Voor diegene met een Peblar en een Joulo OCPP koppeling:
Joulo heeft blijkbaar de autorisatie van de laadpaal niet in orde.
Sandro! in "[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie"
Lees even de posts van vanochtend hieroverTheDudez schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:28:
[...]
Krijg momenteelblanco csv bestand uit 50five.
Geen probleem voor mij omdat ik Tap als backoffice heb. Maar wel slordig...aard01 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:35:
Heb overigens mijn CSV met eerdere laadsessies ingediend bij Joulo. Eens kijken wanneer die erbij staan....
Prima als dit lekker in het Peblar-topic blijft.aard01 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:35:
[ Voor 32% gewijzigd door Solarsparc op 29-05-2026 18:12 ]
Op zich wel een zinvolle reminder voor iedereen die met EREs bezig is om niet al te hard achter de referral gekte van Joulo aan te hollen voor die paar euros minder fee... Als ze dit soort basics al niet op orde lijken te hebben, hoe goed hebben ze dan de rest van hun processen voor elkaar?Solarsparc schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:09:
[...]
Prima als dit lekker in het Peblar-topic blijft.
Let op:
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2
Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.
Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2
Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.
Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.