Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 293 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.571 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:44
Iemand al wel eens een UI_a114 storing gehad? Visualisatie tijdelijk verslechterd… camera’s zijn schoon en geven volgens mij goed beeld.
Maar helaas door deze melding geen TACC, park assist etc.
Al een keer met de knoppen op het stuur gereset en uurtje geparkeerd gehad - maar de melding bij starten gewoon weer aanwezig 🙁
Heb wel melding in service center gemaakt - hoop dat dit snel is opgelost want verder is het super genieten met m’n Y die ik afgelopen dinsdag in Tilburg heb opgehaald…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

En nu op Versie 2024.2.6 van de firmware? Updaten naar de laatste die lost het op lees ik op in andere forums

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:42
Balen! Vandaag ineens uit het niets een flinke klap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSW1Nksa-drG2Usj3brsAOXqB8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74Ubqb7FHVyavFfYzXarh8nq.jpg?f=fotoalbum_large

Een flinke ster in de ruit.. een auto welke op de andere weghelft mij tegemoet reed had dit steentje opgewipt.

Nu vraag ik me af of de nieuwe model 3 (highland) een andere voorruit heeft dan de legacy 3 of dat dat allemaal hetzelfde is.

Toch maar even goed informeren bij Carglass.

Het valt me ook op dat er al heel wat steenslag op de bumper en motorkap (frunkkap) zitten.
De rode lak eraf en kijk je zo op de witte blanke lak.
Tel er zo snel toch wel een stuk of 10. En dat al na 7000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
bert pit schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:29:
[...]

Dat is een goeie vraag.
Is het in di situatie zo dat je op beide wegen 130 mag rijden?

Ik rij zoveel mogelijk op de TACC al een jaar lang met de MY. Maar waarom hij in de ene situatie de snelheid wel aan past en in de andere situatie niet is mij een raadsel. Het komt toch ook vaak genoeg voor dat je ergens 60 mag en later op dezelfde weg 80 en dat hij juist 60 blijft rijden?

Ik heb hem overigens niet op "huidige snelheid staan" staan.
Het is van een weg met 120 naar een weg met 130. Als je van de A44 de A4 op rijdt. Ik rijd vaak gewoon 100 snachts, dus kom van de a44 met 100km/u de a4 op en dan schiet de snelheid omhoog naar 130 met enkel tacc aan op “huidige snelheid”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

Gyrolion schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 01:47:
Het valt me ook op dat er al heel wat steenslag op de bumper en motorkap (frunkkap) zitten.
De rode lak eraf en kijk je zo op de witte blanke lak.
Tel er zo snel toch wel een stuk of 10. En dat al na 7000km.
Heb ik ook hoor :/ maar in mijn geval is de A15 ook een stenenparadijs.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 15:03
Oekol schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:44:
Wachten wordt (bijna) beloond. Matrix headlights here we come :Y

[Afbeelding]
Me too. Staat nu te installeren. Maar het is licht buiten, wat heb ik daar nu aan.....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:56:
Stel je voor: Je rijdt altijd met lichten op automatisch. Dus letterlijk je hoeft nooit ergens aan te zitten. Hoe krijg je dan je koplampen uit zonder aan het scherm te zitten. Kan dat met je linker stalk? Weet dat als je duwt je groot licht uit zet, kan je op die manier ook al je licht uitzetten?
Klinkt gek, maar ik open dan de laadklep even op het scherm…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
koifim schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:15:
[...]

Klinkt gek, maar ik open dan de laadklep even op het scherm…
Huh wat haha. Om je lichten aan/uit te doen? Ik weet wel dat als je op je lampen icoon drukt links dat je de balk beneden krijgt om in te stellen.

Maar de reden dat ik het vraag is dat ik gisteren ineens mijn lichten uit had en ze zelf op 't scherm weer op automatisch moest zetten (2024.2.7) terwijl het enige wat ik mij voor kan stellen is dat ik aan de stalk heb gezeten per ongeluk. Scherm niet aangeraakt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:17:
[...]

Huh wat haha. Om je lichten aan/uit te doen? Ik weet wel dat als je op je lampen icoon drukt links dat je de balk beneden krijgt om in te stellen.

Maar de reden dat ik het vraag is dat ik gisteren ineens mijn lichten uit had en ze zelf op 't scherm weer op automatisch moest zetten (2024.2.7) terwijl het enige wat ik mij voor kan stellen is dat ik aan de stalk heb gezeten per ongeluk. Scherm niet aangeraakt.
Vervelende van die balk is dat je ze later weer handmatig moet aanzetten is mijn ervaring.

Wat betreft een hardwarematige shortcut heb ik geen idee. Overigens, had je het over tijdens het rijden of geparkeerd? Ik tijdens P.

[ Voor 5% gewijzigd door koifim op 29-03-2024 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
Sebazzz schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 06:38:
[...]

Heb ik ook hoor :/ maar in mijn geval is de A15 ook een stenenparadijs.
Ik heb sowieso het idee dat de wegen er slechter bij liggen dan vroeger. En dat terwijl we geen echte winters meer kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
koifim schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:22:
[...]

Vervelende van die balk is dat je ze later weer handmatig moet aanzetten is mijn ervaring.

Wat betreft een hardwarematige shortcut heb ik geen idee. Overigens, had je het over tijdens het rijden of geparkeerd? Ik tijdens P.
Tijdens rijden midden op de snelweg. Enige wat ik mij kan bedenken is dat het gebeurde terwijl ik met de stalk richting aan gaf. Maar dit is dan wel de eerste keer in ruim een jaar dus snap 't niet.

Die balk heeft gewoon een auto optie, daar staat die altijd op.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:21
winwiz schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:46:
[...]
Ah je hebt geen premium connectiviteit begrijp ik.
Ik begrijp het geschetste probleem met de falende Teslamate in combinatie met een hotspot niet goed. Alles werkt toch ook zonder Premium Connectiviteit? De auto zélf, ook zonder Premium Connectiviteit, blijft toch zijn connectie (met de Tesla servers) maken, via de standaard connectiviteit. Of is dat dan niét zo ? @LigeTRy Jouw Teslamate, die draait toch "ergens" (waar dan ook) waar die jouw hotspot niet nodig heeft ? :S

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
CrashOne schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:25:
Vandaag een MY RWD opgehaald in Utrecht.

App werkt, maar bij heel veel functionaliteiten krijg ik de melding "Commando geven mislult". Bijvoorbeeld bij het bedienen van alle functionaliteit onder Bediening. Ook lukt het plannen helemaal niet, altijd "Commando mislukt".

De app is wel verbonden, want de laadstatus kan ik wel zien (maar de laadsnelheid kan ik niet aanpassen).

Iemand een idee?
Heb dit ook gehad, uiteindelijk opgelost door mijn Bestuurdersprofiel in de auto opnieuw in te stellen en te koppelen aan de sleutel (telefoon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:53

[Afbeelding]
Pruuuuuuuuuuuuuuts, gisteravond laat nog gecontroleerd, nu kan ik pas vanavond weer controleren ;( en ik moet vanavond door het donker over 80 wegen naar huis, het zou ZO tof zijn als het dan werkt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 19:24

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Mar.tin schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:20:
[...]

Pruuuuuuuuuuuuuuts, gisteravond laat nog gecontroleerd, nu kan ik pas vanavond weer controleren ;( en ik moet vanavond door het donker over 80 wegen naar huis, het zou ZO tof zijn als het dan werkt O+
Komt dit alleen op de highland? Kan het online niet vinden. Heb een 2020 model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:19
Tweakarim schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:27:
[...]

Komt dit alleen op de highland? Kan het online niet vinden. Heb een 2020 model 3.
Is afhankelijk van je koplampen. Heb je matrixlampen?
Dus met de ronde lens er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[...]

Nee, het komt op alle Model 3's met Matrixlampen, daadwerkelijk begin van de levering daarvan is een beetje wishy washy, maar het startmoment lijkt ergens rondom eind 2020 2022 te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:27
[...]

Nevermind...

[ Voor 23% gewijzigd door Rogar op 29-03-2024 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
Mar.tin schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:33:
[...]

Nee, het komt op alle Model 3's met Matrixlampen, daadwerkelijk begin van de levering daarvan is een beetje wishy washy, maar het startmoment lijkt ergens rondom 2022 te liggen.
nee hoor, Mijn M3 is van einde 2020, deze heeft de lampen al.
Ik heb wel vernomen dat niet alle M3's van deze boot deze koplampen al hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtcFFiPvodr-lp6zCIf0PEX6v0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjLLfPzL1qXVS9acLmK3hdHA.jpg?f=fotoalbum_large

Deze dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Klopt, de matrix koplamp ziet er zo uit als op links:

Afbeeldingslocatie: https://www.shop4tesla.com/cdn/shop/articles/kommt-das-matrix-licht-bei-tesla-851664.jpg?v=1659736894

Afbeeldingslocatie: https://www.notateslaapp.com/img/containers/article_images/2023/matrix-1.jpg/4c1187ab88ed812017f14e0ce58e90cb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Mar.tin op 29-03-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volgens de tabel van @SirLct zijn de matrix koplampen er vanaf begin 2021.
Zie SirLct in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:47:
Klopt, alleen werd model begin 2021 ook al geleverd einde 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

[Afbeelding]
Paascadeautje?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Ik was al tevreden met de chocola...
Kan ook pas vanavond weer handmatig zoeken.

Maar niemand dus een idee hoe in godsnaam mijn koplampen gisteravond ineens uit waren zonder aan 't scherm gezeten te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:44
TPA schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 01:03:
En nu op Versie 2024.2.6 van de firmware? Updaten naar de laatste die lost het op lees ik op in andere forums
Heb 2024.2.100 woensdag gekregen (dinsdag mijn Y opgehaald in Tilburg).
Had reactie van service center dat ze er iemand naar laten kijken of dat ik andere moet wachten op de volgende update

Ze hebben gisteren ook vanuit LM opdracht gegeven om EAP toe te voegen - dit zie ik als een soort service opdracht voorbij komen in de app. Dat was gistermiddag rond 12:30 - daarna nog gereden zonder dit issue en ook in de auto nog niets gemerkt dat EAP nu beschikbaar is - nu met deze foutmelding dus helemaal geen AP 🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:55
flupp schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:06:
[...]

Ik begrijp het geschetste probleem met de falende Teslamate in combinatie met een hotspot niet goed. Alles werkt toch ook zonder Premium Connectiviteit? De auto zélf, ook zonder Premium Connectiviteit, blijft toch zijn connectie (met de Tesla servers) maken, via de standaard connectiviteit. Of is dat dan niét zo ? @LigeTRy Jouw Teslamate, die draait toch "ergens" (waar dan ook) waar die jouw hotspot niet nodig heeft ? :S
Toch vreemd dat het altijd en overal werkt, tot ik op m'n wifi hotspot ga ;). Naast teslamate werkt ook de live verkeersinformatie niet meer op de hotspot, hier krijg je een melding van. Dit is vaker benoemd in dit topic

Het is gebruikelijk voor 'computers' om alles via 1 netwerkadapter de routeren om issues met sessies te voorkomen, ik denk dat ,m'n Tesla dit ook doet. Dus geen hotspot == alles over std connectivity LTE link. Hotspot == alles over de hotspot (incl issues).

Het klopt idd dat ik geen premium connectiviteit heb, dus als ik tijdens het laden een filmpje wil kijken, of tijdens het rijden een update binnen wil hengelen, verbind ik de auto met de hotspot van mijn Iphone. Het probleem is dus ook niet 100% gefocussed op teslamate, maar het was wel de manier hoe ik erachter kwam/last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:06:
[...]

Heb dit ook gehad, uiteindelijk opgelost door mijn Bestuurdersprofiel in de auto opnieuw in te stellen en te koppelen aan de sleutel (telefoon)
Ah, top. Ga ik straks even proberen, voelt nu toch als een half product, haha. Vooral omdat je gewoon laden en vertrekken wilt kunnen beheren.

Net de eerste langere rit gehad, autopilot is even wennen, maar rijdt wel top :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
Obelixxx schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:51:
[...]

Er zijn 2 2021 versies. Ik heb de eerste versie, eind 2020 geleverd. Dus met de zwarte raamomlijstingen. En daar zitten geen matrix koplampen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
this schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:45:
[...]

Er zijn 2 2021 versies. Ik heb de eerste versie, eind 2020 geleverd. Dus met de zwarte raamomlijstingen. En daar zitten geen matrix koplampen op.
klopt, zwarte omlijsting kwam uit USA, die had de matrix lampen niet.

De batch uit China met de nieuwe accu hadden de nieuwe koplampen. (Maar ook niet op allemaal, eerst oude voorraad oude lampen opgemaakt blijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunib
  • Laatst online: 18-09 21:22
Hoi allemaal, ben aan het oriënteren op een 2de auto en we rijden al jaren elektrisch (nu een Enyaq). Eerste gevoel was een kleine benzine auto, kleine Picanto bijvoorbeeld.

Maar met de laatste posts hier (dat YouTube filmpje van die taxi met 200k miles!): wat nou als we een 2021 M3 halen met een kleine 200k: die zitten op de 21k ongeveer op het moment. Hebben jullie nog tips waar op te letten en misschien meer statistieken? Of haal ik mezelf veel ellende op de hals?

En als je een 2de hands Tesla op het oog hebt: kun je onderhouds verleden ergens opzoeken op basis van kenteken? Is er een app waarmee je tijdens een proefritje makkelijk wat diagnose / health checks kunt uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 16:24
sunib schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:08:
Hoi allemaal, ben aan het oriënteren op een 2de auto en we rijden al jaren elektrisch (nu een Enyaq). Eerste gevoel was een kleine benzine auto, kleine Picanto bijvoorbeeld.

Maar met de laatste posts hier (dat YouTube filmpje van die taxi met 200k miles!): wat nou als we een 2021 M3 halen met een kleine 200k: die zitten op de 21k ongeveer op het moment. Hebben jullie nog tips waar op te letten en misschien meer statistieken? Of haal ik mezelf veel ellende op de hals?

En als je een 2de hands Tesla op het oog hebt: kun je onderhouds verleden ergens opzoeken op basis van kenteken? Is er een app waarmee je tijdens een proefritje makkelijk wat diagnose / health checks kunt uitvoeren?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:54
Mar.tin schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:20:
[...]

Is dit puur een update voor het adaptieve grootlicht of doet de matrix update nog iets anders?

Ik ben benieuwd aangezien de afstelling van de koplampen nog wel wat te wensen over laat. Bekend kwaaltje dat hij te ver omhoog/opzij schijnt.

[ Voor 15% gewijzigd door tim.w op 29-03-2024 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[Afbeelding]
Hier inmiddels ook aan het binnenhalen, heel benieuwd straks in het donker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:20:
[...]

Ik kan je vertellen, het is een geweldige feature. Je ziet de objecten (auto's, voetgangers etc.) er perfect uit gefilterd worden. Heel gek om te zien, op een relatief drukke weg met grootlicht rijden en niemand die er last van heeft. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olovv100
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-09 12:50
Net even wezen checken in de Tesla Model 3 Highland maar nog geen update beschikbaar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin

Als je s3xy buttons bestelt kun je daarmee met een extra instellinkje ScanMyTesla gebruiken en dan kun je alle onderwater informatie eruit pulken, hoeveel stroom er in de accu kan bij volladen enzo.

Maar een grove metric voor bijvoorbeeld de accugezondheid is om hem "even" naar 100% te prikken en te kijken hoeveel km hij dan aangeeft en dat te vergelijken met hoeveel km dat was bij "nieuw" (even googlen). Het verschil daartussen is op een paar % nauwkeurig bij benadering je degradatie.

Verder zijn er niet écht écht kwaaltjes geloof ik, wat mechanische dingen, draagarmen die kunnen kraken, maar dat hoor je ook gauw genoeg, wellicht een keer remmenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vandaag is de Tesla monteur aan huis geweest voor de vlek op het dashboard. Zoals bij anderen hier in het topic ook al het geval blijkt.
Had helaas geen nieuw bovenste deel dash bij zich. Ging poetsen en wrijven. Ja, dat had ik zelf ook al gedaan.... Hij heeft nog alcohol gebruikt en het is nu wel héél héél minimaal. Krijg het niet eens meer op foto. Maar niet weg... Hij gaf aan nieuw service verzoek te doen en dat ze dan hele dash kunnen vervangen. Want volgens hem is het bovenste deel niet los.
Dat lijkt me een flinke ingreep.
Ik ga er nog even over nadenken. Want alles loshalen op z'n teslaas, zorgt vast ook weer voor ineens een rammeltje straks ofzo.
Het is nu zo minimaal dat ik even kijk of ik een goede cockpit spray kan gebruiken om het iets te voeden over gehele dash. Denk dat het dan echt niet meer te zien is. Ik probeer dat even want dan heb ik er vrede mee.
En als het me toch stoort dan alsnog vervangings verzoek.

En net eerste set kleine spatlappen er op gezet. Grotere die ook ook besteld heb komen nog binnen. Maar deze staan wel érg fraai.
Weet niet of de voorste genoeg tegen houden voor de flanken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4OQU6mM1ulLMa9DSm_FjprvHro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzyRNeG7JL6Jxfc6wLzH7BII.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPq5t22-53Y9cxcsehukDuYJqUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVfSmRz6u5wT90Ikvo7VHfHp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Allewijn op 29-03-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:47:
Obelixxx schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:51:
[...]

Dank voor deze toevoeging, ik pas het aan. Tot nu toe is er geen eind 2020 model bekend met matrix, maar blijkbaar toch wel. Dat hele overgang eind 2020/ begin 2021 is echt een rommeltje, die een heeft zwart omlijsting, die ander niet, die een heeft vernieuwd interieur, die ander niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QBR47A4.png

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bert.L
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 20:19
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:20:
[...]

Voor mij is dit de beste update tot nu toe. De auto-grootlicht functie was eerder onbruikbaar, regelmatig seinende tegenliggers als dat aanstond (en ging telkens automatisch aan bij inschakelen AP, heel irritant). Met de matrix update ben ik woensdagnacht naar Zwitserland gereden en er is geen enkele keer geseind onderweg! Heel blij mee! Nu de ruitenwissers nog en dan hebben we een prima auto ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct

Ik zou wachten tot eind dit jaar. Er komt een hele lading leaseauto van dec 2019.
Wel zo dat ik alsnog de "facelift" versie zou aanraden, dit is ongeveer van eind 2020 (overgang) of van begin 2021.

Batterij health check is een lange process dus wat lastig, maar indicatie van degradatie kan je doen. Hierboven al een post hoe je het moet doen. Of haal je idd s3xy button commander/ obd scanmytesla, dan kan je best veel zien.

Betr de kwaaltjes, er zijn niet zo veel. Misschien draagarmen, maar in principe 2021 modellen hebben deze probleem veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
SirLct schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:29:
[...]

[...]

Dank voor deze toevoeging, ik pas het aan. Tot nu toe is er geen eind 2020 model bekend met matrix, maar blijkbaar toch wel. Dat hele overgang eind 2020/ begin 2021 is echt een rommeltje, die een heeft zwart omlijsting, die ander niet, die een heeft vernieuwd interieur, die ander niet.

[Afbeelding]
Mijn eind 2020 heeft trouwens dubbele beglazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
SirLct schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:29:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Verschil in einde 2020 begin 2021 zit hem in RWD / LR.

RWD kwam uit china had oude interieur, geen warmte pomp, LPF, meestal matrix,
LR kwam uit USA, nieuw interieur, zwarte omlijsting, dubbele beglazing andere batterij, oude koplampen. Weet niet of er ook nog powered trunk was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Obelixxx schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:43:
[...]

LR kwam uit USA, nieuw interieur, zwarte omlijsting, dubbele beglazing andere batterij, oude koplampen. Weet niet of er ook nog powered trunk was..
Powered trunk zit er op. Geen stuurverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

tim.w schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Is dit puur een update voor het adaptieve grootlicht of doet de matrix update nog iets anders?

Ik ben benieuwd aangezien de afstelling van de koplampen nog wel wat te wensen over laat. Bekend kwaaltje dat hij te ver omhoog/opzij schijnt.
Koplampen zijn vrij eenvoudig te kalibreren, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Ik heb dat vorig jaar in de eerste week gedaan en nog nooit een knipper van een tegenligger gehad.

ik ben wel erg benieuwd naar de matrix koplampen die in de update worden aangestuurd.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 00:46
[...]

Performance uit die periode ook met nieuw interieur, zwarte omlijsting, oude koplampen, powered trunk, geen stuurverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo allemaal!

Ik ben verschillende verhalen aan het lezen over het remmen van de auto. Is het waar dat de Model Y alleen maar de One-Pedal Drive heeft? Dus dat het traditionele "gas" loslaten en de auto laten rollen geen optie meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister006
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 21:32
tim.w schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Heeft de model Y ook deze matrix verlichting? Ik krijg nog geen nieuwe SW versie binnen op mijn MY RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:20
Dylannx3 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:07:
Hallo allemaal!

Ik ben verschillende verhalen aan het lezen over het remmen van de auto. Is het waar dat de Model Y alleen maar de One-Pedal Drive heeft? Dus dat het traditionele "gas" loslaten en de auto laten rollen geen optie meer is?
Klopt, nieuwe Model 3 ook niet meer. Even wennen, maar dan wil je echt niet meer anders. Dat is zoó relaxed rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
Ingmar7 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:13:
[...]

Klopt, nieuwe Model 3 ook niet meer. Even wennen, maar dan wil je echt niet meer anders. Dat is zoó relaxed rijden.
Momenteel rij ik in een Volvo XC40, waarbij ik ook gebruik maak van de One-Pedal Drive, voornamelijk in de binnenstad. Echter, op de snelweg schakel ik deze functie uit, omdat het vrij onaangenaam is wanneer ik het gaspedaal loslaat. De auto voert dan een zeer abrupte remactie uit, wat niet prettig is (voor zowel de passagiers als de achterliggers). Hoe ervaren jullie dit bij Tesla? Ik heb zojuist gelezen dat er twee remniveaus zijn: laag en standaard. Hoe is jullie ervaring met het 'laag' niveau van remmen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dylannx3 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:18:
[...]

Momenteel rij ik in een Volvo XC40, waarbij ik ook gebruik maak van de One-Pedal Drive, voornamelijk in de binnenstad. Echter, op de snelweg schakel ik deze functie uit, omdat het vrij onaangenaam is wanneer ik het gaspedaal loslaat. De auto voert dan een zeer abrupte remactie uit, wat niet prettig is (voor zowel de passagiers als de achterliggers). Hoe ervaren jullie dit bij Tesla? Ik heb zojuist gelezen dat er twee remniveaus zijn: laag en standaard. Hoe is jullie ervaring met het 'laag' niveau van remmen?
Er zijn geen 2 standen.
Als je rustig lost, dan heb je ook geen abrupt af remmen. Het voelt allemaal heel natuurlijk aan, en ik wil niks anders meer. Ik hoef ook geen 'flappy paddles'. Alles met de voet werkt perfect.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Het werkt wel iets anders dan bij andere merken. Tesla maakt helaas nog geen gebruik van "blended braking", dus als je accu (te) koud is of te vol is zal hij niet/amper afremmen.

De fysieke remmen worden pas gebruikt wanneer jij het rempedaal indrukt. Het gaspedaal bedient enkel het accelereren en vertragen met de motor.

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 29-03-2024 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
Tommie12 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:20:
[...]

Er zijn geen 2 standen.
Als je rustig lost, dan heb je ook geen abrupt af remmen. Het voelt allemaal heel natuurlijk aan, en ik wil niks anders meer. Ik hoef ook geen 'flappy paddles'. Alles met de voet werkt perfect.
Eens. Je leert heel snel om goed te doseren. Zou ook niet anders meer willen.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tommie12 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:20:
[...]

Er zijn geen 2 standen.
Zit er nog iets van intelligentie in dat ie rekening houdt met voorliggers? Dat als je het pedaal loslaat je rustig uitrolt zonder meteen remlichten aan te hebben tenzij er iemand voor je rijdt waarvoor je harder wilt afremmen? Vergelijkingen mogen niet in dit topic, maar er zijn EVs die dat zo doen en dat werkt echt perfect ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Dylannx3 Ik zou ook niet anders meer willen. Voelt heel natuurlijk. Iedereen die in mijn MY heeft gereden was na paar keer oefenen al gewend. Dosering gaat perfect. Als je je stroompedaal ook maar een milimeter ingedrukt houdt, wat met je voet heel goed gaat, dan rolt hij door. Voet er af is regeneratief remmen tot fijne complete stilstand.
Gewoon even keer gaan rijden en je gaat de andere standen niet meer gebruiken. (Je hebt drie opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Kwestie van ermee leren omgaan, met andere woorden niet ineens het gas loslaten zoals je gewend bent van een brandstof auto maar gedoseerd loslaten/minderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylannx3
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:25:
[...]

Kwestie van ermee leren omgaan, met andere woorden niet ineens het gas loslaten zoals je gewend bent van een brandstof auto maar gedoseerd loslaten/minderen.
Ik ga binnenkort maar weer eens langs voor een proefrit. Vorige keer mocht ik maar 10minuten rijden...Dank voor jullie reacties! Ik ga het zelf even weer ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Dylannx3 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:26:
[...]

Ik ga binnenkort maar weer eens langs voor een proefrit. Vorige keer mocht ik maar 10minuten rijden...Dank voor jullie reacties! Ik ga het zelf even weer ervaren.
Ik had de eerste keer ook een korte proefrit. Daarna een lange gevraagd en mocht hem meer dan 2 uur lekker mee nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
Allewijn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:26:
[...]

Ik had de eerste keer ook een korte proefrit. Daarna een lange gevraagd en mocht hem meer dan 2 uur lekker mee nemen!
De vorige keer werd ik zeer slecht geholpen door een dame bij de vestiging in Den Haag. Ze was ongeduldig en erg onvriendelijk tegenover klanten. Ik had specifiek gebeld om een SR te reserveren (wat ook is bevestigd aan de telefoon), maar bij aankomst bleek deze al aan iemand anders te zijn gegeven voor een proefrit. Ik moest een uur wachten voordat ik aan de beurt was. Toen ik eindelijk mocht rijden, kreeg ik slechts 10 minuten de tijd omdat dit anders hun hele planning zou verstoren. Ik kreeg de sleutels zonder enige uitleg en moest alles zelf uitzoeken. :? :X 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:37
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:23:
[...]

Zit er nog iets van intelligentie in dat ie rekening houdt met voorliggers? Dat als je het pedaal loslaat je rustig uitrolt zonder meteen remlichten aan te hebben tenzij er iemand voor je rijdt waarvoor je harder wilt afremmen? Vergelijkingen mogen niet in dit topic, maar er zijn EVs die dat zo doen en dat werkt echt perfect ook.
Af en toe verdenk ik de mYne ervan dat deze vanzelf perfect stopt op de stopstreep bij stoplichten :*)
Nu heb ik doseren vanaf dag 1 al uitstekend onder knie, zal met mijn voorgaande EV te maken hebben, maar ik kan iedere vooruitziende situatie goed inschatten zonder de fysieke rem te gebruiken.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 11:31
Dylannx3 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:30:
[...]

De vorige keer werd ik zeer slecht geholpen door een dame bij de vestiging in Den Haag. Ze was ongeduldig en erg onvriendelijk tegenover klanten. Ik had specifiek gebeld om een SR te reserveren (wat ook is bevestigd aan de telefoon), maar bij aankomst bleek deze al aan iemand anders te zijn gegeven voor een proefrit. Ik moest een uur wachten voordat ik aan de beurt was. Toen ik eindelijk mocht rijden, kreeg ik slechts 10 minuten de tijd omdat dit anders hun hele planning zou verstoren. Ik kreeg de sleutels zonder enige uitleg en moest alles zelf uitzoeken. :? :X 8)7
Ik had dezelfde ervaring bij Tesla Den Haag. Als je kunt zou ik naar Rotterdam gaan. Goede gasten daar en je kan een langere proefrit maken. Lees de Google Reviews maar eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Dylannx3 bizar wat zo'n ervaring voor verschil maakt.
Ik had in Rdam enorm vriendelijke en goede ervaringen. De verkoopster heeft me zelfs nog twee maal terug gebeld in de weken er na. Gewoon puur uit interesse. Niet om verkoop te pushen. Echt super vriendelijk en bij elk bezoek namen ze zeer uitgebreid de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
Allewijn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:41:
@Dylannx3 bizar wat zo'n ervaring voor verschil maakt.
Ik had in Rdam enorm vriendelijke en goede ervaringen. De verkoopster heeft me zelfs nog twee maal terug gebeld in de weken er na. Gewoon puur uit interesse. Niet om verkoop te pushen. Echt super vriendelijk en bij elk bezoek namen ze zeer uitgebreid de tijd.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik bij terugkomst goed geholpen werd door een vriendelijke verkoper. Hij vroeg hoe ik de testrit had ervaren en of ik nog vragen had, enzovoort. Zo kan het dus ook! Ik ben ook een keer naar Rotterdam geweest (op een zaterdag) en het was extreem druk. Op dat moment was het echt onmogelijk om vragen te stellen. Misschien moet ik een keer doordeweeks gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Dylannx3 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:26:
[...]

Een tip (weet niet of het nog werkt) maar ik had toen gelijk 2 slots geboekt, een door mij, daarna door mijn vrouw :) Dan kan ik extra lang doorgaan. Mijn vrouw rijdt toch niet zo veel met mijn auto :+

Maar de one-pedal-drive is idd een kwestie van wennen. Wennen dat als je wil vertragen = niet gas helemaal los, maar gas afbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
[...]

Wanneer je tijd heb, zou je die google sheet willen updaten? Desnoods een nieuwe lijn: Overgang RWD, en Overgang LR.

Binnenkort komen tienduizenden model 3 de markt op, ik denk dat dit heel hulpzaam zou zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweakarim

Tweakarim

Er zijn betere deals te krijgen maar je moet ook maar net geluk hebben. Heb uit Belgie mijn model 3 performance, letterlijk van een oud mannetje, met 9800 km op de teller voor 24k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-09 14:12
Tweakarim schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:53:
[...]

Er zijn betere deals te krijgen maar je moet ook maar net geluk hebben. Heb uit Belgie mijn model 3 performance, letterlijk van een oud mannetje, met 9800 km op de teller voor 24k.
Mazzelaar, goeie deal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
flupp schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:06:
[...]

Ik heb het idee dat (met een Android in dit geval) bij het gebruik van de Hotspot er minder vaak data wordt gestuurd. Daarnaast ook regelmatig dat er een hotspot verbinding lijkt te zijn, maar er geen data wordt gestuurd.

Als de hotspot uit staat is de data veel frequenter. Ik heb geen premium abonnement, dus wil eigenlijk mijn hotspot gebruiken, maar dat geeft soms rare fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Caayn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:20:
[...]
Het werkt wel iets anders dan bij andere merken. Tesla maakt helaas nog geen gebruik van "blended braking", dus als je accu (te) koud is of te vol is zal hij niet/amper afremmen.

De fysieke remmen worden pas gebruikt wanneer jij het rempedaal indrukt. Het gaspedaal bedient enkel het accelereren en vertragen met de motor.
Misschien bedoel je iets anders, maar bij mijn Model 3 Highland remt hij wel gewoon als ik gas loslaat en het bekende groene tekentje (geen regenererend remmen) in m'n scherm staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Rogar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Misschien bedoel je iets anders, maar bij mijn Model 3 Highland remt hij wel gewoon als ik gas loslaat en het bekende groene tekentje (geen regenererend remmen) in m'n scherm staat.
Same here. Als ik bijvoorbeeld bij een stoplicht aan kom rolt de auto netjes uit zonder te hoeven remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

[...]

Ik ervaar dat er op hoge snelheid langer wordt uitgereden dan onder de 60 km/h. Zou dat met de maximale regeneratie te maken hebben? In de bergen naar beneden merk je ook dat er lang wordt uitgereden op lagere snelheid (ik vermoed ook wegens max regeneratie). Hij gaat dus op hogere snelheid niet 'in de ankers' en op lagere snelheid wel.

Maar ik ervaar dat laatste niet als hinderlijk, gaat het naar je gevoel te snel dan geef je een beetje gas. Omdat ik op de snelweg meestal op AP rij, wordt de snelheid automatisch geregeld.

In de app die ik van de S3XY buttons heb kun je de regeneratie regelen. Maar ik vind het standaard prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 10:51
[...]

Ik wil nou niet direct zeggen dat het intelligent is maar als de auto behoorlijk afremt gaan de remlichten aan. En anders blijven ze uit. In de handleiding staat het allemaal beschreven (onder het kopje Rijden, Remmen en stoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 23:35

RvV

[...]

Wat ook grappig is, je kunt op je scherm zien of op je "virtuele" auto het 3e remlicht actief is of niet. :)
(misschien de normale remlichten ook, maar die horizontale streept valt mij wel op)

[ Voor 7% gewijzigd door RvV op 29-03-2024 14:00 ]

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jeroen-Buren schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:54:
[...]

Ik wil nou niet direct zeggen dat het intelligent is maar als de auto behoorlijk afremt gaan de remlichten aan. En anders blijven ze uit. In de handleiding staat het allemaal beschreven (onder het kopje Rijden, Remmen en stoppen).
Nee ik bedoel specifiek of de mate van afremmen afhangt van de situatie, dus als je op een rood stoplicht af rijdt of een langzamere voorligger nadert dat ie dan harder afremt dan op een lege weg.
Maar lijkt niet te zijn, je moet het zelf met je rechtervoet doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 10:51
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:01:
[...]

Nee ik bedoel specifiek of de mate van afremmen afhangt van de situatie, dus als je op een rood stoplicht af rijdt of een langzamere voorligger nadert dat ie dan harder afremt dan op een lege weg.
Maar lijkt niet te zijn, je moet het zelf met je rechtervoet doseren.
Nee, dat klopt. Er wordt geen rekening gehouden met de omstandigheden. Als zal de Emergency Braking waarschijnlijk wel ingrijpen als je bijna tegen een voorganger aan botst. Maar dat ga ik maar niet uitproberen l-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Rogar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Het groene symbool geeft enkel aan dat regeneratief remmen nog niet optimaal werkt, niet dat het helemaal niet actief is ;)

Ten minste mijn MY past geen blended braking toe (boven de ~5km/u). Afgelopen winter nog mogen ervaren omdat de accu te koud was voor regeneratief remmen.
Davidas schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:44:
[...]

Same here. Als ik bijvoorbeeld bij een stoplicht aan kom rolt de auto netjes uit zonder te hoeven remmen.
Dat heeft te maken met de "stopping mode" die jij ingesteld hebt staan ;) Indien je ingesteld hebt staan dat de auto stil moeten blijven staan past hij vanaf grofweg 5km/u (en trager) blended braking toe. Daarboven wordt geen blended braking gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 29-03-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik denk niet dat Tesla zoiets heeft.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Caayn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:16:
[...]
Het groene symbool geeft enkel aan dat regeneratief remmen nog niet optimaal werkt, niet dat het helemaal niet actief is ;)

Ten minste mijn MY past geen blended braking toe (boven de ~5km/u). Afgelopen winter nog mogen ervaren omdat de accu te koud was voor regeneratief remmen.

[...]
Dat heeft te maken met de "stopping mode" die jij ingesteld hebt staan ;) Indien je ingesteld hebt staan dat de auto stil moeten blijven staan past hij vanaf grofweg 5km/u (en trager) blended braking toe. Daarboven wordt geen blended braking gebruikt.
Ik heb het ook als ik harder dan 5km/u rij, wat is dat dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Davidas schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Wellicht verschil in accupakket / leverancier?
In Amerika zie je volgens mij wel dat de auto zelf bijremt en visueel in die balk. Dacht dat dat in NL niet zo was. Maar wie weet verschil tussen accu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:23:
[...]

Wellicht verschil in accupakket / leverancier?
In Amerika zie je volgens mij wel dat de auto zelf bijremt en visueel in die balk. Dacht dat dat in NL niet zo was. Maar wie weet verschil tussen accu's.
Bij blended braking zou het verschil tussen accu's (en variabelen zoals temp, soc, etc.) juist niet uit moeten maken omdat het systeem dan terugvalt op de fysieke remmen om die verschillen te verbergen en een consistente remervaring te geven :)

[ Voor 10% gewijzigd door Caayn op 29-03-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Davidas schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Weet jij zeker dat je het echt niet gewoon regeneratief remmen is?

Ik weet 100% zeker dat mijn MY niet aan blended braking doet. In de Amerikaanse handleiding wordt er wel overgesproken en is het ook echt een instelling maar in de Nederlandse versie is het nergens terug te vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door Caayn op 29-03-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[...]

IK hou die dan lichtjes ingedrukt dan remt die af maar niet te abrumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Caayn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:16:
[...]

[...]
Ik merk geen verschil tijdens afremmen met of zonder het icoontje. Het lijkt bij beide situaties hetzelfde te remmen, maar ik heb hem nog geen maand dus nog niet in de vrieskou mee gereden. Ik weet wel hoe het verschil voelt (volgeladen e-Niro naar huis van de wintersport en dan de berg af rijden was even schrikken bij de eerste bocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Caayn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:25:
[...]

Ik weet 100% zeker dat mijn MY niet aan blended braking doet. In de Amerikaanse handleiding wordt er wel overgesproken en is het ook echt een instelling maar in de Nederlandse versie is het nergens terug te vinden.
Ik denk ook niet dat we het itt Amerika hier hebben. Maar ik reageerde met m'n bericht op iemand die overtuigd is dat hij het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:37:
[...]

Ik denk ook niet dat we het itt Amerika hier hebben. Maar ik reageerde met m'n bericht op iemand die overtuigd is dat hij het heeft.
Excuus, ik heb een fout gemaakt bij het selecteren van een quote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vechtdal
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-03 12:53
mister006 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:10:
[...]

Heeft de model Y ook deze matrix verlichting? Ik krijg nog geen nieuwe SW versie binnen op mijn MY RWD
Mijn Y-LR van juni 2022 heeft de matrix koplampen. 2024.8.7 gisterenavond laat binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Caayn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:25:
[...]

Zal er de komende dagen eens extra op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Rogar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:27:
[...]

Ik merk geen verschil tijdens afremmen met of zonder het icoontje. Het lijkt bij beide situaties hetzelfde te remmen, maar ik heb hem nog geen maand dus nog niet in de vrieskou mee gereden. Ik weet wel hoe het verschil voelt (volgeladen e-Niro naar huis van de wintersport en dan de berg af rijden was even schrikken bij de eerste bocht).
Nu merk ik ook weinig tot geen verschil. Het is voor mij vooral merkbaar bij vrieskou dat ik toch zelf weer meer moet remmen als de auto/accu niet is voorverwarmd of heeft stil gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Caayn schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:53:
[...]
Nu merk ik ook weinig tot geen verschil. Het is voor mij vooral merkbaar bij vrieskou dat ik toch zelf weer meer moet remmen als de auto/accu niet is voorverwarmd of heeft stil gestaan.
We gaan het over een paar maanden weer ervaren. Dan weer naar Oostenrijk, maar alleen zonder sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 14:21
RvV schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:59:
[...]

Wat ook grappig is, je kunt op je scherm zien of op je "virtuele" auto het 3e remlicht actief is of niet. :)
(misschien de normale remlichten ook, maar die horizontale streept valt mij wel op)
Ik heb dit niet op mijn M3 2024? Of het moet zo subtiel zijn dat het mij nooit is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 23:35

RvV

Bobo221 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:02:
[...]

Ik heb dit niet op mijn M3 2024? Of het moet zo subtiel zijn dat het mij nooit is opgevallen.
Interessant, ik heb een Y van 2024. Het is ook heel minimaal zichtbaar. Meer een klein detail ipv het prominent te willen tonen.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
RvV schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:59:
[...]

De gewone remlichten (en koplampen) zijn ook zichtbaar, net als het knipperlicht. Bij het donkere thema is dit beter zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grepthijs
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-04-2024
Bobo221 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat het je nooit is opgevallen. Bij mijn M3 2024 is het wel het geval namelijk. Je moet er wel erg goed op letten hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Zie nu Polestar Charge in de app om toe te voegen als laadpas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exHsfbCoAUMhWl7uIm0-I95vfaE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ix2GEQSpsrNRcrJPORNgZuI0.png?f=fotoalbum_medium

Hopelijk gaan ze ook de shell recharge toevoegen 8) O-)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Tesla is toch wel een apart bedrijf zeg. Ze hebben een fout gemaakt bij het op kenteken zetten van mijn private lease auto. Ze hebben de leasemaatschappij ipv mijn naam erop gezet. Na 4 dagen komen we erachter maar dan is het al te laat (corrigeren kan binnen 2 dagen). Nu wordt ie alsnog op mijn naam gezet echter voor de subsidie is het nu een gebruikte auto en mis ik 950 euro subsidie.

Net nog maar eens gebeld met Tesla maar ze doen hier helemaal niets om te compenseren. Al hadden ze bijvoorbeeld gratis premium connectivity gedaan was ik al tevreden. Star bedrijf wat dat betreft helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
mytheory schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:31:
Tesla is toch wel een apart bedrijf zeg. Ze hebben een fout gemaakt bij het op kenteken zetten van mijn private lease auto. Ze hebben de leasemaatschappij ipv mijn naam erop gezet. Na 4 dagen komen we erachter maar dan is het al te laat (corrigeren kan binnen 2 dagen). Nu wordt ie alsnog op mijn naam gezet echter voor de subsidie is het nu een gebruikte auto en mis ik 950 euro subsidie.

Net nog maar eens gebeld met Tesla maar ze doen hier helemaal niets om te compenseren. Al hadden ze bijvoorbeeld gratis premium connectivity gedaan was ik al tevreden. Star bedrijf wat dat betreft helaas.
Mocht je online hebben besteld, dan zou je nog wellicht gebruik kunnen maken van de wet koop op afstand 😇 of iig mee "dreigen", wellicht komen ze dan wel over de brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
beyazz06 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:40:
[...]

Mocht je online hebben besteld, dan zou je nog wellicht gebruik kunnen maken van de wet koop op afstand 😇 of iig mee "dreigen", wellicht komen ze dan wel over de brug.
Nee via een leasemaatschappij besteld. Die kregen ook niets voor mekaar, vandaar dat ik zelf maar eens gebeld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
mytheory schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:44:
[...]

Nee via een leasemaatschappij besteld. Die kregen ook niets voor mekaar, vandaar dat ik zelf maar eens gebeld heb.
Twitter bericht naar elon sturen, gast zit genoeg op twitter misschien ziet die het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Rogar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:27:
[...]

Ook in de zomer is met een (bijna) volle accu een berg afdalen niet de beste keuze. Die beginnersfout maakte ik in 2020 toen ik voor het eerst in mijn Tesla de Gross Glockner afdaalde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
noo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:46:
[...]

Ook in de zomer is met een (bijna) volle accu een berg afdalen niet de beste keuze. Die beginnersfout maakte ik in 2020 toen ik voor het eerst in mijn Tesla de Gross Glockner afdaalde :)
We gaan het in juni weer meemaken denk ik 8)
Pagina: 1 ... 293 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: