De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.300 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Is 25 maart een speciale dag dan?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:44:
[...]

Maar die hebben ze niet ondertekend toch?
Volgens mij is die door alle landen ondertekend.
Maar als we hem naast deze oorlog leggen kunnen we heel wat schendingen aanstippen

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Semyon schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 02:01:
Georgië en Tsjetsjenië kunnen getuigen dat ook zonder NAVO Rusland rustig z'n gang gaat.
Georgie was een lidmaatschap van de navo in het vooruitzichtgesteld.
We moeten niet doen alsof die propaganda van Rusland dat dit ergens redelijk is en dat Rusland principies aan het verdedigen is ergens op gestoeld is.
Onzin, als Rusland inderdaad problemen zou hebben met de NAVO-uitbreiding (georgie en oekraine) en daarom zou hebben aangevallen, betekent dat nog niet dat het redelijk is. Of het redelijk is dat Rusland een probleem zou hebben met de NAVO is een andere koek.
Trouwens deze discussie is al meerdere keren gevoerd, ik weet niet of het zin heeft om die nog eens te herhalen... Ik wilde er alleen even op wijzen dat Rusland geen principes hier aan het verdedigen is, dat is de zaak niet, het is ordinaire landjepik zonder NAVO-principes had Rusland wel andere "principes" gevonden om het te kunnen verkopen zoals de geschiedenis laat zien.
Grote kans dat Rusland inderdaad ook landjepik had gedaan zonder NAVO-argument maar om het NAVO-argument russische propaganda te gaan noemen gaat volgens mij niet op. Ik vind het argument vanuit een russisch standpunt prima te begrijpen, of het redelijk en terecht is, is een compleet ander verhaal.

Overigens: de VS heeft wellicht strategisch belang bij uitbreiding van de NAVO aangezien de VS dan militaire bondgenoten heeft vlakbij rusland, iets wat Rusland ook wel begrijpt neem ik aan.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
JoeZuCK schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:51:
Schijnen diverse explosies in diverse steden in Belarus te zijn geweest.

Kan twee dingen betekenen;

False Flag
Opstand

Of Ukraine dat aanvalt :+
https://twitter.com/PavelLatushka/status/1504200509481173006

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Dark Blue schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:44:
[...]

Ja het is een speciale dag voor Belarus:

klik
The Belarusian opposition to the dictatorial regime of Alexander Lukashenko celebrates Freedom Day annually. The protests in Belarus are regularly accompanied by mass detention and torture of the protesters.[3][4] The government does not recognize Freedom Day claiming that the Belarusian Democratic Republic was created by the Germans, which occupied Belarus in 1918 and with Lukashenko describing it as a "dismal page in our history".[5] However, since the 2018 event which marked the centenary of the BDR, the authorities have somewhat rolled back some the crackdowns and criticism - in 2018 authorities granted a permission to organize a ceremony and concert in Minsk with 11,000 attendants, and in 2019 events in Minsk and the regions took place without large-scale repression.[5][6]

[ Voor 50% gewijzigd door Alvanosa op 16-03-2022 22:50 ]

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

pro_6or schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:40:
[...]

Waarom maak je een vergelijking? Doe ik toch ook niet. We hadden het over propaganda, blijven zien wat echt is en wat niet. Wat echt is is dat dit een zeer smerige aanvals oorlog is zoals die alleen door een fascistische staat gevoerd kan worden.

De doorsnee Rus is geen fascist, maar hun totaal niet democratisch gekozen tiran is dat wel.
in geen enkele oorlog is het zwart/wit .. dat wilde ik nog aanhalen, maar vond dat beetje "te" immers de goeie(n) NL/USA bv hebben net zo goed oorlogsmisdaden begaan zoals de andere kant ..

true, zoals je het (hiervoor/hierboven) omschrijft "zelfde riedeltje" dan is dat propaganda (spreek de taal niet dus kan niet waar/onwaar zeggen)

Zoals @Alvanosa zegt dat "publiekelijk" delen --> propaganda tja ik had meer zoiets van "heat of moment"

het is goed om het ter discussie te stellen, maar vind zelf de wijze waarop oekraine het doet 20x beter .. "well played" ...

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:21

Sebazzz

3dp

XWB schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:04:
[...]

Dit zou een fragment zijn van de gehoorde explosies:

[Twitter]

Sommige mensen in dat Twitter draadje claimen dat het klinkt als een sonic boom.

Wat is de kans dat het slechts knallen zijn omdat wat vliegtuigen sneller dan het geluid vliegen?

Het lijken anders gewoon oefeningen - (zie de reply op deze tweet):

Waarschijnlijk geen coup of iets dergelijks ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

vso schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:52:
[...]

in geen enkele oorlog is het zwart/wit .. dat wilde ik nog aanhalen, maar vond dat beetje "te" immers de goeie(n) NL/USA bv hebben net zo goed oorlogsmisdaden begaan zoals de andere kant ..

true, zoals je het (hiervoor/hierboven) omschrijft "zelfde riedeltje" dan is dat propaganda (spreek de taal niet dus kan niet waar/onwaar zeggen)

Zoals @Alvanosa zegt dat "publiekelijk" delen --> propaganda tja ik had meer zoiets van "heat of moment"

het is goed om het ter discussie te stellen, maar vind zelf de wijze waarop oekraine het doet 20x beter .. "well played" ...
Ik ook. Hopelijk lukt het ze om de Beer van zich af te houden. Ik ben nog altijd bang dat dat niet gaat lukken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:53

Qwerty-273

Meukposter

In Belarus is dat een speciale dag voor de oppositie (of eigenlijk iedereen die Belarus als een onafhankelijk land zien).
Wikipedia: Freedom Day (Belarus)
Freedom Day is an unofficial holiday in Belarus. On March 25, 1918, the Belarusian Democratic Republic (BDR) declared its independence from Russia, but this was quashed several months later by the Red Army.

The Belarusian opposition to Lukashenko celebrates March 25 every year to remember the BDR. Lukashenko, however, has called the BDR "a dismal page in our history."
Sviatlana Tsikhanouskaya is momenteel in Zwitserland voor het bespreken van economische en diplomatische druk op het regime van Belarus.
Via haar website geeft ze een status update van de "Belarusian Anti-War Movement", de meest recente update via https://tsikhanouskaya.or...news/bd0500e79a0a6cb.html
Resistance
  • Activists carried out anti-war operations in Minsk and Brest. They distributed leaflets and wrote anti-war slogans on buildings, including the military conscription office.
  • Partisans crippled a railway section near the Belarusian-Ukrainian border, disrupting the work of an intermediate block signal and rendering the equipment in the relay cabinet inoperable. For some time, the railway section has been almost unavailable for hauling Russian military equipment.
  • Belarusians in Vitsebsk wrote Glory to Ukraine on freshly printed bills.
  • Belarusians keep pushing deputies to speak out on the war. They might follow the guide released by the Honest People initiative.
Er is behoorlijk wat kans dat we 25 maart aardig wat protest zullen zien in Belarus. (al kan dat ook deels een wishful thinking van mijn kant zijn).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:33
pro_6or schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:59:
[...]

Ik ook. Hopelijk lukt het ze om de Beer van zich af te houden. Ik ben nog altijd bang dat dat niet gaat lukken.
Ze krijgen ongelimiteerde middelen van VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

pro_6or schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:59:
[...]

het is helaas wie heeft de langste adem inderdaad, het is dat we helaas niet de bevroren (russiche tegoeden aan oekraine kunnen/willen aanbieden .. hier huur maar wat mensen in met materieel in

en toefje op de taart is dat die in beslag genomen schepen/vliegtuigen als transportmiddel mag dienen ..

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56

unclero

MB EQA ftw \o/

downtime schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:05:
Noord Korea als rolmodel voor Putin? Je bedoelt Rusland gereduceerd tot buffer tussen twee machtsblokken die het alleen laten bestaan als ze er zelf niet teveel last van hebben?
Ja, precies! ;) Plus natuurlijk de social engineering van de Noord-Koreanen.
De Romanovs zijn uitgeroeid, of je dat nu een coup of een revolutie noemt. Nieuwe ronden, nieuwe kansen.
Er is een wezenlijk verschil tussen een coup en een revolutie. Die eerste wordt in gang gezet door een handjevol mensen, met slechts enkele stakeholders.

Die ander is een volksbeweging met heel veel stakeholders. En sinds 2011 heeft Putin een grote hekel aan volksbewegingen.
DoubleDutch schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:03:
Of (misschien ver gezocht) Rusland die een paar bommen af laat gaan en Ukraine hier de schuld van geeft zodat ze zich gaan mengen in de oorlog.
Dan zouden er complete flatgebouwen in puin liggen.
maratropa schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:25:
Russische tanks die in hun uppie beetje door de bebouwde kom sukkelen, bizar dat je dat nog durft.
De weg kwijt. En omdraaien kan niet, want daar staan de barrier troops.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een stukje uit de laatste speech van Putin. Die gaat full fascist volgens mij..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

25 maart 1957. Oprichting van de EEC :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Apache4u schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:25:
[Embed]
De conscripts die 1 April het leger in moeten en de bui zagen hangen zijn idd gevlucht naar het buitenland.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:59
Ruzor schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:53:
[...]

Dus volgens jou, twee punten i.p.v. een behoorlijk lijstje waaraan Oekraïne nog lang niet voldoet.
Het is inderdaad een aardig lijstje om aan te voldoen, ik vat het samen in 2 punten maar ga het maar eens regelen. Dat gaat wel ff duren. Als je een beetje zoekt op internet kom je genoeg tekst en uitleg tegen die al officieel aan Oekraïne is teruggegeven afgelopen jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Sjoerd001 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:33:
[...]
Het is inderdaad een aardig lijstje om aan te voldoen, ik vat het samen in 2 punten maar ga het maar eens regelen. Dat gaat wel ff duren. Als je een beetje zoekt op internet kom je genoeg tekst en uitleg tegen die al officieel aan Oekraïne is teruggegeven afgelopen jaren.
Dus ik moet jouw claim gaan opzoeken? Volgens mij is dat niet de bedoeling ;) Niet dat ik het niet met je eens ben, Biden heeft al eerder iets aangeven over de aanpak van corruptie in Oekraïne voordat ze bij de NAVO kunnen: https://www.nu.nl/buitenl...t-navo-kan-toetreden.html

Daarnaast is het een lang proces om toegevoegd te worden, voor Noord-Macedonië duurde het bijvoorbeeld 20 jaar: https://inews.co.uk/news/...hy-russia-against-1496054

Echter is de grootste factor Rusland (lees: Putin), met de annexatie van de Krim in 2014: https://rusi.org/explore-...ines-unrealistic-nato-bid

Waardoor Oekraïne niet voldoet aan unresolved external territorial disputes.

Wat dat betreft is Putin behoorlijk doorzichting. In 2008 belooft de NAVO lidmaatschappen aan Georgië en Oekraïne, 4 maanden later valt Rusland Georgië binnen en 6 jaar later Oekraïne om dat lidmaatschap te voorkomen.

Die uitleg had je dus ook kunnen geven i.p.v. het korte statement van:
Sjoerd001 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:09:
[...]

Mwa, vind het een behoorlijk lijstje waaraan Ukraine nog lang niet voldoet...

[ Voor 16% gewijzigd door Ruzor op 17-03-2022 00:18 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

MaStar schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:03:
[...]

Ze krijgen ongelimiteerde middelen van VS.
Ja, ze krijgen wel echte hulp.

Die drones (zoals die switchblades) maken het strijdtoneel (en potentieel helaas ook ver daarbuiten) wel eng. Bijna zo eng als atoombommen. Krijgen we in de toekomst mannen als Putin met miljoenen drones die alles op de tiran manier naar hun hand willen zetten? Nu zitten daar nog kosten aan verbonden voor het thuisfront. Straks helemaal niet meer.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:59
Ruzor schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 00:08:
[...]

Dus ik moet jouw claim gaan opzoeken? Volgens mij is dat niet de bedoeling ;) Niet dat ik het niet met je eens ben, Biden heeft al eerder iets aangeven over de aanpak van corruptie in Oekraïne voordat ze bij de NAVO kunnen: https://www.nu.nl/buitenl...t-navo-kan-toetreden.html

Daarnaast is het een lang proces om toegevoegd te worden, voor Noord-Macedonië duurde het bijvoorbeeld 20 jaar: https://inews.co.uk/news/...hy-russia-against-1496054

Echter is de grootste factor Rusland (lees: Putin), met de annexatie van de Krim in 2014: https://rusi.org/explore-...ines-unrealistic-nato-bid

Waardoor Oekraïne niet voldoet aan unresolved external territorial disputes.

Wat dat betreft is Putin behoorlijk doorzichting. In 2008 belooft de NAVO lidmaatschappen aan Georgië en Oekraïne, 4 maanden later valt Rusland Georgië binnen en 6 jaar later Oekraïne om dat lidmaatschap te voorkomen.

Die uitleg had je dus ook kunnen geven i.p.v. het korte statement van:

[...]
Mooi, dan zijn we het dus met elkaar eens. Biden en corruptie, grenzen en instabiliteit en lange procedures. Precies wat ik hiervoor ook al zei.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is vast al eens langs gekomen, maar wat een draadje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Apache4u schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:25:
[Embed]
Enerzijds kippenvel van dit soort absurde en angstaanjagende teksten.
Anderzijds hebben we hem duidelijk bij de ballen dat zelfs de 'strong man' Putin zich tot dit niveau genoodzaakt ziet af te dalen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 01:15:
[...]

Enerzijds kippenvel van dit soort absurde en angstaanjagende teksten.
Anderzijds hebben we hem duidelijk bij de ballen dat zelfs de 'strong man' Putin zich tot dit niveau genoodzaakt ziet af te dalen.
Ik weet niet of ik het zou willen typeren als angstaanjagend. Het is in feite hoe Poetin en veel Russen er altijd al over dachten. Hier in het Westen heb je een mildere tegenhanger waarbij diegenen die enig begrip tonen voor Poetin's oorlog al gauw als verraders worden gezien, terwijl we officieel niet in oorlog zijn met Rusland.

Nu kan er terecht worden tegengeworpen dat je hier niet tot 15 jaar in de cel kunt verdwijnen als je je voor de oorlog uitspreekt, al denk ik dat ook in Rusland zo'n straf niet snel zal worden opgelegd. Maar je ziet hier wel wel geluiden opgaan om zulke personen te wantrouwen en als het onverhoopt echt tot oorlog met Rusland opdraait kan het nog wel een tandje erger worden. Je ziet dat Tucker Carlon en Tulsi Gabbard in de VS en Wilders en met name Baudet al flink op de korrel worden genomen en als "foreign asset" worden weggezet, en sommigen roepen justitie op tot maatregelen en Klaver die wil dat Wilders en Baudet geen toegang krijgen tot briefings over Oekraïne.
The co-hosts of ABC's "The View" on Monday slammed Fox News pundit Tucker Carlson for a number of comments he has made in recent weeks about Russian President Vladimir Putin and suggested the host be investigated by the Department of Justice (DOJ) over them.

"I think DOJ, in the same way that is setting up a task force to investigate [Russian] oligarchs, should look into people who are Russian propagandists and shilling for Putin," host Ana Navarro said. "If you are a foreign asset to a dictator it should be investigated."

https://thehill.com/homen...rlson-over-putin-rhetoric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
pro_6or schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 00:38:
[...]

Ja, ze krijgen wel echte hulp.

Die drones (zoals die switchblades) maken het strijdtoneel (en potentieel helaas ook ver daarbuiten) wel eng. Bijna zo eng als atoombommen. Krijgen we in de toekomst mannen als Putin met miljoenen drones die alles op de tiran manier naar hun hand willen zetten? Nu zitten daar nog kosten aan verbonden voor het thuisfront. Straks helemaal niet meer.
Ik zou mij meer zorgen maken om miljoenen mannen en vrouwen met elk een paar van zulke drones dan regeringsleiders met miljoenen drones. Ondanks alles zullen regeringsleiders die over atoombommen en andere massavernietigingswapens beschikken niet eigenhandig en zonder enige voor het staatssysteem geldige reden kunnen besluiten om ze in te zetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:24
sampoo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 02:12:
Je ziet dat Tucker Carlon en Tulsi Gabbard in de VS en Wilders en met name Baudet al flink op de korrel worden genomen en als "foreign asset" worden weggezet.
Ik snap niet precies wat daar mis mee is, en hoe dat vergelijkbaar is met de fascistische uitspraken van Putin.
Als iemand duidelijk onzin spuit en banden heeft met een "foreign" entity mag "men" dat toch best uitspreken? Dat is toch iets geheel anders dan zeggen, als je in de Franse Rivera woont woont neem je het gif op van wat daar leeft en ben je een verrader en een verhaal van Putin over a higher race.

Probeer je te zeggen dat we geen kritiek mogen hebben op Tucker omdat we dan gelijk zijn aan Putin? Of als we er achter komen dat Tulsi's grootste donor een Putin apologist is (bron) we dat voor ons moeten houden want we willen geen fascist zijn? Ik snap niet helemaal hoe jouw voorbeelden een raakvlak hebben met wat Putin daar zegt eigenlijk.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:03

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

sampoo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 02:30:
[...]
Ik zou mij meer zorgen maken om miljoenen mannen en vrouwen met elk een paar van zulke drones dan regeringsleiders met miljoenen drones. Ondanks alles zullen regeringsleiders die over atoombommen en andere massavernietigingswapens beschikken niet eigenhandig en zonder enige voor het staatssysteem geldige reden kunnen besluiten om ze in te zetten.
Dat eerste ga je nooit zien. Voor een ontspoorde wereldleider zijn drones een aantrekkelijk wapen als accu en AI verder doorontwikkeld worden.

Vrij naar boeken en films over drone warfare:

Stel dat men dan een opstandige treft: rijd of vaar een paar containers naar de randen van de stad. Elke container bevat duizenden mini drones. Deze vliegen autonoom de stad de door. Detoneren zich op elk persoon waar men bij kan komen. Alle infrastractuur blijft ongeschonden, eigen troepen lopen weinig risico, etc.

Maar ik ben toch al somber gestemt als ik de ontwikkelingen van AI bekijk. Op den duur gaat dat fout. Bewust of onbewust. En dan is de hele wereld de l#l.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 17:53

Qwerty-273

Meukposter

sampoo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 02:12:
Je ziet dat Tucker Carlon en Tulsi Gabbard in de VS en Wilders en met name Baudet al flink op de korrel worden genomen en als "foreign asset" worden weggezet, en sommigen roepen justitie op tot maatregelen en Klaver die wil dat Wilders en Baudet geen toegang krijgen tot briefings over Oekraïne.
Zoiets als Rusland sinds 2012 elke organisatie en personen typeert als foreign agent op het moment
is a law in Russia that requires non-profit organisations, media organisations and individuals that receive foreign funding, engage in "political activity", study and report on crime, corruption and other problems within the military, space and security industries to register and declare themselves as "foreign agents”
Wikipedia: Russian foreign agent law

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Semyon schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 03:12:
[...]

Ik snap niet precies wat daar mis mee is, en hoe dat vergelijkbaar is met de fascistische uitspraken van Putin.
Dat zal afhangen van je eigen opvattingen wat betreft uitingsvrijheid af, en in het bijzonder uitingen waar je faliekant tegen bent. Als je het prima vind dat justitie naar bepaalde uitspraken van Tucker Carson, Gabbard of Baudet kijkt dan zou ik je ook niet meteen voor fascist uitmaken, maar ik ben er geen voorstander van.
Dat is toch iets geheel anders dan zeggen, als je in de Franse Rivera woont woont neem je het gif op van wat daar leeft en ben je een verrader en een verhaal van Putin over a higher race.
Als de ondertiteling bij de twitter video juist is zegt hij dat het niet gaat om waar een "verraders" zich begeven. Hij stelt dat veel van de in het buitenland levende Russen denken en leven zoals de gemiddelde westerling dat doen en daardoor dus in zijn overtuiging tegen Rusland en de Russische belangen zijn.
  • "and they live not even in the geographical sence of the world but according to their thoughts, according to their slavish conciousness.I do not at all judge those who have a villa in Miami or on the French Riviera...
    but in the fact that many of these people by their very nature are mentally located exactly there and not here, not with our people, not with Russia.
Als iemand duidelijk onzin spuit en banden heeft met een "foreign" entity mag "men" dat toch best uitspreken?

Probeer je te zeggen dat we geen kritiek mogen hebben op Tucker omdat we dan gelijk zijn aan Putin?

Of als we er achter komen dat Tulsi's grootste donor een Putin apologist is (bron) we dat voor ons moeten houden want we willen geen fascist zijn?
Je mag van mij alles zeggen wat je wilt, maar als iemand stelt dat Baudet, Tulsi en Tucker Carlson om hun afwijkende uitspraken over Poetin en Rusland een 5e colonne vormen of verraders zijn dan klinkt het tot erg veel op wat Poetin zegt maar dan over Russen die afwijkende opvattingen hebben over het Westen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 03:41:
[...]

Zoiets als Rusland sinds 2012 elke organisatie en personen typeert als foreign agent op het moment

[...]

Wikipedia: Russian foreign agent law
Inderdaad, ik zie het ook liever niet gebeuren dat we het hier ook gaan krijgen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:24
sampoo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 04:29:
Dat zal afhangen van je eigen opvattingen wat betreft uitingsvrijheid af, en in het bijzonder uitingen waar je faliekant tegen bent. Als je het prima vind dat justitie naar bepaalde uitspraken van Tucker Carson, Gabbard of Baudet kijkt dan zou ik je ook niet meteen voor fascist uitmaken, maar ik ben er geen voorstander van.
Ik snap je punt nog niet. Mensen zeggen "kijk deze speech van Putin is vol fascisme". Jij zegt het is niet anders dan wat wij met Tucker doen. Is dat een goede samenvatting?

Maar het is toch heel anders? Putin heeft het over a higher race over het gif van wat je in je krijgt als je in het Westen woont.

Terwijl Gabbard en Baudet onderzocht worden naar of hun geldstromen worden beinvloed door buitenlandse regeringen.

Dat heeft toch niks met "faliekant tegen" te maken, maar dat zijn toch gewoon 2 heel andere dingen? Putin spuit fascism de wereld in. Onze justitie kijkt of de regels rondom geld werving voor politieke banden gevolgd worden.

Of bedoel je niet Justitie maar hoe de media er mee omgaat, die hebben toch juist als taak te onderzoeken waarom mensen een bepaalde agenda hebben? Ik begrijp de hele vergelijking nog steeds totaal niet.
sampoo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 04:29:
Je mag van mij alles zeggen wat je wilt, maar als iemand stelt dat Baudet, Tulsi en Tucker Carlson om hun afwijkende uitspraken over Poetin en Rusland een 5e colonne vormen of verraders zijn dan klinkt het tot erg veel op wat Poetin zegt maar dan over Russen die afwijkende opvattingen hebben over het Westen.
Dit klinkt erg als "Paradox of tolerance".
Putin laat geen ruimte voor tolerance en wil alleen zijn wil (of anders 15 jaar opsluiten). Mensen die dat bekritiseren worden dan verweten dat ze de tolerantie voor Putin z'n opvatting niet hebben.
Putin z'n fascisme laat geen ruimte voor tolerantie. En iedereen die dat steunt moet (paradoxaal (!) ) niet de ruimte van tolerantie krijgen voor die mening.

[ Voor 24% gewijzigd door Semyon op 17-03-2022 05:03 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
sh4d0wman schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 03:37:
[...]

Maar ik ben toch al somber gestemt als ik de ontwikkelingen van AI bekijk. Op den duur gaat dat fout. Bewust of onbewust. En dan is de hele wereld de l#l.
Ik vrees ook dat het een keer gruwelijk mis kan gaan. Ik weet alleen niet of AI het middel zal zijn. al lijkt dat op dit moment de meest waarschijnlijke methode, mocht het er ooit van komen.

Met drones met AI-functionaliteit wordt wel grijs gebied bewandeld. Want hoeveel anders is een drone die volledig autonoom werkt en Russische tanks aanvalt met een drone die bestuurd wordt vanuit New York of London en Russische tanks aanvalt? De vraag is zelfs of je in de toekomst nog het verschil kunt zien tussen een autonome drone en een op afstand gestuurde. Dat kan nog best tot ophef leiden en mogelijk tot oorlogen, als ineens een drone ergens opduikt en slachtoffers maakt zonder dat duidelijk is wie daar achter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 17:03

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

sampoo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 04:50:
[...]
De vraag is zelf of je in de toekomst nog het verschil kunt zien tussen een autonome drone en een op afstand gestuurde. Dat kan nog best tot ophef leiden en mogelijk tot oorlogen, als ineens een drone ergens opduikt en slachtoffers maakt zonder dat duidelijk is wie daar achter zit.
Dat klopt maar hetzelfde risico lopen we nu ook al enigzins. Als ik gebruik maak van gelekte Russische malware (of hun infrastructuur overneem) en daarmee Amerikaanse kritieke infrastructuur ga aanvallen dan is het mogelijk om een kinetische reactie te forceren. Ik mag dan ook hopen dat er nog speciale telefoonlijnen naar Moskou lopen om dit risico te minimaliseren ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Zelensky is een beste kerel maar een tikkeltje naief met zijn eerdere vraag aan China om te bemiddelen tussen Rusland en Oekraine, en met de gedachte dat er met rusland te onderhandelen valt. Hoe zou je moeten onderhandelen met een regering die beheerst wordt door pathologisch leugenaar Poetin?

Moskou doet alleen maar alsof het onderhandelt, zegt Franse minister

Rusland doet alsof het onderhandelt, zegt de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Jean-Yves Le Drian. "Met een pistool tegen het hoofd valt niet te praten", aldus de minister in de krant Le Parisien.

Volgens Le Drian is het wijs om de verwachtingen te temperen, ondanks dat Oekraïne de afgelopen 24 uur voorzichtig optimisme heeft geuit over de lopende onderhandelingen.

https://nos.nl/liveblog/2...rs-halen-vluchtelingen-op

Die onderhandelingen tussen oekraine en rusland zullen wel bedoeld zijn door Moskou om Oekraine aan het lijntje te houden en tegelijk gewoon door te gaan met de oorlog totdat de huidige regering weg is. Net doen alsof je wat redelijker aan het worden bent maar er tegelijkertijd niets van menen.

-----------

overigens denk ik dat Poetin een grote fout maakt door altijd te liegen. Hij denkt waarschijnlijk dat hij de enige is die liegt en eist van iedereen in de regering dat die zijn leugens verkondigen, maar wellicht beseft hij niet dat anderen net zo hard gaan liegen als hijzelf. Uiteindelijk baseert hij zijn hele land op leugens en wie spreekt er dan nog de waarheid? Uiteindelijk komt al dat gelieg als een boomerang op Putin terug omdat hijzelf ook glashard voorgelogen wordt maar dat zal hij dan niet snappen omdat hij dan denkt dat hij de enige is die liegt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:30

Amphiebietje

In de blubber

Rusland stuurt amfibie-schepen vanuit het gehele oosten van Azië naar het Westen:

Japan spot Russische amfibieschepen omdat ze ongebruikelijk dicht langs de Japanse kust varen

Gaan we een 21ste eeuwse herhaling zien van de farce uit begin 20ste eeuw waarbij Russische schepen de halve wereld om zijn gevaren om vervolgens na een hachelijke reis bij het doel volledig in de pan te worden gehakt? :D

Of gaat Rusland een tweede front openen in Azië? :/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 17:45

koudepinda

Don't Panic

Amphiebietje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:32:
Rusland stuurt amfibie-schepen vanuit het gehele oosten van Azië naar het Westen:

Japan spot Russische amfibieschepen omdat ze ongebruikelijk dicht langs de Japanse kust varen

Gaan we een 21ste eeuwse herhaling zien van de farce uit begin 20ste eeuw waarbij Russische schepen de halve wereld om zijn gevaren om vervolgens na een hachelijke reis bij het doel volledig in de pan te worden gehakt? :D

Voor degene die niet helemaal op de hoogte zijn van dit stukje geschiedenis; https://m.youtube.com/watch?v=yzGqp3R4Mx4

En kort simpel filmpje die de hilariteit een stupiditeit wel aardig uiteen zet. Tel de parallellen met nu zelf maar :+

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Dit is een conservatieve (!) schatting.
It is a staggering number amassed in just three weeks of fighting, American officials say, with implications for the combat effectiveness of Russian units, including soldiers in tank formations. Pentagon officials say a 10 percent casualty rate, including dead and wounded, for a single unit renders it unable to carry out combat-related tasks.

With more than 150,000 Russian troops now involved in the war in Ukraine, Russian casualties, when including the estimated 14,000 to 21,000 injured, are near that level.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Briefly, what happened during the night:

▪️15 evacuation buses from Berdyansk arrived in Zaporizhia: residents of Mariupol, children of the Berdyansk boarding school and Berdyansk residents who decided to evacuate.

▪️Melitopol Mayor, Ivan Fedorov, has been freed in exchange for nine Russian conscripts born in 2002-2003.

▪️The Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine reported that the SU-25 was destroyed at night in the sky over Kyiv Region and the SU-35 was shot down. In total, more than 10 Russian air targets were hit during the day.

▪ The United States will send 100 Switchblade kamikaze drones to Ukraine, which fly much faster than Turkish Bayraktar TB2 drones, US Congressman Michael McCall said.

▪️Canada closed the airspace for Belarusian planes.

▪️Until the end of the war, Twitter will mark accounts owned by the governmental media of Ukraine and Belarus.

▪️ On March 17, Volodymyr Zelenskiy will make a speech for the Bundestag.

▪️Serbian airline Air Serbia canceled all Moscow-Belgrade flights. Serbia is the only European country with an open air corridor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Salvatron schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 05:37:
Zelensky is een beste kerel maar een tikkeltje naief met zijn eerdere vraag aan China om te bemiddelen tussen Rusland en Oekraine, en met de gedachte dat er met rusland te onderhandelen valt. Hoe zou je moeten onderhandelen met een regering die beheerst wordt door pathologisch leugenaar Poetin?

Moskou doet alleen maar alsof het onderhandelt, zegt Franse minister

Rusland doet alsof het onderhandelt, zegt de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Jean-Yves Le Drian. "Met een pistool tegen het hoofd valt niet te praten", aldus de minister in de krant Le Parisien.

Volgens Le Drian is het wijs om de verwachtingen te temperen, ondanks dat Oekraïne de afgelopen 24 uur voorzichtig optimisme heeft geuit over de lopende onderhandelingen.

https://nos.nl/liveblog/2...rs-halen-vluchtelingen-op

Die onderhandelingen tussen oekraine en rusland zullen wel bedoeld zijn door Moskou om Oekraine aan het lijntje te houden en tegelijk gewoon door te gaan met de oorlog totdat de huidige regering weg is. Net doen alsof je wat redelijker aan het worden bent maar er tegelijkertijd niets van menen.

-----------

overigens denk ik dat Poetin een grote fout maakt door altijd te liegen. Hij denkt waarschijnlijk dat hij de enige is die liegt en eist van iedereen in de regering dat die zijn leugens verkondigen, maar wellicht beseft hij niet dat anderen net zo hard gaan liegen als hijzelf. Uiteindelijk baseert hij zijn hele land op leugens en wie spreekt er dan nog de waarheid? Uiteindelijk komt al dat gelieg als een boomerang op Putin terug omdat hijzelf ook glashard voorgelogen wordt maar dat zal hij dan niet snappen omdat hij dan denkt dat hij de enige is die liegt.
omdat als je niet praat dat altijd tegen je gebruikt wordt. Tuurlijk weet Zelensky dat en ik zie eigenlijk geen enkele positieve uitkomst van gesrpekken met Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:32:

Als ik zo een foto van een van die roestbakken bekijk (er staan vrachtwagens op het dek) denk ik eerder dat ze materiaal, bestemd voor de logistiek, over land naar de oorlog gaan sturen.

Bron: https://mainichi.jp/engli...20316/p2g/00m/0na/075000c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Salvatron schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 05:37:
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat Poetin inmiddels zelf in zijn leugens en propaganda is gaan geloven.
Is het heel aannemelijk? Misschien niet. Echter tijdens coronatijd heb ik ook weldenkende en slimme mensen zien geloven in de meest ridicule complottheorieën.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:48:
[...]

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat Poetin inmiddels zelf in zijn leugens en propaganda is gaan geloven.
Is het heel aannemelijk? Misschien niet. Echter tijdens coronatijd heb ik ook weldenkende en slimme mensen zien geloven in de meest ridicule complottheorieën.
Ik zit in wetenschap en engineering.

Ik heb heel veel slimme mensen bergafwaarts zien gaan. Totaal in hun eigen bubbel en maar met nog meer verbogen logica hun gelijk proberen te halen. We hebben het over mensen met een Master en PhD.

In deze gevallen nog relatief onschuldig, maar het kan zomaar fout gaan natuurlijk.

One World Concepts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:45:
[...]

Als ik zo een foto van een van die roestbakken bekijk (er staan vrachtwagens op het dek) denk ik eerder dat ze materiaal, bestemd voor de logistiek, over land naar de oorlog gaan sturen.

Het voelt een beetje wanhopig?

Een paar vrachtwagens helemaal via de zee ergens anders moeten brengen?
Blijkbaar dus niks meer over dat dichterbij is oid?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Een paar weken zout zeewater over die onbeschermde voertuigen zal ook niet helpen.

edit: als dit schip van bijna 50 jaar oud het haalt en de Turken het doorlaten.
Wikipedia: List of active Russian Navy ships

[ Voor 18% gewijzigd door IJzerlijm op 17-03-2022 09:03 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54

SpamLame

niks

Wbt die 4 landingsschepen, bedenk ook even wat hun thuishaven is.
Als het geen Zwarte Zee thuishaven heeft kan ze niet door de Bosporus, Turkije heeft dat immers geblokkeert.
Als ze wel een Zwarte Zee thuishaven heeft dan was ze voor de blokkade al vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

TrailBlazer schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:03:
[...]

omdat als je niet praat dat altijd tegen je gebruikt wordt. Tuurlijk weet Zelensky dat en ik zie eigenlijk geen enkele positieve uitkomst van gesrpekken met Rusland.
goed punt, maar dat hij china om hulp vroeg blijf ik naief vinden.
Overigens las ik dat de oekrainers wat posititiever waren over de gesprekken met rusland, dat suggereert toch enige naiviteit.

[ Voor 15% gewijzigd door Salvatron op 17-03-2022 09:06 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:29
B_FORCE schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:54:
[...]

Ik zit in wetenschap en engineering.

Ik heb heel veel slimme mensen bergafwaarts zien gaan. Totaal in hun eigen bubbel en maar met nog meer verbogen logica hun gelijk proberen te halen. We hebben het over mensen met een Master en PhD.

In deze gevallen nog relatief onschuldig, maar het kan zomaar fout gaan natuurlijk.
Je raakt een belangrijk element aan van het succes van propaganda - het raakt niet alleen maar 'domme goedgelovige mensen'. Juist mensen die zichzelf zien als intelligent en zelfdenkend kunnen verstrikt raken in een fuik van desinformatie simpelweg omdat ze ook nog steeds mens zijn en soms niet meer zien dat het lymbische systeem veel meer te zeggen heeft dan onze cortex c.q. denkende brein.

Korte toelichting op bovenstaande vanuit neurowetenschap: ons brein bestaat eigenlijk uit een serie minibreintjes die op elkaar gestapeld zijn en allemaal vanuit de evolutie een andere functie hebben. We kennen de term 'krokodillenrbrein' of 'reptielenbrein' wel, maar zeker in het westen zijn we erg gaan houden van ons rationele denk-brein, de buitenste grote massa.

Hierin zit je logische denkvermogen, je herrinneringen, je bewustzijn grootendeels en ook de mogelijkheid om te voorspellen en patronen te herkennen. Bijna alles, denken we dan. En Daar gaat het fout: Het Lymbische systeem bijvoorbeeld bepaald je emotionele staat van dienst en bepaalt 'hoe je je voelt' veel meer dan je neocortex dit doet. Je cortex zal alleen proberen uit te leggen waarom je bepaalde dingen voelt en daar begint de brug te komen tussen wat je voelt en wat je denkt.

Stel dat je je niet prettig voelt bij wat er gebeurt en dit onbewust met logica probeert op te lossen, dan kan het zijn dat je oorzaken buiten jezelf gaat zoeken die steeds onredelijker en onlogischer worden - maar je met je cortex toch gaat adopteren en accepteren omdat je nu eenmaal met je lymbische systeem moet dealen. Accepteren dat iets je overkomt, je hier rot over voelt en je er niets aan kunt doen behalve het onder ogen te komen is dan veel lastiger dan een uiteindelijk onlogischere verklaring voor te vinden. Je komt een deel van dit concept tegen in cognitieve biassen, zoals cognitieve dissonantie. Je kunt je gevoel en je wereldbeeld niet met elkaar verenigen en zoekt naar een 'uitweg'.

Juist mensen die erg hangen aan hun neocortex in het dagelijks leven lopen het risico zo'n cognitieve dissonantie valkuil in te donderen: onderkennen wat de realiteit behelst en dealen met de gevoelens die dit teweeg brengen is gewoon te heftig voor ze. Het vergt zelfreflectie en acceptatie.

Hoop dat het een piepklein beetje helpt te begrijpen waarom mensen soms totaal irrationele dingen doen, met een rationele onderbouwing.

Edit:

Interessant artikel over hoe cognitieve dissonantie je laat zoeken naar rationele onderbouwing bij wat je voelt.

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-03-2022 09:24 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

IJzerlijm schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:57:
[...]

Een paar weken zout zeewater over die onbeschermde voertuigen zal ook niet helpen.

edit: als dit schip van bijna 50 jaar oud het haalt en de Turken het doorlaten.
Wikipedia: List of active Russian Navy ships
Als dat schip niet vroegtijdig zinkt en die voertuigen zelfstandig weg kunnen rijden zou ik dat al knap vinden….de jaren 50 belde net, of ze hun voertuigen terug konden krijgen….

Maar goed, mooi oefenmateriaal voor Saint Javelin.

081 is trouwens pacific fleet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SpamLame schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:02:
Wbt die 4 landingsschepen, bedenk ook even wat hun thuishaven is.
Als het geen Zwarte Zee thuishaven heeft kan ze niet door de Bosporus, Turkije heeft dat immers geblokkeert.
Als ze wel een Zwarte Zee thuishaven heeft dan was ze voor de blokkade al vertrokken.
Het ligt meer voor de hand dat die boten aanmeren in Vladivostok; ze zijn immers van de Stille Oceaan naar de Japanse Zee gevaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Salvatron schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Overigens las ik dat de oekrainers wat posititiever waren over de gesprekken met rusland, dat suggereert toch enige naiviteit.
Wat ze voor de bühne zeggen hoeft niet de waarheid te zijn. Het liefst zouden ze zien dat de Russen vertrekken, Poetin wordt opgeknoopt de en alle schade herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
<sarcasm>en gelukkig het is afgelopen</sarcasm>
International Court of Justice orders Russia to suspend invasion of Ukraine
https://www.dw.com/en/int...ion-of-ukraine/a-61142092

[ Voor 19% gewijzigd door Silent7 op 17-03-2022 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 18:43
Silent7 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:18:
Eindelijk, terug naar de orde van de dag. Benzineprijzen weer normaal, alle huizen in Oekraine naar oorspronkelijke staat gerestaureerd. Nice!

Helaas. Zoals je zó vaak ziet met het internationale hof van justitie duurt het echt jaaaren voordat er iemand daadwerkelijk veroordeeld wordt. Ik zie dat bij Putin alleen gebeuren als er daar een revolutie plaatsvindt en hij naar Den Haag wordt gestuurd. Als hij al niet ter plekke gelyncht wordt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:06
Ik vraag me daadwerkelijk af hoe poetin nog zonder gezicht’s verlies kan stoppen met zijn vredes leger. Hij komt met lege handen thuis, op enkele 10 duizenden lijkzakken na.
Hoe gaat hij dat aan zijn volk uitleggen? Hij zal er met zijn gladde praatjes wel wat moois van maken ongetwijfeld. Denk dat ze in de Efteling jaloers zijn op die verhaaltjes van hem.
Maar hoe naïef is de rus vraag ik me dan af, is dat volk zo angstig om in opstand te komen bedoel ga maar eens met 20 miljoen de straat op eens kijken wat die tuinlaaf dan nog te vertellen heeft.
Ik krijg steeds meer dat gevoel dat het gros van de Russische bevolking toch een vrij dom volk betreft die aan zijn eigen hachje denkt.
Nee dan Oekraïne dat volk zijn de ware helden en ik maak een diepe buiging voor een ieder die vecht voor het nationale belang.
Ik hoop toch dat er een navo vredes leger gaat komen.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Silent7 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:18:
Sarcasme is licht misplaatst; deze uitspraak geeft een legaal stevige fundering voor alle sancties en opent de deur naar, bijvoorbeeld, inbeslagname van al die bevroren tegoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Volgens het artikel varen ze vanuit de Pacifische Oceaan de Japanse zee in, dat lijkt eerder te suggereren dat ze onderweg zijn naar Wladiwostok dan naar de Zwarte Zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:05:
[...]

Je raakt een belangrijk element aan van het succes van propaganda - het raakt niet alleen maar 'domme goedgelovige mensen'. Juist mensen die zichzelf zien als intelligent en zelfdenkend kunnen verstrikt raken in een fuik van desinformatie simpelweg omdat ze ook nog steeds mens zijn en soms niet meer zien dat het lymbische systeem veel meer te zeggen heeft dan onze cortex c.q. denkende brein.

Korte toelichting op bovenstaande vanuit neurowetenschap: ons brein bestaat eigenlijk uit een serie minibreintjes die op elkaar gestapeld zijn en allemaal vanuit de evolutie een andere functie hebben. We kennen de term 'krokodillenrbrein' of 'reptielenbrein' wel, maar zeker in het westen zijn we erg gaan houden van ons rationele denk-brein, de buitenste grote massa.

Hierin zit je logische denkvermogen, je herrinneringen, je bewustzijn grootendeels en ook de mogelijkheid om te voorspellen en patronen te herkennen. Bijna alles, denken we dan. En Daar gaat het fout: Het Lymbische systeem bijvoorbeeld bepaald je emotionele staat van dienst en bepaalt 'hoe je je voelt' veel meer dan je neocortex dit doet. Je cortex zal alleen proberen uit te leggen waarom je bepaalde dingen voelt en daar begint de brug te komen tussen wat je voelt en wat je denkt.

Stel dat je je niet prettig voelt bij wat er gebeurt en dit onbewust met logica probeert op te lossen, dan kan het zijn dat je oorzaken buiten jezelf gaat zoeken die steeds onredelijker en onlogischer worden - maar je met je cortex toch gaat adopteren en accepteren omdat je nu eenmaal met je lymbische systeem moet dealen. Accepteren dat iets je overkomt, je hier rot over voelt en je er niets aan kunt doen behalve het onder ogen te komen is dan veel lastiger dan een uiteindelijk onlogischere verklaring voor te vinden. Je komt een deel van dit concept tegen in cognitieve biassen, zoals cognitieve dissonantie. Je kunt je gevoel en je wereldbeeld niet met elkaar verenigen en zoekt naar een 'uitweg'.

Juist mensen die erg hangen aan hun neocortex in het dagelijks leven lopen het risico zo'n cognitieve dissonantie valkuil in te donderen: onderkennen wat de realiteit behelst en dealen met de gevoelens die dit teweeg brengen is gewoon te heftig voor ze. Het vergt zelfreflectie en acceptatie.

Hoop dat het een piepklein beetje helpt te begrijpen waarom mensen soms totaal irrationele dingen doen, met een rationele onderbouwing.
Thanks. Ja mij is dit wel al een beetje bekend.
Toch belangrijk om hier van bewust te zijn, zeker ook met alle informatie die men tegenwoordig binnenkrijgt. Goede tip voor mensen als ze nog wat nieuws lezen!

Als engineer/wetenschapper vind ik het wel enigzins vreemd.
Het hele fundament van wetenschap valt of staat bij het feit om kritisch te blijven. Per definitie moet je dus jezelf en anderen hier voor waken. Persoonlijk denk ik nog steeds dat helaas machtsverhoudingen hier ook wel een rol bij spelen (wat je ook zo kunnen zien onder het kopje gevoel).

Als men dat gemakshalve maar wegschuift ben je dus ook per definitie niet meer bezig met objectief en wetenschappelijk onderzoek. Maar goed, doorgaans is het helaas wel zo dat de rapen gaar zijn als je hier iemand op aanspreekt.

Interessant, maar dan gaan we erg off-topic wellicht.

One World Concepts

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:22
Gelukkig... Liveuamap is vaak wel betrouwbaar.

En dit is ook zeer triest.

Dit kan ook nog veel spanning geven? Het zit aan hun land vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Sarcasme is licht misplaatst; deze uitspraak geeft een legaal stevige fundering voor alle sancties en opent de deur naar, bijvoorbeeld, inbeslagname van al die bevroren tegoeden.
Het is de vraag of je dat moet willen. De geschiedenis heeft ons geleerd dat dat vrijwel zeker tot WWIII gaat leiden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
De_Bastaard schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:21:
[...]

Helaas. Zoals je zó vaak ziet met het internationale hof van justitie duurt het echt jaaaren voordat er iemand daadwerkelijk veroordeeld wordt. Ik zie dat bij Putin alleen gebeuren als er daar een revolutie plaatsvindt en hij naar Den Haag wordt gestuurd. Als hij al niet ter plekke gelyncht wordt...
Volgens mij is dat ook niet het beoogde (of zelfs maar mogelijke) resultaat van een uitspraak van het internationaal gerechtshof.
Het kan wel de basis zijn voor meer/strengere sancties e.d., maar voor persoonlijke veroordelingen moet je bij het internationaal strafhof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Salvatron schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Vergeet niet dat elke uitlating van een officiële bron óók een propaganda-element heeft. Zo'n uitspraak kan bedoeld zijn voor het Oekraïense volk (er is uitzicht op een diplomatieke oplossing), voor Rusland (wij zijn bereid te onderhandelen) etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:37

bloody

0.000 KB!!

Stroopwafels schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:29:

Dit kan ook nog veel spanning geven? Het zit aan hun land vast.
[Twitter]
Tja, het ijzer smeden wanneer het heet is :)
DE kans voor heel wat landen om Rusland nu eindelijk de grens over te zetten.

nope

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 16:57

Seraphin

Meep?

Glashelder schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Het is de vraag of je dat moet willen. De geschiedenis heeft ons geleerd dat dat vrijwel zeker tot WWIII gaat leiden.
Even aangenomen dat je naar de afloop van WWI / het verdrag van Versailles refereert; die mag je wel iets meer onderbouwen.

In mijn beeld is de situatie namelijk onvoldoende vergelijkbaar. Een algemene stelregel "we mogen niet te hard straffen want dat leidt tot verdere escalatie / WWIII" is in mijn ogen iets om voor te waken, maar zeker niet een bewezen uitganspunt.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waaj schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:31:
[...]

Vergeet niet dat elke uitlating van een officiële bron óók een propaganda-element heeft. Zo'n uitspraak kan bedoeld zijn voor het Oekraïense volk (er is uitzicht op een diplomatieke oplossing), voor Rusland (wij zijn bereid te onderhandelen) etc.
En erkennen dat China bestaat en een rol heeft.

Die politici voelen zich heel wat als ze betrokken worden. Kunnen ze later goede sier mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:20
Seraphin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:33:
[...]

Even aangenomen dat je naar de afloop van WWI / het verdrag van Versailles refereert; die mag je wel iets meer onderbouwen.

In mijn beeld is de situatie namelijk onvoldoende vergelijkbaar. Een algemene stelregel "we mogen niet te hard straffen want dat leidt tot verdere escalatie / WWIII" is in mijn ogen iets om voor te waken, maar zeker niet een bewezen uitganspunt.
Exact. Het is imho wel heel wat anders of je een land zijn leger en industrie afpakt, of dat je een stel miljardairs hun megajachten en buitenlandse villa's afpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Glashelder schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Oekraïne bij de NATO en de helft van het geld naar nieuw militair speelgoed. Succes met WWIII. Plus dat de Chinezen de Russen onder de duim houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Fly-guy schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:31:
[...]

Volgens mij is dat ook niet het beoogde (of zelfs maar mogelijke) resultaat van een uitspraak van het internationaal gerechtshof.
Het kan wel de basis zijn voor meer/strengere sancties e.d., maar voor persoonlijke veroordelingen moet je bij het internationaal strafhof zijn.
Ah ja, daar heb ik me dan even goed in vergist :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die vloot die trouwens vanaf het oosten komt lijkt me een prima doel om een aantal van die kamikaze drones op te laten crashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
Ik vermoed dat Rusland de gehele zuidelijke kustregio van Oekraïne als hoofddoel heeft. Op die manier heeft hij een landbrug tussen Transnistrië en de krim en zelfs rechtstreeks naar rusland zelf. Verder heeft hij dan ook controle over een groot stuk van de zwarte zee.

Aan de hand van die denkwijze is Moldavie een logisch volgende slachtoffer, zeker wetende dat er militair weinig tot geen tegenstand zal zijn want ze hebben praktisch geen leger en het volk 'lijkt' meer russisch gezind te zijn dan de Oekraïners. ( propaganda vanuit Transnistrië )

Verder heb ik niet veel hoop op de onderhandelingen die momenteel gebeuren. Lijkt mij opnieuw een manier te zijn om tijdswinst te bekomen..

Promo filmpje omtrent de switchblade drone die de US zal leveren aan Oekraïne:
YouTube: Sensor to Shooter Mission Demonstration.

[ Voor 13% gewijzigd door Rubberen op 17-03-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De_Bastaard schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:47:
Die vloot die trouwens vanaf het oosten komt lijkt me een prima doel om een aantal van die kamikaze drones op te laten crashen :D
Die dingen wegen nog geen drie kilo. Zo'n boot heb je niet zomaar gekelderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
MikeyMan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Je denkt teveel in battlefield termen. Als je nog maar iets van de apparatuur kan beschadigen om bijvoorbeeld te sturen, is die boot al onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

MikeyMan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Ligt er aan, als het een enkelwandige romp is (wat mij bij dit oude Russische spul niet zou verbazen) en je mikt 'm net boven de waterlijn, dan kan je een heel eind komen.

Daarbij, op zo'n smal dek zo'n wagen verwoesten leidt er waarschijnlijk al toe dat de hele zooi bovendeks af fikt..En je kan vrijwel nergens naartoe dan, want zo groot is dit bootje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Rubberen schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:51:
Ik vermoed dat Rusland de gehele zuidelijke kustregio van Oekraïne als hoofddoel heeft. Op die manier heeft hij een landbrug tussen Transnistrië en de krim en zelfs rechtstreeks naar rusland zelf. Verder heeft hij dan ook controle over een groot stuk van de zwarte zee.

Aan de hand van die denkwijze is Moldavie een logisch volgende slachtoffer, zeker wetende dat er militair weinig tot geen tegenstand zal zijn want ze hebben praktisch geen leger en het volk 'lijkt' meer russisch gezind te zijn dan de Oekraïners. ( propaganda vanuit Transnistrië )

Verder heb ik niet veel hoop op de onderhandelingen die momenteel gebeuren. Lijkt mij opnieuw een manier te zijn om tijdswinst te bekomen..
Slim, want het meeste olie zit hem in de Zwarte Zee (daarom wilde hij de Krim ook).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
En.... Wie gaat die schepen in open water aanvallen? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
De_Bastaard schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:47:
Turkije laat ze niet de zee opvaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Jelmer93 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Turkije laat ze niet de zee opvaren...
Ja want Erdogan is een toonbeeld van betrouwbaarheid.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
Cyberpope schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Momenteel is Turkije een heel betrouwbare partner van de EU en van Oekraïne op verschillende gebieden.
Op het gebied van defensie & wapenleveringen kan je momenteel echt niks negatiefs zeggen ten aanzien van Turkije.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Nu online
Even ter vergelijking een dag later.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zb1qgkp-NTeUDF-FPOvIhw47YFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oeQZOxKfCzpOv9uN0IDYAr2H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_JLmpGJn1imf-MW_ZcSLKrRPys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXCSwxo3IcUxPm2GgTMAWlRx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 17:18
Voor iedereen die zich afvraagt hoe dat toch werkt met propaganda en rationeel Russen: ga eens een paar uurtjes rondklikken in Quora, Twitter ed in de pro Russische gedeeltes, en je hebt een vrij goed gevoel hoe een gemiddelde Rus dit conflict ervaart. Het is echt een raar gevoel hoe je hersens reageren op een overload aan dit soort berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:35
[...]

En zie hier weer de Westerse propaganda.

Waaruit blijkt dat Erdogan in deze kwestie niet betrouwbaar is?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
[...]

Op dit moment wel. ze leveren wel doodleuk Bayraktars die hun russische bondgenoot om zeep helpen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@B_FORCE et al, ik heb gereageerd in het desinformatie topic :) daar ist zeker relevant!

NiGeLaToR in "Hoe weren wij ons tegen misinformatie?"
Indoubt schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:12:
*knip* verplaatst naar vliegbewegingentopic
de discussie en speculatie over vliegbewegingen is verplaatst naar het vliegbewegingentopic

Kan me voorstellen dat Xi met interesse kijkt hoe Rusland z'n oostfront verzwakt.
Jelmer93 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:14:
[...]

Op dit moment wel. ze leveren wel doodleuk Bayraktars die hun russische bondgenoot om zeep helpen...
Erdogan liet nog niet zo lang geleden een Russische straaljager uit de lucht schieten, iets wat wij in de EU nog niet eens doen/durven. Hij kiest vooral voor Turkije, op een manier die wij niet waarderen, maar hij heeft z'n principes zeker niet aan Rusland verkocht. Bovendien: als je ziet wat de EU nu met Rusland doet, dan weet Erdogan heel goed dat het met zijn land niet veel beter afloopt als hij zich solidair aan Putin maakt.

Wapenleveranties lijken altijd los te staan van politiek, dus dat gaat natuurlijk gewoon door. En waren al besteld. En zijn goed voor de marketing. Etc.

[ Voor 50% gewijzigd door polthemol op 17-03-2022 10:22 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
[...]

Alle dictators zijn pragmatisch. Inclusief die Turkse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:14
[...]

Oftewel, ze zijn niet betrouwbaar want ze helpen een bondgenoot om zeep ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
CurlyMo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:14:
[...]

Oftewel, ze zijn niet betrouwbaar want ze helpen een bondgenoot om zeep ;)
"Turkije weigert drones te leveren aan Oekraïne" -> Turkije is onbetrouwbaar, ze helpen een Europees land niet zich te verdedigen
"Turkije levert drones aan Oekraïne" -> Turkije is onbetrouwbaar, ze helpen een bondgenoot om zeep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
c-nan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:17:
[...]

"Turkije weigert drones te leveren aan Oekraïne" -> Turkije is onbetrouwbaar, ze helpen een Europees land niet zich te verdedigen
"Turkije levert drones aan Oekraïne" -> Turkije is onbetrouwbaar, ze helpen een bondgenoot om zeep
Nog steeds projecteren we 'onze' vorm van 'betrouwbaar' op landen, culturen, mensen, die daar hele andere definties voor hanteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

c-nan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:13:
[...]

En zie hier weer de Westerse propaganda.

Waaruit blijkt dat Erdogan in deze kwestie niet betrouwbaar is?
In deze kwestie weet ik niet. Maar ik weet ook niet wat Erdogan gaat doen als hij onder druk komt te staan. In het verleden is hij niet zo bijster betrouwbaar geweest. Dus zomaar stellen dat het schip er niet door komt is veel te gemakkelijk om te stellen.

Je kunt uit je utopie denken, maar Erdogan heeft 1 belang en dat is Erdogan. Net zoals de meeste "sterke" mannen (lees autocraten met hun ambities) hadden ze de nodige verbintenissen met Putin. Nu de publieke opinie gedraaid is en ze zien wat er gebeurd als er een grotere sterkere man voorbij komt (kijk naar Loekasjenko & Tokajev) zingen ze een ander deuntje. Dus of ik daar nu zo sterk op zou vertrouwen, zet ik mijn twijfels bij.

En om nu alles direct westerse propaganda gaan bestempelen is wat kort door de bocht en contraproductief.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
c-nan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Als je echt een neutraal perspectief kiest in berichtgeving, dan moet we niet alleen datgene belichten dat ons goed uitkomt.

Neemt niet weg dat Turkije heeft geen wapens aan Oekraïne gegeven, ze hebben ze verkocht aan Oekraïne voor de oorlog. Dat is het grote verschil met de westerse landen. Verder proberen ze alleen verdere escalatie te voorkomen door bijv. de zwarte zee af te sluiten voor oorlogsschepen (die er niet hun thuishaven hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:15

polthemol

Moderator General Chat
Cyberpope schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:20:
[...]

In deze kwestie weet ik niet. Maar ik weet ook niet wat Erdogan gaat doen als hij onder druk komt te staan. In het verleden is hij niet zo bijster betrouwbaar geweest. Dus zomaar stellen dat het schip er niet door komt is veel te gemakkelijk om te stellen.

Je kunt uit je utopie denken, maar Erdogan heeft 1 belang en dat is Erdogan. Net zoals de meeste "sterke" mannen (lees autocraten met hun ambities) hadden ze de nodige verbintenissen met Putin. Nu de publieke opinie gedraaid is en ze zien wat er gebeurd als er een grotere sterkere man voorbij komt (kijk naar Loekasjenko & Tokajev) zingen ze een ander deuntje. Dus of ik daar nu zo sterk op zou vertrouwen, zet ik mijn twijfels bij.

En om nu alles direct westerse propaganda gaan bestempelen is wat kort door de bocht en contraproductief.
de Turkse economie is zeer fragiel. Ik denk dat Erdogan beseft dat het niet handig is nu een 'losing team' te gaan backen, of het een bondgenoot is of niet. Als Turkije zich sancties op de hals haalt heeft hij een intens groot probleem.

Met het verkopen van hun drones verdienen ze er nu zelfs nog wat aan, dus die zal het prima vinden.

De rijke russen die de turkse economie een boost geven met hun vakanties zijn ook van tafel gezien alle bezettingen die overal bevroren worden van hun.

Hij heeft geen enkele reden om Rusland te steunen, hooguit redelijk passief te blijven en te zien hoe het speelbord erbij ligt als deze oorlog voorbij is.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
CurlyMo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Als je echt een neutraal perspectief kiest in berichtgeving, dan moet we niet alleen datgene belichten dat ons goed uitkomt.

Neemt niet weg dat Turkije heeft geen wapens aan Oekraïne gegeven, ze hebben ze verkocht aan Oekraïne voor de oorlog. Dat is het grote verschil met de westerse landen. Verder proberen ze alleen verdere escalatie te voorkomen door bijv. de zwarte zee af te sluiten voor oorlogsschepen (die er niet hun thuishaven hebben).
Waarom moet Turkije uberhaupt wapens leveren ("geven") aan Oekraïne om als betrouwbaar gestempeld te mogen worden? Turkije is geen EU, Oekraïne is geen NATO noch EU.

Turkije sluit de zwarte zee, levert Bayraktars aan Oekraïne, maar omdat ze niets "geven" zijn ze onbetrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
olafmol schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:12:
Voor iedereen die zich afvraagt hoe dat toch werkt met propaganda en rationeel Russen: ga eens een paar uurtjes rondklikken in Quora, Twitter ed in de pro Russische gedeeltes, en je hebt een vrij goed gevoel hoe een gemiddelde Rus dit conflict ervaart. Het is echt een raar gevoel hoe je hersens reageren op een overload aan dit soort berichten.
Tevens gereageerd in het misinformatie topic:
NiGeLaToR in "Hoe weren wij ons tegen misinformatie?"

Wat je ervaart heet de firehose of falsehood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Cyberpope schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Als een land - in dit geval Turkije - niet de EU belangen dient is het niet ineens een onbetrouwbaar land. Turkije heeft ook zijn eigen belangen en soms botst dat met die van de EU, dat maakt je niet onbetrouwbaar.

De EU heeft makkelijk praten omringd met stabiele landen en geen oorlog. Turkije heeft als buurland Irak, Iran, Syrie, Georgie, Armenie. Allemaal landen verwikkeld in een oorlog / instabiliteit.

Nu Rusland te dichtbij komt bij EU door Oekraïne binnen te vallen zie je dat de EU op heel veel vlakken ineens anders reageren.

De NATO heeft zijn Patriots vroegtijdig teruggetrokken uit Turkije. Lekker betrouwbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Nu online
*knip* alleen beelden droppen zonder enige omschrijving of wat de relevantie is voegt niets toe aan de discussie hier. Zie ook de TS. Schokkende beelden voegen al helemaal niets toe

[ Voor 79% gewijzigd door polthemol op 17-03-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
c-nan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Waarom moet Turkije uberhaupt wapens leveren ("geven") aan Oekraïne om als betrouwbaar gestempeld te mogen worden? Turkije is geen EU, Oekraïne is geen NATO noch EU.

Turkije sluit de zwarte zee, levert Bayraktars aan Oekraïne, maar omdat ze niets "geven" zijn ze onbetrouwbaar?
Volgens mij heb je het draadje waar ik op reageerde niet gevolgd, want dit stel ik nergens...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

c-nan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Erdogan is geen betrouwbare bondgenoot, geen enkele autocraat is dat. Nou hebben dat soort mensen vooral online altijd een grote groep volgelingen die altijd klaar staan hem te verdedigen (doe jij vaker) Maar ook al is hij nu de lesser evil, hij hoort gewoon in het rijtje autocraten waar de wereld op lange termijn vanaf moet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

polthemol schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:25:
Hij heeft geen enkele reden om Rusland te steunen, hooguit redelijk passief te blijven en te zien hoe het speelbord erbij ligt als deze oorlog voorbij is.
Ik ben er 100% van overtuigd dat hij niet "de kant" zal kiezen van Rusland. Dat kan hij zich niet veroorloven. Maar ze hebben tot nu toe ook niet de sancties tegen Rusland gesteund.

Het enige wat ze tot nu toe gedaan hebben is de Bosporus gesloten voor ALLE oorlogsvaartuigen van alle landen zolang die niet tot de vloot behoren. Wat ze vooraf ook besproken hebben de Russen. Voor de rest niets wat de Russen tegen zich in het harnas kan jagen.

Maar wat hij gaat doen als er een boot van de Russen ligt om erdoor te gaan, en de russen gaan druk zetten, durf ik niet op te wedden. Zoals je zelf zegt de economie van Turkije is heel kwetsbaar. Natuurlijk voor sancties uit westen, maar ook voor sancties uit Rusland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor zover het klopt; mooie score voor een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

c-nan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:31:
Nu Rusland te dichtbij komt bij EU door Oekraïne binnen te vallen zie je dat de EU op heel veel vlakken ineens anders reageren.
Op welke vlakken reageert de EU anders? Heb je concrete voorbeelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
fsfikke schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:35:
[...]

Erdogan is geen betrouwbare bondgenoot, geen enkele autocraat is dat. Nou hebben dat soort mensen vooral online altijd een grote groep volgelingen die altijd klaar staan hem te verdedigen (doe jij vaker) Maar ook al is hij nu de lesser evil, hij hoort gewoon in het rijtje autocraten waar de wereld op lange termijn vanaf moet.
Misschien moet je het draadje hier even opnieuw lezen. Niemand geeft aan dat Erdogan een goeierik is, of op alle vlakken een goede bondgenoot is.
Erdogan wordt weggezet als onbetrouwbaar, in de context van de Russische invasie van Oekraïne.
Echter is Erdogan heel betrouwbaar geweest in het leveren van materieel en het uitvoeren van blokkades t.o.v. Rusland.
Of dat vanuit eigen belang is / ter bescherming van Turkije, doet er dan verder niet toe, op dit vlak is hij gewoon betrouwbaar.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dazzler2120 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:40:
[...]

Misschien moet je het draadje hier even opnieuw lezen. Niemand geeft aan dat Erdogan een goeierik is, of op alle vlakken een goede bondgenoot is.
Erdogan wordt weggezet als onbetrouwbaar, in de context van de Russische invasie van Oekraïne.
Echter is Erdogan heel betrouwbaar geweest in het leveren van materieel en het uitvoeren van blokkades t.o.v. Rusland.
Of dat vanuit eigen belang is / ter bescherming van Turkije, doet er dan verder niet toe, op dit vlak is hij gewoon betrouwbaar.
Maar je raakt wel het puntje. Erdogan is een autocraat en autocraten zijn over het algemeen niet bijster betrouwbaar in bondgenootschappen. En iedereen is betrouwbaar tot tegendeel bewezen is. Dus stellen "op dit puntje is bij betrouwbaar" heb je niet zo veel aan.

En overigens hebben de Turken volgens mij geen materiaal meer geleverd. Al die leveranties waren (zoals de drones) waren voor de oorlog. Maar niets meer nadat de oorlog gestart is. Maar als ik ongelijk heb, dan lees ik graag een bron.

Probleem is wel dat als het goed is dit niet te vinden is. Want als Turkije wel levert, zijn ze hopelijk zo verstandig genoeg om het onder de radar te doen en dan weten wij het ook niet

En niet alleen op Turkije gericht hoor. Ik vertrouw Orban ook voor geen meter. Zie je al met weigering om wapens via Hongarije te leveren. Maar ja, die staat vlak voor een verkiezing en moet een manier vinden om zijn huid te redden. Waar Trump veel goed heeft gedaan voor autocraten in de wereld, is Putin nu wel hard aan de stoelpoten aan het zagen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberpope op 17-03-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 18:17
[...]

Ik geloof niet dat iemand dat erg vind, op een paar Russen na. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Het ligt meer voor de hand dat die boten aanmeren in Vladivostok; ze zijn immers van de Stille Oceaan naar de Japanse Zee gevaren.
Goed punt, dit kan materiaal uit Kamchatka zijn dat in Vladivostok op de trein wordt gezet.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Even iets anders dan een semantische discussie over wat betrouwbaar precies betekent: check ff het vliegbewegingen topic. Er zijn ineens een heleboel Russische luchtmacht kisten vanuit Moskou naar het oosten aan het vliegen. Raar patroon. Wel met transponders aan dus het moet wel zichtbaar zijn voor de wereld blijkbaar.
Pagina: 1 ... 48 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: