Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 275 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.000 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
silencedead schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 07:13:
Gister nam ik vlot de oprit van een snelweg in een scherpe bocht, door best lomp op het pedaal te gaan staan.
Daarna vroeg ik mij af, hoe goed is het traction controle systeem eigenlijk? Loop ik kans dat die achter uitgaat breken? Iemand hier ervaringen mee?
(M3 RWD 2024)

In al mijn vorige auto's heb ik hier nooit over na hoeven denken, want voorwielaangedreven en max 125pk.
Een elektrische motor kan veel sneller reageren en daarom is een RWD op een EV helemaal geen issue met traction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:47

hdu

Gister nam ik vlot de oprit van een snelweg in een scherpe bocht, door best lomp op het pedaal te gaan staan.
Daarna vroeg ik mij af, hoe goed is het traction controle systeem eigenlijk? Loop ik kans dat die achter uitgaat breken? Iemand hier ervaringen mee?
(M3 RWD 2024)

In al mijn vorige auto's heb ik hier nooit over na hoeven denken, want voorwielaangedreven en max 125pk.
Uitbreken kan gewoon. Is mij al een aantal keer gelukt. M3LR 2019 (dus de AWD).
Op vochtig wegdek al met behoorlijke snelheid een bocht in gaan en dan in de bocht flink "op het gas" en dan breekt hij uit, dan zelf corrigeren met tegenstuur en "van het gas", al heb ik het idee dat de Tesla zelf dat laatste ook doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
hdu schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 07:27:
[...]

Op vochtig wegdek al met behoorlijke snelheid een bocht in gaan en dan in de bocht flink "op het gas" en dan breekt hij uit, dan zelf corrigeren met tegenstuur en "van het gas", al heb ik het idee dat de Tesla zelf dat laatste ook doet.
Ik denk dat je Tesla dat sneller doet dan jouw Verstappen-skills :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:40

ScreamGT

joejoe

(M3 RWD 2024)

Op nat wegdek breekt mijn RWD soms uit als je vanuit het niets volgas geeft. Maar dat is echt minimaal, vervolgend doet traction control haar werk.

Die is overigens wel erg aanwezig, TC. Zelfs op droogwegdek en bij het nemen van een bocht op een vrij sportieve manier grijpt deze in. Je voelt ‘m ook enorm inhouden met je voet door de vloer geen getrapt :P

Snap dat het er is om veiligheidsredenen, maar bij Tesla is dit wel erg binnen de lijntjes afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:55
ScreamGT schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:30:

Snap dat het er is om veiligheidsredenen, maar bij Tesla is dit wel erg binnen de lijntjes afgesteld.
ESP is van belang voor NCAP sterren, dus iedere fabrikant zal wel flink binnen de lijntjes zitten, tot je als bestuurder het systeem "overbrugt".
Wikipedia: Electronic stability program

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 15:36
hdu schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 07:27:
[...]

Ja hij gooit em ook zelf van het gas af. Ik heb zelf een Y RWD. Ik merk dat ie op nat wegdek grip verlies met volop gas intrappen. En in de scherpe bochten voel je hem altijd wel swingen met max gas als het droog is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:37
Hingj0n schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:53:
[...]

Ja hij gooit em ook zelf van het gas af. Ik heb zelf een Y RWD. Ik merk dat ie op nat wegdek grip verlies met volop gas intrappen. En in de scherpe bochten voel je hem altijd wel swingen met max gas als het droog is
Ik heb de dual motor, en op een natte rotonde heb ik eens vrij fors gas gegeven bij het afrijden van die rotonde naar een brede weg.
Met die lastwissel en al dat vermogen had ik toch de volle breedte nodig.. :+
Maar idd, de ingreep van het systeem komt echt snel. Driften gaat niet lukken met de RWD of de LR.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:51
Tommie12 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:01:
[...]

.... Driften gaat niet lukken met de RWD of de LR.
There's an app for that....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
winwiz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:08:
[...]

There's an app for that....
en dat is? Gewoon leuk voor af en toe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:37
beyazz06 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:10:
[...]

en dat is? Gewoon leuk voor af en toe :*)
De tool/app die bij de Sexy buttons zit laat dat toe.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:03
Bij een EV kan tractiecontrole sneller ingrijpen dan bij een ICE. Maar het kan enkel snel het vermogen reduceren. Met ESP en remingrepen kan er ook nog wat gedaan worden, maar dit is al trager. Het zijn systemen die je helpen in bepaalde situaties, maar het zijn hulpsystemen en niet bedoeld om altijd maar als een gek op het gas te gaan en te verwachten dat er niets gebeurd. Als er geen grip is, dan is je auto gewoon een 2 ton wegend projectiel.

Ik heb een keer mijn Model S aan het glijden gehad en dan is er geen houden meer aan. Gewoon normaal rijden helpt een hoop. Scheelt flink in je energieverbruik, bandenslijtage en het maakt het rijden een stuk veiliger.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Met zomerbanden op ijzel wordt elke auto onbestuurbaar, maar voor meer dan een klein beetje kwispelen van de kont moet je echt wel gekke dingen doen met de RWD M3. Elektronica grijpt bij gebrek aan grip snel, maar vooral goed in: niet te hardhandig, op een gecontroleerde manier vermogen wegnemen, het geeft je de feedback dat je over de grens ging, maar niet in your face. Dat heeft Tesla prima voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:15
ScreamGT schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:30:
[...]

Op nat wegdek breekt mijn RWD soms uit als je vanuit het niets volgas geeft. Maar dat is echt minimaal, vervolgend doet traction control haar werk.

Die is overigens wel erg aanwezig, TC. Zelfs op droogwegdek en bij het nemen van een bocht op een vrij sportieve manier grijpt deze in. Je voelt ‘m ook enorm inhouden met je voet door de vloer geen getrapt :P

S3XY buttons.... 8)

[ Voor 0% gewijzigd door edelf op 08-03-2024 10:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Ben ik niet helemaal mee eens....
Wel eens dat S3XY button Drift mode pro super leuk is.
Paar weken geleden toen met veel sneeuw was het echt geweldig!
Dan is het echt alles uit behalve de rear motor, je drift als een gek, nog veel gekker dan M3P track mode.
Op een open veld/ afgelegen parkeerveld puur voor een drift was leuk, maar weet niet of ik het zou doen op openbare weg puur voor de lol. Want alle - en ik bedoel alle safety features zijn echt uit :D :D
Auto heeft open diff dus soweiso anders dan LSD drift als je snap wat ik bedoel.
Niet dat je met LSD continuu moet driften bij elke bocht op N-wegen :D

[ Voor 8% gewijzigd door SirLct op 08-03-2024 11:29 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
(M3 RWD 2024)

In de sneuw geprobeert te driften op een parkeerplaats met mijn MYP op zomerbanden. En zelfs dan is het verekte lastig om in een slip te blijven. Ik ben nog een beetje een noob met de track-mode instellingen, dus ik denk dat het wel moet kunnen in een P door daar aan te sleutelen maar de Tesla grijp heel snel in en dat zal bij de RWD ook zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
The_Woesh schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:11:
[...]

In de sneuw geprobeert te driften op een parkeerplaats met mijn MYP op zomerbanden. En zelfs dan is het verekte lastig om in een slip te blijven. Ik ben nog een beetje een noob met de track-mode instellingen, dus ik denk dat het wel moet kunnen in een P door daar aan te sleutelen maar de Tesla grijp heel snel in en dat zal bij de RWD ook zo zijn.
Met track mode moet het kunnen, systeem is niet volledig uit, hoewel je -10 ziet op scherm, blijft ie enigzins ingrijpen, maar het kan aardig. Helemaal met zomerbanden. Want zelfs met winterbanden lukt het bij mij.
Maar met driftmodepro van s3xy button helemaaal :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
SirLct schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:59:
[...]

Ben ik niet helemaal mee eens....
Wel eens dat S3XY button Drift mode pro super leuk is.
Paar weken geleden toen met veel sneeuw was het echt geweldig!
Dan is het echt alles uit behalve de rear motor, je drift als een gek, nog veel gekker dan M3P track mode.
Op een open veld/ afgelegen parkeerveld puur voor een drift was leuk, maar weet niet of ik het zou doen op openbare weg puur voor de lol. Want alle - en ik bedoel alle safety feature is echt uit :D :D
Auto heeft open diff dus soweiso anders dan LSD drift als je snap wat ik bedoel.
Niet dat je met LSD continuu moet driften bij elke bocht op N-wegen :D
Ik twijfelde om de s3xy buttons te gaan halen, maar alleen voor het driften koop ik wellicht toch 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
The_Woesh schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Dat kan ik beamen. Twee weken geleden een volledig besneeuwde bergweg opgereden met winterbanden. Ik kon het stroompedaal indrukken wat ik wilde, maar mijn Y hobbelde rustig en beheerst naar boven. Ik had in het begin eigenlijk niet eens echt door dat mijn rechtervoet nauwelijks invloed had op het tempo waarmee we de berg opgingen ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door Samoerai op 08-03-2024 11:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Samoerai schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:26:
[...]

Dat kan ik beamen. Twee weken geleden een volledig besneeuwde bergweg opgereden met winterbanden. Ik kon het stroompedaal indrukken wat ik wilde, maar mijn Y hobbelde rustig en beheerst naar boven. Ik had in het begin eigenlijk niet eens echt door dat mijn rechtervoet nauwelijks invloed had op het tempo waarmee we de berg opgingen ;-)
Begin januari in Hamburg was het glad door ijzige sneeuw. Niets van gemerkt in de auto. Je kon amper lopen, rijden ging echt stukken beter. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Jos84 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:24:
Ik heb de laatste tijd regelmatig het volgende:

[Afbeelding]

Tevens wanneer ik een tijd inplan voor voorverwarmen, dit gebeurd dan niet. Zijn er meer die deze ervaring hebben en eventueel ook een oplossing? Anders ga ik een service verzoek inschieten.

Ik heb op meerdere fora al een vergelijkbaar issue gezien maar veel verder dan, "een paar dagen later werkte het weer" kwam het niet.

Het probleem begon na de eerste 2024.X.X update

Groeten,
Jos
Die had ik vanochtend ineens en voor het eerst, toen ik handmatig de ontdooi-stand aanzette. Na twee pogingen gewoon de climate control op AAN gezet en dat werkte wel.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:41

ChUcKiE

Dus........

Verkeerd 😑

[ Voor 95% gewijzigd door ChUcKiE op 08-03-2024 12:50 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Hmm, zal toch een softwarematig iets zijn dan lijkt me. Heb in ieder geval een service verzoek ingeschoten. Kijken waar ze mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Laatst online: 18-09 14:53
Toch maar eerst even hier vragen voordat ik een service request indien. Mijn M3H trekt erg naar rechts toe wanneer ik in een rechte lijn rijd. De auto is iets ouder dan 1 maand en heeft 3.000 km op de teller.

Is dit iets wat ik kosteloos bij Tesla kan aanvragen onder garantie om te herstellen of zijn hier kosten aan verbonden? Zo ja dan kies ik liever mijn eigen garage uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Bobo221 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:59:
Toch maar eerst even hier vragen voordat ik een service request indien. Mijn M3H trekt erg naar rechts toe wanneer ik in een rechte lijn rijd. De auto is iets ouder dan 1 maand en heeft 3.000 km op de teller.

Is dit iets wat ik kosteloos bij Tesla kan aanvragen onder garantie om te herstellen of zijn hier kosten aan verbonden? Zo ja dan kies ik liever mijn eigen garage uit.
Denk dat aangezien je al 3000km hebt dit niet onder garantie valt. Moest meteen in het begin gemeld worden. Je kan ze altijd vragen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Bobo221 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:59:

Je kan altijd een service request inschieten.
Je krijgt eerst een kostenraming, voordat je de werkelijke afspraak maakt.

Gewoon aangeven dat dit vanaf het begin al is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:57
Radiodurans schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:09:
Goed, noem me een matige coureur maar ik word echt helemaal gestoord van de schade aan de plastic doppen van m'n Model Y. Ik blijf het raar vinden dat deze doppen buiten het rubber van de wielen vallen. In mijn vorige station met banden die flink buiten de velgen vielen had ik echt 0 schade. Nu kan ik wel weer nieuwe Ali doppen bestellen maar dacht dat het wellicht maar beter is om velgen te kopen die wel binnen het rubber van de wielen vallen. En natuurlijk kan ik nu (hopelijk) beter mijn auto beoordelen nadat ik er nu een tijdje in gereden heb. Ik heb overigens Vredestein Quatrac Pro EV's op m'n 19'' MYLR.

Nu dacht ik aan het bestellen van de nieuwe versies van deze:
https://www.thenewaero.com/nl/product/tna-razor19-v2-y/

Nu vroeg ik me af, hoe weet ik zeker dat deze binnen het rubber van m'n banden valt? Heeft iemand alternatieven? Kan het verder heel veel kwaad om banden te wisselen naar nieuwe velgen?
Niet.
Bij mijn weten zijn die alternatieven er nog niet behalve wanneer je voor een originele Tesla dop kiest die in de velg valt in plaats van erop.

Laatst voer ik achter een aantal Tesla's langs die aan het SuCen waren en mij viel op hoe enorm ver jullie aftermarkt Ali doppen uitsteken. Niet echt fraai te noemen vanuit dat perspectief en enorm kwetsbaar .

Niet zo heel gek dat ze uitsteken omdat ze de velgrand afschermen wat dan het zijaanzicht wel weer mooier maakt.

Zelf ben ik nog zoekende en heb het voor nu zo opgelost. Aan de silver line ben ik inmiddels gewend en op deze manier steken er geen doppen uit die een stoeprand kunnen raken. De band steekt nog net wat meer uit waardoor de velgrand net niet de stoep raakt behalve natuurlijk als je lomp instuurt met teveel snelheid.

Voor mijn velgrand heb ik trouwens nog 8 meter zwarte strip klaarliggen om die eventueel ook nog zwart te maken en voor een iets betere bescherming :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90Jntd4GOMKmeeWvghM6O05ulF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFsYBbjE3YkQxQhz10vEgtX8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywVCoN37qsGwlGsj9K2-iqZRGI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5GbCElTL8YakQtNMqYqWOiWA.jpg?f=fotoalbum_large

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:21
Blade Battery FTW :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7vNopCsdVQgmj9o2T7Bv2S1ZMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r8UWwzvsYcuVDFCy11vfEK5b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
mjvdzwet schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:14:
[...]

Je kan altijd een service request inschieten.
Je krijgt eerst een kostenraming, voordat je de werkelijke afspraak maakt.

Gewoon aangeven dat dit vanaf het begin al is.
Zojuist Service request ingediend en de kostenraming kwam op 0 EUR uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaRo74 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:32:
[...]

Niet.
Bij mijn weten zijn die alternatieven er nog niet behalve wanneer je voor een originele Tesla dop kiest die in de velg valt in plaats van erop.

Laatst voer ik achter een aantal Tesla's langs die aan het SuCen waren en mij viel op hoe enorm ver jullie aftermarkt Ali doppen uitsteken. Niet echt fraai te noemen vanuit dat perspectief en enorm kwetsbaar .

Niet zo heel gek dat ze uitsteken omdat ze de velgrand afschermen wat dan het zijaanzicht wel weer mooier maakt.

Zelf ben ik nog zoekende en heb het voor nu zo opgelost. Aan de silver line ben ik inmiddels gewend en op deze manier steken er geen doppen uit die een stoeprand kunnen raken. De band steekt nog net wat meer uit waardoor de velgrand net niet de stoep raakt behalve natuurlijk als je lomp instuurt met teveel snelheid.

Voor mijn velgrand heb ik trouwens nog 8 meter zwarte strip klaarliggen om die eventueel ook nog zwart te maken en voor een iets betere bescherming :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind dit een keurige oplossing en wil dit eigenlijk ook gaan doen. Nu de wintervelgen nog onder de auto zitten heb ik deze wieldoppen in de schuur liggen voor een kleine spuitbeurt. Enige probleem is gebrek aan tijd... Ik heb ook een filmpje gezien waarin iemand alleen de lichte delen zwart maakt. Dan krijg je een two-tone effect dat me wel geinig lijkt. Die zilveren rand aan de buitenkant vind ik zelf niet storend eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Bobo221 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:07:
[...]

Zojuist Service request ingediend en de kostenraming kwam op 0 EUR uit _/-\o_
Heb hier hetzelfde probleem. MY 1 week oud, 500km. Auto wijkt af naar rechts. Intussen al langs geweest in het servicecenter en daar werd de wagen uitgelijnd. Alleen ... wijkt nog steeds af naar rechts. Nieuwe service request ingezonden. Geen idee wat het kan zijn als het niet de uitlijning was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
bilgy_no1 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:13:
[...]

Ik vind dit een keurige oplossing en wil dit eigenlijk ook gaan doen. Nu de wintervelgen nog onder de auto zitten heb ik deze wieldoppen in de schuur liggen voor een kleine spuitbeurt. Enige probleem is gebrek aan tijd... Ik heb ook een filmpje gezien waarin iemand alleen de lichte delen zwart maakt. Dan krijg je een two-tone effect dat me wel geinig lijkt. Die zilveren rand aan de buitenkant vind ik zelf niet storend eerlijk gezegd.
Thx! :*)

Ja om het goed te doen gaat best wat tijd in zitten. Vooral goed opruwen scotch brite in de hoekjes en randjes voor de juiste hechting.
Two-tone vond ik teveel werk vanwege het afplakken maar wie weet bij versie 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
Samoerai schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:59:
[...]

Zou je die ook een soort van aan kunnen vragen? Inmiddels is straat-laden hier zo duur geworden dat omrijden naar een supercharger serieus een optie begint te worden. Alleen jammer dat ik hier in een supercharger-gat zit. Gewoon niets langs de a15 tussen Gorinchem en de duitse grens. Nu zit er bij Tiel een van der Valk, dus dat zou een mooie toevoeging zijn ;-)
Zeiving 21, 4214 KT Vuren

De Goudreinet,

https://nl.chargemap.com/tesla-supercharger-vuren.html

Dicht bij Gorinchem langs de A15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:12

World Citizen

FreeReef.nl

World Citizen schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:17:
Heeft iemand een idee wat dit is?
Gewoon een roadtripvideo of iets specifieks.

Op de cameras zitten stickers met bv “35mm”. Dat zal de lens zijn.

Er loopt een kabel de motorkap in en bij de bijrijderskant weer eruit.

Het is een vakantiebestemming waar hij staat. Dus ik dacht roadtrip. Maar het is best heftig voor een simpele video.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helaas Tweakers, het was geen super geavanceerde high tech selfdriving optimalisatie setup.
Ik heb even met de bestuurder geklets en het was ergens anders voor.

Hij was wel op de hoogte :) ik werd aangesproken met "de Tweaker". De post was al rond gegaan :D

Het was iets anders technisch wat wij Tweakers wel leuk vinden.. Ik kreeg er een stukje uitleg over, het is niets geks ofzo. Ik ben vergeten te vragen of ik het mag schrijven.. dus dat doe ik liever niet.

Erg vriendelijke kerel die waarschijnlijk net zo een nerd als ons is. Maar helaas dus niks vanuit Tesla.

FreeReef.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bobo221
World Citizen schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:36:
[...]

Helaas Tweakers, het was geen super geavanceerde high tech selfdriving optimalisatie setup.

Hij was wel op de hoogte :) ik werd aangesproken met "de Tweaker". De post was al rond gegaan :D

Het was iets anders technisch wat wij Tweakers wel leuk vinden.. Ik kreeg er een stukje uitleg over, het is niets geks ofzo. Ik ben vergeten te vragen of ik het mag schrijven.. dus dat doe ik liever niet.

Erg vriendelijke kerel die waarschijnlijk net zo een nerd als ons is. Maar helaas dus niks vanuit Tesla.
Sorry maar wat voor toegevoegde waarde heeft deze post dan nog behalve ons nog nieuwsgieriger maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Waren het twee ANPR cameras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:12

World Citizen

FreeReef.nl

Bobo221 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:52:
[...]

Sorry maar wat voor toegevoegde waarde heeft deze post dan nog behalve ons nog nieuwsgieriger maken?
Tweaker 4 Life, en laten we hopen dat hij zelf nog wat post ;).
Poah, dat is wel heel spannend.

[ Voor 23% gewijzigd door World Citizen op 08-03-2024 17:05 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-09 20:44
Er was vandaag 't een en 't ander te doen rondom uitbreken ... De tractiecontrole heeft dan toch wel zijn beperkingen als je 't mij vraagt ...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
25k banden kilometers zegt niets. Als ik naar die rechter voorband kijk denk ik dat hij eerder aan het varen was dan aan het rijden. Tractiecontrole op een boot werkt niet nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 15:20
Afgelopen donder mijn rode tesla model 3 opgehaald. Erg blij. Ik zag dat in mijn ios tesla app de auto twee keer onder products staat. Hoe kan ik dit oplossen? Opnieuw uit- en inloggen heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Tijs_a schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:52:
Afgelopen donder mijn rode tesla model 3 opgehaald. Erg blij. Ik zag dat in mijn ios tesla app de auto twee keer onder products staat. Hoe kan ik dit oplossen? Opnieuw uit- en inloggen heeft helaas niet geholpen.
Zie je hem op de website ook 2x staan? Ik zou Tesla even bellen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 15:20
Taro schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:55:
[...]

Zie je hem op de website ook 2x staan? Ik zou Tesla even bellen.
Nee daar staat er maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje raar om er dan twee op die plek vlak naast elkaar te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
World Citizen schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:36:
[...]

Bij twijfel doen. Dus wat was het?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
flupp schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 19:30:
Er was vandaag 't een en 't ander te doen rondom uitbreken ... De tractiecontrole heeft dan toch wel zijn beperkingen als je 't mij vraagt ...
Uiteraard heeft alles zo z'n limieten en je moet niet rijden op "de safetyfeatures fixen het probleem wel". :P Maar wat ik wel een hele interessante opmerking vind is dat er wordt gezegd dat je regenerative braking uit moet schakelen in zware regen. Op zich kan ik me daar ergens iets bij voorstellen, je auto reageert dan anders bij het loslaten van het pedaal; maar kan me niet voorstellen dat het ding zo hard remt dat je meteen in een slip raakt. Is het echt zo erg? (Ik moet nog een weekje wachten op de Tesla ;))

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:14
Vandaag heb ik mijn Model 3 opgehaald in Groningen, helemaal blij! wat een toffe bak zeg :)

Nu een beetje met de settings aan het klooien en 1 ding krijg ik maar niet voorelkaar:
Ik wil de iPhone van mijn vrouw ook instellen als Telefoonsleutel dus:

Mijn iPhone: Beveiliging en bestuurders > Bestuurders beheren > Bestuurder toevoegen > Link sturen naar mijn vrouw
Op de telefoon van mijn vrouw heb ik de link geaccepteerd, de tesla app geïnstalleerd en een account aangemaakt. Echter wanneer ik op Accept Invitation klik dan herlaad de webpagina en gebeurd er verder niets.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
hantheman schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:39:
Vandaag heb ik mijn Model 3 opgehaald in Groningen, helemaal blij! wat een toffe bak zeg :)

Nu een beetje met de settings aan het klooien en 1 ding krijg ik maar niet voorelkaar:

Mijn iPhone: Beveiliging en bestuurders > Bestuurders beheren > Bestuurder toevoegen > Link sturen naar mijn vrouw
Op de telefoon van mijn vrouw heb ik de link geaccepteerd, de tesla app geïnstalleerd en een account aangemaakt. Echter wanneer ik op Accept Invitation klik dan herlaad de webpagina en gebeurd er verder niets.

Iemand een tip?
Geen tip, want ik heb alleen beveiliging ipv beveiliging en bestuurders… Hoe krijg je dat te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Das niet bijzonder en al vaker langsgekomen hier. 170 voor je batterij en 8 voor de rest van je auto zoals verwarming e.d.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
WhatsappHack schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:37:
[...]

Uiteraard heeft alles zo z'n limieten en je moet niet rijden op "de safetyfeatures fixen het probleem wel". :P Maar wat ik wel een hele interessante opmerking vind is dat er wordt gezegd dat je regenerative braking uit moet schakelen in zware regen. Op zich kan ik me daar ergens iets bij voorstellen, je auto reageert dan anders bij het loslaten van het pedaal; maar kan me niet voorstellen dat het ding zo hard remt dat je meteen in een slip raakt. Is het echt zo erg? (Ik moet nog een weekje wachten op de Tesla ;))
Tegenwoordig is standaard regenerative braking niet meer uit te schakelen of aan te passen zonder aftermarket knopjes. Voorgaande konden dit wel.
Maar het zal wel meevallen en ook dan denkt de auto voor je mee. Tesla remt tegenwoordig op het regenerative vlak wat lafjes af. Precies genoeg dus in reguliere dagelijkse omstandigheden en het lijkt wel of iemand er over nagedacht heeft.

Met mijn vorige EV kon ik vol in de regenerative braking ankers gaan zonder slipverschijnsel bij zware regen. Pas bij sneeuw en ijzel greep de elektronica in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Damian schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:05:
[...]

Das niet bijzonder en al vaker langsgekomen hier. 170 voor je batterij en 8 voor de rest van je auto zoals verwarming e.d.
Waar kun je in het menu terugzien dat er daadwerkelijk 8 in de rest van de auto verdwijnt?
Bij de mYne stond laatst alles uit wat uit kan staan en de batterij was voor aankomst al opgewarmd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3LiipYMaAXrgrYsnRpsZ1ZtqDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaRX0sUgjjF6rFV61ticJBxn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door RaRo74 op 08-03-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

RaRo74 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:07:
[...]

Tegenwoordig is standaard regenerative braking niet meer uit te schakelen of aan te passen zonder aftermarket knopjes. Voorgaande konden dit wel.
Maar het zal wel meevallen en ook dan denkt de auto voor je mee. Tesla remt tegenwoordig op het regenerative vlak wat lafjes af. Precies genoeg dus in reguliere dagelijkse omstandigheden en het lijkt wel of iemand er over nagedacht heeft.

Met mijn vorige EV kon ik vol in de regenerative braking ankers gaan zonder slipverschijnsel bij zware regen. Pas bij sneeuw en ijzel greep de elektronica in.
Batterij blijft hij op temp houden gok ik zo...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
RaRo74 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:10:
[...]

Waar kun je in het menu terugzien dat er daadwerkelijk 8 in de rest van de auto verdwijnt?
Bij de mYne stond laatst alles uit wat uit kan staan en de batterij was voor aankomst al opgewarmd.

[Afbeelding]
Here we go again, 1,2,3.... 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Damian schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:11:
[...]

Batterij blijft hij op temp houden gok ik zo...
Zijn we met z’n alle aan het gokken wat er met die 8/9 KW gebeurd of weet iemand het ook zeker? Want een accu op temperatuur brengen/houden wat al is voorverwarmd klink heel vreemd. laden zelf zorgt namelijk ook al voor een hele bak warmte. De accu wil deze warmte toch helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Waar kun je in het menu zien dat er 8 naar de rest van de auto gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
schumi1986 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:21:
[...]

Zijn we met z’n alle aan het gokken wat er met die 8/9 KW gebeurd of weet iemand het ook zeker? Want een accu op temperatuur brengen/houden wat al is voorverwarmd klink heel vreemd. laden zelf zorgt namelijk ook al voor een hele bak warmte. De accu wil deze warmte toch helemaal niet.
Op roadtrips zie ik tot nu toe meestal geen voorverwarming van de accu plaatsvinden voorafgaande een SuC. Ofwel, de accu is op dat moment al op de juiste temperatuur door de langdurige snelwegkilometers op hogere snelheid.
Om daarna wel op 8 kW te gaan staan branden is wel erg hoog. Vergis je niet, 8 kW is erg veel aan warmte/koude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
RaRo74 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:27:
[...]

Op roadtrips zie ik tot nu toe meestal geen voorverwarming van de accu plaatsvinden voorafgaande een SuC. Ofwel, de accu is op dat moment al op de juiste temperatuur door de langdurige snelwegkilometers op hogere snelheid.
Om daarna wel op 8 kW te gaan staan branden is wel erg hoog. Vergis je niet, 8 kW is erg veel aan warmte/koude.
Daarom vraag ik mij sterk af of het wel klopt wat iedereen hier roept. Ik krijg namelijk steeds deze laadsnelheid. 8KW is zeker een bak vermogen om te warmen/koelen en dan is het ook vreemd dat het precies telkens evenveel vermogen is ongeacht de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Precies dat.

Volgende keer zal ik bij het snelladen in dit menu kijken,

Eens zien waar op dat moment waar wat naartoe gaat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Rogar schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:04:
[...]

Geen tip, want ik heb alleen beveiliging ipv beveiliging en bestuurders… Hoe krijg je dat te zien?
Niets bijzonders voor gedaan, ik zie dat het ook in de footer van de app
([Specificaties en garantie] [Bestuurders beheren])

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

schumi1986 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:21:
[...]

Maakt het echt iets uit? Who cares of het 174/170/178 kW is?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Jeroenneman schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:36:
[...]

Ik care :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
[...]

We zitten hier op Tweakers toch?

Maar als mensen hier stellig roepen dat 8/9KW tijdens een SuC sessie constant naar de auto gaat aan andere dingen dan opladen dan komen er bij mij grote vraagtekens. Want het gaat dan niet alleen over de Blade accu maar over elke Tesla die aan het snelladen is. Zou behoorlijk milieu belastend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Ik moet natuurlijk wel tegen mijn EV maten in de kroeg op kunnen boksen wie de grootste onboard lader heeft met de vetste accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 15:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-09 21:01
schumi1986 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:38:
[...]

We zitten hier op Tweakers toch?

Maar als mensen hier stellig roepen dat 8/9KW tijdens een SuC sessie constant naar de auto gaat aan andere dingen dan opladen dan komen er bij mij grote vraagtekens. Want het gaat dan niet alleen over de Blade accu maar over elke Tesla die aan het snelladen is. Zou behoorlijk milieu belastend zijn.
Als je oplaadt gaat er al vlug een paar % van het vermogen op aan warmteverliezen alleen al in de accu. Aan 200 kW is dat een flink vermogen in absolute termen inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
WhatsappHack schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:37:
[...]
....
Is het echt zo erg? ...
Niet in de praktijk, zeker niet. Integendeel. Maar zo'n voorval zien houdt mij dan toch zeker bij de les: electronica, hoe snel reagerend ook, werkt maar slechts in die omstandigheden waarvoor het ontworpen is. Ook al was dit allicht een extreem geval, dan toch heeft ieder systeem zijn limieten... En ook al waren de voorbanden nog zo kaal (afgaande op een reactie die dit claimt), hij brak wel degelijk uit achteraan en niet vooraan. Dus aan de voorbanden zal het wel niet gelegen hebben...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Scientific schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:00:
[...]

Als je oplaadt gaat er al vlug een paar % van het vermogen op aan warmteverliezen alleen al in de accu. Aan 200 kW is dat een flink vermogen in absolute termen inderdaad..
En dus onderdeel van het gehele laadproces van de accu en toe te kennen aan het laadvermogen.
Energie opgeslagen of opgenomen door de accu.

Ergens is vast wel terug te vinden hoeveel kW van de 178 kW opgaat aan het koelen/verwarmen en overige elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
flupp schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:00:
[...]

Niet in de praktijk, zeker niet. Integendeel. Maar zo'n voorval zien houdt mij dan toch zeker bij de les: electronica, hoe snel reagerend ook, werkt maar slechts in die omstandigheden waarvoor het ontworpen is. Ook al was dit allicht een extreem geval, dan toch heeft ieder systeem zijn limieten... En ook al waren de voorbanden nog zo kaal (afgaande op een reactie die dit claimt), hij brak wel degelijk uit achteraan en niet vooraan. Dus aan de voorbanden zal het wel niet gelegen hebben...
Vermoedelijk zullen alle 4 de banden dezelfde slijtage hebben ondergaan waardoor het drijfvermogen steeg.

Maar als het voertuig eenmaal gaat dan ga je dat niet redden met de hulpmiddelen en komt het aan op ouderwets autorijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-09 21:01
RaRo74 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:05:
[...]

En dus onderdeel van het gehele laadproces van de accu en toe te kennen aan het laadvermogen.
Energie opgeslagen of opgenomen door de accu.
Opgenomen ja, opgeslagen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Scientific schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:15:
[...]

Opgenomen ja, opgeslagen nee.
Voor mijn beleving wel. Laadvermogen wat ongeacht naar opslag, verbruik of verlies gaat reken ik als een totaal. De rest die opgaat aan koeling/verwarming tijdens het laden en overige niet.

[ Voor 3% gewijzigd door RaRo74 op 08-03-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 21:31
Koop een obd dongle, scan my Tesla draaien, dan kun je precies laadvermogen in de batterij en capaciteit aan verwarmen/koelen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
Deze heb ik hier op de plank liggen,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-bDOMw_Sb1gWgmChfNI63Gy5c4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W1BpMJp5agRiQ33PXLeZhwer.jpg?f=user_large

Kan iemand mij alsjeblieft voorkauwen met een Ali-link welke verloopstekker ik voor de mYne nodig heb?
Liefst voor de meest makkelijk bereikbare plek zonder dat ik interieur moet verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
RaRo74 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:34:
Deze heb ik hier op de plank liggen,

[Afbeelding]

Kan iemand mij alsjeblieft voorkauwen met een Ali-link welke verloopstekker ik voor de mYne nodig heb?
Liefst voor de meest makkelijk bereikbare plek zonder dat ik interieur moet verwijderen.
Ik heb precies dezelfde liggen en ben benieuwd of die werkt met de Tesla.

Ik heb deze kabel besteld en ontvangen: https://a.aliexpress.com/_EwTqlLL

Kan alleen nog niet bevestigen of ie werkt ivm gebrek aan Tesla.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
hunter3315nl schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:21:
[...]

Zeiving 21, 4214 KT Vuren

De Goudreinet,

https://nl.chargemap.com/tesla-supercharger-vuren.html

Dicht bij Gorinchem langs de A15
Ja da's waar. Misschien had ik beter tussen Deil en Nijmegen kunnen zeggen, want dat was eigenlijk het gebied wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
turkeyhakan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:00:
Vraagje: stel je wilt met een Tesla (lease) laden bij een V4 supercharger, hoe doe je dat dan?

De nieuwe V4 chargers schijnen een terminal te hebben. Maar zodra je je auto koppelt, gaat deze waarschijnlijk direct laden zonder rekening te houden met de laadpas?
Heeft iemand wellicht een antwoord op deze vraag? Kun je bij een V4 met terminal laden met een Multitankcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
turkeyhakan schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 07:06:
[...]

Heeft iemand wellicht een antwoord op deze vraag? Kun je bij een V4 met terminal laden met een Multitankcard?
Een tesla zal altijd via je account gaan laden. Dus daarvoor moet je een betaal methode koppelen aan je account. Er zijn momenteel 2 laadpas aanbieders die gekoppeld kunnen worden aan de tesla app/account. ( mtc zit daar niet bij )

Volgens mij heeft de v4 lader geen ondersteuning voor laadpassen indien je een ander merk dan tesla gaat laden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Oekol schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:24:
[...]

Bij twijfel doen. Dus wat was het?
Gewoon schrijven, waarom zou de bestuurder je uitleg geven als het topgeheim zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb sinds september 2023 een nieuwe model Y performance.. vandaag zag ik echter dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtFNZdECsc6LyQo6mG6UYHkPZI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXFItSXglgAfGSGxfz6kuO8S.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt een paneel los te zitten onder de achterlicht aan de rechterkant. Kan ik aannemen dat dit onder garantie gerepareerd zal worden? Niks geen schade of iets..

[ Voor 4% gewijzigd door 038Robijno op 09-03-2024 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
[...]

Eens, die paar kW meer maakt niet echt uit. In het geval van @schumi1986 is het vooral de combinatie van het accu percentage en het aantal kW wat indrukwekkend is. Dat Tesla een accupakket heeft wat tot bijna 50% op vol vermogen kan laden is wel een prestatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
[...]

offtopic:
Nog nooit je plasser vergeleken met de buurman?
Tuurlijk maakt dat uit........ _O-

En nee ik ben niet serieus. Klopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 09-03-2024 08:50 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
Ik heb ook een first world problem / irritatiepuntje:

Waarom hebben ze de refferal pontificaal bovenaan in de app gezet :?
Het is niet dat die nou zo'n belangrijke functie heeft dat die altijd vol in beeld moet zijn...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:43
ybos schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:23:
Ik heb ook een first world problem / irritatiepuntje:

Waarom hebben ze de refferal pontificaal bovenaan in de app gezet :?
Het is niet dat die nou zo'n belangrijke functie heeft dat die altijd vol in beeld moet zijn...
Je kan het wegswipen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
_/-\o_

Ik had al wat in het menuutje geklikt, dacht, dat t dan misschien weg zou gaan, maar soms kan t antwoord soms zo makkelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
WhatsappHack schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:05:
[...]

Ik heb precies dezelfde liggen en ben benieuwd of die werkt met de Tesla.

Ik heb deze kabel besteld en ontvangen: https://a.aliexpress.com/_EwTqlLL

Kan alleen nog niet bevestigen of ie werkt ivm gebrek aan Tesla.
Thx! En die zocht ik.
Gelijk besteld en ik zit nu te wachten voor de brievenbus.

Wat is de meest makkelijk te benaderen plek in een Y om deze te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 22:42
[...]

Vooral MTC / de lease maatschappij blijven lastig vallen dat ze de samenwerking met tesla moeten zoeken. Samen staan we sterk en misschien fixen ze het ooit :*)

maar denk t niet, MTC is echt de traagste stoffe ***organisatie die ik ken, maar velen van ons hadden geen keus. Mijn collega met een Audi van leaseplan kan wel zonder declaratiegedoe bij SuCs laden, ik vind het bizar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 15:52

RvV

RaRo74 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:03:
[...]

Thx! En die zocht ik.
Gelijk besteld en ik zit nu te wachten voor de brievenbus.

Wat is de meest makkelijk te benaderen plek in een Y om deze te monteren?
Ik heb ook al wat zitten zoeken, maar het lijkt erop dat het sterk afhankelijk is van het bouwjaar en fabriek waar hij vandaan komt. Voor het middenconsole, achter het middenconsole, links bij de bestuurder, rechts bij de passagier etc..

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Precies ja. In mijn geval zou dat dan dit zijn,

Location of the Rear connector moved from the back of the central console to the left side of the central console, next to the driver's footwell area. Connector and cable is the same as for Rear installation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
RaRo74 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:09:
[...]
Vermoedelijk zullen alle 4 de banden dezelfde slijtage hebben ondergaan waardoor het drijfvermogen steeg.

Maar als het voertuig eenmaal gaat dan ga je dat niet redden met de hulpmiddelen en komt het aan op ouderwets autorijden :)
Helemaal juist, inderdaad. Maar bij dat filmpje houd ik wel in mijn achterhoofd : die kerel was (zo noemen ze 't) "feathering" the accelerator, maw bruut gas was ie al niet aan 't geven. En ook, de Model Y van dat filmpje is (net zoals de Model 3) al een behoorlijk zware auto, dus zet ie veel druk op de weg (hetgeen in principe minder snel aanleiding zou mogen geven tot brute aquaplaning). En ook dan nog gaat ie aan het aquaplanen (en uitbreken ten gevolge daarvan).

Ja, zo'n dingen blijven mij bij, en houden mij bij de les.

Dat weerhoudt mij er evenwel niet van om ook op nat (niet verzópen nat) wegdek te durven accelereren en 'm mild (en vooral kort) te laten sliden, de electronica doet daar wél het werk waarvoor het gemaakt is...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
hantheman schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:39:

Iemand een tip?
Vandaag contact gehad met Tesla en die snappen niet waarom het niet met de app werkt. Uiteindelijk hebben ze mijn vrouw's account weten te koppelen op afstand.

Nu heb ik nog een probleem waar ze me niet mee konden helpen:
In de app kun je ook een Route plannen via Locatie. Wanneer ik dat doe krijg ik de melding:

code:
1
Fout kan geen plan ophalen. Probeer het later nog eens.

Heb al een keer de app opnieuw geïnstalleerd. Bij Tesla gaven ze aan dat het zou kunnen liggen aan een VPN verbinding. Dit zou ik nog even kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 06:57
In September moet ik helaas afscheid nemen van mijn M3LR uit 2019. Ik heb inmiddels proefgereden in de MYLR en MYP (alleen oud model in Duiven). Het is duidelijk dat de keuze tussen deze beide gaat. Persoonlijk neig ik naar de MYP, maar mijn vrouw maakt zich meer druk om de 'hardheid en stugheid' van het onderdeel. Zelf ben ik daar niet gevoelig voor en vond de MYP prima rijden. Ze is zelf niet mee geweest met de proefrit in de MYP.

Mijn conrete vraag is of er een MYP-rijder in omgeving Almelo bereid is om mijn vrouw en mijzelf een kort stukje rond te rijden. Wij hoeven zelf niet te rijden, het gaat puur om de ervaring van het onderstel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Weet iemand hoe het precies zit met deze nieuwe functie? Ben net naar een Tesla Supercharger gereden en de batterij is aan het voorbereiden maar zie nergens iets van een indicatie zoals hieronder omschreven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlhKkFP22jAhVGoN2Vkoa29-o5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFy0cbi3cgiqOiir4aDeudOz.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 22:42
Greatsword schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:41:
Weet iemand hoe het precies zit met deze nieuwe functie? Ben net naar een Tesla Supercharger gereden en de batterij is aan het voorbereiden maar zie nergens iets van een indicatie zoals hieronder omschreven.

[Afbeelding]
In sommige gevallen is de batterij te koud om te gaan laden, in nederland zal dit niet zo snel voorkomen, maar als je met -20c een km rijdt en m daarna aan de lader hangt zal de auto niet direct gaan laden, omdat eerst de batterij naar een acceptabele temperatuur moet worden gebracht. Out of spec heeft hier een filmpje over, waarin hij een test doet

Deze nieuwe functie geeft in dat geval dan aan hoe lang hij nog moet verwarmen voordat er geladen kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
[...]

Als ik het goed begrepen heb moet ik het laden met een Supercharger voorschieten met de CC gekoppeld aan m’n Tesla account en kan het dan vervolgens declareren via de MTc-app. Of dit bij jouw bedrijf/LM ook werkt zou je daar ff moeten vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaRo74
Het zal eens hoog tijd worden dat MTC ook toe te voegen is als betaalmiddel aan de Tesla app.

Waar zou dit op blijven hangen? Harken ze dan niet meer genoeg binnen op de kWhtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Nieuwe MY RWD met SEPP of een 2 jaar oude LR? Prijs is nagenoeg hetzelfde. Ben binnen nu en 3 maanden echt wel aan de overstap toe, dus wachten op de refresh is er niet bij. Ik neig naar de occasion LR. Grootste afschrijving is geweest (prijsverlagingen niet meerekenen) en vaak zit er een accessoiretje meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Accesoire meer op??
Alles zit op een nieuwe Y RWD toch ...
Of doel je op iets als EAP.
Ik zou prive altijd nieuw doen. 4 jaar garantie ipv 2 jaar hè!
En kinderziektes er uit die in 2022 modellen zaten. Ook zijn 2022 modellen hier vaak import modellen. Die gaan bij inruil over een aantal jaar minder waard zijn dan een originele Nederlander.

[ Voor 25% gewijzigd door Allewijn op 09-03-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
RaRo74 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:17:
Het zal eens hoog tijd worden dat MTC ook toe te voegen is als betaalmiddel aan de Tesla app.

Waar zou dit op blijven hangen? Harken ze dan niet meer genoeg binnen op de kWhtjes?
Ik heb liever dat ze die ontwikkelcapaciteit eerst in andere zaken steken en dat is waarschijnlijk ook de afweging die ze nu maken. Voor Tesla zijn er waarschijnlijk wereldwijd andere prioriteiten dan een extra NL laadpas ondersteunen terwijl er ook een workaround is.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
twi schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 16:52:
Nieuwe MY RWD met SEPP of een 2 jaar oude LR? Prijs is nagenoeg hetzelfde. Ben binnen nu en 3 maanden echt wel aan de overstap toe, dus wachten op de refresh is er niet bij. Ik neig naar de occasion LR. Grootste afschrijving is geweest (prijsverlagingen niet meerekenen) en vaak zit er een accessoiretje meer op.
Een accesoiretje meer ja. O.a. grotere batterij, dus grotere range en All Wheel Drive. Plus snellere acceleratie.
Voor mij voldoende reden om de LR te kiezen (nieuw), ook al kost dat iets meer.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Taro schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:12:
[...]

Ik heb liever dat ze die ontwikkelcapaciteit eerst in andere zaken steken en dat is waarschijnlijk ook de afweging die ze nu maken. Voor Tesla zijn er waarschijnlijk wereldwijd andere prioriteiten dan een extra NL laadpas ondersteunen terwijl er ook een workaround is.
Ik vermoed zo dat Tesla dit niet tegenhoudt en eerder stimuleert.
Tot nu toe ligt het probleem bij MTC en niet bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
eltron schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:16:
[...]

Een accesoiretje meer ja. O.a. grotere batterij, dus grotere range en All Wheel Drive. Plus snellere acceleratie.
Voor mij voldoende reden om de LR te kiezen (nieuw), ook al kost dat iets meer.
'iets' meer? We hebben het over 10k meer netto RWD vs LR. Dat is best een boel meer...
En grotere range geldt alleen als je de LR tot 100 procent laadt. Wat bij de RWD iedere dag mag en bij de LR niet vaak gewenst is.

[ Voor 14% gewijzigd door Allewijn op 09-03-2024 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Allewijn schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:47:
[...]

'iets' meer? We hebben het over 10k meer netto RWD vs LR. Dat is best een boel meer...
En grotere range geldt alleen als je de LR tot 100 procent laadt. Wat bij de RWD iedere dag mag en bij de LR niet vaak gewenst is.
De RWD mag je prima iedere dag tot 100% laden als je extra degradatie voor lief neemt, net als bij de LR. Ja, ook bij de RWD is elke dag tot 100% laden niet goed. Dat is hier al wel zo vaak langsgekomen.

Het advies is ook om de RWD niet iedere dag tot 100% te laden, alleen interpreteren veel mensen de handleiding verkeerd of nemen deze verkeerde aanname helaas onterecht van anderen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 19:45
Taro schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:14:
[...]
De RWD mag je prima iedere dag tot 100% laden als je extra degradatie voor lief neemt, net als bij de LR. Ja, ook bij de RWD is elke dag tot 100% laden niet goed. Dat is hier al wel zo vaak langsgekomen.

Het advies is ook om de RWD niet iedere dag tot 100% te laden, alleen interpreteren veel mensen de handleiding verkeerd of nemen deze verkeerde aanname helaas onterecht van anderen over.
& keep in mind: een MY RWD is niet altijd LFP dus dit staat niet altijd in de handleiding ;) (ik haal volgende week een gloednieuwe MY RWD op met een ‘normale’ CATL batterij, die lijken er nu meer uit Berlijn te rollen dan die met BYD LFP batterijen)
Pagina: 1 ... 275 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: