Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Ik kwam gister op temu een soort alternatieve sexy buttons, ik vraag me af hoe die werkenbert pit schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:30:
[...]
Ik had hem op standard, nu met de S3XY buttons Commander op chill/kickdown. Hij start de rit dan altijd op chill en trap je een keer helemaal in dan gaat hij op standaard voor het vervolg van de rit.
98% van de tijd staat hij dus nu op chill en ik zie per rit dat het verbruik gunstiger is.
https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A
Keep it cool
Ik zag op internet 2024.2.12 voorbij komen. Is dat de opvolger van de eerder uitgekomen 2024.8.4?
Of zitten verschillende auto's /naties op verschillende 'trajecten'
https://www.notateslaapp....n/2024.2.12/release-notes
Keep it cool
In de VS met FSD zitten ze overwegend nog op een 2023.x.x stack, en die gaan ze vanaf volgende week (aldus Musk) dus naar 2024.x.x trekken om nieuwe auto's erop te krijgen.Valentijn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:49:
Wie kan me meer vertellen over de tesla software versie nummering?
Ik zag op internet 2024.2.12 voorbij komen. Is dat de opvolger van de eerder uitgekomen 2024.8.4?
Of zitten verschillende auto's /naties op verschillende 'trajecten'
https://www.notateslaapp....n/2024.2.12/release-notes
In de EU is 2024.8.4 de nieuwste versie, en gaat de optelling dus: als Jaartal.Versienummer.Subversienummer
2024.9.4 zou dus nieuwer zijn dan 2024.8.5
Op basis van de plaatjes, op dezelfde manier als de S3xy's, maar ik heb hier en daar al wel eens een vaag klein bugje met de s3xy's dat ik er zéker geen chinese "meuk" op mijn canbus ga gooien, ook niet als dat €200,- scheeltValentijn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:48:
[...]
Ik kwam gister op temu een soort alternatieve sexy buttons, ik vraag me af hoe die werken
https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A
Tweede cijfer is volgens mij weeknummer.Mar.tin schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:51:
[...]
In de VS met FSD zitten ze overwegend nog op een 2023.x.x stack, en die gaan ze vanaf volgende week (aldus Musk) dus naar 2024.x.x trekken om nieuwe auto's erop te krijgen.
In de EU is 2024.8.4 de nieuwste versie, en gaat de optelling dus: als Jaartal.Versienummer.Subversienummer
2024.9.4 zou dus nieuwer zijn dan 2024.8.5.
Dan wonen we niet in de buurt. Maar geen probleem, ik heb hier kinderzitjes achterin en dat gaat primaObelixxx schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:06:
[...]
Niet naar gekeken, ga ik eens checken.
Weet niet of je toevallig uit zuid oosten komt? Ik heb er een paar extra besteld, zou je het ook zelf kunnen testen.
Yep.
https://www.notateslaapp....ware-version-numbers-meanThe first portion of the version number, 2021, is the year of the release. The second, 32, is the week number of the year. Since Tesla has a history of releasing a major update every four weeks, you’ll almost always see this number in increments of four. After the week number is the revision of the build.
Thanks, maar hoe komt het dan dat er in 2024.2.12 features lijken te zitten (zoals autopark) die niet in de latere/hogere versie 2024.8.4 zitten.Mar.tin schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:51:
[...]
In de VS met FSD zitten ze overwegend nog op een 2023.x.x stack, en die gaan ze vanaf volgende week (aldus Musk) dus naar 2024.x.x trekken om nieuwe auto's erop te krijgen.
2024.9.4 zou dus nieuwer zijn dan 2024.8.5.
- Of worden dingen als autopark later alsnog toegevoegd aan 8.4,
- of zal er weer een nieuwe versie volgen (bv. 2024.9) waarin alles weer is rechtgetrokken
Keep it cool
Komt omdat ze in 2024.2.12 de nieuwe Autopilot software integreren die in onze EU versies nog niet zitten. Schijnbaar is autopark daar onderdeel van, maar dat weet ik niet zeker.Valentijn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:08:
[...]
Thanks, maar hoe komt het dan dat er in 2024.2.12 features lijken te zitten (zoals autopark) die niet in de latere/hogere versie 2024.8.4 zitten.
- Of worden dingen als autopark later alsnog toegevoegd aan 8.4,
- of zal er weer een nieuwe versie volgen (bv. 2024.9) waarin alles weer is rechtgetrokken
Met een beetje geluk hebben we uiterlijk ergens begin 2025 ook een beetje meer FSD erin zitten, meende dat ze daar wat dingen voor ingediend hadden bij de EU.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Hahaha zo lijkt het wel ja
Hij had aardig wat behendigheid, kostte mij de eerste paar keren meer pogingen na de overstap van een golf naar de Yschumi1986 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:09:
[...]
Haha, ik dacht precies hetzelfde. Bijzondere situatie zo met die overdekte garages. Ook knap hoe de Tesla service auto zo heeft kunnen inparkeren met die container zo (als de container niet in de tussentijd verzet was)
Hier viel 't mee, wellicht ook gezien tijdstip en dag van de week, maar verwacht dat mensen er vast wat van vinden maar niet direct ventilerenSirLct schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:14:
[...]
Afhankelijk hoe je buurman ervoor staat.
Bij mij kwam tesla service ruitenwisser en interieurfilter vervangen.
Buurman: is weer iets kapot aan de tesla?
![]()
Iemand leuk huis op funda gezien?
75 euro dus niet heel goedkoop, wel lekker makkelijkBlasterxp schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:22:
[...]
wat kost dit geintje dan? Ik ben 26eu kwijt in de buurtgarage, met pucks.
3960wp SE | Model Y RWD
Als je nog 3 seconden langer kon trappen, dan had je 222 km/h gezien. :-)f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:04:
Afgelopen weekend naar Duitsland geweest voor een kort tripje. Afgesproken met mijn vrouw dat ik de MYLR eens op zijn staart zou trappen als de gelegenheid er voor was. Ondanks dat het vrijdag redelijk druk was, toch één keer de gelegenheid gehad om het pedaal vol in te trappen. Wat een apparaat is de MYLR toch. Uiteindelijk tot 210 door kunnen gaan voordat ik het 'gas' moest loslaten. Maar het is echt compleet idioot hoe snel je op die 210 zit. Deze auto blijft me toch regelmatig nog een glimlach bezorgen
![]()
En wat me best mee viel is dat de auto dan mooi scherp blijft sturen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
En met mijn P zit ik zo op de 263 (dat is pas snel). Hoe zou een Plaid wel niet aanvoelen?Tommie12 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:26:
[...]
Als je nog 3 seconden langer kon trappen, dan had je 222 km/h gezien. :-)
Met of zonder Track Pack? Want zonder zal het wel meevallen in vergelijking met een Performance 3 of Yturkeyhakan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:31:
[...]
En met mijn P zit ik zo op de 263 (dat is pas snel). Hoe zou een Plaid wel niet aanvoelen?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Het duurt alleen best lang van 200 naar 263. Hoop dat de nieuwe ludicrous vooral de punch op hogere toerental gaat oppakken. Nog sneller 0-100 is leuk maar (en stiekem wil ik het wel) maar opzich is nu al zo snel dat weinig auto's kan evenaren. Boven 100 is de issue bij huidige M3Ps.turkeyhakan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:31:
[...]
En met mijn P zit ik zo op de 263 (dat is pas snel). Hoe zou een Plaid wel niet aanvoelen?
Life is too short to drive boring cars
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar
Stond laatst naast een M3P bij de verkeerslichten, maar dat verschil met m'n MYRWD was echt belachelijk toen het licht groen werd. Niet dat je er lang van kan genieten, want max 80.
Zonder Track Pack. Maar mijn 3P is wel degelijk sneller dan mijn YP. Vooral boven de 150/160. De Y vangt veel meer wind op.Jeroenneman schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:35:
[...]
Met of zonder Track Pack? Want zonder zal het wel meevallen in vergelijking met een Performance 3 of Y
Het verschil is inderdaad groot. Zie het als 2 keer zo snel naar de 100 ;-)InZane schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:36:
[...]
Stond laatst naast een M3P bij de verkeerslichten, maar dat verschil met m'n MYRWD was echt belachelijk toen het licht groen werd. Niet dat je er lang van kan genieten, want max 80.
De 0 tot 100 in een M3P voel je gewoon in je hele lichaam, gaat helemaal nergens over.InZane schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:36:
[...]

Verder zoals aangegeven gaat het boven de 100 snel minder worden maar nog steeds een stuk sneller dan de meeste auto's.
Voor mijn gevoel zou de RWD echt wel iets sneller kunnen, vooral de eerste meters voelt ie een beetje geknepen.InZane schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:36:
[...]
Ja hij moet altijd even wakker worden lijkt wel, maar je bent nog steeds sneller dan het gros van het andere verkeer. Sowieso is het niet leuk om altijd plankgas weg te rijden, al helemaal niet als er anderen meerijden.maharens schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:41:
[...]
Voor mijn gevoel zou de RWD echt wel iets sneller kunnen, vooral de eerste meters voelt ie een beetje geknepen.
Zeker, eens je boven de 200 zit vind ik dat je stressniveau zowat verdubbelt met elke 20km/h sneller.turkeyhakan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:31:
[...]
200 met de Y vond ik goed te doen, met mijn Volvo heb ik een paar keer 240 aangetikt, en die stuurde ook nog goed.
Met een 525d voelde ik me al ongemakkelijk boven de 180, dan had ik echt meer dan 1 rijstrook nodig omdat die nogal onprecies stuurde.
Nee echt niet.Jeroenneman schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:35:
[...]
Met of zonder Track Pack? Want zonder zal het wel meevallen in vergelijking met een Performance 3 of Y
Ik heb een M3P en heb MX Plaid gereden, helaas geen MS Plaid.
Maar jeetje, ik dacht de M3P al snel was.... holy moly.
En dat is dus ongeveer de "slowest" van alle plaids. Want MX en zonder track pack.
Tweede deel klopt helemaal. Bijna echtscheiding hierInZane schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:44:
[...]
Sowieso is het niet leuk om altijd plankgas weg te rijden, al helemaal niet als er anderen meerijden.
Maar eerste deel..... Nee hoor, is altijd leuk
Helemaal mee eens. De Y voelt veel stabieler aan op hogere snelheden dan mijn 3. Mogelijk door het verlaagde onderstel van de Y.Tommie12 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:47:
[...]
Zeker, eens je boven de 200 zit vind ik dat je stressniveau zowat verdubbelt met elke 20km/h sneller.
200 met de Y vond ik goed te doen, met mijn Volvo heb ik een paar keer 240 aangetikt, en die stuurde ook nog goed.
Met een 525d voelde ik me al ongemakkelijk boven de 180, dan had ik echt meer dan 1 rijstrook nodig omdat die nogal onprecies stuurde.
Vorig jaar via Duitsland teruggereden naar Nederland vanuit Luxemburg op de CB1000R (dus op 2 wielen). Lekker doorgereden en ook een keer doorgetrokken naar 225. Nou, daar heeft ie niet zoveel moeite mee, maar ik waaide er zowat af, want een naked heeft niet veel windbescherming zeg maar. Maar goed, hard rechtdoor rijden is sowieso niet leuk.Tommie12 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:47:
[...]
Zeker, eens je boven de 200 zit vind ik dat je stressniveau zowat verdubbelt met elke 20km/h sneller.
De Y is niet echt laag, ook de P niet, maar het zwaartepunt zit wel laag, dat maakt het verschil.turkeyhakan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:50:
[...]
Helemaal mee eens. De Y voelt veel stabieler aan op hogere snelheden dan mijn 3. Mogelijk door het verlaagde onderstel van de Y.
Ik zeg niet dat de Y laag is, de YP heeft een verlaagd onderstel en de 3P op een gegeven moment niet meer. Dat maakt m.i. een verschil.Tommie12 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:55:
[...]
De Y is niet echt laag, ook de P niet, maar het zwaartepunt zit wel laag, dat maakt het verschil.
Obstacle Aware Acceleration al eens uitgezet?maharens schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:41:
[...]
Voor mijn gevoel zou de RWD echt wel iets sneller kunnen, vooral de eerste meters voelt ie een beetje geknepen.
PSN: Sluuz
De auto blijft inderdaad lekker stabiel. erg fijn!Tommie12 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:26:
[...]
Als je nog 3 seconden langer kon trappen, dan had je 222 km/h gezien. :-)
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Moet je eens hard remmen bij 200 km/h+. Dat is echt geen pretje, de auto begon gelijk te slingeren.f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:13:
[...]
De auto blijft inderdaad lekker stabiel. erg fijn!
Iemand schoof plotseling naar links op de autobahn, dus ik doe het nooit meer.
Hard remmen? Maar dan knal je ergens bovenop!Psycho_Mantis schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:23:
[...]
Moet je eens hard remmen bij 200 km/h+. Dat is echt geen pretje, de auto begon gelijk te slingeren.
Iemand schoof plotseling naar links op de autobahn, dus ik doe het nooit meer.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Enfin:
- Sproeien van ruiten gebeurd alleen als de ruitenwissers onderin van het raam zijn. Startend vanaf 2024.8.7 spuiten ze elke keer dat je de knop in drukt.
- connectiviteit icoon is nu altijd zichtbaar. Dat was eerst alleen als er slecht ontvangst was of als je links onderin op het autootje drukte.
- Inklappen van de spiegels wordt gerebrand met vier opties in totaal
Al met al is het sproeien als je de knop in drukt wel welkom. De release notes zijn hier te vinden.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Yes! Ik las het inderdaad ook en er komt wel vaker terug dat mensen lang op de fabrieksupdates (.100) blijven zitten. Nu dus daarop in ieder geval het antwoord dat het zeker 3 tot 8 weken zo kan zijn voordat je pas in de normale updates mee gaat.DaCoTa schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:00:
[...]
Interessant stukje uit de tweets:
[...]
Daarom duurt vaak de eerste update na levering wat langer!
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Echter op het duitse forum : TFF-forum.de lees ik veel berichten die last hebben van trillingen.
Vooral trillingen op het stuur, bij sommige zo erg dat het vermoeiend word is bij een wat langere rit.
(https://tff-forum.de/t/ru...eren-highland/319482/1007)
Bij veel klagers zijn de wielen opnieuw gebalanceerd, banden vervangen en zelfs andere wielen monteert
maar dit alles blijkt niet te helpen.
Ook het youtube-kanaal : Nextmove schenkt er aandacht aan : YouTube: nextnews: Reku-Test, VW ID.Buzz GTX, Dacia Spring, Vibrationen Tesla...
Tesla neemt de klachten serieus maar hebben (nog) geen oplossing.
Hoeveel auto's het betreft is natuurlijk moeilijk te zeggen want niet iedereen zit op een forum.
Vraag me af of hier mensen zijn op dit forum die hier ook last van hebben want ik ben dit hier nog niet tegen
gekomen maar wellicht heb ik het gemist want er worden hier veel berichten geplaatst.
Mijn MY sinds vrijdag nieuw in bezit en zit op 2024.2.100.quincyjongeleen schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:42:
Iemand enig idee hoelang het kan duren voordat een update naar de auto gepusht wordt? Ik hoor nu meerdere mensen die al op versie 2024.8.x zitten, maar ik zit nog op 2024.2.7. Auto is thuis constant met een wifi netwerk verbonden.
Hoe werkt het met de updates? Is jouw 2024.2.7 dan weer ouder en ga je eerst omhoog in de '.2' reeks? Dus bijv eerst ook naar .2.100? of ga je zometeen gelijk naar de actueelste '.8' reeks? Ik snap nog niet zo veel van de update logica...
Joost mag 't weten. Echt grotendeels zitten mensen nog op 2024.2.7. Zoals ikzelf ook. Het is nu wachten tot 2024.8.7 een eerste wave krijgt. Dan zou 't snel kunnen gaan.quincyjongeleen schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:42:
Iemand enig idee hoelang het kan duren voordat een update naar de auto gepusht wordt? Ik hoor nu meerdere mensen die al op versie 2024.8.x zitten, maar ik zit nog op 2024.2.7. Auto is thuis constant met een wifi netwerk verbonden.
Kan alle kanten op gaan. Ik had mijn eerste update al snel te pakken maar hoor ook verhalen van weken eerdat de eerste te voorschijn komt. Hier mijn historie. (ik nam hem 24 november in ontvangst)Allewijn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:48:
[...]
Mijn MY sinds vrijdag nieuw in bezit en zit op 2024.2.100.
Hoe werkt het met de updates? Is jouw 2024.2.7 dan weer ouder en ga je eerst omhoog in de '.2' reeks of ga je zometeen gelijk naar de actueelste '.8' reeks? Ik snap nog niet zo veel van de update logica...
/f/image/sqg3Iq64eHv3EPHZ8Cm3VqXW.png?f=fotoalbum_large)
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
De .100 (3 cijfers achter de laatste punt)zijn de fabriek updates. Die blijven normaliter 3 tot 8 weken op je auto zitten en daarna ga je vrolijk mee met de rest in updates.Allewijn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:48:
[...]
Mijn MY sinds vrijdag nieuw in bezit en zit op 2024.2.100.
Hoe werkt het met de updates? Is jouw 2024.2.7 dan weer ouder en ga je eerst omhoog in de '.2' reeks? Dus bijv eerst ook naar .2.100? of ga je zometeen gelijk naar de actueelste '.8' reeks? Ik snap nog niet zo veel van de update logica...
Bij mij dus niet zie mijn vorige postOekol schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:06:
[...]
De .100 zijn de fabriek updates. Die blijven normaliter 3 tot 8 weken op je auto zitten en daarna ga je vrolijk mee met de rest in updates.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Bij mij zijn eerst de wielen uitgelijnd en gebalanceerd... dit heeft niet geholpen.pegasuspiet schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:40:
Heb sinds 2 maanden de nieuwe Highland en ben zeer tevreden.
Echter op het duitse forum : TFF-forum.de lees ik veel berichten die last hebben van trillingen.
Vooral trillingen op het stuur, bij sommige zo erg dat het vermoeiend word is bij een wat langere rit.
Bij veel klagers zijn de wielen opnieuw gebalanceerd, banden vervangen en zelfs andere wielen monteert
Ook het youtube-kanaal : Nextmove schenkt er aandacht aan : YouTube: nextnews: Reku-Test, VW ID.Buzz GTX, Dacia Spring, Vibrationen Tesla...
Hoeveel auto's het betreft is natuurlijk moeilijk te zeggen want niet iedereen zit op een forum.
Vraag me af of hier mensen zijn op dit forum die hier ook last van hebben want ik ben dit hier nog niet tegen
gekomen maar wellicht heb ik het gemist want er worden hier veel berichten geplaatst.
Daarna 4 nieuwe banden er onder gekregen.
Het is nu zo, goed als weg... vind het moeilijk nu om te zeggen of het het wegdek is of niet. De trilling is vanaf ongeveer 105km/u bij mij.
Ik ervaar ook een lichte trilling in het stuur en de auto rond die snelheid. Heb echter geen Highland maar een 2023 model 3 performance. Ik vermoed ook m'n banden.mjvdzwet schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:09:
[...]
Bij mij zijn eerst de wielen uitgelijnd en gebalanceerd... dit heeft niet geholpen.
Het is nu zo, goed als weg... vind het moeilijk nu om te zeggen of het het wegdek is of niet. De trilling is vanaf ongeveer 105km/u bij mij.
Ik zag het. Super fijn maar uitzondering op de regel wellicht. Het komt hier nochtans vaker voor dat mensen na een maand vragen waar de update blijft. Zoals teslascope (met contacten intern bij Tesla) deels vanmorgen / vannacht is dat het normaliter 3 tot 8 weken op die fabriek updates blijft hangen.
Heb even wat gegoogled op de versies die eindigen op 3 cijfers bij Tesla en vond oa deze uitleg:
Another purpose of the three digit new car factory software builds is that there may often be running changes, to deal with new suppliers, substituted microcontrollers as Elon explained last year, or whatever reason that makes the specific configuration different from any prior delivered vehicles.
Tesla needs a way to accommodate these new configurations so they can ship the cars even though existing released fleet-software builds don't have the modules for newly changed configuration in their config lookup tables.
If your car does not have any important configuration differences since the last general software update, then they can push the general fleet software to your car almost immediately. But if there were recent production changes requiring software customization, it may take a while for that to get Incorporated into the fleet software. In my case, it took about 7 weeks before I got my first fleet software update.
Bron: https://teslamotorsclub.c...software-firmware.277707/
Je zou het eens kunnen intypen in iets als Google ofzo. Een beetje eigen initiatief kan geen kwaad. Dit onderwerp is hier ook al meerdere malen voorbijgekomen.Allewijn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:33:
[...]
Waar zit dat/wat doet dat? (Ik heb een MY RWD)
PSN: Sluuz
De aanpassingen voor de auto stand van de ruitenwissers is dus alleen beschikbaar voor de Cybertruck als ik het zo lees?Oekol schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:45:
In de tijd dat we toch nog gaan moeten wachten op de volgende update is alvast wel de release notes bekend geworden met undocumented changes. Deze zijn soms meer de moeite waard dan de update zelf.
Enfin:De rest zoals nieuwe knipperlicht icoon, nieuw bluetooth en wifi menu was al bekend.
- Sproeien van ruiten gebeurd alleen als de ruitenwissers onderin van het raam zijn. Startend vanaf 2024.8.7 spuiten ze elke keer dat je de knop in drukt.
- connectiviteit icoon is nu altijd zichtbaar. Dat was eerst alleen als er slecht ontvangst was of als je links onderin op het autootje drukte.
Al met al is het sproeien als je de knop in drukt wel welkom. De release notes zijn hier te vinden.
Fly or Die
Zo helpen we elkaar af en toe...
Maar je hebt gelijk hoor, ik hoor het zelf te googlen. Ga ik doen...
Is het normaal dat ik een zoemend geluidje uit voorzijde hoor? Ik hoor het nu en beste hoorbaar bij beide voorste wielkuipen.
Ik ben bekend met de harde geluiden die je kan horen bij DC supercharging (meen aan achterzijde), maar dit is bij super sloom laden (en staat nu op ~90%).
Yep, regelmatig zal je hem horen blazen, zoemen en zien stomen. Bij de SUC komen daar ook nog knallen bij 😅Allewijn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:32:
Vandaag staat mijn MY trouwens voor het eerst op te laden op onze oprit. Nog op een simpele 10A wand-lader die ik nog had hangen. Wordt vervangen voor een 11kW Tesla Wallcharger.
Is het normaal dat ik een zoemend geluidje uit voorzijde hoor? Ik hoor het nu en beste hoorbaar bij beide voorste wielkuipen.
Ik ben bekend met de harde geluiden die je kan horen bij DC supercharging (meen aan achterzijde), maar dit is bij super sloom laden (en staat nu op ~90%).
Juist niet. De modellen S 3 X en Y.Fjeze schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:39:
[...]
De aanpassingen voor de auto stand van de ruitenwissers is dus alleen beschikbaar voor de Cybertruck als ik het zo lees?
:strip_exif()/f/image/JDfGrRFonkQfNIQC16pfijUd.jpg?f=fotoalbum_large)
Die emergency braking is wel vrij trigger happy in file-achtige omstandigheden. En wat een klap geeft dat, schrok me kapot (en m’n achterligger die net van baan aan het wisselen was ook volgens mij, zal maar bovenop je bumper klappen). Liet de auto gewoon rustig uitrollen naar m’n voorganger en in 1x BAM. Naja, weet je iig dat het werkt I guess.
Vind de auto wel erg triggerhappy ook met de alarmen/waarschuwingen. Geparkeerde auto’s achter een laag obstakel (eg in woonwijken) leveren al snel een alarm op en op een kruispunt waar auto’s bijvoorbeeld tegenover elkaar beiden links afslaan (dus vanuit jouw perspectief jij links en zij naar rechts) gaat ie ook erg vaak mekkeren dat er een gevaarlijke situatie is. Als je dan ook nog dynamische cruise control geluidjes ed aan hebt staan word je helemaal gek van alle piepjes en meldingen. Die voor de snelheidslimiet ook die elke rit weer inschakelt, maar die hebben we helaas aan de EU te danken.
Enfin, laatst hoorde ik opeens 2x het geluid van de claxon. Ik *hoop* dat dat enkel binnen was, anders was ie random aan het toeteren. (Was gelukkig geen verkeer
Afijn tot zover het beklag. Verder erg tevreden met de auto, rijdt heerlijk en dat snel kunnen accelereren is soms toch wel erg handig. Ik rij er om de een of andere reden op de snelweg een stuk rustiger mee dan m’n vorige auto. Op 80-wegen moet ik wel opletten dat ik zonder het door te hebben opeens al 100 aan het karren ben, maar het went om daar op te letten of AP aan te zetten. Het valt me ook wel mee hoeveel extra batterij 130 rijden kost tov 100.
Adaptive grootlicht vind ik heel erg raar en heb het idee dat het soms echt wel mensen aan het verblinden is (ook fietsers ed). Toch heeft nog niemand naar me zitten seinen tot zover, dus het valt blijkbaar toch mee? Het is wel fijn dat hij borden ed blijft verlichten zonder perse over de hele breedte grootlicht te schijnen. Automatische ruitenwisser is trouwens kansloos, doe dat nu maar handmatig.
Autopilot in de file is heerlijk, al vertrouw ik het nog niet helemaal. En ohja, als je automarisch sturen wil uitproberen: die kan voor geen reet met rotondes omgaan en op een eenbaansweg waar je verkeerslichten met meerdere rijstroken tegenkomt heb je kans dat ie zomaar een afslag kiest ipv rechtdoor te gaan.
In de wijk opladen vind ik wel een dingetje. Altijd druk bezet bij de paal, laden gaat enorm traag (daarom wss ook langdurig bezet), etc. Ik zou geen nee zeggen tegen de optie om sneller te kunnen laden buiten plekken als FastNed om.
Ik merk wel dat ik aan de zijkanten van de auto vrij slecht zicht heb op wat er naast me zit (eg: bij invoegen snelweg) tov vorige auto. Went wel vermoed ik, ook camera erbij is dan handig.
Last but not least een vraag: ik dacht dat je voor dynamic cruise control/obstacle aware acceleration de afstand in kon stellen? Ik kan dat niet vinden. Hij gaat nu wel heel erg vroeg vaart minderen op de snelweg, moet heel erg vroeg naar links wil ik ergens voorbij zonder dat de Tesla gaat afremmen. Is dat te fixen of toch geen feature?
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 26-03-2024 22:00 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ja die zag ik inderdaad. Bedoelde meer onder het kopje auto wipers.Oekol schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:42:
[...]
Juist niet. De modellen S 3 X en Y.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/xSl644OyREyJYW8lKBsWm3yj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Fjeze op 26-03-2024 21:57 ]
Fly or Die
Met TACC ingeschakeld rechter scrollwiel op je stuur naar rechts/links drukken. Naar rechts is "kortere afstand", stand 2 is de laagste (stand 1 was ooit de laagste...).WhatsappHack schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:55:
Last but not least een vraag: ik dacht dat je voor dynamic cruise control/obstacle aware acceleration de afstand in kon stellen? Ik kan dat niet vinden. Hij gaat nu wel heel erg vroeg vaart minderen op de snelweg, moet heel erg vroeg naar links wil ik ergens voorbij zonder dat de Tesla gaat afremmen. Is dat te fixen of toch geen feature?
Speedcams “not relevant to the Netherlands”. Pardon?Oekol schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:45:
In de tijd dat we toch nog gaan moeten wachten op de volgende update is alvast wel de release notes bekend geworden met undocumented changes. Deze zijn soms meer de moeite waard dan de update zelf.
Enfin:De rest zoals nieuwe knipperlicht icoon, nieuw bluetooth en wifi menu was al bekend.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dank u! Dat ga ik eens uitproberenTCMR schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:02:
[...]
Met TACC ingeschakeld rechter scrollwiel op je stuur naar rechts/links drukken. Naar rechts is "kortere afstand", stand 2 is de laagste (stand 1 was ooit de laagste...).
Dat is gek inderdaad. Hij geeft nu als je een route ingevuld hebt wel vaste flitspalen en trajectcontroles aan. Staat ook expliciet new s en new x bij als model. Wellicht dat dit of een foutje is of dat het mobiele flitspalen zijn. Al mogen ze die zeker wel toevoegen. Voorlopig zeker nog flitsmeister.WhatsappHack schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:04:
[...]
Speedcams “not relevant to the Netherlands”. Pardon?Maar zie ze hier wel aangegeven incl trajectcontrole, jammer dat er geen optie tot waarschuwen is. Voorlopig maar Flitsmeister dan.
Ah zo. Nee dat is dan gewoon een update voor de CT die er nog niet op zat maar bijv bij de andere modellen al wel. CT heeft ook nog geen autopilot volgens mij.Fjeze schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:56:
[...]
Ja die zag ik inderdaad. Bedoelde meer onder het kopje auto wipers.
[Afbeelding]
Does FSD show other vehicles turn signal indicator lights on the display screen. I have EAP HW4 and with the latest update I am now able to see turn signals and consistent brake lights. @WholeMarsBlog @AIDRIVR @ArthurFromX @edgecase411 pic.twitter.com/BzFzWvww25
— Reggie Overton (@reggieoverton) 26 maart 2024
Bij mij zijn toevallig gisteren de wielen gebalanceerd en ze hebben de druk in de banden op 1.9 gezet met de opdracht om na 50 km de banden weer op de normale druk te brengen. De trillingen in het stuur waren licht en waren eigenlijk al haast niet meer waarneembaar. Wel had ik bij lagere snelheden (50-60) dat een trilling doorgegeven werd via de stoelen, alsof de achterbanden ovaal waren. Lijkt nu opgelost. M3H van paar weken oud.pegasuspiet schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:40:
M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450
Ben hier ook wel nieuwsgierig naar in hoe ver dat mensen hier last van hebben en of het opgelost is geraakt. Ik ga vrijdag de nieuwe M3 LR ophalen - fingers crossed dat ik dit niet ga ervaren..pegasuspiet schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:40:
Dat is alvast goed om te horen! Heb je de 18 inch wielen of 19 inch?japie514 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:49:
[...]
Bij mij zijn toevallig gisteren de wielen gebalanceerd en ze hebben de druk in de banden op 1.9 gezet met de opdracht om na 50 km de banden weer op de normale druk te brengen. De trillingen in het stuur waren licht en waren eigenlijk al haast niet meer waarneembaar. Wel had ik bij lagere snelheden (50-60) dat een trilling doorgegeven werd via de stoelen, alsof de achterbanden ovaal waren. Lijkt nu opgelost. M3H van paar weken oud.
Laden in je wijk zal toch minimaal 7kw zijn?WhatsappHack schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:55:
Wat ervaringen na een weekje:
In de wijk opladen vind ik wel een dingetje. Altijd druk bezet bij de paal, laden gaat enorm traag (daarom wss ook langdurig bezet), etc. Ik zou geen nee zeggen tegen de optie om sneller te kunnen laden buiten plekken als FastNed om.
Lijkt me voldoende want je slaapt en de auto zal minimaal 10 uur laden wat 70kwh is?
Hoe doen jullie dit en wat gebruiken jullie? Nog eventuele trucjes van oma?
We hebben ook een nieuwe M3, geen last van trillingen of kraakjes. Eerste 100 km minimaal last van trilling n stuur bij bepaalde snelheid, maar dat schijnt normaal te zijn ivm lang stilstaan op de boot. Nu heerlijk stille auto die zweeft over de weg!Boempatat schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:42:
[...]
Ben hier ook wel nieuwsgierig naar in hoe ver dat mensen hier last van hebben en of het opgelost is geraakt. Ik ga vrijdag de nieuwe M3 LR ophalen - fingers crossed dat ik dit niet ga ervaren..
Ik ben geen fan en bestel er verder ook niets, maar https://www.stiptpolishpointshop.nl/p/stipt-clear-glass/ deze is wel erg goed. Uiteraard met een goede microvezeldoek! Die heb ik bij Carclean besteld https://www.carclean.com/...-glass-towel-40x40cm.htmlOekol schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:32:
Even een praktische vraag voor andere berijders. Ruim 50k verder keek ik gisteren naar boven en was de raampartij boven mij vrij vet. Nu goed te zien met de zon er op. Wil dus alle ramen aan de binnenkant gaan schoonmaken en streepvrij 'opleveren'.
[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 27-03-2024 07:59 ]
Eerst met gewone glasreiniger en een absorberend doekje. Daarna nog even met isopropyl alcohol (ook wel IPA) op een microvezeldoekje napoetsen.Oekol schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:32:
Even een praktische vraag voor andere berijders. Ruim 50k verder keek ik gisteren naar boven en was de raampartij boven mij vrij vet. Nu goed te zien met de zon er op. Wil dus alle ramen aan de binnenkant gaan schoonmaken en streepvrij 'opleveren'.
Mooi! Maar zou nog liever 24.2.12 willen krijgen!adwin84 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:43:
Ik zie op Teslafi dat de uitrol van 24.8.7 is gestart!🎉.
Ik heb hem nu 2 weken en vind dit ook, vooral op N-wegen is de TACC / Autopilot soms erg raar qua afremmen, het lijkt alsof ie zich klaarmaakt voor een noodstop en dan bedenkt dat tegemoetkomend verkeer normaal is op zo'n weg. Soms met piepjes en al, soms alleen een korte rem-actie.WhatsappHack schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:55:
Wat ervaringen na een weekje:
...
Vind de auto wel erg triggerhappy ook met de alarmen/waarschuwingen.
Verder 0 opmerkingen op de auto, rijd heelijk, ligt goed op de weg en is superzuinig (zeker 15% zuiniger als de Kona die ik hiervoor had). Alleen die adaptive cruise control is echt minder als bij de Kona.
Iemand nog tips om die rare rem-acties op N-wegen te voorkomen?
Heb je EAP? Want de visualisaties zijn wel beetje verbeterd maar niet waar teslascope op gehint had. Als je het voor Autopark doet snap ik 't.Ingmar7 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:10:
[...]
Mooi! Maar zou nog liever 24.2.12 willen krijgen!
Elke keer? Ook als je de knop half indrukt om alleen te wissen? Want dat zou wel heel erg irritant zijn. Ik heb elke rit op EAP wel een keer dat de ruitenwisser voor niets wist. De makkelijke manier om de ruitenwisser dan uit te zetten is even op het knopje drukken zodat het menu komt. Zou totaal waardeloos zijn als die dan ook direkt sproeit.Oekol schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:45:
Enfin:
[list]
• Sproeien van ruiten gebeurd alleen als de ruitenwissers onderin van het raam zijn. Startend vanaf 2024.8.7 spuiten ze elke keer dat je de knop in drukt.
Signatures zijn voor boomers.
Denk dat je de knop toch echt door moet drukken :-)Maasluip schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:26:
[...]
Elke keer? Ook als je de knop half indrukt om alleen te wissen? Want dat zou wel heel erg irritant zijn. Ik heb elke rit op EAP wel een keer dat de ruitenwisser voor niets wist. De makkelijke manier om de ruitenwisser dan uit te zetten is even op het knopje drukken zodat het menu komt. Zou totaal waardeloos zijn als die dan ook direkt sproeit.
Als er niemand in de weg had gereden dan was'ie nog iets verder gegaan, 220. Daar stopt het voor de LR, iig die van mij. Ik heb wel een Quicksilver, misschien gaan die iets harder ook, dat weet ik nietf4stf0rw4rd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:04:
...
was, toch één keer de gelegenheid gehad om het pedaal vol in te trappen. Wat een apparaat is de MYLR toch. Uiteindelijk tot 210 door kunnen gaan voordat ik het 'gas' moest loslaten. Maar het is echt compleet idioot hoe snel je op die 210 zit. Deze auto blijft me toch regelmatig nog een glimlach bezorgen
![]()
Fantastisch is het, gewoon met de tassen en het gezin erin en dan een Porsche 911 bijhouden of zelfs sneller, vooral van 130 naar 220 want dat wordt altijd wat lastiger voor ICE haha. Wel de volgende Supercharger in de gaten houden, want hij lust wel graag stroom als je 200 rijdt haha
BTW: Had van de week een BYD Atto3 (ofzo?) huurauto, die liep maar 170. Lustte ook graag stroom, maar geen idee waar de laders waren want dat was een apart schermpje en het was onmogelijk om te zien met hoeveel juice ik aan zou komen om een of andere reden, waardeloos.
1x drukken is 1x wissen. Doordrukken is sproeien. Denk niet dat dat verandert.Maasluip schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:26:
[...]
Elke keer? Ook als je de knop half indrukt om alleen te wissen? Want dat zou wel heel erg irritant zijn. Ik heb elke rit op EAP wel een keer dat de ruitenwisser voor niets wist. De makkelijke manier om de ruitenwisser dan uit te zetten is even op het knopje drukken zodat het menu komt. Zou totaal waardeloos zijn als die dan ook direkt sproeit.
Vind het overigens prima dat de sproeier alleen onderin sproeit. Alle vloeistof komt op de ruit en het is ruimschoots genoeg om de ruiten schoon te krijgen.
Ho ho, niet gelijk denken dat je in een Bugatti rijdt ;-) Een 911 boven de 130 bijhouden gaat je niet lukken. Ook niet met een P.rvleij schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:32:
[...]Fantastisch is het, gewoon met de tassen en het gezin erin en dan een Porsche 911 bijhouden of zelfs sneller, vooral van 130 naar 220 want dat wordt altijd wat lastiger voor ICE haha.
Een 911 doet 100-200 rond de 6 a 7 seconden.
Een YLR (ook nog eens volbeladen) minimaal 12 seconden en in jouw geval dus nog meer.
Gok dat doordrukken sprayen is. Half indrukken wissen.Maasluip schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:26:
[...]
Eens maar zie wel 1 voordeel. Als je echt net verse verse vogel kak heb kun je beneden sprayen en vlak er voor. Zodat er zoveel vloeistof komt dat het weggaat.bilgy_no1 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:32:
[...]
1x drukken is 1x wissen. Doordrukken is sproeien. Denk niet dat dat verandert.
Vind het overigens prima dat de sproeier alleen onderin sproeit. Alle vloeistof komt op de ruit en het is ruimschoots genoeg om de ruiten schoon te krijgen.
Hier precies zo, maar dus ook nog niet helemaal weg. Volgende week kijken ze er weer naar.mjvdzwet schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:09:
[...]
Bij mij zijn eerst de wielen uitgelijnd en gebalanceerd... dit heeft niet geholpen.
Maar dan is er toch geen verandering? Of is de verandering dat hij alleen sproeit als de wissers onder zijn?Oekol schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:00:
[...]
Gok dat doordrukken sprayen is. Half indrukken wissen.
[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 27-03-2024 09:31 ]
Hij sproeit nu alleen als de wissers onder zijn. De verandering is dat hij ook gaat sproeien als hij op een andere positie is met de wissers en je drukt de knop helemaal in.Maasluip schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:31:
[...]
Maar dan is er toch geen verandering? Of is de verandering dat hij alleen sproeit als de wissers onder zijn?
Nooit opgevallen dat hij alleen vloeistof spuit als de wissers onderin zijn?
Nee, want dat doet hij niet. Misschien als je begint met volledig indrukken dat het je niet opvalt, maar ik kan zonder enig probleem sproeien als de wissers halverwege zijn.Oekol schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:44:
[...]
Hij sproeit nu alleen als de wissers onder zijn. De verandering is dat hij ook gaat sproeien als hij op een andere positie is met de wissers en je drukt de knop helemaal in.
Nooit opgevallen dat hij alleen vloeistof spuit als de wissers onderin zijn?
Ik heb nu 13 maanden een Model 3 en bij mij heeft in al die tijd de sproeier alleen gesproeid als de wissers onderaan waren. Ook al houd je de knop 10 seconden ingedrukt, dan nog sproeit ie alleen onderaan.Maasluip schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:51:
[...]
Nee, want dat doet hij niet. Misschien als je begint met volledig indrukken dat het je niet opvalt, maar ik kan zonder enig probleem sproeien als de wissers halverwege zijn.
Ik zal het vanmiddag nog eens testen.Alamo schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:58:
[...]
Ik heb nu 13 maanden een Model 3 en bij mij heeft in al die tijd de sproeier alleen gesproeid als de wissers onderaan waren. Ook al houd je de knop 10 seconden ingedrukt, dan nog sproeit ie alleen onderaan.
[ Voor 47% gewijzigd door The_Woesh op 27-03-2024 10:01 ]
Dat werkt bij mij toch niet...The_Woesh schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:01:
Maar de Y heeft de linker sproeier op de wisser. Als je gaat sproeien als hij helemaal boven is dan sproei je de auto naast je. Leuk voor pranks, maar je ruit wordt er niet schoner van
Haha een Model Y is misschien best snel maar zeker niet zo snel als een Porsche 911rvleij schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:32:
[...]
Als er niemand in de weg had gereden dan was'ie nog iets verder gegaan, 220. Daar stopt het voor de LR, iig die van mij. Ik heb wel een Quicksilver, misschien gaan die iets harder ook, dat weet ik niet![]()
Fantastisch is het, gewoon met de tassen en het gezin erin en dan een Porsche 911 bijhouden of zelfs sneller, vooral van 130 naar 220 want dat wordt altijd wat lastiger voor ICE haha.Wel de volgende Supercharger in de gaten houden, want hij lust wel graag stroom als je 200 rijdt haha
Model Y LR doet 100-200 in 12,5 sec en een van de langzaamste Porsche 911 in 8 seconden.
Inmiddels de auto ook 1.5 week in bezit en ik herken dit. Volgens mij inherent aan het gebruik van camera's i.p.v. radar. Erg jammer dat ze daarvoor gekozen hebben, want het werkt gewoon duidelijk minder.Hoogie2004 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:12:
[...]
Ik heb hem nu 2 weken en vind dit ook, vooral op N-wegen is de TACC / Autopilot soms erg raar qua afremmen, het lijkt alsof ie zich klaarmaakt voor een noodstop en dan bedenkt dat tegemoetkomend verkeer normaal is op zo'n weg. Soms met piepjes en al, soms alleen een korte rem-actie.
Verder 0 opmerkingen op de auto, rijd heelijk, ligt goed op de weg en is superzuinig (zeker 15% zuiniger als de Kona die ik hiervoor had). Alleen die adaptive cruise control is echt minder als bij de Kona.
Iemand nog tips om die rare rem-acties op N-wegen te voorkomen?
In het verleden rekende Tesla met 250 Wh per km als ik me niet vergis, je krijgt dus gewoon een aantal fixed kWh.FrE911 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:28:
Gezien ik nergens een antwoord vind vraag ik het hier maar even. Ik heb door een referral 7500 gratis credits gekregen in mijn account. Ik kan momenteel 5000 credits inruilen voor 5000 gratis supercharge kilometers. Hoe worden die kilometers berekend? Groot verschil als je maar 10 kWh per 100 km verbruikt of je rijdt 200 km/u aan 25 kWh per 100 km.
[ Voor 3% gewijzigd door maharens op 27-03-2024 10:45 ]
Ik gebruik Angelwax Vision, maar het stinkt wel dus gebruik het vooral voor buiten (of goed luchten daarna)Oekol schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:32:
Andere gerenommerde producten: BH Traceless of Gyeon Glass.
Gyeon Glass is een absolute aanrader maar vergeet vooral niet een goede doek om ruiten streeploos te reinigenSirLct schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:47:
[...]
Ik gebruik Angelwax Vision, maar het stinkt wel dus gebruik het vooral voor buiten (of goed luchten daarna)
Andere gerenommerde producten: BH Traceless of Gyeon Glass.
https://www.carclean.com/...glass-towel-45x45-cm.html
De truc is om de reiniger op de doek te spuiten en niet direct op de ramen.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 27-03-2024 11:08 ]
Gyeon Glass is inderdaad top spul! Een goede glasdoek is inderdaad geen overbodige luxe. Je kan ze in huis ook gebruiken voor ramen of andere glazen oppervlakte. Zo kon ik deze aankoop ook verdedigen bij de wederhelftschumi1986 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:00:
[...]
Gyeon Glass is een absolute aanrader maar vergeet vooral niet een goede doek om ruiten streeploos te reinigen
https://www.carclean.com/...glass-towel-45x45-cm.html
De truc is om de reiniger op de doek te spuiten en niet direct op de ramen.
Hetzelfde geld voor detailer spray, topspul op de auto na het wassen na te lopen, en strepen weg te werken. Werkt in huis ook veel beter dan het meeste huishoud spul.
Voor mensen uit dit topic met een interesse in het schoonmaken, en schoon houden, van je Tesla -> Het grote auto detailing topic
[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 27-03-2024 11:20 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Doet jouw linker sproeier het wel goed? Ik heb sterk het idee dat de rechter veel meer vloeistof sproeit tov de linker.Alamo schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:58:
[...]
Ik heb nu 13 maanden een Model 3 en bij mij heeft in al die tijd de sproeier alleen gesproeid als de wissers onderaan waren. Ook al houd je de knop 10 seconden ingedrukt, dan nog sproeit ie alleen onderaan.
Ik heb nu 720km van mijn gratis 5000km supercharge kilometers gebruikt. Volgens de Tesla app heb ik hier 144 kWh voor terug gekregen bij de Tesla laders. Dus ik denk dat ze per 0.2 kWh één kilometer van je tegoed afschrijven. Ze hadden ook 1000 kWh kunnen noemen als tegoed, maar dit spreekt wat minder tot de verbeelding denk ik dan? 5000km ''gratis rijden'' klinkt leuker.FrE911 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:28:
Gezien ik nergens een antwoord vind vraag ik het hier maar even. Ik heb door een referral 7500 gratis credits gekregen in mijn account. Ik kan momenteel 5000 credits inruilen voor 5000 gratis supercharge kilometers. Hoe worden die kilometers berekend? Groot verschil als je maar 10 kWh per 100 km verbruikt of je rijdt 200 km/u aan 25 kWh per 100 km.
[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 27-03-2024 11:49 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Moet zeggen dat een verschil tussen de twee me nooit is opgevallen... maar zal er eens op letten (en hopelijk weer aan dit topic denken om je antwoord te geven...)Rogar schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:17:
[...]
Doet jouw linker sproeier het wel goed? Ik heb sterk het idee dat de rechter veel meer vloeistof sproeit tov de linker.
De deur niet openen of sluiten door het glas vast te pakken, maar het stukje naast het glas.Oekol schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:32:
maharens schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:45:
[...]
In het verleden rekende Tesla met 250 Wh per km als ik me niet vergis, je krijgt dus gewoon een aantal fixed kWh.
Top. Dan heb ik een stuk meer km dan de 5000spartacusNLD schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:46:
[...]
Ik heb nu 720km van mijn gratis 5000km supercharge kilometers gebruikt. Volgens de Tesla app heb ik hier 144 kWh voor terug gekregen bij de Tesla laders. Dus ik denk dat ze per 0.2 kWh één kilometer van je tegoed afschrijven. Ze hadden ook 1000 kWh kunnen noemen als tegoed, maar dit spreekt wat minder tot de verbeelding denk ik dan? 5000km ''gratis rijden'' klinkt leuker.
Dit topic is gesloten.
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.