Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 296 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:46
mjvdzwet schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:51:
[...]

In mijn M3H voel ik dit niet.
Hmm, dan ga ik misschien toch even een service request doen. Het is een klein 'popping' geluidje, met een zeer lichte feedback.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54
Jos84 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:48:
Die update 2024.8.7 was in de Model 3 @Oekol of in de model Y?

Mijn model Y heeft momenteel nog steeds 2024.2.7
Was in de MY. Je bent echt niet de enige. Zie foto's hieronder.

2024.8.7 haalt de versie waar jij en de ganse wereld nog opzit bijna in. Het momentum is goed en positief. Hij komt snel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZFurgAWVJiWyX3Kqd_3mPVJefc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61Ku2KGuNBbynSrG8FEANOGW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WKovHmFzjjHY_u4AivM2jWxFbo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98F3novoM6ZNX0lhxXK4dxOG.jpg?f=fotoalbum_tile

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Magicw00b schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:48:
[...]

Hij doet het wel bij kruisend verkeerd.
Dat zet hij inderdaad die sectoren uit. En daarna weer aan. Moet wel zeggen heb gisteren niet mijn grootlicht zelf aangezet dat lijkt ome Bjorn wel te doen in 't filmpje. Maar je kunt bedenken dat Tesla wel zoiets gaafs kan doen, maar daar de focus nu niet lag.

Bedoel: ze kunnen ook tesla op de muur schrijven. Dus ze kunnen van alles programeren als ze willen.

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 31-03-2024 07:39 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
BJF005 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 23:03:
Toen scheen ik ook echt los in voorliggers hun achteruitkijkspiegel en had ik het toen wel onmiddellijk door.
Dat is zonder grootlicht denk ik dan? Met grootlicht schijnt hij niet op de auto voor je, hij schijnt er omheen. Welke auto heb je een M3 of MY en welk bouwjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
winwiz schreef op zondag 31 maart 2024 @ 00:04:
[...]

Dat is apart. AP vind ik juist strak tussen de lijnen blijven en absoluut niet zwabberen.
Idem.

@Gumball heb je in je proefrit vrachtauto's ingehaald of grote combinaties (caravans bijv)?
De auto gaat bij vrachtwagens bijvoorbeeld naar links en na het inhalen weer naar rechts.

In bochten overigens kan het wel eens overkomen dat hij licht zwabbert maar dat is meer omdat die niet strak stuurt dan en zo 'lekker' mogelijk en zo lang mogelijk rechtdoor wilt lijkt 't wel eens. Uiteindelijk komt de auto rechts van je dan dichtbij valt me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
ChromeFR schreef op zondag 31 maart 2024 @ 01:23:
[...]

Hmm, dan ga ik misschien toch even een service request doen. Het is een klein 'popping' geluidje, met een zeer lichte feedback.
Bij mij wordt wel het rempedaal iets ingetrokken zodra de auto in P wordt gezet.
Ik druk het rempedaal in om te gaan rijden, gevolgd door het stroompedaal. Hierbij voel of hoor ik niets.

Ik zet zelden de auto handmatig in de juiste "versnelling", maar laat de auto het bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
ChromeFR schreef op zondag 31 maart 2024 @ 01:23:
[...]

Hier al gecheckt of je bingo hebt?
Normale geluiden tijdens gebruik

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 31-03-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Leuk feitje. FSD heet niet meer beta maar FSD (supervised).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:54
Zelf een iX1 in bestelling staan maar de vrouw mocht ook een auto uit gaan zoeken. Zo ook dus in de M3H gereden. Moet eerijk bekennen dat ik zeer positief verrast was. De Highland heeft wel even een paar stappen voorwaarts gemaakt qua afwerking.
De rest werkte ook super zoals al bekend bij Tesla, die richtingaanwijzer is overigens wel echt een megamisser!
De bestelling gaat er volgende week uit.

Nog goede tips en tricks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
Lees een paar pagina's hier door, alles is wel eens voorbij gekomen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:57
Oekol schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:51:
Zojuist even een halfuur rondgereden met de auto en nieuwste update (2024.8.7).

Wat heerlijk dat de richting nu aan wordt gegeven met een nieuwe duidelijke icoon. Dat ten eerste.

Het dynamisch licht is heel gaaf, heb eerst in de stad gereden en gaande weg uit de stad gegaan over B wegen om uiteindelijk weer via de snelweg terug naar huis gegaan. Er is exact, na afronding naar boven door de onafhankelijke jury, nul keer geseind naar mij. De enige keer dat ik dacht oei, was toen een fietser zonder licht tegemoet reed. De auto had het op een gegeven moment door en schakelde 'm uit. Maar tja zonder licht dus wel blij dat ik die gozer kon zien.

Verder zie je hem heel leuk spelen met segmenten aan en uit zetten. Ook in de stad op een B weg kwam ik uit op een druk kruispunt. Zag dat grootlicht nog aan stond dus dacht wat gaat die doen? Uiteindelijk zet hij dan zichzelf uit en bleef lange tijd uit want voldoende licht in de binnenstad.

Nog wel iets positiefs wat nog nooit zo is opgevallen. Ik reed op gegeven moment op de navigatie naar huis, afslag van de snelweg (klaverblad) en de auto voor mij reed echt een stuk voor me. Auto remde heel rustig en 'lekker' af met stapjes van 10km/u en nam de bocht helemaal zelf. Ik probeer dit van tijd tot tijd maar meestal rijdt de auto of heel sloom of het remt / rijdt niet lekker. Hierna weer afslag hetzelfde gedaan maar nu ipv TACC op AP gedaan. Weer stapjes van 10 km/u tot stilstand. Dit heeft die nog nooit zo vloeiend gedaan dus ik dacht hen ik ook de kaart update gehad of zo?

Nou toen kreeg ik de 'software update zoeken loop' ook. Denk dat die nog aan het zoeken is :+ maar oude kaart update nog en V11 (of V11.1) dus dat lijkt me ook niet. Had wel altijd als ik naar werk navigeerde dat de auto in de straat afremt alvorens ik de afslag moet maken, dit voelde als een doorontwikkelde versie daarvan.

Could be me, maar ik stapte met veel plezier en verwarring uit. Kon dit nou ook al voor de update of niet, hmm tijd zal 't leren.
Hoe zit het eigenlijk met voetgangers. Past hij hiervoor ook de verlichting aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:20
TCMR schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 22:28:
[...]

Fijn om te horen dat het bevalt. De update staat hier ook klaar, ga 'm morgen doen. Maar doen de Tesla 3/Y matrix lichten nu ook dat slicke 'curtain open'-effect dat de ID.7 doet, als in dit filmpje? Dat vond ik wel echt mooi.
Ja dat is 1 keer leuk. Had het ook op m'n Audi maar als je op een N-weg af en toe een lantaarnpaal tegenkomt gaat het uit, dan weer aan etc. Op een paar kilometer zie je die show wel 10 keer gebeuren. Zinloos en verloren tijd totdat je weer volledig verlicht zicht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Maurice- schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:39:
[...]

Ja dat is 1 keer leuk. Had het ook op m'n Audi maar als je op een N-weg af en toe een lantaarnpaal tegenkomt gaat het uit, dan weer aan etc. Op een paar kilometer zie je die show wel 10 keer gebeuren. Zinloos en verloren tijd totdat je weer volledig verlicht zicht hebt.
Het zou leuk zijn als die je met aankomen lopen of instappen en/of verlaten een matrix lamellen lichtshowtje geeft. Dat kan hij wel. Want hij projecteert nu ook al het woord TESLA op een muur als je de boombox lichtshow start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
tim.w schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:33:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met voetgangers. Past hij hiervoor ook de verlichting aan?
Die zijn meestal in de stad en daar is het grootlicht uit.

Maar ben het gisteren niet tegen gekomen die situatie, woonwijk binnenrijden zorgde vrij snel voor het uitzetten van grootlicht.

[ Voor 20% gewijzigd door Oekol op 31-03-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Ondertussen zie ik online allemaal filmpjes voorbij komen van de autopark opties. Komt dat nu ook in NL bij de nieuwe modellen zonder uss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:54
Oekol schreef op zondag 31 maart 2024 @ 07:42:
[...]

Dat is zonder grootlicht denk ik dan? Met grootlicht schijnt hij niet op de auto voor je, hij schijnt er omheen. Welke auto heb je een M3 of MY en welk bouwjaar?
Ja de twee vorige keren was de stand van de lichten zelf veranderd. Staat los van de grootlicht functie.
Twee van mijn collega's hebben het ook al gehad na een update vroeger. Dat 1 van de lichten 'naar de maan' schijnt. Is hier bij andere mensen op het forum ook al te lezen geweest.
Nu, na de laatste update, was bij mijn model Y 24 de stand van beide lichten iets te hoog. Tijdens het rijden viel dit mij niet op.
Pas in mijn eigen wijk viel het op dat de 'streep' licht met de twee blokjes redelijk hoog stond afgesteld.

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
In het kader van de paasgedachte was ik even aan het zoeken of er nog onbekende Easter eggs in de Tesla zaten.

Kwam op deze uit:

https://www.notateslaapp....-to-the-future-easter-egg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:49
Ik heb vannacht blijkbaar een update binnen gehaald voor de nieuwe kaarten 2024.8 :-) Bijzonder, kan dus blijkbaar gewoon met een oudere voertuigsoftware (2024.2.7)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Allewijn schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:06:
Ondertussen zie ik online allemaal filmpjes voorbij komen van de autopark opties. Komt dat nu ook in NL bij de nieuwe modellen zonder uss?
Yes. Met de volgende update in April zit het er bij. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:50:
Ik heb vannacht blijkbaar een update binnen gehaald voor de nieuwe kaarten 2024.8 :-) Bijzonder, kan dus blijkbaar gewoon met een oudere voertuigsoftware (2024.2.7)
Dan komt de rest vanavond. Ik heb 't andersom. Werd vanmorgen wakker met wederom een update (kan 't niet zien vanuit mobiel wat 't is) maar gok op de kaart update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:09:
[...]

Mooi! FF wachten tot april dus. En dan gaat het zeker vallen onder het extra EAP pakket?
Die heb ik gratis t/m juni, dus kan ik het iig even ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
sebari schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:43:
In het kader van de paasgedachte was ik even aan het zoeken of er nog onbekende Easter eggs in de Tesla zaten.

Kwam op deze uit:

https://www.notateslaapp....-to-the-future-easter-egg
Pssst:
Update: This easter egg is no longer active in version 4.0 of Tesla's new app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Allewijn schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Mooi! FF wachten tot april dus. En dan gaat het zeker vallen onder het extra EAP pakket?
Die heb ik gratis t/m juni, dus kan ik het iig even ervaren.
Yes 100 procent. Heb laatst al eens gelinkes naar de pagina van Tesla waar dit ook op stond. Snap dat je dat gemist kan hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 31-03-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
Ah iets te snel gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-09 21:20
Oekol schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:09:
[...]

Waar heb je deze informatie gelezen? Ik hoop het ook, maar ik lees overal dat het nog niet zeker is of dit binnenkort ook naar Europa komt. Zelfs op de doorgaans goed geïnformeerde notateslaapp site staat “availability in Netherlands unknown”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:00

World Citizen

FreeReef.nl

RaRo74 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:10:
[...]

Haha, daar reed ik vorige week zaterdag en is me niet eens opgevallen O-)

Ik zal er ook eens op gaan letten.
Ik ben nog eens gaan kijken of het wel echt 2.0 is en niet 2.1 oid.

Maar ja, kennelijk mogen we daar niet links rijden. :) (en velen andere merken/modellen met ons)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vtiUXr1qaldndctXxqgGkxd3lc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C85u7kxBmaOQn4c2EWfGnlQe.png?f=fotoalbum_large

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 31 maart 2024 @ 07:50:
[...]

Idem.

@Gumball heb je in je proefrit vrachtauto's ingehaald of grote combinaties (caravans bijv)?
De auto gaat bij vrachtwagens bijvoorbeeld naar links en na het inhalen weer naar rechts.

In bochten overigens kan het wel eens overkomen dat hij licht zwabbert maar dat is meer omdat die niet strak stuurt dan en zo 'lekker' mogelijk en zo lang mogelijk rechtdoor wilt lijkt 't wel eens. Uiteindelijk komt de auto rechts van je dan dichtbij valt me op.
Zou kunnen, heb ik niet persé op gelet. Misschien had ik een instelling niet goed staan, zoveel te doen in een proefritje van drie kwartier…!

We hebben besloten de M3H RWD te gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
World Citizen schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:00:
[...]

Maar ja, kennelijk mogen we daar niet links rijden. :) (en velen andere merken/modellen met ons)
[Afbeelding]
Een Y/3 is zonder spiegels < 2m. Dus die mogen daar gewoon rijden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
Inspired schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:17:
[...]

Een Y/3 is zonder spiegels < 2m. Dus die mogen daar gewoon rijden.
https://www.google.com/am...-es-nicht_id_3959190.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:28
https://www.ad.nl/auto/ee...n-te-brede-auto~a27ebe85/ :+

Denk niet dat wij tweakers deze discussie kunnen beslechten aangezien iedere pagina die je opent een andere werkelijkheid toont ;)

Edit: Als ik redelijk wat artikelen naast elkaar leg lijkt het erop dat NL rekent zonder spiegels en onze oosterburen inclusief spiegels.

[ Voor 11% gewijzigd door Mc_Smurf op 31-03-2024 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hommer
  • Laatst online: 15-09 15:23
Heb hier (denk ik) enkel nog maar de kaartupdate gekregen want ik had wel melding van een update maar die was later weer vertrokken. Zit nog op 2024.2.7

De autopilot lijkt echter zich wel anders te gedragen nu. Waar hij voorheen op 80 en 60 stukken stug max 80 en 60 deed accepteert die nu 65 en 85. Idem bij lager gestart en dan met scrollwiel verhogen.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
Mc_Smurf schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:49:
[...]

https://www.ad.nl/auto/ee...n-te-brede-auto~a27ebe85/ :+

Denk niet dat wij tweakers deze discussie kunnen beslechten aangezien iedere pagina die je opent een andere werkelijkheid toont ;)

Edit: Als ik redelijk wat artikelen naast elkaar leg lijkt het erop dat NL rekent zonder spiegels en onze oosterburen inclusief spiegels.
Wat betreft Duitsland. Een paar jaar terug al op WDR aandacht aan gegeven. Auto's die inclusief spiegels
te breed waren werden destijds geflitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Goedemorgen.
Ik heb een vraagje. Wij zouden graag willen onderzoeken of het mogelijk is om PWS toe te voegen aan onze Tesla Model 3 Dual Motor. De auto is van 07-2019 Wanneer ik dit opzoek in de shop van Tesla dan staat er een opmerking dat de box niet kan worden toegevoegd aan de auto.
Maar zoek ik op YouTube dan plaatst men bij veel model 3's achteraf de box en vraagt men om een firmware update (bij Tesla) om alsnog de boombox functionaliteit te ontvangen.
Is er iemand hier die ervaring heeft met deze acties? Natuurlijk ga ik van te voren ook zelf kijken óf de kabel reeds aanwezig is onderin de bumper. Maar ben benieuwd of iemand hier dit al eens heeft toegevoegd en hoe dat ging met communicatie met Tesla.
Dank jullie wel. Fijne Paas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oouFyNiVjHAmwmPh_FoGz-Q-Tk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vuWgcvFW2cBcdldOT2ZCyEdr.png?f=user_large

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:02
World Citizen schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:00:
[...]

[Afbeelding]
Dat is een misvatting voor zover ik weet. In Duitsland is dat wel het geval, maar daar geldt de breedte voor de auto met spiegels. In Nederland worden de spiegels niet meegerekend. Bijna iedereen maar daar dus gewoon links rijden.

Ow @Ingmar7 had het ook al gezegd zie ik nu :) Over het hoofd gezien. Excuus.

[ Voor 6% gewijzigd door Korvaag op 31-03-2024 13:20 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Corvi schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:02:
[...]

Wat betreft Duitsland. Een paar jaar terug al op WDR aandacht aan gegeven. Auto's die inclusief spiegels
te breed waren werden destijds geflitst.
Ja dit is 1 van de nieuwsberichten die elk jaar 'nieuws' zijn. Je moet het ook blijven herhalen want er komen telkens nieuwe automobilisten, maar er is zo'n rijtje artikelen dat elk jaar elk seizoen weer uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:30

Sebazzz

3dp

Taro schreef op zondag 31 maart 2024 @ 00:03:
[...]

Het water loopt bij de Y netjes via de goten links en rechts naar beneden, tenminste, bij mij. Heb ooit bij de 3 wel gehad dat het de kofferbak in liep
Dat is een ontwerpfout in de eerste Model 3, niet?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Korvaag
Sebazzz schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:28:
[...]

Ontwerpfout, ontwerpfout. Dat moet je breder zien. Het is gewoon vers water voor de vloeistofkoeling van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ingmar7 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:57:
[...]

Waar heb je deze informatie gelezen? Ik hoop het ook, maar ik lees overal dat het nog niet zeker is of dit binnenkort ook naar Europa komt. Zelfs op de doorgaans goed geïnformeerde notateslaapp site staat “availability in Netherlands unknown”.
Elon Musk zelf gezegd. Deze update de koplampen en volgende met autopark etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Sebazzz schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:28:
[...]

Correct.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:48
DrDeJe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:09:
Goedemorgen.
Ik heb een vraagje. Wij zouden graag willen onderzoeken of het mogelijk is om PWS toe te voegen aan onze Tesla Model 3 Dual Motor. De auto is van 07-2019 Wanneer ik dit opzoek in de shop van Tesla dan staat er een opmerking dat de box niet kan worden toegevoegd aan de auto.
Maar zoek ik op YouTube dan plaatst men bij veel model 3's achteraf de box en vraagt men om een firmware update (bij Tesla) om alsnog de boombox functionaliteit te ontvangen.
Is er iemand hier die ervaring heeft met deze acties? Natuurlijk ga ik van te voren ook zelf kijken óf de kabel reeds aanwezig is onderin de bumper. Maar ben benieuwd of iemand hier dit al eens heeft toegevoegd en hoe dat ging met communicatie met Tesla.
Dank jullie wel. Fijne Paas.
[Afbeelding]
Ik ben in het proces via Tesla. De speaker en kabelboom heb ik zelf ingebouwd en hij werkt, maar na een reset niet meer. Hij moet inderdaad via een aanpassing in de config van de auto worden toegevoegd. Zodra ik nieuws heb via Tesla laat ik hier wel weer iets weten. Ik heb mobiele service aangevraagd, en ben in afwachting met waarmee ze terug komen en of ze het wel willen aanpassen :)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Oekol schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:10:
[...]

Dan komt de rest vanavond. Ik heb 't andersom. Werd vanmorgen wakker met wederom een update (kan 't niet zien vanuit mobiel wat 't is) maar gok op de kaart update.
Lijkt erop dat ze hem hebben teruggetrokken. Ik had gister een update available melding in de app, niets in de auto, in de app inmiddels verdwenen

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
adjego schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:35:
[...]

Ik ben in het proces via Tesla. De speaker en kabelboom heb ik zelf ingebouwd en hij werkt, maar na een reset niet meer. Hij moet inderdaad via een aanpassing in de config van de auto worden toegevoegd. Zodra ik nieuws heb via Tesla laat ik hier wel weer iets weten. Ik heb mobiele service aangevraagd, en ben in afwachting met waarmee ze terug komen en of ze het wel willen aanpassen :)
Dus na iedere Sw update moet service langskomen? ;)

Keep it cool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adwin84
  • Laatst online: 09:21
Valentijn schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:49:
[...]

Lijkt erop dat ze hem hebben teruggetrokken. Ik had gister een update available melding in de app, niets in de auto, in de app inmiddels verdwenen
Had ik ook, bleek dat alleen de maps zijn geupdate naar 2024.8. De gewone update moet nog komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:48
Valentijn schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:50:
[...]

Dus na iedere Sw update moet service langskomen? ;)
Daarom moet dus Tesla langskomen om het aan de config toe te voegen zodat het blijft. En ik had het over een reset, niet een update.

[ Voor 8% gewijzigd door adjego op 31-03-2024 16:59 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-09 12:57
Heb sinds een aantal maanden dat mijn sos afbeelding af en toe oranje is als ik instap en blijft deze de gehele rit oranje. Dan druk ik erop en geeft hij aan met volgende rit deze mogelijk weer goed is.
Dan de volgende keer is deze weer wit en zou het moeten werken. Echter kwam dit regelmatig voor(bijna dagelijks) dat deze oranje is. sinds denk 1,5 week geen oranje sos knop gezien. Dacht dat is mooi dan is het software en eindelijk opgelost. Gisteren de 2024.8.7 geïnstalleerd en helaas is het weer terug gekomen. Heb een soft reset gedaan en daarna was hij weer wit. Echter komt het nu wederom terug. Wat is handig. Service request inschieten of wachten op een nieuwe update en hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
CosmicTX schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:13:
Heb sinds een aantal maanden dat mijn sos afbeelding af en toe oranje is als ik instap en blijft deze de gehele rit oranje. Dan druk ik erop en geeft hij aan met volgende rit deze mogelijk weer goed is.
Dan de volgende keer is deze weer wit en zou het moeten werken. Echter kwam dit regelmatig voor(bijna dagelijks) dat deze oranje is. sinds denk 1,5 week geen oranje sos knop gezien. Dacht dat is mooi dan is het software en eindelijk opgelost. Gisteren de 2024.8.7 geïnstalleerd en helaas is het weer terug gekomen. Heb een soft reset gedaan en daarna was hij weer wit. Echter komt het nu wederom terug. Wat is handig. Service request inschieten of wachten op een nieuwe update en hebben meer mensen hier last van?
Gebruik je een hotspot tijdens het rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CosmicTX
mjvdzwet schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:17:
[...]

Gebruik je een hotspot tijdens het rijden?
Nee ik gebruik geen hotspot. Heb Premium Connectivity. Heb verder ook geen andere apps op de auto draaien behalve de originele Tesla app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSu4D-1_KZqWszgKzvCsSKDGuXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x68060BB8Fy1iZeL0dnqEBza.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat dit alleen over de FSD full screen visualisatie, of ook wat je normaal ziet in het linker scherm gedeelte

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb zojuist software versie 2024.2.100 geupusht gekregen, maar als ik de versienummers goed begrijp is dit eigenlijk een oude versie met een recenter build nummer (patches/fixes?).

Betekent dat ook dat ik nu een update die voor het eerst in week 2 van 2024 was gereleased heb ontvangen?

En kan je vanaf deze versie ook andere versienummers overslaan, dus direct naar 2024.8.xx?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CosmicTX
CrashOne schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:32:
Ik heb zojuist software versie 2024.2.100 geupusht gekregen, maar als ik de versienummers goed begrijp is dit eigenlijk een oude versie met een recenter build nummer (patches/fixes?).

Betekent dat ook dat ik nu een update die voor het eerst in week 2 van 2024 was gereleased heb ontvangen?

En kan je vanaf deze versie ook andere versienummers overslaan, dus direct naar 2024.8.xx?
Jazeker, de auto krijgt vanzelf een nieuwe update. Ligt er ook aan of je hem op standaard of advanced heb staan bij software. Het is niet zo dat elke auto ook alle (tussenliggende) updates krijgt. Bijvoorbeeld is 2024.8.4 uitgekomen en daarna bug fixes en komt 2024.8.7 uit.
2024.8.4 heb ik bijvoorbeeld niet gehad maar gelijk de 2024.8.7 net als veel andere mensen. Het gaat de laatste dagen hard met de updates. Kan best zo zijn dat je binnen aantal dagen de 8.7 gepushed krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmicTX
Valentijn schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:53:
[Afbeelding]

Gaat dit alleen over de FSD full screen visualisatie, of ook wat je normaal ziet in het linker scherm gedeelte
Geldt ook voor de gewone versie. In ieder geval staat bij de update. Was zelf ook aan het zoeken wat het verschil zou zijn. Wel reed ik gister achter een pickup en zag op m’n scherm ook een pickup ipv een busje. En met bochten nemen zie ik de tesla in het scherm ook beetje schuin mee bewegen. Maar moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of dit nieuw is of dat dit al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Eerder vroeg ik in dit topic of meer mensen een poppend/klikkend geluid ervaren bij het accelereren vanuit volledige stilstand (nadat automatisch handrem z'n werk doet). Ik dacht dat het vanuit het stroompedaal kwam, ik ervoer zelfs een lichte feedback, dat bleek een fantoom gevoel 😂...

Als ik het pedaal met de hand beroer voel ik inderdaad geen feedback en kwam ik erachter dat het geluid van het rempedaal komt. In de lijst van Tesla met 'normale geluiden', kom ik dit geluid niet tegen.

Ik heb het even gefilmd, is dit een normaal geluid/fenomeen?

YouTube: Tesla Model 3 Highland (clicking/popping brake pedal)

[ Voor 10% gewijzigd door ChromeFR op 31-03-2024 20:45 . Reden: Even een andere, beter filmpje gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
ChromeFR schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:00:
Eerder vroeg ik in die topic of meer mensen een poppend/klikkend geluid ervaren bij het accelereren vanuit volledige stilstand (nadat automatisch handrem z'n werk doet). Ik dacht dat het vanuit het stroompedaal kwam, ik ervoer zelf een lichte feedback, dat bleek een fantoom gevoel 😂...

Als ik het pedaal met de hand beroer voel ik inderdaad geen feedback en kwam ik erachter dat het geluid van het rempedaal komt. In de lijst van Tesla met 'normale geluiden', kom ik dit geluid niet tegen.

Ik heb het even gefilmd, is dit een normaal geluid/fenomeen?

https://youtube.com/shorts/4VbdEk-5hp4?si=Lg-cAvI8yk3abBH8
Ik vind het bijzonder dat het rempedaal iedere keer een stukje verder naar boven komt.

Heb het idee dat dit bij mij direct mee komt naar de 0 stand als ik het pedaal intrap om "te starten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:12
Ik ben al maanden bezig sinds de aanschaf van mijn niet Highland model 3. Zowel het rempedaal als het stroom pedaal knakken hevig. Vooral als het wat kouder is buiten.

Tesla service heeft wat gedaan mbt rubbers. Maar het is dus nog niet weg. Echt irritant.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:28
mjvdzwet schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:04:
[...]

Ik vind het bijzonder dat het rempedaal iedere keer een stukje verder naar boven komt.

Heb het idee dat dit bij mij direct mee komt naar de 0 stand als ik het pedaal intrap om "te starten".
Dit is normaal gedrag van de autohold functie.. Bij intrappen stroompedaal laat rempedaal los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
mjvdzwet schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:04:
[...]

Bedoel je dat 'ie omhoog komt in soort van twee stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Mc_Smurf schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:50:
[...]

Dit is normaal gedrag van de autohold functie.. Bij intrappen stroompedaal laat rempedaal los.
Maar dat het in kleine stapjes gaat... is mij nog niet opgevallen. Geluid maakt het bij mijn M3H niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Vandaag weer wat kilometers gereden met de laatste update. Twee dingen die opvallen, de auto doet oprecht op een afrit de snelheid betere handelen dan hiervoor en op AP kan je de maximale snelheid nu 10km/u er boven zetten op wegen waar ik dat eerst niet kon.

Voorbeeld:

Je neemt de afrit met AP en hij remt af in stapjes van 10km/u. Wij hebben een afrit waarbij er twee knikken zitten eerst rechts en daarna links. Eerst was het onbruikbaar omdat hij op een gegeven moment echt zacht rijdt in die tweede bocht (die was scherper is). Nu deed hij na de bocht de snelheid weer omhoog en na de tweede bocht weer in stapjes van 10 de snelheid omhoog. Dat ging veel vloeiender dan eerst. Vrouw zat naast me en was wel eens wat ik zei echter zei ze ook heb 't nooit op de vorige update meegemaakt dat je 't deed. Met die afrit van gisteravond denk ik eigenlijk wel dat er iets is in die update wat dit verbeterd heeft.

Punt twee is dat je nu meer dan 10km/u kan instellen op AP als je op een weg rijdt in de bebouwde kom. Op de ringweg bij ons kon je 1000% niet boven de 70 km/u instellen en dat kun je nu instellen tot 80km/u. Dit gaf mijn vrouw ook aan dat dit zeker verandert is want dat kon echt niet. Ook niet als ze er alleen reed. Op een andere N weg idem. Mag je maximaal 80 en kon je nu 90 instellen. Helaas ook andersom als hij een bord op de ventweg zag met 30 km/u kon je nu instellen tot 40km/u waarna de auto zegt "maximale snelheid beperkt vanwege" iets in die geest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:18:
Vandaag weer wat kilometers gereden met de laatste update. Twee dingen die opvallen, de auto doet oprecht op een afrit de snelheid betere handelen dan hiervoor en op AP kan je de maximale snelheid nu 10km/u er boven zetten op wegen waar ik dat eerst niet kon.

Voorbeeld:

Je neemt de afrit met AP en hij remt af in stapjes van 10km/u. Wij hebben een afrit waarbij er twee knikken zitten eerst rechts en daarna links. Eerst was het onbruikbaar omdat hij op een gegeven moment echt zacht rijdt in die tweede bocht (die was scherper is). Nu deed hij na de bocht de snelheid weer omhoog en na de tweede bocht weer in stapjes van 10 de snelheid omhoog. Dat ging veel vloeiender dan eerst. Vrouw zat naast me en was wel eens wat ik zei echter zei ze ook heb 't nooit op de vorige update meegemaakt dat je 't deed. Met die afrit van gisteravond denk ik eigenlijk wel dat er iets is in die update wat dit verbeterd heeft.

Punt twee is dat je nu meer dan 10km/u kan instellen op AP als je op een weg rijdt in de bebouwde kom. Op de ringweg bij ons kon je 1000% niet boven de 70 km/u instellen en dat kun je nu instellen tot 80km/u. Dit gaf mijn vrouw ook aan dat dit zeker verandert is want dat kon echt niet. Ook niet als ze er alleen reed. Op een andere N weg idem. Mag je maximaal 80 en kon je nu 90 instellen. Helaas ook andersom als hij een bord op de ventweg zag met 30 km/u kon je nu instellen tot 40km/u waarna de auto zegt "maximale snelheid beperkt vanwege" iets in die geest.
Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben om te testen. De auto staat al de hele week met 95% lading klaar om leeg gereden te worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:47
CrashOne schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:32:

Dat is wel een vreemde versie om gepusht te krijgen. Die x.x.100 reeks is de reeks die ze uit de fabriek hebben. Daarna kom je in de gewone reeks die niet op 100 eindigt en idd per 2-4 weken langskomt.
Je kan ook prima meerdere versies in 1x overslaan. Paar jaar geleden zaten er (weer?) wat rare dingen in een update en toen heb ik hem een paar maand op dezelfde versie gehouden en toen de volgende groep updates kwam pas geïnstalleerd.

Als je heeeel lang wacht dan pushen ze een update over mobiele data ipv wifi, maar dat geduld (echt jaren niet updaten) heb ik zeker niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
turkeyhakan schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:25:
[...]

Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben om te testen. De auto staat al de hele week met 95% lading klaar om leeg gereden te worden :-)
Hier ook de hele week op de oprit verbonden met WiFI en ook nog geen nieuwe update helaas..

Misschien worden de updates naar de auto’s die geregistreerd staan als als niet vaak met Wifi verbonden wel als eerst gepushed om zo die auto’s snel op de nieuwe update te krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
schumi1986 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:27:
[...]

Hier ook de hele week op de oprit verbonden met WiFI en ook nog geen nieuwe update helaas..

Misschien worden de updates naar de auto’s die geregistreerd staan als als niet vaak met Wifi verbonden wel als eerst gepushed om zo die auto’s snel op de nieuwe update te krijgen :p
Ik heb een apart Wifi punt in de garage hangen richting de oprit en de update al binnen, dus die redenatie gaat in ieder geval niet op :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Taro schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:55:
[...]

Ik heb een apart Wifi punt in de garage hangen richting de oprit en de update al binnen, dus die redenatie gaat in ieder geval niet op :)
Jammer, het is zo saai om te geloven dat het echt random zou zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Ik heb de M3H nu een paar weken en ben daar heel tevreden over. Op één ding na, bij TACC en AP rtrapt de auto flink op de rem bij een bocht naar links op N-wegen waarbij een auto of vrachtwagen als tegenligger aan komt rijden. De auto denkt dat ie recht op mij af komt lijkt het.

Heb er vandaag specifiek op gelet of de tegenligger dicht tegen de middenlijn rijdt, maar dat was niet het geval.

Meer mensen last van?
Of moet ik de cameras opnieuw calibreren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
mytheory schreef op zondag 31 maart 2024 @ 23:49:
Ik heb de M3H nu een paar weken en ben daar heel tevreden over. Op één ding na, bij TACC en AP rtrapt de auto flink op de rem bij een bocht naar links op N-wegen waarbij een auto of vrachtwagen als tegenligger aan komt rijden. De auto denkt dat ie recht op mij af komt lijkt het.

Heb er vandaag specifiek op gelet of de tegenligger dicht tegen de middenlijn rijdt, maar dat was niet het geval.

Meer mensen last van?
Heb je t topic wel eens doorgelezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12:47

Meer mensen last van?
Camera kalibreren kan helpen, maar in sommige bochten kan AP het gewoon nog niet goed inschatten.
Je weet na een tijdje precies wat de auto wel/niet kan en dan anticipeer je op die situaties (y) .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
De handleiding van de auto al gelezen?
Automatisch sturen is bedoeld voor gebruik op autosnelwegen door een volledig opmerkzame bestuurder. Gebruik Automatisch sturen niet op wegen waar wegwerkzaamheden plaatsvinden of op plaatsen waar u fietsers of voetgangers kunt tegenkomen.
Traffic-Aware Cruise Control kan er in sommige gevallen toe leiden dat de Model 3 onnodig of onverwachts afremt. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als een voorligger op korte afstand wordt gevolgd of wanneer voertuigen of objecten op naastgelegen rijstroken (met name in bochten) worden gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54
Gisteren klapt uit het niets - op strak asfalt, geen tegenliggers, met kilometertje of 55-60 per uur ~ het glas van de rechter buitenspiegel uit onze model 3. Echt flinke knal.

Aan buiten(voor)kant behuizing helemaal geen schade te zien.

Bungelende glas heeft wel de deur beschadigd

Iemand hier weleens zoiets meegemaakt? Ben benieuwd wat tesla gaat zeggen. Auto is van eind 2019

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Oekol schreef op maandag 1 april 2024 @ 07:57:
[...]

De handleiding van de auto al gelezen?

[...]

[...]
Uiteraard heb ik dit ook gelezen en ook hier op het forum voorbij zien komen. Maar ik maak dit nu bijna bij elke rit mee. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Vandaar mijn vraag of calibreren zou kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Escrimador schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:14:
Gisteren klapt uit het niets - op strak asfalt, geen tegenliggers, met kilometertje of 55-60 per uur ~ het glas van de rechter buitenspiegel uit onze model 3. Echt flinke knal.

Aan buiten(voor)kant behuizing helemaal geen schade te zien.

Bungelende glas heeft wel de deur beschadigd

Iemand hier weleens zoiets meegemaakt? Ben benieuwd wat tesla gaat zeggen. Auto is van eind 2019
Dashcam beelden veilig gesteld? Niet meegemaakt en ik denk dat Tesla niet veel gaat doen. Maar proberen kan altijd, met beelden sta je ook wat sterker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
mytheory schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:22:
[...]

Uiteraard heb ik dit ook gelezen en ook hier op het forum voorbij zien komen. Maar ik maak dit nu bijna bij elke rit mee. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Vandaar mijn vraag of calibreren zou kunnen helpen.
Niet de bedoeling maar wel 100% de verwachting. Tweerichtingsweg zonder middenstreep ziet het systeem als een eenrichtingsweg waar een tegenligger op u afkomt = afremmen. Zo’n weg en dan nog fietspaden aan de zijkanten zijn helemaal niet te doen. Daar is het systeem gewoon niet op getraind. We kunnen kalibreren tot we een ons wegen, de camera’s zien alles prima: het systeem snapt het gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Het enige wat mij in semi-files irriteert bij TACC is dat de maximumsnelheid wordt aangepast naargelang wat er op de matrixborden staat; wat natuurlijk correct is - maar in de praktijk stop je de boel op als je niet met de file meerijdt. Daarnaast corrigeert de snelheid zich ook niet als de matrixborden uit zijn.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-08 18:50
Allewijn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:50:
[...]

Mijne ook vandaag al hele dag daar op.
Na een reset doet hij het weer bij mij! Maar nog wel steeds op 2024.2.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Jackberry schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:45:
[...]

Na een reset doet hij het weer bij mij! Maar nog wel steeds op 2024.2.7
Bij mij idd ook gisteren maar een reset gegeven waarna hij niet meer bleef hangen. Maar ook hier nog niet geupdate. Hang nog op 2024.2.100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
Oekol schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:51:
[...]

Elon Musk zelf gezegd. Deze update de koplampen en volgende met autopark etc.
Ja, weet ik, maar ben ergens een beetje bang dat in Europa een stuk later zal zijn. In de VS en Canada wordt autopark nu uitgerold. Wat ik me ook wel kan voorstellen, de Europese parkeerplekken zijn wat “uitdagender” voor autopark dan die uit de VS…. We gaan het zien.

[ Voor 0% gewijzigd door Ingmar7 op 01-04-2024 09:55 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +51 Henk 'm!
Nieuwe Model Y gespot!!!!

Link

Niet zo strak als de Highland refresh helaas...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
bilgy_no1 schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:02:

Link

Amper verschil met het huidige model. Blij dat ik voor de M3H ben gegaan. 🫠

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:57
Sebazzz schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:44:
Het enige wat mij in semi-files irriteert bij TACC is dat de maximumsnelheid wordt aangepast naargelang wat er op de matrixborden staat; wat natuurlijk correct is - maar in de praktijk stop je de boel op als je niet met de file meerijdt. Daarnaast corrigeert de snelheid zich ook niet als de matrixborden uit zijn.
Als je de snelheid volgt van de matrixborden stop je helemaal niets hoor. Integendeel, het verkeer gaat meestal vlotter als iedereen de correcte snelheid rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 10:55
beyazz06 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:47:
[...]
İk snap deze maatregel ook niet zo goed, je moet zo en dan "trekken" aan het stuur wanneer je een blauw balkje op het scherm ziet.
Ik rijd bij mijn M3 LR RWD (2019) met mijn rechter elleboog op de middenconsole en dan de rechterduim net boven het dwarsstuk in het stuur. Geen blauwe meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
mytheory schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:22:
[...]

Je kunt sowieso opnieuw kalibreren proberen dat zou het kunnen verhelpen. Elke rit lijkt me wel veel ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:57
gertk schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:45:
[...]

Ik rijd bij mijn M3 LR RWD (2019) met mijn rechter elleboog op de middenconsole en dan de rechterduim net boven het dwarsstuk in het stuur. Geen blauwe meldingen.
Je vergeet er bij te melden dat je ‘hangt’ aan het stuur. En voor veel mensen is dit niet de meest comfortabele positie.
Gewoon je hand stilhouden op het stuur werkt niet, tenzij je op bochtige wegen zit en dus hele tijd weerstand heeft. Maar op de autostrade en andere rechte wegen moet je zelf actief het stuur gaan bewegen.
Dit kan door te hangen, waardoor je non-stop weerstand geeft. Of door af en toe bewegingen te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Link

Ik vind hem toch wel zeer geslaagd, vooral in het blauw (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

this schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:40:
[...]

Als je de snelheid volgt van de matrixborden stop je helemaal niets hoor. Integendeel, het verkeer gaat meestal vlotter als iedereen de correcte snelheid rijdt.
Ben ik mee eens hoor, maar in de praktijk wordt je als de zondagsrijder gezien en wordt iedereen achter je zenuwachtig en gaat je links voorbij wat voor onrustig gedrag op de weg zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Knip, zie de topicwaarschuwing

[ Voor 80% gewijzigd door Taro op 01-04-2024 15:04 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
1 april zeker? :-) Fijne Paasdag nog

[ Voor 47% gewijzigd door cacofant op 01-04-2024 15:40 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45

Link

Duidelijk dat elon hierbij veel "geholpen" heeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiskyslok
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 09:46
Mijn AP werkt erg hakkelig in de file: Hard optrekken en hard remmen. Ik heb de camera's opnieuw gekalibreerd en al zitten prutsen met de instellingen, maar kan hier nog geen oplossing voor vinden. Wat zijn jullie AP instellingen (in de file) mbt volgafstand en chill/standaard?

Daarnaast vind ik de adaptive headlights update aardig tegenvallen. Op de snelweg is er al meerdere keren naar me geseind (Door tegemoetkomend verkeer) en het valt mij op dat ik voor mijn gevoel vrij vaak in de auto's voor mij schijn. Deze seinen natuurlijk niet, maar ik denk niet dat ze er blij mee zijn. Misschien dat dit beter is in de volgende update..

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Wellicht een wat random post maar ik heb het hier nog niet echt voorbij zien komen. Vanaf de levering heb ik me geërgerd aan de uitstekende velgen bij mijn MYP. De standaard banden (255/35r21 & 275/35r21) zijn te smal voor de velgen waardoor kijken maar een stoeprand al schade geeft. Nu heb ik ik dat op 2 kleine plekjes van een halve centimeter gelukkig kunnen beperken in het half jaar dat ik de auto heb maar toch bleef het een ergernis.

Ik las op Reddit en andere fora over het plaatsen van bredere banden waardoor de velgbeschermer ook werkelijk zin heeft. Vorige week de knoop doorgehakt en 2 nieuwe 295/35r21 banden gekocht en laten plaatsten achter. De achterbanden heb ik naar voren laten plaatsten.

Ik vind het er persoonlijk een stuk beter uitzien. De velgbeschermers van de banden steken nu ook echt uit en qua rijcomfort lijkt het alsof de auto wat minder zenuwachtig is met voornamelijk putten in het wegdek (kan ok placebo zijn). Hier wat foto’s mochten anderen ook met deze gedachte lopen/rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Nca2AKj0hOsXIr4vquME_fh5wQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OfkJFJEDkUbXTpaMjVrKBG3F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPnQp3Q48OB9P1T64cfHqD-UCsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERiawETMFKlP433dBuKRT5qf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ok_XvslSsnTBFwA_PjBYOA721Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RF92UNAWAZjRb58iXMIDATFN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:13
El Polo Diablo schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:31:
Wellicht een wat random post maar ik heb het hier nog niet echt voorbij zien komen. Vanaf de levering heb ik me geërgerd aan de uitstekende velgen bij mijn MYP. De standaard banden (255/35r21 & 275/35r21) zijn te smal voor de velgen waardoor kijken maar een stoeprand al schade geeft. Nu heb ik ik dat op 2 kleine plekjes van een halve centimeter gelukkig kunnen beperken in het half jaar dat ik de auto heb maar toch bleef het een ergernis.

Ik las op Reddit en andere fora over het plaatsen van bredere banden waardoor de velgbeschermer ook werkelijk zin heeft. Vorige week de knoop doorgehakt en 2 nieuwe 295/35r21 banden gekocht en laten plaatsten achter. De achterbanden heb ik naar vore laten plaatsten.

Ik vind het er persoonlijk een stuk beter uitzien. De velgbeschermers van de banden steken nu ook echt uit en qua rijcomfort lijkt het alsof de auto wat minder zenuwachtig is met voornamelijk putten in het wegdek (kan ok placebo zijn). Hier wat foto’s mochten anderen ook met deze gedachte lopen/rijden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk dit ziet er goed uit, beetje vleesch op de velgen! _/-\o_

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:17

Ik las op Reddit en andere fora over het plaatsen van bredere banden waardoor de velgbeschermer ook werkelijk zin heeft. Vorige week de knoop doorgehakt en 2 nieuwe 295/35r21 banden gekocht en laten plaatsten achter. De achterbanden heb ik naar voren laten plaatsten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bizar dat tesla het niet standaard op deze manier uitvoert.

De velgen van mijn m3p zijn ook volledig naar de getver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:26
SquareOne schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:52:
[...]

Same. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
SquareOne schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:52:
[...]

Zal een stukje kostenbesparing zijn maar ook tbv efficiency. Bredere banden hebben hogere rol/luchtweerstand.

Geen idee of dat zo is en zo ja, hoeveel. Ik houd het niet bij. Daar rijd ik geen P voor :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

this schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:01:
[...]

Je vergeet er bij te melden dat je ‘hangt’ aan het stuur. En voor veel mensen is dit niet de meest comfortabele positie.
Gewoon je hand stilhouden op het stuur werkt niet
Een positie die ik inmiddels hebt gevonden is rechts van de onderste/middelste spaak van het stuur de hand hangen, dan kan de arm leunen op je schoot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zelfde auto, zelfde euvel. Ik heb het vooralsnog gehouden op 1 potje zwarte velgenlak. Maar als de banden versleten zijn dan ga ik zeker je voorbeeld volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:16
Mja, met de uitstaande wieldoppen is het helemaal huilen. Heb er net nieuwe all-seasons opgelegd, die had ik wellicht ook beter breder kunnen nemen. Maar ja, alles voor de aero B-)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:39
Over banden gesproken. Iemand had vanochtend besloten om mijn rechter achterband lek te steken. Het rare is dat sentry mode aanstond maar niks heeft geregistreerd.

Is dit een blindspot van sentry mode?

Verder ben ik nog in dubio hoe ik de band ga vervangen. Via garantie kan ik bij Tesla de auto laten slepen binnen een straal van 80 km. Zit dus in dubio of de band bij Tesla te vervangen of bij een lokale bandenboer. Het liefst wel weer terug een Michelin e-primacy terug erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Hier nog steeds geen update. Ik heb het idee dat dit te maken heeft met mijn AP suspension van een paar weken terug. Kan het namelijk anders niet plaatsen. En anders gewoon geduld, denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:02:
Hier nog steeds geen update. Ik heb het idee dat dit te maken heeft met mijn AP suspension van een paar weken terug. Kan het namelijk anders niet plaatsen. En anders gewoon geduld, denk ik..
Heeft er niks mee te maken. Meer dan 20% zit nog op 2024.2.7. Ik ook overigens. Mijn VIN zit altijd aan het eind van de deployment. Gewoon afwachten. Komt vanzelf. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
In het wild gezien in de VS, 1 april, of echt? Komt overeen met de video's die we eerder hebben gezien. De oude Model 3 Performance wordt dan waarschijnlijk de nieuwe Model 3 Ludicrous.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GKGbTRnX0AAQvrb?format=jpg&name=medium

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 01-04-2024 21:27 ]

Pagina: 1 ... 296 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: