• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:49
Batilan schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 22:41:
[...]

Dat klopt, maar van hierboven begreep ik dat release 2 nodig is voor het uitbetalen. Ik begrijp dat deze is uitgesteld naar 'medio oktober". Binnenkort dus, tenzij er nog een keer uitstel volgt.

(Even verder lezen hierboven wordt deze link gegeven: https://www.emissieautori...ing-functionaliteiten-rev)
Waaghalzen dus. Er wordt dus op papier het e.a. verkocht en werkelijk uitbetaald aan klanten als ik het goed begrijp. Dan moet je wel heel zeker van je zaak zijn. Ik zit niet heel diep in de materie zeg ik er eerlijkheidshalve bij.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:50

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

ApfelScha schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 23:54:
[...]

Ik liep hier ook tegenaan met mijn Alfen. Ik had 'm al in Home Assistant, maar daardoor kan ik niet nóg een connectie te maken om bij m'n backend te komen. Maar toen kwam ik op deze HACS integratie waarmee je vanuit Home Assistant je je laadpaal kWh meterdata kan omzetten naar een rapport wat je zo bij je inboekingsdienstverlener kan inleveren. Net voor derde kwartaal gedaan en geaccepteerd door Laadloon (y)
Dat is dan voor mij reden om niet voor Laadloon te kiezen. Bij controle kan de hele batch net data afgekeurd worden omdat de controleur (of hoe heet zo iemand?) zo’n aangeleverde dataset niet goed genoeg vindt. Dan is de hele batch afgekeurd, dus ook van mensen die het geheel geautomatiseerd aangeleverd hebben.
Daar zou ik niet graag de dupe van worden en kies dan liever een partij die geen handmatige aanlevering accepteert.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:02
Devke schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 08:50:
[...]

Waaghalzen dus. Er wordt dus op papier het e.a. verkocht en werkelijk uitbetaald aan klanten als ik het goed begrijp. Dan moet je wel heel zeker van je zaak zijn. Ik zit niet heel diep in de materie zeg ik er eerlijkheidshalve bij.
Ik ga er wel vannuit dat dit juridisch goed is dicht getimmert. Die bedrijven die het kopen hebben die dingen ook echt nodig voor het groene beleid he! Ineens cancelen geeft andere problemen.

Homeassistant, 3x HW battery, PV 4440WP Solis inverter, 5x Daikin Aircos, Peblar business, Tesla model Y AWD

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:18
Jongens wat een gezeur hier in dit topic. Doe mee of doe niet mee. Lever automatisch aan of handmatig. Kies je wallbox en je ere partij. Wat je dan straks terug krijgt is toch mooi meegenomen.
Zo moeilijk is het toch niet.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:50

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

201WD schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 09:17:
Jongens wat een gezeur hier in dit topic. Doe mee of doe niet mee. Lever automatisch aan of handmatig. Kies je wallbox en je ere partij. Wat je dan straks terug krijgt is toch mooi meegenomen.
Zo moeilijk is het toch niet.
Das leuk gezegd, maar we weten dat de batches van de ERE-partij gecontroleerd worden. Als zo’n batch afgekeurd wordt dan ben jij ook het haasje, ook al heb jij zelf je data keurig automatisch aangeleverd. Dan krijg je dus helemaal nix uitgekeerd en ben je een paar honderd euro kwijt door toedoen van een ander.
Dat risico loop je dus (ik laat even in het midden hoe groot dat risico is) als je kiest voor een inboeker die ook ‘handmatige’ (lees: niet geautomatiseerd aangeleverde) lijsten accepteert.
Mij niet gezien.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• BartjeBoos
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Batilan schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 22:41:
[...]

Dat klopt, maar van hierboven begreep ik dat release 2 nodig is voor het uitbetalen. Ik begrijp dat deze is uitgesteld naar 'medio oktober". Binnenkort dus, tenzij er nog een keer uitstel volgt.

(Even verder lezen hierboven wordt deze link gegeven: https://www.emissieautori...ing-functionaliteiten-rev)
De reactie ging over dat de Nea het register had geopend. Los van of een inboeker kan uitbetalen kan een inboeker al wel prijsafspraken maken over de ere's (die hij in de toekomst) gaat verkopen.

• BartjeBoos
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Jeroen Vreeken schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 01:11:
Ik vraag me af of dat inderdaad eenvoudiger is.

Stel je bent een ERE handelaar en je hebt duizenden klanten. Elk heeft een ander probleem met zijn automatisering. Elke laadpaal boer en elke backoffice heeft zijn eigen nukken. En elke keer heb je weer een klant aan de lijn waarbij het automatisch inboeken niet lekker werkt omdat zijn paal om een of andere reden toch weer speciaal is.

Zou je als inboeker dan niet blij zijn met die klanten die niet zeuren en elke keer braaf een paar getallen invoeren en een foto van hun MID meter uploaden?
Op de website van de Nea staat dat er wordt gecontroleerd of de stroom wordt geleverd aan een voertuig (bijvoorbeeld een auto). Dan is een foto en een paar getallen voor enkel de meterstanden niet voldoende.
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste

Let op:
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.