Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 241 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.969 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
zunrob schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:18:
[...]

Veel paginas, alsook op Reddit. ;)

Het is meer dat ik het gevoel heb iets te missen, vooral door het feit dat ik door 3x klikken de auto kan bestellen. Ik merk dat ik daardoor het gevoel heb er minder betrokken bij te zijn, anders dan bij een gewone dealer bestellen, en ben dus bang iets over het hoofd te zien. Meer een sanity check dus.
Er valt ook weinig te klikken of te bespreken: buiten kleurtje en wel of geen trekhaak, en je bent er wel. Maar dan……. ga je hangen op fora zoals deze, youtube filmpjes kijken, accessoires bestellen, en kom je een paar weken als een Tesla pro die ‘showroom’ ingewandeld om je Tesla op te halen: “nee hoor, ik weet alles al”.

We all have been there. Wat nou minder betrokken…. 🙈🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:41
bilgy_no1 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:30:
[...]

Over Tesla Model Y met SEPP en value for money heb je helemaal gelijk...

Voor de beste en slimste manieren om je Model Y (of welke EV dan ook) op te laden staat in de Topic-waarschuwing een link naar "Het grote goedkoop thuisladen van je EV" topic. Check ook even het laadpalen en laadpassen topic...

Waar je voor jezelf mee kunt rekenen: gemiddeld over het hele jaar en alle soorten ritten en inclusief laadverliezen kun je met een Model Y rekenen met dat je ongeveer 5 km rijdt op 1 kWh. Afhankelijk van je laadkosten bepaal je dan je kosten per km. Bijv.:

- Met een Shell Recharge pas betaal je bij alle AC-laadpalen (tot 11 kW laadpalen die je bijna overal op straat ziet) EUR 0,55 per kWh. Je bent dan dus EUR 0,11 per km kwijt als je daar laadt. Er zijn echter ook palen waar de prijs per kWh EUR 0,35 is of daaromtrent en er zijn passen waar je alleen het tarief van de laadpaal betaalt en dus niet een vast tarief door het hele land zoals bij Shell.
- Thuis kun je nu vaste contracten afsluiten waar je ongeveer EUR 0,25 per kWh betaalt in de daluren, oftewel EUR 0,05 per km. Bij Budget mag je dan van april-september gratis laden en betaal je alleen de belastingen van EUR 0,15 per kWh, oftewel EUR 0,03 per km.
- Als je dynamische stroom afneemt kun je gedurende de zomerperiode vaak gratis laden of zelfs met geld toe als de prijzen negatief zijn. Je kunt je gemiddelde prijs per kWh en dus per gereden km dan wellicht nog wat lager krijgen.

Het kan dus flink wat schelen voor je kosten welke keuzes je maakt voor laden en laadpassen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de kosten van Tesla Superchargers vs. de andere snelladers...

Maar tot slot: elektrisch rijden is echt fijn, zeker met een goede EV zoals de Model Y. Ik rijd er nu een jaar in en ben zeer tevreden. Had daarvoor een Ioniq 5; ook een fijne auto, maar een stuk minder ruim qua bagage en qua software nog een flink stuk achter op Tesla. Wel nog sneller kunnen laden, maar ik denk dat met de Model Y RWD die je nu uit de fabriek in Berlijn krijgt dat verschil al helemaal klein is.
Hoe vind jij de rijhulp systemen van de Ioniq 5 vergeleken met de Model Y? En dan met name de adaptieve cruise controle en lane assist (of in Tesla termen 'autopilot' als ik het juist begrijp )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

Zodat mensen nu kopen. En dan kunnen ze op 31 maart alsnog beslissen om er 31 jun van te maken of whatever. Daarnaast zou het ook te kunnen maken hebben om oude voorraad te verkopen ivm een nieuwe release. Hoewel dat laatste wel heel bijzonder zou zijn omdat er nog geen enkel beeld of detail van juniper tot nu toe is gelekt.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Zijn twee aparte onderwerpen, tijdelijke aanbieding slaat op de 2.99% financieringskosten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:39
bilgy_no1 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:30:
[...]
Bij Budget mag je dan van april-september gratis laden en betaal je alleen de belastingen van EUR 0,15 per kWh, oftewel EUR 0,03 per km.
Offtopic: ik las dit ook in het nieuws, maar toen ik verder keek bleek dit alleen in het weekend zo te zijn. Dan kun je niet al te veel rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
DaCoTa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:48:
[...]

HW4 heeft volgens mij meer camera aansluitingen dan HW3, maar verder weet ik de details niet meer. Je kan dus niet zomaar een bumper camera toevoegen op HW3, omdat daar geen aansluiting voor is. VZIW zijn de CPU en andere zaken identiek.

Hier de details: https://twitter.com/greentheonly/status/1625905179282354194
Ik had nog de (naïeve) hoop om nog een keer een ugrade te kunnen kopen en een bumpercamera te plaatsen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:58
Altijd met. Die klassieke spaak-look, die wil je niet. 't Is toch geen koets? Die tijd zijn we (gelukkig) voorbij. The future* is: de wielen zo dicht mogelijk. Voor het koelen van je schijfremmen toch niet nodig. Verder is die velg ontworpen om zo licht mogelijk te zijn, en toch sterk, maar vooral niet om mooi te zijn.

Nou zijn jouw velgen nog donkergrijs, maar ik zag net een zwarte MY met zilverkleurige Gemini's zonder kappen, zoooo lelijk. Dus het kan nog erger ;)

*The future is natuurlijk betrekkelijk, de Lambo Countach had ook al behoorlijk dichte wielen, maar die was indertijd dan ook werkelijk "the future"...
peerke 1960 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:08:
Zijn er mensen die de verlengde garantie hebben aangeschaft bij een aanschaf 3 of Y?
Ik had daar ook nog nooit van gehoord. Interessant, maar inderdaad wel aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Hertog_Martin schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:57:
[...]

Zijn twee aparte onderwerpen, tijdelijke aanbieding slaat op de 2.99% financieringskosten denk ik.
Ah ja nu zie ik het! sscherp..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:44

bert pit

asdasd

zunrob schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:48:
Ik ben autoliefhebber, maar heb me nog nooit echt goed verdiept in elektrische auto's. Nu zag ik gister dus iets over de SEPP, en dat daarmee een Tesla wel heel aantrekkelijk wordt. Ondanks dat ik me er dus niet echt in verdiept heb ben ik vrij zeker dat een Tesla wel min of meer best value for money is.
De Y lijkt me interessant: grote ruime auto. Nu hebben we zelf geen zonnepanelen, maar ook dit lijkt me niet echt een issue als er een laadpaal wordt neergezet. Daarnaast lijkt het me kosten technisch goedkoper dan een ICE.
Het bestelproces is erg makkelijk, en ik merk dat ik daardoor wel op zoek ben naar ervaringen van anderen. Wie heeft hier ook particulier een Tesla gekocht? Wat zijn je ervaringen eventueel zonder zonnepanelen? Waar let ik op, anders dan alle info die al online te vinden is en ik gelezen heb?
Hier ook een particuliere koper. Zonnepanelen maakt in de toekomst niet veel verschil tenzij je de auto tijdens de zon kunt laden.
Om de laadkosten te drukken raad ik een dynamisch contract aan voor de stroomvoorziening. Dan kun je op goedkope momenten laden. Verder even opletten bij wie je verzekert.
De operationele kosten voor een Tesla zijn laag, (nog) geen wegenbelasting, geen onderhoudsbeurten. Aan de andere kant is de afschrijving momenteel best hoog.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Omdat Tesla van kwartaal naar kwartaal leeft met leveringen, alleen die tellen mee in de cijfers voor de analisten en de beurs. Nieuw kwartaal, nieuwe aanbiedingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Hertog_Martin schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:57:
[...]

Die 2,99 procent is tot 2 februari staat er. Maar dat is uitgesteld want eerder zou het vorige week al eindigen. En vorig jaar was er ook al zo'n aanbieding.

Tja, het lijken vooral trucjes om je psychologisch over te halen tot kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
spartacusNLD schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:23:
[...]

Jep:

[Afbeelding]

Twijfel wel enorm. Uit deze hoek vindt ik de earo disks weer mooier. :P
Nog steeds zonder. Met lijkt teveel op goedkope wintervelgen.
Afbeeldingslocatie: https://www.rendcarparts.nl/20.0.0.8/86753/cache/86753_fa1ed71b6bbc17e36309a5856cfde934.png
of Fred Flintstone, maar is natuurlijk persoonlijk.
Mensen waarbij mooiere velgen niet in het budget paste zullen wellicht bij voorbaat anders zeggen. Ik ging voor de Nova velgen want vind ik vele malen mooier. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Jep:

[Afbeelding]

Succes:
https://nl.aliexpress.com...9&sortType=bestmatch_sort

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
De doppen op aliexpress volg ik al een tijdje. Ze zijn echter allemaal ''net niet'' of ze zijn alle 4 hetzelfde waardoor één kant van de auto doppen heeft die ''verkeerd om zitten''. Ik wacht nog op doppen die 2 voor rechts en 2 voor links hebben. Zoals ook voor de oude model 3 beschikbaar is gekomen. Kwestie van tijd denk ik.

Maar goed. Is ook besproken ondertussen in spartacusNLD in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 01-02-2024 14:56 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Rogar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:55:
[...]

Deze zijn allemaal voor de oude M3 geloof ik.
Klopt. Dit is wat er voor de highland beschikbaar is: https://nl.aliexpress.com...8&sortType=bestmatch_sort

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

spartacusNLD schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:54:
[...]

De doppen op aliexpress volg ik al een tijdje. Ze zijn echter allemaal ''net niet'' of ze zijn alle 4 hetzelfde waardoor een kan van de auto doppen heeft die ''verkeerd om zitten''. Ik wacht nog op doppen die 2 voor rechts en 2 voor links hebben. Zoals ook voor de oude model 3 beschikbaar is gekomen. Kwestie van tijd denk ik.

Maar goed. Is ook besproken ondertussen in spartacusNLD in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"
U vraagt, wij draaien: https://nl.aliexpress.com...6766&gatewayAdapt=glo2nld

Natuurlijk kunnen die Chinezen prima velgen maken die aan beide zijden netjes in de rijrichting draaien. Ze kunnen ook de accupakketten leveren, dus een wieldopsetje moet wel lukken gok ik ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Jeroenneman schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:56:
[...]

U vraagt, wij draaien: https://nl.aliexpress.com...6766&gatewayAdapt=glo2nld

Natuurlijk kunnen die Chinezen prima velgen maken die aan beide zijden netjes in de rijrichting draaien. Ze kunnen ook de accupakketten leveren, dus een wieldopsetje moet wel lukken gok ik ;)
Deze is voor de model Y.. zoals gezegd. Deze zijn er voor de highland nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:04

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Iets met accessoires?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

https://twitter.com/eivissacopter/status/1752991503499030534
#VC34 / #VS09 released!

Adaptive High Beam for legacy #Model3 and #ModelY!!

Most likely coming with OTA Update 2024.2 :-)
Dat klinkt als goed nieuws als dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Lijkt er wel op ja!

https://x.com/TeslaNewswire/status/1753037166026825822?s=20

''The legacy Model 3 and Model Y have been certified by the EU to use adaptive high beam technology!

This certification enables Tesla to activate the feature through an upcoming update in Europe.

For the upgraded Model 3, the feature was introduced 2 months after approval.''

[ Voor 30% gewijzigd door spartacusNLD op 01-02-2024 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cigarguy schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:55:
[...]

Hoe vind jij de rijhulp systemen van de Ioniq 5 vergeleken met de Model Y? En dan met name de adaptieve cruise controle en lane assist (of in Tesla termen 'autopilot' als ik het juist begrijp )
Heb er al een paar keer iets over geschreven in dit topic:
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2

Over het algemeen: ik had HDA 2.0 in de Ioniq 5. Dat is qua featureset meer vergelijkbaar met Enhanced Autopilot (EAP) bij Tesla, dus inclusief automatisch van rijstrook wisselen, automatisch parkeren (weinig nuttig) en op afstand vooruit en achteruit kunnen laten rijden (maar dat vergde een erg onpraktische volgorde van handelingen met aanzetten, uitzetten en alleen met de sleutel). Ik gebruikte dus meestal de combinatie ACC + Lane Follow Assistance. Dat ging op zich goed, maar Tesla doet dat qua bochten volgen beter.

Wel handig bij Hyundai: automatisch hervatten van de stuurassistent na een rijstrookwissel. Maar dat kun je bij Tesla nu ook bereiken via de S3XY buttons voor een klein bedrag (zie Accessoires topic). Dan kun je ook meteen een knopje instellen op Aan/Uitschakelen van Autopilot, zodat je niet aan de hendel hoeft te trekken de hele tijd. Voor mij is dit (standaard AP + S3XY buttons) nu voldoende om heel veel kilometers zeer comfortabel te rijden. Ik had ooit interesse in EAP, maar nu niet meer. Als er ooit FSD in Europa wordt uitgebracht zoals dat nu bij Tesla in de VS werkt, dan zou ik daar wel interesse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:18
Méér mensen issues met de app vandaag?
Krijg met vrijwel geen mogelijkheid verbinding met de 2 auto's in mijn app. Niet via Wifi, niet via 5G.

Ook automatiseringen via Tessie hebben moeite met draaien (krijg daar foutmeldingen van)

[ Voor 14% gewijzigd door Mar.tin op 01-02-2024 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Mar.tin schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:53:
Krijg met vrijwel geen mogelijkheid verbinding met de 2 auto's in mijn app. Niet via Wifi, niet via 5G.

Ook automatiseringen via Tessie hebben moeite met draaien (krijg daar foutmeldingen van)
Ja. Tesla app wil idd niet verbinden. Schiet steeds naar ''laats gezien, paar seconden geleden''

Tessie geeft ''unable to wake'' foutmelding.

Tessie status pagina geeft nog geen downtime weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJM3gqCx8Atl0zSlSRK2PIGKUD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7eAohfWh98zIJbkepUDlDaRA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door spartacusNLD op 01-02-2024 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Mar.tin schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:53:

Ik zat het mij net af te vragen. Ik zag in Teslamate ook de status offline zo nu en dan, wat ik niet gewend ben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I98yO9g3hQyDv0rGpPs4q0E2MGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z2S4cAT5GJF7gEuDfkjvBnmi.png?f=fotoalbum_large

Inmiddels lijkt er weer contact te zijn. Stabiel? hmmmm A glitch in the Matrix zullen we maar zeggen

[ Voor 32% gewijzigd door winwiz op 01-02-2024 16:25 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:18
Ligt het in elk geval niet aan mij. Ik had nog een momentje van "zal de wifi wel zijn" (beide wagens stonden hier bij m'n kantoor op de wifi).

Heb wel het idee dat het weer verbetert. Zie weer soort-van live de laadstatus nu. O+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 16:30
Gistermiddag heb ik bij Tesla Zwolle/Wezep een Stealth Grey RWD mogen ophalen om deze eens een avond en ochtend te testen. Deze 'Overnight Test Drive' kwam aan het licht toen ik de voorwaarden voor de reguliere test drive door aan het lezen was (toch nog ergens goed voor die voorwaarden) en ging navragen bij de vestigingen. Dit is mogelijk op een doordeweekse dag en in overleg met de SeC. Het contact van vestiging Zwolle heb ik altijd prettig gevonden en het verzoek voor een lange test drive werd zonder problemen aan voldaan. Opgehaald en met een kleine uitleg extra (ondanks dat ik 'alles' al weet dankzij dit forum :P) op pad gegaan. Heerlijk om wat langer te mogen genieten van alle toeters en bellen, al was het vooral om mijn vriendin te overtuigen van de auto, aangezien de 3 voor haar te laag en te krap was. Rondje gereden in de buurt, ergens wat gegeten en samen door de gimmicks heen gelopen. Resultaat: vriendin is om, ik ben blij 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAl4fha_WigOyWQEUI3eZnvdOPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fo39CVoLWbMxkBzrekUWojGr.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien ik gisteravond eigenlijk alleen maar gereden heb en dat ook prima ging met voldoende range, was ik toch benieuwd naar het SuC netwerk. Onderweg terug naar de SeC kwam ik er eentje tegen en de Demo staat op naam van het bedrijf, dus het is inpluggen en laden maar. Gelijk even getest hoe de V4 SuC werkt en dat kan voor mijn gevoel niet beter (lees: 1=n). Half uurtje gestaan ondanks het niet nodig was, maar wel netjes voor de volgende gebruiker. De stekker had wel wat kuren, maar daar waren workarounds voor. Met 10% verbruik teruggereden naar Zwolle.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGdnFbW9C8p5G1fqJYHSxEMFUeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvNLuOP1NVKwwCibFJg5jNfX.jpg?f=fotoalbum_large

Stiekem met pijn in het hart weer ingeleverd, want ik wilde er het liefst in blijven rijden. De kleur stond ook erg goed, maar was mijn inziens de flinke prijs (€2600) niet helemaal waard.

Als eindresultaat wel een knoop doorgehakt, en dat is een bestelling geplaatst bij de LM voor een MY RWD in Solid Black en heel benieuwd of ik er over 3 weken al in mag rijden. Begin maart naar Oostenrijk, dus laat maar komen!

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• winwiz
@Jochemp Alvast welkom in de Tesla familie. Kun je binnenkort lekker meemiepen over je ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:20
Heb gezocht maar volgens mij niet gepost. Is een document opgedoken dat de adaptieve lichten ook voor MY geldt bij al bestaande modellen.

https://www.notateslaapp....-upcoming-software-update
According to a new document in the EU, Tesla is preparing to enable its matrix headlights on the current Model Y and first-gen Model 3.

The document, dated January 3, 2024, reveals that Tesla is introducing adaptive high-beam support to these vehicles, similar to what they recently released on the new Model 3.

[ Voor 38% gewijzigd door Oekol op 01-02-2024 18:03 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:03:
Heb gezocht maar volgens mij niet gepost. Is een document opgedoken dat de adaptieve lichten ook voor MY geldt bij al bestaande modellen.

[...]
Foei! Een twitterpost van die strekking was al gemeld! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Hele stomme vraag maar ik kan bijv. Slam! niet vinden tussen de radiozenders. Tesla gebruikt gewoon DAB+ toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
Oekol schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:03:

[...]
Ik verwacht deze maand (binnen 1 a 2 weken) de update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

bustertje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:44:
Hele stomme vraag maar ik kan bijv. Slam! niet vinden tussen de radiozenders. Tesla gebruikt gewoon DAB+ toch?
Hier staat hij er wel tussen. Maar het valt mij wel op dat de lijst behoorlijk dynamisch is. Ofwel, afhankelijk van het bereik van de zendstations?

Y'24

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Vandaag de MY RWD mogen ophalen in Tilburg. Ondanks dat ik dagen ervoor een belletje had gedaan met de vraag of alles rond is (heb deels aanbetaald, deels via Findio) was de strekking aan de telefoon: "Ja meneer, u hoeft de auto nog enkel op te halen".

De reden dat ik een belletje gaf was overigens omdat ik voor de aanbetaling nog geen factuur had gezien.

Aangezien het om -iig voor mij- een behoorlijk bedrag gaat dacht ik laat ik toch voor de zekerheid mijn limiet van de bank alvast verhogen om niet 4 uur in Tilburg voor de wijziging te zitten wachten indien er om gevraagd zou worden. Je raadt het al; meneer u heeft nog een open bedrag staan, kunt u aantonen dat u de betaling heeft voldaan? İk zo uuh nee, heb namelijk geen factuur oid ontvangen alsook nog 2 dagen terug aan de telefoon gevraagd of er vooraf nog iets van mij werd verwacht.. Gelukkig stond het limiet dus al goed en was de betaling vele malen rapper weg dan dat ik ervoor heb moeten werken 😄

De MY RWD stond overigens vooraan, aan de laadpaal _/-\o_ waardoor ik, tijdens de administratieve handelingen, op mijn gemak "Y" kom bekijken:
- 1 velgdop zat gedeeltelijk los, zelf er maar ingeklikt
- het viel mij op dat de kofferbak(deur) niet helemaal aligned was, links en rechts. Links zit er een grotere gap tussen de panelen dan rechts.
De medewerker ging ermee naar achteren en kwam terug dat het binnen de foutmarges zou vallen en dat ze er weinig aan kunnen doen.

Aangezien ik verder niets heb kunnen ontdekken ben ik maar de auto ingestapt en wezen genieten van de auto!

Mijn eerste indruk van de "Y":
- Ondanks de RWD versie alsnog lekker vlot
- Voelt niet aan als een grote auto, vind ik zelf erg fijn
- Ondanks het stuur wat zwaar is, wat ik overigens een pluspunt vind, vond ik hem op hogere snelheid wat zoekerig
- Bij hogere snelheid komt er best veel windgeruis binnen.
- TACC maar ook autopilot werkt best goed, ook in de file.. Al had het systeem wel 2 keer een moment waarop het besloot te gaan remmen terwijl er niks aan de hand was waardoor ik moest ingrijpen.
- Moet nog erg wennen aan waar de snelheid wordt weergegeven, waardoor ik (soms onbewust) sneller ging dan toegestaan.

Bij terugkomst thuis zat ik op 45%, ongeveer ~180km gereden.

Eeh en een n00b vraag; waar kan ik terugvinden hoeveel er nu op de teller staat? 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:04
[...]

Jep:

[Afbeelding]

Ik heb onderstaande mat zwarte besteld (links is 'Gun Gray', recht mat zwart). Oogt als een grotere velg doordat de wieldop over de buitenste rand valt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvd-P5z0VkRrlhea-kRtTqWEsj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0wsBAxfiPSQsaSwfPOgi1x6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gmh1dH5ZYKAxNXWp3G_LMqbp0Ss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i81Yzih9dtFGZz3SS7HGWs3E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
beyazz06 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:24:
Eeh en een n00b vraag; waar kan ik terugvinden hoeveel er nu op de teller staat? 😄
In een van de instellingenmenu’s, en als je naar onder scrollt in de app.

Gefeliciteerd met je Tesla!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RvV

RvV

En je kunt ook die rittenkaart met verbruik etc. linksonder in je scherm krijgen. Het duurde even voordat ik in de gaten had dat je links en rechts kunt swipen tussen: radio, rittenkaart en bandenspanning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LV4s0wMWYn267jLV9F2ALCp1MCY=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/tpEMYcNTsFvSgsJbRc7W1cGO.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 29% gewijzigd door RvV op 01-02-2024 21:34 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12

Snelste is als je 2x naar rechts swiped waar je volgende nummer doet met je muziek e.d. linksonderin. Zie je ook meteen je verbruik e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
RvV schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:30:
[...]

En je kunt ook die rittenkaart met verbruik etc. linksonder in je scherm krijgen. Het duurde even voordat ik in de gaten had dat je links en rechts kunt swipen tussen: radio, rittenkaart en bandenspanning.

[Afbeelding]
Overal op tikken en swipen inderdaad. Met de navi tik ik altijd op de bovenste afstand, dan kun je heel makkelijk switchen tussen 3d en overzicht. Ik vind soms overzicht fijn en als ik er bijna ben of bij een afslag dan switch ik naar 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vandaag de MY RWD mogen ophalen in Tilburg. Ondanks dat ik dagen ervoor een belletje had gedaan met de vraag of alles rond is (heb deels aanbetaald, deels via Findio) was de strekking aan de telefoon: "Ja meneer, u hoeft de auto nog enkel op te halen".

De reden dat ik een belletje gaf was overigens omdat ik voor de aanbetaling nog geen factuur had gezien.

Aangezien het om -iig voor mij- een behoorlijk bedrag gaat dacht ik laat ik toch voor de zekerheid mijn limiet van de bank alvast verhogen om niet 4 uur in Tilburg voor de wijziging te zitten wachten indien er om gevraagd zou worden. Je raadt het al; meneer u heeft nog een open bedrag staan, kunt u aantonen dat u de betaling heeft voldaan? İk zo uuh nee, heb namelijk geen factuur oid ontvangen alsook nog 2 dagen terug aan de telefoon gevraagd of er vooraf nog iets van mij werd verwacht.. Gelukkig stond het limiet dus al goed en was de betaling vele malen rapper weg dan dat ik ervoor heb moeten werken 😄

De MY RWD stond overigens vooraan, aan de laadpaal _/-\o_ waardoor ik, tijdens de administratieve handelingen, op mijn gemak "Y" kom bekijken:
- 1 velgdop zat gedeeltelijk los, zelf er maar ingeklikt
- het viel mij op dat de kofferbak(deur) niet helemaal aligned was, links en rechts. Links zit er een grotere gap tussen de panelen dan rechts.
De medewerker ging ermee naar achteren en kwam terug dat het binnen de foutmarges zou vallen en dat ze er weinig aan kunnen doen.

Aangezien ik verder niets heb kunnen ontdekken ben ik maar de auto ingestapt en wezen genieten van de auto!

Mijn eerste indruk van de "Y":
- Ondanks de RWD versie alsnog lekker vlot
- Voelt niet aan als een grote auto, vind ik zelf erg fijn
- Ondanks het stuur wat zwaar is, wat ik overigens een pluspunt vind, vond ik hem op hogere snelheid wat zoekerig
- Bij hogere snelheid komt er best veel windgeruis binnen.
- TACC maar ook autopilot werkt best goed, ook in de file.. Al had het systeem wel 2 keer een moment waarop het besloot te gaan remmen terwijl er niks aan de hand was waardoor ik moest ingrijpen.
- Moet nog erg wennen aan waar de snelheid wordt weergegeven, waardoor ik (soms onbewust) sneller ging dan toegestaan.

Bij terugkomst thuis zat ik op 45%, ongeveer ~180km gereden.

Gefeliciteerd!
Zou je je Tesla kunnen weigeren als je die gaps echt te storend vind bij eerste inspectie?... Best lullig antwoord 'binnen de foutmarges'. Ik dacht dat panelgaps uit Duitse fabriek verleden tijd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Allewijn schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:45:
[...]

Gefeliciteerd!
Zou je je Tesla kunnen weigeren als je die gaps echt te storend vind bij eerste inspectie?... Best lullig antwoord 'binnen de foutmarges'. Ik dacht dat panelgaps uit Duitse fabriek verleden tijd waren.
Dat sowieso. Alleen geen idee hoe snel je je geld terug krijgt of een vervangend model. :/

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Dank allemaal!

Zo te zien reeds 197 km afgelegd en 43% aan lading over.
Zaterdag komt er een elektricien voor het installeren van de Tesla Wall Connector, mooi in de buurt van Tilburg op kop kunnen tikken voor 350€ nieuw gesealed in doos! Twijfelde nog ivm loadbalancing, maar icm Tibber is dat niet nodig cq regelt Tibber pulse dit.

Overigens op de terugweg mogelijk ook meteen een eerste foto door de overheid laten maken |:( Verjaardagsfoto zeg maar..
[...]

Gefeliciteerd!
Uiteraard. Je moet namelijk nog een krabbel zetten voor ontvangst, wat je dus kunt weigeren.. Alhoewel weigeren op dat moment wel erg lastig is om te doen..

Overigens zijn toevallig vandaag ook de zwarte wieldoppen binnen, morgen er meteen opzetten (heb een witte Y).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeqVQq_TLNqpT-tIQDUFU1wve8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kw2gvYxvIFAhTV8OWnrSjsot.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05

Ah, ik ben dus niet de enige. Bij 120-130 vind ik de auto ook wat zoekerig/nerveus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
mca2 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:08:
[...]
Dat zijn andere plaatjes dan die ik kende, op basis van de Fastned info dacht ik dat >175kW langer vol te houden was.
[Afbeelding]
Het plaatje dat je post is de laadcurve van de M3 LR. In je eerdere bericht had je het over dat je een MYLR bezit. Dat kan het verschil in laadcurve verklaren.

Ik heb een MYLR en in de praktijk (met gepreconditioneerde batterij) komt mijn laadcurve exact overeen zoals gepost in:
Dus ik denk dat je verkeerde verwachtingen had omdat je naar het verkeerde model hebt gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
[...]
Als je zelfs zonder opgaaf van reden kunt annuleren omdat je online je bestelling plaatst (wet koop op afstand), lijkt het mij niet meer dan logisch. Nu is er her en der wel wat discussie cq verschilt men van mening of het juridisch wel een online bestelling is vanwege een eerder fysiek contact voor een proefrit e.d., maar m.i. is dat nonsens. Maar hé, wie ben ik en ik snap dat het voer is voor discussie.

Feit is dat (althans begin vorig jaar) in de koopovereenkomst het volgende staat (copy/paste vanuit pdf, zitten wat rare foutjes in de tekstherkenning):
Indien u een consument bent, en juridisch eigenaar van uw Voertuig, en deze Overeenkomst bent aangegaan uitsluitend met gebruik van een communicatiemiddel op afstand (bijvoorbeeld online of telefonisch) heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de Overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van aflevering van het Voertuig. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de Overeenkomst te herroepen, van ons terug. U dient het Voertuig onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de Overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons te retourneren. Wij zullen het Voertuig bij inlevering inspecteren en zullen op het aan u terug te betalen bedrag een zodanig bedrag in mindering brengen als nodig is om het Voertuig terug te
brengen in de staat waarin het zich bevond ten tijde van de levering, met inbegrip van, zonder beperking:

Een gebruiksvergoeding van EUR 0,55 per kilometer of het equivalent in uw plaatselijke valuta indien u meer dan 100 kilometer (60 mijl) met uw Voertuig heeft gereden;
Kosten voor herstel van enige schade aan het interieur en/of exterieur van het Voertuig;
Schoonmaakkosten in geval van vlekken, vuil, geuren of vervuiling die aan uw gebruik zijn toe te schrijven en die verder gaan dan wat redelijkerwijs kan worden verwacht op grond van uw inspectie van de aard, de kenmerken en de werking van het Voertuig;

Administratieekosten en/of juridische kosten die noodzakelijk zijn om de eigendom van het Voertuig aan ons over te doen gaan in het geval u het
Voertuig niet heeft geretourneerd met de benodigde documentatie.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van het Voertuig die het gevolg is van het gebruik van het Voertuig, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het Voertuig vast te stellen, in overeenstemming met het recht dat deze Overeenkomst beheerst.
Modelformulier voor herroeping:
Aan: Tesla Motors Netherlands B.V., Burgemeester Stramanweg 122, 1101 EN Amsterdam, Nederland
Ik/Wij (*) deel/delen (1) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de koop van het volgende Voertuig herroep/herroepen (*)
Besteld op (*)/Ontvangen op (*):
Naam/Namen consument(en):
Adres consument(en):
Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
Datum
(*) Haal door wat niet van toepassing is.
Dus zelfs als je de Tesla accepteert en bij thuiskomst toch begint te balen van je aankoop, heb je nog 14 dagen de tijd om zonder opgaaf van redenen de koop ongedaan te maken. Die kilometervergoeding lijkt me ook niet meer dan redelijk. Het modelformulier om te herroepen zit er dus al bij. Ik zou me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05:55
De prijzen op de tweedehandse markt beginnen aardig te kelderen. Heb er vertrouwen in dat in het derde kwartaal de model 3 (2019-2020) zeker voor onder de 20k te koop zal staan.

[ Voor 4% gewijzigd door DeJurist op 02-02-2024 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
Weet er iemand zo wat bij MY de breedte tussen de wielkasten is, en hoe lang de bagageruimte is als de bank is neergeklapt? Anders gezegd als ik een grote doos erin wil meenemen, hoe groot kan die zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:27
pauldaytona schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 01:17:
Weet er iemand zo wat bij MY de breedte tussen de wielkasten is, en hoe lang de bagageruimte is als de bank is neergeklapt? Anders gezegd als ik een grote doos erin wil meenemen, hoe groot kan die zijn?
Hiervoor handig :

https://www.tesmanian.com...nk-and-other-measurements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Hier nog even een foto waarop de GAP te zien is tussen kofferbak en linker paneel. Denk dat ik het vandaag toch nog eens ga melden, zo op de foto zie je ook dat ie naar beneden toe al heel anders loopt en aan de bovenzijde iets lijkt uit te steken..

Ben benieuwd hoe het bij andere is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12oDes2u5sWQeugYmG_S65uoxGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EaBQVMIJBMgy11ymRjKiQw6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:50
Ik heb even uit het raam gekeken en bij mij is dat wel minder.
Loopt ook een klein beetje af bij het achterlicht maar niet zoveel als op bovenstaande foto.

Maar dit is toch eenvoudig op te lossen door de aanslagdoppen van de kofferbak iets verder uit te draaien?

[ Voor 26% gewijzigd door RaRo74 op 02-02-2024 08:59 ]

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

beyazz06 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:52:
Hier nog even een foto waarop de GAP te zien is tussen kofferbak en linker paneel. Denk dat ik het vandaag toch nog eens ga melden, zo op de foto zie je ook dat ie naar beneden toe al heel anders loopt en aan de bovenzijde iets lijkt uit te steken..

[Afbeelding]
Ik ben er aardig scherp op geweest en mij is daar niets geks opgevallen. Vanavond zal ik nog even kijken. Nu heb ik ook bewust niet voor wit gekozen omdat je daar net wat sneller afwijkingen kunt zien door het grote contrast van witte panelen en zwarte gaps. Vooral de eerste witte model 3 met de frunk zag er niet uit.
Aan de voorkant bij de A stijl en het zijpaneel heb ik wel een stukje waar het niet mooi doorloopt aan de passagierskant terwijl de bestuurtderskant wel glad is. In Tilburg ben ik in de delivery hal ook bij 3 andere auto's gaan kijken en die hadden dat ook een klein beetje. Die van mij net iets meer.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
RvV schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:26:
[...]

Ik ben er aardig scherp op geweest en mij is daar niets geks opgevallen. Vanavond zal ik nog even kijken. Nu heb ik ook bewust niet voor wit gekozen omdat je daar net wat sneller afwijkingen kunt zien door het grote contrast van witte panelen en zwarte gaps. Vooral de eerste witte model 3 met de frunk zag er niet uit.
Aan de voorkant bij de A stijl en het zijpaneel heb ik wel een stukje waar het niet mooi doorloopt aan de passagierskant terwijl de bestuurtderskant wel glad is. In Tilburg ben ik in de delivery hal ook bij 3 andere auto's gaan kijken en die hadden dat ook een klein beetje. Die van mij net iets meer.
Dit heb ik ook gedaan en had dezelfde ervaring, bij mij leek de gap iets meer aanwezig dan bij andere. Vandaar dat ik er ook een opmerking over maakte.

Maargoed, ga denk vandaag een nieuwe ticket inschieten. Wellicht kunnen/willen de medewerkers van Tesla hier in de buurt meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
Dank je met zoeken had ik alleen liter volumes gevonden. En nu weet ik dus dat ie tussen de wielkasten 6 cm smaller is dan m'n Leon ST Maar wel 30 cm langer als de bank plat ligt. dat dan weer bij m'n vorige V70 dichtbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:32
-MD- schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 00:07:
[...]

Het plaatje dat je post is de laadcurve van de M3 LR. In je eerdere bericht had je het over dat je een MYLR bezit. Dat kan het verschil in laadcurve verklaren.

Ik heb een MYLR en in de praktijk (met gepreconditioneerde batterij) komt mijn laadcurve exact overeen zoals gepost in:

[...]

Dus ik denk dat je verkeerde verwachtingen had omdat je naar het verkeerde model hebt gekeken.
In december een geladen van 19 naar 81% in Belgie. (model Y LR)
Afbeeldingslocatie: https://famspijkers.nl/forum-pics/tweakers/2024/tesla/supercharger-12-2023.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:32

[Afbeelding]
Balen zeg! Uit interesse, zijn dit de Induction wielen of goed gelijkende doppen? Ziet er fraai uit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
SpikeHome schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:59:
[...]

In december een geladen van 19 naar 81% in Belgie. (model Y LR)
[Afbeelding]
Apart dat je tussendoor nog regelmatig de batteryheater aan ziet springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:32
winwiz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:33:
[...]

Apart dat je tussendoor nog regelmatig de batteryheater aan ziet springen
vond ik ook met een 12c buiten temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:32
SpikeHome schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:52:
[...]

vooral ook het feit dat je er net 150kw in stopt .... dat gaat niet zonder redelijk wat warmte te creëren zou je denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:33
beyazz06 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:51:
[...]

Dit heb ik ook gedaan en had dezelfde ervaring, bij mij leek de gap iets meer aanwezig dan bij andere. Vandaar dat ik er ook een opmerking over maakte.

Maargoed, ga denk vandaag een nieuwe ticket inschieten. Wellicht kunnen/willen de medewerkers van Tesla hier in de buurt meer..
Ik zou nu een keuze maken, of het accepteren en er mee leren leven of de koop ongedaan maken.

Als ze het in Tilburg al niet oplossen gaat het bij een Service Center ook niet goed komen. In Tilburg doen ze over het algemeen beter hun best omdat dan het geld nog niet binnen is.

Heel grote kans namelijk dat na de afspraak bij het service center het ene probleem verholpen is en je er 2 andere problemen bij gekregen hebt. (Op een andere plek een gap of schade door de lompe monteurs van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-09 13:24
DeJurist schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 01:11:
De prijzen op de tweedehandse markt beginnen aardig te kelderen. Heb er vertrouwen in dat in het derde kwartaal de model 3 (2019-2020) zeker voor onder de 20k te koop zal staan.
En de private lease tarieven voor de gebruikte M3 en MY. M3 zal eind dit jaar ook fors lager zijn dan waar een Leaseplan oid nu mee adverteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Vraag aan de mensen die hun ruiten laten blinderen / tinten. Heeft het bedrijf de ruiten van de achterportieren gedemonteerd zodat al het glas van folie wordt voorzien, of de folie afgesneden bij het rubber?

Ik zoek een bedrijf die de volledige ruit uit de deur haalt om zo de folie aan te brengen.

[ Voor 18% gewijzigd door C00KW4US op 02-02-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online

[Afbeelding]
Volgens mij zit er boven te veel ruimte en en ter hoogte van achterlicht lijkt het wel alsof de klep er (bijna) helemaal tegenaan zit?
En hoe ziet het er dan uit aan de andere kant?
Zit niet netjes iig...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EN8BX9z0Fmz56cv8eNZnrUaTcNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CcOOLs2cax6rSLTvP9S1hqui.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 19:33
Kan je niet zelf de aanslagdoppen iets verdraaien?
Het lijkt erop dat als de onderkant iets verder omhoog komt de gap aan de bovenkant ook rechter wordt.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

[Afbeelding]
Dat heeft met afstellen te maken van je kofferbakklep. Bij mij zit hij aan de bovenkant nu veel strakker omdat ik 't welbekende fluitje had.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
-MD- schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 00:07:
[...]
Het plaatje dat je post is de laadcurve van de M3 LR.
[...]
Eh ja, dat had ik ook wel gezien. Aangezien de M3 en MY op hetzelfde platform staan en erg veel onderdelen delen, dacht ik dat dat ook voor het laadsysteem geldde. Maar klaarblijkelijk laadt de M3 sneller dan de MY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
MKBHD heeft een Tesla model 3 review gemaakt:

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Can confirm, sinds 31-01 een Ultra Red 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Joostdz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:30:
[...]

Balen zeg! Uit interesse, zijn dit de Induction wielen of goed gelijkende doppen? Ziet er fraai uit! 8)
Thanks vind ze zelf ook stukken beter dan de orginele Gemini doppen ogen :P Paar post boven heb ik de plaatje gepost van het setje.
schumi1986 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:59:
[...]

Ik zou nu een keuze maken, of het accepteren en er mee leren leven of de koop ongedaan maken.

Als ze het in Tilburg al niet oplossen gaat het bij een Service Center ook niet goed komen. In Tilburg doen ze over het algemeen beter hun best omdat dan het geld nog niet binnen is.

Heel grote kans namelijk dat na de afspraak bij het service center het ene probleem verholpen is en je er 2 andere problemen bij gekregen hebt. (Op een andere plek een gap of schade door de lompe monteurs van Tesla.
Eeh waarom zou je iets zomaar accepteren terwijl je er dik voor betaald heb? Zou wel erg krom zijn om niets te melden vanwege de reden die jij aangeeft.. Heb net dan ook via de app een servicemelding ingeschoten..
Allewijn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Volgens mij zit er boven te veel ruimte en en ter hoogte van achterlicht lijkt het wel alsof de klep er (bijna) helemaal tegenaan zit?
En hoe ziet het er dan uit aan de andere kant?
Zit niet netjes iig...
Klopt wat je zegt. Andere kant is vele malen netter
Kenny73 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:21:
Kan je niet zelf de aanslagdoppen iets verdraaien?
Het lijkt erop dat als de onderkant iets verder omhoog komt de gap aan de bovenkant ook rechter wordt.
Zou best kunnen, maar ga zelf niet dingen doen.. İs toch niet raar dat ik wat service verwacht van Tesla? =]
Oekol schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:45:
[...]

Dat heeft met afstellen te maken van je kofferbakklep. Bij mij zit hij aan de bovenkant nu veel strakker omdat ik 't welbekende fluitje had.
Hij steekt er hier ook iets uit, maar nog geen fluit concerten gehad.. maar zal het bij de service ook wel meteen erbij vermelden..

Had overigens net weer een noob moment. Stond aan de snellader, naast mij een andere Tesla die -ik verwacht- net klaar was. Er kwam echter rook uit de auto, dus ik dacht die gast waarschuwen... maar blijkbaar was/is dat normaal..? :o

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[b]beyazz06 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"
Had overigens net weer een noob moment. Stond aan de snellader, naast mij een andere Tesla die -ik verwacht- net klaar was. Er kwam echter rook uit de auto, dus ik dacht die gast waarschuwen... maar blijkbaar was/is dat normaal..? :o
Wij hebben de auto nu ongeveer een jaar - maar staan amper aan de snellader. Maar afgelopen weekend overkwam ons dit ook. Ineens een heleboel rook bij de voorwielen vandaan. Snel uitgestapt - en onderstaande foto gekiekt. Maar het was waterdamp en 10 seconden later was alle "rook" alweer weg. Duurde bij elkaar nog geen 10s denk ik.

Even googlen leerde mij dat dit vrij normaal is:
Tijdens het superchargen kan de batterij te warm raken. Deze hitte wordt dan actief door de warmtepomp afgevoerd via de radiator. Het vocht op die (ijskoude) radiator verdampt dan en wordt door de ventilator afgevoerd. Onder de juiste weersomstandigheden (koud + hoge luchtvochtigheid) is deze afvoer soms zichtbaar als witte ‘rook’.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dO6CKlC4pRvLvAGv9N6twqlNC4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zrBG0NGoCaqR9NFxooKyXfTl.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag mijn achterruit van mijn model 3 waterafstotend willen maken met een spray oid. Zijn er toevallig mensen met positieve ervaringen over een product wat ze aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:39:
Ik zou graag mijn achterruit van mijn model 3 waterafstotend willen maken met een spray oid. Zijn er toevallig mensen met positieve ervaringen over een product wat ze aanraden?
Die zijn al veel genoemd in dit topic. Het valt mij juist op dat als je maar even rijdt de ruit vanzelf kurkdroog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mca2 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:52:
[...]

Eh ja, dat had ik ook wel gezien. Aangezien de M3 en MY op hetzelfde platform staan en erg veel onderdelen delen, dacht ik dat dat ook voor het laadsysteem geldde. Maar klaarblijkelijk laadt de M3 sneller dan de MY.
Nee hoor, ze hebben dezelfde accu. De oude Model 3 kon wel sneller laden. Daar zal de curve ook van zijn die je gezien had.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpikeHome schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:52:
[...]

Tesla stookt het pack op tot ±55 graden. Dus tov 12 graden buiten temperatuur kan het best zo zijn dat hij dan af en toe wat moet verwarmen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
De vraag hoort in principe hier thuis: Het grote auto detailing topic

Ik heb zelf een coating laten aanbrengen op al het glas (inc dak, kan je ook zelf doen als je handig bent): https://www.carclean.com/nl/gyeon-q-view-2x20ml-kit.html werkt echt heel erg goed. Op de voorruit heb ik het idee dat dit te goed werkt, en dat de ruitenwisser gaat trekken (geluid maakt bij het wissen), dit omdat de ruit nooit nat genoeg is.

In dit topic komt soms dit voorbij: https://www.carclean.com/...-plus-rain-repellent.html Ervaringen hiermee zijn wisselend. Is op te zoeken, laten we de discussie niet weer opnieuw voeren.

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 02-02-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Luckeh schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:31:
[...]

Wij hebben de auto nu ongeveer een jaar - maar staan amper aan de snellader. Maar afgelopen weekend overkwam ons dit ook. Ineens een heleboel rook bij de voorwielen vandaan. Snel uitgestapt - en onderstaande foto gekiekt. Maar het was waterdamp en 10 seconden later was alle "rook" alweer weg. Duurde bij elkaar nog geen 10s denk ik.

Even googlen leerde mij dat dit vrij normaal is:

[...]

[Afbeelding]
Ik vindt dat ze hiervoor een waarschuwing op het scherm moeten zetten. De eerste keer dat ik dit zag had ik ook snel m’n kind uit de auto getrokken om er daarna achter te komen dat het maar stoom is.

Er zijn zelf al gevallen geweest dat mensen de brandweer hadden gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Op de een of andere manier vindt ik dit mooi.

Cybertruck wieldoppen op de model Y:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddeFqPCB4fXKtRKwZ-Ylp-Mpsfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4k0sFUZSSTxY9eOsh6weWY4k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
Rain-x anti-regen, model 3 2023, alleen op de achterruit en de deurstijlen voor de camera's daar, bevalt heel goed, ruit is beter doorheen te kijken bij regen

[ Voor 18% gewijzigd door datadevil op 02-02-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
datadevil schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:29:
[...]

Rain-x anti-regen, model 3 2023, alleen op de achterruit en de deurstijlen voor de camera's daar, bevalt heel goed, ruit is beter doorheen te kijken bij regen
Ik heb Rain Away en S2 Glass Coating geprobeerd, maar vind het resultaat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
datadevil schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:29:
[...]

En op de voorruit, want de automatische ruitenwisserfunctieis niet top :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
beyazz06 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:08:
[...]

Eeh waarom zou je iets zomaar accepteren terwijl je er dik voor betaald heb? Zou wel erg krom zijn om niets te melden vanwege de reden die jij aangeeft.. Heb net dan ook via de app een servicemelding ingeschoten..
Je begrijpt mij verkeerd denk ik.

Ik bedoel te zeggen dat als je dit niet accepteert dat je beter de koop ongedaan kan maken. Je moet er namelijk niet vanuit gaan dat Tesla dit op kan lossen naar aanleiding van jou service verzoek en dan is het te laat om de koop ongedaan te maken.

Aangezien ze in Tilburg al hebben aangegeven er niets mee te gaan doen gaan ze het hoogstwaarschijnlijk bij het Service Center ook niet mooi krijgen. Daarom dat ik zeg maak de keuze of mee leren leven of de koop ongedaan maken.

Ik heb namelijk precies hetzelfde met mijn auto. In Tilburg vertelde ze mij dat ze mijn problemen die ik tijdens aflevering had gevonden zouden oplossen tijdens een later service bezoek en dat ik eerst maar eens moest genieten van de auto. Na 3 maanden had ik een afspraak en is het alleen maar erger geworden. En hebben ze letterlijk verteld dat ze niets meer voor mij kunnen betekenen. Ben nu met rechtsbijstand bezig.

Tesla communiceert prima tijdens aankoop van de auto maar zodra het geld binnen is behandelen ze je al heel snel als een lastige klant.

Werkplaats chef in Eindhoven sloot zijn gesprek met mij af met deze duidelijke woorden : je koopt geen Tesla voor de buitenkant maar voor de binnenkant (software).

[ Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 02-02-2024 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

Ik had bij de aflevering op de zwarte raam trim een kleine beschadiging. Een deukje en beschadiging door de lak heen. Ze hebben de auto naar achteren gereden en na een kwartiertje kwam hij terug, met een lakstift aangestipt en opgepoetst. Dat van die lakstift vond ik knullig, maar het poetsen van die mat zwarte strip was al helemaal niet handig. Nu zit er namelijk een glimmende vlek op. Bij de delivery meneer heb ik aangegeven dat ik niet amused was en ze hebben er gelijk een foto van en ticket van gemaakt voordat ik de deur uit ging.
Ik heb nu een serviceverzoek aangemaakt en kreeg na 1 dag een voorstel om het door mobile service voor 0,- eur te laten repareren aan huis.
Aan de ene kant heb ik zoiets, geef mij die strip maar en tot ziens. Dan doe ik het zelf wel. :) Ik heb automonteurs al te vaak andere dingen zien slopen, dus ik ben benieuwd hoe dat volgende week gaat aflopen. ;)

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Wauw... Als ik een nieuwe auto zou ophalen (wat binnekort gaat gebeuren want gaan een Y bestellen), dan wil ik, voordat ik restantbedrag heb voldaan, de auto fysiek zien.
Als ik dan iets zie zoals lakschade of gaps, laat ik de koop echt niet door gaan.
Aantippen met een lakstift? Op mijn gloednieuwe auto? No way!
Ticket inschieten en pas over enkele weken (of maanden?) er voor terug mogen komen? En dus wel de auto volledig moeten betalen en meenemen. No way!
Als ik 40+k uit eigen zak betaal moet alles vanaf moment één volledig goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

Allewijn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:03:
Wauw... Als ik een nieuwe auto zou ophalen (wat binnekort gaat gebeuren want gaan een Y bestellen), dan wil ik, voordat ik restantbedrag heb voldaan, de auto fysiek zien.
Als ik dan iets zie zoals lakschade of gaps, laat ik de koop echt niet door gaan.
Ticket inschieten en pas over enkele weken (of maanden?) er voor terug mogen komen? En dus wel de auto volledig moeten betalen en meenemen. No way!
Als ik 40+k uit eigen zak betaal moet alles vanaf moment één volledig goed zijn.
Zeker. Daarom heb ik ook daar een ticket laten maken en gecontroleerd dat het echt in het systeem stond. Ik laat mezelf niet zomaar wegsturen. En zoals afgesproken gaan ze het voor 0,- eur fixen. En een weekje wachten is acceptabel.

-Ik krijg dan wel een beetje het gevoel dat Tesla de keuze heeft gemaakt voor een beroerde QC omdat het goedkoper is om een klein percentage van de kritische klanten te helpen ipv alle dingetjes voor iedereen te fixen. Want er zullen ook echt wel mensen zijn die het niet zo veel boeit.

[ Voor 13% gewijzigd door RvV op 02-02-2024 16:08 ]

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
Je hebt denk ik nog iets een romantische voorstelling van het ophalen van je auto.
Als je gelukt hebt wijzen ze je nog een beetje aan waar ie staat maar veel meer moet je er niet van verwachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57
AMDman schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:07:
[...]

Je hebt denk ik nog iets een romantische voorstelling van het ophalen van je auto.
Als je gelukt hebt wijzen ze je nog een beetje aan waar ie staat maar veel meer moet je er niet van verwachten.
Je hoeft niet eens te komen als hij niet betaald is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-09 11:41
AMDman schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:07:
[...]

Auto bij lokaal service center maakt het wel wat beter denk ik. Aflevering in Groningen was prima geregeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
Vooral geen Tesla bestellen zou ik zeggen. Je gaat er echt spijt van krijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
schumi1986 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:15:
[...]

Vooral geen Tesla bestellen zou ik zeggen. Je gaat er echt spijt van krijgen.
Onzin. Dit topic is totaal geen goede afspiegeling van de werkelijkheid. Hier melden zich vooral mensen die van nature al veel te veel met details bezig zijn (idem ikzelf) en dan gaan piet leuten over auto's. 99% van de overige Tesla eigenaren kent dit forum niet eens.

Als je zoekt naar klachten, ga je ze 100% zeker vinden. Mensen zijn daarnaast van nature negatieve ervaringen eerder te delen dan positieve. Zo werkt dat ook met je geheugen (negatief blijft langer hangen dan positief, iets met evolutie)

En weer door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Schwarz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Auto bij lokaal service center maakt het wel wat beter denk ik. Aflevering in Groningen was prima geregeld.
Kan je dat kiezen in het bestel proces? Ipv Tilburg.
Ik zou hem straks als ik bestel ook het liefst halen bij dichtstbijzijnde, en dat is voor mij Rotterdam.
Ik ben daar met proefrit heel keurig geholpen. Geen verschil met binnenlopen bij mijn vorige Audi's.
Dus verwacht ik dat ook als ik een gekochte versie daadwerkelijk kom halen en even wil inspecteren voordat ik weg rij.
En betaal je het volledige bedrag vooraf, of restant op de dag zelve?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
spartacusNLD schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Onzin. Dit topic is totaal geen goede afspiegeling van de werkelijkheid. Hier melden zich vooral mensen die van nature al veel te veel met details bezig zijn (idem ikzelf) en dan gaan piet leuten over alle auto's. 99% van de overige Tesla eigenaren kent dit forum niet eens.

Als je zoekt naar klachten, ga je ze 100% zeker vinden. Mensen zijn daarnaast van nature negatieve ervaringen eerder te delen dan positieve. Zo werkt dat ook met je geheugen (negatief blijft langer hangen dan positief, iets met evolutie)

En weer door :)
Daarom zeg ik juist dat hij beter geen Tesla kan bestellen want hij verwacht een perfecte auto en Tesla levert geen perfecte auto’s af.

Jij hebt een nieuwe model 3 kan jou vertellen dat een Y een heel stuk slechter in elkaar zit.

99% van de gekochte Tesla’s is lease die mensen boeit het niet. Als je als particulier een nette auto wilt met goede service kun je beter geen Tesla kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 02-02-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
schumi1986 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:26:
[...]
Daarom zeg ik juist dat hij beter geen Tesla kan bestellen want hij verwacht een perfecte auto en Tesla levert geen perfecte auto’s af.
Ik snap wat je bedoeld. Maar sommige mensen lezen deze zin heel zwart/wit.

Alsof dat elke auto die tesla een mankement heeft (100% van de gevallen, ik denk niet dat je dat bedoeld)? Wat je denk ik bedoeld te zeggen dat het (wellicht wel door dit forum) lijkt alsof een groter percentage van de afgeleverde tesla's mankementen bevatten? Zonder dit te vergelijken met andere merken.. dat gaat moeilijk als we enkel dit forum lezen :)

Mijn nieuwe model 3 is inderdaad ook niet perfect afgeleverd. Dit zat hem in fouten in polijstwerk. Dat ligt niet aan de fabriek maar in de onkunde van de studenten die afgeleverde auto's schoon maken. Zij hebben gewoon niet of nauwelijks opleiding. Of het interesseert ze niets.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWNzcqiYdmH-P852I_6MTyDi5bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfGYiGsXFKjsZwVWMzCGT5et.jpg?f=fotoalbum_large

Had ik dit liever anders gezien? natuurlijk! Had ik de auto er voor laten staan? Nee, ik had het zelf niet eens gezien als de detailer waar ik de auto naar toe heb gebracht niet speciale lampen had om dit te zien en er oog voor heeft.. :P

Dus al met al denk ik dat we problemen hier uitvergroten omdat we graag een goed product willen, en je zit dan bij afhalen nog op die roze wolk en dan valt elk minpunt zwaar en moet je dat ergens kwijt. En voor sommige mensen is dat het forum van tweakers.

[ Voor 49% gewijzigd door spartacusNLD op 02-02-2024 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:44

bert pit

asdasd

Prettige wedstrijd, zou ik zeggen.

Tipje: niet bij Tesla op locatie bestellen, maar thuis. Dan is het een internet aankoop die je kunt teruggeven. Maar betaald heb je al, anders geen auto.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
spartacusNLD schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:29:
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Maar sommige mensen lezen deze zin heel zwart/wit.

Alsof dat elke auto die tesla een mankement heeft (100% van de gevallen, ik denk niet dat je dat bedoeld)? Wat je denk ik bedoeld te zeggen dat het (wellicht wel door dit forum) lijkt alsof een groter percentage van de afgeleverde tesla's mankementen bevatten? Zonder dit te vergelijken met andere merken.. dat gaat moeilijk als we enkel dit forum lezen :)
Ik ben er 100% van overtuigd dat op elke Tesla die klaar staat voor aflevering mankementen aanwezig zijn ja.

Voor het grootste gedeelte zijn het vooral heel veel krassen (laat deze er vooral niet door Tesla uit halen want die gaan op standje grof aan de slag en dat zorgt voor hologrammen).

En ja in deze staat afleveren van auto’s gebeurt alleen bij Tesla.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 02-02-2024 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
Schwarz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Ook in Groningen afgehaald en was prima geregeld. Accu 100% vol en ruim de tijd om de auto (samen) langs te lopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
schumi1986 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:26:
[...]

Jij hebt een nieuwe model 3 kan jou vertellen dat een Y een heel stuk slechter in elkaar zit.

99% van de gekochte Tesla’s is lease die mensen boeit het niet. Als je als particulier een nette auto wilt met goede service kun je beter geen Tesla kopen.
Ben je een autoweek troll ? Wat een onzin deze post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
maharens schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:58:
[...]

Ben je een autoweek troll ? Wat een onzin deze post.
Autoweek troll?

Het is schandalig hoe Tesla’s auto’s aan klanten mee geeft. mensen die niets aan hun auto hebben gevonden hebben zijn simpelweg sneller tevreden en niet zo nauwkeurig. Prima maar als jij een perfecte auto verwacht met het ophalen kom je bedrogen uit.

Het is niet allemaal negatief hoor want ben wel van mening dat het met enige afstand de beste EV is die je voor het geld kan kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• estiemer
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 18:39
Vandaag heb ik mijn Tesla Model 3 blue metallic nieuw Highland opgehaald in Groningen(het was een vooorraadauto).
Ik had eerst een 2019 Model 3 zakelijk en nu een nieuwe privé gekocht.

Ik heb getracht uiterst kritisch naar de oplevering van de auto te kijken. Ik kon echt geen enkel mankementje vinden! Daarnaast uiterst vriendelijk en goed geholpen.

Kortom in mijn geval absoluut geen negatief verhaal! Hopelijk wekt dat vertrouwen bij anderen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
schumi1986 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:05:
[...]

Autoweek troll?

Het is schandalig hoe Tesla’s auto’s aan klanten mee geeft. mensen die niets aan hun auto hebben gevonden hebben zijn simpelweg sneller tevreden en niet zo nauwkeurig. Prima maar als jij een perfecte auto verwacht met het ophalen kom je bedrogen uit.

Het is niet allemaal negatief hoor want ben wel van mening dat het met enige afstand de beste EV is die je voor het geld kan kopen.
Pffffffffff. Overdrijven is ook een vak. Ga je short op de aandelen van Tesla? Dan zou ik een iets groter medium gebruiken om je gal te spuwen. Goed weekend he.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:50
Onlangs mYn zwarte in Tilburg opgehaald.
Op aanraden van jullie een vergrootglas en felle ledlamp meegenomen echter was er NIETS op aan te merken.
Alles zag er uitstekend uit en 100% opgeladen.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Pagina: 1 ... 241 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: