• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

AV1989 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:52:
Kan iemand mij vertellen wat nu wijsheid is.. Ik zit ‘vast’ bij 50five met m’n newmotion laadpaal. Ik wil nu eigenlijk voor gemak gaan en ook de ere certificaten afsluiten via 50five. Nu bieden ze 3 opties: 1, 2 of 3 jaar. Wat zou het verstandigst zijn? Zit je er echt aan ‘vast’ als je 3 jaar doet?

[Afbeelding]
Waarom zou je langer dan één jaar doen? Zelfs als zou je 10.000 kWh per jaar laden dan levert die lagere fee 40 euro op jaarbasis op.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:18
AV1989 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:52:
Kan iemand mij vertellen wat nu wijsheid is.. Ik zit ‘vast’ bij 50five met m’n newmotion laadpaal. Ik wil nu eigenlijk voor gemak gaan en ook de ere certificaten afsluiten via 50five. Nu bieden ze 3 opties: 1, 2 of 3 jaar. Wat zou het verstandigst zijn? Zit je er echt aan ‘vast’ als je 3 jaar doet?

[Afbeelding]
Waarom zit je vast? Je kan toch bij Joulo of andere partij gewoon een koppeling maken met 50five ? zou via hun direct nooit zaken doen.

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:14
Hoe 'vast' zit je nou helemaal, en hoe zit dat juridisch? Als je verhuist kun je je stroomcontract meenemen, maar de EAN-code hoort bij je energiemeter. Ben je dan verplicht je ook weer bij dezelfde inboeker aan te melden op je nieuwe adres, omdat je je voor X jaar hebt verbonden aan die inboeker? En gaat die inboeker dan controleren of je op je nieuwe adres ook een laadpaal hebt?

Je kunt alleen EREs harken als zowel de machtiging als het energiecontract op dezelfde naam staan. Als ik mijn energiecontract opzeg en mijn partner vraagt een nieuw contract aan, matcht de machtiging niet meer met het contract. Ben ik dan verplicht het energiecontract op mijn naam te houden voor de duur van de machtiging van X jaar?

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dit is een "wie de schoen past trekt hem aan" dienstmededeling:

Notna zijn post staat hier nog maar een paar berichten boven en helaas voel ik mij genoodzaakt om de boodschap nog een keer te herhalen, en wel in ondubbelzinnig Nederlands.

We zijn echt helemaal klaar met het posten (spammen) van referrals in dit topic, in welke vorm dan ook. Het lijkt erop dat voor sommigen een paar procent korting belangrijker is dan je fatsoenlijk gedragen, en ik krijg sterk het gevoel dat referrals koste wat kost gespamd worden voor een beetje doekoe. De regels gelden voor iedereen, ook als je er een zakcentje aan over kunt houden. Die regels zijn er bovendien niet voor het plezier van de crew, maar om het forum voor iedereen leesbaar en overzichtelijk te houden, zonder dat je je door een muur van spam (want dat is het) hoeft te worstelen.

We zijn er dus klaar mee en daarom gaat er iets veranderen:
Om de workload van dit topic een beetje te managen, kan het zijn dat je referralpost zonder pardon en zonder bericht richting de trashcan gaat. Ook kan het zijn dat je wat sneller “fanmail” van ons krijgt bij een overtreding. Normaal willen we dat echt niet, maar we hebben inmiddels al veel geprobeerd (huisregels, knips, modbreaks, TW). De bodem van onze moderatorgereedschapskist begint dan ook aardig in zicht te komen en straks blijven alleen nog de heftige oplossingen/tools over. Als je ons wilt helpen, maak dan vooral een TR aan en klim niet zelf in de pen.

TLDR:
Het vragen om of hinten naar referrals, in welke vorm dan ook, is niet toegestaan. Daar vallen ook plaatjes onder met een directe of indirecte verwijzing naar referrals. Ook via DM naar andere gebruikers spammen is niet toegestaan.
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren