Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 233 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.367 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
turkeyhakan schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:30:
[...]

Even zoeken op laadpas? En er bestaat niet zoiets als "gewone laadpalen". Er zijn uitzonderingen. Je zou bijv. wel bij FastNed kunnen laden, maar mogelijk weer niet bij BP of Total.
Je doet nu onnodig moeilijk. Hij betaald met zijn lease laadpas en dat kan overal (wellicht een uitzondering in het buitenland dat hij alleen in NL of BE mag laden). Dus geen uitzondering bij BP of Total.

Echter, tesla heeft nog niet dat je je pas er tegen aan kan houden. Worden nu twee laadpassen in de app geaccepteerd maar als hij bijvoorbeeld leased bij Alphabet kan je nog niet laden bij Tesla tenzij je declareert. Alle andere laadpalen waar je je pas tegen aan kan drukken kan het. Tesla is gewoon de vreemde eend in de bijt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:01
Oekol schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:40:
[...]
Je doet nu onnodig moeilijk. Hij betaald met zijn lease laadpas en dat kan overal (wellicht een uitzondering in het buitenland dat hij alleen in NL of BE mag laden). Dus geen uitzondering bij BP of Total.

Echter, tesla heeft nog niet dat je je pas er tegen aan kan houden. Worden nu twee laadpassen in de app geaccepteerd maar als hij bijvoorbeeld leased bij Alphabet kan je nog niet laden bij Tesla tenzij je declareert. Alle andere laadpalen waar je je pas tegen aan kan drukken kan het. Tesla is gewoon de vreemde eend in de bijt.
Dat zou je dan eigenlijk andersom moeten duiden. De leasemaatschappij die niet met Tesla kan omgaan is de vreemde eend in de bijt.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

Na de omzetting van mijn eenmanszaak naar B.V. de wijziging doorgegeven bij Unive. En tot mijn verbazing komen die met een premieverhoging van 100% omdat er sprake is van een nieuw contract.

Iemand aanraders voor een andere partij voor de zakelijke verzekering van mijn auto. Ik vind dit namelijk echt een bizarre gang van zaken.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
eltron schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Dat zou je dan eigenlijk andersom moeten duiden. De leasemaatschappij die niet met Tesla kan omgaan is de vreemde eend in de bijt.
Wat dacht je dan van Arval in België....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Oekol schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:40:
[...]Je doet nu onnodig moeilijk. Hij betaald met zijn lease laadpas en dat kan overal (wellicht een uitzondering in het buitenland dat hij alleen in NL of BE mag laden). Dus geen uitzondering bij BP of Total.
Ik heb de afgelopen jaar verschillende auto's via verschillende LM'en gereden en heb altijd een uitzondering gehad in toegestane tankstations/laadmogelijkheden. Komt niet bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:36
hmr schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:00:
Na de omzetting van mijn eenmanszaak naar B.V. de wijziging doorgegeven bij Unive. En tot mijn verbazing komen die met een premieverhoging van 100% omdat er sprake is van een nieuw contract.

Iemand aanraders voor een andere partij voor de zakelijke verzekering van mijn auto. Ik vind dit namelijk echt een bizarre gang van zaken.
Ik zit bij nh1816, 142 euro voor een MY RWD met 0 schadevrije jaren. Kan volgens mij wel alleen via een tussenpersoon afgesloten worden. Let op dat je panoramadak ook verzekerd is, dat is bij sommige verzekeringen exclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debuteer
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 09:18
turkeyhakan schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:04:
[...]

Ik heb de afgelopen jaar verschillende auto's via verschillende LM'en gereden en heb altijd een uitzondering gehad in toegestane tankstations/laadmogelijkheden. Komt niet bekend voor?
Nee, ik kan met mijn laadpas met mijn huidige kona wel bij alle andere laadpalen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Debuteer schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:06:
[...]

Nee, ik kan met mijn laadpas met mijn huidige kona wel bij alle andere laadpalen terecht.
Ook alle snelladers, langs de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:49

bert pit

asdasd

Weet iemand hoe het zit met de '5 forced disengagements' van de AutoPilot?

Vervalt de eerste strike na enige tijd?

Ik rij regelmatig van een snelweg afrit enkelbaans die plotseling splitst in tweebaans. Als ik vergeet de AP uit te zetten, ziet hij ineens op het midden van de weg een middenlijn staan, weet er geen raad mee en geeft een rood stuur. Ik vind dit wel een tekortkoming van de AP uiteraard;).

Daarnaast bega ik zelf nog wel eens de fout door op de AP korte tijd een te hoge snelheid te rijden: Boem, rood stuur. Dus ik denk in een maandje al een stuk of vier van deze meldingen te hebben gehad en ben benieuwd wanneer ik echt aan de beurt ben voor mijn week zonder AP.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 22:01
Tommie12 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:03:
[...]

Wat dacht je dan van Arval in België....
Het lijkt mij dat zij met hun collega's in NL moeten gaan praten, en desnoods jouw contract of laadbeurten via NL laten lopen of zo.
Maar als ze er serieus naar kijken moeten ze het natuurlijk zelf ook kunnen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
eltron schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:10:
[...]

Het lijkt mij dat zij met hun collega's in NL moeten gaan praten, en desnoods jouw contract of laadbeurten via NL laten lopen of zo.
Maar als ze er serieus naar kijken moeten ze het natuurlijk zelf ook kunnen.
Ze zijn er al 3 maanden mee bezig.... (zeggen ze)
En nog werkt het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bert pit schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:07:

Ik rij regelmatig van een snelweg afrit enkelbaans die plotseling splitst in tweebaans. Als ik vergeet de AP uit te zetten, ziet hij ineens op het midden van de weg een middenlijn staan, weet er geen raad mee en geeft een rood stuur. Ik vind dit wel een tekortkoming van de AP uiteraard;).

Daarnaast bega ik zelf nog wel eens de fout door op de AP korte tijd een te hoge snelheid te rijden: Boem, rood stuur. Dus ik denk in een maandje al een stuk of vier van deze meldingen te hebben gehad en ben benieuwd wanneer ik echt aan de beurt ben voor mijn week zonder AP.
Je kunt in het Autopilot instellingen menu zien hoeveel strikes je hebt (onder te TACC/Autosteer toggle). Niet elk rood stuur lijkt te tellen. Ik deed laatst een inhaalactie op autopilot waarbij ik de 140km/h overschreed en werd meteen in AP jail gegooid (rest van de rit geen autopilot meer), maar in het autopilot menu staan geen strikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vraagje over aanvragen SEPP subsidie:
Vermoedelijk gaan we volgende week daadwerkelijk prive een MY rwd bestellen.
Dan wijs om direct SEPP in te dienen? Je hebt dan nml al alle benodigdheden zoals een digitale koopovereenkomst, etc. maar nog geen kenteken.
Ik lees op site overheid dat als je kenteken wel al weet de subsidie binnen 2 weken op rekening kan staan.
Maar eerder indienen kan misschien weer wijs zijn omdat je dan eerder hebt aangevraagd en dus minder kans hebt dat de pot op is en je mis grijpt? Of is dat nu in januari/februari 2024 helemaal geen zorg?...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
eltron schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Tja het is maar net welke benadering je gebruikt:
  • Glas halfvol
  • Glas halfleeg
  • Waar is de kraan?
Volgens mij staat het als een paal boven water dat Tesla laders het anders aanpakken dan andere (snel)laders. Als je in het ecosysteem blijft en het is je eigen auto is het heerlijk (al kan het op dezelfde manier ook bij Fastned). Er zijn genoeg leasemaatschappijen die er nog niet aan toe zijn om Tesla te integreren en dat is toch gek als je ziet hoeveel goedkoper het daar is dan bij Fastned en andere snellader.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:45
Allewijn schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:17:
Hoorde van een vriendin die bij een groot bedrijf werkt waar veel Tesla's geleased worden (en zij op die afdeling werkt), dat er spoedig weer een prijsverlaging voor de MY gaat komen.
Sta nml bijna op het punt er prive eentje te bestellen....
Als je wacht tot de laatste prijsverlaging, rijd je hem waarschijnlijk nooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:04:
[...]

Dat is dan weer een leasemaatschappij dingetje. Heb ook wel eens gehoord dat een kennis alleen bij Shell mocht tanken, maar dan wel door heel Europa. Blijkbaar een afspraak. Ik denk dat het gros overal mag. Ik heb zelf bijv de afgelopen 10 jaar (verschillende bedrijven) nooit restricties gehad op enig tank of laadstation in NL. Helaas wel altijd in het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Bigs schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:33:
[...]

Je kunt in het Autopilot instellingen menu zien hoeveel strikes je hebt (onder te TACC/Autosteer toggle). Niet elk rood stuur lijkt te tellen. Ik deed laatst een inhaalactie op autopilot waarbij ik de 140km/h overschreed en werd meteen in AP jail gegooid (rest van de rit geen autopilot meer), maar in het autopilot menu staan geen strikes.
Ik heb gemerkt dat je niet meer helemaal moet stoppen na zo'n 140+ AP kill.
Een paar minuten later kan je terug de AP aan zetten sinds de laatste software stand op 44.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik heb al veel gelezen over lekkage via kieren in de klep, slechte rubbers in de achterklep, enz.
Maar zelf kom ik er nu achter dat de achterbak en de klep goed en droog zijn, maar de onderste opbergruimte onder de achterbak zeiknat is. Lijkt mij dus dat dit van onderen komt? Heeft iemand dat probleem ook gehad?

Heb in ieder geval nu mooie witte Tesla kabel tasjes en een witte EHBO tas... compleet omgetoverd naar wit door de schimmel.. LR uit sept 2019.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10

RvV

Allewijn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:43:
Dan wijs om direct SEPP in te dienen? Je hebt dan nml al alle benodigdheden zoals een digitale koopovereenkomst, etc. maar nog geen kenteken.
Ik lees op site overheid dat als je kenteken wel al weet de subsidie binnen 2 weken op rekening kan staan.
Maar eerder indienen kan misschien weer wijs zijn omdat je dan eerder hebt aangevraagd en dus minder kans hebt dat de pot op is en je mis grijpt? Of is dat nu in januari/februari 2024 helemaal geen zorg?...
Ik heb SEPP aangevraagd op de dag van het plaatsen van de order. Als je hem op naam hebt gezet (bij de aflevering) moet je volgens mij het kenteken doorgeven en dan gaan ze uitbetalen. De pot lijkt voorlopig nog niet snel leeg te raken hoor.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:10
Ik neem een Telsa Y over van de pool. Die heeft Enhanced Autopilot.

Maar wat ben ik daar nu mee in België.. wat wisselen van rijstroken.. of mis ik iets?

Even overgezet naar dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Ik zou direct aanvragen, dan wordt het geld al aan jou aanvraag toegewezen (gereserveerd). Ik heb het zelf ook aangevraagd zonder kenteken. Die kan je later nog doorgeven.

De tool ziet er zelf wel uit als een webtool uit de jaren '00. Dus kijk goed uit dat je alles juist invult. Anders zit er vertraging op. Ik had zelf de 2950 binnen ongeveer 5 dagen nadat ik mijn kenteken heb doorgegeven.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
SmokingSig schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:58:
Ik neem een Telsa Y over van de pool. Die heeft Enhanced Autopilot.

Maar wat ben ik daar nu mee in België.. wat wisselen van rijstroken.. of mis ik iets?

Even overgezet naar dit topic.
Dat is idd het enigste voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
Ik weet niet of je van plan was een voorraadmodel te kopen? Ik had binnen 1 of 2 dagen het kenteken al binnen dus dat gaat vrij snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Tommie12 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:26:
[...]

Dat is idd het enigste voordeel.
Djezus waarom er dan geld voor neerleggen...

En hoe werkt Adapative Cruise Controle op de Tesla? Ik heb dat nu op mijn Audi en gebruik het vaak, werkt prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
SmokingSig schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:34:
[...]

En hoe werkt Adapative Cruise Controle op de Tesla? Ik heb dat nu op mijn Audi en gebruik het vaak, werkt prettig.
Werkt perfect in mijn ogen. Super relaxed.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Die EAP zou ook not autoparking en summon moeten krijgen, maar dat is "elon time".

ACC werkt gewoon hoor, rechter stock 1 keer naar beneden en dat staat aan. AP is dubbel activation (tenzij je het in de settings aanpast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Tommie12 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:45:
[...]

Die EAP zou ook not autoparking en summon moeten krijgen, maar dat is "elon time".

ACC werkt gewoon hoor, rechter stock 1 keer naar beneden en dat staat aan. AP is dubbel activation (tenzij je het in de settings aanpast).
Thx! ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
[...]

Je hebt het volgende: adaptive cruise controle+lane assist+automatisch van rijvak wisselen in jouw geval verpakt als enhanced autopilot.
op de snelweg kan je dit dus gwn aanzetten en je pinkers gebruiken wanneer nodig voor de rest dien je niets te doen, behalve op te letten om eventueel in te grijpen. Ik vind het zn geld dubbel en dik waard trouwens gezien ik meermaals per week 90KM rechtdoor op de snelweg moet rijden in één rit :)

PS ik kom zelf van een 2022 Audi met een rijkelijke uitrusting (9 maand mee gereden) en kan je zeggen dat de tesla naar mijn beleving een pak beter werkt op dat vlak.

[ Voor 10% gewijzigd door killerbie op 24-01-2024 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bigs schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:33:
[...]

Ik deed laatst een inhaalactie op autopilot waarbij ik de 140km/h overschreed en werd meteen in AP jail gegooid (rest van de rit geen autopilot meer), maar in het autopilot menu staan geen strikes.
Dat was toch altijd al? Dat heeft niks met die 5 strikes te maken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:57:
[...]

Dat was toch altijd al? Dat heeft niks met die 5 strikes te maken.
Klopt maar ik dacht dat zo'n autopilot blokkade juist telde als strike. Men spreekt over 'forced deactivations' en dat is hier wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
killerbie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:55:
[...]

Je hebt het volgende: adaptive cruise controle+lane assist+automatisch van rijvak wisselen in jouw geval verpakt als enhanced autopilot.
op de snelweg kan je dit dus gwn aanzetten en je pinkers gebruiken wanneer nodig voor de rest dien je niets te doen, behalve op te letten om eventueel in te grijpen. Ik vind het zn geld dubbel en dik waard trouwens gezien ik meermaals per week 90KM rechtdoor op de snelweg moet rijden in één rit :)

PS ik kom zelf van een 2022 Audi met een rijkelijke uitrusting (9 maand mee gereden) en kan je zeggen dat de tesla naar mijn beleving een pak beter werkt op dat vlak.
Ik snap hem niet helemaal... adaptive cruise control en lane assist heeft de standaard ook. Dus alleen automatisch van baan wisselen is (nu) extra.

Het is vervelend dat je zonder Enhanced Auto Pilot auto steer na een baan wissel moet heractiveren, maar daar heb je dan de Enhauto Commander voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
mjvdzwet schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:00:
[...]

Ik snap hem niet helemaal... adaptive cruise control en lane assist heeft de standaard ook. Dus alleen automatisch van baan wisselen is (nu) extra.

Het is vervelend dat je zonder Enhanced Auto Pilot auto steer na een baan wissel moet heractiveren, maar daar heb je dan de Enhauto Commander voor.
Ja dat klopt enkel de lane switch die automatisch gaat heeft die extra, er is overigens nog een 'tier' waarbij alles automatisch gebeurd en je dus niks zelf moet doen.

Enhauto commander??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
killerbie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:04:
[...]

Ja dat klopt enkel de lane switch die automatisch gaat heeft die extra, er is overigens nog een 'tier' waarbij alles automatisch gebeurd en je dus niks zelf moet doen.

Enhauto commander??
ZIe het accessoires topic voor de Enhauto Commander: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2224766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 16:25

Impry

Rallymedia.nl

datadevil schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:30:
nav het nieuws dat er een auto te water was in Delft maar eens de vraag of een keramische hamer als in dit artikel werkt op alle ramen in de model 3 van 2023 (dus net geen highland). Die ramen zijn extra dik geloof ik en dus vroeg ik me af of dat artikel daar rekening mee houdt.
Interessante kwestie, nog geen reactie gelezen. Iemand die hier meer info over heeft?

En een andere vraag qua veiligheid. Onze MY staat strak tegen het huis geparkeerd, aan de kant van ons trappenhuis. Ik weet dat de kans op spontane ontbranding erg klein is, ook tijdens thuisladen, maar toch. Ik vind het geen prettig idee dat ik het te laat signaleer en we de trap niet meer af kunnen omdat de boel aan die kant in de fik staat.

Is er ervaring met een brandmelder, temperatuurmelder oid zodat je op je telefoon een signaal krijgt dat het foute boel is? En daarmee de grote problemen, van brandschade aan het huis, voor bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 24-01-2024 12:22 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
mjvdzwet schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:00:
[...]

Ohja en de summon / park dingens ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 22:39
Dan komt de hamvraag: 'Het grote Tesla Model 2, 3 & Y topic', of toch een eigen plekje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
DaCoTa schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:32:
[...]

Dan komt de hamvraag: 'Het grote Tesla Model 2, 3 & Y topic', of toch een eigen plekje?
Daar kunnen de mods nog 1.5 jaar over nadenken ;)

Voor nu denk ik dat de model 2 discussie (gezien de titel van dit topic) specifiek thuishoort in Het grote Tesla topic - deel 3

[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 24-01-2024 12:33 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
bert pit schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:07:

Die eerste zal geen strike zijn, neem ik aan? Dat is een AP die er de brui aan geeft, dan zou de auto een strike moeten krijgen, niet de bestuurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
killerbie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:04:
[...]
Nee, FSD doet baanwissels ook niet volledig automatisch, je moet nog steeds je plinker gebruiken. Vroeger deed Navigate on Autopilot wel volledig automatisch baanwissels bij snelweg transities (dus van snelweg naar snelweg, maar niet de snelweg afritten), maar dat is eruit gesloopt.

FSD stopt voor stoplichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BzNxM6SVAOa5B2zqgaS_vEGAME=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ycTYxqEFIm8ChoTjDbm7iVYl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door DaCoTa op 24-01-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:59
olovv100 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:09:
[...]

Multi Tank Card is wel het meest treurige bedrijf ooit als je kijkt naar hun apps en services mbt declareren.
Ohjee, nu maak je me wel nieuwsgierig. Ik heb ook een MTC voor m'n Model 3. In NL laad ik gewoon met de laadpas aan de straat en heel af en toe bij Fastned, maar op vakantie is een SuC toch wel handiger en zal ik m'n CC moeten koppelen en declareren ook.
Duurt het lang voor ze uitbetalen of is het een onhandig systeem om überhaupt iets te declareren?

Mag trouwens ook via DM, aangezien we zo wel wat off topic gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Rogar op 24-01-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

DaCoTa schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:34:
[...]

Die eerste zal geen strike zijn, neem ik aan? Dat is een AP die er de brui aan geeft, dan zou de auto een strike moeten krijgen, niet de bestuurder.
Net even gekeken, ik zie inderdaad één strike staan. Dat terwijl ik hem toch meerdere malen aan de kant moest zetten om de AP weer te kunnen activeren. Blijkbaar wordt inderdaad niet elke keer dat de AP er af wordt gehaald een strike uitgedeeld.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik blijf het toch eigenaardig vinden dat je blijkbaar geen eigenaar van je eigen auto bent.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben in de markt voor een nieuwe 2e hands auto. Liefst elektrisch. Nu staat hier om de hoek een M3 LR uit 2019 met 120k op de teller, voor een schamele 27.000 eurotjes.
Voor datzelde geld koop ik ook een e-Niro, maar gevoelsmatig ben ik met een Tesla beter uit. Kan iemand me vertellen of dit een beetje een goede prijs is en waar ik eventueel op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
Impry schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:16:
[...]

Interessante kwestie, nog geen reactie gelezen. Iemand die hier meer info over heeft?

En een andere vraag qua veiligheid. Onze MY staat strak tegen het huis geparkeerd, aan de kant van ons trappenhuis. Ik weet dat de kans op spontane ontbranding erg klein is, ook tijdens thuisladen, maar toch. Ik vind het geen prettig idee dat ik het te laat signaleer en we de trap niet meer af kunnen omdat de boel aan die kant in de fik staat.

Is er ervaring met een brandmelder, temperatuurmelder oid zodat je op je telefoon een signaal krijgt dat het foute boel is? En daarmee de grote problemen, van brandschade aan het huis, voor bent.
Inmiddels is wel duidelijk geworden dat de kans dat je EV spontaan in de hens vliegt, klein is en zeker kleiner is dan een ICE. Wel is duidelijk dat het dan lastiger te blussen is.

Ervaringen? Ik denk dat je die niet gaat tegenkomen. Ik vraag mij wel af of je je vorige ICE daar ook parkeerde en je toen ook vreesde voor een onveilige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
daemonix schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:32:
Ik blijf het toch eigenaardig vinden dat je blijkbaar geen eigenaar van je eigen auto bent.
Met 1 druk op de knop staan wij allemaal stil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:33
MooieMario schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Inmiddels is wel duidelijk geworden dat de kans dat je EV spontaan in de hens vliegt, klein is en zeker kleiner is dan een ICE. Wel is duidelijk dat het dan lastiger te blussen is
Is dat duidelijk ja? Waaruit blijkt dat dan? De kans dat een EV, zeker tijdens het laden, door een fout in brand vliegt is zeker niet nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
daemonix schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:32:
Ik ben geneigd om te zeggen: wen er maar aan. Het zal mij niet verbazen als dit over een paar jaren voor alle nieuwe auto’s gaat gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
Naafkap schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:57:
[...]

Is dat duidelijk ja? Waaruit blijkt dat dan? De kans dat een EV, zeker tijdens het laden, door een fout in brand vliegt is zeker niet nihil.
Bij welke lader zou ik het meeste kans maken? Want met mijn nieuwwaarde regeling hou ik na de recente prijsverlagingen geld over bij aankoop van een nieuwe oOo

Al zou ik er zeker geen Tesla voor terug kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Even een simpele vraag die ik was vergeten te stellen bij de proefrit MY afgelopen weekend:
Heeft de basis MY rwd nu standaard getinte ramen (achterste en achterste zijruiten)?
Kom er even niet uit.
Zie online fotos van Y's met volledig transparante ramen, maar kan me herinneren bij proefrit dat ze gewoon fraai getint waren (wat ik fabrieksaf wil).

Kan het op website Tesla ook niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
De kans dat een EV, zeker tijdens het laden, door een fout in brand vliegt is zeker niet nihil.
Ik denk dat je gelijk zult hebben, maar de kans dat een fossiele auto in de brand gaat terwijl hij gewoon geparkeerd staat, is net zo min nihil.
In de eerste jaren van de LPG auto’s gingen er ook allerlei spookverhalen rond en mochten ze vaak ook niet in parkeergarages geplaatst worden. Later bleek dat de kans op brand kleiner was dan bij een benzineauto.
Misschien komt er eens een vergelijk van het aantal branden met E-auto’s versus benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
Allewijn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:11:
Even een simpele vraag die ik was vergeten te stellen bij de proefrit MY afgelopen weekend:
Heeft de basis MY rwd nu standaard getinte ramen (achterste en achterste zijruiten)?
Kom er even niet uit.
Zie online fotos van Y's met volledig transparante ramen, maar kan me herinneren bij proefrit dat ze gewoon fraai getint waren (wat ik fabrieksaf wil).

Kan het op website Tesla ook niet zien.
Ja, bij mij zijn de achterruit en de achterramen geblindeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
De kans dat een EV, zeker tijdens het laden, door een fout in brand vliegt is zeker niet nihil.
Ik denk dat je gelijk zult hebben, maar de kans dat een fossiele auto in de brand gaat terwijl hij gewoon geparkeerd staat, is net zo min nihil.
In de eerste jaren van de LPG auto’s gingen er ook allerlei spookverhalen rond en mochten ze vaak ook niet in parkeergarages geplaatst worden. Later bleek dat de kans op brand kleiner was dan bij een benzineauto.
Misschien komt er eens een vergelijk van het aantal branden met E-auto’s versus benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
basto11 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Ja, bij mij zijn de achterruit en de achterramen geblindeerd.
Top. Basis versie dus al getint.
Was dat op oudere versies dan soms niet het geval? Of in andere landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
datadevil schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:30:
nav het nieuws dat er een auto te water was in Delft maar eens de vraag of een keramische hamer als in dit artikel werkt op alle ramen in de model 3 van 2023 (dus net geen highland).
Eigenlijk dezelfde vraag over de Model Y, laat 2023. Deze heeft ook gelaagde zijruiten en van gelaagde voorruiten meen ik te weten dat de ‘lifehammer’ niet werkt. Nog sterker, zelfs een gewone flinke hamer schijnt die niet zodanig snel kapot te krijgen, zodat je door het ontstane gat snel weg kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Megat schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Branden van auto's op fossiele brandstoffen halen het nieuws niet eens, tenzij het aangestoken is.
Zag gisteren nog een brandende auto langs de A15, niks over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
Megat schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:19:
[...]

Eigenlijk dezelfde vraag over de Model Y, laat 2023. Deze heeft ook gelaagde zijruiten en van gelaagde voorruiten meen ik te weten dat de ‘lifehammer’ niet werkt. Nog sterker, zelfs een gewone flinke hamer schijnt die niet zodanig snel kapot te krijgen, zodat je door het ontstane gat snel weg kunt.
De Model Y heeft voor zover ik weet rondom gelamineerde ruiten, ook het dak is gelamineerd. Een lifehammer gaat daarop inderdaad niet werken. Er zijn wel zogenaamde kleine zagen op de markt waarmee je een gat in de ruit kan zagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Gumball schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:36:
Ik ben in de markt voor een nieuwe 2e hands auto. Liefst elektrisch. Nu staat hier om de hoek een M3 LR uit 2019 met 120k op de teller, voor een schamele 27.000 eurotjes.
Voor datzelde geld koop ik ook een e-Niro, maar gevoelsmatig ben ik met een Tesla beter uit. Kan iemand me vertellen of dit een beetje een goede prijs is en waar ik eventueel op moet letten?
Kijken naar de reparatiegeschiedenis (indien die er is) of en wat er gerepareerd/vervangen is.

De batterij capaciteit moet je kijken waar deze zit na 120k km. Gemiddelde ligt denk ik (heb even naar een paar grafiekjes gekeken) rond de 94% van 499 km = 469km op de display, maar kan er ook behoorlijk ver boven of onder liggen.

Vragen hoeveel setjes banden ze hebben gebruikt, geeft wellicht een beeld van hoe de auto gereden is. Idem met supercharger gebruik, als dat bekend is, heel erg veel supercharger gebruik kan mogelijk een negatief effect op batterij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Deze functie vind ik niet terug in mijn Highland RWD. Enig idee hoe dit werkend te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZPX381sG9j2orVII1Ij35AMlXc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yJXYaEcUdDxpqnSwqUa7pSjb.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:59
bustertje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:52:
Deze functie vind ik niet terug in mijn Highland RWD. Enig idee hoe dit werkend te krijgen?

[Afbeelding]
Die lichten pas op als je scherm niet werkt dacht ik ergens gelezen te hebben.

Rechtstreeks uit de manual:

Schakelen met de hemelconsole

Naast handmatig schakelen met het touchscreen, kunt u ook schakelen door op P, R, N of D op de hemelconsole te drukken. In de meeste situaties zijn deze knoppen niet beschikbaar totdat u op een van de knoppen drukt om ze te activeren. Wanneer actief, branden de bij elke knop behorende leds en wanneer u P, R, N of D selecteert, gaat de bijbehorende led oranje branden.

In situaties waarin het touchscreen niet beschikbaar is (bijvoorbeeld vanwege een technisch probleem), of de Model 3 in Valet of Transport Mode is, wordt automatisch de rijmodushendel op de hemelconsole geactiveerd, zonder dat u deze aan hoeft te raken.

Opmerking
U kunt ook de rijmodushendel op de hemelconsole activeren door tegelijkertijd en kort beide scrolltoetsen op het stuurwiel in te drukken. Maar als u deze knoppen tegelijkertijd indrukt en vasthoudt wordt de rijmodushendel geactiveerd en start het touchscreen opnieuw op (zie Opnieuw starten van het touchscreen).

[ Voor 51% gewijzigd door Rogar op 24-01-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 16:46
Dus zonder het scherm uit te zetten 2 keer op de knoppen drukken: 1 keer om te activeren, 2e keer om te selecteren. Op zich wel zo fijn, toch minder kans dat je per ongeluk de auto in de achteruit gooit als je de waarschuwingslichten wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 19:23
adwin84 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:49:
[...]

Dit staat allemaal goed. Ze kan gewoon een gesprek starten via de normale weg, of gebeld worden, maar na random X tijd wordt het gesprek beëindigd. De Bluetooth verbinding blijft wel in stand, dus lijkt een bug in de Google Telefoon App?
In de vorige auto heeft ze dit probleem nooit gehad.
Ik ben dit aan het uitzoeken voor een collega.
Is er geen mogelijkheid om bekabeld aan te sluiten?
En zou het misschien gaan werken met zo'n usb dongle voor aa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Megat schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:14:
[...]

LPG en parkeergarages, dat ligt anders volgens mij. Iets met het feit dat LPG zwaarder is dan lucht in geval van lekkage en daarom niet goed weggeblazen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
basto11 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:28:
[...]

Ik weet niet of je van plan was een voorraadmodel te kopen? Ik had binnen 1 of 2 dagen het kenteken al binnen dus dat gaat vrij snel!
Nee geen voorraad model. Die zijn momenteel duurder dan een nieuw te bestellen basis rwd model en/of komen helemaal niet in aanmerking voor sepp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
Allewijn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:37:
[...]

Nee geen voorraad model. Die zijn momenteel duurder dan een nieuw te bestellen basis rwd model en/of komen helemaal niet in aanmerking voor sepp.
Helemaal zeker weten doe je dat niet. Ik bestelde via de configurator en had een week later mijn gewenste configuratie omdat deze toevallig al in tilburg stond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:26
https://www.nu.nl/klimaat...-doelen-niet-gehaald.html
"Auto's stoten meer CO2 uit dan verwacht"
Dit is wel gunstig voor EV.
Laten ze de MRB maar schrappen anders halen ze die doelen nooit.

[ Voor 10% gewijzigd door mytheory op 24-01-2024 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:32
winwiz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:35:
[...]

Werkt perfect in mijn ogen. Super relaxed.
Gisteren helaas heel lang op TACC in file gereden maar ik vond het onder de 10 km/pu tegenvallen.
Schokkerig en je moet niet snel last van wagenziekte hebben.
Niet ideaal en boven de 10 ging het wel.

Op hoger snelheid werkt het perfect en AP is helemaal geweldig. Eén bovenbeen licht tegen het stuur aanhouden en handjes kunnen helemaal los. Niet dat ik dat doe maar alleen een hand geeft zo nu en dan ook waarschuwingen.

Eerstvolgende file nog maar eens proberen en misschien lag het wel aan de voorganger :)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
MooieMario schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:35:
[...]
In den beginnne kon geen enkele laadpas/leasemaatschappij omgaan met de werking van superchargers.
Nu nog steeds. Waarom zijn leasemaatschappijen daar zo krampachtig mee?
Zitten er kosten aan verbonden? Lastig voor ze om te verwerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
RaRo74 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:34:
[...]

Nu nog steeds. Waarom zijn leasemaatschappijen daar zo krampachtig mee?
Zitten er kosten aan verbonden? Lastig voor ze om te verwerken?
Ik verzin even iets:

A - ze krijgen flinke kortingen van andere fabrikanten, waarom moeite doen voor Tesla als ze er niks voor terug krijgen.

B - Sommigen lease maatschappijen hebben andere autofabrikanten als grootaandeelhouder. Hier hetzelfde, waarom moeite doen voor Tesla.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:19
mytheory schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:10:
https://www.nu.nl/klimaat...-doelen-niet-gehaald.html
"Auto's stoten meer CO2 uit dan verwacht"
Dit is wel gunstig voor EV.
Laten ze de MRB maar schrappen anders halen ze die doelen nooit.
"Dit keer heeft dat niet te maken met gesjoemel tijdens de laboratoriumproeven bij nieuwe auto's, maar met het feit dat automobilisten in de echte wereld ander rijgedrag vertonen dan wordt nagebootst in het lab."

Nee echt? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
The_Woesh schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:14:
[...]

Ik verzin even iets:

A - ze krijgen flinke kortingen van andere fabrikanten, waarom moeite doen voor Tesla als ze er niks voor terug krijgen.

B - Sommigen lease maatschappijen hebben andere autofabrikanten als grootaandeelhouder. Hier hetzelfde, waarom moeite doen voor Tesla.
Hmm met B bedoel je Alphabet wat BMW group is? Zou kunnen. Met A snijden ze zichzelf alsnog tenzij ze meer dan 50% korting krijgen. Lijkt mij dat ze ook afhankelijk zijn van de partijen die de laadpassen verstrekken.

Volgens mij heb ik een Eneco combinatie laadpas oid. Die zullen er wel te weinig baadt bij hebben om zo'n partij als tesla toe te voegen waar ze moeite voor moeten doen en over een halfjaar (is mijn herinnering) is het verplicht om sowieso een optie te hebben bij nieuwe palen met een pas. Wellicht dat ze dan denken dat t wel weer overwaait. Al zal 't lang duren voordat elke SuC zo'n terminal heeft. Gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
RaRo74 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:32:
[...]

Gisteren helaas heel lang op TACC in file gereden maar ik vond het onder de 10 km/pu tegenvallen.
Schokkerig en je moet niet snel last van wagenziekte hebben.
Niet ideaal en boven de 10 ging het wel.

Op hoger snelheid werkt het perfect en AP is helemaal geweldig. Eén bovenbeen licht tegen het stuur aanhouden en handjes kunnen helemaal los. Niet dat ik dat doe maar alleen een hand geeft zo nu en dan ook waarschuwingen.

Eerstvolgende file nog maar eens proberen en misschien lag het wel aan de voorganger :)
Ligt niet aan de voorganger, hij is vrij abrupt bij echt stilstaand-langzaamrijdend-verkeer. Wat iets helpt is om de snelheid veel lager in te stellen, dus bijv. 20km/h. Maar ook dán haal ik ‘m er vaak af ivm niet relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Mja, ik vind 27.000 toch nog best veel, gezien dat de nieuwe Highland na subsidie al voor zo'n 41k te krijgen is. Want die 2e hands krijgt dan weer geen subsidie ... Voor mijn gevoel liggen de 2e hands prijzen te hoog nog, maar kan er natuurlijk mee te maken hebben dan mensen hun verlies niet willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Aurelium schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:33:
[...]

Mja, ik vind 27.000 toch nog best veel, gezien dat de nieuwe Highland na subsidie al voor zo'n 41k te krijgen is. Want die 2e hands krijgt dan weer geen subsidie ... Voor mijn gevoel liggen de 2e hands prijzen te hoog nog, maar kan er natuurlijk mee te maken hebben dan mensen hun verlies niet willen nemen.
Ja dat is toch 1/3e meer. Maar je hebt gelijk, de prijzen van tweedehands is erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Net een paar korte autostradritjes gedaan. Het valt me op dat bij rijden op AP de auto wat uitwijkt binnen het vak als je een (brede) vrachtwagen voorbij rijdt.
En nadien ook mooi terug naar het midden van het vak beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:17

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Aurelium schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:33:
[...]

Die 27k is inderdaad wel duur, als ik m'n ex M3 LR van maart 2019 (nieuwprijs toen 68k) met 120k km in de ANWB koerslijst opzoek krijg ik:

Kopen bij BOVAG autobedrijf met garantie
€ 26.500
Kopen bij merkdealer met garantie
€ 27.700
Inruilen bij een Autobedrijf
€ 21.450
Aan- en verkoop tussen particulieren
€ 22.500

Meeneemprijs
€ 24.500
Veilingprijs
€ 19.900
Dagwaarde
Vervangingswaarde i.v.m. total loss
€ 25.350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mkrmr schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:45:
[...]

Die 27k is inderdaad wel duur, als ik m'n ex M3 LR van maart 2019 (nieuwprijs toen 68k) met 120k km in de ANWB koerslijst opzoek krijg ik:

€ 26.500
€ 27.700
€ 21.450
€ 22.500

Meeneemprijs
€ 24.500
Veilingprijs
€ 19.900
Dagwaarde
€ 25.350
Ik mis in het rijtje “verkopen aan een professionele handelaar” (zonder een andere auto te kopen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-09 08:24
mkrmr schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:45:
[...]

€ 26.500
€ 27.700
€ 21.450
€ 22.500

Meeneemprijs
€ 24.500
Veilingprijs
€ 19.900
Dagwaarde
€ 25.350
Inderdaad, als ik de vraagprijzen op autoscout.nl bekijk moet je dergelijke auto voor minder dan 25k€ (22-23k€?) kunnen kopen van een particulier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tommie12 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:39:
Net een paar korte autostradritjes gedaan. Het valt me op dat bij rijden op AP de auto wat uitwijkt binnen het vak als je een (brede) vrachtwagen voorbij rijdt.
Dat is naar mijn herinnering al sinds begin 2023 het geval?

Ik zou graag zien dat hij het ook bij kleinere auto's doet als die wat ver naar links in hun baan rijden, maar dan gaat hij afremmen. Dat is overigens ook wel weer prudent met al die mensen die volledig op gaan in hun telefoon tijdens het rijden... dus snap wel dat Tesla die keuze zo maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
verkoopt tesla geen model 3 performance modellen meer? ik zie ze niet op de site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-08 18:50
TweakerVincent schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:47:
verkoopt tesla geen model 3 performance modellen meer? ik zie ze niet op de site?
Al tijdje niet, sinds de facelift (Highland). Zou volgens de geruchten binnenkort wel weer komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
bilgy_no1 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:17:
[...]

Dat is naar mijn herinnering al sinds begin 2023 het geval?
Dat doet hij al sinds 2019 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 14:33
Vandaag weer stevige rukwinden. In hoeverre stijgt het verbruik dan bij een Model Y op de snelweg ?
Wie heeft ervaring hiermee ?

[ Voor 5% gewijzigd door Carman1971 op 24-01-2024 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Carman1971 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:20:
Vandaag weer stevige rukwinden. In hoeverre stijgt het verbruik dan bij een Model Y op de snelweg ?
Tja, dat hangt af van windsterkte en windrichting. De navi maakt wel een inschatting.

Maar met hevige tegenwind verbruik je makkelijk 10-15% meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 14:33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ik woon in Zeeland, vaak veel wind hier. Dat scheelt enorm in het verbruik. Bij de MY heb ik het nog niet gemeten, maar hiervoor had ik een hybride auto, ook behoorlijk efficient en daarbij kon het zomaar een verschil zijn van 1 op 18 tegen de wind in en 1 op 21 met de wind mee.

Ik vermoed dat het bij de MY ongeveer soortgelijke verschillen zijn. Veel hangt natuurlijk af van de wind- en rij snelheid.

Altijd wind mee rijden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Daar zijn zoveel variabelen op van toepassing, dat valt niet in percentages uit te drukken. Wat is je snelheid, wat is jouw rijrichting t.o.v. de windrichting, wat is de windkracht, welke omgeving, welke temperatuur, wat is je totale massa, ..., ...

Hoe meer factoren in je nadeel, hoe groter de invloed. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat het met windje mee behoorlijk meevalt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Ik heb afgelopen november besteld en SEPP aangevraagd verliep als volgt :

Bestelling 5 nov, aanvraag SEPP 5 nov.
Verzoek tot meer info (steekproef SEPP) 9 nov
Toewijzing 10 nov
17 nov tesla halen en kenteken doorgegeven.
20 nov SEPP ontvangen.

Supersnel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
MrAcid schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:03:
[...]

Ligt niet aan de voorganger, hij is vrij abrupt bij echt stilstaand-langzaamrijdend-verkeer. Wat iets helpt is om de snelheid veel lager in te stellen, dus bijv. 20km/h. Maar ook dán haal ik ‘m er vaak af ivm niet relaxed.
Thx en dat ga ik een volgende keer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Er is zelfs een heel topic over de SEPP subisidie:
Particuliere EV subsidie (SEPP)

@Taro, deze ontbreekt nog in de quickreply warning :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
Ik zou eens kijken of je voor dat geld geen S kunt vinden.

Vanaf de 75D, heb je gelijke of betere performance. Met gelijk of groter accupakket.

Het is zo veel meer auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Laatst online: 15-09 14:26
Tweak_ers schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 06:21:
[...]

Vanaf de 75D, heb je gelijke of betere performance. Met gelijk of groter accupakket.

Ook wel wat meer onderhoudskosten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
Tommie12 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:39:
Klopt, beter dan Phantom breaking toch?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Tweak_ers schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 06:21:
[...]

Dat kan, maar die zal wat ouder zijn, wat meer degradatie, mogelijk trager laden, en wat meer kosten aan het onderstel.

Wat mij zou storen zijn vooral de buitenafmetingen. De S is echt lang en heel breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
winwiz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:55:
[...]

Klopt, beter dan Phantom breaking toch?
Ik heb wel eens een onverwacht remmaneuver gehad, maar nooit als er geen aanleiding is. Als een auto rechts van mij wat naar links uitwijkt en de auto remt, dan is dat geen phantom braking.

Wat wel al gebeurd is (nog niet gehad sinds de updates van Kerst) is een remma euver als de lijnen wat onduidelijk zijn of als je AP gebruikt op B wegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

-MD- schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 23:52:
Er is zelfs een heel topic over de SEPP subisidie:
Particuliere EV subsidie (SEPP)

@Taro, deze ontbreekt nog in de quickreply warning :).
Toegevoegd (ja, ik weet dat ik @Taro niet ben :+ )

Sinds de 30.9 update heb ik wel het idee dat de auto wat voorzichtiger is geworden. Of anders gesproken: sneller een melding geeft als je ergens tegenaan dreigt te komen. Ik heb nu heel vaak een false-positive bij mij in de wijk, als ik een bocht om ga, waar direct na de bocht auto's geparkeerd staan in vakken. Auto denkt dat of de auto beweegt (doe het echt niet) of dat ik er tegenaan ga rijden (wederom; dat doe ik niet). Voorheen was dat nooit een probleem.

Als ik de bocht stapvoets maak en eerder (te vroeg om de bocht netjes binnen de lijnen te maken) terugdraai, doet de auto het niet. Maar dat is geen doen, dus nu maar iedere keer de melding verwachten :/

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Goed om er rekening mee te houden dat dat vrij rap gaat, vooral ook afhankelijk waar en hoe je rijdt (net als bijna elke auto en bijv. Mijn M3), het grootste deel van je verbruik is luchtweerstand. Dus met een matig briesje gaat er ongeveer 20-30% verbruik bij met wind tegen (immers is de windsnelheid dan 20-28 km/h)

Bij krachtige wind zit je dan al snel op 50% extra. Wat we in Nederland zo’n 30% van de tijd hebben. Maar he! Als je deze route terug rijdt zul je daar ook een groot positief verschil zien

Rukwinden zelf zijn natuurlijk hele abrupte problemen en niet echt grote invloed.

Hier nog wat meer mocht je het interessant vinden: benzineverbruik bij tegenwind

[ Voor 11% gewijzigd door JohanB op 25-01-2024 08:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Wellicht help dit je verder:
https://www.autoweek.nl/a...del-3-als-occasion-zoekt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Morgen de dakkoffer ophalen en vrijdagnacht op wintersport, naar Val Thorens met de Model Y performance. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Lijkt erop dat er nu 4 keer moet worden geladen onderweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wackmack schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:21:
Morgen de dakkoffer ophalen en vrijdagnacht op wintersport, naar Val Thorens met de Model Y performance. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Lijkt erop dat er nu 4 keer moet worden geladen onderweg.
Komt vast goed! Veel plezier. Toch altijd ook wel leuk zo'n lange(re) trip met een Tesla/BEV. Tenminste, vind ik dan. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Pagina: 1 ... 233 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: