Ik heb geen Model 3... Maar als je op Amazon zoekt naar 'Tesla Model 3 vuilvanger' vind je vast de juiste voor jouw auto...cacofant schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:50:
[...]
Passen deze zonder te boren op een Model 3 (geen highland) ?
Nee joh, gewoon even wennen hoeveel druk je moet geven.Valentijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:13:
[...]
Rijden jullie niet permanent in chill? Ik vind hem veel te zenuwachtig in 'normal'
Vroeger had men in de S een aparte 'power saving' optie in het menu, maar het lijkt erop dat ze dat hebben samengevat in 'chill'
Chill heb ik toen ik hem net had 1 of 2x gebruikt, maar vond het alleen maar irritant dat de auto een beetje in aan houden was.
De laatste 135k km gewoon lekker plankgas
Vind hem vooral bij wegrijden uit stilstand gauw iets onrustig, zou eigenlijk een soort van hybride Chill willen hebben die gedachten kan lezen of ik een stoplichtsprintje wil doen en/of op de snelweg even volle bak wil hebben.Valentijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:13:
[...]
Rijden jullie niet permanent in chill? Ik vind hem veel te zenuwachtig in 'normal'
Vroeger had men in de S een aparte 'power saving' optie in het menu, maar het lijkt erop dat ze dat hebben samengevat in 'chill'
De S3xy buttons hebben iets van een kickdown, maar ondanks dat ik erg tevreden ben over de functies ervan, ga ik dat ding niet aan mijn acceleratorrespons laten knutselen
Ik niet mijn vrouw wel. 95% rij ik als het niet meer is en ik voel dan ook goed aan hoe ver ik de pedaal in moet drukken om te versnellen of vertragen. Mijn vrouw daarentegen rijdt schokkerig en remt daadwerkelijk met de auto. Ze gebruikt het als een start/stop auto. Maar dat komt echt doordat ze er niet aan gewend is. Ik raak in principe de rem nooit aan en rijdt altijd normaal. Overigens heb in maar een MY RWD. Kan inkomen dat het met een P een ander verhaal kan zijn.Valentijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:13:
[...]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Haha, dat kan natuurlijk ook.Smobbo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:22:
[...]
Nee joh, gewoon even wennen hoeveel druk je moet geven.
Chill heb ik toen ik hem net had 1 of 2x gebruikt, maar vond het alleen maar irritant dat de auto een beetje in aan houden was.
De laatste 135k km gewoon lekker plankgas![]()
Ik bewaar 'normal' voor de momenten dat ik me max verstappen voel. Elke keer verbaas ik me over hoe het vermogen voelt.
Keep it cool
Ik zou graag in chill willen rijden omdat dan de eerste acceleratie wat soepeler is. Maar ik heb hem niet in chill omdat dan het vermogen beperkt wordt.Valentijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:13:
[...]
En ondertussen weet mijn voet ook wel hoe ik in de normale modus een beetje normaal kan rijden.
Signatures zijn voor boomers.
Deze winter heb ik - op korte ritjes < 10 minuten - vaak de climate control gewoon uitgezet (temperatuur onderin je scherm lang ingedrukt houden).JohanB schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:38:
[...]
Tesla staat er toch juist om bekend om hem op te stoken, daarom zie je dan vaak ook zo'n hoog verbruik de eerste kilometers (Maar redelijk efficient door octovalve). En waarom mensen met korte ritjes enom hoog verbruik laten zien. Volgens mij heeft @Mar.tin hier wel eens een mooi tabelletje ook over geleverd
De stoel- en stuurverwarming staat bij mij altijd in auto, en die blijft dan wél aan waardoor het toch comfortabel is. Op die korte ritjes doe ik toch geen moeite om m'n jas uit te doen dus de cabine hoeft echt niet opgewarmd.
Hiermee los je dat hoge gebruik in de eerste kilometers zo goed als helemaal op.
Maar je moet er dus wel aan denken. Ik vergat het ook nog wel eens, ook prima. Dat hoge verbruik is ook weer niet voor een heel lange tijd natuurlijk.
Kwestie van wennen. Ik heb het nu gewoon altijd op sport.Valentijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:13:
[...]
Probleem met elke keer switchen is dat je dan niet gewend ben met doseren, dus als je hele week op chill heb gereden en daarna op sport zet, schiet ie als een gek naar voren.
Life is too short to drive boring cars
bert pit schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:19:
[...]
Ik heb daar de achterruit en zijruiten mee behandeld, 2 X inmiddels. In het begin werkte het prima. Het blijft bij veel regen zoals de afgelopen maanden maar kort zitten en na drie weken is het effect volledig weg.
Ook best duur voor een flesje pfas.
Ik heb Angelwax H2GO en het stuitert niet. Ook blijft ie lang zitten, zeker meer dan 2 maanden.DanielAlm schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:12:
[...]
Mijn ervaring daarmee is, dat de wissers gaan stuiteren.
Echt fijn want op snelweg heb je geen ruitenwisser nodig. Het is wel aan te raden om te gebruiken icm Angelwax clarity. Heb nu ook de glazendak, zijruiten, zijspiegel, achteruit mee behandeld. Water glijdt er zo vanaf. Ook goede value, 1 flesje is maar 10tje en kan je je vooruit 20x doen denk ik.
Overigens had ik deze al voordat forensic helemaal heb uitgezocht, ben toch blij dat ie de product ook goed vindt. YouTube: The Best Glass Sealant | Detailing Product Mega Test Comparison
[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 25-03-2024 13:17 ]
Ik vind "chill" de hele tijd ook het chillstValentijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:13:
[...]
Ik rijd in chill maar ik heb ook de sexy buttons commander. Ik heb hier Kickdown bij ingeschakeld. Dus geef ik een keer vol gas zet hij de auto in de normale modus, en dan ben ik behoorlijk vlotter weg overal. Moet dan ook altijd even wennen aan de reactie van het pedaal want die is echt heel anders in vergelijking met Chill
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Inderdaad. Het enige wat ik bij een andere EV had was dat je in het geval dat het toch nodig had het stroompedaal voorbij een drukpunt kon drukken waarbij wel al het vermogen vrij kwam. Dat mist op de Tesla voor zover ik weet.JohanB schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:18:
[...]
Ik vind "chill" de hele tijd ook het chillst. Vind hem anders ook wat zenuwachtig en ik kan geen use case bedenken waar IK WEL meer power voor nodig heb,
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Mijn vrouw rijdt in chill, ik in 'Normal'. Ik kan daar perfect heel chill mee rijden, maar ook eens goed doortrekken als dat nodig (of leuk) is.Valentijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:13:
[...]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Met mijn M3P vind ik hem ook erg nerveus bij het wegrijden in Sport dus ook hier maar in Chill, misschien is het wennen maar vind dit toch iets relaxter optrekken.
Maar ik weet hem heel snel in Sport te zetten bij het stoplicht als er weer eens iemand met zijn gaspedaal staat te spelen voor het rode licht.
Maar ik weet hem heel snel in Sport te zetten bij het stoplicht als er weer eens iemand met zijn gaspedaal staat te spelen voor het rode licht.

Waar woon je dan kom ik eventjes langs. Hier al maanden niemand meer die stoplicht sprint wil trekken.Idanue schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:27:
Met mijn M3P vind ik hem ook erg nerveus bij het wegrijden in Sport dus ook hier maar in Chill, misschien is het wennen maar vind dit toch iets relaxter optrekken.
Kan je in de model Y de waarschuwing van de autogordels uitzetten? Nu heb ik continu dat irritante gepiep zodra ik een tas met boodschappen achteraan op de zetels zet.
De gordel vastmaken?dEBASERpIX schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:14:
Kan je in de model Y de waarschuwing van de autogordels uitzetten? Nu heb ik continu dat irritante gepiep zodra ik een tas met boodschappen achteraan op de zetels zet.
Hoi.
Gordel vastmaken of tussen voorstoel en achterbank zetten. Ik heb daar precies genoeg ruimte. Dan kan de tas niet omvallen ookdEBASERpIX schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:14:
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Of een aantal posts teruglezen waar staat dat je het simpelweg kunt uitschakelen door op de betreffende stoel op het scherm te klikken om daar iets uit te zetten......
[ Voor 3% gewijzigd door beyazz06 op 25-03-2024 15:20 ]
Of kies een auto met een accu met NCM lithium chemie, of een auto met blended breaking die remmen niet afhankelijk maakt van het regenerief vermogen van de accu op moment T.Valentijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:00:
[...]
[...]
Wees blij! De auto laat de accu rustig opwarmen door gebruik. Het verwarmen van de accu zodat jij regen kan gebruiken zou een vermogen aan stroom verbruiken. Het feit dat de accu koud blijft is een testimony aan de hyper efficiënte auto.
Als je standaard een warme accu wil moet je ID3/4 gaan rijden. Die stookt hem lekker op, of je nou naar de supermarkt gaat of het postkantoor op de hoek.
Er is heus geen reden om echt blij te worden over onvoorspelbaar remgedrag.
Volgens mij werkt dit alleen in de USA en niet hier in NL.beyazz06 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:19:
Of een aantal posts teruglezen waar staat dat je het simpelweg kunt uitschakelen door op de betreffende stoel op het scherm te klikken om daar iets uit te zetten......
https://wren.co/join/Devian
Ik doe dat niet meer omdat het gewoon gevaarlijk is. Laatst stond ik bij het stoplicht. Twee banen slaan naar links af om vervolgens bij een T kruising aan te komen. Ik stond alleen te wachten op de rechter van de twee afslaande banen.SirLct schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:59:
[...]
Waar woon je dan kom ik eventjes langs. Hier al maanden niemand meer die stoplicht sprint wil trekken.
Komt er links naast mij een gepimpte AMG, met veel geluid fijnstof produceren. Licht op groen en allebei vol gas/stroom en naar links afslaan.
Hij had de binnenbocht, dus een voordeel, maar we bleven gelijk optrekken alleen toen kwam het probleem, het bleek dat we voor de T splitsing moesten kruisen. Dus ik naar links, hij naar rechts. Hij wilde perse voor mij langs kruisen terwijl er op zijn baan een auto reed. Niks aan de hand als hij van het gas af was gegaan (of ik) maar ging pas op het laatste moment vol in de ankers en op een haar na de andere auto gemist.
Toen heb ik maar besloten te stoppen met die onzin, veel te gevaarlijk voor de andere weggebruikers.
Het antwoord hierboven allang gegeven, wel wilde ik delen hoe wij de boodschappen tassen meenemen:dEBASERpIX schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:14:
In de verdiepte vloer waar ik de laadkabel ook heb liggen achter in de auto. Ligt het ook mooi vast door de andere 'zooi' wat ik er heb liggen naast de kabel. Is diep genoeg zodat er twee van die grote tassen van de grootgrutter naast elkaar kunnen staan.
Zelfde met afhaal wat nogal riekt, dat gaat in de frunk. Blijft die geur lekker uit de auto
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Bedankt, had ik inderdaad gezien. Maar klikken doet niks bij mij, ook wegswipen doet het geluid niet stoppen. En voor de boodschappen zou het inderdaad een oplossing zijn om die voor de stoel te zetten, maar heb hetzelfde probleem als de hond op de achterbank zit (vast in 1 punt van de gordel) en die zich over 2 zitplaatsen uitstrekt dan heb ik ook het alarm.beyazz06 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:19:
[ Voor 24% gewijzigd door dEBASERpIX op 25-03-2024 15:35 ]
Vanmorgen met 80% accu vertrokken en pas na 60 snelweg km's verdween pas het regeneratie icoontje. Enig idee waar dat aan kan liggen?
Edit: M3HL RWD
Edit: M3HL RWD
[ Voor 6% gewijzigd door bustertje op 25-03-2024 15:41 ]
Werkelijk geen ideebustertje schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:34:
Vanmorgen met 80% accu vertrokken en pas na 60 snelweg km's verdween pas het regeneratie icoontje. Enig idee waar dat aan kan liggen?
Geen idee, CATL LFP accu?? Ik heb nog nooit een regeneratie icoon gezien (heb de auto pas sinds jan 2024).
Ook regen blijft altijd 100%, zelfs na het laden tot 100%. Ook het laden gaat bij mij vreemd lang door op hoge vermogens. De laatste keer v3 supercharger begon hij pas terug te lopen bij 94% onder de 140kW.
Zou kunnen omdat het een BYD accu is in de Y RWD hier.
Ook regen blijft altijd 100%, zelfs na het laden tot 100%. Ook het laden gaat bij mij vreemd lang door op hoge vermogens. De laatste keer v3 supercharger begon hij pas terug te lopen bij 94% onder de 140kW.
[ Voor 4% gewijzigd door RvV op 25-03-2024 15:40 ]
Y'24
M3HL RWD. Meestal bij 100% is de regen ook 100%. Vandaag dus niet...RvV schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:39:
Geen idee, CATL LFP accu?? Ik heb nog nooit een regeneratie icoon gezien (heb de auto pas sinds jan 2024).
Ik moet wel bekennen dat hij bij mij in een garage slaapt waar het nooit echt koud is. Van collega's hoorde ik vanmorgen dat ze op een aantal plekken nog ingevroren zaten, dus wellicht dat het bij jou ook erg koud was.bustertje schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:41:
[...]
M3HL RWD. Meestal bij 100% is de regen ook 100%. Vandaag dus niet...
Y'24
Precies om rede van de hond heb ik onlangs gordel adapters gekocht.dEBASERpIX schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:33:
[...]
Bedankt, had ik inderdaad gezien. Maar klikken doet niks bij mij, ook wegswipen doet het geluid niet stoppen. En voor de boodschappen zou het inderdaad een oplossing zijn om die voor de stoel te zetten, maar heb hetzelfde probleem als de hond op de achterbank zit (vast in 1 punt van de gordel) en die zich over 2 zitplaatsen uitstrekt dan heb ik ook het alarm.
Die kunnen mooi in de koppeling blijven zitten en geen piep meer.
En als er dan iemand anders achter gaat zitten kan de gordel gewoon in die adapter
Groningen.SirLct schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:59:
[...]
Waar woon je dan kom ik eventjes langs. Hier al maanden niemand meer die stoplicht sprint wil trekken.
Wat voor auto heb je?
Niks gestoord! Dit kan ik juist enorm waarderen. Heerlijk! Die zoek ik ook! Complimenten.TCMR schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:49:
[...]
Ik vond ze allemaal lelijk, dus ik heb ze even gecustomized...
(ja, ik ben redelijk gestoord)
Heb je een foto van hoe ze nu onder de Y staan?
Ik doe ook nooit meer want niemand wil racenThe_Woesh schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:25:
[...]
Ik doe dat niet meer omdat het gewoon gevaarlijk is. Laatst stond ik bij het stoplicht. Twee banen slaan naar links af om vervolgens bij een T kruising aan te komen. Ik stond alleen te wachten op de rechter van de twee afslaande banen.
Komt er links naast mij een gepimpte AMG, met veel geluid fijnstof produceren. Licht op groen en allebei vol gas/stroom en naar links afslaan.
Hij had de binnenbocht, dus een voordeel, maar we bleven gelijk optrekken alleen toen kwam het probleem, het bleek dat we voor de T splitsing moesten kruisen. Dus ik naar links, hij naar rechts. Hij wilde perse voor mij langs kruisen terwijl er op zijn baan een auto reed. Niks aan de hand als hij van het gas af was gegaan (of ik) maar ging pas op het laatste moment vol in de ankers en op een haar na de andere auto gemist.
Toen heb ik maar besloten te stoppen met die onzin, veel te gevaarlijk voor de andere weggebruikers.
Maar zonder gekkigheid, ik kijk ook wel waar ik het doe, stoplicht met daarna gelijk een bocht doe ik zeker niet. 1.8 ton aan gewicht is per saldo niet super agile.
Ook M3P. Dang Groningen is me wat te ver.
Haha de verbaasde gezichten als ik de chinees afhaal van mn plaatselijke toko in de frunk doe is wel priceless jaOekol schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:27:
[...]
Het antwoord hierboven allang gegeven, wel wilde ik delen hoe wij de boodschappen tassen meenemen:
In de verdiepte vloer waar ik de laadkabel ook heb liggen achter in de auto. Ligt het ook mooi vast door de andere 'zooi' wat ik er heb liggen naast de kabel. Is diep genoeg zodat er twee van die grote tassen van de grootgrutter naast elkaar kunnen staan.
Zelfde met afhaal wat nogal riekt, dat gaat in de frunk. Blijft die geur lekker uit de auto
Wel jammer van de 10 vette vingers op de frunkkap. Iemand ervaring met een DIY powered frunk?SirLct schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:04:
[...]
Haha de verbaasde gezichten als ik de chinees afhaal van mn plaatselijke toko in de frunk doe is wel priceless jaOf jaloers, kan ook. In ieder geval is frunk idd heel ideaal daarvoor.
Ik heb een frunk closer... Van AliExpress (Satoshi) op mijn Model 3 Highland.Maurice- schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:08:
[...]
Wel jammer van de 10 vette vingers op de frunkkap. Iemand ervaring met een DIY powered frunk?
Ik zou nu een compacter model kopen. De mijne heeft de motor op afstand met een staalkabel.
Het werkt super. Je legt de kap bijna "dicht" en wordt netjes gesloten.
Iemand ervaring met de aandrijfassen van de M3P of de MYP qua defecten?
Is het zo dat als je vaak snel vol optrekt dat dan de aandrijfassen kapot kunnen gaan hierdoor?
Is het zo dat als je vaak snel vol optrekt dat dan de aandrijfassen kapot kunnen gaan hierdoor?
Wat bedoel je met een compacter model?mjvdzwet schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:10:
[...]
Ik heb een frunk closer... Van AliExpress (Satoshi) op mijn Model 3 Highland.
Ik zou nu een compacter model kopen. De mijne heeft de motor op afstand met een staalkabel.
Want ik heb ook interesse voor mijn Y.
Durf amper op die dunne kap te duwen. Gevoel alsof ik er een druk in ga duwen. Staat ook veel chiquer als die automatisch soft sluit.
Nee, uiteindelijk ben ik voor een Jaguar I-Pace gegaan.Valentijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:51:
[...]
Heb je hem er al in zitten? ik heb hem ook besteld.
Gaat dan niet steeds de verwarming voor de achterpassagiers aan omdat hij denkt dat er iemand zit? Of gaat dit via de druk sensor en niet de gordelverklikker?Obelixxx schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:44:
[...]
Precies om rede van de hond heb ik onlangs gordel adapters gekocht.
Die kunnen mooi in de koppeling blijven zitten en geen piep meer.
En als er dan iemand anders achter gaat zitten kan de gordel gewoon in die adapter
Same, alleen op een recht stuk en al helemaal niet als het druk is.SirLct schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:01:
[...]
Ik doe ook nooit meer want niemand wil racen
Maar zonder gekkigheid, ik kijk ook wel waar ik het doe, stoplicht met daarna gelijk een bocht doe ik zeker niet. 1.8 ton aan gewicht is per saldo niet super agile.
Ik heb nog een model van vóór de achterbank verwarming...Smobbo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:25:
[...]
Gaat dan niet steeds de verwarming voor de achterpassagiers aan omdat hij denkt dat er iemand zit? Of gaat dit via de druk sensor en niet de gordelverklikker?
Ik heb even een video gemaakt: https://youtu.be/slYoNSVR6Dk?si=MnF2DaVvSpA60mnqAllewijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:20:
[...]
Wat bedoel je met een compacter model?
Want ik heb ook interesse voor mijn Y.
Durf amper op die dunne kap te duwen. Gevoel alsof ik er een druk in ga duwen. Staat ook veel chiquer als die automatisch soft sluit.
Je hebt een model dat is 1 unit die je op het huidige slot plaatst, die zijn nieuw.
Mijn model is een unit op het slot en dan zit er een kabel (net als de handrem op een fiets) naar een losse motor unit die je rechts voor monteert.
Iets meer werk, maar zelfde resultaat.
Ha, ik ookObelixxx schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:29:
[...]
Ik heb nog een model van vóór de achterbank verwarming...
Heel tof dat je er even een filmpje van hebt gemaakt.mjvdzwet schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:37:
[...]
Ik heb even een video gemaakt: https://youtu.be/slYoNSVR6Dk?si=MnF2DaVvSpA60mnq
Je hebt een model dat is 1 unit die je op het huidige slot plaatst, die zijn nieuw.
Mijn model is een unit op het slot en dan zit er een kabel (net als de handrem op een fiets) naar een losse motor unit die je rechts voor monteert.
Helemaal duidelijk nu mbt die één vs twee units, ik zie het inderdaad op Ali.
De nieuwere enkele unit modules zijn voor ~70 euro al te koop dus die ga ik zeker bestellen. Ziet er erg handig en fraai uit. Dank.
Dat werkt mooi zeg! Kende alleen de powered frunk van Hansshow, dat is een beste klus. Dit ziet er beter en voordeliger uit!mjvdzwet schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:37:
[...]
Ik heb even een video gemaakt: https://youtu.be/slYoNSVR6Dk?si=MnF2DaVvSpA60mnq
Een Autoweek 'klokje rond' met de Tesla Model 3 Long Range AWD – 2019 – 168.191 km
Ik heb gewoon gelijk kant en klare korte gekochtAllewijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:54:
[...]
Niks gestoord! Dit kan ik juist enorm waarderen. Heerlijk! Die zoek ik ook! Complimenten.
Heb je een foto van hoe ze nu onder de Y staan?
https://www.temu.com/good...hi64b&refer_page_sn=10054
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Linkie?mjvdzwet schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:10:
[...]
Ik heb een frunk closer... Van AliExpress (Satoshi) op mijn Model 3 Highland.
Keep it cool
En houden die genoeg steenslag tegen?RaRo74 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:07:
[...]
Ik heb gewoon gelijk kant en klare korte gekocht![]()
https://www.temu.com/good...hi64b&refer_page_sn=10054
Zien we volgens mij wel netjes uit!
Deze heb ik: https://a.aliexpress.com/_EQavfIV
Ik zou nu denk voor deze gaan:
https://a.aliexpress.com/_EH2gGGd
Zitten er nu ongeveer een week op. So far so goodAllewijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:19:
[...]
En houden die genoeg steenslag tegen?
Zien we volgens mij wel netjes uit!
Ziet er goed uit!mjvdzwet schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:25:
[...]
Deze heb ik: https://a.aliexpress.com/_EQavfIV
Ik zou nu denk voor deze gaan:
https://a.aliexpress.com/_EH2gGGd
Maar bij lege 16 volt accu, kun je dan nog steeds via de twee draadjes achter het sleepoogklepje de frunk openen? Of blijft de functie om te openen ongewijzigd?
Daar zit namelijk je 16 volt accu onder.
[ Voor 5% gewijzigd door RaRo74 op 25-03-2024 17:33 ]
Het mechaniek van de versie die ik heb (en waarschijnlijk alle versies) trekt de klep dicht en gaat dan weer naar de "open" positie en de klep wordt dan dicht gehouden door de originele Tesla vergrendeling.RaRo74 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:32:
[...]
Ziet er goed uit!
Maar bij lege 16 volt accu, kun je dan nog steeds via de twee draadjes achter het sleepoogklepje de frunk openen?
Daar zit namelijk je 16 volt accu onder.
Dus je kan hem openen met de 2 draadjes.
Dus als ik het goed begrijp hebben deze nieuwe versies ook geen last van dat je de frunk opnieuw moet stellen om hem mooi naadloos aan te laten sluiten omdat het originele mechaniek ook behouden blijft/dit als add-on er bij komt?mjvdzwet schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:34:
[...]
Het mechaniek van de versie die ik heb (en waarschijnlijk alle versies) trekt de klep dicht en gaat dan weer naar de "open" positie en de klep wordt dan dicht gehouden door de originele Tesla vergrendeling.
Dus je kan hem openen met de 2 draadjes.
En omdat hij na sluiten terug naar de open positie gaat hoef je ook nooit bang te zijn dat als dit Chinese motortje faalt, dat je de frunk dan nooit van z'n leven meer open krijgt? Dus geen handmatige verborgen trekstangetje of iets ergens weggewerkt nodig om manueel te overrulen?
Je bevestigd het wel op dezelfde bouten, dus je moet het of goed aftekenen, of even stellen.Allewijn schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:50:
[...]
Dus als ik het goed begrijp hebben deze nieuwe versies ook geen last van dat je de frunk opnieuw moet stellen om hem mooi naadloos aan te laten sluiten omdat het originele mechaniek ook behouden blijft/dit als add-on er bij komt?
En omdat hij na sluiten terug naar de open positie gaat hoef je ook nooit bang te zijn dat als dit Chinese motortje faalt, dat je de frunk dan nooit van z'n leven meer open krijgt? Dus geen handmatige verborgen trekstangetje of iets ergens weggewerkt nodig om manueel te overrulen?
Dit gaat prima terwijl de kunstof bak sr nog uit ligt.
Een falend motortje kan nog steeds zuur zijn... Als hij faalt tijdens het dichttrekken.
Bij de variant met kabel kan je de kabel doorknippen als je de onderplaat van de auto er af haalt

[ Voor 5% gewijzigd door mjvdzwet op 25-03-2024 18:05 ]
Tesla Model 3 na 2021 hebben de electronica op 16V draaien, en ik begreep dat als je iets op de sigarettenaanstekeraansluiting wilde aansluiten dat dat 16V moet ondersteunen - maar ik lees in de handleiding 12V. Wat is het nou?
(Ik heb een 2024 Model 3)
Naast opbergvakken en bekerhouders (zie Opbergruimte in interieur) zijn in het interieur van Model 3 diverse voorzieningen voor elektronica aanwezig, zoals USB-poorten, draadloze telefoonopladers en een 12V-aansluiting.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik meet bij mY op de sigarettenaanstekeraansluiting tegen de 16 volt (15.5-15.8v).Sebazzz schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:07:
Tesla Model 3 na 2021 hebben de electronica op 16V draaien, en ik begreep dat als je iets op de sigarettenaanstekeraansluiting wilde aansluiten dat dat 16V moet ondersteunen - maar ik lees in de handleiding 12V. Wat is het nou?(Ik heb een 2024 Model 3)
[...]
Dus dat is het.
Normal accus halen ook 14+ Volt als de motor draait. Ik zou me er niet druk om maken.Sebazzz schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:07:
Tesla Model 3 na 2021 hebben de electronica op 16V draaien, en ik begreep dat als je iets op de sigarettenaanstekeraansluiting wilde aansluiten dat dat 16V moet ondersteunen - maar ik lees in de handleiding 12V. Wat is het nou?(Ik heb een 2024 Model 3)
[...]
https://www.kwik-fit.com/...age_chart_3-1024x576.webp
In de handleiding schrijven ze 12V aansluiting. Dat klopt, het is zo'n SOORT aansluiting:)
[ Voor 7% gewijzigd door GekkeRipper op 25-03-2024 19:31 ]
14.5 of 16 volt is nogal een verschil..........
Het valt en staat bij het accessoire in kwestie of die 16 volt leuk gaat vinden.
Het valt en staat bij het accessoire in kwestie of die 16 volt leuk gaat vinden.
14.8V schijnt dus normaal te zijn voor een 12V accu. De apparatuur wordt dus ontworpen om in elk geval 14.8V aan te kunnen. Klein stapje naar 16V. Maar goed, ik geef geen garanties. Ik zou me er in ieder geval niet druk om maken en gewoon proberen. Misschien denk ik er anders over als ik een koelbox van 300 euro ofzo er op aan moet sluiten.RaRo74 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:33:
14.5 of 16 volt is nogal een verschil..........
Waarom zou Tesla 16V monteren én een 12V aansluiting aanbieden als er veel risico is op schade aan apparatuur van klanten? Dan regent het klachten logischerwijs.
Hier al 2x vakantie gedaan met een absorptiekoelbox die veel stroom trekt. Hij is niet stukgegaan in de 12u enkele reis waarin ie continu aanstond, ondanks het hogere voltage.
[ Voor 3% gewijzigd door The__Virus op 25-03-2024 20:13 ]
Nieuw (3dagen oud dan) tesla ap filmpje uitleg
Vanavond voor het eerst gereden met de dynamische koplampen en dat is wel heel funky om in actie te zien
.
Voor zover ik kan inschatten werkt het ook nauwkeurig genoeg om andere niet tot last te zijn. Ook het wisselen tussen de plekken waar het wel of niet aan kan (bebouwde kom en snelweg niet bijv.) werkt prima.
Fijn om op die donkere N-wegen hier, een goed bak licht te hebben
Voor zover ik kan inschatten werkt het ook nauwkeurig genoeg om andere niet tot last te zijn. Ook het wisselen tussen de plekken waar het wel of niet aan kan (bebouwde kom en snelweg niet bijv.) werkt prima.
Fijn om op die donkere N-wegen hier, een goed bak licht te hebben
Ik weet niet of het bij elke Tesla kan, maar je kunt switchen tussen D en R zonder op de rem te drukken. Als je heel zacht rijd kun je gewoon meteen switchen.
Video springt in op specifiek voorbeeld.
FreeReef.nl
Dat kan inderdaad bij mijn Model 3 2023.World Citizen schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:05:
Ik weet niet of het bij elke Tesla kan, maar je kunt switchen tussen D en R zonder op de rem te drukken. Als je heel zacht rijd kun je gewoon meteen switchen.
[YouTube: More Crazy & Useful Features Tesla WON'T Tell You About!]
Klopt, staat ook in de handleiding dat ‘t kan tot 8km/u.World Citizen schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:05:
Vandaag mijn nieuwe Model 3 opgehaald. Weet iemand of ik nu ook tegoed krijg in de app door deze aankoop? En zo ja, hoelang duurt dit ongeveer?
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Dat wist ik al op dag 2.World Citizen schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:05:
Hoe lang rijd je met Tesla?
En met jou veel meer (ik ook). Maar niet iedereen leest zich in en kijkt 2900 filmpjes van te voren heTommie12 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:51:
[...]
Dat wist ik al op dag 2.
Hoe lang rijd je met Tesla?
Sommige schieten er wat in door en lezen bij wijze van elke letter in de manual en de ander stapt in en gaat rijden. Gaandeweg wordt het cadeautje steeds verder uitgepakt als diegene weer achter nieuwe opties komt.
Ik rijd hem al 4.5 jr en wist dit niet 😀Oekol schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:54:
[...]
En met jou veel meer (ik ook). Maar niet iedereen leest zich in en kijkt 2900 filmpjes van te voren he
Sommige schieten er wat in door en lezen bij wijze van elke letter in de manual en de ander stapt in en gaat rijden. Gaandeweg wordt het cadeautje steeds verder uitgepakt als diegene weer achter nieuwe opties komt.
Heb je een referral-link gebruikt?Davidas schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:40:
Vandaag mijn nieuwe Model 3 opgehaald. Weet iemand of ik nu ook tegoed krijg in de app door deze aankoop? En zo ja, hoelang duurt dit ongeveer?
Anders krijg je alleen 150km laadtegoed. Dit verschijnt na een paar dagen.
:strip_exif()/f/image/NVkvrrxvYvZ6NHi7ivYohOsW.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag afspraak gehad voor velgen wissel van winter naar zomer, doe ik normaal zelf maar gezien omstandigheden maar eens gepland via een service request.
Enorm vriendelijke monteur en leuke gesprekken met de beste man. Wel grappig dat hij alsnog niet met een ‘puck’ opkrikt, was dan wel weer opvallend, maar keurig werk verricht voorderest!
Kreeg zelfs opmerkingen vanuit familie en buren dat dit wel luxe is, zo voor de (achter)deur on-site, en moet zeggen; voelt t ook wel beetje decadent
3960wp SE | Model Y RWD
Vannacht weer heel wat gebeurd. Elon heeft de iedereen gemaild dat elke nieuwe koper in USA een maand lang FSD proef krijgt. De FSD 12.3 ook in de 2024 firmware moet komen (nu alleen nog 2023). Er gaat een update komen voor het calibreren van je camera anders kun je pas FSD testen als je heel wat kilometers gereden hebt.
Als laatst is smart summon bijna volledig operationeel. Afgelopen week geen tot vrijwel geen ingrepen geweest en dus klaar voor productie. Gaat hand in hand met V12.3 en verwacht dat het midden april gepushed wordt.
Dit is de samenvatting in 1 post wat er gebeurd is, meer uitleg in de posts boven dit bericht op X.
Voor ons in NL is het positief dat er een 2024.8.7 update klaar staat. Dus het kan weer gaan beginnen met updates voor ons in de komende dagen.
Als laatst is smart summon bijna volledig operationeel. Afgelopen week geen tot vrijwel geen ingrepen geweest en dus klaar voor productie. Gaat hand in hand met V12.3 en verwacht dat het midden april gepushed wordt.
Dit is de samenvatting in 1 post wat er gebeurd is, meer uitleg in de posts boven dit bericht op X.
If you don't have time to read the thread, here is a brief summary!
— Teslascope (@teslascope) 26 maart 2024
1️⃣ Full Self-Driving V12.3.1 just went out to the first customers via 2023.44.30.30, and V12.X will be available on new factory builds (2024.2 branch) within the next week.
2️⃣ Full Self-Driving V12.3.2 is…
Voor ons in NL is het positief dat er een 2024.8.7 update klaar staat. Dus het kan weer gaan beginnen met updates voor ons in de komende dagen.
[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 26-03-2024 07:04 ]
Mijn model Y kan zo mee doen in een nieuwe film van back to the future. Ik zit nog steeds op 2024.2.7
Samen met waarschijnlijk 60% van de andere Y chauffeurs...schumi1986 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:44:
Mijn model Y kan zo mee doen in een nieuwe film van back to the future. Ik zit nog steeds op 2024.2.7
Hoe veel 'updates' doen de legacy merken per jaar?
Ik wens mij graag de nieuwe update omdat ik niet kan wachten om de adoptieve koplampen graag wil proberenTommie12 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:46:
[...]
Samen met waarschijnlijk 60% van de andere Y chauffeurs...
Hoe veel 'updates' doen de legacy merken per jaar?
Me too, maar het komt wanneer het komt.schumi1986 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:44:
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Wonen jullie onder de grond?Xrypta schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:02:
[Afbeelding]
Vandaag afspraak gehad voor velgen wissel van winter naar zomer, doe ik normaal zelf maar gezien omstandigheden maar eens gepland via een service request.
Enorm vriendelijke monteur en leuke gesprekken met de beste man. Wel grappig dat hij alsnog niet met een ‘puck’ opkrikt, was dan wel weer opvallend, maar keurig werk verricht voorderest!
Kreeg zelfs opmerkingen vanuit familie en buren dat dit wel luxe is, zo voor de (achter)deur on-site, en moet zeggen; voelt t ook wel beetje decadent
Ik had gisterenavond een ritje van 140km gedeeltelijk over autostrade, en dan nog wat kleinere wegen, en kon dus de matrixlichten goed observeren.
Geen enkele keer werd er naar mij geflitst, en je ziet de lampen echt wel werken om links en rechts van een voorganger de omgeving uit te gaan lichten.
Wat me wat tegen viel is dat de weg tot bij een voorganger niet zo ver verlicht wordt. Dat kon scherper.
Het werkt, maar alles samen denk ik dat het nog verfijnd kan worden, het ziet er soms wat rommelig uit.
Geen enkele keer werd er naar mij geflitst, en je ziet de lampen echt wel werken om links en rechts van een voorganger de omgeving uit te gaan lichten.
Wat me wat tegen viel is dat de weg tot bij een voorganger niet zo ver verlicht wordt. Dat kon scherper.
Het werkt, maar alles samen denk ik dat het nog verfijnd kan worden, het ziet er soms wat rommelig uit.
Niet naar gekeken, ga ik eens checken.Smobbo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:46:
[...]
Ha, ik ook. Ik bedoelde de ventilatie. Die gaat alleen aan als er iemand achterin zit (op het klimaat menu achter bank kiezen en dan heb je maar 1 knop aan/uit, aangezien we dus geen achterbank verwarming hebben).
Weet niet of je toevallig uit zuid oosten komt? Ik heb er een paar extra besteld, zou je het ook zelf kunnen testen.
Haha, ik dacht precies hetzelfde
[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 26-03-2024 09:10 ]
Haha makes the two of us. Was toevallig in Purmerend in de buurt bij de SeC. Tevergeefs heengereden, verbinding gemaakt met Wi-Fi hotspot voor de auto en gezocht naar een update (er gaan verhalen dat je op de WiFi van Tesla SeC de update sneller / eerder krijgt). Maar gezien het feit dat 2024.8.7 nul installaties heeft op dit moment was het ook een loopactie van niks natuurlijk. Wil zo zo graag die update hebben voordat ik donderdag in de avond een lange rit hebschumi1986 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:50:
[...]
Ik wens mij graag de nieuwe update omdat ik niet kan wachten om de adoptieve koplampen graag wil proberenWat maakt mij het uit hoeveel updates andere merken per jaar uitgeven? Ik zit hier in het Tesla topic..
Interessant stukje uit de tweets:Oekol schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:02:
[...]
[Embed]
[...]
Daarom duurt vaak de eerste update na levering wat langer!The first concern is factory builds. When you first take delivery of a Tesla, the vehicle remains on a software version referred to as a "factory build", enabling Tesla to collect additional telemetry about recently introduced components and ensure the delivery experience is smooth and predictable.
Under normal circumstances, new vehicles remain on these factory builds for 3-8 weeks before moving to the production branch with everyone else.
Deze actie deed ik dus twee weken terug bij Tesla Utrecht, helaas werkt deze truc niet.Oekol schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:48:
[...]
Haha makes the two of us. Was toevallig in Purmerend in de buurt bij de SeC. Tevergeefs heengereden, verbinding gemaakt met Wi-Fi hotspot voor de auto en gezocht naar een update (er gaan verhalen dat je op de WiFi van Tesla SeC de update sneller / eerder krijgt). Maar gezien het feit dat 2024.8.7 nul installaties heeft op dit moment was het ook een loopactie van niks natuurlijk. Wil zo zo graag die update hebben voordat ik donderdag in de avond een lange rit heb
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Afhankelijk hoe je buurman ervoor staat.Xrypta schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:02:
[Afbeelding]
Bij mij kwam tesla service ruitenwisser en interieurfilter vervangen.
Buurman: is weer iets kapot aan de tesla?

Iemand leuk huis op funda gezien?
Ik zou juist niet een update doen voor een lange rit. Moet maar net een slechte update tussen zitten....Oekol schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:48:
[...]
Haha makes the two of us. Was toevallig in Purmerend in de buurt bij de SeC. Tevergeefs heengereden, verbinding gemaakt met Wi-Fi hotspot voor de auto en gezocht naar een update (er gaan verhalen dat je op de WiFi van Tesla SeC de update sneller / eerder krijgt). Maar gezien het feit dat 2024.8.7 nul installaties heeft op dit moment was het ook een loopactie van niks natuurlijk. Wil zo zo graag die update hebben voordat ik donderdag in de avond een lange rit heb
Afgelopen keer had ik het dus gedaan met onnauwkeurig aankomst % als gevolg. Netjes opgelost bij de volgende update... maar wat had ik dus pech.
Draai je auto op stabiele versie en wil je op lange rit/ vakantie/ oid. Juist niet updaten!
Maar goed, je auto dus jouw keuze
wat kost dit geintje dan? Ik ben 26eu kwijt in de buurtgarage, met pucks.Xrypta schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:02:
[Afbeelding]
Vandaag afspraak gehad voor velgen wissel van winter naar zomer,---l beetje decadent
Zojuist mijn andere EV opgeruimd vanwege verkoop. Heb daar vanaf 2019 regelmatig trips naar Frankrijk meegemaakt en wat was het in die tijd een hel om laadpalen te vinden, eenmaal gevonden moest er zorgvuldig gekeken worden met welke pas het goedkoopst kon worden opgeladen 
:strip_exif()/f/image/61tCnmoBqmxW87hclI0vGM9Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is nu bijna ondenkbaar dat het een aantal jaar geleden zoveel plannen was terwijl ik met mijn model Y nu gewoon zonder na te denken op vakantie kan gaan
:strip_exif()/f/image/61tCnmoBqmxW87hclI0vGM9Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is nu bijna ondenkbaar dat het een aantal jaar geleden zoveel plannen was terwijl ik met mijn model Y nu gewoon zonder na te denken op vakantie kan gaan
Als je in steden wilt opladen moet je helaas nog steeds uitkijken. Maar inderdaad, onderweg met superchargers is het gewoon heel nice!
Ik heb regelmatig dat ik de kosten niet vooraf kan vinden. Ik vind het wel heel bizar dat dit eigenlijk mag. Ik heb mijn voorgenomen dat mocht ik een keer een tarief hebben dat over de top is (zeg meer dan 1€ per kWh) dat ik De afschrijving terug draai, netjes €0,6 per kWh betaal en bericht stuur dat ik alleen de rest betaal als ze het bedrag kunnen onderbouwen.NiroNiro schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:04:
Als je in steden wilt opladen moet je helaas nog steeds uitkijken. Maar inderdaad, onderweg met superchargers is het gewoon heel nice!
Maar goed, het blijft bij een voornemen. Het hoogste dat ik betaald heb is tot nu toe €0,67.
Heel leuk, maar je bent toch gewoon met de algemene voorwaarden akkoord gegaanThe_Woesh schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:22:
[...]
Ik heb regelmatig dat ik de kosten niet vooraf kan vinden. Ik vind het wel heel bizar dat dit eigenlijk mag. Ik heb mijn voorgenomen dat mocht ik een keer een tarief hebben dat over de top is (zeg meer dan 1€ per kWh) dat ik De afschrijving terug draai, netjes €0,6 per kWh betaal en bericht stuur dat ik alleen de rest betaal als ze het bedrag kunnen onderbouwen.
Maar goed, het blijft bij een voornemen. Het hoogste dat ik betaald heb is tot nu toe €0,67.
Ja je moet enorm uitkijken. Bij de een heb je een start tarief, de ander heb je een extra tarief per minuut (wat lekker op kan lopen als je daar niet bij stil staat), de ander weer een extra tarief per uur. Soms alleen maar een tarief per minuut.. kortom een zooitjeNiroNiro schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:04:
Ik wil hem ook graag, maar de uitrol lijkt precies traag te gaan momenteel (https://www.teslafi.com/firmware)schumi1986 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:44:
Bij de christmas update had ik hem na 3 dagen geloof ik. Nu nog nog niks.
Misschien is er een bug gevonden die moet gepatched worden voordat de uitrol verder gaat.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Afgelopen vrijdag, zoals ik al had omschreven, onze nieuwe MY opgehaald en alles verliep briljant.
Thuis zagen wij een vlek op het dashboard. Vorm van een vierhoekige sticker. Niet weg te krijgen met apc en microvezel.
Aangemeld via app, was nog onder de eerste 160km. Aangegeven dat ze bovenste deel dashboard mogen vervangen.
Kreeg net bevestiging dat vrijdag al een mobiele service monteur bij me komt en geraamde kosten staan op nul. Ben benieuwd.
De app en hoe je van elke stap op de hoogte wordt gehouden zijn alvast geniaal.
Thuis zagen wij een vlek op het dashboard. Vorm van een vierhoekige sticker. Niet weg te krijgen met apc en microvezel.
Aangemeld via app, was nog onder de eerste 160km. Aangegeven dat ze bovenste deel dashboard mogen vervangen.
Kreeg net bevestiging dat vrijdag al een mobiele service monteur bij me komt en geraamde kosten staan op nul. Ben benieuwd.
De app en hoe je van elke stap op de hoogte wordt gehouden zijn alvast geniaal.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.