Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 243 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.679.875 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
dimocash schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:27:
Ik heb een vraag waar ik het antwoord nog niet voor heb gevonden.

Je krijgt 2 tesla kaarten die als sleutels fungeren, 1 voor je zelf en de ander kan je aan je partner geven.
Om gebruik te maken van je telefoon als sleutel, kan je de tesla kaart koppelen aan de Tesla app op je telefoon.
Mijn vraag is, zal mijn vrouw dan een eigen inlog moeten aanmaken voor de Tesla app op haar telefoon om de 2e Tesla kaart aan te koppelen?
Of kan ze op haar eigen telefoon inloggen met mijn Tesla gegevens en simpelweg de 2e Tesla kaart daaraan koppelen?

Weet iemand dit?
Telefoonsleutel staat los van de kaart.
Met jouw account inloggen op haar telefoon, en dan in/bij de auto een telefoon sleutel toevoegen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:01

Je krijgt 2 tesla kaarten die als sleutels fungeren, 1 voor je zelf en de ander kan je aan je partner geven.
Om gebruik te maken van je telefoon als sleutel, kan je de tesla kaart koppelen aan de Tesla app op je telefoon.
Mijn vraag is, zal mijn vrouw dan een eigen inlog moeten aanmaken voor de Tesla app op haar telefoon om de 2e Tesla kaart aan te koppelen?
Of kan ze op haar eigen telefoon inloggen met mijn Tesla gegevens en simpelweg de 2e Tesla kaart daaraan koppelen?

Weet iemand dit?
Nog een kleine toevoeging op bovenstaande post Je kan de kaart die zij gebruikt wel koppelen aan haar bestuurders profiel in de auto. Dan switched hij automatisch naar haar profiel zodra ze hem met de kaart open maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RaRo74 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:30:
Rubber dop heb ik overigens al van de stekker afgehaald.
Kijken jullie maar eens goed en de dop geeft lichte krassen in de lak wanneer deze tegen de lak aan bungelt.
Nu nog geen probleem maar over een aantal maanden/jaren? :?
Dat zachte rubber wat krassen maakt in de lak? Lijkt me heel sterk.

Overigens heb ik de dop er altijd af, zit alleen maar in de weg.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:29

Weet iemand dit?
Je kan prima met hetzelfde account inloggen op de app. De sleutel verbind je met 1 of meerdere telefoons en dat werkt prima.

Onze situatie:

Beide zelfde inlog tesla app
- kaart 1 verbonden met privé en werk van mij
- kaart 2 verbonden met telefoon vrouw

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appletreelane
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-06 20:18
Rox92 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:35:
[...]

Nog een kleine toevoeging op bovenstaande post Je kan de kaart die zij gebruikt wel koppelen aan haar bestuurders profiel in de auto. Dan switched hij automatisch naar haar profiel zodra ze hem met de kaart open maakt.
En ook haar telefoon kun je aan haar profiel koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 09:30
Bobo221 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:34:
Maar deze kreeg ik met geen mogelijkheid in mijn tesla geplugd:
[Afbeelding]

Heb ik gewoon verkeerd gekeken en zou dit moeten passen of heb ik een verkeerde kabel meegekregen?

Ik wil een walk of shame vandaag weer voorkomen :+
Ik had precies hetzelfde met de blauw meegeleverde kabel. Mijn eigen kabel van 8 m werkte wel gewoon, maar de kabel die bij de Tesla kwam niet. Heb niet verder gekeken en de blauwe kabel gewoon niet meer gebruikt (zou ook niet meer weten waar die is :)).

Mogelijk dat de vergrendelpal van de auto niet kan activeren. Daar leek het bij mij op in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:17
Hertog_Martin schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:20:
[...]

Zijn verzekeringen zoveel duurder geworden afgelopen 8 maanden? Hoe kon jij een M3P voor 67 verzekeren als ik voor MYSR 95 krijg berekend als ik net als jij 10 schadevrije jaren invoer en 300 eigen risico?
Ik snap er ook nog steeds niets van, originele berekening kwam uit op 90,-. Heb Interpolis hier 3 keer over gebeld; ze bleven aangeven dat het zo goed is. Benadrukt dat het om een M3P ging, ze vonden het maar vreemd dat ik er maar naar bleef vragen. Heb ze gevraagd het op de mail te zetten zodat ik het ergens beschreven heb staan. 🤷🏼‍♂️

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-06 20:59
Bobo221 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:34:
Ik voel me een totale n00b maar ik ben elektrotechniek niet zo goed onderlegd.

Ik heb afgelopen donderdag mijn model 3 opgehaald in Tilburg (eerste elektrische auto :D )

Nu wou ik vannacht aan een openbare laadpaal laden (vattenfall) maar ik kreeg met geen mogelijkheid de meegeleverde kabel aangesloten. Een beetje zoeken in dit forum levert Tesla willekeurig baluwe of zwarte kabels mee met de auto. Ik heb dus een blauwe Mennekes type 2 kabel meegekregen.

Nu kan het zo zijn dat ik het niet zo goed kon zien omdat het pikdonker was maar welke uiteinde moet in welk gat:

Deze kreeg ik in de Vattenfall laadpaal ingeplugd:

[Afbeelding]

Maar deze kreeg ik met geen mogelijkheid in mijn tesla geplugd:
[Afbeelding]

Heb ik gewoon verkeerd gekeken en zou dit moeten passen of heb ik een verkeerde kabel meegekregen?

Ik wil een walk of shame vandaag weer voorkomen :+
Laatste tijd wel meer verhalen hier langsgekomen over niet goed uitgelijnde laadpoorten en dat de stekker inderdaad niet of nauwelijks in de laadpoort wilde.
Maar, heb je niet per ongeluk een laadsnoer meegekregen voor een oude laadpoort van een model S/Y :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-06 16:21
Merken jullie dat Tesla wel heel duur is in leasing tov andere merken? Of heb ik gewoon pech met het contract dat mijn werkgever heeft met de leasing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-06 01:10

El Pollo Diablo

3-wieler

this schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:08:
Merken jullie dat Tesla wel heel duur is in leasing tov andere merken? Of heb ik gewoon pech met het contract dat mijn werkgever heeft met de leasing?
Heb ik ook gemerkt. Ik rij nu (weer) een Polestar 2 LRSM. Catalogusprijs ongeveer 54K.
Voordat ik deze auto koos heb ik rondgekeken wat er allemaal mogelijk was. Een M3 RWD was ook mogelijk: Lagere catalogusprijs, maar wel bijna 100 euro per maand duurder in de lease. Geen idee hoe dat kan.

Wij Leasen bij Athlon, uit de flexpool. Dat zijn eigenlijk voorraadauto's, soms nieuw, soms met een beetje ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:12
Yep, dat is bij mijn LM ook zo. Wagenparkbeheerder zegt dat dit vooral te wijten is aan de restwaarde van de Tesla's en de onzekerheid wat de prijzen gaan doen in de toekomst. Om die reden zitten de prijzen wat hoger om dat op te vangen denk ik.

Voor de Model Y ga ik nu een twee tientjes meer betalen vergeleken met de M3 aangezien ik eigen bijdrage moet gaan betalen (boven leasebudget) ondanks dat de fiscale waarde hetzelfde is.

Ik vind dat het wel waard gezien de extra ruimte die je krijgt ;)

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:26
Wat is duur? Ik lease zakelijk (operational) een M3SR uit 2021 voor 650 ex a 60 maanden. Wel maar 15k kilometer.

Wat een gedoe trouwens die verzekeringen, man man man. Ik dacht altijd, zoals velen volgens mij, dat schadevrije jaren puur persoonsgebonden zijn. Logisch leek mij ook, dat een verzekeraar wil weten hoeveel risico een persoon vormt als bestuurder van een auto die zij verzekeren..

Maar nee, dit gaat blijkbaar per persoon/auto combi. Nu is het dus dat als ik niet direct (binnen 2 weken) de huidige auto verkoop, ik niet m'n schadevrije jaren die op die polis staan kan meenemen naar de Tesla. Die zou dan op 0 beginnen en kan je dan na verkoop oude auto ook niet meer overzetten. Dan zou je na een jaar die verzekering moeten beëindigen en opnieuw afsluiten (aldus medewerker ASR). En dan dus een jaar duur verzekerd en geen jaar opgebouwd.

Andere optie is om van huidige polis kenteken te wijzigen naar de Tesla (behoud 6 jaren) en dan voor huidige auto nieuwe verzekering af te sluiten met 0 schadevrije jaren.

Of de verzekering van huidige auto opzeggen zodat ik overal nieuwe verzekering voor Tesla aan kan gaan en de schadevrije jaren beschikbaar zijn gekomen. Dan dus ook voor huidige tot verkoop een nieuwe polis.

Autoverzekeringen zijn echt een omslachtige sigaar uit eigen doos.

Ik kwam ook nog deck.nl tegen waar verzekering all risk maar 55 euro zou zijn. Maar koppelverkoop met inboedel verzekering. Beide verzekeringen volgens principe van hoog eigen risico. Opzich prima voor autoverzekering aangezien het zelden aantrekkelijk is om kleine schades te claimen die zelf veroorzaakt zijn vanwege de BM ladder. Maar vertrouw de verzekeraar waar ze mee samen werken niet helemaal (rhion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:17
Bij ANWB verzekeringen checken ze na 3 en na 6 weken bij roydata of de schadevrije jaren er in staan. Als dat dan nog niet zo is vervalt je korting maar wordt het weer recht gezet zodra je schadevrije jaren wel weer in het landelijke systeem komen. Heb dit via whatsapp besproken met de medewerker dus heb het gelijk zwart op wit staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:57
Kijken jullie maar eens goed en de dop geeft lichte krassen in de lak wanneer deze tegen de lak aan bungelt.
Zonde, als je aan het koordje trekt, trek je de dop zo tegen de kabel aan. Niets geen geslinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
caspercornege schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:47:
Bij ANWB verzekeringen checken ze na 3 en na 6 weken bij roydata of de schadevrije jaren er in staan. Als dat dan nog niet zo is vervalt je korting maar wordt het weer recht gezet zodra je schadevrije jaren wel weer in het landelijke systeem komen. Heb dit via whatsapp besproken met de medewerker dus heb het gelijk zwart op wit staan ;)
Wordt er niet duidelijker op als elke maatschapij er anders mee omgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 20:32
Kun je die niet gewoon bovenop leggen, tussen stekker en laadklepje in? Ik heb een andere kabel (chargeking) met rubber dop, en zo los ik het altijd op.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 05:51
Dit is trouwens mijn “kraakje” welke ik ondertussen bij elke verkeersdrempel, rem, acceleratie of bochtenactie hoor.

Hopelijk kunnen ze het fixen.

https://www.reddit.com/r/TeslaModel3/s/nYSPgIaUGw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
datadevil schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 07:53:
[...]

dat durfde ik niet aan door andere posts dat de ruitenwissers daardoor minder goed werkten..niet jouw ervaring dus?
Ik heb het niet op de voorruit zitten. Ooit bij een andere auto wel eens een glascoating op de voorruit gehad. Dat gaf geen problemen met wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
MooieMario schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:25:
[...]

Is mogelijk. Mijn bestelling is maandag geplaatst en indicatie levertijd is laatste week van april, MYLR in wit en zwart interieur.
Dat is wel een flink verschil met de 2-3 weken die de website momenteel aangeeft. Of is dat vooral een lokkertje? Ik ben misschien te optimistisch, maar ik heb nog steeds de hoop dat ik eind deze maand mijn MY mag ophalen 🤭 Ook deze week besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 14:26
Gyrolion schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:07:
Dit is trouwens mijn “kraakje” welke ik ondertussen bij elke verkeersdrempel, rem, acceleratie of bochtenactie hoor.

Hopelijk kunnen ze het fixen.

https://www.reddit.com/r/TeslaModel3/s/nYSPgIaUGw
Dit is niet zomaar een kraakje, daar zou ik me mateloos aan irriteren. 😠 maar komt het niet van je zitvlak van de achterbank?

[ Voor 6% gewijzigd door EvolutionX op 03-02-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
J-M-T schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:51:
[...]

Zonde, als je aan het koordje trekt, trek je de dop zo tegen de kabel aan. Niets geen geslinger.
Kun je dat eens toelichten? :?

Als de laadstekker in het voertuig zit tijdens het laden heeft de wind toch vrijspel op de rubberdop die aan je laadstekker hangt te bungelen tegen de lak onder je laadpoort.
Bij mij zie ik overduidelijk veegsporen van de dop op de lak. Nu nog geen krassen en niets aan handje maar op termijn......................?

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
coelho schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:06:
[...]

Kun je die niet gewoon bovenop leggen, tussen stekker en laadklepje in? Ik heb een andere kabel (chargeking) met rubber dop, en zo los ik het altijd op.
Goeie tip en niet aan gedacht :)
Maar de dop is er inmiddels af. Gaat na gebruik toch in de hoes in de utrunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tja.. Dat gebruik je het ook niet zoals 't bedoelt is. Als je hem aantrekt bungelt hij geen enkele kant op en blijft die ook nog relatief mooi droog in de regen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 05:51
EvolutionX schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:28:
[...]

Dit is niet zomaar een kraakje, daar zou ik me mateloos aan irriteren. 😠 maar komt het niet van je zitvlak van de achterbank?
Je ziet precies waar ik druk om het geluid te maken, het komt van de hoedenplank / dak bekleding af..
De bank als ik die beweeg maakt in principe geen gekke geluiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Oekol schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:34:
[...]

Tja.. Dat gebruik je het ook niet zoals 't bedoelt is. Als je hem aantrekt bungelt hij geen enkele kant op en blijft die ook nog relatief mooi droog in de regen.
Zie RaRo74 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2" :*)

EDIT: Voor de duidelijkheid. Zo zag mijn laadkabel eruit met dop. Zelfde type,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6mU_846tjL_YLbtqKfnVVPs14M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EqAgfuTNPrwmPtnF4AjotXF8.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door RaRo74 op 03-02-2024 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:23

bert pit

asdasd

Ik heb het vermoeden dat lease maatschappijen nog steeds behoorlijke kortingen krijgen van het automerk. Het zou me niet verbazen als Tesla dat niet doet.

Ook vermoed ik dat het Tesla prijsbeleid ook niet in het voordeel van een leasmaatschappij zal werken, waardoor er een behoorlijke risicofactor in de calculatie meegenomen zal worden.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Als de kabel in de auto zit bungelt hij. Als je aan het touwtje trek gaat de dop omhoog naar de laadkabel. Daar blijft die tot dat je hem zelf weer naar beneden trekt als je alles opruimt. Nog nooit gebungelt bij mij en alle weersoorten meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Oekol schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:41:
[...]

Als de kabel in de auto zit bungelt hij. Als je aan het touwtje trek gaat de dop omhoog naar de laadkabel. Daar blijft die tot dat je hem zelf weer naar beneden trekt als je alles opruimt. Nog nooit gebungelt bij mij en alle weersoorten meegemaakt.
Nee helaas en ik heb een ander type laadkabel bij mYn Tesla zitten. Deze kabel heb ik maar inmiddels zonder dop,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6mU_846tjL_YLbtqKfnVVPs14M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EqAgfuTNPrwmPtnF4AjotXF8.jpg?f=user_large

Hangt dus wel degelijk tegen de lak te bungelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:46

Sebazzz

3dp

Knip, zie de topicwarning ivm vergelijken en leasen van auto's

[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 19:55 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
  • Laatst online: 20-02 17:28

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
RaRo74 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:43:
[...]

Nee helaas en ik heb een ander type laadkabel bij mYn Tesla zitten. Deze kabel heb ik maar inmiddels zonder dop,

[Afbeelding]

Hmm oké, wat ik bij andere merk auto's wel eens zie is dat ze hem klem zetten tussen kabel en laadpoort of zo. Ik heb een zwarte mennekes en die kan je wel naar boven trekken zo zou elke kabel moeten zijn wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Laatst online: 20-02 17:28
Knip, zie de topicwarning ivm leasen van auto's

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:46

Sebazzz

3dp

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 19:57 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

[ Voor 86% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 19:59 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:42

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 19:59 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RaRo74 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:43:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb dezelfde kabel en leg de dop altijd “op” de stekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 09:32

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

Net wat raars. Rij richting restaurant. Wil TACC aanzetten. Krijg geluid dat het niet kan.
Kijk ik naar het scherm. Zie k alleen mijn auto, maar geen lijnen, andere autos, stoplichten, borden etc.

Scherm gereset. Maar nog steeds geen TACC of AP. Zie nu wel andere auto's.

Inmiddels bij restaurant. Dus lekker gegeten.
En op de weg naar huis weer alles normaal. Lijntjes, stoplichten, TACC en APP werken weer als vanouds.

Komt dit vaker voor?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Wat is hier het addertje: premieberekening bij nn.nl voor Model Y RWD, 6 schadevrije jaren, 150 euro pm

Vergelijk bij kizi.nl komt NN naar voren met 87pm (ook allrisk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:54

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Verbazend. Ik heb een premie bij NN voor 72 euro. Wel 24 jaar schadevrij ( of zelf betaald :() Betreft een Y RWD
Peter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Voor het leasen of vergelijken van EV's zijn andere topics, zie daarvoor de topicwaarschuwing

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
Kunnen we niet ook een apart topic aanmaken voor verzekeringen? Want dat is toch iets dat héél vaak blijft terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
this schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:07:
Kunnen we niet ook een apart topic aanmaken voor verzekeringen? Want dat is toch iets dat héél vaak blijft terugkomen.
Be my quest, eventueel verder afstemmen graag in: Mobiliteit feedback.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 01:58
De binnenspiegel van mijn MYLR is erg donker en zelfs overdag is het zicht naar achteren beperkt. 's Nachts is hij zo goed als nutteloos.

Nu las over een setting voor het dimmen van de spiegels maar die kan ik nergens vinden. Is deze feature inmiddels verwijderd of moet ik niet op 'spiegel' zoeken in het menu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-06 22:43
mca2 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:48:
De binnenspiegel van mijn MYLR is erg donker en zelfs overdag is het zicht naar achteren beperkt. 's Nachts is hij zo goed als nutteloos.

Nu las over een setting voor het dimmen van de spiegels maar die kan ik nergens vinden. Is deze feature inmiddels verwijderd of moet ik niet op 'spiegel' zoeken in het menu?
Ga naar de spiegelinstelling, waar je de spiegels kunt afstellen, hier staat ook de optie om anti verblindstand(weet de echte beschrijving even niet) uit te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:21
@mca2 Gezocht op dimmen in de handleiding: Bediening > Spiegels > Spiegels automatisch dimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 09:30

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
-MD- schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:01:
@mca2 Gezocht op dimmen in de handleiding: Bediening > Spiegels > Spiegels automatisch dimmen
Deze functie werkt echt alleen voor de buitenspiegels.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
mca2 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:48:

De binnenspiegel kan niet worden aangestuurd. Ik heb het hier met de mannen van enhauto via discord ook al over gehad. Of dit via hun commander wel kon worden aangestuurd. Maar zij zagen via de ODB poort i.i.g. data verkeer tussen de computer van de Tesla en de binnenspiegel. Het lijkt een soort standalone module die werkt op omgevingslicht.

Je kan de binnenspiegel wel loskoppelen, achter de spiegel zit een kabel die je kan loshalen. Moet je even op youtube zoeken hoe dat bij jou MYLR zit. Ik heb het op mijn M3 nog niet voor elkaar gekregen. Bij de highland zit dit nogal goed vast.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:21
@spartacusNLD Tja, in mijn wagen werkt het in de handleiding staat het:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTfMfQb17Ak_JUesQrACLzuwBvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Aoqrb36d4hdE1P51kDWd0n4R.png?f=fotoalbum_large

Maar als jij zegt dat het niet zo is, dan zal dat wel zo zijn :+.
Er kunnen natuurlijk regionale verschillen zijn, zoals ook in de handleiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
-MD- schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:31:
@spartacusNLD Tja, in mijn wagen werkt het in de handleiding staat het:

[Afbeelding]

Maar als jij zegt dat het niet zo is, dan zal dat wel zo zijn :+.
Er kunnen natuurlijk regionale verschillen zijn, zoals ook in de handleiding staat.
Hmm je hebt gelijk.. Bij de highland staat ook:
''Om spiegeling bij rijden in het donker te verminderen, worden de binnenspiegel en buitenspiegels automatisch gedimd. Om deze functie in of uit te schakelen, tikt u op Bediening > Spiegels > Spiegels automatisch dimmen.''

:P Ik kan bijna zweren dat dit er eerder nog niet in stond. Ik heb deze optie een tijd gebruikt en zag echt geen verschil voor de binnenspiegel. Ik kon er destijds niets over vinden in de handleiding, en dat gekoppeld aan het feit dat enhauto aangaf dat er geen data naar de binnenspiegel gaat maakte dat het voor mij een uitgemaakte zaak was.. nog maar eens beter gaan testen dan.

Of wellicht is het een stille feature update geweest in een van de laatste software updates?

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 03-02-2024 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:49
Je ziet toch overduidelijk wanneer die spiegels (binnen en buiten) gedimd worden? Als ze gedimd zijn zie je op ongeveer 1 cm van de rand van de spiegel een lijn lopen. Daarbinnen is het donkerder (groenig) dan daarbuiten.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:46
Maargoed, alleen relevant als er een Tesla achter je rijdt :F
Overige auto's schijnen gewoon naar beneden en dus niet via je spiegel recht in je oog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-06 21:25
@Hertog_Martin Het klopt inderdaad dat 't per auto geldt. Bij een tweede of derde auto begint het tellen in principe opnieuw. Maar dat schadevrije jaren achteraf niet gecorrigeerd kunnen worden zonder nieuwe polis is echt grote onzin. Toen ik begin 2020 mijn daily al verkocht had en de nieuwe later geleverd zou worden door Covid, kon ik probleemloos mijn schadevrij jaren overzetten op de hobby auto, onder de bestaande polis. Als je vorige auto al bij ASR verzekerd is, dan nog vreemder, mijn auto- en motorverzekeringen kregen altijd de korting van het voertuig met de meeste schadevrije jaren, zolang alle auto's of alle motoren bij 1 maatschappij onderbracht waren. Dus de tweede auto kreeg de korting van de eerste en de tweede en derde motor de korting van de eerste motor. Niet dezelfde bonus-malus trede, maar wel dezelfde korting. Als ASR zich al zo star opstelt bij het verkopen van de verzekering belooft dat niet veel goeds voor als je eens schade hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik heb inmiddels via United Consumers verzekering bij NN afgesloten. Vreemd genoeg dus voor maar liefst 60 pm minder dan als ik direct via nn.nl zou doen (90 vs 150). Maar united consumers lijkt wel betrouwbare partij (kizi overigens ook blijkt, wellicht beter bekend als overstappen.nl). Zelfs nog twee maanden premie cadeau van UC ook.

Ik zal maandag voor zekerheid even bellen met ze over de schadevrije jaren, maar mag idd hopen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als je de oude auto niet meteen verkoopt.

Woensdag de Model Y ophalen mits Findio op tijd doorkomt. Laatste check was vrijdag gedaan gok ik, moest alleen nog nieuw contract tekenen omdat ik voor duurdere variant ging met trekhaak uiteindelijk.

Hoe verloopt zo'n afspraak? Ik ga met OV dus kom of enkele minuten te laat of ben half uur te vroeg. Gaat het er stipt aan toe?

[ Voor 29% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-02-2024 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
mitsumark schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:07:
Overige auto's schijnen gewoon naar beneden en dus niet via je spiegel recht in je oog.
Dan heb jij nog geen BMW achter je zien rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
De MY uit Shanghai was al completer dan die uit Berlijn, maar nu met HW4 helemaal.

[Embed: https://video.twimg.com/amplify_video/1753924636033855489/vid/avc1/1280x720/gulqdQbVy1wuTAx6.mp4?tag=14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op zondag 4 februari 2024 @ 00:43:
Ik heb inmiddels via United Consumers verzekering bij NN afgesloten. Vreemd genoeg dus voor maar liefst 60 pm minder dan als ik direct via nn.nl zou doen (90 vs 150). Maar united consumers lijkt wel betrouwbare partij (kizi overigens ook blijkt, wellicht beter bekend als overstappen.nl). Zelfs nog twee maanden premie cadeau van UC ook.

Ik zal maandag voor zekerheid even bellen met ze over de schadevrije jaren, maar mag idd hopen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als je de oude auto niet meteen verkoopt.

Woensdag de Model Y ophalen mits Findio op tijd doorkomt. Laatste check was vrijdag gedaan gok ik, moest alleen nog nieuw contract tekenen omdat ik voor duurdere variant ging met trekhaak uiteindelijk.

Hoe verloopt zo'n afspraak? Ik ga met OV dus kom of enkele minuten te laat of ben half uur te vroeg. Gaat het er stipt aan toe?
Nee, ik was zelf ruim te vroeg. Moet wel zeggen, was ook de enige die binnen was.. =]

Mocht je nog een aanbetaling moeten doen, zorg dan dat je deze al betaald hebt (indien je nog geen factuur gezien hebt, bellen!) anders magmoet je ter plekke nog "even" betalen..

Succes en veel plezier met het ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06 15:35
TukkerTweaker schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:38:
[...]

Snap het volledig, ben 1 keer bij Tesla Utrecht geweest voor de aflevering, daar ging al zoveel mis dat ik mijzelf hebt beloofd daar nooit meer zaken mee te doen. Ongekende amateurisme en onbeschoftheid. Andere vestigingen doen het beter.
Waar moet ik dan heen? Ik ben tot nu toe ook niet enthousiast, auto komt terug met vlekken op ramen en het beloofde opvolgen op bepaalde zaken gebeurt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Giga schreef op zondag 4 februari 2024 @ 07:45:
De MY uit Shanghai was al completer dan die uit Berlijn, maar nu met HW4 helemaal.

[Embed]
Best wel wat voordelen lijkt mij zo.
Zie in filmpje ook dat er ineens geventileerde stoelen in die Y zitten (terwijl het niet over de Juniper gaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allewijn schreef op zondag 4 februari 2024 @ 08:49:
[...]

Best wel wat voordelen lijkt mij zo.
Zie in filmpje ook dat er ineens geventileerde stoelen in die Y zitten (terwijl het niet over de Juniper gaat).
Die stoelen zitten niet in de Y. ;)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06 10:29
Ja wij zitten bij Alphabet. En die zeggen dat het komt door onduidelijkheid in de rest waarde en de hoge kosten van de alle reparaties die niet onder de garantie vallen maar wel verkeerd zijn. En omdat ze “korting” krijgen bij andere merken

[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 04-02-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op zondag 4 februari 2024 @ 08:56:
[...]

Die stoelen zitten niet in de Y. ;)
Volgens die man in 't filmpje wel toch? Of moet ik ook nog wakker worden? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:05:
[...]

Volgens die man in 't filmpje wel toch? Of moet ik ook nog wakker worden? >:)
Denk het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
'the ventilated seats comes standard' zegt hij toch? Wel iets met excuus er voor en wijzend naar de 3. Heeft die 't dan over de Y of 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:31:
[...]

'the ventilated seats comes standard' zegt hij toch? Wel iets met excuus er voor en wijzend naar de 3. Heeft die 't dan over de Y of 3?
Ja, het is een "grapje" afaik. Tenminste, zo vat ik het op aangezien hij meteen met "Excuse me" erna komt en dat het geen 3 is. De geventileerde stoelen zullen pas bij de Juniper release komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Ik denk dat hij een (spraak)fout maakt.
HW4.0 op de Y bestaat al, als ik het goed begrijp, een half jaar vanuit Fremont en Austin fabrieken.
En nu dus ook uit Shanghai.
Maar helaas niet uit Berlijn...

Niemand heeft het ooit over stoelventilatie in de Y gehad. Wel over alle andere voordelen van snellere hardware, betere omgevingsscan, hogere resolutie cameras, scherpere en bredere beelden bij dashcam functie etc op hw4.0

Pffff had ik me net voorgenomen om niet te gaan/willen wachten op de Juniper en ergens deze weken mijn rwd Y particulier te gaan bestellen, krijg ik nu weer de hoop dat hw4.0 ook op Berlijn modellen spoedig zou kunnen komen en dat zou ik dan weer wel graag willen (ga je over paar jaartjes voordeel aan hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allewijn schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:37:
Ik denk dat hij een (spraak)fout maakt.
HW4.0 op de Y bestaat al, als ik het goed begrijp, een half jaar vanuit Fremont en Austin fabrieken.
En nu dus ook uit Shanghai.
Maar helaas niet uit Berlijn...

Niemand heeft het ooit over stoelventilatie in de Y gehad. Wel over alle andere voordelen van snellere hardware, betere omgevingsscan, hogere resolutie cameras, scherpere en bredere beelden bij dashcam functie etc op hw4.0

Pffff had ik me net voorgenomen om niet te gaan/willen wachten op de Juniper en ergens deze weken mijn rwd Y particulier te gaan bestellen, krijg ik nu weer de hoop dat hw4.0 ook op Berlijn modellen spoedig zou kunnen komen en dat zou ik dan weer wel graag willen (ga je over paar jaartjes voordeel aan hebben).
Op welk voordeel doel je precies met HW4? Tuurlijk, scherper beeld is best leuk maar persoonlijk is dat nou niet iets dat ik mis. Als je kunt wachten op de Juniper dan is dat best een goed idee maar zie niet echt hele grote zaken. Kans is ook dat je premium audio niet gaat krijgen. Daar hecht ik persoonlijk meer waarde aan dan HW4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 09:44

RvV

Voor de dashcam filmpjes zal HW4 vast wel beter zijn. :) Verder zie ik er ook niet echt het nut van in zo lang je geen FSD gaat gebruiken?

Y'24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Goed nieuws! De tesla app updaten naar 4.29.5-2203 verhelpt de glitch in de app voor Samsung S22 gebruikers!

Deze glitch dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZVowVpptZ-f__5sG-TRHieYmM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEVXxd1yexAvyzeJDAaDKbwU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Oekol op 04-02-2024 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
RvV schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:44:
Voor de dashcam filmpjes zal HW4 vast wel beter zijn. :) Verder zie ik er ook niet echt het nut van in zo lang je geen FSD gaat gebruiken?
Idd. Nu hoef ik nog geen fsd.
Maar 'stel' dat NL/EU er over 3 jaar wel klaar voor is en het kan, dan zou ik dat best graag willen.
Heerlijk, elke woonwerk rit volledig autonoom kunnen rijden. Kan ik mooi andere werkvoorbereidende dingen doen in dat uur.
Dus wel fijn als de Y er dan (beter) op voorbereid is middels hw4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxsr2rBe8I9pUSNM9zBRvljtxL8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/in0vlCIgwNfZoO8hV4tAO90U.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9YgvTQK8KmtGya6nIasVp_zU1g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qmzjG0flSF8Z6abiTFLSKMZX.png?f=fotoalbum_tile

Vanaf €21k en vanaf €25k met <100.000km!

Ze zijn 5 jaar oud! De grote lease dump is begonnen!

Geen handelaar die zich er aan wil branden. Onzekere wegenbelastingen.

Zeer benieuwd waar ze eind dit jaar op zitten.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
_eLMo_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:03:
[Afbeelding][Afbeelding]

Vorig jaar kon je bij Tesla een nieuwe M3 RWD voor ~ 38k kopen zonder subsidie, met dus minder. Had je een nieuwe wagen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:07:
[...]

Vorig jaar kon je bij Tesla een nieuwe M3 RWD voor ~ 38k kopen zonder subsidie, met dus minder. Had je een nieuwe wagen..
Ja, nu voor 41k in NL. En dan heb je ook nog eens een veel betere auto. Dus echt dumpen zou ik het niet willen noemen. 50% afschrijving na 5 jaar is helemaal niet gek op een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
[Afbeelding][Afbeelding]

Grote DUMP?
Deze verkoop/vraag prijzen zijn toch niet extreem laag?
Mijn 40TFSI A4 S-line uit 03-2019, nieuwprijs 61k, 94dkm, zit een beetje in zelfde gebied hoor. Kreeg ik ook zoiets voor terug en zal bij het bedrijf, die er ook nog eens service en garantie een jaar op moet gaan geven, ook max voor zeg 30k verkocht gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

mitsumark schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:07:
Forget it. Alle hogere SUV's en pickups schijnen lekker naar binnen. (En natuurlijk de mensen die even een aftermarket setje van Ali monteren).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:37

Dat is helemaal geen dump. Een jaar of 10 geleden was het gebruikelijk dat je na een jaar of 3 nog maar de halve nieuwprijs betaalde. Nu moet je daar blijkbaar 5 jaar op wachten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:47
Geen dump, wel leuke prijzen. Goedkope EV met waarschijnlijk nog een lange tijd erg lage onderhoudskosten.

Denk dat de regering er goed aan doet om snel wat onzekerheid betreft wegenbelasting weg te nemen zodat de 2e hands EV markt een sprint kan gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

[Afbeelding][Afbeelding]

Het verschil in kilometers voor nog geen €4000 is echt absurd!

Benieuwd wat dealers gaan doen aangezien het volgens mij redelijk "onbekend" terrein is dat ze een tweedehands auto moeten verkopen die oorspronkelijk (mede vanwege de techniek) jaren geleden stukken duurder was en dus een enorme afschrijving gaat hebben. Als veel dealers zoiets hebben van: "laat maar" wat gaan ze de lease maatschappijen er dan mee doen? Voor een habbekrats exporteren of toch zelf aan particulieren verkopen danwel occasion lease aanbieden??

Wat dat betreft is het een beetje alsof je in 2002 je pc met een pentium 2 uit 1997 wil gaan verkopen voor 40% meerprijs een gloednieuwe pc met een Athlon xp of pentium 4 kan krijgen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
RvV schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:44:
U gebuikt geen auto pilot of de parkeer assist? De complete Tesla vision stack maakt gebruik van deze unit, dus daar bieden verbeterde camera’s en CPU met HW4 ook verbeteringen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

DarkSide

theres no place like ::1

Is er nog een speciale actie die je moet doen om de USB stick te verwijden in de model 3 (SR+ 2020)
had een oude 8gb stick liggen als test (tuurlijk veeeeel te klein qua capaciteit)
Deze geformatteerd. Dashcam werkt. Maar haal hem uit de Tesla voor in de computer te bekijken.
En doet het niet. 0kb groot. En met diskpart ook niet meer te cleanen of opnieuw te partitioneren.

Geen probleem dit was echt nog een oud ding zal wel pech zijn.
Dus nieuwe 128gb stick gehad. Maar hetzelfde issue.

lijkt wel of hij nog actief is/was en bij het verwijderen dat er dus niet netjes vrijgegeven wordt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Even voor de duidelijkheid, ik vind het geen absurde prijzen, ik zie het juist als correctie naar normaal.

Maar het is een dump omdat de leasemarkt nu vrijkomt. Een jaar geleden vroegen ze nog €40k op de tweedehands markt voor een 2019 Model 3 RWD met 60.000km erop.

Prima dit dus, en een “dump” omdat de 5 jarige auto’s (bijtellingsgrens in NL) vrijkomen en er dus veel meer aanbod aankomt.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
Specificatiesheet?
Ik kan op de website van Tesla nergens de specs en uitvoering vinden van de MY en M3 (en ook niet van de MX en MS, maar dat is hier OT).
Ik zal toch niet de eerste zijn die graag wil weten of ie wel/niet elektrische stoelen koopt, welk audiosysteem er in zit, of er een bagagescherm is, welke type koplampen er in zitten etc?

Waar staat die info? Of vinden jullie het normaal dat je maar af moet wachten wat je van Elon krijgt? Of kan ik gewoon niet zoeken?

[ Voor 6% gewijzigd door Andrehj op 04-02-2024 11:51 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 09:44

RvV

Giga schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:31:
[...]

U gebuikt geen auto pilot of de parkeer assist? De complete Tesla vision stack maakt gebruik van deze unit, dus daar bieden verbeterde camera’s en CPU met HW4 ook verbeteringen voor.
Zekers. Heb je daar een vergelijking van wat HW4 dan beter doet? Ik ben wel benieuwd.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 11:37
_eLMo_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:46:
Even voor de duidelijkheid, ik vind het geen absurde prijzen, ik zie het juist als correctie naar normaal.

Maar het is een dump omdat de leasemarkt nu vrijkomt. Een jaar geleden vroegen ze nog €40k op de tweedehands markt voor een 2019 Model 3 RWD met 60.000km erop.

Prima dit dus, en een “dump” omdat de 5 jarige auto’s (bijtellingsgrens in NL) vrijkomen en er dus veel meer aanbod aankomt.
In december komen idd een sloot aan (dan) ex 4 procent auto's op de markt. Ik herinner het me nog als de dag van gister. De app openen en dan op claxonneren drukken om vervolgens dan ergens in de haven je auto te vinden 8)

https://www.ad.nl/auto/ee...n-afleverrecord~a20cb4fb/

Mijn leasemaatschappij zal mij denk ik ongetwijfeld ook een aanbieding doen om mijn eigen lease auto over te nemen als in december mijn contract afloopt????

[ Voor 8% gewijzigd door Sunri5e op 04-02-2024 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:27

Bob

Andrehj schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:49:
Specificatiesheet?
Ik kan op de website van Tesla nergens de specs en uitvoering vinden van de MY en M3 (en ook niet van de MX en MS, maar dat is hier OT).
Ik zal toch niet de eerste zijn die graag wil weten of ie wel/niet elektrische stoelen koopt, welk audiosysteem er in zit, of er een bagagescherm is, welke type koplampen er in zitten etc?

Waar staat die info? Of vinden jullie het normaal dat je maar af moet wachten wat je van Elon krijgt? Of kan ik gewoon niet zoeken?
Het ziet er inderdaad naar uit dat vele specs niet op papier worden gezet. Testrit is de beste referentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
Bob schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:59:
Het ziet er inderdaad naar uit dat vele specs niet op papier worden gezet. Testrit is de beste referentie.
En dan moet je er dus maar op vertrouwen dat die uitvoering precies dezelfde is als degene die je wilt kopen, en dat ome Elon (altijd betrouwbaar gebleken....) zich niet tussendoor bedenkt en de uitvoering gaat wijzigen. En dat accepteren de Teslarijders allemaal? 8)7 Wondere wereld.... :?

Zo zag ik toevallig op Youtube dat het duurste audiosysteem alleen in de M3LR zit, en dat de RWD een veel minder geavanceerd systeem heeft. Wordt er dan van de klant verwacht dat ie tijdens de testrit de auto gaat demonteren om het aantal speakers te tellen? |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Andrehj op 04-02-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-06 17:58

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Sunri5e schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:59:
[...]

In december komen idd een sloot aan (dan) ex 4 procent auto's op de markt. Ik herinner het me nog als de dag van gister. De app openen en dan op claxonneren drukken om vervolgens dan ergens in de haven je auto te vinden 8)

Mijn leasemaatschappij zal mij denk ik ongetwijfeld ook een aanbieding doen om mijn eigen lease auto over te nemen als in december mijn contract afloopt????
Niet pas in december, al vanaf maart 2019 werden er heel veel Model 3's geleverd. Die komen de komende maanden al op de markt.

Ik haalde mijn 3 eind maart 2019 op in de eerste "delivery push" aan het eind van het kwartaal, gezellig met honderden afleveringen per dag in Tilburg. :X

En precies een jaar geleden mijn Y ook weer opgehaald in Tilburg, en dat is inmiddels flink verbouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
DarkSide schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:40:
Is er nog een speciale actie die je moet doen om de USB stick te verwijden in de model 3 (SR+ 2020)
had een oude 8gb stick liggen als test (tuurlijk veeeeel te klein qua capaciteit)
Deze geformatteerd. Dashcam werkt. Maar haal hem uit de Tesla voor in de computer te bekijken.
En doet het niet. 0kb groot. En met diskpart ook niet meer te cleanen of opnieuw te partitioneren.

Geen probleem dit was echt nog een oud ding zal wel pech zijn.
Dus nieuwe 128gb stick gehad. Maar hetzelfde issue.

lijkt wel of hij nog actief is/was en bij het verwijderen dat er dus niet netjes vrijgegeven wordt.
Lang op het dashcam icoontje klikken om het uit te zetten. Daarna verwijderen.
Dat was het vroeger in ieder geval. Laatste keer dat ik hem eruit gehaald heb is jaren geleden :+ .

Andere vraag: heeft een 2024 Model 3 ook HW4 of is dat alleen bij de Y uit ‘niet Berlijn’ zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 11:37
mkrmr schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:10:
[...]

Niet pas in december, al vanaf maart 2019 werden er heel veel Model 3's geleverd. Die komen de komende maanden al op de markt.

Ik haalde mijn 3 eind maart 2019 op in de eerste "delivery push" aan het eind van het kwartaal, gezellig met honderden afleveringen per dag in Tilburg. :X

En precies een jaar geleden mijn Y ook weer opgehaald in Tilburg, en dat is inmiddels flink verbouwd.
Volgens mij was die grote verkoophoos toch in december 2019? Of was die piek in het begin net zo groot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Andrehj schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:08:
[...]

En dan moet je er dus maar op vertrouwen dat die uitvoering precies dezelfde is als degene die je wilt kopen, en dat ome Elon (altijd betrouwbaar gebleken....) zich niet tussendoor bedenkt en de uitvoering gaat wijzigen. En dat accepteren de Teslarijders allemaal? 8)7 Wondere wereld.... :?

Zo zag ik toevallig op Youtube dat het duurste audiosysteem alleen in de M3LR zit, en dat de RWD een veel minder geavanceerd systeem heeft. Wordt er dan van de klant verwacht dat ie tijdens de testrit de auto gaat demonteren om het aantal speakers te tellen? |:(
Nee dat is gewoon zichtbaar op de site in de manual + als je besteld. Dus zo goed gezocht heb je ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[Afbeelding][Afbeelding]

Hahaha, dat "LEER | PANO" in de advertenties. Je kan ze niet eens met stoffen bekleding en zonder panoramadak krijgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Andrehj klopt. Heeft Tesla niet. Zo kunnen ze zonder veel problemen zakan eraf slopen. Je weet eigenlijk pas wat je hebt als je hem krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-06 17:58

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Sunri5e schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:21:
[...]

Volgens mij was die grote verkoophoos toch in december 2019? Of was die piek in het begin net zo groot?
December was inderdaad een hele grote piek, ivm die bijtelling, maar rest van het jaar was ook druk:

"De eerste knotsgekke registratiemaand was in maart 2019. Er werden toen 2.187 Model 3’s op kenteken gezet. Een record, toen al. Een nieuwe piek werd bereikt in juni 2019 met 2.484 registraties. De volgende in september 2019 (5.786 registraties), november (3.980 registraties) en uiteindelijk december 2019 met maar liefst 11.563 registraties. Dat blijkt uit gegevens van de RDW, gevisualiseerd door Kentekenradar."
https://www.autoblog.nl/n...er-in-2019-naar-nl-134638

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
Oekol schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:24:
Nee dat is gewoon zichtbaar op de site in de manual + als je besteld. Dus zo goed gezocht heb je ook niet.
Als je bestelt, dan kun je op "kenmerken" klikken en zie je bij zowel de LR als de RWD dezelfde slides. Verder staat er niks over het audiosysteem.

En in de manual: https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/nl_be/
wordt het audiosysteem ook nergens beschreven. Sterker nog, daar wordt voor zover ik kan zien überhaupt nergens onderscheid gemaakt tussen de AWD en de LR.

Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hoe lang is de opladerkabel die bij de Y uit Berlijn komt? Heb 4m nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Andrehj schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:08:
[...]

Grappig dat je precies één van de zaken noemt die erg duidelijk op de site te vinden zijn voor je besteld.

Geluid van studiokwaliteit
Geniet op elke zitplaats van geluid van studiokwaliteit dankzij het nieuwe premium audiosysteem dat door Tesla zelf is ontworpen. Bij Long Range-uitvoeringen bestaat het systeem uit 17 luidsprekers, dubbele subwoofers en dubbele versterkers. Uitvoeringen met achterwielaandrijving beschikken over 9 luidsprekers en een versterker. Inclusief ingebouwde ondersteuning voor Spotify, Apple Music en Tidal.

Ken niet veel fabrikanten die zo duidelijik zijn in de communicatie. Bij veel andere fabrikanten krijg je alleen te zien "Premium Harman Kardon systeem".

Net even bij BMW gekeken. Daar mag je voor het Hi-Fi systeem bijlappen en krijg je
het HiFi luidsprekersysteem met 205 watt versterkervermogen zorgt met tien luidsprekers voor een gelijkmatige verdeling van het geluid over het gehele interieur van de BMW. Twee centrale bassen zorgen voor volle, lage tonen.
Zo slecht is het RWD systeem dus zeker niet. Het LR systeem is echter gewoon nóg iets beter.

Pagina: 1 ... 243 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: