De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.229 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:39

_Eend_

🌻🇺🇦

Thombias schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:57:
4 luchtvaartuigen naar den bodem gebracht...in Kherson deze morgen...

[Embed]
De beelden zijn inmiddels al verwijderd?
Hm ... deze pagina bestaat niet. Zoek iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 17:03
N.a.v. wat nieuwe berichten over wapenleverancies heb ik eens gezocht waarom dit zo publiekelijk bekend gemaakt dient te worden. En daar kwam ik nog niet helemaal uit eerlijk gezegd.

Aan de ene kant willen "we" ons militair niet in het conflict mengen om het niet verder te laten escaleren. Maar tegelijkertijd zeggen verschillende landen wel rustig dat ze 4000 anti-tank wapens sturen, 5000 ander groot geschut, een heel luchtafweersysteem regelen etc. etc. Ja, nou, we zien vaak genoeg wat het resultaat is van deze zendingen.

Heeft iemand enig inzicht waarom we dit zo openlijk communiceren? Dit lijkt me nou niet de meest diplomatieke aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:57
Ukraine maakt goed gebruik van de geleverde spullen.
4 tal helikopter worden neer gehaald. 😳.

https://t.me/OSINTUKRAINE/3709?single

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
DoubleDutch schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:10:

ARMA 3 animation footage
Zie ook boven.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 11:48
DoubleDutch schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:10:

staat onder Arma 3 footage, zou wel eens van een missie kunnen zijn die ik gespeeld heb (vroeger veel tacsim gedaan met ervaren spelers (ex militairen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
_Eend_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:03:
[...]

De beelden zijn inmiddels al verwijderd?

[...]
Deze beelden bedoel je?

https://t.me/OSINTUKRAINE/3703

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bloody schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Nice try, arma 3 footage :)
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Dacht ik eerst ook, maar ziet er uit als echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 11:48
DoubleDutch schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:13:
[...]

Dacht ik eerst ook, maar ziet er uit als echt.
is echt..... fake
Arma III is een van de meest realistische militare sim-games

[ Voor 13% gewijzigd door HvdBent op 24-03-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:08:
N.a.v. wat nieuwe berichten over wapenleverancies heb ik eens gezocht waarom dit zo publiekelijk bekend gemaakt dient te worden. En daar kwam ik nog niet helemaal uit eerlijk gezegd.

Aan de ene kant willen "we" ons militair niet in het conflict mengen om het niet verder te laten escaleren. Maar tegelijkertijd zeggen verschillende landen wel rustig dat ze 4000 anti-tank wapens sturen, 5000 ander groot geschut, een heel luchtafweersysteem regelen etc. etc. Ja, nou, we zien vaak genoeg wat het resultaat is van deze zendingen.

Heeft iemand enig inzicht waarom we dit zo openlijk communiceren? Dit lijkt me nou niet de meest diplomatieke aanpak.
Ik denk dat dit communicatie naar intern publiek is, maw: wij. Wat we zien is dat complete steden tot puin worden geschoten en ook dat wij er bij staan te kijken. Ik leg het zo uit dat dit het signaal is van onze leiders om ons het idee te geven dat zij er wel wat aan doen.
Het alternatieve scenario is dat de bevolking gaat roepen om militair ingrijpen, wat juist heel gevoelig ligt.

Een tweede publiek is Oekraïne zelf, we praten over 43 miljoen Europeanen die ook een mening over ons hebben, niet perse positief nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 09:22

bloody

0.000 KB!!

NOG meer anti tank/air spul naar Oekraine

Edit, en wellicht ook anti-schip missiles

[ Voor 33% gewijzigd door bloody op 24-03-2022 14:17 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:36
bloody schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:16:

[Twitter]

[Twitter]
Heeft de EU/UK nou zo ongelofelijk veel van dat spul of hebben we straks zelf niets meer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:57
TheGhostInc schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Jep, die hebben daarvoor gekozen.
WC juffrouwen maken WC's schoon, militairen gaan dood in zinloze oorlogen.

Ik vind persoonlijk oorlogstuig magisch mooi, totdat ik bedenk dat er mensen dood door gaan, dus ga ik niet werken bij een bedrijf in die hoek.
Ik geloof dat je hier niet van straat geplukt wordt om 'professioneel militair' te mogen worden, daarvoor mag je in NL solliciteren.
I was almost obducted together with other young kids to serve in the army
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 08:19
Ik heb die lange film op reddit met daarin de marineschepen die wegvaren eens aandachtig bekeken en zie op een bepaald moment grote hoeveelheden water opspatten om het schip op de voorgrond heen, is dit misschien artillerie vuur?

2:20 (rechts van het dichtstbijzijnde schip), 2:52 (op de voorgrond van het dichtstbijzijnde schip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45

Yucon

*broem*

Danielson schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Heeft de EU/UK nou zo ongelofelijk veel van dat spul of hebben we straks zelf niets meer? :?
Dat, en ik ben ook wel benieuwd wat de productietijd van zoiets is. Stel dat we morgen besluiten 1000 stingers te willen kopen en die liggen niet meer in het rek. Hoe werkt dat dan? Bestaat er nog een productielijn voor die gewoon even aangezet wordt? Ik had laatst al eens gezocht maar ik kon er maar weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:20:
Ik heb die lange film op reddit met daarin de marineschepen die wegvaren eens aandachtig bekeken en zie op een bepaald moment grote hoeveelheden water opspatten om het schip op de voorgrond heen, is dit misschien artillerie vuur?

2:20 (rechts van het dichtstbijzijnde schip), 2:52 (op de voorgrond van het dichtstbijzijnde schip)
Zijn dit nu dezelfde landingsvaartuigen die begin februari door het kanaal voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:13
Ik ben benieuwd wat morgen ( 25 maart ) zal brengen in Belarus. Een gevoelige dag voor de belarussen!

Via reddit is er een poll opgedoken, waarin staat aangeven dat 98% van de bevolking van Belarus tegen een deelname in de oorlog zou zijn. Geen idee of het propaganda is of niet, maar gezien de aarzeling van Loekasjenko zou het wel eens waar kunnen zijn.

https://www.reddit.com/r/...s_think_participation_in/

https://www.svaboda.org/a/31734173.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
biomass schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:19:
Ik geloof dat je hier niet van straat geplukt wordt om 'professioneel militair' te mogen worden, daarvoor mag je in NL solliciteren.

[...]
bron
Ons leger is daarvoor te klein. In de VS word je ook het leger ingegooid als je aan de onderkant van de samenleving hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:15
bloody schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:16:

[Twitter]

[Twitter]
Er is nu een persco bezig van Stoltenberg

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 00:17

Dat vroeg ik me ook af, maar het kan ook van explosies van de Orsk zijn. Die brand zie je nl. verschillende keren wel heel sterk oplaaien.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 14:18
Rubberen schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:22:
Ik ben benieuwd wat morgen ( 25 maart ) zal brengen in Belarus. Een gevoelige dag voor de belarussen!

Via reddit is er een poll opgedoken, waarin staat aangeven dat 98% van de bevolking van Belarus tegen een deelname in de oorlog zou zijn. Geen idee of het propaganda is of niet, maar gezien de aarzeling van Loekasjenko zou het wel eens waar kunnen zijn.

https://www.reddit.com/r/...s_think_participation_in/

https://www.svaboda.org/a/31734173.html
Hoezo is dit gelinked aan morgen?

Die geruchten lopen nu al een tijdje, maar er lijken nog geen wit-russische troepen actief te zijn in Oekraine? (mogelijk te druk bezig om intern de orde te handhaven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
[...]

Ik heb een theorie: we hebben ons sinds de koude oorlog proberen te weren tegen Rusland, met een enorme tankvloot. De bekende A10 is speciaal ontwikkeld om Russische tanks open te knippen en in Europa hebben we van alles gedaan om 'de Russen' tegen te houden.

Ondertussen is de dreiging kleiner, vinden we tanks zelf niet zo praktisch (uitzending naar de landen waar we oorlog voerden waren tanks tamelijk nutteloos en de opkomst van MRAP's om militairen te beschermen was belangrijker dan IFV's, tanks, etc.

Je zit dan alleen alsnog met een overmacht aan tanks, dus lijkt elke militair te worden opgeleid om AT raketten en MANPADS / Stingers te gebruiken. Zo is elke soldaat in staat laagvliegende vliegtuigen en (gepantserde) voertuigen uit te schakelen. En dus moet je er altijd veel meer van hebben dan de vijand tanks.

Ik had geen idee dat we er zoveel hebben en dat ze inmiddels zo effectief zijn. Ik meen wel te zien dat zowel de Ukrainse eigen makelijk Stuga (met extern schermpje, makkelijk te filmen, zie je vaak) als de NATO wapens bizar effectief zijn tegen elke tank die Rusland momenteel meebrengt.

Daarmee dus meteen de vraag: heeft het bouwen van nog beter gepantserde tanks nog wel zin? Nu sturen we nog 1 raket, maar over een paar jaar stuur je een zwerm drones.

Edit: damn soms raak ik echt verstrikt in m'n eigen hoofd, wat @Rubberen zegt dus. Ze worden gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-03-2022 14:36 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Yucon schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Dat, en ik ben ook wel benieuwd wat de productietijd van zoiets is. Stel dat we morgen besluiten 1000 stingers te willen kopen en die liggen niet meer in het rek. Hoe werkt dat dan? Bestaat er nog een productielijn voor die gewoon even aangezet wordt? Ik had laatst al eens gezocht maar ik kon er maar weinig over vinden.
Waarvoor hebben wij 'morgen' duizenden Stingers en Javelins nodig? Dé doelen van die dingen worden as we speak vernietigd.

Tevens is er geen land dat zijn laatste voorraad weggeeft. Bij zaken waar dat sprake van is wordt vooraf vervanging geregeld, zie bv de discussie over luchtafweer en de MIGs.

Voor de rest zijn wapenfabrikanten gewone bedrijven. Die zullen enige flexibiliteit hebben in producties, wat voorraad aanhouden etc. Ontspoort het echt dan kom je in een zgn oorlogseconomie terecht waarbij civiele middelen ingezet worden ten behoeve van productie van wapens, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:43
giantgiantus schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:38:
[...]

Ja nogmaals ik bepleit helemaal niets. Ik vraag me gewoon af wat nu “logisch” is met de toekomst van de krim. Het heeft duidelijk een andere status dan de rest van de Oekraïne.
Vergeet bij deze uitslag ook niet dat dit referendum vooraf al illegaal was verklaard door de Oekraïense regering en dat die hadden opgeroepen om geen stem uit te brengen. Hierdoor is de uitslag nogal vertekend en was sowieso de opkomst erg laag.

Bij de uitslagen van het onafhankelijkheidsreferendum in 1991 van Oekraïne was overigens wel te zien dat de animo op de Krim voor onafhankelijkheid het laagst was, en ook de opkomst het laagst.
Al was van de uitgebrachte stemmen daar wel een (kleine) meerderheid vóór een onafhankelijk Oekraïne.

Wikipedia: 1991 Ukrainian independence referendum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
redwing schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Dat vroeg ik me ook af, maar het kan ook van explosies van de Orsk zijn. Die brand zie je nl. verschillende keren wel heel sterk oplaaien.
ja dat is ook een verklaring die ik al bedacht had maar dan vliegen die onderdelen wel serieus ver weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Ik ben benieuwd hoe deze foto de geschiedenisboeken in gaat:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2022/03/24/845098/2560x1440a.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bulle bas schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Sja, ik zeg het vaker, maar we zijn al in oorlog (alleen willen we dat liever niet erkennen). Ik zou zeggen dat hier oorlogsrecht van toepassing is.
En iedere keer is het antwoord hetzelfde: het is gewoon niet waar. Er is geen oorlogsverklaring, de regering heeft zich niet in staat van oorlog verklaard en dus is oorlogsrecht niet van toepassing.

We weten dat je het er niet mee eens bent, maar dat verandert de situatie niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:53
Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:32:
[...]

ja dat is ook een verklaring die ik al bedacht had maar dan vliegen die onderdelen wel serieus ver weg...
Op 2:27 zie je een brokstuk wegvliegen na een secundaire explosie. Dat land op of achter het dichtsbijzijnde schip. Er vliegen allerlei brokstukken weg. Verschillende hoeveelheden van opspattend water doet ook vermoeden dat niet alles even groot is wat in het water valt. Dus ik denk gewoon brokstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

De aanval zou zijn uitgevoerd met Tochka-u raketten. De afstand van deze haven tot het front is ook te groot om artillerie geschut te zijn.

Waarschijnlijk inderdaad brokstukken van secundaire explosies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:46
xzaz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:37:

[Afbeelding]
Met Rutte in de schoonzoon positie, rechts achterin. Je kan hem eraf knippen, en niemand mist hem O-)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

NiGeLaToR schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:20:
Goed punt. Ukraine kan Rusland alleen al aan, waardig NATO lid lijkt me.

Het is bijna grappig ware het niet zo pijnlijk.
Maar dat was ook niet de kritiek van de NAVO. Dat was gewoon dat Oekraine terecht een corrupt zooitje was/is en er nog disputed gebieden waren (slim van Rusland om dat te forceren).

Ook als Rusland Oekraine uitgaat en alles teruggeeft duurt het nog wel even voor de corruptie daar op normaal Westers niveau is beland.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Op zich kunnen explosies dingen ook ver weg gooien. Ik heb bij de snelweg langs het werk wel eens een brandende vrachtwagen gezien waar een band van ontplofte die boven het gebouw waar ik in zat uitkwam (meter of 80 hoog....). Iets dat echt explosief is zal dus nog wel wat verder komen.

Maar gezien de afstand en dat je niet direct een explosie ziet vroeg ik me ook af of ze nu nog aan het shieten waren.

Nu ik nog wat verder zat te kijken vroeg ik me af of er achter het schip aan de kade niet nog eentje ligt die in de brand staat. Ik dacht eerst dat de brand op de kade was, maar als je goed kijkt kan dat haast niet.

[ Voor 3% gewijzigd door redwing op 24-03-2022 14:45 ]

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11

[Afbeelding]
Als een foto waar duidelijk valt te zien dat we er nog niet zijn met emancipatie. Wat veel grijze mannen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:38:
[...]

En iedere keer is het antwoord hetzelfde: het is gewoon niet waar. Er is geen oorlogsverklaring, de regering heeft zich niet in staat van oorlog verklaard en dus is oorlogsrecht niet van toepassing.

We weten dat je het er niet mee eens bent, maar dat verandert de situatie niet.
Volgens die redenering is Rusland ook niet in oorlog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
stefanass schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Jawel, want die hebben de oorlog verklaard aan Oekraine.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
redwing schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:48:
[...]

Jawel, want die hebben de oorlog verklaard aan Oekraine.
Dat hebben ze expliciet niet gedaan, maar ze noemen het een "speciale operatie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
redwing schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Op zich kunnen explosies dingen ook ver weg gooien. Ik heb bij de snelweg langs het werk wel eens een brandende vrachtwagen gezien waar een band van ontplofte die boven het gebouw waar ik in zat uitkwam (meter of 80 hoog....). Iets dat echt explosief is zal dus nog wel wat verder komen.

Maar gezien de afstand en dat je niet direct een explosie ziet vroeg ik me ook af of ze nu nog aan het shieten waren.

Nu ik nog wat verder zat te kijken vroeg ik me af of er achter het schip aan de kade niet nog eentje ligt die in de brand staat. Ik dacht eerst dat de brand op de kade was, maar als je goed kijkt kan dat haast niet.
op hoeveel minuten moet ik kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

giantgiantus schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:44:
[...]
Als een foto waar duidelijk valt te zien dat we er nog niet zijn met emancipatie. Wat veel grijze mannen zeg.
Laten we de definitie van oorlog er eens bij pakken:

"War is a place where young people who don't know each other, and don't hate each other, kill each other, by the decision of old people who know each other, and hate each other, but don't kill each other..."

Die oude generatie, die al met een been in het graf staat, zal er altijd alles aan doen om de wereld voor de jeugd te verkloten. Deze mensen in het algemeen, en Poetin in het bijzonder, zijn daar geen uitzondering op.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

die op 2:20 zie ik over het hoofd denk ik... 2:52 lijken me brokstukken als gevolg van explosie schip op achtergrond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:24

[Afbeelding]
offtopic:
Diversiteitsbeleid NAVO nog weinig succesvol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Dat kan bijna niet, berdyanks ligt zeker 150 km van de frontlijn af. Vd week is er al eerder een ss-21 scarab (tochka-u) raket onderschept door de Russen. Vanochtend is er dus 1 doorgekomen en heeft een voltreffer gemaakt. Max bereik zou ook zo’n 150km zijn (en accuracy 90 meter). Ik vermoed dat ze er met een in de nacht zo ver mogelijk ten zuiden van Velyka zijn gereden en hem met succes hebben afgevuurd.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Temujin schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:51:
[...]

die op 2:20 zie ik over het hoofd denk ik... 2:52 lijken me brokstukken als gevolg van explosie schip op achtergrond.
voor de 2:20 beelden moet je echt een heel stuk naar rechts kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:49:
[...]

op hoeveel minuten moet ik kijken?
Het begin, maar ook verderop als de Orsk (zijn zusje Saratov lijkt het trouwens te zijn lees ik her en der) in beeld is. Je ziet links/achter de vlammen/rookwolken nog heel wat rook opduiken (b.v. rond 2:30). En dat lijkt me te groot om een brand op de kade te zijn, zeker omdat je dan meer vlammen zou moeten zien. Rond 5:00 zie je de rook ook steeds erger worden.

[ Voor 5% gewijzigd door redwing op 24-03-2022 14:58 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Nordcore schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:55:
[...]

voor de 2:20 beelden moet je echt een heel stuk naar rechts kijken...
Nu zie ik het, dat lijkt me ook een brokstuk als gevolg van de kleinere explosie op 2:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
migchiell schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:52:
[...]

offtopic:
Ik tel wel 4 dames, dus een poging om meer vrouwen aan de top te krijgen is zichtbaar.

Boris heeft ook het stijlgevoel van een overjarige student. :+

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
stefanass schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Oekraine heeft zich in staat van oorlog verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
https://www.politico.com/...rainian-refugees-00019978

"The White House has prioritized Ukrainians seeking reunification with family in the U.S., along with LGBTQ people, journalists, dissidents and activists"

100.000 man is veel, zeker als je ze allemaal per vliegtuig moet vervoeren vanuit een gebied waar vliegen nu niet zo heel makkelijk is. Wel mooi als verkiezingsstunt voor de mid-terms in de VS natuurlijk. :X

[ Voor 22% gewijzigd door zzzzz op 24-03-2022 15:04 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:33
FunkyTrip schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Maar dat was ook niet de kritiek van de NAVO. Dat was gewoon dat Oekraine terecht een corrupt zooitje was/is en er nog disputed gebieden waren (slim van Rusland om dat te forceren).

Ook als Rusland Oekraine uitgaat en alles teruggeeft duurt het nog wel even voor de corruptie daar op normaal Westers niveau is beland.
Even een kanttegening, (hoewel niet de enige maatstaaf);
op https://www.transparency.org/en/cpi/2020

Albanie zit in de Navo corruptie score: 36 rank 104
Oekraine scoort 33 en is rank 117. Dus zo ver weg zijn ze niet... leger lijkt goed te werken :) alleen moeten alle milities etc. onder controle komen of afgeschaft (na de oorlog).

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
zzzzz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:02:
https://www.politico.com/...rainian-refugees-00019978

"The White House has prioritized Ukrainians seeking reunification with family in the U.S., along with LGBTQ people, journalists, dissidents and activists"

100.000 man is veel, zeker als je ze allemaal per vliegtuig moet vervoeren vanuit een gebied waar vliegen nu niet zo heel makkelijk is. Wel mooi als verkiezingsstunt voor de mid-terms in de VS natuurlijk. :X
Die kunnen natuurlijk gewoon vanuit Polen oid richting de VS vliegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xzaz
migchiell schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:52:
[...]

offtopic:
offtopic:
Bij de lokale kinderopvang ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

klaw schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:04:
[...]

Oekraine scoort 33 en is rank 117. Dus zo ver weg zijn ze niet... leger lijkt goed te werken :) alleen moeten alle milities etc. onder controle komen of afgeschaft (na de oorlog).
Dat is dan weer goed nieuws dus.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 17:27
Spotmatic schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:49:
[...]

Laten we de definitie van oorlog er eens bij pakken:

"War is a place where young people who don't know each other, and don't hate each other, kill each other, by the decision of old people who know each other, and hate each other, but don't kill each other..."

Die oude generatie, die al met een been in het graf staat, zal er altijd alles aan doen om de wereld voor de jeugd te verkloten. Deze mensen in het algemeen, en Poetin in het bijzonder, zijn daar geen uitzondering op.
Erg theatraal en kort door de bocht. Ervaring komt met de jaren, daarom zie je vaak oudere mensen als leider. Of zie je liever een clubje kinderen die de oude mannen naar het front sturen?

De nazi’s zijn ook bevochten onder leiding van een wat oudere generatie, en de soldaten hadden doorgaans echt wel een hekel aan de nazi’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 15:23
gustaveau schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:27:
[...]

Hoezo is dit gelinked aan morgen?

Die geruchten lopen nu al een tijdje, maar er lijken nog geen wit-russische troepen actief te zijn in Oekraine? (mogelijk te druk bezig om intern de orde te handhaven...)
Ik gok vanwege dit, Wikipedia: Freedom Day (Belarus)

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:53
Zou het kunnen dat er in Berdyansk 4 russische schepen lagen?
Op het filmpje varen er 2 weg, waarvan een een fikse brand aan boord heeft.
Maar dan zie je in de achtergrond dat er bij de aanlegkade op 2 plekken brand woedt, een op het schip wat volop in brand staat, maar daarnaast (en dat lijkt via Google Maps) aan de ander kant van de aanlegkade te zijn een brandhaard die bijna even groot is dan op het (zichtbare) schip. Aangezien er niet zoveel brandbaars op aanlegkades aanwezig is vermoed ik dat daar ook een schip geraakt is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nog wat beelden van dat schip. (helemaal links)

Wat er precies gebeurd is mij ook niet duidelijk, maar het gaat zo te zien om meerdere explosies. De eerste kan zomaar een impact van een ballistische raket zijn geweest en daarna een interne explosie. Het kan ook propaganda zijn en er iets ontploft is op het schip waarna de brand zich verspreidde.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordcore
Yaksa schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:14:
Zou het kunnen dat er in Berdyansk 4 russische schepen lagen?
Op het filmpje varen er 2 weg, waarvan een een fikse brand aan boord heeft.
Maar dan zie je in de achtergrond dat er bij de aanlegkade op 2 plekken brand woedt, een op het schip wat volop in brand staat, maar daarnaast (en dat lijkt via Google Maps) aan de ander kant van de aanlegkade te zijn een brandhaard die bijna even groot is dan op het (zichtbare) schip. Aangezien er niet zoveel brandbaars op aanlegkades aanwezig is vermoed ik dat daar ook een schip geraakt is.
ik vermoed brandstof tanks op de kade die geraakt zijn door ontploffende munitie van schip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
over die bootjes die er van door gingen:

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Apache4u schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:20:
over die bootjes die er van door gingen:

[Twitter]
Meerder bronnen idd met zelfde soort nieuws:

en:

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 24-03-2022 15:24 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Het kan ook propaganda zijn en er iets ontploft is op het schip waarna de brand zich verspreidde.
Als de staat van onderhoud zich bij de maritieme krijgsmacht ook zo verhoud dan is dit helemaal geen gekke gedachte eigenlijk. Er zijn ontzettend veel dingen die mis kunnen gaan aan boord van zo'n schip, veel daarvan komt pas boven water (ha) als gevechtsparaatheid nodig is. Denk bijvoorbeeld aan lekkage van brandbare vloeistoffen, zoutwater rot in lanceerinstallaties, etc.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
FunkyTrip schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Dat realiseer ik me en vind het daarom goed dat er nu niet overhaast wordt besloten een lidmaatschap van EU of NAVO alsnog te forceren. Dat is een groot goed en als je voldoet aan de voorwaarden, prima.

Laat onverlet dat dezelfde NAVO er voor kan kiezen een souverein land in nood te hulp te schieten, als geheel. Het wordt soms een beetje voorgedaan alsof we machteloos zijn omdat Ukraine niet lid is van de NAVO, maar dat lijkt me meer een politieke keuze dan een wetmatigheid.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

nst6ldr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:25:
[...]

Als de staat van onderhoud zich bij de maritieme krijgsmacht ook zo verhoud dan is dit helemaal geen gekke gedachte eigenlijk. Er zijn ontzettend veel dingen die mis kunnen gaan aan boord van zo'n schip, veel daarvan komt pas boven water (ha) als gevechtsparaatheid nodig is. Denk bijvoorbeeld aan lekkage van brandbare vloeistoffen, zoutwater rot in lanceerinstallaties, etc.
Die schepen zijn ook al serieus oud. Het zou me niks verbazen als die dingen met plakband aan elkaar gehouden werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Dat realiseer ik me en vind het daarom goed dat er nu niet overhaast wordt besloten een lidmaatschap van EU of NAVO alsnog te forceren. Dat is een groot goed en als je voldoet aan de voorwaarden, prima.

Laat onverlet dat dezelfde NAVO er voor kan kiezen een souverein land in nood te hulp te schieten, als geheel. Het wordt soms een beetje voorgedaan alsof we machteloos zijn omdat Ukraine niet lid is van de NAVO, maar dat lijkt me meer een politieke keuze dan een wetmatigheid.
Precies, zoals al eerder gepost.. het "we kunnen niet" is niet correct. Dat moet zijn "we willen niet" . En dat daar dan redenen achter zitten die de één goed vindt en de ander slecht, is een ander verhaal.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

klaw schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:04:
[...]

beide landen bezocht, qua corruptie verschillen inderdaad niet zo veel van elkaar. probleem is dat het zo 'ingeburgerd is' (zoals bij ons sinterklaas ooit was). het is de normaalste zaak; pakken wat je pakken kan, naaien wat je naaien kan, alle mazen binnen de wet en alle uitzonderingen weet men precies hoe/wat/waar voordeel te behalen is (niet over creatief belasting constructies) maar grijze gebied en zelfverrijking. zeker de jeugd ziet in dat het zo niet langer kan, en dat land potentie heeft (zeker oekraine had/is een heeel welvarend land kunnen zijn, minder ongelijkheid en veel beter draaiende economie met alle grondstoffen) ... maar goed, zo iets krijg je er niet zomaar uit. vriend van vriendin heeft hoge functie binnen overheid, ook hij 'sjarteld(?)' buiten de boeken.

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 24-03-2022 15:44 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Apache4u schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:39:
[...]

Precies, zoals al eerder gepost.. het "we kunnen niet" is niet correct. Dat moet zijn "we willen niet" . En dat daar dan redenen achter zitten die de één goed vindt en de ander slecht, is een ander verhaal.
Momenteel is het 'wij willen niet' en dat is omdat we 'geen risico op atoombommen op europa' willen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Op 0:47 zie ik nog iets in het water gebeuren naast het vluchtende schip:

Wat mag dat zijn? Raket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 19-09 20:51
bulle bas schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:45:

[Twitter]

Wat mag dat zijn? Raket?
Brokstukken van het ontploffende schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20-09 00:41
[...]
Als het Rode Leger zo gedecimeerd wordt als nu het geval lijkt is dat voor de komende paar jaar niet meer zo relevant :).

Daarnaast, nu de Europese landen weer volop willen investeringen in defensie is er wat ruimte nodig voor het nieuwste spul.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Als er geen Russische tanks meer over zijn, hebben we ze ook niet meer nodig ;)

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Kaartjes met een indicatie van heroverd terrein.

Helaas gaat het hier nog steeds slecht(er).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mogelijk ook weer een nieuwe poging om Kyiv te omcirkelen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

user109731 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:55:
[Twitter]
Nog 3 weken en dan zijn ze naar Hostomel gereden? :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
bulle bas schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:45:

[Twitter]

Wat mag dat zijn? Raket?
Op 0:12 en 0:25 gebeurd hetzelfde op een andere plek. Die van 0:25 vlak naast het vluchtende schip. Die van 0:12 wat verder weg gevolgd door een explosie op het schip aan de kade 3-4s later (al vermoed ik dat er geen verband is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Op 0:12 en 0:25 gebeurd hetzelfde op een andere plek. Die van 0:25 vlak naast het vluchtende schip. Die van 0:12 wat verder weg gevolgd door een explosie op het schip aan de kade 3-4s later (al vermoed ik dat er geen verband is)
Scherp, het vreemde is dat ik geen projectiel of brokstuk in de seconden daar voorafgaand kan ontdekken. Terwijl het toch wel stevige inslagen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 15:59
himlims_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:43:
[...]

beide landen bezocht, qua corruptie verschillen inderdaad niet zo veel van elkaar. probleem is dat het zo 'ingeburgerd is' (zoals bij ons sinterklaas ooit was). het is de normaalste zaak; pakken wat je pakken kan, naaien wat je naaien kan, alle mazen binnen de wet en alle uitzonderingen weet men precies hoe/wat/waar voordeel te behalen is (niet over creatief belasting constructies) maar grijze gebied en zelfverrijking. zeker de jeugd ziet in dat het zo niet langer kan, en dat land potentie heeft (zeker oekraine had/is een heeel welvarend land kunnen zijn, minder ongelijkheid en veel beter draaiende economie met alle grondstoffen) ... maar goed, zo iets krijg je er niet zomaar uit. vriend van vriendin heeft hoge functie binnen overheid, ook hij 'sjarteld(?)' buiten de boeken.
In mijn ogen zijn het vooral landen waar corruptie wijdverspreid is IPV landen waar corruptie is. Ook hier in het westen is er (veel) corruptie, en naarmate het lastiger wordt alles te blijven betalen voor hele lagen van de bevolking zal dat hier ook nog eens toenemen.

Punt in deze landen is dat het gewoon zo openbaar en zichtbaar is, hier gebeurt het ook (verschillende affaires bewijzen dit, maar ook de medicatiemarkt bijvoorbeeld, waar het draait om meer, meer is daar i.m.o. een indicatie voor).
Met publiek medeweten zijn er steeds mensen en bedrijven die ten koste van (levens of gezondheid van) anderen geld willen verdienen. Alleen daarvan accepteren we dat. Het omkopen van agenten gebeurt in 'niet corrupte landen' ook gewoon, i.m.o. vragen we landen roomser te zijn dan de paus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
user109731 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:55:
[Twitter]
Het gaat momenteel de andere kant uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jbdeiman schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:04:
[...]
Met publiek medeweten zijn er steeds mensen en bedrijven die ten koste van (levens of gezondheid van) anderen geld willen verdienen. Alleen daarvan accepteren we dat. Het omkopen van agenten gebeurt in 'niet corrupte landen' ook gewoon, i.m.o. vragen we landen roomser te zijn dan de paus...
Het gebeurt vast wel, maar op een hele andere schaal.

Als een agent 25 euro per maand verdiend, en hij kan door een 'westerling' aan te houden in 1x 50 euro extra verdienen zul je zien dat corruptie makkelijker is dan dat als hij 2500 euro per maand verdiend.
Dan is die 50 euro niks tov het risico dat je loopt.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Een promo-filmpje van RT over de aankomst van de Orsk (die nu dus zout zand ligt te happen).
Als die hele spulleboel er vanmorgen ook op stond die je ze daar ziet inladen, zijn de Russen meer kwijt dan alleen een schip.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Apache4u schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:13:
Een promo-filmpje van RT over de aankomst van de Orsk (die nu dus zout zand ligt te happen).
Als die hele spulleboel er vanmorgen ook op stond die je ze daar ziet inladen, zijn de Russen meer kwijt dan alleen een schip.

[Embed]
Het zal aan mij liggen, maar wat is er zo bijzonder aan die Orsk? Het gemiddelde zeeschip ziet er minstens zo interessant uit.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Spotmatic schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:19:
[...]

Het zal aan mij liggen, maar wat is er zo bijzonder aan die Orsk? Het gemiddelde zeeschip ziet er minstens zo interessant uit.
Volgens mij helemaal niks als ik de wiki mag geloven. Ze varen al 50 jaar rond. De Nederlandse marine zou ze dan al lang verkocht hebben voor oud ijzer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 18:14
[...]

Die boot is makkelijk en snel te laden en lossen gezien ze een ingang hebben op
Afbeeldingslocatie: https://image.shutterstock.com/image-photo/alligatorclass-landing-ship-orsk-148-600w-1254004759.jpg

Afbeeldingslocatie: https://weaponews.com/images/2017/12/26/f20674451fef7774871be0f3bb7a155c.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door rejer op 24-03-2022 16:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zethiel
  • Laatst online: 19-09 15:23
[...]

Omdat dit een landing ship is, daar heeft Rusland er maar 4(nu3) van.

Wikipedia: Alligator-class landing ship

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
[...]

Vooral omdat het om landingsschepen gaat waar ze er niet veel van hebben en het wederom een blunder is. Eerst als promo op TV de locatie laten zien om een dag later precies daar te worden aangevallen.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Tis erop of eronder voor Ukraine, aldus deze analyse. Geen verrassing daar, maar het zou de internationale gemeenschap moeten motiveren zich strikter aan ‘dit nooit weer’ te houden.

Uitwissen van Ukraine. Dat is het doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Beide landen ook bezocht.

Een groot deel van de corruptie wordt natuurlijk gewoon door tuig bedreven dat makkelijk geld wil. Zo heb ik een steekpenningenfuik meegemaakt van de verkeerspolitie in St. P. Boeven in uniform.

Maar ook gezien dat bij voorbeeld een leraar en een verpleegster domweg niet rondkomen van hun salarisjes en dus wel iets 'creatiefs' moeten verzinnen. Dat maakt het zo moeilijk om uit te roeien: een flinke groep mensen is er echt van afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

jbdeiman schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:04:
[...]

In mijn ogen zijn het vooral landen waar corruptie wijdverspreid is IPV landen waar corruptie is. Ook hier in het westen is er (veel) corruptie, en naarmate het lastiger wordt alles te blijven betalen voor hele lagen van de bevolking zal dat hier ook nog eens toenemen.

Punt in deze landen is dat het gewoon zo openbaar en zichtbaar is, hier gebeurt het ook (verschillende affaires bewijzen dit, maar ook de medicatiemarkt bijvoorbeeld, waar het draait om meer, meer is daar i.m.o. een indicatie voor).
de kans dat ik bij aanhouding de agent hier in nederland kan omkopen acht ik <1%
zelfde verdrijf in oekraine 60% zeker :) (zo was dat jaaaren geleden bij de grensovergang wel; fles wiskey en paar playboys en alles was goed)

in ziekenhuis is men verzekerd van zorg; maar voor pijnstiller/verdoving moet je de zuster/doktor betalen - schoonmoeder verdiende niet genoeg om die 'fee' te betalen; heeft dat gedaan door huis van de doktor aantal maanden schoon te maken. .... je moet iets als je dochter (schoonzus) been gebroken heeft, en zetten zonder verdoving ......

dat bedoel ik meer met het zit ingebakken/cultuur; het is "overal" ;) bij "iedereen" ;) (goed niet 100%, maar het gebeurd zoooo veel en open, zo is het gewoon mand)

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 24-03-2022 16:39 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

himlims_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:36:
[...]

de kans dat ik bij aanhouding de agent hier in nederland kan omkopen acht ik <1%
zelfde verdrijf in oekraine 60% zeker :) (zo was dat jaaaren geleden bij de grensovergang wel; fles wiskey en paar playboys en alles was goed)
Jaartje of 10 a 15 geleden was dat nog wel zo in Oekraine, vooral in de meer landelijke gebieden.
In de grote steden speelde dat al minder.

De paar jaar waren we het bijna niet meer tegen gekomen.
(en hoefde je bij de grens ook geen 5 of 10 euro te betalen voor voorrang in de rij)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:46

Winkiller

De Mopperpot

TrailBlazer schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Volgens mij helemaal niks als ik de wiki mag geloven. Ze varen al 50 jaar rond. De Nederlandse marine zou ze dan al lang verkocht hebben voor oud ijzer.
Munitieschip wat opgeblazen is door de Oekraïne..
According to some reports the ship was carrying 20 tanks, 45 armoured vehicles and 400 paratroopers.

[ Voor 9% gewijzigd door Winkiller op 24-03-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

himlims_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:36:
[...]

in ziekenhuis is men verzekerd van zorg; maar voor pijnstiller/verdoving moet je de zuster/doktor betalen - schoonmoeder verdiende niet genoeg om die 'fee' te betalen; heeft dat gedaan door huis van de doktor aantal maanden schoon te maken. .... je moet iets als je dochter (schoonzus) been gebroken heeft, en zetten zonder verdoving ......

dat bedoel ik meer met het zit ingebakken/cultuur; het is "overal" ;) bij "iedereen" ;) (goed niet 100%, maar het gebeurd zoooo veel en open, zo is het gewoon mand)
Dat is nog best weinig (relatief dan). Wat gebeurt er eigenlijk in de overige 40% op het moment dat je ontdekt dat ze bij die 40% horen? Bij die spreekwoordelijke 99% in Nederland gaat het namelijk behoorlijk de verkeerde kant uit als je het probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:06

JoeZuCK

_Fonz > all.

Winkiller schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:41:
[...]

Munitieschip wat opgeblazen is door de Oekraïne..
According to some reports the ship was carrying 20 tanks, 45 armoured vehicles and 400 paratroopers.
Dat schip kan dat vervoeren. Wil niet zeggen dat dat erop stond (volgens mij was alles al eraf gehaald een aantal dagen daarvoor). En al helemaal geen 400 man.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
JoeZuCK schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:48:
[...]

Dat schip kan dat vervoeren. Wil niet zeggen dat dat erop stond (volgens mij was alles al eraf gehaald een aantal dagen daarvoor). En al helemaal geen 400 man.
Volgens mij voeren die schepen af en aan richting Odessa om de dreiging er daar een beetje in te houden. Waarom denk je dat alles er af was gehaald?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:46
YakuzA schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:40:
[...]

Jaartje of 10 a 15 geleden was dat nog wel zo in Oekraine, vooral in de meer landelijke gebieden.
In de grote steden speelde dat al minder.

De paar jaar waren we het bijna niet meer tegen gekomen.
(en hoefde je bij de grens ook geen 5 of 10 euro te betalen voor voorrang in de rij)
15 jaar geleden in Rusland idem. Liep altijd rond met mijn paspoort in de binnenzak en 500 roebel ertussen. Heeft me toch 2x het leven een stuk makkelijker gemaakt.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:06

JoeZuCK

_Fonz > all.

Apache4u schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Volgens mij voeren die schepen af en aan richting Odessa om de dreiging er daar een beetje in te houden. Waarom denk je dat alles er af was gehaald?
Ergens in een filmpje gezien een aantal dagen voor vandaag.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Apache4u schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Speculatie, maar mij lijkt het logisch(er) om de lading zo snel mogelijk te lossen als de boot aankomt, laat staan al een dag (of twee) aan de kade ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
YakuzA schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:27:
[...]

Ik vind het ‘Putin pleasen’ door hem een ‘overwinning’ te gunnen nog steeds een raar fenomeen.
Oh ik denk niet dat het een kwestie is van Putin pleasen, sterker nog, een compromis waar Oekraine het beste mee af is perfect.

Maar dat neemt niet weg dat er een 'way out' moet zijn voor Rusland. Als er geen 'way out', waardoor ze binnen Rusland met schitterende propoganda die kunnen verkopen als een overwinning voor Rusland, is het enige alternatief doorvechten.

En als doorvechten niet lukt, is er een reele kans dat er biologische, chemische or kernwapens gebruikt gaan worden, of dat de aanvallen op burgerdoelen geintensiveerd worden.

Dan kunnen we heel stoer roepen dat een compromis geen optie is, maar daar zijn alle dode kinderen, dode ouders, verwoeste steden en mensen die voor het leven psychologisch beschadigd zijn niet beter mee af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:46

Winkiller

De Mopperpot

JoeZuCK schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:48:
[...]

Het laatste wat ik hierover tegenkwam is, While the Orsk was said to have been destroyed, fire reportedly spread to other vessels as well as an ammunition depot and a fuel terminal in the port.

bron: https://www.bbc.com/news/world-europe-60859337

[ Voor 6% gewijzigd door Winkiller op 24-03-2022 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

Wellicht een spec ops aanval dan op die Orsk? *knip* geen HK reacties, dit is een serieus topic.

[ Voor 39% gewijzigd door defiant op 24-03-2022 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Medinsky, de cultuurminister in Rusland, stelt voor dat alle Russische kinderen op school trouw beloven aan (niet bidden voor, onjuiste vertaling) de grootsheid van Rusland en bijhorende symbolen. Dit is dus dezelfde man die in de onderhandelingen het hoofd is van de Russische delegatie. Alsof Goebbels en wat assistenten gaan onderhandelen met de geallieerde legerleiding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Requiem19 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:57:
[...]

Oh ik denk niet dat het een kwestie is van Putin pleasen, sterker nog, een compromis waar Oekraine het beste mee af is perfect.

Maar dat neemt niet weg dat er een 'way out' moet zijn voor Rusland. Als er geen 'way out', waardoor ze binnen Rusland met schitterende propoganda die kunnen verkopen als een overwinning voor Rusland, is het enige alternatief doorvechten.

En als doorvechten niet lukt, is er een reele kans dat er biologische, chemische or kernwapens gebruikt gaan worden, of dat de aanvallen op burgerdoelen geintensiveerd worden.

Dan kunnen we heel stoer roepen dat een compromis geen optie is, maar daar zijn alle dode kinderen, dode ouders, verwoeste steden en mensen die voor het leven psychologisch beschadigd zijn niet beter mee af.
Rusland iets geven omdat het niet meer terug kan, dat klinkt een beetje als een drammend kind z'n zin geven. En vervolgens heeft het kind even z'n pleziertje en gaat het weer drammen om iets nieuws.

@NiGeLaToR Straks staan onze Westerse politici weer met hun vrome schijnheilige gezichtjes bij elke herdenking van Oekraïne slachtoffers, een beetje de schijn op te houden over hoe erg ze het vinden. Terwijl ze er iets aan hadden kunnen doen om het niet zo ver te laten komen, maar niet durfden. "Dit nooit weer", tja, dat is bijna net zo geloofwaardig als de VN geworden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

MeteoVir schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:04:
Medinsky, de cultuurminister in Rusland, stelt voor dat alle Russische kinderen op school trouw te beloven aan (niet bidden voor, onjuiste vertaling) de grootsheid van Rusland en bijhorende symbolen. Dit is dus dezelfde man die in de onderhandelingen het hoofd is van de Russische delegatie. Alsof Goebbels en wat assistenten gaan onderhandelen met de geallieerde legerleiding.
[Twitter]
De parallellen met Nazi Duitsland zijn inmiddels toch echt niet meer te missen lijkt me, en toch laten we het gebeuren. Oekraïne is het nieuwe Polen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

dr.lowtune schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:04:
[...]

Rusland iets geven omdat het niet meer terug kan, dat klinkt een beetje als een drammend kind z'n zin geven. En vervolgens heeft het kind even z'n pleziertje en gaat het weer drammen om iets nieuws.

@NiGeLaToR Straks staan onze Westerse politici weer met hun vrome schijnheilige gezichtjes bij elke herdenking van Oekraïne slachtoffers, een beetje de schijn op te houden over hoe erg ze het vinden. Terwijl ze er iets aan hadden kunnen doen om het niet zo ver te laten komen, maar niet durfden. "Dit nooit weer", tja, dat is bijna net zo geloofwaardig als de VN geworden....
Als je iets wil bereiken zal je toch een way out dienen te bieden anders verleng je het conflict alleen maar..
Pagina: 1 ... 73 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: