Er is een way out: achteruit rijden naar Rusland, mea culpa en een regime change doorvoeren.Bever! schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:05:
[...]
Als je iets wil bereiken zal je toch een way out dienen te bieden anders verleng je het conflict alleen maar..
Dat is eigenlijk ook wat ik aan probeerde te geven (niet erg helder zie ik nu, maar ben zelf ook niet helder momenteel door een heftige griep). De hoeveelheid in mensen is vast groter in die landen, hier kan het niet in die hoeveelheden omdat dat al snel te duur wordt, maar ook omdat de gemiddelde mens het best prima heeft.YakuzA schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:10:
[...]
Het gebeurt vast wel, maar op een hele andere schaal.
Als een agent 25 euro per maand verdiend, en hij kan door een 'westerling' aan te houden in 1x 50 euro extra verdienen zul je zien dat corruptie makkelijker is dan dat als hij 2500 euro per maand verdiend.
Dan is die 50 euro niks tov het risico dat je loopt.
Daarom verwacht ik ook een toename van corruptie de komende jaren in het Europese westen in ieder geval, waar meer mensen op/ tegen de armoede grens aan komen, het moeilijk gaan krijgen en juist dan zijn die mensen gevoelig voor corruptie, om maar even pauze te hebben van de constante stress van het net wel of net niet rondkomen.
Overigens: als een agent 25 euro/ maand verdient zijn het Europeanen (of niet Ukrainers ) die hem omkopen, want de gemiddelde burger zou dan ook een maandloon of 2 moeten uitgeven ivm omkoping. Uiteindelijk staat dit natuurlijk in verhouding tot elkaar.
Tsja, dat doen ze in de VS toch ook op scholen?MeteoVir schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:04:
Medinsky, de cultuurminister in Rusland, stelt voor dat alle Russische kinderen op school trouw beloven aan (niet bidden voor, onjuiste vertaling) de grootsheid van Rusland en bijhorende symbolen. Dit is dus dezelfde man die in de onderhandelingen het hoofd is van de Russische delegatie. Alsof Goebbels en wat assistenten gaan onderhandelen met de geallieerde legerleiding.
[Twitter]
Maar is het vaak cultuur of meer uit nood geboren? Als de gemiddelde agent hier niet of nauwelijks genoeg heeft om van te leven zal corruptie snel toenemen hoor, dat staat los van cultuur.himlims_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:36:
[...]
de kans dat ik bij aanhouding de agent hier in nederland kan omkopen acht ik <1%
zelfde verdrijf in oekraine 60% zeker(zo was dat jaaaren geleden bij de grensovergang wel; fles wiskey en paar playboys en alles was goed)
in ziekenhuis is men verzekerd van zorg; maar voor pijnstiller/verdoving moet je de zuster/doktor betalen - schoonmoeder verdiende niet genoeg om die 'fee' te betalen; heeft dat gedaan door huis van de doktor aantal maanden schoon te maken. .... je moet iets als je dochter (schoonzus) been gebroken heeft, en zetten zonder verdoving ......
dat bedoel ik meer met het zit ingebakken/cultuur; het is "overal"bij "iedereen"
(goed niet 100%, maar het gebeurd zoooo veel en open, zo is het gewoon mand)
In sommige landen is het wellicht wel cultuur, omdat het in alle lagen volop gebeurt, maar ook dat is ergens door ontstaan.
Rusland spint alles zo als het voor hen het beste uit komt, een verlies kunnen ze in hun eigen land ook wel spinnen zodat het lijkt alsof ze hebben gewonnen.Bever! schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:05:
[...]
Als je iets wil bereiken zal je toch een way out dienen te bieden anders verleng je het conflict alleen maar..
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
bulle bas in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:57:
[...]
Oh ik denk niet dat het een kwestie is van Putin pleasen, sterker nog, een compromis waar Oekraine het beste mee af is perfect.
Maar dat neemt niet weg dat er een 'way out' moet zijn voor Rusland. Als er geen 'way out', waardoor ze binnen Rusland met schitterende propoganda die kunnen verkopen als een overwinning voor Rusland, is het enige alternatief doorvechten.
En als doorvechten niet lukt, is er een reele kans dat er biologische, chemische or kernwapens gebruikt gaan worden, of dat de aanvallen op burgerdoelen geintensiveerd worden.
Dan kunnen we heel stoer roepen dat een compromis geen optie is, maar daar zijn alle dode kinderen, dode ouders, verwoeste steden en mensen die voor het leven psychologisch beschadigd zijn niet beter mee af.
NiGeLaToR in "De oorlog in Oekraïne - deel 2"
Putin kan gerust naar huis met het verhaal dat de denazificatie een succes is, totale controle over de media. Probleem is mss verhalen van het leger bij thuiskomt, maar militairen staan laag in de sociale pikorde en kan je wellicht ook onder de knoet houden.
Als je een voorstel hebt waar Putin zelf blij mee gaat zijn (die ook nog realistisch is), kom maar. Tot zolang oordeel ik dat er geen punt van overeenstemming mogelijk is.
Ik speculeer dat er inmiddels zoveel gebeurd is dat de imagoschade die Putin heeft opgelopen beyond repair is binnen de kring van invloedrijke figuren. Zelfs al geef je UA kado, dan heb je de mensen niet. Dat zijn boel veel concentratiekampen om op te zetten. Plus: het thuisland is ook stuk, de taart is fors kleiner geworden. Bij herschikking daarvan (wie krijgt wat) zullen er toch velen teleurgesteld raken lijkt me.
Ik zie Putin alleen maar doorploeteren, terwijl alles en iedereen nog in shock is.
Dat is niet het punt. Het gaat om de framing van de onderhandelingen en met welk doel of intentie men daar zit. Door Medinsky als hoofd delegatie te sturen, wordt het gesprek impliciet neergezet als een dispuut over culturele zaken en het overtuigen en verwezenlijken van de visie die Rusland daarop heeft. Terwijl het allereerst zou moeten gaan over militaire en humanitaire afspraken. Je verwacht dus iemand van Defensie, of desnoods één van de veiligheidsdiensten (FSB, GRU), die de leiding krijgt.migchiell schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:08:
[...]
Tsja, dat doen ze in de VS toch ook op scholen?
Again - je moet Rusland helemaal niks geven. Maar ze moeten wel de schijn kunnen houden dat ze iets hebben gekregen.dr.lowtune schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:04:
[...]
Rusland iets geven omdat het niet meer terug kan, dat klinkt een beetje als een drammend kind z'n zin geven. En vervolgens heeft het kind even z'n pleziertje en gaat het weer drammen om iets nieuws.
Dat zijn twee hele andere dingen die nogal eens door elkaar worden gehaald.
Bekt wel lekker he, die one liners.dr.lowtune schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:07:
[...]
Er is een way out: achteruit rijden naar Rusland, mea culpa en een regime change doorvoeren.
Jammer dat ze veel te simplistisch zijn om een echte oplossing te bieden voor de situatie.
Het idee van een compromis (wat je in je eerdere posts voorstelde) is dat je allebei wat toegeeft. Waarom zou Oekraïne iets toe moeten geven terwijl de Russen overduidelijk fout zijn? Het is een beetje alsof ik je huis ongevraagd binnenstap omdat je mogelijk een nieuwe stereo wil kopen waar ik last van kan hebben, de boel kort en klein sla, en we er vervolgens op uitkomen dat ik je broodrooster mee mag nemen als ik de rest heel laat.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:17:
[...]
Again - je moet Rusland helemaal niks geven. Maar ze moeten wel de schijn kunnen houden dat ze iets hebben gekregen.
Dat zijn twee hele andere dingen die nogal eens door elkaar worden gehaald.
En ja, het bekt best lekker zo'n one-liner. Want Rusland zit gewoon heel erg fout en ze kunnen dit oplossen door gewoon te stoppen en intern orde op zaken te stellen. Dat ze het niet willen omdat het ze qua interne politiek niet goed uitkomt is een ander (en complicerend) verhaal.
Was dit al langsgekomen?
After long rumors that Putin decided to remove Shoigu forever, they decided to show him on TV as participant of the government meeting. However, viewers noticed oddities during the broadcast. Pay attention to the top left corner. pic.twitter.com/xZD1wFCbJU
— NEXTA (@nexta_tv) 24 maart 2022
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
In dat kader dit draadje met geschiedenis van Ukraine:dr.lowtune schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:05:
[...]
De parallellen met Nazi Duitsland zijn inmiddels toch echt niet meer te missen lijkt me, en toch laten we het gebeuren. Oekraïne is het nieuwe Polen.....
Oekraïne heeft enorm geleden onder de Nazi-terreur.
— 𝑫𝒓𝑱𝑯 (@drjhamsterdam) 24 maart 2022
8 miljoen oorlogsslachtoffers (5 miljoen burgers, vrouwen en kinderen) door de SS/Wehrmacht. Daar onder 1,6 miljoen Oekraïense Joden die door de nazi's werden vermoord.
En daarvoor even zeer onder de Stalin-terreur
🧵 pic.twitter.com/b7069z5cIF
Eerst Stalin:
De #Holocaust tegen de Oekraïense bevolking door Stalin wordt #Holodomor (Oekraïens: Голодомор) genoemd. Letterlijk betekent het : het moorden door uithongeren. pic.twitter.com/ujwXz7lp2q
Holomodor was een genocide-door-hongersnood in Oekraïne. Tussen 1931 en 1934 stierven minstens 5- 7,5 miljoen de hongerdood.
Kinderen lagen in de straten van steden als #Kyev, Charkov te sterven. In de kazerne van Charkov lagen elke dag 20.000 kinderen om dood te gaan pic.twitter.com/aUBsPX2r3T
Toen Hitler:
Het hele grondgebied van Oekraïne, dat tussen 1939 en 1944 door de Wehrmacht werd bezet, werd totaal verwoest door de bezettende Nazi-macht: 700 steden, 28.000 dorpen, 300.000 fabrieken.
Poetin doet het over. Rechts Kiev 1941 pic.twitter.com/vtWkGWEJlm
En nu Putin:
Poetin is niet met redelijke argumenten van zijn voornemen om Oekraïne te vernietigen af te brengen.
Poetin wil #Kyev, #Marioupol, #Charkiw en andere steden omsingelen, uithongeren en verwoesten
We zijn weer terug bij Stalin en Hitler.
Genocide 2022 pic.twitter.com/zPyXb7GSzd
Alleen, Ukraine is nu niet bereid het te laten gebeuren. Ze weten wat ze te wachten staat.
En Putin overschatte zichzelf en z’n leger(leiding).
Maargoed, tis nog niet over - hoop dat de schrijver van de tweets geen gelijk krijgt en Rusland teruggeduwd wordt.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Niet echt. In Rusland (en elke autoritaire staat) heb je te maken met de functie die personen hebben en hun rol in de inner circle. Een minister van niks kan best een vertrouweling zijn van iemand die wel echte beslissingen kan nemen. En een minister van een belangrijk klinkend ministerie heeft misschien niets in te brengen in de inner circle. Op basis van zijn functie zou Lavrov zo ongeveer tweede man na Putin moeten zijn, of minimaal in de top 5 (met financien, defensie, etc), maar toch hoor je voortdurend dat Lavrov alleen maar boodschappen doorgeeft en niet tot de inner circle behoort.MeteoVir schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:16:
[...]
Dat is niet het punt. Het gaat om de framing van de onderhandelingen en met welk doel of intentie men daar zit. Door Medinsky als hoofd delegatie te sturen, wordt het gesprek impliciet neergezet als een dispuut over culturele zaken en het overtuigen en verwezenlijken van de visie die Rusland daarop heeft. Terwijl het allereerst zou moeten gaan over militaire en humanitaire afspraken. Je verwacht dus iemand van Defensie, of desnoods één van de veiligheidsdiensten (FSB, GRU), die de leiding krijgt.
Exact - het is zo complex dat we allemaal weten dat als ze doorgaan zoals nu, er nog duizenden Oekrainse burgers doodgaan. En als Rusland dan nog niet is waar ze wilt zijn, worden het er misschien in 1 dag tienduizenden.dr.lowtune schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:23:
[...]
Het idee van een compromis (wat je in je eerdere posts voorstelde) is dat je allebei wat toegeeft. Waarom zou Oekraïne iets toe moeten geven terwijl de Russen overduidelijk fout zijn? Het is een beetje alsof ik je huis ongevraagd binnenstap omdat je mogelijk een nieuwe stereo wil kopen waar ik last van kan hebben, de boel kort en klein sla, en we er vervolgens op uitkomen dat ik je broodrooster mee mag nemen als ik de rest heel laat.
En ja, het bekt best lekker zo'n one-liner. Want Rusland zit gewoon heel erg fout en ze kunnen dit oplossen door gewoon te stoppen en intern orde op zaken te stellen. Dat ze het niet willen omdat het ze qua interne politiek niet goed uitkomt is een ander (en complicerend) verhaal.
Wel echt stoer dat ze dan voet bij stuk bleven houden 'want ja, we hebben gewoon gelijk en Rusland zit fout'.
Klinkt ook wel makkelijk vanaf onze veilige bank, computerstoel, of ligbedje aan het strand. Gewoon doorvechten, dat zal ze leren. Maar achter iedere dode zit een vader, een moeder, een kind, een broertje, een zusje. Een verhaal. Verdiet. Iets wat nooit meer ongedaan kan worden.
Het is - helaas - een utopie dat Rusland vanaf morgen gewoon denkt 'we stoppen ermee'. De vraag is hoe je zo efficient mogelijk voor elkaar krijgt dat Rusland zo snel mogelijk ermee stopt zonder dat Oekraine benadeeld wordt.
Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken (zit ook geen geluid bij). Maar als je het hele filmpje kijkt, dan lijkt alles wel een loop te zijn (in de eerste x seconden zet die man in het midden z'n bril op, dan is Poetin in beeld, daarna zie je het scherm weer en ze hij weer z'n bril op). Lastig om dit via deze tweet op waarde te schatten.
Het gaat om Shoigu die al 13 dagen niet meer in het openbaar gezien is en waarvan gezegd wordt dat hij het aan zijn hart heeft (volgens de Russen dan). Gaat om linksboven.dr.lowtune schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:28:
[...]
Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken (zit ook geen geluid bij). Maar als je het hele filmpje kijkt, dan lijkt alles wel een loop te zijn (in de eerste x seconden zet die man in het midden z'n bril op, dan is Poetin in beeld, daarna zie je het scherm weer en ze hij weer z'n bril op). Lastig om dit via deze tweet op waarde te schatten.
Edit : hmm verrek .. durf te zweren dat ik een langer filmpje zag met Putin er ook bij.
[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 24-03-2022 17:31 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Je blijft de krokodil voeren, die daardoor alleen maar meer honger krijgt.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:27:
[...]
Exact - het is zo complex dat we allemaal weten dat als ze doorgaan zoals nu, er nog duizenden Oekrainse burgers doodgaan. En als Rusland dan nog niet is waar ze wilt zijn, worden het er misschien in 1 dag tienduizenden.
Wel echt stoer dat ze dan voet bij stuk bleven houden 'want ja, we hebben gewoon gelijk en Rusland zit fout'.
Klinkt ook wel makkelijk vanaf onze veilige bank, computerstoel, of ligbedje aan het strand. Gewoon doorvechten, dat zal ze leren. Maar achter iedere dode zit een vader, een moeder, een kind, een broertje, een zusje. Een verhaal. Verdiet. Iets wat nooit meer ongedaan kan worden.
Het is - helaas - een utopie dat Rusland vanaf morgen gewoon denkt 'we stoppen ermee'. De vraag is hoe je zo efficient mogelijk voor elkaar krijgt dat Rusland zo snel mogelijk ermee stopt zonder dat Oekraine benadeeld wordt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En die doden zullen voor niets zijn als Rusland er met "Foei, niet meer doen" van af komt en over 5-10 jaar weer rustig verder gaat waar ze de afgelopen 20 jaar mee bezig warenRequiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:27:
[...]
Exact - het is zo complex dat we allemaal weten dat als ze doorgaan zoals nu, er nog duizenden Oekrainse burgers doodgaan. En als Rusland dan nog niet is waar ze wilt zijn, worden het er misschien in 1 dag tienduizenden.
Dan gaan we daarna lekker de krokodil eens goed uithongeren als hij weer in z'n hol zitYakuzA schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:30:
[...]
Je blijft de krokodil voeren, die daardoor alleen maar meer honger krijgt.
Het is fake nieuws. Er wordt gedaan alsof ze hem erin gemonteerd hebben omdat de 1e 4 sec van het filmpje overeenkomen met de laatste 4. Waar niemand op lette is dat ook de meneer in het midden een replay van zichzelf heeft.
Dus de suggestie dan met Shoigu van het toneel heeft verwijderd is in ieder geval niet juist.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Thank god voor deze inval wat dat betreft, we zijn gelukkig wel weer even goed wakker.dakka schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:31:
[...]
En die doden zullen voor niets zijn als Rusland er met "Foei, niet meer doen" van af komt en over 5-10 jaar weer rustig verder gaat waar ze de afgelopen 20 jaar mee bezig waren
Ik snap ook eigenlijk niet dat Rusland niet een goed jaartje later ingevallen heeft, zodra Nordstream 2 lekker aan het lopen was en we echt goed aan het Russisch infuus lagen. Bij voorkeur in de winter, zodat Europa echt schaakmat stond qua energievoorziening.
Dankzij de te vroege inval gaat Europa Rusland voorlopig economisch tegenwerken en gaat Europa eindelijk weer goede stappen maken met defensie.
Alligator ligt op de bodem van de zee van Azov...Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:31:
Dan gaan we daarna lekker de krokodil eens goed uithongeren als hij weer in z'n hol zit.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Omdat Nordstream 2 ook op de toch stond. Diverse instanties moesten nog toestemming verlenen en en namen daar de tijd voor.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:33:
[...]
Ik snap ook eigenlijk niet dat Rusland niet een goed jaartje later ingevallen heeft, zodra Nordstream 2 lekker aan het lopen was en we echt goed aan het Russisch infuus lagen. Bij voorkeur in de winter, zodat Europa echt schaakmat stond qua energievoorziening.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
En als ze niet willen stoppen? Dan maar Marieopol nog verder in puin laten schieten? En Mikolajiv? En Odessa? En de rest van Oekraïne? Zowel Rusland als Oekraïne kunnen deze oorlog niet winnen. En Oekraïne zal hoe dan ook een veel hogere prijs hiervoor moeten betalen dan Rusland. Ik denk dat de Oekraïense burgers het liefst hebben dat het zo snel mogelijk stopt. Zodat ze hun doden fatsoenlijk kunnen begraven. Hun gewonden kunnen verzorgen. Uit hun schuilkelders kunnen komen. Brood en water kunnen krijgen. Als dat een compromis vereist waarbij Putin (of z'n opvolger) kan doen alsof zij hun doelen hebben behaald, zonder dat de kosten voor Oekraïne te hoog worden, dan so be it.dr.lowtune schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:23:
[...]
Oorlog gaat niet om wie gelijk heeft of om wie het stoerste is. Oorlog gaat over menselijk lijden. En om dat te stoppen zal je vaak over je principes heen moeten stappen.
Hoe? Hij wil UA hebben. Voor de vorm een puppetregering die doet wat het Kremlin besluit. Daarna waarschijnlijk genocide met verplaatsing van het volk, want dat is lastig.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:31:
[...]
Dan gaan we daarna lekker de krokodil eens goed uithongeren als hij weer in z'n hol zit.
Ik heb in een eerdere reactie ook gevraagd om concretisering van je idee. Het idee is namelijk aardig, maar ik zie alleen geen raakvlak met de realiteit.
Maar mocht je die wel hebben: shoot.
In al je wijsheid klink je stiekem toch behoorlijk naïef, want de Oekraïense bevolking vecht echt niet omdat ze Zelensky zo'n toffe peer vinden. Op het moment zijn ze blij met hem omdat hij in dienst van het volk acteert, maar de beslissing om te vechten komt toch grotendeels bij het volk zelf vandaan. Als je je had afgevraagd waarom dat zo was, had je nooit het bovenstaande uit je vingers kunnen krijgen.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:27:
[...]
Beter dan wij in NL weten de Oekraïense bevolking écht wel wat er op het spel staat als ze hun wapens oppakken. Als ze dat niet doen, staat er namelijk hoogstwaarschijnlijk een nieuwe genocide te wachten. Dat weten ze nog goed van het verleden namelijk. Of was je alweer vergeten hoe de gemiddelde Rus tegenover de Oekraïense burger staat na ~10 jaar aan propaganda en een 'rechtvaardige' militaire actie om het land van nazi's te ontdoen? Poetin werkt al jaren naar een opschoning van dat volk toe.
Het alternatief is de volledige Oekraïne bevolking onderdrukt en uitgebuit wordt of in kampen terecht komt. Iets wat we eerder hebben gezien. Is dat wat jij die bevolking toewenst? Er is een reden dat er zulk fel verzet is.Waaj schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:36:
[...]
En als ze niet willen stoppen? Dan maar Marieopol nog verder in puin laten schieten? En Mikolajiv? En Odessa? En de rest van Oekraïne? Zowel Rusland als Oekraïne kunnen deze oorlog niet winnen. En Oekraïne zal hoe dan ook een veel hogere prijs hiervoor moeten betalen dan Rusland. Ik denk dat de Oekraïense burgers het liefst hebben dat het zo snel mogelijk stopt. Zodat ze hun doden fatsoenlijk kunnen begraven. Hun gewonden kunnen verzorgen. Uit hun schuilkelders kunnen komen. Brood en water kunnen krijgen. Als dat een compromis vereist waarbij Putin (of z'n opvolger) kan doen alsof zij hun doelen hebben behaald, zonder dat de kosten voor Oekraïne te hoog worden, dan so be it.
Oorlog gaat niet om wie gelijk heeft of om wie het stoerste is. Oorlog gaat over menselijk lijden. En om dat te stoppen zal je vaak over je principes heen moeten stappen.
De Oekrainse bevolking vecht voor het voortbestaan van het land.nst6ldr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:36:
[...]
In al je wijsheid klink je stiekem toch behoorlijk naïef, want de Oekraïense bevolking vecht echt niet omdat ze Zelensky zo'n toffe peer vinden. Op het moment zijn ze blij met hem omdat hij in dienst van het volk acteert, maar de beslissing om te vechten komt toch grotendeels bij het volk zelf vandaan. Als je je had afgevraagd waarom dat zo was, had je nooit het bovenstaande uit je vingers kunnen krijgen.
Beter dan wij in NL weten de Oekraïense bevolking écht wel wat er op het spel staat als ze hun wapens oppakken. Als ze dat niet doen, staat er namelijk hoogstwaarschijnlijk een nieuwe genocide te wachten. Dat weten ze nog goed van het verleden namelijk. Of was je alweer vergeten hoe de gemiddelde Rus tegenover de Oekraïense burger staat na ~10 jaar aan propaganda en een 'rechtvaardige' militaire actie om het land van nazi's te ontdoen? Poetin werkt al jaren naar een opschoning van dat volk toe.
Dat is niet meer nodig zodra Rusland, met een 'goed verhaal voor thuis' zich terugtrekt. Ik ben benieuwd wat de voorkeur van iedereen in Mariupol, Charkiv, etc is als je hen vraagt wat ze willen: een deal tussen Oekraine en Rusland waardoor het vechten morgen stopt, of nog 4 weken zo doorgaan.
Lees eens goed wat ik schrijf voor je reageert.dr.lowtune schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:38:
[...]
Het alternatief is de volledige Oekraïne bevolking onderdrukt en uitgebuit wordt of in kampen terecht komt. Iets wat we eerder hebben gezien. Is dat wat jij die bevolking toewenst? Er is een reden dat er zulk fel verzet is.
In principe is het ook "prettig" dat niemand van tevoren even echt goed heeft gekeken of het leger capabel genoeg was om dit uit te voeren....Als ze er achter waren gekomen dat het zo slecht gesteld was met het leger, dan hadden ze misschien wel een paar jaar gewacht om een paar moderne en capabele battlegroups te maken die wel volgens een goede strategie konden opereren...Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:33:
[...]
Thank god voor deze inval wat dat betreft, we zijn gelukkig wel weer even goed wakker.
Dankzij de te vroege inval gaat Europa Rusland voorlopig economisch tegenwerken en gaat Europa eindelijk weer goede stappen maken met defensie.
nee volgens mij interpreteer je dit verkeerd.asing schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:33:
[...]
Het is fake nieuws. Er wordt gedaan alsof ze hem erin gemonteerd hebben omdat de 1e 4 sec van het filmpje overeenkomen met de laatste 4. Waar niemand op lette is dat ook de meneer in het midden een replay van zichzelf heeft.
Dus de suggestie dan met Shoigu van het toneel heeft verwijderd is in ieder geval niet juist.
Het beeld dat de tweet toont duurt namelijk maar 4 seconden....pas verderop onder de tweet staat het volledige fragment van 14 seconden.
volgens mij doelen ze simpelweg op de eerste 4 seconden en dat het beeld eruit ziet alsof dit erin ge-edit is, wat zou kunnen kloppen echter kan het ook zijn dat iemand anders de camera aan zet en nog met zijn arm in het beeld zit aan het begin.
kortom hier kun je niet veel over zeggen.
Ik heb net de tekst vertaald die erbij staat...daar staat idd:
Let op: de eerste 4 seconden en de laatste 4 seconden van de video zijn DEZELFDE frames.
maar dit zegt idd nog niks
[ Voor 9% gewijzigd door Nordcore op 24-03-2022 17:45 ]
Beetje herhaling van zetten.Waaj schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:36:
[...]
En als ze niet willen stoppen? Dan maar Marieopol nog verder in puin laten schieten? En Mikolajiv? En Odessa? En de rest van Oekraïne? Zowel Rusland als Oekraïne kunnen deze oorlog niet winnen. En Oekraïne zal hoe dan ook een veel hogere prijs hiervoor moeten betalen dan Rusland. Ik denk dat de Oekraïense burgers het liefst hebben dat het zo snel mogelijk stopt. Zodat ze hun doden fatsoenlijk kunnen begraven. Hun gewonden kunnen verzorgen. Uit hun schuilkelders kunnen komen. Brood en water kunnen krijgen. Als dat een compromis vereist waarbij Putin (of z'n opvolger) kan doen alsof zij hun doelen hebben behaald, zonder dat de kosten voor Oekraïne te hoog worden, dan so be it.
Maargoed, je geeft nu een deel als cadeautje. Meneer Putin denkt over 5 jaar goh, ik heb mijn leger weer op orde. Op naar het volgende deel!
Zonder dat UA binnen die tijd toetreedt tot de NAVO of EU hebben we dan exact dezelfde situatie als nu. Jij denkt dat de rest vd wereld dan wel militair ingrijpt omdat we meer geld in defensie pompen.
Echter.. Amerika heeft nu ook een prima leger (om er even 1 te noemen), ik zie geen Amerikaanse tanks. Enkel wat mooie toespraken hoe erg het is. Maar er is niemand die de Russen terug naar de grens duwt.
Heb je een echte aanleiding om te geloven dat dat over 5 jaar anders is? Of hoop je dat alleen? Want met deze tactiek is er elke zoveel jaar een extra stuk land voor Putin. Die man heeft de grenzen van een soeverein land te respecteren.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Het is vanaf onze positie onmogelijk om concreet te zijn omdat we niet weten wat onderhandelbaar is voor Oekraine en voor Rusland.bulle bas schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:36:
[...]
Hoe? Hij wil UA hebben. Voor de vorm een puppetregering die doet wat het Kremlin besluit. Daarna waarschijnlijk genocide met verplaatsing van het volk, want dat is lastig.
Ik heb in een eerdere reactie ook gevraagd om concretisering van je idee. Het idee is namelijk aardig, maar ik zie alleen geen raakvlak met de realiteit.
Maar mocht je die wel hebben: shoot.
Maar het algemene punt blijft: lekker ad infinitum doorvechten is voor niemand goed. Nouja, wellicht voor ons Europeanen, dan laten we de Oekrainers het Russische leger goed verzwakken ten koste van tienduizenden Oekrainse levens.
Ik zou het niet heel gek vinden om de kleine opstandige regio's in het Oosten die Oekraine toch al niet onder controle had zelfstandig te laten verklaren vanuit Oekraine, met bepaalde afspraken over geen Russische troepen daar etc. Een soort Transnistrie light. (ik was in 2018 nog een dagje in Transnistrie overigens, dat stelt echt niets voor). Maar geen idee of dat acceptabel is vanuit Oekrains perspectief.
Dat is echt te kortaf.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:40:
[...]
De Oekrainse bevolking vecht voor het voortbestaan van het land.
Dat is niet meer nodig zodra Rusland, met een 'goed verhaal voor thuis' zich terugtrekt. Ik ben benieuwd wat de voorkeur van iedereen in Mariupol, Charkiv, etc is als je hen vraagt wat ze willen: een deal tussen Oekraine en Rusland waardoor het vechten morgen stopt, of nog 4 weken zo doorgaan.
Stel je voor dat we vanaf vandaag louter lelijke dingen over Belgen op het nieuws gaan zien, en dat in toenemende mate van extremiteiten. Het begint met Belgen die openlijk geweld tegen homo's toepast, een volk dat eensgezind compleet tegen onze normen en waarden in gaat. 10 jaar later zou dat zijn toegenomen tot complete ontmenselijking van de Belg, en besluiten we dat land toe te eigenen. Denk je dat de Belgen dan vechten omdat ze bang zijn dat hun vlag een andere kleur krijgt, of omdat ze een leven van sociale en administratieve onderdrukking tegemoet gaan en uiteindelijk moeten verdwijnen?
Komt dit je dan echt niet bekend voor?
Lekker belerend, maar goed ik speel wel weer mee.Waaj schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:40:
[...]
Lees eens goed wat ik schrijf voor je reageert.
Om het geweld te laten stoppen moet er aan de eisen van de Russen worden voldaan. Daar staat onder andere dit pareltje tussen:
- Ukraine would have to undergo a disarmament process to ensure it wasn't a threat to Russia. There would have to be protection for the Russian language in Ukraine. And there is something called de-Nazification.
Dus leg het mij maar uit. Hoe kan Oekraïne dit goedkeuren en voort blijven bestaan? Ontwapenen (dus helemaal niet meer kunnen verdedigen) en "denazificatie" ondergaan waarbij de Russen definiëren wat dat is en wanneer er aan voldaan is.
Dat weet ik wel, echter in dat verband is er veel dat erop wijst dat Medinsky geen man is met veel echte invloed, althans inzake de strategische besluitvorming in het Kremlin. Voor zover je hoe dan ook kan spreken van een inner circle waar Poetin echt naar luistert. Medinsky is wel zeer instrumenteel in het opbouwen/uitdragen van propaganda en het institutionaliseren ervan in de cultuur (zie het voorbeeld van de scholen). Lavrov en Medinsky zijn beiden slechts instrumenten, geen machtsbeïnvloeders.downtime schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:26:
[...]
Niet echt. In Rusland (en elke autoritaire staat) heb je te maken met de functie die personen hebben en hun rol in de inner circle. Een minister van niks kan best een vertrouweling zijn van iemand die wel echte beslissingen kan nemen. En een minister van een belangrijk klinkend ministerie heeft misschien niets in te brengen in de inner circle. Op basis van zijn functie zou Lavrov zo ongeveer tweede man na Putin moeten zijn, of minimaal in de top 5 (met financien, defensie, etc), maar toch hoor je voortdurend dat Lavrov alleen maar boodschappen doorgeeft en niet tot de inner circle behoort.
Maar het gaat niet alleen om de vertrouwensband met degene die de besluiten neemt en wel of niet behoren tot zijn kring van intimi. Als je serieus bent over onderhandelingen, stuur je iemand die het profiel met de skills en de achtergrond heeft dat erbij past. Nogmaals, iemand dus uit de sfeer van defensie of veiligheid, ofwel uit diplomatieke kringen. Iemand die in dergelijke dimensies kan denken, simpelweg omdat die bovenaan (horen te) staan. Medinsky voldoet totaal niet aan het profiel. Aan alle kanten riekt het voor mij daarom naar niet-serieus-te-nemen. Maar who knows... misschien is de beste meneer wel een geniaal onderhandelaar met ijzersterke inleving en know-how in het diplomatieke en militaire veld, wat de buitenwereld nooit gezien heeft.
Stond in de tweets onder het verlies van de andere boot, dus nog niet bevestigd.Brazos schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:29:
[...]
Ik heb maar 1 gezonken schip gezien. 2 zou nog mooier zijn, maar heb je daar een bron voor?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dat kan niet en dat is ook niet het doel. Het doel is de schijn ophouden dat er hoop is of onderhandeld kan worden. Ukraine daarentegen heeft momenteel het initiatief. Als dat doorzet gaan zij straks de eisen stellen.dr.lowtune schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:49:
[...]
Lekker belerend, maar goed ik speel wel weer mee.
Om het geweld te laten stoppen moet er aan de eisen van de Russen worden voldaan. Daar staat onder andere dit pareltje tussen:bron: https://www.bbc.com/news/world-europe-60785754
- Ukraine would have to undergo a disarmament process to ensure it wasn't a threat to Russia. There would have to be protection for the Russian language in Ukraine. And there is something called de-Nazification.
Dus leg het mij maar uit. Hoe kan Oekraïne dit goedkeuren en voort blijven bestaan? Ontwapenen (dus helemaal niet meer kunnen verdedigen) en "denazificatie" ondergaan waarbij de Russen definiëren wat dat is en wanneer er aan voldaan is.
More news for the Ukraine victory chorus:
— Sheldon Whitehouse (@SenWhitehouse) 24 maart 2022
“The Pentagon issued a statement yesterday that said the invading Russian army is on the verge, maybe a day or two, of completely running out of food and fuel. The statement went on to say that the Russians did not bring warm clothes.
In confirmation the Ukrainian Ministry of Defense released intercepted communication from Russians encircling Mykolaiv. Soldiers on the recording were complaining that half of their force was dead or not operational, that they were sleeping in dugouts because they had no tents...
...and that everyone was suffering from mild to medium frostbite.”
Nu heb ik vaker gelezen dat ze geen eten etc meer zouden hebben, maargoed, we zijn weer even verder en het verandert snel.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Volgens mij heb je me niet helemaal begrepen.nst6ldr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:49:
[...]
Dat is echt te kortaf.
Stel je voor dat we vanaf vandaag louter lelijke dingen over Belgen op het nieuws gaan zien, en dat in toenemende mate van extremiteiten. Het begint met Belgen die openlijk geweld tegen homo's toepast, een volk dat eensgezind compleet tegen onze normen en waarden in gaat. 10 jaar later zou dat zijn toegenomen tot complete ontmenselijking van de Belg, en besluiten we dat land toe te eigenen. Denk je dat de Belgen dan vechten omdat ze bang zijn dat hun vlag een andere kleur krijgt, of omdat ze een leven van sociale en administratieve onderdrukking tegemoet gaan en uiteindelijk moeten verdwijnen?
Komt dit je dan echt niet bekend voor?
Rusland is niet uit op een goed verhaal. Het is of Oekraïne voor Rusland of vernietigen. Rusland id all-in met deze oorlog. De enige kans die Oekraïners hebben om iets van hun land over te houden is terug vechten tot de laatste man en dat is hun goed recht.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:40:
[...]
Zalensky roept vrijwel elke dag om onderhandeling die heb nog tot helemaal niets geleid. Rusland heeft tot nu toe blijk gegeven totaal niet te willen onderhandelen. Het is een show voor hen.
Dan zijn we het eens, deze beelden zeggen niets. Hij zit wel in een moeilijke positie want hij is verantwoordelijk voor het gepruts van het leger. De FSB zit in hetzelfde hoekje wegens "verkeerd voorlichten" en daarvan zijn er ook al een paar onder huisarrest gezet.Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:42:
[...]
nee volgens mij interpreteer je dit verkeerd.
Het beeld dat de tweet toont duurt namelijk maar 4 seconden....pas verderop onder de tweet staat het volledige fragment van 14 seconden.
volgens mij doelen ze simpelweg op de eerste 4 seconden en dat het beeld eruit ziet alsof dit erin ge-edit is, wat zou kunnen kloppen echter kan het ook zijn dat iemand anders de camera aan zet en nog met zijn arm in het beeld zit aan het begin.
kortom hier kun je niet veel over zeggen.
Ik heb net de tekst vertaald die erbij staat...daar staat idd:
Let op: de eerste 4 seconden en de laatste 4 seconden van de video zijn DEZELFDE frames.
maar dit zegt idd nog niks
Berust mijn ervaring op die van mijzelf, en wat hoor van familie daar en hun relaties. Dat voorbeeld van verdoving is nog hartstikke relevant, in de meest westelijke stad; UzhhorodYakuzA schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:40:
[...]
Jaartje of 10 a 15 geleden was dat nog wel zo in Oekraine, vooral in de meer landelijke gebieden.
In de grote steden speelde dat al minder.
Polen is in WOII 3x genaaid (en dan hebben we het nog niet eens over WOI). 1x door Stalin want vrede tussen Hitler en Stalin. Daarna door Hitler die bijna heel Europa bezette en zuiverde (er waren heel wat Joden in Polen). En daarna nogmaals een zuivering van alles dat niet communistisch (genoeg) was jarenlang door Stalin achter ijzeren gordijn.NiGeLaToR schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:25:
[...]
In dat kader dit draadje met geschiedenis van Ukraine:
[Embed]
Eerst Stalin:
[Embed]
[Embed]
Toen Hitler:
[Embed]
En nu Putin:
[Embed]
Alleen, Ukraine is nu niet bereid het te laten gebeuren. Ze weten wat ze te wachten staat.
En Putin overschatte zichzelf en z’n leger(leiding).
Maargoed, tis nog niet over - hoop dat de schrijver van de tweets geen gelijk krijgt en Rusland teruggeduwd wordt.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Hee kijk, weet je nog, dat we eerder OSINT-effort in een filmpje van het Sheikh Mansur Battalion gestoken hebben? Nou, er is een vide edit met meer beeldmateriaal opgedoken.
Helaas wel beetje hoog ‘kadyrov’-gehalte, want echt duidelijk wat er precies gebeurt wordt er niet en ook niet of er wel een vijand is.
Sheikh Mansur battalion (full video)
— 𝔗𝔥𝔢 𝔇𝔢𝔞𝔡 𝔇𝔦𝔰𝔱𝔯𝔦𝔠𝔱 🇬🇪🇺🇦🇺🇲🇬🇷 (@TheDeadDistrict) 24 maart 2022
730/ pic.twitter.com/oRwhqQ2z14
Helaas wel beetje hoog ‘kadyrov’-gehalte, want echt duidelijk wat er precies gebeurt wordt er niet en ook niet of er wel een vijand is.
Doorvechten kan een moreel betere keuze zijn, of beter dan het alternatief.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:48:
[...]
Het is vanaf onze positie onmogelijk om concreet te zijn omdat we niet weten wat onderhandelbaar is voor Oekraine en voor Rusland.
Maar het algemene punt blijft: lekker ad infinitum doorvechten is voor niemand goed. Nouja, wellicht voor ons Europeanen, dan laten we de Oekrainers het Russische leger goed verzwakken ten koste van tienduizenden Oekrainse levens.
Ik zou het niet heel gek vinden om de kleine opstandige regio's in het Oosten die Oekraine toch al niet onder controle had zelfstandig te laten verklaren vanuit Oekraine, met bepaalde afspraken over geen Russische troepen daar etc. Een soort Transnistrie light. (ik was in 2018 nog een dagje in Transnistrie overigens, dat stelt echt niets voor). Maar geen idee of dat acceptabel is vanuit Oekrains perspectief.
Wat RU op dit moment wil is vrij duidelijk: opheffen van UA (wapens weg want anders is het zo lastig de bevolking onder de knuppel te krijgen). Het gaat niet om een ander vlaggetje in de mast. De vergelijking NL met naziregime is een beter frame om te begrijpen wat er op het spel staat. Daarbij vergeleken waren de Duitsers wat vriendelijker voor ons dan de Russen voor UA.
Hoe dan ook is het voor UA vrij duidelijk dat wat RU wil onacceptabel is.
Houd dan nog in het achterhoofd dat er nog veel meer ambities zijn, daar krijgt Putin dan ruimte voor. Die verwezenlijken zou de saving grace voor Putin kunnen zijn (niet dat dat conventioneel realistisch is).
Het is geen wonder dat een Polen en de Baltische staten staan te springen om in te grijpen.
Op de lange termijn is dit een uitstel van executie. Als de oorlog nu stopt is dat tijdelijk en zal Putin het over een aantal jaar gewoon weer proberen. En als hij dan over 2 jaar weer terug is, zal hij weer precies hetzelfde doen en dat is massaal burgers beschieten.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:40:
[...]
Dat is niet meer nodig zodra Rusland, met een 'goed verhaal voor thuis' zich terugtrekt.
Het is een illusie om te denken dat, wanneer Rusland zich terug trekt, Oekraine voor altijd af is van de Putin.
De invasie is ook ver van te voren ingepland en is begonnen in 2014. Het zou onlogisch zijn, vanuit de Russische kant, om zich nu terug te trekken met een goed verhaal en vervolgens niets meer te doen met de plannen om de Oekraine in te nemen.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik zie dat anders. Rusland is volledig afgeknepen en heeft ervoor gezorgd dat Europa zsm (maar alsnog veel te langzaam) van het Russische gas en olie afgaat. De komende 5 jaar gaat Europa en de VS het Rusland enorm lastig maken economisch. Geen enkele investering gaat meer die kant op. Wordt interessant hoe Rusland z'n toch al dramatisch verouderde leger gaat moderniseren terwijl het land economisch op de knieen ligt.ChojinZ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:59:
[...]
Op de lange termijn is dit een uitstel van executie. Als de oorlog nu stopt is dat tijdelijk en zal Putin het over een aantal jaar gewoon weer proberen. En als hij dan over 2 jaar weer terug is, zal hij weer precies hetzelfde doen en dat is massaal burgers beschieten.
Het is een illusie om te denken dan, wanneer Rusland zich terug trekt, Oekraine voor altijd af is van de Putin.
De invasie is ook ver van te voren ingepland en is begonnen in 2014. Het zou onlogisch zijn, vanuit de Russische kant, om zich nu terug te trekken met een goed verhaal en vervolgens niets meer te doen met de plannen om de Oekraine in te nemen.
Ondertussen zal Oekraine veel veel inniger worden met het westen. Zullen er enorme investeringen komen vanuit het westen in Oekraine en zal het Westen Oekraine enorm ondersteunen bij het uitbreiden van het leger en het plaatsen van moderne verdedigingswapens.
Waar stel ik dat aan alle eisen van de Russen moet worden voldaan? Dat heb ik nergens beweerd en dat zal naar mijn mening ook nooit moeten gebeuren.dr.lowtune schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:49:
[...]
Lekker belerend, maar goed ik speel wel weer mee.
Om het geweld te laten stoppen moet er aan de eisen van de Russen worden voldaan. Daar staat onder andere dit pareltje tussen:bron: https://www.bbc.com/news/world-europe-60785754
Ik hoop niet dat je anders bedoelde dat we Poetin een cop-out kunnen geven die hij thuis kan verkopen, want dat scenario kan niet bestaan.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:54:
[...]
Volgens mij heb je me niet helemaal begrepen.
Kan me in 2008 in een gemeenschap herinneren dat een Rus en een Oekrainer die iets anders gemeen hadden elkaar totaal niet mochten vanwege afkomst. N=1 maar kwam toen al voor. Is verergerd dat welnst6ldr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:36:
[...]
Of was je alweer vergeten hoe de gemiddelde Rus tegenover de Oekraïense burger staat na ~10 jaar aan propaganda en een 'rechtvaardige' militaire actie om het land van nazi's te ontdoen? Poetin werkt al jaren naar een opschoning van dat volk toe.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ik mis in dit soort speculaties een beetje het detail dat Poetin in de jaren die volgen misschien wel de meest gezochte crimineel ter wereld is. Ik geloof persoonlijk niet dat hij hier mee weg komt, wat de uitkomst van de oorlog ook is. Ik weet niet precies hoe het juridisch allemaal werkt, maar zo’n vent moet toch ook gewoon opgepakt kunnen worden als de storm is gaan liggen en hij zich ‘veilig’ waant?ChojinZ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:59:
[...]
Op de lange termijn is dit een uitstel van executie. Als de oorlog nu stopt is dat tijdelijk en zal Putin het over een aantal jaar gewoon weer proberen. En als hij dan over 2 jaar weer terug is, zal hij weer precies hetzelfde doen en dat is massaal burgers beschieten.
Het is een illusie om te denken dat, wanneer Rusland zich terug trekt, Oekraine voor altijd af is van de Putin.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Juridisch? Hoe had je dit praktisch gezien?Fanta schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:05:
[...]
Ik mis in dit soort speculaties een beetje het detail dat Poetin in de jaren die volgen misschien wel de meest gezochte crimineel ter wereld is. Ik geloof persoonlijk niet dat hij hier mee weg komt, wat de uitkomst van de oorlog ook is. Ik weet niet precies hoe het juridisch allemaal werkt, maar zo’n vent moet toch ook gewoon opgepakt kunnen worden als de storm is gaan liggen en hij zich ‘veilig’ waant?
Ja, die oriëntatie op het westen is precies de reden waarom het Kremlin UA is binnengereden. Bedoeling is juist dat UA geen wapens meer heeft en neutraal wordt (lees proxystaat onder controle van Kremlin).Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:02:
[...]
Ondertussen zal Oekraine veel veel inniger worden met het westen. Zullen er enorme investeringen komen vanuit het westen in Oekraine en zal het Westen Oekraine enorm ondersteunen bij het uitbreiden van het leger en het plaatsen van moderne verdedigingswapens.
Je bedoelingen zijn goed, maar het komt mij voor dat je de context van de gebeurtenissen niet goed inschat.
Jij legt mij een hoop woorden in de mond die ik niet zeg. En het antwoord op je laatste vraag heb ik al gegeven:Dennis1812 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:48:
[...]
Beetje herhaling van zetten.
Maargoed, je geeft nu een deel als cadeautje. Meneer Putin denkt over 5 jaar goh, ik heb mijn leger weer op orde. Op naar het volgende deel!
Zonder dat UA binnen die tijd toetreedt tot de NAVO of EU hebben we dan exact dezelfde situatie als nu. Jij denkt dat de rest vd wereld dan wel militair ingrijpt omdat we meer geld in defensie pompen.
Echter.. Amerika heeft nu ook een prima leger (om er even 1 te noemen), ik zie geen Amerikaanse tanks. Enkel wat mooie toespraken hoe erg het is. Maar er is niemand die de Russen terug naar de grens duwt.
Heb je een echte aanleiding om te geloven dat dat over 5 jaar anders is? Of hoop je dat alleen? Want met deze tactiek is er elke zoveel jaar een extra stuk land voor Putin. Die man heeft de grenzen van een soeverein land te respecteren.
Dat betekent dus dat na het beëindigen van dit conflict er alles aan gedaan moet worden om het voor Rusland onaantrekkelijk te maken nogmaals op avontuur te gaan in Oekraïne (of andere staten). Maar eerst moet dit conflict zo snel mogelijk worden beëindigd, en de autonomie van Oekraïne worden hersteld.Waaj schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:41:
[...]
Dat gevaar onderken ik al in mijn eerste post. Maar dat gevaar valt nooit te voorkomen. Ook als je nu de Russische krijgsmacht decimeert kan die weer opgebouwd worden en over x jaar beter toegerust en georganiseerd opnieuw toeslaan.
Hoe tragisch het ook is voor die Russische soldaten maar ik denk dat er nog een hoop gaan sneuvelen als ze zich niet over gaan geven. Zelf als ze terug gaan trekken denk ik dat Oekraine ze zo lang mogelijk pijn blijven doen. Ik zie alleen logistiek niet eens de mogelijkheid voor ze om terug te trekken.
Ik heb bewust ook niet de andere eisen genoemd, alleen de eis die direct verband houdt met de reden waarom Rusland (volgens eigen zeggen)deze oorlog is begonnen. Die andere eisen daar is vast wel een mouw aan te passen(misschien zelfs wel aan de eisen over de bijzondere regio’s).Waaj schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:03:
[...]
Waar stel ik dat aan alle eisen van de Russen moet worden voldaan? Dat heb ik nergens beweerd en dat zal naar mijn mening ook nooit moeten gebeuren.
Geen idee, daarom zeg ik dat ik niet weet hoe het juridisch in elkaar zit. Er is volgens mij genoeg aanleiding en bewijs om hem voor het tribunaal te slepen, hij zal daar niet vrijwillig naar toe komen, dus iemand zal hem in zijn nekvel moeten grijpen. Misschien kan iemand die hier wat meer verstand van heeft hier op reageren?MikeyMan schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:11:
[...]
Juridisch? Hoe had je dit praktisch gezien?
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Ja dat is de bedoeling, maar dat lukt overduidelijk niet.bulle bas schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:12:
[...]
Ja, die oriëntatie op het westen is precies de reden waarom het Kremlin UA is binnengereden. Bedoeling is juist dat UA geen wapens meer heeft en neutraal wordt (lees proxystaat onder controle van Kremlin).
Je bedoelingen zijn goed, maar het komt mij voor dat je de context van de gebeurtenissen niet goed inschat.
Vraag is dus of Rusland ad infinitum blijft proberen, of dat je ze moet helpen afdruipen.
Ja Rusland is nog lang niet zover om af te druipen. Als ze willen afdruipen kunnen ze altijd serieuze voorstellen doen richting Zalensky in de onderhandelingen. Ik zie niet zo wat je nu bedoeld met helpen af te druipen.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:20:
[...]
Ja dat is de bedoeling, maar dat lukt overduidelijk niet.
Vraag is dus of Rusland ad infinitum blijft proberen, of dat je ze moet helpen afdruipen.
Dit interview met een Oekrainse vrouw over haar ervaringen laat ook behoorlijk wat zien wat de Kadyrovtsy eigenlijk doen onder het mom van bescherming van de bevolking. En ook waarom je toch ziet dat sommige mensen de Kadyrovtsy lijken te verwelkomen in filmpjes, omdat ze eerst volledig afgesneden worden van enige mogelijkheid van contact en toch nog een teken van leven de wereld in willen sturen.
How a Ukrainian woman was forcibly brought to a sanatorium near Gomel
How a Ukrainian woman was forcibly brought to a sanatorium near Gomel
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
gewoon op de hielen van Russen schieten door een NATO soldaat .. tot ze weer over de grens zijn van ruslandHEY_DUDE schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:30:
Ik zie niet zo wat je nu bedoeld met helpen af te druipen.
Tja vanalles
Ik ben er van overtuigd dat langdurige sanctie's zeker werken en dat dat een oplossing zou kunnen zijn. Daar ben ik het totaal mee eens. Maar... ik geloof er niets van dat het westen die sanctie's en boycotten zo lang weet vol te houden.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:02:
[...]
Ik zie dat anders. Rusland is volledig afgeknepen en heeft ervoor gezorgd dat Europa zsm (maar alsnog veel te langzaam) van het Russische gas en olie afgaat. De komende 5 jaar gaat Europa en de VS het Rusland enorm lastig maken economisch. Geen enkele investering gaat meer die kant op. Wordt interessant hoe Rusland z'n toch al dramatisch verouderde leger gaat moderniseren terwijl het land economisch op de knieen ligt.
Als Rusland zich nu zou terug trekken, doen wij over 3 maanden gewoon weer zaken met Rusland en gaan over 2 maanden gewoon weer de McDonald's, Ikea en Starbuck's open.
Als er geld verdient moet worden hebben overheden en vooral multinationals ineens een heel slecht geheugen en gaat men, voordat je het weet, gewoon weer over naar business as usual..
Ik ben er ook heilig van overtuigd dat een hoop multinationals de boycot volgen om geen slecht imago te krijgen of slachtoffer van Anon te worden maar dat het weinig te maken heeft met empathie voor het Oekrainse volk of om Rusland onder dwang te zetten.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ah, dus je bedoelde dat wel.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:20:
[...]
Ja dat is de bedoeling, maar dat lukt overduidelijk niet.
Dat scenario kan nooit bestaan, onmogelijk. Poetin heeft bijzonder stellig een bepaald beeld gecreëerd naar de bevolking, het moment dat hij het bevel geeft om terug te trekken, komen er tussen de 100.000 en 200.000 getuigen terug in het land en stuikt z'n hele narratief gigantisch in elkaar.
Er is een einde en op een gegeven moment komt dat dichtbij. Er is een zekere hoeveelheid materieel, munitie en manschappen. Aan het begin van deze oorlog begon het al met het feit dat de Russische wapenfabrieken niet meer konden leveren wegens gebrek aan grondstoffen en/of onderdelen. Inmiddels ligt ook hun enige tank fabriek stil wegens.... gebrek aan onderdelen. Hun aanvoerlijnen worden aangevallen etc.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:20:
Op een gegeven moment heb je niks meer om mee te vechten. Het is op. Brandstof, eten, voertuigen, munitie. Het voordeel van omvang van het Russische leger wordt heel snel minder.
Net bij EenVandaag: Steeds meer signalen dat de Russische bevolking het afknijpen van de economie begint te voelen. Supermarkten waar de planken leegraken en ruzies ontstaan om een pak suiker. Bewoners die het gevoel krijgen geen toekomst meer te hebben. Ouderen die geen geld meer hebben om eten te kopen. En een algemeen gevoel om compleet afgesneden te worden van de rest van de wereld.
Wanneer deze situatie nog lang duurt dan denk ik dat een Russkaja revoljoetsija niet onmogelijk is.
Wanneer deze situatie nog lang duurt dan denk ik dat een Russkaja revoljoetsija niet onmogelijk is.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Er staan in veel landen straffen op het niet navolgen van sancties tegen een land, waaronder Amerika. Dat zal voor de EU niet anders zijn denk ik.ChojinZ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:34:
[...]
Ik ben er van overtuigd dat langdurige sanctie's zeker werken en dat dat een oplossing zou kunnen zijn. Daar ben ik het totaal mee eens. Maar... ik geloof er niets van dat het westen die sanctie's en boycotten zo lang weet vol te houden.
Als Rusland zich nu zou terug trekken, doen wij over 3 maanden gewoon weer zaken met Rusland en gaan over 2 maanden gewoon weer de McDonald's, Ikea en Starbuck's gewoon open.
Als er geld verdient moet worden hebben overheden en vooral multinationals ineens een heel slecht geheugen en gaat men, voordat je het weet, gewoon weer over naar business as usual..
Ik ben er ook heilig van overtuigd dat een hoop multinationals de boycot volgen om geen slecht imago te krijgen of slachtoffer van Anon te worden maar dat het weinig te maken heeft met empathie voor het Oekrainse volk of om Rusland onder dwang te zetten.
Voor degenen die zich afvragen wat er met al die suiker is, men heeft moestuinen met fruit. De suiker gebruiken ze voor jam.Yaksa schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:37:
Net bij EenVandaag: Steeds meer signalen dat de Russische bevolking het afknijpen van de economie begint te voelen. Supermarkten waar de planken leegraken en ruzies ontstaan om een pak suiker. Bewoners die het gevoel krijgen geen toekomst meer te hebben. Ouderen die geen geld meer hebben om eten te kopen. En een algemeen gevoel om compleet afgesneden te worden van de rest van de wereld.
Offtopic : een tien jaar geleden opgesloten geraakt in een Nationaal Park in Zuid-Afrika. Echt geen goesting om daar de nacht door te brengen in de wagen, dus toch ook maar het noodnummer van het park gebeld. Kwam er daar een bewaker aan die met de regels begon te zwaaien en wat de gevolgen konden zijn. Heb ik mooi gevraagd of ik een kerstbonus mocht geven (was rond de feestdagen). Een kerstbonus geven mocht, omkopen niet. Poort ging toch mooi open na het geven van de "kerstbonus"Yucon schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:43:
[...]
Dat is nog best weinig (relatief dan). Wat gebeurt er eigenlijk in de overige 40% op het moment dat je ontdekt dat ze bij die 40% horen? Bij die spreekwoordelijke 99% in Nederland gaat het namelijk behoorlijk de verkeerde kant uit als je het probeert.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Overmoed. Gewoon echt gedacht dat ze in 4 dagen klaar zouden zijn en dat ze ons dan voor voldongen feiten zouden stellen. Niet anders dan in de Krim. Het beste moment voor een inval kiezen vonden ze niet eens nodig. Ze hadden het immers al vaker zo gedaan.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:33:
[...]
Dit wordt al 3 weken oid geroepen .. en een week geleden was dit "pakje" suiker al in het nieuws ..Yaksa schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:37:
Deze YouTube: The Russian Economy Is On Pace To Lose $7.3 Trillion... is wellicht intressant ? (vind hem iets te langdradig/clickbait to be fair )
anderzijds .. het is nog niet zo lang geleden dat Russland de Oekrainers zo ver kregen dat ze posters moesten drukken " don't eat the kids" (als ik de volkskrant (denk ik )) mag geloven maar hier in deze link staat dat er 1 (of meerdere mensen) dat deden ..
https://holodomormuseum.o...domor-voices-of-witnesses
holodomor noemt men dit in oekraine.
Denk niet dat de sancties dit doel bij hun hebben .. dan zouden we ons verlagen tot hun niveau
Tja vanalles
Ik zie dat anders. Oekraïne kan zich in de tussentijd echt volledig richting op hergroepering van de militaire macht met middelen uit het westen.ChojinZ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:59:
[...]
Klopt maar hoe lang zullen die sanctie's blijven? Weten we die met zijn allen wel vol te houden?nst6ldr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:42:
[...]
Er staan in veel landen straffen op het niet navolgen van sancties tegen een land, waaronder Amerika. Dat zal voor de EU niet anders zijn denk ik.
Er zijn veel partijen/landen betrokken bij deze beslissing (sanctie's voeren) maar die moeten met elkaar wel overeenstemming vinden voor een langdurige boycot. Dat gaat denk ik niet lukken
Er zullen ongetwijfeld partijen tussen zitten die willen dat de sanctie's (gedeeltelijk) asap worden opgeheven. Krijg je weer interne discussie's en voordat je het weet worden de sanctie's op geheven.
Hetzelfde geld voor Rusland. Die kan zich ook weer hergroeperen (eventueel met wat hulp van China). En ze hebben kunnen leren van de fouten tijdens de vorige invasie.MaStar schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:55:
[...]
Ik zie dat anders. Oekraïne kan zich in de tussentijd echt volledig richting op hergroepering van de militaire macht met middelen uit het westen.

En dan heb je nog steeds niet de garantie dat Rusland geen 2e invasie meer doet. Als ze het weer doen zullen er nog meer doden vallen omdat beide groepen beter voorbereid zijn en zeer waarschijnlijk ook meer geinvesteerd hebben in beter wapentuig.
[ Voor 31% gewijzigd door ChojinZ op 24-03-2022 19:33 ]
@asing jam maken in maart?
Fruit conserveren doe je na de oogst.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Dan kun je maar beter je suiker nu binnen hebben.Proton_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:03:
Iemand per toeval de Noorse reeks "Okkupert" (Occupied in het Engels) uit 2015 gezien? Staat ook op Netflix.
In die serie gaat Noorwegen de ecologische toer op, en stopt met het produceren van fossiele brandstoffen. De rest van Europa schrikt zich een hoedje, en vraagt aan Rusland om te helpen
De hele discussie over een uitweg en of Rusland al dan niet land mag houden, deed me een beetje aan die reeks denken.
In die serie gaat Noorwegen de ecologische toer op, en stopt met het produceren van fossiele brandstoffen. De rest van Europa schrikt zich een hoedje, en vraagt aan Rusland om te helpen
spoiler:
om even de Noorse premier te ontvoeren zodat er terug gesproken kan worden over het oppompen van gas en olie. Rusland blijft dan in Noorwegen om toe te kijken totdat men terug brandstoffen produceert. Noorwegen gaat in op de eisen, en de booreilanden gaan terug open.
Worden die Russen toch wel niet aangevallen zeker, zodat ze beslissen dat ze wel moeten blijven.
Worden die Russen toch wel niet aangevallen zeker, zodat ze beslissen dat ze wel moeten blijven.
De hele discussie over een uitweg en of Rusland al dan niet land mag houden, deed me een beetje aan die reeks denken.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Proton_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:03:
Dit dus! Ze zijn bang dat er geen suiker meer zal zijn dus wordt het nu gehamsterd.Prosac schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:04:
[...]
Dan kun je maar beter je suiker nu binnen hebben.
Een volwaardige krijgsmacht opbouwen kost veel tijd, geld en mensen. Ze hebben geen van drieën. Een zooi kisten met wapens voldoet niet, je hebt een behoorlijke organisatie nodig. Dat kan het land nu niet huisvesten met alle schade die is aangericht.MaStar schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:55:
[...]
Ik zie dat anders. Oekraïne kan zich in de tussentijd echt volledig richting op hergroepering van de militaire macht met middelen uit het westen.
Het probleem wat wij nu hebben is energie, maar meer ook niet.ChojinZ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:00:
[...]
Klopt maar hoe lang zullen die sanctie's blijven? Weten we die met zijn allen wel vol te houden?
Er zijn veel partijen/landen betrokken bij deze beslissing (sanctie's voeren) maar die moeten met elkaar wel overeenstemming vinden voor een langdurige boycot. Ik denk dat niet gaat lukken.
Er zullen ongetwijfeld partijen tussen zitten die willen dat de sanctie's (gedeeltelijk) asap worden opgeheven. Krijg je weer interne discussie's en voordat je het weet worden de sanctie's op geheven.
Helemaal mee eens! Maar je onderschat de hebzucht van de mens...nst6ldr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:08:
[...]
Het probleem wat wij nu hebben is energie, maar meer ook niet.
Ze zijn al 8 jaar bezig en kunnen niet voor niets de Russen zoveel weerstand bieden.nst6ldr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:08:
Een volwaardige krijgsmacht opbouwen kost veel tijd, geld en mensen. Ze hebben geen van drieën. Een zooi kisten met wapens voldoet niet, je hebt een behoorlijke organisatie nodig. Dat kan het land nu niet huisvesten met alle schade die is aangericht.
Word een beetje moe van dat fatalisme.
Als de Oekraïne 'gas geeft' hebben ze in een mum van tijd een leger waar de Russen niks tegenin kunnen brengen. Zeker omdat de Russen de komende jaren weinig kunnen met deze puinhoop en zonder geld.
9gag:TheGhostInc schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:17:
[...]
Ze zijn al 8 jaar bezig en kunnen niet voor niets de Russen zoveel weerstand bieden.
Als de Oekraïne 'gas geeft' hebben ze in een mum van tijd een leger waar de Russen niks tegenin kunnen brengen. Zeker omdat de Russen de komende jaren weinig kunnen met deze puinhoop en zonder geld.
Russian propaganda laughed at ukraineans training with cardboard guns before war. WHO IS LAUGHING NOW? not 10k dead Russians for sure.

Tja vanalles
Voornamelijk de prijs van energie, en naar verwachting eten, en de prijs daarvan.nst6ldr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:08:
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
En zelfs dat lijkt mee te vallen, er komen elke dag meer alternatieven. Nog los van het feit dat Putin de inkomsten keihard nodig heeft.nst6ldr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:08:
[...]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Nou weet ik dat Rusland groot is, maar ik heb zo'n vermoeden dat er daar in deze tijd van het jaar nog nergens fruit geplukt kan wordenasing schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:43:
[...]Voor degenen die zich afvragen wat er met al die suiker is, men heeft moestuinen met fruit. De suiker gebruiken ze voor jam.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ze kunnen wrange vruchten plukken.Yaksa schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:25:
[...]
Nou weet ik dat Rusland groot is, maar ik heb zo'n vermoeden dat er daar in deze tijd van het jaar nog nergens fruit geplukt kan worden
Inzake het eten; het *knip eigen definities zal je moeten onderbouwen, je kan er niet vanuit gaan dat andere mensen begrijpen wat je bedoelt. Maar dat gaat ook nog eens offtopic.Tens schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:19:
[...]
Voornamelijk de prijs van energie, en naar verwachting eten, en de prijs daarvan.
Alles zal wel duurder worden, en via een systeem zul je de armere lagen in de bevolking moeten ondersteunen om te 'overleven' maar je mag toch wel op een manier hier 'lijden' als je je bedenkt wat ze daar nu meemaken ...
Dus het extreem luxe leventje maar vergeten (dankzij goedkope import enzo) en gaan betalen naar waarde. Maar we zien nu wel direct waarom.
[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 24-03-2022 23:00 ]
Je kan serieus niet de huidige staat van het land vergelijken met dat van 8 jaar geleden. Ook lijk je niet te begrijpen wat de strategie en tactiek is de achter de verdediging van Oekraïne zit, en de waardevolle inlichtingen die ze krijgen.TheGhostInc schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:17:
[...]
Ze zijn al 8 jaar bezig en kunnen niet voor niets de Russen zoveel weerstand bieden.
De enige manier waarop Oekraïne een zinvol leger kan opbouwen tegen een tweede Russische aanval, is als er heel veel noodhulp naar het land gaat voor een snelle wederopbouw zodat er überhaupt genoeg steden zijn waar de medewerkers van een defensie organisatie kunnen wonen. Want in de tussentijd moeten er weer salarissen betaald worden (heb je kantoren en IT voor nodig), voorraden aangevuld (opslag en logistiek), personeel getraind (kazernes en oefenterreinen), etc. Dat zijn zaken waarbij je ook de doorsnee bevolking nodig hebt (contractors en burgermederwerkers). Beide burger en militair zullen toch ergens moeten kunnen leven.
Over een paar jaar is Rusland danig vergrijsd dat ze niet eens meer genoeg dienstplichtigen kunnen oproepen om hun eigen land te verdedigenRequiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:33:
[...]
Thank god voor deze inval wat dat betreft, we zijn gelukkig wel weer even goed wakker.
Op Osint nu net melding van een grote ontploffing in Kyiv.
https://t.me/OSINTUKRAINE/3723
Edit:
Zegt natuurlijk nog niet veel.
Kan een krachtige bom zijn maar ook een kleine bom op een benzinepomp gezien rookpluim wat groter dan een benzinepomp. In het eerste geval horen we er morgen vast wel iets over
Edit:
Kan een krachtige bom zijn maar ook een kleine bom op een benzinepomp gezien rookpluim wat groter dan een benzinepomp. In het eerste geval horen we er morgen vast wel iets over
[ Voor 58% gewijzigd door AndereKoekoek op 24-03-2022 20:01 ]
Dat kunnen ze nu al niet echt. Maar het is erg, maar ook niet zo erg. https://worldpopulationre...untries/russia-population ze zullen nog genoeg kunnen oproepen als afachrikking.Bever! schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:41:
[...]
Over een paar jaar is Rusland danig vergrijsd dat ze niet eens meer genoeg dienstplichtigen kunnen oproepen om hun eigen land te verdedigen
En een beste rookpluim. 😳AndereKoekoek schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:54:
:strip_exif()/f/image/IXqZFL5m0IxwteGyUIujyYED.jpg?f=fotoalbum_large)
Indrukwekkend tegenoffensief van de Oekrainers
Sources, including guys on the ground, say the town of Lukyankovka in Kyiv Oblast has been taken back from Russians.
— Illia Ponomarenko 🇺🇦 (@IAPonomarenko) 24 maart 2022
This means Ukrainian forces have advanced 10-13 km along the key H-07 highway running east to Sumy pic.twitter.com/7cb6hlwid1
ZSU liberated the village of Lukyanivka.
— 𝔗𝔥𝔢 𝔇𝔢𝔞𝔡 𝔇𝔦𝔰𝔱𝔯𝔦𝔠𝔱 🇬🇪🇺🇦🇺🇲🇬🇷 (@TheDeadDistrict) 24 maart 2022
As a result of the fighting, about 40 orcs, 9 IFV and 2 tanks were destroyed. One tank has been captured and is now shooting to the Russians.
731/ pic.twitter.com/LZYkbh1W7P
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HaVyGAPPGKSnOPqtxfMpDUBe.jpg?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door jan390 op 24-03-2022 20:04 ]
De rabarber oogst is er bijna. Kan je ook tot jam vermaken.Yaksa schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:25:
[...]
Nou weet ik dat Rusland groot is, maar ik heb zo'n vermoeden dat er daar in deze tijd van het jaar nog nergens fruit geplukt kan worden
Officieel half april maar de eerste stelen zijn bijna pluk klaar met dit weer.
Maargoed dat gaat wel langzaam off topic.
Suiker daar is denk ik net als zonnebloemolie hier. Er is nog voldoende als we allemaal onze normale hoeveelheden kopen zonder te hamsteren.
Net als wc papier in 2020
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ongetwijfeld een treffer op een wapenopslag, de klap zal niet van het explosief zelf geweest zijn.AndereKoekoek schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:54:
Edit:
Dit komt vaker voor, gebeurd ook over en weer. Als de Oekraïense kant een treffer op zo'n TOS1 krijgt dan zal je een vergelijkbare klap zien.
Echt niet. Ze zijn bang dat er geen hamster meer zal zijn dus wordt het nu gesuikerd.asing schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:06:
[...]
[...]
Dit dus! Ze zijn bang dat er geen suiker meer zal zijn dus wordt het nu gehamsterd.
Wij maken thuis ook jam, heerlijk, maar pas in de nazomer. Bramen, pruimen.
een treffende spreuk
Een volwaardige ja, maar die heb je niet nodig . Je moet iets hebben dat specefiek op een bepaalde dreiging gericht is en dat kan veel sneller/goedkoper.nst6ldr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:08:
[...]
Een volwaardige krijgsmacht opbouwen kost veel tijd, geld en mensen. Ze hebben geen van drieën. Een zooi kisten met wapens voldoet niet, je hebt een behoorlijke organisatie nodig. Dat kan het land nu niet huisvesten met alle schade die is aangericht.
Jam, mooie naam voor likeur met fruitsmaakjeasing schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:43:
[...]
Voor degenen die zich afvragen wat er met al die suiker is, men heeft moestuinen met fruit. De suiker gebruiken ze voor jam.
En die moeten nog steeds betaald, bevoorraad, getraind en gemotiveerd blijven. Soldaten zijn ook mensen, die willen een leven kunnen leiden buiten de kazerne.k995 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:07:
[...]
Een volwaardige ja, maar die heb je niet nodig . Je moet iets hebben dat specefiek op een bepaalde dreiging gericht is en dat kan veel sneller/goedkoper.
Een maritiem krijgsmachtonderdeel zou trouwens 100% daarbij moeten horen, en dat is verreweg het duurste in termen van geld, levens en uren training.
Edit: vergeet ook niet een luchtmacht, dus naast havens heb je ook vliegvelden nodig. Ik had de opsomming eerder al gemaakt, het is niet zo makkelijk als hier wordt voorgedaan. Ook niet als je er een anti-Rusland leger van maakt. Dat is een beetje hetzelfde als een corona-ziekenhuis: dat gaat niet. Je begrijpt de materie niet als je dat als oplossing ziet.
[ Voor 23% gewijzigd door nst6ldr op 24-03-2022 20:14 ]
Beetje onwerkelijk, Amerikanen na contact met Russen in Ukraine.
Geen heftige beelden, alleen brandende tank en brandende gebouwen.
Telegram
Zo te zien met lokaal wapen, maar eigen uitrusting.
Edit: hier dichtbij beelden van de explosie bij Kyiv. Lijkt brandstof oid.
Telegram
Edit: hier dichtbij beelden van de explosie bij Kyiv. Lijkt brandstof oid.
[ Voor 19% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-03-2022 20:21 ]
Het doet er iig beter uit dan de eerste foto's die vrij werden gegeven van het legioen.NiGeLaToR schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:14:
Beetje onwerkelijk, Amerikanen na contact met Russen in Ukraine.
Telegram
Dat leek meer op een uit de hand gelopen vrijgezellenfeest.
Over het legioen gesproken. Die Harry Vermeer staat wel overal met zijn kop in de krant. 1001 verschillende verhalen..apart figuur is het..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front
Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit
Overig:
Impact op persoonlijke situatie: familie, vrienden, werk
Het vliegbewegingen topic
Hulpacties Oekraïne
Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Hoe afhankelijk zijn we echt van het russisch gas
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front
Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit
Overig: