Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 274 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.973 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:42
Tommie12 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:14:
[...]

En wij hebben de indruk dat de Nederlanders hun 5 meter auto in een gap van 4 meter weten te proppen...
You're not wrong O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgbrbbXeZ6J1bAYOpTxoPhX-fMA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YNu5JxxqFdVe0h3b2ljqwXK1.png?f=user_large

Zonde, aan het kenteken te zien een relatief nieuwe. (volgens opendata van november 2023)

[ Voor 3% gewijzigd door LigeTRy op 07-03-2024 10:14 . Reden: toch iets minder nieuw dan gedacht, nog steeds zeer zonde ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-09 16:31
LigeTRy schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:07:
[...]

You're not wrong O-)

[Afbeelding]

Zonde, aan het kenteken te zien een zeer nieuwe.
Een ongeluk is altijd verveld, maar als je toch net een nieuwe auto hebt is die extra zuur. Hopelijk geen gewonden en voor de eigenaar te hopen dat zijn bolidge snel vervangen wordt. Mocht die meelezen, sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
DM57 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:44:
[...]
Als ik op de sluitknop druk klinkt er bij mij een hard signaal (model 3 december 2022)..
Het is hetzelfde signaal welke je hoort als bevestiging na het afstellen.
Dat lijkt me niet te kloppen, ik zou een service verzoek aanmaken. Ik heb nooit de klep afgesteld, geen idee hoe dat moet, dus weet ook nog niet wat voor piep het is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 18:22
Kent iemand een bedrijf die in mijn Tesla M3 (2022) een beenverlenger kan monteren? Ik zie zelf-montage niet zo zitten.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RK0RcYSeUzOXmpkYwpnqABRV_u4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HKYerwmyZ7PZRb1cHuzndFpT.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
beyazz06 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:06:
[...]

In tegenstelling tot de Model 3 is de Model Y uitgerust met een hepa-filter en kan via de software de bio-wapon-defence mode geselecteerd worden waardoor je uitermate goed gefilterde lucht in het interieur krijgt. Van het huidige Tesla-gamma heeft alleen de Model 3 deze HEPA-filter niet.
Kan de m3highland dit ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 15:52

RvV

dimocash schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:33:
[...]

Kan de m3highland dit ook niet?
Nope, helaas niet. Het is volgens mij best een fors filter waar weinig ruimte voor zou zijn in een 3.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 18:48
Knip, offtopic.

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 08-03-2024 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:11
RvV schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Nope, helaas niet. Het is volgens mij best een fors filter waar weinig ruimte voor zou zijn in een 3.
Jawel hoor, de nieuwe highland heeft een HEPA filter. Lees toch wat verschillende dingen online.

[ Voor 8% gewijzigd door Luqq op 07-03-2024 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07:58
Knip, offtopic.

[ Voor 100% gewijzigd door Taro op 08-03-2024 20:25 ]

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Knip, offtopic.

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 08-03-2024 20:24 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
DaCoTa schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:11:
[...]

Dat lijkt me niet te kloppen, ik zou een service verzoek aanmaken. Ik heb nooit de klep afgesteld, geen idee hoe dat moet, dus weet ook nog niet wat voor piep het is :-)
Is normaal.
15:09
YouTube: 20 Tesla Hidden Features You'll Actually Care About

Zou het zelf ook graag uitzetten, vind het ook te hard.

[ Voor 6% gewijzigd door Maurice- op 07-03-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
Knip, offtopic.

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 08-03-2024 20:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Knip, offtopic.

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 08-03-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Nu online
Maurice- schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:46:
[...]
Is normaal.
15:09
YouTube: 20 Tesla Hidden Features You'll Actually Care About

Zou het zelf ook graag uitzetten, vind het ook te hard.
Ah hij piept altijd als je hem dichtdoet, dat is dan nieuw voor de Highland denk ik.

Wat wel apart is dat in de handleiding staat dat je de trunk met de hand naar de gewenste hoogte kunt duwen om een nieuwe default te zetten, maar eerder in dit topic werd gezegd dat je de klep niet met de hand moest bedienen omdat je dan de scharnieren krom zou kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaCoTa schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:17:
[...]

Ah hij piept altijd als je hem dichtdoet, dat is dan nieuw voor de Highland denk ik.

Wat wel apart is dat in de handleiding staat dat je de trunk met de hand naar de gewenste hoogte kunt duwen om een nieuwe default te zetten, maar eerder in dit topic werd gezegd dat je de klep niet met de hand moest bedienen omdat je dan de scharnieren krom zou kunnen trekken.
Mijn Y piept ook wel, maar niet zo hard.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

DaCoTa schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:17:
[...]

Er is een verschil tussen eenmalig met de hand de gewenste hoogte instellen en elke keer met de hand open en dicht doen natuurlijk (mijn Y zegt ook (zachtjes) 'boep' als je op het knop voor dicht drukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Germanicus schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

M3H. Voor particulieren die nog twijfelen over wel of niet een ppf folie op de bumper, zou het zeker doen. bijgaand het resultaat van 2,5 maand en 6000km. Heb er nu een beetje spijt van dat ik het niet heb laten doen. ter info, ik doe niet aan bumper kleven, houd veel afstand en rij erg rustig.

ben benieuwd hoe dit er over 3 jaar uit ziet...
Ik heb ook al aardig wat steenslag op mijn rode met 4.800 km ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
noo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:25:
[...]

Er is een verschil tussen eenmalig met de hand de gewenste hoogte instellen en elke keer met de hand open en dicht doen natuurlijk (mijn Y zegt ook (zachtjes) 'boep' als je op het knop voor dicht drukt).
Bij mijn '23 M3 niet, het geluid is hetzelfde als in de video. Is het dan een foutje of is er een verschil in geluid tussen de 3 en Y?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:35
Inspired schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Mijn Y piept ook wel, maar niet zo hard.
Mijne ook niet, wellicht komt dat door Joe mode.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 14:53
[...]

[Afbeelding]

Zonde, aan het kenteken te zien een relatief nieuwe. (volgens opendata van november 2023)
Dit is de verniewde M3 (te zien aan de koplampen) die wordt ook pas vanaf november geleverd :-(

Knip, offtopic.

[ Voor 41% gewijzigd door Taro op 08-03-2024 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Maurice- schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:37:
[...]

Bij mijn '23 M3 niet, het geluid is hetzelfde als in de video. Is het dan een foutje of is er een verschil in geluid tussen de 3 en Y?
Dit is de 'boep' van mijn Model Y 2022: [Video: https://imgur.com/a/U15pTAS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
JohanB schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:39:
[...]

Die redenering gaat wat mank in mijn ogen. Super als ik een aankoop bedrag kan besparen door geen verwarmde stoel! Mogen mensen die die optie wel willen daarvoor betalen.
Ik zou het wel wat vinden hoor. Een maandelijks abonnement voor FSD of EAP. Ik zou die functies normaal eigenlijk niet missen, maar bij de enkele grote ritten 'm dan tijdelijk kunnen aanzetten. Hetzelfde voor connectivity. Tijdens normaal dagelijks gebruik helemaal niet nodig, maar wel leuk/handig voor tijdens vakanties of andere grote ritten. Zou van mij zelfs een dagelijks abonnement mogen zijn in plaats van maandelijks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
noo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:24:
[...]

Dit is de 'boep' van mijn Model Y 2022: [Video]
Dat is beter maar bij mijn 3 uit dec 2022 hoor je echt een luide piep. Als je de klep dicht doet in een stille straat hoor je hem tien huizen verder ook…. Joe mode staat aan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Samoerai schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:25:
[...]

Ik zou het wel wat vinden hoor. Een maandelijks abonnement voor FSD of EAP. Ik zou die functies normaal eigenlijk niet missen, maar bij de enkele grote ritten 'm dan tijdelijk kunnen aanzetten. Hetzelfde voor connectivity. Tijdens normaal dagelijks gebruik helemaal niet nodig, maar wel leuk/handig voor tijdens vakanties of andere grote ritten. Zou van mij zelfs een dagelijks abonnement mogen zijn in plaats van maandelijks ;-)
Breng ze niet op ideeën aub.

Hierbij wint enkel de fabrikant, nooit de consument.

[ Voor 4% gewijzigd door Tommie12 op 07-03-2024 12:35 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
[...]
Had je verwacht dat deze van vóór november 2023 zou zijn dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Maurice- schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:37:
[...]

De nieuwe 3 en de Y hebben een ander (wat luxer) geluidje dan de oude M3 met elektrische achterklep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
[...]

Helemaal mee eens! Iets meer flexibiliteit en opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Voor softwarematige features is dat redelijk eenvoudig te realiseren. In de VS kun je ook al een abonnement nemen op FSD (voor $200 per maand) en hier kun je inderdaad Connectivity op maandbasis aan-/uitzetten.

Voor het voorbeeld van stoelverwarming of andere hardwarematige opties moet Tesla de afweging maken tussen enerzijds besparing op onderdelen en anderzijds extra complexiteit in productie en logistiek. Kan best zijn dat het weglaten van een paar verwarmingsmatjes over het geheel genomen geen besparing oplevert. Tesla ziet die functie kennelijk als essentieel genoeg (waarschijnlijk om het beroep op de cabineverwarming te beperken en dus bereik te behouden in kouder weer) om het gewoon standaard in te bouwen. En de auto wordt dan niet per se goedkoper in aanschaf wanneer je daar met een abonnement voor moet gaan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Germanicus schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

M3H. Voor particulieren die nog twijfelen over wel of niet een ppf folie op de bumper, zou het zeker doen. bijgaand het resultaat van 2,5 maand en 6000km. Heb er nu een beetje spijt van dat ik het niet heb laten doen. ter info, ik doe niet aan bumper kleven, houd veel afstand en rij erg rustig.

ben benieuwd hoe dit er over 3 jaar uit ziet...
Niet te voorkomen helaas, ja de neus en de ook zeker de A stijlen en de motorkap kun je helemaal in de PPF zetten maar dat kost behoorlijk geld en als je een goedkope folie neemt slaat dat op den duur geel uit op een witte auto. In het geval van een model Y vergeet dan zeker ook niet de onderkant van de passagiers deuren.

En je zal zien, staat alles netjes in de folie, veroorzaak je zelf of een ander schade dan gaat de schadehersteller een gedeelte van de folie verwijderen ;)

PPF, Keramische coating het is allemaal geweldig maar op een normale auto waar je boodschappen mee gaat doen en overal gaat parkeren zou ik de extra kosten lekker in de zak houden.

De eerste putjes doen even pijn maar uiteindelijk kijk je er niet meer naar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

You're not wrong O-)

[Afbeelding]

Het is een Model 3 Highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
beyazz06 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:54:
[...]

We zouden, zoals bij vele andere landen ook beschikbaar, moeten overstappen naar persoonlijke platen.. Geen gezeur meer :+
Alleen in vele landen hangt het kenteken aan de eigenaar en hier aan de auto.

Wat het makkelijker maakt om onderdelen te bestellen via het kenteken ipv chassisnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
DaCoTa schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:51:
[...]

Volgens mij werkt de navigatie ook zonder connectivity, er zitten gewoon kaarten in de auto.
Dat dacht ik ook, maar tijdens mijn vakantie blijkt dat bij een grensovergang niet alleen de satellietbeelden weg vielen, maar de gehele kaart langzaam uit beeld verdween. Toch onhandig om 5 tot 15 minuten totaal geen kaart tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
Jos84 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:26:
Nieuwe Superchargers in the making in Groningen
Zou je die ook een soort van aan kunnen vragen? Inmiddels is straat-laden hier zo duur geworden dat omrijden naar een supercharger serieus een optie begint te worden. Alleen jammer dat ik hier in een supercharger-gat zit. Gewoon niets langs de a15 tussen Gorinchem en de duitse grens. Nu zit er bij Tiel een van der Valk, dus dat zou een mooie toevoeging zijn ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Samoerai schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:59:
[...]

Zou je die ook een soort van aan kunnen vragen? Inmiddels is straat-laden hier zo duur geworden dat omrijden naar een supercharger serieus een optie begint te worden. Alleen jammer dat ik hier in een supercharger-gat zit. Gewoon niets langs de a15 tussen Gorinchem en de duitse grens. Nu zit er bij Tiel een van der Valk, dus dat zou een mooie toevoeging zijn ;-)
https://www.tesla.com/supercharger-voting/overview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

[...]

Ik woon in de buurt bij Tiel, dus dat zou zeker welkom zijn.

https://www.tesla.com/en_eu/suggest-superchargers

-iemand was mij voor :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar laden op straat wordt juist overal weer goedkoper volgens mij. Je moet alleen even goed opletten bij welke pas je gebruikt. Shell hanteert bijvoorbeeld overal hetzelfde (hoge) tarief, maar dat kan dus dubbeltjes per kWh hoger zijn dan wat de exploitant van de laadpaal zelf vraagt. Andere aanbieders van passen rekenen gewoon het tarief van de laadpaal zelf + een bedrag per transactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
bustertje schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:28:
[...]

Ik heb ook al aardig wat steenslag op mijn rode met 4.800 km ;(
Ik ben er inmiddels allang achter ongeacht de kleur, of deze nu wit, zwart, rood, welke kleur dan ook dat de lak van Tesla ronduit bar slecht is. Veel te hard, niet flexibel genoeg waardoor de lak er bij steenslag afbreekt.
Belachelijk natuurlijk dat folies en lakpoetstovermiddeltjes nodig zijn voor extra bescherming op deze lak terwijl er laksystemen bestaan die af fabriek wel de juiste bescherming bieden.

De lakstift staat al in bestelling :(

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
RaRo74 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:53:
[...]

Ik ben er inmiddels allang achter ongeacht de kleur, of deze nu wit, zwart, rood, welke kleur dan ook dat de lak van Tesla ronduit bar slecht is. Veel te hard, niet flexibel genoeg waardoor de lak er bij steenslag afbreekt.
Belachelijk natuurlijk dat folies en lakpoetstovermiddeltjes nodig zijn voor extra bescherming op deze lak terwijl er laksystemen bestaan die af fabriek wel de juiste bescherming bieden.

De lakstift staat al in bestelling :(
Tenzij je weet wat je doet (satéprikker methode en daarna op de juiste manier afwerken) zou ik er niet aan beginnen. Het gaat er anders niet mooier van worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone2011
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-11-2024
19 maart staat de levering gepland ben benieuwd of dit nog actueel is.
Auto komt uit Berlijn. Hopelijk was hij al op transport voordat de klimaatwappies brand veroorzaakten

[ Voor 15% gewijzigd door Simone2011 op 07-03-2024 15:32 ]

Mitsubishi ecodan EHSD-VM2D/SUZ-SWM60 VA buffervat 300L (25-10-2023. Zonnepanelen 7510wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
Simone2011 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:31:
19 maart staat de levering gepland ben benieuwd of dit nog actueel is.
Auto komt uit Berlijn. Hopelijk was hij al op transport voordat de klimaatwappies brand veroorzaakten
Pff ik las het inderdaad en las vandaag dat het nog langer zonder stroom zal zitten. Echt achterlijk dat zoiets gebeurd. Waar gaan we heen met z'n allen. Waar ze voor protesteerden was ook nog eens een bos wat bedoelt is om te kappen voor bijvoorbeeld hout om te verwerken in producten, papier etc. Dat bos kan je prima ergens anders planten.

Overigens zal ik als ik jou was even buurten in het Het grote Tesla Levering topic #2 daar zijn vast meerdere metgezellen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
bilgy_no1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:47:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar laden op straat wordt juist overal weer goedkoper volgens mij. Je moet alleen even goed opletten bij welke pas je gebruikt. Shell hanteert bijvoorbeeld overal hetzelfde (hoge) tarief, maar dat kan dus dubbeltjes per kWh hoger zijn dan wat de exploitant van de laadpaal zelf vraagt. Andere aanbieders van passen rekenen gewoon het tarief van de laadpaal zelf + een bedrag per transactie.
Dat maakt het hier zo irritant.. Voornamelijk Allego hier á € 0,56 / kWh + € 0,25 per uur (via Smoov). En toevallig een Community by Shell die via de Shell pas € 0,46 kost. De Allego kost via mijn shell pas € 0,53, dus nog iets goedkoper dan via de 'eigen' smoov oplossing. Dus zelfs een hoog tarief van € 0,42 bij een SuC is dan een stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Zo’n test mogen ze af en toe (niet met mijn auto) ook wel eens doen bij Tesla YouTube: BYD 比亚迪 Blade battery刀片电池底盘一体化 遥遥领先

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samoerai schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:47:
[...]

Dat maakt het hier zo irritant.. Voornamelijk Allego hier á € 0,56 / kWh + € 0,25 per uur (via Smoov). En toevallig een Community by Shell die via de Shell pas € 0,46 kost. De Allego kost via mijn shell pas € 0,53, dus nog iets goedkoper dan via de 'eigen' smoov oplossing. Dus zelfs een hoog tarief van € 0,42 bij een SuC is dan een stuk voordeliger.
Ja, dat is gewoon absurd. Het probleem is in mijn optiek dat gemeentes of regio's wel een beleid hebben om die dingen te plaatsen, maar dat daarbij een soort gedwongen winkelnering geldt. Hier in de buurt kun je via de gemeente een laadpaal aanvragen wanneer er binnen 300m onvoldoende plekken zijn, maar het wordt dan altijd een paal van dezelfde aanbieder. Die is onlangs wel weer iets goedkoper geworden, maar dat kan echt nog veel lager. Er moet meer concurrentie komen op dat vlak.

Ik snap dat je dan liever een Supercharger neemt. Maar goed, beetje off-topic hier verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samoerai
RvV schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:26:
[...]

Ik woon in de buurt bij Tiel, dus dat zou zeker welkom zijn.

https://www.tesla.com/en_eu/suggest-superchargers

-iemand was mij voor :)
Ik heb een verzoek ingediend. Nu maar genoeg stemmen verzamelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
schumi1986 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:16:
[...]

Tenzij je weet wat je doet (satéprikker methode en daarna op de juiste manier afwerken) zou ik er niet aan beginnen. Het gaat er anders niet mooier van worden
Ik weet inderdaad wat ik doe :*)

Maar wat vindt je zelf mooier? Een witte pukkel op een zwarte auto of een prutser die een klodder zwarte lak op die witte pukkel heeft geflatst die je op een afstand van 1 meter niet eens meer zelf ziet laat staan een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DaCoTa schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:51:
[...]

Volgens mij werkt de navigatie ook zonder connectivity, er zitten gewoon kaarten in de auto.
De navigatie wel (er worden ook kaarten gedownload), maar dat is stratenstructuur. De weergave wordt live overgehaald, of dat nu satellietbeelden zijn of kaartbeelden. Ook de kaart verdwijnt als je de grens over gaat om dan na een tijdje weer terug te komen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samoerai
SirLct schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:00:
[...]

Er zijn meerdere soortgelijke tabellen in de omloop, ook in TMC of duitse ttf forum. Maar vaak gaat ie ook heel diep tot motor codering etc, dat is wrs niet echt waar veel mensen opzoek zijn.

Verschillen SR SR+ LR kan ook toegevoegd worden idd.
Ik zal het verbreden (andere mag ook, is open doc)
Moet nu even naar een meeting :D :D
Ook al eens naar https://tesla-info.com/blog/tesla-model-history.php of https://tesla-info.com/guide/tesla-model-y-buyers-guide.php gekeken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Thanks helemaal vergeten te stemmen! Wat mij betreft is dit een Tesla"plicht" :-)

[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 07-03-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tesla navigatie vertikt het om hier afgesloten straten te negeren. Google weet het wel, en het is officieel gepubliceerd.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
RaRo74 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:55:
[...]

Ik weet inderdaad wat ik doe :*)

Maar wat vindt je zelf mooier? Een witte pukkel op een zwarte auto of een prutser die een klodder zwarte lak op die witte pukkel heeft geflatst die je op een afstand van 1 meter niet eens meer zelf ziet laat staan een ander?
Een witte pukkel :p zomaar met die kwast van die lakstift wat inkleuren is echt heel erg lelijk.

Maar de lak vliegt inderdaad van een Tesla af, niet alleen door steenslag. De zwarte lak van Tesla is sowieso bijzonder slecht. Ik kwam vanmorgen ook weer een steen tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNF_GkIXg6Ytgo4JkoprbblY7YU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRpaSiTfQiJxFoihywJWiTvp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
schumi1986 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:16:
[...]

Een witte pukkel :p zomaar met die kwast van die lakstift wat inkleuren is echt heel erg lelijk.

Maar de lak vliegt inderdaad van een Tesla af, niet alleen door steenslag. De zwarte lak van Tesla is sowieso bijzonder slecht. Ik kwam vanmorgen ook weer een steen tegen.

[Afbeelding]
Bekend kwaaltje van Solid Black. Het beste is om de auto te laten wrappen (transparant) als je deze mooie kleur in goede staat wilt behouden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
En wat kost zo'n transparante wrap / ppf in de praktijk voor een neus van de Model Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allewijn schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:32:
En wat kost zo'n transparante wrap / ppf in de praktijk voor een neus van de Model Y?
3-4000€
Transparant of een kleurtje maakt geen verschil, tenzij je hele speciale kleuren kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Allewijn schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:32:
Voor steenslag altijd voor PPF gaan en geen wrap. De hele voorkant zo’n 2000 euro.

Maar de hele voorkant spuiten kost zo’n 750-1000 en dan heb je daarna sterkere lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Jos84 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:26:
Nieuwe Superchargers in the making in Groningen
Lijken er maar 6 te worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Ppf heeft toch zelf helende eigenschappen en een wrap natuurlijk sowieso niet...
2000,- is wel een boel centen om dit preventief te doen zodra ik mijn Y ontvang...
Tsja, waar die je goed aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allewijn schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:43:
Ppf heeft toch zelf helende eigenschappen en een wrap natuurlijk sowieso niet...
2000,- is wel een boel centen om dit preventief te doen zodra ik mijn Y ontvang...
Lakstiftje kopen, en indien nodig eens een spot repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Vergeet vooral niet de folie voor de achterportieren op de website van Tesla te bestellen en DIRECT samen met spatlappen voor de voorzijde te plaatsen. Op de achterportieren gaat het nog sneller dan op de neus door de opspattende stenen van de voorwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Jos84 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:43:
[...]

Lijken er maar 6 te worden :?
Je doet net of het grootste gedeelte van de Nlse bevolking in Grunn / het noorden woont? ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 07:54
Goed, noem me een matige coureur maar ik word echt helemaal gestoord van de schade aan de plastic doppen van m'n Model Y. Ik blijf het raar vinden dat deze doppen buiten het rubber van de wielen vallen. In mijn vorige station met banden die flink buiten de velgen vielen had ik echt 0 schade. Nu kan ik wel weer nieuwe Ali doppen bestellen maar dacht dat het wellicht maar beter is om velgen te kopen die wel binnen het rubber van de wielen vallen. En natuurlijk kan ik nu (hopelijk) beter mijn auto beoordelen nadat ik er nu een tijdje in gereden heb. Ik heb overigens Vredestein Quatrac Pro EV's op m'n 19'' MYLR.

Nu dacht ik aan het bestellen van de nieuwe versies van deze:
https://www.thenewaero.com/nl/product/tna-razor19-v2-y/

Nu vroeg ik me af, hoe weet ik zeker dat deze binnen het rubber van m'n banden valt? Heeft iemand alternatieven? Kan het verder heel veel kwaad om banden te wisselen naar nieuwe velgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Radiodurans op 07-03-2024 17:14 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 07:54
Oekol schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:56:
[...]
Je doet net of het grootste gedeelte van de Nlse bevolking in Grunn / het noorden woont? ;)
Present :P

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:36:
[...]

Voor steenslag altijd voor PPF gaan en geen wrap. De hele voorkant zo’n 2000 euro.

Maar de hele voorkant spuiten kost zo’n 750-1000 en dan heb je daarna sterkere lak.
Dit is wat ik exact laatst dacht.. Waarom 2k uitgeven aan PPF, gewoon jaartje wachten en dan hele voorkant laten spuiten.. ben je en voordeliger uit en versterkt de lak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het blijft een gebruiksvoorwerp he... Die PPF's zijn uitgevonden voor exclusieve dure auto's. Ik vind het zelf een beetje onzinnig om zoveel geld uit te geven. Het is ook echt niet zaligmakend. Heb je die dure ppf erop, valt er een tak op je voorkap, met alsnog een dikke deuk erin.

Ik had het trouwens bij mijn vorige auto ook. Duur ding van tegen de EUR 60k, eerste pitje doet wel echt even pijn aan je hart... Maar bij de Model Y was dat al minder, want die was alweer wat goedkoper... Ik heb er nu, na ruim een jaar 1 pitje op de voorkap en een lakbeschadiging op de voorbumper.

Mijn indruk is trouwens dat er tegenwoordig autootjes van de glasboeren en schadeherstellers rondrijden om her en der kiezels op de wegen te strooien en zo wat business te genereren. Ik hoor veel vaker een harde tik dan 'vroeger'.

Spatlappen kan ik overigens wel aanraden. Kost niet zoveel en zit in een paar minuten op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

bilgy_no1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:24:
[...]

Het blijft een gebruiksvoorwerp he... Die PPF's zijn uitgevonden voor exclusieve dure auto's. Ik vind het zelf een beetje onzinnig om zoveel geld uit te geven. Het is ook echt niet zaligmakend. Heb je die dure ppf erop, valt er een tak op je voorkap, met alsnog een dikke deuk erin.

Ik had het trouwens bij mijn vorige auto ook. Duur ding van tegen de EUR 60k, eerste pitje doet wel echt even pijn aan je hart... Maar bij de Model Y was dat al minder, want die was alweer wat goedkoper... Ik heb er nu, na ruim een jaar 1 pitje op de voorkap en een lakbeschadiging op de voorbumper.

Mijn indruk is trouwens dat er tegenwoordig autootjes van de glasboeren en schadeherstellers rondrijden om her en der kiezels op de wegen te strooien en zo wat business te genereren. Ik hoor veel vaker een harde tik dan 'vroeger'.

Spatlappen kan ik overigens wel aanraden. Kost niet zoveel en zit in een paar minuten op zijn plaats.
Nou, verschrikkelijk inderdaad. Op sommige stukken snelweg is het asfalt behoorlijk verrot en de vluchtstrook ziet eruit als een grindbak. :X
Die spatlappen ben ik wel aan het overwegen.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Ai! Ja die zit wat hoger en valt goed op.

Alle Tesla kleuren zijn bar slecht. Bij zwart valt het alleen meer op. Vooral ook wanneer ze witte grondlak gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
turkeyhakan schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:19:
[...]

Bekend kwaaltje van Solid Black. Het beste is om de auto te laten wrappen (transparant) als je deze mooie kleur in goede staat wilt behouden. :-)
Niet alleen zwart. Ik zie heel veel witte die al zwaar getroffen zijn. Maar ook blauw en rood.
Zilver en Antraciet lijkt minder kwetsbaar of het valt minder op net als dat die kleuren minder rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
[...]
Ik hoor veel vaker een harde tik dan 'vroeger'.

Inderdaad en dat valt tegenwoordig wel heel erg op. Bij iedere tik weet ik wel wat er weer is bijgekomen :(
Na vorstperiodes helemaal maar tegenwoordig vaker dan voorheen.
De ruit heeft ook al wat pitjes. Gelukkig nog geen ster.

Spatlappen heb ik nog liggen, niet mooi maar ik ga ze er dan toch maar opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
RaRo74 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:40:
[...]

Ai! Ja die zit wat hoger en valt goed op.

Alle Tesla kleuren zijn bar slecht. Bij zwart valt het alleen meer op. Vooral ook wanneer ze witte grondlak gebruiken 8)7
Ja idd. Mijn auto is ook privé gekocht en het doet altijd even pijn het best kun je er niets om geven eigenlijk. Soms is dat alleen makkelijker gezegd dan gedaan.. gewoon genieten van het rijden en de features wat de auto aan de binnenkant te bieden heeft.

Werkplaats Chef Tesla Eindhoven vertelde mij nadat ik maar bleef klagen over de staat hoe mijn auto door Tesla afgeleverd is “ een tesla koop je niet voor de buitenkant maar voor de techniek” :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
schumi1986 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:48:
[...]

Ja idd. Mijn auto is ook privé gekocht en het doet altijd even pijn het best kun je er niets om geven eigenlijk. Soms is dat alleen makkelijker gezegd dan gedaan.. gewoon genieten van het rijden en de features wat de auto aan de binnenkant te bieden heeft.

Werkplaats Chef Tesla Eindhoven vertelde mij nadat ik maar bleef klagen over de staat hoe mijn auto door Tesla afgeleverd is “ een tesla koop je niet voor de buitenkant maar voor de techniek” :p
Eens en die pijn ebt naar verloop van tijd wel weg. Mogelijk dat ik dan uiteindelijk de gepokte frikandel ook weer door de krasstraat ga duwen maar nu ben ik daar nog niet aan toe en klaar voor.

Eerst maar eens lekker een keer lakstiften en spatlappen eronder klussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:49:
[...]

Vergeet vooral niet de folie voor de achterportieren op de website van Tesla te bestellen en DIRECT samen met spatlappen voor de voorzijde te plaatsen. Op de achterportieren gaat het nog sneller dan op de neus door de opspattende stenen van de voorwielen.
De Tesla spatlappen, voor de voorwielen, kan ik wel aanraden maar de folie van Tesla absoluut niet.

Tesla had de folie op mijn witte MY geplaatst maar ik heb het er dezelfde week alsnog afgehaald. Het zag er niet uit, terwijl de monteur het wel correct had geplaatst. Dan laat ik liever over een paar jaar de achterportieren opnieuw spuiten dan dat ik al die tijd rond rij met lelijke, zichtbare stukken folie op de achterportieren.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 07-03-2024 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
  • Laatst online: 21:01
[...]

Je koopt een aerodynamisch geoptimaliseerde auto, en plaatst er dan spatlappen op ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Ja dat is mijn bezwaar tot nu toe ook geweest. Het zijn natuurlijk remblokken en ziet er niet fraai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Scientific schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:24:
[...]

Je koopt een aerodynamisch geoptimaliseerde auto, en plaatst er dan spatlappen op ?!
Haha het zit achter de wielen dat doet niet veel hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
schumi1986 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:29:
[...]

Haha het zit achter de wielen dat doet niet veel hoor :p
Wees maar zeker van wel, het zal flink wat extra turbulentie veroorzaken achter de wielen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Scientific schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:31:
[...]

Wees maar zeker van wel, het zal flink wat extra turbulentie veroorzaken achter de wielen.
Ik merk op mijn M3H RWD geen verbruiksverschil tussen voor en na het plaatsen van spatlappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Scientific schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:31:
[...]

Het zal i.i.g. veel minder zijn dan je denkt. 5KM max schat ik zo in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
"Tesla's binnenkort op te laden met overtollige stroom van zonnepanelen":

Hoe zouden ze dat pv overschot doen/meten met enkel een aanpassing van software?

https://www.rtlnieuws.nl/...JZv2xU8DQpH2KleVwXnjTy94o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Hier wordt je toch vrolijk van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArPhwCPMTwIq4N82vD0RIVaUe9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yY9nzPtoKHL3xeIbInmnuAF5.jpg?f=fotoalbum_large

Laat de Y net ook toe zijn aan een laadbeurt 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb met de spatlappen geen verschil kunnen constateren tussen voor- en nadat ik ze had geïnstalleerd.

Het zou in een windtunnel best wat uit kunnen maken, maar in het echte leven dus niet. Zelfs een hele trekhaakkoffer geeft volgens sommige tests maar een paar procent verschil, dus die spatlapjes achter de wielen valt echt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
schumi1986 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:44:
[...]

Het zal i.i.g. veel minder zijn dan je denkt. 5KM max schat ik zo in.
Hangt sterk af van de snelheid natuurlijk, boven 100km/h zal het vast een meetbaar (maar niet per se merkbaar) verschil beginnen uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
beyazz06 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:54:
[Afbeelding]

Moet je wel SNEL laden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
In ieder geval 11 kWh a 12 cent. Scheelt toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-08 18:50
[Afbeelding]

Beetje offtopic maar welke leverancier is dit? Zelf bij Energy Zero met dynamisch contract maar die komt zelden onder de 23c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Jackberry schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:39:
[...]

Beetje offtopic maar welke leverancier is dit? Zelf bij Energy Zero met dynamisch contract maar die komt zelden onder de 23c
Geen idee waar dat was. Maar in ieder geval bij frank energie is het ook 12 cent morgen tussen 13 en 14u.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qlmqN5UNHONO71ksXXitVfex2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1yxkbNXFINXKPfiw1iuPcTA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jos84
[...]

Hahaha, nee klopt. Meeste wonen blijkbaar in Zuidbroek waar wel een supercharger staat 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05
[...]

Worden superchargers niet vooral gebruikt door rijders van flink buiten de regio? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05
[...]

[Afbeelding]
Met een satéprikker enkel het gat waar de lak ontbreekt vullen werkt best aardig. Zelfs zonder daarna te schuren. (dat durf ik niet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Schwarz schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:47:
[...]

Met een satéprikker enkel het gat waar de lak ontbreekt vullen werkt best aardig. Zelfs zonder daarna te schuren. (dat durf ik niet) :)
Satéprikker methode werkt goed ja. Er zijn schuurpennen te koop (soort potlood) daar gaat het erg goed mee maar daarna is polijsten wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Ik heb de laatste tijd regelmatig het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcPVoe4ed8rqG0xMoEqX1a8VkzE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0lvlgBtjm5WlyYPKljJAwmy.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens wanneer ik een tijd inplan voor voorverwarmen, dit gebeurd dan niet. Zijn er meer die deze ervaring hebben en eventueel ook een oplossing? Anders ga ik een service verzoek inschieten.

Ik heb op meerdere fora al een vergelijkbaar issue gezien maar veel verder dan, "een paar dagen later werkte het weer" kwam het niet.

Het probleem begon na de eerste 2024.X.X update

Groeten,
Jos

[ Voor 14% gewijzigd door Jos84 op 07-03-2024 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Scheelt echt heel weinig. De wielen zitten er grotendeels voor, en ik merk echt niets van range decrease.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Jeroenneman schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:26:
[...]

Scheelt echt heel weinig. De wielen zitten er grotendeels voor, en ik merk echt niets van range decrease.
Niets merken van range decrease ?! Dat zal wel. Maar het zal wel meetbaar zijn, zeker bij hogere snelheden. Cf het effect van bredere banden of zelfs maar andere velgen. Niet “merkbaar” maar als het gemeten wordt, is er een duidelijk verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Scientific op 07-03-2024 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Scientific schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:39:
[...]

Niets merken van range decrease ?! Dat zal wel. Maar het zal wel meetbaar zijn, zeker bij hogere snelheden. Cf het effect van bredere banden of zelfs maar andere velgen. Niet “merkbaar” maar als het gemeten wordt, is er een duidelijk verschil.
Tja, te lang de auto niet wassen zorgt ook voor extra drag :p we snappen hier met z’n alle wel dat alles wat je extra op of aan de auto hangt zorgt voor extra drag maar als je het tijdens gebruik niet of nauwelijks merkt maakt het niet veel uit toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:31
Jackberry schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:39:
[...]

Ik heb een vast Energy contract en betaal ook maar 21c per kw nacht tarief overdag 23cent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 20:44
Oekol schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:46:
[...]
Geen idee waar dat was. Maar in ieder geval bij frank energie is het ook 12 cent morgen tussen 13 en 14u.

[Afbeelding]
Als ik het goed zie, is dit bij Engie(dynamisch contract) morgen, op datzelfde uur, 2.87c€ per kWh (incl. BTW) : index is 25.00, dus (2.5c€ + 0.204c€) * 1.06 (BTW); echter niet gegarandeerd 100% groene electriciteit (wel zo bij Eneco).

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Afbeelding]

Voor iedereen met interesse in dit soort stroomprijzen is er het Grote Day-Ahead / dynamische energieprijzen Topic:

Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.

Lees daar vooral even de Topic Start (die vind je door naar pagina 1 van dat topic te gaan); daar worden de basics heel goed uitgelegd.

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 07-03-2024 22:19 . Reden: link verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 21:07
bilgy_no1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:19:
[...]
Voor iedereen met interesse in dit soort stroomprijzen is er het Grote Day-Ahead / dynamische energieprijzen Topic:
Of beter nog, Taro's "Het grote goedkoop thuisladen van je EV" topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Knip, offtopic.

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 08-03-2024 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Schwarz schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:43:
[...]

Worden superchargers niet vooral gebruikt door rijders van flink buiten de regio? :P
Die laden al bij Zwolle :p
En het is tenslotte ook al de 2e SuC in Grunn he.
Tis ook nooit goed haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01
schumi1986 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:00:
[...]

Tja, te lang de auto niet wassen zorgt ook voor extra drag :p we snappen hier met z’n alle wel dat alles wat je extra op of aan de auto hangt zorgt voor extra drag maar als je het tijdens gebruik niet of nauwelijks merkt maakt het niet veel uit toch..
En met spatlappen blijft de auto juist langer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:40
Gister nam ik vlot de oprit van een snelweg in een scherpe bocht, door best lomp op het pedaal te gaan staan.
Daarna vroeg ik mij af, hoe goed is het traction controle systeem eigenlijk? Loop ik kans dat die achter uitgaat breken? Iemand hier ervaringen mee?
(M3 RWD 2024)

In al mijn vorige auto's heb ik hier nooit over na hoeven denken, want voorwielaangedreven en max 125pk.
Pagina: 1 ... 274 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: