Dan heb ik overduidelijk de geschiedenis les op de middelbareschool verkeerd geïnterpreteerd/uitgelegd gekregen. Ik was er namelijk van overtuigd dat de redenatie achter "dit nooit weer" stond voor op z'n minst nooit meer wegkijken voor een aankomende genocide binnen het Europees toneel. Niet als: wij als klein kikkerlandje mogen nooit genocide plegen binnen het Europees toneel. Of als: als de Duitsers weer Joden gaan extermineren moeten we pas ingrijpen.pro_6or schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:09:
[...]
Rusland doet dit. Niet wij. En bij “dit nooit weer” was Rusland blijkbaar niet betrokken, want nogmaals, zij doen het. Wij hebben simpelweg geen mandaat om keihard in te grijpen. Ik verwijt onze regering niets. We doen wat we kunnen.
Wat jij wil is een VN met veel meer daadkracht, daar ben ik het mee eens. Verplicht lidmaatschap en geen veto. Of iig na veto komt er een bindende assemblee general uitsprak. Steun van 70%.
Dan is het gauw afgelopen met regionale oorlogen overal ter wereld.
Ik begrijp je walging volledig. Maar in de context van de discussie die er toen was imho gerechtvaardigd. Er waren toen een aantal entiteiten die twijfelde aan de echtheid. En pas het gingen accepteren bij het zien van kogelgaten in lichamen en gebonden handen. (gewoon niet op de links klikken bij berichten die ook vermelden dat dit soort excessen zich afspeelden/spelen). Het niet willen zien van de ontwikkelingen van de hel die zich daar voltrekt is imho niet de ernst willen onderkennen. wellicht dat ik dat iets te ver simplificeer vanuit mijn emotie omtrent het wegkijken zoals zich dat nu laat zien.vso schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:15:
[...]
* vso zou het wel waarderen als de "horror" stories van moorden/verkrachten wat minder "visueel"gemaakt kan worden
NiGeLaToR dit was te extreem .. my 2 cents --> gore-gallery + faces of death achtige meuk zoek ik zelf wel op (lees liever niet hier)
overgens dit verzoek is aan iedereen gericht echt ik ben me al te meer bewust van dit gebeuren als ik fit genoeg was zat ik ook niet achter mijn pc maar was ik ergens waar ik een deuk kon maken.
[...]
Maar om het makkelijker te maken om dingen te slikken:
In #Irpen, the occupiers shot women and girls and then drove tanks over them
The mayor of the city, Oleksandr Markushin, said this in an interview
Geen link kan je ook niet klikken
[ Voor 5% gewijzigd door koudepinda op 03-04-2022 13:45 ]
always bring a towel