• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22:45
Natuurlijk is elke euro die je meer krijgt interessant.

Maar het ging er om dat je om meer korting te krijgen je van energieleverancier zou kunnen veranderen. En dan zijn de prijzen van die energieleverancier meer bepalend als een paar procent minder commissie voor je ERE’s.

[ Voor 13% gewijzigd door Cupra KvG op 03-10-2026 20:02 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:32

Thomg

Aww yiss

Avond,

Binnenkort krijg ik een EV en betekend het dus dat ik nu serieus moet zoeken naar een ERE afhandelaar. Betreft een Peblar Business en ik zit nu bij Frank energie. Van wat ik zie is de logische optie om dan bij Joulo aan te melden aangezien ik bij hun dan 10% servicekosten krijg, zo'n beetje zo laag als het maar kan.
Nadeel, zit ik dus wel vast aan Frank Energie, en ik wil mogelijk switchen van leverancier volgend jaar gezien de aanstaande prijzencircus. Wie weet dat Frank dan helemaal niet meer zo leuk is als aanbieder.
Of gewoon doen en dan maar slikken als ik switch? Betaal ik hoogste tarief bij Joulo.
Of helemaal nog niet aanmelden at all en de laatste maanden ff koffiedik kijken?

Vriend zweert weer bij Zeres, maar hij betaalt een hogere service fee en ik zie oa wat verontrustende berichten rond communicatie.

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:03
Thomg schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 21:55:
Avond,

Binnenkort krijg ik een EV en betekend het dus dat ik nu serieus moet zoeken naar een ERE afhandelaar. Betreft een Peblar Business en ik zit nu bij Frank energie. Van wat ik zie is de logische optie om dan bij Joulo aan te melden aangezien ik bij hun dan 10% servicekosten krijg, zo'n beetje zo laag als het maar kan.
Nadeel, zit ik dus wel vast aan Frank Energie, en ik wil mogelijk switchen van leverancier volgend jaar gezien de aanstaande prijzencircus. Wie weet dat Frank dan helemaal niet meer zo leuk is als aanbieder.
Of gewoon doen en dan maar slikken als ik switch? Betaal ik hoogste tarief bij Joulo.
Of helemaal nog niet aanmelden at all en de laatste maanden ff koffiedik kijken?

Vriend zweert weer bij Zeres, maar hij betaalt een hogere service fee en ik zie oa wat verontrustende berichten rond communicatie.
Joulo heeft met andere ook kortingscodes.

Wat je kan doen is aanmelden via energienerds, dan pak je sws 3% korting. Dan Tibber aangeven als je energieboer, dan ga je naar 10%. Als je dan uiteindelijk switched naar een andere energieboer, dan heb je kans dat die ook korting heeft van 1%. Zit je uiteindelijk op 16% fee.

Oh en ik zie dat je voor een peblar gaat. Die geeft ook 1% korting.

[ Voor 3% gewijzigd door 0xygen500 op 03-10-2026 22:03 ]

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22:45
Komt blijkbaar niet aan hier. Je energie tarief bepaald je kosten. Niet een paar procent meer of minder commissie voor je ERE’s.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:10

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@Thomg
Heb je het over een vast of een dynamisch contract?
Dynamisch verschillen de leveranciers op jaarbasis helemaal niet zoveel omdat het grootste deel van de energieprijs gevormd wordt door de EPEX-prijs plus de belastingen. Die 1,5 tot 2,5 cent daar bovenop is dan niet echt veel verschil.
Reken maar uit met de hoeveelheid kWh’s van je laatste jaarafrekening.
Bijvoorbeeld bij 6000 kWh jaarverbruik is het verschil dan 60 euro. 🤷‍♂️

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:32

Thomg

Aww yiss

Cupra KvG schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 22:45:
Komt blijkbaar niet aan hier. Je energie tarief bepaald je kosten. Niet een paar procent meer of minder commissie voor je ERE’s.
Ja, vandaar dus de
"Of gewoon doen en dan maar slikken als ik switch? Betaal ik hoogste tarief bij Joulo."
Hippe Lip schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 23:10:
@Thomg
Heb je het over een vast of een dynamisch contract?
Dynamisch verschillen de leveranciers op jaarbasis helemaal niet zoveel omdat het grootste deel van de energieprijs gevormd wordt door de EPEX-prijs plus de belastingen. Die 1,5 tot 2,5 cent daar bovenop is dan niet echt veel verschil.
Reken maar uit met de hoeveelheid kWh’s van je laatste jaarafrekening.
Bijvoorbeeld bij 6000 kWh jaarverbruik is het verschil dan 60 euro. 🤷‍♂️
Ik heb frank, dus dynamisch. Zelf zag ik idd wel dat tibber/frank/zonneplan een beetje vergelijkbaar waren en nextenergy kwam er later bij. Aangezien ik nu op onbalans handel maakt een provider die ook 100% saldeert erg uit, anders loop ik veel geld mis. De kleine lettertjes gaan voor mij dus wel uitmaken volgend jaar, tenzij het natuurlijk giga eenheidsworst word.
0xygen500 schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 22:02:
[...]

Joulo heeft met andere ook kortingscodes.

Wat je kan doen is aanmelden via energienerds, dan pak je sws 3% korting. Dan Tibber aangeven als je energieboer, dan ga je naar 10%. Als je dan uiteindelijk switched naar een andere energieboer, dan heb je kans dat die ook korting heeft van 1%. Zit je uiteindelijk op 16% fee.

Oh en ik zie dat je voor een peblar gaat. Die geeft ook 1% korting.
Frank, neem ik aan? Wat bedoel je met peblar trouwens? De laadpaal heb ik al.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 03-10-2026 23:32 ]

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Let op:
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.