• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:23
hvandijk110 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:39:
[...]

Dat is toch precies wat ik zeg? <knip>
Dat is niet precies wat je zegt. Je zegt dat het 'eenvoudig' wordt om Joulo toe te voegen. Het is nu niet mogelijk, straks is het wel mogelijk. Net zo eenvoudig als dat je een andere backoffice provider uit de lijst kunt selecteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2026 09:44 . Reden: Quote aangepast ]


  • SuperUser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:18
DonJunior schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:23:
[...]

Interessant, en wat staat er in de voorwaarden? Gewoon uit interesse hoor. Kan me namelijk voorstellen dat ze gewoon 1 portaal hebben voor alle klanten en deze nog niet laten meeschalen met de nieuwe regels. Lijkt mij dat de regels leidend zijn boven de UI van de portal.
Lijkt mij ook dat de voorwaarden leidend zijn. Ik heb ze nog geen machtiging gegeven, dus misschien dat ik niet alle communicatie vanuit hen ontvang, maar die 0% lijkt eerder een lokkertje want die heeft volgens hun eigen site nooit in de voorwaarden gestaan. Overal op de website wordt nu ook over die 10% gesproken. Als iemand wel voorwaarden of een overeenkomst heeft waar de 0% in staat benoemd, dan wordt dat wel interessant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LPeR23r274zpySHlSRnoYaHCug=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QhlM30BkYLw8vJENqTWrADL4.png?f=fotoalbum_large

  • creamer69
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22-05 10:03
Over referrals gesproken.. Vandaag in de nieuwsbrief van Earnergy zag ik dat ook zij starten met een reff programma; een kopie van het bericht (voor de gemakkelijkheid)
‘Ook is er een uitgebreid referralprogramma opgezet. Hiermee kun je jouw commissiepercentage verlagen wanneer je nieuwe klanten aandraagt.  Vooral in de beginperiode kan dit extra interessant worden, omdat er dan gebruikgemaakt kan worden van een speciale introductieregeling. (2% per refferal) Daarover binnenkort meer.

P.S. Mocht je alvast aan de slag willen met jouw persoonlijke referralcode? Stuur ons gerust een mailtje, dan helpen wij je verder!’


 

Zelf wacht ik nog even af met aanmelden tot de eerste uitbetalingen zijn gedaan voordat ik een inboeker ga kiezen, maar ziet er erg interessant uit.

  • denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:48
Ik zou het prettig vinden als het wat minder over de referals van Joulo gaat.

In een topic over beleggen gaat het ook niet over de kosten van een index fonds dat nog geen rendement heeft laten zien.

Als de (aanstaande) Joulo gebruikers dat wel interessant vinden zou het een nieuw topic kunnen worden zodat het hier kan gaan over de eisen aan een laadpaal, hoe koppel je die, wat is de huidige markt waarde van een ere, wat proberen werkgevers, wat doen grote partijen, wetgeving en puzzel stukjes van individuele gebruikers.

  • Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:14

Galois

1811 - 1832

Ik heb een hybride en laadt max 500-800 kWh per jaar.

Wel een Zaptec go 2 paal, dus geschikt voor ERE. Maar goed… een hele gedoe voor die maximaal 50€ per jaar…

Iemand die ook met deze hoeveelheid kWhs een aanbieder heeft gekozen, waar geen omkijken naar is; wat niet teveel tijd kost…

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.


  • BartjeBoos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:46
Wolly schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:46:
[...]


Wat is er privé aan de openbare EAN code?
Het gaat niet alleen om de EAN code maar ook om naam, adres etc. die nodig zijn voor de ere registratie. Die combinatie van gegevens kan een werkgever niet opeisen bij een werknemer. O.a. het energiecontract kan namelijk op naam staan van een huisgenoot/ partner.

  • Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BartjeBoos schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:57:
[...]

Het gaat niet alleen om de EAN code maar ook om naam, adres etc. die nodig zijn voor de ere registratie. Die combinatie van gegevens kan een werkgever niet opeisen bij een werknemer. O.a. het energiecontract kan namelijk op naam staan van een huisgenoot/ partner.
Die noemde je niet in je post :+

Maar even over dat onderwerp, als een bedrijf je mobiele (zakelijke) telefoonkosten vergoed is het logisch dat zij ook de opbrengsten krijgen die mede door het gebruik van die telefoon worden gegenereerd.

Waarom zou dat bij laadkosten die vergoed worden anders zijn?

  • internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:24
Wolly schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:26:
[...]


Die noemde je niet in je post :+

Maar even over dat onderwerp, als een bedrijf je mobiele (zakelijke) telefoonkosten vergoed is het logisch dat zij ook de opbrengsten krijgen die mede door het gebruik van die telefoon worden gegenereerd.

Waarom zou dat bij laadkosten die vergoed worden anders zijn?
Dus jij betaald ook je tegemoetkoming energiebelasting/kosten ook naar ratio aan je werkgever?

Afgezien van het feit dat de ere vergoeding voor de eigenaar van de ean houder is. Dit staat specifiek in de wet.

  • Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
internet4me schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:30:
[...]

Dus jij betaald ook je tegemoetkoming energiebelasting ook naar ratio aan je werkgever?
Nee, die is onafhankelijk van het verbruik en zou ik ook krijgen als ik geen kosten voor de werkgever maak.
Afgezien van het feit dat de ere vergoeding voor de eigenaar van de ean houder is. Dit staat specifiek in de wet.
Niemand betwist dat. Werkgever kan natuurlijk wel afspraken maken dat de ERE, of een deel ervan, in mindering worden gebracht op de declaratie. En afspraken maken met een werkgever is niet altijd even vrijblijvend :')

  • danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Galois schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:46:
Ik heb een hybride en laadt max 500-800 kWh per jaar.

Wel een Zaptec go 2 paal, dus geschikt voor ERE. Maar goed… een hele gedoe voor die maximaal 50€ per jaar…

Iemand die ook met deze hoeveelheid kWhs een aanbieder heeft gekozen, waar geen omkijken naar is; wat niet teveel tijd kost…
Los van dat ik heb meer kWhs heb, maar een heel gedoe hoeft het niet te zijn. Ik heb gekozen voor lekkerladen. Zaptec koppelen, machtiging geven, en klaar. Minder gedoe kun je niet krijgen. Andere aanbieders zullen ongetwijfeld een vergelijkbare intergratie met Zaptec hebben die even weinig tijd kost.

  • BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zijn er hier al mensen met een Alfen paal (hier een Single Pro-line) en Tap Electric als backoffice die automatisch hebben gekoppeld met een inboeker? Ik kan met zoeken op Alfen zo snel niets vinden.

Paal is momenteel nog in beheer bij een andere backoffice vanuit voormalige lease, maar ik wil die binnenkort omzetten naar eigen beheer met Tap Electric als backoffice (i.v.m. zowel zakelijke als privé elektrische auto). Heb niet direct een voorkeur voor een inboeker. Ik had me voorgenomen om ook de ERE via Tap Electric te laten verlopen in ieder geval het eerste jaar, lekker makkelijk, maar die doen niks met terugwerkende kracht, dus dat valt keihard af.

  • BartjeBoos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:46
Wolly schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:26:
[...]


Die noemde je niet in je post :+

Maar even over dat onderwerp, als een bedrijf je mobiele (zakelijke) telefoonkosten vergoed is het logisch dat zij ook de opbrengsten krijgen die mede door het gebruik van die telefoon worden gegenereerd.

Waarom zou dat bij laadkosten die vergoed worden anders zijn?
Er staat toch duidelijk "o.a. Ean-=code".
Als je als werknemer prive een tel abo afsluit en die voor werkzaamheden voor je werkgever gebruikt is het logisch dat je die voor een deel vergoed krijgt los van of je de kosten al uit hebt doordat je het abo ook gebruikt voor amdere doeleinden. Een redelijk vergoeding voor abo kosten en afschrijving van de telefoon is dan op zijn plaatst.

  • deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:05
BigSmurf schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:46:
Zijn er hier al mensen met een Alfen paal (hier een Single Pro-line) en Tap Electric als backoffice die automatisch hebben gekoppeld met een inboeker? Ik kan met zoeken op Alfen zo snel niets vinden.

Paal is momenteel nog in beheer bij een andere backoffice vanuit voormalige lease, maar ik wil die binnenkort omzetten naar eigen beheer met Tap Electric als backoffice (i.v.m. zowel zakelijke als privé elektrische auto). Heb niet direct een voorkeur voor een inboeker. Ik had me voorgenomen om ook de ERE via Tap Electric te laten verlopen in ieder geval het eerste jaar, lekker makkelijk, maar die doen niks met terugwerkende kracht, dus dat valt keihard af.
Ik gebruik Tap Electirc al langere tijd als backoffice. Zelfde hier, ook een privé en zakelijke EV. Ik heb me ook aangemeld voor ERE via Tap. Dit inderdaad om het simpel te houden. Ook een Alfen Single Pro.

  • RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:53
@deejeebv Kan jij eens kijken of in je overzicht bij Tap Electric al je laadsessies vanaf 1-1-2026 meetellen voor ERE? Of alleen de laadsessies die je gedaan hebt sinds je aanmelding voor ERE bij Tap?

[ Voor 6% gewijzigd door RichieB op 22-05-2026 13:42 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp


  • deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:05
RichieB schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:41:
@deejeebv Kan jij eens kijken of in je overzicht bij Tap Electric al je laadsessies vanaf 1-1-2026 meetellen voor ERE? Of alleen de laadsessies die je gedaan hebt sinds je aanmelding voor ERE bij Tap?
Alle laadsessies vanaf 1-1 tellen mee, maar alleen vanaf het moment dat je bent aangemeld bij het backoffice van Tap. Aangezien ik dat al langer was staan ze er bij mij vanaf 1-1 in.

  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@RichieB Ik had mijn laders al eerder verbonden aan Tap en ik zie alle sessies vanaf begin januari terugkomen in het dashboard bij de ERE, en ook de kWh's komen overeen met de geladen kWh volgens de lader.
edit:
Spuit elf zie ik, afijn.

[ Voor 10% gewijzigd door JanHenk op 22-05-2026 13:52 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:53
@JanHenk Dank! Dat leek mij ook logisch, maar er was hier eerder wat verwarring over Tap en ERE inboeken met terugwerkende kracht. Zo lang de sessies al bij Tap bekend zijn gaat het dus goed.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp


  • Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:35
BigSmurf schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:46:
Zijn er hier al mensen met een Alfen paal (hier een Single Pro-line) en Tap Electric als backoffice die automatisch hebben gekoppeld met een inboeker? Ik kan met zoeken op Alfen zo snel niets vinden.

Paal is momenteel nog in beheer bij een andere backoffice vanuit voormalige lease, maar ik wil die binnenkort omzetten naar eigen beheer met Tap Electric als backoffice (i.v.m. zowel zakelijke als privé elektrische auto). Heb niet direct een voorkeur voor een inboeker. Ik had me voorgenomen om ook de ERE via Tap Electric te laten verlopen in ieder geval het eerste jaar, lekker makkelijk, maar die doen niks met terugwerkende kracht, dus dat valt keihard af.
Ja, ik heb het op deze manier werken thuis. Gaat uitstekend, is alleen lang wachten op uitbetaling van Tap. Aanmelden werkt heel makkelijk op de portal van Tap.

  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
RichieB schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:56:
@JanHenk Dank! Dat leek mij ook logisch, maar er was hier eerder wat verwarring over Tap en ERE inboeken met terugwerkende kracht. Zo lang de sessies al bij Tap bekend zijn gaat het dus goed.
Klopt.

Wat dat betreft kun je nog even wachten met je aanmelding voor ERE bij Tap (of misschien ook anderen), als je je lader maar hebt verbonden.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Iemand al Joulo kunnen toevoegen op de nieuwe methode op de Peblar Business?

  • fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:58
Ik wil niet shillen ofzo. Maar het mag ook wel een gezegd worden als een leverancier goed bezig is. Mijn beide laadpalen zijn gemigreerd van 50five; een naar eigen beheer en een e-flux. Daarbij ging van alles mis, transactie-id gereset naar 0 waardoor niet alle transacties werden uitgelezen. Zakelijke paal zelfs compleet leeg. Resultaat in Joulo, helft in 50five, helft via ocpp proxy, etc, etc. Had op een gegeven moment administratief 4 laadpalen.

@johantrip en Ruben van Joulo hebben hier uitgebreid en zelfs telefonisch de tijd voor genomen om dit op te lossen. Terwijl ik me kan voorstellen dat het nu alle hens aan dek is daar.

Ga zo door mannen! 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAtJycvKvU3jduAldIYSf4tSHF0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GBY4IjLlBPfcAFMQPVCaiUjL.png?f=fotoalbum_large

  • TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:50

TFHfony

Professional Weirdo

Inmiddels kan ik bij ERE-Registratie.nl ook gewoon de .csv data uit de EVE App instaleren in plaats van de data uit de laadpaal te moeten halen dmv ACE Server Installer. Dat werkt een stuk makkelijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bpBtoIkDIlQTg2Hkept5a73H2k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JYc38NNrQZmszKKzE9ELuUod.png?f=user_large

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939


  • hvandijk110
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06 21:15
Tasminos schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:48:
Iemand al Joulo kunnen toevoegen op de nieuwe methode op de Peblar Business?
Nee, ik wacht er ook een beetje op. 22 mei zou Peblar met een update komen. De dag is nog niet om.

  • anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
hvandijk110 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:29:
[...]

Nee, ik wacht er ook een beetje op. 22 mei zou Peblar met een update komen. De dag is nog niet om.
Nee, Joulo kondigde aan dat Peblar vandaag met een update zou komen. Volgens mij is er (in dit topic of in het Peblar topic) al door iemand gemeld dat Peblar die datum helemaal nooit officieel heeft genoemd. En heel eerlijk, als ik Peblar was zou ik nooit een update op een vrijdag uitbrengen (tenzij het een hotfix betreft voor een acuut probleem)

[ Voor 13% gewijzigd door anboni op 22-05-2026 17:01 ]


  • hvandijk110
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06 21:15
anboni schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:58:
[...]

Nee, Joulo kondigde aan dat Peblar vandaag met een update zou komen. Volgens mij is er (in dit topic of in het Peblar topic) al door iemand gemeld dat Peblar die datum helemaal nooit officieel heeft genoemd. En heel eerlijk, als ik Peblar was zou ik nooit een update op een vrijdag uitbrengen (tenzij het een hotfix betreft voor een acuut probleem)
Ah, dat is een verschil inderdaad, dank voor je correctie!

  • Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:27
Toevallig net een mailtje van Joulo ontvangen:

Peblar-update verschoven naar 28 mei

Hoi Thomas,

Korte update over de Peblar-koppeling met Joulo. Peblar verschuift de geplande software-update van vrijdag 22 mei naar donderdag 28 mei, na het pinksterweekend. De koppeling met Joulo zelf is klaar en wacht op die update.

Wat dat voor jou betekent:

• Je hoeft niets te doen. Je Peblar werkt gewoon door.

• We sturen je op 28 mei een vervolgmail met de exacte stappen.

Vragen?

De software-update zelf is van Peblar. Vragen daarover gaan via peblar.com. Voor vragen over je Joulo-account beantwoord je deze mail of stuur je een bericht via je dashboard.

  • MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Net ff ingelogd in de ACE installer van mijn Alfen SPL. Die is dus alle transacties (1800kWh) kwijt tot begin mei dit jaar :D

Ik hoop dat een uitdraai van alle laadsessies in EVCC (waarin ook alle MID meterstanden per sessie staan) nog ergens geaccepteerd wordt :+

www.google.nl


  • Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:46:
[...]


Wat is er privé aan de openbare EAN code?
De naam contractant die niet privé is en overeen moet komen met de naam op de machtiging die je bij de inboek partij opgeeft.

overigens vraag ik me wel af of de huidige regelgeving t.a.v. compensatie van laden niet al voldoet: https://www.pwc.nl/nl/actueel-en-publicaties/belastingnieuws/loonbelasting-en-sociale-verzekeringen/standpunt-belastingdienst-vergoeding-laadkosten-werknemers.html

De EREs drukken de integrale kostprijs en dus moet die door medewerker afgetrokken worden van de kWh prijs. Maar goed dit is allemaal oncontroleerbaar en administratief een nachtmerrie voor een werkgever want je moet per medewerker gaan controleren en bijv ook of er of geen zonnepanelen zijn (afschrijving erop zoals dit stuk zegt) etc etc


Maar goed we kunnen deze discussie eindeloos blijven herhalen, tot de regeling duidelijker is en er ook daadwerkelijk een jaar is afgerond zal het toch afwachten zijn

[ Voor 64% gewijzigd door Sander op 22-05-2026 17:59 ]


  • ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
denneappel schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 03:11:
[...]

Je huidige 22kW lader is ook nog wat waard.

Ik heb 863 euro betaald voor een Peblar Business met al deze functies + een lange kabel en ondersteuning voor laadpassen. De vorige laadpaal (Zappi V2) verkocht voor 435 euro. De investering was hier onder de streep 428 euro + een half uurtje voor de installatie.
Ik overweeg ook dezelfde overstap maar ben wel heel blij met hoe goed de zappi wisselt tussen 1 en 3 fase laden om teruglevering (zonder batterij) te minimaliseren. Doet de Peblar dit net zo goed?

  • AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:36
JanHenk schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:05:
[...]

Klopt.

Wat dat betreft kun je nog even wachten met je aanmelding voor ERE bij Tap (of misschien ook anderen), als je je lader maar hebt verbonden.
Helaas is dat NIET het geval. Ik had me aangemeld en vervolgens gevraagd hoe ik de laadsessies vanaf 1 januari aan hun kon overhandigen of dat ze dat zouden uitlezen maar beide kon niet. Daarom onmiddellijk weer opgezegd (voor de EREs bij TAP) want ik vind dat belachelijk en zonde van mijn geld,

Achteraf blij toe want Joulo biedt aanzienlijk lagere kosten met nauwelijks extra moeite zit ik al op 15% en geen drie jaar vast.

  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
AA42 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:13:
[...]

Helaas is dat NIET het geval. Ik had me aangemeld en vervolgens gevraagd hoe ik de laadsessies vanaf 1 januari aan hun kon overhandigen of dat ze dat zouden uitlezen maar beide kon niet. Daarom onmiddellijk weer opgezegd (voor de EREs bij TAP) want ik vind dat belachelijk en zonde van mijn geld,

Achteraf blij toe want Joulo biedt aanzienlijk lagere kosten met nauwelijks extra moeite zit ik al op 15% en geen drie jaar vast.
Ja, dat klopt, het kan ook alleen vanaf het moment dat je je lader aan Tap hebt gekoppeld. Zoals ik probeerde uit te leggen… Eerdere sessies, van voordat je de backoffice hebt gekoppeld, kunnen ze niet inladen.

Of dat een technische beperking is van een ocpp backoffice? Volgens mij wel. Hoe kan Joulo die oude sessies ophalen? Of exporteer je die zelf?

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20:45
AA42 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:13:
[...]

Helaas is dat NIET het geval. Ik had me aangemeld en vervolgens gevraagd hoe ik de laadsessies vanaf 1 januari aan hun kon overhandigen of dat ze dat zouden uitlezen maar beide kon niet. Daarom onmiddellijk weer opgezegd (voor de EREs bij TAP) want ik vind dat belachelijk en zonde van mijn geld,

Achteraf blij toe want Joulo biedt aanzienlijk lagere kosten met nauwelijks extra moeite zit ik al op 15% en geen drie jaar vast.
Dan vraag je de ERE van 1/1 tot nu terug bij een andere inboeker.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:52:
@johantrip en Ruben van Joulo hebben hier uitgebreid en zelfs telefonisch de tijd voor genomen om dit op te lossen. Terwijl ik me kan voorstellen dat het nu alle hens aan dek is daar.

Ga zo door mannen! 👍

[Afbeelding]
Dat is fijn om te horen. Ik heb één laadpaal in E-flux en eentje in TAP. Ik wil de eerste ook overhevelen naar TAP. Kan @johantrip ook iets voor mij betekenen? :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc


  • RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:53
-PeeWee- schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:28:
[...]
Dan vraag je de ERE van 1/1 tot nu terug bij een andere inboeker.
Dat kan dus niet. Je kan per EAN+tenaamstelling combinatie slechts 1 machtiging afgeven per kalenderjaar.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp


  • AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:36
RichieB schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:10:
[...]

Dat kan dus niet. Je kan per EAN+tenaamstelling combinatie slechts 1 machtiging afgeven per kalenderjaar.
Jawel, ik heb vrijwel meteen opdracht aan Tap gegeven om de boel terug te draaien. Een dergelijke aanmelding/contract valt nog altijd onder de wet dat je dit binnen 14 dagen ongedaan kan maken.

  • RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:53
@AA42 Je kan niet in hetzelfde jaar je toekomstige sessies laten inboeken door partij A en je historische sessies door partij B. Dat is wat @-PeeWee- suggereerde.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp


  • VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:23
Joulo icm 50Five hier.

Paar weken terug aangemeld, alles ging super soepel en in no time stonden mijn transacties in Joulo.

Nu had ik vorige week mijn wachtwoord van 50Five veranderd waardoor mijn transacties niet meer uitgelezen konden worden. Het wachtwoord ook in Joulo aangepast en ik zie in de app dat er weer verbinding is met mijn laadpaal. Echter worden er geen transacties meer ingeladen. De laatste transactie is van het moment voordat ik mijn wachtwoord wijzigde. Iemand tips of ervaring mee? Anders contact ik Joulo binnenkort even.

  • Gerben97
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-06 22:13
denneappel schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 03:11:
[...]

Je huidige 22kW lader is ook nog wat waard.

Ik heb 863 euro betaald voor een Peblar Business met al deze functies + een lange kabel en ondersteuning voor laadpassen. De vorige laadpaal (Zappi V2) verkocht voor 435 euro. De investering was hier onder de streep 428 euro + een half uurtje voor de installatie.
Dat is een goede prijs, waar heb je dat geregeld?

  • fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:58
VidaR-9 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:53:
Joulo icm 50Five hier.

Paar weken terug aangemeld, alles ging super soepel en in no time stonden mijn transacties in Joulo.

Nu had ik vorige week mijn wachtwoord van 50Five veranderd waardoor mijn transacties niet meer uitgelezen konden worden. Het wachtwoord ook in Joulo aangepast en ik zie in de app dat er weer verbinding is met mijn laadpaal. Echter worden er geen transacties meer ingeladen. De laatste transactie is van het moment voordat ik mijn wachtwoord wijzigde. Iemand tips of ervaring mee? Anders contact ik Joulo binnenkort even.
Misschien gewoon de paal eruit halen en opnieuw toevoegen?

  • pzijde
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-06 22:41
ATCO schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:50:
[...]

Ik overweeg ook dezelfde overstap maar ben wel heel blij met hoe goed de zappi wisselt tussen 1 en 3 fase laden om teruglevering (zonder batterij) te minimaliseren. Doet de Peblar dit net zo goed?
Ik laad zelf enkelfasig, maar heb ook mijn Zappi (v1) vervangen door een Peblar Business. Die laadt ook prima. Ik begrijp van anderen dat die ook netjes van 3-fasen naar 1-fase switcht.

  • VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:23
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 09:16:
[...]

Misschien gewoon de paal eruit halen en opnieuw toevoegen?
Yes dit werkte d:)b

[ Voor 31% gewijzigd door VidaR-9 op 23-05-2026 11:36 ]


  • Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49
Knip

[ Voor 118% gewijzigd door Notna op 23-05-2026 17:17 . Reden: Hopeloos offtopic en ongewenst ]


  • thsk
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-06 18:16
Ik heb een account aangemaakt bij Zeres, maar mijn laadpaal nog niet gekoppeld. Betekent dit dat ik voor dit jaar al vastzit aan Zeres? Ik overweeg namelijk om dit jaar Joulo te gebruiken. Hoe kan ik zien of ik al vastzit aan een ERE-inboeker? Bij het aanmaken van een Zeres account heb ik wel al mijn EAN moeten doorgeven.

  • V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:08
No offence, maar het lijkt hier wel het grote algemene Joulo fanboy topic zeg... Of is dat een verkapte manier om via DM referral links te krijgen?

Het zal mij jeuken waar iedereen zich aanmeldt. Wat wel interessant is, is als bepaalde walboxen wel ondersteund worden of integraties beschikbaar zijn of een process ipv handmatig nu automatisch gaat etc.

[ Voor 10% gewijzigd door V_ger op 23-05-2026 12:35 ]

ZP, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh


  • Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:22
thsk schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 12:26:
Ik heb een account aangemaakt bij Zeres, maar mijn laadpaal nog niet gekoppeld. Betekent dit dat ik voor dit jaar al vastzit aan Zeres? Ik overweeg namelijk om dit jaar Joulo te gebruiken. Hoe kan ik zien of ik al vastzit aan een ERE-inboeker? Bij het aanmaken van een Zeres account heb ik wel al mijn EAN moeten doorgeven.
Volgens mij pas wanneer je een stand doorgeeft aan ze. Op dat moment kreeg ik pas een mail van ze over de overeenkomst

  • denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:48
Gerben97 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:57:
[...]

Dat is een goede prijs, waar heb je dat geregeld?
Elektramat dankzij hun jubileum korting.
https://nl.pepper.com/kor...eumkorting-claimen-400261

  • Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Enkel voor zakelijke klanten?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.


  • denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:48
Ronald.42 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 18:35:
[...]

Enkel voor zakelijke klanten?
Zoek even op Elektramat. Die discussie is eerder gevoerd volgens mij. Ik heb geen zakelijk account maar bestel er wel zo af en toe. Heb mijn vroegere bedrijfsnaam ingevuld maar was achteraf niet nodig volgens mij.

  • Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
denneappel schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 18:42:
[...]

Zoek even op Elektramat. Die discussie is eerder gevoerd volgens mij. Ik heb geen zakelijk account maar bestel er wel zo af en toe. Heb mijn vroegere bedrijfsnaam ingevuld maar was achteraf niet nodig volgens mij.
Ik bestel ook regelmatig als particulier maar ik krijg het met die code niet voor elkaar.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.


  • denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:48
Ronald.42 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 18:56:
[...]

Ik bestel ook regelmatig als particulier maar ik krijg het met die code niet voor elkaar.
Misschien hebben ze het aangepast. Was ook al ruim een maand geleden.

  • Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
denneappel schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 19:02:
[...]


Misschien hebben ze het aangepast. Was ook al ruim een maand geleden.
De aanhouder wint, gelukt voor 863,08 euro. Dus het werkt nog wel en ook voor Piet particulier.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.


  • BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@deejeebv @Mvd1981 Da’s goed om te weten voor de mensen die al Tap hebben als backoffice inderdaad!

Hier heb ik dat dus helaas nog niet. Ik wil binnenkort migreren naar Tap als backoffice, maar zij vallen dan dus meteen af als inboeker, omdat ik dan grofweg het eerste half jaar van 2026 mis. Da’s bij >40k km per jaar thuisladen gewoon geen optie, dus het eerste jaar zal ik in ieder geval een andere inboeker moeten hebben.

De vraag is dus vooral of er ook mensen zijn die Tap gebruiken als backoffice, maar automatisch inboeken met een andere partij, mét een Alfen paal. Ik dacht namelijk te hebben gelezen dat automatisch inboeken soms niet kan als je ook al een backoffice hebt? Ik doe de inboeking voor ERE het liefst niet handmatig straks natuurlijk.

  • rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb het zo geregeld:

Alfen paal met PlugChoice koppeling.

Via PlugChoice API gekoppeld met Joulo en via PlugChoice OCPP koppeling voor afrekening gekoppeld met Tap Electric.

http://www.deyterra.com


  • Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eindelijk mijn keus voor een MID gecertificeerde laadpaal gemaakt. Woensdag komt ie binnen en installeer ik hem zelf (als vervanger voor mijn Tesla TWC3).
Het is een Webasto Unite geworden die ik ga aansturen via HA en/of evcc.
Hij kan alles wat mijn hartje begeert (1p3p, zonneladen, dlb via hw p1, etc etc).
Beste bang-for-bucks.

Ik heb de laatste tijd geprobeerd dit ERE topic te blijven lezen, maar met 143 pagina's kon ik het niet meer helemaal actueel houden:

Ik wil kiezen voor een inboekdienstverlener die via occp de gegevens op kan halen.
Ik wil een zo ruim mogelijke netto vergoeding per kwh (duhhh).
Ik ben een particulier zonder laadtags etc.
Ik kwam uit opp Zeres en Joulo (af heb ik wat gemist en zijn er nu slimmere keuzes...)

Knip

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 25-05-2026 19:13 . Reden: Topicwarning onderaan gemist of gewoon genegeerd? ]


  • Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Allewijn schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:24:
Eindelijk mijn keus voor een MID gecertificeerde laadpaal gemaakt. Woensdag komt ie binnen en installeer ik hem zelf (als vervanger voor mijn Tesla TWC3).
Het is een Webasto Unite geworden die ik ga aansturen via HA en/of evcc.
Hij kan alles wat mijn hartje begeert (1p3p, zonneladen, dlb via hw p1, etc etc).
Beste bang-for-bucks.

Ik heb de laatste tijd geprobeerd dit ERE topic te blijven lezen, maar met 143 pagina's kon ik het niet meer helemaal actueel houden:

Ik wil kiezen voor een inboekdienstverlener die via occp de gegevens op kan halen.
Ik wil een zo ruim mogelijke netto vergoeding per kwh (duhhh).
Ik ben een particulier zonder laadtags etc.
Ik kwam uit opp Zeres en Joulo (af heb ik wat gemist en zijn er nu slimmere keuzes...)

Ik begrijp dat Joulo werkt met vrienden referrals? Hoe kom ik daar aan? Mag ik dat hier vragen? En max één referral (1%)? Ben ook klant bij Greenchoice. Die kan ik ook invoeren?
Je kunt in je profielinstellingen aangeven dan je op het GoT Forum (bijvoorbeeld) 100 reacties pér pagina te zien wenst te gaan krijgen, dan heb je momenteel nog maar 36 pagina's door te scrollen.

>:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 24-05-2026 16:00 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse


  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik vind persoonlijk dat de focus nogal ligt op de (laagste) commissie. Gaan jullie er dan vanuit dat iedere inboeker een gelijke verkoopprijs gaat realiseren voor de certificaten? Ik in ieder geval niet.

Track records van de verkoopresultaten zijn er natuurlijk ook niet, dus het is begrijpelijk dat je dat (nog) niet meeneemt in de overweging… Maar ik zou wel graag transparantie willen zien. Het zal pas later blijken welke inboeker de beste handel heeft gedaan.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:24
JanHenk schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:33:
Ik vind persoonlijk dat de focus nogal ligt op de (laagste) commissie. Gaan jullie er dan vanuit dat iedere inboeker een gelijke verkoopprijs gaat realiseren voor de certificaten? Ik in ieder geval niet.

Track records van de verkoopresultaten zijn er natuurlijk ook niet, dus het is begrijpelijk dat je dat (nog) niet meeneemt in de overweging… Maar ik zou wel graag transparantie willen zien. Het zal pas later blijken welke inboeker de beste handel heeft gedaan.
Ja ik ook. Elke % scheelt mij 3 euro per jaar.... Maakt me dus weinig uit of ik nou voor 20 of 17% ergens zit. Eerst maar eens zien of ze echt uitbetalen en goed handel drijven.

  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51

JB

Cédric roelt!

JanHenk schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:33:
Ik vind persoonlijk dat de focus nogal ligt op de (laagste) commissie. Gaan jullie er dan vanuit dat iedere inboeker een gelijke verkoopprijs gaat realiseren voor de certificaten? Ik in ieder geval niet.

Track records van de verkoopresultaten zijn er natuurlijk ook niet, dus het is begrijpelijk dat je dat (nog) niet meeneemt in de overweging… Maar ik zou wel graag transparantie willen zien. Het zal pas later blijken welke inboeker de beste handel heeft gedaan.
Dit vind ik dus ook een lastige. Het is nog te vers, om dit zeker te weten? Joulo zitten 2 jonge ontwikkelaars op, volgens mij? Een grote toko is ook altijd maar weer afwachten.

Mijn boefje is liev!


  • MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
Mijn tante heeft een Zaptec Go-laadpaal en wil deze graag koppelen met Joulo. Ze heeft verder geen tussenpartij en ook nog geen account bij Zaptec. Zoals ik het begrijp is hiervoor een API-koppeling nodig. Kan iemand dat bevestigen?

En klopt het dat de meest eenvoudige route is om eerst een  Zaptec-account aan te maken, daarna in de Zaptec-omgeving de API-sleutel op te zoeken en die vervolgens te koppelen bij Joulo?

Alle ervaringen of tips zijn welkom! Zelf heb ik Alden met 50Five.

  • elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:36
MaStar schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:37:
Mijn tante heeft een Zaptec Go-laadpaal en wil deze graag koppelen met Joulo. Ze heeft verder geen tussenpartij en ook nog geen account bij Zaptec. Zoals ik het begrijp is hiervoor een API-koppeling nodig. Kan iemand dat bevestigen?

En klopt het dat de meest eenvoudige route is om eerst een  Zaptec-account aan te maken, daarna in de Zaptec-omgeving de API-sleutel op te zoeken en die vervolgens te koppelen bij Joulo?

Alle ervaringen of tips zijn welkom! Zelf heb ik Alden met 50Five.
la het een zaptec Go is zonder de "2" heeft ze geen MID-meter

  • MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
elektriekert schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:42:
[...]


la het een zaptec Go is zonder de "2" heeft ze geen MID-meter
Zaptec Go 2 is het . Ben dus even benieuwd naar de stappen om met Joulo te koppelen

In app sleutel aanmaken en die invoeren in Joulo ?

  • Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:48

Steef

GoT's Most Eaten

JB schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:41:
[...]

Dit vind ik dus ook een lastige. Het is nog te vers, om dit zeker te weten? Joulo zitten 2 jonge ontwikkelaars op, volgens mij? Een grote toko is ook altijd maar weer afwachten.
Het is allemaal koffiedik kijken tot de eerste rondes zijn geweest, je ziet nu zelfs nog inboekers voorwaarden veranderen omdat de regels voorheen nog niet geheel duidelijk waren.

Gewoon afwachten, het kan nog alle kanten op gaan met de waarde van de certificaten

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 85 F1.4 DG DN Art


  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51

JB

Cédric roelt!

Steef schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:56:
[...]


Het is allemaal koffiedik kijken tot de eerste rondes zijn geweest, je ziet nu zelfs nog inboekers voorwaarden veranderen omdat de regels voorheen nog niet geheel duidelijk waren.

Gewoon afwachten, het kan nog alle kanten op gaan met de waarde van de certificaten
Afwachten? Je bedoeld je paal pas koppelen eind 2026 want met terugwerkende kracht?

Mijn boefje is liev!


  • Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:48

Steef

GoT's Most Eaten

JB schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:59:
[...]
Afwachten? Je bedoeld je paal pas koppelen eind 2026 want met terugwerkende kracht?
Nee, ik denk persoonlijk dat we op dit moment gewoon niet genoeg informatie hebben om de "beste" keus te maken - en dat het dus niet zo veel uit maakt wat we nu kiezen :)

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 85 F1.4 DG DN Art


  • MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
Steef schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:56:
[...]


Het is allemaal koffiedik kijken tot de eerste rondes zijn geweest, je ziet nu zelfs nog inboekers voorwaarden veranderen omdat de regels voorheen nog niet geheel duidelijk waren.

Gewoon afwachten, het kan nog alle kanten op gaan met de waarde van de certificaten
Komende periode gaan inboekers al verhandelen .

  • Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Steef schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:03:
[...]


Nee, ik denk persoonlijk dat we op dit moment gewoon niet genoeg informatie hebben om de "beste" keus te maken - en dat het dus niet zo veel uit maakt wat we nu kiezen :)
Tenzij je TAP overweegt :)

  • Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:38
op dit moment met mijn smartevse gebaseerde zelfbouwlaadpaal geregistreerd bij Joulo. We gaan het meemaken. Het is denk ik inderdaad allemaal nog te vaag om echt zeker te weten waar we aan toe zijn. Ik heb het in principe nu werkend, geregistreerd, en we gaan wel zien. Volgens de teller nu €165 euro verdiend, mocht het allemaal door de officiele registraties heen komen.

Tijd van werken, tijd van rusten


  • anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
MaStar schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:15:
[...]

Komende periode gaan inboekers al verhandelen .
En daarom is er best wat te zeggen voor afwachten. Als dat handelen daadwerkelijk begint, krijgen we ook inzicht in welke vibe coders er naast een gelikte website en een handjevol euros voordeel van referrals ook de rest van het proces op orde hebben. De regeling zegt dat je voor 2026 met terugwerkende kracht kunt inboeken, maar wat er nog mogelijk is als je je ene machtiging hebt afgegeven aan een partij die de boel niet op orde heeft, is afwachten.

  • MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
JanHenk schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:33:
Ik vind persoonlijk dat de focus nogal ligt op de (laagste) commissie. Gaan jullie er dan vanuit dat iedere inboeker een gelijke verkoopprijs gaat realiseren voor de certificaten? Ik in ieder geval niet.

Track records van de verkoopresultaten zijn er natuurlijk ook niet, dus het is begrijpelijk dat je dat (nog) niet meeneemt in de overweging… Maar ik zou wel graag transparantie willen zien. Het zal pas later blijken welke inboeker de beste handel heeft gedaan.
Maar met de bedragen waar mensen hier laden zal de verkoopprijs ook niet dusdanig impact hebben op de uitbetaling. En ook zo’n track record kan geluk zijn op het moment van verkoop. Ook dat zegt de komende 2 jaar nog weinig.

Je kan altijd nog switchen na een jaar.

  • helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:09
MaStar schreef op maandag 25 mei 2026 @ 13:01:
[...]

Maar met de bedragen waar mensen hier laden zal de verkoopprijs ook niet dusdanig impact hebben op de uitbetaling. En ook zo’n track record kan geluk zijn op het moment van verkoop. Ook dat zegt de komende 2 jaar nog weinig.

Je kan altijd nog switchen na een jaar.
Wellicht vergis ik me, maar er is iets om rekening mee te houden volgens mij:

Je mag per kalenderjaar maar via 1 partij je ERE's aanbieden. Ik ga er vanuit dat de meeste partijen ook met een opzeg termijn werken van bv een maand. Dat betekent dat je in dat geval in november moet opzeggen om voor 2027 je ERE's via een andere bemiddelaar aan te bieden.

Voor mensen die bij een bemiddelaar zitten die jaarlijks en daarmee pas in 2027 gaat uitbetalen kan dat betekenen dat ze geen informatie over de uiteindelijke waarde m.b.t. 2026 hebben voordat ze de keuze voor 2027 moeten maken.

  • Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40
MaStar schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:15:
[...]

Komende periode gaan inboekers al verhandelen .
laadpaal heeft al ERE certificaten verkocht voor mij.

  • Thor Ampere
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 25-06 18:48
Was me aan het oriënteren op elektrisch rijden en vergeleek de kosten met benzine via een handige tool van Brunesolar. Je voert alles in: verbruik, km per jaar, stroomprijs, thuisladen en ERE als extra opbrengst. Via wat verder zoeken ben ik op dit topic beland en de tabel in de TS bekeken. Viel me op dat bij Zeres de jaarlijkse korting van 1% op de servicekosten ontbreekt, en dat bij bijzonderheden alleen Joulo staat vermeld met partnerkorting, maar Zeres heeft dat ook.

  • VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:23
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:49:
[...]

laadpaal heeft al ERE certificaten verkocht voor mij.
Tegenwoordig welke prijs?

  • anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Thor Ampere schreef op maandag 25 mei 2026 @ 15:22:
Was me aan het oriënteren op elektrisch rijden en vergeleek de kosten met benzine via een handige tool van Brunesolar. Je voert alles in: verbruik, km per jaar, stroomprijs, thuisladen en ERE als extra opbrengst. Via wat verder zoeken ben ik op dit topic beland en de tabel in de TS bekeken. Viel me op dat bij Zeres de jaarlijkse korting van 1% op de servicekosten ontbreekt, en dat bij bijzonderheden alleen Joulo staat vermeld met partnerkorting, maar Zeres heeft dat ook.
De tabel in de TS is ook zeer onvolledig. Is ook geen realistische verwachting, want het zijn er veel en de markt is nog volop in beweging en voorwaarden worden zo ongeveer met de dag aangepast. Op https://www.emissieautoriteit.nl/documenten/2026/02/02/lijst-van-inboekdienstverleners vind je een officieel overzicht.

  • Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

anboni schreef op maandag 25 mei 2026 @ 15:57:
[...]

De tabel in de TS is ook zeer onvolledig. Is ook geen realistische verwachting, want het zijn er veel en de markt is nog volop in beweging en voorwaarden worden zo ongeveer met de dag aangepast. Op https://www.emissieautoriteit.nl/documenten/2026/02/02/lijst-van-inboekdienstverleners vind je een officieel overzicht.
Grappig om te zien dat alleen Vattenfall daar momenteel nog maar als 'grote' energieleverancier en ook laadpaalaanbieder tussen staat.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse


  • bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:21
Will_M schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:18:
[...]


Grappig om te zien dat alleen Vattenfall daar momenteel nog maar als 'grote' energieleverancier en ook laadpaalaanbieder tussen staat.
Of ze er nu tussen staan of niet; Eneco doet dit ook

M3P - M3LR - 6320Wp


  • Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40
VidaR-9 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 15:51:
[...]

Tegenwoordig welke prijs?
12.6 cent

  • Bob Lieftink
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 19:21
VidaR-9 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 15:51:
[...]

Tegenwoordig welke prijs?
Niet om reclame te maken, maar wel om beetje transparantie te creëren. We zetten de laatst verhandelde prijs (zonder fee) op de lekkerladen site elke dag. As er dan gehandeld is door een partij of jouw partij kan je zelf de effectieve fee uitrekenen ;)

  • Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:46

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat bespreken van referrals is wel een dingetje aan het worden. Even een hele rits aan berichten hieromtrent verwijderd. Lees de topicwarnig en trek je conclusie hieruit wat wel en niet besproken kan worden. Dank!

Xbox Live ID:Notna8310


  • AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:10
Bob Lieftink schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:56:
[...]

Niet om reclame te maken, maar wel om beetje transparantie te creëren. We zetten de laatst verhandelde prijs (zonder fee) op de lekkerladen site elke dag. As er dan gehandeld is door een partij of jouw partij kan je zelf de effectieve fee uitrekenen ;)
Nice :)
Zou wel wat zijn om in bijvoorbeeld Home Assistant te krijgen om een idee van de trend te krijgen en historische waarden te kunnen bekijken. Of kunnen we dat al ergens anders in de gaten houden?

  • MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
helloitsme schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:44:
[...]

Wellicht vergis ik me, maar er is iets om rekening mee te houden volgens mij:

Je mag per kalenderjaar maar via 1 partij je ERE's aanbieden. Ik ga er vanuit dat de meeste partijen ook met een opzeg termijn werken van bv een maand. Dat betekent dat je in dat geval in november moet opzeggen om voor 2027 je ERE's via een andere bemiddelaar aan te bieden.

Voor mensen die bij een bemiddelaar zitten die jaarlijks en daarmee pas in 2027 gaat uitbetalen kan dat betekenen dat ze geen informatie over de uiteindelijke waarde m.b.t. 2026 hebben voordat ze de keuze voor 2027 moeten maken.
Klopt , daarom heb ik voor Joulo gekozen, die betalen per kwartaal. Inmiddels op 13% fee.

  • radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-06 22:46
Iemand al met succes ergens kunnen aanmelden met een SAP en een exclusief laadpunt? Ik kom er bij laadloon niet doorheen.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb


  • SuperUser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:18
helloitsme schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:44:
[...]

Wellicht vergis ik me, maar er is iets om rekening mee te houden volgens mij:

Je mag per kalenderjaar maar via 1 partij je ERE's aanbieden. Ik ga er vanuit dat de meeste partijen ook met een opzeg termijn werken van bv een maand. Dat betekent dat je in dat geval in november moet opzeggen om voor 2027 je ERE's via een andere bemiddelaar aan te bieden.

Voor mensen die bij een bemiddelaar zitten die jaarlijks en daarmee pas in 2027 gaat uitbetalen kan dat betekenen dat ze geen informatie over de uiteindelijke waarde m.b.t. 2026 hebben voordat ze de keuze voor 2027 moeten maken.
Je zou natuurlijk kunnen opzeggen aan het einde van het jaar en als de uitbetaling goed gaat je weer aanmelden met terugwerkende kracht. Dan ben je alleen wel je opgebouwde korting op de fee kwijt bij een aantal inboekers.

Overstappen is sowieso een risico in deze cowboymarkt. Als ze de machtiging niet tijdig vrijgegeven zit jij met een probleem bij je nieuwe inboeker. Je kan vast aantonen dat je schriftelijk heb opgezegd, maar zie de oude inboeker maar eens tijdig tot actie te manen. Zeker als je bij een partij zit die het halverwege het jaar voor gezien houdt (of laat klappen) omdat ze met hun volgende startup ergens anders weer snel geld zien. Dan kies ik toch liever voor een partij die al jaren in HBE's handelt en hopelijk al goed weet waar de kansen en risico's in deze markt liggen en daar een passende provisie voor in rekening brengt.

BIj Zeres moet je helemaal opletten met opzeggen. In de voorwaarden is er een opzegtermijn van 1 maand. Dus opzeggen voor eind november. Ik heb geen juridische achtergrond, maar zoals ik de voorwaarden lees zijn ze niet verplicht om in Q1 van het volgende jaar dan nog je geld van afgelopen jaar uit te keren.

Klant heeft bij beëindiging van de overeenkomst, vanaf de datum van de beëindiging, geen rechten meer op de dienstverlening door Zeres of haar partners. Zeres heeft geen plichten meer naar de Klant en dienstverlening zoals en niet beperkt tot registratie, verhandeling of uitbetaling worden niet uitgevoerd voor de Klant. Klant heeft geen recht op enige vergoeding.

Klant kan ingeboekte gegevens bij de NEa niet veranderen. Zeres heeft geen plicht om mee te werken aan een verzoek tot wijzigen van gegevens van de Klant of van een inboeking bij de NEa of derden indien Klant dit verzoekt. Het recht op vergoeding of uitbetaling van reeds ingeboekte of verhandelde ERE's is per de beëindigingsdatum vervallen. Zeres heeft het recht om gemaakte kosten voor de dienstverlening met eventuele opbrengsten te verrekenen.



Ze zullen het vast wel doen omdat ze anders ook snel geen nieuwe klanten meer trekken, maar als ze willen kunnen ze bestaande klanten eigenlijk gewoon in een wurggreep houden. Voor een paar honderd euro is het starten van een lange procedure ook niet lonend, dus dan accepteer je maar dat je een jaar ERE's kwijt bent. De meeste aanbieders die ik heb bekeken hebben dat proces wel netter en duidelijker in hun voorwaarden beschreven.

[ Voor 11% gewijzigd door SuperUser op 26-05-2026 10:01 ]


  • marciej123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:35
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door twain4me op 26-05-2026 10:48 . Reden: De modbreak staat notabene nog op deze pagina. ]


  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51

JB

Cédric roelt!

Hoe werkt het als je laadpaal defect raakt en gewisseld moet worden? Je opgebouwde ERE blijft dan actief en gaat gewoon verder bij de nieuwe?

Mijn boefje is liev!


  • Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

JB schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:17:
Hoe werkt het als je laadpaal defect raakt en gewisseld moet worden? Je opgebouwde ERE blijft dan actief en gaat gewoon verder bij de nieuwe?
Dat ligt eraan.

Als jij zelf eenmalig per jaar of kwartaal een CSV van je laadpaal upload naar je ERE verwerker dan ben je de ERE certificaten natuurlijk kwijt. Als je paal gekoppeld is via OCPP dan verwacht ik dat het allemaal geen problemen geeft. De OCPP backend heeft netjes de volledige geschiedenis met begin en eindstanden van elke sessie. Als je dan een nieuwe lader plaatst, dan begint die lader weer vanaf 0 en die stand wordt meegestuurd met elke sessie.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc


  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51

JB

Cédric roelt!

Glashelder schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:23:
[...]

Dat ligt eraan.

Als jij zelf eenmalig per jaar of kwartaal een CSV van je laadpaal upload naar je ERE verwerker dan ben je de ERE certificaten natuurlijk kwijt. Als je paal gekoppeld is via OCPP dan verwacht ik dat het allemaal geen problemen geeft. De OCPP backend heeft netjes de volledige geschiedenis met begin en eindstanden van elke sessie. Als je dan een nieuwe lader plaatst, dan begint die lader weer vanaf 0 en die stand wordt meegestuurd met elke sessie.
Ja dat lijkt me ook. Dus daarom juist een OCPP constructie (voor mij). Reden waarom ik het vraag, er zijn nu al meerdere Zaptec Go 2 laadrobots die op storing schieten ivm een falende temperatuursensor en daarvoor geswapped moeten worden. Dus ik voorzie nog meer euvel, met huidige weersomstandigheden.
edit:
maar eerst even checken met je ERE club, voordat je de paal omwisseld, is geen slecht idee

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 26-05-2026 13:01 ]

Mijn boefje is liev!


  • jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45
Ik ben begonnen met nadenken over een automatische (ocpp) koppeling vanuit evcc.io naar een inboekdienstverlener. Feature Request geopend (https://github.com/evcc-io/evcc/issues/30232), meedenkers gevraagd :-)

  • Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
jpiscaer schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:41:
Ik ben begonnen met nadenken over een automatische (ocpp) koppeling vanuit evcc.io naar een inboekdienstverlener. Feature Request geopend (https://github.com/evcc-io/evcc/issues/30232), meedenkers gevraagd :-)
Ik mis een stukje toelichting over de MID vereisten en hoe deze koppeling aan de inboekverleners vertrouwen kan geven dat de doorgegeven cijfers kloppen. Ik heb evcc met Easee Charge Lite draaien (MID meter geplaatst buiten de laapdaal, in de meterkast) en die voldoet nu niet. Uit jouw feature request kan ik niet helemaal halen of je die situaties wel/niet mee wil nemen.

Gezien de berichtgeving denk ik dat je dat expliciet moet toelichten (dat het niet mag, kan, etc.)

[ Voor 6% gewijzigd door Mirabis op 26-05-2026 16:08 ]

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Zonneplan, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh


  • Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:01
Mirabis schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:08:
[...]

Ik mis een stukje toelichting over de MID vereisten en hoe deze koppeling aan de inboekverleners vertrouwen kan geven dat de doorgegeven cijfers kloppen. Ik heb evcc met Easee Charge Lite draaien (MID meter geplaatst buiten de laapdaal, in de meterkast) en die voldoet nu niet. Uit jouw feature request kan ik niet helemaal halen of je die situaties wel/niet mee wil nemen.

Gezien de berichtgeving denk ik dat je dat expliciet moet toelichten (dat het niet mag, kan, etc.)
OCPP zegt niks over MID of niet. Deze oplossing zou niet anders zijn dan een Joulo proxy of Plugchoice o.i.d. en iedere OCPP-koppeling zou met die redenering "verdacht" kunnen zijn.
Ik denk: focus lekker op de functionaliteit en laat je niet afremmen door vergezochte scenario's waar laadpaaleigenaar zelf al fout zit.

  • ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
radeoxx schreef op maandag 25 mei 2026 @ 23:02:
Iemand al met succes ergens kunnen aanmelden met een SAP en een exclusief laadpunt? Ik kom er bij laadloon niet doorheen.
Misschien handig om te vermelden wat / waar het precies mis gaat ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten


  • jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45
Mirabis schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:08:
[...]

Ik mis een stukje toelichting over de MID vereisten en hoe deze koppeling aan de inboekverleners vertrouwen kan geven dat de doorgegeven cijfers kloppen. Ik heb evcc met Easee Charge Lite draaien (MID meter geplaatst buiten de laapdaal, in de meterkast) en die voldoet nu niet. Uit jouw feature request kan ik niet helemaal halen of je die situaties wel/niet mee wil nemen.

Gezien de berichtgeving denk ik dat je dat expliciet moet toelichten (dat het niet mag, kan, etc.)
OCPP en EVCC hebben niks met MID te maken. Mijn feature request gaat over de door ERE ondersteunde scenario's, niet over het mogelijk maken van niet-ondersteunde scenario's.

Met mijn FR hoop ik steve en de joulo ocpp-proxy uit mijn setup weg te slopen, zodat de lader(s) alleen aan EVCC hangen, en daar de laadsessies in staan, en dat evcc die doorstuurt naar een inboekdienstverlener.

  • Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Solarsparc schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:38:
[...]


OCPP zegt niks over MID of niet. Deze oplossing zou niet anders zijn dan een Joulo proxy of Plugchoice o.i.d. en iedere OCPP-koppeling zou met die redenering "verdacht" kunnen zijn.
Ik denk: focus lekker op de functionaliteit en laat je niet afremmen door vergezochte scenario's waar laadpaaleigenaar zelf al fout zit.
Heb ik ook niet gezegd. Maar door het weg te laten kan men het wel verkeerd interpreteren, wat weer voor ruis kan zorgen.
jpiscaer schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:38:
[...]

OCPP en EVCC hebben niks met MID te maken. Mijn feature request gaat over de door ERE ondersteunde scenario's, niet over het mogelijk maken van niet-ondersteunde scenario's.

Met mijn FR hoop ik steve en de joulo ocpp-proxy uit mijn setup weg te slopen, zodat de lader(s) alleen aan EVCC hangen, en daar de laadsessies in staan, en dat evcc die doorstuurt naar een inboekdienstverlener.
Met tegenzin toch een reactie... Zoals jij omschrijft (versimpeld):
- EVCC beheert jouw laadpaal lokaal waardoor laadsessies e.d. daarin staan
- EVCC stuurt (al dan niet via proxy,csv upload, technische details) die laadsessie informatie door naar de inboekdienstverlener
- Inboekdienstverlener kan jouw ERE's uitbetalen etc, terwijl je wel gewoon EVCC kan gebruiken voor het laden.
Het enige dat ik vroeg is om expliciet te vermelden in je feature request dat het ERE stuk nog wel vereist dat je laadpaal voldoet aan de voorwaarden. Dit helpt als anderen je feature request lezen en niet zo diep in de materie zitten. Je vroeg immers om "meedenkers".

Je feature request is daarbovenop gesloten als duplicate, daar waar het origineel waar ze naar verwijzen ingeschoten is met focus op 'reimbursement by their employer'. Technisch zelfde oplossingsrichting maar met ander primair doel.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Zonneplan, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh


  • AV1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-06 12:23
Kan iemand mij vertellen wat nu wijsheid is.. Ik zit ‘vast’ bij 50five met m’n newmotion laadpaal. Ik wil nu eigenlijk voor gemak gaan en ook de ere certificaten afsluiten via 50five. Nu bieden ze 3 opties: 1, 2 of 3 jaar. Wat zou het verstandigst zijn? Zit je er echt aan ‘vast’ als je 3 jaar doet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJ4xOXPboIUMJYevc3qNgMglh7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AZmfclaC2W9FDgH1Pkb3Ffg.jpg?f=fotoalbum_large

  • BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:01
AV1989 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:52:
Kan iemand mij vertellen wat nu wijsheid is.. Ik zit ‘vast’ bij 50five met m’n newmotion laadpaal. Ik wil nu eigenlijk voor gemak gaan en ook de ere certificaten afsluiten via 50five. Nu bieden ze 3 opties: 1, 2 of 3 jaar. Wat zou het verstandigst zijn? Zit je er echt aan ‘vast’ als je 3 jaar doet?

[Afbeelding]
1 jaar en dan aan het einde van de periode de vrijheid om te verhuizen

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017


  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20:45
AV1989 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:52:
Kan iemand mij vertellen wat nu wijsheid is.. Ik zit ‘vast’ bij 50five met m’n newmotion laadpaal. Ik wil nu eigenlijk voor gemak gaan en ook de ere certificaten afsluiten via 50five. Nu bieden ze 3 opties: 1, 2 of 3 jaar. Wat zou het verstandigst zijn? Zit je er echt aan ‘vast’ als je 3 jaar doet?

[Afbeelding]
hoe interpreteer jij dan een 3 jaar contract?

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

AV1989 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:52:
Kan iemand mij vertellen wat nu wijsheid is.. Ik zit ‘vast’ bij 50five met m’n newmotion laadpaal. Ik wil nu eigenlijk voor gemak gaan en ook de ere certificaten afsluiten via 50five. Nu bieden ze 3 opties: 1, 2 of 3 jaar. Wat zou het verstandigst zijn? Zit je er echt aan ‘vast’ als je 3 jaar doet?

[Afbeelding]
Waarom zou je langer dan één jaar doen? Zelfs als zou je 10.000 kWh per jaar laden dan levert die lagere fee 40 euro op jaarbasis op.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc


  • MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
AV1989 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:52:
Kan iemand mij vertellen wat nu wijsheid is.. Ik zit ‘vast’ bij 50five met m’n newmotion laadpaal. Ik wil nu eigenlijk voor gemak gaan en ook de ere certificaten afsluiten via 50five. Nu bieden ze 3 opties: 1, 2 of 3 jaar. Wat zou het verstandigst zijn? Zit je er echt aan ‘vast’ als je 3 jaar doet?

[Afbeelding]
Waarom zit je vast? Je kan toch bij Joulo of andere partij gewoon een koppeling maken met 50five ? zou via hun direct nooit zaken doen.

  • Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:23
Hoe 'vast' zit je nou helemaal, en hoe zit dat juridisch? Als je verhuist kun je je stroomcontract meenemen, maar de EAN-code hoort bij je energiemeter. Ben je dan verplicht je ook weer bij dezelfde inboeker aan te melden op je nieuwe adres, omdat je je voor X jaar hebt verbonden aan die inboeker? En gaat die inboeker dan controleren of je op je nieuwe adres ook een laadpaal hebt?

Je kunt alleen EREs harken als zowel de machtiging als het energiecontract op dezelfde naam staan. Als ik mijn energiecontract opzeg en mijn partner vraagt een nieuw contract aan, matcht de machtiging niet meer met het contract. Ben ik dan verplicht het energiecontract op mijn naam te houden voor de duur van de machtiging van X jaar?

  • twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dit is een "wie de schoen past trekt hem aan" dienstmededeling:

Notna zijn post staat hier nog maar een paar berichten boven en helaas voel ik mij genoodzaakt om de boodschap nog een keer te herhalen, en wel in ondubbelzinnig Nederlands.

We zijn echt helemaal klaar met het posten (spammen) van referrals in dit topic, in welke vorm dan ook. Het lijkt erop dat voor sommigen een paar procent korting belangrijker is dan je fatsoenlijk gedragen, en ik krijg sterk het gevoel dat referrals koste wat kost gespamd worden voor een beetje doekoe. De regels gelden voor iedereen, ook als je er een zakcentje aan over kunt houden. Die regels zijn er bovendien niet voor het plezier van de crew, maar om het forum voor iedereen leesbaar en overzichtelijk te houden, zonder dat je je door een muur van spam (want dat is het) hoeft te worstelen.

We zijn er dus klaar mee en daarom gaat er iets veranderen:
Om de workload van dit topic een beetje te managen, kan het zijn dat je referralpost zonder pardon en zonder bericht richting de trashcan gaat. Ook kan het zijn dat je wat sneller “fanmail” van ons krijgt bij een overtreding. Normaal willen we dat echt niet, maar we hebben inmiddels al veel geprobeerd (huisregels, knips, modbreaks, TW). De bodem van onze moderatorgereedschapskist begint dan ook aardig in zicht te komen en straks blijven alleen nog de heftige oplossingen/tools over. Als je ons wilt helpen, maak dan vooral een TR aan en klim niet zelf in de pen.

TLDR:
Het vragen om of hinten naar referrals, in welke vorm dan ook, is niet toegestaan. Daar vallen ook plaatjes onder met een directe of indirecte verwijzing naar referrals. Ook via DM naar andere gebruikers spammen is niet toegestaan.
Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste

Let op:
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.