DonJunior schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 06:49:
[...]
Volgens mij was dat alweer terug gedraaid..
zie: SuperUser in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
Nee hoor, gewoon actief. Gaat lekker bij mij
DonJunior schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 06:49:
[...]
Volgens mij was dat alweer terug gedraaid..
zie: SuperUser in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
Mischien, gelden de nieuwe, aangepaste regels, voor nieuwe klanten? Ik quote alleen wat ik eerder heb gelezen.Whiskey48 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:07:
[...]
[Afbeelding]
Nee hoor, gewoon actief. Gaat lekker bij mij
*sowieso
Nieuwe klant, dit staat in de portal;DonJunior schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:12:
[...]
Mischien, gelden de nieuwe, aangepaste regels, voor nieuwe klanten? Ik quote alleen wat ik eerder heb gelezen.
Mijn boefje is liev!
Interessant, en wat staat er in de voorwaarden? Gewoon uit interesse hoor. Kan me namelijk voorstellen dat ze gewoon 1 portaal hebben voor alle klanten en deze nog niet laten meeschalen met de nieuwe regels. Lijkt mij dat de regels leidend zijn boven de UI van de portal.
*sowieso
Dat is niet precies wat je zegt. Je zegt dat het 'eenvoudig' wordt om Joulo toe te voegen. Het is nu niet mogelijk, straks is het wel mogelijk. Net zo eenvoudig als dat je een andere backoffice provider uit de lijst kunt selecteren.
[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2026 09:44 . Reden: Quote aangepast ]
Lijkt mij ook dat de voorwaarden leidend zijn. Ik heb ze nog geen machtiging gegeven, dus misschien dat ik niet alle communicatie vanuit hen ontvang, maar die 0% lijkt eerder een lokkertje want die heeft volgens hun eigen site nooit in de voorwaarden gestaan. Overal op de website wordt nu ook over die 10% gesproken. Als iemand wel voorwaarden of een overeenkomst heeft waar de 0% in staat benoemd, dan wordt dat wel interessant.DonJunior schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:23:
[...]
Interessant, en wat staat er in de voorwaarden? Gewoon uit interesse hoor. Kan me namelijk voorstellen dat ze gewoon 1 portaal hebben voor alle klanten en deze nog niet laten meeschalen met de nieuwe regels. Lijkt mij dat de regels leidend zijn boven de UI van de portal.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Het gaat niet alleen om de EAN code maar ook om naam, adres etc. die nodig zijn voor de ere registratie. Die combinatie van gegevens kan een werkgever niet opeisen bij een werknemer. O.a. het energiecontract kan namelijk op naam staan van een huisgenoot/ partner.
Die noemde je niet in je postBartjeBoos schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:57:
[...]
Het gaat niet alleen om de EAN code maar ook om naam, adres etc. die nodig zijn voor de ere registratie. Die combinatie van gegevens kan een werkgever niet opeisen bij een werknemer. O.a. het energiecontract kan namelijk op naam staan van een huisgenoot/ partner.
Dus jij betaald ook je tegemoetkoming energiebelasting/kosten ook naar ratio aan je werkgever?Wolly schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:26:
[...]
Die noemde je niet in je post![]()
Maar even over dat onderwerp, als een bedrijf je mobiele (zakelijke) telefoonkosten vergoed is het logisch dat zij ook de opbrengsten krijgen die mede door het gebruik van die telefoon worden gegenereerd.
Waarom zou dat bij laadkosten die vergoed worden anders zijn?
Nee, die is onafhankelijk van het verbruik en zou ik ook krijgen als ik geen kosten voor de werkgever maak.internet4me schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:30:
[...]
Dus jij betaald ook je tegemoetkoming energiebelasting ook naar ratio aan je werkgever?
Niemand betwist dat. Werkgever kan natuurlijk wel afspraken maken dat de ERE, of een deel ervan, in mindering worden gebracht op de declaratie. En afspraken maken met een werkgever is niet altijd even vrijblijvendAfgezien van het feit dat de ere vergoeding voor de eigenaar van de ean houder is. Dit staat specifiek in de wet.
Los van dat ik heb meer kWhs heb, maar een heel gedoe hoeft het niet te zijn. Ik heb gekozen voor lekkerladen. Zaptec koppelen, machtiging geven, en klaar. Minder gedoe kun je niet krijgen. Andere aanbieders zullen ongetwijfeld een vergelijkbare intergratie met Zaptec hebben die even weinig tijd kost.Galois schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:46:
Ik heb een hybride en laadt max 500-800 kWh per jaar.
Wel een Zaptec go 2 paal, dus geschikt voor ERE. Maar goed… een hele gedoe voor die maximaal 50€ per jaar…
Iemand die ook met deze hoeveelheid kWhs een aanbieder heeft gekozen, waar geen omkijken naar is; wat niet teveel tijd kost…
Er staat toch duidelijk "o.a. Ean-=code".Wolly schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:26:
[...]
Die noemde je niet in je post![]()
Maar even over dat onderwerp, als een bedrijf je mobiele (zakelijke) telefoonkosten vergoed is het logisch dat zij ook de opbrengsten krijgen die mede door het gebruik van die telefoon worden gegenereerd.
Waarom zou dat bij laadkosten die vergoed worden anders zijn?
Ik gebruik Tap Electirc al langere tijd als backoffice. Zelfde hier, ook een privé en zakelijke EV. Ik heb me ook aangemeld voor ERE via Tap. Dit inderdaad om het simpel te houden. Ook een Alfen Single Pro.BigSmurf schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:46:
Zijn er hier al mensen met een Alfen paal (hier een Single Pro-line) en Tap Electric als backoffice die automatisch hebben gekoppeld met een inboeker? Ik kan met zoeken op Alfen zo snel niets vinden.
Paal is momenteel nog in beheer bij een andere backoffice vanuit voormalige lease, maar ik wil die binnenkort omzetten naar eigen beheer met Tap Electric als backoffice (i.v.m. zowel zakelijke als privé elektrische auto). Heb niet direct een voorkeur voor een inboeker. Ik had me voorgenomen om ook de ERE via Tap Electric te laten verlopen in ieder geval het eerste jaar, lekker makkelijk, maar die doen niks met terugwerkende kracht, dus dat valt keihard af.
[ Voor 6% gewijzigd door RichieB op 22-05-2026 13:42 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Alle laadsessies vanaf 1-1 tellen mee, maar alleen vanaf het moment dat je bent aangemeld bij het backoffice van Tap. Aangezien ik dat al langer was staan ze er bij mij vanaf 1-1 in.RichieB schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:41:
@deejeebv Kan jij eens kijken of in je overzicht bij Tap Electric al je laadsessies vanaf 1-1-2026 meetellen voor ERE? Of alleen de laadsessies die je gedaan hebt sinds je aanmelding voor ERE bij Tap?
[ Voor 10% gewijzigd door JanHenk op 22-05-2026 13:52 ]
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Ja, ik heb het op deze manier werken thuis. Gaat uitstekend, is alleen lang wachten op uitbetaling van Tap. Aanmelden werkt heel makkelijk op de portal van Tap.BigSmurf schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:46:
Zijn er hier al mensen met een Alfen paal (hier een Single Pro-line) en Tap Electric als backoffice die automatisch hebben gekoppeld met een inboeker? Ik kan met zoeken op Alfen zo snel niets vinden.
Paal is momenteel nog in beheer bij een andere backoffice vanuit voormalige lease, maar ik wil die binnenkort omzetten naar eigen beheer met Tap Electric als backoffice (i.v.m. zowel zakelijke als privé elektrische auto). Heb niet direct een voorkeur voor een inboeker. Ik had me voorgenomen om ook de ERE via Tap Electric te laten verlopen in ieder geval het eerste jaar, lekker makkelijk, maar die doen niks met terugwerkende kracht, dus dat valt keihard af.
Klopt.RichieB schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:56:
@JanHenk Dank! Dat leek mij ook logisch, maar er was hier eerder wat verwarring over Tap en ERE inboeken met terugwerkende kracht. Zo lang de sessies al bij Tap bekend zijn gaat het dus goed.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Nee, ik wacht er ook een beetje op. 22 mei zou Peblar met een update komen. De dag is nog niet om.Tasminos schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:48:
Iemand al Joulo kunnen toevoegen op de nieuwe methode op de Peblar Business?
Nee, Joulo kondigde aan dat Peblar vandaag met een update zou komen. Volgens mij is er (in dit topic of in het Peblar topic) al door iemand gemeld dat Peblar die datum helemaal nooit officieel heeft genoemd. En heel eerlijk, als ik Peblar was zou ik nooit een update op een vrijdag uitbrengen (tenzij het een hotfix betreft voor een acuut probleem)hvandijk110 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:29:
[...]
Nee, ik wacht er ook een beetje op. 22 mei zou Peblar met een update komen. De dag is nog niet om.
[ Voor 13% gewijzigd door anboni op 22-05-2026 17:01 ]
Ah, dat is een verschil inderdaad, dank voor je correctie!anboni schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:58:
[...]
Nee, Joulo kondigde aan dat Peblar vandaag met een update zou komen. Volgens mij is er (in dit topic of in het Peblar topic) al door iemand gemeld dat Peblar die datum helemaal nooit officieel heeft genoemd. En heel eerlijk, als ik Peblar was zou ik nooit een update op een vrijdag uitbrengen (tenzij het een hotfix betreft voor een acuut probleem)
www.google.nl
De naam contractant die niet privé is en overeen moet komen met de naam op de machtiging die je bij de inboek partij opgeeft.
[ Voor 64% gewijzigd door Sander op 22-05-2026 17:59 ]
Ik overweeg ook dezelfde overstap maar ben wel heel blij met hoe goed de zappi wisselt tussen 1 en 3 fase laden om teruglevering (zonder batterij) te minimaliseren. Doet de Peblar dit net zo goed?denneappel schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 03:11:
[...]
Je huidige 22kW lader is ook nog wat waard.
Ik heb 863 euro betaald voor een Peblar Business met al deze functies + een lange kabel en ondersteuning voor laadpassen. De vorige laadpaal (Zappi V2) verkocht voor 435 euro. De investering was hier onder de streep 428 euro + een half uurtje voor de installatie.
Helaas is dat NIET het geval. Ik had me aangemeld en vervolgens gevraagd hoe ik de laadsessies vanaf 1 januari aan hun kon overhandigen of dat ze dat zouden uitlezen maar beide kon niet. Daarom onmiddellijk weer opgezegd (voor de EREs bij TAP) want ik vind dat belachelijk en zonde van mijn geld,JanHenk schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:05:
[...]
Klopt.
Wat dat betreft kun je nog even wachten met je aanmelding voor ERE bij Tap (of misschien ook anderen), als je je lader maar hebt verbonden.
Ja, dat klopt, het kan ook alleen vanaf het moment dat je je lader aan Tap hebt gekoppeld. Zoals ik probeerde uit te leggen… Eerdere sessies, van voordat je de backoffice hebt gekoppeld, kunnen ze niet inladen.AA42 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:13:
[...]
Helaas is dat NIET het geval. Ik had me aangemeld en vervolgens gevraagd hoe ik de laadsessies vanaf 1 januari aan hun kon overhandigen of dat ze dat zouden uitlezen maar beide kon niet. Daarom onmiddellijk weer opgezegd (voor de EREs bij TAP) want ik vind dat belachelijk en zonde van mijn geld,
Achteraf blij toe want Joulo biedt aanzienlijk lagere kosten met nauwelijks extra moeite zit ik al op 15% en geen drie jaar vast.
Dan vraag je de ERE van 1/1 tot nu terug bij een andere inboeker.AA42 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:13:
[...]
Helaas is dat NIET het geval. Ik had me aangemeld en vervolgens gevraagd hoe ik de laadsessies vanaf 1 januari aan hun kon overhandigen of dat ze dat zouden uitlezen maar beide kon niet. Daarom onmiddellijk weer opgezegd (voor de EREs bij TAP) want ik vind dat belachelijk en zonde van mijn geld,
Achteraf blij toe want Joulo biedt aanzienlijk lagere kosten met nauwelijks extra moeite zit ik al op 15% en geen drie jaar vast.
AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV
Dat is fijn om te horen. Ik heb één laadpaal in E-flux en eentje in TAP. Ik wil de eerste ook overhevelen naar TAP. Kan @johantrip ook iets voor mij betekenen?fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:52:
@johantrip en Ruben van Joulo hebben hier uitgebreid en zelfs telefonisch de tijd voor genomen om dit op te lossen. Terwijl ik me kan voorstellen dat het nu alle hens aan dek is daar.
Ga zo door mannen! 👍
[Afbeelding]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dat kan dus niet. Je kan per EAN+tenaamstelling combinatie slechts 1 machtiging afgeven per kalenderjaar.-PeeWee- schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:28:
[...]
Dan vraag je de ERE van 1/1 tot nu terug bij een andere inboeker.