• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Peterhardenberg schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:54:
[...]

Hoe beviel de WallBox lader?
Denk anders ook eens aan de Wallbox Pulsar Pro MID
Bedankt voor je reactie. Sorrie. Ik zie net dat ik mijn bericht onbedoeld in het verkeerde topic geplaatst heb, heb meerdere topics open staan. "Thuisladen van EV deel 2" was wellicht passender... :?

De Wallbox Pulsar Plus beviel en bevalt goed, goede support ook bij een garantiegeval. Echter geen MID, geen 1-/3-fase schakeling en niet Tibber connected. Tijd voor een update dus. Voordeel vind ik wel de vaste kabel tov de Pulsar Pro MID (daar zou de Raedian Neo beter passen)

Ik kom niet helemaal uit de specificaties van de Wallbox Pulsar Pro. Het liefst heb ik de 7m vaste kabel, maar of die ingebouwde MID heeft betwijfel ik. Daarnaast lees ik niet terug dat deze automatisch 1-/3-fase kan schakelen. Ik wil ook 1,4 kW zonnestroom laden en niet minimaal 4,2 kW.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:39
nietwijk schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:37:
Goedemorgen, ik heb de laatste pagina's van dit topic en wat andere topics doorgenomen alvorens een bericht te plaatsen. Ik overweeg een nieuwe laadpaal met MID meter te installeren om ERE's te verkopen. Wat zouden jullie op dit moment voor lader kiezen? Wensen:
  • MID-meter voor ERE's
  • 1-/3-fase schakelen ivm zonneladen
  • Tibber grid rewards
  • Vergeet ik iets?
Situatie:
  • Thuis op oprit prive laden
  • 8.500 kWh opbrengst PV per jaar
  • 4.500 kWh laden (IONIQ5)
  • Piekvermogen van PV-installatie +/- 7 kW
  • 01-07-2027 stap ik over op een dynamisch contract (Tibber?)
  • Momenteel heb ik een Wallbox Pulsar Plus
  • Ik voer de installatie graag zelf uit
De Zaptec Go 2 trekt mijn aandacht, maar moet via een installateur geactiveerd worden. Na een e-cursus aan de Zaptec Academy ben ik weliswaar Zaptec-gecertificeerd :+ , maar dan moet je nog aan een gebruikersgroep (bedrijf) toegevoegd worden en dat lijkt me niet realistisch. Ik lees wat over de Raedian Neo, maar dat werkt nog niet helemaal lekker met Tibber grid rewards? En de Webaste Unite die ik zojuist voorbij zie komen is natuurlijk super scherp geprijsd. Ik lees heel veel functies en mogelijkheden, maar geen fijne gebruikerservaringen en app en dan betaal ik liever meer.
Peblar Business is behoorlijk eenvoudig te installeren heb ik onlangs zelf ervaren, en kan alles wat je vraagt. Tibber weet ik niet zeker, gebruik ik zelf niet.

Er is een speciaal Peblar topic.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Peblar business - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
@nietwijk Je stelt je vraag in het verkeerde topic. Probeer het hier eens: Thuisladen van je EV deel 2

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:50
Goedemorgen, ik heb de laatste pagina's van dit topic en wat andere topics doorgenomen alvorens een bericht te plaatsen. Ik overweeg een nieuwe laadpaal met MID meter te installeren om ERE's te verkopen. Wat zouden jullie op dit moment voor lader kiezen? Wensen:
  • MID-meter voor ERE's
  • Tibber grid rewards
  • Vergeet ik iets?
Situatie:
De Zaptec Go 2 trekt mijn aandacht, maar moet via een installateur geactiveerd worden. Na een e-cursus aan de Zaptec Academy ben ik weliswaar Zaptec-gecertificeerd :+ , maar dan moet je nog aan een gebruikersgroep (bedrijf) toegevoegd worden en dat lijkt me niet realistisch. Ik lees wat over de Raedian Neo, maar dat werkt nog niet helemaal lekker met Tibber grid rewards? En de Webaste Unite die ik zojuist voorbij zie komen is natuurlijk super scherp geprijsd. Ik lees heel veel functies en mogelijkheden, maar geen fijne gebruikerservaringen en app en dan betaal ik liever meer.
Klinkt alsof de Easee Charge Max de juiste keuze is, en die kun je ook gewoon ergens kopen voor 675,- dacht ik. Geen academy nodig en direct ondersteuning voor Grid Rewards en ook minder issues met aansturing bij Tibber dan Zaptec (laatste tijd). Hier al 4 jaar zeer tevreden gebruiker van de combinatie Tibber, Grid Rewards en Easee (voorheen Lite, nu Max)

M3P - M3LR - 6320Wp

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@nietwijk Webasto Unite Laadstation

Heeft wel wat problemen met 1/3 fase schakelen, maar kost nog niet eens de helft van wat de Zaptec kost.

https://www.bol.com/nl/nl...fi-rfid/9300000128869685/ => € 335. € 434 goedkoper. Ik zou het 1/3 fase wissel probleem voor lief nemen en die € 434 in je zak houden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
RichieB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:41:
@nietwijk Je stelt je vraag in het verkeerde topic. Probeer het hier eens: Thuisladen van je EV deel 2
Klopt, die heb ik ook openstaan, waardoor ik hem in het verkeerde topic gezet heb. Ik heb overplaatsing aangevraagd.

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:39
  • MID-meter voor ERE's
  • Tibber grid rewards
  • Vergeet ik iets?
Situatie:
Toevallig vorige maand zelf een Zaptec GO 2 geïnstalleerd. Dit kan je prima zelf installeren en is echt vrij eenvoudig, je bent niet verplicht om dit via een installateur te laten lopen.

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:32
De Zaptec Go 2 trekt mijn aandacht, maar moet via een installateur geactiveerd worden. Na een e-cursus aan de Zaptec Academy ben ik weliswaar Zaptec-gecertificeerd :+ , maar dan moet je nog aan een gebruikersgroep (bedrijf) toegevoegd worden.
O, dat wist ik helemaal niet. Heb in april dit jaar mijn Zaptec Go 2 bij een bekende electra groothandel gekocht en zelf geïnstalleerd. Niets bijzonders opgemerkt. Ik zou 2500 kWh verder zeggen: draait als een tierelier.

Ik maak overig geen gebruik van pasjes of whitelisten ofzo. Gewoon pluggen en dan laden. Joulo haalt de data periodiek op en incasseren maar.

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
joepie de p schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:31:
[...]

[...]

O, dat wist ik helemaal niet. Heb in april dit jaar mijn Zaptec Go 2 bij een bekende electra groothandel gekocht en zelf geïnstalleerd. Niets bijzonders opgemerkt. Ik zou 2500 kWh verder zeggen: draait als een tierelier.

Ik maak overig geen gebruik van pasjes of whitelisten ofzo. Gewoon pluggen en dan laden. Joulo haalt de data periodiek op en incasseren maar.
Hier hebben we een oude OV-chipkaart tot laadpas omgetoverd O+
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Let op:
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.