Bedankt voor je antwoord en hele nette cijfers qua kosten. Ik probeer het deze zomer wel even en kan dan altijd nog overstappen. Heb al een aantal jaar een dynamisch contract aangezien ik zelf een behoorlijk verbruik heb (7000 kWh en 1800 m3) en destijds de vaste contracten belachelijke prijzen hadden. Het goedkope vaste contract was ik destijds had was ‘onterecht’ opgezegd en was daarna wel klaar met de traditionele energie maatschappijen.Taro schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:53:
[...]
Als je op bij voorkeur zondag, maar anders op zaterdag én nog 1 dag naar keuze doordeweeks tijdens 12:00-15:00 kunt laden, dan is dat zeker wel haalbaar.
Met de EV's hier haal ik lagere gemiddelde tarieven dan met de rest van het huishouden gezien ze alleen in de allergoedkoopste uren laden en de rest van het huishouden zit nu op het volgende, de EV's er dus nog een stuk onder. Incl. belasting.
[Afbeelding]
En de jaarrekening gaat gaandeweg ook naar nul (was onderweg naar 600+ geloof ik), maar prachtige gemiddelde huishoudtarieven toch? De EV zit daar echt wel een paar cent onder:
[Afbeelding]
In de wintermaanden zal je gemiddelde eerder tussen de 21-28 ct/kWh liggen, maar dat maak je in de zomer weer ruimschoots goed. Ik combineer het hier wel met een thuisaccu, dus die 7 ct/kWh zal je niet halen, maar bijv. 12-14 ct/kWh moet volgens mij wel lukken?
En anders wissel je toch weer naar een ander type contract? Ik denk dat ik destijds meer risico nam met mijn keuze voor dynamisch gezien het aantal kWh's dat er hier per jaar doorheen gaat. Soms moet je gewoon doorpakken en iets proberen, je kunt altijd terug toch?
Ben alleen niet continu bezig met prijs vergelijken. Toevallig nu omdat ik het las in dit topic. Maar goed ik als 16 cent behaal is het gelijk en dat is voor mij al prima.
:strip_exif()/f/image/YPbpwCTsxqrFp6Yg4PX2Dlrl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/megncUnThSAd8fdaDfzLxsZ7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/654SBmirBbhGybgpKkHWNRL4.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/pKa94lVk93isdqyqJhl3JSH4.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/dMtuDHqgptlMOoagWLx9Zt7o.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/tlCMYlasUWgLUIO8LgTcM7QZ.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/B7i6yEwRXH5HY49kJ2SBHQSi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1mnE9ZyW0mgyCPWRYLVop0tY.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1KlzMn1lFVxUzhsbKu4TYnuQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7bM34Gb0V2KgBC5nZr2qXDnj.png?f=fotoalbum_large)