Eindelijk mijn keus voor een MID gecertificeerde laadpaal gemaakt. Woensdag komt ie binnen en installeer ik hem zelf (als vervanger voor mijn Tesla TWC3).
Het is een Webasto Unite geworden die ik ga aansturen via HA en/of evcc.
Hij kan alles wat mijn hartje begeert (1p3p, zonneladen, dlb via hw p1, etc etc).
Beste bang-for-bucks.
Ik heb de laatste tijd geprobeerd dit ERE topic te blijven lezen, maar met 143 pagina's kon ik het niet meer helemaal actueel houden:
Ik wil kiezen voor een inboekdienstverlener die via occp de gegevens op kan halen.
Ik wil een zo ruim mogelijke netto vergoeding per kwh (
duhhh).
Ik ben een particulier zonder laadtags etc.
Ik kwam uit opp Zeres en Joulo (af heb ik wat gemist en zijn er nu slimmere keuzes...)
Knip
[
Voor 10% gewijzigd door
Notna op 25-05-2026 19:13
. Reden: Topicwarning onderaan gemist of gewoon genegeerd? ]