• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:36
Dubbeldanger schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:57:
[...]

Grote dank tot dusver, ik heb mijn lader toegevoegd via OCCP aan Tap. Deze is netjes zichtbaar, online.
Zojuist heb ik geprobeerd om mijn auto te laden door mijn Alphabet kaart tegen de Zaptec Go 2 te houden, deze geeft echter een rode ring en een weigering. Kijk ik vervolgens in de Tap omgeving dan zie ik inderdaad netjes mijn poging(en) om de lader te "ontgrendelen" met deze laadpas van de leasemaatschappij. In TAP staat dan bij Autorisaties "Toegang geweigerd Provider: Eneco mobility".

Ergens heb ik het vermoeden dat ik deze pas nog toe moet voegen of autoriseren? In TAP of in Zaptec zelf? Ik krijg het alleen niet gevonden.
Even toevoegen Tap optie bij paal beheren , autorisatie ofzo via de app.

Via website kon ik het ook niet vinden

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:27
Dubbeldanger schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:57:
[...]

Grote dank tot dusver, ik heb mijn lader toegevoegd via OCCP aan Tap. Deze is netjes zichtbaar, online.
Zojuist heb ik geprobeerd om mijn auto te laden door mijn Alphabet kaart tegen de Zaptec Go 2 te houden, deze geeft echter een rode ring en een weigering. Kijk ik vervolgens in de Tap omgeving dan zie ik inderdaad netjes mijn poging(en) om de lader te "ontgrendelen" met deze laadpas van de leasemaatschappij. In TAP staat dan bij Autorisaties "Toegang geweigerd Provider: Eneco mobility".

Ergens heb ik het vermoeden dat ik deze pas nog toe moet voegen of autoriseren? In TAP of in Zaptec zelf? Ik krijg het alleen niet gevonden.
Bij profiel in de app kun je ondersteuning en feedback en daarna chat support kiezen. Je krijgt dan een chatbot die mij nog niet heeft teleurgesteld. Deze zal je door de stappen leiden om de kaart te activeren.

• Dubbeldanger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 07:01
mversluis schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:01:
[...]

Even toevoegen Tap optie bij paal beheren , autorisatie ofzo via de app.

Via website kon ik het ook niet vinden
Dank voor de reactie, maar ik kom hier niet verder mee. Ik krijg nergens een optie om de laadpas te autoriseren of ik kan hem niet vinden

• Dubbeldanger
jboerma100 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:02:
[...]

Bij profiel in de app kun je ondersteuning en feedback en daarna chat support kiezen. Je krijgt dan een chatbot die mij nog niet heeft teleurgesteld. Deze zal je door de stappen leiden om de kaart te activeren.
Opzich is de AI support prima, maar ook deze zit in een soort loop (of ik stel niet de juiste vraag)

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Dubbeldanger Je dient “roaming” aan te zetten in de instellingen van de locatie of lader.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Dubbeldanger
JanHenk schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:34:
@Dubbeldanger Je dient “roaming” aan te zetten in de instellingen van de locatie of lader.
Ik vind in geen enkel menu het woord roaming? Kun je aangeven waar dit staat of de stappen ernaartoe?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:17
Laadpaalsupport graag ergens anders dan hier.

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:36
In tap app

Tabblad beheer , toegang, "laadpaal naam" toegang ,keys voor gratis gebruik

Of betaald zit daar ook ergens

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dubbeldanger schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:40:
[...]

Ik vind in geen enkel menu het woord roaming? Kun je aangeven waar dit staat of de stappen ernaartoe?
Locaties, Locatie aanklikken, Andere locatie instellingen, Toegang, Roaming, Roaming hier aanzetten.

En inderdaad, het is hier het ERE topic, dus laten we er hier verder mee stoppen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• wickydude
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07 21:52
JanHenk schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:11:
Even navraag gedaan bij @Bob Lieftink over de (hier eerder besproken) koppeling tussen LekkerLaden en de Peblar.

Ze maken dus inderdaad gebruik van de Peblar "Connect Hub" voor het ophalen van de laadsessies bij Peblar zelf. Echter, die is schijnbaar opnieuw opgezet in het kader van het ontsluiten van de laadsessies t.b.v. inboekers van ERE-certificaten. Er komt nog een firmware update (begin juli) van Peblar, zodat die laadsessies vanaf 1 januari 2026 kan ophalen van de paal om te delen met de inboekers (voorlopig alleen LekkerLaden). Dus krijgt LekkerLaden na je aanmelding, enkel en alleen een read-only toegang tot de laadsessies en verder niets :)

Prima oplossing. Geen OCPP backoffice nodig en de laadpaal kan gewoon in unmanaged blijven staan voor de privé-thuisladers die gewoon willen inpluggen en laden. Of juist wel managed, als je dat wil, met een backoffice naar keuze zonder proxy of lock-in, etc.
Dank voor de update. Hierop zat ik te wachten. Mooi dat dat zo gaat kunnen. Goed argument om met Lekkerladen in zee te gaan.

Nibe F2120-16/SMO40/300L / Home Assistant / Peblar EV lader / 8000Wp Enphase

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 00:12
B R M schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:38:
Ik heb een laadpaal van Blue Current en heb me 'helaas' aangemeld zonder me verder te verdiepen, via hun nieuwsbrief, enkele maanden geleden voor de ERE registratie. Nu las ik in dit topic en in hun voorwaarden dat ze 40% fee rekenen. Ik wil er dus eigenlijk na 2026 vanaf en in 2027 naar een andere partij.

Maar ik lees ook dit in hun voorwaarden:

[...]

Betekent dit dat ik nu alsnog kan opzeggen en vanaf 2027 mijn ERE registratie kan doen met een andere partij? Of zit ik er nu echt 3 jaar aan vast? Ik snap deze voorwaarden namelijk niet.
Blue Current is zo netjes geweest om mijn registratie met terugwerkende kracht ongedaan te maken :)

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Net van lekkerladen een update ontvangen.De Nederlandse Emissieautoriteit (NEa) heeft officieel bekendgemaakt dat inboekdienstverleners vanaf eind juni een rekening kunnen aanvragen in het Register Energie voor Vervoer (REV). Ook het dashboard is verbeterd. Je kunt nu ook oa het aantal EREs zien en de actuele ERE prijs. Goed werk.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yup, kreeg hem ook.

Wel schijtirritant dat er inmiddels elke keer een login code moet worden opgevraagd voor lekkerladen...

• MrBullet058
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09:17
Ja ik vind het ook irritant dat @Bob Lieftink en zijn team nog niet een app of gewoon een inlog feature hebben voor het dashboard ipv die code.

Nieuwe overzicht geeft wel meer inzicht en data dat vind ik wel mooi

[ Voor 19% gewijzigd door MrBullet058 op 25-06-2026 13:22 ]

• onzenuub
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:23:
Yup, kreeg hem ook.

Wel schijtirritant dat er inmiddels elke keer een login code moet worden opgevraagd voor lekkerladen...
Niet zo nieuwsgierig zijn en zo dikwijls kijken.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:20
onzenuub schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:27:
[...]

Niet zo nieuwsgierig zijn en zo dikwijls kijken.
Ja dat begrijp ik ook niet zo goed, wat heb je daar te koekeloeren? De eerste 2 dagen na mijn Tap registratie gekeken of ze goed binnenkwamen en daarna nooit meer.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jullie zitten aan de development kant toevallig?

Mag ik zelf weten hoe vaak ik inlog...? Als ik een mailtje krijg dat er een nieuwe portal is bijvoorbeeld. En dan hoeft er van mij met deze non-info geen validaticode te worden verstuurd.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:20
MikeyMan schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:07:
Jullie zitten aan de development kant toevallig?

Mag ik zelf weten hoe vaak ik inlog...? Als ik een mailtje krijg dat er een nieuwe portal is bijvoorbeeld. En dan hoeft er van mij met deze non-info geen validaticode te worden verstuurd.
Het was als gebruiker van een andere dienstverlener een vraag wat daar te zien is waardoor je regelmatig wil inloggen. Bij Tap is niets te zien.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maurice- schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:25:
[...]

Het was als gebruiker van een andere dienstverlener een vraag wat daar te zien is waardoor je regelmatig wil inloggen. Bij Tap is niets te zien.
Dashboard wordt gewoon netjes gevuld:"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qalALM6LalKJSfnv1JE0gDUJ9JM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y2GbpN8UKd1LIDAk7V7IccVE.png?f=fotoalbum_large

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:48

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:48

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

MikeyMan schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:30:
[...]

Dashboard wordt gewoon netjes gevuld:"

[Afbeelding]
Van welke inboeker is dit dashboard?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:26
Da's precies waar in dit topic al regelmatig voor gewaarschuwd wordt. Het is gewoon een risico om je nu al te binden aan een inboeker, beter wacht je af tot ze daadwerkelijk door de toetsing heen zijn...

• FlowDesign
anboni schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 00:20:
[...]

Da's precies waar in dit topic al regelmatig voor gewaarschuwd wordt. Het is gewoon een risico om je nu al te binden aan een inboeker, beter wacht je af tot ze daadwerkelijk door de toetsing heen zijn...
Liefst eentje waar je snel weer kunt opzeggen dan indd. Maar volgens mij hebben alle aanbieders een minimum van een jaar dacht ik?
Als je er helemaal geen neemt loop je sowieso geld mis. En als blijkt dat ze de boel niet op orde hebben lijkt me dat ook een geldige reden om op te zeggen.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
Hippe Lip schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:20:
[...]

Lekkerladen

• anboni
FlowDesign schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 00:30:
[...]

Liefst eentje waar je snel weer kunt opzeggen dan indd. Maar volgens mij hebben alle aanbieders een minimum van een jaar dacht ik.
Dat is dus een deel van het probleem: als je eenmaal een machtiging hebt afgegeven en de eerste inboeking voor jouw EAN is gedaan, is er geen mogelijkheid meer om een andere partij te machtigen voor het lopende jaar.
Als je er helemaal geen neemt loop je sowieso geld mis. En als blijkt dat ze de boel niet op orde hebben lijkt me dat ook een geldige reden om op te zeggen.
En daarom mag je dus van de wet dit jaar met terugwerkende kracht inboeken.

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:23
anboni schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:19:
[...]

Dat is dus een deel van het probleem: als je eenmaal een machtiging hebt afgegeven en de eerste inboeking voor jouw EAN is gedaan, is er geen mogelijkheid meer om een andere partij te machtigen voor het lopende jaar.

[...]
Vraag: Als de partij waar je een machtiging aan hebt gegeven niet door de audit komt, is het dan niet zo dat er geen inboeking plaats kan vinden, je ean dus nog niet gebruikt is en je alsnog kan overstappen?

Aanvullend: Net de bnr tekst nog een keer gelezen. Zoals het daar staat kan het zo zijn dat de inboeker al ingeboekt en uitbetaald heeft, maar dan alsnog te horen krijgt dat dat niet correct is verlopen en dus zelf geen geld krijgt. Dat is een behoorlijk bedrijfsrisico.

[ Voor 19% gewijzigd door helloitsme op 26-06-2026 07:35 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

helloitsme schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:26:
[...]

Vraag: Als de partij waar je een machtiging aan hebt gegeven niet door de audit komt, is het dan niet zo dat er geen inboeking plaats kan vinden, je ean dus nog niet gebruikt is en je alsnog kan overstappen?

Aanvullend: Net de bnr tekst nog een keer gelezen. Zoals het daar staat kan het zo zijn dat de inboeker al ingeboekt en uitbetaald heeft, maar dan alsnog te horen krijgt dat dat niet correct is verlopen en dus zelf geen geld krijgt. Dat is een behoorlijk bedrijfsrisico.
Ja maar hoe krijg ik mn data van dit jaar erin dan?

Goede stok achter de deur om hun shit voor elkaar te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 26-06-2026 07:39 ]

• -PeeWee-
  • Laatst online: 08:02
helloitsme schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:26:
[...]

Klopt, daarom zullen alleen bedrijven die al ervaring hebben in deze markt het eventueel doen. De benodigde software en processen zijn er dan al.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:07
MikeyMan schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:23:
Yup, kreeg hem ook.

offtopic:
Subjectief uiteraard, maar ik vind het juist fijn. Geen wachtwoord aan de kant van lekkerladen. Mochten ze ooit gehackt worden, heb je 1 zorg minder. En ja, je moet unieke wachtwoorden hebben (en dat heb ik ook), maar dat doet lang niet iedereen. Dus vanuit security is dit gewoon prima.

• helloitsme
-PeeWee- schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:04:
[...]

Klopt, daarom zullen alleen bedrijven die al ervaring hebben in deze markt het eventueel doen. De benodigde software en processen zijn er dan al.
1) Als dit zo zou zijn dan zou er in geen enkele markt nieuwkomers zijn.

2) Als ik me niet vergis dan bestond de oude markt juist uit inboekers die de afhandeling van een klein aantal grote klanten regelden. Niet van een groot aantal kleine klanten. Dat laatste vergt toch een andere aanpak lijkt me.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

danny.s schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:57:
[...]
offtopic:
Subjectief uiteraard, maar ik vind het juist fijn. Geen wachtwoord aan de kant van lekkerladen. Mochten ze ooit gehackt worden, heb je 1 zorg minder. En ja, je moet unieke wachtwoorden hebben (en dat heb ik ook), maar dat doet lang niet iedereen. Dus vanuit security is dit gewoon prima.
In theorie mee eens... Maar ze hebben amper data... Tis geen bank.

• FlowDesign
MikeyMan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:38:
[...]

Ja maar hoe krijg ik mn data van dit jaar erin dan?
Goede vraag inderdaad.

Ik heb ergens gelezen dat je de data van je lader met MID sowieso niet persé automatisch gekoppeld door hoeft te geven, maar dat het altijd handmatig mag. Dus als het goed is hebben alle inboekers daarin reeds voorzien. Je zult dan dus een download van je laadsessies moeten kunnen overhandigen ga ik vanuit.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FlowDesign schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:47:
[...]

Goede vraag inderdaad.

Ik heb ergens gelezen dat je de data van je lader met MID sowieso niet persé automatisch gekoppeld door hoeft te geven, maar dat het altijd handmatig mag. Dus als het goed is hebben alle inboekers daarin reeds voorzien. Je zult dan dus een download van je laadsessies moeten kunnen overhandigen ga ik vanuit.
Ja maar dan heb ik ook nog wel een exportje van m'n Zaptec Go (1) ;)

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:48

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 26-06-2026 10:21 . Reden: Laten we dat pad maar niet bewandelen ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• BartjeBoos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-06 19:37
MikeyMan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:57:
[...]

Ja maar dan heb ik ook nog wel een exportje van m'n Zaptec Go (1) ;)
In de export zitten ook gegevens over de laadpaal en het model. Ook moet je het serienummer opgeven van de laadpaal etc.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BartjeBoos schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:02:
[...]

In de export zitten ook gegevens over de laadpaal en het model. Ook moet je het serienummer opgeven van de laadpaal etc.
Das zo te extrapoleren naar 1 januari. Ik heb nu een Go2 hangen. Sinds een paar maanden.

• BartjeBoos
MikeyMan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:22:
[...]

Das zo te extrapoleren naar 1 januari. Ik heb nu een Go2 hangen. Sinds een paar maanden.
De factuurdatum van de go 2 komt dan niet overeen met 1 januari 2026 of eerder.
Uiteindelijk loop je dan het risico dat je voor hel 2026 geen vergoeding voor je ere's krijgt.

• -PeeWee-
helloitsme schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:00:
[...]

1) Als dit zo zou zijn dan zou er in geen enkele markt nieuwkomers zijn.

2) Als ik me niet vergis dan bestond de oude markt juist uit inboekers die de afhandeling van een klein aantal grote klanten regelden. Niet van een groot aantal kleine klanten. Dat laatste vergt toch een andere aanpak lijkt me.
De markt is in essentie ook niet nieuw. Deze was er al voor bedrijven. Het is helemaal waar dat er in processen en dergelijke aanpassingen gedaan moeten worden. Maar als je al actief was in die markt, is dat goed te overzien. in tegenstelling tot 'echte' nieuwe startups...

• helloitsme
-PeeWee- schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:48:
[...]

De markt is in essentie ook niet nieuw. Deze was er al voor bedrijven. Het is helemaal waar dat er in processen en dergelijke aanpassingen gedaan moeten worden. Maar als je al actief was in die markt, is dat goed te overzien. in tegenstelling tot 'echte' nieuwe startups...
Ik bedoelde niet dat de markt nieuw was, maar dat er nieuwe spelers in de markt kunnen komen die het anders doen dan de bestaande. Zoals bv Tesla ooit als nieuwkomer in de autobranche kwam. De bestaande spelers hadden daarbij problemen / waren trager om de omschakeling te maken naar de nieuwe situatie.

• -PeeWee-
helloitsme schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:09:
[...]

Ik bedoelde niet dat de markt nieuw was, maar dat er nieuwe spelers in de markt kunnen komen die het anders doen dan de bestaande. Zoals bv Tesla ooit als nieuwkomer in de autobranche kwam. De bestaande spelers hadden daarbij problemen / waren trager om de omschakeling te maken naar de nieuwe situatie.
Dat kan, tot die tijd (een jaar is een mooie periode) kijk ik het wel even aan met een partij die dit voorheen ook heeft gedaan. En dan kijken we weer verder.

• onzenuub
  • Nu online
Hippe Lip schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 23:20:
[...]

Lekkerladen

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-07 16:49
onzenuub schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:21:
Net van lekkerladen een update ontvangen.De Nederlandse Emissieautoriteit (NEa) heeft officieel bekendgemaakt dat inboekdienstverleners vanaf eind juni een rekening kunnen aanvragen in het Register Energie voor Vervoer (REV). Ook het dashboard is verbeterd. Je kunt nu ook oa het aantal EREs zien en de actuele ERE prijs. Goed werk.
Als dit gebeurd is dan kan je toch er vanuit gaan dat het allemaal geregeld is en dus betrouwbaar?

©2004

• Bob Lieftink
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 11:26
MrBullet058 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:19:
Ja ik vind het ook irritant dat @Bob Lieftink en zijn team nog niet een app of gewoon een inlog feature hebben voor het dashboard ipv die code.

Nieuwe overzicht geeft wel meer inzicht en data dat vind ik wel mooi
Safety for all he 8)7. Nee is gehoord gaan we mee aan de slag. Vanuit de PEN test van grote klant werden eisen gesteld aan de geldigheid van de tokens, dus korter is veiliger. Maar ook irritanter uiteraard, dus gaan we wat moois op verzinnen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bob Lieftink schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:45:
[...]

Safety for all he 8)7. Nee is gehoord gaan we mee aan de slag. Vanuit de PEN test van grote klant werden eisen gesteld aan de geldigheid van de tokens, dus korter is veiliger. Maar ook irritanter uiteraard, dus gaan we wat moois op verzinnen.
Maar is er vanuit de vastgehouden data dan noodzaak toe? Zoveel data betreft het niet... En handmatige manipulatie lijkt me ook uitgesloten.

• anboni
MikeyMan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:14:
[...]

Maar is er vanuit de vastgehouden data dan noodzaak toe? Zoveel data betreft het niet... En handmatige manipulatie lijkt me ook uitgesloten.
Het afvinkjelijstje van de auditor van de betreffende grote klant zegt dat token geldigheid maximaal x mag zijn. Daarmee stopt het nadenken en is dat de eis. 8)7

• Bob Lieftink
MikeyMan schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:14:
[...]

Daar kan je over twisten inderdaad, zit financiële data bij maar ik neig ook meer naar jouw kant van het verhaal. Dus goed om een feedback te krijgen, want dan is er daarna vaak wat meer ruimte.

• peterpannekoek
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 02-07 10:28
Ik heb veel gelezen in dit topic maar mijn vraag zie ik nergens staan.

Als je een ere dienstverlener de informatie over de laad sessies opvraagt.

Welke data krijgen ze allemaal?
En vooral welke data moet er ingevoerd worden bij de NEA?

Datum en tijd van de laadsessies
hoeveel kwh per laadsessie

Of ook met hoeveel vermogen er is geladen per fase en tijdsduur?

Zit er ook een minimale tijdsduur aan een laadsessie om mee te mogen tellen voor de ERE?

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:48
RichieB schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:34:
@GieltjE Het grote Joulo jubelforum is hier. Dit heeft niets met ERE te maken.
Iedereen heeft evenveel spreekrecht over iedere ERE-aanbieder, zolang de regels niet geschonden worden. Jij had in dit geval geen enkel recht om iemand te verwijzen naar een ander (jubel?)forum. Overigens een Joulo forum wat helemaal niet hoeft te bestaan. Van alle ERE-inboekers heeft Joulo als enige een eigen forum, waar in principe dezelfde regels gelden als in het ERE-forum. De meeste forumposts hadden net zo goed hier geplaatst kunnen worden, gezien soortgelijke berichten over Lekkerladen, Zeres, en alle anderen ook hier geplaatst worden. En dat is verder prima, zolang posts niet in ellenlange discussies veranderen.

Disclaimer: ik ben onpartijdig en heb nog geen enkele verbintenis met een specifieke inboeker. Ik (en vast anderen) ben hier op dit forum om (in de loop van het jaar) een keuze te kunnen maken tussen alle inboekers. Hiervoor is het noodzakelijk dat iedere ervaring over elke inboeker gedeeld mag worden, zodat we voorkomen dat partijen buitengesloten worden. En dan kan in elke context zijn.
GieltjE schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:12:
-snip- ERE boekhouder heeft niets met ere te maken, prima.
@GieltjE Ik nodig je hierbij uit om je post opnieuw te plaatsen. Ik had begrepen dat het gewoon een tip was omtrent een OCPP-koppeling. Just go ahead ;)

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
peterpannekoek schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:51:
Ik heb veel gelezen in dit topic maar mijn vraag zie ik nergens staan.

Als je een ere dienstverlener de informatie over de laad sessies opvraagt.

Welke data krijgen ze allemaal?
En vooral welke data moet er ingevoerd worden bij de NEA?

Datum en tijd van de laadsessies
hoeveel kwh per laadsessie

Of ook met hoeveel vermogen er is geladen per fase en tijdsduur?

Zit er ook een minimale tijdsduur aan een laadsessie om mee te mogen tellen voor de ERE?
Heb je een laadpunt met een MID-meter? Maak dan een export van jouw laadgegevens. Daarbovenop komt dan nog het EAN-nummer van jouw aansluiting. Dan heb je een overzicht van de gegevens.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:45
@Aurora Wat heeft het koppelen van een laadpaal via OCPP met een backend te maken met ERE? Dat soort technische informatie kan je veel beter plaatsen in het topic voor die desbetreffende laadpaal of (zoals in dit geval) de specifieke inboekdienstverlener.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:48
RichieB schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:02:
@Aurora Wat heeft het koppelen van een laadpaal via OCPP met een backend te maken met ERE? Dat soort technische informatie kan je veel beter plaatsen in het topic voor die desbetreffende laadpaal of (zoals in dit geval) de specifieke inboekdienstverlener.
De technische integratie (zoals de stabiliteit of mogelijkheden van een OCPP-koppeling) vormt een belangrijk onderdeel van de afweging tussen verschillende inboekers. Een goede ERE-vergoeding heeft voor mij weinig zin als de techniek aan de achterkant moeizaam werkt.

Zoek op OCPP op dit forum en je krijgt 11 pagina's terug over verschillende inboekers. Nobody gave a rat's ass, todat het woordje Joulo in voorkwam.

Ik ga op deze plek verder niet meer in discussie :)

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-07 23:37
Het uur van de waarheid nadert voor veel bezoekers van dit topic. Voor mij in ieder geval wel.

1 juli 2026 mijn gegevens voor het eerst inleveren en dan eens kijken of er uitbetaald wordt.

22,29 kWh/100km

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:07
tukker999 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:44:
Het uur van de waarheid nadert voor veel bezoekers van dit topic. Voor mij in ieder geval wel.

1 juli 2026 mijn gegevens voor het eerst inleveren en dan eens kijken of er uitbetaald wordt.
Hoezo het uur van de waarheid? Je kunt tot einde dit jaar aanmelden. (Ik heb mezelf overigens wel al ergens aangemeld)

• BartjeBoos
tukker999 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:44:

i Juli zit in Q3. Als je bij een inboeker zit die per kwartaal uitbetaalt dan word je ergens in oktober uitbetaald.

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 23:27

GieltjE

Niks te zien...

Voor degenen die het (on)geluk hebben om vast te zitten aan een EVBox (Elvi) en naar Joulo willen, deze krijg je niet direct aan elkaar gekoppeld.

De Elvi ondersteund geen parameters in de ocpp url (of authorisatie..), ongeacht welke settings je kiest wil dit niet werken.

Makkelijkste is om via een provider als Plugchoice of monta te koppelen (met de eerste en hun API is het zo gebeurd en extra korting).

Hell / 0

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:48

Boost9898

Software developer

Ik heb een praktische vraag over ERE-certificaten.

Stel ik heb op dit moment 500 ERE opgebouwd door te laden. Als ik deze nu verkoop of aanbied via bijvoorbeeld Lekkerladen, worden al deze certificaten dan verkocht tegen de actuele ERE-prijs van dat moment? Nu is dat €0,485 per ERE, €0,160 per kWh.

Zo ja, betekent dit dan ook dat ik de certificaten kan laten staan tot eind dit jaar en dan mijn volledige saldo (tegen die tijd bijvoorbeeld ongeveer 1000 ERE) kan verkopen tegen de ERE-prijs die op dat moment geldt?

Of is de waarde/prijs van een ERE gekoppeld aan het moment waarop het certificaat is aangemaakt/geladen?

Edit: en is Lekkerladen nog een beetje interessant of is er een betere Tweakers 'go to' wat ERE certificaten verkopen betreft? Ik heb me net aangemeld bij Joulo, er is een of andere actie met referrals ofzo, is dat nog interessant eventueel?

[ Voor 28% gewijzigd door Boost9898 op 28-06-2026 10:37 ]

• FlowDesign

• FlowDesign
@rogervdh Misschien zou je de OP bij kunnen werken en in plaats van zelf een tabel bijhouden, gewoon naar deze sites verwijzen die de kosten van alle inboekers bijhouden? Dan hoeven we niet telkens dezelfde linkjes met mensen te delen :)

• anboni
Boost9898 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:21:
Ik heb een praktische vraag over ERE-certificaten.

Stel ik heb op dit moment 500 ERE opgebouwd door te laden. Als ik deze nu verkoop of aanbied via bijvoorbeeld Lekkerladen, worden al deze certificaten dan verkocht tegen de actuele ERE-prijs van dat moment? Nu is dat €0,485 per ERE, €0,160 per kWh.
De inboeker bepaalt wanneer de certificaten verhandeld worden en dus wat ze opbrengen. De invloed die jij erop hebt is beperkt tot: nu starten met inboeken en gewoon meegaan in de handelsmomenten die jouw gekozen inboeker hanteert, of wachten tot eind van het jaar en hopen dat er in Q1 volgend jaar ineens een hoop bedrijven zijn die op het laatste moment nog EREs in moeten kopen en daar dus mogelijk meer voor moeten betalen (maar het kan ook zomaar zijn dat ze allemaal al ingekocht hebben en er een overschot is, waardoor de prijs daalt)

• AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:20
Aurora schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:33:
[...]

Iedereen heeft evenveel spreekrecht over iedere ERE-aanbieder, zolang de regels niet geschonden worden. Jij had in dit geval geen enkel recht om iemand te verwijzen naar een ander (jubel?)forum. Overigens een Joulo forum wat helemaal niet hoeft te bestaan. Van alle ERE-inboekers heeft Joulo als enige een eigen forum, waar in principe dezelfde regels gelden als in het ERE-forum. De meeste forumposts hadden net zo goed hier geplaatst kunnen worden, gezien soortgelijke berichten over Lekkerladen, Zeres, en alle anderen ook hier geplaatst worden. En dat is verder prima, zolang posts niet in ellenlange discussies veranderen.

Disclaimer: ik ben onpartijdig en heb nog geen enkele verbintenis met een specifieke inboeker. Ik (en vast anderen) ben hier op dit forum om (in de loop van het jaar) een keuze te kunnen maken tussen alle inboekers. Hiervoor is het noodzakelijk dat iedere ervaring over elke inboeker gedeeld mag worden, zodat we voorkomen dat partijen buitengesloten worden. En dan kan in elke context zijn.

[...]

@GieltjE Ik nodig je hierbij uit om je post opnieuw te plaatsen. Ik had begrepen dat het gewoon een tip was omtrent een OCPP-koppeling. Just go ahead ;)
Deze mening had ik ook maar vanwege de vele, in mijn ogen overdreven negatieve reacties zodra Joulo genoemd werd vond ik het wel degelijk zinnig een apart topic hiervoor te openen. Ik heb daarbij in de eerste post ook overduidelijk aangegeven dat ik geen idee had of het mocht of niet.

Over geen enkel laadpaal merk of inboekdienstverlener wordt hier moeilijk gedaan, behalve over Joulo. Omdat in mijn ogen de mods daarop niet afdoende reageerden vond ik ook dat een extra reden voor een apart topic.

Kreeg zelfs na het openen ervan bericht van een mod of het nou wel nodig was. Heb ik niet op gereageerd, ik vind dat aan de topic gebruikers om daar over te oordelen. Voorlopig is er wel dergelijk activiteit daar en zo houden we de "haters" lekker hier...en we kunnen het hier meer on-topic houden.

[ Voor 3% gewijzigd door AA42 op 28-06-2026 15:09 ]

• FlowDesign
AA42 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 15:02:
Voorlopig is er wel dergelijk activiteit daar en zo houden we de "haters" lekker hier...en we kunnen het hier meer on-topic houden.
Mooi. Laten we het dan svp hierbij laten :)

(Ik heb niks tegen Joulo, maar ben vooral pro geen gezeur in topics :) )

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:24
Vandaag een update email van Zeres ontvangen. Maar weer eens bij mijn account ingelogd. Ze hebben 't nog niet op hun website en in de laatste nieuwsbrief vermeld, maar blijkbaar kan je nu de koppeling maken met Plugchoice. Zie ook: https://www.zeres.nl/nieuws/laadpaal-vanuit-de-zeres-portal-verbinden

Ik krijg er niet echt een bevestiging van en zie 't ook niet in de plugchoice omgeving maar blijkbaar is mijn (EV-BOX Elvi) laadpaal nu gekoppeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KuSkk9GK1UYqMcVE4nUK1bpiYQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2V2nZjiVPa9ik0fMAtj3EVgt.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOFGoIfm2PUI8uKAFr5p8VT-3GI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GVfhrB8GuRugDZD0R0rKPEmA.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door blb4 op 28-06-2026 18:47 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+MT GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, IONIQ5 84kWh PE MY26, gasloos '23

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:14
blb4 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 18:38:
Vandaag een update email van Zeres ontvangen. Maar weer eens bij mijn account ingelogd. Ze hebben 't nog niet op hun website en in de laatste nieuwsbrief vermeld, maar blijkbaar kan je nu de koppeling maken met Plugchoice. Zie ook: https://www.zeres.nl/nieuws/laadpaal-vanuit-de-zeres-portal-verbinden

Ik krijg er niet echt een bevestiging van en zie 't ook niet in de plugchoice omgeving maar blijkbaar is mijn (EV-BOX Elvi) laadpaal nu gekoppeld:
[Afbeelding][Afbeelding]
Als ik het goed begrijp dan kan je dus koppelen via Plugchoice naar Zeres voor registratie van het laden(hoeveelheid etc) en evt een andere provider, bijv TAP koppelen voor de autorisatie afhandeling toch?

En zou in dit geval dan Zeres “Live” de laaddata kunnen tonen in de aankomende app of gewoon in je persoonlijke omgeving op de website van Zeres incl de verwachte opbrengsten?

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:24
WishmasterNL schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:44:
[...]

Als ik het goed begrijp dan kan je dus koppelen via Plugchoice naar Zeres voor registratie van het laden(hoeveelheid etc) en evt een andere provider, bijv TAP koppelen voor de autorisatie afhandeling toch?

En zou in dit geval dan Zeres “Live” de laaddata kunnen tonen in de aankomende app of gewoon in je persoonlijke omgeving op de website van Zeres incl de verwachte opbrengsten?
Plugchoice kan aan van alles koppelen, maar welke details exact weet ik niet. Ik heb mijn (EV-BOX Elvi) laadpaal aan Plugchoice hangen en ik heb evcc gekoppeld aan Plugchoice voor de aansturing van mijn laadsessies (start/stop en laadstroom). Sinds gisteren heb ik Zeres er aan gekoppeld. Mijn laadpaal is niet (meer) gekoppeld aan een ander partij voor zakelijke verrekening laadkosten.

Hoe Zeres het gaat presenteren is afwachten, op dit moment is 't op de website vrij karig, ik neem aan dat dit idd wel zal veranderen; je zou toch verwachten dat de sessies idd zichtbaar worden in de aankomende app.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+MT GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, IONIQ5 84kWh PE MY26, gasloos '23

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:58
blb4 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 17:37:
[...]

Plugchoice kan aan van alles koppelen, maar welke details exact weet ik niet. Ik heb mijn (EV-BOX Elvi) laadpaal aan Plugchoice hangen en ik heb evcc gekoppeld aan Plugchoice voor de aansturing van mijn laadsessies (start/stop en laadstroom). Sinds gisteren heb ik Zeres er aan gekoppeld. Mijn laadpaal is niet (meer) gekoppeld aan een ander partij voor zakelijke verrekening laadkosten.

Hoe Zeres het gaat presenteren is afwachten, op dit moment is 't op de website vrij karig, ik neem aan dat dit idd wel zal veranderen; je zou toch verwachten dat de sessies idd zichtbaar worden in de aankomende app.
Benieuwd wanneer de app uit komt. Op de website geven ze aan "eind juni" aan, dat is het morgen.

EV: '25 Tesla M3 LR AWD + '15 Kia Soul , PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:33
Iemand een aanrader, om een "eenvoudige koppeling" met een Solar Edge EV one Pro mee te laten lopen, zonder allerhande poespas?

Mischien minder van belang, zit momenteel bij Vattenfall, sowieso tot einde contract eind `26. Ik zag hun ook ergens iets over melden, maar verder niet meer terug te zien.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik kreeg net een email van slimmemeterportal.nl dat zij nu ook als inboeker ERE certificaten gaat verhandelen en je je kunt aanmelden. Wellicht interessant?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• sjoerd-p
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:33
zonoskar schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:16:
Ik kreeg net een email van slimmemeterportal.nl dat zij nu ook als inboeker ERE certificaten gaat verhandelen en je je kunt aanmelden. Wellicht interessant?
Ze werken hiervoor samen met Laadpremie, die in het register staat.

Home Assistant 🏠📱, Zonneplan 20kWh thuisbatterij 🔋🏠, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade 🌡️🚿, 4100Wp PV ☀️, XPeng G9 🚙🔌

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-07 23:18
wickydude schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:57:
[...]

Dank voor de update. Hierop zat ik te wachten. Mooi dat dat zo gaat kunnen. Goed argument om met Lekkerladen in zee te gaan.
Inderdaad, zeer interessant dit. Want begrijp ik goed dat je bij andere inboekere altijd met een backoffice nog ertussen zit dan?

• tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-07 23:37
Ik heb afgelopen avond voor het eerst mijn geladen kWh's ingeleverd bij de inboekdienstverlener.

Als alles volgens verwachting gaat en er wordt uitbetaald dan levert dat een subsidie van €2,50 per 100km op.

22,29 kWh/100km

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zwaargeschapen schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:11:
[...]

Inderdaad, zeer interessant dit. Want begrijp ik goed dat je bij andere inboekere altijd met een backoffice nog ertussen zit dan?
Je hebt dus een Peblar. Dan houd je altijd jouw lokale webinterface, ook bij een OCPP-koppeling.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Bob Lieftink Hebben jullie al ervaring met het wisselen van een laadpaal? Mijn Zaptec Go2 wordt omgewisseld ivm temperatuursensor. Zal de enige niet zijn met die combi.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:42:
@Bob Lieftink Hebben jullie al ervaring met het wisselen van een laadpaal? Mijn Zaptec Go2 wordt omgewisseld ivm temperatuursensor. Zal de enige niet zijn met die combi.
Ik weet niet of het anders werkt dan bij Joulo, maar de koppeling is locatie gebaseerd, dus daar werd gewoon een nieuwe laadpaal gesignaleerd en die sessies worden gewoon ook gelogd voor ERE.

Mijn boefje is liev!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Is het een idee om specifieke klantvragen voor 1 aanbieder rechtstreeks aan de aanbieder te stellen ipv hier een soort klantenportaal van te maken van deze aanbieder?

energienerds.nl

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mrme12345 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:17:
[...]

Is het een idee om specifieke klantvragen voor 1 aanbieder rechtstreeks aan de aanbieder te stellen ipv hier een soort klantenportaal van te maken van deze aanbieder?
Lijkt me niet, zoals ik zei; ik zal niet de enige zijn...

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wat is dat hier toch een gejank over 1 aanbieder steeds. Dit gaat over ERE gerelateerde zaken, hoe werkt het als je laadpaal gewisseld moet worden. We kunnen ook per aanbieder een topic gaan maken en dit topic sluiten...

Mijn boefje is liev!

• Bezzerk
  • Laatst online: 09:00
mrme12345 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:17:
[...]

Los van de directe verwijzing naar de aanbieder is het een logisch scenario dat er iemand van hardware wisselt lopende een kalenderjaar toch? Een andere deskundige mag natuurlijk ook gewoon inhoudelijk de vraag beantwoorden.

Volgens mij is dat voor een ieder die interesse heeft in dit topic interessant.
Ongeacht welke aanbieder of welk merk hardware (misschien wissel je zelfs wel van merk 8)7 )

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:45
Ik ga vrijdag mijn 3e laadpaal aansluiten, de eerste is overleden door een zwevende nul en heb 1 maand een tijdelijke laadpaal gehad en vrijdag dus mijn 3e. De 1e laadpaal was geregistreerd, de 2e moet ik nog registreren en daarnanummer 3. Alle laadpalen hebben een gecertificeerde meter aan boord en ik moet ze zelf uitlezen en daarna het bestand uploaden in het register. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.62

• anboni
De inboekingen worden gekoppeld aan het EAN van je huisaansluiting. De specifieke laadpaalgegevens zijn alleen benodigd om de informatie automatisch uit te kunnen lezen en om te verifieren dat de meter gecertificeerd is. In de twee inboeker portalen die ik heb bekeken, was het ook mogelijk om meerdere palen toe te voegen.

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 14:22
Krijg net onderstaande vanuit Tibber in mijn mail. Kennelijk gaat Tibber een samenwerking met Joulo aan. Voordeel voor klant is dat je kennelijk sowieso max 10% aan kosten betaald. Dat is een mooi aanbod. Als je je al hebt aangemeld bij Joulo krijg je automatisch de gunstige tarieven. Netjes! Geen idee hoe dat samenwerkt met reeds opgebouwde referral korting, dat gaan we zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Np4-dWjV6avbHamCGm4jOoYyNn4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G3jE6Bu8XUc5x9tD7ESNjcgq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door joostdevriesede op 01-07-2026 13:10 ]

Joost de Vries

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

joostdevriesede schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:09:
Krijg net onderstaande vanuit Tibber in mijn mail. Kennelijk gaat Tibber een samenwerking met Joulo aan. Voordeel voor klant is dat je kennelijk sowieso max 10% aan kosten betaald. Dat is een mooi aanbod. Als je je al hebt aangemeld bij Joulo krijg je automatisch de gunstige tarieven. Netjes! Geen idee hoe dat samenwerkt met reeds opgebouwde referral korting, dat gaan we zien.

[Afbeelding]
Dat was de stille hint van @johantrip dus :D

Oh en ipv @mrme12345 post te liken, kun je het dan beter in het Joulo/Tibber topic posten :+

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 01-07-2026 13:40 ]

Mijn boefje is liev!

• -PeeWee-
Zojuist bericht gehad van Zeres dat ze over 2 dagen 50% van het eerste kwartaal gaan uitbetalen, omdat de Nea wat op zich laat wachten.

We gaan het zien.

• paulw5
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07 12:43
Ben vooral benieuwd naar de opbrengsten van de ERE. Net bij zeres q2 ingediend, pas vanaf april mid kWh meter.

• -PeeWee-
paulw5 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:10:
Ben vooral benieuwd naar de opbrengsten van de ERE. Net bij zeres q2 ingediend, pas vanaf april mid kWh meter.
Die was in mijn geval €204,- voor 466 ERE, dus €0.4377 per ERE. Of per kWh €0.1454.

Exclusief fee uiteraard, daarmee kom je dan op €0,12 / kWh (in mijn geval)

• MrBullet058
  • Laatst online: 09:17

[Afbeelding]
Ik krijg die mailtjes niet van Tibber maar das wel jammer dat ze er nu mee komen. Kan niet zomaar switchen denk ik.

• Bob Lieftink
Komt inderdaad vaker voor. Dan kan de koppeling tussen inboekdienstverlener en Zaptec, en daarmee de nieuwe lader, opnieuw gemaakt worden inderdaad. Moet het wel even doorgegeven worden uiteraard.

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:24

[Afbeelding]
Ik heb hem ook gehad, maar net deze week al bij Joulo aangemeld en ipv 10% korting krijg ik nu 2% korting, beetje jammer of een beetje laat met de mail van Tibber.

Arjan

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

arjanhs schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 06:27:
[...]

Ik heb hem ook gehad, maar net deze week al bij Joulo aangemeld en ipv 10% korting krijg ik nu 2% korting, beetje jammer of een beetje laat met de mail van Tibber.

Arjan
Heb je de schuingedrukte tekst onderaan ook gelezen :?

Mijn boefje is liev!

• FlowDesign
JB schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 07:19:
[...]
Heb je de schuingedrukte tekst onderaan ook gelezen :?
Klinkt een beetje alsof Joulo wordt overgenomen door Tibber.

• ThewillemkeP
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 02-07 12:47
FlowDesign schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 09:14:
[...]

Klinkt een beetje alsof Joulo wordt overgenomen door Tibber.
Lijkt me meer klantenbinding ;-) Zo zitten klanten van Tibber weer 'net wat vaster' aan Tibber, aangezien je jaarlijks kan wijzigen van ERE partij.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:17
paulw5 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:10:
Nu te zien bij de opbrengsten in de webpagina

[ Voor 3% gewijzigd door Whiskey48 op 02-07-2026 10:04 ]

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:14
Whiskey48 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 10:04:
[...]

Nu te zien bij de opbrengsten in de webpagina
Hangt er maar net vanaf of ze je gegevens al verwerkt hebben. Hier ook de laaddata aangeleverd en is nog niet verwerkt. Q1 daarintegen wel.

Inmiddels mijn Peblar Business gekoppeld aan Zeres dmv Plugchoice. Echter nergens zie je terug dat hij gekoppeld is. Hoop dat ze de webpagina wat verbeteren. En hopelijk komt de laaddata nu ook automatisch binnen bij Zeres.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:46
-PeeWee- schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:29:
[...]

Die was in mijn geval €204,- voor 466 ERE, dus €0.4377 per ERE. Of per kWh €0.1454.

Exclusief fee uiteraard, daarmee kom je dan op €0,12 / kWh (in mijn geval)
En Joulo heeft verkocht voor 0.478 en 0,481 per ERE, uitbetaling in Q3 en Q4. Hogere opbrengst dan Zeres *O*

[ Voor 14% gewijzigd door MaStar op 02-07-2026 19:33 ]

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07 23:10
MaStar schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:32:
[...]

En Joulo heeft verkocht voor 0.478 en 0,481 per ERE, uitbetaling in Q3 en Q4. Hogere opbrengst dan Zeres *O*
Hoe weet je dit?

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:17
Staat op je dashboard, webpagina versie, bij opbrengsten.

.... Krijg toch wel een heel erg goed gevoel van Joulo, heel blij mee!

• MaStar
Recent nieuws , staat op je Dashboard Op de webpagina. ≈ 13,4 ct per kWh

Joulo top gedaan ! Beter dan Zeres is positief en nog lagere fee ook :D

[ Voor 8% gewijzigd door MaStar op 02-07-2026 21:53 ]

• marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:04
MaStar schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:32:
[...]

Is het bij jou al daadwerkelijk verkocht? In mijn dashboard staan de Q1 opbrengsten bij gereserveerd en die van Q2 bij nog te verkopen en is klaar voor uitbetaling nog leeg.

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:29
WishmasterNL schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 10:34:
[...]

Hangt er maar net vanaf of ze je gegevens al verwerkt hebben. Hier ook de laaddata aangeleverd en is nog niet verwerkt. Q1 daarintegen wel.

Inmiddels mijn Peblar Business gekoppeld aan Zeres dmv Plugchoice. Echter nergens zie je terug dat hij gekoppeld is. Hoop dat ze de webpagina wat verbeteren. En hopelijk komt de laaddata nu ook automatisch binnen bij Zeres.
Zelfde hier Newmotion paal via Plug choice gekoppeld aan Zeres maar nergens te zien in de Zeres Portal dat die gekoppeld is.

Ook geen laadsessies te zien bij Zeres, geen idee hoe vaak ze dit uitlezen.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

[Afbeelding]
Dit is wel lekker! Zie het inderdaad terug in het dashboard. Scheelt voor mij toch weer 3% (zat immers op 13). Zorgt er alleen wel voor dat andere voordelen (zoals vriendenvoordeel) minder nut heeft, want je hebt nu minstens 10 referrals nodig om meer korting te krijgen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• MaStar
marco.n schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:59:
[...]

Is het bij jou al daadwerkelijk verkocht? In mijn dashboard staan de Q1 opbrengsten bij gereserveerd en die van Q2 bij nog te verkopen en is klaar voor uitbetaling nog leeg.
Wat verkocht is staat onder "gereserveerd". . er wordt pas op een later moment uitebetaald, en dan zal dat bedra dus verplaatsen naar de andere categorie.

wat ik zie: 560 ERE • € 0,4775/ERE
Pagina: 1 ... 41 42 Laatste

Let op:
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.