• 1Will
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:02
SuperUser schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:50:
[...]

Je zou natuurlijk kunnen opzeggen aan het einde van het jaar en als de uitbetaling goed gaat je weer aanmelden met terugwerkende kracht. Dan ben je alleen wel je opgebouwde korting op de fee kwijt bij een aantal inboekers.

Overstappen is sowieso een risico in deze cowboymarkt. Als ze de machtiging niet tijdig vrijgegeven zit jij met een probleem bij je nieuwe inboeker. Je kan vast aantonen dat je schriftelijk heb opgezegd, maar zie de oude inboeker maar eens tijdig tot actie te manen. Zeker als je bij een partij zit die het halverwege het jaar voor gezien houdt (of laat klappen) omdat ze met hun volgende startup ergens anders weer snel geld zien. Dan kies ik toch liever voor een partij die al jaren in HBE's handelt en hopelijk al goed weet waar de kansen en risico's in deze markt liggen en daar een passende provisie voor in rekening brengt.

BIj Zeres moet je helemaal opletten met opzeggen. In de voorwaarden is er een opzegtermijn van 1 maand. Dus opzeggen voor eind november. Ik heb geen juridische achtergrond, maar zoals ik de voorwaarden lees zijn ze niet verplicht om in Q1 van het volgende jaar dan nog je geld van afgelopen jaar uit te keren.

Klant heeft bij beëindiging van de overeenkomst, vanaf de datum van de beëindiging, geen rechten meer op de dienstverlening door Zeres of haar partners. Zeres heeft geen plichten meer naar de Klant en dienstverlening zoals en niet beperkt tot registratie, verhandeling of uitbetaling worden niet uitgevoerd voor de Klant. Klant heeft geen recht op enige vergoeding.

Klant kan ingeboekte gegevens bij de NEa niet veranderen. Zeres heeft geen plicht om mee te werken aan een verzoek tot wijzigen van gegevens van de Klant of van een inboeking bij de NEa of derden indien Klant dit verzoekt. Het recht op vergoeding of uitbetaling van reeds ingeboekte of verhandelde ERE's is per de beëindigingsdatum vervallen. Zeres heeft het recht om gemaakte kosten voor de dienstverlening met eventuele opbrengsten te verrekenen.



Ze zullen het vast wel doen omdat ze anders ook snel geen nieuwe klanten meer trekken, maar als ze willen kunnen ze bestaande klanten eigenlijk gewoon in een wurggreep houden. Voor een paar honderd euro is het starten van een lange procedure ook niet lonend, dus dan accepteer je maar dat je een jaar ERE's kwijt bent. De meeste aanbieders die ik heb bekeken hebben dat proces wel netter en duidelijker in hun voorwaarden beschreven.
Je lijkt te suggereren dat je kan overstappen gedurende het jaar. Zodra je eenmaal een machtiging hebt afgegeven, zit je aan die inboekdienstverlener vast. Je kan dus NIET overstappen tijdens een kalenderjaar.

Het enige wanneer je van een inboekdienstverlener af kan is als deze geen rekening heeft geopend bij de Nea.

  • 1Will
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:02
Sandro! schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:24:
Hoe 'vast' zit je nou helemaal, en hoe zit dat juridisch? Als je verhuist kun je je stroomcontract meenemen, maar de EAN-code hoort bij je energiemeter. Ben je dan verplicht je ook weer bij dezelfde inboeker aan te melden op je nieuwe adres, omdat je je voor X jaar hebt verbonden aan die inboeker? En gaat die inboeker dan controleren of je op je nieuwe adres ook een laadpaal hebt?

Je kunt alleen EREs harken als zowel de machtiging als het energiecontract op dezelfde naam staan. Als ik mijn energiecontract opzeg en mijn partner vraagt een nieuw contract aan, matcht de machtiging niet meer met het contract. Ben ik dan verplicht het energiecontract op mijn naam te houden voor de duur van de machtiging van X jaar?
Energieleverancier en inboekdienstverlener zijn niet aan elkaar gekoppeld. Kun je los van elkaar veranderen. Als je halverwege van het jaar van energieleverancier wisselt, zou ik wel proberen om het op dezelfde naam te houden, dat voorkomt waarschijnlijk wat problemen.

Inboekdienstverlener is in principe gekoppeld aan EAN, ik dacht zelfs dat de nieuwe bewoner vastzit aan de inboekdienstverlener van de oude bewoner, maar dat weet ik niet 100% zeker. Volgens mij is daar ergens een regeling voor.

  • SuperUser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:12
1Will schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:04:
[...]

Je lijkt te suggereren dat je kan overstappen gedurende het jaar. Zodra je eenmaal een machtiging hebt afgegeven, zit je aan die inboekdienstverlener vast. Je kan dus NIET overstappen tijdens een kalenderjaar.

Het enige wanneer je van een inboekdienstverlener af kan is als deze geen rekening heeft geopend bij de Nea.
Overstappen kan inderdaad alleen per 1 januari, maar als je oude inboeker niet reageert op je opzegging of 'vergeet' om je machtiging tijdig vrij te geven kan het een hoop gedoe worden om je succesvol te registreren bij een nieuwe inboeker. Daar heb je zelf geen enkele invloed op volgens mij want enkel de inboekers hebben contact met de Nea. Hoe makkelijk het voor inboekers bij de Nea wordt om dit met ook met bewijsstukken van jouw opzegging nog met terugwerkende kracht per 1 januari aan te passen is ook maar de vraag in zo'n nieuw proces. Ik zou er dus zeker niet te makkelijk vanuit gaan dat als een inboeker je na een jaartje niet bevalt je gewoon even overstapt zoals bij een energieleverancier.

  • 1Will
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:02
SuperUser schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:00:
[...]

Overstappen kan inderdaad alleen per 1 januari, maar als je oude inboeker niet reageert op je opzegging of 'vergeet' om je machtiging tijdig vrij te geven kan het een hoop gedoe worden om je succesvol te registreren bij een nieuwe inboeker. Daar heb je zelf geen enkele invloed op volgens mij want enkel de inboekers hebben contact met de Nea. Hoe makkelijk het voor inboekers bij de Nea wordt om dit met ook met bewijsstukken van jouw opzegging nog met terugwerkende kracht per 1 januari aan te passen is ook maar de vraag in zo'n nieuw proces. Ik zou er dus zeker niet te makkelijk vanuit gaan dat als een inboeker je na een jaartje niet bevalt je gewoon even overstapt zoals bij een energieleverancier.
Een inboekdienstverlener boekt de ERE's in onder vermelding van het EAN in het register van de Nea. De inboekdienstverlener wordt in het register van de Nea voor een bepaald jaar dan gekoppeld aan het EAN. Dat kan dan niet meer wijzigen voor een kalenderjaar.

Een inboekdienstverlener kan (als het de interne beheersing op orde heeft) echter alleen inboeken met een geldige machtiging van de particulier. Zodra die niet is afgegeven voor een bepaald jaar is jouw EAN dus niet gekoppeld aan die inboekdienstverlener en ben je vrij om te kiezen wie je wilt, zolang je maar geen machtiging hebt afgegeven.

Maar ja, vrij technisch verhaal en dit gaat waarschijnlijk ook wel een keer mis :)

  • Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb wel al machtiging afgegeven (dit ging wat te makkelijk eigenlijk) maar mijn laadpaal is nog niet goedgekeurd. Als die wordt afgekeurd, wordt de machtiging wel weer ongedaan gemaakt hoop ik.

  • SuperUser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:12
1Will schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:46:
[...]

Een inboekdienstverlener boekt de ERE's in onder vermelding van het EAN in het register van de Nea. De inboekdienstverlener wordt in het register van de Nea voor een bepaald jaar dan gekoppeld aan het EAN. Dat kan dan niet meer wijzigen voor een kalenderjaar.

Een inboekdienstverlener kan (als het de interne beheersing op orde heeft) echter alleen inboeken met een geldige machtiging van de particulier. Zodra die niet is afgegeven voor een bepaald jaar is jouw EAN dus niet gekoppeld aan die inboekdienstverlener en ben je vrij om te kiezen wie je wilt, zolang je maar geen machtiging hebt afgegeven.

Maar ja, vrij technisch verhaal en dit gaat waarschijnlijk ook wel een keer mis :)
Als ze dit inderdaad per jaar moeten registreren bij Nea (of hooguit voor het aantal jaar waarvoor je een contract hebt afgesloten) is het risico op onterecht doorlopen inderdaad al een stuk minder. Hopelijk worden dit soort zaken de komende maanden nog wat concreter want of er voldoende markt is voor meer dan 50+ inboekers is ook maar de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door SuperUser op 27-05-2026 13:25 ]


  • anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:51
Beekforel schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:58:
Ik heb wel al machtiging afgegeven (dit ging wat te makkelijk eigenlijk) maar mijn laadpaal is nog niet goedgekeurd. Als die wordt afgekeurd, wordt de machtiging wel weer ongedaan gemaakt hoop ik.
Als je laadpaal door 1 partij wordt afgekeurd, lijkt mij de kans heel klein dat een andere partij 'm wel zal goedkeuren, dus dan maakt die machtiging niet heel boeiend meer...

  • Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

anboni schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:24:
[...]

Als je laadpaal door 1 partij wordt afgekeurd, lijkt mij de kans heel klein dat een andere partij 'm wel zal goedkeuren, dus dan maakt die machtiging niet heel boeiend meer...
Ervaringen zijn nogal wisselend met zelfbouw, zelfde partij, zelfde setup, ene wel goed ander niet. Vandaar dat ik mij dar afvraag.

Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat mijn laadpaal gewoon goedgekeurd wordt.

  • Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 22:33
Rabo Research heeft een heel onderzoek gepubliceerd over ERE's. Hier staat ook heel veel info in die ik niet wist (en ook info die voor ons niet relevant is, zoals andere vormen van ERE's dan de ERE-E's die wij genereren met het opladen van onze EV's). Interessant hoe breed en diepgaand de hele regeling is.

  • lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 14:11
*knip* twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen me..."

[ Voor 81% gewijzigd door twain4me op 27-05-2026 20:03 ]


  • GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:14
Hé, het valt me op dat in het Zeres portal nu zichtbaar is wat de opbrengst is van de certificaten van Q1.
Bij mij is het 13,7 ct per kWh en 42 ct per ingeboekte ERE. Uitbetaling moet nog wel gedaan worden.

  • Jeroen Vreeken
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-06 22:21
Ik zie bij Zeres ook regelmatig updates. De interface lijkt momenteel grofweg elke week een beetje te veranderen. Bij mij staan echter nog geen bedragen of ingeboekte EREs

  • Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-06 13:28
zo, vandaag de aangepassing aan de behuizing van mijn pulsar MAX laadpaal toegepast, nu zit de MID meter in dezelfde behuizing als de laadpaal zelf. dus zou het officieel goedgekeurd moeten zijn. foto's zijn gestuurd naar Zeres. alleen nog wachten op antwoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Tvdl2000 op 28-05-2026 09:19 ]


  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 26-06 20:45
Jeroen Vreeken schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:28:
Ik zie bij Zeres ook regelmatig updates. De interface lijkt momenteel grofweg elke week een beetje te veranderen. Bij mij staan echter nog geen bedragen of ingeboekte EREs
Wat is er veranderd dan? Ziet er nog steeds hetzelfde uit

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 02:05

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik heb geprobeerd te zoeken in dit topic maar ik kon niet zo veel hierover vinden. Heeft iemand al de gegevens van Lekkerladen.com uitgelezen en in HA gestopt? Lijkt me wel leuk om wat grafiekjes te berekenen.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl


  • AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:16
wvdburgt schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:48:
Ik heb geprobeerd te zoeken in dit topic maar ik kon niet zo veel hierover vinden. Heeft iemand al de gegevens van Lekkerladen.com uitgelezen en in HA gestopt? Lijkt me wel leuk om wat grafiekjes te berekenen.
Misschien hebben ze wel zin om een API te maken voor de liefhebbers ;)

  • DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Tvdl2000 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 00:37:
zo, vandaag de aangepassing aan de behuizing van mijn pulsar MAX laadpaal toegepast, nu zit de MID meter in dezelfde behuizing als de laadpaal zelf. dus zou het officieel goedgekeurd moeten zijn. foto's zijn gestuurd naar Zeres. alleen nog wachten op antwoord.
Kan dat ook bij een PulsarPlus?

Vind het zo zonde dat ik die laadpaal dan moet vervangen.

  • Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-06 13:28
DarkShadow schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:46:
[...]

Kan dat ook bij een PulsarPlus?

Vind het zo zonde dat ik die laadpaal dan moet vervangen.
Met elke laadpaal.... Zolang je geen ocpp koppeling MOET gebruiken, daarentegen als je de dure Carlo gavazzi mid meter neemt kan het alsnog uitgelezen worden door de wallbox Pulsar plus en de max en daarmee dus ook via ocpp gekoppeld en uitgelezen worden op afstand

Ook antwoord van zeres. Mijn versie is niet genoeg als zijnde dat het zelfde behuizing is dus niet nog ff iets verder met het custom maken... Morgen is de 3d printer er, dan gaan we verder

[ Voor 42% gewijzigd door Tvdl2000 op 28-05-2026 13:15 ]


  • wickydude
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:50
Tvdl2000 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:00:
[...]

Met elke laadpaal.... Zolang je geen ocpp koppeling MOET gebruiken, daarentegen als je de dure Carlo gavazzi mid meter neemt kan het alsnog uitgelezen worden door de wallbox Pulsar plus en de max en daarmee dus ook via ocpp gekoppeld en uitgelezen worden op afstand

Ook antwoord van zeres. Mijn versie is niet genoeg als zijnde dat het zelfde behuizing is dus niet nog ff iets verder met het custom maken... Morgen is de ex printer er, dan gaan we verder
Nah, vrij kansloos.

Nibe F2120-16/SMO40/300L / Home Assistant / Peblar EV lader / 8000Wp Enphase


  • Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:24

Boost9898

Software developer

Mocht het nog niet gedeeld zijn, het is nu mogelijk om bij Lekkerladen.com je Tesla Wall Connector Gen 3 MID te koppelen.

Ze geven aan de eerste te zijn waarbij dit nu mogelijk is en iedere ochtend worden de laatste laadgegevens binnengehaald. Dit kan je al doen zonder ze definitief te machtigen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lz4sBB7.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qzF0V99.png

[ Voor 10% gewijzigd door Boost9898 op 28-05-2026 13:54 ]


  • Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Boost9898 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:53:
Mocht het nog niet gedeeld zijn, het is nu mogelijk om bij Lekkerladen.com je Tesla Wall Connector Gen 3 MID te koppelen.

Ze geven aan de eerste te zijn waarbij dit nu mogelijk is en iedere ochtend worden de laatste laadgegevens binnengehaald. Dit kan je al doen zonder ze definitief te machtigen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi dat ze het doen, zijn echter niet de eerste, bij mij laadt ie al keurig elke (afgeronde) sessie van de TWC3 mid in bij Joulo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmwTBynwMRW4nEkCy4pGLWP7DFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8I0IE4qhwpM1G8ImfaOPQlwp.png?f=fotoalbum_large
offtopic:
Elke DM met Joulo referral code wordt gerapporteerd aan de mods. HELEMAAL klaar mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 28-05-2026 14:35 ]


  • Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:44
DarkShadow schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:46:
[...]

Kan dat ook bij een PulsarPlus?

Vind het zo zonde dat ik die laadpaal dan moet vervangen.
Hele riskante werkwijze. Met 'in de laadpaal' bedoelen inboekdienstverleners MID-laadpalen die af-fabriek zijn goedgekeurd als zijnde MID-meter. Niet achteraf ingebouwde meters.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)


  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 26-06 20:45
wvdburgt schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:48:
Ik heb geprobeerd te zoeken in dit topic maar ik kon niet zo veel hierover vinden. Heeft iemand al de gegevens van Lekkerladen.com uitgelezen en in HA gestopt? Lijkt me wel leuk om wat grafiekjes te berekenen.
Niet vanuit lekkerladen, maar heb wel gewoon mijn laadpaal verbonden met HA

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • superyupkent
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42
Pr088 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:38:
[...]

Hele riskante werkwijze. Met 'in de laadpaal' bedoelen inboekdienstverleners MID-laadpalen die af-fabriek zijn goedgekeurd als zijnde MID-meter. Niet achteraf ingebouwde meters.
Deze discussie is al vaker gevoerd hier. Maar bedoelen is niet zo relevant. Het gaat er geloof ik om wat de Nea, als uitvoerder van deze wet opschrijft. En dat is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSH4vps2y1nRXrfXQ4L_--P8wPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6ycu0heQUNnPM5Jh7P0Qcmko.png?f=fotoalbum_large https://www.emissieautoriteit.nl/regelgeving/hernieuwbare-energie-voor-vervoer-hbe/ontwikkelingen-red3-in-nederland/inboeken-elektriciteit-red3

  • IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wie heeft dit ook ontvangen van 50five? Ik gebruik dit in combinatie met joulo waarbij ik mijn credentials moet delen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w86AhLopCLInYwNLSx3MQ3MUQic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiLlisPmMnjxDQcCusGXGR1B.jpg?f=fotoalbum_large

  • thecure
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:36
IUser schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:38:
Wie heeft dit ook ontvangen van 50five? Ik gebruik dit in combinatie met joulo waarbij ik mijn credentials moet delen. [Afbeelding]
Ik zou net een bericht plaatsen. Ik heb deze ook ontvangen inderdaad.

  • itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 17:16
snip: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"

[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 28-05-2026 18:18 ]


  • tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10:12
maarten_NL schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:05:
[...]

Beste Topic starter, kan je "MID gecertificeerde lader" uit de text halen om te voorkomen dat mensen op het verkeerde been gaan staan en hun lader gaan vervangen terwijl dat helemaal niet nodig is?

Het achteraf monteren van een MID gecertificeerde meter zou al voldoende zijn en zijn dis ook zelfbouwlaadpalen (SmartEVSE etc) niet uitgesloten van deelname.

De bron:

https://www.emissieautori...ektriciteit-particulieren
Ik heb vandaag contact gehad met Zeres en Met Laadloon.

Mijn situatie: een EVBox uit 2013 1-fase, omgebouwd met een SmartEVSE in 2024, werkt perfect. Er is plaats te iver voor een MID gecertificeerde meter.

Opmerkingen van Zeres en Laadloon:

- het is ongebruikelijk

- het is geen probleem zolang de meter tussen de SmartEVSE en de stekker van de auto in gemonteerd is

- foto's opsturen is in principe voldoende en daarna iedere drie maanden de meterstand doorgeven.

- Indien de MID-meter buiten het bemeterd leverpunt is geplaatst, komt deze situatie niet in aanmerking voor ERE's.”

Voor zover ik begrijp kan het met een Eastron meter met MODBUS die je aansluit op de SmartEVSE.
Op welke aansluitpunten op de SmartEVSE moet de meter worden aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door tukker999 op 28-05-2026 18:31 ]

22,29 kWh/100km


  • thecure
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnU4M1nreLBlxSzrr2myEZU49BI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atbUIsja569xkzqWQ1FA5akZ.jpg?f=fotoalbum_large Zelfs in de app krijg je al een waarschuwing... zouden ze niet willen dat er koppelingen gemaakt worden naar andere inboekers?

  • AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06 20:36
Is de Peblar/Joulo update weer uitgesteld?

  • tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:03
tukker999 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:19:
[...]

Ik heb vandaag contact gehad met Zeres en Met Laadloon.

Mijn situatie: een EVBox uit 2013 1-fase, omgebouwd met een SmartEVSE in 2024, werkt perfect. Er is plaats te iver voor een MID gecertificeerde meter.

Opmerkingen van Zeres en Laadloon:

- het is ongebruikelijk

- het is geen probleem zolang de meter tussen de SmartEVSE en de stekker van de auto in gemonteerd is

- foto's opsturen is in principe voldoende en daarna iedere drie maanden de meterstand doorgeven.

- Indien de MID-meter buiten het bemeterd leverpunt is geplaatst, komt deze situatie niet in aanmerking voor ERE's.”

Voor zover ik begrijp kan het met een Eastron meter met MODBUS die je aansluit op de SmartEVSE.
Op welke aansluitpunten op de SmartEVSE moet de meter worden aangesloten?
Dankjewel voor het delen van de opmerkingen van Zeres en Laadloon.

Het aansluiten van een kWh meter is wat offtopic, maar staat in de documentatie. Verdere vragen daarover kun je in dit topic stellen: Zelfbouw Laadpaal ervaringen. (daar wordt ook een voordelige ABB optie voorgesteld als meter)

  • GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-06 19:32
thecure schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:24:
[Afbeelding] Zelfs in de app krijg je al een waarschuwing... zouden ze niet willen dat er koppelingen gemaakt worden naar andere inboekers?
?!? Er is helemaal geen koppeling. Joule gebruikt ‘jouw’ ‘persoonlijke’ account om zelf in te loggen. (Dat leggen ze ook uit op hun site). Iets waarbij je jezelf kunt afvragen of je dat wilt.

  • IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
thecure schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:24:
[Afbeelding] Zelfs in de app krijg je al een waarschuwing... zouden ze niet willen dat er koppelingen gemaakt worden naar andere inboekers?
We hebben gelijk een email vanuit jouloAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fYZYzcL_nMK22YE4x7SLlJpwAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaYcbDyV3q97X11wfRIavxy9.jpg?f=fotoalbum_large

  • MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
IUser schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:38:
Wie heeft dit ook ontvangen van 50five? Ik gebruik dit in combinatie met joulo waarbij ik mijn credentials moet delen. [Afbeelding]
Ook ontvangen en inmiddels een mailupdate van Joulo :)

Je hebt je 50five / EVC-net-account aan Joulo gekoppeld zodat we je laadsessies bij de NEa kunnen inboeken voor ERE-credits. Vandaag stuurde 50five een mail over een aanstaande wachtwoordreset waarin we impliciet worden genoemd. Daarom even kort hoe het zit.

  • MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
IUser schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 19:34:
[...]

We hebben gelijk een email vanuit joulo[Afbeelding]
Goede service . Domme actie van 50five wederom . Zij weten ook dat dit komt door deze koppelingen . 50five is niet mee te werken helaas.

  • miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vraagje over het Joulo dashboard. Ik heb het nu een paar dagen en je ziet in het dashboard de hoeveelheid ERE credits. Daaronder staat een bedrag, dat is bij mij een range, bijvoorbeeld:
€ 10,00 – € 20,00

Bij elke laadsessie staat de opbrengst in euro's. Waarom dan die range bij ERE credits? Wanneer is het echt duidelijk hoeveel er uitbetaald gaat worden?

[ Voor 3% gewijzigd door miicker op 28-05-2026 19:57 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.


  • itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 17:16
GM15 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 19:27:
[...]

?!? Er is helemaal geen koppeling. Joule gebruikt ‘jouw’ ‘persoonlijke’ account om zelf in te loggen. (Dat leggen ze ook uit op hun site). Iets waarbij je jezelf kunt afvragen of je dat wilt.
Idealiter zou je inderdaad willen dat je Joule / 50Five een soort van "Log In Through Steam" of "Log In Through Google" systeem opzet, waarbij ik niet mijn 50Five account gegevens hoef op te geven bij Joulo.

  • Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Van 50five zou ik op dit gebied niets verwachten. Die toko gaat elke concurrent op ERE gebied het leven onmogelijk maken.

Kut toko.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc


  • marco.n
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-06 21:34
Glashelder schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:15:
Van 50five zou ik op dit gebied niets verwachten. Die toko gaat elke concurrent op ERE gebied het leven onmogelijk maken.

Kut toko.
Amen. Ik heb ook de email van ze gekregen. Mooi stukje eigen markt bescherming van 50Five :) Zegt wel genoeg als dit je businessmodel moet zijn om door dreigementen je ERE klanten te behouden... Het is dat ik via mijn leasemaatschappij momenteel nog aan 50Five gebonden zit, anders was ik al lang weg geweest.

  • whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:09
itsme9x schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:05:
[...]

Idealiter zou je inderdaad willen dat je Joule / 50Five een soort van "Log In Through Steam" of "Log In Through Google" systeem opzet, waarbij ik niet mijn 50Five account gegevens hoef op te geven bij Joulo.
Ik verander me wachtwoord wel een keer per maand.

Laat ik joulo weer 1 keer de sessies van die maand ophalen.

En verander het wachtwoord weer

Ook opgelost.

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 26-06 20:45
miicker schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 19:51:
Vraagje over het Joulo dashboard. Ik heb het nu een paar dagen en je ziet in het dashboard de hoeveelheid ERE credits. Daaronder staat een bedrag, dat is bij mij een range, bijvoorbeeld:
€ 10,00 – € 20,00

Bij elke laadsessie staat de opbrengst in euro's. Waarom dan die range bij ERE credits? Wanneer is het echt duidelijk hoeveel er uitbetaald gaat worden?
Zodra de ERE's zijn verkocht....

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 26-06 20:45
marco.n schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:34:
[...]

Amen. Ik heb ook de email van ze gekregen. Mooi stukje eigen markt bescherming van 50Five :) Zegt wel genoeg als dit je businessmodel moet zijn om door dreigementen je ERE klanten te behouden... Het is dat ik via mijn leasemaatschappij momenteel nog aan 50Five gebonden zit, anders was ik al lang weg geweest.
Even advocaat van de duivel, ze hebben wel degelijk gelijk. Het delen van dergelijke inloggegevens is gewoon geen goed idee, danwel best practice. Dat het ze toevallig wel lekker uitkomt daargelaten.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-06 19:32
-PeeWee- schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:42:
[...]


Even advocaat van de duivel, ze hebben wel degelijk gelijk. Het delen van dergelijke inloggegevens is gewoon geen goed idee, danwel best practice. Dat het ze toevallig wel lekker uitkomt daargelaten.
Helemaal mee eens. (Even los van het feit dat 50five echt een baggerpartij is). Joule gooit er een leuke mail uit waar ze in feite niets zeggen. Ze zijn ook helemaal geen partij voor 50five. Het is een beetje een cowboy methode die ze hanteren. Dat een 50five klant Joule machtigt om zijn of haar persoonlijke inloggegevens te gebruiken doet er dan ook helemaal niet toe. Zou me niets verbazen als meerdere CPO’s deze praktijken aan banden gaan leggen (en terecht). Kan Joule straks aan de slag met het verwerken van heel veel csv’s

  • Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

-PeeWee- schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:42:
[...]


Even advocaat van de duivel, ze hebben wel degelijk gelijk. Het delen van dergelijke inloggegevens is gewoon geen goed idee, danwel best practice. Dat het ze toevallig wel lekker uitkomt daargelaten.
Op zich hebben ze ook gelijk, maar we hebben het hier over een portal om een laadpaal te beheren. Het gaat niet over je bankrekening of Mijn Belastingdienst ofzo.

Een eventuele hacker zal er vrij weinig mee kunnen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc


  • Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Glashelder schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:10:
[...]

Op zich hebben ze ook gelijk, maar we hebben het hier over een portal om een laadpaal te beheren. Het gaat niet over je bankrekening of Mijn Belastingdienst ofzo.

Een eventuele hacker zal er vrij weinig mee kunnen.
10 dubbeltjes maken ook dáár een hele gulden, hè :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse


  • itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 17:16
Glashelder schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:10:
[...]

Op zich hebben ze ook gelijk, maar we hebben het hier over een portal om een laadpaal te beheren. Het gaat niet over je bankrekening of Mijn Belastingdienst ofzo.

Een eventuele hacker zal er vrij weinig mee kunnen.
Even op 1000 accounts het vanuit een werkgever naar werknemer vergoede maand-laadbedrag laten overmaken naar een ander rekeningnummer kan toch lucratief zijn.

  • RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:08
Glashelder schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:15:
Van 50five zou ik op dit gebied niets verwachten. Die toko gaat elke concurrent op ERE gebied het leven onmogelijk maken.

Kut toko.
Daarom ook bewust gekozen om mn 50five laadpaal niet automatisch uit te laten lezen door ere-registratie. Dat is vragen om problemen bij 50five. Dan maar even handmatig die csv file uploaden. Simpel en snel te doen.

  • Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

itsme9x schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:23:
[...]

Even op 1000 accounts het vanuit een werkgever naar werknemer vergoede maand-laadbedrag laten overmaken naar een ander rekeningnummer kan toch lucratief zijn.
Kijk dáár kan 50five wat aan doen. MFA verplichten voor dat soort wijzigingen. En bij 1000 accounts die ineens naar hetzelfde rekeningnummer wijzen.. valt ook totaal niet op natuurlijk.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc


  • itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 17:16
Glashelder schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:31:
[...]

Kijk dáár kan 50five wat aan doen. MFA verplichten voor dat soort wijzigingen. En bij 1000 accounts die ineens naar hetzelfde rekeningnummer wijzen.. valt ook totaal niet op natuurlijk.
50Five heeft meer dan 220.000 klanten, en tot nu toe is alles administratief een rommeltje. Dus ja, ik hoop dat ze het goed op orde hebben, maar het zou me niks verbazen dat ze dit niet gaat opvallen.

  • Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:29
AlteKiet schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:01:
[...]

Misschien hebben ze wel zin om een API te maken voor de liefhebbers ;)
wvdburgt schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:48:
Ik heb geprobeerd te zoeken in dit topic maar ik kon niet zo veel hierover vinden. Heeft iemand al de gegevens van Lekkerladen.com uitgelezen en in HA gestopt? Lijkt me wel leuk om wat grafiekjes te berekenen.
Lekkerladen, laadt die prijs in via een Google Docs. Deze code toevoegen in je HA configuration.yaml en dan krijg je twee sensors die de ERE-prijs laten zien:
scrape:
  - resource: "https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vTMPWDwOoL23i4CZHTC6-O8e_2wYZI90QyRNwsCZ26ADoiWQ74dSrhzkohdhvrQdEmssXwMGbC_fwKc/pub?output=csv"
    scan_interval: 86400
    sensor:
      - name: "ERE koers per ERE"
        select: "body"
        value_template: >
          {{ value.split('\n')[-1].strip().split(',')[1] | float }}
        unit_of_measurement: "€/ERE"

      - name: "ERE koers per kWh"
        select: "body"
        value_template: >
          {{ value.split('\n')[-1].strip().split(',')[2] | float }}
        unit_of_measurement: "€/kWh"
En dan kan je met die sensors weer grafiekjes maken. Garantie tot aan de voordeur. Als Lekkerladen wat verandert aan hun manier van die prijzen inladen, werkt dit ook niet meer. Maar dan is vast wel wat nieuws te verzinnen:)

  • 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-06 23:18

996

GrasshopperNL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:25:
Hé, het valt me op dat in het Zeres portal nu zichtbaar is wat de opbrengst is van de certificaten van Q1.
Bij mij is het 13,7 ct per kWh en 42 ct per ingeboekte ERE. Uitbetaling moet nog wel gedaan worden.
Hé dat is raar, bij mij hebben ze iets beter hun best gedaan, ik zit ook bij Zeres en daar staat op het tabblad rapporten: 889 kWh - 295 ERE's - €129 (en inderdaad ook nog niet uitbetaald)

Zal wel allemaal afrondingsverschil zijn....laten we ons maar niet te druk maken om die paar centen ;)

  • -PeeWee-
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 26-06 20:45
996 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:56:
[...]

Hé dat is raar, bij mij hebben ze iets beter hun best gedaan, ik zit ook bij Zeres en daar staat op het tabblad rapporten: 889 kWh - 295 ERE's - €129 (en inderdaad ook nog niet uitbetaald)

Zal wel allemaal afrondingsverschil zijn....laten we ons maar niet te druk maken om die paar centen ;)
Inderdaad verdiensten nu genoemd, nog niet uitbetaald.

AlphaESS 19,25 kWh / 10 kW | Tesla Model Y Long Range 4WD | 5 kWp PV


  • tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10:12
Dreadnought schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:41:
Ik heb een SmartEVSE ingebouwd in de behuizing van mijn EVHub laadpaal (en een MID-meter in de meterkast hangen). Stel ik plaats nog een MID-meter in de behuizing van mijn EVHub, voldoe ik dan aan de eisen voor ERE?
Volgens de info die ik van Zeres kreeg voldoet het wel, mits de meter achter de SmartEVSE is gemonteerd en voor de stekker.

Huis-SmartEVSE-MID meter-EV

22,29 kWh/100km


  • Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik ga zaterdag mijn Peblar business plaatsen en heb al een gedeelte in de Zeres app in gevuld zoals de ean etc, ik moet alleen nog wat gegevens van die paal invullen. Heeft iemand al voor elkaar dat Zeres dat automagisch uitleest? Ik vind dat zo één twee niet terug in dit topic. Ik blijf het overigens een bijzonder gebeuren vinden. Ik druk "gratis" stroom uit de pv in mijn auto en krijg dan xx cent per kwh. Het zou mooi zijn als je ook nog een koppeling had dat aangeeft of je rechtstreeks uit de pv of van het net laad voor de extra bonus centen :D hoe groener hoe beter. ;)

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.


  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59

JB

Cédric roelt!

GM15 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:08:
[...]

Helemaal mee eens. (Even los van het feit dat 50five echt een baggerpartij is). Joule gooit er een leuke mail uit waar ze in feite niets zeggen. Ze zijn ook helemaal geen partij voor 50five. Het is een beetje een cowboy methode die ze hanteren. Dat een 50five klant Joule machtigt om zijn of haar persoonlijke inloggegevens te gebruiken doet er dan ook helemaal niet toe. Zou me niets verbazen als meerdere CPO’s deze praktijken aan banden gaan leggen (en terecht). Kan Joule straks aan de slag met het verwerken van heel veel csv’s
Maar hoe is dit anders dan alle API koppelingen ala Tibber/Homey etc? Die praten toch ook via je laadpaal account tegen de spullenboel aan? Doet Joulo dit anders dan anderen, cq onveiliger?

Mijn boefje is liev!


  • Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:43:
[...]

Maar hoe is dit anders dan alle API koppelingen ala Tibber/Homey etc? Die praten toch ook via je laadpaal account tegen de spullenboel aan? Doet Joulo dit anders dan anderen, cq onveiliger?
Je hebt vaak verschillende nivo's van toegang. In het geval van 50Five is er 1 account waarmee je alles kan, niet alleen uitlezen dus, maar ook wachtwoorden veranderen, IBAN veranderen etc. Daar ligt een fundamenteel verschil en probleem (en ook 1tje die 50Five mogelijk liever niet oplost want dan kunnen ze deze klanten zelf bedienen met ERE's :-))

  • MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
Degene die 50five hebben gekoppeld met Joulo, zoals ik . Ik zie na hun wachtwoord wijzig dat nieuwe ladingen niet meer in de portal staan. Hebben jullie opnieuw ingelogd bij Joulo , en op welke manier ? want 50five heeft zelf een ww wijzig doorgevoerd .

  • MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
itsme9x schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:37:
[...]

50Five heeft meer dan 220.000 klanten, en tot nu toe is alles administratief een rommeltje. Dus ja, ik hoop dat ze het goed op orde hebben, maar het zou me niks verbazen dat ze dit niet gaat opvallen.
Het is een vreselijk bedrijf met vreselijke klantenservice en vreselijk rommelige administratie. Snap niet dat werkgevers er nog mee samenwerken.

  • Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:24

Boost9898

Software developer

Hebben meer mensen dat de sessies weergegeven bij Lekker Laden niet overeen komen met de gegevens in de app?

Volgens Lekkerladen.com heb ik de volgende data (65 sessies, 936,51 kWh totaal):
Volgens Tesla app - Energie: 127 + 455.8 + 371.8 = 954,6 kWh
Volgens Tesla app - Laadgeschiedenis: 66 sessies, 954,7 kWh

Het zijn geen grote verschillen, maar toch. Eigenlijk zou dit gewoon sluitend moeten zijn, al helemaal met een programmatisch systeem.

Vraag twee: wat vinden jullie van de vergoeding van 92,55 euro o.b.v. 936,51 kWh? Dat komt neer op 0,0989 euro per kWh.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
            {
                "month": "Mar",
                "yearMonth": "2026-03",
                "totalKwh": 142.07,
                "sessionCount": 5
            },
            {
                "month": "Apr",
                "yearMonth": "2026-04",
                "totalKwh": 441.14,
                "sessionCount": 32
            },
            {
                "month": "May",
                "yearMonth": "2026-05",
                "totalKwh": 353.3,
                "sessionCount": 28
            },
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tESuA9y.png

[ Voor 22% gewijzigd door Boost9898 op 29-05-2026 10:49 ]


  • TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:56

TheDudez

Usenet stofzuiger!

MaStar schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:12:
Degene die 50five hebben gekoppeld met Joulo, zoals ik . Ik zie na hun wachtwoord wijzig dat nieuwe ladingen niet meer in de portal staan. Hebben jullie opnieuw ingelogd bij Joulo , en op welke manier ? want 50five heeft zelf een ww wijzig doorgevoerd .
Ik denk dat ik het maar handmatig doe. Anders wordt het een spelletje steeds en daar heb ik geen zin in. Zo dadelijk kan ik niet meer laden omdat 50five constant zit te klooien. Wat een #(#$ bedrijf. Nadeel is wel dat ik het niet moet vergeten.

Usenet handleidingen


  • Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:44
superyupkent schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:13:
[...]

Deze discussie is al vaker gevoerd hier. Maar bedoelen is niet zo relevant. Het gaat er geloof ik om wat de Nea, als uitvoerder van deze wet opschrijft. En dat is:

[Afbeelding] https://www.emissieautoriteit.nl/regelgeving/hernieuwbare-energie-voor-vervoer-hbe/ontwikkelingen-red3-in-nederland/inboeken-elektriciteit-red3
Het gaat er vooral om hoe inboekdienstverleners de wetgeving intepreteren, beter gezegd: hoe zij denken dat de Nea er mee zal omgaan. Ze zullen hun risico's mitigeren. Den Hartogh is bijvoorbeeld al teruggekomen van hun uitspraken dat ze omgebouwde of zelfbouw laadpalen accepteren. Die durven het toch niet aan.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)


  • DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:58
Boost9898 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:48:
..Vraag twee: wat vinden jullie van de vergoeding van 92,55 euro o.b.v. 936,51 kWh? Dat komt neer op 0,0989 euro per kWh.

..
Gratis geld..

*sowieso


  • IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
TheDudez schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:53:
[...]

Ik denk dat ik het maar handmatig doe. Anders wordt het een spelletje steeds en daar heb ik geen zin in. Zo dadelijk kan ik niet meer laden omdat 50five constant zit te klooien. Wat een #(#$ bedrijf. Nadeel is wel dat ik het niet moet vergeten.
Hmm. Ik probeer de laadsessies eruit te krijgen, maar gek genoeg krijg ik ze niet getoond of geexporteerd. Wie hebben er nog meer last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk3glJ9LMhusiCjp1zmRICskTm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0GLWDFwE9cYMc4ZalpyjV6g.jpg?f=fotoalbum_large


Als ik in Joulo ben ingelogd dan zie ik niet zo gauw waar ik transacties kan importeren....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8xmYfRauSCYDORX4F98139_AJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uygPrPIbMgwQX2DTgH785TTV.jpg?f=fotoalbum_large

Update:

Voor het handmatig inboeken, moet je opnieuw een laadpunt voegen via:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUz7y1yHqdoGDvhURHpVUSqsTX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxbMai7bwFIeWoWdCM39QsjL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door IUser op 29-05-2026 12:13 ]


  • TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:56

TheDudez

Usenet stofzuiger!

IUser schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:49:
[...]

Hmm. Ik probeer de laadsessies eruit te krijgen, maar gek genoeg krijg ik ze niet getoond of geexporteerd. Wie hebben er nog meer last van?

[Afbeelding]


Als ik in Joulo ben ingelogd dan zie ik niet zo gauw waar ik transacties kan importeren....

[Afbeelding]
Ik krijg een leeg excel bestand.. :(

Usenet handleidingen


  • helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
IUser schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:49:
[...]

Hmm. Ik probeer de laadsessies eruit te krijgen, maar gek genoeg krijg ik ze niet getoond of geexporteerd. Wie hebben er nog meer last van?

[Afbeelding]


Als ik in Joulo ben ingelogd dan zie ik niet zo gauw waar ik transacties kan importeren....

[Afbeelding]
Op de 50five website moet je ipv 'uw laadtransacties' kiezen voor 'transacties op eigen oplaadpunt'

  • IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
helloitsme schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:05:
[...]

Op de 50five website moet je ipv 'uw laadtransacties' kiezen voor 'transacties op eigen oplaadpunt'
Toppie! Het werkt. Wat een bediele user interface :P

  • helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
IUser schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:06:
[...]

Toppie! Het werkt. Wat een bediele user interface :P
Geen probleem. Ik weet overigens niet zeker of dit het bestandstype is wat Joulo (graag) wil hebben. Ik zie bv ook nog de obelisrapportage staan op de site van 50five.

  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59

JB

Cédric roelt!

IUser schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:49:
[...]

Hmm. Ik probeer de laadsessies eruit te krijgen, maar gek genoeg krijg ik ze niet getoond of geexporteerd. Wie hebben er nog meer last van?

[Afbeelding]


Als ik in Joulo ben ingelogd dan zie ik niet zo gauw waar ik transacties kan importeren....

[Afbeelding]

Update:

Voor het handmatig inboeken, moet je opnieuw een laadpunt voegen via:[Afbeelding]
Maar voor mijn beeldvorming. Wat is er nu niet goed tussen 50Five > Joulo? De brakheid aan de kant van 50Five of zit het gevaar bij Joulo?

Ik heb een paal in eigen beheer (Zaptec) maar maak ook gebruik van een backoffice (Eflux), dus hoe kan ik dan straks het beste die koppeling met Joulo maken?

Mijn boefje is liev!


  • GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-06 19:32
TheDudez schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:53:
[...]

Ik denk dat ik het maar handmatig doe. Anders wordt het een spelletje steeds en daar heb ik geen zin in. Zo dadelijk kan ik niet meer laden omdat 50five constant zit te klooien. Wat een #(#$ bedrijf. Nadeel is wel dat ik het niet moet vergeten.
8)7 In dit geval is het Joulo wat een $@%^$@$ bedrijf is. Stelletje cowboys. Joulo heeft geen contract/verbintenis/relatie/koppeling met 50five!!!. Vanuit het perspectief van 50five zien ze ineens een commerciele externe partij (oneigenlijk) gebruik maken van persoonlijke accounts van hun klanten. Dus dat ze dat willen verhinderen is niet meer dan logisch.

Dat 'jij' baalt van 50five is meer omdat je het wel makkelijk vond dat Joulo namens jouw gegevens ophaalt en dat is wat anders.

  • IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:15:
[...]

Maar voor mijn beeldvorming. Wat is er nu niet goed tussen 50Five > Joulo? De brakheid aan de kant van 50Five of zit het gevaar bij Joulo?

Ik heb een paal in eigen beheer (Zaptec) maar maak ook gebruik van een backoffice (Eflux), dus hoe kan ik dan straks het beste die koppeling met Joulo maken?
Het gevaar voor 50five. De inlog gegevens worden namelijk gedeeld met Joulo om de laadsessies op kunnen te halen. Alternatief is dus handmatig de laadsessies importeren in Joulo

  • anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:51
JB schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:15:
[...]

Maar voor mijn beeldvorming. Wat is er nu niet goed tussen 50Five > Joulo? De brakheid aan de kant van 50Five of zit het gevaar bij Joulo?
Zoals ik het uit de posts hier begrijp, biedt 50five geen mogelijkheid aan andere dienstverleners om die gegevens op een geautomatiseerde manier in te lezen. Dan is dus de enige mogelijkheid voor die andere dienstverleners om met de inloggegevens van de klant in te loggen op de 50five portal om de gegevens automatisch binnen te halen. Voor die constructie waarschuwt 50five dus nu, ergens terecht want die inloggegevens moet je inderdaad niet willen delen, maar tegelijk heeft 50five hier een ander motief bij: ze zijn zelf ook inboekdienstverlener en willen hun concurrenten in die markt dwars zitten.
Ik heb een paal in eigen beheer (Zaptec) maar maak ook gebruik van een backoffice (Eflux), dus hoe kan ik dan straks het beste die koppeling met Joulo maken?
Ik heb elders in dit topic gelezen over een ocpp proxy die joulo heeft gemaakt, waarmee je eflux volledige ocpp toegang kunt geven tot je paal en daarnaast joulo readonly om de meetgegevens op te halen. Zelf geen ervaring mee, maar je kunt erop zoeken.

  • TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:56

TheDudez

Usenet stofzuiger!

GM15 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:15:
[...]

8)7 In dit geval is het Joulo wat een $@%^$@$ bedrijf is. Stelletje cowboys. Joulo heeft geen contract/verbintenis/relatie/koppeling met 50five!!!. Vanuit het perspectief van 50five zien ze ineens een commerciele externe partij (oneigenlijk) gebruik maken van persoonlijke accounts van hun klanten. Dus dat ze dat willen verhinderen is niet meer dan logisch.

Dat 'jij' baalt van 50five is meer omdat je het wel makkelijk vond dat Joulo namens jouw gegevens ophaalt en dat is wat anders.
50five heeft geen api en komt veelste laat met ere certificaten. En kijk eens op trustpilot. Verder regelmatig problemen met die laadpaal. Ik moet zelf kunnen kiezen aan wie ik ze verkoop 50five belemmerd van alles. Kan geen eens een excel downloaden met laadssesies.

Usenet handleidingen


  • GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-06 19:32
TheDudez schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:29:
[...]

50five heeft geen api en komt veelste laat met ere certificaten. En kijk eens op trustpilot. Verder regelmatig problemen met die laadpaal. Ik moet zelf kunnen kiezen aan wie ik ze verkoop 50five belemmerd van alles. Kan geen eens een excel downloaden met laadssesies.
Te laat?!? Je hebt nog tot december dus dat valt wel mee, vermoed dat ze voor die tijjd dit ook aanbieden aan hun klanten. En dat 50five dergelijke praktijken belemmerd is meer dan terecht. Oh,... en dat 50five een blubber partij is ben ik ook helemaal met je eens (zit er zelf ook). Maar dat dit tussen joulo en 50five nu een issue is ligt niet aan 50five maar aan joulo

  • IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
GM15 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:34:
[...]

Te laat?!? Je hebt nog tot december dus dat valt wel mee, vermoed dat ze voor die tijjd dit ook aanbieden aan hun klanten. En dat 50five dergelijke praktijken belemmerd is meer dan terecht. Oh,... en dat 50five een blubber partij is ben ik ook helemaal met je eens (zit er zelf ook). Maar dat dit tussen joulo en 50five nu een issue is ligt niet aan 50five maar aan joulo
Dat doen ze al Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WpNCHUv2AxrDUCkEuXQ9CN6lw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YtAlGU2QapTwNPCWT3zoC7D.jpg?f=fotoalbum_large

  • RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:08
TheDudez schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:29:
[...]

... 50five belemmerd van alles. Kan geen eens een excel downloaden met laadssesies.
Jawel hoor. gewoon kiezen voor "Transacties op eigen oplaadpunt" op hun portal.

verder ben ik het wel met je eens :-)

  • TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:56

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Wat ik bedoelde is dat ze er veel later mee kwamen het is inderdaad nog wel op tijd.

Usenet handleidingen


  • AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06 20:36
De nieuwe Peblar "/Joulo" update is er, 1.5. Zojuist succesvol geïnstalleerd.

Zie nu nog steeds in Joulo dat mijn Peblar niet als MID gecertificeerd herkend wordt. Instructies zeggen dat ik hem "managed" op Joulo moet zetten, maar die staat nu op Tapelectric. Ik wil/moet Tapelectric kunnen blijven gebruiken. Hoe kan ik dit combineren?

  • thewhi
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06:18
AA42 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:10:
De nieuwe Peblar "/Joulo" update is er, 1.5. Zojuist succesvol geïnstalleerd.

Zie nu nog steeds in Joulo dat mijn Peblar niet als MID gecertificeerd herkend wordt. Instructies zeggen dat ik hem "managed" op Joulo moet zetten, maar die staat nu op Tapelectric. Ik wil/moet Tapelectric kunnen blijven gebruiken. Hoe kan ik dit combineren?
Bij mij ook op managed gezet, maar ook hier nog niet herkend. Volgens Joulo moet ik de auto aan de lader zetten dan zou de datastroom op gang moeten komen. Dat wordt in mijn geval vanavond.

  • deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:19
AA42 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:10:
De nieuwe Peblar "/Joulo" update is er, 1.5. Zojuist succesvol geïnstalleerd.

Zie nu nog steeds in Joulo dat mijn Peblar niet als MID gecertificeerd herkend wordt. Instructies zeggen dat ik hem "managed" op Joulo moet zetten, maar die staat nu op Tapelectric. Ik wil/moet Tapelectric kunnen blijven gebruiken. Hoe kan ik dit combineren?
Waarom niet ook je ERE's via Tap, hou het simpel. Die paar % verschil in fee gaat het hem ook niet doen, bovendien weet je niet eens of Joulo of Tap een betere verkoopprijs voor jet ERE's gaat realiseren.

  • AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06 20:36
thewhi schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:23:
[...]


Bij mij ook op managed gezet, maar ook hier nog niet herkend. Volgens Joulo moet ik de auto aan de lader zetten dan zou de datastroom op gang moeten komen. Dat wordt in mijn geval vanavond.
Da's vreemd, meteen na de update en mijn herconfiguratie met Joulo als "Managed" herkende de Joulo registratiepagina dat mijn lader MID gecertificeerd is en kon ik de registratie afronden. Nu alleen helaas wachten want wordt handmatig nagekeken en kan tot 5 werkdagen duren. Al die tijd dus geen verbinding met Tap wat niet handig is voor mijn zakelijke laadsessies maar gelukkig bijna weekend en dan weinig nodig.

Kennelijk kan je straks in de Joulo portaal aangeven dat de OCPP data naar bijvoorbeeld Tap moet worden doorgestuurd...

  • AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06 20:36
deejeebv schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:25:
[...]

Waarom niet ook je ERE's via Tap, hou het simpel. Die paar % verschil in fee gaat het hem ook niet doen, bovendien weet je niet eens of Joulo of Tap een betere verkoopprijs voor jet ERE's gaat realiseren.
Dat heb ik hier al een paar keer aangegeven, sterker nog op mijn aanraden is de begin pagina v.w.b. Tap electric hierop aangepast:

Ik HAD me ook al bij Tap opgegeven voor ERE's maar toen ik daarna mailde hoe ik de kWh's van VOOR mijn registratie bij hun kon doorgeven bleek dat Tap het vertikt om laadsessies van VOOR je registratie bij Tap mee te nemen. Zij kunnen kennelijk niet actief die data uit je Peblar halen en aan CSV/PDF uitdraaien doen ze niet.

Ik weet ook nog niet hoe Joulo dat wel doet maar zij claimen in ieder geval op hun website dat zij dat wel doen. Dat was voor mij al een behoorlijk bedragje. Daarnaast: ik zit nu bij Joulo door registratie via een bepaalde website, doordat ik Tibber klant ben én doordat ik een Peblar heb op 14%. Dat is toch even wat anders dan de 20% bij Tap, waarvoor ik ook nog eens me 3 jaar moest vastleggen bij hun. Gelukkig kon ik er nog op tijd (vrijwel direct) vanaf (14 dagen online opzeg wet).

Let wel: ik vond dit jammer want ik hád ook graag bij 1 partij alles ondergebracht (ben verder gewoon goed tevreden over Tapelectric) en die paar procenten hadden me dan niet kunnen schelen, maar ik vind de handelswijze van Tap omtrent de kWh's van vóór je registratie bij hen belachelijk. Dat kost ze gegarandeerd heel wat klanten. Want hoe verder je in het jaar je bij hun aanmeldt, hoe nadeliger dat dus is. Echt een grote no-go m.i.

[ Voor 14% gewijzigd door AA42 op 29-05-2026 13:44 ]


  • hvandijk110
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06 21:15
thewhi schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:23:
[...]


Bij mij ook op managed gezet, maar ook hier nog niet herkend. Volgens Joulo moet ik de auto aan de lader zetten dan zou de datastroom op gang moeten komen. Dat wordt in mijn geval vanavond.
Heb hem ook net geupdate naar 1.15, maar ik zie geen ‘Managed modus’ oid?

  • Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
hvandijk110 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:45:
[...]

Heb hem ook net geupdate naar 1.15, maar ik zie geen ‘Managed modus’ oid?
Same here. Ik zie de optie niet dus weet niet hoe ik Joulo zou moeten kunnen koppelen. Of moet je de Peblar resetten en alles weer opnieuw instellen zodat deze optie zichtbaar wordt?

  • AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06 20:36
hvandijk110 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:45:
[...]

Heb hem ook net geupdate naar 1.15, maar ik zie geen ‘Managed modus’ oid?
Je moet hem herconfigureren om dit in te kunnen stellen. Ga naar Systeem, Installatie, Herconfigureer. Zorg dat je je andere bestaande instellingen niet verandert maar doorloop alle stappen.
Dan kom je vanzelf ik het keuzescherm Managed/Unmanaged. Kies dat Managed natuurlijk.
Als je hem al een keer als "managed" ingesteld hebt moet je onderaan het scherm op een knopje klikken, heet "Bewerken" als ik het me goed herinner. Dan kun je in de lijst met namen Joulo kiezen, verder hoef je niets te veranderen, dit opslaan, doorgaan en afronden en dan kun je in de Joulo portal je registratie afronden, als het goed is ziet hij dan dat jouw Peblar MID gecertificeerd is.

[ Voor 7% gewijzigd door AA42 op 29-05-2026 13:57 ]


  • wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
AV1989 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:52:
Kan iemand mij vertellen wat nu wijsheid is.. Ik zit ‘vast’ bij 50five met m’n newmotion laadpaal. Ik wil nu eigenlijk voor gemak gaan en ook de ere certificaten afsluiten via 50five. Nu bieden ze 3 opties: 1, 2 of 3 jaar. Wat zou het verstandigst zijn? Zit je er echt aan ‘vast’ als je 3 jaar doet?

[Afbeelding]
Hier ook een 50five paal (Peblar). Denk dat ik gewoon voor deze optie ga. Geen gezeur met APIs, wachtwoorden, etc. Wacht nog even af komende tijd hoe het gaat (zal vast aanloopproblemen hebben en hoef geen proefkonijn te zijn), en doe dit dan. 19% is overigens prima fee vergeleken met andere partijen - maar begreep ook dat het gaat om hoe 'goed' je de certificaten verkoopt. Zou mooi zijn als daar wat benchmarks van komen.

50five had wat opstartproblemen, maar daarna werkt het bij mij echt vlekkeloos.

[ Voor 8% gewijzigd door wimpie op 29-05-2026 14:07 ]

Divide and conquer.


  • wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
AA42 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:36:
[...]

Dat heb ik hier al een paar keer aangegeven, sterker nog op mijn aanraden is de begin pagina v.w.b. Tap electric hierop aangepast:

Ik HAD me ook al bij Tap opgegeven voor ERE's maar toen ik daarna mailde hoe ik de kWh's van VOOR mijn registratie bij hun kon doorgeven bleek dat Tap het vertikt om laadsessies van VOOR je registratie bij Tap mee te nemen. Zij kunnen kennelijk niet actief die data uit je Peblar halen en aan CSV/PDF uitdraaien doen ze niet.

Ik weet ook nog niet hoe Joulo dat wel doet maar zij claimen in ieder geval op hun website dat zij dat wel doen. Dat was voor mij al een behoorlijk bedragje. Daarnaast: ik zit nu bij Joulo door registratie via een bepaalde website, doordat ik Tibber klant ben én doordat ik een Peblar heb op 14%. Dat is toch even wat anders dan de 20% bij Tap, waarvoor ik ook nog eens me 3 jaar moest vastleggen bij hun. Gelukkig kon ik er nog op tijd (vrijwel direct) vanaf (14 dagen online opzeg wet).

Let wel: ik vond dit jammer want ik hád ook graag bij 1 partij alles ondergebracht (ben verder gewoon goed tevreden over Tapelectric) en die paar procenten hadden me dan niet kunnen schelen, maar ik vind de handelswijze van Tap omtrent de kWh's van vóór je registratie bij hen belachelijk. Dat kost ze gegarandeerd heel wat klanten. Want hoe verder je in het jaar je bij hun aanmeldt, hoe nadeliger dat dus is. Echt een grote no-go m.i.
Is dat niet tegenstrijdig met de wet die is aangenomen? Als in, geldig met terugwerkende kracht tot 1 januari 2026? Zijn er meer partijen die dit geintje hebben?

Divide and conquer.


  • AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06 20:36
Ik vraag me nu af of ik het "doorzetten" van de OCPP data nu al wel kan instellen bij Joulo? Mijn lader is immers al bekend en ingesteld. alleen mijn registratie is nog niet afgerond.

  • AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06 20:36
wimpie schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:09:
[...]

Is dat niet tegenstrijdig met de wet die is aangenomen? Als in, geldig met terugwerkende kracht tot 1 januari 2026? Zijn er meer partijen die dit geintje hebben?
Ik vroeg me dat inderdaad ook af. Volgens mij kunnen ze dit gewoon niet maken. Maar ja.... ik ga geen juridische strijd hierover voeren ;) Zij gaven aan dat ze CSV/PDF niet gingen doen ivm de audits voor de Nea.

  • Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Iemand de instructie voor Joulo om via de OCPP proxy in te stellen zodat je zelf je tags kan beheren als de paal offline gaat?

  • hvandijk110
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06 21:15
AA42 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:49:
[...]

Je moet hem herconfigureren om dit in te kunnen stellen. Ga naar Systeem, Installatie, Herconfigureer. Zorg dat je je andere bestaande instellingen niet verandert maar doorloop alle stappen.
Dan kom je vanzelf ik het keuzescherm Managed/Unmanaged. Kies dat Managed natuurlijk.
Als je hem al een keer als "managed" ingesteld hebt moet je onderaan het scherm op een knopje klikken, heet "Bewerken" als ik het me goed herinner. Dan kun je in de lijst met namen Joulo kiezen, verder hoef je niets te veranderen, dit opslaan, doorgaan en afronden en dan kun je in de Joulo portal je registratie afronden, als het goed is ziet hij dan dat jouw Peblar MID gecertificeerd is.
Dank je, dat gaat al een stuk beter. Krijg helaas wel een auth-fout, moeten de APN-gegevens niet worden ingevuld? Zo ja, welke?

  • wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
AV1989 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:52:
Kan iemand mij vertellen wat nu wijsheid is.. Ik zit ‘vast’ bij 50five met m’n newmotion laadpaal. Ik wil nu eigenlijk voor gemak gaan en ook de ere certificaten afsluiten via 50five. Nu bieden ze 3 opties: 1, 2 of 3 jaar. Wat zou het verstandigst zijn? Zit je er echt aan ‘vast’ als je 3 jaar doet?

[Afbeelding]
Dat staat overigens netjes in de voorwaarden. Je sluit af per kalenderjaar, bij voortijdig opzeggen betaal je €75 per kalenderjaar.
Bij TAP en ere-registratie kan je geheel niet opzeggen voor einde van het 'mandaat' (looptijd).

Divide and conquer.


  • AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06 20:36
hvandijk110 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:23:
[...]

Dank je, dat gaat al een stuk beter. Krijg helaas wel een auth-fout, moeten de APN-gegevens niet worden ingevuld? Zo ja, welke?
Nee alleen de URL die hij automatisch invult. Geen idee waarom je die fout krijgt. Is dat tijdens de Peblar configuratie?

  • hvandijk110
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06 21:15
Is het normaal dat een lader niet laadt als de OCPP backend niet bereikbaar is?

  • MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
TheDudez schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:53:
[...]

Ik denk dat ik het maar handmatig doe. Anders wordt het een spelletje steeds en daar heb ik geen zin in. Zo dadelijk kan ik niet meer laden omdat 50five constant zit te klooien. Wat een #(#$ bedrijf. Nadeel is wel dat ik het niet moet vergeten.
Want anders moet je opnieuw inloggen bij Joulo. ?


En wat gebeurt er als je alles nu weer handmatig upload . Checkt hij zelf op dubbelingen ?

  • RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:19
hvandijk110 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:21:
Is het normaal dat een lader niet laadt als de OCPP backend niet bereikbaar is?
Dat is inderdaad normaal. Met OCPP loopt de autorisatie standaard via de OCPP backend. Tenzij je in je laadpaal (of via die backend) kan aangeven dat je dat niet wilt. Verschilt per laadpaal en backend.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp


  • TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:56

TheDudez

Usenet stofzuiger!

MaStar schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:49:
[...]


Want anders moet je opnieuw inloggen bij Joulo. ?


En wat gebeurt er als je alles nu weer handmatig upload . Checkt hij zelf op dubbelingen ?
Krijg momenteelblanco csv bestand uit 50five.

Usenet handleidingen


  • AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06 20:36
Hoppa, registratie bij Joulo is goedgekeurd. Dat was dus geen 3-5 werkdagen maar eerder 30-50 minuten ;)

  • aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:41
Voor diegene met een Peblar en een Joulo OCPP koppeling:

Joulo heeft blijkbaar de autorisatie van de laadpaal niet in orde.

Sandro! in "[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie"

  • helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
TheDudez schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:28:
[...]

Krijg momenteelblanco csv bestand uit 50five.
Lees even de posts van vanochtend hierover

  • AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06 20:36
aard01 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:35:
Voor diegene met een Peblar en een Joulo OCPP koppeling:

Joulo heeft blijkbaar de autorisatie van de laadpaal niet in orde.

Sandro! in "[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie"
Geen probleem voor mij omdat ik Tap als backoffice heb. Maar wel slordig...

Heb overigens mijn CSV met eerdere laadsessies ingediend bij Joulo. Eens kijken wanneer die erbij staan....
Pagina: 1 ... 37 ... 42 Laatste

Let op:
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.