@
siddharchris
Ik woon in Haarlem en het stikt hier van de kabels over de stoep.
In het begin was ik wat huiverig en plugde ik pas om 01:00 uur in om meteen voor 7:00 uur weer weg te halen. Maar toen even nagezocht en ze hebben hier een formulering in de Algemene Plaatselijke Verordening dat de gemeente 'regels en voorwaarden mag stellen aan het gebruik van laadkabels voor elektrische auto's over de stoep'. Die tegels zijn er nog niet, dus de implicatie is dat het nu mag.
Dus nu plug ik wat vroeger in en ga ik op een gewoon tijdstip naar bed... Soms laad ik ook overdag, als het heel zonnig is en de stroom is goedkoop of negatief. Heeft nog nooit een haan naar gekraaid.
Als je officieel navraag gaat doen zal het antwoord waarschijnlijk meestal 'Nee' zijn. Het gaat erom of erop wordt gehandhaafd. Ik zou dus wel even de APV napluizen en eventueel alleen laden op momenten dat er niemand over valt (letterlijk en figuurlijk).
Ik hoop overigens van ganser harte dat ze die kabelbomen niet breed gaan toestaan. Wat een afzichtelijke toestand wordt dat als er om de paar huizen zo'n ding boven de stoep hangt.
Die laadkabeltegels vind ik dan wel weer een goede oplossing.
Anyway, wordt behoorlijk off-topic nu. Succes met je keuze @
siddharchris !