Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 240 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.928 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
mjvdzwet schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:18:
[...]

Ik heb ook al steenslag op de bumper na 1500km.
Nu moet ik zeggen dat mijn vorige Toyota C-HR hier ook wel last van had. Viel alleen minder op omdat die grijs was.

Mijn M3 is ook wit, en de ondergrond zwart, dus valt het op.
Auch, ook heel snel dus. Valt zeker op ja op de witte kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Dutchlimits schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:16:
Voor het eerst even uitgebreid gewassen, met de hand. Voor de rest gewoon afgespoten een aantal keer in die vieze periode zonder te wassen. Maar heb nu al 2 steenslag pikjes in 3000 km tijd. Eerste auto waarbij het zo snel ging, of het is pech, of dit lak is zwakker van Tesla?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen welke en waar je de naaf en bout doppen je hebt besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
mjvdzwet schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:28:
[...]

Mag ik vragen welke en waar je de naaf en bout doppen je hebt besteld?
Amazon, zoals deze
https://www.amazon.nl/Wie...del+3%2Caps%2C118&sr=8-17

Alleen de kapjes vallen niet in de velg maar erop. Maar stoort zeker niet vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 21:39
Vandaag een indicatie gekregen voor het oplossen van een probleem met het stilvallen van de auto een paar weken terug. Eerst stopte de voorste motor er mee en daarna konden we helemaal niet meer laden/rijden.

Er zou een koelvloeistof lekkage zijn plus weinig olie in de achterste motor (differentieel), dat zou komen door aandrijfassen die wat olie lekken, dus ze geven aan alle aandrijfassen (voorste lekken ook wat) te laten vervangen, olie vervangen en koelvloeistof lekkage oplossen.

Ik kan online niet eerder dit soort ervaringen vinden, maar misschien dat Tesla zelf er een ander verhaal van maakt (vanwege verlopen garantie ga ik niet meer naar een Tesla Service Center).

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 09:09
Sinds een weekje in het bezit van een MYLR met de 20" wielen. Mijn niro haalde in deze temperatuur zo'n 400km (64kw, 455wltp). Het lijkt er op dat ik met de MYLR slechts 350 haal in deze temperatuur, en dan probeer ik zo zuinig mogelijk te rijden, met een verbruik van 17/18kw.

Ik had verwacht dat ik wel 450km zou halen, is dat wat optimistisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vandaag mijn huidige auto verkocht.
Rij nu in een auto die ik aankomende weken gelukkig mag lenen van een goede vriend.
Nu beslissende welke auto ik ga kopen.
Dikke kans dat het de Y rwd wordt.
Juniper wachten... Zit me nog wel ff dwars. Maar is hier al besproken qua voor en nadelen, koffiedik kijken, etc

Hoorde net wel in wat online filmpjes dat de instap rwd Juniper vermoedelijk geen premium sound system meer krijgt. Dat zou wel echt een dingetje zijn...

Oh en wanneer was in 2023 de Sepp pot leeg?
Benieuwd tot wanneer ik in 2024 max kan/wil/ga wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door Allewijn op 31-01-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
Falqoon schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:48:
Sinds een weekje in het bezit van een MYLR met de 20" wielen. Mijn niro haalde in deze temperatuur zo'n 400km (64kw, 455wltp). Het lijkt er op dat ik met de MYLR slechts 350 haal in deze temperatuur, en dan probeer ik zo zuinig mogelijk te rijden, met een verbruik van 17/18kw.

Nu zijn die KIA’s behoorlijk efficiënt maar vandaag zat ik met mijn e-Niro 185w/km bij max 105km/u en rustig met verkeer meerijden (behoorlijk langzaam rond Utrecht). Dan lijkt een LR die iets zuiniger is en een grotere accu heeft, toch verder te komen.
Overigens geeft de KIA op 90% nu zo’n 340km rijbereik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:21
Allewijn schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:50:
Vandaag mijn huidige auto verkocht.
Rij nu in een auto die ik aankomende weken gelukkig mag lenen van een goede vriend.
Nu beslissende welke auto ik ga kopen.
Dikke kans dat het de Y rwd wordt.
Juniper wachten... Zit me nog wel ff dwars. Maar is hier al besproken qua voor en nadelen, koffiedik kijken, etc

Hoorde net wel in wat online filmpjes dat de instap rwd Juniper vermoedelijk geen premium sound system meer krijgt. Dat zou wel echt een dingetje zijn...

Wat mis je nu in de huidige Y dat de Juniper vermoedelijk wel zal hebben? Ik vind hoe de huidige Y geprijsd is echt een 'koopje'. Helemaal icm de SEPP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Khayma schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:08:
[...]

Wat mis je nu in de huidige Y dat de Juniper vermoedelijk wel zal hebben? Ik vind hoe de huidige Y geprijsd is echt een 'koopje'. Helemaal icm de SEPP.
Helemaal eens hoor. De huidige prijs van 41k (subsidie er af getrokken) is echt een 'koopje'.
Ik denk, na de proefrit van vorige week ook niks er aan te missen. Alle opties zitten er op die mijn hartje begeert.

Alleen afschrijving zal flink harder gaan (wil er circa 4 jaar prive mee rijden) tov de juniper én toch wel gevoelig voor gadgets zoals scherm achterin voor ons zoontje, geventileerde stoelen (al eens gehad en erg lekker in zomer) en de modernere looks qua lampen.
Maar als de Juniper de subsidie mis grijpt omdat die pot op is of als hij sowieso boven 45k uit komt dan wordt het wel een ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Allewijn schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:23:
[...]

Helemaal eens hoor. De huidige prijs van 41k (subsidie er af getrokken) is echt een 'koopje'.
Ik denk, na de proefrit van vorige week ook niks er aan te missen. Alle opties zitten er op die mijn hartje begeert.

Alleen afschrijving zal flink harder gaan (wil er circa 4 jaar prive mee rijden) tov de juniper én toch wel gevoelig voor gadgets zoals scherm achterin voor ons zoontje, geventileerde stoelen (al eens gehad en erg lekker in zomer) en de modernere looks qua lampen.
Maar als de Juniper de subsidie mis grijpt omdat die pot op is of als hij sowieso boven 45k uit komt dan wordt het wel een ding...
Schermpje is in te bouwen, heb ik zelf ook maar stoelventilatie niet. De vraag is nog altijd, wanneer komt de Juniper en wat gaat hij kosten. Ik verwacht hem eerlijk gezegd wel boven de 45K maar goed wie ben ik en waar basseer ik dat op. Allemaal gissen.

Heb je overigens de nieuwe model 3 al gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Nieuwe 3 niet gereden omdat hoge zit echt een vereiste is (grote wens), dus model 3 valt echt helaas af (nee -> mijn vrouw is écht niet over te halen ;) )

Scherm in te bouwen? Originele highland achtige scherm bedoel je dan?

[ Voor 19% gewijzigd door Allewijn op 31-01-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:06
[...]

Als je al rijdend constant naar een klein schermpje in een middenconsole kijkt dan wordt je toch hartstikke wagenziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Sunri5e schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:28:
[...]

Als je al rijdend constant naar een klein schermpje in een middenconsole kijkt dan wordt je toch hartstikke wagenziek?
Daar heb je een punt... Misschien is de iPad voor zijn neus in stoel houder bij lange ritten gewoon wel een veel gewenstere oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

Sunri5e schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:28:
[...]

Van die wagenziekte zou ik zelf niet zo'n last van hebben denk ik. Wel dat je continu met je nek naar beneden zit en de kwetsbaarheid van een scherm icm kinderen. Je wilt niet weten hoe dat middenconsole eruit zag bij mijn vorige auto omdat de kinderen er telkens met bagger schoenen tegenaan zaten. :X

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Allewijn schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:28:
Nieuwe 3 niet gereden omdat hoge zit echt een vereiste is (grote wens), dus model 3 valt echt helaas af (nee -> mijn vrouw is écht niet over te halen ;) )

Maar dan heb je wel alvast beeld bij hoe de juniper van binnen zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
Allewijn schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:30:
[...]

Daar heb je een punt... Misschien is de iPad voor zijn neus in stoel houder bij lange ritten gewoon wel een veel gewenstere oplossing...
Ik heb een scherm ingebouwd ala highland in mijn model 3 maar naar Milaan zat de kinderen gewoon op de iPad in een houder. Kijkt fijner en beide willen iets anders kijken. Scheelt ook ruzie onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
Falqoon schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:48:

450 op 80-90km wegen is in de zomer zeker haalbaar. Op autostrade aan 120-125 zal het eerder 400km zijn. (Vanaf100%)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:34
Khayma schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:25:
[...]
Schermpje is in te bouwen, heb ik zelf ook maar stoelventilatie niet. De vraag is nog altijd, wanneer komt de Juniper en wat gaat hij kosten. Ik verwacht hem eerlijk gezegd wel boven de 45K maar goed wie ben ik en waar basseer ik dat op. Allemaal gissen.

Heb je overigens de nieuwe model 3 al gereden?
Stoelventilatie kan wel achteraf.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
Deze was in 2023 niet leeg, was nog voor rond de 40% gevuld aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
[...]

Subsidie kun je ook misgrijpen als de auto te laat komt. De verwachting is dat er in 2025 geen subsidie meer gegeven zal worden https://id.nl/mobiliteit/auto/elektrisch-rijden/potje-subsidie-elektrische-personenauto-s-particulieren-sepp-weer-aangevuld

Ik denk niet dat je aan huidige MY een buil zal vallen. En ja hoe langer je wacht hoe meer ontwikkelingen. Kan je ook nog tot 2026 op de Redwood wachten of op welke auto dan ook.

Ik vind huidige prijs/kwaliteit verhouding prima en heb dus gewoon nu besteld. En vervang die tzt wellicht een keer door Juniper of wat er dan verder mogelijk is. Dat zien we dan wel weer.

(en met LR ook geen last meer van subsidiegedoe en beperkingen om onder de 45K te blijven. De prijsverlaging met 4K heb ik in mijn hoofd maar omgeruild tegen het missen van een subsidie van 3K).

[ Voor 6% gewijzigd door eltron op 31-01-2024 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Laatst online: 24-04-2024
Allewijn schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:28:

Wat jammer! Mijn vrouw was 100% zo van: “Jij moet er meer in rijden, dus als je liever een 3 rijdt dan een Y, dan doen.” Vond het best logisch eigenlijk. d:)b

Schermpje is een gimmick en heb je buiten stoelverwarming / climate regeling, overigens weinig aan, iPad / tablet is goedkoper en praktischer. Kinderen waren er snel op uitgekeken. Het oogt wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Nieuws. Benieuwd wanneer die uit Berlijn dit ook gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
eltron schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:27:
[...]

Subsidie kun je ook misgrijpen als de auto te laat komt. De verwachting is dat er in 2025 geen subsidie meer gegeven zal worden https://id.nl/mobiliteit/auto/elektrisch-rijden/potje-subsidie-elektrische-personenauto-s-particulieren-sepp-weer-aangevuld
Goed punt. Daarnaast is SEPP maar een paar duizend euro. Het is leuk maar niet echt gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Giga schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 02:36:
Nieuws. Benieuwd wanneer die uit Berlijn dit ook gaan krijgen.

[Twitter]
Zit HW4.0 niet al op de huidige Y als ik die nu bestel dan?
https://www.notateslaapp....rdware-4-0-on-the-model-y

Hmmmm nog meer redenen om misschien niet nu te kopen haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Giga schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 02:39:
[...]

Goed punt. Daarnaast is SEPP maar een paar duizend euro. Het is leuk maar niet echt gigantisch.
Dat kun je veilig stellen door direct na bestelling de subsidie aan te vragen. Als de auto dan het jaar daarop komt krijg je gewoon de subsidie hoor, mits bij aanvraag de pot nog niet leeg is.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 23:29

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Zijn er mensen die de verlengde garantie hebben aangeschaft bij een aanschaf 3 of Y? Ik geloof van 4 naar 6 jaar. Wel een flinke prijs van, ik geloof , 1800 euro.
Peter
code:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 11:24
Ik heb een vraag over het koppelen van twee telefoonsleutels aan de Tesla Model 3.

Mijn vriendin en ik hebben beiden een persoonlijke telefoonsleutel gekoppeld in de Tesla app. Wanneer ik alleen ben bij de auto werkt alles zoals het hoort (auto herkent het profiel, ontgrendeld etc.) Wanneer mijn vriendin alleen bij de auto staat werkt dit alles echter niet. Hetzelfde gebeurt als wij er beiden tegelijk staan.

Hebben meer mensen deze ervaring en wat is hiervoor de oplossing?

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 10:04

Dat zijn allemaal wild west verhalen, gokken enz. Ze hebben 50% kans dat ze het goed hebben. Achteraf kan de helft dan roepen: Zie je wel :? En als ze het fout hadden hoor je niets. Al die gasten die dat online roepen doen volgens mij maar wat. Hebben ze bronvermelding bij die mededeling :?
Tesla kan je wat dat betreft geen pijl op trekken, tuurlijk bestaat de kans, maar ook van niet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Dat is nu al zo.
Tesla has drastically downgraded the Model Y’s audio system from 13 to 7 speakers and seemingly getting rid of the subwoofer.
Fortunately, it’s only for the base version.
https://electrek.co/2024/...des-model-y-sound-system/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-09 12:08
Tissa12345 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:25:
Ik heb een vraag over het koppelen van twee telefoonsleutels aan de Tesla Model 3.

Mijn vriendin en ik hebben beiden een persoonlijke telefoonsleutel gekoppeld in de Tesla app. Wanneer ik alleen ben bij de auto werkt alles zoals het hoort (auto herkent het profiel, ontgrendeld etc.) Wanneer mijn vriendin alleen bij de auto staat werkt dit alles echter niet. Hetzelfde gebeurt als wij er beiden tegelijk staan.

Hebben meer mensen deze ervaring en wat is hiervoor de oplossing?

Dank alvast!
Moet je de sleutel net zoals de GSM niet toewijzen in het menu van de auto zelf?
Hier met keyfob, kaart of gsm als 'sleutel' geen enkel probleem. Auto herkent ook netjes wie met welke sleutel instapt als bestuurder of passagier.

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nee, dat is in Amerika zo. De Berlijn auto's zijn nog volledig uitgerust met premium sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Als FSD HW4 gaat vereisen mag ik hopen dat ze kosteloos je auto er naar upgraden (als je FSD koopt). Dat was met HW3 ook zo toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Hertog_Martin op 01-02-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hertog_Martin schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:11:
Als FSD HW4 gaat vereisen mag ik hopen dat ze kosteloos je auto er naar upgraden (als je FSD koopt). Dat was met HW3 ook zo toch?
FSD in de VS draait al op HW3, dus ik denk niet dat die vlieger opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:37
ScreamGT schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:41:
[...]

Verwacht je nu dat iemand een bureaustoel in z’n Tesla probeert te krijgen zodat jij antwoord op je vraag krijgt? :+

Ik weet 100% zeker dat een dergelijke stoel in de auto past. Mits je de stoel in kwestie uit elkaar schroeft.
Ik heb het inderdaad geprobeerd omdat ik van te voren niet had nagedacht of het wel zo passen in mijn model 3 toen ik mijn bureaustoel op ging halen :)

Het is natuurlijk afhankelijk van hoe groot je stoel is maar als je die niet uit elkaar kan/wil halen dan gaat ie waarschijnlijk niet passen in de kofferbak. Maar na een tip van de verkoper heb ik die van mij op kop op de passagiersstoel gezet, dat paste net. Maar als je de keus hebt zou ik even een aanhanger of andere auto regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:42
Hertog_Martin schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:11:
Wat is het verschil? In het artikel lees ik alleen dat de camera’s grotere zichthoeken hebben. Zijn er nog meer verschillen, zoals processorkracht of een camera in de bumper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
peerke 1960 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:08:
Zijn er mensen die de verlengde garantie hebben aangeschaft bij een aanschaf 3 of Y? Ik geloof van 4 naar 6 jaar. Wel een flinke prijs van, ik geloof , 1800 euro.
Peter
code:
1
Bijzonder, wist niet eens dat dit bestond. Dit gevonden:

https://www.tesla.com/nl_...t%20van%20toepassing%20is.

Je wordt dan doorgestuurd naar: https://online-policies.com/ops-tesla/nl/order

''Zolang uw voertuig wordt gedekt door een Beperkte garantie nieuw voertuig, kunt u een Verlengde garantie aanschaffen bij Helvetia, waarmee de garantietermijn wordt verlengd met maximaal 4 jaar of 80.000 kilometer, wat het eerst van toepassing is.''

Na het invullen van je VIN krijg je direct twee opties en de kosten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixs59pf9z_Ap6fyheQiwDhRbifg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3qyxIyyC1Nmrxc9340NsMDxu.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chMVPBLqzyKNHwsKETXKVrjIJPI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0zQSmRdHWAlEeppGgOBT9VXp.png?f=user_large

Heel erg interessant. Ik ga hier wel voor sparen denk ik en tegen de tijd dat de garantie verloopt nog verlengen. :)

Iemand die hier ervaring mee heeft?

[ Voor 31% gewijzigd door spartacusNLD op 01-02-2024 09:24 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Geen ervaring mee maar het is eigenlijk onzinnig.
Een goed product moet langer dan 4 jaar mee gaan, als het om een auto gaat. Steeds meer autofabrikanten geven danook steeds langer garantie, tot ca, 10 jaar.
Als consument kun je gewoon op basis van het BW een claim op garantie doen, ook na de garantietermijn als je de redelijke verwachting mocht hebben dat het product langer zou meegaan.
Het enige verschil is dat je gedurende de garantieperiode minder discussie hebt over de vraag of het wel of niet onder garantie zou moeten vallen (en zelfs dat is niet altijd het geval). Een goede rechtsbijstandsverzekering kost minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10
Net mijn Tesla ingevuld maar voor 4jaar €3500,- is knap geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
basto11 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:15:
[...]

Wat is het verschil? In het artikel lees ik alleen dat de camera’s grotere zichthoeken hebben. Zijn er nog meer verschillen, zoals processorkracht of een camera in de bumper?
Kwa camera’s is ook de resolutie, beeld in het donker / nacht, overbelichting bij direct zonlicht en de algehele verversingsnelheid veel beter op HW4. Ik direct al verbeteringen op de M3H vs MY toen ik alleen al de proefrit maakte. Ik vind het substantiële verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Niet als deze uit Berlijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 17:41
Als ik hier een Model Y RWD configureer staat er gewoon het volgende bij de kenmerken:
Premium audiosysteem – 13 speakers, 1 subwoofer, 2 versterkers en Immersive Sound

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Met of zonder aero doppen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4sJxKsMrcvoCqh5MS5__0OC9dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVhko2JnflkjDbLQz5jiirPl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btQrBNsHa58kQkCdvpqV4UGcV-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b35xwf4PLOud8ZhaWpd5jnXV.jpg?f=fotoalbum_large

Deze set gebruikt om de standaard velg wat netter te maken: https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

bedankt voor de tip @Dutchlimits

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 01-02-2024 11:23 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 09:50
Voor de mensen met een Tesla Model 3 Highland model besteld met trekhaak, maar geleverd zonder trekhaak (ivm. voorraad onvoldoende):

Het is nu mogelijk om een service verzoek in te plannen om de trekhaak geplaatst te krijgen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtFcI0NVs6hCLNpBn65Le1pU0Aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/feqlqlD6x6N7dcnuNomZRsv3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

spartacusNLD schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:01:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze set gebruikt om de standaard velg wat netter te maken: https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
Bij de nieuwe absoluut met. De oude velgen eronder waren nog wel prima, maar deze soort gedraaide velgen zijn het voor mij echt niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn mening: echt zonder.

Ik vind de doppen echt niets en droeg bij aan de reden om voor de Nova’s te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 17:57
Waar laten jullie zaken als de laadpas en je zonnebril in de M3 Highland? Ben gewend dat een auto ergens wel een vakje of clipje heeft voor dit soort dingen maar ik heb nog niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
ArjenIsM3 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:13:
Waar laten jullie zaken als de laadpas en je zonnebril in de M3 Highland? Ben gewend dat een auto ergens wel een vakje of clipje heeft voor dit soort dingen maar ik heb nog niks kunnen vinden.
Ik heb dit besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuOSxlObydOAxjRlPDpvtqWhtMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G7WLEPMnhse0ebvGNy1N8DVx.png?f=fotoalbum_large

Dit maakt de opbergruimte wat functioneler en is dan voor mij ook de plek voor een zonnebril.

Linkje naar aliexpress.

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 01-02-2024 10:19 . Reden: Even de URL ontdaan van tracker info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 17:57
spartacusNLD schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:16:
[...]

Ik heb dit besteld:

[Afbeelding]

Dit maakt de opbergruimte wat functioneler en is dan voor mij ook de plek voor een zonnebril.

Linkje naar aliexpress.
Ah oké, ja iets los bestellen heb ik ook nog aan gedacht maar ik ga slechts drie maanden in de auto rijden. Heb dus niet echt zin om nog te "investeren" hierin, ondanks dat het een relatief klein bedrag is.

[ Voor 19% gewijzigd door Notna op 01-02-2024 10:19 . Reden: URL aangepast van tracker info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23:26

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor mij met de aero doppen. Ik vind de standaard velgen maar niks en met de aero doppen ook nog een paar procent meer bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik zag op de publieke site bij snel leveren een basic Y met trekhaak staan als direct leverbaar. Ik had een order zonder trekhaak en wilde upgraden voor de trekhaak en snelle levering. Echter kon ik vanuit mijn account bij de bestelling die auto niet selecteren vreemd genoeg. Even gebeld en er stonden meerdere met trekhaak in Tilburg waarvan 1tje nu gekoppeld is aan mijn bestelling en ik komende week kan ophalen.

Voor wie dus snel een Y wil ophalen misschien dus ook een optie.

Zou dus maandag al kunnen rijden, maar helaas is Findio nog bezig (al bijna een week inmiddels). Dus nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 11:24
BJF005 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:07:
[...]

Moet je de sleutel net zoals de GSM niet toewijzen in het menu van de auto zelf?
Hier met keyfob, kaart of gsm als 'sleutel' geen enkel probleem. Auto herkent ook netjes wie met welke sleutel instapt als bestuurder of passagier.
Dit hebben we gedaan. We gaan vanmiddag eens proberen om alles opnieuw te koppelen. Hopelijk helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Ik rijd een MY LR en vanochtend werd ik bij een verkeerslicht aangesproken door de automobilist naast me. Hij constateerde dat mijn achterverlichting knipperde in lichtsterkte. Toen ik even later geparkeerd stond, heb ik dit zelf niet geconstateerd. Wellicht treedt het alleen op tijdens het rijden.

Iemand die dit probleem kent en ook een oplossing heeft? Ga ik op basis van n=1 een serviceverzoek inschieten? Ik kan mijn vrouw nog een keer vragen achter me aan te rijden om het te filmen met haar dashcam, dan weet ik iets meer. Maar wanneer het een bekend issue is, dan is dat wellicht niet nodig...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
EvolutionX schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:24:
[...]

Als de dat denkt moet je de MY bestellen zodra de levertijden ineens veel langer worden, heb je de oude prijs en wordt deze omgezet naar Juniper. Timen dus ;)
Is er hier iemand waarbij dit inderdaad zo uit is gekomen? Of cancellen ze gewoon je order en kun je een nieuwe order plaatsen met plaatsbehoud in de wachtrij ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
kwaazaar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:05:
[...]

Is er hier iemand waarbij dit inderdaad zo uit is gekomen? Of cancellen ze gewoon je order en kun je een nieuwe order plaatsen met plaatsbehoud in de wachtrij ofzo?
Dat is zo gelopen bij de M3 voor mijn zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
spartacusNLD schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:16:
[...]

Ik heb dit besteld:

[Afbeelding]

Linkje naar aliexpress.
Ziet er goed uit. Ook al ontvangen en werkt het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Giga schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:20:
[...]

Ziet er goed uit. Ook al ontvangen en werkt het goed?
Ja. Was het eerste wat ik bestelde. Valt precies goed en verdubbeld de opbergruimte (je hebt twee verdiepingen zeg maar). En het is van stof (als je de juiste versie besteld) waardoor zaken niet krassen oid.

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 01-02-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Laatst online: 22:25

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zonder de aero discs, heb je ook een foto zonder disc vanaf de andere kant? Als ze niet gelijk zijn irriteert me dan weer |:( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Rogar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:23:
[...]

Zonder de aero discs, heb je ook een foto zonder disc vanaf de andere kant? Als ze niet gelijk zijn irriteert me dan weer |:( ...
Jep:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-IPKL3Oa-_8y4drtAUYmfP87mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZmvzMGNNnUX1ixnMK9Snkdt.jpg?f=fotoalbum_large

Twijfel wel enorm. Uit deze hoek vindt ik de earo disks weer mooier. :P

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 01-02-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Ik begrijp momenteel de prijzen niet goed van de M3/MY in BE en NL.

- Voor beide landen is de MY nu goedkoper dan de M3, dit was niet het geval voor Highland dacht ik (lijkt me ook logisch dat een grotere auto duurder zou zijn)
- Voor beide landen is de MY nu dezelfde prijs
- In BE is de M3 2000€ duurder dan NL

Ik heb niet dringend een nieuwe auto nodig dus ben aan het wachten op introductie van de Juniper.

Hoe zat het juist met de prijzen voordat de Highland er was? Is de prijs hard omhoog gegaan?

De MY is momenteel 4K€ (de P zelfs 8K€!) goedkoper dan ~6 maand geleden.
Ik vrees een beetje dat voor de Juniper de prijzen terug minimaal naar het vorige niveau zullen gaan of meer (als dat voor de Highland ook zo was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Fire69 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:27:
Hoe zat het juist met de prijzen voordat de Highland er was? Is de prijs hard omhoog gegaan?
De highland is 1000 euro duurder dan het vorige model.

Voor de introductie van de highland is de M3 ook een tijd een stuk goedkoper geweest dan nu het geval is, vooral voorraad modellen heb ik begrepen. Dus de kans dat de MY weer duurder gaat worden is vrij groot.

[ Voor 28% gewijzigd door spartacusNLD op 01-02-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:30
peerke 1960 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:21:
Je hebt wel een Stromer die je kunt pakken om je auto te sparen :)
Witte lak zou sterker zijn dan de zwarte.
Peter
Zwarte M3 2023 hier en nog altijd geen steenslag na 22 000 km. Tenminste niet op het oog te zien.

Als de onderlak zwart is dan vraag ik me af waarom mensen altijd zo'n drama verhalen over de zwarte lak vertellen :) Zwart lijkt me dan juist een verstandige keuze te zijn. Mocht je steenslag hebben dan zie je het immer veel minder goed.
Ik hoor wel eens mensen over swirls maar als je een zwarte auto niet met de hand wast, ga je dat altijd krijgen. Mijn Lexus had dat bijvoorbeeld ook en ik durf wel te stellen als er een merk hoge kwaliteitseisen heeft...

[ Voor 3% gewijzigd door tim.w op 01-02-2024 11:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Giga schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:34:
[...]

Niet geschoten is altijd mis maar u dacht echt dat ze hem wel naar Groningen reden voor u? 8)7
Nou, het zat iets anders. Ik heb hem in Groningen besteld en hij zou daar in eerste instantie ook uitgeleverd worden. En toen kreeg ik een berichtje dat hij in Tilburg stond omdat de trailer naar Groningen vol was ofzo.
Mijn eerdere auto's die ik in Groningen bestelde bij een auto-dealer (ja, die hebben we hier ook) zijn ook gewoon daar uitgeleverd ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Adaptive headlights zouden nu ook naar legacy model 3 en model Y komen
https://x.com/eivissacopter/status/1752991503499030534?s=46

[ Voor 37% gewijzigd door Snakefoodjah op 01-02-2024 11:47 ]

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Snakefoodjah schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:46:
Adaptive headlights zouden nu ook naar legacy model 3 en model Y komen
Leuk, heb je een bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-08 16:08
coelho schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:01:
Ik rijd een MY LR en vanochtend werd ik bij een verkeerslicht aangesproken door de automobilist naast me. Hij constateerde dat mijn achterverlichting knipperde in lichtsterkte. Toen ik even later geparkeerd stond, heb ik dit zelf niet geconstateerd. Wellicht treedt het alleen op tijdens het rijden.

Iemand die dit probleem kent en ook een oplossing heeft? Ga ik op basis van n=1 een serviceverzoek inschieten? Ik kan mijn vrouw nog een keer vragen achter me aan te rijden om het te filmen met haar dashcam, dan weet ik iets meer. Maar wanneer het een bekend issue is, dan is dat wellicht niet nodig...
Is dat niet als je het stroompedaal loslaat en de auto sterk remt op de regen? Dan lijkt de verlichting van het autootje in je scherm ook te knipperen. Althans dat dacht ik eens gezien te hebben. Maar ik kan natuurlijk niet achter mezelf rijden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:41
spartacusNLD schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:29:
[...]

De highland is 1000 euro duurder dan het vorige model.

Voor de introductie van de highland is de M3 ook een tijd een stuk goedkoper geweest dan nu het geval is, vooral voorraad modellen heb ik begrepen. Dus de kans dat de MY weer duurder gaat worden is vrij groot.
*1000 euro duurder dan de 3 maanden ervoor. Want het eerst halfjaar van 2023 was de M3RWD nog €44.990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
basto11 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:15:
[...]

HW4 heeft volgens mij meer camera aansluitingen dan HW3, maar verder weet ik de details niet meer. Je kan dus niet zomaar een bumper camera toevoegen op HW3, omdat daar geen aansluiting voor is. VZIW zijn de CPU en andere zaken identiek.

Hier de details: https://twitter.com/greentheonly/status/1625905179282354194

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 01-02-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Heb de url er nu bij gezet.
Ben niet zo handig in hoe al die dingen werken 🤣

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 13-09 15:47
Jeroen-Buren schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:47:
[...]

Is dat niet als je het stroompedaal loslaat en de auto sterk remt op de regen? Dan lijkt de verlichting van het autootje in je scherm ook te knipperen. Althans dat dacht ik eens gezien te hebben. Maar ik kan natuurlijk niet achter mezelf rijden ;-)
Dat zou natuurlijk kunnen. Ik weet eerlijk gezegd niet eens of mijn remlichten dezelfde lichten zijn als mijn achterlichten, maar dan feller. Bij sommige auto's heb je een apart stuk van de unit dat oplicht bij remmen, maar of dat bij de MY ook zo is?

Verder rijd ik alles op max regen en rem ik zo min mogelijk, dus het kan zomaar aan mijn rijstijl liggen. Ik dacht alleen dat er pas remlichten getoond werden als de vertragen boven een bepaald niveau kwam.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:41
tim.w schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:43:
[...]

Zwarte M3 2023 hier en nog altijd geen steenslag na 22 000 km. Tenminste niet op het oog te zien.

Als de onderlak zwart is dan vraag ik me af waarom mensen altijd zo'n drama verhalen over de zwarte lak vertellen :) Zwart lijkt me dan juist een verstandige keuze te zijn. Mocht je steenslag hebben dan zie je het immer veel minder goed.
Ik hoor wel eens mensen over swirls maar als je een zwarte auto niet met de hand wast, ga je dat altijd krijgen. Mijn Lexus had dat bijvoorbeeld ook en ik durf wel te stellen als er een merk hoge kwaliteitseisen heeft...
Je ziet gelijk plaatstaal(aluminium?) bij steenslag. Aldus een fervent klever met krentenbol frunk :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Nice

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BK_HXh5KL8uQwFVTvvRWholG7XQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mZP6CuTgtSdc5RMg9h68IDK9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 08:55
Hertog_Martin schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:37:
Ik zag op de publieke site bij snel leveren een basic Y met trekhaak staan als direct leverbaar. Ik had een order zonder trekhaak en wilde upgraden voor de trekhaak en snelle levering. Echter kon ik vanuit mijn account bij de bestelling die auto niet selecteren vreemd genoeg. Even gebeld en er stonden meerdere met trekhaak in Tilburg waarvan 1tje nu gekoppeld is aan mijn bestelling en ik komende week kan ophalen.

Voor wie dus snel een Y wil ophalen misschien dus ook een optie.

Zou dus maandag al kunnen rijden, maar helaas is Findio nog bezig (al bijna een week inmiddels). Dus nog even geduld.
Hoorde van een vriend dat hij bij de Tesla dealer vermeld kreeg dat ze nog Findio Financial Lease kon aanbieden voor 2.99%, al zou dat niet lang meer zijn. Ben zelf ook aan het vergelijken voor financial lease aanbieders en percentages, maar ik kom op minimaal 7,5-8% uit, vaak nog hoger zelfs, niet interessant.

Is dit iets wat je herkent qua Findio aanbod, of ligt jouw aanbieding ook een stuk hoger qua percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
NeoPhire schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:59:
[...]

Hoorde van een vriend dat hij bij de Tesla dealer vermeld kreeg dat ze nog Findio Financial Lease kon aanbieden voor 2.99%, al zou dat niet lang meer zijn. Ben zelf ook aan het vergelijken voor financial lease aanbieders en percentages, maar ik kom op minimaal 7,5-8% uit, vaak nog hoger zelfs, niet interessant.

Is dit iets wat je herkent qua Findio aanbod, of ligt jouw aanbieding ook een stuk hoger qua percentage?
Tesla heeft geen dealers VZIW. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 01-09 19:05
Notna schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:31:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er uit als gewoon normaal gedrag, hoewel een V3 lader wellicht wat langer die piek had vastgehouden dan de FastNed versie (geen ervaring mee zelf; is puur een gok) :) Die 250 kW piek is maar heel kortstondig bij een lager percentage
Dat zijn andere plaatjes dan die ik kende, op basis van de Fastned info dacht ik dat >175kW langer vol te houden was.
Afbeeldingslocatie: https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/5470726250781/TeslaModel3LR.png

Snel even de gestyleerde drie laadkrommes naast elkaar gezet met een 82kWh batterij, 250Wh/km verbruik (koud, snelweg zie ev-database).

De onderlinge verschillen lijken niet dramatisch maar opweg naar de wintersport (3-4x laden) zal het een het een half uur schelen?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hGykY4kB/image.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Fz5DC1x1/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Fire69 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:27:
Ik begrijp momenteel de prijzen niet goed van de M3/MY in BE en NL.

- Voor beide landen is de MY nu goedkoper dan de M3, dit was niet het geval voor Highland dacht ik (lijkt me ook logisch dat een grotere auto duurder zou zijn)
- Voor beide landen is de MY nu dezelfde prijs
- In BE is de M3 2000€ duurder dan NL

Ik heb niet dringend een nieuwe auto nodig dus ben aan het wachten op introductie van de Juniper.

De MY is momenteel 4K€ (de P zelfs 8K€!) goedkoper dan ~6 maand geleden.
Ik vrees een beetje dat voor de Juniper de prijzen terug minimaal naar het vorige niveau zullen gaan of meer (als dat voor de Highland ook zo was).
Elke land verschilt, ze spelen soms met de drempelprijzen voor het behalen van premies.
Kijk voor "de fun" eens naar de franse website, dan zie je de 3 en Y een paar duizend euro goedkoper (en neen het ligt niet aan de btw).

Daarbij komt dat de Y een ouder model is, dus krijg je meer korting. Is wel vaker in de autobranche dat een nieuw model amper afgeprijsd wordt, alleen laten klassieke merken itt. Tesla dat niet zien in de catalogusprijs, maar doen ze speciale uitvoeringen of gaan ze dieper bij onderhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
[...]

Inderdaad 2.99% :) Eerst stond er tot 26 januari geldig, maar dat is met een week verlengd. Is zo'n type aanbieding waarvan einddatum vaak opschuift, maar zeker weten doe je het nooit dus je voelt je toch gehaast.

Met een rente die gelijk is aan rente van spaargeld maakt het echt weinig uit of je nou in 1 keer het bedrag zelf ophoest als je dat zou kunnen, of dat je met een dergelijke lening maandelijks aflost. Ook slotsom maakt niet veel uit waarop je die zet en wanneer. Als spaarrente, kredietrente en inflatie allemaal ca. 3% zijn dan cancelt het elkaar allemaal uit. Met als voordeel van later betalen dat je nu cash beschikbaar hebt voor andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
spartacusNLD schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:21:
[...]

Ja. Was het eerste wat ik bestelde. Valt precies goed en verdubbeld de opbergruimte (je hebt twee verdiepingen zeg maar). En het is van stof (als je de juiste versie besteld) waardoor zaken niet krassen oid.
Thanks, ga ik bestellen. Zoek enkel nog matte screenprotectors en dan maak ik hem rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
mca2 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:08:
[...]

Dat zijn andere plaatjes dan die ik kende, op basis van de Fastned info dacht ik dat >175kW langer vol te houden was.
MIsschien deze eens kijken MYRWD BYD nieuwe auto bij vriespunt temperaturen. Hier wordt ook duidelijk het laden en gebruik besproken YouTube: Mountain Drive with the RWD Model Y with the BYD Blade Battery

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zonder!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Laatst online: 10-09 09:44
Fidelity schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:02:
Voor de mensen met een Tesla Model 3 Highland model besteld met trekhaak, maar geleverd zonder trekhaak (ivm. voorraad onvoldoende):

Het is nu mogelijk om een service verzoek in te plannen om de trekhaak geplaatst te krijgen!

[Afbeelding]
Vreemd ik kreeg gisteren te horen dat ze mijn verzoek wat ik een tijd geleden via de app had ingediend eruit hebben gehaald omdat het te lang duurde en zelf maar moest opletten in de Tesla store waneer het beschikbaar zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ik zie daar verder Model 3H - wordt dit bedoeld H als in Highland?
Waarom is de cijfer 34 gearceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 09:50
Ingmar7 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:40:
[...]

Vreemd ik kreeg gisteren te horen dat ze mijn verzoek wat ik een tijd geleden via de app had ingediend eruit hebben gehaald omdat het te lang duurde en zelf maar moest opletten in de Tesla store waneer het beschikbaar zou komen.
Vreemd inderdaad! Ik heb bij deze definitief een afspraak in kunnen plannen voor 20 feb. Hoef de auto niet eens ergens heen te brengen. Wordt hier op de oprit door Tesla geinstalleerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Maar dat is de introductie van adaptive high beam. Dat is toch gewoon groot licht, niet DRL/dimlicht oftewel: low beam)? Of heb ik mijn Engelse termen verkeerd zitten?

Niet dat daar iets mis mee is, maar de keren dat ik met groot licht rijd zijn.... 0. Heb liever adaptive DRL/dimlicht. Maar voor AP is dit wellicht een uitkomst/verbetering (ipv alleen maar AUTO aan/uit)

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 01-02-2024 12:44 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Laatst online: 10-09 09:44
Fidelity schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:42:
[...]

Vreemd inderdaad! Ik heb bij deze definitief een afspraak in kunnen plannen voor 20 feb. Hoef de auto niet eens ergens heen te brengen. Wordt hier op de oprit door Tesla geinstalleerd _/-\o_
Ik las te snel, ik zie nu dat jij MET trekhaak hebt besteld, ik niet. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben, hopelijk kunnen ze nu snel gaan leveren. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:48

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met!

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
Ik ben autoliefhebber, maar heb me nog nooit echt goed verdiept in elektrische auto's. Nu zag ik gister dus iets over de SEPP, en dat daarmee een Tesla wel heel aantrekkelijk wordt. Ondanks dat ik me er dus niet echt in verdiept heb ben ik vrij zeker dat een Tesla wel min of meer best value for money is.
De Y lijkt me interessant: grote ruime auto. Nu hebben we zelf geen zonnepanelen, maar ook dit lijkt me niet echt een issue als er een laadpaal wordt neergezet. Daarnaast lijkt het me kosten technisch goedkoper dan een ICE.
Het bestelproces is erg makkelijk, en ik merk dat ik daardoor wel op zoek ben naar ervaringen van anderen. Wie heeft hier ook particulier een Tesla gekocht? Wat zijn je ervaringen eventueel zonder zonnepanelen? Waar let ik op, anders dan alle info die al online te vinden is en ik gelezen heb?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:49

Hier een filmpje van de adaptieve lichten over landweggetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
road rebel schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Elke land verschilt, ze spelen soms met de drempelprijzen voor het behalen van premies.
Kijk voor "de fun" eens naar de franse website, dan zie je de 3 en Y een paar duizend euro goedkoper (en neen het ligt niet aan de btw).
Was het in Frankrijk niet omdat de subsidie er al vanaf is?
Daarbij komt dat de Y een ouder model is, dus krijg je meer korting. Is wel vaker in de autobranche dat een nieuw model amper afgeprijsd wordt, alleen laten klassieke merken itt. Tesla dat niet zien in de catalogusprijs, maar doen ze speciale uitvoeringen of gaan ze dieper bij onderhandelen.
Maar de M3 was eerder geïntroduceerd dan de MY, dus tot vorig jaar was dat het oudste model. Is er dan in de laatste paar maanden voor Highland ook veel van de catalogusprijs gegaan?
Ik kan nergens een chart vinden met de evolutie van de prijzen voor BE/NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
zunrob schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:48:
Ik ben autoliefhebber, maar heb me nog nooit echt goed verdiept in elektrische auto's. Nu zag ik gister dus iets over de SEPP, en dat daarmee een Tesla wel heel aantrekkelijk wordt. Ondanks dat ik me er dus niet echt in verdiept heb ben ik vrij zeker dat een Tesla wel min of meer best value for money is.
De Y lijkt me interessant: grote ruime auto. Nu hebben we zelf geen zonnepanelen, maar ook dit lijkt me niet echt een issue als er een laadpaal wordt neergezet. Daarnaast lijkt het me kosten technisch goedkoper dan een ICE.
Het bestelproces is erg makkelijk, en ik merk dat ik daardoor wel op zoek ben naar ervaringen van anderen. Wie heeft hier ook particulier een Tesla gekocht? Wat zijn je ervaringen eventueel zonder zonnepanelen? Waar let ik op, anders dan alle info die al online te vinden is en ik gelezen heb?
Hoe veel pagina's heb je hier al gelezen?

In elk geval, de auto rijdt niet anders met of zonder zonnepanelen op het dak van je huis.

En hier vind je nog meer info: https://teslamotorsclub.c...-and-the-netherlands.118/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Zonder zonnepanelen wil je dus zo goedkoop mogelijk elektriciteit contract hebben.
Dwz of een lage vaste of een dynamisch en je laad het elke dag pas vanaf 1 of 2 uur snachts tot een uur of 5 (over het algemeen het goedkoopste)
Wat je verder moet opletten als je niet thuis maar openbaar wil laden is dat laadpalen van de gemeente soms gekke tarieven heb (mega duur), dat zelfs supercharger van tesla goedkoper is. En over snelladen (langs snelweg etc) is tesla supercharger by far de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Laatst online: 22:25
spartacusNLD schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:23:
[...]

Jep:

[Afbeelding]

Twijfel wel enorm. Uit deze hoek vindt ik de earo disks weer mooier. :P
Hahaha snap ik. Ik ga het wel zo doen zonder de discs, vind het niet heel storend. Heb via Ali covers besteld met hetzelfde uiterlijk. Hoop dat die eerder komen dan de M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
Tommie12 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Hoe veel pagina's heb je hier al gelezen?

In elk geval, de auto rijdt niet anders met of zonder zonnepanelen op het dak van je huis.

En hier vind je nog meer info: https://teslamotorsclub.c...-and-the-netherlands.118/
Veel paginas, alsook op Reddit. ;)

Het is meer dat ik het gevoel heb iets te missen, vooral door het feit dat ik door 3x klikken de auto kan bestellen. Ik merk dat ik daardoor het gevoel heb er minder betrokken bij te zijn, anders dan bij een gewone dealer bestellen, en ben dus bang iets over het hoofd te zien. Meer een sanity check dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
Mooi dat het is gelukt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:25
SirLct schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:12:
[...]

Zonder zonnepanelen wil je dus zo goedkoop mogelijk elektriciteit contract hebben.
Dwz of een lage vaste of een dynamisch en je laad het elke dag pas vanaf 1 of 2 uur snachts tot een uur of 5 (over het algemeen het goedkoopste)
Wat je verder moet opletten als je niet thuis maar openbaar wil laden is dat laadpalen van de gemeente soms gekke tarieven heb (mega duur), dat zelfs supercharger van tesla goedkoper is. En over snelladen (langs snelweg etc) is tesla supercharger by far de goedkoopste.
Of bij je baas en / of bezoekadressen laden als dat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:25
zunrob schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:18:
[...]
Het is meer dat ik het gevoel heb iets te missen, vooral door het feit dat ik door 3x klikken de auto kan bestellen. Ik merk dat ik daardoor het gevoel heb er minder betrokken bij te zijn, anders dan bij een gewone dealer bestellen, en ben dus bang iets over het hoofd te zien. Meer een sanity check dus.
Je kunt eventueel ook naar een vestiging van Tesla gaan en je daar laten informeren en zelfs je auto bestellen met een Tesla medewerker als souffleur als je dat gerust stelt.
Wij vonden thuis via internet bestellen, makkelijk, doeltreffend en efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:16
[...]

Ik heb ook bij Findio afgesloten. Voor 2,99%

Na bestellen gebeld met Tesla, wat de verschillen waren tussen beide financial lease partijen, gaven ze aan dat ze met een reden een partij naast findio hadden genomen. Was voornamelijk dat Findio trager was met reageren.

Dus gaven ze aan ik eerst ik zou bij Santander gaan, toen kwam de medewerker achter de 2,99% rente aanbieding bij findio, dus toch daar voor gekozen.

Eindstand had ik de volgende dag de financial lease al rond, bij findio, en een erg lage rente dus win win

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tommie12
zunrob schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:18:
[...]

Veel paginas, alsook op Reddit. ;)

Meer dan een slijmgesprek met een doornsee autoverkoper met een bak slechte koffie ga je toch niet missen zeker...

Je doet me denken aan mijn laatste gesprek met een verkoper van BMW. Ik wou controleren of ik een iX3 in mijn budget zou krijgen.
Eerst 5 minuten om me toch maar te overtuigen dat ik met een EV toch tegen heel wat beperkingen zou aanlopen, en hij niet zeker was of ik wel 30k per jaar zou kunnen doen met een EV zonder enorm veel tijd te verspillen aan laders.
Maar dan... ik wou per telefoon een offerte krijgen van een iX3 met een business pack en een paar essentiele opties om het budget te controleren. Hij wou absoluut dat ik langs kwam om er voor te zorgen dat ik een auto koos die bij mijn persoonlijkheid paste, en zodat ik de velgen, kleurtjes en leersoorten zelf zou kunnen voelen en ervaren.
Ik vertelde hem dat ik dat later misschien zou doen, maar NU wou ik een offerte om te kijken of die auto uberhaupt in het budget past. Geen zin in een half uur klikken op optielijsten om alles samen te stellen.
Hij: we voorzien daar normaal 2 uur voor, dus kom aub langs.
Ikke: geen tijd nu, stuur die offerte.

En toen eindigde het, en heb ik een Tesla besteld. Die kan je beschrijven in 1 zin, en je hebt helemaal niet het idee dat je iets mist. Bij een legacy duitse premium heb je altijd wel iets wat je 'mist'....

Ga bij Tesla gewoon een proefrit maken, en neem je creditcard mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Over Tesla Model Y met SEPP en value for money heb je helemaal gelijk...

Voor de beste en slimste manieren om je Model Y (of welke EV dan ook) op te laden staat in de Topic-waarschuwing een link naar "Het grote goedkoop thuisladen van je EV" topic. Check ook even het laadpalen en laadpassen topic...

Waar je voor jezelf mee kunt rekenen: gemiddeld over het hele jaar en alle soorten ritten en inclusief laadverliezen kun je met een Model Y rekenen met dat je ongeveer 5 km rijdt op 1 kWh. Afhankelijk van je laadkosten bepaal je dan je kosten per km. Bijv.:

- Met een Shell Recharge pas betaal je bij alle AC-laadpalen (tot 11 kW laadpalen die je bijna overal op straat ziet) EUR 0,55 per kWh. Je bent dan dus EUR 0,11 per km kwijt als je daar laadt. Er zijn echter ook palen waar de prijs per kWh EUR 0,35 is of daaromtrent en er zijn passen waar je alleen het tarief van de laadpaal betaalt en dus niet een vast tarief door het hele land zoals bij Shell.
- Thuis kun je nu vaste contracten afsluiten waar je ongeveer EUR 0,25 per kWh betaalt in de daluren, oftewel EUR 0,05 per km. Bij Budget mag je dan van april-september gratis laden en betaal je alleen de belastingen van EUR 0,15 per kWh, oftewel EUR 0,03 per km.
- Als je dynamische stroom afneemt kun je gedurende de zomerperiode vaak gratis laden of zelfs met geld toe als de prijzen negatief zijn. Je kunt je gemiddelde prijs per kWh en dus per gereden km dan wellicht nog wat lager krijgen.

Het kan dus flink wat schelen voor je kosten welke keuzes je maakt voor laden en laadpassen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de kosten van Tesla Superchargers vs. de andere snelladers...

Maar tot slot: elektrisch rijden is echt fijn, zeker met een goede EV zoals de Model Y. Ik rijd er nu een jaar in en ben zeer tevreden. Had daarvoor een Ioniq 5; ook een fijne auto, maar een stuk minder ruim qua bagage en qua software nog een flink stuk achter op Tesla. Wel nog sneller kunnen laden, maar ik denk dat met de Model Y RWD die je nu uit de fabriek in Berlijn krijgt dat verschil al helemaal klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:21
mca2 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:08:
[...]
De onderlinge verschillen lijken niet dramatisch maar opweg naar de wintersport (3-4x laden) zal het een het een half uur schelen?
Dat lijkt er wel op :*)

RaRo74 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbHSfFTzZqUMnTdnsMg-92Cikv4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UbJkptLIiW7MbkAsi6xmHZvO.png?f=user_large

Waarom tot 31 maart ?
Pagina: 1 ... 240 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: