Wat is duur? Ik lease zakelijk (operational) een M3SR uit 2021 voor 650 ex a 60 maanden. Wel maar 15k kilometer.
Wat een gedoe trouwens die verzekeringen, man man man. Ik dacht altijd, zoals velen volgens mij, dat schadevrije jaren puur persoonsgebonden zijn. Logisch leek mij ook, dat een verzekeraar wil weten hoeveel risico een persoon vormt als bestuurder van een auto die zij verzekeren..
Maar nee, dit gaat blijkbaar per persoon/auto combi. Nu is het dus dat als ik niet direct (binnen 2 weken) de huidige auto verkoop, ik niet m'n schadevrije jaren die op die polis staan kan meenemen naar de Tesla. Die zou dan op 0 beginnen en kan je dan na verkoop oude auto ook niet meer overzetten. Dan zou je na een jaar die verzekering moeten beëindigen en opnieuw afsluiten (aldus medewerker ASR). En dan dus een jaar duur verzekerd en geen jaar opgebouwd.
Andere optie is om van huidige polis kenteken te wijzigen naar de Tesla (behoud 6 jaren) en dan voor huidige auto nieuwe verzekering af te sluiten met 0 schadevrije jaren.
Of de verzekering van huidige auto opzeggen zodat ik overal nieuwe verzekering voor Tesla aan kan gaan en de schadevrije jaren beschikbaar zijn gekomen. Dan dus ook voor huidige tot verkoop een nieuwe polis.
Autoverzekeringen zijn echt een omslachtige sigaar uit eigen doos.
Ik kwam ook nog deck.nl tegen waar verzekering all risk maar 55 euro zou zijn. Maar koppelverkoop met inboedel verzekering. Beide verzekeringen volgens principe van hoog eigen risico. Opzich prima voor autoverzekering aangezien het zelden aantrekkelijk is om kleine schades te claimen die zelf veroorzaakt zijn vanwege de BM ladder. Maar vertrouw de verzekeraar waar ze mee samen werken niet helemaal (rhion).