Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 294 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.689.282 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:34
*knip *

[ Voor 92% gewijzigd door twain4me op 29-03-2024 17:27 . Reden: zie topic warning ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door twain4me op 29-03-2024 17:26 . Reden: zie topic warning ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06
Rogar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:54:
[...]

We gaan het in juni weer meemaken denk ik 8)
Zolang we maar niet van de berg afdonderen 8)7
Ik lees het al, mijn voet gaat op het rempedaal bij een bergafdaling met een volle accu :+

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:20
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door twain4me op 29-03-2024 17:26 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-07 10:37
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door twain4me op 29-03-2024 17:26 . Reden: zie topic warning ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:53
wel of niet binnen voegt niet zoveel toe idd.

Maar goed, ik zie dat ze eerst de mensen die die nog 2024.8.4 hadden naar 2024.8.7 hebben gedaan ivm met een security fix denk ik.

2 dagen geleden was dat nog 22% van de vloot. Nu is dat maar 10% terwijl 8.7 nu in twee dagen naar 14% is gegaan.

Wat ik vooral interessant vind is dat ze in US met FSD best hard gaan. Daar wordt nu langzaam aan 2024.3.6 uitgerold met FSD Beta v12.3.2.1. FSD updates waren vorig jaar karig en nu lijkt er elke week wel vooruitgang. Ook al moeten we in Europa niet gelijk dezelfde functies verwachten denk ik dat we ook hier binnenkort naar versie 12 gaan, en ik vermoed dat dan gelijk ook de mensen met alleen AP of EAP er ook op vooruit gaan. Denk aan meer natuurlijk inhalen, soepeler binnen de lijntjes rijden etc..

Ik zie op het forum best veel geklaag over AP, (ook lovende woorden trouwens), hoop dat dus met .12 wat minder wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:15
Knip, zie de topicwarning

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 29-03-2024 17:44 ]

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Tommie12 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:22:
[...]

Het gaat snel, en hier kan je het een beetje volgen.
https://teslafi.com/firmware
Ik kijk meestal op Not a tesla app. Leuk op te zien dat zelfs een model S 70D met AP 1 deze update krijgt.
Dat zijn toch bijna oldtimers ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:05
The_Woesh schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:51:
wel of niet binnen voegt niet zoveel toe idd.

Maar goed, ik zie dat ze eerst de mensen die die nog 2024.8.4 hadden naar 2024.8.7 hebben gedaan ivm met een security fix denk ik.
Mag hopen vanwege het deep sleep issue. Mijn M3 is op 8.4 34 uur wakker gebleven. Nu met 8.7 geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-07 08:22
ZeRoC00L schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:26:
Zie nu Polestar Charge in de app om toe te voegen als laadpas.

[Afbeelding]

Hopelijk gaan ze ook de shell recharge toevoegen 8) O-)
Is dit een app waar je je laadpassen in je telefoon kunt zetten? zoja welk is dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
soppie11 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:00:
[...]

Is dit een app waar je je laadpassen in je telefoon kunt zetten? zoja welk is dit? :)
Tesla app, maar die ondersteunt maar 3 kaarten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door twain4me op 29-03-2024 17:28 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
soppie11 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:00:
[...]

Dit is de app van Tesla. Zie profiel —> betaalmethoden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:06:
[...]

Heb dit ook gehad, uiteindelijk opgelost door mijn Bestuurdersprofiel in de auto opnieuw in te stellen en te koppelen aan de sleutel (telefoon)
Geprobeerd, inclusief een soft reset, haalde niks uit. Net op de terugweg vanuit Amsterdam bij Tesla in Utrecht langs geweest. Hebben met twee man gekeken, spanning is er compleet afgeweest, via servicemenu van alles geprobeerd, niks heeft het opgelost.

Nu is er een serviceticket aangemaakt en kijken ze er op afstand naar, waarbij er waarschijnlijk ook een update gepusht gaat worden.

edit:
Blijkbaar is er in de middag al iets gedaan, alles werkt nu :)

[ Voor 5% gewijzigd door CrashOne op 29-03-2024 21:46 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 15:50
Ben naar een tweedehands M3 aan ‘t kijken. Begrijp dat je in de Tesla app een idee kunt krijgen van de batterijcapaciteit. Is het mogelijk om tijdens een proefrit de app aan de auto te koppelen? Of moet dat echt via ‘t Tesla account?

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Graag wederom aandacht voor het volgende punt uit de topicwaarschuwing:

Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+22 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
sfinx schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:35:
Ben naar een tweedehands M3 aan ‘t kijken. Begrijp dat je in de Tesla app een idee kunt krijgen van de batterijcapaciteit. Is het mogelijk om tijdens een proefrit de app aan de auto te koppelen? Of moet dat echt via ‘t Tesla account?
Dat moet echt via het Tesla account. Zoek even terug in dit topic wat nog eventuele andere mogelijkheden zijn.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+22 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Salitos
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 30-03-2024
japie514 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:30:
[...]

Zou ook graag een domme CC willen, vooral voor op de N-wegen. Vind het best lastig om zonder CC een constante snelheid te rijden. Met m'n oude ICE kon ik aan het geluid van de motor horen of ik de snelheid constant hield, deze auto is zo verdraaid stil... :) .
Heb je de TACC op 'huidige snelheid' staan ipv op 'snelheidslimiet'? Bevalt mij een stuk beter. Dat is één van de dingen die nog absoluut niet in orde zijn: de werkelijke snelheidslimieten, de auto slaat daar de plank helemaal mis (net zoals google, tomtom en kaarten). Als ze in Europa snelheidswaarschuwingen verplicht stellen moeten ze daar eerst wat regelgeving op los laten IMHO.
Ik wil ook graag een normale cq domme CC. Het is super vervelend om met ACC te rijden en vanwege potentiële boetes is rijden met CC zeer prettig. Ik wil graag actievoeren richting Tesla dat ze een normale CC als feature toevoegen (moet niet zo moeilijk te realiseren zijn). Zijn er meer mensen die dit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Taro schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:45:
[modbreak]Graag wederom aandacht voor het volgende punt uit de topicwaarschuwing:

Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
[/]
Kan ik een nieuw topic openen voor sw updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
turkeyhakan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:10:
[...]

Kan ik een nieuw topic openen voor sw updates?
Mooie vraag voor in: Mobiliteit feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sfinx schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:35:
Ivm degradatie? Kun je ook gewoon op het scherm kijken in de auto. Model 3 LR AWD met een range van 225km op 50% heeft bv een 10% degradatie.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:27

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Stel je bent zoals ik nog super zuinig op je tesla en je hebt de optie hem op eigen oprit te parkeren of in een afgesloten ondergrondse parkeerkelder, ongeveer 200 meter van je huis. Waar zou je hem dan neerzetten?
Blijft de wagen langer goed als deze overdekt staat en beter beschermd tegen weersinvloeden? Of maakt dat voor een tesla weinig uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-07 16:54
Tweakarim schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:59:
Stel je bent zoals ik nog super zuinig op je tesla en je hebt de optie hem op eigen oprit te parkeren of in een afgesloten ondergrondse parkeerkelder, ongeveer 200 meter van je huis. Waar zou je hem dan neerzetten?
Blijft de wagen langer goed als deze overdekt staat en beter beschermd tegen weersinvloeden? Of maakt dat voor een tesla weinig uit?
Dat maakt evenveel uit voor een tesla als voor gelijk welk ander merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:33
Tweakarim schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:59:
Ik denk dat regelmatig schoonmaken, poetsen en rijden meer doet dan specifiek overdekt laten staan. Plus op eigen oprit heb je mogelijk de kans hem goed te laden, wat weer beter voor de accu is.

Daarnaast is mogelijk het risico op schades kleiner op eigen oprit?

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-07 16:54
Bobo221 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:02:
[...]

Ik heb dit niet op mijn M3 2024? Of het moet zo subtiel zijn dat het mij nooit is opgevallen.
Het zit op alle bouwjaren. Maar het is echt heel subtiel. Tijdens het rijden heb je er weinig aan omdat je echt wel goed moet kijken naar dat scherm om het te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
Vandaag de MYLR opgehaald bij SEC Utrecht.
Trekhaak, EAP en AB rijker!
Acceleratie is echt wel een wereld van verschil met of zonder AB. Aanrader als je zat te twijfelen tussen LR of P.

Wel nog een vraagje: ik zie in de app summon nog niet staan. Is dat een kwestie van wachten of gaan we iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:10
sebari schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:23:
Vandaag de MYLR opgehaald bij SEC Utrecht.
Trekhaak, EAP en AB rijker!
Acceleratie is echt wel een wereld van verschil met of zonder AB. Aanrader als je zat te twijfelen tussen LR of P.

Wel nog een vraagje: ik zie in de app summon nog niet staan. Is dat een kwestie van wachten of gaan we iets verkeerd?
De update met Summon komt er aan de verwachting is medio april.

Wat bedoel je met AB?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 12:53

RvV

Zal een AfterBurner zijn zoals op een straaljager?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
RvV schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:29:
Zal een AfterBurner zijn zoals op een straaljager?
Acceleration Boost maar ongeveer hetzelfde gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 13:00
Acceleration Boost

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:26:
[...]

De update met Summon komt er aan de verwachting is medio april.

Wat bedoel je met AB?
Ah ik dacht dat het er al in zat. Omdat mijn loaner het ook had in de app.

Acceleration Boost. Dacht ik voeg maar een afkorting toe aan het lijstje hier op het forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
sebari schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:35:
[...]

Ah ik dacht dat het er al in zat. Omdat mijn loaner het ook had in de app.

Acceleration Boost. Dacht ik voeg maar een afkorting toe aan het lijstje hier op het forum
Gok dan dat die loaner oud was en parkeersensoren had. In 't tijdperk tesla vision is het vooral in ontwikkeling gegaan en er eerst uitgehaald omdat t niet voldeed.

Haha ja, kan zijn dat t aan mij lag maar ik zag 'm ff niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 29-03-2024 19:44 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:44:
[...]

Gok dan dat die loaner oud was en parkeersensoren had. In 't tijdperk tesla vision is het vooral in ontwikkeling gegaan en er eerst uitgehaald omdat t niet voldeed.

Haha ja, kan zijn dat t aan mij lag maar ik zag 'm ff niet :)
Was een van de eerste Ys uit Berlijn werd er gezegd.
Volgens mij inderdaad sensoren. Althans ik zag gekleurde boogjes om de auto heen op het scherm. Mijn invulling was dat er dus sensoren op zaten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kulkr6wh8b3waVtOi6Z1EsVzRX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBVsbkX8v5G2PZpDuc0NCzqY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
sebari schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:48:
[...]

Volgens mij inderdaad sensoren. Althans ik zag gekleurde boogjes om de auto heen op het scherm. Mijn invulling was dat er dus sensoren op zaten?

[Afbeelding]
Dat vermoed ik dan ook. Wees niet getreurd de eerste berichten op X (waar toch de meeste filmpjes en info hierover te vinden is) zijn zeer positief hoe ze 't voor elkaar hebben gekregen met Tesla Vision.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:41
Na een aantal jaren gespaard te hebben is het vandaag eindelijk zo ver: ik mag mijzelf de trotse eigenaar noemen van een model 3LR uit2019. Na vandaag 200 kilometer gereden te hebben, ben ik erg tevreden. Geluid van het audiosysteem is top, bereik is hardstikke goed en de stoelen zitten erg lekker. So far so good!

Ook heb ik een aantal zaken die mij opvallen: de m3 lijkt soms te trillen/wiebelen bij 80 km/u +. Ook vind ik het banden geluid vrij hard, zeker ten opzichte van mijn nissan leaf uit 2011. Er liggen momenteel winterbanden op (3.1 bar, lijkt me vrij hoog). Nu twijfel ikom een set met allseasons aan te schaffen, in de hoop dat dit minder wordt (geluid+wiebel). Herkent iemand bovenstaande?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:20
Zeker, de 2019 staat niet bekend om zijn goede isolatie, daar lees je vaak over. Vooral achterin vond ik het een herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
RemySoeters schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:59:
Na een aantal jaren gespaard te hebben is het vandaag eindelijk zo ver: ik mag mijzelf de trotse eigenaar noemen van een model 3LR uit2019. Na vandaag 200 kilometer gereden te hebben, ben ik erg tevreden. Geluid van het audiosysteem is top, bereik is hardstikke goed en de stoelen zitten erg lekker. So far so good!

Ook heb ik een aantal zaken die mij opvallen: de m3 lijkt soms te trillen/wiebelen bij 80 km/u +. Ook vind ik het banden geluid vrij hard, zeker ten opzichte van mijn nissan leaf uit 2011. Er liggen momenteel winterbanden op (3.1 bar, lijkt me vrij hoog). Nu twijfel ikom een set met allseasons aan te schaffen, in de hoop dat dit minder wordt (geluid+wiebel). Herkent iemand bovenstaande?
Het is niet helemaal vergelijkbaar maar mijn 21" winterbanden op de MY waren behoorlijk luider dan de zomerbanden. Ik heb ze er dan ook maar 2 maanden op gehad.
Wellicht dus gewoon voor zomerbanden gaan en een speciale stille EV versie ipv all seasons? En je huidige banden sparen voor de winters? Die zijn in NL niet zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:51:
[...]

Dat vermoed ik dan ook. Wees niet getreurd de eerste berichten op X (waar toch de meeste filmpjes en info hierover te vinden is) zijn zeer positief hoe ze 't voor elkaar hebben gekregen met Tesla Vision.
Ah dat is mooi! Vond het summon stiekem wel handig met strak inparkeren op onze oprit. Even van tevoren uitstappen en de Tesla de rest laten doen.

Zit helaas zelf nog altijd op 2024.2.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:55
Vorige week voor het eerst met onze nieuw opgehaalde caravan naar huis gereden.
De hele weg heb ik op het scherm een knipperende bumperklever gehad.

Hopelijk komt daar snel een update voor die dat oplost.
Moet niet zo moeilijk zijn toch, hij ziet ook als ik iets aangekoppeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
sebari schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:03:
[...]

Ah dat is mooi! Vond het summon stiekem wel handig met strak inparkeren op onze oprit. Even van tevoren uitstappen en de Tesla de rest laten doen.

Zit helaas zelf nog altijd op 2024.2.7
Wacht maar tot je straks Smart Summon kan gebruiken. Komt de auto naar je toe rijden. Heet nu ASS (actually smart summon).

Je ziet nu eerst dat de mensen met 2023.8.4 overgezet worden vanwege de bug die er in zat dat de auto niet ging slapen. Gaandeweg komt de rest aan de beurt. Als dit zo doorgaat hebben de meeste straks een leuk Paascadeautje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXRNXIbwoCsYj8S5BchSNz5Nsic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsqy12UgdBZIQnndbXBJ4UFl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-07 22:14
Gyrolion schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 01:47:

Het valt me ook op dat er al heel wat steenslag op de bumper en motorkap (frunkkap) zitten.
De rode lak eraf en kijk je zo op de witte blanke lak.
Tel er zo snel toch wel een stuk of 10. En dat al na 7000km.
Hier helaas precies hetzelfde, 4000km op Stealth grey M3H, ook veel putjes op de motorkap en voorruit

Vandaag met volle batterij vertrokken en 425 km gereden, 9% over. 450-460 km zou dus mogelijk zijn, best knap voor de RWD, buiten temperatuur v rond 15 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
...
Die trillingen ervaar ik ook met mijn winterbanden, en die voelde ik met mijn zomerbanden niet. Ik zou dan ook in jouw geval eerder opteren voor zomerbanden ipv all seasons nemen.

Na mijn trip binnen 2 weken naar Duitsland gaan mijn zomerbanden er dan wel snel terug op, die geven een veel beter gevoel, winterbanden vind ik over 't algemeen minder lekker rijden...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
sebari schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:48:
[...]

[Afbeelding]
Nu ik dit plaatje weer zie, bedenk ik me dat ik nog steeds de ruitverwarming-icoontjes niet onder de temperatuur gesleept krijg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Rogar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:44:
[...]

Nu ik dit plaatje weer zie, bedenk ik me dat ik nog steeds de ruitverwarming-icoontjes niet onder de temperatuur gesleept krijg…
Je moet ze gewoon uit de standaard balk verwijderen. dan komen ze vanzelf daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 08:03
Allewijn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:24:
@Dylannx3 Ik zou ook niet anders meer willen. Voelt heel natuurlijk. Iedereen die in mijn MY heeft gereden was na paar keer oefenen al gewend. Dosering gaat perfect. Als je je stroompedaal ook maar een milimeter ingedrukt houdt, wat met je voet heel goed gaat, dan rolt hij door. Voet er af is regeneratief remmen tot fijne complete stilstand.
Gewoon even keer gaan rijden en je gaat de andere standen niet meer gebruiken. (Je hebt drie opties).
Welke andere standen bedoel jij?
je kan one pedal driving toch niet aanpassen of uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
dimocash schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:53:
[...]

Welke andere standen bedoel jij?
je kan one pedal driving toch niet aanpassen of uitschakelen?
(Foto ff gegoogled, te lui om nu naar eigen MY te lopen en foto te maken):

In het Engels: stopping mode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/segzyLu7qxratNnQfyKRA_1t6_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgz9xuFw6dCALntXCPMV3K9t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allewijn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:58:
[...]

(Foto ff gegoogled, te lui om nu naar eigen MY te lopen en foto te maken):

In het Engels: stopping mode
[Afbeelding]
Maar dan heb je nog steeds regeneratie. Die onderste optie is iets wat er niet meer is. Daarmee kon je de auto gewoon uit laten rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:01:
[...]

Maar dan heb je nog steeds regeneratie. Die onderste optie is iets wat er niet meer is. Daarmee kon je de auto gewoon uit laten rollen.
Je hebt gelijk. Die optie is er idd niet meer.
Ook niet nodig denk ik. Zoals meesten van ons al omschreven rijdt one pedal driving héél intuïtief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allewijn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:05:
[...]

Je hebt gelijk. Die optie is er idd niet meer.
Ook niet nodig denk ik. Zoals meesten van ons al omschreven rijdt one pedal driving héél intuïtief.
Hoeft van mij ook niet al snap ik ook niet waarom ze de optie niet gewoon aanbieden. Als iemand dat prettiger vindt is het toch fijn dat de optie er is. Al kan het met de S3XY buttons nog wel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:37
Vandaag onze tweede Tesla opgehaald (een model Y). Wat mij opviel is dat het (lijkt) of dat het beeld op van de camera op het scherm van mijn Model 3 uit 2019 beter is. Morgen even goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e

Leuk om te lezen dat je nadat je een aantal jaren hard hebt gespaard je een Model 3 aan heb kunnen schaffen. Gefeliciteerd en veel rijplezier :)

Ik rij ook nog steeds mijn model 3 uit 2019 maar ik heb nooit trillen/wiebelende wielen gehad. Zijn de banden wel goed uitgelijnd en gebalanceerd? Wellicht is dat niet bekend aangezien je hem waarschijnlijk pas net in bezit hebt. Ik zou in jouw geval met een 4 wiel aangedreven auto gewoon zomerbanden aanschaffen. Die geven nog minder geluid en in de winter is er met een 4 wiel aangedreven auto niets aan de hand op zomerbanden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Nu online
mjvdzwet schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:46:
[...]

Je moet ze gewoon uit de standaard balk verwijderen. dan komen ze vanzelf daaronder.
Echt uit de balk slepen terug de apps in of omwisselen voor andere icoontjes?
Ik kan het ook niet vinden in de handleiding 🙈

[ Voor 8% gewijzigd door Rogar op 29-03-2024 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Rogar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:49:
[...]

Echt uit de balk slepen terug de apps in of omwisselen voor andere icoontjes?
Ik kan het ook niet vinden in de handleiding 🙈
Je mag ze terug zetten of vervangen, als ze maar niet in de hoofdbalk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Nu online
mjvdzwet schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:10:
[...]

Je mag ze terug zetten of vervangen, als ze maar niet in de hoofdbalk staan.
Thanks 😅. Morgen nog eens proberen dan.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:03
Sunri5e schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:30:
[...]
en in de winter is er met een 4 wiel aangedreven auto niets aan de hand op zomerbanden hoor.
Dit soort onzin moet je niet verkondigen. Het gaat om iemands veiligheid. Vierwielaandrijving geeft eigenlijk alleen bij wegrijden uit stilstand een voordeel. Het doet helemaal niks bij remmen. En bij bochten doet het ook erg weinig. Het verschil tussen zomer en winterbanden blijft enorm in de sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:55:
[...]

Kan ook pas vanavond weer handmatig zoeken.
Hoe kun je handmatig zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06
Ik kreeg vanavond na een stukje rijden ineens een "Software update" melding in de app. Dus ik ga blij naar de auto en zet m'n hotspot aan voor de update. Volgens hotspot ruim 7.7GB gedownload en toen....gebeurde er helemaal niks 😂

Vanochtend gecheckt op nieuwe software, dus wellicht pakt die hem morgen wel, maar het blijft een anti climax haha

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
sebari schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:34:
[...]

Hoe kun je handmatig zoeken?
1x per 24u kan je naar service tab gaan en naar beneden scrollen voor software. Of software tab. Nu ga ik twijfelen. Ergens onderin het menu in ieder geval. Als je er op klikt naar beneden scrollen en dan zie je 'm handmatig zoeken of er staat de tijdstamp wanneer die voor 't laatst gezocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:40:
[...]

1x per 24u kan je naar service tab gaan en naar beneden scrollen voor software. Of software tab. Nu ga ik twijfelen. Ergens onderin het menu in ieder geval. Als je er op klikt naar beneden scrollen en dan zie je 'm handmatig zoeken of er staat de tijdstamp wanneer die voor 't laatst gezocht heeft.
Die 1x per 24 uur heb ik nog nooit eerder gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:45:
[...]

Is echt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Taro schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:45:
[...]

Jij wist ook niet van het sproeien onderin het raam toch? Of was dat Maasluip? :9

Als je naar de software tab gaat en je scrollt naar beneden gaat hij zoeken. Als je dat opnieuw doet doet hij niks en zie je de laatste tijd staan. Doe je het 24u later weer kan je wel weer naar update zoeken.
Installing Software Updates
You can check for new software updates by opening the ‘Software’ tab on your touchscreen. If a new update is available, you’ll receive a notification on your center touchscreen display, with the option to install the update immediately or schedule for later. You can also check for available updates in the Tesla app. If an update is available, you will see a ‘Software Update’ section on the main page of the app. To ensure the fastest and most reliable delivery of software updates, connect your vehicle to Wi-Fi.
Bron

[ Voor 43% gewijzigd door Oekol op 29-03-2024 22:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sunri5e
GekkeRipper schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:26:
[...]

Dit soort onzin moet je niet verkondigen. Het gaat om iemands veiligheid. Vierwielaandrijving geeft eigenlijk alleen bij wegrijden uit stilstand een voordeel. Het doet helemaal niks bij remmen. En bij bochten doet het ook erg weinig. Het verschil tussen zomer en winterbanden blijft enorm in de sneeuw.
Sneeuw? Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:53:
[...]

Jij wist ook niet van het sproeien onderin het raam toch? Of was dat Maasluip? :9
Dat was ik niet.
Als je naar de software tab gaat en je scrollt naar beneden gaat hij zoeken. Als je dat opnieuw doet doet hij niks en zie je de laatste tijd staan. Doe je het 24u later weer kan je wel weer naar update zoeken.

[...]

Bron
Ja, op die manier. Het klonk nou net alsof er een handmatig controleren knop stond die alleen eenmaal per 24 uur zichtbaar was ofzo.

In mijn auto zie ik dat dat zowel 's ochtends als 's avonds vlak na het wegrijden is/wordt gecontroleerd. Maar in de praktijk krijg ik altijd alleen op dinsdagavond updates, op de kerstupdate na.

Edit: 2024.8.7 komt nu ineens binnen (https://www.notateslaapp....ie/2024.8.7/release-notes), nog nooit op vrijdagavond een update gehad.

Nu ik toch in de app zat maar een serviceverzoek aangemaakt voor de bestuurdersstoel. Deze klikt/schuift bij scherpe bochten. Al eerder voor langs geweest, maar toen konden ze niets vinden. Wat mij betreft vervangen ze de hele stoel maar en onderzoeken ze de rails.

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 30-03-2024 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Waar plakken jullie in een M3H een elektronisch tolkastje?

Bij mijn vorige auto's zat er zo'n zwart stipjes gebied op de voorruit achter de binnenspiegel, de Tesla heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
SpikeHome schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:14:
Vorige week voor het eerst met onze nieuw opgehaalde caravan naar huis gereden.
De hele weg heb ik op het scherm een knipperende bumperklever gehad.

Hopelijk komt daar snel een update voor die dat oplost.
Moet niet zo moeilijk zijn toch, hij ziet ook als ik iets aangekoppeld heb.
Aanhangermodus aangezet?

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
mjvdzwet schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 00:57:

Bij mijn vorige auto's zat er zo'n zwart stipjes gebied op de voorruit achter de binnenspiegel, de Tesla heeft dat niet.
Dezelfde plek als in een MY gok ik. Wij hebben hem aan de rechterkant van de spiegel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:55
De auto gaf aan dat er een hanger aan de auto zat.
Daarvoor heb ik niks aan hoeven zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Harde regen idem. Eens dat de winters steeds slapper worden hoor, maar het is een aardige middelvinger naar andere weggebruikers om een zomerband aan te gaan raden. Naast het feit dat je niet in Duitsland welkom bent dan, ook de veiligheid. Zelfs met harde regen merk je echt verschil helemaal als het wel richting vriespunt gaat. Links of rechtsom is je remweg langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:34

bert pit

asdasd

mjvdzwet schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 00:57:

Rechts naast de spiegel. Ik heb er twee naast elkaar, werkt prima.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Taro schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:12:
[...]
In mijn auto zie ik dat dat zowel 's ochtends als 's avonds vlak na het wegrijden is/wordt gecontroleerd.
Dit kan ik dan haast niet geloven. Ik zie nooit een andere tijdstip dan die ene tijd wanneer je gekeken hebt. Eerder kon je nog een reset uitvoeren of tekst van klein naar groot veranderen en een keer extra zoeken. Dat kan allemaal niet meer. Heb nog nooit gezien dat hij in ochtend en avond zoekt. De tijd blijft altijd de tijd die ik de dag er voor gezocht heb en op die tijd kan ik weer handmatig zoeken.

Wil niemand demotiveren maar aangezien de klok 1 uur vooruit gaat moeten we echt laat de update gaan testen. Gezeik :+

Mag dinsdag m'n schoonouders wegbrengen naar Schiphol en had zelf bedacht dat ik dat voor de voetbalwedstrijd wilde doen van 20u. Maar dan rij ik dus in het licht terug. Twijfel slaat toe haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-07 11:20
Oekol schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 06:00:
[...]

Dit kan ik dan haast niet geloven. Ik zie nooit een andere tijdstip dan die ene tijd wanneer je gekeken hebt. Eerder kon je nog een reset uitvoeren of tekst van klein naar groot veranderen en een keer extra zoeken. Dat kan allemaal niet meer. Heb nog nooit gezien dat hij in ochtend en avond zoekt. De tijd blijft altijd de tijd die ik de dag er voor gezocht heb en op die tijd kan ik weer handmatig zoeken.

Wil niemand demotiveren maar aangezien de klok 1 uur vooruit gaat moeten we echt laat de update gaan testen. Gezeik :+

Mag dinsdag m'n schoonouders wegbrengen naar Schiphol en had zelf bedacht dat ik dat voor de voetbalwedstrijd wilde doen van 20u. Maar dan rij ik dus in het licht terug. Twijfel slaat toe haha
Misschien is dat recent dan aangepast, maar de afgelopen jaren kon je de update eigenlijk elke minuut wel doen. Dan kwam er steeds te staan ‘laatst gecontroleerd [huidige tijd]’.

Maarja, er verandert geregeld wat bij Tesla ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-07 20:06
zie topic regels

[ Voor 105% gewijzigd door We Are Borg op 30-03-2024 07:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-07 22:02

twu

Inmiddels rij ik bijna twee weken de M3 Highland, 800km en mijn huidige conclusie: mooie afwerking, slechte rijervaring.

Hiervoor een Model S (2018) 5 jaar lang gereden, maar vanwege aantrekkelijke Tesla Garantiewaarde deze terugverkocht en een Model 3 Highland aangeschaft (privé). Ophalen van mijn M3 in Tilburg was weer een bijzondere ervaring. Na het wegrijden bleek ik mijn richtingaanwijzers (op het stuur) niet in te kunnen drukken, waren ze uiteindelijk twee uur bezig met uitvogelen waar het mis ging. Eenmaal 'gerepareerd' gaf dat al een zuur gevoel dat juist dit mis gaat bij een splinternieuwe auto. Maar goed, wat mij verder opmerkt:
  • Geen luchtvering waardoor alle oneffenheden op de weg voelbaar is (ben een model S gewend).
  • Regensensor doet niks, je moet telkens handmatig snelheid ervan aanpassen.
  • Leuke led verlichting, maar door de zon zie je hele tijd de reflectie ervan op de voorruit.
  • Mooie besparing op de hendels, maar wat een zoektocht als je op een rotonde rijdt. En in Nederland heb je er behoorlijk veel in vergelijking met Amerika.
  • Hendel voor de D en R is een kwestie van wennen, vooral tijdens het inparkeren.
  • Kofferbak voelt veel kleiner aan (vanwege sedan ipv hatchback), met een kinderwagen was dat echt een puzzel geworden.
  • Dan hebben we het nog niet over dat vreselijke piep die je hoort (en elke keer handmatig moet uitzetten) als je te snel op een weg rijdt :D .
Ondanks mijn rant vind ik het qua afwerking echt een prima auto. Fijne stoelen, prima range en laadsnelheid en natuurlijk een leuke scherm voor achter (waar je waarschijnlijk nekklachten van gaat krijgen).

Uiteindelijk besloten om af te zien van de koop en deze retour te doen, als ik ruim 40k aftik voor een auto heb ik iets hogere verwachtingen van de auto dan wat ik nu ervoor terugkrijg. Vóórdat ik de M3 kocht zat ik al heel erg te twijfelen omdat ik een hogere auto wou met meer kofferruimte vanwege een kinderwagen, maar ik kon echt niet meer wachten op de Juniper. Las hiervoor dat verwachting is dat deze "CY25" uitkomt, is dat Chinese Year 2025?
-Muncky- schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:37:
Is de outlook voor de Y upgrade nog steeds CY25?
Overweeg om nu toch maar voor de Model Y RWD te gaan, weet iemand of dat de HW3 of HW4 is en welke batterijen daar in zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door twu op 30-03-2024 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Knip, zie de topicwaarschuwing

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 30-03-2024 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Smobbo schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:01:
[...]

Misschien is dat recent dan aangepast, maar de afgelopen jaren kon je de update eigenlijk elke minuut wel doen. Dan kwam er steeds te staan ‘laatst gecontroleerd [huidige tijd]’.

Maarja, er verandert geregeld wat bij Tesla ;)
Dat is inderdaad verandert. Dat kon toen ik de auto kreeg nog wel. Nu niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
[b]twu in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"twu schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07
[...]
  • Geen luchtvering waardoor alle oneffenheden op de weg voelbaar is (ben een model S gewend).
  • Leuke led verlichting, maar door de zon zie je hele tijd de reflectie ervan op de voorruit.
  • Mooie besparing op de hendels, maar wat een zoektocht als je op een rotonde rijdt. En in Nederland heb je er behoorlijk veel in vergelijking met Amerika.
  • Hendel voor de D en R is een kwestie van wennen, vooral tijdens het inparkeren.
  • Kofferbak voelt veel kleiner aan (vanwege sedan ipv hatchback), met een kinderwagen was dat echt een puzzel geworden.
  • Dan hebben we het nog niet over dat vreselijke piep die je hoort (en elke keer handmatig moet uitzetten) als je te snel op een weg rijdt :D .
Ondanks mijn rant vind ik het qua afwerking echt een prima auto. Fijne stoelen, prima range en laadsnelheid en natuurlijk een leuke scherm voor achter (waar je waarschijnlijk nekklachten van gaat krijgen).

Uiteindelijk besloten om af te zien van de koop en deze retour te doen, als ik ruim 40k aftik voor een auto heb ik iets hogere verwachtingen van de auto dan wat ik nu ervoor terugkrijg. Vóórdat ik de M3 kocht zat ik al heel erg te twijfelen omdat ik een hogere auto wou met meer kofferruimte vanwege een kinderwagen, maar ik kon echt niet meer wachten op de Juniper. Las hiervoor dat verwachting is dat deze "CY25" uitkomt, is dat Chinese Year 2025?

[...]

Overweeg om nu toch maar voor de Model Y RWD te gaan, weet iemand of dat de HW3 of HW4 is en welke batterijen daar in zitten?
De wegligging zal niet veel anders zijn dan de M3H, ik vond het zelf nog iets minder.

De ruitenwissers zijn net zo brak op de Y.

Daarnaast kostte de S waarschijnlijk 2.5x zoveel, dus comfort technisch 2 uitersten.

Over de batterijen... BYD of CATL. Zoek de 300 discussies in dit draadje maar terug.

Ik weet niet of een Y aan jouw verwachtingen gaat voldoen. Kwa ruimte en hoge zit wel, maar verder...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-07 11:57
Voor de liefhebbers van “pruts projectjes” ik ben de afgelopen dagen aan het experimenteren geweest met Tesaandroid op een raspberry Pi4 en dat is dan ook meteen het enige wat je nodig hebt. Het hele project is opensource en kan je hier vinden.

Dit project installeert Android 13 op je Pi die dan een wifi hotspot creëert die op zijn beurt een webpage serveert aan je Tesla waarmee je dus zonder CarPlay wel gebruik kan maken van Waze, flitsmeister, spotify etc. Beetje in vergelijking met wat Carlinkit doet. GPS signaal haalt de Pi op bij je Tesla, geluid speelt hij af via je browser en data krijgt je Pi via usb tethering van je telefoon. Dus geen iPhone waar je na 20 minuten een ei op kan bakken zoals bij Carlinkit door usb en wifi tethering. USB tethering werkt bij mij wel wat spoty maar telefoon aansluiten voordat je de Pi opstart lost dit op. Maar je kan ook een usb 4G modem kopen voor een paar tientjes.

Het draait stabiel en het werkt allemaal prima. Enige echte nadeel vind ik nog de opstarttijd (30 sec) van de Pi. Heb al een SSD install geprobeerd maar dat wordt helaas niet ondersteund.

Al met al een leuk goede vrijdag project waar ik niet ontevreden over ben al blijft het wel een tweaker oplossing die mijn vrouw niet user friendly genoeg vindt ivm selecteren wifi punt, opstart volgorde etc -O-

[ Voor 4% gewijzigd door The Druid op 30-03-2024 07:57 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-07 16:52
Hey all,

Gisteren is helaas een trekhaak bij het achteruit inparkeren in de achterbumper van onze highland gereden.

Deze is geleased bij arval. Schade gemeld via hun app maar dan word je naar reguliere schadeherstel bedrijven verwezen.

Iemand ervaring hiermee? Kan dit idd door normale garage hersteld worden of moet ik bij tesla een afspraak maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCH8M36kDlvN2O3evXgQTiBxO84=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XumdFmMeAsabvnBeIzo2BZVM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
The Druid schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:53:
Voor de liefhebbers van “pruts projectjes” ik ben de afgelopen dagen aan het experimenteren geweest met Tesaandroid op een raspberry Pi4 en dat is dan ook meteen het enige wat je nodig hebt. Het hele project is opensource en kan je hier vinden.

Dit project installeert Android 13 op je Pi die dan een wifi hotspot creëert die op zijn beurt een webpage serveert aan je Tesla waarmee je dus zonder CarPlay wel gebruik kan maken van Waze, flitsmeister, spotify etc. Beetje in vergelijking met wat Carlinkit doet. GPS signaal haalt de Pi op bij je Tesla, geluid speelt hij af via je browser en data via usb tethering van je telefoon. Dus geen iPhone waar je na 20 minuten een ei op kan bakken zoals bij Carlinkit door usb en wifi tethering. USB tethering werkt bij mij wel wat spoty maar telefoon aansluiten voordat je de Pi opstart lost dit op. Maar je kan ook een usb 4G modem kopen voor een paar tientjes.

Het draait stabiel en het werkt allemaal prima. Enige echte nadeel vind ik nog de opstarttijd (30 sec) van de Pi. Heb al een SSD install geprobeerd maar dat wordt helaas niet ondersteund.

Al met al een leuk goede vrijdag project waar ik niet ontevreden over ben al blijft het wel een tweaker oplossing die mijn vrouw niet user friendly genoeg vindt ivm selecteren wifi punt, opstart volgorde etc -O-
Het is denk off-topic, maar je kan de Tesla tich altijd dit WiFi punt laten gebruiken? En de Pi thuis laten switchen naar jouw thuis WiFi en als deze wegvalt naar de hotspot van een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-07 11:57
boefje79 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:57:
Hey all,

Gisteren is helaas een trekhaak bij het achteruit inparkeren in de achterbumper van onze highland gereden.

Deze is geleased bij arval. Schade gemeld via hun app maar dan word je naar reguliere schadeherstel bedrijven verwezen.

Iemand ervaring hiermee? Kan dit idd door normale garage hersteld worden of moet ik bij tesla een afspraak maken?

[Afbeelding]
Oei dat is niet fijn. Denk dat een schadeherstel bedrijf het antwoord het beste kan geven op je vraag want wij als tweakers gaan natuurlijk meteen aan de slag met ducktape :+ ipv een mooie offerte voor herstel te maken.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@twu veel punten kun je verwachten aangezien een 3 natuurlijk heel wat anders is dan een S. Verder kun je dan wellicht beter niet wachten op de Juniper? Nu krijg je nog stalks, geen LED en geen piep als ik het goed heb.

Juniper zal dezelfde accu houden maar wel HW4 lijkt me. Al heb je aan dat laatste heel weinig. Helemaal zonder FSD.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:05
twu schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:32:
Inmiddels rij ik bijna twee weken de M3 Highland, 800km en mijn huidige conclusie: mooie afwerking, slechte rijervaring.

Hiervoor een Model S (2018) 5 jaar lang gereden, maar vanwege aantrekkelijke Tesla Garantiewaarde deze terugverkocht en een Model 3 Highland aangeschaft (privé). Ophalen van mijn M3 in Tilburg was weer een bijzondere ervaring. Na het wegrijden bleek ik mijn richtingaanwijzers (op het stuur) niet in te kunnen drukken, waren ze uiteindelijk twee uur bezig met uitvogelen waar het mis ging. Eenmaal 'gerepareerd' gaf dat al een zuur gevoel dat juist dit mis gaat bij een splinternieuwe auto. Maar goed, wat mij verder opmerkt:

[...]

Misschien had je een proefrit kunnen maken voordat je de auto ging bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Jochemp schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:35:
Ik kreeg vanavond na een stukje rijden ineens een "Software update" melding in de app. Dus ik ga blij naar de auto en zet m'n hotspot aan voor de update. Volgens hotspot ruim 7.7GB gedownload en toen....gebeurde er helemaal niks 😂

Vanochtend gecheckt op nieuwe software, dus wellicht pakt die hem morgen wel, maar het blijft een anti climax haha
Ik had ook ruim 7GB download op m’n tesla, denk dat het de kaart updates waren. Ik zit nu op 2024.8.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[…]
[…]
Heeft iemand daar een video van? Ik ben heel benieuwd naar hoe Tesla het geïmplementeerd heeft en hoe het klinkt.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
_eLMo_ schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:24:
[...]

Heeft iemand daar een video van? Ik ben heel benieuwd naar hoe Tesla het geïmplementeerd heeft en hoe het klinkt.
Geen video, maar het is een "vriendelijke" pingel, maar met 1 druk op het snelheidsbord uit te zetten.

Ik doe dit nu direct als ik wegrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12

[...]

Ik zou niet voor een Y gaan kiezen, meer dan de helft van je bezwaren zullen niet opgelost zijn.
Geen luchtvering, zelfde regensensor, kofferbak is niet veel groter, en de snelheidspiep zit nu op elke auto die in Europa verkocht wordt, zelfs op een Porsche.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
boefje79 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:57:
Hey all,

[Afbeelding]
Mijn bumper is bij een ‘normale’, maar wel door Tesla erkende schadehersteller gefixt, en dat was goed gedaan in een paar dagen.

Bij deze schade is er ook niks ‘speciaals’ te herstellen wat anders moet dan bIj een Audi of Toyota.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dezz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-07 22:07

Dezz

Dezz's Insomnia

^^Hoe kom je erbij dat de kofferbak van een Y niet veel groter is? Die is namelijk écht gigantisch en doordat het een hatchback is ook nog eens veel praktischer dan die van een 3

Beam Me Up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:47:
[...]

Ik zou niet voor een Y gaan kiezen, meer dan de helft van je bezwaren zullen niet opgelost zijn.
Geen luchtvering, zelfde regensensor, kofferbak is niet veel groter, en de snelheidspiep zit nu op elke auto die in Europa verkocht wordt, zelfs op een Porsche.
Maar. Maar. De kofferbak niet veel groter? Dat is toch totaal niet zo?

M3 650 liter
MY 850 liter

Waarbij een MY een vele fijnere te gebruiken ruimte heeft ten opzichte van de M3? Praktische ruimte is soms nog belangrijker dan exact aantal liters.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Tommie12 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:47:
[...]

De kofferbak van een Y is echt wel groter en daarnaast ook een stuk toegankelijker dan die van een 3.

Ik heb ooit een tassenset specifiek voor de Model 3 gekocht en deze foto's vorig jaar in onze Y gemaakt. Dit nog even los van de veel diepere ruimtes links en rechts. In de 3 stonden de tassen zowel links als rechts tegen de rand aan, in de Y is er overduidelijk meer ruimte over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E39_4-4vRKbPU2ttUymZaLo5xgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qV7xdzJFnKnWmCoeX04ojkLi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzTXARhS1bY3Enlwh29KvmCAaRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPbbQyKFLTGkOxbcORyoPpsL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 30-03-2024 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:15

[...]

De Juniper gaat dezelfde nadelen hebben dan highland op de koffer na.
De huidige Model Y heeft nog stalks, maar die ophanging is nog harder als van de highland. De regensensor is even brak en als de piep daar aanwezig is weet ik niet. Maar alle nieuwe auto’s in Europa moeten het verplicht hebben, alleen heb ik geen idee als ook voor modellen is die al langer op de markt zijn.

Als ik jouw feedback lees, denk ik niet dat je met een Y tevreden zult zijn.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

mjvdzwet schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:34:
[...]

Geen video, maar het is een "vriendelijke" pingel, maar met 1 druk op het snelheidsbord uit te zetten.

Ik doe dit nu direct als ik wegrijd.
Ik heb bij het scherm autopilot, snelheid waarschuwing op scherm staan, ik hoor geen piepje en hoef dit niet steeds opnieuw in te stellen. Of bedoelen jullie iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Vannacht is de nieuwste update bij me geïnstalleerd. Sinds de vorige updates had ik de camera afgeplakt.
Echter tijdens het rijden is autosteer uitgeschakeld met een waarschuwing.
Ik begrijp niet waardoor dat komt. Ik kijk altijd voorruit, doordat ik dacht dat m’n bril voor reflectie zorgde heb ik de camera afgeplakt.
Echter is dat nu niet voldoende. Schakelt autopilot ook af als je niet vaak genoeg aan de stuur trekt? Die gaat idd vaak af bij me, ik hou de stuur altijd vast, maar ik geef het niet vaak genoeg tegenkracht (vind ik niet relaxed rijden, wat toch de bedoeling is van auto steer).

Kan iemand uitsluitsel geven of autosteer ook uitgeschakeld kan worden doordat ik teveel waarschuwingen krijg voor handen op het stuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Russel88 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:25:
Vannacht is de nieuwste update bij me geïnstalleerd. Sinds de vorige updates had ik de camera afgeplakt.
Echter tijdens het rijden is autosteer uitgeschakeld met een waarschuwing.
Ik begrijp niet waardoor dat komt. Ik kijk altijd voorruit, doordat ik dacht dat m’n bril voor reflectie zorgde heb ik de camera afgeplakt.
Echter is dat nu niet voldoende. Schakelt autopilot ook af als je niet vaak genoeg aan de stuur trekt? Die gaat idd vaak af bij me, ik hou de stuur altijd vast, maar ik geef het niet vaak genoeg tegenkracht (vind ik niet relaxed rijden, wat toch de bedoeling is van auto steer).

Kan iemand uitsluitsel geven of autosteer ook uitgeschakeld kan worden doordat ik teveel waarschuwingen krijg voor handen op het stuur?
Ja. En ja, Tesla vereist behoorlijk wat kracht aan het stuur om te “bewijzen” dat je nog aan het sturen bent.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Tweakarim schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:22:
[...]

Ik heb bij het scherm autopilot, snelheid waarschuwing op scherm staan, ik hoor geen piepje en hoef dit niet steeds opnieuw in te stellen. Of bedoelen jullie iets anders?
Bij alle nieuwe modellen auto's moet er een waarschuwingssignaal klinken als je boven de toegestane snelheid rijdt. Beslissing van de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
The Druid schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:53:
...
Klinkt leuk om eens gedaan te hebben, en om te tonen dat 't jou gelukt was, maar (ik spreek nu voor mezelf, na eigen ervaringen met RPi en RPi-achtige projectjes) het klinkt te rommelig voor alledaags gebruik. Bekijk het voor die ene keer misschien beter met de ogen van jouw vrouw, betaal Premium Connectivity, en houd misschien beter jouw aandacht op de weg. FWIW ;)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Wel een paar inkoppertjes, als je van een paar segmenten hoger afkomt.

Luchtvering, kofferbak, de bediening van de knippers, had je daar iets anders van verwacht? Ik ben ook iedere keer weer verrast als ik met een stadsfiets door een mountainbike pad ga, dat ik dan de vering toch mis...

Piepjes moet je voor bij de EU aankloppen, dat heeft iedere nieuwe auto verplicht. En dat zal Juniper dus ook hebben.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 16:43

World Citizen

FreeReef.nl

Je kunt je ook nog irriteren aan PWS wat je Model S niet had. :+

En die automatische kofferbakklep.... ik weet het niet hoor.

- Als ik met mijn handen vol naar de auto loop... moet ik alsnog alles neerzetten en op de sleutel/kofferbakknop of in de app klikken
- Als ik spullen uit de auto pak en mijn handen vol heb, moet ik het alsnog neerzetten want ik moet op de sleutel/kofferbakknop of in de app klikken. Met volle handen kan ik niet bij de knop in de klep.
- Als het regent sta ik te wachten tot de klep helemaal open is voordat hij weer dicht kan. Waar je vroeger half de klep open deed, je tas naar binnen gooit en weer dicht doet.

Het is een chique feature als het goed weer is, je iets kleins vast hebt en er nog 1 hand vrij is.
Met je voet open doen zou ECHT handig zijn.

Wat was de reden dat je de S eruit deed? Ik heb hem juist nu genomen omdat ik het nog steeds een upgrade vond ten opzichte van een nieuwe 3 of Y. (een 2018 model S)

[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 30-03-2024 09:55 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gister 2024.8.7 geïnstalleerd, maar de app geeft nu nog steeds aan dat er een update beschikbaar is. Even in de auto gecontroleerd en die geeft aan dat de software up-to-date is.

Soft reset uitgevoerd en app volledig afgesloten, maar de melding blijft zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:59:
Gister 2024.8.7 geïnstalleerd, maar de app geeft nu nog steeds aan dat er een update beschikbaar is. Even in de auto gecontroleerd en die geeft aan dat de software up-to-date is.

Soft reset uitgevoerd en app volledig afgesloten, maar de melding blijft zichtbaar.
Ik heb juist het tegenovergestelde, ik werd wakker met de melding in de app dat er een update beschikbaar was als ik de auto via wifi verbind. Dus dat net even geprobeerd maar de auto zegt dat de software up-to-date is vanaf 29 maart en de melding in de app is weg haha.

Edit: als ik de auto loskoppel van internet verschijnt de melding in de app weer, maar ik kan niks doen in de auto? :S

[ Voor 8% gewijzigd door Ebbao op 30-03-2024 10:10 ]

Pagina: 1 ... 294 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: