Wat ervaringen na een weekje:
Die emergency braking is wel vrij trigger happy in file-achtige omstandigheden. En wat een klap geeft dat, schrok me kapot (en m’n achterligger die net van baan aan het wisselen was ook volgens mij, zal maar bovenop je bumper klappen). Liet de auto gewoon rustig uitrollen naar m’n voorganger en in 1x BAM. Naja, weet je iig dat het werkt I guess.
Vind de auto wel erg triggerhappy ook met de alarmen/waarschuwingen. Geparkeerde auto’s achter een laag obstakel (eg in woonwijken) leveren al snel een alarm op en op een kruispunt waar auto’s bijvoorbeeld tegenover elkaar beiden links afslaan (dus vanuit jouw perspectief jij links en zij naar rechts) gaat ie ook erg vaak mekkeren dat er een gevaarlijke situatie is. Als je dan ook nog dynamische cruise control geluidjes ed aan hebt staan word je helemaal gek van alle piepjes en meldingen. Die voor de snelheidslimiet ook die elke rit weer inschakelt, maar die hebben we helaas aan de EU te danken.
Enfin, laatst hoorde ik opeens 2x het geluid van de claxon. Ik *hoop* dat dat enkel binnen was, anders was ie random aan het toeteren. (Was gelukkig geen verkeer

(Dus nee er werd ook niet naar mij getoeterd

)) Maar heb niet terug kunnen vinden wat dat in vredesnaam was en waarom.
Afijn tot zover het beklag. Verder erg tevreden met de auto, rijdt heerlijk en dat snel kunnen accelereren is soms toch wel erg handig. Ik rij er om de een of andere reden op de snelweg een stuk rustiger mee dan m’n vorige auto. Op 80-wegen moet ik wel opletten dat ik zonder het door te hebben opeens al 100 aan het karren ben, maar het went om daar op te letten of AP aan te zetten. Het valt me ook wel mee hoeveel extra batterij 130 rijden kost tov 100.
Adaptive grootlicht vind ik heel erg raar en heb het idee dat het soms echt wel mensen aan het verblinden is (ook fietsers ed). Toch heeft nog niemand naar me zitten seinen tot zover, dus het valt blijkbaar toch mee? Het is wel fijn dat hij borden ed blijft verlichten zonder perse over de hele breedte grootlicht te schijnen. Automatische ruitenwisser is trouwens kansloos, doe dat nu maar handmatig.
Autopilot in de file is heerlijk, al vertrouw ik het nog niet helemaal. En ohja, als je automarisch sturen wil uitproberen: die kan voor geen reet met rotondes omgaan en op een eenbaansweg waar je verkeerslichten met meerdere rijstroken tegenkomt heb je kans dat ie zomaar een afslag kiest ipv rechtdoor te gaan.

Ook geeft ie in het donker heel vaak de melding dat functies niet beschikbaar zijn omdat de camera aan de zijkant geblokkeerd of verblind zou zijn.
In de wijk opladen vind ik wel een dingetje. Altijd druk bezet bij de paal, laden gaat enorm traag (daarom wss ook langdurig bezet), etc. Ik zou geen nee zeggen tegen de optie om sneller te kunnen laden buiten plekken als FastNed om.
Ik merk wel dat ik aan de zijkanten van de auto vrij slecht zicht heb op wat er naast me zit (eg: bij invoegen snelweg) tov vorige auto. Went wel vermoed ik, ook camera erbij is dan handig.
Last but not least een vraag: ik dacht dat je voor dynamic cruise control/obstacle aware acceleration de afstand in kon stellen? Ik kan dat niet vinden. Hij gaat nu wel heel erg vroeg vaart minderen op de snelweg, moet heel erg vroeg naar links wil ik ergens voorbij zonder dat de Tesla gaat afremmen. Is dat te fixen of toch geen feature?
[
Voor 3% gewijzigd door
WhatsappHack op 26-03-2024 22:00
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)