De beelden zijn inmiddels al verwijderd?Thombias schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:57:
4 luchtvaartuigen naar den bodem gebracht...in Kherson deze morgen...
[Embed]
Hm ... deze pagina bestaat niet. Zoek iets anders.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
De beelden zijn inmiddels al verwijderd?Thombias schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:57:
4 luchtvaartuigen naar den bodem gebracht...in Kherson deze morgen...
[Embed]
Hm ... deze pagina bestaat niet. Zoek iets anders.
DoubleDutch schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:10:
Ukraine maakt goed gebruik van de geleverde spullen.
4 tal helikopter worden neer gehaald. 😳.
https://t.me/OSINTUKRAINE/3709?single
Zie ook boven.ARMA 3 animation footage
Schiet tussen de palen en je scoort!
staat onder Arma 3 footage, zou wel eens van een missie kunnen zijn die ik gespeeld heb (vroeger veel tacsim gedaan met ervaren spelers (ex militairen))DoubleDutch schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:10:
Ukraine maakt goed gebruik van de geleverde spullen.
4 tal helikopter worden neer gehaald. 😳.
https://t.me/OSINTUKRAINE/3709?single
Deze beelden bedoel je?_Eend_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:03:
[...]
De beelden zijn inmiddels al verwijderd?
[...]
Dacht ik eerst ook, maar ziet er uit als echt.
is echt..... fakeDoubleDutch schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:13:
[...]
Dacht ik eerst ook, maar ziet er uit als echt.
[ Voor 13% gewijzigd door HvdBent op 24-03-2022 14:14 ]
Ik denk dat dit communicatie naar intern publiek is, maw: wij. Wat we zien is dat complete steden tot puin worden geschoten en ook dat wij er bij staan te kijken. Ik leg het zo uit dat dit het signaal is van onze leiders om ons het idee te geven dat zij er wel wat aan doen.eric.1 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:08:
N.a.v. wat nieuwe berichten over wapenleverancies heb ik eens gezocht waarom dit zo publiekelijk bekend gemaakt dient te worden. En daar kwam ik nog niet helemaal uit eerlijk gezegd.
Aan de ene kant willen "we" ons militair niet in het conflict mengen om het niet verder te laten escaleren. Maar tegelijkertijd zeggen verschillende landen wel rustig dat ze 4000 anti-tank wapens sturen, 5000 ander groot geschut, een heel luchtafweersysteem regelen etc. etc. Ja, nou, we zien vaak genoeg wat het resultaat is van deze zendingen.
Heeft iemand enig inzicht waarom we dit zo openlijk communiceren? Dit lijkt me nou niet de meest diplomatieke aanpak.
Boris Johnson: The UK will provide an additional 6,000 missiles to Ukraine, in addition to the 4,000 NLAW's and Javelin missiles already supplied. Including Starstreak high-velocity anti-air missiles https://t.co/BL9TiYKgYT via @BorisJohnson
— Liveuamap (@Liveuamap) 24 maart 2022
#BREAKING US, allies discuss anti-ship missiles for Ukraine: US official pic.twitter.com/KaYMvKRMwG
— AFP News Agency (@AFP) 24 maart 2022
[ Voor 33% gewijzigd door bloody op 24-03-2022 14:17 ]
nope
Heeft de EU/UK nou zo ongelofelijk veel van dat spul of hebben we straks zelf niets meer?bloody schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:16:
NOG meer anti tank/air spul naar Oekraine
[Twitter]
Edit, en wellicht ook anti-schip missiles
[Twitter]
Ik geloof dat je hier niet van straat geplukt wordt om 'professioneel militair' te mogen worden, daarvoor mag je in NL solliciteren.TheGhostInc schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:52:
[...]
Jep, die hebben daarvoor gekozen.
WC juffrouwen maken WC's schoon, militairen gaan dood in zinloze oorlogen.
Ik vind persoonlijk oorlogstuig magisch mooi, totdat ik bedenk dat er mensen dood door gaan, dus ga ik niet werken bij een bedrijf in die hoek.
bronI was almost obducted together with other young kids to serve in the army
Dat, en ik ben ook wel benieuwd wat de productietijd van zoiets is. Stel dat we morgen besluiten 1000 stingers te willen kopen en die liggen niet meer in het rek. Hoe werkt dat dan? Bestaat er nog een productielijn voor die gewoon even aangezet wordt? Ik had laatst al eens gezocht maar ik kon er maar weinig over vinden.Danielson schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:18:
[...]
Heeft de EU/UK nou zo ongelofelijk veel van dat spul of hebben we straks zelf niets meer?
Zijn dit nu dezelfde landingsvaartuigen die begin februari door het kanaal voeren?Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:20:
Ik heb die lange film op reddit met daarin de marineschepen die wegvaren eens aandachtig bekeken en zie op een bepaald moment grote hoeveelheden water opspatten om het schip op de voorgrond heen, is dit misschien artillerie vuur?
2:20 (rechts van het dichtstbijzijnde schip), 2:52 (op de voorgrond van het dichtstbijzijnde schip)
Ons leger is daarvoor te klein. In de VS word je ook het leger ingegooid als je aan de onderkant van de samenleving hangt.biomass schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:19:
Ik geloof dat je hier niet van straat geplukt wordt om 'professioneel militair' te mogen worden, daarvoor mag je in NL solliciteren.
[...]
bron
Er is nu een persco bezig van Stoltenbergbloody schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:16:
NOG meer anti tank/air spul naar Oekraine
[Twitter]
Edit, en wellicht ook anti-schip missiles
[Twitter]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Dat vroeg ik me ook af, maar het kan ook van explosies van de Orsk zijn. Die brand zie je nl. verschillende keren wel heel sterk oplaaien.Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:20:
Ik heb die lange film op reddit met daarin de marineschepen die wegvaren eens aandachtig bekeken en zie op een bepaald moment grote hoeveelheden water opspatten om het schip op de voorgrond heen, is dit misschien artillerie vuur?
2:20 (rechts van het dichtstbijzijnde schip), 2:52 (op de voorgrond van het dichtstbijzijnde schip)
[removed]
Hoezo is dit gelinked aan morgen?Rubberen schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:22:
Ik ben benieuwd wat morgen ( 25 maart ) zal brengen in Belarus. Een gevoelige dag voor de belarussen!
Via reddit is er een poll opgedoken, waarin staat aangeven dat 98% van de bevolking van Belarus tegen een deelname in de oorlog zou zijn. Geen idee of het propaganda is of niet, maar gezien de aarzeling van Loekasjenko zou het wel eens waar kunnen zijn.
https://www.reddit.com/r/...s_think_participation_in/
https://www.svaboda.org/a/31734173.html
Ik heb een theorie: we hebben ons sinds de koude oorlog proberen te weren tegen Rusland, met een enorme tankvloot. De bekende A10 is speciaal ontwikkeld om Russische tanks open te knippen en in Europa hebben we van alles gedaan om 'de Russen' tegen te houden.Danielson schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:18:
[...]
Heeft de EU/UK nou zo ongelofelijk veel van dat spul of hebben we straks zelf niets meer?
[ Voor 66% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-03-2022 14:36 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Waarvoor hebben wij 'morgen' duizenden Stingers en Javelins nodig? Dé doelen van die dingen worden as we speak vernietigd.Yucon schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:21:
[...]
Dat, en ik ben ook wel benieuwd wat de productietijd van zoiets is. Stel dat we morgen besluiten 1000 stingers te willen kopen en die liggen niet meer in het rek. Hoe werkt dat dan? Bestaat er nog een productielijn voor die gewoon even aangezet wordt? Ik had laatst al eens gezocht maar ik kon er maar weinig over vinden.
Vergeet bij deze uitslag ook niet dat dit referendum vooraf al illegaal was verklaard door de Oekraïense regering en dat die hadden opgeroepen om geen stem uit te brengen. Hierdoor is de uitslag nogal vertekend en was sowieso de opkomst erg laag.giantgiantus schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:38:
[...]
Ja nogmaals ik bepleit helemaal niets. Ik vraag me gewoon af wat nu “logisch” is met de toekomst van de krim. Het heeft duidelijk een andere status dan de rest van de Oekraïne.
ja dat is ook een verklaring die ik al bedacht had maar dan vliegen die onderdelen wel serieus ver weg...redwing schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:24:
[...]
Dat vroeg ik me ook af, maar het kan ook van explosies van de Orsk zijn. Die brand zie je nl. verschillende keren wel heel sterk oplaaien.
En iedere keer is het antwoord hetzelfde: het is gewoon niet waar. Er is geen oorlogsverklaring, de regering heeft zich niet in staat van oorlog verklaard en dus is oorlogsrecht niet van toepassing.bulle bas schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:29:
[...]
Sja, ik zeg het vaker, maar we zijn al in oorlog (alleen willen we dat liever niet erkennen). Ik zou zeggen dat hier oorlogsrecht van toepassing is.
Op 2:27 zie je een brokstuk wegvliegen na een secundaire explosie. Dat land op of achter het dichtsbijzijnde schip. Er vliegen allerlei brokstukken weg. Verschillende hoeveelheden van opspattend water doet ook vermoeden dat niet alles even groot is wat in het water valt. Dus ik denk gewoon brokstukken.Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:32:
[...]
ja dat is ook een verklaring die ik al bedacht had maar dan vliegen die onderdelen wel serieus ver weg...
De aanval zou zijn uitgevoerd met Tochka-u raketten. De afstand van deze haven tot het front is ook te groot om artillerie geschut te zijn.Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:32:
[...]
ja dat is ook een verklaring die ik al bedacht had maar dan vliegen die onderdelen wel serieus ver weg...
Met Rutte in de schoonzoon positie, rechts achterin. Je kan hem eraf knippen, en niemand mist hemxzaz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:37:
Ik ben benieuwd hoe deze foto de geschiedenisboeken in gaat:
[Afbeelding]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Maar dat was ook niet de kritiek van de NAVO. Dat was gewoon dat Oekraine terecht een corrupt zooitje was/is en er nog disputed gebieden waren (slim van Rusland om dat te forceren).NiGeLaToR schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:20:
Goed punt. Ukraine kan Rusland alleen al aan, waardig NATO lid lijkt me.
Het is bijna grappig ware het niet zo pijnlijk.
Dit dus.
Op zich kunnen explosies dingen ook ver weg gooien. Ik heb bij de snelweg langs het werk wel eens een brandende vrachtwagen gezien waar een band van ontplofte die boven het gebouw waar ik in zat uitkwam (meter of 80 hoog....). Iets dat echt explosief is zal dus nog wel wat verder komen.Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:32:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door redwing op 24-03-2022 14:45 ]
[removed]
Als een foto waar duidelijk valt te zien dat we er nog niet zijn met emancipatie. Wat veel grijze mannen zeg.xzaz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:37:
[Afbeelding]
Volgens die redenering is Rusland ook niet in oorlog....TheekAzzaBreek schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:38:
[...]
En iedere keer is het antwoord hetzelfde: het is gewoon niet waar. Er is geen oorlogsverklaring, de regering heeft zich niet in staat van oorlog verklaard en dus is oorlogsrecht niet van toepassing.
We weten dat je het er niet mee eens bent, maar dat verandert de situatie niet.
Jawel, want die hebben de oorlog verklaard aan Oekraine.stefanass schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:45:
[...]
Volgens die redenering is Rusland ook niet in oorlog....
[removed]
Dat hebben ze expliciet niet gedaan, maar ze noemen het een "speciale operatie".redwing schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:48:
[...]
Jawel, want die hebben de oorlog verklaard aan Oekraine.
op hoeveel minuten moet ik kijken?redwing schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:44:
[...]
Op zich kunnen explosies dingen ook ver weg gooien. Ik heb bij de snelweg langs het werk wel eens een brandende vrachtwagen gezien waar een band van ontplofte die boven het gebouw waar ik in zat uitkwam (meter of 80 hoog....). Iets dat echt explosief is zal dus nog wel wat verder komen.
Maar gezien de afstand en dat je niet direct een explosie ziet vroeg ik me ook af of ze nu nog aan het shieten waren.
Nu ik nog wat verder zat te kijken vroeg ik me af of er achter het schip aan de kade niet nog eentje ligt die in de brand staat. Ik dacht eerst dat de brand op de kade was, maar als je goed kijkt kan dat haast niet.
Laten we de definitie van oorlog er eens bij pakken:giantgiantus schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:44:
[...]
Als een foto waar duidelijk valt te zien dat we er nog niet zijn met emancipatie. Wat veel grijze mannen zeg.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
die op 2:20 zie ik over het hoofd denk ik... 2:52 lijken me brokstukken als gevolg van explosie schip op achtergrond.Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:20:
xzaz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:37:
[Afbeelding]
Dat kan bijna niet, berdyanks ligt zeker 150 km van de frontlijn af. Vd week is er al eerder een ss-21 scarab (tochka-u) raket onderschept door de Russen. Vanochtend is er dus 1 doorgekomen en heeft een voltreffer gemaakt. Max bereik zou ook zo’n 150km zijn (en accuracy 90 meter). Ik vermoed dat ze er met een in de nacht zo ver mogelijk ten zuiden van Velyka zijn gereden en hem met succes hebben afgevuurd.Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:20:
een treffende spreuk
voor de 2:20 beelden moet je echt een heel stuk naar rechts kijken...Temujin schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:51:
[...]
die op 2:20 zie ik over het hoofd denk ik... 2:52 lijken me brokstukken als gevolg van explosie schip op achtergrond.
Het begin, maar ook verderop als de Orsk (zijn zusje Saratov lijkt het trouwens te zijn lees ik her en der) in beeld is. Je ziet links/achter de vlammen/rookwolken nog heel wat rook opduiken (b.v. rond 2:30). En dat lijkt me te groot om een brand op de kade te zijn, zeker omdat je dan meer vlammen zou moeten zien. Rond 5:00 zie je de rook ook steeds erger worden.
[ Voor 5% gewijzigd door redwing op 24-03-2022 14:58 ]
[removed]
Nu zie ik het, dat lijkt me ook een brokstuk als gevolg van de kleinere explosie op 2:15Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:55:
[...]
voor de 2:20 beelden moet je echt een heel stuk naar rechts kijken...
Ik tel wel 4 dames, dus een poging om meer vrouwen aan de top te krijgen is zichtbaar.migchiell schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:52:
[...]
offtopic:
Diversiteitsbeleid NAVO nog weinig succesvol
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Oekraine heeft zich in staat van oorlog verklaard.stefanass schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:45:
[...]
Volgens die redenering is Rusland ook niet in oorlog....
[ Voor 22% gewijzigd door zzzzz op 24-03-2022 15:04 ]
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Even een kanttegening, (hoewel niet de enige maatstaaf);FunkyTrip schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:44:
[...]
Maar dat was ook niet de kritiek van de NAVO. Dat was gewoon dat Oekraine terecht een corrupt zooitje was/is en er nog disputed gebieden waren (slim van Rusland om dat te forceren).
Ook als Rusland Oekraine uitgaat en alles teruggeeft duurt het nog wel even voor de corruptie daar op normaal Westers niveau is beland.
Die kunnen natuurlijk gewoon vanuit Polen oid richting de VS vliegen.zzzzz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:02:
https://www.politico.com/...rainian-refugees-00019978
"The White House has prioritized Ukrainians seeking reunification with family in the U.S., along with LGBTQ people, journalists, dissidents and activists"
100.000 man is veel, zeker als je ze allemaal per vliegtuig moet vervoeren vanuit een gebied waar vliegen nu niet zo heel makkelijk is. Wel mooi als verkiezingsstunt voor de mid-terms in de VS natuurlijk.
migchiell schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:52:
[...]
offtopic:
Diversiteitsbeleid NAVO nog weinig succesvol
Dat is dan weer goed nieuws dus.klaw schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:04:
[...]
Even een kanttegening, (hoewel niet de enige maatstaaf);
op https://www.transparency.org/en/cpi/2020
Albanie zit in de Navo corruptie score: 36 rank 104
Oekraine scoort 33 en is rank 117. Dus zo ver weg zijn ze niet... leger lijkt goed te werkenalleen moeten alle milities etc. onder controle komen of afgeschaft (na de oorlog).
Dit dus.
Erg theatraal en kort door de bocht. Ervaring komt met de jaren, daarom zie je vaak oudere mensen als leider. Of zie je liever een clubje kinderen die de oude mannen naar het front sturen?Spotmatic schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:49:
[...]
Laten we de definitie van oorlog er eens bij pakken:
"War is a place where young people who don't know each other, and don't hate each other, kill each other, by the decision of old people who know each other, and hate each other, but don't kill each other..."
Die oude generatie, die al met een been in het graf staat, zal er altijd alles aan doen om de wereld voor de jeugd te verkloten. Deze mensen in het algemeen, en Poetin in het bijzonder, zijn daar geen uitzondering op.
Ik gok vanwege dit, Wikipedia: Freedom Day (Belarus)gustaveau schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:27:
[...]
Hoezo is dit gelinked aan morgen?
Die geruchten lopen nu al een tijdje, maar er lijken nog geen wit-russische troepen actief te zijn in Oekraine? (mogelijk te druk bezig om intern de orde te handhaven...)
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Another angle showing the initial explosions on the Saratov large landing ship in Berdyansk. Hard to tell what caused it.https://t.co/jdNjOslEuk pic.twitter.com/DgI7tiM5q8
— Rob Lee (@RALee85) 24 maart 2022
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
ik vermoed brandstof tanks op de kade die geraakt zijn door ontploffende munitie van schipYaksa schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:14:
Zou het kunnen dat er in Berdyansk 4 russische schepen lagen?
Op het filmpje varen er 2 weg, waarvan een een fikse brand aan boord heeft.
Maar dan zie je in de achtergrond dat er bij de aanlegkade op 2 plekken brand woedt, een op het schip wat volop in brand staat, maar daarnaast (en dat lijkt via Google Maps) aan de ander kant van de aanlegkade te zijn een brandhaard die bijna even groot is dan op het (zichtbare) schip. Aangezien er niet zoveel brandbaars op aanlegkades aanwezig is vermoed ik dat daar ook een schip geraakt is.
We have Sentinel-2 imagery of the Berdyansk area, at approx 0845Z today.
— Thord Are Iversen (@The_Lookout_N) 24 maart 2022
2 x Ropucha-class LSTs are about 12nm SW of the harbor. No smoke visible, so the fire on one of them has likely been extinguished.
Thanks to @dbmee for the heads up. pic.twitter.com/PE1ONKk1W1
Dat betekent, stam + t .
Meerder bronnen idd met zelfde soort nieuws:Apache4u schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:20:
over die bootjes die er van door gingen:
[Twitter]
***UPDATE***
— H I Sutton (@CovertShores) 24 maart 2022
Burning #Russian Landing Ship at #Berdiansk visible in satellite imagery from earlier today.
Also visible are the two other Ropucha class landing ships, one sailing in circles. Various tugs and smaller craft rushing around.
With @detresfa_ pic.twitter.com/d6gmXWytjV
#BREAKING US, allies discuss anti-ship missiles for Ukraine: US official pic.twitter.com/KaYMvKRMwG
— AFP News Agency (@AFP) 24 maart 2022
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 24-03-2022 15:24 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als de staat van onderhoud zich bij de maritieme krijgsmacht ook zo verhoud dan is dit helemaal geen gekke gedachte eigenlijk. Er zijn ontzettend veel dingen die mis kunnen gaan aan boord van zo'n schip, veel daarvan komt pas boven water (ha) als gevechtsparaatheid nodig is. Denk bijvoorbeeld aan lekkage van brandbare vloeistoffen, zoutwater rot in lanceerinstallaties, etc.DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:15:
[...]
Het kan ook propaganda zijn en er iets ontploft is op het schip waarna de brand zich verspreidde.
Dat realiseer ik me en vind het daarom goed dat er nu niet overhaast wordt besloten een lidmaatschap van EU of NAVO alsnog te forceren. Dat is een groot goed en als je voldoet aan de voorwaarden, prima.FunkyTrip schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:44:
[...]
Maar dat was ook niet de kritiek van de NAVO. Dat was gewoon dat Oekraine terecht een corrupt zooitje was/is en er nog disputed gebieden waren (slim van Rusland om dat te forceren).
Ook als Rusland Oekraine uitgaat en alles teruggeeft duurt het nog wel even voor de corruptie daar op normaal Westers niveau is beland.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Die schepen zijn ook al serieus oud. Het zou me niks verbazen als die dingen met plakband aan elkaar gehouden werden.nst6ldr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:25:
[...]
Als de staat van onderhoud zich bij de maritieme krijgsmacht ook zo verhoud dan is dit helemaal geen gekke gedachte eigenlijk. Er zijn ontzettend veel dingen die mis kunnen gaan aan boord van zo'n schip, veel daarvan komt pas boven water (ha) als gevechtsparaatheid nodig is. Denk bijvoorbeeld aan lekkage van brandbare vloeistoffen, zoutwater rot in lanceerinstallaties, etc.
Precies, zoals al eerder gepost.. het "we kunnen niet" is niet correct. Dat moet zijn "we willen niet" . En dat daar dan redenen achter zitten die de één goed vindt en de ander slecht, is een ander verhaal.NiGeLaToR schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:35:
[...]
Dat realiseer ik me en vind het daarom goed dat er nu niet overhaast wordt besloten een lidmaatschap van EU of NAVO alsnog te forceren. Dat is een groot goed en als je voldoet aan de voorwaarden, prima.
Laat onverlet dat dezelfde NAVO er voor kan kiezen een souverein land in nood te hulp te schieten, als geheel. Het wordt soms een beetje voorgedaan alsof we machteloos zijn omdat Ukraine niet lid is van de NAVO, maar dat lijkt me meer een politieke keuze dan een wetmatigheid.
Dat betekent, stam + t .
beide landen bezocht, qua corruptie verschillen inderdaad niet zo veel van elkaar. probleem is dat het zo 'ingeburgerd is' (zoals bij ons sinterklaas ooit was). het is de normaalste zaak; pakken wat je pakken kan, naaien wat je naaien kan, alle mazen binnen de wet en alle uitzonderingen weet men precies hoe/wat/waar voordeel te behalen is (niet over creatief belasting constructies) maar grijze gebied en zelfverrijking. zeker de jeugd ziet in dat het zo niet langer kan, en dat land potentie heeft (zeker oekraine had/is een heeel welvarend land kunnen zijn, minder ongelijkheid en veel beter draaiende economie met alle grondstoffen) ... maar goed, zo iets krijg je er niet zomaar uit. vriend van vriendin heeft hoge functie binnen overheid, ook hij 'sjarteld(?)' buiten de boeken.klaw schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:04:
[...]
Even een kanttegening, (hoewel niet de enige maatstaaf);
op https://www.transparency.org/en/cpi/2020
Albanie zit in de Navo corruptie score: 36 rank 104
Oekraine scoort 33 en is rank 117. Dus zo ver weg zijn ze niet... leger lijkt goed te werkenalleen moeten alle milities etc. onder controle komen of afgeschaft (na de oorlog).
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 24-03-2022 15:44 ]
Momenteel is het 'wij willen niet' en dat is omdat we 'geen risico op atoombommen op europa' willen.Apache4u schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:39:
[...]
Precies, zoals al eerder gepost.. het "we kunnen niet" is niet correct. Dat moet zijn "we willen niet" . En dat daar dan redenen achter zitten die de één goed vindt en de ander slecht, is een ander verhaal.
PSN
2) Russian Navy Alligator Class (Project 1171) likely destroyed. Ropucha Class (Project 775) identified sailing away from port. pic.twitter.com/2NMWYrtQmS
— WhereisRussiaToday (@WhereisRussia) 24 maart 2022
Brokstukken van het ontploffende schip.bulle bas schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:45:
Op 0:47 zie ik nog iets in het water gebeuren naast het vluchtende schip:
[Twitter]
Wat mag dat zijn? Raket?
Als het Rode Leger zo gedecimeerd wordt als nu het geval lijkt is dat voor de komende paar jaar niet meer zo relevantDanielson schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:18:
[...]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als er geen Russische tanks meer over zijn, hebben we ze ook niet meer nodigDanielson schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:18:
[...]
PSN
Putin's War - The Daily Briefing Map of Ukraine.
— Nathan Ruser (@Nrg8000) 24 maart 2022
Today marks 1 month since Russian troops invaded Ukraine. So I'm going to share a thread with a variety of maps.
1st: A map showing the chronology of the Russian forward line every week of the invasion.
HD - https://t.co/pQV4ejVyji pic.twitter.com/rphDRCm5II
Asov confirm: "Putin's hordes have seized the Church of the Intercession of the Mother of God in Mariupol and are firing from the windows of the church"
— C4H10FO2P ☠️ (@markito0171) 24 maart 2022
means: Russians in Mariupol city center now pic.twitter.com/MpOocIrhOC
⚡️ General Staff: Russia deploys additional military equipment to Belarus, Crimea, plans to encircle Kyiv.
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) 24 maart 2022
According to Ukraine’s Armed Forces, Russian troops are planning to attempt to encircle Kyiv and to occupy Donetsk & Luhansk regions.
Nog 3 weken en dan zijn ze naar Hostomel gereden?user109731 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:55:
Mogelijk ook weer een nieuwe poging om Kyiv te omcirkelen:
[Twitter]
PSN
Op 0:12 en 0:25 gebeurd hetzelfde op een andere plek. Die van 0:25 vlak naast het vluchtende schip. Die van 0:12 wat verder weg gevolgd door een explosie op het schip aan de kade 3-4s later (al vermoed ik dat er geen verband is)bulle bas schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:45:
Op 0:47 zie ik nog iets in het water gebeuren naast het vluchtende schip:
[Twitter]
Wat mag dat zijn? Raket?
Scherp, het vreemde is dat ik geen projectiel of brokstuk in de seconden daar voorafgaand kan ontdekken. Terwijl het toch wel stevige inslagen zijn.Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:57:
[...]
Op 0:12 en 0:25 gebeurd hetzelfde op een andere plek. Die van 0:25 vlak naast het vluchtende schip. Die van 0:12 wat verder weg gevolgd door een explosie op het schip aan de kade 3-4s later (al vermoed ik dat er geen verband is)
In mijn ogen zijn het vooral landen waar corruptie wijdverspreid is IPV landen waar corruptie is. Ook hier in het westen is er (veel) corruptie, en naarmate het lastiger wordt alles te blijven betalen voor hele lagen van de bevolking zal dat hier ook nog eens toenemen.himlims_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:43:
[...]
beide landen bezocht, qua corruptie verschillen inderdaad niet zo veel van elkaar. probleem is dat het zo 'ingeburgerd is' (zoals bij ons sinterklaas ooit was). het is de normaalste zaak; pakken wat je pakken kan, naaien wat je naaien kan, alle mazen binnen de wet en alle uitzonderingen weet men precies hoe/wat/waar voordeel te behalen is (niet over creatief belasting constructies) maar grijze gebied en zelfverrijking. zeker de jeugd ziet in dat het zo niet langer kan, en dat land potentie heeft (zeker oekraine had/is een heeel welvarend land kunnen zijn, minder ongelijkheid en veel beter draaiende economie met alle grondstoffen) ... maar goed, zo iets krijg je er niet zomaar uit. vriend van vriendin heeft hoge functie binnen overheid, ook hij 'sjarteld(?)' buiten de boeken.
Het gaat momenteel de andere kant uituser109731 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:55:
Mogelijk ook weer een nieuwe poging om Kyiv te omcirkelen:
[Twitter]
⚡️Irpin has been almost completely liberated, the Ukrainian military continues fighting for Bucha and Hostomel
— Illia Ponomarenko 🇺🇦 (@IAPonomarenko) 24 maart 2022
Het gebeurt vast wel, maar op een hele andere schaal.jbdeiman schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:04:
[...]
Met publiek medeweten zijn er steeds mensen en bedrijven die ten koste van (levens of gezondheid van) anderen geld willen verdienen. Alleen daarvan accepteren we dat. Het omkopen van agenten gebeurt in 'niet corrupte landen' ook gewoon, i.m.o. vragen we landen roomser te zijn dan de paus...
PSN
A few days ago the Russian state propaganda was loudly trumpeting the arrival of the "Orsk" - I'm interested to see how they attempt to rationalise this loss...pic.twitter.com/HADZ1lOpIj
— Jimmy Rushton (@JimmySecUK) 24 maart 2022
Dat betekent, stam + t .
Het zal aan mij liggen, maar wat is er zo bijzonder aan die Orsk? Het gemiddelde zeeschip ziet er minstens zo interessant uit.Apache4u schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:13:
Een promo-filmpje van RT over de aankomst van de Orsk (die nu dus zout zand ligt te happen).
Als die hele spulleboel er vanmorgen ook op stond die je ze daar ziet inladen, zijn de Russen meer kwijt dan alleen een schip.
[Embed]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Volgens mij helemaal niks als ik de wiki mag geloven. Ze varen al 50 jaar rond. De Nederlandse marine zou ze dan al lang verkocht hebben voor oud ijzer.Spotmatic schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:19:
[...]
Het zal aan mij liggen, maar wat is er zo bijzonder aan die Orsk? Het gemiddelde zeeschip ziet er minstens zo interessant uit.
Die boot is makkelijk en snel te laden en lossen gezien ze een ingang hebben opSpotmatic schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:19:
[...]
Het zal aan mij liggen, maar wat is er zo bijzonder aan die Orsk? Het gemiddelde zeeschip ziet er minstens zo interessant uit.
[ Voor 9% gewijzigd door rejer op 24-03-2022 16:35 ]
Omdat dit een landing ship is, daar heeft Rusland er maar 4(nu3) van.Spotmatic schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:19:
[...]
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Vooral omdat het om landingsschepen gaat waar ze er niet veel van hebben en het wederom een blunder is. Eerst als promo op TV de locatie laten zien om een dag later precies daar te worden aangevallen.Spotmatic schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:19:
[...]
[removed]
I think you’re right. The @AtlanticCouncil published an excellent article yesterday about Putin’s genocidal agenda against #Ukraine, tying in hundreds of years of Russia’s oppression against its people and culture. This is eye-opening:👇🏼https://t.co/sdexEJEnnF
— Amos of Judah ✝️🌻🇺🇦 (@AmosofJudah1) 24 maart 2022
#Russia continues to target Ukraine’s cultural heritage – occupants are raiding libraries, destroying Ukrainian history #books, especially those that mention the 2014 Revolution of Dignity, Russia’s war in Donbas, and Soviet repressions.
— Anastasiia Lapatina (@lapatina_) 24 maart 2022
Beide landen ook bezocht.himlims_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:43:
[...]
beide landen bezocht, qua corruptie verschillen inderdaad niet zo veel van elkaar. probleem is dat het zo 'ingeburgerd is' (zoals bij ons sinterklaas ooit was). het is de normaalste zaak; pakken wat je pakken kan, naaien wat je naaien kan, alle mazen binnen de wet en alle uitzonderingen weet men precies hoe/wat/waar voordeel te behalen is (niet over creatief belasting constructies) maar grijze gebied en zelfverrijking. zeker de jeugd ziet in dat het zo niet langer kan, en dat land potentie heeft (zeker oekraine had/is een heeel welvarend land kunnen zijn, minder ongelijkheid en veel beter draaiende economie met alle grondstoffen) ... maar goed, zo iets krijg je er niet zomaar uit. vriend van vriendin heeft hoge functie binnen overheid, ook hij 'sjarteld(?)' buiten de boeken.
de kans dat ik bij aanhouding de agent hier in nederland kan omkopen acht ik <1%jbdeiman schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:04:
[...]
In mijn ogen zijn het vooral landen waar corruptie wijdverspreid is IPV landen waar corruptie is. Ook hier in het westen is er (veel) corruptie, en naarmate het lastiger wordt alles te blijven betalen voor hele lagen van de bevolking zal dat hier ook nog eens toenemen.
Punt in deze landen is dat het gewoon zo openbaar en zichtbaar is, hier gebeurt het ook (verschillende affaires bewijzen dit, maar ook de medicatiemarkt bijvoorbeeld, waar het draait om meer, meer is daar i.m.o. een indicatie voor).
Met publiek medeweten zijn er steeds mensen en bedrijven die ten koste van (levens of gezondheid van) anderen geld willen verdienen. Alleen daarvan accepteren we dat. Het omkopen van agenten gebeurt in 'niet corrupte landen' ook gewoon, i.m.o. vragen we landen roomser te zijn dan de paus...
[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 24-03-2022 16:39 ]
Jaartje of 10 a 15 geleden was dat nog wel zo in Oekraine, vooral in de meer landelijke gebieden.himlims_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:36:
[...]
de kans dat ik bij aanhouding de agent hier in nederland kan omkopen acht ik <1%
zelfde verdrijf in oekraine 60% zeker(zo was dat jaaaren geleden bij de grensovergang wel; fles wiskey en paar playboys en alles was goed)
PSN
Munitieschip wat opgeblazen is door de Oekraïne..TrailBlazer schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:21:
[...]
Volgens mij helemaal niks als ik de wiki mag geloven. Ze varen al 50 jaar rond. De Nederlandse marine zou ze dan al lang verkocht hebben voor oud ijzer.
[ Voor 9% gewijzigd door Winkiller op 24-03-2022 16:42 ]
Dat is nog best weinig (relatief dan). Wat gebeurt er eigenlijk in de overige 40% op het moment dat je ontdekt dat ze bij die 40% horen? Bij die spreekwoordelijke 99% in Nederland gaat het namelijk behoorlijk de verkeerde kant uit als je het probeert.himlims_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:36:
[...]
de kans dat ik bij aanhouding de agent hier in nederland kan omkopen acht ik <1%
zelfde verdrijf in oekraine 60% zeker(zo was dat jaaaren geleden bij de grensovergang wel; fles wiskey en paar playboys en alles was goed)
in ziekenhuis is men verzekerd van zorg; maar voor pijnstiller/verdoving moet je de zuster/doktor betalen - schoonmoeder verdiende niet genoeg om die 'fee' te betalen; heeft dat gedaan door huis van de doktor aantal maanden schoon te maken. .... je moet iets als je dochter (schoonzus) been gebroken heeft, en zetten zonder verdoving ......
dat bedoel ik meer met het zit ingebakken/cultuur; het is "overal"bij "iedereen"
(goed niet 100%, maar het gebeurd zoooo veel en open, zo is het gewoon mand)
Dat schip kan dat vervoeren. Wil niet zeggen dat dat erop stond (volgens mij was alles al eraf gehaald een aantal dagen daarvoor). En al helemaal geen 400 man.Winkiller schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:41:
[...]
Munitieschip wat opgeblazen is door de Oekraïne..
According to some reports the ship was carrying 20 tanks, 45 armoured vehicles and 400 paratroopers.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Volgens mij voeren die schepen af en aan richting Odessa om de dreiging er daar een beetje in te houden. Waarom denk je dat alles er af was gehaald?JoeZuCK schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:48:
[...]
Dat schip kan dat vervoeren. Wil niet zeggen dat dat erop stond (volgens mij was alles al eraf gehaald een aantal dagen daarvoor). En al helemaal geen 400 man.
Dat betekent, stam + t .
15 jaar geleden in Rusland idem. Liep altijd rond met mijn paspoort in de binnenzak en 500 roebel ertussen. Heeft me toch 2x het leven een stuk makkelijker gemaakt.YakuzA schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:40:
[...]
Jaartje of 10 a 15 geleden was dat nog wel zo in Oekraine, vooral in de meer landelijke gebieden.
In de grote steden speelde dat al minder.
De paar jaar waren we het bijna niet meer tegen gekomen.
(en hoefde je bij de grens ook geen 5 of 10 euro te betalen voor voorrang in de rij)
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Ergens in een filmpje gezien een aantal dagen voor vandaag.Apache4u schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:51:
[...]
Volgens mij voeren die schepen af en aan richting Odessa om de dreiging er daar een beetje in te houden. Waarom denk je dat alles er af was gehaald?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Speculatie, maar mij lijkt het logisch(er) om de lading zo snel mogelijk te lossen als de boot aankomt, laat staan al een dag (of twee) aan de kade ligt.Apache4u schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:51:
[...]
Volgens mij voeren die schepen af en aan richting Odessa om de dreiging er daar een beetje in te houden. Waarom denk je dat alles er af was gehaald?
Oh ik denk niet dat het een kwestie is van Putin pleasen, sterker nog, een compromis waar Oekraine het beste mee af is perfect.YakuzA schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:27:
[...]
Ik vind het ‘Putin pleasen’ door hem een ‘overwinning’ te gunnen nog steeds een raar fenomeen.
Het laatste wat ik hierover tegenkwam is, While the Orsk was said to have been destroyed, fire reportedly spread to other vessels as well as an ammunition depot and a fuel terminal in the port.JoeZuCK schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:48:
[...]
Dat schip kan dat vervoeren. Wil niet zeggen dat dat erop stond (volgens mij was alles al eraf gehaald een aantal dagen daarvoor). En al helemaal geen 400 man.
[ Voor 6% gewijzigd door Winkiller op 24-03-2022 17:01 ]
[ Voor 39% gewijzigd door defiant op 24-03-2022 22:56 ]
Medinsky proposed to oblige #Russian children to pray in schools to the glory of Russia and its symbols!
— NEXTA (@nexta_tv) 24 maart 2022
“Because in the USA, schoolchildren have been doing this for 150 years before the start of the educational process.” pic.twitter.com/fWndXEc8L5
Rusland iets geven omdat het niet meer terug kan, dat klinkt een beetje als een drammend kind z'n zin geven. En vervolgens heeft het kind even z'n pleziertje en gaat het weer drammen om iets nieuws.Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:57:
[...]
Oh ik denk niet dat het een kwestie is van Putin pleasen, sterker nog, een compromis waar Oekraine het beste mee af is perfect.
Maar dat neemt niet weg dat er een 'way out' moet zijn voor Rusland. Als er geen 'way out', waardoor ze binnen Rusland met schitterende propoganda die kunnen verkopen als een overwinning voor Rusland, is het enige alternatief doorvechten.
En als doorvechten niet lukt, is er een reele kans dat er biologische, chemische or kernwapens gebruikt gaan worden, of dat de aanvallen op burgerdoelen geintensiveerd worden.
Dan kunnen we heel stoer roepen dat een compromis geen optie is, maar daar zijn alle dode kinderen, dode ouders, verwoeste steden en mensen die voor het leven psychologisch beschadigd zijn niet beter mee af.
De parallellen met Nazi Duitsland zijn inmiddels toch echt niet meer te missen lijkt me, en toch laten we het gebeuren. Oekraïne is het nieuwe Polen.....MeteoVir schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:04:
Medinsky, de cultuurminister in Rusland, stelt voor dat alle Russische kinderen op school trouw te beloven aan (niet bidden voor, onjuiste vertaling) de grootsheid van Rusland en bijhorende symbolen. Dit is dus dezelfde man die in de onderhandelingen het hoofd is van de Russische delegatie. Alsof Goebbels en wat assistenten gaan onderhandelen met de geallieerde legerleiding.
[Twitter]
Als je iets wil bereiken zal je toch een way out dienen te bieden anders verleng je het conflict alleen maar..dr.lowtune schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:04:
[...]
Rusland iets geven omdat het niet meer terug kan, dat klinkt een beetje als een drammend kind z'n zin geven. En vervolgens heeft het kind even z'n pleziertje en gaat het weer drammen om iets nieuws.
@NiGeLaToR Straks staan onze Westerse politici weer met hun vrome schijnheilige gezichtjes bij elke herdenking van Oekraïne slachtoffers, een beetje de schijn op te houden over hoe erg ze het vinden. Terwijl ze er iets aan hadden kunnen doen om het niet zo ver te laten komen, maar niet durfden. "Dit nooit weer", tja, dat is bijna net zo geloofwaardig als de VN geworden....
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq