En je kunt ook per tijdvak andere tarieven instellen.0xygen500 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:27:
[...]
Dat doet Tap. Je kan instellen wanneer je "open" bent.
Geen adders volgens mij. Alle 'certificaat inboekers' proberen nieuwe klanten binnen te harken. Zeres doet het op deze manier.oliviertjuhh schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 06:22:
[...]
Ik zag dit langs komen, ben van plan een EV te kopen heb nog geen laadpaal. T zag er uit als een goeie deal initieel? Of zitten er grote adders onder t gras? Ik verwacht 23k km per jaar de rijden
Het enige is -waar iedereen mee kampt - dat je niet van te voren weet wet een ERE waard is in de toekomst. Wordt dat twee cent ipv 10 cent, dan wordt het een lange rit.
Aiaiai... zeker met AI gedaan
Ik zou graag overstappen naar een CPO met ondersteuning voor dynamische tarieven (met een kleine opslag voor mij). De vaste blokken die ik in TAP kan instellen zijn het net niet voor mij.deejeebv schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:39:
[...]
En je kunt ook per tijdvak andere tarieven instellen.
Ik gebruik daar Home assistant voor.denneappel schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:52:
[...]
Ik zou graag overstappen naar een CPO met ondersteuning voor dynamische tarieven (met een kleine opslag voor mij). De vaste blokken die ik in TAP kan instellen zijn het net niet voor mij.
Mijn paal gebruikt E-flux maar ik zet het laden uit totdat ik wil dat er geladen moet worden.
Ik gebruik dus mijn druppel maar het laden is uitgesteld.
Ik bedoel dynamische tarieven voor anderen die mijn lader gebruiken. Maar dat is misschien ook wat off topic voor hier?tlpeter schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:54:
[...]
Ik gebruik daar Home assistant voor.
Mijn paal gebruikt E-flux maar ik zet het laden uit totdat ik wil dat er geladen moet worden.
Ik gebruik dus mijn druppel maar het laden is uitgesteld.
ik heb mail gekregen van zeres support dat hun portal is aangepast en vernieuwd en of ik het nog eens wilde proberen. hoera! het werkt en vrij makkelijk ook. Mijn Peblar Business is nu connected volgens de portal. wel nog even afwachten of die daadwerkelijk de ere certificaten kan ophalen.
PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP
Ik vind dat Eneco wel ruim de tijd neemt om met iets concreets te komen. Dus ik ben net eens bij Lekkerladen gaan informeren aangezien ik ook Zonneplan klant ben. Lekkerladen geeft aan dat zij binnenkort ook de laadsessies bij Eneco Emobility kunnen ophalen met terugwerkende kracht. Dus voor andere mensen die ook de Eneco backend hebben kan dit ook interessant zijn om je laadsessies geautomatiseerd bij een inboeker te kunnen laten landen.
Bij e-flux is dat mogelijk maar alleen nog in beta (gebruik voor eigen risico).denneappel schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:01:
[...]
Ik bedoel dynamische tarieven voor anderen die mijn lader gebruiken. Maar dat is misschien ook wat off topic voor hier?
Je kan dan een vast deel per kWh instellen (energiebelasting, vaste kosten e.d.) + het dynamische tarief. Voor het dynamische tarief rekent e-flux nooit minder dan 0 cent.
Dat zou je dan ook via Home assistant kunnen doen. Maar dat is inderdaad off-topic voor hier.denneappel schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:01:
[...]
Ik bedoel dynamische tarieven voor anderen die mijn lader gebruiken. Maar dat is misschien ook wat off topic voor hier?
Ik sta al een tijd gekoppeld via Plugchoice richting Zeres en zie nog steeds niks. Geen laaddata, niks. Alleen Q1 en Q2 zie ik welke ik handmatig heb doorgegeven. Q3 nog niks van te zien. Communicatie vanuit Zeres is ook erg weinig moet ik zeggen.TurboNick3 schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:06:
ik heb mail gekregen van zeres support dat hun portal is aangepast en vernieuwd en of ik het nog eens wilde proberen. hoera! het werkt en vrij makkelijk ook. Mijn Peblar Business is nu connected volgens de portal. wel nog even afwachten of die daadwerkelijk de ere certificaten kan ophalen.
Laatste mailcontact die ik had dateerd van 29 Juli waarin ze aangaven dat de app op korte termijn beschikbaar zou komen.
Ook moet ik in een banner op de website lezen dat uitbetaling vanaf 21 oktober gaat gebeuren. Waarom kan dit niet direct in een mailing aan je klanten?
Charge Circle kun je gebruiken als je de paal niet wagenwijd open wil zetten, maar gecontroleerd en op basis van een soort reserveringssysteem. Als het je compleet niet uitmaakt wie er aan je paal laadt, kun je de paal gewoon laten publiceren door je backoffice. En dan krijg je idd als eigenaar van de laadpaal en stroomaansluiting ERE's.Get!em schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 12:36:
[...]
Ja, bijv door zoiets Charge Circle – Slim laden. Lokaal delen. Duurzaamverdienen
Is er verder nog enige reden waarom (ik zie het hier vaak voor bij komen) een peblar business wil ipv een easee charge max van zeres betaald met ere's?
Klinkt leuk alleen is 50 euro per maad te duur voor mijn situatie met 1 lader.BartjeBoos schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:10:
[...]
Bij e-flux is dat mogelijk maar alleen nog in beta (gebruik voor eigen risico).
Je kan dan een vast deel per kWh instellen (energiebelasting, vaste kosten e.d.) + het dynamische tarief. Voor het dynamische tarief rekent e-flux nooit minder dan 0 cent.
Dat kan niet fatsoenlijk. Hoe ga ik mensen inzicht geven in het tarief voor vanavond? Klinkt echt als knutselwerk.tlpeter schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 14:11:
[...]
Dat zou je dan ook via Home assistant kunnen doen. Maar dat is inderdaad off-topic voor hier.
Ik begrijp iets niet, en dat zit me al een tijdje dwars. We vergelijken hier verschillende partijen op hun commissiepercentages, maar dat commissiepercentage is een getal van een bedrag wat toch ook per partij heel erg kan verschillen?
Met andere woorden: Haal je bij Joulo 'slechts' 10% commissie van een ERE-stuksprijs van 1 euro af, dan ben je toch nog steeds duurder uit (je ontvangt 90ct per ERE) dan wanneer b.v. DenHartog 25% pakt van 1,30? Of ligt de prijs van een ERE over de gehele markt vast op hetzelfde bedrag?
Met andere woorden: Haal je bij Joulo 'slechts' 10% commissie van een ERE-stuksprijs van 1 euro af, dan ben je toch nog steeds duurder uit (je ontvangt 90ct per ERE) dan wanneer b.v. DenHartog 25% pakt van 1,30? Of ligt de prijs van een ERE over de gehele markt vast op hetzelfde bedrag?
Let op:
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2
Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.
Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2
Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.
Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.