Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 295 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Russel88 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:25:
Vannacht is de nieuwste update bij me geïnstalleerd. Sinds de vorige updates had ik de camera afgeplakt.
Echter tijdens het rijden is autosteer uitgeschakeld met een waarschuwing.
Ik begrijp niet waardoor dat komt. Ik kijk altijd voorruit, doordat ik dacht dat m’n bril voor reflectie zorgde heb ik de camera afgeplakt.
Echter is dat nu niet voldoende. Schakelt autopilot ook af als je niet vaak genoeg aan de stuur trekt? Die gaat idd vaak af bij me, ik hou de stuur altijd vast, maar ik geef het niet vaak genoeg tegenkracht (vind ik niet relaxed rijden, wat toch de bedoeling is van auto steer).

Kan iemand uitsluitsel geven of autosteer ook uitgeschakeld kan worden doordat ik teveel waarschuwingen krijg voor handen op het stuur?
Het valt mij ook op dat mijn MY behoorlijk wat 'input' op het stuurwiel nodig heeft. Je moet echt je aanwezigheid flink laten merken. Eigenlijk zou Tesla een ander systeem moeten hebben zoals nu ook al in diverse nieuwe VAG auto's zit: capacitieve sensoren ipv op basis van torque.
Dat lijkt me briljant. Dan hoef je echt alleen maar je vingers op een plek op het stuur te laten rusten...
(Mijn vorige Audi's hadden ook nog gewoon het systeem op basis van torque en dan moest je ook af en toe aan het stuur wiebelen, net als bij Tesla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:00

World Citizen

FreeReef.nl

Mja, de bedoeling is dat je het stuurt vast houd. Voorlopig.

[ Voor 90% gewijzigd door World Citizen op 30-03-2024 10:26 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 10:10
Gelukt.. :)

[ Voor 109% gewijzigd door tspawn op 30-03-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:41
Ebbao schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:08:
[...]

Ik heb juist het tegenovergestelde, ik werd wakker met de melding in de app dat er een update beschikbaar was als ik de auto via wifi verbind. Dus dat net even geprobeerd maar de auto zegt dat de software up-to-date is vanaf 29 maart en de melding in de app is weg haha.

Edit: als ik de auto loskoppel van internet verschijnt de melding in de app weer, maar ik kan niks doen in de auto? :S
Dit heb ik gisteren ook gehad, vermoedelijk was het enkel een kaart update, aangezien die bij mij nu wel op de 2024.8 staat.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-09 21:20
twu schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:32:
Inmiddels rij ik bijna twee weken de M3 Highland, 800km en mijn huidige conclusie: mooie afwerking, slechte rijervaring.

Hiervoor een Model S (2018) 5 jaar lang gereden, maar vanwege aantrekkelijke Tesla Garantiewaarde deze terugverkocht en een Model 3 Highland aangeschaft (privé). Ophalen van mijn M3 in Tilburg was weer een bijzondere ervaring. Na het wegrijden bleek ik mijn richtingaanwijzers (op het stuur) niet in te kunnen drukken, waren ze uiteindelijk twee uur bezig met uitvogelen waar het mis ging. Eenmaal 'gerepareerd' gaf dat al een zuur gevoel dat juist dit mis gaat bij een splinternieuwe auto. Maar goed, wat mij verder opmerkt:
  • Geen luchtvering waardoor alle oneffenheden op de weg voelbaar is (ben een model S gewend).
  • Regensensor doet niks, je moet telkens handmatig snelheid ervan aanpassen.
  • Leuke led verlichting, maar door de zon zie je hele tijd de reflectie ervan op de voorruit.
  • Mooie besparing op de hendels, maar wat een zoektocht als je op een rotonde rijdt. En in Nederland heb je er behoorlijk veel in vergelijking met Amerika.
  • Hendel voor de D en R is een kwestie van wennen, vooral tijdens het inparkeren.
  • Kofferbak voelt veel kleiner aan (vanwege sedan ipv hatchback), met een kinderwagen was dat echt een puzzel geworden.
  • Dan hebben we het nog niet over dat vreselijke piep die je hoort (en elke keer handmatig moet uitzetten) als je te snel op een weg rijdt :D .
Ondanks mijn rant vind ik het qua afwerking echt een prima auto. Fijne stoelen, prima range en laadsnelheid en natuurlijk een leuke scherm voor achter (waar je waarschijnlijk nekklachten van gaat krijgen).

Uiteindelijk besloten om af te zien van de koop en deze retour te doen, als ik ruim 40k aftik voor een auto heb ik iets hogere verwachtingen van de auto dan wat ik nu ervoor terugkrijg. Vóórdat ik de M3 kocht zat ik al heel erg te twijfelen omdat ik een hogere auto wou met meer kofferruimte vanwege een kinderwagen, maar ik kon echt niet meer wachten op de Juniper. Las hiervoor dat verwachting is dat deze "CY25" uitkomt, is dat Chinese Year 2025?

[...]

Overweeg om nu toch maar voor de Model Y RWD te gaan, weet iemand of dat de HW3 of HW4 is en welke batterijen daar in zitten?
Om eerlijk te zijn vergelijk je appels met peren. Je vergelijkt met een auto van bijna een ton met de M3. Oneerlijk. Ik heb een M3 en vind deze veel betere rijervaring hebben dan de y.

Erg zure review. Zo hoef je bv niet naar het achterscherm te kijken, voorkom je ook nekklachten.

[ Voor 0% gewijzigd door Ingmar7 op 30-03-2024 10:32 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:21
Ingmar7 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:31:
[...]
Om eerlijk te zijn vergelijk je appels met peren. Je vergelijkt met een auto van bijna een ton met de M3. Oneerlijk. Ik heb een M3 en vind deze veel betere rijervaring hebben dan de y.

Erg zure review. Zo hoef je bv niet naar het achterscherm te kijken, voorkom je ook nekklachten.
Ik vond dit een eerlijke review, in beschouwing nemende dat hij van een Model S komt. Ook al is het moeilijk en (wat jij dan noemt) "oneerlijk" vergelijken, de review las en was oprecht, genuanceerd, en nuttig. Dat betekent niet ineens "zuur", toch ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:56
Jeroenneman schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:36:
[...]

Wel een paar inkoppertjes, als je van een paar segmenten hoger afkomt.

Luchtvering, kofferbak, de bediening van de knippers, had je daar iets anders van verwacht? Ik ben ook iedere keer weer verrast als ik met een stadsfiets door een mountainbike pad ga, dat ik dan de vering toch mis...

Piepjes moet je voor bij de EU aankloppen, dat heeft iedere nieuwe auto verplicht. En dat zal Juniper dus ook hebben.
Dat is inderdaad zo grappig.
Je hoort en leest dat overal. Ook bij de pers-boys dat dit een nadeel is.

Terwijl dit gewoon een verplichting is vanuit de EU. Je zou het dus eerder als een pluspunt moeten bestempelen dat je wagen al aan de allernieuwste regels voldoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Iets wat ik tegen kwam omdat ik in Duitsland was, maar ook in Nederland geld...

Je mag met de Tesla niet over rijbanen waar een beperking geld van 2 meter breed. Het zal je vast niet snel een boete opleveren, maar volgens de regels mag je daar niet overheen.

Volgens de geslotenverklaringen C18 gaat het over de daadwerkelijke breedte van je voertuig op dat moment. Inclusief spiegels.

De breedte inclusief spiegels:
Model Y incl Spiegels = 2129 mm
Model 3 incl Spiegels = 2.089 mm
Model S incl Spiegels = 2.189 mm

Zelden kom je het tegen, maar er wil nog wel eens bij werkzaamheden een beperking gelden op de linkse strook.

Afbeeldingslocatie: https://zekerslagenvoorjetheorie.nl/wp-content/uploads/2018/12/l11.jpgAfbeeldingslocatie: https://zekerslagenvoorjetheorie.nl/wp-content/uploads/2018/12/l12.jpg

In Duitsland
Afbeeldingslocatie: https://skiinformatie.nl/wp-content/uploads/2024/02/Verkeersbord-max-2m-wegwerkzaamheden-Duitse-snelweg.jpg

FreeReef.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:30
Ingmar7 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:31:
[...]

Disagree. Hij is geen autoreviewer, maar deelt zijn eigen ervaring. Dus appels met peren vergelijken mag.

Ik vond het nuttig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingmar7
flupp schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:43:
[...]

Ik vond dit een eerlijke review, in beschouwing nemende dat hij van een Model S komt. Ook al is het moeilijk en (wat jij dan noemt) "oneerlijk" vergelijken, de review las en was oprecht, genuanceerd, en nuttig. Dat betekent niet ineens "zuur", toch ?
Wat er oneerlijk aan is, is een product uit een totaal andere prijsklasse als vergelijkingsmateriaal kiezen. Dan krijg je dus bij iedere auto een waslijst aan dingen die minder zijn. Uitaard is een auto van hetzelfde merk die 2,5 keer zo duur is niet zo goed als deze auto. Tesla zou anders geen S meer verkopen.
Ik heb geen problemen met de kritiek, maar wel met de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
flupp schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:35:
[...]

Klinkt leuk om eens gedaan te hebben, en om te tonen dat 't jou gelukt was, maar (ik spreek nu voor mezelf, na eigen ervaringen met RPi en RPi-achtige projectjes) het klinkt te rommelig voor alledaags gebruik. Bekijk het voor die ene keer misschien beter met de ogen van jouw vrouw, betaal Premium Connectivity, en houd misschien beter jouw aandacht op de weg. FWIW ;)
Daar heb ik autopilot voor … toch … :+

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingmar7
World Citizen schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:48:

Je mag met de Tesla niet over rijbanen waar een beperking geld van 2 meter breed. Het zal je vast niet snel een boete opleveren, maar volgens de regels mag je daar niet overheen.

Volgens de geslotenverklaringen C18 gaat het over de daadwerkelijke breedte van je voertuig op dat moment. Inclusief spiegels.

Zelden kom je het tegen, maar er wil nog wel eens bij werkzaamheden een beperking gelden op de linkse strook.

[Afbeelding][Afbeelding]

In Duitsland
[Afbeelding]
Van andere site “Bij de aangegeven breedte worden in Nederland de spiegels niet meegeteld.”

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 15:40

twu

Allen, het is niet dat ik een volwaardige vervanger zoek voor de Model S. Anders moest ik uiteraard gewoon dieper in mn buidel gaan tasten.

Het is ook niet dat ik mijn ervaring daarmee vergelijk. Mijn volgende auto hoeft ook niet alle punten op te lossen wat ik hiervoor opnoemde. Het zijn puur punten die mij opviel tijdens mijn rit van twee weken die ik graag wil delen zodat ieder zijn eigen afwegingen ermee kan maken. Uiteraard zijn er ook hele mooie verbeteringen die ik erg waardeer in de nieuwe M3, alleen wegen de negatieve ervaringen bij mij zwaarder dan de positieve. Een proefritje was helaas ook niet voldoende tijd om te beoordelen of je kan wennen aan de ‘non-handles’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
twu schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:02:
Allen, het is niet dat ik een volwaardige vervanger zoek voor de Model S. Anders moest ik uiteraard gewoon dieper in mn buidel gaan tasten.

Het is ook niet dat ik mijn ervaring daarmee vergelijk. Mijn volgende auto hoeft ook niet alle punten op te lossen wat ik hiervoor opnoemde. Het zijn puur punten die mij opviel tijdens mijn rit van twee weken die ik graag wil delen zodat ieder zijn eigen afwegingen ermee kan maken. Uiteraard zijn er ook hele mooie verbeteringen die ik erg waardeer in de nieuwe M3, alleen wegen de negatieve ervaringen bij mij zwaarder dan de positieve. Een proefritje was helaas ook niet voldoende tijd om te beoordelen of je kan wennen aan de ‘non-handles’.
Ok, fair enough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 15:40

twu

mjvdzwet schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:33:
[...]

Bij alle nieuwe modellen auto's moet er een waarschuwingssignaal klinken als je boven de toegestane snelheid rijdt. Beslissing van de EU.
Maar is het ook zo dat je bij iedere rit dit handmatig uit moet zetten? Zou fijn zijn als er een optie zou zijn dat je dit 1 keer in de instellingen kan instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylannx3 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:18:
[...]

Momenteel rij ik in een Volvo XC40, waarbij ik ook gebruik maak van de One-Pedal Drive, voornamelijk in de binnenstad. Echter, op de snelweg schakel ik deze functie uit, omdat het vrij onaangenaam is wanneer ik het gaspedaal loslaat. De auto voert dan een zeer abrupte remactie uit, wat niet prettig is (voor zowel de passagiers als de achterliggers). Hoe ervaren jullie dit bij Tesla? Ik heb zojuist gelezen dat er twee remniveaus zijn: laag en standaard. Hoe is jullie ervaring met het 'laag' niveau van remmen?
Uitrollen zonder weerstand/regeneratie is wel mogelijk, door de versnelling in N te zetten. Dat is niet het meest gebruiksvriendelijk, maar ik doe het wel op overzichtelijke wegen. Bijv. als er over 500-700 meter een rotonde is en er tussen mij en de rotonde weinig ander verkeer is. Hand klaar om de versnelling terug in D te zetten wanneer ik dan echt moet gaan remmen.

Alternatief: met de S3XY buttons kun je het niveau van regeneratie aanpassen tossen 0-25-50-75-100% (zie accessoire topic in de links van de Topic waarschuwing). Met twee knopjes kun je dan de regeneratie verlagen of verhogen. Een beetje zoals met flippers, alleen zit er een kleine vertraging en heb je geen visuele bevestiging van welk niveau je op dat moment hebt. Je kunt ook een knop maken naar 0% en als je er dan weer op drukt gaat hij terug naar 100%.

Allermooiste zou zijn als er een Auto stand komt met intelligentie. Dus afhankelijk van verkeer het niveau van remmen/regenereren aanpassen. Dat had mijn vorige auto (Ioniq 5) en was erg fijn: "Set and forget". Maar ik denk dat de Tesla oplossing zal bestaan uit het doorontwikkelen van FSD (zoals de Bèta nu in Noord-Amerika wordt uitgerold en ontwikkeld). Dan heb je er ook geen omkijken meer naar. Zal nog even duren voordat het hier beschikbaar komt.

Maar goed, ondertussen ben ik ook goed gewend aan de auto en het 'voetmatig' aanpassen van regeneratie dmv het pedaal.

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 30-03-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:41
Dezz schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:51:
^^Hoe kom je erbij dat de kofferbak van een Y niet veel groter is? Die is namelijk écht gigantisch en doordat het een hatchback is ook nog eens veel praktischer dan die van een 3
Ik heb mijn Y kofferbak vergeleken met die van een Skoda Octavia als ik daar een kinderbuggy in steek.
De Octavia heeft dan nog plaats en mijn Y niet. En de buggy past ook in een 3 mits wat wringen.
Het grote verschil zit in de 5de deur, en de mogelijkheden als je de hoedenplank weg laat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:20
bilgy_no1 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:09:
[...]

Uitrollen zonder weerstand/regeneratie is wel mogelijk, door de versnelling in N te zetten. Dat is niet het meest gebruiksvriendelijk, maar ik doe het wel op overzichtelijke wegen. Bijv. als er over 500-700 meter een rotonde is en er tussen mij en de rotonde weinig ander verkeer is. Hand klaar om de versnelling terug in D te zetten wanneer ik dan echt moet gaan remmen.
Waarom zo ingewikkeld doen? als je naar de regen/power bar kijkt is het niet heel moeilijk om die precies in het midden te houden. Dan rol je dus uit! gewoon even wennen met je voet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nn4q_DdT5VRxZ2tYBz8rIr4p8Bw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QrkYSy9KtPn3zaezzMSm4tzX.jpg?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door The_Woesh op 30-03-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:21
The_Woesh schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:26:
...
Waarom zo ingewikkeld doen? als je naar de regen/power bar kijkt is het niet heel moeilijk om die precies in het midden te houden. Dan rol je dus uit! gewoon even wennen met je voet.
...
Het is maar wat je het ingewikkeldst noemt :*)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tommie12 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:23:
[...]

Ik heb mijn Y kofferbak vergeleken met die van een Skoda Octavia als ik daar een kinderbuggy in steek.
De Octavia heeft dan nog plaats en mijn Y niet. En de buggy past ook in een 3 mits wat wringen.
Het grote verschil zit in de 5de deur, en de mogelijkheden als je de hoedenplank weg laat.
Het scheelt 200 liter zonder nog de ruimte vanaf de hoedenplank. Leuk dat een andere auto meer ruimte heeft. Er is wel degelijk een verschil tussen de 3 en de Y.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!
twu schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:08:
[...]

Maar is het ook zo dat je bij iedere rit dit handmatig uit moet zetten? Zou fijn zijn als er een optie zou zijn dat je dit 1 keer in de instellingen kan instellen..
Dat hij weer aan gaat is een eis van de EU. Dus snel een Y bestellen. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Ik zou niet voor een Y gaan kiezen, meer dan de helft van je bezwaren zullen niet opgelost zijn.
Geen luchtvering, zelfde regensensor, kofferbak is niet veel groter, en de snelheidspiep zit nu op elke auto die in Europa verkocht wordt, zelfs op een Porsche.

De kofferbak van de Y is aanmerkelijk groter. De toegang tot de koffer ook
Groet, Peter

Edit: al een juiste reactie geweest 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door peerke 1960 op 30-03-2024 11:58 . Reden: Is al op gereageerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
ZeRoC00L schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:20:
[...]

Ik had ook ruim 7GB download op m’n tesla, denk dat het de kaart updates waren. Ik zit nu op 2024.8.
Ik zat zelfs iets hoger totaal. Gisteren ongeveer 1 GB en vanmorgen stond totale data op ruim 9GB dus ik denk ook kaart updates Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDk3srwsHtBCeoAueXVcrjaOk-c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hJUI1Abxy47p0DF7WiI7Dnq0.png?f=user_large

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Woesh schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:26:
[...]

[Afbeelding]
Laatste zin van mijn post niet gelezen?

Maar goed, ga maar eens proberen om zo 500 meter uit te rollen... Niet echt comfortabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilJWDhP12seW6yuh09T4Zr5rF58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ujX0wYFVGHKTyQOt2OjEtGi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik bekijk mijn notificatie scherm (Android) 'honderden' keren per dag. Meeste natuurlijk voor alle Tweakers meldingen :*)
Nu zie ik dat mijn MY niet altijd verbonden is en bij het bekijken van het notificatiescherm vaak even zegt 'bezig met verbinden' en daarna weer verbonden geeft.
Kost dit nu élke keer energie van de Tesla? Dat zou zonde zijn.
Thuis is de MY altijd verbonden via wifi en zie ik volgens mij ook op mijn telefoon wel altijd 'verbonden' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:16
World Citizen schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:23:
Mja, de bedoeling is dat je het stuurt vast houd. Voorlopig.
Maar vroeger was dit zo erg niet. Het is door al die gebruikers die valsspelen met gewichtjes en dergelijke, dat tesla steeds strenger is geworden over hoe je precies het stuur moet vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
this schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:38:
[...]

Maar vroeger was dit zo erg niet. Het is door al die gebruikers die valsspelen met gewichtjes en dergelijke, dat tesla steeds strenger is geworden over hoe je precies het stuur moet vasthouden.
Dus vroeger was de hoeveelheid input/kracht minder?
Heb ook het idee dat het me meer moeite kost om mijn aanwezigheid te laten merken dan bij mijn vorige Audi's het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

bilgy_no1 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:09:
[...]

Laatste zin van mijn post niet gelezen?

Maar goed, ga maar eens proberen om zo 500 meter uit te rollen... Niet echt comfortabel...
Na een beetje gewenning: easy.

Alleen heb je dan constant die fluittoon als je precies in het midden zit. Dus gewoon (ook voor je medeweggebruikers) even door, en dan remmen/regenereren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54
World Citizen schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:48:
Je kunt je ook nog irriteren aan PWS wat je Model S niet had. :+

- Als ik met mijn handen vol naar de auto loop... moet ik alsnog alles neerzetten en op de sleutel/kofferbakknop of in de app klikken
- Als ik spullen uit de auto pak en mijn handen vol heb, moet ik het alsnog neerzetten want ik moet op de sleutel/kofferbakknop of in de app klikken. Met volle handen kan ik niet bij de knop in de klep.
- Als het regent sta ik te wachten tot de klep helemaal open is voordat hij weer dicht kan. Waar je vroeger half de klep open deed, je tas naar binnen gooit en weer dicht doet.
Handen vol naar auto is meestal thuis, vrouw vragen om app te openen en kofferbak te openen. Of zelf voordat je heen loopt de klep open doen.

Als het regent doe ik het ook van te voren de klep open. Als je niet kan wachten kan je zelf omhoog trekken, dat komt namelijk wel eens voor dat anderen dat doen bij de auto.

In de regen dichtdoen doe ik al zittend in de auto of even snel als ik in de auto stap snel op 't knopje. Het enige wat is echt mis is de sensor inderdaad maar er is wel omheen te werken bedoel ik meer. De auto is nooit perfect denk ik. Vele mensen vele wensen :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:37

En die automatische kofferbakklep.... ik weet het niet hoor.

- Als ik met mijn handen vol naar de auto loop... moet ik alsnog alles neerzetten en op de sleutel/kofferbakknop of in de app klikken
- Als ik spullen uit de auto pak en mijn handen vol heb, moet ik het alsnog neerzetten want ik moet op de sleutel/kofferbakknop of in de app klikken. Met volle handen kan ik niet bij de knop in de klep.
- Als het regent sta ik te wachten tot de klep helemaal open is voordat hij weer dicht kan. Waar je vroeger half de klep open deed, je tas naar binnen gooit en weer dicht doet.

Het is een chique feature als het goed weer is, je iets kleins vast hebt en er nog 1 hand vrij is.
Met je voet open doen zou ECHT handig zijn.

Wat was de reden dat je de S eruit deed? Ik heb hem juist nu genomen omdat ik het nog steeds een upgrade vond ten opzichte van een nieuwe 3 of Y. (een 2018 model S)
Ik vraag Siri netjes om mYn kofferbak open te doen. Werkt perfect.
Daarna sluit Siri de kofferbak weer :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:43
Vandaag de Sexy Knob erin gebouwd en de commander voorin. Dat is werkelijk een fluitje van een cent zeg. Nog geen 10 minuten werk.

Verbinden gaat ook prima. Denk wel een goede toevoeging om de niet perfecte auto net iets gebruiksvriendeijker te maken.

Ook nog 2 buttons erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
World Citizen schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:48:

[Afbeelding][Afbeelding]

In Duitsland
[Afbeelding]
Afgelopen paar keren in Duitsland speciaal opgelet, veel links gereden bij Baustelle maar de borden van 2.00 meter heb ik nog nooit aangetroffen op de snelweg.
Inderdaad zelden waarschijnlijk en totaal niet iets om verder druk over te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
ZeRoC00L schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:20:
[...]

Ik had ook ruim 7GB download op m’n tesla, denk dat het de kaart updates waren. Ik zit nu op 2024.8.
Denk kaart update want die was de vorige keer ook iets van 7 a 8 GB. Vond de update van 2024.8.7 juist heel snel gaan afkomende van 2034.2.7. Vanavond installeren en een doel verzinnen om heen te rijden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Vanochtend werd ik wakker, keek op mijn telefoon en zag dat er een update klaar stond. Ga ik net naar mijn Tesla, geen update meer.
Staat nog steeds op 2024.2.7

Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:49

En die automatische kofferbakklep.... ik weet het niet hoor.

Het is een chique feature als het goed weer is, je iets kleins vast hebt en er nog 1 hand vrij is.
Met je voet open doen zou ECHT handig zijn.

Wat was de reden dat je de S eruit deed? Ik heb hem juist nu genomen omdat ik het nog steeds een upgrade vond ten opzichte van een nieuwe 3 of Y. (een 2018 model S)
Een automatische achterklep is idd vrij nutteloos zonder sensor. Tuurlijk het kost wat minder energie en met 1 hand vrij kun je de klep laten openen via je telefoon/horloge maar het zou pas echt ideaal zijn als je beide handen niet vrij zijn en dan heb je er zonder sensor helemaal niets aan.

Het enige voordeel voor mij is dat ik geen vinger afdrukken op de klep heb zitten omdat mijn vriendin bij andere auto’s niet het handvat maar de klep vast pakt om de klep dicht te gooien :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
Helaas moeten we nog even iets langer wachten op matrix koplampen 🥲Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STF9Vxp-LtrYP8VgquQtoj4PLDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdg5bmJwxv4zrhNcI5KnlzrG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
038Robijno schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:57:
Vanochtend werd ik wakker, keek op mijn telefoon en zag dat er een update klaar stond. Ga ik net naar mijn Tesla, geen update meer.
Staat nog steeds op 2024.2.7

Hoe dan?
Navigatiekaart update naar 2024.8 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 23:23
RaRo74 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:22:
[...]

Ik vraag Siri netjes om mYn kofferbak open te doen. Werkt perfect.
Daarna sluit Siri de kofferbak weer :*)
Kun je uitleggen welke opdracht je aangemaakt hebt voor Siri en wat je "command" aan Siri is? Bij mij werkt het soms wel, soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Jochemp schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:03:
[...]

Navigatiekaart update naar 2024.8 😉
Ja, zelfs dat is niet van toepassing op mij.
2024.2 van de navigatie gegevens.

Is toch vreemd dat de update ineens is verdwenen?
Gisteren stond er nog niks van op mijn scherm, vanochtend wel op mijn telefoon, stap ik in de auto om hem te activeren, is ie weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
038Robijno schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:08:
[...]

Ja, zelfs dat is niet van toepassing op mij.
2024.2 van de navigatie gegevens.

Is toch vreemd dat de update ineens is verdwenen?
Gisteren stond er nog niks van op mijn scherm, vanochtend wel op mijn telefoon, stap ik in de auto om hem te activeren, is ie weg.
Ik heb hetzelfde en een vriend van mij ook. Allebei melding van update in app, maar niks te zien in de wagen. Zitten allebei op 2024.2.7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:30
Zie bericht van @Jochemp hierboven. De update lijkt wederom teruggetrokken. Aan jullie posts te zien wordt ie dan niet meer geïnstalleerd ook al zou daar enkele uren daarvoor nog wel sprake van zijn geweest. Ben blij, er zit waarschijnlijk een nare bug in.

Dit is de reden dat ik van "geavanceerd" teruggegaan ben naar "standaard". Een week eerder matrix lampen maar wel veel battery drain bijvoorbeeld? Nee dank u. Laat anderen maar bètatester zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:46
Rijd nu zo'n twee weken in de Model 3 Highland. Als ik gas geef, na volledig tot stilstand te zijn gekomen, dan voel ik een klikje in het pedaal. Ik neem aan dat dit de automatische handrem is. Maar is het normaal dat je een licht tikje voelt bij het loslaten van de handrem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
GekkeRipper schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:13:
Zie bericht van @Jochemp hierboven. De update lijkt wederom teruggetrokken. Aan jullie posts te zien wordt ie dan niet meer geïnstalleerd ook al zou daar enkele uren daarvoor nog wel sprake van zijn geweest. Ben blij, er zit waarschijnlijk een nare bug in.

Dit is de reden dat ik van "geavanceerd" teruggegaan ben naar "standaard". Een week eerder matrix lampen maar wel veel battery drain bijvoorbeeld? Nee dank u. Laat anderen maar bètatester zijn ;)
Goeie redenatie! Je hoeft idd niet altijd de eerste te zijn. Betrouwbaarheid is in deze belangrijker dan early adapters van een nieuwe gadget.

Kijk wel uit naar een update van de ruitenwissers want dat gaat met die miezerregen van deze dagen niet zo lekker, en zou ook graag verbruik accu sentry stuk minder willen zien. Hopen dat dit nu komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

RaRo74 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Afgelopen paar keren in Duitsland speciaal opgelet, veel links gereden bij Baustelle maar de borden van 2.00 meter heb ik nog nooit aangetroffen op de snelweg.
Inderdaad zelden waarschijnlijk en totaal niet iets om verder druk over te maken :P
Nouw,
Op dit moment is er op de Ringbaan West in Tilburg bv een stuk waar je niet met je Tesla op de linkerbaan mag.
En van de week kwam ik hem ergens op de snelweg bij de randstad tegen. Stiekem is het best vaak in Nederland.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
GekkeRipper schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:13:
Sinds gisteravond 2024.8.7 en vooralsnog geen extra battery drain, de auto heeft netjes geslapen tot we er vanochtend mee wegreden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dajwjsnwfdWPnP7SBcNCizd7hQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uQTUU4REb25S2xXYf5R1fFWV.png?f=fotoalbum_large

Begreep dat het mogelijk alleen voor de 3 van toepassing was?

Zal deze pagina ook wel even in de gaten houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WntaK5wqYcIVGeu8MMWGDpQZFZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0bJ0JBIOtj2bVKyv6iQIDszN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 30-03-2024 14:33 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:12
mjvdzwet schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:10:
[...]

Je mag ze terug zetten of vervangen, als ze maar niet in de hoofdbalk staan.
Gelukt! Je kan er alleen niet op klikken, dus heb ze weer terug gezet 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Taro schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:25:
[...]

Sinds gisteravond 2024.8.7 en vooralsnog geen extra battery drain, de auto heeft netjes geslapen tot we er vanochtend mee wegreden:
[Afbeelding]

Begreep dat het mogelijk alleen voor de 3 van toepassing was?

Edit: Zal deze pagina ook wel even in de gaten houden:
[Afbeelding]
Die bug werd eerder genoemd en gaf ik slechts als voorbeeld. Overigens treedt een bug vaak niet bij iedereen op. Anders zou dat wel uit de normale interne procedures bij Tesla naar boven komen. Your mileage may vary zeggen ze in het Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Bjornson schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:08:
[...]

Kun je uitleggen welke opdracht je aangemaakt hebt voor Siri en wat je "command" aan Siri is? Bij mij werkt het soms wel, soms niet.
Bij Opdrachten heb ik dit aangemaakt,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8pwIcvVuroo2l-jEUnI27XC3m4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HgEnpY6NoBxSmP4n91ZyxR10.png?f=fotoalbum_large

Volgens bij heb ik het destijds zo gedaan,

Opdrachten
+
Voeg taak toe
Apps
Tesla
Open achterklep
Terug naar Opdrachten
Open achterklep ingedrukt houden
Wijzigen naam
Naam wijzigen in Sluit kofferbak

:*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
World Citizen schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:21:
[...]

Nouw,
Op dit moment is er op de Ringbaan West in Tilburg bv een stuk waar je niet met je Tesla op de linkerbaan mag.
Haha, daar reed ik vorige week zaterdag en is me niet eens opgevallen O-)

Ik zal er ook eens op gaan letten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Jochemp schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:02:
Helaas moeten we nog even iets langer wachten op matrix koplampen 🥲[Afbeelding]
Zal meevallen, uur later liep hij alweer op. Wel gek, dat zeker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vULb1YYzGlhmn_w2u9VaYrPsrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0u2PclBtWAllvSrv3C7lZc2H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

De bug kan ook andersom werken.
Gisteren 08:30 heb ik de update kunnen doen. Gisteren en vanmorgen dan ook geen melding meer van update in de app, maar net tijdens het wassen van de auto kreeg ik in de App ineens een update melding van de versie die ik dus al heb. In de auto gaf hij geen melding.
schumi1986 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:58:
[...]

Een automatische achterklep is idd vrij nutteloos zonder sensor. Tuurlijk het kost wat minder energie en met 1 hand vrij kun je de klep laten openen via je telefoon/horloge maar het zou pas echt ideaal zijn als je beide handen niet vrij zijn en dan heb je er zonder sensor helemaal niets aan.

Het enige voordeel voor mij is dat ik geen vinger afdrukken op de klep heb zitten omdat mijn vriendin bij andere auto’s niet het handvat maar de klep vast pakt om de klep dicht te gooien :p
Ik ben ook wel benieuwd hoe je het hebt gedaan. Dan kan ik het via mijn horloge doen en is het inderdaad wel handig. Alvast dank

EDIT: Ah thanks, je hebt het al geschreven.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Allewijn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:17:
[...]

Het valt mij ook op dat mijn MY behoorlijk wat 'input' op het stuurwiel nodig heeft. Je moet echt je aanwezigheid flink laten merken. Eigenlijk zou Tesla een ander systeem moeten hebben zoals nu ook al in diverse nieuwe VAG auto's zit: capacitieve sensoren ipv op basis van torque.
Dat lijkt me briljant. Dan hoef je echt alleen maar je vingers op een plek op het stuur te laten rusten...
(Mijn vorige Audi's hadden ook nog gewoon het systeem op basis van torque en dan moest je ook af en toe aan het stuur wiebelen, net als bij Tesla).
Toen ik naar huis reed, “constant” druk op de stuur gehouden.
Ik kreeg idd geen waarschuwingen meer, maar na een tijd had ik auto pilot maar uit gezet. Het was niet fijn voor m’n pols. Ik moet dit nog finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
mjvdzwet schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 00:57:
Waar plakken jullie in een M3H een elektronisch tolkastje?

Bij mijn vorige auto's zat er zo'n zwart stipjes gebied op de voorruit achter de binnenspiegel, de Tesla heeft dat niet.
Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag voor de Y

Edit laat maar al een antwoord op gegeven

[ Voor 5% gewijzigd door sebari op 30-03-2024 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
sebari schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag voor de Y

Edit laat maar al een antwoord op gegeven
Staan er al onder. Rechterkant van de spiegel. Werkt prima!

Edit: Oh je edit heel snel :+

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 30-03-2024 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Een random tip:

Je kunt instellen hoe hoog je achterklep open gaat. Ik heb hem wat lager ingesteld zodat het allemaal wat sneller gaat. Vooral bij regen periodes wel handig.

In de handleiding staat hoe het moet.
https://www.tesla.com/own...C%20then%20reopening%20it.

(En zet je suspension eerst op High als je die functie hebt
En als je winter zomervelgen hebt kan dat evt schelen in maat))

[ Voor 13% gewijzigd door World Citizen op 30-03-2024 15:32 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:43
ChromeFR schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:16:
Rijd nu zo'n twee weken in de Model 3 Highland. Als ik gas geef, na volledig tot stilstand te zijn gekomen, dan voel ik een klikje in het pedaal. Ik neem aan dat dit de automatische handrem is. Maar is het normaal dat je een licht tikje voelt bij het loslaten van de handrem?
Ja, dat heeft mijn 2024 Model 3 RWD ook. Lijkt me idd de automatische hill hold / handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
chielmi schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:33:
[...]

Ja, dat heeft mijn 2024 Model 3 RWD ook. Lijkt me idd de automatische hill hold / handrem.
In mijn M3H voel ik dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Rogar schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:35:
[...]

Gelukt! Je kan er alleen niet op klikken, dus heb ze weer terug gezet 😇
Ze geven alleen de status aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:24
Nog nooit meegemaakt, die van mij is vastgelopen op “Controleren op updates…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:30

Sebazzz

3dp

Vandaag weer gereden, de eerste keer met de 2024.8.7 update. De automatische ruitenwissers werken nu daadwerkelijk, en redelijk goed, maar nog niet goed genoeg. Voor de rest geen bijzonderheden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 11:06
Meer mensen “last” van hoog dataverbruik door de Tesla? Ik gebruik de hotspot functie d.m.v. een automation op de iPhone om altijd verbinding te hebben als ik rij. Ik gebruik af en toe Apple podcast, maar heb wel al een goeie 8 GB verbruikt in zo’n drie weken terwijl de auto niet dagelijks wordt gebruikt. Zie ik iets over het hoofd met andere data die de Tesla nu over de hotspot binnen haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
SL65 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:25:
Meer mensen “last” van hoog dataverbruik door de Tesla? Ik gebruik de hotspot functie d.m.v. een automation op de iPhone om altijd verbinding te hebben als ik rij. Ik gebruik af en toe Apple podcast, maar heb wel al een goeie 8 GB verbruikt in zo’n drie weken terwijl de auto niet dagelijks wordt gebruikt. Zie ik iets over het hoofd met andere data die de Tesla nu over de hotspot binnen haalt?
Toevallig een update binnengehaald? En is er bijv. iets van Teslamate actief dat regelmatig locatie/snelheid etc. ophaalt?

Ps. Waarom bespaar je jezelf al dit "gedoe" niet gewoon door Premium Connectivity te nemen?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Gisteren was er een youtuber die Tesla sofware v12 aan het testen was in een livestream .
De verbinding was niet optimaal maar er was toch nog genoeg te zien. Waarschijnlijk gaat hij het vandaag overdoen. Wat mij opviel is dat de software erg veel menselijke trekjes krijgt . B.v de map gaf aan dat hij een extra omweg moest rijden om bij een parkeerplaats te komen maar autopilot negeerde dat gewoon. Ook het inparkeren deed hij perfect aldoor. Ik keek er echt van op hoe goed het al is. Ik link hier even de stream van gisteren.
YouTube: Tesla Full Self-Driving V12 LIVE (Open Requests!)

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:01:
Heb 't een keer gehad. Reset losse 't op maar kon niet meer zoeken. Want' al gedaan' wat ik betwiste :+

Overigens had teslafi een server issue de update was niet terug getrokken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQxOF8pOfWRL4sJpyrXEJp-XhNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDgLtG8ej1TdFWrlY9lQbfRs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Russel88 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:14:
[...]

Toen ik naar huis reed, “constant” druk op de stuur gehouden.
Ik kreeg idd geen waarschuwingen meer, maar na een tijd had ik auto pilot maar uit gezet. Het was niet fijn voor m’n pols. Ik moet dit nog finetunen.
İk snap deze maatregel ook niet zo goed, je moet zo en dan "trekken" aan het stuur wanneer je een blauw balkje op het scherm ziet.

İn praktijk betekent dit dat je vaker naar het scherm, ipv je ogen op de weg te houden, moet kijken om te zien wanneer je weer wat kracht moet zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
beyazz06 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:47:
[...]

İk snap deze maatregel ook niet zo goed, je moet zo en dan "trekken" aan het stuur wanneer je een blauw balkje op het scherm ziet.

İn praktijk betekent dit dat je vaker naar het scherm, ipv je ogen op de weg te houden, moet kijken om te zien wanneer je weer wat kracht moet zetten..
Nee in praktijk betekent je een fijne zitpositie moet vinden waarbij je genoeg aan 't stuurt 'trekt'. Ik hang met m'n vingers aan linkerkant van t stuur. Hoef nooit harder te doen dan dat ik hang. Zeker niet op 't scherm kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 11:06
Taro schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:31:
[...]

Toevallig een update binnengehaald? En is er bijv. iets van Teslamate actief dat regelmatig locatie/snelheid etc. ophaalt?

Ps. Waarom bespaar je jezelf al dit "gedoe" niet gewoon door Premium Connectivity te nemen?
Nee niks, gebruik ook geen Netflix of andere apps. Enige update die is binnengehaald ging over de wifi destijds. Ben meer verbaast aangezien mijn referentie CarPlay is waarbij Flitsmeister, TomTom en Apple Podcasts tegelijk draaide met een lager verbruik in de gehele maand.

Ja eens met het gemak, maar aangezien de auto niet dagelijks gebruikt wordt vind ik het bedrag best fors in vergelijking met een mobiel abonnement. Als ik dagelijks 2 uur in de auto zit wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:46:
[...]

Heb 't een keer gehad. Reset losse 't op maar kon niet meer zoeken. Want' al gedaan' wat ik betwiste :+

Overigens had teslafi een server issue de update was niet terug getrokken!

[Afbeelding]
Weer 24u wachten dan maar..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkeRipper
SL65 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:25:
Waarschijnlijk een kaartupdate. Die gaan zonder planning van installatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
turkeyhakan schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:01:
Mijne ook vandaag al hele dag daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 21-09 13:52
[...]

In de praktijk betekent het dat je vrij snel went aan de frequentie waarop je even moet laten weten dat je nog wakker bent. Ik heb m’n arm dus op de deur, linkerhand op het stuur en duw periodiek een klein beetje. Gaat ondertussen gedachteloos (y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Ik vind het niet erg om af en toe te trekken. Vaak doe ik dat als ik de waarschuwing hoor.
Maar bij mij heeft dat als gevolg dat auto pilot uit wordt gezet. En met de 3 strikes out is het lastig om een passende modus te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Allewijn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:22:
[Afbeelding]

Ik bekijk mijn notificatie scherm (Android) 'honderden' keren per dag. Meeste natuurlijk voor alle Tweakers meldingen :*)
Nu zie ik dat mijn MY niet altijd verbonden is en bij het bekijken van het notificatiescherm vaak even zegt 'bezig met verbinden' en daarna weer verbonden geeft.
Kost dit nu élke keer energie van de Tesla? Dat zou zonde zijn.
Thuis is de MY altijd verbonden via wifi en zie ik volgens mij ook op mijn telefoon wel altijd 'verbonden' staan.
Up!
Iemand die hier wat over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Allewijn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:59:
[...]

Up!
Iemand die hier wat over weet?
Als de auto in de buurt is van Bluetooth signaal zal deze connecten wanneer het kan. Ik weet niet wat het met de status doet van de auto, maar ik weet wel dat bij het checken via de app de auto uit slaapstand wordt gehaald en even wakker is. Dit zal ongetwijfeld bij elkaar opgeteld stroom kosten. Dus advies is om thuis Bluetooth uit te zetten en de app met rust te laten 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Jochemp schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:15:
[...]

Als de auto in de buurt is van Bluetooth signaal zal deze connecten wanneer het kan. Ik weet niet wat het met de status doet van de auto, maar ik weet wel dat bij het checken via de app de auto uit slaapstand wordt gehaald en even wakker is. Dit zal ongetwijfeld bij elkaar opgeteld stroom kosten. Dus advies is om thuis Bluetooth uit te zetten en de app met rust te laten 😁
Hopen dat daar dan nog eens een workaround voor komt. Want bluetooth uit is niet echt een optie denk ik omdat we ook smartwatches hebben die we graag, ook thuis, verbonden blijven houden met onze telefoons.
Ook soms thuis werkende met bt oordopjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:43
Knip, dat is niet de bedoeling.

[ Voor 82% gewijzigd door Taro op 30-03-2024 18:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:20
[...]

Is al vaker voorbij gekomen in het topic. Bluetooth verbinding haalt de auto niet uit slaapstand.
De app openen wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 21-09 13:52
[...]

Bluetooth kan je gewoon aanlaten ;) .
De auto ligt daar niet wakker van :+ !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 21:47

ScreamGT

joejoe

Hier net de eerste rit met adaptieve verlichting achter de rug. Het is toch geniaal dat je dit via een update toegevoegd krijgt aan je auto :+ Het werkt nog verdomd goed ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
Heeft iemand ervaring met inschakelen van de Tesla Pechhulp in Belgie en / of Frankrijk ?
Is deze pechhulp voldoende of is het verstandig een ANWB lidmaatschap erbij te nemen. Het gaat mij vooral om hulp bij een lekke band , verwacht geen grote problemen verder…(model 3 eind 2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
DM57 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:23:
Heeft iemand ervaring met inschakelen van de Tesla Pechhulp in Belgie en / of Frankrijk ?
Is deze pechhulp voldoende of is het verstandig een ANWB lidmaatschap erbij te nemen. Het gaat mij vooral om hulp bij een lekke band , verwacht geen grote problemen verder…(model 3 eind 2022).
Tesla pechhulp? Die ene keer dat ik ze nodig heb gehad heb ik meer dan 45 minuten gewacht (doorverbonden naar Amerika) en niemand kunnen spreken. Toen mijn eigen verzekering maar gebeld.

Advies: neem zelf een pechhulp verzekering!

PS: via je eigen auto verzekeraar kan dit vaak voordelig.

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 30-03-2024 21:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol
Zojuist even een halfuur rondgereden met de auto en nieuwste update (2024.8.7).

Wat heerlijk dat de richting nu aan wordt gegeven met een nieuwe duidelijke icoon. Dat ten eerste.

Het dynamisch licht is heel gaaf, heb eerst in de stad gereden en gaande weg uit de stad gegaan over B wegen om uiteindelijk weer via de snelweg terug naar huis gegaan. Er is exact, na afronding naar boven door de onafhankelijke jury, nul keer geseind naar mij. De enige keer dat ik dacht oei, was toen een fietser zonder licht tegemoet reed. De auto had het op een gegeven moment door en schakelde 'm uit. Maar tja zonder licht dus wel blij dat ik die gozer kon zien.

Verder zie je hem heel leuk spelen met segmenten aan en uit zetten. Ook in de stad op een B weg kwam ik uit op een druk kruispunt. Zag dat grootlicht nog aan stond dus dacht wat gaat die doen? Uiteindelijk zet hij dan zichzelf uit en bleef lange tijd uit want voldoende licht in de binnenstad.

Nog wel iets positiefs wat nog nooit zo is opgevallen. Ik reed op gegeven moment op de navigatie naar huis, afslag van de snelweg (klaverblad) en de auto voor mij reed echt een stuk voor me. Auto remde heel rustig en 'lekker' af met stapjes van 10km/u en nam de bocht helemaal zelf. Ik probeer dit van tijd tot tijd maar meestal rijdt de auto of heel sloom of het remt / rijdt niet lekker. Hierna weer afslag hetzelfde gedaan maar nu ipv TACC op AP gedaan. Weer stapjes van 10 km/u tot stilstand. Dit heeft die nog nooit zo vloeiend gedaan dus ik dacht hen ik ook de kaart update gehad of zo?

Nou toen kreeg ik de 'software update zoeken loop' ook. Denk dat die nog aan het zoeken is :+ maar oude kaart update nog en V11 (of V11.1) dus dat lijkt me ook niet. Had wel altijd als ik naar werk navigeerde dat de auto in de straat afremt alvorens ik de afslag moet maken, dit voelde als een doorontwikkelde versie daarvan.

Could be me, maar ik stapte met veel plezier en verwarring uit. Kon dit nou ook al voor de update of niet, hmm tijd zal 't leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Jochemp schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:02:
Helaas moeten we nog even iets langer wachten op matrix koplampen 🥲[Afbeelding]
Hier gister de update gehad. Net even een testrondje gedaan. Wat een verademing. Op zijn minst op het zelfde niveau als mijn vorige Mercedes C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 11:22
Oekol schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:51:
Het dynamisch licht is heel gaaf
Fijn om te horen dat het bevalt. De update staat hier ook klaar, ga 'm morgen doen. Maar doen de Tesla 3/Y matrix lichten nu ook dat slicke 'curtain open'-effect dat de ID.7 doet, als in dit filmpje? Dat vond ik wel echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nou, je moet niet wachten op een waarschuwing. Gewoon constant heel lichtjes tegen de weerstand aandraaien. Af en toe afwisselend links en rechts kan ook.

Dan hoef je dus niet naar het scherm te kijken voor de waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
TCMR schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:28:
[...]

Fijn om te horen dat het bevalt. De update staat hier ook klaar, ga 'm morgen doen. Maar doen de Tesla 3/Y matrix lichten nu ook dat slicke 'curtain open'-effect dat de ID.7 doet, als in dit filmpje? Dat vond ik wel echt mooi.
Dat ziet er inderdaad gaaf uit! Dat doet die niet :o .
Springt aan en past daarna direct aan waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 11:22
Oekol schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:37:
[...]
Ja, ik had dit filmpje waarin Björn de Highland matrix koplampen test even gemist. Iets minder spectaculair dan de ID.7 idd. Maar uiteindelijk: het werkt goed, zoals jij ook onderschrijft. En dat gewoon in een software-update, awesome (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
TCMR schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:28:
[...]

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Die update 2024.8.7 was in de Model 3 @Oekol of in de model Y?

Mijn model Y heeft momenteel nog steeds 2024.2.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Oekol schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:37:
[...]

Hij doet het wel bij kruisend verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Zonet ook eerste rit met de update matrix verlichting. Ik ben aardig onder de indruk moet ik zeggen. Het was eerst even schrikken toen ik het blauw grootlicht icoon zag aan gaan op het scherm. WTF gaat die auto hier nu iedereen rondom mij verblinden?
Het werkt dus echt goed en het is enorm fascinerend om de licht blokjes te zien volgen/wisselen/verspringen al naargelang de situatie.
Het enige dat mij (pas in mijn eigen wijk) na 40 minuten rijden opviel, was dat de licht hoogte weer (veel) te hoog stond.
Het was me onderweg wel al opgevallen dat sommige voorliggers wel errug hoog verlicht werden.
Dit heb ik hiervoor reeds twee keer gehad na een update. Al was het toen slechts 1 licht dat te hoog stond. Toen scheen ik ook echt los in voorliggers hun achteruitkijkspiegel en had ik het toen wel onmiddellijk door.

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:42
The_Woesh schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:31:
[...]

Is al vaker voorbij gekomen in het topic. Bluetooth verbinding haalt de auto niet uit slaapstand.
De app openen wel.
Nou dat weet ik dus nog niet zo zeker.
Kwam toevallig net aangelopen naar huis en het moment dat ik naast de auto loop hoor ik de zekering aantikken dat hij dus uit de slaapstand komt.
App was niet geopend.. dus een bluetooth tik kan de auto wel echt uit zn slaap halen.
Dit gebeurd wel vaker als ik na een rondje de hond uitlaten thuiskom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06:15
BJF005 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 23:03:
Zonet ook eerste rit met de update matrix verlichting. Ik ben aardig onder de indruk moet ik zeggen. Het was eerst even schrikken toen ik het blauw grootlicht icoon zag aan gaan op het scherm. WTF gaat die auto hier nu iedereen rondom mij verblinden?
Het werkt dus echt goed en het is enorm fascinerend om de licht blokjes te zien volgen/wisselen/verspringen al naargelang de situatie.
Het enige dat mij (pas in mijn eigen wijk) na 40 minuten rijden opviel, was dat de licht hoogte weer (veel) te hoog stond.
Het was me onderweg wel al opgevallen dat sommige voorliggers wel errug hoog verlicht werden.
Dit heb ik hiervoor reeds twee keer gehad na een update. Al was het toen slechts 1 licht dat te hoog stond. Toen scheen ik ook echt los in voorliggers hun achteruitkijkspiegel en had ik het toen wel onmiddellijk door.
Het werkt goed maar verblindt andere weggebruikers ?!

De norm voor « goed » ligt bij een Tesla vaak wat lager dan bij andere auto’s want « er komt binnenkort wel een update » waardoor het « nog beter » wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Vandaag kwam vrouwtje even klagen over de Y; bij het openen van de achterdeur kwam een plas water naar beneden.. Heb t zelf nog niet ervaren, maar andere die dit herkennen na een regenbui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag voor het eerst een proefrit gemaakt in de M3H. Fijne auto, lekker stil, vlot en comfortabel. Ik rij zelf in een Lynk en Co, en het enige wat ik mis is de hogere zit.
Ik was na een half uurtje trouwens al redelijk gewend aan de richtingaanwijzers. Helaas was het droog, was na alle verhalen erg benieuwd naar de wipers.
Er viel me nog één zaak op, en dat is dat de AP best zwabberd tussen de lijnen, hij gaat er niet doorheen maar hij maakt goed gebruik van de ruimte, zo te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
beyazz06 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 23:49:
Vandaag kwam vrouwtje even klagen over de Y; bij het openen van de achterdeur kwam een plas water naar beneden.. Heb t zelf nog niet ervaren, maar andere die dit herkennen na een regenbui?
Het water loopt bij de Y netjes via de goten links en rechts naar beneden, tenminste, bij mij. Heb ooit bij de 3 wel gehad dat het de kofferbak in liep, bij de Y nog nooit ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 09:14
Gumball schreef op zondag 31 maart 2024 @ 00:01:
Vandaag voor het eerst een proefrit gemaakt in de M3H. Fijne auto, lekker stil, vlot en comfortabel. Ik rij zelf in een Lynk en Co, en het enige wat ik mis is de hogere zit.
Ik was na een half uurtje trouwens al redelijk gewend aan de richtingaanwijzers. Helaas was het droog, was na alle verhalen erg benieuwd naar de wipers.
Er viel me nog één zaak op, en dat is dat de AP best zwabberd tussen de lijnen, hij gaat er niet doorheen maar hij maakt goed gebruik van de ruimte, zo te zeggen.
Dat is apart. AP vind ik juist strak tussen de lijnen blijven en absoluut niet zwabberen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gumball schreef op zondag 31 maart 2024 @ 00:01:
Als je de hoge zit mist kan je ook naar de huidige of nieuwe Y (Volgt, hoogstwaarschijnlijk veel M3H elementen) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:44
Pandabeer35 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:58:
[...]

Heb 2024.2.100 woensdag gekregen (dinsdag mijn Y opgehaald in Tilburg).
Had reactie van service center dat ze er iemand naar laten kijken of dat ik andere moet wachten op de volgende update

Ze hebben gisteren ook vanuit LM opdracht gegeven om EAP toe te voegen - dit zie ik als een soort service opdracht voorbij komen in de app. Dat was gistermiddag rond 12:30 - daarna nog gereden zonder dit issue en ook in de auto nog niets gemerkt dat EAP nu beschikbaar is - nu met deze foutmelding dus helemaal geen AP 🙁
Vandaag nog hetzelfde probleem - camera’s opnieuw gecallibreerd - leek even goed, maar weer dezelfde foutmelding - balen dat met name park assist dan ook helemaal niet meer beschikbaar is.

Zit nog op 2024.2.100 - nog steeds geen update bij mij in de app of auto gezien🙁
Staat bij het huis aan de WiFi - hoop dat nieuwer firmware probleem verhelpt - anders bang dat het toch iets hardware matigs is - als ik camera’s bekijk - dan is het soms lang zwart en omschakelen traag - terwijl op ander moment het wel snel en soepel loopt - zie voor mijn gevoel ook wat rozige gloed op het beeld - herkennen andere dit ook? Zal dinsdag weer een vervolg op de melding maken (zullen nu wel paaseieren zijn zoeken denk ik 🐰🥚).

Jammer dat dit na 2 dagen voorvalt - daardoor wat minder genieten op dit moment van mijn Y helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isigo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 20:34
Ben wel enthousiast over de nieuwe update naar 2024.8.7 in mijn MY RWD, grootlicht zonder verblinding medeweggebruikers werkt zeer goed en vooral zijwaarts in de bermen en bosranden (minder kans op aanrijding wild).

Ook AP lijkt beter bij middenberm met s-bocht rijdt vloeiender en minder hoekig, normaal met 80 km/u rotonde rechtdoor willen rijden en nu afremmen voor rotondes tot 30 km/u om dan zelf verder over te nemen. Bij stilstaand wachten en op groen licht begint ie al ongeduldig te rijden terwijl de voorganger nog moet vertrekken(stond wel op standje 7), dus geduld voor de update wordt beloond!
Pagina: 1 ... 295 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: