Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 242 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.679.947 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:32
estiemer schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:06:
Vandaag heb ik mijn Tesla Model 3 blue metallic nieuw Highland opgehaald in Groningen(het was een vooorraadauto).
Ik had eerst een 2019 Model 3 zakelijk en nu een nieuwe privé gekocht.

Ik heb getracht uiterst kritisch naar de oplevering van de auto te kijken. Ik kon echt geen enkel mankementje vinden! Daarnaast uiterst vriendelijk en goed geholpen.

Kortom in mijn geval absoluut geen negatief verhaal! Hopelijk wekt dat vertrouwen bij anderen...
RaRo74 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:08:
Onlangs mYn zwarte in Tilburg opgehaald.
Op aanraden van jullie een vergrootglas en felle ledlamp meegenomen echter was er NIETS op aan te merken.
Alles zag er uitstekend uit en 100% opgeladen.
Heren dit kan dus niet. Net geleerd van @schumi1986, dat alle auto's mankementen hebben bij aflevering! :+

Tesla is toch een apart merk, de levendigheid van dit topic is daar een mooi voorbeeld van. Dat zie je niet bij andere merken (in ieder geval niet in deze omvang). Daardoor vraag ik me af hoe scheef het beeld is wat we hier met elkaar creëren...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-06 22:47
Oekol schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Pffffffffff. Overdrijven is ook een vak. Ga je short op de aandelen van Tesla? Dan zou ik een iets groter medium gebruiken om je gal te spuwen. Goed weekend he.
Ik begrijp weer dat dit topic alleen voor positieve berichten bedoelt is maar die inspectie lijsten voor het afleveren zijn niet zomaar uit de lucht komen vallen hè.

Ik ben hobby detailer en kan ook jou met volle overtuiging zeggen dat we met elke Tesla die binnenkomt een hele hoop werk hebben.

Mensen die niet weten hoe ze moeten kijken kunnen wel een vergrootglas :+ en een lamp mee nemen maar die gaan niets vinden.

Nogmaals als het voor JOU prima is dan is het goed toch maar ben je secuur en verwacht je perfectie dan kom je bedrogen uit.

En daar sluit ik het mee af.

[ Voor 20% gewijzigd door schumi1986 op 02-02-2024 17:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:30
schumi1986 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:13:
[...]

Ik begrijp weer dat dit topic alleen voor positieve berichten bedoelt is maar die inspectie lijsten voor het afleveren zijn niet zomaar uit de lucht komen vallen hè.

Ik ben hobby detailer en kan jou ook met volle overtuiging zeggen dat we met elke Tesla die binnenkomt een hele hoop werk hebben.
Nee totaal niet. Alleen je hebt nu in de laatste - bij wijze van- 10 berichten die er gepost zijn al 5x gezegd wat voor slecht bedrijf het is en dat jouw eigen waarheid de waarheid is. Zeg het 1x en loop door. Die persoonlijke vete lekker zelf met ze oplossen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

Ik ben hobby detailer en kan jou ook met volle overtuiging zeggen dat we met elke Tesla die binnenkomt een hele hoop werk hebben.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, op welke punten hebben jullie meer werk.
Is dit door het type lak wat Tesla gebruikt, of toch meer transport / afleverschade?

En hoe verhoudt dit zich tot andere merken die jullie tip top maken?

Ik had bij aflevering trillings problemen. Hiervoor 4 nieuwe banden gehad.

En een dode pixel in het scherm, netjes vervangen zonder bijkomende schade in Den Haag.

Bij mijn vorige Toyota C-HR had ik meer kinderziektes, de Auris ervoor was de 1e probleemloze auto. De Volkswagens waren allemaal een drama en de Seat zat er tussen in.

Tot nu toe doet Tesla het voor mij en in mijn optiek goed.
Toyota was bij een lokaal bedrijf, dit was fijn persoonlijk. Tesla is modern en volgens een vast stramien... Autistisch verantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:29
[...]
Ik ben hobby detailer en kan ook jou met volle overtuiging zeggen dat we met elke Tesla die binnenkomt een hele hoop werk hebben.
Klinkt of dat je er geld aan verdiend? O-)
Mensen die niet weten hoe ze moeten kijken kunnen wel een vergrootglas :+ en een lamp mee nemen maar die gaan niets vinden.
Volgens mij ken jij mij niet? :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
mjvdzwet schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:22:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, op welke punten hebben jullie meer werk.
Is dit door het type lak wat Tesla gebruikt, of toch meer transport / afleverschade?

En hoe verhoudt dit zich tot andere merken die jullie tip top maken?

Ik had bij aflevering trillings problemen. Hiervoor 4 nieuwe banden gehad.

En een dode pixel in het scherm, netjes vervangen zonder bijkomende schade in Den Haag.

Bij mijn vorige Toyota C-HR had ik meer kinderziektes, de Auris ervoor was de 1e probleemloze auto. De Volkswagens waren allemaal een drama en de Seat zat er tussen in.

Tot nu toe doet Tesla het voor mij en in mijn optiek goed.
Toyota was bij een lokaal bedrijf, dit was fijn persoonlijk. Tesla is modern en volgens een vast stramien... Autistisch verantwoord.
Bij de meeste auto bedrijven lopen ze de auto goed na en laten ze de auto’s poetsen door een poetsbedrijf. Ook die auto’s hebben vaak licht polijstwerk nodig vanwege lichte swirls in de lak.

Tesla heeft op de witte lak na hele dunne lakken en komen binnen met diepe swirls, hologrammen, diepe krassen en ingebrande vogelpoep. wanneer de klant terug gaat met schade die wij gevonden hebben en dit voor ons niet eenvoudig op te lossen is wordt deze schade vaak niet hertelt omdat Tesla heel snel de handen er van af trekt. Bij BMW is de service juist heel goed!

Elke nieuwe auto heeft (transport) schade alleen bij Tesla neemen ze niet genoeg de moeite om de auto’s fatsoenlijk te controleren waardoor de klant er mee komt te zitten.

Binnen 2 weken je auto laten detailen na aflevering is dus zeker aan te raden, maar goede detailers moet je ver vooruit plannen.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 02-02-2024 17:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:15

bert pit

asdasd

[...]

Ik heb in tientallen jaren veel nieuwe auto's gehad en bij afname nooit klachten gehad over de lak.

Gelukkig wist ik niet waar ik moest kijken. ;)

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
schumi1986 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:34:
[...]

Bij de meeste auto bedrijven lopen ze de auto goed na en laten ze de auto’s poetsen door een poetsbedrijf. Ook die auto’s hebben vaak licht polijstwerk nodig vanwege lichte swirls in de lak.

Tesla heeft op de witte lak na hele dunne lakken en komen binnen met diepe swirls, hologrammen, diepe krassen en ingebrande vogelpoep. wanneer de klant terug gaat met schade die wij gevonden hebben en dit voor ons niet eenvoudig op te lossen is wordt deze schade vaak niet hertelt omdat Tesla heel snel de handen er van af trekt. Bij BMW is de service juist heel goed!

Elke nieuwe auto heeft (transport) schade alleen bij Tesla neemen ze niet genoeg de moeite om de auto’s fatsoenlijk te controleren waardoor de klant er mee komt te zitten.

Binnen 2 weken je auto laten detailen na aflevering is dus zeker aan te raden, maar goede detailers moet je ver vooruit plannen.
mwah, de Kona die ik net ingeleverd heb had vanaf de aflevering al een enorme diepe kras (tot. op het zwarte plastic, valt wel een beetje op bij een knalgroenen auto) bij de antenne vin, interesseert mij persoonlijk geen zak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:51:
[...]

mwah, de Kona die ik net ingeleverd heb had vanaf de aflevering al een enorme diepe kras (tot. op het zwarte plastic, valt wel een beetje op bij een knalgroenen auto) bij de antenne vin, interesseert mij persoonlijk geen zak.
Ik wens het ook niemand toe om zo perfectionistisch te zijn op het lakwerk van een auto zoals ik dat ben.

Maar goed terug on topic *;

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:29
Knip, onnodig

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 20:02 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 05:51
Bij het lang ingedrukt houden van de ruiterwisser knop komt er niet altijd gelijk vloeistof uit.
Ik moet dit soms enkele malen herhalen voordat hij eindelijk vloeistof sprayd..
Heeft iemand met een model 3 refresh ditzelfde probleem. Of moet ik gaan zoeken naar een lek tussen de pomp en de sproeikoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Gyrolion schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:26:
Bij het lang ingedrukt houden van de ruiterwisser knop komt er niet altijd gelijk vloeistof uit.
Heeft iemand met een model 3 refresh ditzelfde probleem. Of moet ik gaan zoeken naar een lek tussen de pomp en de sproeikoppen..
Ik had dit ook, maar bij mij bleek het reservoir nagenoeg leeg bij oplevering. Misschien dat het systeem dan lucht mee aanzuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

schumi1986 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:26:
[...]

Daarom zeg ik juist dat hij beter geen Tesla kan bestellen want hij verwacht een perfecte auto en Tesla levert geen perfecte auto’s af.

Jij hebt een nieuwe model 3 kan jou vertellen dat een Y een heel stuk slechter in elkaar zit.

99% van de gekochte Tesla’s is lease die mensen boeit het niet. Als je als particulier een nette auto wilt met goede service kun je beter geen Tesla kopen.
Je had beter kunnen vertellen dat je dan überhaupt geen auto moet kopen. Want ook andere auto's zijn niet perfect. Ook de "premium" merken niet. (bijv BMW die auto's simpelweg aflevert met ontbrekende opties, en dat niet tegen de klant vertelt).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
mjvdzwet schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:36:
[...]

Ik had dit ook, maar bij mij bleek het reservoir nagenoeg leeg bij oplevering. Misschien dat het systeem dan lucht mee aanzuigt.
Recent helemaal afgeladen. Dus dat kan het niet zijn.
Het is ook niet altijd moeilijk om te vloeistoffen, maar het lijkt de laatste tijd steeds frequenter te haperen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-06 22:57
Jeroenneman schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:39:
[...]

Je had beter kunnen vertellen dat je dan überhaupt geen auto moet kopen. Want ook andere auto's zijn niet perfect. Ook de "premium" merken niet. (bijv BMW die auto's simpelweg aflevert met ontbrekende opties, en dat niet tegen de klant vertelt).
Er is ongetwijfeld toch een flink verschil tussen een premium merk als bvb BMW en Tesla. Een sporadisch tegenvoorbeeld doet daar niets aan af.

Ik moet intussen de voorbije 20 jaar een 5-tal BMWs gekocht hebben bij de lokale dealer en de afgeleverde auto was altijd onberispelijk. Iets anders lijkt me ondenkbaar bij deze dealer.

Bij Tesla is het allemaal wat onpersoonlijker, vlug-vlug en de klanten zijn bijlange niet zo veeleisend, zoals hier vaak blijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Allewijn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:25:
[...]

Kan je dat kiezen in het bestel proces? Ipv Tilburg.
Ik zou hem straks als ik bestel ook het liefst halen bij dichtstbijzijnde, en dat is voor mij Rotterdam.
Ik ben daar met proefrit heel keurig geholpen. Geen verschil met binnenlopen bij mijn vorige Audi's.
Dus verwacht ik dat ook als ik een gekochte versie daadwerkelijk kom halen en even wil inspecteren voordat ik weg rij.
En betaal je het volledige bedrag vooraf, of restant op de dag zelve?
Je dient voordat je de auto kunt ophalen het volledige bedrag te hebben voldaan, of dat nu een volledige afbetaling, huurkoop of een combi van is maakt verder niet uit. Mocht je zodoende voor de ophaaldata nog geen factuur hebben ontvangen, dan zou ik een belletje geven en hierom vragen anders mag je het ter plekke overmaken (mits je limiet dit toelaat c.q. slim genoeg was om je limiet reeds te verhogen).
bert pit schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:32:
[...]

Tipje: niet bij Tesla op locatie bestellen, maar thuis. Dan is het een internet aankoop die je kunt teruggeven. Maar betaald heb je al, anders geen auto.
Wat doe je als er binnen die 2 weken een prijsverlaging komt :P :P
Gyrolion schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:26:
Ik had dit toevallig vandaag ook. Vrouwlief was achter het stuur, was haar een beetje wegwijs maken :+ en die drukt dus een paar keer, maar der kwam niks.. Dus ik dacht ook al issie wellicht leeg? Bij flink indrukken van de knop kwam er eindelijk wat uit.. Dus wellicht goed indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Ik had dit toevallig vandaag ook. Vrouwlief was achter het stuur, was haar een beetje wegwijs maken :+ en die drukt dus een paar keer, maar der kwam niks.. Dus ik dacht ook al issie wellicht leeg? Bij flink indrukken van de knop kwam er eindelijk wat uit.. Dus wellicht goed indrukken?
Nou sinds dat het vaker voorkomt ben ik er op aan het letten dat ik hem heel de tijd inhoud.
Je ziet dan op het actie kaarje een rondje gevuld worden bij ingedrukt houden. En dat gebeurd wel, maar dan gaat ie droog ruitenwisseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:33
beyazz06 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:06:
[...]
Hij sproet alleen met de wissers onderin. Beetje timen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:32

MazeWing

The plot thickens...

beyazz06 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:52:
Hier nog even een foto waarop de GAP te zien is tussen kofferbak en linker paneel. Denk dat ik het vandaag toch nog eens ga melden, zo op de foto zie je ook dat ie naar beneden toe al heel anders loopt en aan de bovenzijde iets lijkt uit te steken..

Ben benieuwd hoe het bij andere is?

[Afbeelding]
De mijne heeft precies hetzelfde. Je kunt aan de rubbers (4 stuks in het totaal) op de achterklep draaien om e.e.a. te verstellen. Als die wat verder naar buiten draait zou hij "wat meer afstand" moeten krijgen van de rest van de auto. Maar let op dat je het niet te veel doet want dan kun je last krijgen van geluid (lees: alsof je in een soort subwoofer zit). Daar had ik behoorlijk last van en het was flink wat trial en error voordat ik de rubbers zo had dat het niet meer hoorbaar was.

Maar als ik je foto zie zou ik me er niet te druk om maken en valt het (volgens mij) inderdaad binnen de marges. Voor mij althans wel.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 09:32
Gyrolion schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:30:
[...]

Nou sinds dat het vaker voorkomt ben ik er op aan het letten dat ik hem heel de tijd inhoud.
Je ziet dan op het actie kaarje een rondje gevuld worden bij ingedrukt houden. En dat gebeurd wel, maar dan gaat ie droog ruitenwisseren.
Is er niet een verschil tussen zacht en hard drukken? (Ipv kort en lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Scientific schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:55:
[...]

Er is ongetwijfeld toch een flink verschil tussen een premium merk als bvb BMW en Tesla. Een sporadisch tegenvoorbeeld door daar niets aan af.

Ik moet intussen een de voorbije 20 jaar een 5-tal BMWs gekocht hebben bij de lokale dealer en de afgeleverde auto was altijd onberispelijk. Iets anders lijkt me ondenkbaar bij deze dealer.

Bij Tesla is het allemaal wat onpersoonlijker, vlug-vlug en de klanten zijn bijlage niet zo veeleisend, zoals hier vaak blijkt.
Ik denk dat het grote verschil is dat het gros van de dealers hoogstens een paar auto's per dag aflevert en daardoor ook veel meer werk in ieder aflevering kan steken (poetsen, bloemen erop, etc.). Tesla levert op 1 dag waarschijnlijk meer auto's dan een gemiddelde dealer per jaar... En ze besparen aardig wat kosten door het afleverproces op deze manier te doen en daardoor minder goed te poetsen, geen bloemen, alles in een hal, etc.

Gelukkig had ik van slecht poetsen en swirls, etc. geen last aangezien ik slim ben geweest en voor een witte ben gegaan! _/-\o_ :+

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-06 22:20
Knip. Niet een beetje offtopic, maar heel erg.

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 10:19 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:35
Ik moet wel zeggen dat ik allergisch ben voor scheef gemonteerde nummerborden. 9 van de 10 auto's met zo'n belabberd gemonteerde plaat is een Tesla. Daar is nog wel wat te leren voor de heren en dames in Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-06 16:21
Knip, offtopic

[ Voor 103% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Knip, offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:34
Onze zojuist aangekochte Volvo was onberispelijk, van binnen en buiten. Op verzoek door een detailer voor aflevering laten voorzien van ceramic coating. Sofar de eerste 1000km nu niets aan de hand.
Het kan dus nog wel…

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scientific
Knip, offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
Knip, offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
MazeWing schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:56:
[...]

Ik denk dat het grote verschil is dat het gros van de dealers hoogstens een paar auto's per dag aflevert en daardoor ook veel meer werk in ieder aflevering kan steken (poetsen, bloemen erop, etc.). Tesla levert op 1 dag waarschijnlijk meer auto's dan een gemiddelde dealer per jaar... En ze besparen aardig wat kosten door het afleverproces op deze manier te doen en daardoor minder goed te poetsen, geen bloemen, alles in een hal, etc.

Gelukkig had ik van slecht poetsen en swirls, etc. geen last aangezien ik slim ben geweest en voor een witte ben gegaan! _/-\o_ :+
De excuses waarom het niet goed is, daar heb je als klant toch helemaal niets mee te maken?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:39:
[...]

De mijne heeft precies hetzelfde. Je kunt aan de rubbers (4 stuks in het totaal) op de achterklep draaien om e.e.a. te verstellen. Als die wat verder naar buiten draait zou hij "wat meer afstand" moeten krijgen van de rest van de auto. Maar let op dat je het niet te veel doet want dan kun je last krijgen van geluid (lees: alsof je in een soort subwoofer zit). Daar had ik behoorlijk last van en het was flink wat trial en error voordat ik de rubbers zo had dat het niet meer hoorbaar was.

Maar als ik je foto zie zou ik me er niet te druk om maken en valt het (volgens mij) inderdaad binnen de marges. Voor mij althans wel.
Druk maak ik mij er zeker niet om, maar ga zelf niet trial and error doen =] laat ik liever over aan Tesla zelf. Mocht het na de service bezoek nou nog steeds niet goed zijn, dan kan ik er ook gewoon mee leven.

Overigens ben ik zeer tevreden met de aflevering, alsook de auto. De medewerker bij binnenkomst was uiterst aardig, niet opdringerig oid. Dat er dan enkele schoonheid foutjes zijn, kan gebeuren :+

@Joostdz
Heb nog geen goede foto's kunnen schieten, maar hier nog een plaatje van de doppen, definitely beter dan de standaard Gemini doppen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BofrXH96z-uqT-oWiuGvMMAePnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9po1BI71g1pgOWNL7h2Qpiw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giga
  • Laatst online: 24-04-2024
Scientific schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:19:
[...]

Ik heb denk ik ongeveer 1 miljoen kilometer met BMW gereden
No offense maar 1 miljoen!? Wat een tijdverspilling! 7(8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MooieMario
  • Laatst online: 20-02 17:28
[...]

BMWs zijn in elk geval een flink stuk betrouwbaarder en degelijker gebouwd dan Tesla. En de service is een paar niveaus beter. Dat Tesla rijders tevreden zijn, komt vooral omdat ze denken een unieke wagen te rijden en in ruil daarvoor veel gebreken (die niet eens als betrouwbaarheidsproblemen worden geregistreerd) door de vingers willen zien.

Ik heb denk ik ongeveer 1 miljoen kilometer met BMW gereden en 1 keer een panne gehad (na 2500km overigens, een gebroken kruk-as), een zeer bizar probleem trouwens. Maar de service bijvoorbeeld was altijd wereldklasse. Bij Tesla…
Ik heb BMW gereden, en niet de behoefte gehad om een volgende BMW te nemen. De model 3 gaat eruit en er komt een nieuwe Tesla. BMW heb ik niet eens overwogen. Gebreken? Wij hebben ze niet gehad de afgelopen vijf jaar en 150k km. Wat hebben we wel gehad? Een zorgeloze auto die ons in verschillende uithoeken van Europa heeft gebracht, goed doordacht is, keer op keer levert wat ik verwacht, waarbij ik nooit hoef na te denken, en constant verbetert, en regelmatig voor een lach zorgt. Het gejengel van de zelfbenoemde ‘echte’ autoliefhebbers neem ik voor lief.

Een voorspelling heb ik voor: BMW gaat meer Tesla achterna dan andersom……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Heeft iemand met een Model 3 met Nova velgen de zwarte kapjes al eens van de velgen gehaald en lukt dat makkelijk? Ziet het er dan een beetje uit?

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tff-forum.de/original/4X/6/e/2/6e231ead8bb49abbf1f1fab403f7b6cf0efb81c7.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@beyazz06 Mogelijk heb je het al eerder vermeld maar welke wieldoppen heb je precies besteld? Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 17-06 22:20
this schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:00:
[...]

Premium is wel wat meer dan het aantal mankementen dat een merk heeft. Of ga je Hyundai (of is het Honda) een premium merk noemen?

Bv Land Rover staat onderaan de lijsten qua betrouwbaarheid, maar is toch op en top een premium merk. Met hun Range Rover reeks.
Ja premium gaat vooral over prijs. Dus een premium prijs heeft BMW zeker en Land Rover ook. Hyundai en Honda niet, Tesla tot voor kort wel maar nu niet meer en dat zal voor velen het verschil gaan maken aangezien de meeste mensen niet alleen kijken naar prijs maar vooral naar value for money.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
Smobbo schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:50:
[...]

Is er niet een verschil tussen zacht en hard drukken? (Ipv kort en lang)
Het gaat om een refresh model 3, zie eerste bericht.
Die knoppen hebben helaas geen 2 standen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Scientific schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:55:
[...]

Er is ongetwijfeld toch een flink verschil tussen een premium merk als bvb BMW en Tesla. Een sporadisch tegenvoorbeeld doet daar niets aan af.
Ja, mijn BMW kraakte overal als je op de ‘sierelementen’ drukte op het dashboard. Dat doet mijn Tesla niet.
En ik heb dat toen gecontroleerd bij 2 collega’s en die kraakten ook. Was binnen de BMW toleranties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:42:
@beyazz06 Mogelijk heb je het al eerder vermeld maar welke wieldoppen heb je precies besteld? Heb je een linkje?
https://www.temu.com/good...&goods_id=601099516453999

Bestel laatste tijd vaker bij Temu dan Ali en kan zeggen dat verzending bij Temu echt rap is! Deze had ik in 5 dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Allewijn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:25:
[...]

Kan je dat kiezen in het bestel proces? Ipv Tilburg.
Ik zou hem straks als ik bestel ook het liefst halen bij dichtstbijzijnde, en dat is voor mij Rotterdam.
Volgens mij zijn alleen Tilburg, Groningen en Utrecht afleverlocaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
this schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:00:
[...]

Premium is wel wat meer dan het aantal mankementen dat een merk heeft. Of ga je Hyundai (of is het Honda) een premium merk noemen?

Bv Land Rover staat onderaan de lijsten qua betrouwbaarheid, maar is toch op en top een premium merk. Met hun Range Rover reeks.
Zo premium dat sommige mensen er nog niet dood in gezien willen worden.

Wat een non-discussie.
Premium betekent wat je er zelf aan hangt als betekenis.
De zogenaamde premium merken hebben ook manco’s, ze hebben doorgaans niet de beste garantievoorwaarden, zeker niet de beste prijs/kwaliteit, de garages maken ook fouten, en hun uitrusting is meestal heel mager tenzij je er een bak geld voor veel opties tegen aan gooit. En toch worden ze gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 19:09
[...]

BMWs zijn in elk geval een flink stuk betrouwbaarder en degelijker gebouwd dan Tesla. En de service is een paar niveaus beter. Dat Tesla rijders tevreden zijn, komt vooral omdat ze denken een unieke wagen te rijden en in ruil daarvoor veel gebreken (die niet eens als betrouwbaarheidsproblemen worden geregistreerd) door de vingers willen zien.

Ik heb denk ik ongeveer 1 miljoen kilometer met BMW gereden en 1 keer een panne gehad (na 2500km overigens, een gebroken kruk-as), een zeer bizar probleem trouwens. Maar de service bijvoorbeeld was altijd wereldklasse. Bij Tesla…
Het lijkt erop dat je een BMW i4 hebt, wat is dan precies de reden dat je in dit topic zit? Alleen om dit soort dingen kenbaar te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
maharens schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:09:
[...]

Het lijkt erop dat je een BMW i4 hebt, wat is dan precies de reden dat je in dit topic zit? Alleen om dit soort dingen kenbaar te maken?
Oups, ik heb de echo-kamer verstoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Scientific schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:18:
[...]

Oups, grote interesse in EVs volstaat niet, ik heb de echo-kamer verstoord?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooieMario
[...]

Niet echt. Het gereutel over premium en BMW was nogal weinig zeggend: wat open deuren, geen onderbouwing en weinig gestoeld op feiten.

Maar als jij blij bent met je beamer, en dat ook een EV is, is dat voor mij voldoende. 😅

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Wat een gedoe de laatste pagina's... Waar ben je mee bezig als je loopt te klagen over swirls die je niet eens ziet zonder er speciaal een lamp op te zetten en er naar te zoeken, of als je semantische discussies zit te voeren over wat 'premium' betekent voor Tesla of BMW? Waar gaat dit uberhaupt nog over? In ieder geval niet over Model 3 & Y 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 22:26
Iemand tips voor verzekeren MY als je niet veel schadevrije jaren hebt? Ik kom met 6 jaar al snel rond de 120pm. Allianz Direct leek goedkoper met 110 maar diefstal niet verzekerd omdat Tesla geen tracking systeem met keurmerk heeft.

Interpolis heeft tegen betaling een no claim bescherming, wat interessant kan zijn bij weinig jaren (als je na 2 schades in de min zou zakken zit je snel aan 350pm, schades tot 5000 euro zijn daardoor al wellicht beter zelf te betalen). Echter is die paar tientjes duurder ook. Weet iemand toevallig of pakketkorting Interpolis al in premie berekend is als je aanvraagt in de Rabo App of wordt dit achteraf toegepast? Heb anders recht op 9% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Knip, offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 03-02-2024 10:21 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 17-06 22:26
bokkow schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:35:
[...]

Ik ben voor Interpolis gegaan, veruit de goedkoopste bij ons en bij auto's tot 50K (nieuw of occasion) zit je voor 3 jaar goed:

[...]

Met alle opties aangevinkt (pechhulp binnen en buitenland, inzittenden, no-claim garantie, etc) en 10 schade vrije jaren kwamen wij uit op 111,- per maand. Alle verzekeringen overgeheveld naar Interpolis zorgde voor 12% totaalkorting en nu heb ik ze deze week 4 keer aan de lijn gehad om te bevestigen dat zij niet iets fout doen door maar 67,- per maand te rekenen :+ . Ze beweren bij hoog en bij laag dat het klopt en ik heb dat ook zwart op wit.
Zijn verzekeringen zoveel duurder geworden afgelopen 8 maanden? Hoe kon jij een M3P voor 67 verzekeren als ik voor MYSR 95 krijg berekend als ik net als jij 10 schadevrije jaren invoer en 300 eigen risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-06 16:21
eltron schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:47:
[...]

Ja premium gaat vooral over prijs. Dus een premium prijs heeft BMW zeker en Land Rover ook. Hyundai en Honda niet, Tesla tot voor kort wel maar nu niet meer en dat zal voor velen het verschil gaan maken aangezien de meeste mensen niet alleen kijken naar prijs maar vooral naar value for money.
Tesla zou ik nu niet meteen premium noemen, daar is het interieur me wat te sober voor. Maar als Tesla premium zou zijn, zou de prijs daar nu niets mee te maken hebben. Een rolls royce die te koop staat aan 20k, gaat ook niet opeens niet meer premium zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01:32
this schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:50:
[...]

Tesla zou ik nu niet meteen premium noemen, daar is het interieur me wat te sober voor. Maar als Tesla premium zou zijn, zou de prijs daar nu niets mee te maken hebben. Een rolls royce die te koop staat aan 20k, gaat ook niet opeens niet meer premium zijn.
Is premijum dan veel knopjes en tierlantijntjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-06 17:06
Hertog_Martin schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:20:
[...]

Zijn verzekeringen zoveel duurder geworden afgelopen 8 maanden? Hoe kon jij een M3P voor 67 verzekeren als ik voor MYSR 95 krijg berekend als ik net als jij 10 schadevrije jaren invoer en 300 eigen risico?
Hier ook. Voor onze M3LR uit 2019 betaal ik €130,- met 12 schadevrije jaren. En waar ik het ook bereken, ik kom niet lager.

De catalogusprijs helpt ook niet mee, die was toen rond €64k

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Giga
Silversurfer1 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 07:11:
[...]

Dat en ellenlange optielijsten die je dealer je aanpraat zodat hij wat extra marge pakt. En lange levertijden… hele lange levertijden (niet zelden veroorzaakt door die opties die de dealer je aanpraatte).

Zo lang zelfs, dat er nieuwe uitvoeringen van de voertuigen komen maar waarbij jij, met je lange levertijd van 1-2 jaar, alsnog het model wat je toen bestelde krijgt. De dealer bel je dan wekelijks mee voor updates van de stand van zaken en of het VIN, de productieweek, de leveringsdatum etc. al bekend is.

Met een beetje pech, belt de dealer je tussentijds met het nieuws dat één van zijn opties de boosdoener is en dat, als je deze weg laat vallen (incl. gekoppelde andere opties in het pakket Safety Assist Cruise Plus Premium) het misschien nog voor het eind van het jaar kan.

[ Voor 28% gewijzigd door Giga op 03-02-2024 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

El Polo Diablo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 07:44:
[...]

Hier ook. Voor onze M3LR uit 2019 betaal ik €130,- met 12 schadevrije jaren. En waar ik het ook bereken, ik kom niet lager.

Net even een MYP ingevuld uit 2024 op Univé en die geeft aan dat dat 70 euro kost (wat meer of wat minder als je dingen als pechhulp of hoger eigen risico instelt). Maar hangt dus ook af van je kilometers en schadevrije jaren en locatie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:26
bustertje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:38:
[...]

En op de voorruit, want de automatische ruitenwisserfunctieis niet top :+
dat durfde ik niet aan door andere posts dat de ruitenwissers daardoor minder goed werkten..niet jouw ervaring dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Giga schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 07:47:
[...]

Dat en ellenlange optielijsten die je dealer je aanpraat zodat hij wat extra marge pakt. En lange levertijden… hele lange levertijden (niet zelden veroorzaakt door die opties die de dealer je aanpraatte). Zo lang zelfs, dat er nieuwe uitvoeringen van de voertuigen komen maar waarbij jij, met je lange levertijd tzt alsnog het model wat je toen bestelde krijgt.
Meeste premium is natuurlijk die dure extra pakketten die ze je aangesmeerd hebben niet meer leverbaar zijn en volgende versie van de auto niet meer te kiezen zijn. Lees: jouw auto komt dus ook zonder maar wel nog steeds met de lange levertermijn. Draaiknop in je BMW? Neh. Draaiknop? Touchscreen is het helemaal!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
El Polo Diablo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 07:44:
[...]

Je adres speelt ook mee de bepaling van het risico en dus ook de hoogte van je premie. Jaja, je wordt gestraft voor het gedrag van je buurman 🙈😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 23:15
Ik had gisteren mijn eerste ervaring met de service van tesla. Ik vraag me af of daar echte monteurs werken.

Ze gaan vooral aan de slag met plakband… en die plakken ze op plekken waar ik hem zie. Mocht je ergens een rammel hebben dan accepteer hem. Ik heb nu meer rammels dan vooraf aan de fix. Tevens de auto smerig teruggekregen. Kortom, geen goede ervaring. Verre van premium / red carpet treatment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
synx6 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:58:
Ik had gisteren mijn eerste ervaring met de service van tesla. Ik vraag me af of daar echte monteurs werken.

Ze gaan vooral aan de slag met plakband… en die plakken ze op plekken waar ik hem zie. Mocht je ergens een rammel hebben dan accepteer hem. Ik heb nu meer rammels dan vooraf aan de fix. Tevens de auto smerig teruggekregen. Kortom, geen goede ervaring. Verre van premium / red carpet treatment.
Mijn recente service ervaring is ook weer een stuk minder.

Ik had een afspraak in Tilburg staan voor het uitlijnen van m'n nieuwe auto om 13:00, kom de auto afleveren.. niemand meer aan de balie, het is allemaal digitaal. A fijn, Tesla dus dat kan dacht ik.
Staat er ineens in de app, auto klaar om 17:30, nou daar had ik dus niet op gerekend.. 5 en een half uur om uit te lijnen. Belachelijk voor een kwartier a half uur werk.

Via de app kan je dan een bericht sturen.. en dan sturen ze terug, ja het is erg druk dus je auto is pas klaar om 17:30.

Nou ik heb de afspraak geannuleerd en ben weer een uur naar huis gereden.. 8)7

De volgende afspraak in Rotterdam, hier bracht ik de auto en gingen ze gelukkig gelijk aan de slag.. maar ook geen mensen meer aan de balie.

Er staat voor Dinsdag een Mobile Service afspraak gepland voor wat headliner ratels van mijn nieuwe Model 3 Refresh. Ben benieuwd of ze het gefixed krijgen, het lijkt wel alsof de headliner (voornamelijk rechts achters) op teveel spanning staat. Als je hier tegen aan drukt dan kraakt het behoorlijk. En dit doet hij dus ook over drempels. Dan hoor je flinke kraken, ook als de temperatuur in de cabina veranderd geeft het soms wat tikken/kraken.

Zal gelijk de vraag stellen over dat het niet altijd lukt om ruiten wisser vloeistof te sproeien.. niemand hier heeft hetzelfde probleem.

De manual praat niet over een twee traps systeem in de refresh..
https://www.tesla.com/own...71-ADE5-C2FB73203323.html

[ Voor 3% gewijzigd door Gyrolion op 03-02-2024 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Gyrolion schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:04:
[...]

Ik had een afspraak in Tilburg staan voor het uitlijnen van m'n nieuwe auto om 13:00, kom de auto afleveren.. niemand meer aan de balie, het is allemaal digitaal. A fijn, Tesla dus dat kan dacht ik.
Staat er ineens in de app, auto klaar om 17:30, nou daar had ik dus niet op gerekend.. 5 en een half uur om uit te lijnen. Belachelijk voor een kwartier a half uur werk.

Via de app kan je dan een bericht sturen.. en dan sturen ze terug, ja het is erg druk dus je auto is pas klaar om 17:30.

De volgende afspraak in Rotterdam, hier bracht ik de auto en gingen ze gelukkig gelijk aan de slag.. maar ook geen mensen meer aan de balie.

Er staat voor Dinsdag een Mobile Service afspraak gepland voor wat headliner ratels van mijn nieuwe Model 3 Refresh. Ben benieuwd of ze het gefixed krijgen, het lijkt wel alsof de headliner op teveel spanning staat. Als je hier tegen aan drukt dan kraakt het behoorlijk. En dit doet hij dus ook over drempels.

Zal gelijk de vraag stellen over dat het niet altijd lukt om ruiten wisser vloeistof te sproeien.. niemand hier heeft hetzelfde probleem.

Bij mij lijkt het alsof iemand in de garage zijn hoofd heeft gestoten tegen de binnenspiegel. Nu zit er meer speling tussen raam en unit van de cameras. Die rammelt nu ook mee.

Mijn ervaring met de doorlooptijd was hetzelfde. Eerste inschatting 60 min. Zodra ik hem aanmeld staat er 180 min. Niet handig.

Ruitenwisuitdaging heb ik dan niet. Verder is de auto gelukkig prima. In deze regio helaas ook geen mobiele tapemonteurs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Laatst online: 15-06 12:24
Silversurfer1 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 07:11:
[...]

Inderdaad. Heerlijk om bij Tesla verlost te zijn van knoppen waar ik bij andere autos maar voor de helft van wist waar ze voor waren.

En de meeste mensen vinden een strak interieur meer premium dan een rommelig en druk interieur, dat noemen we normaal kitsch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Ingmar7 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:14:
[...]

Inderdaad. Heerlijk om bij Tesla verlost te zijn van knoppen waar ik maar bij andere autos maar voor de helft van wist waar ze voor waren.

En de meeste mensen vinden een strak interieur meer premium dan een rommelig en druk interieur, dat noemen we normaal kitsch.
Ik telde de knoppen en bedieningselementen in mijn Y en de GLE van mijn baas.
Y: 15
GLE: 75

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Oekol schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 07:55:
[...]

Meeste premium is natuurlijk die dure extra pakketten die ze je aangesmeerd hebben niet meer leverbaar zijn en volgende versie van de auto niet meer te kiezen zijn. Lees: jouw auto komt dus ook zonder maar wel nog steeds met de lange levertermijn. Draaiknop in je BMW? Neh. Draaiknop? Touchscreen is het helemaal!
Precies ja. En dan standaard niet eens warmtepomp aan boord en soms ook niet als optie tenzij je de duurste instapper kiest.
En jij de dealer (wel fijn dat hij in de buurt zit) maar elke week bellen om updates te vragen. “Is er al iets meer bekend? Gaat het nog lukken dit jaar? Ik lees op forums dat er productieproblemen zijn. Heb ik daar ook last van?” Antwoord van de dealer zal zijn dat u niet teveel op internet moet letten (snap ik, dat hij dat zegt). Zelf kan hij nog niets zien kwa planning. Bij tekenen offerte was de levertijd overigens maar 4-5 maanden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Tommie12 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:16:
[...]

Ik telde de knoppen en bedieningselementen in mijn Y en de GLE van mijn baas.
Y: 15
GLE: 75
Van die 75 kunnen er ook 15 het niet doen omdat de achterliggende premium opties niet mee besteld werden. Daar kijk je dan de rest van je tijd met de auto naar. Je buurman had wel een werkende knop voor de achterstoelverwarming, hoor je dan van je vrouw. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
Koetjeboe schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 07:53:
[...]

Net even een MYP ingevuld uit 2024 op Univé en die geeft aan dat dat 70 euro kost (wat meer of wat minder als je dingen als pechhulp of hoger eigen risico instelt). Maar hangt dus ook af van je kilometers en schadevrije jaren en locatie natuurlijk.
Waar heb je gekeken als ik vragen mag? Voor de M3 heb ik 7500-10.000 km aangegeven en 12 schadevrije jaren. Regio Rotterdam. Ik heb zakelijk een MYP uit 2023 en daar betaal ik ook minder voor. Maar nog lang niet in de buurt van €70,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
synx6 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:58:

Jemig, dat klinkt niet best. Waar zat de rammel?
Was het bij een fysieke lokatie of kwam de service monteur aan huis?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gyrolion
Nu dat ik de manual wat aan het doorspitten was kwam ik dit leuke feitje nog tegen in de acceleratie modus kop.

Namelijk het verschill tussen Chill en Standaard.

"U kunt de efficiëntie van de interieurverwarming verbeteren door een lagere acceleratiemodus te selecteren. Het warmtepompsysteem kan dan meer warmte aan de batterij onttrekken om efficiënt het interieur te verwarmen, in plaats van ervoor te zorgen dat de batterij de hoogste acceleratie kan blijven leveren. Dit draagt bij aan maximale efficiëntie bij het rijden bij lage temperaturen. Als u vervolgens een hogere acceleratiemodus selecteert, heeft de batterij tijd nodig om warm te worden voordat de hogere acceleratie beschikbaar is."

Dus minder warmte naar de accu, en meer uit de accu in de winter. Dus efficiënter.. ik ga gelijk chill modus instellen tot het weer zomer is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Chill mode? Wat is dat? ;)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

beyazz06 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:06:
[...]

Wat doe je als er binnen die 2 weken een prijsverlaging komt :P :P
Beginnen met te bellen dat je hem vandaag retourneert. Daarna is het aan hen en zullen ze waarschijnlijk met een voorstel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Gyrolion schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:04:
[...]

Er staat voor Dinsdag een Mobile Service afspraak gepland voor wat headliner ratels van mijn nieuwe Model 3 Refresh. Ben benieuwd of ze het gefixed krijgen, het lijkt wel alsof de headliner (voornamelijk rechts achters) op teveel spanning staat. Als je hier tegen aan drukt dan kraakt het behoorlijk. En dit doet hij dus ook over drempels. Dan hoor je flinke kraken, ook als de temperatuur in de cabina veranderd geeft het soms wat tikken/kraken.

Tjsa, al die balimedewerkers kosten handen vol geld, ennehh... Elon moet ook wat verdienen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Hey! Ben net terug van een weekje wintersport. Bewust gereden via Duitsland, Zwitserland en Frankrijk.

Nu kijk ik bij de Tesla app en laadgeschiedenis. Zie alleen sessies van 14 en 19 januari. Dit klopt niet en zie alleen sessies uit Frankrijk terwijl ik daar allemaal niet ben geweest. Zie ook een sessie van de supercharger in Horst, daar ben ik ook niet geweest.

Iemand dit wel is mee gemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrZhO4e--IP5yF9KJGXOBk0aN-A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V8SRbaJZLcYAZ0klIBmFuPUU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Wackmack op 03-02-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Giga schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Jemig, dat klinkt niet best. Waar zat de rammel?
Was het bij een fysieke lokatie of kwam de service monteur aan huis?
Fysieke locatie inderdaad. Rammel zit in stuurkolom/stuur. Er schijnt sowieso een terugroepactie te zijn voor het stuur maar geen voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Dat van die wachttijden bij serviceafspraken herken ik wel.
Ik had in Groningen om 13:00 een afspraak om winterbanden te plaatsen, pas om 16:15 was ik aan de beurt, half uurtje later klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
synx6 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:53:
[...]

Fysieke locatie inderdaad. Rammel zit in stuurkolom/stuur. Er schijnt sowieso een terugroepactie te zijn voor het stuur maar geen voorraad.
Welk model? Welke locatie? Altijd goed om te delen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 19:09
[...]

Dit is een Tesla model 3 & Y topic, dus wat mij betreft hoeft er geen censuur gebezigd te worden t.a.v. negatieve zaken, zolang dit eigen ervaringen zijn. Jij hebt volgens mij geen Tesla en loopt hier alleen maar te mauwen over hoe slecht Tesla is, daar is het topic m.i. niet voor.

Dat jij tevreden bent over je i4 is prima. Is ook een mooie EV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[...]

Nee, je hebt de topicwaarschuwing niet gelezen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:05
El Polo Diablo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Waar heb je gekeken als ik vragen mag? Voor de M3 heb ik 7500-10.000 km aangegeven en 12 schadevrije jaren. Regio Rotterdam. Ik heb zakelijk een MYP uit 2023 en daar betaal ik ook minder voor. Maar nog lang niet in de buurt van €70,-
Promovendum M3LR (nieuwprijs 61K) 20K km trede 19 (75% korting) 0 eigenrisico €725 pj (zeg €60 pm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:42
DaCoTa schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:43:
[...]

Ja heel irritant, ik houd altijd zo'n pisbeetje over na het bijvullen met een 5l container.
Vandaar dat de bouwmarkten tegenwoordig ook vaak 4,5 L verpakkingen hebben staan.. Kom je dan ook pas later achter.. 5L can, 4,5L inhoud.. Ach het kost weinig en werkt prima. Met de "zout-overload" van de afgelopen weken is het ook zo weer op..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wackmack schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:46:
Hey! Ben net terug van een weekje wintersport. Bewust gereden via Duitsland, Zwitserland en Frankrijk.

Nu kijk ik bij de Tesla app en laadgeschiedenis. Zie alleen sessies van 14 en 19 januari. Dit klopt niet en zie alleen sessies uit Frankrijk terwijl ik daar allemaal niet ben geweest. Zie ook een sessie van de supercharger in Horst, daar ben ik ook niet geweest.

[Afbeelding]
Nee, de meeste mensen kijken niet naar laadbeurten van ruim een jaar terug :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:11

[Afbeelding]
Je weet dat het ondertussen 2024 is ? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:53

[Afbeelding]
Wackmack schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:29:
Yes! Gisteren ruim 1000km gereden van Les Deux Alpes naar Apeldoorn. Alle SuC's waren gelukkig weer toegankelijk. Eerste stop na ruim 300km gepakt. Vervolgens om de 200km. In Frankrijk zijn sommige SuC wel erg sober, wat jammer in. Dat doen ze in Nederland een stuk beter. Achteraf prima wintersport met de auto gehad.
Klopt met 2022 toch? ;-)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cegra
  • Laatst online: 27-05 13:00

Cegra

Tesla Model Y LR 2023

Hallo, ik lees al een tijdje mee. Ik wil een Mylr privé bestellen en gebruik maken van de gunstige huurkoopfinanciering. Ik zit echter in Spanje en ben pas 26 maart weer in Nederland. Is het mogelijk om de auto te bestellen en de levering uit te stellen naar eind maart of moet de auto opgehaald worden als hij klaar staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
Cegra schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:21:
Hallo, ik lees al een tijdje mee. Ik wil een Mylr privé bestellen en gebruik maken van de gunstige huurkoopfinanciering. Ik zit echter in Spanje en ben pas 26 maart weer in Nederland. Is het mogelijk om de auto te bestellen en de levering uit te stellen naar eind maart of moet de auto opgehaald worden als hij klaar staat?
Is mogelijk. Mijn bestelling is maandag geplaatst en indicatie levertijd is laatste week van april, MYLR in wit en zwart interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cegra schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:21:
Lijkt me wel.
Aanbieding geldig van 17 januari 2024 tot 9 februari 2024 met levering voor 31 maart 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Devian schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:12:
[...]

[...]

Klopt met 2022 toch? ;-)
Dat moet een flinke apres ski zijn geweest :Y)

Of tegen een boom gegleden >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:03
Ik voel me een totale n00b maar ik ben elektrotechniek niet zo goed onderlegd.

Ik heb afgelopen donderdag mijn model 3 opgehaald in Tilburg (eerste elektrische auto :D )

Nu wou ik vannacht aan een openbare laadpaal laden (vattenfall) maar ik kreeg met geen mogelijkheid de meegeleverde kabel aangesloten. Een beetje zoeken in dit forum levert Tesla willekeurig baluwe of zwarte kabels mee met de auto. Ik heb dus een blauwe Mennekes type 2 kabel meegekregen.

Nu kan het zo zijn dat ik het niet zo goed kon zien omdat het pikdonker was maar welke uiteinde moet in welk gat:

Deze kreeg ik in de Vattenfall laadpaal ingeplugd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWg2aSGMtReAXq_F64X6L-44s0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yW3bJ4Adf9wlMUB8MyLwy2r.jpg?f=fotoalbum_large

Maar deze kreeg ik met geen mogelijkheid in mijn tesla geplugd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaQ2Ve942pt9oddFB5ZHEdrcdPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4T3COxch1uEzPf3qKAQHcVE.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ik gewoon verkeerd gekeken en zou dit moeten passen of heb ik een verkeerde kabel meegekregen?

Ik wil een walk of shame vandaag weer voorkomen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 04-06 14:11
Devian schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:12:
[...]

[...]

Klopt met 2022 toch? ;-)
Oeps.... 😂 Zal even in de gaten houden wanneer de sessies erbij komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06 17:51

Perkouw

Moderator General Chat
Bobo221 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:34:

Ik heb afgelopen donderdag mijn model 3 opgehaald in Tilburg (eerste elektrische auto :D )

Nu wou ik vannacht aan een openbare laadpaal laden (vattenfall) maar ik kreeg met geen mogelijkheid de meegeleverde kabel aangesloten. Een beetje zoeken in dit forum levert Tesla willekeurig baluwe of zwarte kabels mee met de auto. Ik heb dus een blauwe Mennekes type 2 kabel meegekregen.

Nu kan het zo zijn dat ik het niet zo goed kon zien omdat het pikdonker was maar welke uiteinde moet in welk gat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb ik gewoon verkeerd gekeken en zou dit moeten passen of heb ik een verkeerde kabel meegekregen?

1e foto = in de laadpaal
2e foto = iin de auto.

En ja gros v.d. palen pakt dit (99%).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Niet online
bert pit schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Elon moet ook wat verdienen hè ;)
Hij is net een bonus van 55 miljard dollar misgelopen. Mag het even :) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-06 23:53

hdu

Perkouw schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:38:
[...]

1e foto = in de laadpaal
2e foto = iin de auto.

En ja gros v.d. palen pakt dit (99%).
Klopt helemaal.
Om makkelijk te onthouden... de kant waar het "dopje" aan zit moet in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Laatst online: 16-06 17:02

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die met het beschermkapje is de Tesla kant. Wel vreemd als dat niet past, ff goed checken of je iets geks ziet in de socket van de auto?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 22:34

johanm3

Het kan altijd slechter

Ik heb van mijn 18e tot en met m'n huidige 41e levensjaar BMW gereden. Altijd met veel plezier. Maar ik heb vaker bij een BMW garage gestaan dan mij lief is. Nu vond ik de service altijd goed, maar heb dan ook geen vergelijking materiaal. Ik heb het altijd normaal gevonden dat ik 's ochtends om half 9 mijn auto breng en deze dan ( meestal ) eind van de middag weer klaar was. Of dit nu voor nieuwe banden, remblokken, grote beurt, apk of onlangs nog een nieuwe oplaadpoort/sensor/blabla voor m'n hybride 330e was.

Ik heb nu een model 3 RWD in bestelling staan. Voelt raar om over te stappen..., maar ik lees veel goede zaken over hoe tesla's rijden. Ik had nog een beeld van tesla met veel plastic, platen die niet op elkaar aan sluiten en andere problemen. Nu ik de nieuwe ( Highland )tesla heb bekeken en in heb kunnen rijden ben ik zeer aangenaam verrast. Daar ik ook een grote gadget fanatiekeling ben, kan ik eigenlijk niet meer om deze auto heen ;)

Mijn ervaring met Tesla dealer waren tot nu toe niets dan positief en heel erg chill. Een hele andere sfeer. Totaal niet het gevoel dat ze koste wat koste mij een auto wilde verkopen. Grappig en interessant om te zien hoe het bestel proces er verder aan toe gaat. Kan niet wachten tot ik naar Tilburg kan om 'm op te halen.
Hopelijk blijft mijn ervaring positief. Ook als ik in de toekomst wellicht iets heb met de auto en ik van een service center gebruik moet maken.

Voor nu genoeg forums hier op tweakers om de aankomende tijd te overbruggen en zoveel mogelijk informatie te vergaren :D

Gadgets fan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
@johanm3
Als je 20 jaar hetzelfde merk rijdt, dan zegt dat wel iets over je bereidheid om eens naar iets anders te kijken. Dus top dat je het eens probeert.
De M3new zit echt goed in elkaar, is stil en rijdt bijzonder goed.
Maar je hebt wel de kans gemist om de vooruitgang tov een 330 nog groter te maken met een LR.
Dan had je onvergelijkbare prestaties en betere audio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 22:34

johanm3

Het kan altijd slechter

Tommie12 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:03:
@johanm3
Als je 20 jaar hetzelfde merk rijdt, dan zegt dat wel iets over je bereidheid om eens naar iets anders te kijken. Dus top dat je het eens probeert.
De M3new zit echt goed in elkaar, is stil en rijdt bijzonder goed.
Maar je hebt wel de kans gemist om de vooruitgang tov een 330 nog groter te maken met een LR.
Dan had je onvergelijkbare prestaties en betere audio.
Je raakt daar een gevoelig punt bij mij haha! Ik heb heeeeel lang hier over nagedacht. Maar zonder aanspraak te kunnen maken op de SEPP kost mij dat 12 duizend meer. Ik koop de auto privé, dus ondanks dat het een ' koopje ' is, is het nog steeds veel geld. En het is de eerste keer dat ik auto gloednieuw koop en niet waar de kop vanaf is.
Het premium geluid alleen al was voor mij al bijna een reden om die extra kosten te maken. De betere prestaties als in grotere actieradius, meer pk en AWD.... ja.., gevoelig onderwerp ;(

Voor de audio kan ik achteraf nog wel wat geld insteken om het beter te maken als het echt een gemis is.. die andere zaken kan ik helaas niet zo veel aan doen meer.

Gadgets fan

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Particulier is het verschil nu idd eigenlijk te groot. Zou zelf denk ik ook niet snel een LR of P nieuw kopen. De RWDs zijn ook gewoon tè compleet. In het geval van de Y helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Probeer het eens andersom ;)

De kant met dopje = auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Laatst online: 09:29
Rubber dop heb ik overigens al van de stekker afgehaald.
Kijken jullie maar eens goed en de dop geeft lichte krassen in de lak wanneer deze tegen de lak aan bungelt.
Nu nog geen probleem maar over een aantal maanden/jaren? :?

[ Voor 17% gewijzigd door RaRo74 op 03-02-2024 12:31 ]

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
johanm3 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:11:
[...]

Je raakt daar een gevoelig punt bij mij haha! Ik heb heeeeel lang hier over nagedacht. Maar zonder aanspraak te kunnen maken op de SEPP kost mij dat 12 duizend meer. Ik koop de auto privé, dus ondanks dat het een ' koopje ' is, is het nog steeds veel geld. En het is de eerste keer dat ik auto gloednieuw koop en niet waar de kop vanaf is.
Het premium geluid alleen al was voor mij al bijna een reden om die extra kosten te maken. De betere prestaties als in grotere actieradius, meer pk en AWD.... ja.., gevoelig onderwerp ;(

Voor de audio kan ik achteraf nog wel wat geld insteken om het beter te maken als het echt een gemis is.. die andere zaken kan ik helaas niet zo veel aan doen meer.
12k is idd veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:27
schumi1986 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:26:
[...]

Daarom zeg ik juist dat hij beter geen Tesla kan bestellen want hij verwacht een perfecte auto en Tesla levert geen perfecte auto’s af.

Jij hebt een nieuwe model 3 kan jou vertellen dat een Y een heel stuk slechter in elkaar zit.

99% van de gekochte Tesla’s is lease die mensen boeit het niet. Als je als particulier een nette auto wilt met goede service kun je beter geen Tesla kopen.
nou ik heb een Y van 23 en die was prima afgeleverd, zonder panel gaps, swirls oid.
nu 10k gereden, prima, trekhaak onder laten zetten door een ranger, ook prima.
als tegengeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
jheerink14 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:22:
[...]

Promovendum M3LR (nieuwprijs 61K) 20K km trede 19 (75% korting) 0 eigenrisico €725 pj (zeg €60 pm)
Dankje. Heb de oorzaak gevonden. Het is de postcode. 2 straten verderop is de premie €20 per maand minder en aan andere kant van het land zelfs €60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 08:42
Ik heb een vraag waar ik het antwoord nog niet voor heb gevonden.

Je krijgt 2 tesla kaarten die als sleutels fungeren, 1 voor je zelf en de ander kan je aan je partner geven.
Om gebruik te maken van je telefoon als sleutel, kan je de tesla kaart koppelen aan de Tesla app op je telefoon.
Mijn vraag is, zal mijn vrouw dan een eigen inlog moeten aanmaken voor de Tesla app op haar telefoon om de 2e Tesla kaart aan te koppelen?
Of kan ze op haar eigen telefoon inloggen met mijn Tesla gegevens en simpelweg de 2e Tesla kaart daaraan koppelen?

Weet iemand dit?
Pagina: 1 ... 242 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: