Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 292 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.553 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
FrE911 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:50:
[...]

[...]

Top. Dan heb ik een stuk meer km dan de 5000 :D
Ja, het gaat er dus om hoe efficient je met je kilowatt uren omgaat. Dan kan je er natuurlijk meer dan 5000km uit halen. Daarom is het ook ergens raar dat ze niet gewoon het kilowatt uren aantal noemen in het tegoed vindt ik.

Als ik kijk naar mijn eigen model 3: 1000 kWh / 57.5 kWh = ~17.

Ik kan dus met dat tegoed ongeveer 17 keer mijn auto opladen. 17 maal een verwacht gemiddelde actieradius van 430 kilometer is ~ 7500 kilometer.

[ Voor 34% gewijzigd door spartacusNLD op 27-03-2024 11:55 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:05
spartacusNLD schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:52:
[...]

Ja, het gaat er dus om hoe efficient je met je kilowatt uren omgaat. Dan kan je er natuurlijk meer dan 5000km uit halen. Daarom is het ook ergens raar dat ze niet gewoon het kilowatt uren aantal noemen in het tegoed vindt ik.

Als ik kijk naar mijn eigen model 3: 1000 kWh / 57.5 kWh = ~17.

Ik kan dus met dat tegoed ongeveer 17 keer mijn auto opladen. 17 maal een verwacht gemiddelde actieradius van 430 kilometer is ~ 7500 kilometer.
Maar het verlies niet vergeten mee te tellen. Zo'n 4 kWh extra voor de voorverwarming naar de SuC toe en de efficiëntie is volgens Tessie na 10 Superchargebeurten 92% (dus 4,6 kWh verlies bij een volledige lading). Zonder voorverwarmen zat ik rond de 83% efficiëntie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Maurice- schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Maar het verlies niet vergeten mee te tellen. Zo'n 4 kWh extra voor de voorverwarming naar de SuC toe en de efficiëntie is volgens Tessie na 10 Superchargebeurten 92% (dus 4,6 kWh verlies bij een volledige lading). Zonder voorverwarmen zat ik rond de 83% efficiëntie.
Ja, je hebt gelijk. Wellicht is die 5000km nog niet eens zo'n slechte ''real world'' schatting ;) Ik verlies idd zo'n 2 a 3 procent als ik naar de supercharger bij mijn werk rijd (voorverwarmen idd), tegenover gewoon 10 min doorrijden naar het werk.

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 27-03-2024 12:02 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
maharens schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:41:
[...]

Voor mijn gevoel zou de RWD echt wel iets sneller kunnen, vooral de eerste meters voelt ie een beetje geknepen.
Misschien gewoon omdat er toch een best zware auto in beweging moet komen en je niet direct je banden op wilt roken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 10:51
FrE911 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:28:
Gezien ik nergens een antwoord vind vraag ik het hier maar even. Ik heb door een referral 7500 gratis credits gekregen in mijn account. Ik kan momenteel 5000 credits inruilen voor 5000 gratis supercharge kilometers. Hoe worden die kilometers berekend? Groot verschil als je maar 10 kWh per 100 km verbruikt of je rijdt 200 km/u aan 25 kWh per 100 km.
Er worden verschillende getallen genoemd. Mijn duit in het zakje:
Van mijn 10.000 km gratis Superchargen heb ik er 5.638 gebruikt. Tijdens die sessies is er 1383 kWh geladen. Dat zou overeenkomen met 0,245 kWh per kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ferry34 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 01:19:
Laden in je wijk zal toch minimaal 7kw zijn?
Lijkt me voldoende want je slaapt en de auto zal minimaal 10 uur laden wat 70kwh is?
Het is inderdaad (met 11kWh) voldoende als je ruim de tijd hebt om te laden, dat is alleen niet altijd het geval; zeker niet als er geen plek is en je enkel 's ochtends nog ff aan de lader kan hangen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
spartacusNLD schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:13:
[...]

Gyeon Glass is inderdaad top spul! Een goede glasdoek is inderdaad geen overbodige luxe. Je kan ze in huis ook gebruiken voor ramen of andere glazen oppervlakte. Zo kon ik deze aankoop ook verdedigen bij de wederhelft :+
U moet de aankoop van een poetsdoek thuis verdedigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:20
Oekol schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:21:
[...]

Heb je EAP? Want de visualisaties zijn wel beetje verbeterd maar niet waar teslascope op gehint had. Als je het voor Autopark doet snap ik 't.
Yep, EAP. Weet ook niet of ik autopark in praktijk veel ga gebruiken maar leuk om uit te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:09
Ik zie dat de uitrol van 2024.8.7 begonnen is. Hopelijk krijgen we nu allemaal de adaptieve matrix verlichting de komende dagen 😎

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 17:28
WhatsappHack schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:46:
[...]

Het is inderdaad (met 11kWh) voldoende als je ruim de tijd hebt om te laden, dat is alleen niet altijd het geval; zeker niet als er geen plek is en je enkel 's ochtends nog ff aan de lader kan hangen.
Gebruik je Homeassistant en Appdeamon? ik heb een scriptje geschreven die de status van laadpalen in de buurt ophaalt en ze omzet in HA entiteiten, zo heb ik snel een overzicht welke palen vrij/bezet zijn in de omgeving als ik HA open. Voor de langere termijn is de data leuk voor een stukje analyse.

Mocht je interesse hebben stuur me even een DM, later zal ik de code wel ergens online (en in het juiste topic) zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-09 23:10
turkeyhakan schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:40:
[...]

Ho ho, niet gelijk denken dat je in een Bugatti rijdt ;-) Een 911 boven de 130 bijhouden gaat je niet lukken. Ook niet met een P.

Een 911 doet 100-200 rond de 6 a 7 seconden.

Een YLR (ook nog eens volbeladen) minimaal 12 seconden en in jouw geval dus nog meer.
Haha, dan gaf'ie geen gas gewoon dat kan ook! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-09 23:10
schumi1986 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:22:
[...]

Haha een Model Y is misschien best snel maar zeker niet zo snel als een Porsche 911 :+

Model Y LR doet 100-200 in 12,5 sec en een van de langzaamste Porsche 911 in 8 seconden.
Een 911 naast de Y is mijn droom scenario, dus dan heb ik toch nog wat om naar uit te kijken!

Maargoed, we kunnen het eens zijn dat voor een familie auto met alle zooi erin de Y een sneller-dan-gemiddelde acceleratie heeft en zeker boven de 130. In vergelijking met de andere vergelijkbare auto's dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Broodro0ster schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:19:
Ik zie dat de uitrol van 2024.8.7 begonnen is. Hopelijk krijgen we nu allemaal de adaptieve matrix verlichting de komende dagen 😎
Haha, blijkt dat ik niet de enige ben die iedere 24h naar zijn auto loopt en vol hoop kijkt naar 'checking for latest software' gevolgd door een lichte zucht van teleurstelling. :P

Keep it cool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
DaCoTa schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:48:
[...]

De deur niet openen of sluiten door het glas vast te pakken, maar het stukje naast het glas.
Ik pak of sluit nooit bij het raam. Ik zag het toen ik naar de hemel keek :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Valentijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:17:
[...]

Haha, blijkt dat ik niet de enige ben die iedere 24h naar zijn auto loopt en vol hoop kijkt naar 'checking for latest software' gevolgd door een lichte zucht van teleurstelling. :P
Hahaha, inderdaad. Ik heb hem nog steeds niet hoor. Ik hoopte er ook niet meer op toen ik zag dat 2024.8.4 zo goed als stil lag.
Maar als je hier gaat kijken, zie je dat 2024.8.7 aan het opkomen is en hopelijk rolt deze uit naar de rest van ons: https://www.teslafi.com/firmware

Met een beetje geluk hebben we hem dit weekend :D

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Als hij gepushed wordt naar jouw auto, krijg je instant een melding op je telefoon.
Dat is soms leuk wakker worden (en ja zonder wifi gebeurd dit ook, auto staat verderop op z'n LTE verbinding te teren).

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Iemand ervaring waar je een goede lakstift voor de witte kleur MY koopt?
Hen mijn eerste iniminie steenslagje al te pakken hoor haha.
Ff aantippen en weg polijsten voor hij in een Angelwax Nebula coating zsm gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

In 2019/2020 ook wel gedaan hoor. De laatste jaren niet meer aangezien de updates voor mij weinig boeiend zijn. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allewijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:37:
"Gewoon" bij Tesland?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:30
Oekol schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:20:
[...]

Ik pak of sluit nooit bij het raam. Ik zag het toen ik naar de hemel keek :)
Aan het bidden voor de nieuwste Software update? oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:54

bert pit

asdasd

[...]

Staat ook gewoon in de app toch?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
Boempatat schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:43:
[...]

Dat is alvast goed om te horen! Heb je de 18 inch wielen of 19 inch?
Het is een RWD met 18 inch wielen. Maar vandaag wat langere rit gehad en toch nog wat trillingen waargenomen. Soms is het mij eerlijk gezegd niet zo duidelijk of het oneffenheden zijn in het asfalt of dat het echt trillingen door de auto zelf gegenereerd zijn.

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 09:54
Allewijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:37:
Op aanraden van Tesla (Zwolle): https://chipex.eu/pages/r...Model=MODEL%20Y&Year=2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Vandaag heb ik voor het eerst eens een goede rit op polder en snelwegen kunnen maken om tacc, ap en eap te kunnen testen (3 mnd gratis eap).
Wat een teleurstelling...
Nu zal dat vast aan mij liggen en moet ik er vast mee leren rijden, maar mijn referentie zijn mijn vorige Audi's met met adaptieve cruise control, active lane assist, traffic jam assist etc...
Dat tikte ik aan en zodra er een weg was met zichtbare belijning ging dat altijd perfect. Oke, scherpere bochten konden ze niet wat de MY wel zou moeten kunnen, maar het werkte altijd, nog nooit een remingreep gehad en als het niet geactiveerd kon worden dan was het ook ernstig duidelijk waarom dat dan niet werkte.
Dat lijkt nu wel anders...
Om te beginnen enkel tacc:
Als ik bijv op deze polderweg rij, behoorlijk breed. Tegemoetkomend verkeerd heeft qua breedte een eigen 'weghelft', aan weerszijden wel witte belijning voor fietsers:
Dan rij ik op enkel tacc zonder ap met 80km/u en bij iedere tegemoetkomende auto remt hij als een idioot terug naar bijv 30km/u. Ik rij dan al uiterst rechts en hij hoort die tegemoetkomers echt niet als frontaal te zien. Er was op al die wegen onmogelijk op cruise control te rijden. Levensgevaarlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8r-ObxyKoGUH6C445i4lq_mKd9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKiTbbH3AyRwLciXf4MPZR3c.jpg?f=fotoalbum_large

Dan AP: hij schiet er non stop vanaf. Polderwegen lukt behalve kaarsrecht rechtuit al geen enkele flauwe bocht, snelwegen de-activeert hij ook bij minst geringste. Hoe ik mijn stuur ook beet hou/lichte druk. Niet vasthouden resulteert in dat je hem natuurlijk moet vasthouden maar vasthouden, hoe losjes ook, ook al laat je alleen vingers rusten, resulteert in uitschakeling.
Een actieve baanwissel met eap is me al helemaal geen enkele keer gelukt.
Wat doe ik fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 18:34
AP op wegen zonder lijnen... werkt niet.

EAP op autostrade werkt bij mij behoorlijk goed, zeker bij middelmatig verkeer.
Ik hou mijn stuur enkel met de linkerhand vast en steun mijn elleboog op mijn been en laat mijn arm hangen. Dat geeft blijkbaar genoeg kracht om aan te blijven.
En lane change is een beetje oefenen, maar lukt me ook goed als er plaats is om te wisselen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35

RvV

Ik heb er geen problemen mee op N wegen MET middenlijn. Alleen dat hij bij flauwe bochten wel flink afremt en dat je achterliggers dan een "WTF??" momentje hebben. Zonder middenlijn heb ik nog geen ervaring moet ik zeggen.
EAP baandwissels op de snelweg werken alleen als het heeel rustig is, zoals 's-nachts. Dan vind ik het wel prettig. Op normale tijden is het onbruikbaar in het drukke NL verkeer. Als ik knipper duurt het nog een paar seconden voordat hij in actie komt, dan stuurt hij in en besluit toch weer terug te sturen naar de oorspronkelijke rijbaan? Dat is echt stom. Hij kan zijn dat hij ziet dat er verkeer snel van achteren komt, maar schiet dan gewoon op met je wissel ipv dat trage gedoe.

-En die baanwissels zijn ook niet echt handig uitgevoerd. Bijvoorbeeld:
Stap 1. Links links links.... Zo, we zitten op de nieuwe baan.
Stap 2. Gas erop!

Een normaal mens stuurt in en geeft tegelijk gas waardoor je een soort van diagonale beweging maakt vanaf boven gezien, zeg maar..

[ Voor 14% gewijzigd door RvV op 27-03-2024 15:48 ]

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Giga schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:04:
[...]

U moet de aankoop van een poetsdoek thuis verdedigen?
Nee, natuurlijk niet. Maar auto detailing is een vrij dure hobby voor enkel het schoon houden van je auto. Ik bedoelde het meer op die manier. Veel van de car detailing producten zijn multi inzetbaar. :)

Ik ben gelukkig getrouwd, maak u geen zorgen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 10:51
Volgens mij doe je niets fout. Op dit soort buitenwegen waar de lijnen bedoeld zijn om de weg smaller te laten lijken (zijn er niet voor de fietsers) werkt het gewoon niet goed (genoeg). Mijn ervaringen met AP zijn prima op snelwegen en autowegen. Met EAP heb ik zelf geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Samoerai schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:02:
[...]

Misschien gewoon omdat er toch een best zware auto in beweging moet komen en je niet direct je banden op wilt roken?
Nee, dat is het niet. Ik sta hierin niet alleen, ik heb het vaker gelezen. Eenmaal op snelheid is ie rap, maar vanaf stilstand mis je de punch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 16:24
maharens schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:52:
[...]

Nee, dat is het niet. Ik sta hierin niet alleen, ik heb het vaker gelezen. Eenmaal op snelheid is ie rap, maar vanaf stilstand mis je de punch.
Die punch in mijn Tesla Model 3 AWD is echt ongekend goed, auto schiet direct weg. d:)b

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Is dat niet omdat de RWD geknepen wordt bij stilstand? Omdat het vermogen enkel op achterbanden terecht komt ipv alle banden zoals bij de LR en P modellen? Om niet weg te slippen zeg maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 27-03-2024 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Jeroen-Buren schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:51:
[...]

Volgens mij doe je niets fout. Op dit soort buitenwegen waar de lijnen bedoeld zijn om de weg smaller te laten lijken (zijn er niet voor de fietsers) werkt het gewoon niet goed (genoeg). Mijn ervaringen met AP zijn prima op snelwegen en autowegen. Met EAP heb ik zelf geen ervaring.
Ik zal nog wat meer proberen/testen.
Maar op dit soort wegen hoort simpele tacc (zonder ap) toch niet telkens absurt te remmen als er tegemoetkomend verkeer nadert (die ook aan hun zijde als meer dan voldoende rechts houden zodat je makkelijk met 80km/u langs elkaar kan)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nee, TACC/AP zijn op dit soort wegen praktisch onbruikbaar. Helaas is er geen gewone cruise control om op terug te vallen voor dit soort gevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 27-03-2024 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Allewijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:12:
Vandaag heb ik voor het eerst eens een goede rit op polder en snelwegen kunnen maken om tacc, ap en eap te kunnen testen (3 mnd gratis eap).
Wat een teleurstelling...
Nu zal dat vast aan mij liggen en moet ik er vast mee leren rijden, maar mijn referentie zijn mijn vorige Audi's met met adaptieve cruise control, active lane assist, traffic jam assist etc...
Dat tikte ik aan en zodra er een weg was met zichtbare belijning ging dat altijd perfect. Oke, scherpere bochten konden ze niet wat de MY wel zou moeten kunnen, maar het werkte altijd, nog nooit een remingreep gehad en als het niet geactiveerd kon worden dan was het ook ernstig duidelijk waarom dat dan niet werkte.
Dat lijkt nu wel anders...
Om te beginnen enkel tacc:
Als ik bijv op deze polderweg rij, behoorlijk breed. Tegemoetkomend verkeerd heeft qua breedte een eigen 'weghelft', aan weerszijden wel witte belijning voor fietsers:
Dan rij ik op enkel tacc zonder ap met 80km/u en bij iedere tegemoetkomende auto remt hij als een idioot terug naar bijv 30km/u. Ik rij dan al uiterst rechts en hij hoort die tegemoetkomers echt niet als frontaal te zien. Er was op al die wegen onmogelijk op cruise control te rijden. Levensgevaarlijk.
[Afbeelding]

Dan AP: hij schiet er non stop vanaf. Polderwegen lukt behalve kaarsrecht rechtuit al geen enkele flauwe bocht, snelwegen de-activeert hij ook bij minst geringste. Hoe ik mijn stuur ook beet hou/lichte druk. Niet vasthouden resulteert in dat je hem natuurlijk moet vasthouden maar vasthouden, hoe losjes ook, ook al laat je alleen vingers rusten, resulteert in uitschakeling.
Een actieve baanwissel met eap is me al helemaal geen enkele keer gelukt.
Wat doe ik fout?
Dit is precies het soort weg waar AP niet goed werkt... Volgens mij is dat hier wel erg vaak aan de orde geweest... En op dit soort wegen is TACC ook niet aan te raden volgens mij. Als je helemaal rechts gaat rijden rijd je namelijk over de streep heen en gaat hij dat corrigeren en/of remmen voor tegenliggers. Een 'domme cruise control' zit er niet op, dus vergelijken met systemen van andere fabrikanten gaat dan niet altijd op.

Dat hij op snelwegen snel de-activeert is denk ik een kwestie van wennen, want dat herken ik in elk geval niet. De rijstrookwissel met EAP heb ik ook erg aan moeten wennen toen ik eens met de auto van een vriend reed. Maar na een tijdje ging dat wel prima, mits er niet steeds andere auto's achterop kwamen.

Ik ben zelf eerst rustig aan Autopilot/Autosteer gaan wennen op snelwegen en nadien ook op steeds meer andere wegen. Gelukkig heb ik weinig met polderwegen te maken, dus daar niet zoveel last van. Ik rijd er ook wel vaak in de bebouwde kom mee op de grotere doorgaande wegen en ook dat werkt best goed. Moet dan alleen wel alerter zijn met stoplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
Oekol schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:24:
[...]

Als hij gepushed wordt naar jouw auto, krijg je instant een melding op je telefoon.
Dat is soms leuk wakker worden (en ja zonder wifi gebeurd dit ook, auto staat verderop op z'n LTE verbinding te teren).
Dus het waken van de auto heeft geen zin? :)

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
bert pit schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:57:
[...]

Staat ook gewoon in de app toch?
Idem

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Mja, zal met name komen omdat je gewoon minder vermogen en koppel hebt. 0-10 is wellicht procentueel iets langzamer dan de LR/P. De rest ligt redelijk in lijn met LR/P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Caayn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:56:
[...]
Is dat niet omdat de RWD geknepen wordt bij stilstand? Omdat het vermogen enkel op achterbanden terecht komt ipv alle banden zoals bij de LR en P modellen? Om niet weg te slippen zeg maar.
Ik vermoed het. Ik merk ook duidelijk dat er minder power is bij trage snelheid. Ik heb de indruk dat alle power pas beschikbaar is rond de 50-70km/h. Er is een device dat alle power unlocked en ga je in 5.0 sec naar 100 i.p.v. 5.9 sec, maar het is kostelijk en ik ga liever met de auto liggen knoeien.
Alleen jammer dat ze hem nu zo knijpen terwijl het oude model ook 5.0sec was naar 100. Ze zouden een sport stand ofzo moeten aanbieden waarbij er niet geknepen wordt. Maar goed, 5.9s naar 100 is nog steeds sneller dan 90% van de wagens op de baan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Vandaag is 2024.2.9 gepushed naar auto's in China. Hier zat een belangrijke security fix in, die ook bij 2024.8.3 + 2024.8.4 toegevoegd moest worden. Verklaard de stop die we ineens hadden en gelukkig maar beter ook dat ze daarmee gestopt zijn. Zie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PVR5k7G.png
Valentijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:32:
[...]

Dus het waken van de auto heeft geen zin? :)
Volgens mij niet. Als voorbeeld: ik ben net zoals jullie elke keer naar de software tap aan het gaan tijdens het rijden om te checken of ik de update heb. Echter elke keer als ik een update kreeg onderhand kreeg ik die pop-up als ik in de ochtend mijn telefoon van de vliegtuigstand afhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:51:
[...]

Ik vermoed het. Ik merk ook duidelijk dat er minder power is bij trage snelheid. Ik heb de indruk dat alle power pas beschikbaar is rond de 50-70km/h. Er is een device dat alle power unlocked en ga je in 5.0 sec naar 100 i.p.v. 5.9 sec, maar het is kostelijk en ik ga liever met de auto liggen knoeien.
Alleen jammer dat ze hem nu zo knijpen terwijl het oude model ook 5.0sec was naar 100. Ze zouden een sport stand ofzo moeten aanbieden waarbij er niet geknepen wordt. Maar goed, 5.9s naar 100 is nog steeds sneller dan 90% van de wagens op de baan.
Dit is normaal. Elke versie heeft maximaal PK zo rond 70 km/h beschikbaar. De Y is sowieso iets trager weg. Zal gewicht zijn. De Y RWD is daar geen uitzondering in.

Plaatje is van de 3 maar is voor de Y qua curve niet anders; https://teslamotorsclub.c...ings.289112/#post-7291323

Procentuele snelheden per 10km/h;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtkJ7Y-1-ATqmx_DDDvmbruAwxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MJMBzA7TKUaiIgvUr9nV0bx1.png?f=fotoalbum_large

De Y RWD ligt in lijn met LR/P.

[ Voor 25% gewijzigd door Inspired op 27-03-2024 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Allewijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:12:...
Dan AP: hij schiet er non stop vanaf. ...
Zonder lijnen ga je geen AP krijgen. Dat zie je ook aan de lijnen op de boordcomputer die steeds wel/niet op beeld staan in tegenstelling tot solide lijnen die je ziet als er wel belijning is. In het kort niet gebruiken als je onduidelijke belijning hebt.
Wat nog leuker is, is dat lane departure warning op bijvoorbeeld smallere landweggetjes weer wel werkt. Super leuk als hij ineens terug gaat sturen richting een tegenligger :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
LigeTRy schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:21:
[...]

Gebruik je Homeassistant en Appdeamon? ik heb een scriptje geschreven die de status van laadpalen in de buurt ophaalt en ze omzet in HA entiteiten, zo heb ik snel een overzicht welke palen vrij/bezet zijn in de omgeving als ik HA open. Voor de langere termijn is de data leuk voor een stukje analyse.

Mocht je interesse hebben stuur me even een DM, later zal ik de code wel ergens online (en in het juiste topic) zetten :)
Nee enkel HomeBridge en TeslaMate op het moment. Maar wat nu niet draait kan in principe nog komen I suppose als het de moeite waard is. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 14:21
Allewijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:56:
[...]

Maar op dit soort wegen hoort simpele tacc (zonder ap) toch niet telkens absurt te remmen als er tegemoetkomend verkeer nadert (die ook aan hun zijde als meer dan voldoende rechts houden zodat je makkelijk met 80km/u langs elkaar kan)?
Ook 1 van mijn grootste hekelpunten. AP, TACC, EAP noem het maar op zijn buiten de snelweg nauwelijks bruikbaar. Zelfs op de snelweg werkt TACC bij mij in ieder geval onbetrouwbaar want hij past de snelheid zelf aan zonder aanwijzing of verklaring. Zo had ik laatst op de ring van Eindhoven op de A2 dat TACC vanzelf naar 80 km/u springt waar 130 toegestaan is.

Ik wil gewoon een "stomme" ACC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Inspired schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:00:
[...]

Dit is normaal. Elke versie heeft maximaal PK zo rond 70 km/h beschikbaar. De Y is sowieso iets trager weg. Zal gewicht zijn. De Y RWD is daar geen uitzondering in.

Plaatje is van de 3 maar is voor de Y qua curve niet anders; https://teslamotorsclub.c...ings.289112/#post-7291323

Procentuele snelheden per 10km/h;

[Afbeelding]

De Y RWD ligt in lijn met LR/P.
De MY RWD die puur en alleen voor China is bedoeld doet het volgens mij in 6,1. Ik hoop stiekem ook nog steeds dat dit middels een update beschikbaar komt voor alle/oude MY's RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maharens schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:20:
[...]

De MY RWD die puur en alleen voor China is bedoeld doet het volgens mij in 6,1. Ik hoop stiekem ook nog steeds dat dit middels een update beschikbaar komt voor alle/oude MY's RWD
Klopt, maar die zal over de hele linie gewoon wat meer vermogen hebben. Meer zoals de "hack" van de vrienden in Canada. Het is niet dat "onze" RWD alleen op 0 - 20 geknepen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
Bobo221 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:12:
[...]

Ook 1 van mijn grootste hekelpunten. AP, TACC, EAP noem het maar op zijn buiten de snelweg nauwelijks bruikbaar. Zelfs op de snelweg werkt TACC bij mij in ieder geval onbetrouwbaar want hij past de snelheid zelf aan zonder aanwijzing of verklaring. Zo had ik laatst op de ring van Eindhoven op de A2 dat TACC vanzelf naar 80 km/u springt waar 130 toegestaan is.

Ik wil gewoon een "stomme" ACC!
Zou ook graag een domme CC willen, vooral voor op de N-wegen. Vind het best lastig om zonder CC een constante snelheid te rijden. Met m'n oude ICE kon ik aan het geluid van de motor horen of ik de snelheid constant hield, deze auto is zo verdraaid stil... :) .
Heb je de TACC op 'huidige snelheid' staan ipv op 'snelheidslimiet'? Bevalt mij een stuk beter. Dat is één van de dingen die nog absoluut niet in orde zijn: de werkelijke snelheidslimieten, de auto slaat daar de plank helemaal mis (net zoals google, tomtom en kaarten). Als ze in Europa snelheidswaarschuwingen verplicht stellen moeten ze daar eerst wat regelgeving op los laten IMHO.

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:21:
[...]

Klopt, maar die zal over de hele linie gewoon wat meer vermogen hebben. Meer zoals de "hack" van de vrienden in Canada. Het is niet dat "onze" RWD alleen op 0 - 20 geknepen is.
Ik kreeg net mijn kentekenbewijs van de nieuwe MY binnen. Zie dat daar maar 125kW op vermeld staat. Daarom is ie zeker 'niet zo vlot'.
Online bij de rdw kijkende zie ik dat dat het nominaal continu maximumvermogen.
Ook staat er netto maximumvermogen elektrisch vermeld. Dat staat op 220kW.
Dat is dus de 300pk waar vaker over gesproken wordt... Maar dat is dus nog al een verschil met nominaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Als ik Spotify afspeel via mijn telefoon dan kan ik zo te zien niet de Spotify speler in de auto gebruiken om die Spotify sessie te bedienen en het via Bluetooth blijft afspelen? Auto schakelt dan naar eigen geluid. Dit is vervelend want dan heb ik geen geluid van flitsmeister.

Het zou in principe moeten kunnen werken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tommie12
japie514 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:30:
[...]

Zou ook graag een domme CC willen, vooral voor op de N-wegen. Vind het best lastig om zonder CC een constante snelheid te rijden. Met m'n oude ICE kon ik aan het geluid van de motor horen of ik de snelheid constant hield, deze auto is zo verdraaid stil... :) .
Misschien moet je zoiets doen:
https://i.pinimg.com/orig...ad497e494c3f91ec8edd7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
[...]

Heb je de TACC op 'huidige snelheid' staan ipv op 'snelheidslimiet'? Bevalt mij een stuk beter. Dat is één van de dingen die nog absoluut niet in orde zijn: de werkelijke snelheidslimieten, de auto slaat daar de plank helemaal mis (net zoals google, tomtom en kaarten). Als ze in Europa snelheidswaarschuwingen verplicht stellen moeten ze daar eerst wat regelgeving op los laten IMHO.
Ik heb tacc nog op snelheidslimiet staan.
Ik ga hem op op huidige snelheid zetten.
Ik snap het verschil nog niet echt/wat er veranderd als je bij limiet kiest voor vast of percentage etc, maar ga ontdekken of dit prettiger werkt zoals jij aangeeft.

Edit: goeie uitleg gevonden:
YouTube: Tesla tip - huidige CC/Autopilot snelheid versus toegestane snelheid

[ Voor 10% gewijzigd door Allewijn op 27-03-2024 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
Hertog_Martin schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:34:
Als ik Spotify afspeel via mijn telefoon dan kan ik zo te zien niet de Spotify speler in de auto gebruiken om die Spotify sessie te bedienen en het via Bluetooth blijft afspelen? Auto schakelt dan naar eigen geluid. Dit is vervelend want dan heb ik geen geluid van flitsmeister.

Het zou in principe moeten kunnen werken.
Je kan Flitsmeister zijn bluetooth setting op HFP zetten. Dan komt Flitsmeister als een telefoonoproep binnen. Dan kan je Spotify in de auto gebruiken en toch Flitsmeister horen. Het enige nadeel is dat music even stopt tijdens de melding i.p.v. door blijft spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
[...]

Het lijkt mij vooral ook verstandig als ze beginnen te werken aan een wereldwijde standaard voor Vehicle 2 Vehicle en Vehicle 2 Infrastructure protocollen.

Daaronder valt dan bijvoorbeeld het mappen van geldende verkeersborden aan hand van GPS locatie (of signaal in weg of bord), maar vooral ook alvast voorsorteren op een toekomst waar niemand zelf meer rijd maar alle auto's autonoom rijden en dat extra veilig kunnen doen door met elkaar communicerend in een soort colonne te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Allewijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:56:
[...]

Wen er maar aan, als ik op zo'n weg rij staat mijn voet dichtbij of op het pedaal klaar om snelheid bij te geven.

Een ander leermomentje is op de snelweg met goede belijning. Als een vrachtwagen maar een fractie over de streep rijdt (jouw kant op) dan wordt er geremd.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
[...]

Mijn oude vag ICE van 2021 had ook alleen maar acc en ook die had op binnenwegen problemen al was het wel iets minder dan de y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Allewijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:33:
[...]

Ik kreeg net mijn kentekenbewijs van de nieuwe MY binnen. Zie dat daar maar 125kW op vermeld staat. Daarom is ie zeker 'niet zo vlot'.
Dat is dus de 300pk waar vaker over gesproken wordt... Maar dat is dus nog al een verschil met nominaal.
Als je meer dan 15 seconden een vermogen van 300pk levert rij je meer dan 200km/h.. als het niet 250 km/h is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
Allewijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:33:
[...]

Nominaal vermogen is bij elke EV een stuk lager dan het piekvermogen. Hoeveel seconden welke auto zijn topvermogen achter elkaar kan geven weet ik niet. Vaak rond de 10 seconden om in ieder geval de hoogste 0 naar 100 tijd te kunnen noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StiefelPaul
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-09 12:03
Hertog_Martin schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:43:
[...]

Het lijkt mij vooral ook verstandig als ze beginnen te werken aan een wereldwijde standaard voor Vehicle 2 Vehicle en Vehicle 2 Infrastructure protocollen.

Daaronder valt dan bijvoorbeeld het mappen van geldende verkeersborden aan hand van GPS locatie (of signaal in weg of bord), maar vooral ook alvast voorsorteren op een toekomst waar niemand zelf meer rijd maar alle auto's autonoom rijden en dat extra veilig kunnen doen door met elkaar communicerend in een soort colonne te rijden.
Totdat ze dat feilloos voor elkaar hebben, ben ik het ermee eens dat er een domme CC in zou moeten, of nog beter, een simpele veranderbare snelheidsbegrenzer. Daar rijd ik in oudere auto's mee en is echt superfijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
Is de outlook voor de Y upgrade nog steeds CY25? Ik moet binnenkort echt een keuze gaan maken voor een nieuwe leasebak omdat de 3 er toch écht uitmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
-Muncky- schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:37:
Is de outlook voor de Y upgrade nog steeds CY25? Ik moet binnenkort echt een keuze gaan maken voor een nieuwe leasebak omdat de 3 er toch écht uitmoet.
Daar lijkt het wel op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Allewijn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:36:
[...]

Ik heb tacc nog op snelheidslimiet staan.
Ik ga hem op op huidige snelheid zetten.
Ik snap het verschil nog niet echt/wat er veranderd als je bij limiet kiest voor vast of percentage etc, maar ga ontdekken of dit prettiger werkt zoals jij aangeeft.

Edit: goeie uitleg gevonden:
YouTube: Tesla tip - huidige CC/Autopilot snelheid versus toegestane snelheid
Let wel, dit is dus alleen bij het aanzetten. Het heeft geen invloed als hij al aanstaat, dus het is niet zo dat hij met "maximale snelheid" wel aanpast aan de weg/borden en met "huidige snelheid" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
StiefelPaul schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:01:
[...]

Totdat ze dat feilloos voor elkaar hebben, ben ik het ermee eens dat er een domme CC in zou moeten, of nog beter, een simpele veranderbare snelheidsbegrenzer. Daar rijd ik in oudere auto's mee en is echt superfijn.
Haha ja ik zou dus liever een werkende TACC hebben ;). Maar tot die tijd domme CC prima idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik zit me rot te zoeken maar kan het nergens vinden. Sentry Mode is een bekende battery killer. In voorgaande modellen kon dat oplopen tot 10-15% van de accu *per dag*, best fors. Maar hoe zit dat met de M3 Highland? Ik kan het nergens vinden - heeft iemand hier daar toevallig statistieken van? :) Als ik het nu met heeeeeel weinig data in Grafana (minder dan 24 uur; waarvan minder dan 4 uur in stilstand ;)) doorreken lijk ik ook op zo'n 10-12% per dag uit te komen - maar dat is een zeer onbetrouwbare statistiek met zo weinig data. Dat is nog altijd best fors, ik had gehoopt op optimalisaties gezien dit model gebouwd is met de functie er direct in ipv later toegevoegd.

Maakt het daarnaast een heel groot verschil als je Sentry enkel met fysieke aanrakingen laat triggeren i.p.v. ook op basis van cam? De pest is, ik wil het eigenlijk ook liever niet uitzetten. :) De kosten maken me niet uit, maar zo'n drain is ook weer niet heel handig; zeker niet met de SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
WhatsappHack schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 23:55:
Ik zit me rot te zoeken maar kan het nergens vinden. Sentry Mode is een bekende battery killer. In voorgaande modellen kon dat oplopen tot 10-15% van de accu *per dag*, best fors. Maar hoe zit dat met de M3 Highland? Ik kan het nergens vinden - heeft iemand hier daar toevallig statistieken van? :) Als ik het nu met heeeeeel weinig data in Grafana (minder dan 24 uur; waarvan minder dan 4 uur in stilstand ;)) doorreken lijk ik ook op zo'n 10-12% per dag uit te komen - maar dat is een zeer onbetrouwbare statistiek met zo weinig data. Dat is nog altijd best fors, ik had gehoopt op optimalisaties gezien dit model gebouwd is met de functie er direct in ipv later toegevoegd.

Maakt het daarnaast een heel groot verschil als je Sentry enkel met fysieke aanrakingen laat triggeren i.p.v. ook op basis van cam? De pest is, ik wil het eigenlijk ook liever niet uitzetten. :) De kosten maken me niet uit, maar zo'n drain is ook weer niet heel handig; zeker niet met de SR.
Ik heb voorbij zien komen dat met een komende update de belasting van Sentry een stuk lager zou zijn, dan zou jij er dus minder aan 'kwijt' zijn'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:46

Geen statistieken, maar kan wel melden dat cameradetectie uitzetten bij mij wel wat procenten bespaart.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

JohanB schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:11:
[...]

Let wel, dit is dus alleen bij het aanzetten. Het heeft geen invloed als hij al aanstaat, dus het is niet zo dat hij met "maximale snelheid" wel aanpast aan de weg/borden en met "huidige snelheid" niet.
dank voor je reactie, weer wat geleerd.

ik vind het wel een design flaw. je moet zelf kunnen kiezen of hij verkeersborden herkend of niet...

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
JohanB schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:11:
[...]

Daar kan ik me soms flink aan storen. Zet je hem op 120 in de 100, blijft tacc zich telkens na 1 sec terug zetten naar 100

Keep it cool

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol
Volgende week zal er voor ons een update zijn in de 2024.8.x range waarbij de basis nu V11 verandert wordt in V12.3. In essentie niet heel boeiend want FSD werkt hier 180 graden anders dan in Amerika door regelgeving. Echter kan iedereen denk ik wel dingen merken aan hoe de auto dingen oppakt op AP en EAP, FSD gok ik.

Zal niet alleen visualisaties zijn maar gedrag van de auto zal ook anders zijn. Als je de mensen aan de andere kant van de sloot moet geloven een stuk beter. Voor AP het minste verschil uiteraard. Wellicht dat EAP wat beter en sneller inhaalt, makkelijker een afslag neemt etc.

[ Voor 21% gewijzigd door Oekol op 28-03-2024 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
Oekol schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:12:
Volgende week zal er voor ons een update zijn in de 2024.8.x range waarbij de basis nu V11 verandert wordt in V12.3. In essentie niet heel boeiend want FSD werkt hier 180 graden anders dan in Amerika door regelgeving. Echter kan iedereen denk ik wel dingen merken aan hoe de auto dingen oppakt op AP en EAP, FSD gok ik.

Zal niet alleen visualisaties zijn maar gedrag van de auto zal ook anders zijn. Als je de mensen aan de andere kant van de sloot moet geloven een stuk beter. Voor AP het minste verschil uiteraard. Wellicht dat EAP wat beter en sneller inhaalt, makkelijker een afslag neemt etc.

[Embed]
[Embed]
Net de eerste rit op 8.7 gehad, merk nog geen verschil. Wel blij dat ik van 8.4 af ben. Toen ik gisteren instapte stond er bij huidige rit: 34 uur en 15% lading verloren. Ging dus inderdaad niet in slaap zoals al eerder werd geschreven. (Sentry uit)

-Correctie, niet goed gelezen. Betrof dus niet 8.7 met veranderingen, maar een versie die volgende week komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Maurice- op 28-03-2024 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[Embed]
[Embed]
Ik kan het eigenlijk niet voorstellen dat wij die hier gaan krijgen. Autopilot is volgens mij al heel lang niet meer bijgewerkt bij ons.
Eerst zien dan geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:01

[Embed]
[Embed]
Ik ben al tijden heel benieuwd wat de andere codebase voor impact zou hebben op de legacy AP zoals wij die hier gebruiken, het verschil in kwaliteit tussen 12.x en 12.3 lijkt echt heel fors te zijn namelijk. En als dat een wat "natuurlijkere" ervaring oplevert, is dat alleen maar welkom. Heb een paar plekjes in mijn dagelijkse reis waar hij voor een bocht wil afremmen, maar dat doet door de max snelheid van 80 naar 70 te tikken. Dat is oncomfortabel. :+.

TL:DR ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

10% van de batterij komt neer op ongeveer 6 kWh per dag. Alleen door de Sentry Mode.

Voor mij is dat gewoon teveel. Dik 2000 kWh op jaarbasis oftewel €600 per jaar. Het maakt de auto over het geheel genomen ook veel minder zuinig (alsof je 10.000 km extra rijdt). Maar los daarvan maakt het ook dat je veel meer bezig moet zijn met de auto opgeladen houden afhankelijk van de ritten die je moet maken.

Ik zet het dus alleen aan op parkeerplaatsen/tijdstippen waar ik denk dat het nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 28-03-2024 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:29:
[...]

10% van de batterij komt neer op ongeveer 6 kWh per dag. Alleen door de Sentry Mode.

Voor mij is dat gewoon teveel. Dik 2000 kWh op jaarbasis oftewel €600 per jaar. Het maakt de auto over het geheel genomen ook veel minder zuinig (alsof je 10.000 km extra rijdt). Maar los daarvan maakt het ook dat je veel meer bezig moet zijn met de auto opgeladen houden afhankelijk van de ritten die je moet maken.

Ik zet het dus alleen aan op parkeerplaatsen/tijdstippen waar ik denk dat het nodig is.
Volledig mee eens.

In het begin heb ik Sentry veelal aan laten staan, ook thuis. Sentry had een verbruik van 15/20% terwijl er geen eens triggers waren.. Ik moest dan ook om 2 dagen gaan laden. Nu heb ik een tijdje Sentry thuis uitstaan, heb t verbruik niet gecontroleerd, maar de Y hangt nu gemiddeld 1 x in de week aan de lader..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 15:03
beyazz06 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:59:
[...]

Volledig mee eens.

In het begin heb ik Sentry veelal aan laten staan, ook thuis. Sentry had een verbruik van 15/20% terwijl er geen eens triggers waren.. Ik moest dan ook om 2 dagen gaan laden. Nu heb ik een tijdje Sentry thuis uitstaan, heb t verbruik niet gecontroleerd, maar de Y hangt nu gemiddeld 1 x in de week aan de lader..
Me too. Als ik ergens kom waar de parkeerplaatsen erg krap zijn of waar druk verkeer is van winkelkarretjes gaat hij aan.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 18:04
Krijg ik een mailtje van Tesla dat de trekhaken weer op voorraad zijn. Had ook al kort gesloten met Arval dat ik hem zelf kon bestellen op factuur, zodat Arval de kosten zou betalen. Deze gaan dan weer met terugwerkende kracht in de leaseprijs.

In de shop moet je meteen afrekenen. Dat ging al lekker! Gebeld met de support afdeling die gaven aan dat ik een service verzoek kon indienen en dat de rest dan vanzelf ging.

Ik een service verzoek indienen, moet Arval de bestelling plaatsen/goedkeuren haha. Nu hebben ze gelukkig wel alles besteld en een afspraak gepland, maar moet alsnog naar Arval voor de goedkeuring.

Ze kunnen wel snel iig! Heb op 11 april al een afspraak staan voor montage aan de deur :)

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oekol schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:44:
[...]

Hij sproeit nu alleen als de wissers onder zijn. De verandering is dat hij ook gaat sproeien als hij op een andere positie is met de wissers en je drukt de knop helemaal in.

Nooit opgevallen dat hij alleen vloeistof spuit als de wissers onderin zijn? :D
Verrek, je hebt gelijk, Hij begint alleen met sproeien als de wissers onderin zijn. Was dat eerder niet?
Ik zit op 2024.2.7.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Maasluip schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:00:
[...]

Verrek, je hebt gelijk, Hij begint alleen met sproeien als de wissers onderin zijn. Was dat eerder niet?
Ik zit op 2024.2.7.
Dat is bij mij altijd zo geweest, het viel me direct op en ik dacht aanvankelijk dat er iets niet goed was, ik heb de auto nu precies een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 18:04
[...]

Ik zit op 2024.2.7.
Dat is bij mij, sinds 01-12-2022 al zo geweest. Ik gok met de reden dat dan altijd de gehele vooruit gesprayed wordt.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
beyazz06 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:59:
[...]

Volledig mee eens.

Sentry mode wordt niet actief bij een trigger.
Senty mode is 24/7 aan het opnemen en de computer analyseert constant de beweging rond de auto. Zodra hij iets analyseert wat verdacht is, zal hij dat stukje wat gefilmd rond dat tijdstip niet meer aan overschrijven en een melding weergeven als je in de auto stapt.
Moest sentry mode pas actief worden en beginnen opnemen bij een trigger, dan kan je onmogelijk een opname hebben van wat er gebeurd is voor het incident. En hoe gaat sentry mode dan ook weten dat er iets verdacht gebeurd rond de auto als de computer aan het slapen is? Je hebt processing power nodig om al die beelden te analyseren en dat kost helaas batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
@Broodro0ster Ik heb sentry al eens vanuit de app aangezet.
Maar nog nooit een melding gekregen.
Als ik terug kijk in de auto zie ik dat er wel stukken zijn opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Broodro0ster schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Sentry mode wordt niet actief bij een trigger.
Senty mode is 24/7 aan het opnemen en de computer analyseert constant de beweging rond de auto. Zodra hij iets analyseert wat verdacht is, zal hij dat stukje wat gefilmd rond dat tijdstip niet meer aan overschrijven en je een melding sturen.
Moest sentry mode pas actief worden en beginnen opnemen bij een trigger, dan kan je onmogelijk een opname hebben van wat er gebeurd is voor het incident. En hoe gaat sentry mode dan ook weten dat er iets verdacht gebeurd rond de auto als de computer aan het slapen is? Je hebt processing power nodig om al die beelden te analyseren en dat kost helaas batterij.
Sentry mode geeft geen meldingen, alleen bij alarm.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
SpikeHome schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:09:
@Broodro0ster Ik heb sentry al eens vanuit de app aangezet.
Maar nog nooit een melding gekregen.
Als ik terug kijk in de auto zie ik dat er wel stukken zijn opgenomen.
Melding in de app niet (kan wel via 3rd party apps)
Maar je krijgt toch een melding als in de wagen stapt er verdachte bewegingen zijn waargenomen?
Damian schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:30:
[...]

Sentry mode geeft geen meldingen, alleen bij alarm.
Ja, via de app niet. Maar het instappen in de auto krijg ik wel een melding als Senty mode zaken heeft vastgelegd.
Ik heb even mijn bericht aangepast dat het over een melding bij het instappen gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Broodro0ster op 28-03-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
Even een vraag die geloof ik al eerder is gesteld, maar kan hem niet terug vinden. Wanneer ik 100 op TACC rijd op de snelweg, en deze samenvoegt met een andere snelweg, dan schiet de snelheid omhoog naar 130 (snachts). Ik heb de snelheid in het autopilot menu staan op “huidige snelheid”. Zie ik nog iets over het hoofd? Ik wil dat er niets veranderd, alleen als ik dit zelf doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StiefelPaul
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-09 12:03
Angriebirdie schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:22:
Even een vraag die geloof ik al eerder is gesteld, maar kan hem niet terug vinden. Wanneer ik 100 op TACC rijd op de snelweg, en deze samenvoegt met een andere snelweg, dan schiet de snelheid omhoog naar 130 (snachts). Ik heb de snelheid in het autopilot menu staan op “huidige snelheid”. Zie ik nog iets over het hoofd? Ik wil dat er niets veranderd, alleen als ik dit zelf doe.
Veel mensen lijken last te hebben van de intelligentie van de autopilot. Het is een feature die zich ook in mijn ogen teveel bemoeit met cruise control instellingen, en helaas is er geen goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Angriebirdie schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:22:
Dat is een goeie vraag.
Is het in di situatie zo dat je op beide wegen 130 mag rijden?

Ik rij zoveel mogelijk op de TACC al een jaar lang met de MY. Maar waarom hij in de ene situatie de snelheid wel aan past en in de andere situatie niet is mij een raadsel. Het komt toch ook vaak genoeg voor dat je ergens 60 mag en later op dezelfde weg 80 en dat hij juist 60 blijft rijden?

Ik heb hem overigens niet op "huidige snelheid staan" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Ik zit op 2024.2.7.
Haha goedzo. Sinds ik de auto heb dec 22 doet die niet anders. Wellicht dat het eerder dan dat anders was maar dat durf ik echt niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 23:23
Iemand ervaring met Siri Shortcuts? Als ik in de opdrachten app kijk zie ik verschillende opties meerdere keren staan. Als ik vervolgens via "Hey Siri" een opdracht aan de auto geef dan doet ie het vaker niet dan wel. Iemand de gouden tip? Vooral via Siri de kofferbak openen lijkt me enorm praktisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 00:34
Bjornson schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:47:
Iemand ervaring met Siri Shortcuts? Als ik in de opdrachten app kijk zie ik verschillende opties meerdere keren staan. Als ik vervolgens via "Hey Siri" een opdracht aan de auto geef dan doet ie het vaker niet dan wel. Iemand de gouden tip? Vooral via Siri de kofferbak openen lijkt me enorm praktisch!
Lijkt me dat zoiets met “opdrachten” wel kan? Daar kun je z’n beetje alles automatiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
bert pit schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:29:
[...]

Dat is een goeie vraag.
Is het in di situatie zo dat je op beide wegen 130 mag rijden?

Ik rij zoveel mogelijk op de TACC al een jaar lang met de MY. Maar waarom hij in de ene situatie de snelheid wel aan past en in de andere situatie niet is mij een raadsel. Het komt toch ook vaak genoeg voor dat je ergens 60 mag en later op dezelfde weg 80 en dat hij juist 60 blijft rijden?

Ik heb hem overigens niet op "huidige snelheid staan" staan.
Vandaag heb ik een fijne rit met tacc, met ap én met eap gehad. Ging eindelijk heel ontspannen, stuurde goed mee, files, 100km/u, baanwissel, navigate on ap, etc gingen lekker.
Gisteren had ik (mijne eerste ruimere kennismaking er mee) een hele beroerde ervaring. Heenrit (polder en snelwegen) nog wel teveel gezeur over dat ik op de weg moest blijven letten, zelfs zo vaak dat ap uitgeschakeld werd voor de rest van die rit :(
Ik lette echt wel op. Maar had misschien wel wat vaak blikken op het scherm omdat ik alle werking wilde zien/snappen.
Terugweg heerlijk. Alles werkte. Ik had er iets op gevonden dat hij nooit zeurde B)

Tacc staat bij mij overigens ook op huidige snelheid en ik had gehoopt dat hij dat dan ALTIJD vast houdt maar idd heel irritant en onuitlegbaar past hij het soms aan naar andere snelheden. Gevaarlijk remmende...
Tacc zou DOMMER moeten fungeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Allewijn op 28-03-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

Het is ook jammer dat je rijbaan begeleiding enkel hebt met AutoPilot. Als je ACC aan hebt dan wil hij niet tussen de lijntjes blijven. Mijn vorige auto deed dat wel en dat was wel handig.

(althans, ik denk dat dit bij alle Tesla's hetzelfde is)

[ Voor 13% gewijzigd door World Citizen op 28-03-2024 20:01 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
World Citizen schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:59:
Het is ook jammer dat je rijbaan begeleiding enkel hebt met AutoPilot. Als je ACC aan hebt dan wil hij niet tussen de lijntjes blijven. Mijn vorige auto deed dat wel en dat was wel handig.

(althans, ik denk dat dit bij alle Tesla's hetzelfde is)
Maar waarom gebruik je autosteer niet als je lane assist wil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

Inspired schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:10:
[...]

Maar waarom gebruik je autosteer niet als je lane assist wil dan?
Ja dat is riskant, want ik heb een S. Ik weet dus niet of dit hetzelfde werkt bij een 3/Y.

Maar bij mij vind ik de lane change wat hoekerig. Ik zou zelf graag wat meer vloeiender invoegen.
Met ACC en Lange assist heb je dus zelf nog gewoon de controle over hoe vloeiend je rijd.
Lane Change bij rustig verkeer werkt helemaal top. Bij drukker verkeer zou ik zelf graag blijven sturen.

Niet dat ik klaag... maar het werkte wel fijn.

(als je de richtingaanwijzer uitzet dan stopte Lane Assist. en kon je dus uit en invoegen zonder weerstand.)

[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 28-03-2024 20:18 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
Batterij bijna op, mooi moment om m eens helemaal vol te plempen bij de SuC (schiedam) om de laadcurve te registreren in Teslamate. Ondertussen lekker youtube filmpje gekeken (via hotspot). Maar blijkbaar gaat de teslamate connectie dus ook kaput op een iphone hotspot (net zoals de live verkeersinformatie). Waardoor ik maar enkele datapunten aan het begin en eind heb. zonde... maar wel een volle accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
LigeTRy schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:30:
Batterij bijna op, mooi moment om m eens helemaal vol te plempen bij de SuC (schiedam) om de laadcurve te registreren in Teslamate. Ondertussen lekker youtube filmpje gekeken (via hotspot). Maar blijkbaar gaat de teslamate connectie dus ook kaput op een iphone hotspot (net zoals de live verkeersinformatie). Waardoor ik maar enkele datapunten aan het begin en eind heb. zonde... maar wel een volle accu
Hoezo dat, waar heb je teslamate dan op draaien? Teslamate haalt de data toch via Tesla zelf via de Tesla dataconnectie uit je auto?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonjour
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-08 17:44
Gdzr schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:08:
Krijg ik een mailtje van Tesla dat de trekhaken weer op voorraad zijn. Had ook al kort gesloten met Arval dat ik hem zelf kon bestellen op factuur, zodat Arval de kosten zou betalen. Deze gaan dan weer met terugwerkende kracht in de leaseprijs.

In de shop moet je meteen afrekenen. Dat ging al lekker! Gebeld met de support afdeling die gaven aan dat ik een service verzoek kon indienen en dat de rest dan vanzelf ging.

Ik een service verzoek indienen, moet Arval de bestelling plaatsen/goedkeuren haha. Nu hebben ze gelukkig wel alles besteld en een afspraak gepland, maar moet alsnog naar Arval voor de goedkeuring.

Ze kunnen wel snel iig! Heb op 11 april al een afspraak staan voor montage aan de deur :)
Voor de model 3 nog steeds geen trekhaken beschikbaar. Heb op mijn Highland vorige week bij Tesland trekhaak laten monteren. Snel klaar, aanhanger modus werkt ook. Chrome logo voor en tesla letters achter ook meteen zwart laten maken, vind ik toch net wat fraaier op een Ultrared.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Stel je voor: Je rijdt altijd met lichten op automatisch. Dus letterlijk je hoeft nooit ergens aan te zitten. Hoe krijg je dan je koplampen uit zonder aan het scherm te zitten. Kan dat met je linker stalk? Weet dat als je duwt je groot licht uit zet, kan je op die manier ook al je licht uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
winwiz schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:47:
[...]

Hoezo dat, waar heb je teslamate dan op draaien? Teslamate haalt de data toch via Tesla zelf via de Tesla dataconnectie uit je auto?
Waar teslamate op draait is niet heel relevant, om de reden die jij ook aangeeft. Zodra ik dus op mn iphone hotspot zit, lijkt dus de connectie Auto > Tesla server niet meer goed te werken, deze wordt bij een wifi verbinding ook over die lijn gestuurd. Er zijn in dit forum meerdere meldingen gedaan dat ook de live verkeersinformatie niet meer goed werkt.

Mn iphone hotspot (kpn netwerk) geeft ook wel eens issues als ik op Windows met een VPN probeer te verbinden, mogelijk door dezelfde oorzaak, maar lastig op te lossen I guess

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
LigeTRy schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:39:
[...]

Waar teslamate op draait is niet heel relevant, om de reden die jij ook aangeeft. Zodra ik dus op mn iphone hotspot zit, lijkt dus de connectie Auto > Tesla server niet meer goed te werken, deze wordt bij een wifi verbinding ook over die lijn gestuurd. Er zijn in dit forum meerdere meldingen gedaan dat ook de live verkeersinformatie niet meer goed werkt.

Mn iphone hotspot (kpn netwerk) geeft ook wel eens issues als ik op Windows met een VPN probeer te verbinden, mogelijk door dezelfde oorzaak, maar lastig op te lossen I guess
Ah je hebt geen premium connectiviteit begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Vandaag een MY RWD opgehaald in Utrecht.

App werkt, maar bij heel veel functionaliteiten krijg ik de melding "Commando geven mislult". Bijvoorbeeld bij het bedienen van alle functionaliteit onder Bediening. Ook lukt het plannen helemaal niet, altijd "Commando mislukt".

De app is wel verbonden, want de laadstatus kan ik wel zien (maar de laadsnelheid kan ik niet aanpassen).

Iemand een idee?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
CrashOne schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:25:
Vandaag een MY RWD opgehaald in Utrecht.

App werkt, maar bij heel veel functionaliteiten krijg ik de melding "Commando geven mislult". Bijvoorbeeld bij het bedienen van alle functionaliteit onder Bediening. Ook lukt het plannen helemaal niet, altijd "Commando mislukt".

De app is wel verbonden, want de laadstatus kan ik wel zien (maar de laadsnelheid kan ik niet aanpassen).

Iemand een idee?
Even de auto resetten (beide knoppen op het stuur tegelijk ingedrukt houden) en de app even opnieuw starten. Probeer het dan nog eens?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
Wachten wordt (bijna) beloond. Matrix headlights here we come :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dYymPtiTzhZ5ymeBHLHQUt6lOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uy4quyJaNpEczHEvyP5dyrUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 292 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: