De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.299 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

*knip*
Check je bron aub. Dit valt dus onder de categorie desinformatie / propaganda.

[ Voor 87% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 21:34 ]

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 22:44
NiGeLaToR schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:05:
[...]

[Embed]

Over karma gesproken.

[Embed]

Depot met tankvoertuigen ed heeft een match gemaakt met artillerie granaten.
Die officier is al van gisteren en al 3x hier voorbij gekomen. Sorry, maar er wordt hier heel vaak in herhaling gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:43
ebk71 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:10:
Die officier is al van gisteren en al 3x hier voorbij gekomen. Sorry, maar er wordt hier heel vaak in herhaling gevallen.
Dat bespeur ik in meer tweets en filmpjes, veel dubbelposts en onbevestigde geruchten. Die grote Oekraïnse tegenaanval hoor je ook weinig meer over, blijkbaar toch niet zo'n succes.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Neem potverdikkie eens de tijd om die bron op verschillende plekken te lezen, 1 blik op twitter en je weet genoeg.

[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 21:34 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
hoevenpe schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:12:
[...]

Dat bespeur ik in meer tweets en filmpjes, veel dubbelposts en onbevestigde geruchten.
Is natuurlijk ook niet heel gek, niet iedereen kijkt hier de hele dag mee wat wél en wat niet gepost is ;)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:43
NiGeLaToR schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Ze kennen geen geintegreerd militair optreden. Begrijp daar ook niets van, want geen enkele tank is veilig in een stad met open flanken en achterzijde.
Is voor mij ook onbegrijpelijk, maar als je hier naar kijkt (geen gruwel beelden) is het alsof er een stel kinderen COD aan het spelen zijn en dan is de kans natuurlijk een stuk groter om uitgeschakeld te worden.

https://t.me/ukrainenowenglish/1708

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:05
ebk71 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:10:
[...]

Aangepast, niet goed doorgeklikt. Thanks.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Vorkie schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:12:
[...]

Neem potverdikkie eens de tijd om die bron op verschillende plekken te lezen, 1 blik op twitter en je weet genoeg.
Twitter......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Die greekcitytimes….. sjonge zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 22:44
Dazzler2120 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Is natuurlijk ook niet heel gek, niet iedereen kijkt hier de hele dag mee wat wél en wat niet gepost is ;)
Zal best, maar op tweakers moet je toch altijd eerst zoeken voordat je wat post? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Vorkie schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:14:
[...]

Die greekcitytimes….. sjonge zeg.
Ach ja, wonen maar 120.000 Grieken. Ze hebben vast geen interesse om te zien wat hun mensen daar meemaken.

*flamebait*van Twitter daarentegen......

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 21:24
Dazzler2120 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:13:
Daar kan ik inkomen, maar je mag er ook vanuit gaan dat nieuws van een paar uur geleden vaak al is geplaatst. Laat staat een nieuws item van gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:06
Grouchy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:42:
[...]

Met deze aantalen geef zowat elke gevechtseenheid van de Oekrainers de mogelijk om de Russen pijn te doen bij contact.
En ondertussen heb je ervoor gezorgd dat tanks in bepaalde situaties niet meer echt bruikbaar zijn & gewoon een last zijn geworden voor de Russen; kosten/onderhoud/logistiek.
Gebruik je ze toch in die situaties dan kan je vandaag op het het twitter account van АЗОВ het resultaat zien van een tank eenheid die zich in een build-up area begeeft

Op de beelden kan je zien dat er veel zo doorheen wordt geschoten.

[edit] post aangepast en link weggehaald
Filmpje gezien en weten te traceren:
https://goo.gl/maps/eAGjvpthpqU3di58A

Da's best centraal in Mariupol. Volgens mij was er een bemanningslid van de tank met een witte vlag aan het zwaaien net voor de 4e impact. Kerel werd 15 meter verder gelanceerd. Trieste situatie. Als die jonge Russische soldaten nu eens beseften welke meatgrinder ze worden ingeduwd in een oorlog die ze niet gaan winnen, dan zouden ze misschien deserteren of muiten. Alles beter dan dit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:16:
[...]

Ach ja, wonen maar 120.000 Grieken. Ze hebben vast geen interesse om te zien wat hun mensen daar meemaken.

Toetsenbord *knip* van Twitter daarentegen......
:?

Ga naar Twitter, zoek hun account op en je zal zien dat het pro China, anti-Oekraïne, anti-Turks en pro-Griek is.

Just as simple…

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 21:36 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 16:05
hoevenpe schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:12:
[...]

Dat bespeur ik in meer tweets en filmpjes, veel dubbelposts en onbevestigde geruchten. Die grote Oekraïnse tegenaanval hoor je ook weinig meer over, blijkbaar toch niet zo'n succes.
Doe m’n best alles te lezen, fact-checking te doen en dan nog te delen of te voorzien van disclaimers qua bevestiging :) informatie is erg fluide en met weinig lokale verslaggevers ook niet altijd 100% vast te stellen.

Qua tegenaanval: ik had niet het idee dat er werd gesproken over een enorme tegenaanval, ik zie wel nog steeds aanvallen achter Russische linies, maar niet per se frontale aanvallen op linies. Als ze maar genoeg honger krijgen gaan ze vanzelf wel weg lijkt het devies te zijn: rijden gaat niet meer met lege tank.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

NiGeLaToR schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:54:
Edit:
Putin stond met ondertitels klaar om m’n fascisme bewering kracht bij te zetten:

[Embed]
En dan spreekt Poetin van 'zij, die hun eigen moeder zouden verkopen om...'
Wat een uitspraak, van een man, die zijn eigen volk in het ongewisse laat en ze zonder degelijke voorkennis de gehaktmolen in stuurt. Jahoor Poetin, mensen die hun eigen moeder verpatsen, zijn véél erger! :?
Joep schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:16:
[...] Als die jonge Russische soldaten nu eens beseften welke meatgrinder ze worden ingeduwd in een oorlog die ze niet gaan winnen, dan zouden ze misschien deserteren of muiten. Alles beter dan dit.
Ohja, dat vroeg ik me ook nog af. Wat er nog over is van het Russische leger wordt natuurlijk niet optimaal bevoorraad, in termen van eten en dagelijkse behoeften. Waar halen ze het dan vandaan? Als ze in een stad zijn, roven ze gewoon een supermarkt leeg, maar wat als ze buiten door de velden ploeteren? Gaat er dan eentje even met de boodschappentas en een wapen erop uit? :-o

[ Voor 37% gewijzigd door Dark Blue op 16-03-2022 20:23 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

MikeyMan schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:25:
[...]

Is dat dat filmpje vanuit die btr4 van een paar dagen geleden? :?
Nee, anders kijk je even het filmpje? 8)7

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JoeZuCK schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:26:
[...]

Ja die was weg dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NiGeLaToR schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:54:
Edit:
Putin stond met ondertitels klaar om m’n fascisme bewering kracht bij te zetten:

[Embed]
Ik zie zelden of nooit speeches van hem, dus misschien is het normaal voor hem, maar het viel me op hoe gestresst hij oogt voor iemand die meestal toch stoicijns overkomt. Als ik zijn communicatie adviseur was dan zou ik toch vragen om het een keer over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Vorkie schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:17:
[...]

:?

Ga naar Twitter, zoek hun account op en je zal zien dat het pro China, anti-Oekraïne, anti-Turks en pro-Griek is.

Just as simple…
*troll*

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
JoeZuCK schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:26:
[...]

Link is verwijderd. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ah zie het. Nou ja als je even zoekt op Twitter kom je hem zo tegen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:07
Nee maar het posten van een dubieuze Griekse nieuws site voegt geheel niets toe aan de discussie.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 21:36 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Even @Grouchy een PM doen, die had hem. 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je hoeft ze geen van beide te geloven. Bij twijfel: Vind meerdere bronnen. Of accepteer dat je het nooit zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:17

Grouchy

meep meep

Joep schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:16:
[...]

Filmpje gezien en weten te traceren:
https://goo.gl/maps/eAGjvpthpqU3di58A

Da's best centraal in Mariupol. Volgens mij was er een bemanningslid van de tank met een witte vlag aan het zwaaien net voor de 4e impact. Kerel werd 15 meter verder gelanceerd. Trieste situatie. Als die jonge Russische soldaten nu eens beseften welke meatgrinder ze worden ingeduwd in een oorlog die ze niet gaan winnen, dan zouden ze misschien deserteren of muiten. Alles beter dan dit.
Houd er wel rekening mee dat 70% in het Russische leger een 'contract' soldaat is die zo'n 1100USD/maand verdiende (geen idee wat ze momenteel omgerekend verdienen na de roebel crash). In de eenheden die klaar stonden voor de inval wat dat % nog veel hoger. Die weten drommels goed waar ze mee bezig waren.
Dienstplichtigen maken zo'n 30% uit en ja...dan krijg je maar zo'n 2000 roebel/maand. Da's momenteel tussen de 18/19EUR.
Volgende lichting mag 1 April opkomen (Russen hebben een halfjaarlijks systeem), geen situatie om jaloers op te zijn.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DoubleDutch
Wat ik ook mooi vind dat er mensen op Reddit opzoek gaan naar fake news.
Er zouden Kadyrov soldaten uit Tsjetsjenië in Ukraine zitten, daar werden foto's bij gezet, nu blijkt dat de foto's gewoon in Witrusland zijn gemaakt. 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDp_h2-8Ctkc9Z4cNNTqxiKJSm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nA4kO2Dp3Gm7aerZ3GWLpEa9.jpg?f=fotoalbum_large

Reddit users checked photos of the Kadyrov’s soldiers which they allegedly took in Ukraine. It turned out that these photos were made in the city of Mozyr in Belarus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
gws24 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:46:
Een wat meer gedetailleerde lijst van wat de amerikanen gaan leveren en ook wat ze al toegezegd hadden en waarschijnlijk voor een groot deel al in Oekraïne is.

[Afbeelding]
bron: https://twitter.com/jseldin/status/1504154937307111431
Genoeg anti-tanks wapens om zowat elk voertuig dat de russen daar hebben in puin te schieten.

Nu nog in handen van oekrainers krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Wie op "Russian truck ambushed" zoekt op twitter vind een bijna speelfilm achtig filmpje van een russisch troepenvervoer die in een hinderlaag loopt (nabij Kharkiv). Drone-beelden, dashcambeelden en go-pro van de man met de raketwerper. Het stopt op het moment dat de truck crasht, maar het laat zien dat de Russen hun aanvoerlijnen dus ogenschijnlijk niet onder controle hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
k995 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Genoeg anti-tanks wapens om zowat elk voertuig dat de russen daar hebben in puin te schieten.

Nu nog in handen van oekrainers krijgen.
Via Polen komt dat wel aan. 💪🏻

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dus dat zijn 900 mensen waarvan mogelijk 10% een neonazi is...

:F

Ik vermoed dat tussen die 200.000 Russische soldaten een stuk meer neonazi’s zitten.

[ Voor 48% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 21:39 . Reden: Quote aangepast ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Prosac schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:48:
Wie op "Russian truck ambushed" zoekt op twitter vind een bijna speelfilm achtig filmpje van een russisch troepenvervoer die in een hinderlaag loopt (nabij Kharkiv). Drone-beelden, dashcambeelden en go-pro van de man met de raketwerper. Het stopt op het moment dat de truck crasht, maar het laat zien dat de Russen hun aanvoerlijnen dus ogenschijnlijk niet onder controle hebben.
https://www.reddit.com/r/...ambushed_location_unknow/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Sandor_Clegane schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:46:

Het kwam me niet heel "far fetched" voor. Glorie in de strijd enzo.
Dat het een enge neonazistische groep was had je niet hoeven te herhalen. Dat is uitgebreid besproken hier. Je claimde dat zij er volledige voor verantwoordelijk waren dat niemand Mariupol kon verlaten. Daar ging het mij om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:43
YakuzA schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Ik vermoed dat tussen die 200.000 Russische soldaten een stuk meer neonazi’s zitten.
*Ultranationalisten, want met Joden hebben ze niet veel problemen...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k995
YakuzA schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Die hele fascistische lijn van poetin is onzin, puur een verzinsels om de russen achter die oorlog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ik plaats hem niet omdat men liever dergelijke beelden hier niet heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Prosac op 16-03-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Prosac schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Ik plaats hem niet omdat men liever dergelijke beelden hier niet heeft.
Ik geef alleen de link naar het artikel, niet het daadwerkelijke filmpje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Goed ik heb een poging gedaan om te achterhalen of de claim substantie had. Ik haak af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

HEY_DUDE schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:29:
[...]

Nee maar het posten van een dubieuze Griekse nieuws site voegt geheel niets toe aan de discussie.
Nou waarom niet? Ik heb de site net bekeken. Als je de site doorneemt is het voornamelijk Grieks nieuws en amper berichten over de oorlog. Sterker nog, zelfs vrij feitelijke berichtgeving over vanalles en nog wat Grieks. Zo staat er bijvoorbeeld een artikel op dat de Russische Orthodoxe kerk in Nederland splijt met de Russische Orthodoxe kerk en zich wil aansluiten bij het Oecumenisch patriarchaat van Constantinopel. Inclusief bronverwijzing naar een uitgebreid artikel van The Guardian nog wel.Al met al is de berichtgeving van die site een stuk neutraler dan het merendeel van de (pro Oekraiense) Twitterberichten hier in deze draad.

Ik zie niet in waarom de random onbewezen tweet dat de Grieken niet uit Maripol mogen vertrekken minder waarde heeft dan een random onbewezen tweet dat het Oekrainse leger de tegenaanval heeft ingezet met een groot offensief. Uiteindelijk moet achteraf door onderzoek blijken of die tweets waar blijken te zijn.

Ik zou alleen hierom al meer waarde hechten aan die website dan aan het merendeel van alle random twitterberichten die in dit topic zijn gepost. Maar totdat er een factcheck is overheen gegaan kan je twee dingen doen namelijk alle berichtgeving met een korrel zout nemen of overal gelijk gewicht aan hangen totdat er meer bewijs wordt geleverd. Nouja optie drie is dusdanig uitgebreid onderzoek zoals bewezen factcheckers dat doen, maar ik durf te wedden dat (bijna) niemand dat hier doet.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
k995 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:53:
[...]

Die hele fascistische lijn van poetin is onzin, puur een verzinsels om de russen achter die oorlog te krijgen.
En vervolgens dit soort propaganda het net op gooien, dit komt toch ongeloofwaardig over en blijkbaar trappen er veel Russen gewoon in.

https://t.me/Russia_Ukraine_World_War/191

🇷🇺🇺🇦 A captive Ukrainian neo-Nazi in all his tattooed glory.

[ Voor 8% gewijzigd door DoubleDutch op 16-03-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:53:
[...]

Ik denk dat het nog minder doordacht is dan dat maar gewoon pure projectie. Volgens Poetin doet/is een ander wat hij doet/is. Hetzelfde geldt voor de hele fascistische lijn.

Zijn ministers volgen dezelfde tactiek. Alles wat de Russen zeggen heeft betrekking op henzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

downtime schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Ik zie zelden of nooit speeches van hem, dus misschien is het normaal voor hem, maar het viel me op hoe gestresst hij oogt voor iemand die meestal toch stoicijns overkomt. Als ik zijn communicatie adviseur was dan zou ik toch vragen om het een keer over te doen.
Ik had exact dat in mijn post staan, tot ik het schrapte. Maar ik ben het erg met je eens. Hij ziet er niet ontspannen uit.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joep
En getraceerd via het telefoonnummer in het begin van het filmpje en Google maps tot Slatyne nabij Kharkiv: https://goo.gl/maps/h5zbJQmeFvVguVhR9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Dark Blue schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Ik had exact dat in mijn post staan, tot ik het schrapte. Maar ik ben het erg met je eens. Hij ziet er niet ontspannen uit.
Dat ziet er wel uit als een positieve ontwikkeling. Vooral dat zijn speech voornamelijk is gericht op Rusland zelf. Het haatzaaien tegen de oligarchie ('paleisjes in de Dordogne'), de '5e colonne' de 'zuivering' van de Russische maatschappij. Laat zijn blik maar lekker intern gaan. Vooral iedereen in het harnas jagen en overal vijanden zien.

Wordt een self-fulfilling prophecy zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Brazos schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:11:
[...]

Ik denk dat het nog minder doordacht is dan dat maar gewoon pure projectie. Volgens Poetin doet/is een ander wat hij doet/is. Hetzelfde geldt voor de hele fascistische lijn.

Zijn ministers volgen dezelfde tactiek. Alles wat de Russen zeggen heeft betrekking op henzelf.
En dan zeg je wat over mij.

Nationalisme is een ding, ook in Rusland. Neemt niet weg dat het echt wel een probleem is. Als dit straks achter de rug is hebben we een hoop lui met niet al te frisse ideeën een hoop wapens gegeven.

Dat kan alleen maar goed gaan.... said no one ever.

Voor iedereen die parallellen ontgaat:
During the Bosnian war 1992–1995, many foreign Muslims came to Bosnia as mujahideen. Muslims around the world who shared mujahideen beliefs and respected the author of Islamic Declaration come to the aid of fellow Muslims. Alija Izetbegovic, author of Islamic Declaration and in his younger days author of poem "To the Jihad" [32] was particularly happy about the presence of Mujahedeens in Bosnia and gave them full support.[33] El Mujahid members claimed that in Bosnia they only have respect for Alija Izetbegovic and the head of the Bosnian Army Third Corps, Sakib Mahmuljin.[34][35] The number of foreign Muslim volunteers in Bosnia was estimated at about 4,000 in contemporary newspaper reports.[36] Later research estimated the number to be about 400.[37][better source needed] They came from various places such as Saudi Arabia, Pakistan, Afghanistan, Jordan, Egypt, Iraq and the Palestinian Territories; to quote the summary of the International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia judgment:[38]
Wikipedia: Mujahideen

Blowback? Nooit van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Dwarlorf schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:03:
[...]

Ik zou alleen hierom al meer waarde hechten aan die website dan aan het merendeel van alle random twitterberichten die in dit topic zijn gepost.
Ik vind het verdomd lastig waarde toe te kennen aan een buitenlandse nieuws site in deze tijd. Precies omdat een nieuws site suggereert dat er wat gecheckt is en er journalistiek bedreven is.

Ik had zelf even het stukje world news opengeklikt van greekcitytimes en daar zitten wel wat koppen waarover ik sterk mijn twijfels heb. Intern Grieks nieuws kan ik überhaupt niet beoordelen. Misschien trek ik te snel mijn conclusies. Maar het is gewoon verdomd lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Joep schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:19:
[...]

En getraceerd via het telefoonnummer in het begin van het filmpje en Google maps tot Slatyne nabij Kharkiv: https://goo.gl/maps/h5zbJQmeFvVguVhR9
(Off topic) Zo'n bericht zie ik vaker langs komen, hoe word zo'n nummer getraced?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

HEY_DUDE schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:21:
[...]

Ik vind het verdomd lastig waarde toe te kennen aan een buitenlandse nieuws site in deze tijd. Precies omdat een nieuws site suggereert dat er wat gecheckt is en er journalistiek bedreven is.

Ik had zelf even het stukje world news opengeklikt van greekcitytimes en daar zitten wel wat koppen waarover ik sterk mijn twijfels heb. Intern Grieks nieuws kan ik überhaupt niet beoordelen. Misschien trek ik te snel mijn conclusies. Maar het is gewoon verdomd lastig.
Het is ook verdomd lastig. Daarom kies ik er voor om alles met een korrel zout te nemen. ;)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skinny
  • Laatst online: 19-09 16:45

Skinny

DIRECT!

DoubleDutch schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:24:
[...]

(Off topic) Zo'n bericht zie ik vaker langs komen, hoe word zo'n nummer getraced?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NVDucDr.png

eerste seconde van het filmpje, type dat nummer in uw favo search engine, en voila

/offtopic

[ Voor 4% gewijzigd door Skinny op 16-03-2022 21:28 ]

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:53
Sandor_Clegane schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:20:
[...]

En dan zeg je wat over mij.

Nationalisme is een ding, ook in Rusland. Neemt niet weg dat het echt wel een probleem is. Als dit straks achter de rug is hebben we een hoop lui met niet al te frisse ideeën een hoop wapens gegeven.

Dat kan alleen maar goed gaan.... said no one ever.

Voor iedereen die parallellen ontgaat:

[...]

Wikipedia: Mujahideen

Blowback? Nooit van gehoord.
Wat is de andere optie? Ze uitmoorden? Het was een paramilitaire organisatie waarvan de leiders zijn opgestapt en een politieke partij zijn begonnen. De militairen zijn nu onderdeel van het leger. Je kunt het gedachtengoed niet uitroeien maar op deze manier is er wel meer controle.

Het moet niet verzwegen worden maar we moeten ook niet hele pagina’s er aan vuil maken. Het onjuiste narratief van Putin wordt hier alleen maar mee gesteund. Het is een zeer kleine minderheid en het is niet zo dat ze ongestoord en afgezonderd van de rest van het leger opereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 17-09 19:28
HEY_DUDE schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:21:
[...]

Same here. Maar dit soort artikelen geven mij toch echt twijfels:
https://greekcitytimes.co...ntelligence-officers/?amp

Das een flinke claim...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Dwarlorf schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:26:
[...]

Het is ook verdomd lastig. Daarom kies ik er voor om alles met een korrel zout te nemen. ;)
Greek Times heeft net een artikel geplaatst die bij mij alle twijfel wegneemt.

https://greekcitytimes.co...-soldier-in-russian-army/

Daar staan zoveel verdraaiingen in, wat dit wel een volstrekt onbetrouwbare bron maakt. @Sandor_Clegane

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

Persoonlijk vind ik het niet zo lastig om de “waarheid” te destilleren uit de propaganda. Bekijk de info, zelf, en maak dan een inschatting waarbij je op je gevoel/verstand vertrouwd. Als je nu achteraf terug kijkt naar zaken uit het verleden, waar ondertussen zaken echt goed uitgezocht zijn, hoe vaak zat je dan volledig mis, of miste je de nuance? Niet heel vaak toch.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ook het Neptune zwembad plat gegooid, waarschijnlijk waren daar zwangere vrouwen en jonge kinderen aan het schuilen.

Bron CNN.
https://edition.cnn.com/e...1da74ad3d21cec04bc5c81471

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac

Satellietbeeld van het theater in Mariupol, men had er "kinderen" duidelijk voor en achter geschreven, maar blijkbaar maakt dat geen zak uit.
Verwonderd je natuurlijk niet als je ook al de beelden hebt gezien van kapot geschoten ambulances.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 17-09 19:28
pro_6or schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:31:
Persoonlijk vind ik het niet zo lastig om de “waarheid” te destilleren uit de propaganda. Bekijk de info, zelf, en maak dan een inschatting waarbij je op je gevoel/verstand vertrouwd. Als je nu achteraf terug kijkt naar zaken uit het verleden, waar ondertussen zaken echt goed uitgezocht zijn, hoe vaak zat je dan volledig mis, of miste je de nuance? Niet heel vaak toch.
Bij Russische propaganda vind ik dat ook niet zo lastig. 99% is toch onzin. :+

Maar bij Oekraïense propaganda vind ik dat wat lastiger. Vooral omdat ik zo met ze mee leef en voor de bevolking hoop dat het snel over is. Dan ben je vaak toch sneller geneigd om al het goede nieuws voor waarheid aan te nemen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joep
DoubleDutch schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:24:
[...]

Dat deed ik daarnet dus ;)
Zoek naar het nummer 0968635755 in Google en je ziet dat het een koeriersbedrijf is uit de omgeving van Kharkiv.

Deze pagina kom je ook tegen: https://gramhir.com/profi...rgachi_slatino/7863764782

dergachi is te vinden als Derhachi op Google maps. Even langs het spoor kijken of je gebouwen terugziet uit het filmpje. Nee, dan door naar een dorp in de buurt, Slatino (Slatyne) dus. De truck komt tot stilstand net voor die bloemenwinkel op Google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Prosac schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:33:
[Embed]

Satellietbeeld van het theater in Mariupol, men had er "kinderen" duidelijk voor en achter geschreven, maar blijkbaar maakt dat geen zak uit.
Verwonderd je natuurlijk niet als je ook al de beelden hebt gezien van kapot geschoten ambulances.
In dit geval ging het om een mortieraanval, dat soort teksten zie je alleen maar vanuit de lucht.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
XWB schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:36:
[...]

In dit geval ging het om een mortieraanval, dat soort teksten zie je alleen maar vanuit de lucht.
Ik had begrepen dat het om een luchtaanval ging en als het om een mortieraanval ging en deze was vrij gericht, dan hebben ze toch wel vanuit de lucht al het eea bekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Joep schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:35:
[...]
De truck komt tot stilstand net voor die bloemenwinkel op Google maps.
Komt dat even goed uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De Russische marine schiet nog steeds op steden rond Odessa, maar van een inval is nog geen sprake:
The US has observed “increased naval activity” in the northern Black Sea from Russian forces there, a senior US defense official told reporters on Wednesday.

“We also have observed on our own the shelling of some cities, some towns outside Odesa, near Odesa,” the official said.

The shelling is not in Odesa, but near Odesa, the official said. The shelling, the US believes, is coming from Russian warships in the Black Sea, the official added.

“We believe these are again from Russian warships in the Black Sea,” the official added. “There does appear to be naval shelling in places near Odesa."

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Joep schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:35:
[...]

Dat deed ik daarnet dus ;)
Zoek naar het nummer 0968635755 in Google en je ziet dat het een koeriersbedrijf is uit de omgeving van Kharkiv.

Deze pagina kom je ook tegen: https://gramhir.com/profi...rgachi_slatino/7863764782

dergachi is te vinden als Derhachi op Google maps. Even langs het spoor kijken of je gebouwen terugziet uit het filmpje. Nee, dan door naar een dorp in de buurt, Slatino (Slatyne) dus. De truck komt tot stilstand net voor die bloemenwinkel op Google maps.
Thx zo simpel dus. 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Prosac schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:37:
[...]

Ik had begrepen dat het om een luchtaanval ging en als het om een mortieraanval ging en deze was vrij gericht, dan hebben ze toch wel vanuit de lucht al het eea bekeken?
Lijkt me geen mortier. Gezien de enorme schade kan dit eigenlijk alleen maar een vliegtuigbom of raket zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
En de opmars naar Kiev verloopt nog steeds erg moeizaam:
Russian forces are still “generally stalled” near Kyiv, Ukraine, and have not “made any significant advances” towards the city from the north, northwest or east of the city, a senior US defense official told reporters Wednesday

Russian forces to the east of Kyiv are still about 30 kilometers (about 18 miles) away from the city’s center, the official said.

“The bottom line is they haven’t made any appreciable progress coming to the east,” the official said.

Ukrainians are still in control of Brovary. Chernihiv remains isolated, but the US is seeing Ukrainians “trying to develop lines of communication to the south and with some success,” the official said.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joep
Hier zie je zelfs het zebrapad-bord dat de truck omverrijdt midden op deze foto: https://goo.gl/maps/oYRjsoHmeHY21p8t8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Een aantal posts zijn opgeruimd na de discussie over een slechte bron.

Let aub op welke bron je gebruikt en met welk doel deze bron het nieuws of informatie brengt. Zie ook bronvermelding en Brontoetsing #hoedan?!

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Prosac schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:37:
[...]

Ik meende ergens gelezen te hebben dat het om een mortieraanval ging, maar kan de link niet meer vinden.

Ik heb verder geen idee of de Russen hun doelwitten eerst goed bestuderen. De artillerie lijkt ook maar random op steden te schieten in plaats van doelgerichte militairen punten. Ook de diverse filmpjes van tanks laten zien dat de Russen maar random op huizen en appartementen lijken schieten. Dat zijn allemaal geen strategische doelen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

tweakduke schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:43:
[mbr]Een aantal posts zijn opgeruimd na de discussie over een slechte bron.

Let aub op welke bron je gebruikt en met welk doel deze bron het nieuws of informatie brengt. Zie ook bronvermelding en Brontoetsing #hoedan?! [/mbr]
*knip*
Commentaar op de moderatie doen we niet in het topic zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
CNN was in Mykolaiv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ChojinZ schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Bij Russische propaganda vind ik dat ook niet zo lastig. 99% is toch onzin. :+

Maar bij Oekraïense propaganda vind ik dat wat lastiger. Vooral omdat ik zo met ze mee leef en voor de bevolking hoop dat het snel over is. Dan ben je vaak toch sneller geneigd om al het goede nieuws voor waarheid aan te nemen.
Ja, snap ik. Maar je gevoel bedriegt je niet (totaal), wees je er gewoon van bewust. Inderdaad dat ook Ukraine propaganda hanteert. De huilende bel mijn moeder soldaten maakte mij enigszins misselijk. No way dat dat vrijwillig was of écht.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Schijnen diverse explosies in diverse steden in Belarus te zijn geweest.

Kan twee dingen betekenen;

False Flag
Opstand

Of Ukraine dat aanvalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:19
XWB schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:44:
[...]Ik meende ergens gelezen te hebben dat het om een mortieraanval ging, maar kan de link niet meer vinden.
Ik heb verder geen idee of de Russen hun doelwitten eerst goed bestuderen. De artillerie lijkt ook maar random op steden te schieten in plaats van doelgerichte militairen punten. Ook de diverse filmpjes van tanks laten zien dat de Russen maar random op huizen en appartementen lijken schieten. Dat zijn allemaal geen strategische doelen.
Het lijkt soms wel alsof de Russische artillerie oude kaarten van de steden gebruikt.
Kaarten waar de nieuwe hoge flatgebouwen nog niet op staan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:20
JoeZuCK schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:51:

False Flag
Opstand

Een opstand zou schitterend nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
pro_6or schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:47:
[...]

Ja, snap ik. Maar je gevoel bedriegt je niet (totaal), wees je er gewoon van bewust. Inderdaad dat ook Ukraine propaganda hanteert. De huilende bel mijn moeder soldaten maakte mij enigszins misselijk. No way dat dat vrijwillig was of écht.
Hoezo kan dat niet vrijwillig zijn of echt? Er zijn duizenden Oekraïners omgekomen daar zitten vast wel wat moeders bij die het juist wel het lijden op tv willen hebben en aan de wereld willen laten zien...

[ Voor 3% gewijzigd door klaw op 16-03-2022 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:22

False Flag
Opstand

Volgens een journalist in Belarus was het te horen in 6 steden. Dat belooft niet veel goeds.

[ Voor 5% gewijzigd door Stroopwafels op 16-03-2022 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Stroopwafels schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:55:
[...]

Volgens een journalist in Belarus was het te horen in 6 steden. Dat belooft niet veel goeds.

[Twitter]
Waarschijnlijk sonic booms van vliegtuigen of missiles die door de geluidsbarriere gaan.

Zou kunnen..

Het zou fantastisch zijn als die Wit-Russen in opstand kwamen.

[ Voor 24% gewijzigd door JoeZuCK op 16-03-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
XWB schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:44:
[...]

Ik meende ergens gelezen te hebben dat het om een mortieraanval ging, maar kan de link niet meer vinden.

Ik heb hier nog eens een luchtfoto gepost van zo een stad en je kan duidelijk zien dat waar ze mikken op strategische plaatsen (zoals kruispunten ed) ze op geen km nauwkeurig erop zitten en dus heb je het hele geboieg daarrond inpact kraters. In een stad is dat dus een ramp.

Die huizen kan natuurlijk zijn dat er daar vuur vandaan komt, iets wat redeklijk normaal is in urban fighting.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Lukashenko heeft helemaal geen zin in deze oorlog, maar heeft waarschijnlijk weinig andere keuze dan meedoen:

Alexander Lukashenko owes a massive debt to the Kremlin, and that check might be coming due
Lukashenko visited Moscow on Friday, where he was promised updated military equipment. The Belarusian military has also said that it is beefing up its troops along the border. But despite growing alarm from Ukraine that Belarus will join in the Russian attack, so far the 48,000-man-strong Belarusian military is standing pat.

There’s a good reason for that caution. Joining the attack against Ukraine would be hugely unpopular — a survey found that only 3 percent of Belarusians support such an idea, according to Ryhor Astapenia, who leads Belarus Initiative at Chatham House’s Russia and Eurasia Program — and it could break the military, which is one of the key pillars keeping Lukashenko in power.

“The Belarusian army has never fought anywhere, the army is not prepared for external conflicts,” said Valery Sakhashchyk, a retired army lieutenant colonel and former commander of the 38th Airborne Brigade based in the city of Brest near the border with Ukraine. “Lukashenko is far from being a fool. He understands that there is a large risk that the Belarusian army will not succeed, that it will suffer heavy losses, and then his last supporters could very well turn away from him — and that would be a disaster [for Lukashenko].”
Nog meer soldaten voor de meat grinder.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joep
[...]

[Twitter]
Ik denk dat Zelensky na de laatste 800 miljoen dollar steun van Biden eindelijk locaties in Belarus durft aan te vallen vanwaar raketten worden afgevuurd en vliegtuigen opstijgen. Het zijn allemaal steden met een vliegveld of kazerne of ze liggen aan het spoor dat troepen aan zou kunnen voeren naar de grens met Oekraïne.

Edit: Of dit dus:
JoeZuCK schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:00:
[...]

Waarschijnlijk sonic booms van vliegtuigen of missiles die door de geluidsbarriere gaan.

Alhoewel dit niet klinkt als een Sonic boom

[Twitter]

[ Voor 24% gewijzigd door Joep op 16-03-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Omdat ik nou eenmaal moet quoten:

Oud nieuws, maar wel journalistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch

False Flag
Opstand

Of (misschien ver gezocht) Rusland die een paar bommen af laat gaan en Ukraine hier de schuld van geeft zodat ze zich gaan mengen in de oorlog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/ajg1o6Q_460swp.webp

zegt genoeg toch ? hoe "accuraat" het is even in het midden gelaten

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

DoubleDutch schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:03:
[...]

Of (misschien ver gezocht) Rusland die een paar bommen af laat gaan en Ukraine hier de schuld van geeft zodat ze zich gaan mengen in de oorlog.
Dat zeg ik; false flag.

@Joep Dat zou wel heel dom zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
[...]

[Twitter]
Dit zou een fragment zijn van de gehoorde explosies:

Sommige mensen in dat Twitter draadje claimen dat het klinkt als een sonic boom.

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 16-03-2022 22:06 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 22-09 18:48
DoubleDutch schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:03:
[...]

Dat valt dus onder False Flag. ;)

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Zie net op CNN dat er 10 mensen om zijn gekomen door een mortier toen ze in een rij stonden te wachten om brood te kopen.
Met verschrikkelijke beelden. 😢

[ Voor 11% gewijzigd door DoubleDutch op 16-03-2022 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

klaw schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:52:
[...]

Hoezo kan dat niet vrijwillig zijn of echt? Er zijn duizenden Oekraïners omgekomen daar zitten vast wel wat moeders bij die het juist wel het lijden op tv willen hebben en aan de wereld willen laten zien...
Ik heb het over die Russische krijgsgevangenen die hun moeder “mochten” bellen en allemaal hetzelfde riedeltje afdraaien. No way dat dat echt is. Mag overigens ook niet. Krijgsgevangen mogen alleen hun naam en nummer geven, meer mag niet volgens de conventie van Genève.

Ze (Ukraine) zijn er ook mee gestopt, en maar goed ook want het deed ze geen goed. Daar is vast overleg over geweest. De boodschap was ook gegeven natuurlijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

XWB schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:01:
Lukashenko heeft helemaal geen zin in deze oorlog, maar heeft waarschijnlijk weinig andere keuze dan meedoen:

Alexander Lukashenko owes a massive debt to the Kremlin, and that check might be coming due

[...]

Nog meer soldaten voor de meat grinder.
Hmmm. 30.000 Belarus’s. en alles wat Putin overal nog vandaan heeft geschraapt, kan net genoeg zijn. Dat lijkt iig nu wel de volgende zet te worden. Of niet. Ik dacht dat Rusland nu wel zo’n beetje klaar zou zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
pro_6or schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:19:
[...]

Hmmm. 30.000 Belarus’s. en alles wat Putin overal nog vandaan heeft geschraapt, kan net genoeg zijn. Dat lijkt iig nu wel de volgende zet te worden. Of niet. Ik dacht dat Rusland nu wel zo’n beetje klaar zou zijn.
En die kunnen vast niet alle 30.000 ingezet worden, aangezien Belarus militairen achter de hand moet houden om het land te verdedigen bij eventuele dreiging, interne conflicten op te lossen of een volksopstand te onderdrukken.

Wat de Russen betreft, er zijn nog wat troepen verspreid over de wereld maar het zijn geen grote aantallen: Wikipedia: List of Russian military bases abroad

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
pro_6or schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:17:
[...]

Ik heb het over die Russische krijgsgevangenen die hun moeder “mochten” bellen en allemaal hetzelfde riedeltje afdraaien. No way dat dat echt is. Mag overigens ook niet. Krijgsgevangen mogen alleen hun naam en nummer geven, meer mag niet volgens de conventie van Genève.

Ze (Ukraine) zijn er ook mee gestopt, en maar goed ook want het deed ze geen goed. Daar is vast overleg over geweest. De boodschap was ook gegeven natuurlijk.
Ah, je reactie stond net onder een filmpje van een Oekraïnse moeder die haar zoon was verloren... vandaar...

Maar inderdaad beter dat die filmpjes niet meer gemaakt worden. Of ze echt zijn of niet... moeilijk te zeggen gezien de hoeveelheid kan het best echt zijn... namen zijn erbij genoemd niet moeilijk te achterhalen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
POTUS die wapens uitdeelt als Oprah, iedereen blij, thuis ook. Dat is belastinggeld wat weer lekker de lokale wapenindustrie in rolt. Hij kon dit er vast soepel doorheen krijgen lol.

Maar goed dat ze zich committen.. Voor de "optics" is het staande houden van RU door alleen UA beter..

Maar van die burgerslachtoffers draait je maag zich om.. Wat een klerezooi.

Grote kans trouwens dat er in UA allerhande pro special forces van diverse nationaliteiten onder het mom van vrijwilliger lekker wat ervaring aan het opdoen zijn? Even wat hardware battletesten enzo.

Russische tanks die in hun uppie beetje door de bebouwde kom sukkelen, bizar dat je dat nog durft.

Al die high res beelden, live actie, dronecams, pov shots. War Porn, het is bizar.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

Qwerty-273

Meukposter

oldgrumpy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:52:
Een opstand zou schitterend nieuws zijn.
Het is nog geen 25 maart.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

pro_6or schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:17:
[...]

wtf ? .... mag niet ? het is 101x humaner dan ze andersom doen .. (bom op je knar als je brood koopt bv, je rijd met je gezin en je word voor de ogen van hun neergeschoten ..

btw volgens mij mag een krijgsgevangene wel contact hebben met het huisfront op voorwaarden en dat gezegd je vijand als mens zien is nog steeds een waardevol iets. moment dat je zonder wroeging de trekker over kan halen word het anders..

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Oefeningen.. :+

[ Voor 30% gewijzigd door JoeZuCK op 16-03-2022 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ze proberen snel alle ammo van de artillerie op te maken met een oefening zodat ze een nieuw excuus hebben om niet te gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 16-03-2022 22:33 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 22-09 18:48
vso schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:30:
[...]

wtf ? .... mag niet ? het is 101x humaner dan ze andersom doen .. (bom op je knar als je brood koopt bv, je rijd met je gezin en je word voor de ogen van hun neergeschoten ..

btw volgens mij mag een krijgsgevangene wel contact hebben met het huisfront op voorwaarden en dat gezegd je vijand als mens zien is nog steeds een waardevol iets. moment dat je zonder wroeging de trekker over kan halen word het anders..
Het is tegen het verdrag van Geneve om dat publiekelijk te delen zoals ze deden.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

klaw schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:24:
[...]

Ah, je reactie stond net onder een filmpje van een Oekraïnse moeder die haar zoon was verloren... vandaar...

Maar inderdaad beter dat die filmpjes niet meer gemaakt worden. Of ze echt zijn of niet... moeilijk te zeggen gezien de hoeveelheid kan het best echt zijn... namen zijn erbij genoemd niet moeilijk te achterhalen...
Ze zijn wel echt. Dat waren echte soldaten, die echt krijgsgevangen waren gemaakt en echt hun moeder belde (daar heb ik wat twijfel omdat al die moeders wel heel erg kil reageerde) maar ze belde echt niet vrijwillig, wát ze (moesten) zeggen was echt wel gescript, ze draaiden allemaal hetzelfde riedeltje af. Na de eerste paar was mijn twijfel toen wel weg. Onder druk gezet, mentaal en/of physiek. Dát was de propaganda. Gelukkig doen ze dit niet meer. Hoe beter Ukraine zich aan de geneefse conventie houd hoe beter het is. Gewoon keihard en sluw vechten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

vso schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:30:
[...]

Waarom maak je een vergelijking? Doe ik toch ook niet. We hadden het over propaganda, blijven zien wat echt is en wat niet. Wat echt is is dat dit een zeer smerige aanvals oorlog is zoals die alleen door een fascistische staat gevoerd kan worden.

De doorsnee Rus is geen fascist, maar hun totaal niet democratisch gekozen tiran is dat wel.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Alvanosa schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:33:
[...]

Het is tegen het verdrag van Geneve om dat publiekelijk te delen zoals ze deden.
Maar die hebben ze niet ondertekend toch?
Pagina: 1 ... 47 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: