PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Waarom zit je vast? Je kan toch bij Joulo of andere partij gewoon een koppeling maken met 50five ? zou via hun direct nooit zaken doen.AV1989 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:52:
Kan iemand mij vertellen wat nu wijsheid is.. Ik zit ‘vast’ bij 50five met m’n newmotion laadpaal. Ik wil nu eigenlijk voor gemak gaan en ook de ere certificaten afsluiten via 50five. Nu bieden ze 3 opties: 1, 2 of 3 jaar. Wat zou het verstandigst zijn? Zit je er echt aan ‘vast’ als je 3 jaar doet?
[Afbeelding]
Hoe 'vast' zit je nou helemaal, en hoe zit dat juridisch? Als je verhuist kun je je stroomcontract meenemen, maar de EAN-code hoort bij je energiemeter. Ben je dan verplicht je ook weer bij dezelfde inboeker aan te melden op je nieuwe adres, omdat je je voor X jaar hebt verbonden aan die inboeker? En gaat die inboeker dan controleren of je op je nieuwe adres ook een laadpaal hebt?
Je kunt alleen EREs harken als zowel de machtiging als het energiecontract op dezelfde naam staan. Als ik mijn energiecontract opzeg en mijn partner vraagt een nieuw contract aan, matcht de machtiging niet meer met het contract. Ben ik dan verplicht het energiecontract op mijn naam te houden voor de duur van de machtiging van X jaar?
Je kunt alleen EREs harken als zowel de machtiging als het energiecontract op dezelfde naam staan. Als ik mijn energiecontract opzeg en mijn partner vraagt een nieuw contract aan, matcht de machtiging niet meer met het contract. Ben ik dan verplicht het energiecontract op mijn naam te houden voor de duur van de machtiging van X jaar?
Let op:
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2
Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.
Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2
Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.
Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren