De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

koudepinda schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:00:
[...]

Sja...

En wat doen we met de rest van de debielen die hun eigen rechtstaat en democratie om zeep willen helpen met democratie????
Daar kunnen we toch wel wat voor bedenken?

We hebben inmiddels een redelijk bestand aan subversieve elementen in Nederland en in West Europa

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Sja...

En wat doen we met de rest van de debielen die hun eigen rechtstaat en democratie om zeep willen helpen met democratie????
Dat zijn wel heel veel mensen... Sterker nog we maken ze al jaren lang de grootste partij van nederland. >:)
(serieuze note: De VVD heeft het nodige gedaan om de instituties van de democratie te verzwakken. Niet om Putin te helpen natuurlijk, maar wel om dat vanuit Neo-liberaal gedachtegoed democratie onderschikt is aan de markt).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Sja...

Die zijn ons eigen probleem. Dit zijn Russen die hier klaarblijkelijk niet willen zijn. Nou, dan moeten we ze maar een handje helpen. Er zijn voldoende mensen die wel graag hier in het westen willen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:33
servies schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:14:
Die zijn ons eigen probleem. Dit zijn Russen die hier klaarblijkelijk niet willen zijn. Nou, dan moeten we ze maar een handje helpen. Er zijn voldoende mensen die wel graag hier in het westen willen zijn.
Of je het leuk vindt of niet, de rechtsstaat geldt ook voor wappies. Gelukkig maar.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

hoevenpe schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:28:
[...]

Of je het leuk vindt of niet, de rechtsstaat geldt ook voor wappies. Gelukkig maar.
Hopelijk is dit een signaal om de bescherming van onze democratie en rechtsstaat wat serieuzer te nemen.

Het probleem met die wappies is dat ik ze graag op hun bek zie gaan (onder Poetin/Baudet leven zal toch niet zo fijn blijken als men denkt), probleem is alleen dat we dan allemaal meegaan…..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Maar wappies met een ander paspoort hoeven we niet te accepteren. Het minste dat we kunnen doen is visums intrekken en geen nieuwe verstrekken. Het is inmiddels wel duidelijk dat we het Russische volk niet hoeven te ontzien in deze oorlog.

En ja dan moeten de goeden maar onder de kwaden lijden. Ik heb ook Russische vrienden die ik dit niet toewens, maar dit kunnen we niet langer accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

dr.lowtune schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:31:
[...]

Hopelijk is dit een signaal om de bescherming van onze democratie en rechtsstaat wat serieuzer te nemen.

Het probleem met die wappies is dat ik ze graag op hun bek zie gaan (onder Poetin/Baudet leven zal toch niet zo fijn blijken als men denkt), probleem is alleen dat we dan allemaal meegaan…..
Polariseren helpt in elke geval de democratie en haar instituties niet.

En de rechtstaat en democratie serieus nemen kunnen we alleen zelf doen. Participeren en moeite doen is dan noodzakelijk. Ik zie het niet gebeuren, maar we mogen er op hopen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

:) de filmpjes met de vrouwelijke soldaten plus katten zijn ook schattig.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16
RoD schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:31:
[...]

Maar wappies met een ander paspoort hoeven we niet te accepteren. Het minste dat we kunnen doen is visums intrekken en geen nieuwe verstrekken. Het is inmiddels wel duidelijk dat we het Russische volk niet hoeven te ontzien in deze oorlog.

En ja dan moeten de goeden maar onder de kwaden lijden. Ik heb ook Russische vrienden die ik dit niet toewens, maar dit kunnen we niet langer accepteren.
Dus dan stuur je mensen terug naar Rusland. Kans lijkt me klein dat juist die mensen positief blijven richting het westen. Net zoals dat de sancties fantastisch werken. Toekomst van de elite is nu veel sterker verbonden met Rusland en je ziet telkens meer signalen van vereniging in Rusland tegen het westen.

Wellicht heb ik het mis maar volgens mij hebben strafmaatregelen tegen een land nog nooit gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:03

koudepinda

Don't Panic

giantgiantus schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:57:
[...]

Dus dan stuur je mensen terug naar Rusland. Kans lijkt me klein dat juist die mensen positief blijven richting het westen. Net zoals dat de sancties fantastisch werken. Toekomst van de elite is nu veel sterker verbonden met Rusland en je ziet telkens meer signalen van vereniging in Rusland tegen het westen.

Wellicht heb ik het mis maar volgens mij hebben strafmaatregelen tegen een land nog nooit gewerkt.
Daar heb je een goed punt, totale onderwerping daarentegen wel. Als voorbeeld Japan en Nazi Duitsland aan het einde van de tweede wereld oorlog. Alleen verkoopt dat zo lastig hier. Doen alsof zachte tikjes geven die "resultaten" boeken is veel acceptabeler. We zijn volgens Putin/kremlin/Rusland "zwak" omdat we alles maar blijven beredeneren en discussiëren, en daarin hebben ze een zeker punt. Want echt iets doen zit er niet in.

Dit is gewoon een heel lastig punt met veel culturele verschillen die binnen redenaties voor contradicties zorgen om dat onze uitgangspunten fundamentaal anders zijn.

always bring a towel

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:50
De eerste Ruschische Su-35S neergehaald.

https://t.me/OSINTUKRAINE/4170?single

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5q4XoSsn8r_b2KRNUs5P7xtL-U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IfUJ27AQkyn5SReGVoTps2dh.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

koudepinda schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:06:
We zijn volgens Putin/kremlin/Rusland "zwak" omdat we alles maar blijven beredeneren en discussiëren, en daarin hebben ze een zeker punt. Want echt iets doen zit er niet in.
Niet mee eens. We doen zo beetje alles behalve een militaire aanval op Rusland. De inzet van Europa is ongekend en heeft geen enkele vergelijk in de geschiedenis. Maar dat we liever geen 2 kernmachten in oorlog laten komen, dat klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dit is van een bekende Oekraïnse journalist:

Bucha was zoals verwacht geen uitzondering, dit is nog lang niet voorbij helaas :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Cyberpope schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:20:
[...]

Niet mee eens. We zo beetje alles behalve een militaire aanval op Rusland. De inzet van Europa is ongekend en heeft geen enkele vergelijk in de geschiedenis. Maar dat we liever geen 2 kernmachten in oorlog laten komen, dat klopt.
Kijk deze uitleg van Mikhail Khodorkovsky, dan snap je wat er bedoelt wordt met dat de EU als "zwak" wordt gezien door Putin:

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door TheekAzzaBreek op 03-04-2022 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 13:24
TheekAzzaBreek schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:33:
[...]

Zo...
Drie plusjes voor de Thought Police. Gaat lekker hier.
Gek hè? Of moet je zo ruimdenkend zijn dat het oke is dat die mensen in jouw democratie lekker in je face pro Russisch gaan demonstreren in deze tijden? Waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

[...]

Niet mee eens. We zo beetje alles behalve een militaire aanval op Rusland. De inzet van Europa is ongekend en heeft geen enkele vergelijk in de geschiedenis. Maar dat we liever geen 2 kernmachten in oorlog laten komen, dat klopt.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt, maar wat anderen hierboven al aanhalen is het moeilijk te ontkennen dat de russische support onder de bevolking (inclusief diaspora) er absoluut is. En waarschijnlijk is gegroeid, en daarmee de verharding in de maatschappij binnen rusland zelf ook.
Ja er zijn tegen geluiden, maar die vallen in het niet.

Ik heb er weinig vertrouwen in dat deze oorlog stopt met sancties/russische verliezen. (binnen een afzienbaar termijn dan). En dat hoe langer we hier ambigue instaan, andere landen in de wereld de tijd zullen gebruiken om dealtjes te sluiten met rusland voor grondstoffen en goederen.

Er is nog steeds niets concreet geregeld dat de Oekraïners echt verder helpt. dat fiasco omtrent de migs, en s300 luchtafweer maakt het niet beter.

Er word dan wel gezegd dat vliegtuigen geen raketten en artillerie granaten tegenhoud. maar dat doet een tank uit de jaren 80 ook niet. En met een luchtmacht kan je die stellingen wel iets gemakkelijker aanpakken. (en een IFV al helemaal niet)

Elke moderne oorlog is tot nog toe (naar mijn weten) bepaald door lucht overwicht, en ja de russen lijken die nu ook niet bepaalt te bezitten, maar lijken wel een stuk actiever (wil niet zeggen effectiever). En ondertussen verliest Oekraïne wel de beperkte hoeveelheid aan defensief materiaal stukje bij beetje. Als ik de cataloog van Oryx een beetje kan geloven. Dus er moet uiteindelijk toch echt wel iets substantiëler heen dan bewapening van grondtroepen.

always bring a towel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

TheekAzzaBreek schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:33:
[...]

Zo...
Drie plusjes voor de Thought Police. Gaat lekker hier.
Dit volk gaat ver over de grens wat de tolerantie paradox betreft. Niemand verplicht ze hier te zijn, maar we hebben hier wel bepaalde normen en waarden. Ben je het daar niet mee eens dan vertrek je maar als "buitenlander". Er zijn genoeg "buitenlanders" die hier wel willen leven in alle veiligheid van het westen, ook mensen uit Rusland, ik ken er ook wel wat die daar niet veilig zijn en zich rot schamen voor hun land en landgenoten... Die moeten we koesteren maar Russen die met alle mogelijke bronnen tot hun beschikking nog steeds de oorlogsmisdaden van Rusland steunen hebben hier NIETS, maar dan ook helemaal NIETS te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

paar dingen na momentje (verplichte)rust .. goeie uitspraken die me opvielen
koudepinda schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:07:
Zoals eerder aangehaald begint het "dit nooit weer" verhaal van na de 2e wereld oorlog net zo uitgehold te klinken als de functie van de VN
Cyberpope schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:25:
Dan doet slecht 15% van de bommen die neerkomen.. Wil jij dat risico lopen?
Was dit sarcastisch ? anyway volgende post klinkt beter.,

Sorry maar ik "kop" wel en paar atoombommen, geen woorden maar daden denk ik zo
We zo beetje alles behalve een militaire aanval op Rusland. De inzet van Europa is ongekend en heeft geen enkele vergelijk in de geschiedenis. Maar dat we liever geen 2 kernmachten in oorlog laten komen, dat klopt.
NiGeLaToR schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:43:
vrijheid wordt misbruikt om diezelfde vrijheid te ondermijnen.
btw dat ik ze "uit context" trek ---> lees de post .. vind dat de quotes bijzonder scherp en op zichzelf staan.

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 03-04-2022 20:47 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

pro_6or

amateur_60r

Gisteren al een mi-28. De starstreakjes doen het best.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Duur materieel, knap dat Oekraïne dit kan neerhalen. Vloog het toestel erg laag of heeft Oekraïne het moderne luchtafweergeschut van de UK al ontvangen?

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:57
koudepinda schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:41:
[...]Elke moderne oorlog is tot nog toe (naar mijn weten) bepaald door lucht overwicht, en ja de russen lijken die nu ook niet bepaalt te bezitten, maar lijken wel een stuk actiever (wil niet zeggen effectiever).
En ondertussen verliest Oekraïne wel de beperkte hoeveelheid aan defensief materiaal stukje bij beetje. Als ik de cataloog van Oryx een beetje kan geloven. Dus er moet uiteindelijk toch echt wel iets substantiëler heen dan bewapening van grondtroepen.
Wat denk je nou dat al die Amerikaanse (en andere) militaire vrachtvliegtuigen, die al weken lang af en aan vliegen naar Polen vervoeren? Daar zitten echt niet alleen maar hulpgoederen in de zin van voedsel, medicijnen en EHBO-pakketten in. Maar ook heel veel goederen waar de militaire leiding van UA zelf om gevraagd heeft. Neem maar van mij aan dat wanneer er vandaag ergens in de EU beslist wordt om extra Stingers te leveren deze gistermiddag al uitgeladen werden op Rzeszów-Jasionka Airport. En dat is wat ze op dit moment nodig hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

XWB schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:51:
[...]

Duur materieel, knap dat Oekraïne dit kan neerhalen. Vloog het toestel erg laag of heeft Oekraïne het moderne luchtafweergeschut van de UK al ontvangen?
Daar word sinds gister bij het neerhalen van die MI-28 inderdaad al over gespeculeerd. Ik denk alleen dat het nog niet genoeg is, dan gaan ze gewoon hoger vliegen en minder "precies" (in hoeverre dat er al überhaupt was) bombarderen. Wellicht dat het de Heli's een heel stuk zenuwachtiger maakt.
Yaksa schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:52:
[...]

Wat denk je nou dat al die Amerikaanse (en andere) militaire vrachtvliegtuigen, die al weken lang af en aan vliegen naar Polen vervoeren? Daar zitten echt niet alleen maar hulpgoederen in de zin van voedsel, medicijnen en EHBO-pakketten in. Maar ook heel veel goederen waar de militaire leiding van UA zelf om gevraagd heeft. Neem maar van mij aan dat wanneer er vandaag ergens in de EU beslist wordt om extra Stingers te leveren deze gistermiddag al uitgeladen werden op Rzeszów-Jasionka Airport. En dat is wat ze op dit moment nodig hebben.
Dat ontken ik toch ook niet, wat ik zeg is dat er toch echt iets dat substantiëler is dan manpads heen moet. (bewapening van de grondtroepen zei ik)

[ Voor 41% gewijzigd door koudepinda op 03-04-2022 20:55 ]

always bring a towel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
XWB schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:51:
[...]

Net als @pro_6or hierboven aangeeft hadden ze de Starstreak ontvangen uit de UK.
Dacht dat deze geen last hadden van de flairs die de vliegtuigen gebruiken om niet neer gehaald te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

giantgiantus schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:57:
[...]

Jaren van appeasement heeft de sentimenten richting het westen ook niet beter gemaakt, dus ik ben wel eens voor een andere tactiek dan denken om de gevoelens van Russen. Het is een poging waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
YakuzA schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:56:
[...]

En mogelijk ook een van de IL-76’s gevonden bij Kyiv:
[Embed]
Het raadspelletje: "wat is het?", is nog bezig in het volgende draadje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

diverse landen/politica hebben zich uitgesproken de "russen" accountable te houden voor de gruwelijke oorlogsmisdaden

Ik kan het natuurlijk niet vergelijken met MH17 maar hoe word dat dan effectief via politieke wegen opgelost ?

ik vind het vrij hol klinken, maar je kan ook moeilijk een bom als vergelding neerdroppen dat snapt me neus ook nog wel.

Kort gezegd ik zie liever dat de oligarchen per direct hun europese bezittingen verbeurdverklaart zijn, als tegenreactie ..
gewoon een speciale wet erdoor trappen die dit soort acties mogelijk maken

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

In de eerste dagen hadden ze nog geen starstreaks, maar toen zullen er nog BUKs en S300 actief zijn geweest. Tot nog toe blijken veel claims toch zeker een kern van waarheid te bevatten. Dat is goed nieuws.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

vso schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:05:
diverse landen/politica hebben zich uitgesproken de "russen" accountable te houden voor de gruwelijke oorlogsmisdaden

Ik kan het natuurlijk niet vergelijken met MH17 maar hoe word dat dan effectief via politieke wegen opgelost ?

ik vind het vrij hol klinken, maar je kan ook moeilijk een bom als vergelding neerdroppen dat snapt me neus ook nog wel.

Kort gezegd ik zie liever dat de oligarchen per direct hun europese bezittingen verbeurdverklaart zijn, als tegenreactie ..
Het gaat steeds een stapje verder op de escalatie ladder.
Zal hopelijk niet zo lang meer duren tot het politieke geneuzel voorbij is en de knoop mbt beëindigen kolen/gas/olie import uit Rusland doorgehakt wordt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MH17 was in mijn ogen een vergissing. Ze waren echt verbaasd en teleurgesteld toen het geen troepentransport toestel bleek. Dan nog blijft het een warcrime. In mijn ogen is er maar 1 verantwoordelijk voor. En die is tot nog toe buiten schot gebleven. Putin zelf.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://nos.nl/l/2423787
De 56-jarige Dulmers had vandaag opnames gemaakt van een raketaanval op de havenstad Odessa, waar hij woont. Nadat hij de beelden op sociale media had geplaatst, kreeg de journalist naar eigen zeggen "berichten dat ik staatsgeheimen had geopenbaard".
Beetje jammer, vooral als journalist moet je weten dat dit niet mag.
In Odessa hebben mensen de nadrukkelijke instructies om dit soort inslagen niet direct op social media te zetten, omdat dat de Russen schijnbaar kan helpen met bepalen of ze raak hebben geschoten.

O.a.
"Odessa got under air attack. Some missiles were shot down by our air defense. Fires have been reported in some districts. We are awaiting official data," the statement reads.
Odesa residents are advised to keep their windows shut and not to publish on social media photos of damage to infrastructure, if any.

[ Voor 54% gewijzigd door YakuzA op 03-04-2022 21:18 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

YakuzA schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:13:
https://nos.nl/l/2423787

[...]

Beetje jammer, vooral als journalist moet je weten dat dit niet mag.
In Odessa hebben mensen de nadrukkelijke instructies om dit soort inslagen niet direct op social media te zetten, omdat dat de Russen schijnbaar kan helpen met bepalen of ze raak hebben geschoten.

O.a.

[...]
Man man man Die NOS begint steeds zieliger te worden, hebben ze dan echt zo'n plakkaat boter voor hun hoofd. Dit is echt al Nieuws dat terug te leiden is tot de Dinosauriërs, daar dan ophef over maken. En een Journalist die er niet van op de hoogte is, is buitengewoon beschamend.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29
YakuzA schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:07:
[...]

Zal hopelijk niet zo lang meer duren tot het politieke geneuzel voorbij is en de knoop mbt beëindigen kolen/gas/olie import uit Rusland doorgehakt wordt.
Precies, maar snelheid en effectiviteit zijn geboden. Ik vind het zo moeilijk om te zien dat op 2 uur vliegen massagraven ontstaan in een land, waarop hetzelfde moment een pijplijn loopt waar wij gas uit ontvangen van de agressor.

De EU was in eerste instantie snel en daadkrachtig in mijn optiek, maar moeten nu doorpakken. En dat weet ik niet of dat zo gaat gebeuren. Zie Hoekstra en zijn coordinator. Zie Duitsland. Zie de Friese gemeenten die bang zijn voor een boete als ze hun contract opzeggen met Gazprom.

Ik denk dat het nu (deze week) of nooit is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Geen woorden hiervoor:

In Duitsland wil de minister van defensie een ban op Russisch gas overwegen:
Germany's defence minister said on Sunday that the European Union must discuss banning the import of Russian gas after Ukrainian and European officials accused Russian forces of committing atrocities near Kyiv.
Het zal wel niet gebeuren maar wat zou het mooi zijn om die kraan dicht te draaien als EU. Groningen iets langer open om de ergste klap op te vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pro_6or schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:05:
[...]

In de eerste dagen hadden ze nog geen starstreaks, maar toen zullen er nog BUKs en S300 actief zijn geweest. Tot nog toe blijken veel claims toch zeker een kern van waarheid te bevatten. Dat is goed nieuws.
Zeker goed nieuw!
nu weet ik niet welke "claims' je allemaal bedoelt wellicht heb je er meer op je netvlies dan ik. maar ach
Maar dit verbaaste me ook in het begin, in die maanden van opbouw stop je toch niet je kop in het zand .. ?

ik vind niet dat oekraine het slecht doet, maar wat me wel "verbaast" is dat sommige dingen zover gaan als ze nu gekomen zijn ..

Had het bv geholpen als we een "NATO training' in Oekraine hadden gehouden ? Zodat Oekraine meer tijd had gehad om de defensie op te bouwen? daarbij veronderstel ik dus dat we na de training netjes naar huis hadden gegaan. En ja dan pas de russen de invasie hadden gestart.

En ja het is makkelijk praten vanaf mijn plek, maar dat komt eerder uit onbegrip / missend overzicht .. (wij allemaal denk ik)

Man man wat erg die oorlog, al die slachtoffers
ik hoop met je mee

[ Voor 10% gewijzigd door vso op 03-04-2022 21:22 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

De Duitse minister van defensie roept nu op om alsnog van het Russisch gas af te stappen: https://www.reuters.com/w...-germany-says-2022-04-03/

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

user109731 schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:20:
Geen woorden hiervoor:
[Twitter]

[...]

Het zal wel niet gebeuren maar wat zou het mooi zijn om die kraan dicht te draaien als EU. Groningen iets langer open om de ergste klap op te vangen...
Hopen dat Duitsland hierop door pakt.
Als Duitsland om is, doet NL ook over het algemeen zo mee.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Volgens mij zit iedereen in het Kremlin tegenwoordig aan de drugs of zo. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

vso schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:21:
[...]

Zeker goed nieuw!
nu weet ik niet welke "claims' je allemaal bedoelt wellicht heb je er meer op je netvlies dan ik. maar ach
Maar dit verbaaste me ook in het begin, in die maanden van opbouw stop je toch niet je kop in het zand .. ?

ik vind niet dat oekraine het slecht doet, maar wat me wel "verbaast" is dat sommige dingen zover gaan als ze nu gekomen zijn ..

Had het bv geholpen als we een "NATO training' in Oekraine hadden gehouden ? Zodat Oekraine meer tijd had gehad om de defensie op te bouwen? daarbij veronderstel ik dus dat we na de training netjes naar huis hadden gegaan. En ja dan pas de russen de invasie hadden gestart.

En ja het is makkelijk praten vanaf mijn plek, maar dat komt eerder uit onbegrip / missend overzicht .. (wij allemaal denk ik)

Man man wat erg die oorlog, al die slachtoffers

[...]

ik hoop met je mee
De claims in het algeheel. De aantallen soldaten en machinerie. Die Ilyushins, de eerste arty strike op de helicopters bij gherson. De geraakte schepen, Sommige deden dat af als propaganda (omdat er geen bewijs was dat waterdicht was) maar er zat dus telkens een kern van waarheid in. Een grote kern.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34

Haha inderdaad. Het is niet alsof Rusland nu gas terugneemt omdat ze politiek verantwoordelijk worden gehouden.

Bezittingen afnemen, verdere sancties werkt imo beter dan slap gelul voor de bühne. Kijk eens wat jaren procederen over mh17 ons gebracht heeft.

Ik begreep dat er blijkbaar wel nog landbouwproducten naar Rusland getransporteerd mochten worden net als goederen uit enkele andere sectoren. Begin maar met een volledige export naar Rusland, van alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Geen woorden hiervoor:
[Twitter]

[...]

Schandalig, de Russen misbruiken de UN als propaganda middel richting de eigen bevolking.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

YakuzA schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:22:
Te laat vind ik Mariapol had de grens al moeten zijn .. ik weet niet hoeveel dagen bombaderen

laten we in de EU een "gas grens" afspreken waarbij elk huishouden max 1000m3 oid mag verbruiken daarna ga je gewoon 15,- per m3 aftikken .. (nee dus niet afsluiten, en wel realistisch genoeg)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

De_Bastaard schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:25:
[...]

Haha inderdaad. Het is niet alsof Rusland nu gas terugneemt omdat ze politiek verantwoordelijk worden gehouden.

Bezittingen afnemen, verdere sancties werkt imo beter dan slap gelul voor de bühne. Kijk eens wat jaren procederen over mh17 ons gebracht heeft.

Ik begreep dat er blijkbaar wel nog landbouwproducten naar Rusland getransporteerd mochten worden net als goederen uit enkele andere sectoren. Begin maar met een volledige export naar Rusland, van alles.
Voor MH17 moet er een terecht staan en dat is Putin. Vertel maar hoe. We doen wat we kunnen. Documenteren, bewijzen, aanklagen. Persoonlijk heb ik er moeite mee dat alleen de uitvoerenden zijn aangeklaagd. De opdrachtgever is de man die verantwoordelijk is.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 00:14
vso schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:27:
[...]

Te laat vind ik Mariapol had de grens al moeten zijn .. ik weet niet hoeveel dagen bombaderen

laten we in de EU een "gas grens" afspreken waarbij elk huishouden max 1000m3 oid mag verbruiken daarna ga je gewoon 15,- per m3 aftikken .. (nee dus niet afsluiten, en wel realistisch genoeg)
*knip* laten we het niet persoonlijk maken of aannames doen over de persoonlijk situatie van anderen. Reageer s.v.p. op de inhoud.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 03-04-2022 23:17 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Laatst online: 23:21

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Prosac schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:58:
Nog even over dat Russen in Rusland er weinig aan kunnen doen, want ze zijn gehersenspoeld. Hoe praten we het dan goed van de diaspora die wel al jaren toegang hebben tot betere bronnen van informatie?

Zoals deze Russen in Berlijn bijvoorbeeld.
[Twitter]
Ik vermoed dat je vraag retorisch was maar de meeste Nederlandse Nederlanders, de meest Turkse Turken vind je buiten het moederland. Erdogan doet niet voor niets zo zijn best de diaspora mee te laten stemmen. En Nederlanders woonachtig in Australië, ga bij die mensen op bezoek en het lijkt alsof je terug in de tijd stapt. Misschien dat het verblijf in het buitenland mensen meer aan hun identiteit laten vastklampen. Een facet van die identiteit is de Nationaliteit van iemand.

Het lijkt mij daarom niet zo gek dat een diaspora overwegend conservatief is. Die Russische diaspora is (daarom) niet gelijk aan de doorsnee Rus. Laten we dat verschil voor ogen houden.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

*knip* maak s.v.p. alleen een topic report aan. Door te reageren ontspoort de discussie verder.

[ Voor 74% gewijzigd door defiant op 03-04-2022 23:20 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:28

boesOne

meuh

Toch moeten we van dat gas af want dat maakt ons chantabel. En Poetin gebruikt alles, elke hefboom. We denken niet in oorlog met Poetin te zijn, maar hij is dat wel met ons.

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 03-04-2022 23:24 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01

Don Quijote

El Magnifico

xh3adshotx schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:24:
[...]

Volgens mij zit iedereen in het Kremlin tegenwoordig aan de drugs of zo. 8)7
Dit is allemaal recht uit het handboek "Facisme voor Dummies". De eigen bevolking krijgt dadelijk de beelden van de VN te zien, waarbij het verhaal helemaal in lijn is met het narratief sinds het begin van de invasie. En als extra meevaller koopt hij weer een dag waarin alle Westerse landen een voor een gaan roepen hoe schandelijk dit is. "Hoe durft hij!".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
*knip* s.v.p. geen commentaar op andermans postgedrag, we zijn een gemodereerd forum, dus maak alleen een topic report aan.

[ Voor 53% gewijzigd door defiant op 03-04-2022 23:34 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
boesOne schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:32:
[...]

Toch moeten we van dat gas af want dat maakt ons chantabel. En Poetin gebruikt alles, elke hefboom. We denken niet in oorlog met Poetin te zijn, maar hij is dat wel met ons.
Helemaal mee eens, maar niet op de manier die een enkeling hier oppert. Ik vond dat idee dat de EU de inkoop doet ipv elk land apart nog geen gek idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
Don Quijote schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:33:
[...]

Dit is allemaal recht uit het handboek "Facisme voor Dummies". De eigen bevolking krijgt dadelijk de beelden van de VN te zien, waarbij het verhaal helemaal in lijn is met het narratief sinds het begin van de invasie. En als extra meevaller koopt hij weer een dag waarin alle Westerse landen een voor een gaan roepen hoe schandelijk dit is. "Hoe durft hij!".
Ik zou ze gewoon uit de Vn en G8 en al die shit flikkeren.
En inderdaad alles waar Rusland opstaat afkappen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
Er komen elke dag kinderloze mensen bij in Oekraïne. Gaan wij het dan nog over een gasprijs hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 03-04-2022 23:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Nou kom maar op met een alternatief voorstel, goede onderbouwing graag. Of vind je de status zoals die nu is acceptabel?? De agressor die de veroorzaakte slachting bij de ander in de schoenen schuift.

De reactie van vso is waarschijnlijk emotioneel gemaakt, maar dit is ook lekker constructief. Klaver of links of welk vaag spectrum dan ook heeft niets te maken met zijn reactie.
carpebios schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:34:
[...]

Helemaal mee eens, maar niet op de manier die een enkeling hier oppert. Ik vond dat idee dat de EU de inkoop doet ipv elk land apart nog geen gek idee.
Daar komen we al eens stuk verder mee een kan ik me ook zeker in vinden, waar gaan we alleen het gas vandaan halen?

[ Voor 29% gewijzigd door defiant op 03-04-2022 23:35 ]

always bring a towel

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

vso schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:27:
Helemaal mee eens! Goed plan. Ik zit hier heerlijk in mijn geïsoleerde huis, warm en comfortabel en verbruik nog geen 600 kub per jaar. Maar als het nodig is kan ik die 15 euro per kuub wel aftikken.

Maar de doelgroepen die ik ken, wonen in huizen waar als je de verwarming uitzet het in 2 uur daalt van 20graden naar 12 graden. Maar die kunnen natuurlijk makkelijk 15 euro de kuub aftikken. Daarmee creëer je vast draagvlak voor maatregelen en gaan ze niet stemmen op mensen als Baudet die goedkoper gas kan regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
koudepinda schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:36:
[...]

Nou kom maar op met een alternatief voorstel, goede onderbouwing graag. Of vind je de status zoals die nu is acceptabel?? De agressor die de veroorzaakte slachting bij de ander in de schoenen schuift.

De reactie van vso is waarschijnlijk emotioneel gemaakt, maar dit is ook lekker constructief. Klaver of links of welk vaag spectrum dan ook heeft niets te maken met zijn reactie.

[...]

Daar komen we al eens stuk verder mee een kan ik me ook zeker in vinden, waar gaan we alleen het gas vandaan halen?
*knip* geen commentaar op andermans postgedrag, we zijn een gemodereerd forum.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 03-04-2022 23:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
*knip* maak s.v.p. alleen een topic report

[ Voor 88% gewijzigd door defiant op 03-04-2022 23:38 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:22:
[...]

Als Duitsland om is, doet NL ook over het algemeen zo mee.
Ja Duitsland is toch wel kampioen appeasement, dus dit is veelzeggend. Ik kan alleen maar hopen, maar vrees dat het er niet gaat komen.

Ik ben in ieder geval gaarne bereid tijdelijk van gas afgesloten te zijn als het moet. Dan maar met een winterjas in huis. Klein leed, vergeleken met wat er in Oekraïne gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
*knip* dit is niet constructief, reageer inhoudelijk, maak een topic report aan, of reageer niet.

[ Voor 41% gewijzigd door defiant op 03-04-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
pro_6or schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:28:
[...]

Voor MH17 moet er een terecht staan en dat is Putin. Vertel maar hoe. We doen wat we kunnen. Documenteren, bewijzen, aanklagen. Persoonlijk heb ik er moeite mee dat alleen de uitvoerenden zijn aangeklaagd. De opdrachtgever is de man die verantwoordelijk is.
Tja, tot twee maanden geleden gooide ik het nog op “economische belangen”. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ons kabinet de ballen heeft (of had) om een gunstige gasprijs op te geven. Nu is dat argument wel van tafel :p

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5eVd3wUunlsjeskRbbz1uC8b50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAs0VxavLNQPHzuAPF1iLizK.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zegt wel iets eigenlijk he. Vanaf 2014 (Krim) dat half slappe gedoe met de Rus. Kijk waar we nu staan.

Finland en Zweden zo snel mogelijk bij de NAVO om een signaal af te geven?

Het excuus van bufferstaten zijn nodig kan nu ook wel in de prullenbak. De Baltische staten en Polen weten hoelaat het is. Het verwende westen jammer genoeg nog niet helemaal.

Ondertussen staat het dapper Ukrains volk de puinhoop op te ruimen. Met de verschrikkelijke beelden uit Bucha en Mariupol tot gevolg.
Erg wrang allemaal.

Benieuwd wat de komende, weken, maanden gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Ondertussen zijn de Indiers blij omdat ze grote hoeveelheden goedkoop gas hebben kunnen inslaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

koudepinda schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:36:
[...]

Probleem zit niet in NL. Wij kunnen redelijk makkelijk van het gas af. Kost een paar centen, maar dat kun je halen bij mensen zoals ik (boven-modaal). Probleem zit primair bij Duitsland, Hongarije en andere landen die meer afhankelijk zijn van het gas uit Duitsland. Ik hoop dat zij hen kerncentrales langer open houden en zo snel mogelijk hun gasafhankelijk terugdringen.
Emotie wekt emotie op. Stel je eens voor dat je degene bent die in dat slecht isoleerde huis woont. Die zich nu al blauw betaald aan het gas en dan zie je een dergelijke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:30
Cyberpope schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:37:
[...]

Helemaal mee eens! Goed plan. Ik zit hier heerlijk in mijn geïsoleerde huis, warm en comfortabel en verbruik nog geen 600 kub per jaar. Maar als het nodig is kan ik die 15 euro per kuub wel aftikken.

Maar de doelgroepen die ik ken, wonen in huizen waar als je de verwarming uitzet het in 2 uur daalt van 20graden naar 12 graden. Maar die kunnen natuurlijk makkelijk 15 euro de kuub aftikken. Daarmee creëer je vast draagvlak voor maatregelen en gaan ze niet stemmen op mensen als Baudet die goedkoper gas kan regelen.
Het verwarmen van woningen verbruikt op het geheel niet zo veel gas.
We moeten veel meer aanpassen dan enkel hoe we huizen verwarmen, zoals niet het hele jaar door tomaten verwachten in de winkel. De kassen waarin deze groeien verbruiken een veelvoud van het gas.

Maar draag ook zelf je steentje bij, hup die cv ketel eruit en een warmtepomp erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Cyberpope schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:37:
je leest over dit stukje heen
en wel realistisch genoeg
jij neemt aan dat ik het breed genoeg heb en dus niet tot 1 van die doelgroepen behoor ?

Het is mij gelukt ten koste van een vakantie (vakantiegeld dus) enorme slagen te maken
  • we kunnen een ontheffing doen voor de mensen die in de schuld hulpverlening zitten
  • de verhuurder kan aansprakelijk gesteld worden, voor slechte inverstering
Daarnaast kan je ook nog elektrisch verwarmen (camping, kachel, elektrisch deken oid kosten ook niet de wereld)

kortom laten wel even realistisch blijven dat het ene niet het andere uitsluit

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

*knip* gebruik voortaan s.v.p. de topic report knop, door deze discussie te continueren ontspoort het topic alleen maar verder.

[ Voor 66% gewijzigd door defiant op 03-04-2022 23:43 ]

always bring a towel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:27

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Topic: Hoe afhankelijk zijn we echt van het russisch gas
Tl;dr: waar een wil is, is een weg. We zouden het zeker wel merken.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jan390
Het Russische propaganda apparaat draait weer op volle toeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSfdRk2zyNcFEIeJvReKgtpei8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9MZPa6GMqGrn1MoZQmPkleq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:41
Interessant draadje van iemand die zich in Rusland verdiept heeft de laatste jaren:

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

vso schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:46:
[...]

je leest over dit stukje heen
Sorry dat is net helder. Dat lees ik als dat afsluiten niet realistisch is.
jij neemt aan dat ik het breed genoeg heb en dus niet tot 1 van die doelgroepen behoor ?

Het is mij gelukt ten koste van een vakantie (vakantiegeld dus) enorme slagen te maken
  • we kunnen een ontheffing doen voor de mensen die in de schuld hulpverlening zitten
  • de verhuurder kan aansprakelijk gesteld worden, voor slechte inverstering
Daarnaast kan je ook nog elektrisch verwarmen (camping, kachel, elektrisch deken oid kosten ook niet de wereld)

kortom laten wel even realistisch blijven dat het ene niet het andere uitsluit
Linksom of rechtom krijgen we dat niet in 1 jaar geregeld. Zelfs niet in 5 jaar.
Maar nogmaals probleem ligt niet in NL. Trap de kunstmestfabriek in zeeuws-vlaanderen van het gas af en laat de kassen dezelfde gasprijs betalen als woningen en we zijn er al.

Dat jou dat lukt is leuk, maar de doelgroep die ik bedoel haalt het ook niet met 1 jaar vakantiegeld.
Maar als we nu eindelijk verhuurders gaan aanpakken, zou ik erg voor zijn. Woningeigenaren volgen wel als prijs gas hoog genoeg (en met de overwaarde van de afgelopen jaren komen ze heel ver). Maar verhuurders doen er geen reet aan, want de kosten zijn meestal voor de verhuurder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

En aan de andere kant is een Putin in de dop (Orban) weer herkozen.
Dat zal helpen voor nieuwe sancties als deze man een nieuw mandaat heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Laatst online: 23:21

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Geen woorden hiervoor:
[Twitter]

[...]

Ik zou het graag zien gebeuren, al denk ik niet dat de minister van defensie daarover gaat. Het is de enige relevante niet militaire stap die we nog hebben.

In Nederland valt energie trouwens onder het ministerie van Economische zaken en Milieu. In Duitsland heet het ministerie dat verantwoordelijk is voor de Energie "Economie en Klimaat". Dat ministerie moet dus met het voorstel meegaan.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

teacup schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:57:
[...]

Ik zou het graag zien gebeuren, al denk ik niet dat de minister van defensie daarover gaat. Het is de enige relevante niet militaire stap die we nog hebben.

In Nederland valt energie trouwens onder het ministerie van Economische zaken en Milieu. In Duitsland heet het ministerie dat verantwoordelijk is voor de Energie "Economie en Klimaat". Dat ministerie moet dus met het voorstel meegaan.
Olieboycot in EU heeft meer effect als dat gas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
Cyberpope schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:56:
En aan de andere kant is een Putin in de dop (Orban) weer herkozen.
Dat zal helpen voor nieuwe sancties als deze man een nieuw mandaat heeft.
Onze "vrienden" in de EU. Sterke banden met zowel Rusland alsook China.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
jan390 schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:49:
[Afbeelding]
Werkelijk te walgelijk. :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
teacup schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:57:
[...]

Heb mij er eindelijk nooit in verdiept, maar hoeveel gas is er in Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Cyberpope schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:54:
[...]

Sorry dat is net helder. Dat lees ik als dat afsluiten niet realistisch is.

[...]

Linksom of rechtom krijgen we dat niet in 1 jaar geregeld. Zelfs niet in 5 jaar.
Maar nogmaals probleem ligt niet in NL. Trap de kunstmestfabriek in zeeuws-vlaanderen van het gas af en laat de kassen dezelfde gasprijs betalen als woningen en we zijn er al.

Dat jou dat lukt is leuk, maar de doelgroep die ik bedoel haalt het ook niet met 1 jaar vakantiegeld.
Maar als we nu eindelijk verhuurders gaan aanpakken, zou ik erg voor zijn. Woningeigenaren volgen wel als prijs gas hoog genoeg (en met de overwaarde van de afgelopen jaren komen ze heel ver). Maar verhuurders doen er geen reet aan, want de kosten zijn meestal voor de verhuurder.
Hmm, Welke kunstmestfabrieken in Europa draaien nog? Ik weet er zo al een aantal die uitstaan of binnenkort uitstaan/ sterk in capaciteit reduceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DoubleDutch schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:05:
[...]

"Hoeveel gas zit er nog in het Groningenveld?
In het Groningenveld zit nog ruim 450 miljard kuub gas"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
Cyberpope schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:58:
[...]

Olieboycot in EU heeft meer effect als dat gas.
Nouja, gas, olie, vodka. Met alles wat wij kopen uit Rusland financieren wij direct het terreur dat gaande is. Maakt feitelijk natuurlijk niet uit wat het grootste aandeel heeft, alle import moet stoppen.

Vanochtend Jetten bij WnL: wij kunnen niet stoppen met import van gas of olie, want dat kan alleen EU breed. Ok, maar waarom doen Estland, Letland en Litouwen dit dan wel? Zijn ook EU lid. En ohja, zei zijn volgens de berichten voor 90% afhankelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 03-04-2022 22:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

We moeten ons niet focussen op de Russen. We zouden ons moeten focussen op dat deel van de wereld dat zijn schouders ophaalt. En die in het kamp van de democratie moeten krijgen. Brazil, India en zo. China is al verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

DoubleDutch schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:05:
[...]

Op zich nog wel genoeg voor een aantal jaar, maar de gevolgen voor de bodemdaling en resulterende aardbevingen zijn niet geheel duidelijk. En ik denk dat het lastig te verkopen is aan de bewoners daar om weer vol te winnen voor een paar jaar als we ze geen garanties kunnen geven over potentiële gevolgen. (schadeloos stelling, verhuizing etc.)
Cyberpope schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:44:
[...]

[...]

Emotie wekt emotie op. Stel je eens voor dat je degene bent die in dat slecht isoleerde huis woont. Die zich nu al blauw betaald aan het gas en dan zie je een dergelijke reactie.
Ik meld me, arbeiderswijk jaren 50, typisch rolluik city.

[ Voor 25% gewijzigd door koudepinda op 03-04-2022 22:36 ]

always bring a towel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
Indoubt schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:08:
[...]

Hmm, Welke kunstmestfabrieken in Europa draaien nog? Ik weet er zo al een aantal die uitstaan of binnenkort uitstaan/ sterk in capaciteit reduceren.
Ik las toevallig dit omdat ik benieuwd was naar het gasverbruik van Yara

https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Daarin staat dat er vele uit staan of gehalveerd zijn, maar die in Sluiskil draait nog volledig. 7% van het gas van Nederland wordt dus door hun verbruikt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

carpebios schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:11:
[...]

Ik las toevallig dit omdat ik benieuwd was naar het gasverbruik van Yara

https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Daarin staat dat er vele uit staan of gehalveerd zijn, maar die in Sluiskil draait nog volledig. 7% van het gas van Nederland wordt dus door hun verbruikt....
Bingo.. Dank scheelt mij weer uitzoek werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

renegrunn schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:09:
[...]

Nouja, gas, olie, vodka. Met alles wat wij kopen uit Rusland financieren wij direct het terreur dat gaande is. Maakt feitelijk natuurlijk niet uit wat het grootste aandeel heeft, alle import moet stoppen.

Vanochtend Jetten bij WnL: wij kunnen niet stoppen met import van gas of olie, want dat kan alleen EU breed. Ok, maar waarom doen Estland, Letland en Litouwen dit dan wel? Zijn ook EU lid. En ohja, zei zijn volgens de berichten voor 90% afhankelijk.
We lijken in Nederland een ernstige crisis te hebben op het vlak van regeren. We hebben al 38 dagen nodig gehad om te constateren dat er een coördinator moet komen om de sancties uit het begin van de oorlog uit te kunnen voeren. Misschien dan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Indoubt schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:12:
[...]

We lijken in Nederland een ernstige crisis te hebben op het vlak van regeren. We hebben al 38 dagen nodig gehad om te constateren dat er een coördinator moet komen om de sancties uit het begin van de oorlog uit te kunnen voeren. Misschien dan
Dat hadden we 2 kabinetten geleden al bij het aanpakken van dit soort zaken. Heeft ons niet gestopt om ze elke keer de grootste partij te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:33
Cyberpope schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:09:
We moeten ons niet focussen op de Russen. We zouden ons moeten focussen op dat deel van de wereld dat zijn schouders ophaalt. En die in het kamp van de democratie moeten krijgen. Brazil, India en zo. China is al verloren.
Geen enkel significant land 'haalt z'n schouders op', alles draait om geopolitieke belangen.

Een imploderend Rusland is de spreekwoordelijke goudmijn: olie, gas en andere zeldzame grondstoffen voor een prikkie. India en Brazilië begrijpen heel goed dat er veel te halen valt, die zijn in jouw kwalificatie ook 'verloren'.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Cyberpope schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:15:
[...]

Dat hadden we 2 kabinetten geleden al bij het aanpakken van dit soort zaken. Heeft ons niet gestopt om ze elke keer de grootste partij te maken.
Blijf me daarom ook extreem verbazen dat de grootste groep stemmers op de VVD nu juist uit de demografie komt waar de VVD echt niet voor op zal staan, als het op het daadwerkelijk maken van beleid komt.

always bring a towel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ondanks dat de Russen blijkbaar als beesten tekeer gaan, al tijden als beesten tekeer gaan, hun leiding als beesten tekeer gaan en de soldaten op de grond ook als beesten te keer gaan valt er wel iets te zeggen om Russen niet als beesten te gaan behandelen. Daarvoor zijn goede redenen:
* Als wij pretenderen beter te zijn moeten we daarnaar handelen en het gerecht zijn beloop laten.
* Russische soldaten die weten niet als beest behandeld te worden indien krijgsgevangen zijn meer geneigd zich over te geven ipv zich dood te vechten.
* Een denazificatie van Rusland gaat een stuk makkelijker als ze een uitweg hebben en niet als beest behandeld worden.

Dus hoewel het erg verleidelijk is iedereen de dood in te willen jagen is het rationeel gezien aanzienlijk verstandiger ze niet als beest te behandelen. Dat Rusland de komende decennia in een verdachtenbankje zal zitten is een ander verhaal.

Overigens, indien we het over beesten hebben is dat lokale spul als Baudet et al makkelijker aan te pakken en beter om daar alvast te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 20:50
Cyberpope schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:54:
Maar verhuurders doen er geen reet aan, want de kosten zijn meestal voor de verhuurder.
Corporaties ook minder dan ze hadden kunnen doen, ondanks de verhuurdersheffing (laat staan als we die gelijk op dat moment specifiek geoormerkt hadden ingezet).
Maar goed daar hebben we een hele mooie kans met een crisis met verminderde vraag in de bouw laten schieten om een aanzienlijk deel (van de energetische belabberdste) woningbouw te verbeteren en tegelijkertijd de bouw als sector te steunen.
Maar goed dat kan en mag niet, "de markt weet het altijd beter", naar het schijnt.

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 03-04-2022 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

hoevenpe schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:16:
[...]

Geen enkel significant land 'haalt z'n schouders op', alles draait om geopolitieke belangen.

Een imploderend Rusland is de spreekwoordelijke goudmijn: olie, gas en andere zeldzame grondstoffen voor een prikkie. India en Brazilië begrijpen heel goed dat er veel te halen valt, die zijn in jouw kwalificatie ook 'verloren'.
Ik denk dat we die landen nog kunnen repareren. Mits we onze eigen multinationals aan gaan pakken die daar nogal te keer gaan,. Het gaat om de bevolking, niet om de leiders die er nu zitten,.

Maar ja, wel veel landen halen hun schouders op als het westen zegt "jullie moeten". We moeten ze verleiden, niet dwingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

gekkie schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:19:
[...]

Corporaties ook minder dan ze hadden kunnen doen, ondanks de verhuurdersheffing.
Maar goed daar hebben we een hele mooie kans met een crisis met verminderde vraag in de bouw laten schieten om een aanzienlijk deel (van de energetische belabberdste) woningbouw te verbeteren en tegelijkertijd de bouw als sector te steunen.
Maar goed dat kan en mag niet, "de markt weet het altijd beter", naar het schijnt.
Woningcorporaties zijn niet het probleem hier. Die zijn over het algemeen redelijk goed bezig.
Het gaat om mensen als Prins Bril daar in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Indoubt schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:08:
[...]

Lol, OCI in Geleen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 20:50
Cyberpope schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:21:
[...]
Woningcorporaties zijn niet het probleem hier. Die zijn over het algemeen redelijk goed bezig.
Het gaat om mensen als Prins Bril daar in Amsterdam.
Mwah, het feit dat ze nog bezig zijn doet mij wat anders vermoeden, gezien een theoretische missie en visie, valt me dat toch behoorlijk tegen.

Maar goed Prins Bril en de overige binnen en buitenlandse investeerders aan door wie we delen van onze woningvoorraad voor een prikkie hebben laten wegroven, dat is inderdaad de andere categorie. Ik zie opeens een knurft in een blauw brexit-monster pak rondspoken :( De geneugten van Blok, Wiebes en eerder al Hoogervorst, wat we daar al niet aan te danken hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 03-04-2022 22:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
vso schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:17:
[...]

...

Ik weet niet wie jij kent, maar die "paar' mensen die jij kent blijkbaar zijn te arm om te isoleren ??? weetje ook al zit je in bewindvoering/schuldhulp verlening die mensen zijn geregisteerd en kunnen geholpen worden. Dus dit zie ik als foute argumentatie

Mensen willen niet isoleren omdat je niet tegen beetje purschuim,glaswol of andere isolatie middelen wilt aankijken ? tja weetje "bevries dan maar" .. even hard gezegd.

...
Het valt me op dat je shuldhulpverlening als het summum van armoede neemt, dat is veel te kort door de bocht. De echte armoede zit in vaste lasten, mensen/gezinnen welke nog geen 100 euro/maand overhouden als enigzinds vrij te besteden, waar een kapotte koelkast betekend geen koelkast / hopen op een tweedehandsje. Deze groep heeft geen enkele mogelijkheid tot 1) investeren en 2) die verhoogde energiekosten te betalen, (ze ervaren de ongemakken "bevries maar" al die je noemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
[Afbeelding]
'Unconsumed blood' als bewijs dat het de russen niet waren? Ehh ... >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
vso schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:17:
[...]

+ we gaan de zomer in
+ er is in spanje nog een onaangeboorde bron

tijd zat om maatregelen te nemen zoals de zaken er momenteel voor staan.

[...]

Mensen/bedrijven afsluiten van gas is inderdaad niet realistisch, dwingen te consuminderen echter wel
btw zie bovenstaande dat gaat over de EU !! niet alleen NL

hier in NL

[...]

fout + fout+fout (vat het volgende niet te persoonlijk op aub)

Ik weet niet wie jij kent, maar die "paar' mensen die jij kent blijkbaar zijn te arm om te isoleren ??? weetje ook al zit je in bewindvoering/schuldhulp verlening die mensen zijn geregisteerd en kunnen geholpen worden. Dus dit zie ik als foute argumentatie

Mensen willen niet isoleren omdat je niet tegen beetje purschuim,glaswol of andere isolatie middelen wilt aankijken ? tja weetje "bevries dan maar" .. even hard gezegd.

180 graden gedraaid Weetje al van BIO gas ? daarmee produceer je als afval --> mest
Kortom opvoeren die productie niet stoppen zoals je zegt

Nee niet elke verhuurder is zo "betaal veel en krijg weinig" mentaliteit .. weetje je kan zelf al BAKKEN met geld besparen door even wat radiatorfolie, tochtstrips en een kitspuit rond te wandelen en die thermostaat van 23 graden af te halen en die gratis "slimme" thermostaat te accepteren.

Het feit dat ik mijn vakantie geld opgeofferd heb betekend wel dat ik nu mijn kids nog te eten kan geven .. er zijn gezinnen die ipv 180,- naar 500,- mogen aftikken nee dat is positief die gezinnen raken van de regen in de drup NU .. ik had gehoopt een leuke(re) vakantie te kunnen doen (zeker na corona) dat extra beetje luxe geven wat ze gemist hadden ..
Ik heb niet als een god in frankrijk geleeft met de nieuwste mobiel en dure gsm abbo, ik weet niet hoor maar ik kom ook van de schuldhulpverlening vandaan

In WO2 deden we ook veel consessies (al dan niet gedwongen) en dan heb ik het niet alleen over NL maar ook in USA werd er veel "voor de oorlog" ingeleverd ..zonder dat ze "geraakt werden"

Laten wij dat ook eens doen .. al die luxe ,, wees blij dat je het gekend hebt .. nu even doorbijten . gun je buren/medemens ook wat.

nogmaals ik reageer niet op jou @Cyberpope, meer in generiek dat het antwoord relatief simpel is.
en tuurlijk rome is niet in 1 dag gebouwd maar wat vuur onder de zaak + peper in de reet is niet onzinnig zeg maar
Wil mij eigenlijk niet te veel in deze discussie mengen, ben het volledig met je eens, maar als ik bij ons in de straat 30 gezinnen (veel van jonge leeftijd) zou vragen of ze hun verwarming van 22 naar 19 zouden willen zetten,er 10 geen benul zouden hebben wat er gaande is en de rest daar niet aan zou beginnen, als ze het zelf maar goed hebben. 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:17
[Afbeelding]
Morgen een retweetje van Pepijn en Thierry denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
renegrunn schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:09:
[...]

Omdat zij eigen aanvoerlijnen hebben, via Belarus.

Nederland midden zit in het EU gasdistributienet waar gas van verschillende oorsprong doorheen stroomt. Gas van één bron is net zo min te scheiden als groene en grijze stroom, bij wijze van spreke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
vso schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:31:
[...]

ik vind je plaatje/ erg "fake" geen link/embedded tweet ? wat is je bron ..

totaal uit context IMHO deze uitspraken, het lijkt iets zinnigs maar het kan zowel pro A als pro B uitgelegd worden

Ja me dunkt dat zelensky ziet dat we sneller beslissen, maar nogmaals dat had hij al 40 dagen eerder willen zien ..
Zelensky deed deze uitspraak eerder vanavond tijdens een videoboodschap. Meerdere media hebben dit inmiddels opgepikt.
Pagina: 1 ... 100 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: