Het valt mij ook op dat mijn MY behoorlijk wat 'input' op het stuurwiel nodig heeft. Je moet echt je aanwezigheid flink laten merken. Eigenlijk zou Tesla een ander systeem moeten hebben zoals nu ook al in diverse nieuwe VAG auto's zit: capacitieve sensoren ipv op basis van torque.Russel88 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:25:
Vannacht is de nieuwste update bij me geïnstalleerd. Sinds de vorige updates had ik de camera afgeplakt.
Echter tijdens het rijden is autosteer uitgeschakeld met een waarschuwing.
Ik begrijp niet waardoor dat komt. Ik kijk altijd voorruit, doordat ik dacht dat m’n bril voor reflectie zorgde heb ik de camera afgeplakt.
Echter is dat nu niet voldoende. Schakelt autopilot ook af als je niet vaak genoeg aan de stuur trekt? Die gaat idd vaak af bij me, ik hou de stuur altijd vast, maar ik geef het niet vaak genoeg tegenkracht (vind ik niet relaxed rijden, wat toch de bedoeling is van auto steer).
Kan iemand uitsluitsel geven of autosteer ook uitgeschakeld kan worden doordat ik teveel waarschuwingen krijg voor handen op het stuur?
Dat lijkt me briljant. Dan hoef je echt alleen maar je vingers op een plek op het stuur te laten rusten...
(Mijn vorige Audi's hadden ook nog gewoon het systeem op basis van torque en dan moest je ook af en toe aan het stuur wiebelen, net als bij Tesla).