Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 229 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.621 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 16:14

RvV

daemonix schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:46:
@RvV Let op met voorraad auto's, het kan zijn dat die formeel nog op de oude catalogus prijs zitten en dus niet in aanmerking komen voor SEPP.
CATL of BYD weet je niet, op basis van VIN is hoogst onzeker. Het is hoogst onzeker wanneer de Juniper release komt, vermoedelijk op zijn vroegst H2 2024 en misschien nog wel later.
Goed dat je het zegt. Het was wel een nieuwe met 0Km. Dit staat er op de bon. Lijkt mij ok?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMXJHTo0Fzcx-GFF7_6hjEJs-4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qhEB5Z6TETUF93Q5OkS7OJni.png?f=user_large

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
siddharchris schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:37:
Zouden jullie Model 3 SR Highland aanraden?

Hallo allemaal, ik denk er momenteel over om een Model 3 SR Highland te kopen als particuliere koper. Ik heb een paar vragen en ik vond het beter om jullie mening te vragen.

Mijn woon-werkverkeer is 175 km enkele reis. De werkgever in Brussel is nog niet zo happig op EV-plekken. Ik zal alleen opladen in openbare stations in de buurt van mijn huis (ongeveer 4 met 200m) omdat ik geen oprit heb. Ik neem aan dat dit een grote beperkende factor zal zijn in winters zoals nu. Hoe goed denk je dat pre-conditioning helpt met de actieradius? En hoe lang moet de voorbereiding duren?

Ik lees hier dat LFP-batterijen tot 100% kunnen worden opgeladen en veel minder schade kunnen oplopen tijdens SuC, hoe waar is dit in de praktijk?

Ik rij momenteel in een Prius en kijk naar de Highland M3 voor rijplezier en emissievrij (gezien het aantal KM dat ik rij) enige suggesties voor mij om verder te gaan (met tips) of bij een andere Hybride te blijven?
Met volle batterij moet het goed te doen zijn.
Eventueel met aangepaste snelheid als het wat krapper is. De luchtweerstand neemt kwadratisch toe met de snelheid dus die heeft nogal impact.
En je kunt in noodgevallen altijd op de heen of terugweg een kwartiertje langs de SUC. Doen zou ik zeggen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:50
Stephane schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:38:
Zojuist een montage afspraak gemaakt voor het monteren van een trekhaak op mijn Model Y. Hoe lang duurt dat en/of krijg je dan een leenauto?
Reken op maximaal 2 uur, volgens mij kan het in een uur. Ze waren bij mij namelijk vrij snel klaar en toen gingen ze verder met de fluit van de kofferbak klep. Toen kreeg ik een leenauto uiteindelijk. Voor m'n gevoel dus 1 uur maar laten we zeggen max 2 uur.
Broodro0ster schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:04:
[...]

Ik vrees dat de batterij maar heel traag op temperatuur komt. Ik was vorige gaan laden bij 0°C met mijn Model 3 RWD met LFP accu. 30min voorverwarmen en met 22% aangekomen bij de lader. Ik begon aan 120kW, maar bij 28% was het maar 73KW meer. Daarna ging het terug wat omhoog tot 85kW tot ongeveer 50%. 95kW bij 34% lijkt dan prima. Iets meer als wat ik haalde.
Ben er bang voor! In de zomer haalt hij namelijk wel 174 kW wat ik als hoogste gezien heb. Dus zal wel een temperatuur ding zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:02
Momenteel maak ik nog gebruik van de maand Premium Connectivity.
Meerwaarde zie ik nog niet maar misschien mis ik het wel over een paar weken.

Hoe dan ook, vanaf het begin heb ik een actieve MIFI in de auto liggen waar de auto ook mee verbonden is.

Deze MIFI werkt alleen binnen Nederland en niet in het buitenland. Dat heeft met abonnement te maken wat er op zit.

Hoe dan ook, vanmorgen had ik een tripje naar België dus logisch dat de MIFI daar niet werkt echter werkte spraakbediening van mYn Tesla ook niet meer, niet op de navigatie, dashboardkastje openen ging ook niet. Eenmaal terug in Nederland werkte dit weer wel omdat de MIFI verbinding weer tot stand gekomen was.

Vreemde gewaarwording dus want je zou dus zeggen dat dit helemaal niet met WIFI/MIFI te maken heeft of dat dit in ieder geval overgenomen wordt door Premium Connectivity.

Herkent iemand dit?
Was het toeval?

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21

Hallo allemaal, ik denk er momenteel over om een Model 3 SR Highland te kopen als particuliere koper. Ik heb een paar vragen en ik vond het beter om jullie mening te vragen.

Mijn woon-werkverkeer is 175 km enkele reis. De werkgever in Brussel is nog niet zo happig op EV-plekken. Ik zal alleen opladen in openbare stations in de buurt van mijn huis (ongeveer 4 met 200m) omdat ik geen oprit heb. Ik neem aan dat dit een grote beperkende factor zal zijn in winters zoals nu. Hoe goed denk je dat pre-conditioning helpt met de actieradius? En hoe lang moet de voorbereiding duren?

Ik lees hier dat LFP-batterijen tot 100% kunnen worden opgeladen en veel minder schade kunnen oplopen tijdens SuC, hoe waar is dit in de praktijk?

Ik rij momenteel in een Prius en kijk naar de Highland M3 voor rijplezier en emissievrij (gezien het aantal KM dat ik rij) enige suggesties voor mij om verder te gaan (met tips) of bij een andere Hybride te blijven?
Overnacht je in Brussel of rijd je dezelfde dag weer terug? Schade met SuC valt imo heel erg mee, 'veel minder' is een overschatting. Als je halverwege de terugrit desnoods 10 minuten SuC pakt om voldoende te hebben om thuis te komen, zal dat geen problemen geven, ongeacht de batterij.

Verder, ik heb dezelfde thuissituatie, geen oprit, met 4 dubbele palen tussen de 100 en 400 meter. Het wordt wel drukker aan die palen bij mij, maar in 98% van de gevallen is er altijd wel 1 beschikbaar. Heb tot nu toe 2x moeten uitwijken naar een volgende paal (zeg 600m lopen, dus ook nog geen super groot probleem). Als je een idee van bezettingsgraag hebt, kun je daar iig een inschatting van maken hoeveel problemen dat zal geven.

En hoe meer EV rijders er komen, des te happiger je baas in Brussel zal zijn om er wat voor te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RvV schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:50:
[...]

Goed dat je het zegt. Het was wel een nieuwe met 0Km. Dit staat er op de bon. Lijkt mij ok?

[Afbeelding]
Ziet er prima uit. :)
Bestellen en meteen de SEPP aanvragen dus. :)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

RaRo74 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:22:
[...]

Vreemd :?
Want bij mij staat deze nog steeds als "Niet op voorraad in de app" :
Had ik gisteren middag ook... schijnbaar moeilijk leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddharchris
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-01 20:22
bilgy_no1 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:05:
[...]

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je rijdt, maar 350 km op een dag zonder laden tussendoor is wel een beetje beperkend. Met goed weer zal 350 km wel te doen zijn, maar als je 's avonds 120 (B) en daarna 130+ (NL) rijdt wordt dat ook wel krap.

Is er echt geen enkele laadpaal in de buurt van je werkplek? Ik zie ze namelijk steeds meer verschijnen in Belgie. Anders is het een kwestie van op de terugweg 5-10 minuten aan een supercharger en dan red je het ook met slechter weer.

Hoe vaak de laders bij jou in de straat bezet zijn weet je zelf het best. Meestal is er bij een bepaalde bezettingsgraad de mogelijkheid om een extra paal te laten plaatsen.

En het verschilt erg per gemeente, maar in mijn gemeente wordt laden met een kabel over de stoep wel gedoogd (mits er een mat of kabelbrug overheen ligt).

Maar in jouw geval kun je ook de Long Range versie overwegen. Dan red je het denk ik bijna altijd wel.
Kabelbrug langs het trottoir is een goed idee :) Ik heb openbare parkeergelegenheid direct voor het huis, dus ik zal dit verzoek aan mijn Gemeentehuis vragen.

Hoe denkt u dat de voorconditionering van de accu tijdens het opladen de actieradius in de winter verbetert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddharchris
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-01 20:22
DaCoTa schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:58:
[...]

Overnacht je in Brussel of rijd je dezelfde dag weer terug? Schade met SuC valt imo heel erg mee, 'veel minder' is een overschatting. Als je halverwege de terugrit desnoods 10 minuten SuC pakt om voldoende te hebben om thuis te komen, zal dat geen problemen geven, ongeacht de batterij.

Verder, ik heb dezelfde thuissituatie, geen oprit, met 4 dubbele palen tussen de 100 en 400 meter. Het wordt wel drukker aan die palen bij mij, maar in 98% van de gevallen is er altijd wel 1 beschikbaar. Heb tot nu toe 2x moeten uitwijken naar een volgende paal (zeg 600m lopen, dus ook nog geen super groot probleem). Als je een idee van bezettingsgraag hebt, kun je daar iig een inschatting van maken hoeveel problemen dat zal geven.

En hoe meer EV rijders er komen, des te happiger je baas in Brussel zal zijn om er wat voor te regelen.
Bedankt voor de aanmoediging en het delen van een soortgelijke ervaring met betrekking tot openbaar opladen. Ik reis terug naar huis
elke dag. Mijn vrouw vindt het lastig en het kan soms lastig zijn om in de kleine uurtjes naar het laadstation te lopen.

Voor 10k extra voor de LR gaan is veel duur en ik denk niet dat ik het extra geld op welke manier dan ook zal terugkrijgen (gezien de MRB in 2026)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 09:21
siddharchris schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:25:
[...]
Bedankt voor de aanmoediging en het delen van een soortgelijke ervaring met betrekking tot openbaar opladen. Ik reis terug naar huis elke dag. Mijn vrouw vindt het lastig en het kan soms lastig zijn om in de kleine uurtjes naar het laadstation te lopen.
[...]
Als er (bijna) altijd een dag tussen zit, lijkt me dat je ook de volgende dag of nacht kan laden. Het is me niet helemaal duidelijk wat er lastig aan is? Aankoppelen van de auto duurt ongeveer 30 seconden, loskoppelen is nog vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Weet iemand toevallig of het in de Frunk koel blijft tijdens het rijden of wordt het daar ook gewoon warm?

We moeten wat eten naar familie brengen en zijn ongeveer 1,5 uur onderweg. Eten komt uit de koelkast en we zijn vergeten koelelementen in te vriezen.

Overweeg nu dus om het gewoon zo in de Frunk te plaatsen, desnoods met een zak ijsblokjes van de supermarkt o.i.d.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
RvV schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:50:
[...]

[Afbeelding]
7e letter van je VIN (RWD)
E = BYD
F = CATL
dat is betrouwbaar. (https://www.reddit.com/r/...hai_vins_please/?sort=new)

[ Voor 12% gewijzigd door xoror op 19-01-2024 15:54 ]

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:07
Greatsword schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:42:
Weet iemand toevallig of het in de Frunk koel blijft tijdens het rijden of wordt het daar ook gewoon warm?

We moeten wat eten naar familie brengen en zijn ongeveer 1,5 uur onderweg. Eten komt uit de koelkast en we zijn vergeten koelelementen in te vriezen.

Overweeg nu dus om het gewoon zo in de Frunk te plaatsen, desnoods met een zak ijsblokjes van de supermarkt o.i.d.
Is niet verwarmd. Wij hebben de frunk ook gebruikt om richting wintersport spullen koel te houden.

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:19
RaRo74 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:57:
Momenteel maak ik nog gebruik van de maand Premium Connectivity.
Meerwaarde zie ik nog niet maar misschien mis ik het wel over een paar weken.

Hoe dan ook, vanaf het begin heb ik een actieve MIFI in de auto liggen waar de auto ook mee verbonden is.

Deze MIFI werkt alleen binnen Nederland en niet in het buitenland. Dat heeft met abonnement te maken wat er op zit.

Hoe dan ook, vanmorgen had ik een tripje naar België dus logisch dat de MIFI daar niet werkt echter werkte spraakbediening van mYn Tesla ook niet meer, niet op de navigatie, dashboardkastje openen ging ook niet. Eenmaal terug in Nederland werkte dit weer wel omdat de MIFI verbinding weer tot stand gekomen was.

Vreemde gewaarwording dus want je zou dus zeggen dat dit helemaal niet met WIFI/MIFI te maken heeft of dat dit in ieder geval overgenomen wordt door Premium Connectivity.

Herkent iemand dit?
Was het toeval?
Wellicht omdat hij denkt dat er wifi is, maar die kan geen verbinding maken met internet. De auto is wellicht niet slim genoeg om dan zelf de verbinding te verbreken zolang bij de access point ziet.
Verbreek even je verbinding als je de grens over gaat en dan verwacht dat alles terug werkt. Tesla houdt altijd zijn 4G connectie actief, ook al betaald je niet. Anders zou de app bijvoorbeeld niet werken voor gratis gebruikers. Het zijn enkel de premium functies bovenop de 4G die betalend zijn.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Wij hebben met kerst 3 saladeschalen in de frunk gelegd om mee te nemen. Met het huidige weer buiten gaat dat echt niet warm worden. Het kwam dan ook nog koel aan op anderhalf uur rijden. Zal er niet zo probleem van maken persoonlijk. Tenzij het buiten +10 graden is en het is bijvoorbeeld iets wat snel kan bederven. Dan is wellicht een zak met ijs wel een idee. Vandaag zal ik me niet druk maken om iets in de frunk te vervoeren wat koel moet blijven.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metabletica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-04 22:29
Jackberry schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:50:
Kan iemand bevestigen of deze winterbanden geschikt zijn voor M3 Highland? Voor zover ik begreep noemen ze Highland 2024

https://shop.tesla.com/nl...winterbanden-voor-model-3
Offset (ET) Highland is 38, eerder model is 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
xoror schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:48:
[...]

E = BYD
F = CATL
Dit klopt dus niet.
Ik heb een F in mijn VIN echter zit er toch echt een BYD Blade in.
Kenteken invoeren op de site van onze eigen RDW geeft een betrouwbaardere uitkomst.

Als je op https://ovi.rdw.nl/default.aspx je kenteken ingeeft dan op de eerste pagina bij D.2 Variant.

Y7CR = BYD Blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Broodro0ster schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:53:
[...]

Wellicht omdat hij denkt dat er wifi is, maar die kan geen verbinding maken met internet. De auto is wellicht niet slim genoeg om dan zelf de verbinding te verbreken zolang bij de access point ziet.
Verbreek even je verbinding als je de grens over gaat en dan verwacht dat alles terug werkt. Tesla houdt altijd zijn 4G connectie actief, ook al betaald je niet. Anders zou de app bijvoorbeeld niet werken voor gratis gebruikers. Het zijn enkel de premium functies bovenop de 4G die betalend zijn.
Ja dat idee had ik ook en jammer dat mYn Tesla niet slim genoeg is om dit zelf te constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

daemonix schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:02:
[...]

Ziet er prima uit. :)
Bestellen en meteen de SEPP aanvragen dus. :)
Done! ;)
Maar echt, wtf... "Er is geen steekproef gevallen op uw aanvraag, u hoeft geen aankoopbewijs in te sturen".
Je wilt toch alle aanvragen controleren lijkt mij? 8)7 Maar dat is een ander topic.

[ Voor 3% gewijzigd door RvV op 19-01-2024 16:06 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
RaRo74 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:02:
[...]

Dit klopt dus niet.
Ik heb een F in mijn VIN echter zit er toch echt een BYD Blade in.
Kenteken invoeren op de site van onze eigen RDW geeft een betrouwbaardere uitkomst.

Als je op https://ovi.rdw.nl/default.aspx je kenteken ingeeft dan op de eerste pagina bij D.2 Variant.

Y7CR = BYD Blade
Waarbij je eigenlijk ook ziet dat de BYD Blade in vrijwel alle (RDW) MY zit op dit moment.
Het omslag punt was in augustus j.l.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U0iuBpT.png

DE Y6LR is de CATL batterij
De Y7CR is de blade variant.
Y5LD is de batterij die in de LR en P zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 14:27
Oekol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:07:
[...]

Waarbij je eigenlijk ook ziet dat de BYD Blade in vrijwel alle (RDW) MY zit op dit moment.
Het omslag punt was in augustus j.l.

[Afbeelding]

DE Y6LR is de CATL batterij
De Y7CR is de blade variant.
Y5LD is de batterij die in de LR en P zit
Toch vreemd dat die CATL dan nog gebruikt wordt. Je zou toch zeggen om het makkelijk te makken kiezen we er 1?

Ik heb de CATL volgens RDW, kan iemand hier nog een voordeel van geven tegenover de Blade? :') Dan voel ik me ook iets beter hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Puntje-NL schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:11:
[...]

Toch vreemd dat die CATL dan nog gebruikt wordt. Je zou toch zeggen om het makkelijk te makken kiezen we er 1?

Ik heb de CATL volgens RDW, kan iemand hier nog een voordeel van geven tegenover de Blade? :') Dan voel ik me ook iets beter hahaha
Haha, nou ik heb ook een CATL en het is prima hoor. De Blade haalt een hogere laadsnelheid t.o.v. fractie minder bereik van onze CATL. Fijn voor op vakanties, maar woon-werk ga je er weinig van merken gok ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
siddharchris schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:20:
[...]

Kabelbrug langs het trottoir is een goed idee :) Ik heb openbare parkeergelegenheid direct voor het huis, dus ik zal dit verzoek aan mijn Gemeentehuis vragen.

Hoe denkt u dat de voorconditionering van de accu tijdens het opladen de actieradius in de winter verbetert?
Zo’n M3 RWD rijdt heerlijk en dat is het alleen al waard om er voor te gaan met de afstanden die jij aflegt!

Bij mij in Hilversum worden laadkabels in een rubberen kabelgoot gedoogd (althans er wordt niet op gehandhaaft), en het is de gemeente duidelijk geworden dat openbare palen niet snel genoeg erbij komen en de kosten de transitie remmen. Vandaar dat de gemeente begonnen is met een pilot en ik ben 1 van de eersten die eraan mag meedoen: kabelgoottegels.

Misschien ook een idee voor jouw gemeente.

https://hilversum100.nl/kabelgoot-aanvragen-in-hilversum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Laatst online: 15-09 14:27
Oekol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:12:
[...]

Haha, nou ik heb ook een CATL en het is prima hoor. De Blade haalt een hogere snelheid t.o.v. fractie minder bereik van onze CATL. Fijn voor op vakanties, maar woon-werk ga je er weinig van merken gok ik.
Nou bedankt voor het goedpraten hahaha. Om dagelijks van de thuislader in Zoetermeer naar Delft te gaan is het dus prima. Achjoh, ik ben blij dat we een MY krijgen/hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
RvV schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:05:
[...]

Done! ;)
Maar echt, wtf... "Er is geen steekproef gevallen op uw aanvraag, u hoeft geen aankoopbewijs in te sturen".
Je wilt toch alle aanvragen controleren lijkt mij? 8)7 Maar dat is een ander topic.
Gefeliciteerd iig!

Geen idee of je huurkoop hebt gedaan of niet, maar indien wel het geval.. Heb je die 3% nog gekregen of niet? =] (gezien de actie tot 19-1-2024 zou gelden?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Puntje-NL schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:13:
[...]

Nou bedankt voor het goedpraten hahaha. Om dagelijks van de thuislader in Zoetermeer naar Delft te gaan is het dus prima. Achjoh, ik ben blij dat we een MY krijgen/hebben :)
Oh echt totaal niet zelfs. Je gaat weg met 100% en komt terug met genoeg %. Als dat je dagelijkse route is zul je eens in de 3 dagen laden gok ik. De laadcurve van de blade is wel indrukwekkend dat dan weer wel, met een range van 440 i.p.v. 455 WLTP:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EhsFB3P.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

Puntje-NL schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:11:
[...]

Langzamere laadsnelheid is over het algemeen minder degradatie. Maar dat is afhankelijk van een hoop andere condities. En Ik dacht ooit gezien te hebben dat de CATL een aar kilo lichter was, maar dat weet ik niet meer zeker. Op kenteken geven ze gewoon hetzelfde gewicht op. En iets meer bruto capaciteit was het niet?

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Peter_1975 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:11:
Ik heb highland. Zat half uur in het donker te rijden. De koplampen waren bedekt met ijslaagje. Ijskrabben is toch nodig. 😟 Tesla had deze lampen moeten verbeteren: voorverwarm functie.
Even ontdooidpray op sprayen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

beyazz06 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:18:
[...]

Gefeliciteerd iig!

Geen idee of je huurkoop hebt gedaan of niet, maar indien wel het geval.. Heb je die 3% nog gekregen of niet? =] (gezien de actie tot 19-1-2024 zou gelden?)
Thx!
Nee, koop koop. Ik zag niet echt het voordeel van die 3 pct, want dan moet ik het weer in een spaardeposito zetten van 4 pct? en dan komt VRH ook weer een beetje afpakken dus ik had niet de indruk dat ik er veel mee zou opschieten.

Y'24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Ja, heel koud. Ik was laatst vergeten mijn werkschoenen vanuit de frunk naar de trunk te leggen... De hele dag met ijskoude schoenen en voeten rond moeten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
RvV schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:20:
[...]

Thx!
Nee, koop koop. Ik zag niet echt het voordeel van die 3 pct, want dan moet ik het weer in een spaardeposito zetten van 4 pct? en dan komt VRH ook weer een beetje afpakken dus ik had niet de indruk dat ik er veel mee zou opschieten.
Ah thanks ja dat is ook mogelijk... Maar heb je voor jezelf nu via de RDW gecontroleerd wat de catalogusprijs is van de Model Y? Je hebt al een kenteken, of dat nog niet? Aan de andere kant, blijkbaar viel je niet onder een steekproef en heb je als het goed is al de SEPP subsidie binnen :D

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:13
Nosch schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:23:
[...]

Ja, heel koud. Ik was laatst vergeten mijn werkschoenen vanuit de frunk naar de trunk te leggen... De hele dag met ijskoude schoenen en voeten rond moeten lopen
Pff, geen verwarmde koplampen en ook al geen verwarmde frunk :/ Wat een schijthokken zijn die Tesla's toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

beyazz06 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:29:
[...]

Ah thanks ja dat is ook mogelijk... Maar heb je voor jezelf nu via de RDW gecontroleerd wat de catalogusprijs is van de Model Y? Je hebt al een kenteken, of dat nog niet? Aan de andere kant, blijkbaar viel je niet onder een steekproef en heb je als het goed is al de SEPP subsidie binnen :D
Nee, ik heb nog geen kenteken. De prijs op factuur zit ook wel snor. En nee, de SEPP komt pas als hij op kenteken staat. Waarschijnlijk eind volgende week.

Y'24

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:03

MazeWing

The plot thickens...

InZane schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:35:
[...]

Pff, geen verwarmde koplampen en ook al geen verwarmde frunk :/ Wat een schijthokken zijn die Tesla's toch!
Ik heb laatst in mijn broek geplast omdat de WC weigerde uit zichzelf naar me toe te komen... 8)7 |:(

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijts
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:36
xoror schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:48:
[...]

E = BYD
F = CATL
De pagina die ik vond vermeldde voor E = NMC/NCA en bleek niet betrouwbaar. Hoe zeker ben je hiervan?

Edit: Te snel, nevermind. Paar posts later alweer ontkracht. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nijts op 19-01-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 20:20
Broodro0ster schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:53:
[...]

Tesla houdt altijd zijn 4G connectie actief, ook al betaald je niet. Anders zou de app bijvoorbeeld niet werken voor gratis gebruikers. Het zijn enkel de premium functies bovenop de 4G die betalend zijn.
Dat actief houden van 4G valt wel mee. Vanochtend een stukje de grens over naar Duitsland (Heinsberg). Ondanks mijn premium abbo verdween na het passeren van de grens de satellietview van de navigatie langzaam uit beeld totdat ik naar een blank scherm zat te kijken. In plaats van 4G stond er een E als verbinding. Onlangs hetzelfde euvel van de grens met België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 10:28
RvV schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:20:
[...]

Thx!
Een spaardeposito van 4% en lening aftrekken van je box 3 vermogen (=is minder VRH) —> profit!

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
hans96 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:01:
[...]

Dat actief houden van 4G valt wel mee. Vanochtend een stukje de grens over naar Duitsland (Heinsberg). Ondanks mijn premium abbo verdween na het passeren van de grens de satellietview van de navigatie langzaam uit beeld totdat ik naar een blank scherm zat te kijken. In plaats van 4G stond er een E als verbinding. Onlangs hetzelfde euvel van de grens met België.
Ja, dat is helaas "normaal" bij Tesla. Bij een grensovergang duurt het soms wel 5 minuten voordat ie weer verbinding oppakt, maar hij doet het uiteindelijk wel hoor.
Maar met een eigen WiFI AP is de auto werkt het net iets anders.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
siddharchris schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:20:
[...]

Veel gemeenten staan dit helaas niet toe. Ik heb het hier nagevraagd (gemeente Heerenveen), maar er mag niets over/onder/door de stoep, ook niet met kabelbrug of kabelgoottegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gewoon doen, en steek alles zo veel mogelijk in een deken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Tommie12 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:42:
[...]

Gewoon doen, en steek alles zo veel mogelijk in een deken.
Beetje sneeuw erbij scheppen vanaf de straat :P

Je kan het ook gewoon in een koeltas doen en een zak ijsklontjes van de super erbij stoppen

[ Voor 17% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 19-01-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Broodro0ster schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:37:
[...]

Ja, dat is helaas "normaal" bij Tesla. Bij een grensovergang duurt het soms wel 5 minuten voordat ie weer verbinding oppakt, maar hij doet het uiteindelijk wel hoor.
Maar met een eigen WiFI AP is de auto werkt het net iets anders.
Toch blijf ik het bijzonder vinden dan op dat moment spraakopdrachten niet werden uitgevoerd.
Nu moet ik dus gaan uitzoeken hoe ik het dashbordkastje op een andere manier openkrijg in het grensgebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RaRo74 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:55:
[...]

Toch blijf ik het bijzonder vinden dan op dat moment spraakopdrachten niet werden uitgevoerd.
Nu moet ik dus gaan uitzoeken hoe ik het dashbordkastje op een andere manier openkrijg in het grensgebied.
Wat dacht je van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
RvV schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:41:
Had ik niet beter kunnen wachten op de Juniper release? Misschien wel, misschien niet. Wie weet wat je dan weer krijgt of juist niet. Ik ben blij dat ik nu nog stalks ga hebben en wie weet of de RWD straks nog wel premium audio heeft. Met de blauwe ben ik nu blij. Dus ja, soms moet je het gewoon doen. En als het echt de moeite waard is om te upgraden naar een Juniper model, dan neem ik dat verlies dan wel weer in de komende jaren of ik rijd hem in 10+ jaar helemaal op.
Allereerst gefeliciteerd! Ik wil graag van een M3 naar een Y, maar het enige wat mij tegenhoudt is dat Juniper nog niet leverbaar is. Pas proefgereden in de huidige Y en dat voelt als de oude M3 aan. Gezien ik daar al 5 jaar in rijd, wil ik wel een beter rijdende auto, anders voelt het stil blijven staan in de tijd. Maar gezien jij hiervoor geen M3 had, zul je daar wellicht minder last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 10:21
[...]

Ik heb het dashboardkastje onder een snelkoppeling staan. 1x het scollwieltje op het stuur indrukken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Tommie12 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:59:
[...]

Wat dacht je van het scherm?
Dat valt dus onder de noemer uitzoeken :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 10:21
InZane schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:35:
[...]

We raken zo snel gewend aan al die luxe hè :p

Moest afgelopen nacht met de auto van mijn werkgever op pad.. even alle ruiten krabben, tot de ontdekking komen dat een halogeen koplamp defect is.. nu had ik al koude handen van het krabben en na het vervangen van de lamp was bijna al mijn gevoel in m’n vingers weg om vervolgens in te stappen en het nog ongekend lang duurt voordat het interieur enigszins een aangename temperatuur heeft bereikt.

Om dan in de ochtend mijn Tesla voor te verwarmen en in een ontdooide en warme auto te stappen is dan toch wel even een geluksmomentje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

flo_ schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:04:
[...]

Allereerst gefeliciteerd! Ik wil graag van een M3 naar een Y, maar het enige wat mij tegenhoudt is dat Juniper nog niet leverbaar is. Pas proefgereden in de huidige Y en dat voelt als de oude M3 aan. Gezien ik daar al 5 jaar in rijd, wil ik wel een beter rijdende auto, anders voelt het stil blijven staan in de tijd. Maar gezien jij hiervoor geen M3 had, zul je daar wellicht minder last van hebben.
Thx. Ja dan moet je nog even geduld hebben. Ik kom uit een oude BMW met sportonderstel wat de weg uit stuitert, dus ik ben al snel tevreden en dan voelt het als een upgrade. Wat rijgeluid en onderstel betreft vond ik de Y of een Highland niet eens veel verschillen ik vraag mij af of ze daar veel gaan kunnen verbeteren in de Juniper. We gaan het zien.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:17:
[...]

We raken zo snel gewend aan al die luxe hè :p

Moest afgelopen nacht met de auto van mijn werkgever op pad.. even alle ruiten krabben, tot de ontdekking komen dat een halogeen koplamp defect is.. nu had ik al koude handen van het krabben en na het vervangen van de lamp was bijna al mijn gevoel in m’n vingers weg om vervolgens in te stappen en het nog ongekend lang duurt voordat het interieur enigszins een aangename temperatuur heeft bereikt.

Om dan in de ochtend mijn Tesla voor te verwarmen en in een ontdooide en warme auto te stappen is dan toch wel even een geluksmomentje O+
Auto’s zonder stuurverwarming …. Gewoon opfikken met die ondingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 11:22
Tommie12 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:24:
[...]

Auto’s zonder stuurverwarming …. Gewoon opfikken met die ondingen.
Hoho, de eerste generatie m3’s in NL hebben ook geen stuurverwarming……

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
[...]

Even opgezocht en Tesla processed voice commando’s op hun servers. Zonder verbinding kan je dus niet praten tegen de auto.

[ Voor 19% gewijzigd door Broodro0ster op 19-01-2024 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AsBest schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:38:
[...]

Veel gemeenten staan dit helaas niet toe. Ik heb het hier nagevraagd (gemeente Heerenveen), maar er mag niets over/onder/door de stoep, ook niet met kabelbrug of kabelgoottegels.
@siddharchris
Ik woon in Haarlem en het stikt hier van de kabels over de stoep.

In het begin was ik wat huiverig en plugde ik pas om 01:00 uur in om meteen voor 7:00 uur weer weg te halen. Maar toen even nagezocht en ze hebben hier een formulering in de Algemene Plaatselijke Verordening dat de gemeente 'regels en voorwaarden mag stellen aan het gebruik van laadkabels voor elektrische auto's over de stoep'. Die tegels zijn er nog niet, dus de implicatie is dat het nu mag.

Dus nu plug ik wat vroeger in en ga ik op een gewoon tijdstip naar bed... Soms laad ik ook overdag, als het heel zonnig is en de stroom is goedkoop of negatief. Heeft nog nooit een haan naar gekraaid.

Als je officieel navraag gaat doen zal het antwoord waarschijnlijk meestal 'Nee' zijn. Het gaat erom of erop wordt gehandhaafd. Ik zou dus wel even de APV napluizen en eventueel alleen laden op momenten dat er niemand over valt (letterlijk en figuurlijk).

Ik hoop overigens van ganser harte dat ze die kabelbomen niet breed gaan toestaan. Wat een afzichtelijke toestand wordt dat als er om de paar huizen zo'n ding boven de stoep hangt.

Die laadkabeltegels vind ik dan wel weer een goede oplossing.

Anyway, wordt behoorlijk off-topic nu. Succes met je keuze @siddharchris !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Ja je zou daar bijna aan gaan denken.

Geen enkele spraakopdracht kwam er op dat moment doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Broodro0ster schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:38:
[...]

Even opgezocht en Tesla processed voice commando’s op hun servers. Zonder verbinding kan je dus niet praten tegen de auto.
Bedankt voor het opzoeken.

Goed dat Tesla meeluistert ter verbetering.
Ik verbaas me hoe goed Tesla spraak omzet naar tekst. Zeker als je mij hoort praten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

nou het is zover
Ik heb komend jaar ook een Tesla M3 SR+ voor de deur staan.
Overgenomen uit de pool. Auto is van 2020.

Nu dacht ik dat er ook stoelverwarming achter was. (was eerst optie en toen toch gratis....)
Maar ik kan op de achterbank klikken wat ik wil in het scherm. Maar helaas.
Had ik dat verkeerd gelezen?

Verder voornamelijk even wat lopen instellen.
En kort ritje kunnen doen.
Dit weekend maar even verder uitpluizen en testen (met name TACC en AP hoe die hier reageert).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
Zat er iemand op de achterbank (met gordel om?) gaat via sensor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39

Ik heb 165km enkele reis, ook gemiddeld 2x in de week, soms 3x. Ik kan soms niet laden op kantoor, dus heb heel bewust gekozen voor een LR model zodat ik ook op die dagen zonder gedoe op en neer kan rijden op een lading. Die dagen zijn met zo'n 3,5 uur reistijd al lang genoeg dat ik niet ook nog eens tijd wilde verliezen door onderweg te moeten stoppen om te laden. Nadeel daarvan is ook dat m'n laadpas het niet doet bij Superchargers, dus ik meestal bij (drukke, tragere) stations zoals Fastned zou moeten laden.

Heb mijn m3 nu sinds begin december en erg blij dat ik voor de LR ben gegaan. Sinds vandaag wel een eigen laadpaal thuis, wat wel erg fijn is.

Én grote afstanden rijden, én niet direct thuis kunnen laden, én niet op je werk kunnen laden lijkt me persoonlijk te veel afzien. Dan zou ik dus of voor een LR gaan, of toch hybride blijven rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 19-01-2024 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
DarkSide schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:45:
nou het is zover
Ik heb komend jaar ook een Tesla M3 SR+ voor de deur staan.
Overgenomen uit de pool. Auto is van 2020.

Nu dacht ik dat er ook stoelverwarming achter was. (was eerst optie en toen toch gratis....)
Maar ik kan op de achterbank klikken wat ik wil in het scherm. Maar helaas.
Had ik dat verkeerd gelezen?

Verder voornamelijk even wat lopen instellen.
En kort ritje kunnen doen.
Dit weekend maar even verder uitpluizen en testen (met name TACC en AP hoe die hier reageert).
Even in de app kijken of die als upgrade beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
En de 2024 M3 in Amerika krijgt een +’je op het stuur. Super handig! Hoef je de scroll wiel niet meer ingedrukt te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:24
gewist

[ Voor 97% gewijzigd door WhoDoYaThinkIAm op 19-01-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

turkeyhakan schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:06:
[...]

Even in de app kijken of die als upgrade beschikbaar is?
ze hebben de auto daar nog niet in gezet.
Kan VIN niet toevoegen. Dus daar wacht ik nog op.
Maar ben benieuwd.
jaguarxj16 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:49:
Zat er iemand op de achterbank (met gordel om?) gaat via sensor
ja. Ook gecheckt.
Of mijn 13 jarige dochter weegt te weinig ;-)

[ Voor 29% gewijzigd door DarkSide op 19-01-2024 21:01 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-04-2024
Heb weleens begrepen dat vocht in de achterlichten een bekende kwaal is. De MYP is nog geen maand oud en heb het vandaag voor het eerst (beide kant en alle 4 de delen).

Is dit een kwestie van accepteren of valt het wel degelijk te verhelpen met een service-request?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ttm9ZWp_h9sqJI1sPalfm1S9GRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKg2Zf0NG9quwcWb0AqMz6OP.jpg?f=fotoalbum_large

De auto gaat volgende week toch langs de SC voor de winterset-wissel en ook wat andere opleverpunten. Ik denk dat ik ook de ruitensproeiers na laat kijken. Bestuurderszijde lijkt het goed te doen, maar passagierszijde doet niets (en volgens mij zou daar ook iets moeten werken?). Ik zie alleen op de ruitenwisser bestuurderszijde de sproeier bovenop zitten maar zie niets zitten aan de passagierszijde… Waar komt het daar vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MaartenK2023 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:32:
Heb weleens begrepen dat vocht in de achterlichten een bekende kwaal is. De MYP is nog geen maand oud en heb het vandaag voor het eerst (beide kant en alle 4 de delen).

Is dit een kwestie van accepteren of valt het wel degelijk te verhelpen met een service-request?
[Afbeelding]

De auto gaat volgende week toch langs de SC voor de winterset-wissel en ook wat andere opleverpunten. Ik denk dat ik ook de ruitensproeiers na laat kijken. Bestuurderszijde lijkt het goed te doen, maar passagierszijde doet niets (en volgens mij zou daar ook iets moeten werken?). Ik zie alleen op de ruitenwisser bestuurderszijde de sproeier bovenop zitten maar zie niets zitten aan de passagierszijde… Waar komt het daar vandaan?
Condensvorming in lamp-units is een normaal verschijnsel. Er gaat warme lucht in (warme lucht kan meer vocht bevatten); de lamp koelt af; de lucht in de lamp kan minder vocht bevatten en dat vocht slaat neer als condens.

Pas als dit niet weggaat na verloop van tijd of als je duidelijk druppels vocht ziet ontstaan in unit dan is er waarschijnlijk iets aan de hand wat niet klopt.

Dit is niet alleen een Tesla issue, maar komt ook bij andere merken voor. Internet staat er vol mee...

https://www.anwb.nl/experts/auto/3/128/vocht-in-achterlicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Joostdz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:21:
[...]

Dit hebben ze vorig jaar ook al een paar keer gedaan (tijdelijk lagere rente).. zou me niks verbazen als ze dit doortrekken tot einde Q1. Ook gezien de toevoeging van levering voor 31/3/2024 ;)
Zie zojuist dat de 'actie' tot 26 januari al is verlengd : -) Je zou dus zomaar gelijk kunnen hebben; nu je toch bezig bent.. Wat zegt je glazen bol nog meer? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 23:00
dreamscape schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:47:
[...]

Die afbeelding is van een Model Y en niet van een Model 3. ;)
Origineel Tesla is bij MY horizontaal afneembaar, bij een M3 verticaal.
Staat toch echt bij de Model 3 highland
https://www.tesland.com/n...or-tesla-model3-highland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

[Afbeelding]

Accepteren. Tenzij je een laagje water ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Als je de tekst verder leest staat er:

Onze Tesla Model 3 trekhaak is verticaal afneembaar en kan gebruikt worden om een fietsendrager of cargobox mee te nemen.

Dus contact opnemen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 10:47
Het plaatje is van het internet toen we allemaal nog niet precies wisten hoe de highland eruit ging zien ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vahazabe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:02
daemonix schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:55:
[...]

Het is niet even vegen. Het zit behoorlijk vast. ;)
Beetje water erover, met doekje weg vegen, klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooieMario schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:34:
[...]

Hoho, de eerste generatie m3’s in NL hebben ook geen stuurverwarming……
En daarom hebben ze in België toen geen succes gehad. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
Domme vraag wellicht… maar binnenkort komt hier een tweede Tesla op de oprit te staan. Hoe werkt dat met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Sunri5e schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:34:
Domme vraag wellicht… maar binnenkort komt hier een tweede Tesla op de oprit te staan. Hoe werkt dat met de app?
Rechts boven in de app zie je de afbeelding van je account. Daar kan je verwacht ik tussen je beide Tesla's wisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-aHYlz0qS6saYJ-LVbnjsDp0A8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLtmkq0pi4Y5kn57rYpVkAa2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door spartacusNLD op 20-01-2024 10:03 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
Ik denk dat ik ook de ruitensproeiers na laat kijken. Bestuurderszijde lijkt het goed te doen, maar passagierszijde doet niets (en volgens mij zou daar ook iets moeten werken?). Ik zie alleen op de ruitenwisser bestuurderszijde de sproeier bovenop zitten maar zie niets zitten aan de passagierszijde… Waar komt het daar vandaan?
Was ook mijn eerste servicemelding. Blijkt dat alleen bestuurderszijde een (zichtbare) sproeier op het blad heeft zitten die tegen de ruit sproeit.. Bij de passagier zou de vloeistof direct op het wisserblad verdeeld worden. Mooi bedacht maar het resultaat is dat de passagier snel naar strepen zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

bilgy_no1 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:39:
[...]

@siddharchris
Ik woon in Haarlem en het stikt hier van de kabels over de stoep.

In het begin was ik wat huiverig en plugde ik pas om 01:00 uur in om meteen voor 7:00 uur weer weg te halen. Maar toen even nagezocht en ze hebben hier een formulering in de Algemene Plaatselijke Verordening dat de gemeente 'regels en voorwaarden mag stellen aan het gebruik van laadkabels voor elektrische auto's over de stoep'. Die tegels zijn er nog niet, dus de implicatie is dat het nu mag.

Dus nu plug ik wat vroeger in en ga ik op een gewoon tijdstip naar bed... Soms laad ik ook overdag, als het heel zonnig is en de stroom is goedkoop of negatief. Heeft nog nooit een haan naar gekraaid.

Als je officieel navraag gaat doen zal het antwoord waarschijnlijk meestal 'Nee' zijn. Het gaat erom of erop wordt gehandhaafd. Ik zou dus wel even de APV napluizen en eventueel alleen laden op momenten dat er niemand over valt (letterlijk en figuurlijk).

Ik hoop overigens van ganser harte dat ze die kabelbomen niet breed gaan toestaan. Wat een afzichtelijke toestand wordt dat als er om de paar huizen zo'n ding boven de stoep hangt.

Die laadkabeltegels vind ik dan wel weer een goede oplossing.

Anyway, wordt behoorlijk off-topic nu. Succes met je keuze @siddharchris !
En toch denk ik dat kabelgoottegels zo ongeveer de enige - betaalbare - oplossing zijn om te zorgen dat iedereen zijn/haar auto kan opladen ook de mensen die geen oprit hebben. Ik zie het nog niet gebeuren dat er tientallen laadpalen per straat komen. Hoogstens op parkeerplaatsen van flats, etc.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

hans96 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:34:
[...]

Was ook mijn eerste servicemelding. Blijkt dat alleen bestuurderszijde een (zichtbare) sproeier op het blad heeft zitten die tegen de ruit sproeit.. Bij de passagier zou de vloeistof direct op het wisserblad verdeeld worden. Mooi bedacht maar het resultaat is dat de passagier snel naar strepen zit te kijken.
Is het ook normaal dat de sproeier maar 1x per zoveel seconden werkt? Bij al mijn vorige auto's kon ik bij wijze van spreke het hele reservoir leegspuiten door de hendel maar ingedrukt te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 20:15
Nu met die prijsverlagingen wil ik misschien toch voor de Model Y gaan, maar dan kom je bij het punt: wachten op Juniper of niet? Met de bijtelling wijziging komend jaar en de MRB die op EV’s geheven gaat worden kan een auto die geleverd wordt in 2025 wel eens erg prijzig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Belecthor schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:54:
Nu met die prijsverlagingen wil ik misschien toch voor de Model Y gaan, maar dan kom je bij het punt: wachten op Juniper of niet? Met de bijtelling wijziging komend jaar en de MRB die op EV’s geheven gaat worden kan een auto die geleverd wordt in 2025 wel eens erg prijzig worden.
De MRB geld ook voor reeds gekochte auto's en zal, als ons kabinet de huidige plannen niet aanpast, voor een Model Y hoger zijn dan voor een Model 3. Dit omdat een Y zwaarder is.

Daarnaast verwacht ik dat de Juniper, net als de Model 3, iets duurder wordt en de huidige acties niet van toepassing zijn in het begin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:22
Deze vraag is sinds de prijsverlaging inmiddels zo vaak voorbij gekomen. De enige die deze vraag kan beantwoorden ben jijzelf. Je weet niet wat ze gaan vragen voor de Juniper, je weet niet wat er verandert gaat worden en ook wanneer hij komt is compleet onduidelijk.

Dan is de enige vraag; heb je nu een auto nodig en wil je niet wachten? Huidige kopen. Kan je wachten en wil je het nieuwste van het nieuwste? Dan wachten op de Juniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:32
Broodro0ster schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:38:
[...]

Thx voor de informatie, nu ga ik elke rit 30 keer roepen om het dimlicht aan te zetten, misschien dat ze dan die functionaliteit eens toevoegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo prijzig? Bijtelling gaat 1% omhoog toch. MRB zal ook voor oudere BEVs gaan gelden. Qua wachten, hangt van of je kunt/wilt wachten. Particulier zou ik dat wat sneller doen dan bij lease.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 22:47
Ik sta op het punt om een model y te kopen alleen zit ik nog even met thuisladen. Ik gebruik nu tibber, en die kan met zijn p1 meter met de tesla lader praten. Echter lees ik ook over load balancing. Wat zou hier mijn beste optie zijn? Vanuit de tesla charger denken of juist beginnen met een third party lader? Zoals bijvoorbeeld de wallbox?

[ Voor 4% gewijzigd door still_the_same op 20-01-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans96
MazeWing schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:46:
[...]

Is het ook normaal dat de sproeier maar 1x per zoveel seconden werkt? Bij al mijn vorige auto's kon ik bij wijze van spreke het hele reservoir leegspuiten door de hendel maar ingedrukt te laten.
Zo werkt het in onze MY in elk geval ook. Niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
still_the_same schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:46:
Ik sta op het punt om een model y te kopen alleen zit ik nog even met thuisladen. Ik gebruik nu tibber, en die kan met zijn p1 meter met de tesla lader praten. Echter lees ik ook over load balancing. Wat zou hier mijn beste optie zijn? Vanuit de tesla charger denken of juist beginnen met een third party lader? Zoals bijvoorbeeld de wallbox?
Er staan twee links naar topics precies over dit onderwerp in de grote gele box onderaan dit topic.
Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Khayma schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:03:
[...]

Deze vraag is sinds de prijsverlaging inmiddels zo vaak voorbij gekomen. De enige die deze vraag kan beantwoorden ben jijzelf. Je weet niet wat ze gaan vragen voor de Juniper, je weet niet wat er verandert gaat worden en ook wanneer hij komt is compleet onduidelijk.

Dan is de enige vraag; heb je nu een auto nodig en wil je niet wachten? Huidige kopen. Kan je wachten en wil je het nieuwste van het nieuwste? Dan wachten op de Juniper.
👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Laatst online: 15-07 12:17
Puntje-NL schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:04:
Was het met de prijsdaling van de M3 van laatst niet zo dat Tesla het verschil teruggaf voor toekomstige eigenaren en nieuwe eigenaren?

EDIT: net gebeld met Tesla, ze geven aan dat het verrekend wordt. Hij zou nog even een bevestiging sturen na navraag dus ben benieuwd.
Ik heb hem woensdag opgehaald en kreeg 's avonds automatisch een bericht dat ze de factuur aangepast hadden en er staat nu een factuur in mijn account met het lagere bedrag. Ik weet nog niet hoe dat verschil nu verrekend gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
still_the_same schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:46:
Ik heb je een DM gestuurd!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
Metrik schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:20:
Na een weekje met mijn Model Y RWD te hebben rondgereden nog altijd zeer positief!
Ondanks een leuke wittebroodsweek zijn er me toch ook al dingen bijgebleven die wat minder positief aanvoelden:
  • Het gedrag voelt af en toe een beetje "onvoorspelbaar", ik heb nog niet het gevoel dat ik altijd begrijp wat het ding wil. Nu heb ik de auto pas een week en heb ik regelmatig met de settings lopen klooien, maar soms lijkt het alsof de auto de ene keer anders is dan de andere. De range-voorspelling was tot nu toe altijd redelijk accuraat, maar vandaag liep ie ineens terug van 160km naar 90km over een ritje van 40 kilometer. Nu snap ik dat het met het koude weer niet altijd even representatief is, maar ik vond het wel opvallend. Bij mijn e-Niro was het verval nooit zo groot. Hebben meer mensen daar last van?
leuk om te lezen, ik ben ook net een nieuwe tesla rijder (rijd al wel 5 jaar EV). De auto 'voelt' voor mij ook anders aan dan mijn vorige. Het lijkt erop dat waar ik in mijn Kia e-niro zeg maar het automatische systeem echt moest overrulen ik nu meer een 'zetje' geef dat ik het anders wil en dat de auto dat dan verder oppakt. Het lijkt mij een kwestie van wennen.
  • Afijn, door die afgenomen radius durfde ik het niet aan om de terugrit zonder laden te maken, dus onderweg even gestopt bij de Supercharger in Meerkerk (had toch nog wat gratis kilometers. Ik had netjes in de navigatie de ladfer aangevinkt en kreeg netjes de melding "voorverwarmen accu begonnen." Het ritje duurde ongeveer een kwartier, dus ik ging er vanuit dat dat wel genoeg zou zijn. Blijkbaar niet, de supercharger laadde niet sneller dan 35kW (het was bij de Supercharger in Meerkerk). Hij gaf wel aan dat de accu niet op temperatuur was, maar hoe lang moet je dan wel niet rijden om dat voor elkaar te krijgen? Gelukkig hoefde ik maar even te laden om thuis te komen, maar van 12% naar 100% zou anderhalf uur duren en op weg richting vakantie zou ik me daar gruwelijk aan irriteren.
Mijn ervaring met EV rijden is dat het uiteindelijk voornamelijk belangrijk is om thuis te komen. Opladen langs de weg doe je normaal gesproken nooit tot 100%, behalve wanneer je toevallig iets anders moet doen tijdens het laden. Dat geld ook andersom. Wanneer je toevallig ergens wat langer bent en er is een lader: aankoppelen. Je hebt dan weer 100% in de accu en dat is dan mooi meegenomen.
  • Vanochtend waren er een paar sensors geblokkeerd door ijs, dat is behoorlijk irritant...
Tja.. dat had ik toevallig vorige week midden op de snelweg in mijn Kia. Wat een berg aan lampjes en alarmen begint er dan te knipperen omdat de radar geblokkeerd was.

Wat mij wel opvalt is de hoeveelheid herrie die de auto maakt bij het voorverwarmen en wanneer de kachel flink aan de bak moet. Het lijkt wel over er een 2 liter benzinemotor bezig is. Inclusief vibratie. Is dat normaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Samoerai op 20-01-2024 13:55 . Reden: Vraag toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
Salvatore.NL schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:34:
[...]

hoe slimmer de auto, de dommer de bestuurders tegenwoordig.
Het zijn led lampen, die worden niet super warm!
Gewoon ijsvrij maken, want ook een beetje ijs zorgt ervoor dat de lichtstralen (hinderlijk) verbogen kunnen worden.
En vergeet de sneeuw niet van de frunk af te halen. Er zit daar geen motor om dat vanzelf te laten smelten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 22:47
Wolly schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:14:
[...]

Er staan twee links naar topics precies over dit onderwerp in de grote gele box onderaan dit topic.

[...]
Dat zijn goede links, ik ga daar zeker naar kijken. Maar ik vroeg me nu af, de afweging tussen de tesla lader en een third party.... Daar gaan die topics niet over. Hoopte dat een tesla rijder dat wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
still_the_same schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:55:
[...]

Dat zijn goede links, ik ga daar zeker naar kijken. Maar ik vroeg me nu af, de afweging tussen de tesla lader en een third party.... Daar gaan die topics niet over. Hoopte dat een tesla rijder dat wist.
Ik krijg 22 pagina's terug als ik in de zoekbox van dat topic Tesla intik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Sunri5e schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:34:
Gewoon heen en weer vegen van links naar rechts of omgekeerd om te wisselen, net als de homepagina op je smartphone :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 10:00
Ik weet niet of dit de juiste plek is om de vraag te stellen.
Mijn M3 gaf vanochtend aan 27kwh te hebben geladen.
Ik heb ondertussen Tessie genomen om dit te valideren en deze geeft 26,77kwh aan

Het vreemde is dat mijn laadpaal aangeeft dat hij 33,23 heeft geleverd. Is dit normaal, is er ergens verlies door de kou? Want het lijkt me wel een groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Twilkie schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:22:
Ik heb ondertussen Tessie genomen om dit te valideren en deze geeft 26,77kwh aan

Het vreemde is dat mijn laadpaal aangeeft dat hij 33,23 heeft geleverd. Is dit normaal, is er ergens verlies door de kou? Want het lijkt me wel een groot verschil.
Geladen hoeveelheid = hoeveelheid stroom die daadwerkelijk de accu in gegaan is. Er zal een beetje zijn voor laadverlies (doorgaans zo'n 10%), dus 27 + 10% is +- 30kWh

Daarnaast kan er wat stroom gebruikt zijn voor zaken als Sentry modus, voorverwarmen voor vertrek, en eventueel de accu op temperatuur brengen om überhaupt te laden, als je een RWD model hebt met LFP accu moet de accutemperatuur > 0C zijn om te laden, om beschadiging te voorkomen, en als je met 11kW wil laden zal die 'm waarschijnlijk richting de 10C stoken. :)

Dus ja, is volledig normaal, en afhankelijk van welke van bovenstaande zaken van toepassing is kan dat dus wat verschillen geven. Zal in de kou een breder verschil zijn dan in de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

De normale laadverliezen, plus vanwege de kou waarschijnlijk ook de battery heater die even ingezet is en/of preconditioning.
Edit: een laadsessie van mij van vorige week met preconditioning: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJa2ExAwJ3lC4WXE-eodDxPpyeU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NZK0YxTLpU8YBG8BpVBRcoH5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door noo op 20-01-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Beetje gebruikt voor opwarmen accu om daarna de laden, beetje laadverlies. Ja hoor kan wel. Helemaal met dit koude weer. Ik had laatst 3 kWh geladen en amper 2 procent er bij. De lader wilde ook niet echt. Was wellicht even dat alles bij elkaar kwam wat niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Ik ben er wel over uit dat het een Model 3 of Model Y gaat worden, maar twijfel nog over het volgende (heel kort samengevat):
- Model 3 LR: vernieuwd / 'highland' versie, veel verbeteringen t.o.v. vorige versie. Groot nadeel is de beperkte(re) ruimte (sedan).
- Model Y LR: nog niet vernieuwd (mogelijk pas beschikbaar vanaf Q3 2024), meer ruimte o.a. op tweede zitrij en bagageruimte (en geen sedan).
- Model 3 LR (pool): ik kan een Model 3 LR uit de pool gaan rijden (2019) met nog een paar maanden contract om vervolgens in Q3/Q4 over te stappen naar de vernieuwde versie van de Model Y. De 2019 versie van de Model 3 schijnt wel een flinke achteruitgang te zijn ten opzichte van een nieuwe Model 3/Y (t.a.v. range, wegcomfort, geluidsisolatie etc.).

Iemand tips/ mis ik iets waar ik wel rekening mee zou moeten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:14
zerocool82 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:53:
Ik ben er wel over uit dat het een Model 3 of Model Y gaat worden, maar twijfel nog over het volgende (heel kort samengevat):
- Model 3 LR: vernieuwd / 'highland' versie, veel verbeteringen t.o.v. vorige versie. Groot nadeel is de beperkte(re) ruimte (sedan).
- Model Y LR: nog niet vernieuwd (mogelijk pas beschikbaar vanaf Q3 2024), meer ruimte o.a. op tweede zitrij en bagageruimte (en geen sedan).
- Model 3 LR (pool): ik kan een Model 3 LR uit de pool gaan rijden (2019) met nog een paar maanden contract om vervolgens in Q3/Q4 over te stappen naar de vernieuwde versie van de Model Y. De 2019 versie van de Model 3 schijnt wel een flinke achteruitgang te zijn ten opzichte van een nieuwe Model 3/Y (t.a.v. range, wegcomfort, geluidsisolatie etc.).

Er is natuurlijk ook een kans dat de pool auto op een gegeven moment einde contract is en dat de Juniper er dan nogsteeds niet is.
Als je de ruimte niet perse nodig hebt zou ik voor de 3HL gaan. Nogsteeds een hele ruime auto met genoeg plekken voor bagage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:22

Ligt uiteraard aan je eigen situatie. Heb je kinderen? Zo ja, hoe oud zijn die? Ik zou zelf voor een M3 Highland zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:26
Anwb en Mistergreen verwachten dat er in 2024 zoveel M3's uit de zakelijke lease komen dat het de prijs van EV occasions enorm gaat drukken. Mistergreen voorspelt occasion M3's voor 300-350€ per maand bij 10k kms in private lease. Hoe realistisch is dit volgens jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Ik zou denk ik zelf optie 3 sterk overwegen, maar alleen als je voorkeur toch iets meer neigt richting de MY. Garantie tot de deur uiteraard en als die niet vernieuwd is de keuze maken tot 3 en Y op dat moment. De bijtelling van 2019 is ook lekker, qua isolatie houdt 't idd niet over. Maar dat maakt de stap einde jaar weer helemaal top.

Pagina: 1 ... 229 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: