Vandaag de MY RWD mogen ophalen in Tilburg. Ondanks dat ik dagen ervoor een belletje had gedaan met de vraag of alles rond is (heb deels aanbetaald, deels via Findio) was de strekking aan de telefoon: "Ja meneer, u hoeft de auto nog enkel op te halen".
De reden dat ik een belletje gaf was overigens omdat ik voor de aanbetaling nog geen factuur had gezien.
Aangezien het om -iig voor mij- een behoorlijk bedrag gaat dacht ik laat ik toch voor de zekerheid mijn limiet van de bank alvast verhogen om niet 4 uur in Tilburg voor de wijziging te zitten wachten indien er om gevraagd zou worden. Je raadt het al; meneer u heeft nog een open bedrag staan, kunt u aantonen dat u de betaling heeft voldaan? İk zo uuh nee, heb namelijk geen factuur oid ontvangen alsook nog 2 dagen terug aan de telefoon gevraagd of er vooraf nog iets van mij werd verwacht.. Gelukkig stond het limiet dus al goed en was de betaling vele malen rapper weg dan dat ik ervoor heb moeten werken 😄
De MY RWD stond overigens vooraan, aan de laadpaal

waardoor ik, tijdens de administratieve handelingen, op mijn gemak "Y" kom bekijken:
- 1 velgdop zat gedeeltelijk los, zelf er maar ingeklikt
- het viel mij op dat de kofferbak(deur) niet helemaal aligned was, links en rechts. Links zit er een grotere gap tussen de panelen dan rechts.
De medewerker ging ermee naar achteren en kwam terug dat het binnen de foutmarges zou vallen en dat ze er weinig aan kunnen doen.
Aangezien ik verder niets heb kunnen ontdekken ben ik maar de auto ingestapt en wezen genieten van de auto!
Mijn eerste indruk van de "Y":
- Ondanks de RWD versie alsnog lekker vlot
- Voelt niet aan als een grote auto, vind ik zelf erg fijn
- Ondanks het stuur wat zwaar is, wat ik overigens een pluspunt vind, vond ik hem op hogere snelheid wat zoekerig
- Bij hogere snelheid komt er best veel windgeruis binnen.
- TACC maar ook autopilot werkt best goed, ook in de file.. Al had het systeem wel 2 keer een moment waarop het besloot te gaan remmen terwijl er niks aan de hand was waardoor ik moest ingrijpen.
- Moet nog erg wennen aan waar de snelheid wordt weergegeven, waardoor ik (soms onbewust) sneller ging dan toegestaan.
Bij terugkomst thuis zat ik op 45%, ongeveer ~180km gereden.
Eeh en een n00b vraag; waar kan ik terugvinden hoeveel er nu op de teller staat? 😄