• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xc88FyPW4Fd5-u8J-8dW14IUpJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/40OLzvJfNBdqYLnFm57ltIo9.png?f=fotoalbum_large

Nee hoor, gewoon actief. Gaat lekker bij mij :+

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:20
Whiskey48 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:07:
[...]

[Afbeelding]

Nee hoor, gewoon actief. Gaat lekker bij mij :+
Mischien, gelden de nieuwe, aangepaste regels, voor nieuwe klanten? Ik quote alleen wat ik eerder heb gelezen.

*sowieso

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:22

JB

Cédric roelt!

DonJunior schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:12:
[...]

Mischien, gelden de nieuwe, aangepaste regels, voor nieuwe klanten? Ik quote alleen wat ik eerder heb gelezen.
Nieuwe klant, dit staat in de portal;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPMCHUqdKDYAyohNiNfqvsDUItc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CbtDwAmAsRFUIEdrez0GkG43.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:20
JB schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:22:
[...]

Nieuwe klant, dit staat in de portal;

[Afbeelding]
Interessant, en wat staat er in de voorwaarden? Gewoon uit interesse hoor. Kan me namelijk voorstellen dat ze gewoon 1 portaal hebben voor alle klanten en deze nog niet laten meeschalen met de nieuwe regels. Lijkt mij dat de regels leidend zijn boven de UI van de portal.

*sowieso

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:04
hvandijk110 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:39:
[...]

Dat is toch precies wat ik zeg? <knip>
Dat is niet precies wat je zegt. Je zegt dat het 'eenvoudig' wordt om Joulo toe te voegen. Het is nu niet mogelijk, straks is het wel mogelijk. Net zo eenvoudig als dat je een andere backoffice provider uit de lijst kunt selecteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2026 09:44 . Reden: Quote aangepast ]

• SuperUser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:20
DonJunior schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:23:
[...]

Interessant, en wat staat er in de voorwaarden? Gewoon uit interesse hoor. Kan me namelijk voorstellen dat ze gewoon 1 portaal hebben voor alle klanten en deze nog niet laten meeschalen met de nieuwe regels. Lijkt mij dat de regels leidend zijn boven de UI van de portal.
Lijkt mij ook dat de voorwaarden leidend zijn. Ik heb ze nog geen machtiging gegeven, dus misschien dat ik niet alle communicatie vanuit hen ontvang, maar die 0% lijkt eerder een lokkertje want die heeft volgens hun eigen site nooit in de voorwaarden gestaan. Overal op de website wordt nu ook over die 10% gesproken. Als iemand wel voorwaarden of een overeenkomst heeft waar de 0% in staat benoemd, dan wordt dat wel interessant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LPeR23r274zpySHlSRnoYaHCug=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QhlM30BkYLw8vJENqTWrADL4.png?f=fotoalbum_large

• creamer69
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:03
Over referrals gesproken.. Vandaag in de nieuwsbrief van Earnergy zag ik dat ook zij starten met een reff programma; een kopie van het bericht (voor de gemakkelijkheid)
‘Ook is er een uitgebreid referralprogramma opgezet. Hiermee kun je jouw commissiepercentage verlagen wanneer je nieuwe klanten aandraagt.  Vooral in de beginperiode kan dit extra interessant worden, omdat er dan gebruikgemaakt kan worden van een speciale introductieregeling. (2% per refferal) Daarover binnenkort meer.

P.S. Mocht je alvast aan de slag willen met jouw persoonlijke referralcode? Stuur ons gerust een mailtje, dan helpen wij je verder!’

Zelf wacht ik nog even af met aanmelden tot de eerste uitbetalingen zijn gedaan voordat ik een inboeker ga kiezen, maar ziet er erg interessant uit.

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:12
Ik zou het prettig vinden als het wat minder over de referals van Joulo gaat.

In een topic over beleggen gaat het ook niet over de kosten van een index fonds dat nog geen rendement heeft laten zien.

Als de (aanstaande) Joulo gebruikers dat wel interessant vinden zou het een nieuw topic kunnen worden zodat het hier kan gaan over de eisen aan een laadpaal, hoe koppel je die, wat is de huidige markt waarde van een ere, wat proberen werkgevers, wat doen grote partijen, wetgeving en puzzel stukjes van individuele gebruikers.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39

Galois

1811 - 1832

Ik heb een hybride en laadt max 500-800 kWh per jaar.

Wel een Zaptec go 2 paal, dus geschikt voor ERE. Maar goed… een hele gedoe voor die maximaal 50€ per jaar…

Iemand die ook met deze hoeveelheid kWhs een aanbieder heeft gekozen, waar geen omkijken naar is; wat niet teveel tijd kost…

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• BartjeBoos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:10
Wolly schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:46:
[...]

Wat is er privé aan de openbare EAN code?
Het gaat niet alleen om de EAN code maar ook om naam, adres etc. die nodig zijn voor de ere registratie. Die combinatie van gegevens kan een werkgever niet opeisen bij een werknemer. O.a. het energiecontract kan namelijk op naam staan van een huisgenoot/ partner.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BartjeBoos schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:57:
[...]

Het gaat niet alleen om de EAN code maar ook om naam, adres etc. die nodig zijn voor de ere registratie. Die combinatie van gegevens kan een werkgever niet opeisen bij een werknemer. O.a. het energiecontract kan namelijk op naam staan van een huisgenoot/ partner.
Die noemde je niet in je post :+

Maar even over dat onderwerp, als een bedrijf je mobiele (zakelijke) telefoonkosten vergoed is het logisch dat zij ook de opbrengsten krijgen die mede door het gebruik van die telefoon worden gegenereerd.

Waarom zou dat bij laadkosten die vergoed worden anders zijn?

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:43
Wolly schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:26:
[...]

Maar even over dat onderwerp, als een bedrijf je mobiele (zakelijke) telefoonkosten vergoed is het logisch dat zij ook de opbrengsten krijgen die mede door het gebruik van die telefoon worden gegenereerd.

Dus jij betaald ook je tegemoetkoming energiebelasting/kosten ook naar ratio aan je werkgever?

Afgezien van het feit dat de ere vergoeding voor de eigenaar van de ean houder is. Dit staat specifiek in de wet.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
internet4me schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:30:
[...]

Dus jij betaald ook je tegemoetkoming energiebelasting ook naar ratio aan je werkgever?
Nee, die is onafhankelijk van het verbruik en zou ik ook krijgen als ik geen kosten voor de werkgever maak.
Afgezien van het feit dat de ere vergoeding voor de eigenaar van de ean houder is. Dit staat specifiek in de wet.
Niemand betwist dat. Werkgever kan natuurlijk wel afspraken maken dat de ERE, of een deel ervan, in mindering worden gebracht op de declaratie. En afspraken maken met een werkgever is niet altijd even vrijblijvend :')

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:10
Galois schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:46:
Ik heb een hybride en laadt max 500-800 kWh per jaar.

Wel een Zaptec go 2 paal, dus geschikt voor ERE. Maar goed… een hele gedoe voor die maximaal 50€ per jaar…

Iemand die ook met deze hoeveelheid kWhs een aanbieder heeft gekozen, waar geen omkijken naar is; wat niet teveel tijd kost…
Los van dat ik heb meer kWhs heb, maar een heel gedoe hoeft het niet te zijn. Ik heb gekozen voor lekkerladen. Zaptec koppelen, machtiging geven, en klaar. Minder gedoe kun je niet krijgen. Andere aanbieders zullen ongetwijfeld een vergelijkbare intergratie met Zaptec hebben die even weinig tijd kost.

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zijn er hier al mensen met een Alfen paal (hier een Single Pro-line) en Tap Electric als backoffice die automatisch hebben gekoppeld met een inboeker? Ik kan met zoeken op Alfen zo snel niets vinden.

Paal is momenteel nog in beheer bij een andere backoffice vanuit voormalige lease, maar ik wil die binnenkort omzetten naar eigen beheer met Tap Electric als backoffice (i.v.m. zowel zakelijke als privé elektrische auto). Heb niet direct een voorkeur voor een inboeker. Ik had me voorgenomen om ook de ERE via Tap Electric te laten verlopen in ieder geval het eerste jaar, lekker makkelijk, maar die doen niks met terugwerkende kracht, dus dat valt keihard af.

• BartjeBoos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:10
Wolly schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:26:
[...]

Er staat toch duidelijk "o.a. Ean-=code".
Als je als werknemer prive een tel abo afsluit en die voor werkzaamheden voor je werkgever gebruikt is het logisch dat je die voor een deel vergoed krijgt los van of je de kosten al uit hebt doordat je het abo ook gebruikt voor amdere doeleinden. Een redelijk vergoeding voor abo kosten en afschrijving van de telefoon is dan op zijn plaatst.

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48
BigSmurf schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:46:
Zijn er hier al mensen met een Alfen paal (hier een Single Pro-line) en Tap Electric als backoffice die automatisch hebben gekoppeld met een inboeker? Ik kan met zoeken op Alfen zo snel niets vinden.

Paal is momenteel nog in beheer bij een andere backoffice vanuit voormalige lease, maar ik wil die binnenkort omzetten naar eigen beheer met Tap Electric als backoffice (i.v.m. zowel zakelijke als privé elektrische auto). Heb niet direct een voorkeur voor een inboeker. Ik had me voorgenomen om ook de ERE via Tap Electric te laten verlopen in ieder geval het eerste jaar, lekker makkelijk, maar die doen niks met terugwerkende kracht, dus dat valt keihard af.
Ik gebruik Tap Electirc al langere tijd als backoffice. Zelfde hier, ook een privé en zakelijke EV. Ik heb me ook aangemeld voor ERE via Tap. Dit inderdaad om het simpel te houden. Ook een Alfen Single Pro.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:11
@deejeebv Kan jij eens kijken of in je overzicht bij Tap Electric al je laadsessies vanaf 1-1-2026 meetellen voor ERE? Of alleen de laadsessies die je gedaan hebt sinds je aanmelding voor ERE bij Tap?

[ Voor 6% gewijzigd door RichieB op 22-05-2026 13:42 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48
RichieB schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:41:
@deejeebv Kan jij eens kijken of in je overzicht bij Tap Electric al je laadsessies vanaf 1-1-2026 meetellen voor ERE? Of alleen de laadsessies die je gedaan hebt sinds je aanmelding voor ERE bij Tap?
Alle laadsessies vanaf 1-1 tellen mee, maar alleen vanaf het moment dat je bent aangemeld bij het backoffice van Tap. Aangezien ik dat al langer was staan ze er bij mij vanaf 1-1 in.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@RichieB Ik had mijn laders al eerder verbonden aan Tap en ik zie alle sessies vanaf begin januari terugkomen in het dashboard bij de ERE, en ook de kWh's komen overeen met de geladen kWh volgens de lader.
edit:
Spuit elf zie ik, afijn.

[ Voor 10% gewijzigd door JanHenk op 22-05-2026 13:52 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• RichieB
@JanHenk Dank! Dat leek mij ook logisch, maar er was hier eerder wat verwarring over Tap en ERE inboeken met terugwerkende kracht. Zo lang de sessies al bij Tap bekend zijn gaat het dus goed.

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:59
BigSmurf schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:46:

Ja, ik heb het op deze manier werken thuis. Gaat uitstekend, is alleen lang wachten op uitbetaling van Tap. Aanmelden werkt heel makkelijk op de portal van Tap.

• JanHenk
  • Niet online
RichieB schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:56:
@JanHenk Dank! Dat leek mij ook logisch, maar er was hier eerder wat verwarring over Tap en ERE inboeken met terugwerkende kracht. Zo lang de sessies al bij Tap bekend zijn gaat het dus goed.
Klopt.

Wat dat betreft kun je nog even wachten met je aanmelding voor ERE bij Tap (of misschien ook anderen), als je je lader maar hebt verbonden.

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Iemand al Joulo kunnen toevoegen op de nieuwe methode op de Peblar Business?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:53
Ik wil niet shillen ofzo. Maar het mag ook wel een gezegd worden als een leverancier goed bezig is. Mijn beide laadpalen zijn gemigreerd van 50five; een naar eigen beheer en een e-flux. Daarbij ging van alles mis, transactie-id gereset naar 0 waardoor niet alle transacties werden uitgelezen. Zakelijke paal zelfs compleet leeg. Resultaat in Joulo, helft in 50five, helft via ocpp proxy, etc, etc. Had op een gegeven moment administratief 4 laadpalen.

@johantrip en Ruben van Joulo hebben hier uitgebreid en zelfs telefonisch de tijd voor genomen om dit op te lossen. Terwijl ik me kan voorstellen dat het nu alle hens aan dek is daar.

Ga zo door mannen! 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAtJycvKvU3jduAldIYSf4tSHF0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GBY4IjLlBPfcAFMQPVCaiUjL.png?f=fotoalbum_large

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:55

TFHfony

Professional Weirdo

Inmiddels kan ik bij ERE-Registratie.nl ook gewoon de .csv data uit de EVE App instaleren in plaats van de data uit de laadpaal te moeten halen dmv ACE Server Installer. Dat werkt een stuk makkelijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bpBtoIkDIlQTg2Hkept5a73H2k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JYc38NNrQZmszKKzE9ELuUod.png?f=user_large

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• hvandijk110
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:51
Tasminos schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:48:
Iemand al Joulo kunnen toevoegen op de nieuwe methode op de Peblar Business?
Nee, ik wacht er ook een beetje op. 22 mei zou Peblar met een update komen. De dag is nog niet om.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:32
hvandijk110 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:29:
[...]

Nee, ik wacht er ook een beetje op. 22 mei zou Peblar met een update komen. De dag is nog niet om.
Nee, Joulo kondigde aan dat Peblar vandaag met een update zou komen. Volgens mij is er (in dit topic of in het Peblar topic) al door iemand gemeld dat Peblar die datum helemaal nooit officieel heeft genoemd. En heel eerlijk, als ik Peblar was zou ik nooit een update op een vrijdag uitbrengen (tenzij het een hotfix betreft voor een acuut probleem)

[ Voor 13% gewijzigd door anboni op 22-05-2026 17:01 ]

• hvandijk110
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:51
anboni schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:58:
[...]

Nee, Joulo kondigde aan dat Peblar vandaag met een update zou komen. Volgens mij is er (in dit topic of in het Peblar topic) al door iemand gemeld dat Peblar die datum helemaal nooit officieel heeft genoemd. En heel eerlijk, als ik Peblar was zou ik nooit een update op een vrijdag uitbrengen (tenzij het een hotfix betreft voor een acuut probleem)
Ah, dat is een verschil inderdaad, dank voor je correctie!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:21
Toevallig net een mailtje van Joulo ontvangen:

Peblar-update verschoven naar 28 mei

Hoi Thomas,

Korte update over de Peblar-koppeling met Joulo. Peblar verschuift de geplande software-update van vrijdag 22 mei naar donderdag 28 mei, na het pinksterweekend. De koppeling met Joulo zelf is klaar en wacht op die update.

Wat dat voor jou betekent:

• Je hoeft niets te doen. Je Peblar werkt gewoon door.

• We sturen je op 28 mei een vervolgmail met de exacte stappen.

Vragen?

De software-update zelf is van Peblar. Vragen daarover gaan via peblar.com. Voor vragen over je Joulo-account beantwoord je deze mail of stuur je een bericht via je dashboard.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Net ff ingelogd in de ACE installer van mijn Alfen SPL. Die is dus alle transacties (1800kWh) kwijt tot begin mei dit jaar :D

Ik hoop dat een uitdraai van alle laadsessies in EVCC (waarin ook alle MID meterstanden per sessie staan) nog ergens geaccepteerd wordt :+

www.google.nl

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:46:
[...]

Wat is er privé aan de openbare EAN code?
De naam contractant die niet privé is en overeen moet komen met de naam op de machtiging die je bij de inboek partij opgeeft.

overigens vraag ik me wel af of de huidige regelgeving t.a.v. compensatie van laden niet al voldoet: https://www.pwc.nl/nl/actueel-en-publicaties/belastingnieuws/loonbelasting-en-sociale-verzekeringen/standpunt-belastingdienst-vergoeding-laadkosten-werknemers.html

De EREs drukken de integrale kostprijs en dus moet die door medewerker afgetrokken worden van de kWh prijs. Maar goed dit is allemaal oncontroleerbaar en administratief een nachtmerrie voor een werkgever want je moet per medewerker gaan controleren en bijv ook of er of geen zonnepanelen zijn (afschrijving erop zoals dit stuk zegt) etc etc

Maar goed we kunnen deze discussie eindeloos blijven herhalen, tot de regeling duidelijker is en er ook daadwerkelijk een jaar is afgerond zal het toch afwachten zijn

[ Voor 64% gewijzigd door Sander op 22-05-2026 17:59 ]

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
denneappel schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 03:11:
[...]

Je huidige 22kW lader is ook nog wat waard.

Ik heb 863 euro betaald voor een Peblar Business met al deze functies + een lange kabel en ondersteuning voor laadpassen. De vorige laadpaal (Zappi V2) verkocht voor 435 euro. De investering was hier onder de streep 428 euro + een half uurtje voor de installatie.
Ik overweeg ook dezelfde overstap maar ben wel heel blij met hoe goed de zappi wisselt tussen 1 en 3 fase laden om teruglevering (zonder batterij) te minimaliseren. Doet de Peblar dit net zo goed?

• AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:15
JanHenk schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:05:
[...]

Klopt.

Wat dat betreft kun je nog even wachten met je aanmelding voor ERE bij Tap (of misschien ook anderen), als je je lader maar hebt verbonden.
Helaas is dat NIET het geval. Ik had me aangemeld en vervolgens gevraagd hoe ik de laadsessies vanaf 1 januari aan hun kon overhandigen of dat ze dat zouden uitlezen maar beide kon niet. Daarom onmiddellijk weer opgezegd (voor de EREs bij TAP) want ik vind dat belachelijk en zonde van mijn geld,

Achteraf blij toe want Joulo biedt aanzienlijk lagere kosten met nauwelijks extra moeite zit ik al op 15% en geen drie jaar vast.

• JanHenk
  • Niet online
AA42 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:13:
[...]

Helaas is dat NIET het geval. Ik had me aangemeld en vervolgens gevraagd hoe ik de laadsessies vanaf 1 januari aan hun kon overhandigen of dat ze dat zouden uitlezen maar beide kon niet. Daarom onmiddellijk weer opgezegd (voor de EREs bij TAP) want ik vind dat belachelijk en zonde van mijn geld,

Achteraf blij toe want Joulo biedt aanzienlijk lagere kosten met nauwelijks extra moeite zit ik al op 15% en geen drie jaar vast.
Ja, dat klopt, het kan ook alleen vanaf het moment dat je je lader aan Tap hebt gekoppeld. Zoals ik probeerde uit te leggen… Eerdere sessies, van voordat je de backoffice hebt gekoppeld, kunnen ze niet inladen.

Of dat een technische beperking is van een ocpp backoffice? Volgens mij wel. Hoe kan Joulo die oude sessies ophalen? Of exporteer je die zelf?

• -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21:29
AA42 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:13:
[...]

Dan vraag je de ERE van 1/1 tot nu terug bij een andere inboeker.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:52:
@johantrip en Ruben van Joulo hebben hier uitgebreid en zelfs telefonisch de tijd voor genomen om dit op te lossen. Terwijl ik me kan voorstellen dat het nu alle hens aan dek is daar.

Ga zo door mannen! 👍

[Afbeelding]
Dat is fijn om te horen. Ik heb één laadpaal in E-flux en eentje in TAP. Ik wil de eerste ook overhevelen naar TAP. Kan @johantrip ook iets voor mij betekenen? :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• RichieB
-PeeWee- schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:28:
[...]
Dan vraag je de ERE van 1/1 tot nu terug bij een andere inboeker.
Dat kan dus niet. Je kan per EAN+tenaamstelling combinatie slechts 1 machtiging afgeven per kalenderjaar.

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden of vragen is niet toegestaan