd er gezegd.
Volgens mij inderdaad sensoren. Althans ik zag gekleurde boogjes om de auto heen op het scherm. Mijn invulling was dat er dus sensoren op zaten?
[Afbeelding]
Je moet ze gewoon uit de standaard balk verwijderen. dan komen ze vanzelf daaronder.Rogar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:44:
[...]
Nu ik dit plaatje weer zie, bedenk ik me dat ik nog steeds de ruitverwarming-icoontjes niet onder de temperatuur gesleept krijg…
Welke andere standen bedoel jij?Allewijn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:24:
@Dylannx3 Ik zou ook niet anders meer willen. Voelt heel natuurlijk. Iedereen die in mijn MY heeft gereden was na paar keer oefenen al gewend. Dosering gaat perfect. Als je je stroompedaal ook maar een milimeter ingedrukt houdt, wat met je voet heel goed gaat, dan rolt hij door. Voet er af is regeneratief remmen tot fijne complete stilstand.
Gewoon even keer gaan rijden en je gaat de andere standen niet meer gebruiken. (Je hebt drie opties).
(Foto ff gegoogled, te lui om nu naar eigen MY te lopen en foto te maken):dimocash schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:53:
[...]
Welke andere standen bedoel jij?
je kan one pedal driving toch niet aanpassen of uitschakelen?
Maar dan heb je nog steeds regeneratie. Die onderste optie is iets wat er niet meer is. Daarmee kon je de auto gewoon uit laten rollen.Allewijn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:58:
[...]
(Foto ff gegoogled, te lui om nu naar eigen MY te lopen en foto te maken):
In het Engels: stopping mode
[Afbeelding]
Je hebt gelijk. Die optie is er idd niet meer.Inspired schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:01:
[...]
Maar dan heb je nog steeds regeneratie. Die onderste optie is iets wat er niet meer is. Daarmee kon je de auto gewoon uit laten rollen.
Hoeft van mij ook niet al snap ik ook niet waarom ze de optie niet gewoon aanbieden. Als iemand dat prettiger vindt is het toch fijn dat de optie er is. Al kan het met de S3XY buttons nog wel dacht ik.Allewijn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:05:
[...]
Je hebt gelijk. Die optie is er idd niet meer.
Ook niet nodig denk ik. Zoals meesten van ons al omschreven rijdt one pedal driving héél intuïtief.
Leuk om te lezen dat je nadat je een aantal jaren hard hebt gespaard je een Model 3 aan heb kunnen schaffen. Gefeliciteerd en veel rijplezierRemySoeters schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:59:
Na een aantal jaren gespaard te hebben is het vandaag eindelijk zo ver: ik mag mijzelf de trotse eigenaar noemen van een model 3LR uit2019. Na vandaag 200 kilometer gereden te hebben, ben ik erg tevreden. Geluid van het audiosysteem is top, bereik is hardstikke goed en de stoelen zitten erg lekker. So far so good!
Echt uit de balk slepen terug de apps in of omwisselen voor andere icoontjes?mjvdzwet schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:46:
[...]
Je moet ze gewoon uit de standaard balk verwijderen. dan komen ze vanzelf daaronder.
[ Voor 8% gewijzigd door Rogar op 29-03-2024 22:06 ]
Je mag ze terug zetten of vervangen, als ze maar niet in de hoofdbalk staan.Rogar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:49:
[...]
Echt uit de balk slepen terug de apps in of omwisselen voor andere icoontjes?
Ik kan het ook niet vinden in de handleiding 🙈
Thanks 😅. Morgen nog eens proberen dan.mjvdzwet schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:10:
[...]
Je mag ze terug zetten of vervangen, als ze maar niet in de hoofdbalk staan.
Dit soort onzin moet je niet verkondigen. Het gaat om iemands veiligheid. Vierwielaandrijving geeft eigenlijk alleen bij wegrijden uit stilstand een voordeel. Het doet helemaal niks bij remmen. En bij bochten doet het ook erg weinig. Het verschil tussen zomer en winterbanden blijft enorm in de sneeuw.Sunri5e schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:30:
[...]
en in de winter is er met een 4 wiel aangedreven auto niets aan de hand op zomerbanden hoor.
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
1x per 24u kan je naar service tab gaan en naar beneden scrollen voor software. Of software tab. Nu ga ik twijfelen. Ergens onderin het menu in ieder geval. Als je er op klikt naar beneden scrollen en dan zie je 'm handmatig zoeken of er staat de tijdstamp wanneer die voor 't laatst gezocht heeft.
Die 1x per 24 uur heb ik nog nooit eerder gehoord.Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:40:
[...]
1x per 24u kan je naar service tab gaan en naar beneden scrollen voor software. Of software tab. Nu ga ik twijfelen. Ergens onderin het menu in ieder geval. Als je er op klikt naar beneden scrollen en dan zie je 'm handmatig zoeken of er staat de tijdstamp wanneer die voor 't laatst gezocht heeft.
Is echt zo.Taro schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:45:
[...]
Die 1x per 24 uur heb ik nog nooit eerder gehoord.
Jij wist ook niet van het sproeien onderin het raam toch? Of was dat Maasluip?Taro schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:45:
[...]
Die 1x per 24 uur heb ik nog nooit eerder gehoord.
BronInstalling Software Updates
You can check for new software updates by opening the ‘Software’ tab on your touchscreen. If a new update is available, you’ll receive a notification on your center touchscreen display, with the option to install the update immediately or schedule for later. You can also check for available updates in the Tesla app. If an update is available, you will see a ‘Software Update’ section on the main page of the app. To ensure the fastest and most reliable delivery of software updates, connect your vehicle to Wi-Fi.
[ Voor 43% gewijzigd door Oekol op 29-03-2024 22:55 ]
Sneeuw? Wat is dat?GekkeRipper schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:26:
[...]
Dit soort onzin moet je niet verkondigen. Het gaat om iemands veiligheid. Vierwielaandrijving geeft eigenlijk alleen bij wegrijden uit stilstand een voordeel. Het doet helemaal niks bij remmen. En bij bochten doet het ook erg weinig. Het verschil tussen zomer en winterbanden blijft enorm in de sneeuw.
Dat was ik niet.Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:53:
[...]
Jij wist ook niet van het sproeien onderin het raam toch? Of was dat Maasluip?
Ja, op die manier. Het klonk nou net alsof er een handmatig controleren knop stond die alleen eenmaal per 24 uur zichtbaar was ofzo.Als je naar de software tab gaat en je scrollt naar beneden gaat hij zoeken. Als je dat opnieuw doet doet hij niks en zie je de laatste tijd staan. Doe je het 24u later weer kan je wel weer naar update zoeken.
[...]
Bron
[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 30-03-2024 00:15 ]
Aanhangermodus aangezet?SpikeHome schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:14:
Vorige week voor het eerst met onze nieuw opgehaalde caravan naar huis gereden.
De hele weg heb ik op het scherm een knipperende bumperklever gehad.
Hopelijk komt daar snel een update voor die dat oplost.
Moet niet zo moeilijk zijn toch, hij ziet ook als ik iets aangekoppeld heb.
UNOX: The worst operating system
Dezelfde plek als in een MY gok ik. Wij hebben hem aan de rechterkant van de spiegel hangen.mjvdzwet schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 00:57:
Waar plakken jullie in een M3H een elektronisch tolkastje?
Bij mijn vorige auto's zat er zo'n zwart stipjes gebied op de voorruit achter de binnenspiegel, de Tesla heeft dat niet.
De auto gaf aan dat er een hanger aan de auto zat.
Harde regen idem. Eens dat de winters steeds slapper worden hoor, maar het is een aardige middelvinger naar andere weggebruikers om een zomerband aan te gaan raden. Naast het feit dat je niet in Duitsland welkom bent dan, ook de veiligheid. Zelfs met harde regen merk je echt verschil helemaal als het wel richting vriespunt gaat. Links of rechtsom is je remweg langer.
Rechts naast de spiegel. Ik heb er twee naast elkaar, werkt prima.mjvdzwet schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 00:57:
Waar plakken jullie in een M3H een elektronisch tolkastje?
Bij mijn vorige auto's zat er zo'n zwart stipjes gebied op de voorruit achter de binnenspiegel, de Tesla heeft dat niet.
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
Dit kan ik dan haast niet geloven. Ik zie nooit een andere tijdstip dan die ene tijd wanneer je gekeken hebt. Eerder kon je nog een reset uitvoeren of tekst van klein naar groot veranderen en een keer extra zoeken. Dat kan allemaal niet meer. Heb nog nooit gezien dat hij in ochtend en avond zoekt. De tijd blijft altijd de tijd die ik de dag er voor gezocht heb en op die tijd kan ik weer handmatig zoeken.Taro schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:12:
[...]
In mijn auto zie ik dat dat zowel 's ochtends als 's avonds vlak na het wegrijden is/wordt gecontroleerd.
Misschien is dat recent dan aangepast, maar de afgelopen jaren kon je de update eigenlijk elke minuut wel doen. Dan kwam er steeds te staan ‘laatst gecontroleerd [huidige tijd]’.Oekol schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 06:00:
[...]
Dit kan ik dan haast niet geloven. Ik zie nooit een andere tijdstip dan die ene tijd wanneer je gekeken hebt. Eerder kon je nog een reset uitvoeren of tekst van klein naar groot veranderen en een keer extra zoeken. Dat kan allemaal niet meer. Heb nog nooit gezien dat hij in ochtend en avond zoekt. De tijd blijft altijd de tijd die ik de dag er voor gezocht heb en op die tijd kan ik weer handmatig zoeken.
Wil niemand demotiveren maar aangezien de klok 1 uur vooruit gaat moeten we echt laat de update gaan testen. Gezeik
Mag dinsdag m'n schoonouders wegbrengen naar Schiphol en had zelf bedacht dat ik dat voor de voetbalwedstrijd wilde doen van 20u. Maar dan rij ik dus in het licht terug. Twijfel slaat toe haha
[ Voor 105% gewijzigd door We Are Borg op 30-03-2024 07:33 ]
Overweeg om nu toch maar voor de Model Y RWD te gaan, weet iemand of dat de HW3 of HW4 is en welke batterijen daar in zitten?-Muncky- schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:37:
Is de outlook voor de Y upgrade nog steeds CY25?
[ Voor 3% gewijzigd door twu op 30-03-2024 07:34 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 30-03-2024 08:41 ]
Dat is inderdaad verandert. Dat kon toen ik de auto kreeg nog wel. Nu niet meer.Smobbo schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:01:
[...]
Misschien is dat recent dan aangepast, maar de afgelopen jaren kon je de update eigenlijk elke minuut wel doen. Dan kwam er steeds te staan ‘laatst gecontroleerd [huidige tijd]’.
Maarja, er verandert geregeld wat bij Tesla
De wegligging zal niet veel anders zijn dan de M3H, ik vond het zelf nog iets minder.[b]twu in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"twu schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07
[...]Ondanks mijn rant vind ik het qua afwerking echt een prima auto. Fijne stoelen, prima range en laadsnelheid en natuurlijk een leuke scherm voor achter (waar je waarschijnlijk nekklachten van gaat krijgen).
- Geen luchtvering waardoor alle oneffenheden op de weg voelbaar is (ben een model S gewend).
- Regensensor doet niks, je moet telkens handmatig snelheid ervan aanpassen.
- Leuke led verlichting, maar door de zon zie je hele tijd de reflectie ervan op de voorruit.
- Mooie besparing op de hendels, maar wat een zoektocht als je op een rotonde rijdt. En in Nederland heb je er behoorlijk veel in vergelijking met Amerika.
- Hendel voor de D en R is een kwestie van wennen, vooral tijdens het inparkeren.
- Kofferbak voelt veel kleiner aan (vanwege sedan ipv hatchback), met een kinderwagen was dat echt een puzzel geworden.
- Dan hebben we het nog niet over dat vreselijke piep die je hoort (en elke keer handmatig moet uitzetten) als je te snel op een weg rijdt
.
Uiteindelijk besloten om af te zien van de koop en deze retour te doen, als ik ruim 40k aftik voor een auto heb ik iets hogere verwachtingen van de auto dan wat ik nu ervoor terugkrijg. Vóórdat ik de M3 kocht zat ik al heel erg te twijfelen omdat ik een hogere auto wou met meer kofferruimte vanwege een kinderwagen, maar ik kon echt niet meer wachten op de Juniper. Las hiervoor dat verwachting is dat deze "CY25" uitkomt, is dat Chinese Year 2025?
[...]
Overweeg om nu toch maar voor de Model Y RWD te gaan, weet iemand of dat de HW3 of HW4 is en welke batterijen daar in zitten?
[ Voor 4% gewijzigd door The Druid op 30-03-2024 07:57 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Het is denk off-topic, maar je kan de Tesla tich altijd dit WiFi punt laten gebruiken? En de Pi thuis laten switchen naar jouw thuis WiFi en als deze wegvalt naar de hotspot van een telefoon.The Druid schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:53:
Voor de liefhebbers van “pruts projectjes” ik ben de afgelopen dagen aan het experimenteren geweest met Tesaandroid op een raspberry Pi4 en dat is dan ook meteen het enige wat je nodig hebt. Het hele project is opensource en kan je hier vinden.
Dit project installeert Android 13 op je Pi die dan een wifi hotspot creëert die op zijn beurt een webpage serveert aan je Tesla waarmee je dus zonder CarPlay wel gebruik kan maken van Waze, flitsmeister, spotify etc. Beetje in vergelijking met wat Carlinkit doet. GPS signaal haalt de Pi op bij je Tesla, geluid speelt hij af via je browser en data via usb tethering van je telefoon. Dus geen iPhone waar je na 20 minuten een ei op kan bakken zoals bij Carlinkit door usb en wifi tethering. USB tethering werkt bij mij wel wat spoty maar telefoon aansluiten voordat je de Pi opstart lost dit op. Maar je kan ook een usb 4G modem kopen voor een paar tientjes.
Het draait stabiel en het werkt allemaal prima. Enige echte nadeel vind ik nog de opstarttijd (30 sec) van de Pi. Heb al een SSD install geprobeerd maar dat wordt helaas niet ondersteund.
Al met al een leuk goede vrijdag project waar ik niet ontevreden over ben al blijft het wel een tweaker oplossing die mijn vrouw niet user friendly genoeg vindt ivm selecteren wifi punt, opstart volgorde etc
Oei dat is niet fijn. Denk dat een schadeherstel bedrijf het antwoord het beste kan geven op je vraag want wij als tweakers gaan natuurlijk meteen aan de slag met ducktapeboefje79 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:57:
Hey all,
Gisteren is helaas een trekhaak bij het achteruit inparkeren in de achterbumper van onze highland gereden.
Deze is geleased bij arval. Schade gemeld via hun app maar dan word je naar reguliere schadeherstel bedrijven verwezen.
Iemand ervaring hiermee? Kan dit idd door normale garage hersteld worden of moet ik bij tesla een afspraak maken?
[Afbeelding]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Misschien had je een proefrit kunnen maken voordat je de auto ging bestellen?twu schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:32:
Inmiddels rij ik bijna twee weken de M3 Highland, 800km en mijn huidige conclusie: mooie afwerking, slechte rijervaring.
Hiervoor een Model S (2018) 5 jaar lang gereden, maar vanwege aantrekkelijke Tesla Garantiewaarde deze terugverkocht en een Model 3 Highland aangeschaft (privé). Ophalen van mijn M3 in Tilburg was weer een bijzondere ervaring. Na het wegrijden bleek ik mijn richtingaanwijzers (op het stuur) niet in te kunnen drukken, waren ze uiteindelijk twee uur bezig met uitvogelen waar het mis ging. Eenmaal 'gerepareerd' gaf dat al een zuur gevoel dat juist dit mis gaat bij een splinternieuwe auto. Maar goed, wat mij verder opmerkt:Ondanks mijn rant vind ik het qua afwerking echt een prima auto. Fijne stoelen, prima range en laadsnelheid en natuurlijk een leuke scherm voor achter (waar je waarschijnlijk nekklachten van gaat krijgen).
- Geen luchtvering waardoor alle oneffenheden op de weg voelbaar is (ben een model S gewend).
- Leuke led verlichting, maar door de zon zie je hele tijd de reflectie ervan op de voorruit.
- Mooie besparing op de hendels, maar wat een zoektocht als je op een rotonde rijdt. En in Nederland heb je er behoorlijk veel in vergelijking met Amerika.
- Hendel voor de D en R is een kwestie van wennen, vooral tijdens het inparkeren.
- Kofferbak voelt veel kleiner aan (vanwege sedan ipv hatchback), met een kinderwagen was dat echt een puzzel geworden.
- Dan hebben we het nog niet over dat vreselijke piep die je hoort (en elke keer handmatig moet uitzetten) als je te snel op een weg rijdt
.
Uiteindelijk besloten om af te zien van de koop en deze retour te doen, als ik ruim 40k aftik voor een auto heb ik iets hogere verwachtingen van de auto dan wat ik nu ervoor terugkrijg. Vóórdat ik de M3 kocht zat ik al heel erg te twijfelen omdat ik een hogere auto wou met meer kofferruimte vanwege een kinderwagen, maar ik kon echt niet meer wachten op de Juniper. Las hiervoor dat verwachting is dat deze "CY25" uitkomt, is dat Chinese Year 2025?
[...]
Overweeg om nu toch maar voor de Model Y RWD te gaan, weet iemand of dat de HW3 of HW4 is en welke batterijen daar in zitten?
Ik had ook ruim 7GB download op m’n tesla, denk dat het de kaart updates waren. Ik zit nu op 2024.8.Jochemp schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:35:
Ik kreeg vanavond na een stukje rijden ineens een "Software update" melding in de app. Dus ik ga blij naar de auto en zet m'n hotspot aan voor de update. Volgens hotspot ruim 7.7GB gedownload en toen....gebeurde er helemaal niks 😂
Vanochtend gecheckt op nieuwe software, dus wellicht pakt die hem morgen wel, maar het blijft een anti climax haha
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Heeft iemand daar een video van? Ik ben heel benieuwd naar hoe Tesla het geïmplementeerd heeft en hoe het klinkt.twu schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:32:
[…][…]
.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Geen video, maar het is een "vriendelijke" pingel, maar met 1 druk op het snelheidsbord uit te zetten._eLMo_ schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:24:
[...]
Heeft iemand daar een video van? Ik ben heel benieuwd naar hoe Tesla het geïmplementeerd heeft en hoe het klinkt.
Ik zou niet voor een Y gaan kiezen, meer dan de helft van je bezwaren zullen niet opgelost zijn.twu schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:32:
Inmiddels rij ik bijna twee weken de M3 Highland, 800km en mijn huidige conclusie: mooie afwerking, slechte rijervaring.
Hiervoor een Model S (2018) 5 jaar lang gereden, maar vanwege aantrekkelijke Tesla Garantiewaarde deze terugverkocht en een Model 3 Highland aangeschaft (privé). Ophalen van mijn M3 in Tilburg was weer een bijzondere ervaring. Na het wegrijden bleek ik mijn richtingaanwijzers (op het stuur) niet in te kunnen drukken, waren ze uiteindelijk twee uur bezig met uitvogelen waar het mis ging. Eenmaal 'gerepareerd' gaf dat al een zuur gevoel dat juist dit mis gaat bij een splinternieuwe auto. Maar goed, wat mij verder opmerkt:Ondanks mijn rant vind ik het qua afwerking echt een prima auto. Fijne stoelen, prima range en laadsnelheid en natuurlijk een leuke scherm voor achter (waar je waarschijnlijk nekklachten van gaat krijgen).
.
[...]
Mijn bumper is bij een ‘normale’, maar wel door Tesla erkende schadehersteller gefixt, en dat was goed gedaan in een paar dagen.boefje79 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:57:
Hey all,
Gisteren is helaas een trekhaak bij het achteruit inparkeren in de achterbumper van onze highland gereden.
Deze is geleased bij arval. Schade gemeld via hun app maar dan word je naar reguliere schadeherstel bedrijven verwezen.
Iemand ervaring hiermee? Kan dit idd door normale garage hersteld worden of moet ik bij tesla een afspraak maken?
[Afbeelding]
Beam Me Up!
Maar. Maar. De kofferbak niet veel groter? Dat is toch totaal niet zo?Tommie12 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:47:
[...]
Ik zou niet voor een Y gaan kiezen, meer dan de helft van je bezwaren zullen niet opgelost zijn.
Geen luchtvering, zelfde regensensor, kofferbak is niet veel groter, en de snelheidspiep zit nu op elke auto die in Europa verkocht wordt, zelfs op een Porsche.
De kofferbak van een Y is echt wel groter en daarnaast ook een stuk toegankelijker dan die van een 3.Tommie12 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:47:
[...]
Ik zou niet voor een Y gaan kiezen, meer dan de helft van je bezwaren zullen niet opgelost zijn.
Geen luchtvering, zelfde regensensor, kofferbak is niet veel groter, en de snelheidspiep zit nu op elke auto die in Europa verkocht wordt, zelfs op een Porsche.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 30-03-2024 09:10 ]
De Juniper gaat dezelfde nadelen hebben dan highland op de koffer na.twu schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:32:
.
[...]
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Ik heb bij het scherm autopilot, snelheid waarschuwing op scherm staan, ik hoor geen piepje en hoef dit niet steeds opnieuw in te stellen. Of bedoelen jullie iets anders?mjvdzwet schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:34:
[...]
Geen video, maar het is een "vriendelijke" pingel, maar met 1 druk op het snelheidsbord uit te zetten.
Ik doe dit nu direct als ik wegrijd.
Ja. En ja, Tesla vereist behoorlijk wat kracht aan het stuur om te “bewijzen” dat je nog aan het sturen bent.Russel88 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:25:
Vannacht is de nieuwste update bij me geïnstalleerd. Sinds de vorige updates had ik de camera afgeplakt.
Echter tijdens het rijden is autosteer uitgeschakeld met een waarschuwing.
Ik begrijp niet waardoor dat komt. Ik kijk altijd voorruit, doordat ik dacht dat m’n bril voor reflectie zorgde heb ik de camera afgeplakt.
Echter is dat nu niet voldoende. Schakelt autopilot ook af als je niet vaak genoeg aan de stuur trekt? Die gaat idd vaak af bij me, ik hou de stuur altijd vast, maar ik geef het niet vaak genoeg tegenkracht (vind ik niet relaxed rijden, wat toch de bedoeling is van auto steer).
Kan iemand uitsluitsel geven of autosteer ook uitgeschakeld kan worden doordat ik teveel waarschuwingen krijg voor handen op het stuur?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Bij alle nieuwe modellen auto's moet er een waarschuwingssignaal klinken als je boven de toegestane snelheid rijdt. Beslissing van de EU.Tweakarim schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:22:
[...]
Ik heb bij het scherm autopilot, snelheid waarschuwing op scherm staan, ik hoor geen piepje en hoef dit niet steeds opnieuw in te stellen. Of bedoelen jullie iets anders?
Klinkt leuk om eens gedaan te hebben, en om te tonen dat 't jou gelukt was, maar (ik spreek nu voor mezelf, na eigen ervaringen met RPi en RPi-achtige projectjes) het klinkt te rommelig voor alledaags gebruik. Bekijk het voor die ene keer misschien beter met de ogen van jouw vrouw, betaal Premium Connectivity, en houd misschien beter jouw aandacht op de weg. FWIWThe Druid schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:53:
Voor de liefhebbers van “pruts projectjes” ik ben de afgelopen dagen aan het experimenteren geweest met Tesaandroid op een raspberry Pi4 en dat is dan ook meteen het enige wat je nodig hebt. Het hele project is opensource en kan je hier vinden.
...
Model 3 LR (model 2023)
Wel een paar inkoppertjes, als je van een paar segmenten hoger afkomt.twu schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:32:
.
[...]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 30-03-2024 09:55 ]
FreeReef.nl
Ik heb juist het tegenovergestelde, ik werd wakker met de melding in de app dat er een update beschikbaar was als ik de auto via wifi verbind. Dus dat net even geprobeerd maar de auto zegt dat de software up-to-date is vanaf 29 maart en de melding in de app is weg haha.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:59:
Gister 2024.8.7 geïnstalleerd, maar de app geeft nu nog steeds aan dat er een update beschikbaar is. Even in de auto gecontroleerd en die geeft aan dat de software up-to-date is.
Soft reset uitgevoerd en app volledig afgesloten, maar de melding blijft zichtbaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Ebbao op 30-03-2024 10:10 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq