Ik heb me met de SmartEVSE aangemeld bij Zeres en voor de zekerheid ook een gratis OCPP koppeling met Tap Electric gemaakt, zodat ik daar ook alle laadsessies kan downloaden als ze naast de MID meter foto's met begin- en eindstand ook alle losse sessies willen hebben om te controleren dat het aansluit. Daarnaast zijn die grote laadsessies ook nog te zien op mijn energierekening. Dus steekproefsgewijs kan ik laten zien dat ik die dag ook mega veel stroom heb verbruikt (meer dan de zonnepanelen normaal zouden opleveren).HaTe schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:51:
Ik heb de registratie bij den hartog afgerond en alles is geaccepteerd met mijn SmartEVSE. Ik moet alleen nog de laadsessies aanleveren, maar die heb ik niet zo 123. Ik kan alles eventueel via Influxdb wel achterhalen, maar dan moet ik een goede query maken en dit in een csv zetten. Ik heb ook al EVCC geïnstalleerd, maar deze houd volgens mij ook geen begin en eindstand bij van de kWh meter, maar dit helpt me wel in de toekomst.
Heedt iemand al een influxdb query gemaakt om laadsessies in een csv te krijgen voor wen SmartEVSE?
Voordeel van Tap Electric is dat er incidenteel ook door gasten met een leaseauto geladen kan worden bij ons thuis. Dan krijgt Tap daar een vergoeding voor en ik de door mij ingestelde stroomprijs. Maar verder is de OCPP koppeling gratis. Dus een mooie backup optie om de laadsessies te kunnen exporteren als dat nodig is.
Home Assistant 🏠📱, Zonneplan 20kWh thuisbatterij 🔋🏠, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade 🌡️🚿, 4100Wp PV ☀️, XPeng G9 🚙🔌
/f/image/JJtBmZkSmQoPRJygFfqkz6wn.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1xPyPCYgqgp5TUVKcaf6l4VW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/B9tACYM2z3WyoE4hf53ayB5k.png?f=fotoalbum_large)